Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV droomt van 'klein-Milanello': 'Het frustreert, maar ik geef niet op'

Laatste update:

PSV heeft grootse plannen met het eigen trainingscomplex. De Eindhovenaren willen De Herdgang verbouwen en hebben anderhalf miljoen euro voor die operatie gereserveerd. Het 'klein-Milanello' komt echter nog niet van de grond, zo laat Art Langeler weten aan Voetbal International.

/

"Dat frustreert, maar ik geef niet op. Ik bijt me erin vast. Eindhoven presenteert zich graag als innovatief en als sportstad, dit is een uitgelezen kans om dit handen en voeten te geven", zegt de hoofd jeugdopleiding van PSV. "Er zijn hier volop mogelijkheden voor een voetbalcampus die uniek is in Nederland en misschien wel in grote delen van Europa."

Langeler zegt ook een 'PSV-huis' met veertig bedden te willen realiseren. Daar zouden spelers dan voor of na een wedstrijd kunnen blijven slapen. "Er staat hier in de bossen een aantal huizen leeg dat we daarvoor kunnen gebruiken, maar het vergt inspanningen van diverse instanties."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat bedoelen ze met klein 'milanello'? Lijkt er toch in geen enkel opzicht op?

25 september 2014 om 15:31

Het is de bedoeling dat het er dus wél op gaat lijken.

25 september 2014 om 15:32

De bedoeling is juist dat ze er wel op willen gaan lijken.

Wat die campus betreft is het niet zo uniek als hij wil doen geloven lijkt me aangezien Ajax er al mee bezig is.

25 september 2014 om 15:37

GAE heeft het jarenlang gehad. Zo uniek is het niet.

25 september 2014 om 17:20

Je weet toch helemaal niet wat ze allemaal willen gaan realiseren, hij zegt toch een voetbalcampus die uniek is. Dus dan zal het wel niet hetzelfde zijn als Gae, of Ajax of weet ik welke clubs hier nog meer allemaal genoemd worden in comments.

25 september 2014 om 15:32

Waarschijnlijk soort van mini-dorp waar echt alle faciliteiten aanwezig zijn voor het leveren van topprestaties. Bijvoorbeeld dat huis met die bedden, zodat spelers kunnen rusten tussen trainingen door.

25 september 2014 om 19:22

Volgens mij staat klein "milanello" al in Arnhem en ik geloof nooit dat ze zoiets neer gaan zetten. De kosten van zoiets zijn simpelweg veel te hoog daarvoor en dat red je niet met 1,5 miljoen.

Hoe dan ook juich ik elke investering toe die een club besteed aan faciliteiten. Jeugd is belangrijk voor Nederland dus de accommodaties ook. Plus het geeft weer een klein beetje meer aanzien naar het buitenland. Vitesse heeft de afgelopen 2 jaar al een aantal buitenlandse spelers (waaronder Gomez) verwelkomt op Papendal om te revalideren, het zou mooi zijn als dat straks bij meer clubs zou kunnen.

Artje ik mag je wel, zouden mooie toekomst plannen zijn om de jeugd nog meer te laten ontwikkeling.
De ligging ligt al goed, ruimte zat om eventueel uit te breiden.ben alleen benieuwd hoeveel dat zou gaan kosten

25 september 2014 om 15:32

Staat in de tekst.

25 september 2014 om 15:36

Er staat in de tekst dat PSV 1,5 mill heeft gereserveerd voor verbouwen van de herdgang, niet hoeveel dit kleine millano (zoals voetbalzone het noemt) dat niet van de grond komt moet gaan kosten

25 september 2014 om 15:50

Het verbouwen van de Herdgang naar een Milanello.

25 september 2014 om 15:54

Volgens mij zijn het twee dezelfde dingen. Dus anderhalf miljoen euro.

25 september 2014 om 15:58

Dat staat er dus niet en als ik logisch zou denken, waarom geld reserveren als PSV zijnde als het niet eens van de grond komt. Dus ik denk niet dat het die 1,5 mill is

25 september 2014 om 16:03

@psvf4n

Je reserveert geld met de intentie iets te willen bouwen. Het probleem ligt erbij dat er maar niet begonnen wordt met de verwezenlijking van de intentie. Het klein-milanello is de realisatie van de intentie de herdgang te verbouwen. Als je logisch nadenkt zijn de kosten voor klein milanello dus even hoog als de verbouwing van de herdgang

25 september 2014 om 16:03

@psvf4n

Je reserveert geld met de intentie iets te willen bouwen. Het probleem ligt erbij dat er maar niet begonnen wordt met de verwezenlijking van de intentie. Het klein-milanello is de realisatie van de intentie de herdgang te verbouwen. Als je logisch nadenkt zijn de kosten voor klein milanello dus even hoog als de verbouwing van de herdgang

25 september 2014 om 18:01

Dat je 1,5mil reserveert wil niet zeggen dat het 1,5 mil kost. Ik heb voor mijn vakantie nu ook 700 euro gereserveert. Maar die gaat toch echt wel duurder uitvallen. Daarnaast is het bij dergelijk grote projecten vaker regel dan uitzondering dat er veel op leenbasis gebeurt

"er zijn hier volop mogelijkheden voor een voetbalcampus die uniek is in Nederland en misschien wel in grote delen van Europa."

En dat wil je bewerkstelligen met 1,5 mln euro? Misschien schat ik het compleet verkeerd in, maar voor dat geld doe je helemaal niets!

25 september 2014 om 15:35

Dat ene woord dat niet genoemd mag worden en te maken heeft met het pachten van de grond. Vandaar dat hij ook heeft over de medewerking van instanties.

25 september 2014 om 15:46

Dan nog, Papanedal in Arnhem kostte alleen al ruim 12 miljoen ekkies.

Voor 1,5 miljoen leg je net een paar grasveldjes aan met verlichting en omheining. Meer niet.

Milanello is speciaal omdat het een 16 ha lap grond is waar alles, maar dan echt alles aanwezig is. Van koks tot doctoren en van docenten tot psychologen. Die mensen werken daar 24/7. Er is een complete middelbare school waar de sporters dagelijks naar toe gaan. Dat kost buiten de bouw jaarlijks vele miljoenen.

Maar PSV beweert met 1,5 mln iets buitengewoons te creëren.


25 september 2014 om 16:03

@fachten, Ik wil niet zeggen dat 1,5 miljoen genoeg is, maar PSV heeft al een prima trainingscomplex. Het is dus niet zo dat er met 1,5 miljoen nog grasveldjes, verlichting en omheining geplaatst moet worden.

Ook denk ik dat Langeler vooral bedoelt dat er nu 1,5 miljoen wordt geïnvesteerd, maar dat er nog gekeken moet worden naar overige mogelijkheden zoals bijv. de hotelfaciliteiten, al kan ik dit niet perfect uit de tekst opmaken.

25 september 2014 om 16:03

Lees ff het bericht terug, dat is een bedrag wat gereserveerd is op dit moment, niet de totale kosten. Misschien is die 1,5 miljoen wel voor het opzetten van het plan. Tegenwoordig kost dat al vaak veel geld. Het juridische gedeelte, zoals vergunningen en etc

25 september 2014 om 16:48

Ja, ik ben absoluut voorstander van goede jeugdfaciliteiten. Maar ben ook een voorstander van gezond financieel beleid en op eigen kracht dingen bewerkstelligen.

Maar ik zal niet oordelen wanneer ik er niets vanaf weet. Hoop dat er iets moois komt.

Psv's jeugdopleiding is sinds de komst van Langeler zo ontzettend goed vooruitgegaan, echt een significant verschil. Ik hoop dat dit in de toekomst de overstap van talenten zoals Bazoer tegengaat en meer talenten naar PSV haalt.
Jong PSV doet het ook redelijk goed met goed voetbal, nu de punten nog. In ieder geval hebben ze met Darije Kalezic een goede coach.

25 september 2014 om 15:34

Kun jij mij vertellen waarin de jeugdopleiding het afgelopen jaar onder leiding van Langeler dan significant beter is geworden?

25 september 2014 om 16:32

Je kan zijn column wekelijks lezen(ben zelf geen PSV fan, maar ik vind het altijd interessant te lezen).

http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/Column-Art-L...

25 september 2014 om 16:35

Met name de individuele begeleiding is iets waar Langeler zich op gericht heeft, hier ontbrak het in het verleden sterk aan.

PSV is hofleverancier van Oranje, jong Oranje en Oranje 20. Zegt toch dat ze goed bezig zijn lijkt me.

25 september 2014 om 23:19

Heeft tegenwoordig ook nog 'n wekelijkse videocolumn, mocht je geïnteresseerd zijn.

Sympathieke, verstandige man die Art. Ben benieuwd wat hij van de nu al unieke Herdgang gaat maken

Wat uniek :P Volgens mij hebben alle landen wel zoiets. En Nederland heeft Ajax het ongeveer, alleen worden dan die kinderen in gast gezinnen gezet. Heeft Auxere het al. In Duitsland en Engeland zullen grote clubs het ook wel hebben. Maar goed, mijn oud leraar doet het wel leuk in Eindhoven en zit daar lekker op zijn plek.

25 september 2014 om 15:48

Ik dacht dat ajax ook gaat uitbereiden met slaapplaatsen en dat soort dingen.

25 september 2014 om 15:51

Zou kunnen mij niet bekend. Maar tis gewoon niet uniek.

25 september 2014 om 15:56

Het plaatsen van jeugd bij gastgezinnen is niet zo heel speciaal, dat doet PSV ook al lang. Zeker als het gaat om jeugd die iets verder uit de omgeving woont en waarbij de ouders niet kunnen of willen meeverhuizen naar Eindhoven.

Verder denk ik inderdaad dat Langeler goed op zijn plek zit bij Psv. PSV geeft hem de ruimte om zijn ding te doen en als ik de verhalen mag geloven is Art daar zeer content mee. Daarnaast is er ook nog genoeg plek voor verbetering in de jeugdopleiding (vooral om het voetbal heen) wat een mooie uitdaging biedt.

Ajax gaat dat toch ook doen dacht ik dus zo uniek is het toch niet?

25 september 2014 om 16:12

Nou bij Ajax pompen ze er iig jaarlijks 7 miljoen in dus ik weet niet wat PSV wil met hun 1,5 mio...

25 september 2014 om 16:27

Ajax verbouwt elk jaar voor 7 miljoen? Dit gaat niet over de structurele investering in de jeugd, maar om een eenmalige injectie ter verbetering van bestaande faciliteiten.

Het moge duidelijk zijn dat PSV de jeugdopleiding veel serieuzer is gaan vinden. Met Art Langeler en Kalezic hebben ze verder twee echte vakmensen in huis en dat gecombineerd met vele oudtopvoetballers als Ooijer, Zenden, van Bommel en van Nistelrooij. Prima gedaan! Nu nog een wat beter scoutnetwerk opzetten dat vaker spelers als Boljevic of beter binnen haalt en het ziet er goed uit in Eindhoven qua talent. De JL is ook een goede ontwikkeling voor de spelers. Goed voor het Nederlands voetbal!

25 september 2014 om 16:30

Precies, wij moeten weer in onze kracht gaan spelen. Dat is o.a. zeer goed scouten, opleiden. En creatief ondernemen.

Wij kunnen, en moeten niet mee willen met 'kopen kopen kopen'. Ja, kopen met goed scouten(suarez door Groningen b.v), als er van z'n talent elk 1-3 jaar een gescout kan worden, dan blijft er een doorgang gewaarborgd en mogelijkerwijs neemt de kwaliteit ook toe, een goede stap is ten eerste de salaris huisen iets omhoog schroeven naar 1.2-.1.5 mil per jaar.

Of het 1,5 of 15 miljoen is voor ons "leken" toch niet spannend?
Feit is dat Art Langerer door heeft dat er iets moet gebeuren om jonge talenten aan de PSV-opleiding te binden. Hetzelfde geldt inderdaad in A'dam.
Beide zijn bang dat met name Vitrsse de slag op dat vlak gaat winnen. In Arnhem spreken ze gewoon de ambitie uit om middels het pas gerenoveerde Papendal, de grootste talenten uit NL te binden. Zijn ze in Eindhoven en A'dam bang geworden, of wat?

25 september 2014 om 19:14

Volgens mij heb je niet door wat Papendal is? Papendal staat onder beheer van NOS NSF waar Vitesse zijn eigen plekje heeft als huurder. Vitesse maakt dus geen gebruik van heel Papendal. Wat ze in essentie hebben gedaan is dat stokoude omgebouwde boerderij wat ze eerst gebruikten als clubhuis nu hebben omgewisseld voor een splinternieuw gebouw. Maar dat gebouw alleen is niet "papendal".


Ajax hoeft zich trouwens geen zorgen te maken met een vernieuwt fitnesscentrum, een hoofdveld waar plek is voor 1500 toeschouwers (3 keer zoveel als Vitesse), 5 trainingsvelden en 2 kunstgrasvelden (nu al meer dan Vitesse), het gebied rondom de power hill met o.a. de volleybal velden, basketbal velden en dan ook nog het Adidas Micoach center.

En nu zijn ze ook nog bezig met een campus.

Ik denk dat je het unieke vooral ook moet zoeken in de samenwerking die PSV wil met allerlei partijen uit de omgeving Eindhoven. Denk hierbij aan de TU en allerlei hoog-technologische bedrijven. Het gaat dus minder om bakstenen en veel meer om kennis.

25 september 2014 om 17:02

Dus eigenlijk wat Twente met de vrouwen doet. Huisje geven en opleiding UT Hogeschool of middelbare school. Vrij uniek dus....

25 september 2014 om 17:17

PSV wil ze geen opleiding geven op de Tue. Wat Sander80 bedoeld is dat Eindhoven een innovatie regio is met de Tue, High Tech Campus etc. PSV kan samenwerken met deze instanties om te innoveren.

25 september 2014 om 17:27

Idd. Reservebankje doet zijn naam eer aan. Niet goed genoeg voor de basis.

25 september 2014 om 22:43

Twente loopt met het damesvoetbal voorop in Nederland. En Art Langeler doet wel heel gewichtig maar in Duitsland hebben BvB en Schalke en Bayern dit al vele jaren.

25 september 2014 om 23:02

@sander80 Dus hetzelfde wat ik zeg. En waar twente met de dames al jaren mee bezig is op dames vlak. Enige verschil is dat er veel van die dames op ofwel de UT of in de stad wonen. Maar Dat is in deze niet echt relevant.

25 september 2014 om 23:03

@kuttino, wat dacht je van Auxere in Frankrijk. Denk dat de meeste clubs het daar ook nog van af hebben gekeken.

ach perk laten ze het verhaal van Huntelaar maar eens lezen . dan snappen ze het zelf ook wel .dat psv al jaren zo werkt verder liggen er al voetbalvelden zat op de Herdgang .dus ze hoeven niet van af 0 te beginnen de huizen staan er al . dus dan kan je met dat geld ver komen . een paar goeie ideeën erbij
en klaar is kees. maar begrijp hem niet verkeerd . hij wil niet zeggen dat hij het heeft uitgevonden .
dat mogen andere Nederlandse clubs doen .degene die wel alles hebben uitgevonden. en die alles beter weten.als psv er beter door kan worden.wat maakt het dan uit wat anderen er van vinden hier .

echt een prachtige ligging in het bos, eerder kwam ik er nog wel langs maar ze hebben de weg daar veranderd haha

PSv heeft jarenlang een internaat gehad, totdat Van Raaij het in geloof ik 2000 verkocht aan de een of andere Geldropse drugsbaron. Ook nog eens zwaar onder de prijs.

Nederlanders, het zijn kanjers in het verkopen van niets als iets groots.

Anderlecht en Standard hebben dit al een tijdje.

Om u een idee te geven van de kostprijs van hun centra:

Académie Robert Louis-Dreyfus van Standard: 20,3 miljoen euro
Neerpede van Anderlecht: 15 miljoen euro

Club Brugge gaat er eentje in Westkapelle bouwen: 10 miljoen
Ook Genk en Gent gaan er eentje bouwen. Genk zou 7 miljoen uittrekken, Gent 5 miljoen.

En dan komt dus PSV daar achteraan met iets uniek in grote delen van Europa voor 1.5 miljoen.

Ja ja. Indrukwekkend. Enfin, het goede nieuws is dat ze alvast iets gaan doen. Maar het zal uniek zijn in zijn kleinschaligheid en gebrek aan comfort vrees ik.

25 september 2014 om 18:41

Waar zie je staan dat psv's hele budget 1.5 miljoen is? Ze hebben alvast 1,5 miljoen gereserveerd dat betekent niet dat het hele budget 1,5 miljoen is.

25 september 2014 om 20:42

Groot nieuws dan. Stop de persen.

25 september 2014 om 20:51

Volgens mij hebben zij een heel nieuw trainings complex gebouwd? De Herdgang is een erg mooi en goed complex waar je zeker goed kunt trainen als jeugdspeler. Die 1,5 miljoen euro die is gereserveerd zijn voor extra dingen op De Herdgang.

25 september 2014 om 21:04

Ja klopt, dat zijn nieuwe dingen.

Al die clubs hebben/hadden al een complex natuurlijk, maar het was/is bij allemaal aan een update toe.

Op dat van Anderlecht ben ik al geweest. Dat is enorm knap. Da's vergelijkbaar met wat de top PL clubs hebben.

Dat van Standard zou nog mooier en groter zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren