Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: ‘Die komt geen lantaarnpaal voorbij’

Laatste update:

Kenneth Perez denkt dat Arne Slot een moeilijke taak wacht om succesvol te worden als opvolger van Jürgen Klopp bij Liverpool. De Feyenoord-trainer staat op het punt om een contract te tekenen bij de Merseyside-club en krijgt van Perez een tip mee: trek niet louter Eredivisie- of Nederlandse spelers aan bij Liverpool.

"Wat het voor hem is", steekt de analist van wal bij Dit Was Het Weekend van ESPN, "je moet je absoluut niet beperken tot de Nederlandse markt en wat jij goed kent. Je hebt geld genoeg om elders in de wereld betere spelers te halen."

Marciano Vink is het eens met zijn collega, maar plaatst een kanttekening. "Het is wel zo: als een speler uit Nederland goed genoeg is en je kent hem goed, dan moet je je er ook niet door laten tegenhouden."

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

De in Suriname geboren oud-prof noemt twee spelers van Feyenoord als mogelijke voorbeelden. "Als Slot een Hancko of een Geertruida echt goed genoeg vindt, dan moet hij dat ook gewoon doen."

Perez pareert: "De kans van slagen van Nederlandse spelers of spelers uit de Eredivisie in de top of subtop van Engeland is...", zegt de Deen, alvorens hij één speler die vanuit de Eredivisie naar de Premier League transfereerde als toonbeeld aanhaalt.

"Antony, daar zeiden we allemaal van: 'Wat een speler, die loopt iedereen voorbij hier.' Die komt nu geen lantaarnpaal voorbij", constateert Perez over de Braziliaanse buitenspeler. Antony maakte in 2022 voor 95 miljoen euro de overstap van Ajax naar Manchester United.

Weinig fans van the Red Devils zullen die transfer als succesvol beschrijven. De linkspoot heeft in tachtig wedstrijden voor Manchester United elf keer gescoord en vijf assists afgeleverd. Afgelopen zaterdag maakte hij zijn eerste Premier League-treffer in meer dan een jaar tijd.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De klassieke Nederlandse fout, (te) veel bekenden en Nederlandse jongens halen omdat je ze kent. Ten Hag deed het met Antony, Amrabat, Onana, Malacia, Martinez en in mindere mate Eriksen. Je kan jongens mee nemen of Nederlandse spelers halen, maar dat moeten dan wel de 'zekerheidjes' zijn want anders sta je gewoon voor aap en word je finaal afgemaakt. Summerville word al genoemd, Geertruida, Wieffer... Het is allemaal wel erg op de gok, de stap van Nederlandse top naar absolute wereldtop is gigantisch, dat kan beter in kleine stapjes naar Wolves, Villa of Newcastle o.i.d. Depay schoot de eredivisie aan gorten, maar red het ook niet. Bergwijn bij Spurs niet, Gakpo ook erg moeizaam bij Liverpool nu. Van Dijk en Wijnaldum deden nog wel een tussenstapje en slagen wel, idem met van de Ven en Botman dus daar zul je als trainer wel lering uit moeten halen. Slot heeft al wat Nederlanders, waaronder de aanvoerder dus dat zal hem wel helpen om de kleedkamer te helpen. Wil je er nog meer bij, zou een Frenkie wel een perfecte en waarschijnlijk haalbare keuze zijn. Je kan jongens als Hartman, Geertruida, Summerville wel halen, maar kan je ze beter verhuren binnen de premier League of een degradant in de Championship, en dan na een jaar kijken of ze het Engelse voetbal onder de knie hebben.

28 april 2024 om 22:39

Is dat wel echt Nederlands? Spaanse, Duitse en Portugese trainers halen toch ook altijd landgenoten? Het is bij Nederlanders nu vooral een probleem omdat de spelers niet zo goed zijn 😛

28 april 2024 om 23:47

@migi, nou, ik zie bij Arsenal, Fulham en Leverkusen geen hele Spaanse enclave rondlopen, bij Liverpool geen Duitse enclave, bij Chelsea geen Argentijnse enclave en Real Madrid heeft de afgelopen 3 seizoenen geen eens een keer een Italiaan in de selectie.

29 april 2024 om 00:02

Klopp verving bij aankomst zo ongeveer zijn halve selectie door Bundesliga spelers. Al waren dat achteraf gezien idd niet echt de beste aankopen.

29 april 2024 om 00:40

@hangover96, hij heeft zo'n 50 miljoen in totaal aan die Bundesliga aankopen gespendeerd in het begin en daar zat Fiminio van 40 miljoen bij en ook een transfervrije Matip. De andere miskopen waren maar zo'n 10 miljoen in totaal. Klopp heeft in het begin sws amper geld uitgegeven.

28 april 2024 om 23:08

Jongens als Gakpo, Malacia, Geertruida en Hartman zijn niet alleen interessant als speler. Die kun je, mochten ze mislukken, altijd weer verkopen met winst aan de Sevilla’s, Valencia’s, Benfica’s en Dortmunds. Het zijn NL internationals, dus je moet daarin ook kijken naar de dubbele laag in zo’n transfer.

29 april 2024 om 00:24

@suc6magnet, zoveel status heeft Nederlands international ook weer niet. Memphis werd ook maar voor de helft verkocht van zijn transfersom. Klaassen ook maar de helft, Clasie transfervrij, van de Beek nog onbekend maar dat is sws minimaal 75+ procent verlies. Zo'n Gakpo kostte meer dan 40 miljoen, dat is geen goedkoop gokje. Bij sommige van jouw genoemde clubs hebben ze nog nooit zoveel uitgegeven aan aan transfer + die jongens kunnen er ook voor kiezen om hun contract uit te dienen zoals een Riedewald. Vind met name Hartman trouwens echt wel een goeie speler maar vind het veel te gemakkelijk om te zeggen dat je ze weer kan verkopen obv Nederlands international. Kan mij, buiten jeugdspelers die op hun 16e kwamen zoals Ake en Hoever , niet zo snel iemand bedenken die mislukt was in de PL en ook nog met winst is doorverkocht. Andersom kan wel. Elders mislukt en met winst naar de PL

29 april 2024 om 06:53

Met winst gaat niet snel lukken daar de Engelse zelf vaak al te veel betalen. Als een speler dan amper aan spelen toekomt, zal dat de waarde alleen maar doen zakken.

28 april 2024 om 23:09

Hartman halen en een jaar verhuren, die ligt er 9 maanden uit. Zou knap zijn als je dat lukt haha. Grapje uiteraard, snap je punt en ben t roerend met je eens

29 april 2024 om 07:25

Hoewel ik vind dat je gelijk hebt, is verhuren naar een degradant in de Championship wel iets te veel van het goede, denk je niet. Daar zijn de 3 namen die jij noemt echt veel te goed voor.

29 april 2024 om 10:57

@Paolo Maldini echt veel te goed?Overdrijven is ook een vak. Ze hebben een goede kans voor een basis bij een Leeds, Leicster, Southampton of een Burnley.Een vd Beek kwam ook niet aan spelen toe bij Everton. En die was niet beter, of slechter dan de genoemde spelers.Daarbij doet Summerville het nu ook prima bij Leeds. Verhuren is een prima optie. Bij de topclubs word het sowieso banken, zeker voor een Wieffer

Los van een paar Ajax supporters was er echt helemaal niemand die Anthony fantastisch vond. Sterker nog: eigenlijk was iedereen het er wel over eens dat die het nooit van zijn levensdagen ging redden in Engeland want zelfs in de eredivisie was ie niet zo goed

28 april 2024 om 22:29

Precies dit. Daarbij was die een wedstrijd geweldig. Om vervolgens 5 wedstrijden onzichtbaar te zijn. Vooral buiten Amsterdam viel hij zwaar tegen in de eredivisie.

28 april 2024 om 22:40

Oh dat was dan zeker de reden waarom hij bij het Braziliaanse elftal zat… Eigenlijk was ie niet zo goed

28 april 2024 om 23:05

Inderdaad. Maguire is ook een topper btw. Die heeft 50+ interlands.

29 april 2024 om 07:13

Dat Antony niet zo goed was, dat was de meesten hier wel duidelijk natuurlijk. Dat is toch niet lastig te concluderen? Zelf heb ik het ook nooit in hem gezien en leek 25 miljoen het maximale van wat hij waard is en hij sowieso al niet zo'n sprong omhoog kon maken. Achteraf bleek zelfs dat nog veel te veel.

Hier in Nederland maakt een bondscoach op basis van voorkeuren evengoed wel eens hele rare keuzes en hebben zwakke spelers plots interlands achter hun naam.

Ik plaats dan nog twee kanttekeningen.

Punt 1: niemand zei over Antony, wat een speler, die loopt hier iedereen voorbij. Hij deed het leuk bij een dominant Ajax, maar had zeer middelmatige statistieken. Een Jahanbakhsh of Bryan Ruiz deden het veel beter in de Eredivisie en slaagden ook niet.

Punt 2: Slot is niet verantwoordelijk voor de transfers is inmiddels duidelijk geworden. Nu zou ik het Perez vergeven als hij geen Voetbalzone leest (al zou het wel helpen met zijn kennis), maar dat ie hier dan nog niet van op de hoogte is, vind ik persoonlijk vreemd.

Overigens moet Liverpool ook geen spelers uit de Eredivisie halen. Ja, als Liverpool het nou fantastisch doet onder Slot en ze staan in de winter bovenaan en ze hebben een verdediger nodig die ook linksback kan spelen, kan je gerust Hancko halen, maar ik zou verder lekker iets hoger mikken. Maar goed, hij is dus niet de baas met transfers.

28 april 2024 om 22:28

Antony had inderdaad al vrij matige statistieken waarbij die van een Sinistera volgens mij al beter waren.

In de eredivisie lopen momenteel ook niet veel uitzonderlijke talenten die zo aansluiten bij een Liverpool. Maar ik zou t best begrijpen als die Geertruida meeneemt. Gezien ze 1 jarig contract ook nog relatief goedkoop op te pikken.

28 april 2024 om 22:30

Hij is niet verantwoordelijk voor transfers, maar ik neem aan dat hij spelers mag/gaat voordragen.

28 april 2024 om 22:35

Natuurlijk moet hij hoger mikken, maar Liverpool scout toch al jarenlang een beetje op dit niveau toch? Ze pakken wel de toppers, maar halen ze bij Europese subtoppers weg. Een Geertruida of Hancko is niet heel veel anders dan een Gakpo, en beter dan een Gravenberch. Die haalden ze weliswaar bij Bayern maar had in de eredivisie nog niet het niveau van Hancko, Geertruida of Gakpo.

28 april 2024 om 22:40

Ik denk dat Hancko best mee kan hoor, maar dat niveau spelers lopen elders ook en je hebt de beeldvorming tegen. Ze noemen hem nu al vermomde Ten Hag. Publieke opinie managen is belangrijk.

28 april 2024 om 23:19

Zeker, wat dat betreft kan je het beter laten. Maar als een chelsea of Arsenal Hancko en Geertruida pakt vinden we het niet gek, en als die volgend jaar boven Liverpool eindigen dan zal je toch opmerkingen krijgen. Het werkt namelijk ook de andere kant op

29 april 2024 om 11:17

lol. Een Gakpo is zoveel anders. Snap dat je een club voorkeur zal hebben, maar een Geetruida/ Hancko zitten lang niet op hetzelfde niveau... En daarbij schat ik een Gravenberch niet veel beter, of slechter dan Geertuida. Al vraag ik mij af waarop je het basseert. En dan kom je ook aanproppen met Gakpo, zelfde niveau. Ook dat, waarop basseer je dat?

Volgens mij vond iedereen Antony een overschatte galbak, hij is niet minder gaan presteren hij voetbalt nog steeds op hetzelfde niveau als bij ajax.

29 april 2024 om 08:05



Inderdaad. En dat niveau is; soms briljant maar heel vaak irritant en niet effectief. Als de tegenstand hoog is dan zie je dat briljante wel af en toe, maar dus veel minder vaak dan in de eredivisie, waar de tegenstand laag is.

Arne Slot gaat bij een Liverpool terecht komen dat al jaren uitstekend wordt gerund met een erg goed beleid, in tegenstelling tot EtH die bij United in een bizar slechte organisatie terecht is gekomen. Ik probeer het fiasco van EtH bij United niet goed te praten, maar het feit dat hij daar zonder capabele TD kwam heeft hem niet geholpen.

Bij Liverpool zullen ze echt niet weer ff tientallen miljoenen over de balk smijten voor spelers uit de Eredivisie waarvan de ruime meerderheid niet slaagt in de Premier League. Een middenvelder, een spits en een rechtsbuiten (ter vervanging van Salah die waarschijnlijk voor een godsvermogen naar Saudi-Arabië zal vertrekken) zijn prioriteit. De enige speler uit de Eredivisie die daar in aanmerking komt is Bakayoko, maar dat zie ik niet gebeuren.

Op dit moment heeft niemand het niveau bij Feyenoord om de selectie van Liverpool te versterken. Geertruida is leuk voor de eredivisie, maar kom op. Europese top kan hij (nog) niet aan. , Timber, Giminez hetzelfde. Slot heeft een goed collectief gesmeed en daar zat ook de kracht.

29 april 2024 om 00:07

Klopp wist de CL en PL te winnen met een middenveld van Wijnaldum, Milner, Henderson, Keita, Oxlade-Chamberlain en Fabinho. Laten we wel zijn, dat waren niet bepaald spelers die heel ver van top-Eredivisie niveau afliggen. Klopp maakte er een collectief van met een top mentaliteit, dat zal ook de verwachting voor Slot zijn.

29 april 2024 om 07:17

We doen hier alsof Fabinho en Wijnaldum waterdragers zijn. Absoluut niet het geval. Uitstekende spelers die destijds echt meerdere klassen beter waren dan de spelers uit de top van de Eredivisie (op FdJ dat jaar na).

Wat een mazzel heeft Slot toch dat hij nog zo'n goed advies krijgt van Perez.. Onvervangbaar die Kenneth. Ik hoop dat Arne dit goed volgt want anders kan het flink fout lopen.. Dom eigenlijk van Liverpool dat ze Perez niet als head coach aangesteld hebben.. tja....

Het is toch zo,.wat ik hier op VZ heb gelezen, dat een ander persoon dan Slot over de transfers gaat? Hij zal wel iets te zeggen hebben, maar uiteindelijk is een andere persoon eindverantwoordelijk?

Ik begrijp nooit zo goed dat alleen de mislukkelingen worden genoemd. Volgens mij is een Gakpo toch prima geslaagd bij Liverpool. Kuyt heeft het ook niet onaardig gedaan. Van Persie was toch ook wel een redelijke speler en Van Nistelrooy deed het ook prima.

Vooral voor aanvallers is het moeilijk om in de PL het verschil te maken. Maar verdedigers doen het best goed. Kijk maar naar al die nl verdedigers in de PL

29 april 2024 om 10:49

'van Persie een redelijke speler', lol. Beetje een understatement.

Zowel Van Persie als Van Nistelrooy waren topspitsen in de Premier League.

Het verhaal bij V Persie is dat hij rustig gebracht werd door Wenger bij Arsenal. Hij kreeg de tijd om zich in de schaduw van legendes als Bergkamp en Henry te ontwikkelen. Zelf vond hij dat hij eerst te weinig speeltijd kreeg en wilde dit bij Wenger aankaarten. Dit werd hem door Bergkamp afgeraden.

Tja, het is idd een gegeven dat het niet zo handig is als buitenlandse coach om spelers van je oude club/competitie mee te nemen. Je geeft critici zo alleen maar een extra stok om je mee te slaan, zodra de resultaten ook maar enigszins tegenvallen.

Daarnaast is de stap als speler van de top van de Eredivisie naar de top van de Premier League vrij hoog. Je moet echt van exceptionele kwaliteit zijn om dat in 1 keer te kunnen. Het gros van de Nederlandse spelers die het de laatste jaren wel goed doen zijn allemaal via een tussenstap daar gearriveerd.

Spelers als Hancko of Geertruida zie ik die overstap nog wel snel maken. Echter een Wieffer? Ik denk dat hij uiteindelijk zeker naar een absolute topclub kan spelen, als hij zich zo blijft ontwikkelen. Echter zou ik hem aanraden dan eerst een paar seizoenen bij een subtopper in de Bundesliga of La Liga te spelen. Je zag bijv. bij zijn laatste wedstrijden in Oranje dat hij nog een paar stappen moet maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren