Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax heeft akkoord met ‘nieuwe Kluivert’ over contract tot 2019’

Laatste update:

Queensy Menig geldt binnen Ajax al enkele jaren als één van de grootste talenten. De aanvaller is één van de beoogde talenten die op korte termijn definitief moet doorstromen naar het hoogste keurkorps van Frank de Boer. Volgens De Telegraaf is er een nieuw contract op komst.

/

Het dagblad meldt vrijdag dat Ajax een akkoord heeft bereikt met Menig over een nieuw contract tot de zomer van 2019. De aanvaller maakte onlangs tegen JOS zijn debuut in het eerste elftal en scoorde daarbij, volgens goed gebruik bij Ajax, direct.

De Boer was eerder zeer lovend over de kwaliteiten van Menig. “Ajax heeft sinds Patrick Kluivert al geen succesvolle spits opgeleid. Menig kan wel in de buurt van zijn niveau komen en heeft kwaliteiten”, verzekerde de oefenmeester.

Queensy Menig gaat slagen bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was Castillion niet al de nieuwe Kluivert?

10 oktober 2014 om 07:20

Het kan snel gaan in de voetbalwereld

10 oktober 2014 om 07:20

Nee nooit iets over gehoord. Castillion is nooit een talent geweest waar ze bij ajax over zeiden dat hij een hele goed zou kunnen worden.

10 oktober 2014 om 07:27

http://www.parool.nl/parool/nl/11/SPORT/article/detail/2461866/2011/07/05/Nieuwe-Kluivert-mag-zich-bewijzen-bij-Ajax.dhtml

10 oktober 2014 om 07:27

Dus wel.

10 oktober 2014 om 07:44

Castillion is helemaal de hemel in geprezen en zou toch echt de nieuwe kluivert worden. Toen bleek dat de enige reden dat hij goals scoorde was dat hij Fysiek sterk was, was het snel afgelopen

10 oktober 2014 om 08:05

Aristotoles..

Er wordt hier de indruk gewekt dat Ajax (frank de Boer) hem de nieuwe Kluivert noemt. Dat doet echter de media, niet Frank de Boer. Die zegt dat Menig ''wel eens in de buurt kan komen van de kwaliteiten van Kluivert'', dat is heel iets anders dan ''de nieuwe Kluivert'' zijn..

Ik snap dat het voor sommige mensen wederom een stok is om (ajax) mee te slaan maar het slaat nergens op. De media zorgt voor ophef en Ajax wordt er vervolgens op afgerekend..

10 oktober 2014 om 08:15

Dat zegt de boer nu ook niet hoor.
Maar veel mensen gaan op de titel af.
In de buurt van kluivert komen is nog geen kluivert.

10 oktober 2014 om 08:16

Geloof jij iedere bron? Nooit van gehoord van riool journalistiek?

10 oktober 2014 om 08:16

Was voor @oefelt#10

10 oktober 2014 om 08:56

Haha, inderdaad, Castillion werd zeker de nieuwe Kluivert genoemd. Het blijft alleen toch erg moeilijk dat gat op te vullen, Kluivert was namelijk een behoorlijk fenomeen.

10 oktober 2014 om 09:09

Ja misschien dat hij dat wel eens is genoemd maar niet zo dat iedereen heel veel vertrouwen in hem had.

10 oktober 2014 om 07:21

Iedereen is tegenwoordig één van de grootse talenten maar uiteindelijk zie ze bij Pec, Willem II of een RKC met alle respect voor deze clubs natuurlijk. Maar men vind al snel iemand een groot talent als ie een mooie trap heeft.

10 oktober 2014 om 07:29

Beckham bijvoorbeeld. Mag verder toch niet klagen dacht ik zo

10 oktober 2014 om 07:22

Ja castillion was de nieuwe kluivert alleen hij gaf zijn kledinglijn de voorkeur bovwn zijn voetbalcarriere

10 oktober 2014 om 07:40

Nee, dat was Brutil Hose

10 oktober 2014 om 09:50

Menig is een leuke voetballer maar zal waarschijnlijk de basis niet gaan halen op termijn. Zowel op de vleugels als in de spits is de concurrentie te groot met de jonger en talentvollere Cerny, Dekker, Muric en El Idrissi en de al bekende namen als Zivkovic, El Ghazi en Kishna. Het zelfde geldt overigens voor Elton Acolatse. Ik denk dat hij en Queensy de zoveelsten worden in het rijtje Jozefzoon, Zegelaar, Sarpong, De Sa en Lukoki...

10 oktober 2014 om 10:37

Je kan natuurlijk nooit vootspellen hoe deze jongens zich gaan ontwikkelen. Is mooi dat de concurrentie hoog is. Hopelijk gaan ze allemaal keihard knocken en dat er dan 1 of 2 uit groeit tot een hele grote

10 oktober 2014 om 12:33

Nee. Hoesen was al de nieuwe Kluivert toch?

10 oktober 2014 om 13:18

Yup. Wie deze titel voor Menig verzonnen heeft, is een idioot, want Kluivert had op zijn 18e al een basisplaats in Ajax 1 en scoorde toen hij zo oud was als Mening nu is de winnende goal in de Champions League finale. Menig gaat het nooit redden bij Ajax.

Voor de duidelijkheid, Patrick Kluivert is de meest complete centrumspits die Nederland ooit gekend heeft, maar helaas nooit alles uit zijn carriere gehaald heeft. Ik vind het daarom oneerlijk spelers met hem te vergelijken. Menig gaat overigens wel betaalt voetbal spelen, denk ik. Dat vind ik al heel wat, want dat is niet velen gegeven.

10 oktober 2014 om 14:53

Je vergeet Brutil Hosé!

Mooi, dit hoor ik graag!
Het is een kwestie van geduld hebben, wachten op de juiste mix van een goede lichting die doorbreekt en enkele routiniers die terug zijn gekomen. Dan gaan we de rest van de wereld weer verbazen, let maar op!

Ik kan me herinneren dat ze Castilion ook zo noemden en die heeft het nooit waargemaakt. Het is beter voor jonkies zoals deze Queensy dat ze niet zo'n titel krijgen gedrukt aangezien dat toch de nodige druk met zich meebrengt. Heb de speler zelf nooit in actie gezien maar Ajax heeft wel degelijk behoefte aan een spits.

De nieuwe Kluivert... In de jeugd speelt de zoon van Patrick. Dat is een echte Kluivert. En nog een talent ook.

Ontopic: Menig ontwikkelt zich goed. Hopelijk trekt hij deze lijn door. Goed dat Ajax snel handelt met zijn contract.

10 oktober 2014 om 08:44

Maar die zit pas in de ctjes ofzo dus daar heb je nu nog niet zoveel aan

10 oktober 2014 om 09:44

Ik dacht in de B'tjes

10 oktober 2014 om 11:48

En speelt als linksbuiten.

10 oktober 2014 om 17:52

volgens mij keeper in de F1.

maar dat talenten vergelijken met oud spelers slaat nergens op. eerst was hose en castillion de nieuwe kluivert en nu weer menig.
je creëert een verwachtings patroon puur gebaseerd op de huidskleur van een speler. waarom is hij niet de nieuwe bergkamp? of pettersson? of een huntelaar?
gaat nergens over Menig is Menig.

Dan is het een zoon die daar speelt. Ik zag hem laatst ook met een zoontje bij een club in het gooi toen mijn zoon daar moest voetballen.

10 oktober 2014 om 07:39

Patrick heeft meerdere kids idd, dat klopt. Justin speelt bij Ajax in de B, maar over het algemeen als linksbuiten, niet zo vaak als spits.

10 oktober 2014 om 09:52

Ja. Is het een groot talent eigenlijk?

10 oktober 2014 om 14:56

Het is in ieder geval een nieuwe Kluivert.

Jammer dat zo'n jongen nu al een stempel meekrijgt..
Laat die jonge gasten lekker voetballen, niet zomaar onnodig druk opleggen.

Queensy heeft echt bar weinig weg van Kluivert. Je kunt veel van FdB zeggen, maar niet dat hij talenten kan typeren.. Queensy is meer een type Lukoki (met een betere techniek, voorzet en schot) maar is echt niet iemand die met 2 Cv's in z'n nek ff een balletje vasthoud of kaatst oid.. Dat heb ik in de 3 jaar dat ik hem nu volg, nog nooit gezien iig en heb bijna alles van Queensy gezien op de Toekomst in die jaren..

10 oktober 2014 om 08:10

Het is dan ook niet de Boer maar de media die zegt dat dit de nieuwe Kluivert is

10 oktober 2014 om 08:20

Er staat toch echt dat de boer dit heeft gezegd.
Niet dat hij op kluivert lijkt maar wel de kwaliteiten heeft om dat niveau te halen.
Maar het zegt niks over positie waar je staat.

10 oktober 2014 om 11:18

Om in de buurt te komen ja, dat wilt nog steeds niet zeggen ''de nieuwe kluivert''

10 oktober 2014 om 08:40

Klopt maar ik heb ook zomaar het vermoede dat ze niet veel verder kijken als de kleur. Ik weet haast zeker dat als hij Jan had geheten deze speler de nieuwe Bergkamp was genoemd.

Leuke speler met dreiging als ik hem zie spelen.
Gaat op snelheid recht op de man af maakt een actie en geeft voor.
Doet mij meer denken aan bryan roy heb hem namelijk nog niet in de spits gezien.

Het zoveelste grote talent dat Kluivert gaat doen vergeten?! Laat zo'n jongen zich nou gewoon ontwikkelen en hang er niet gelijk een vergelijkingskaartje aan.

Ik word als een ajacied doodmoe van al die supelatieven voor jeugdspelers: supertalent, ongepolijste diamant, Nieuwe Kluivert. Bla bla bla.

Het feit is: bij Ajax breken er doelmannen, verdedigers en middenvelders door. Aanvallers niet. Niks. Nada. Babel was de laatste die dat deed en is ook niet echt geworden wat men had verwacht.

Ajax kan geen aanvallers meer opleiden die hun tegenstanders voorbij hollen, die neus voor een goal hebben.

Waar is het misgegaan?

10 oktober 2014 om 09:08

Ok, misschien niet helemaal zelf opgeleid, maar wat dacht je van Zlatan en Suarez? Die zijn toch redelijk goed terecht gekomen, vind je niet?

Ik denk overigens niet helemaal dat het aan de spelers zelf ligt. Soms lijkt het wel alsof een actie maken al heel snel de kop wordt ingedrukt. Kishna en El Ghazi hebben een prima actie, en kunnen echt wel een man voorbij komen, maar na een paar wedstrijden zie je gewoon dat ze het Ajax-spelletje er in gestampt krijgen: bal bezit, en liever een tikkie terug/breed dan een actie maken.

10 oktober 2014 om 09:51

maar wat dacht je van Zlatan en Suarez?
Hoe kom je daar nou bij?? Ze waren beiden 20 toen ze bij Ajax kwamen en hebben dus niets met deze discussie van doen. Sterker nog, in het geval van Suarez is het frappant dat het Groningen was die hem gescout hadden - en niet Ajax.

Met opleiden hebben we het toch meer over de jeugdteams t/m 18 jaar.

10 oktober 2014 om 10:46

Begrijpend lezen kan soms lastig zijn, dat snap ik. Maar lees nou mijn eerste zin nog eens...

Ajax heeft ze misschien niet 100% opgeleid, maar je mag gerust zegen dat Ajax er mede voor heeft gezorgd dat bijvoorbeeld Zlatan en Suarez de spelers zijn die ze nu zijn. Dat andere clubs daar net zo goed aan hebben bij gedragen staat buiten discussie.

Blijft wel het feit staan dat er aanvallend de laatste jaren weinig uit de jeugd komt wat echt doorbreekt.

10 oktober 2014 om 08:12

Wat een nare zielige en zieke opmerking.

10 oktober 2014 om 08:57

hij heeft ergens toch wel een punt? Een fatsoenlijke centrumaanvaller is er nooit meer uit de jeugd voortgekomen.

10 oktober 2014 om 10:04

Nee was niet op hem bedoeld.
Er had iemand geschreven dat hij hoopte dat hij maar geen rijbewijs haalt.
De link kan je zelf wel leggen denk ik.
Maar deze reactie kan weg worden gehaald vz?

Hij ziet er wel heeeel erg fragiel uit naar mijn mening

Dus elke donkere spits met een beetje talent bij Ajax is de nieuwe Kluivert.
De echte Kluivert bezorgde op zijn 18e ons de Champions League, waar deze jongen de meeste wedstrijden speelt in de Jupiler League en een jaar ouder al is.

10 oktober 2014 om 08:51

Helemaal mee eens! Als hij echt zo'n groot talent zou zijn dan had hij al wel in Ajax 1 gestaan.

Nieuwe Kluivert, Nieuwe Messi, Nieuwe Cruijff bla bla bla. Hopelijk breekt er bij Ajax weer eens een goede spits duur en blijft het ook niet gelijk bij 1.

10 oktober 2014 om 17:56

ik hoop dat we over 8 jaar kunnen zeggen de nieuwe menig, dan heeft hij het goed gedaan

10 oktober 2014 om 18:15

Haha, dat hoeft helemaal niet, wat denk je bijvoorbeeld van de nieuwe Castillion?

Kluivert '98-2000, wat een beest was hij toen. Dat stempel wil je als jeugdspeler niet echt hebben.

Oh god, de nieuwe Kluivert. Klaassen werd al de nieuwe Bergkamp genoemd. Altijd leuk die "reincarnatie's" van de media, maar laat ze eerst maar eens lekker gaan voetballen.

Wel goed van Ajax om hem gelijk lang vast te leggen!

Menig is geen spits. Als Ajax een goede spits in de jeugd had lopen hadden ze niet Milik en Zivkovitch aangetrokken.

Haha, alweer een nieuwe Kluivert. Die club gelooft echt in z'n eigen sprookjes.

10 oktober 2014 om 16:18

Wie zegt dat dan?
Niet alleen de titel lezen.

Hey Afcaeric,

Ik had het over de eigen jeugdopleiding. Zlatan was een fantastische aankoop en werd volwassen bij Ajax, maar dat is al 13 jaar geleden. Suarez was al een toppertje toen Ajax hem haalde.

Kijk naar al die mislukte aanvallers uit de Toekomst: Ebicilio, Josefzoon, Da Sa, Lukoki, Özbilitz enz. enz.

Ajax is aanvallend al jaren waardeloos. Het zijn de middenvelders die scoren. Dit Ajax is geen Ajax meer.

Als Frank het zegt zal het wel goed komen.

Castilion was zogenaamd de nieuwe kluivert,klaassen de nieuwe bergkamp hahah laat me toch niet lachen,er zal nooit meer een nieuwe kluivert of een nieuwe bergkamp bij ajax opstaan met dit beleid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren