Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zuinige Overmars gewaarschuwd: ‘Tempo maken is dus gewenst’

Laatste update:
/

Sinds Marc Overmars in dienst trad bij Ajax, is er niet veel geld uitgegeven aan nieuwe spelers. De directeur voetbalzaken houdt de hand graag op de knip en wil alleen geld spenderen aan namen van buitenaf, wanneer zij echt beduidend beter zijn dan talenten uit de eigen opleiding. Tijdens zijn actieve loopbaan verwierf Overmars al de bijnaam Marc Netto, maar Henk Spaan heeft er inmiddels nog één bedacht.

De columnist van Het Parool vergelijkt de directeur van Ajax met een boemeltrein. “Vroeger noemden ze Overmars TGV, train à grande vitesse. Tegenwoordig boemelt hij, tussen kleine stations”, schrijft Spaan. Hij is kritisch op het aankoopbeleid van de Amsterdammers en hoopt dat Overmars niet ook nog Daley Sinkgraven door de vingers laat glippen. In de zomer was er al belangstelling van Ajax voor de middenvelder van sc Heerenveen.

De regerend kampioen besloot toen niet tot actie over te gaan. Inmiddels volgen meer clubs de talentvolle Sinkgraven en Spaan waarschuwt Overmars maar alvast. “Gisteren stond in The Guardian dat Liverpool en Manchester United naar Sinkgraven kijken. Tempo maken is dus gewenst”, vindt hij. Tegelijkertijd is Spaan wel enthousiast over die spelers, die momenteel al in het eerste elftal van Ajax spelen, geeft hij aan.

“Van Rhijn, Andersen en Klaassen zijn de nieuwe Van der Wiel, Eriksen en De Jong. Andersen is nog geen Eriksen, maar tegen PEC Zwolle waren er opnieuw flitsen zichtbaar van een niet alledaags talent”, aldus de columnist van de krant.

Vind jij dat Ajax in januari Daley Sinkgraven moet aantrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus hij vindt Andersen potentie hebben om Eriksen op te volgen, waarom zou je dan Sinkgraven kopen? Dan moet hij op de bank zitten ten faveure van Andersen.

9 oktober 2014 om 09:57

sinkgraven speelt op 6

9 oktober 2014 om 10:40

op 10 hoor

9 oktober 2014 om 11:03

Nee op 6, van der berg speelt met de punt naar voren.

9 oktober 2014 om 12:53

Maar dan staat de Roon er als stofzuiger naast. Als je bij Ajax op zes speelt moet je kunnen verdedigen en aanvallen. Sinkgrave werkt hard in wedstrijden maar verdedigend en fysiek komt hij te kort om met de punt naar achteren op het middenveld bij Ajax te spelen denk ik.
Ajax moet daar een type als Busquets of Xabi Alonso hebben: tweebenig, goede passing, verdedigend- en fysiek sterk. Maar zulke spelers zijn schaars.
Als ze Sinkgrave halen moet hij spelen op de plek die nu wordt ingevuld door Serero.

9 oktober 2014 om 14:16

Je hebt Heerenveen fan maar kan de opstelling niet uitleggen? Dan zal ik het maar even doen.

De verdediging en aanval lijkt me duidelijk. Het middenveld van Heerenveen staat als volgt. Daley Sinkgraven is de linkermiddenvelder, de Roon de rechtermiddenvelder en Joey staat centraal.

Daley Sinkgraven is een echte Ajax speler. Ajax speelt ook met een linker en rechtermiddenvelder en in dat systeem past deze jongen uitstekend. Heeft loopvermogen, beheerst het Ajax spelletje en is enorm creatief. Heeft daarnaast ook meer scorend vermogen dan Thulani Serero, die ik graag zou willen zien op de 6 positie. Thulani beheerst het positiespel namelijk uitstekend, schuwt de duels ondanks zijn kleine postuur niet en leest het spel goed. Met Sinkgraven op de linkerkant en Klassen op de rechterkant heb je een middenveld die zelf in de Champions League hoge ogen kan gooien.

Het nadeel hiervan is natuurlijk de fysieke kracht/lengte van dit trio. Maar omdat Ajax op balbezit speelt hoeft dit geen probleem op te leveren.

Verder moet Ajax zich zeker versterken op de volgende posities om een echt '' Young Boys' team te creeren die ook in Europa hoge ogen gaat gooien. Hieronder staat mijn opstelling die Ajax makkelijk kan nastreven in 2015. Nu hopen dat Marc en Frank dit lezen, want dan zullen ze zeker warme gevoelens krijgen voor deze opstelling

Cillessen
van Rhijn
Veltman
van Aken
Boilesen
Klassen
Serero
Sinkgraven
Kishna
Zivkovic
Fisher
9 oktober 2014 om 14:40

Bedankt voor je uitleg, ik volg Heerenveen niet op de voet en ik was er van uit gegaan dat ze met de punt naar voren speelden.
Zeker een goede opstelling maar Ajax gaat van Aken niet halen. We hebben met Denswill, vd Hoorn, Veltman en Moisander al genoeg centrale verdedigers daar hoeft er zelfs met een vertrek van Moisander geen bij.

9 oktober 2014 om 09:57

@ De10

Ajax speelt 50 wedstrijden (zoniet meer) per seizoen. De selectie moet breed genoeg zijn om de basis te kunnen vervangen als nodig en elke positie moet dubbel bezet zijn. En Sinkgraven kan op de CM en CAM positie spelen. Hetzelfde geld voor Andersen en hetzelfde geld voor Davy Klaassen. Alles bij elkaar heb je dan 3 hele talentvolle spelers maar geen ervaring.

sinkgraven is een (veel) groter talent dan bijvoorbeeld Ziyech met een geweldige nederlandse nuchtere mentaliteit. Op basis daarvan snap ik wel dat Spaan hem bij Ajax wilt zien. Aan de andere kant hebben we met Klaasen en Andersen al 2 hele talentvolle spelers. En komen uit de jeugd binnenkort bijvoorbeel Nouri door binnen 1 a 2 jaar.

9 oktober 2014 om 10:00

Klopt, jonge gasten hebben we genoeg. Als je dan toch wil toegeven aan dat gejank om uitgaven, die het dan aan een bewezen speler.

9 oktober 2014 om 10:05

@ Glory

Maar welke bewezen speler vraag ik dan altijd? Welke speler is te halen voor omstreeks 5miljoen met een salaris van max 1 miljoen excl bonussen die ook daadwerkelijk per direct een toevoeging is? De afgleopen jaren hebben we gezien dat de zogenaamde toptalenten van de subtop niet goed genoeg zijn gebleken. ZIe Maher, Narsingh etc.

De kracht van Ajax is dat de jeugdspelers vanzelf ervaren worden. Van Rhijn debuteerde en toen liepen Vertonghen en Alderweireld als ervaren jongens rond. Nu debuteerde Veltman vorig jaar en lopen Moisander + van Rhijn als ervaren jongens rond.

9 oktober 2014 om 10:19

Hoezo vind jij Sinkgraven een veel groter talent dan Ziyech?
Ziyech is misschien wel het grootste talent voor op het middenveld in de eredivisie man.

Sinkgraven is bij lange na niet zo bepalend als Ziyech ook is zijn schot minder (ja echt) en zijn overzicht ook. Daarnaast zie ik zo een slap middenveld totaal niet zitten (andersen of Serero /sinkgraven/klaassen) We zijn al belabberd genoeg in de omschakeling. Serero verdedigt overigens prima mee, maar jouw kennende wil je hem niet op het middenveld zien.


Voor de rest ben ik het met je eens.

9 oktober 2014 om 10:34

@ Lee112

Ziyech werd schromelijk de hemel ingeschreven. Mensen vergeten dat hij vorig jaar gewoon terug verwezen werd naar de bank doro Marco van Basten omdat Heereveen beter draaide zonder Ziyech. Na zijn blessure is hij bijna niet meer in de basis gekomen.

En Ziyech is misschien wel het grootste talent op het middenveld van de eredivisie. Zei iedereen dat ook niet over Maher? Die zou ook beter zijn dan Eriksen volgens velen. Dat zien we nu ook.

Met alle respect, wat heeft Ziyech nu precies laten zien. Hij heeft een half jaar bij Heereveen aardig gevoetbald. Geeneens uitzonderlijk. Ondertussen weigert hij gelijk al bij te tekenen (karakter puntje), werd hij op de bank gezet mede vanwege zijn mentaliteit en vanwege zijn geringe inbreng. Zo goed was Ziyech helemaal niet ibj Heereveen.

Klaassen scoort in zijn debuut seizoen 11x als CAM bij Ajax, maar jij wilt Ziyech? Heb je Lucas Andersen wel eens in Jong Ajax zien voetballen, die heeft dingen laten zien die ik Eriksen, Maher en Ziyech alledrie niet heb zien doen. In de A1 loopt Nouri rond als talent van de toekomst. Ondertussen hebben we Schöne nog die ook als 10 kan spelen. En jij wilt Ziyech halen?

Laat Ziyech zichzelf eerst maar eens tussen de oren goed krijgen.

9 oktober 2014 om 11:14

Wat heeft Sinkgraven laten zien dan? Je hebt namelijk nog steeds niet uitgelegd waarom hij een veel groter talent is. Zo geweldig is hij namelijk ook niet.

Ziyech speelt wekelijks anders prima bij Twente.
Marco haalde hem van het middenveld, omdat hij verdedigend niet zijn plicht deed. Tsja dat kan en mag je als coach zijnde altijd doen.

Waar typ ik dat Ziyech naar Ajax moet dan? Dat maak jij er weer van! Waarom weet ik niet......
In een andere topic (steenrijk Ajax..) gaf ik al aan dat Nouri eraan zit te komen, maar uiteraard kan je dat niet weten. Daarvoor gaf ik ook aan dat Andersen bijna dezelfde type is als Sinkgraven en dat ik hem daarom niet wil zien bij Ajax. Weer zo een skini, licht mannetje die alles op techniek doet. Hebben we genoeg van.

9 oktober 2014 om 11:44

Het zal vast niet makkelijk zijn om een ervaren speler te vinden rond de 5-7 miljoen met een salaris dat tussen de 1/1.5 miljoen ligt maar daar heb je scouts voor. Ik vind dat je als club die stap moet durven te nemen. Het beleid van jaren terug was geen succes maar je kunt ook met mate geld spenderen aan ervaren spelers die wat toevoegen aan een team. De rest kun je aanvullen met talentvolle spelers en je hebt een ideale mix.

9 oktober 2014 om 16:10

Inderdaad als je het beleid van een aantal jaren geleden nu mixt met het huidige beleid dan zal Ajax het een stuk beter doen in Europa. Met geld gooien is geen optie meer, maar alleen maar op je centen zitten maakt je ook niet beter..

Henk Spaan is weer lekker onrust aan het schoppen. Overmars houd de hand op de knip omdat clubs gewoon denken dat elke speler de hoofd prijs waard is wanneer Ajax langs komt. Iets wat feitelijk gewoon niet waar is. DIt blijkt ook uit het verleden, zowel met Maher en Narsingh werd er hoog spel gespeeld door zowel AZ als Heereveen en beiden kwamen later een stuk lager uit dan gehoopt/gewenst.

Het gaat prima met Ajax,

9 oktober 2014 om 10:01

Klopt, daar bleek Ajax gewoon gelijk te hebben achteraf want due spelers waren door de media groot gemaakt.

9 oktober 2014 om 10:09

@ Glory

Het is feitelijk gewoon een realiteit dat clubs altijd meer vragen aan Ajax qua transfersom dan aan andere clubs. Maher en Narsingh waren slechts voorbeelden. Vervolgens kwamen deze clubs in de media dat Ajax niet netjes handelde. Maar wie handelt er nu niet netjes? Je hoort alleen maar de clubs klagen die op hun bek gaan omdat hun speler niet verkocht word. Andere clubs als bijv Groningen, Zwolle etc hoor je allemaal niet omdat deze gewoon tevreden waren met de deal.

Heereveen vroeg 5 mil en meer voor Narsingh, krijgen 3,5 miljoen van Psv
AZ vroeg 8,5 a 10 miljoen voor Maher, ging voor 6,5 miljoen naar Psv.

Voor hetzelfde geld (10 miljoen) haalde Ajax Fisscher, Kishna, Ghazi, Milik, Andersen en hielden ze nog 5 miljoen over. Waar in Fisscher, Kishna en Ghazi zeker meer talent zit als in Narsingh. En zodra Andersen zijn vorm van Jong Ajax over hevelt naar Ajax 1 wat hij nu aan het doen is. Dan praat niemand meer over Maher.

9 oktober 2014 om 11:09

Laten ze anderssen maar eerst is op de aanvallende middenvelder positie zetten want op de vleugels vind ik het niet veel terwijl hij wel het talent heeft

9 oktober 2014 om 10:06

Maar toch zie ik sinkgraven graag komen hoor.
Maar dan moet hij als controleur spelen denk ik.
Dan word het tempo wel hoger op het middenveld.
Ik ben er wel voorstander van want je hebt 3 man die kunnen allemaal steekpassen geven en beslissend zijn.

9 oktober 2014 om 10:09

Want? Narsingh is de beste rechtsbuiten van de eredivisie. Was toch erg fijn geweest als wij die er de afgelopen jaren bij hadden gehad. Met middenvelders op de flanken spelen is gewoon armoede.
En Maher gaat het echt nog wel maken bij Psv, het duurt alleen zo lang omdat de mentaliteit van de groep daar zo verrot is en hij daar zelf kennelijk ook een handje van heeft.

"...wil alleen geld spenderen aan namen van buitenaf, wanneer zij echt beduidend beter zijn dan talenten uit de eigen opleiding." En dan haal je Duarte, Zimling, Viergever etc? Dan heb je toch vrij weinig vertrouwen in de eigen opleiding. Als ik denk aan iemand die iets toevoegd en in het budget van Ajax passen denk ik juist aan types als Ziyech, Mokotjo, Narsingh, Sinkgraven, Van Dijk. Daar leg je dan wat meer voor neer, maar die hebben wel laten zien dat bij hun clubs bepalend kunnen zijn.

Uit het huidige beleid spreekt geen enkele ambitie!

9 oktober 2014 om 10:24

@ Fcajx

Iemand die er weinig van snapt, heb je Narsingh uberhaupt zien spelen? Die jongen heeft totaal geen passeerbeweging en zijn grootste wapen is zijn snelheid. Ajax speelt zover vooruit dat zijn snelheid volledig nutteloos is. Er is namelijk geen ruimte om het te gebruiken. En de beste rechtsbuiten van de eredivisie? Vorig jaar werd hij op de bank gehouden na zijn blessure door respectieveljk jozefzoon.

En Maher gaat het nog wel maken bij Psv, hij heeft talent alleen zijn mentaliteit is voorlopig nog erg beroerd. En dat is iets dat je kan maken of kan breken. Die jongen werd bij AZ al hoger ingeschaald als Eriksen. Zo ongelofelijk hoog op de ladder werd hij geplaatst dat hij alleen maar kon tegen vallen.

Duarte was een miskoop, toegegeven.
Zimling was een hele logisch aankoop als vervanger van Poulsen.
Viergever kan op 3 posities, is 24 jaar en heeft 150 eredivisie duels. En dat slechts voor 1,5 miljoen.

De types die jij aan denkt zijn echt de stereotypes van spelers waar iedereen over praat. Maar ga nou eens serieus naar die spelers kijken en trek dan eens conclusies.

Ziyech werd op de bank gehouden door v Basten omdat het team beter draaide zonder hem. Daarbij werd Ziyech ook een gebrekkige mentaliteit verweten door van Basten. Moest hij 5 miljoen kosten en heeft hij pas een half jaar wat gepresteerd. Dat zou pas een schande zijn richting de jeugdopleiding.

Mokotjo, faalde bij Feyenoord en was bij Zwolle een leuke speler. Maar dat Zwolle zonder hem eigenlijk nog beter speelt dan met hem zegt genoeg. De kracht van Zwolle is het collectief. Mokotjo heeft nergens laten zien goed genoeg te zijn.

Sinkgraven, die jongen moet rond de 8 miljoen kosten en heeft net 20 wedstrijden in de eredivisie gespeeld. Je wilt Sinkgraven halen en die opstellen ten kostte van een Davy Klaassen of Lucas Andersen? Nog een rotschop richting je opleiding.

Virgil van Dijk, word nu geroemd als verdediger omdat hij bij Celtic speelde. In zijn laatste jaar speelde hij bij Groningen goed. Maar er was een andere talentvolle verdediger die veel meer potentie toonde: Mike van der Hoorn. Wat gek, die werd dan ook geheeld.

Alsjeblieft, als je niets snapt van het beleid wil je dan je supporters jas inleveren en je naam veranderen. Want schijnbaar begrijp jij helemaal niets van het beleid van Ajax. Het spreekt juist van ambitie.

Financieel zijn we nog nooit zo gezond geweest
Sportief zijn we 4x op rij kampioen geworden
De jeugdopleiding levert jaar na jaar eredivisie waardige talenten af.
Ajax is hofleverancier met prof spelers in europa.
Ajax heeft de meest opgeleide spelers in de CL lopen van alle clubs.

En Ajax heeft serieuze toekomst plannen, maar daarvoor moet je eerst sparen en dan goed investeren voor de lange termijn. Spelers kopen is korte termijn en juist hetgeen dat zowel Feyenoord, PSV als Ajax aan de rand van de afgrond heeft gebracht.

9 oktober 2014 om 10:42

Wat jij van die spelers vindt moet je zelf weten. De tijd zal ons leren wie het beter heeft ingeschat. (overigens zijn deze discussie natuurlijk wel een teken dat er nogal wat schort aan de scouting bij Ajax. John Steen Olsen lijkt wel de enige fatsoenlijk scout die ze hebben aangezien alle goede investeringen uit Scandinavië komen. Maar dat is een ander verhaal.)

Maar je wilt op de korte termijn natuurlijk wel champions league blijven spelen, dit lever immers minimaal 16 mln per jaar extra op. Dat dit de afgelopen jaren wel is gelukt vind ik bijzonder, aangezien het spel de afgelopen 2 jaar vaak niet om aan te gluren was. Maar om dit te behalen zijn ook korte termijn investeringen voor nodig. Want onze selectie wordt zwakker terwijl de concurrentie groeit. Dat we al drie keer op een rij winnen van (met alle respect) PEC zegt toch wel wat.

9 oktober 2014 om 11:29

@ Fcajx

Juist door investeringen te doen om CL te halen speel je hoog spel. Nogmaals dit is het spelletje dat zowel Feyenoord, PSV en Ajax allemaal al geprobeerd hebben in het verleden en ze zijn er bijna allemaal failliet aan gegaan. Feyenoord was op sterven na dood en moest geld lenen bij de Vvf. PSV moest de grond verkopen aan de gemeente en Ajax zijne igen vermogen ging van 90 miljoen naar 20 miljoen in slechts 5 jaar tijd. In het laatste jaar werd er 22 miljoen!!!! verlies geleden.

Spelers kopen en gokken op CL is risicovol, schandalig en de meest belachelijke manier van bedrijfsvoering. En die risico's neemt Ajax gewoon weg niet meer wat geheel terecht is. Dat jij zoiets niet wilt snappen of niet wilt begrijpen kan ik niets aan doen.

Investeringen doen om Champions league te halen is volgens de geschiedenis het domste dat je kunt doen. Het is namelijk een garantie op een financiële tekort koming. die kan 5 jaa rop zcih laten wachten, die kan 10 jaar op zich laten wachten. Maar hij komt wel degelijk een keer. Tenslotte weet je nooit of een speler zijn aankoopbedrag terug gaat verdienen.

En de CL levert 16 miljoen op, dat is inderdaad waar in het meest gunstige scenario. Haalt de nummer 2 via voorrondes de CL houd je nog maar 10 miljoen over aan de CL met de groupsfase. een verschil van 8 miljoen!

Maar stel je voor we halen 4 spelers voor 4 miljoen en behalen daarmee de CL, wat zijn we dan opgeschoten met het beahlen van de CL? Helemaal niets, aangezien het geld dan allang weer verbruikt is.

Maar speciaal voor jou een rijtje met "duurdere" aankopen van de laatste jaren, niet schrikken

Vanaf 2007/2008
Albert Luque 7 miljoen gekocht, transfervrij vertrokken
Bruno Silva 3,3 miljoen gekocht, transfervrij vertrokken
Lindgren, 2,2 miljoen gekocht, 1,5 miljoen verkocht
Kennedy, 1,2 miljoen gekocht, transferrij vertrokken
Sulejmani, 16,5 miljoen, transfervrij vertrokken
Cvitanich, 6,5 miljoen gekocht, 1,5 mil naar lille
Aissatti, 3.5 miljoen gekocht, 5 ton vertrokken
Wielaert, 2.75 miljoen gekocht, transfervrij vertrokken
Oleguer, 2,75 miljoen gekocht, carriere afgesloten
De Zeeuw, 7,5 miljoen gekocht, 5,5 miljoen verkocht
Lodeiro, 4 miljoen gekocht , transfervrij vertrokken
El Hamdaoui, 4,5 miljoen gekocht, 800.000 verkocht
Sightorson, 3,3 miljoen gekocht (daar loopt iedereen toch op te vloeken?)
T Janssen, 3,5 miljoen gekocht. 500.000 verkocht
Serero, 2,5 miljoen gekocht (daar loopt iedereen toch op te vloeken?)
Vd Hoorn, 4,5 miljoen (daar loopt iedereen toch op te vloeken?)
Duarte 2,5 miljoen (daar looopt iedereen toch op te vloeken?)
Viergever 1,5 miljoen (daar loopt iedereen toch op te vloeken?)

De succesverhalen?
Suarez, 8 miljoen gekocht 24 miljoen verkocht
Huntelaar 9 miljoen gekocht, 24 miljoen verkocht

Laten we nu eens kijken welke spelers de laatste jaren zijn vertroken
Daley Blind, 18,5 miljoen (eigen jeugd)
Siem de Jong, 8 miljoen (eigen jeugd)
Vermeer 1 miljoen (eigen jeugd)
Hoessen 750.000 euro, (500.000 euro gekocht)
Eriksen 12 miljoen (eigen jeugd)
Alderweireld 7 miljoen (eigen jeugd)
Boerrigter 2,2 miljoen (1 miljoen gekocht)
Koppers 700.000 (eigen jeugd)
Vertonghen 11 miljoen (eigen jeugd)
Anita 7 miljoen (eigen jeugd)
Vd Wiel 6 miljoen (eigen jeugd)
Ozbiliz 3 miljoen (eigen jeugd)
Stekelenburg 6,5 miljoen (eigen jeugd)

Moet ik nog meer onderbouwen wat goed is?

9 oktober 2014 om 11:45

Dit heb ik een stukje naar onder ook al gepost:
"ajax kwam aan de rand van de afgrond te staan door voor miljoenen aan uitgerangeerde spanjaarden etc te kopen die waren afgeschreven bij andere clubs. Speler die daarbij vaak ook al te oud waren om nog iets op te leveren en een lang contract kregen met een uitzinnig salaris voor eredivisie begrippen.
En niet omdat ze investeerden in spelers. Want de briljantjes die Ajax binnen de eredivisie kocht zijn vrijwel allemaal met record winst verkockt. Herinner jij je Suarez en Huntelaar nog?"

Daarnaast zijn de spelers Vd Hoorn, Duarete en Viergever ook gewoon aankopen van Marc Netto geweest. En dat is nou ook precies het punt wat ik probeer te maken: Marc Netto spendeert nog steeds een aanzienlijk bedrag aan spelers waar van tevoren al enige twijfels over zijn.
En ik geef zeker toe dat het aankoop beleid in het verleden belachelijk was (vooral tijdperk van Basten en Jol). Maar behalve de afgekeurde spelers uit buitenlandse competities en Suljemani zie ik geen spelers die prijs/prestatie veel slechter zijn dan de aankopen van mr. Netto.

9 oktober 2014 om 11:57

@ fcajx

Het gaat juist helemaal fout bij de scouting, maar dat ligt meer aan Overmars (ajax) dan aan de scouting. Voor de revolutie leefde er al veel onvrede bij de scouts omdat er naar hen niet geluisterd werd, in 2010 heeft de Belgisch top scout haesaert (scoute o.a. Vermaelen, Alderweireld en Vertonghen) van Ajax in België uit onvrede ontslag genomen en is bij Anderlecht aan de slag gegaan. Dit deed hij omdat Ajax de scouting en haar rapporten (zowel positieve als negatieve rapporten) niet serieus namen.

Volgens Vissers (volkskrant) heeft er vlak voor FC Groningen vs Ajax van dit jaar nog een scout ontslag genomen omdat er volgens hem niets veranderd was, er word nog steeds niet geluisterd naar de scouting en nog belangrijker waar de scouts ook mee aankomen Overmars vind alles te duur. Deze scout (helaas niet bij naam genoemd) was er dus helemaal klaar mee dat er dus nog steeds niet geluisterd word en dat alles te duur is. Ik vind dit een zorgelijk situatie en ik snap eigenlijk ook niet waarom dit onder belicht belicht blijft in de media maar ook onder de Ajacieden.

Onderdeel van het nieuwe beleid zou ook zijn dat de scouting weer serieus genomen zou worden, aan de al bestaande onvrede is dus niets gedaan. Sterker nog die is alleen maar groter geworden. Men zei (beloofde) dat er een goede balans zou komen tussen het sportieve en het financiële maar tot op heden is daar nog weinig van te merken. Ook nu heb ik het sterk het gevoel dat de financiën belangrijker zijn dan de sportieve resultaten, waar is die balans waar ze het eerst over hadden ? Zo zijn er nog wel een aantal andere zaken die volgens de huidige beleidsbepalers zouden veranderen maar waar ik tot op heden weinig van gezien heb.

Ajax en veel Ajacieden zijn bang om geld te verspillen, maar tot nu toe is al het besteedde geld aan recente versterkingen (op Schone na) ook allemaal weg gegooid geld. Ze mogen dan wel weinig gekost hebben maar een hoop "kleine beetjes" word op een gegeven een "hoop", door altijd maar te goedkoop te zijn kan dit ook resulteren in duurkoop.

In dit geval doel ik op het steeds meer kwalitatief uithollen van de selectie wat je vroeg of laat gaat opbreken in het kampioenschap of in de Champions League. Ik ben ook niet voor onverantwoorde uitgaven maar tussen niets uitgeven en het doen onverantwoorde uitgaven zit nog een wereld van verschil.

Daarnaast vind ik ook dat veel Ajacieden zich compleet blindstaren op de komende generatie. Ja, daar zitten echte pareltjes tussen maar ook die gasten zullen behoefte hebben aan kwalitatieve goede (iets wat) oudere spelers om zich echt goed te kunnen ontwikkelen. Als Ajax nu al niet bereid is om te doen wat nodig is om de selectie op pijl te houden dan zie ik dat in de toekomst ook niet gebeuren. In mogen schiet Ajax op twee onderdelen teveel door, helaas mag je dat tegenwoordig niet zeggen want dan ben je meteen een nep supporter en weet ik al wat niet.

Als ik dan vervolgens Overmars hoor zeggen dat we de beste selectie sinds jaren hebben en de Boer afgelopen zondag eigenlijk wel tevreden was zinkt de moed mij toch echt in de schoenen. Tel daarbij op het geleuter dat Viergever opeens de vervanger voor Blind was terwijl vanaf het moment dat Viergever aan Ajax werd gelinkt hij aangetrokken zou worden om een eventueel vertrek van Moisander op te vangen. Sorry, maar denken ze nu echt dat we gek zijn.

Eerlijk gezegd vraag ik mij af of de Boer nog wel in staat is om deze jongens te prikkelen. Hoe vaak heeft hij erbij de spelers er niet op gehamerd om een hoger baltempo te hanteren en om naar voren te spelen ? Zover ik ik weet hamert hij daar elke keer op maar kunnen de spelers sporadisch hier aan voldoen. Wellicht moet Ajax door selecteren, want de Boer hoeft in mijn ogen uiteraard niet te vertrekken. Verder vind ik ook dat Ajax meer moet gaan eisen van de spelers, fouten maken mag maar niet tien keer (of meer) dezelfde fouten in een seizoen. Ajax wilt dat dat de spelers eerder gaan pieken, dan hoort er ook bij dat je minder fouten mag maken.

Ik vind het toch een zorgelijke ontwikkeling dat er niets gezegd mag worden over de zaken die fout gaan. En dat supporters die een normale kritische blik hebben worden afgeschilderd als "nep supporters" en zouden staan voor een terugkeer naar het oude beleid. Iets wat gewoon niet waar is alleen word helaas zo´n beetje alles heel erg zwart wit bekeken.

9 oktober 2014 om 12:06

@D-Bergkamp.

Zo'n lijstje zegt niet zo veel zonder de toevoeging van de uitbetaalde salarissen.
El-Hamdoui verdiende bv. 1.8 miljoen. Alle aankopen verdienden beduidend meer dan de de eigen Jeugd spelers. Pas in de laatste fase dat ze bij Ajax zaten haden ze een salaris dat in de buurt kwam van de "miskopen" Dit maakt de balans behoorlijk anders.

9 oktober 2014 om 12:27

@ Afca_leeds
Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar de reden dat er niemand klaagt over een slechte scouting is omdat het niet iets heel tastbaars is. We kennen John Steen Olsen allemaal (en die doet het best goed), maar voor de rest kom je toch voor de meesten in een wat onbekender gebied, om nog maar te zwijgen hoe er intern met deze scouts word omgegaan. Misschien hebben ze wel hele goede scouts, maar wordt er niet naar geluisterd. Maar het ook zeker niet uitgesloten dat er daadwerkelijk goede scouts aanwezig zijn bij Ajax. Maar dat daar toch iets verkeerd zit lijkt mij duidelijk want het beleid is nogal wat gedraaid de afgelopen decenia, maar de miskopen blijven maar binnenstromen.
Maar de TD of het technisch hart in dit geval heeft uiteindelijk wel de eindverantwoordelijkheid over het transferbeleid. En als Netto dan zegt dat dit de beste selectie is in jaren dan denk ik niet dat er met hem binnen korte termijn wel goed technisch beleid gevoerd gaat worden.

9 oktober 2014 om 16:18

Vorig jaar moest Narsingh banken omdat hij zijn vorm niet terug kon vinden na zijn blessure van ongeveer 9 maanden. Dat is niet zo vreemd voor een speler..

Dat Jozefzoon hem op de bank liet komt meer doordat Narsingh moeite had om zijn oude vorm te herpakken.

Van Der Hoorn heb ik trouwens nooit als een groter talent als Virgil gezien..

Het si wel leuk en aardig dat Ajax zo gezond is. Maar als je geen moer doet met het geld en net de hoofdprijs voor spelers wilt betalen is het logisch dat er velen zich ergeren aan 't beleid.

Je komt dan wel met een waslijst spelers die het niet hebben gehaald, maar als je nou eens gerichte aankopen doet. Dan is het alweer een heel ander verhaal. Zoals je de afgelopen jaren ook zelf kon zien gaat Ajax het niet redden met goedkope speelrs en eigen jeugd alleen in de CL. Wil je verder komen, dan moet je ook niet bang zijn om de portemonnee te trekken om mee te doen.

9 oktober 2014 om 10:13

Geloof mij maar: Ajax is bezig middelen te reserveren voor het verdubbelen van het salarisgesprek. Dat wordt stap nummer 1 in het aanhaken met de Europese top. Vandaar dat er nu even geen spectaculaire aankopen zijn. Met die verdubbeling komen er op den duur betere spelers (in combinatie met de uitzonderlijke talenten die er aan komen) en dus meer kans op overwintering in cl en misschien incidenteel een stuntje hier en daar.

Kortom: het gaat inderdaad goed met Ajax!

9 oktober 2014 om 10:19

Ik hoop dat ze dat dan wel met zorgvuldigheid gaan doen, want om van iedereen maar het salaris te gaan verdubbelen lijkt mij niet heel verstandig.

9 oktober 2014 om 10:27

@ Rekik

Ajax is bezig om middelen te reserveren zodat die geinvesteerd kunnen worden. Investeringen zullen gedaan worden in lange termijn projecten die een structurele omzetverhoging zullen realiseren. En met een structurele omzetvergroting kan er ook structureel meer uitgegeven wordn.

Maar zoals je heel goed zegt, daarvoor moet je eerst sparen voordat je kan investeren.

9 oktober 2014 om 12:02

@ Rekik

Tot nu toe is dat niets meer dan speculatie, dus ik snap niet waarom mensen zich daarop blindstaren. Onlangs liet Ajax weten dat het eventueel wel de Arena zou willen overnemen als alle voorwaarde gunstig waren, maar ook dit is alles behalve een "harde doelstelling" van de club.

9 oktober 2014 om 10:49

Henk Spaan moet niet zo zeuren. En wat zal hij weer glimmen van trots als een bijnaam, door hem bedacht om iemand af te branden, in de media en door supporters wordt gebruikt. Popie Jopie Spaan bekritiseert altijd graag op afstand en weet het altijd beter vindt hij zelf. Vuilnisman, mag deze zak ook mee?

Het is bijzonder knap hoe de beleidmakers bij Ajax in zo'n korte tijd de club zo gezond hebben weten te maken èn er en passant voor hebben gezorgd, dat er veel jonge talentvolle jeugdspelers op het moment van doorbreken staan.

Ook al zullen de talentvolle jeugdspelers het niet allemaal redden, wat logisch is, er zullen een aantal kunnen uitgroeien tot goede, stabiele topspelers, waaraan Ajax de komende jaren nog veel plezier kan beleven, zowel op sportief als financieel gebied.

Al die jongens die nu specifieker en persoonsgebonden worden opgeleid, kunnen makkelijker in het elftal ingezet worden, waarbij het met gearriveerde spelers van buitenaf altijd maar de vraag is of ze kunnen aantikken op het niveau dat er van ze gevraagd of verwacht wordt.
Uiteraard hebben jonge spelers over het algemeen een terugval in vorm. maar met genoeg geduld komt het vaak wel goed.

Het zou prachtig zijn als dit beleid op de korte termijn zijn vruchten gaat afwerpen en Ajax hiermee wederom trendsetter wordt in het opleiden en afleveren van talenten. En Ajax daarmee de criticasters buitenspel zet.

Laat Ajax met Overmars maar een boemeltrein zijn, deze treinen starten vaak langzaam, maar als ze eenmaal opgang zijn gekomen, rijden ze in een constant en stabiel tempo van station naar station en hebben ze minder kans te ontsporen.


Dat hand op de knip valt ook wel mee. Ze geven alleen minder geld uit aan kwalitatief veel mindere spelers,en dat is weggegooid geld. Investeren in in aanschaf iets duurdere spelers kan ook waarde vermeerdering betekenen en kans op alleenrecht CL geld veilig stellen. Goedkoop kan dus best eens duurkoop gaan betekenen.

9 oktober 2014 om 10:03

@ Arenacum

Duurdere spelers kunnen kans op CL geld veilig stellen. Dat is dus juist wat de geschiedenis heeft laten zien. Duurdere spelers geven allerminst een grotere kans op een CL plek veilig te stellen. Zowel Feyenoord, PSV als Ajax hebben het geprobeerd op die manier en stonden alle 3 aan de rand van het failliesement. Als de geschiedenis 1 ding heeft laten zien is dat duurdere spelers totaal geen garantie geven, alleen maar meer risico's.

PSV heeft de afgelopen jaren 40? miljoen uit gegeven aan spelers, hebben die CL gehaald?

Ajax is juist op de goede manier bezig, clubs willen (te) veel geld vangen voor hun spelers? Dan zoekt Ajax verder. Ajax haalt liever talenten uit de opleiding vandaan en probeert het daarmee. Aangevuld met (relatief) ervaren spelers van buiten af.

Cillessen was een koopje en is NL international.
Moisander koste 3,5 miljoen en is basis speler
Zimling is een koopje (is die echt slechter dan bijv: Schaars?)
El Ghazi maakt furore als rechtsbuiten
Kishna is men van onder de indruk

Mensen schreeuwen om Milik in de basis ipv sightorson.

9 oktober 2014 om 10:16

Roerend mee eens. Zien jullie het ooit gebeuren dat Duarte/viergever/moisander voor 15-20 miljoen wordt verkocht?
En duurdere spelers kunnen zeker de kans op champions league deelname vergroten. Of zie jij binnekort een club als cambuur de champions league halen?

Wat is nou meer waard? Een speler van 7 mln die iets toevoegt aan de selectie en waarschijnlijk met winst verkocht kan worden. Of 2 spelers van 3 mln die de tribune bezet mogen houden en bij jong ajax mogen schitteren (en waarschijnlijk ook vrijwel niks opleveren bij verkoop)?

9 oktober 2014 om 10:30

@ Fcajax

Een speler van 7 miljoen die iets toevoegt. Dan moet een speler daadwerkelijk ook wat toevoegen. En die garantie heb je gewoon weg nooit. Het beleid dat jij hier schetst is juist het beleid waardoor Ajax financieel aan de afgrond kwam te staan.

Maar een paar voorbeelden van "dure spelers"

Vd Hoorn was de meest talentvolle verdediger van Nederland, kosste 4,5 miljoen en word nu door iedereen afgezeken.
Sigthorson was een goede spits bij AZ en koste 3,3 miljoen en word nu door iedereen afgezeken.
Maher koste 6,5 miljoen en word bij PSV verguisd door de supporters
Narsingh koste 3,5 miljoen en werd op de bank gehouden door Jozefzoon

Welke spelers doen het wel goed? Bij Ajax schreeuwt Iedereen om Milik (gratis) en Veltman (opgeleid). Voor de buitenspelers is men gek op Schone, Ghazi, Fisscher en Kishna.

9 oktober 2014 om 10:46

Ajax kwam aan de rand van de afgrond te staan door voor miljoenen aan uitgerangeerde spanjaarden etc te kopen die waren afgeschreven bij andere clubs. Speler die daarbij vaak ook al te oud waren om nog iets op te leveren en een lang contract kregen met een uitzinnig salaris voor eredivisie begrippen.
En niet omdat ze investeerden in spelers. Want de briljantjes die Ajax binnen de eredivisie kocht zijn vrijwel allemaal met record winst verkockt. Herinner jij je Suarez en Huntelaar nog?

Dat Narsingh op de bank werd gehouden was overigens het falen van de technische staf daar. En dat was niet door Josefzoon, maar door Ruiz. Narsingh heeft sindsdien altijd het ongelijk bewezen van de technische staff van Psv. Van der Hoorn was nou ook niet een naam waar iedereen om stond te springen.

9 oktober 2014 om 13:11

@ D-Bergkamp

Narsingh was geen uitzonderlijk talent. Dat Ajax daar geen 5+ miljoen voor wou neerleggen is zeer verstandig. Ziyech, Mokotjo, etc zijn dat ook allemaal niet. Volkomen logisch dat Ajax daar geen werk van heeft gemaakt.

Maher was wel zo'n talent. Dat het er nog niet uitkomt is een feit. Maar ik twijfel er geen moment aan dat indien hij naar Ajax was gekomen dit heel anders zou zijn. Maher is voetballend een talent waarvan er niet jaarlijks een paar langskomen. In zijn koppie lijkt hij minder ver en dan is een onevenwichtige selectie en onrustige situatie bij PSV niet de ideale broedbak. Bij Ajax was hij terecht gekomen in een groep die mentaal in balans is en waar relatieve rust heerst. Gegarandeerd had Maher zich daar anders geprofileerd en ontwikkeld. Ondanks dat hij niet rendeert bij PSV voorlopig had ik Ajax hem graag met terugwerkende kracht zien kopen.
Ik volg het beleid van Ajax helemaal. Maar daar hoort ook bij dat uitzonderlijke talenten aangetrokken worden. Maher was zo iemand wel. Net als dat van Ginkel dat was/is. Bij die laatste hebben ze het geprobeerd en zelfs flink geboden. Helaas niet gelukt. Bij Maher is het niet door gegaan omwille van 0,5/1 miljoen. En dat is niet goed. Het aantrekken van Maher was ook geen garantie voor succes, maar als een speler zo talentvol is mag het met zo'n bankrekening nooit afketsen op zulke bedragen. Zeker niet als je dan ook nog eens 2/3 miljoen op tafel legt voor 13 in een dozijn voetballer Duarte.

Ajax moet dit beleid doorzetten. Maar wel zoals, Spaan aangeeft, de ogen en portemonnee openhouden voor de echte talenten bij andere clubs. Tweede kritiekpunt is dat spelers als Duarte nooit meer tegen betaling gehaald worden. Spelers die slechts als selectievulling dienen moeten gratis/heel goedkoop gehaald kunnen worden of anders uit de jeugd komen. Bij Poulsen, Schöne, Viergever, Zimling, Boer, Hoessen, Milik, etc hebben ze zich daar netjes aan gehouden. Bij Duarte niet en dat vind ik persoonlijk een flinke miskleun.
Aankopen van Moisander, Sightorsson, van der Hoorn, Zivkovic, etc waren allemaal begrijpelijk. Dat ze niet allemaal slagen staat daar los van.

Henk Spaan maakt zich al jaren belachelijk, alles wat ook maar met Cruijff te maken heeft probeert hij de grond in de schrijven. Het Parool lees ik inmiddels ook niet meer vanwege hem, er staat toch niets in dat klopt. Hij schreef ook dat Kishna weg zou gaan bij Ajax vanwege Overmars, hij schreef ook dat Ajax de afgrond in zou gaan en wat hij over Cruijff zelf schreef was zulke onzin dat het niet eens waard was om te onthouden.

Jammer dat dit soort figuren nog altijd een podium krijgen in de media.

Beetje een column waarin Spaan zichzelf tegenspreekt dus. Eerst het beleid kraken en benoemen dat er versterkingen moeten komen en vervolgens roemen dat er spelers hebben kunnen doorbreken o.a. omdat er geen spelers van buitenaf voor die posities zijn gehaald.

Ja? Dus nu moet onze mytische club maar hopen op fucking Sinkgraven? Toevallig he, dat er elk jaar weer een handbol van dit soort opstaan. Prima om ook deze weer door de vingers te laten glippen. Onze media praat graag jonge ventjes omhoog in de hoop dat een club een paar miljoen voor ze uittrekt, want dan kunnen ze weer maanden schrijven over hoe hij het niet waard was!

Ik hoop/vermoed dat het salarisplafond over enkele jaren verhoogd wordt om enkele sterkhouders in het team te behouden.

9 oktober 2014 om 10:09

Daar los je dus helemaal niks mee op want daar zit het probleem helemaal niet.

Denk je nu echt dat als Ajax, Daley Blind een salaris van 2,5 miljoen netto had geboden dat hij dan nee tegen United had gezegd? Tuurlijk niet. Voor zulke spelers gaat het puur om de uitdaging. Blind, Siem, Van der Wiel, Emanuelson, Eriksen, Vertongen, Aldeirwereld zijn allemaal spelers die op het juiste moment bij ajax vertrokken zijn. Die jongens waren gewoon klaar voor de volgende stap omdat ze in de eredivisie wel uitgeleerd waren.

Je moet gewoon heel erg veel geluk hebben dat je een nieuwe suarez kunt scouten of een nieuwe bony of een nieuwe zlatan. Maar dan koop je dus een talent van 5 miljoen en dan is er nog steeds een grote kans dat ajax mislukt.

Kijk naar onze spits. Iedereen is klaar met siggy. Maar als Ajax nu een of andere rare zuid-amerikaan van 22 voor 8 miljoen koopt en volgend jaar is zivkovic er klaar voor, zit je weer met die zuid-amerikaan opgescheept.

De enige speler waarvan ik het echt heel jammer vind dat hij niet is gekomen is Marco van Ginkel, maarja dat komt gewoon puur vanwege de banden tussen Vitesse en Chelsea.

9 oktober 2014 om 10:16

@ Sopcast1337

Natuurlijk los je een aantal zaken op met een verhoogd salaris plafond. Desondanks moet eerst het budget van Ajax structureel omhoog voordat je het salaris plafond om hoog kan doen. Eerst moet er dus een omzet vergroting plaats vinden. Maar dat daargelaten.

OP het moment tekenen spelers bijvoorbeeld voor 3 jaar met een salaris van 300.000 euro en spelen zichzelf langzaam in de basis. Na 1 jaar zijn ze vaste basis speler en gaan ze praten over een nieuw contract. Ajax kan dan een salaris van ongeveer 800.000 bieden. Maar de speler denkt ook aan het sportieve aspect en wil maar max 1 jaar bij tekenen (3 jaar vastleggen). HIj speelt nog 2 jaar en vertrekt dan met een 1 jarig contract (eriksen, Verotnghen, Alderweireld etc)

Tijdens die verlenging kan je een verschil aan bieden met een hoger salaris plafond. Je kan bijvoorbeeld een optie opnemen voor 2 jaar extra met een salaris verhoging naar de 1,3 miljoen. Nu heeft Ajax die mogelijkheid niet.

Tegelijkertijd gaan Subtop spelers minder snel naar het buitenland. Waarom zou je naar een Newcastle United gaan voor 1,8 miljoen per jaar als je bij Ajax 1,5 miljoen kan verdienen en CL kan spelen en om het kampioenschap kan spelen?

Ajax heeft al een groot sportief aspect om spelers te behouden, die trend word nu ook ingezet door van Rhijn, Klaassen, Veltman en alle andere die bijtekenen. Alleen moet Ajax financieel de slagkracht hebben om over 2 jaar het contract nog een keer open te breken als nodig. En die missen ze nu.

9 oktober 2014 om 10:18

Maar de enige reden dat ze van Ginkel de eerste keer wilde halen was omdat ze niet wisten hoe Klaassen zich zou presenteren na zijn blessure.
De tweede poging is als ik de berichten mag geloven door van Ginkel zelf niet doorgegaan, omdat hij naar Milan wilde.

Ik zou Kishna wel eens in de spits willen zien, heb een paar wedstrijden gezien vorig jaar in de Jupiler l waar hij in de spits speelde en dat zag er goed uit. Schone kan het vast ook wel vanaf links, en anders voor de verdediging.

9 oktober 2014 om 10:28

Ajax weet heel goed waar het staat als club en het beleid is juist dat dit soort spelers mogen gaan als ze daar klaar voor zijn. Tuurlijk is het fijn als spelers lang willen blijven, maar Siem de Jong was inderdaad op een punt gekomen dat als hij 1,5 bij ajax kan verdienen en 1,5 miljoen in Engeland, dat hij gewoon in Engeland gaat spelen. Die gozer is vier keer kampioen met Ajax geworden. Laat hem lekker. Is totaal geen schande. Hij mist de kwaliteit om in een grote competitie bij een CL ploeg in de basis te spelen (misschien schalke of leverkusen ofzo) maar toch gaan ze voor iets nieuws. Als je het daar dan goed doet kun je altijd nog naar een grotere club en komt het geld vanzelf.

Het hele beleid is juist dat spelers een normaal (redelijk laag) basis salaris hebben en als er iets gewonnen wordt dan ontvang je een vette premie. Zo deed Cruijf het vroeger ook al en zo is het nu weer.

We zijn een opleidingsland en daar moeten we ons gewoon bij neerleggen. Die paar ton extra per jaar gaat het verschil gewoon niet maken. De spelers bij ajax verdienen echt meer dan genoeg, voor het geen wat ze presteren.

9 oktober 2014 om 10:37

Het helpt wel, een van de motieven om te vertrekken verdwijnt. Eriksen vertrok met 21 in mijn ogen te vroeg bij hem had het geholpen. Daarnaast kunnen we verantwoord wat betere internationale ervaren toppers halen

9 oktober 2014 om 11:16

Als Eriksen het voor het geld zou doen had hij op zijn zestiende wel bij United getekend. Die jongen was gewoon klaar bij Ajax.

Ik denk dat Overmars, in samenwerking met de Boer, Bergkamp en van der Sar wel een idee heeft wat er nodig is om in de Nederlandse) top. Al dat gezeur over aankopen. Feitelijk mist Ajax alleen een spits die behoorlijke kansen op het hoogste niveau altijd maakt. En laten dat nou net de spelers zijn die onbetaalbaar zijn. Bony deed het goed bij Vitesse en nu bij Swansea (?), en Pelle ging bij Feyenoord ineens doelpunten maken. Achteraf kan je zeggen dat dat goede scouting was, maar het heeft ook met geluk te maken. Want wie had vooraf nou verwacht dat Bony en Pelle het zo goed zouden gaan doen?

Ben het wel met Spaan eens, Sinkgraven moeten ze eigenlijk in de wnterstop al halen dan heb je volgend seizoen een speler die helemaal gewend is bij ajax en wie weet misschien past hij zich wel zo snel aan en heb je er dit seizoen een versterking bij.
Ideaal middenveld zou natuurlijk zijn Klaassen Andersen Sinkgraven, veel beweging en techniek, denk alleen nog iets te weinig body.

Maar aan de andere kant (en ik denk dat het technisch hart zo denkt) waarom nieuwe spelers kopen als je ze al in huis hebt, Bazoer schijnt het goed te doen bij jong ajax en sluit na de winterstop ws aan bij het eerste, en Nouri is het volgende groeibriljantje uit de opleiding wat die jongen laat zien is echt geweldig wanneer hij deze lijn doortrekt kan het ook zomaar zijn dat hij rond de winterstop ook wordt toegevoegd aan de selectie.
Dus ik zou het begrijpen wanneer ze Sinkgraven halen, maar wanneer ze het niet doen begrijp ik het ook. Denk wel dat Sinkgraven sowieso iets toevoegd aan het Ajax spel wat je nu niet ziet, maar er is natuurlijk een heel verschil tussen Heerenveen en Ajax qua spel en ruimte die je hebt en krijgt.

9 oktober 2014 om 10:30

Koop ze dan en laat ze lekker nog een jaar bij Heerenveen spelen. Zivkovic wordt in Jong Ajax toch ook totaal niet beter. Kan die net zo goed iedere week in de eredivisie bij Groningen spelen.

9 oktober 2014 om 10:38

Ik denk dat ze met Zivkovic een traject in ingegaan en dat ze hem gewoon dicht in de buurt willen hebben om hem te kunnen volgen ,met de winterstop verwacht ik hem bij een.
Sinkgraven zou gelijk bij het eerste meekunnen denk ik, maar de Boer heeft al aangegeven het erg in Andersen te zien dus dan zou je Sinkgraven halen voor de 6 positie, en of dat zijn beste plek is!?

9 oktober 2014 om 10:49

Wat een voorbarige conclusie, Zivkovic speelt twee maanden bij Ajax? Ik denk dat hij nu het spelletje leert en wat bijgeschaafd wordt door Johnny Bosman en Dennis Bergkamp.

Henk Spaan alsjeblieft, weinig verstand van voetbal en al helemaal van het beleid van Ajax. Ga eerst eens een wedstrijdje Ajax A1 kijken dan weet je waarom wij Daley Sinkgraven niet nodig hebben. Ajax heeft zelf twee zeer talentvolle Ams, Abdelhak Nouri en Donny van de Beek, plus Klaassen en Andersenzijn nog jong en we hebben Duarte en Serero ook nog, compleet overbodig en staat de opleiding in de weg in dit geval.

9 oktober 2014 om 10:41

Ik ben het met je eens maar denk dat Sinkgraven als hij minder dan 5mil kost zeker een aanwinst voor dit ajax is.
Maar wanneer bovengenoemden bij bijvoorbeeld Heerenveen hadden gespeeld stonden ze nu waarschijnlijk ook al wel in de basis. Dat is gewoon het verschil tussen top en subtop.

9 oktober 2014 om 10:52

Ik ben er nog niet zo zeker van, het verschil is andersom ook vaak dat een subtop speler niet aanhaakt in de top. Plus hij kent de tactiek niet wat onze jeugdspelers wel kennen en het scheelt 5 miljoen.

Wordt zo moe van mensen, die menen dat een club geld over de balk moeten gooien, nu zijn ze de gezondste club van europa en dan is het ook niet goed. Ja, ze spelen momentueel dan niet naar de standaard van de meeste supporters, maar ze zijn 4 x kampioen geworden, met de jonge spelers. Dat men spelers bij moet halen zullen ze heus wel weten en doen ook, maar naar hun beleid en niet naar het beleid van andere. Bemoei jullie eens met jullie eigen portemunee en daarna met andere

Deze man weet duidelijk waar die over praat. Eigenlijk heeft Ajax al genoeg spelers door de vingers laten glippen. Als je Ziyech en Mokotjo bij Twente bezig ziet sla je jezelf toch voor je kop?

9 oktober 2014 om 11:35

Nee waarom? Wij hebben zeker Ziyech niet nodig, ik kijk dan naar onze opleiding en zie daar twee parels rondlopen in de vorm van Nouri en van de Beek plus dat de beide AM posities driedubbel bezet zijn. Mokotjo was een toevoeging geweest echter was dat niet zo geweest als Blind was gebleven.

9 oktober 2014 om 12:08

Ik snap dat er in de opleiding talenten rond lopen, maar soms kun je niet wachten tot die talenten zijn doorgebroken en moet je iemand halen die er nagenoeg direct kan staan. Dit gaat voor Ajax toch vaak mis en kost ze punten in Europees verband, waar juist de belangrijkste periode aan het begin van het seizoen is.

9 oktober 2014 om 12:12

Hoeft niet als je een goed beleid richting de toekomst voert, Klaassen heeft zo bv. Siem de jong naadloos opgevangen en van de Beek gaat het stokje van Klaassen overnemen.

Als Ajax hem koopt dan zal dat voor veel geld moeten, aangezien hii nog wel even vastligt bij Heerenveen. Als ze dat deze winter al doen, vind ik dat ze hem dit seizoen nog bij Heerenveen moeten laten spelen, en misschien nog een tweede.

Ik ben nog niet zp weg van Sinkgraven voor een tien scpprt hij te weinig en het aantal assists ligt volgens mij ook nog niet zo hoog. Ajax heeft genoeg aanvallend talent. Ik zie veel liever types zoals Gabri, Pantelic, Schone, Poulsen en Zimling komen die hard werk kunnen verzetten. Op dit moment heeft Ajax alleen behoefte aan een spits.

Ik sta vierkant achter Overmars. Juist niet meer blind geld uitgdven.

Goede voetballer, maar niet nodig... net zoals Maher niet nodig was.

Andersen, Fischer, Serero en Duarte. En Schone kan er ook nog spelen. Iedere euro voor een linkshalf is er 1 te veel.

Of Serero het vertrouwen op 6, of op die positie gaan zoeken, een fatsoenlijke spits en een linksback...

Het laatste wat we nodig hebben is een aanvallende middenvelder of een buitenspeler.

Ajax heeft geen problemen met het elftal, Ze hebben gewoon een superspits nodig, Ze hadden vorige seizoen gewoon mandzukic kunnen aantrekken voor een aardig bedrag. Of een spits als cambell van costa rica of een spits als mario gomez. Misschien als ze iemand als Pedro konden aantrekken in iedergeval ajax heeft aanvallende leiders nodig

Cilissen Ajax niveau.
Van Rhijn Niet constant, dus leuk als backup zo hard moet je zijn
Moisander verkopen
Veltman Ajax niveau/potentie
Boilesen Potentie maar niet goed genoeg nog, leuk als backup
Serero Te licht, verkopen
Klaassen Ajax niveau
Viergever/zimling Allebei leuk als back up, Viergever misschien basis linksback.
Kishna/el Ghazi Potentie Ajax niveau. Laten invallen gehele seizoen
Siggy Verkopen
Fisscher Ajax niveau, tenminste als die op het niveau zit van zen 1e jaar. afgelopen jaar dramatisch.

Al met al een hele matige selectie.
Er moet flink gekocht worden wil je eens een keer wat voorstellen in Europa.

Ik zou zeggen koop: Iraola als rechtsback en Van Anholt die met zijn slechte been nog beter linksback kan dan Boilesen verdedigend. 1 centrale verdediger, zou zo niet weten wie. Haal Van der Vaart terug, breng in de zomer een bod uit op Van Ginkel want bij Milan komt die ook niet aan de bak. Tevens nog buitenspelers halen die er meteen staan omdat Schone ook wel weg zou gaan. Ibisevic halen als back up voor Zivkovic

sinkgraven moet eerst nog maar es een paar jaar bij heerenveen blijven voetballen voordat ie naar een topclub gaat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren