Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zo word je geen kampioen en stel je niks voor in de CL'

Laatste update:

Frank de Boer hoopt dat zijn spelers na de overwinning op Feyenoord in de spiegel hebben gekeken. Ajax pakte dankzij een rake vrije trap van Ricardo van Rhijn weliswaar de drie punten, maar verdiend was die zege zeker niet: Feyenoord was eigenlijk de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. De Rotterdammers verzuimden alleen om te scoren.

/

De punten zijn dus binnen voor Ajax, maar De Boer is allesbehalve tevreden. "Ik schaar deze wedstrijd in de top drie van slechtste wedstrijden, misschien wil in de top één", zegt de coach tegen Ajax TV. Hij merkt op dat zijn spelers niet eens drie keer naar elkaar hebben overgespeeld, terwijl het positiespel van Ajax normaal gesproken het sterke punt van de ploeg is.

"Uiteindelijk draait het allemaal om de punten", weet De Boer. "Maar als je dit spel nog een keer zo speelt, zul je altijd aan het kortste eind trekken. Ik hoop dat dit een incident is en dat we niet weer zo'n wedstrijd spelen. Je moet een hoger niveau eisen, anders word je geen kampioen en stel je niks voor in de Champions League." Ajax speelt woensdag de bekerwedstrijd tegen JOS Watergraafsmeer en moet zaterdag op bezoek bij NAC Breda. Hierna wacht APOEL Nicosia in de Champions League.

Denk je dat Ajax dit seizoen opnieuw kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met het geluk dat Ajax heeft zal het wel weer kampioen worden. Tegen zoveel geluk kan niemand op.

23 september 2014 om 14:58

Dit is nou het verschil tussen een Ajax en Psv, Ajax heeft uit de laatste 3 wedstrijden 7 punten gehaald met slecht spel en durven daarom ook heel kritisch te kijken en weten dat het veel beter moet met mooi spel.
Als PSV 7 punten uit laatste 3 wedstrijden zou halen (tegen teams als PSG en Feyenoord) met dit spel zouden ze blij zijn en niet eens naar het spel kijken.

Simpel gezegd dit is dus de reden waarom Ajax laatste jaren kampioen word, het heeft een duidelijke visie waarmee ze veruit willen komen en steeds opzoek zijn naar verbeter punten ongeacht de kwaliteit van de spelers in de team.

23 september 2014 om 15:00

Dat is echt onzin. Als PSV zo zou spelen zou ik me kapot schamen. En dat zou iedereen moeten doen.

23 september 2014 om 15:03

haha, ik heb PSV vaak genoeg zo zien spelen (op de counter dus), ik zie PSV zelden met mooi combinatie spel winnen.

23 september 2014 om 15:08

Ajax kon zondag haar spel niet spelen omdat er enorm veel druk werd uitgeoefend. Maar daar zit tenminste een duidelijk idee achter, dat ditmaal niet tot uitvoer gebracht kon worden.

PSV speelt structureel zulk slecht positiespel. En dat met de beste selectie van Nederland. Bij PSV zit er volgens mij amper een idee achter. Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen ontdekken...

Edit: de vraag is dus, wie zich zou moeten schamen...

23 september 2014 om 15:08

Ja PSV heeft ook zo haar slechte wedstrijden maar jij begint zielig te provoceren dat als PSV zo speelt de supporters spelers en trainers blij zijn want de punten zijn binnen. PSV streeft net zoals Ajax naar het hoogste. En ohja, countervoetbal kan ook mooi zijn. Zie Real.

23 september 2014 om 15:14

Dit was niet eens op de counter. Dit was niet kunnen voetballen uit totaal onvermogen. Counteren is een tactiek, wat Ajax liet zien een gebrek daar aan.

23 september 2014 om 15:16

@ Caribbean

Het lijkt erop alsof de nederlaag in de Arena van enkele weken terug nog diep zit bij je. PSV speelt gewoon aardig voetbal. Veruit het minste nieuws komt uit de PSV hoek. Geen nieuws is goed nieuws. PSV speelt aantrekkelijker voetbal dan Ajax op het moment en halen daarnaast ook nog punten.

23 september 2014 om 15:20

Dan mag jij je aardig vaak ook kapotschamen want PSV speelde nog slechter in Zwolle en ook Cambuur overklaste PSV dit weekend de eerste 20minuten.

23 september 2014 om 15:34

maar wel
mooi 10 van de 11 wedstrijden gewonnen waaronder de mooie overwinning op ajax en ondanks de slechte eerste 20 minuten toch met 4-0 cambuur afgetroefd. Lekker huilen.

23 september 2014 om 15:35

Hahahaha het niveau hier op voetbalzone. Wat erg. Ik zeg toch dat zou iedereen moeten doen. Dus ja als PSV zo speelt en ja PSV heeft ook slechte wedstrijden. Dan schaam ik me kapot. Moeilijk is dat he, lezen. Nu over de wedstrijd tegen pec. Ja die was slecht, ik schaamde me ook, maar absoluut niet slechter dan ajax was. Cambuur. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat cambuur hier weg ging met ook maar een punt. Dat cambuur dan een tijdje beter was, dat kan. Maar over de gehele wedstrijd gezien niet en was het een terechte overwinning met niet heel goed voetbal nee. Maar ajax heeft gewoon niks klaargespeeld en heeft de overwinning gestolen. Dus ja, een ajacied mag zich ook wel eens schamen voor zo'n wedstrijd maar velen kunnen hun trots niet opzij zetten.

23 september 2014 om 15:38

Ik wil niet veel zeggen, maar dit was echt dankzij het gebrek dat Feyenoord niet scoorde. De laatste keer toen Ajax zo machteloos was, was tegen Salzburg en zij hadden wel de afmakers. Als je zo een heel seizoen speelt, dan word je echt niet kampioen hoor.

23 september 2014 om 15:48

Dan zijn we het eens Riick, ik heb alles wel gelezen, ik concludeer en spreek het alleen nogmaals uit

Cambuur weet ik niet áls er geen rood was gevallen en áls de keeper normaal had gedaan...maar áls telt niet en PSV speelde na 20min gewoon weer goed. Maar ik kan iedereen gerust stellen, Ajax zal ook weer goed spelen aangezien spelers als El Ghazi en Kishna durf, bluf en inzet hebben...aangezien De Boer het keer op keer op de rails krijgt en aangezien de absolute ondergrens nu wel weer getoond is en het vanaf nu alleen maar beter kan. Ik zie Ajax wel vaker falen na een zwaarbevochten wedstrijd in de CL.

23 september 2014 om 15:54

Bij PSV kijken ze meer naar het resultaat. Toen ze nog eens kampioen werden was het voetbal slecht, maar geen supporter die het daar over had. Als Ajax met 1-0 wint tegen een Willem II dan fluiten de supporters de spelers uit, in Eindhoven zal dat niet snel gebeuren.

23 september 2014 om 16:05

myvision

Dan moet ik je maar geloven dat je het hebt gelezen. Zo ziet het er niet uit. Het lijkt er meer op dat je het wel gelezen hebt, maar het niet begrepen hebt. Dan reageer je erop alsof je het allemaal snapt maar dat doe je niet en vervolgens probeer je je in te dekken door te zeggen dat je het nog maar eens herhaald. Het zal me trouwens ook een zorg zijn hoe jij iets leest en wat jij vind, want als jij de wedstrijd van PSV tegen PEC slechter vind dan de wedstrijd die jouw team afgelopen weekend op de mat heeft gelegd dan neem ik je niet serieus.

Ja PSV was slecht in Zwolle, heel slecht, maar Ajax was wel heel erg.

23 september 2014 om 16:07

Klopt, PSV is wel eens kampioen geworden met slecht voetbal. Er wordt dan echt wel over geluld hoor dat het echt belabberd was etc. Echter overheerst de feeststemming dan. Als PSV met 1-0 wint van Willem 2 thuis wat echt een zaadpartij zou zijn dan wordt ook hier gefloten hoor. Als PSV met 1-0 wint van Willem 2 met goed sprankelend voetbal, nee dan niet nee.

23 september 2014 om 16:30

Ik vind dat we Feyenoord hier ook wel wat tekort doen met z'n allen. Ik bedoel Ajax was niet goed, slecht zelfs. Maar dat kwam voor een groot deel door het goede spel van Feyenoord vind ik. We hebben met geluk, ja dit keer was het echt geluk, gewonnen.

23 september 2014 om 16:34

Counter voetbal betekent niet dat je slecht speelt. Integendeel zelfs als je goed counter voetbal speelt en daarmee wint speel je gewoon goed voetbal. Maar wat Ajax liet zien was gewoon slecht voetbal want niks lukte. (Zeggende als Ajax fan)

23 september 2014 om 16:47

Denzor91

Mooie reactie! En je hebt helemaal gelijk, ook ik doe Feyenoord te kort want ze speelde gewoon goed! Als ze die lijn doortrekken zitten ze zo bij de top 3.

23 september 2014 om 17:35

Dat mooie combinatiespel van Ajax valt ook wel weer mee. Jullie kunnen goed de bal tussen jullie centrale verdedigers tikken maar als Veltman dan even inschuift volgt al gauw de diepe bal. Het is hoe je het bekijkt: zeggen dat je mooi voetbal speelt en het niet doen, of niks zeggen over je eigen spel en gewoon winnen.

23 september 2014 om 17:49

Aantrekkelijk voetbal? Ze rossen de bal naar voren en laten Memphis en narsingh rennen voor hun leven. Nee PSV speelt zeker geen aantrekkelijk voetbal. Effectief voetbal wel vaak, maar niet om aan te zien. Kijk tegen estoril. Schaamde me kapot man

23 september 2014 om 18:19

Zet druk op dit Ajax en zie hoe kwetsbaar ze zijn. Jammer dat alleen PEC Zwolle, RB Salzburg en Feyenoord dit heeft geprobeerd en met succes.

23 september 2014 om 18:27

Haha psv speelt echt walgelijk voetbal al jaren lang

23 september 2014 om 18:27

Nee sorry zo makkelijk is het niet, het ligt echt aan Ajax zelf! Als ze gewoon de vorm hebben spelen ze er wel onderuit, deze ploegen hebben het geporbeerd met succes ja maar heel veel meer zonder succes gap..

23 september 2014 om 19:09

Onder Advocaat speelden we by far het beste voetbal en dat is pas 2 jaar geleden.

23 september 2014 om 19:15

Op de counter is absoluut niet te vergelijken met die wanvertoning van jullie in de Kuip. Jullie konden nog geen pass naar voor geven of die werd onderschept. Wij counteren jullie er met gemak uit en dat is gewoon het spel dat we spelen, Ajax kwam niet eens aan hun spel en is gewoon met puur geluk aan die 3 punten gekomen. Maargoed, jij bent precies zo'n arrogante Ajacied waar heel Nederland een hekel aan heeft.

23 september 2014 om 20:45

Onbegrijpelijk dat veel van jullie neuzen niet kunnen toegeven dat Ajax waardeloos heeft gespeeld ondanks dat Frank de Boer dit nogmaals heeft benadrukt. Valt op dat veel neuzen niet kritisch kunnen zijn en direct andere clubs bekritiseren zodra Ajax waardeloos speelt. Afgaand van de wedstrijd van zondag kan Ajax niets anders concluderen dat zij met ontzettend veel geluk de overwinning hebben kunnen claimen. Zelden heb ik zo'n matig Ajax gezien zonder enig inspiratie, lef of enig blijk van talent afgezien van een doelman die met enig fortuin het team heeft laten ontsnappen van een geweldig pakslaag wat op zijn plaats zou zijn geweest.

Ontopic: Frank de Boer heeft gelijk en moet Ajax aanzienlijk beter gaan spelen als ze vijf titels op rij willen halen. Je kan 1 wedstrijd zo spelen maar op een gegeven moment houdt je geluk eens op en zal je je spel moeten verbeteren en moet overmars eens wat geld gaan uitgeven om wat kwaliteit in het team te krijgen

23 september 2014 om 20:52

Psv heeft in uitwedstrijden bijna nooit de intentie om aanvallend mooi combinatie voetbal te spelen. Dat hoort natuurlijk niet bij een topclub. Als psv een uitwedstrijd met slecht voetballend en counterspel wint zijn ze tevreden. Dat is natuurlijk een heel groot verschil met ajax.

23 september 2014 om 21:01

Denk niet dat feyenoord die lijn doortrekt. Ze speelde goed maar tegen ajax is het altijd anders. Als feyenoord die lijn doortrekt is het niet top 3 maar gaan ze mee doen om de 1e plek, feyenoord was gewoon heel erg goed. Denk overigens niet dat feyenoord dit niveau nog evenaart dit jaar. Ze mogen met deze selectie idd wel blij zijn met de 3e plek.

23 september 2014 om 21:03

Psv heeft vaak de intentie om countervoetbal te spelen. Ajax niet, ajax was gewoon slecht, dat gebeurt altijd wel eens. Het gaat om de intentie een die is bij ajax veel aanvallender dan bij psv.

23 september 2014 om 21:04

Wij kunnen gwn toegeven dat we slecht waren dat doen we btr dan psv. Ajax heeft kritisch publiek, zou psv ook wat meer moeten hebben.

23 september 2014 om 21:05

Nou, PSV speelde het beste voetbal onder Advocaat als van Bommel niet meedeed. Dat was de belangrijkste reden dat PSV geen kampioen werd, het wangedrag van van Bommel. Wat een sfeerverpester was die man. En zo was er ieder jaar wel wat dat Ajax geholpen werd want eerlijk is eerlijk, ik ben Ajax fan, Ajax werd ook kampioen met niet teveel punten door het af laten weten van de concurrentie. Zo herinner ik me transfer Affelay en blessure Reis was PSV in nekte. Dit jaar reken ik op Phillip Cocu net zoals vorig jaar niet de man die PSV de titel brengt. Men is bij Ajax echter gaan denken dat het kampioen worden door de 'filosofie' komt, dus je beste spelers verkopen niets uitgeven en dat het toch maar goed komt. Het blijft geen feest zou je zeggen al weet je het met de concurrentie nooit. Van PSV ben ik ook nog niet onder de indruk en van Feyenoord verwacht ik meer. Twente dan maar?

23 september 2014 om 22:56

PSV heeft momenteel helemaal geen idee hoe het moet spelen. Dat is ook iets wat ik de technische staf aanreken. Tegen Ajax zat er wel een idee achter en dat was gewoon counteren met de twee snelle buitenspelers. Vandaar ook dat Narsingh opeens speelde en niet Locadia. Of jij dat nou lelijk vond of niet, dat zal me een zorg zijn. PSV mag best op de counter spelen tegen Ajax uit. Als ze dat dan tegen PEC of iets dergelijks ook gaan doen, dan schaam ik me wel ja.

Is het niet top 3 maar spelen ze mee om de 1e plek. Dat is eigenlijk vrijwel hetzelfde, maarja als je wil gaan muggenziften, prima kerel. Ik denk dat Feyenoord dit niveau nog best wel gaat evenaren. PSV moet er nog heen, dan zijn ze er ook wel op gebrand om te winnen hoor. En spelen ze zo of 80% daarvan en ze winnen gewoon van Psv. Overigens ook van Ajax als ze de wedstrijd nog een keer mochten spelen en dat de verhoudingen weer zo waren.

PSV speelt thuis zelden op de counter. Ja misschien als ze voorstaan met 1-0 of 2-0. Momenteel is het gewoon zo dat wij blij zijn met iedere overwinning omdat vrijwel iedereen weer vreest voor hetzelfde scenario als vorig seizoen. Intentie? De intentie van Ajax lijkt vaak op saai achterin rondspelen en je tegenstander uitputten en dan toeslaan. En weetje, dat vind ik niet erg, ik kraak het niet af. Iets wat jij kennelijk wel doet, want iedereen moet zo spelen als het grote Ajax want anders ben je geen topclub?

Hahahaha arrogant eng mannetje ben je of niet?! Jij weet alles beter en Ajax is altijd beter zo ook de supporters. Wees eens objectief man. Als PSV een zaadpartij speelt dan worden ze ook uitgefloten. Er is altijd wel een groepje dat ze blijft steunen. PEC uit bijvoorbeeld. Lopen er een paar PSV we love you te zingen… Ja ik hou van Psv, maar niet van die jongens zonder inzet en zich laten aftroeven door PEC (met alle respect). En daar waren het er wel meer mee eens.

24 september 2014 om 08:21

Weet niet wat je allemaal onzin praat duidelijk is wel dat jij je schaamt voor je clubbie als ze thuis tegen vitesse met 1-0 voor staan, en de boel achterin dichthouden en op de counter gaan spelen. Ik heb niet gezegd dat iedereen moet spelen zoals ajax want dan ben je geen topclub. Ik zei als je op de counter speelt laat je niet zien dat je een topclub bent. Natuurlijk is psv een topclub en daarom is het raar dat ze zo veel counteren. En ajax speelt soms saai rond ja maar dat is omdat de tegenstanders allemaal verdedigen tegen ajax. Dan is het gewoon moeilijk er doorheen te komen. En arrogant?? Ja ajax is nou eenmaal de beste, we hebben niet voor niets 11 titels meer dan psv en dat jij je daaraan stoort is jouw probleem.

24 september 2014 om 13:45

Met je eens ik vind dat PSV gewoon geen mooie spel heeft van de eredivisie maar kan ook aan mij liggen hoor

23 september 2014 om 14:59

Dat denk ik dus ook. Helaas. Het was wel echt een hele slechte wedstrijd.

23 september 2014 om 14:59

Kampioen zal wel mogelijk zijn. Maar wat voorstellen in de Champions League, tja dat is alweer heel lang geleden dat een Nederlandse club dat deed.

23 september 2014 om 14:59

Natuurlijk, als Ajax kampioen wordt is het geluk. Als Ajax geen kampioen wordt is het terecht. Triest gedrag. Ajax was deze wedstrijd zeker lucky, maar je wordt niet vier keer kampioen met geluk. Dat gebeurt misschien een keer. Durf nou eens toe te geven dat ze ondanks de matige selectie en het matige spel toch de beste zijn.

23 september 2014 om 15:00

Doe toch niet zo kinderachtig. Ajax krijgt soms ook niet verdiend de punten, dan is het niet Ajax verdiende te winnen en de drie punten. Nee, dan is het de tegenstander was beter en Ajax heeft een zwakke selectie. Bla bla bla.

Frank zegt trouwens niks nieuws hier. Dit kan iedereen wel weten en zien. Maar ben er van overtuigd dat Ajax het weer zal oppakken. Eerst twee nietszeggende wedstrijden doorkomen.

23 september 2014 om 15:03

Ik snap niets van jouw post, want gelukkig zijn is een emotie en heeft niets met winnen of verliezen te maken. Wat ik proef is dat jij ernaar verlangt dat Ajax het minder goed doet dan dat Ajax het doet en dat je je ongelukkig voelt als Ajax wedstrijden wint.

Ik wil je graag begrijpen, dus probeer eens uit te leggen wat je precies hiermee bedoelt. Wel graag wetenschappelijk onderbouwen graag en geen zweverig gewouwel.

On topic: Frank heeft gelijk. Als zijn spelers in de aankomende wedstrijden zo weinig inzet tonen als afgelopen zondag, worden er nog veel punten verloren door Ajax en wordt Ajax geen landskampioen en wordt Ajax laatste in de poule in de Champions League.


23 september 2014 om 15:39

Geluk bestaat ook niet in wetenschap

23 september 2014 om 15:50

Geluk niet, maar kans wel. Veel dichterbij kun je vanuit de wetenschap niet komen.

23 september 2014 om 16:02

Geluk en kans zijn ook 2 totaal verschillende dingen..
Er valt op geluk geen kansberekening te doen en daarom is het wetenschappelijk nietszeggend.

23 september 2014 om 16:47

Geluk valt wel degelijk te berekenen en is zelfs in de topsport al wetenschappelijk bewezen. Lees het boek 'corners moet je kort nemen' maar eens. Daarin wordt uitgebreid beschreven hoe wiskundigen die voor wedkantoren werken de factor geluk hebben kunnen aantonen.

23 september 2014 om 17:24

Wiskundigen zullen geen geluk aantonen, maar de kansrekening. Kansberekening is wetenschap, geluk is onderbuikgevoel/emotie (zoals Doncoxxx ook al aangeeft)

23 september 2014 om 18:00

@scotsman, de beschrijving van dat boek geeft aan dat dat boek over statistiek gaat en niet over geluk. Ik ben al geruime tijd op de hoogte van de waarde van statistiek en kans in de sport. Het ziet ernaar uit dat die professor meelift op het succes van Moneyball. Moneyball is een boek dat tien jaar ouder is en over het gebruik van statistiek in honkbal gaat. Er is ook een behoorlijk goede verfilming van uitgekomen, met Brad Pitt in de hoofdrol. Daarnaast is er nog een tv aflevering van Hard Gras geweest waarbij men in de "statistiekkeuken" van Chelsea dook. Hoewel ik mij na de aankoop van Torres afgevraagd heb hoe effectief de methodes van Chelsea zijn

Ik heb overigens persoonlijk statistiek in de "sport" gebruikt, toen ik begon met de "sport" poker. Ik won toen geregeld van mensen die het ook steeds te pas en te onpas over geluk hadden. Ik moest daar erg om lachen, maar lachen is dan ook een van de verschijnselen die je vertoont als je je gelukkig voelt

Jansen Joenite is in the money wat mij betreft.

23 september 2014 om 15:05

Zit het je dwars?

23 september 2014 om 15:19

@bosche bol dat loop je nu bij elk topic te verkondigen.

Feyenoord heeft 4x gescoord in 6 wedstrijden en daar zaten nog strafschoppen bij ook.
Feyenoord heeft gewoon waardeloos scorend vermogen dus dan kun je nog eens een kans weg geven.

Natuurlijk was ajax slecht en had het nergens recht op.
Maar feyenoord had geen pech, ze waren gewoon super slecht in de afronding. Das toch best een essentieel onderdeel van t voetbal.

23 september 2014 om 15:25

Van die 4 goals was er niet één uit een strafschop. Die tegen ADO niet, die tegen Heerenveen niet, die tegen Utrecht niet en ook die tegen Willem II niet. En ook ben ik het wel ergens met je eens, als je drie keer de lat raakt in 10 minuten mag je toch wel spreken van een beetje pech.

23 september 2014 om 15:44

hmm..was dat tegen besiktas dan?

vind ik niet. Het is hun werk, ze trainen elke dag.
Als een metselaar een muurtje 10 cm te ver naar rechts zet, zegt de baas ook niet: jammer joh..dat is pech

Als je met 3 afstandsschoten van 30 meter steeds de lat raakt. Dan kun je over pech beginnen. Of goals die onterecht worden afgekeurd.

Maar van Beek kon eerst de krant nog lezen voordat ie ging koppen. Werd niet lastig gevallen, hoefde niet te springen/timen. Alleen maar die bal omlaag te knikken.

23 september 2014 om 15:51

Ach een zuchtje wind en hij zit net 5 centimeter lager en dan is het een doelpunt. Dat kan een metselaar niet zeggen.

23 september 2014 om 16:11

een aardbeving doet wonderen ;-)

maar jij wil het dus ook op pech gooien?

23 september 2014 om 16:37

Ja deels. Voetbal is van veel factoren afhankelijk, niet alleen van kwaliteit en voorspelbaarheid. Godzijdank. Vraag maar aan Pepe Reina wat hij van strandballen vindt.

23 september 2014 om 16:41

kijk...dat is nou pech of geluk, ligt er aan hoe je het bekijkt.

Maar simpele kansen missen is geen pech.
Helemaal niet als je meerdere simpele kansen mist.

zoals ik al eerder zei...feyenoord heeft pas 4x gescoord in de competitie. Alleen heracles heeft ook zo weinig goals. Alle andere teams meer.
Dan komt het missen van kansen dus niet alleen in de wedstrijd tegen ajax voor, maar vaker. Blijkbaar toch te maken met kwaliteit

23 september 2014 om 16:50

Onze spits heeft net twee wedstrijden gespeeld, waarvan 1 invalbeurt van 20 minuten tegen Willem II (waarin hij trouwens een prachtige goal scoorde) en 1 wedstrijd tegen Ajax, de moeilijkste wedstrijd van het jaar. En we hebben nog 28 wedstrijden te spelen. Beetje kortzichtig om nu al te zeggen dat we scorend vermogen missen. Ik denk dat dat wel meevalt. Bovendien hebben we om verscheidende redenen pas 1 keer in de sterkste formatie kunnen spelen. Het is nog veel te vroeg om nu al conclusies te trekken uit dit Feyenoord.

23 september 2014 om 16:54

je bent toch niet afhankelijk van 1 speler voor goals.
Nou ja..vorig jaar misschien met Pelle, maar dat was een uitzondering.

Kazim gaat er echt geen 30 maken, dus er moeten meer spelers zijn die scoren.

23 september 2014 om 16:55

Misschien is het geen pech (alhoewel Toornstra tegen Willem II en Sevilla met die ballen wel gewoon pech had) maar geluk heeft Feyenoord in ieder geval niet op het moment. Zonder geluk vaart niemand wel.

Willems van PSV geeft tegen Cambuur een waardeloze voorzet. Die keeper glijdt heel lullig uit. Dat soort geluk bijvoorbeeld.

23 september 2014 om 17:17

Ik heb het ook niet over Kazim alleen, maar over het hele team. Feyenoord is slecht begonnen, dan heb je wat minder zelfvertrouwen en als er nou 1 plek op het veld is waar je een gebrek aan zelfvertrouwen kunt waarnemen dan is het wel als spelers voor de goal staan. Als het team wat meer zelfvertrouwen krijgt, komt het zelfvertrouwen voor de goal ook wel. Vorig jaar ook gezien. En het jaar daarvoor en het jaar daarvoor. Het is na 6 wedstrijden nog veel te vroeg om te concluderen dat een ploeg geen scorend vermogen heeft. Zeker niet een ploeg die pas 1 keer in zijn sterkste elftal heeft kunnen spelen.

En het is juist vrij normaal dat een elftal afhankelijk is van zijn spits voor goals. Daar staat een spits er immers voor. Het is mijns inziens zelfs zo dat hoe beter de spits is, hoe meer het elftal afhankelijk van hem is. Als je een goede spits hebt hoef je namelijk niet goed te spelen of een ploeg met veel scorend vermogen te hebben om een wedstrijd binnen te slepen. De beste spitsen zijn spitsen waar je op kunt bouwen en waar je dus een elftal omheen bouwt.

23 september 2014 om 17:23

Als ie niet op de lat was gekomen maar iets eronder dan had cillessen hem gehad..zie herhaling!!

23 september 2014 om 17:02

Ok en waar baseer je dat op? Alleen op basis van vorige wedstrijd? Of die 2 of 3 wedstrijden van vorig jaar die Ajax in de blessuretijd won? Ben benieuwd met welke concreten bewijzen je kunt komen dat Ajax altijd veel geluk heeft, succes!

23 september 2014 om 17:23

geluk bestaat niet , als ajax weer kampioen word is het dat psv punten verspeeld dat is geen geluk dat is dom van psv , het zelfde geld dat voor feyenoord dat ze 3 keer de lat raken als je de kansen niet weet/kun afmaken verdien je niet om te winnen of kampioen te worden.

23 september 2014 om 17:50

Ik denk het eigenlijk niet deze keer. Ajax heeft echt een ontstellend zwak team dit jaar en daar weet zelfs Frank de Boer, die ik hoog acht, geen chocola van te maken. Ik denk dat PSV dit jaar de grote favoriet is, zeker nu ze helemaal niet zo afhankelijk blijken te zijn van Memphis.

23 september 2014 om 18:00

Ajax is echt slecht. Gewoon slecht. Net als in de kuip. Worden zeker geen kampioen. Jammer Frank, misschien naar Tottenham volgend jaar.

23 september 2014 om 18:52

Ajax kon niet meer dan afbraak voetbal spelen tegen Feyenoord. Als je maar blijft doorgaan met inleveren van kwaliteit en maar doorgaat met pulp halen, kom je hier uit. Dit gaan we meer zien dit seizoen

23 september 2014 om 18:53

Frank weet op deze manier weer het optimale te halen uit zijn beperkte materiaal. Echt een toptrainer die misschien wel geluk afdwingt.

23 september 2014 om 20:02

nooit ajax wordnooit kampioen psv word het!!! ik voel het!!!

23 september 2014 om 21:30

PSV wordt het dit jaar ik heb er het volle vertrouwen in dat we na een paar jaar weer kampioen gaan worden.

23 september 2014 om 14:58

Jij wil zeggen dat Ajax geen geluk had in die wedstrijd? Hahaha

23 september 2014 om 15:03

Denk eerder dat Feyenoord pech had.

23 september 2014 om 15:04

Geluk heb je als je een buitenspelgoal maakt of onterecht een penalty krijgt.

23 september 2014 om 15:06

Ja ook maar als Feyenoord onderhand 10x op de lat en paal schiet en kopt dan heeft Ajax ook gewoon geluk dat die bal niet 2cm anders valt.

23 september 2014 om 15:15

Gek dat scherpte bij kansen af wordt gedaan als het hebben van pech en scherpte in duels af wordt gedaan als kwaliteit. Feyenoord was duidelijk scherper in de duels, had Ajax dan pech dat de bal elke keer niet net 2cm in hun richting viel zodat ze de duels zouden winnen? Nee das kwaliteit van Feyenoord. Net als dat het een kwaliteit is om te scoren, wat Feyenoord naliet. Das geen pech, maar gebrek aan vorm. Vorm is inherrent aan kwaliteit.

23 september 2014 om 15:21

@nijogeth pech????

ze hadden open kansen.
clasie had alle tijd om te schieten...schiet ie te hoog.
Van Beek had alle tijd om te koppen, kopt ie te hoog.
Dat is gewoon slecht!!!
Die jongens doen dit elke dag he. Als je dan zo'n makkelijke bal nog niet op goal krijgt.
Die kopbal van schaken was moeilijker..die kan nog een keer te hoog gaan.

23 september 2014 om 15:22

Paal en lat zijn evengoed gemiste kansen als een bal over en naast. Dat Feyenoord niet de kwaliteit heeft om kansen af te maken, is het verschil tussen Ajax en Feyenoord en dus is Ajax zonder geluk de winnaar

23 september 2014 om 15:23

vind ik niet lat is gewoon naast en gewoon mis geschoten of gekopt.

23 september 2014 om 15:35

@riick

PSV had ook geluk dat Schone die bal niet inschoot. Of beter gezegd dat Zoet redde vlak voor de gelijkmaker anders was PSV naar huis gegaan met 0 punten.

23 september 2014 om 15:38

Gentlemen. Waarom halen jullie PSV er nou steeds bij man. Sjonge jonge. Schijnbaar mag een PSVer niet zeggen dat Ajax een hele slechte wedstrijd speelde en ze geluk hebben met de drie punten. Kinderachtig hoor.

23 september 2014 om 15:39

Ajax kwaliteit, in welke wereld leef jij haha.

23 september 2014 om 15:41

Haha net alsof het Ajax' verantwoording is dat Feyenoord kansen blijft missen. Feyenoord schiet óf op de lat óf bijna recht door het midden. Ajax schiet 1 keer in de hoek en het is een goal. Dat is ook gebrek aan kwaliteit aan Feyenoord kant. Daar heeft Ajax niks mee te maken.

23 september 2014 om 15:54

@riick

Het is gewoon een beetje triest aan het worden dat Ajax altijd Lucky wordt genoemd als ze op een manier winnen net als in Stadion Feijenoord, maar is het omgekeerd dan is het slecht van Ajax en wordt de tegenstander kwalitatief geprezen.

23 september 2014 om 16:15

@ Gentleman23

Laat het me even uitleggen. Ik ben vrij objectief in dit soort dingen.

In de wedstrijd van afgelopen zondag had Ajax gewoon 0,0 te vertellen en werden ze overklast door Feyenoord. Op alles. Dat Feyenoord dan niet scoort is deels pech / dus geluk voor Ajax als deels onkunde (zie de bal van Kazim Richards die hij dan naast schuift *zucht*). Echter als je 4x in een helft op de lat/paal schiet/kopt en daarnaast nog meer kansen creëert en zelf niks weggeeft, ja dan verdien je meer. Zo was het ook in de tweede helft, alleen was Feyenoord toen iets minder dan in de eerste helft. Ajax heeft die overwinning gestolen en dat was puur op geluk.

Die bal van van Rhijn, tja jullie zullen zeggen goed getrapt etc. maar die bal was gewoon houdbaar voor Vermeer.

Met omgekeerd bedoel je waarschijnlijk dat als Ajax onterecht verliest? Ja nou misschien zijn er dan mensen die dat zeggen inderdaad, dat de tegenstander kwalitatief gezien beter speelde etc. Alleen zal je mij daar niet op betrappen als dat gebeurd.

Als Ajax zo tegen PSV had gespeeld en PSV had de 0-1 gemaakt en wist dat vast te houden…dan schaamde ik me kapot voor de overwinning. Ik was blij geweest met de 3 belangrijke punten, echter niet met het vertoonde spel. Ik zou me ogen uit me kop schamen en ik zal dan ook totaal niet gaan zitten beweren dat het komt doordat PSV goed was in verdedigen o.i.d.

23 september 2014 om 16:59

Dat er nog mensen zijn die zeggen dat ajax zonder geluk heeft gewonnen... je hebt toch ongelofelijk veel geluk dat er 3x de laat wordt geraakt en dat kazim hem net naast schuift van 4 meter afstand. hij kan hem er echt wel inschieten maar had zijn vizier deze keer niet op scherp staan, gelukkig voor ajax

23 september 2014 om 17:03

chocoladehaan

Wat je zegt over Kazim is echt onzin. Die bal moest er gewoon in en dat was gewoon pure onkunde van die ' spits' .

23 september 2014 om 17:25

Ik vind het eerder pech voor Feyenoord dan dat ik het geluk vind voor Ajax, babymongo. Je speelt een geweldige wedstrijd, maar je mist 1 klein detail (zo'n 2 cm) en dat is jammer. Ajax speelt een belabberde wedstrijd, maar ze spelen wel 85 minuten met een voorsprong. Had Feyenoord gescoord, dan was er in principe nog niets aan de hand, want ook met een puntje in de Kuip mag je tevreden zijn en kun je kampioen worden.

23 september 2014 om 17:29

Serieus? Krijg voor zielig doen voort een compliment? Wat is dat voor onzin?
De ene Ajacied helpt de andere... Boehoehoe, huilhuilhuil. Krijg ik nu ook een compliment?

23 september 2014 om 17:33

Jij bent expert van psv.
Dus ga niet over de kampioen praten dat ze geen kwaliteit hebben want je kan dan al niet serieus genomen worden.

23 september 2014 om 18:33

Haha jij huilt hier als enige anders over een complimentje zo druk ermee omdat je zelf er nooit 1 krijgt? De man heeft gewoon een punt, het is nooit goed, verliest Ajax is de tegenstander gewoon goed, wint Ajax was de tegenstander zwak, en dat is echt 9 van de 10 keer dus..

Verder alle mensen die zo graag over Ajax en de kwaliteit twijfelen laten we net als de vier!!! voorgaande jaren even november afwachten haha als we dan nog niet 15 punten achterstaan is er dus niks aan de hand voor Ajax Nee maar ff serieus lijkt wel of mensen Ajax nog slechter proberen te maken dan het is, puur uit hoop dat het ook echt zo is ofzo!!? Haha gelukkig zijn de Ajacieden, spelers, staf en supporters al kritisch genoeg maar weten de meeste supporters ook dat ze in vorm gewoon het beste voetballen en een reeks kunnen neerzetten die geen andere club neerzet momenteel!

23 september 2014 om 16:33

Dit keer was het zeker geluk, daar kan geen twijfel over bestaan. Ik vraag me wel af of het ook niet met kwaliteit te maken heeft, sommige momenten!

Ze stellen toch al vrij weinig voor in de CL en kampioen worden ze ook niet. Goed of slecht spel. Maar ja, ze hebben Vrouwe Fortuna en Guus Geluk in de duckout dus het word spannend

23 september 2014 om 15:03

Guus geluk in de duck out. Geniaal!
Overigens zal het geluk van Ajax wel een keertje ophouden. Tegen die tijd kunnen ze het opgespaarde geld uitgeven.

23 september 2014 om 16:03

Had jij die maar bedacht he, nu roep je al 3 dagen hetzelfde niet zo orginele zinnetje. Wat een zuur leven zul jij de laatste 4 jaar hebben gehad. Succes verder!

23 september 2014 om 16:20

Originele reactie man. Top

23 september 2014 om 15:05

Dat heb ik al 4 jaar lang gehoord dat ajax geen kampioen word.
En ook nog vaak rond deze tijd.

23 september 2014 om 15:23

Als Ajax geluk had gehad, hadden ze al 4x op rij overwinterd in de CL. Juist fixed matches (zagreb) en makkelijk gegeven strafschoppen (vorig seizoen iedere Europese tegenstander) zijn er voor nodig om Ajax bij de beste 16 van Europa weg te houden.

23 september 2014 om 17:28

Die strafschoppen waren vrijwel allemaal wel terecht. Dat ze op een heel stomme wijze tot stand zijn gekomen, dat is een ander verhaal. Maar penalties waren het allemaal.

23 september 2014 om 17:35

Hou op man die van balotelli was geen strafschop.

23 september 2014 om 17:56

100%. Wordt gewoon vastgepakt door VD Hoorn. Stom, want Balotelli deed niet eens mee met het spel en de bal ging ergens anders heen.

23 september 2014 om 19:04

En pakte zelf eerst vast dus geel voor balotelli en een vrije trap voor ajax. Zo kun je het ook uitleggen. Punt is terecht dat in CL ajax laatste jaren behoorlijk wat pech heeft gehad. Dus dat mensen altijd maar weer over lucky ajax beginnen, is wat te makkelijk en ruikt naar afgunst.

23 september 2014 om 22:36

Dat klopt, maar neemt niet weg dat wanneer dat door de arbitrage niet gezien is en het vasthouden van VD Hoorn wel, dat het gewoon een penalty is. Het is gewoon stom om je tegenstander in de 16 vast te pakken, want je loopt altijd het risico op een penalty. Ik hoop dat VD Hoorn er van geleerd heeft.

24 september 2014 om 11:59

Met jullie beide eens heren!

Ach ik denk dat Ajax toch weer kampioen gaat worden, hoe spijtig ik het ook vind. PSV en Ajax zullen allebei nog een dip krijgen maar ik denk dat die van PSV om de een of andere reden langer gaat duren, net zoals vorig seizoen.

23 september 2014 om 16:36

Ik denk dat dat komt omdat iedereen bij Ajax weet wat voor spel er gespeeld wordt en wat er van ze verwacht wordt. Dat krijgt De Boer er altijd goed in geslepen de filosofie heeft daar een groot aandeel in.

Of Ajax kampioen wordt? Ik hoop het natuurlijk, maar ik weet het nog zo net niet. Ben benieuwd! Wat wel zeker is, is dat de selectie van PSV een stuk beter is dan die van Ajax.
Ajax heeft dan wel weer een betere coach met De Boer. Van Cocu ben ik niet zo gecharmeerd om eerlijk te zijn.

23 september 2014 om 17:07

Ja maar ik mag toch hopen dat de spelers van PSV ook wel weten wat er van hen verwacht wordt. Zeker na vorig seizoen. De supporters verlangen in ieder geval een kampioenschap en dat zullen ze ook vast wel weten. Nu is het aan de technische staf om dat over te brengen bij de spelers, wat me overigens niet zo moeilijk lijkt als je bij een topclub werkt.

PSV heeft inderdaad een betere selectie dan Ajax, maar dat hebben ze al jaren en toch wordt Ajax steeds kampioen. Wellicht dat de boer een grotere rol speelt in het geheel dan wij allemaal denken.

Zelf ben ik ook nog niet kapot van Cocu als trainer. Maar hij is pas 1 seizoen, die hij overigens niet kon afmaken, bezig met Psv. Ajax heeft gewoon geluk gehad dat de Boer er meteen stond als trainer. Ik hoop wel dat ik het woordje geluk nog mag zeggen hier…

23 september 2014 om 17:31

Een kampioenschap verwachten is iets anders dan wat Denzor91 bedoelt. Denzor91, bedoelt dat er door de jaren heen (ook bij de jeugd) bepaalde automatismen voor iedere plek zijn ingeslepen. Als het niet loopt, dan kan men daarop terugvallen en kan in ieder geval de schade beperkt worden. Bij PSV is jarenlang geen enkel duidelijk beleid geweest in de jeugd en zijn er maar enkele spelers die ook echt in de jeugd hebben gespeeld. Er zijn dus weinig automatismen en dat breekt ze op tijdens een vormdip.

23 september 2014 om 18:26

Ik bedoel met 'verwachten van' inderdaad wat Nijogeth zegt.

We moeten Cocu inderdaad de kans geven, daarom zeg ik ook dat hij me tot nu toe niet overtuigd heeft, maar wie weet verandert dat.

23 september 2014 om 19:22

Denk wel dat PSV het langer vol gaat houden dit jaar. De verdediging is in ieder geval statistisch gezien een stuk beter dan vorig jaar, Bruma en Rekik allebei een jaartje ervaring erbij en Bruma heeft een concurrent erbij die schijnbaar best goed kan voetballen.
Ik denk dat PSV - Ajax thuis weer heel belangrijk gaat worden.

24 september 2014 om 07:17

@riick_psv Geluk dwingt Ajax af met lef, kwaliteit en goede trainer met een visie.
Ajax is over het algemeen gewoon een grotere club dan Psv dus is de druk bij Ajax altijd hoger.
Maar Psv heeft zwaar de beste selectie en ik vind het een schande dat ze geen kampioen zijn geworden in afgelopen jaren !
Cocu vind ik veel te soft voor een trainer, is totaal niet kritisch en te slap met dingen over brengen. Er zijn niet voor niks zoveel relletjes ontstaan rondom spelers vorig jaar, nu gaat het goed dus blijven ze allemaal rustig maar er zijn gewoon te veel ego's bij Psv waar de Boer wel raad mee zou weten.

" *** stel je ook niks voor in de champions leage" deed je toch al niet. Net als elke andere Nederlandse club

23 september 2014 om 15:21

En waarom stelt Ajax niks voor in de Champions League?

Al enkele jaren is Ajax dicht bij de 2e ronde. Vorig jaar helaas 0-0 in milaan waar je had moeten winnen, Zagreb dat het volledig liet lopen tegen Lyon en Ajax thuis tegen Madrid 2 terechte goals zag worden afgekeurd. Daarnaast speelt Ajax thuis in de CL erg sterk en soms met mooie resultaten zoals de winst op Barcelona en Manchester City, daarnaast gelijk tegen City, PSG en Milaan. Voordat je iets gaat roepen, denk er eerst bij na.

23 september 2014 om 15:23

als je 4x achter elkaar niet de tweede ronde haalt dan stel je niks voor.
Leuk dat we een keer gewonnen hebben van barca en city, maar we hebben ook een aantal x flink op de donder gehad.

Zo lang je zulke potjes als die tegen milan niet wint, terwijl je beter bent en bijna in de 2e ronde zit, dan stel je niks voor.
Denk je dat ze het in spanje of engeland hebben over de prestaties van ajax in de CL van de afgelopen jaren.
nee natuurlijk niet, dus je stelt niks voor.

hoe graag ik het ook anders zie.

23 september 2014 om 15:47

Als je er altijd in de eerste ronde eruit gaat stel je niets voor. Als je de gewonnen potjes gaat bekijken zie je dat de meeste tegenstanders al geplaatst waren voor de tweede ronde . Dus voordat je iets begint te roepen en jezelf veren in je reet schuift moet je eerst eens nadenken

23 september 2014 om 16:07

Gaat het wel met je? Iets te veel stress? Wat je zegt klopt inderdaad gedeeltelijk,maar ik vind dat Ajax voor het eredivisie niveau niet slecht presteerd in de Cl,gewoon een paar keer pech gehad, en je kan niet verwachten in zulke poules dat we wel ff doorgaan . Voor de rest stay positief !

23 september 2014 om 16:08

Positiv* kan niet bijwerken op de app :'

Voorin was het ook uitermate zwak en we hadden moeite om de vrije man te vinden. Misschien kan Frank ook eens in de spiegel kijken en ipv met de punt naar achter ga je met de punt naar voren spelen op het middenveld. Andersen zou denk ik heel goed tot zijn recht komen op de 10 positie. kun je verder het middenveld vormen met Zimling en Serero (klaassen vind ik hopeloos uit vorm). Heb je voorin toch meer creativiteit wat ik al zo lang mis.

Op deze manier won Chelsea de CL, Ajax heeft goed verdedigd. Feyenoord kreeg er geen bal in, dat zal ook zo zijn reden hebben. Op deze manier van spelen kan je juist winnen, enkel moeten er dan counter spelers ingezet worden. PSV speelt al jaren op deze manier, het moet niet elke week gebeuren. Maar waarom niet op deze manier een klassieker winnen. Perfect bedacht om van Rhijn deze bal te laten nemen, vermeer (zijn maatje) wist niet eens dat die kon scoren. Meester zet.

23 september 2014 om 15:14

Wat een bullshit. Counter voetbal is helemaal niks mis mee. Maar compleet overlopen worden wel. Feyenoord heeft 5/6 hele grote kansen gehad tegen 1/2 van Ajax. 9/10 keer wordt zo'n verschil in kansen ook in de score uitgedrukt en ga je wel als verliezer van de mat.

Ajax heeft zwaar gemazzeld deze wedstrijd. Gelukkig beseffen ze dat zelf heel erg goed. Het zal heel veel beter moeten worden.

23 september 2014 om 15:24

Het is heel simpel, Ajax won 0-1. Er wordt nu gezegd als Feyenoord die kansen had gemaakt. Hoe vaak heeft Ajax zulke wedstrijden, vorige jaar nog tegen vitesse. Zij counteren en maken 1-0. Dit keer scoort Ajax uit een dode spel situatie,

23 september 2014 om 15:17

Ajax verdedigde ook slecht. Cillessen was alleen uitstekend

23 september 2014 om 15:49

Haha, ja goede tactiek van Ajax om te doen alsof ze 90 minuten kansloos weggespeeld worden.
Geniale zet van De Boer weer

Er word echt veel te zwaar aan deze wedstrijd getild, Ajax had er net een zware wedstrijd op zitten tegen Psg waarin ze de tweede helft fantastisch hadden gespeeld dan is het nou eenmaal lastig om jezelf weer op te laden voor een wedstrijd in de Eredivisie met een tegenstander van een veel lager niveau, terwijl het voor Feyenoord juist de wedstrijd van het jaar is die dan ook nog eens 50.000 bloedfanatieke supporters erachter hadden staan.

23 september 2014 om 15:12

Ajacieden zien deze wedstrijd niet als een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar? Veel lager niveau? Ik zag het niet! Alles kunnen geven in een wedstrijd is ook een kwaliteit. Verder heeft Ajax op woensdagavond thuis tegen PSG gespeeld, Feyenoord moest donderdagavond een wedstrijd spelen in Spanje, dus minder tijd om te herstellen en voor de voorbereiding.

Waarom moet je zo provoceren!?

23 september 2014 om 15:20

Zo is het gewoon zelfs Davy Klaassen heeft dit voor de wedstrijd al aangegeven.

23 september 2014 om 15:23

Dan zegt het meer over de, in mijn ogen belachelijke, arrogantie van Davy Klaassen.

23 september 2014 om 15:24

Ik zou ook liever van Psg winnen dan van Feyenoord hoor dus ik snap hem wel. Maar goed ik bedoel eigenlijk gewoon te zeggen dat zo'n wedstrijd er een keer tussen kan zitten en dat men net doet alsof er iets heel ergs is gebeurt, terwijl ze gewoon drie punten hebben gepakt ondanks de omstandigheden.

23 september 2014 om 15:33

Dat er een mindere wedstrijd tussen kan zitten kan ik ook goed begrijpen. Het stoort me wel dat je zo denigrerend bent in je eerste reactie ten opzichte van Feyenoord, nergens voor nodig.

23 september 2014 om 15:47

Ik heb Klaassen nog nooit op iets arrogants kunnen betrappen
Wat hij zei dat meende hij
Daarbij komt Feyenoord heeft wel een dag later gespeeld maar totaal geen inspanning of strijd .
Dus deze jongens hebben alles op zondag gegooid en voor hun helaas verloren
Ik weet ook wel dat Ajax geluk had of Feyenoord pech.
En als je het over de lat bet dan moet je nog maar eens goed kijken waar onze keeper zijn handen had , net onder de lat precies goed in het spoor van de bal dus als de schoten lager waren geweest dan waren ze gehouden

23 september 2014 om 15:19

Feyenoord speelde zelfs 2 dagen later tegen de winnaar van de El!!!! Dus dat is misschien een excuus voor Feyenoord. Nooit niet voor Ajax!

23 september 2014 om 15:26

Is ook geen excuus dat zal iemand van ajax ook nooit zeggen.
Ik snap niet waarom mensen dat hier wel als excuus gebruiken.
Ajax was minder en feyenoord speelde gewoon goed maar ronde slecht af.

23 september 2014 om 15:28

@fcz_nick
we hadden woensdag een potje van 90 minuten in de CL, geen verre reis of iets.

Als je het dan nog niet op kunt brengen tegen feyenoord in de competitie dan ga ik me echt zorgen maken.
Natuurlijk is deze wedstrijd voor de feyenoordfans belangrijker dan voor de ajax fans.
Maar voor de spelers is het gewoon een hele belangrijke wedstrijd op weg naar een nieuw kampioenschap en de klassieker krijgt meer aandacht dus nog leuker om te winnen.

Dus wat jij zegt gaat echt helemaal nergens over.

23 september 2014 om 17:11

Maar natuurlijk is het voor Ajax ook een belangrijke wedstrijd die ze ook nog eens hebben gewonnen. Ik vind gewoon dat er te dramatisch gedaan word, vooral omdat het voor Feyenoord de absolute wedstrijd van het jaar is en dat ook de reden was dat ze zo fantastisch speelden, terwijl ze dit in iedere andere wedstrijd niet lukt.

23 september 2014 om 16:40

Hoe durf je Feyenoord een tegenstander van veel lager niveau te noemen na een wedstrijd waarin Ajax volledig dronken is gespeeld en slechts op miraculeuze wijze weet te winnen? Dommigheid? Arrogantie? Of gewoon te weinig aandacht gehad toen je opgroeide?

Daarbij, Feyenoord had nog een dag dichter op de klassieker een Europese wedstrijd, een uitwedstrijd nota bene, tegen de titelhouder van de Europa League. Toegegeven, ze hebben daar niet met krachten gesmeten, maar Ajax heeft een dag extra gehad om te herstellen én om zich voor te bereiden.

Ik lees tussen de lijnen door kleinerende opmerkingen richting Feyenoord, en dat het voor ajax toch heel moeilijk moet zijn om zich op te laden tegen die club, maar dan heb je toch echt een verkeerd beeld, of ben je stuitend arrogant. Als Ajax zich al niet meer kan opladen voor de klassieker in de kuip kunnen ze beter helemaal niet meer meedoen in de eredivisie, want dan is geen enkele wedstrijd nog de moeite waard. Ajax is gewoon overklast, je mag voor jezelf allerlei excuses verzinnen (ze waren moe, ze willen niet hun best doen tegen Feyenoord, de wedstrijd leeft niet bij ons, ikweethetooknietmeermaarmoettochwatbedenkenomdataj... maar hou die excuses lekker voor jezelf, nu ziet iedereen dat je geen kijk hebt op voetbal. Dat wil je toch ook niet Nickie?

23 september 2014 om 17:00

Het is nou eenmaal zo dat de belangrijkste wedstrijd van de week die tegen Psg was, als ze eindelijk een keer door de groepsfase willen komen tenminste en die ambitie spreekt FdB toch ieder jaar uit. Daarnaast is het gewoon zo dat Feyenoord veel meer belang had bij een overwinning (gezien de minder periode waar ze inzitten en met een overwinning in een keer uit waren gekomen) en ook tot op het bot gemotiveerd was, gesteund door zo'n 50.000 extreem fanatieke supporters. Dus in principe waren de omstandigheden ideaal voor Feyenoord wat absoluut heeft bijgedragen aan hun goede spel. Als je dan als Ajax zijnde alsnog met drie punten uit Amsterdam vertrekt vind ik gewoon dat ze niet zo dramatisch moeten doen en meegaan in het oppertune gelul, terwijl ze een paar dagen eerder Psg nog bij vlagen weg speelden in de tweede helft die ik zeker wel een stuk hoger inschat dan Feyenoord.

23 september 2014 om 17:09

Tegen PSG was ook maar één helft goed. Daarnaast ga je er dus vanuit dat Ajax de belangrijkste wedstrijd was van de week, maar wie zegt dat? Voor het eerst Europees spelen, voor een heleboel spelers, en voor de club ook weer in vier(?) jaar. Dan speel je nota bene tegen de titelhouder Sevilla, in hun stadion. Ik vind het knap dat Feyenoord zich zo snel na die wedstrijd (sneller dan Ajax!) weer kon opladen voor Ajax, zeker omdat Ajax met een goed gevoel uit de midweekse wedstrijd kwam, en Feyenoord met een slecht gevoel. Ten slotte, gaat jouw argument (psg is grotere tegenstander dan Feyenoord) natuurlijk ook op als je Sevilla met Ajax vergelijkt, dus waarom zou dat wel voor Ajax gelden en niet voor Feyenoord. Maar eigenlijk alle excuses terzijde, je opladen voor een wedstrijd is gewoon een kwaliteit, geen excuus.

23 september 2014 om 17:58

Baardgrasmus

Ik zou me niet zo druk maken om blaaskaken als Nick, als je niet kan toegeven dat Feyenoord beter was op ieder front afgelopen zondag. Dan ben je voor altijd ongeloofwaardig op deze website, maarja iedere club heeft dat soort lui.

23 september 2014 om 18:07

Je hebt gelijk Sulejmanii, ik laat me weer eens opnaaien, naarstig zoekend naar punten wat ik tegen Ajax kan inbrengen, terwijl ik helemaal niets tegen die club heb haha.

24 september 2014 om 22:49

Nergens dat ik heb gezegd dat Feyenoord niet beter was gozer, scroll is omhoog. En vandaag blijkt maar weer eens dat ik gewoon gelijk had met wat ik zei.

23 september 2014 om 17:48

Sorry Nick, maar als je je niet op kunt laden voor de Klassieker ben je wat mij betreft het Ajax shirt niet waard. Feyenoord - Ajax en Ajax - Feyenoord zijn de mooiste wedstrijden van het seizoen, en word je geacht 110% te geven, ongeacht de omstandigheden.

Erg jammer dat je zo reageert, ik krijg bijna plaatsvervangende schaamte als Ajacied

23 september 2014 om 19:16

Zo raar is het niet wat hij zegt. Die cl is veel belangrijker alleen al omdat je in zes wedstrijden de volgende ronde moet halen. Dat het in de competitie tegen feyenoord was, maakt het wel speciaal. Maar er wordt wel erg zwaar aan de wedstrijd op zich getild. Ik vind het erger dat het heel wisselvallig is bij ajax en dat het zeker niet beter gaat dan vorig seizoen. Beetje over de wedstrijd heen kijken voordat conclusies worden getrokken zou ik zeggen.

23 september 2014 om 19:24

En punten pakken tegen je aartsrivaal, en directe concurrent is niet belangrijk? Competitie moet op de eerste plek staan, want die CL winnen we toch niet

23 september 2014 om 19:56

Voor jou misschien. Ik vind in deze periode dat cl de voorkeur heeft. Voor mij als supporter is dat veel aansprekender dan de competie. Competie wordt niet beslist op deze wedstrijd.

23 september 2014 om 19:57

*competitie

Ajax heeft kwalitatief en selectie breed een nagenoeg een even goed team als Psv

Ajax heeft een betere verdediging met Moisander, Veltman, van Rhijn, Boilessen (internationals) en een betere keeper (beste Nederlandse keeper)

Anders word je gewoon weg niet 4x kampioen

23 september 2014 om 15:07

Met watje moisander vraag ik het me af zeg.
Sorry maar die moet nu eens laten zien dat hij een bikkel is en zich net zo makkelijk opzij laten zetten.

23 september 2014 om 15:16

Moisander was vorig jaar wellicht wel de stabielste verdediger in de eredivisie. Als hij dat niveau weer haalt doet hij het prima.

23 september 2014 om 15:27

Ja dat hoop ik wel maar zoals hij zich dot jaar laat zien.

23 september 2014 om 15:15

Juist ja, een betere verdediging. Ik zie dat beide ploegen veel fouten maken in de verdedigen. De Ajax verdediging die je hier zo roemt, Boilesen? Serieus? Moisander laat ook geregeld een steekje vallen met zijn riskante passing.

23 september 2014 om 15:46

Boilesen is potentiële subtop over een paar jaar, de fouten die hij maakt is af te leren hij word niet weggetikt, gepoort, of helemaal zoek gespeeld.

Nee hij is te ijverig (rent te veel na voren en verdedigend kan hij het dan niet meer belopen), Ook mag wel wat harder in zijn duels worden.

Doet hij dat dan speelt Boilisen bij een suptopper in europa over een paar jaar.

23 september 2014 om 16:46

Ja, maar dat werd bij zijn debuut bijna vier jaar geleden ook gezegd, en hij is nog steeds niet Ajaxwaardig. Hoe kan je nou denken dat deze jongen de subtop gaat halen? (trouwens is hij over paar jaar potentiële subtop, of is hij in potentie over paar jaar subtop?)

Nu kan je natuurlijk aanvoeren dat Boilesen 6 x ernstig geblesseerd is geraakt in 4 seizoenen (en in de A1 ook al), maar dan nog vraag ik me af waarom hij met dezelfde naïviteit verdedigt, ik bedoel dat je fysiek wordt teruggeworpen snap ik, en dat je mentaal een klap krijgt ook, maar dat je op je 22ste nog steeds dezelfde fouten maakt als op je 18e vind ik opmerkelijk. Laat niemand bij Ajax hem zijn eigen wedstrijden zien? Ik ga serieus denken dat Willems beter is dan Boilesen, en dat terwijl ik Willems lang de minste linksback van Nederland heb gevonden.

23 september 2014 om 22:44

Ik denk dat Boilesen in potentie bij een topploeg kan komen. Aanvallend zit ie wel op dat niveau, maar hij moet leren zijn krachten beter te verdelen en wat harder te worden in de duels. Als ie dat kan, dan wordt ie 1 van de betere, achter types als Alaba.

Zozo ze worden wakker in adam. Had je maar gwn versterkt !

Het zal dit seizoen moeilijker worden, althans dat denk ik. Ik dacht vorig jaar ook er zullen vast wat teams geleerd hebben dat als je 25 wedstrijden geconcentreerd blijft, dat je gewoon bij de top zit in deze zwakke competitie. Maar dit seizoen zullen er toch wel meer kanshebbers zijn, terwijl geen enkel team, echt geen enkel team aantoonbaar sterker is. Twente heeft een zwakke verdediging, Feyenoord scoort moeilijk en heeft tijd nodig na zoveel spelers die zijn vertrokken, Psv begint altijd goed, maar houdt dat nooit vol (nu ook nog zonder Depay en Hiljemark). Verder zou ik niet eens een team weten die kampioenswaardig is (zelfs Ajax niet). Dus je hebt gewoon kans dat je de 5de op rij wint, maar als 1 van reeds opgenoemde teams iets sterker wordt of zoals ik al aangaf, 25 wedstrijden op z'n minst geconcentreerd blijft, dan pas wordt het lastig.

Als ik kritiek lever dan krijg ik te horen "hij is wel 4 jaar op rij kampioen geworden". Maar toch... Waarom doet hij niks aan zijn opstelling of wisselbeleid, wat een drama. Al jarenlang faalt hij daar zo gigantisch hard in.

Andersen stelde niks voor op de flank en toch blijft hij het proberen. Hou er toch mee op en stel Kishna op. Want Kishna en El Ghazi zullen er volgend jaar moeten staan dus kun je ze beter nu laten spelen.

23 september 2014 om 15:27

Daar ben ik het volledig mee eens. Frank is een prima trainer maar zijn wisselbeleid is regelrecht een drama. Andersen komt in mijn ogen echt veel te kort maar staat tegen PSG en Feyenoord wel in de basis. Daarnaast vind ik het ongelooflijk dat de Boer siggy laat staan die werkelijk geen pepernoot raakt. Zivkovic is nog erg jong maar laat die jongen eens een wedstrijd spelen.

23 september 2014 om 15:41

ik vind dat ook onzin dat 4x kampioen. werkelijk.

hij is kampioen geworden met geluk!! hij is kampioen geworden met 73/76/76 en 71 punten.
frankie toch, het geluk lacht je toe. was er een ploeg(zoals de voorgaande jaren) die een normaal kampioensjaar draaide met 80 punten of meer(psv regelmatig 80 / az 80/twente 86) was hij geen een keer kampioen geworden.

vind die de boer sws beetje overhyped. zovaak verkeerde poppetjes op verkeerde positie. hij heeft standaard lievelingetje dat no matter what speelt...etc.

en TH van Ajax ben ik zo zat.

laat ik voorop stellen dat ik het beleid top vind. focus op de jeugd.
maar een aantal side notes:

- wordt een jeigdspeler dragend, wordt deze te snel verkocht
- en balans tussen jeugd inpassen en gerichte aankopen is nergens te vinden.

jammer..

23 september 2014 om 16:48

Dat jij het gelukt noemt vind ik niet terecht. Zelfde geld voor de mensen die zeggen dat ze kampioen zijn geworden om de overige topclubs niet presteerde.
Ajax is over de afgelopen 4 jaar gewoon telkens de beste gebleken. Niks niet geluk.
Ajax heeft ook vaak genoeg wedstrijden gespeeld waar ze beter waren dan de tegenstander en nog met 1 punt het veld af liepen.

23 september 2014 om 17:02

Het algemene niveau van de topclubs is zwaar gedaald. Dat zie je aan de resultaten in Europa en aan het feit dat gepromoveerde clubs veel makkelijker meedraaien in de Eredivisie in vergelijking met een jaar of tien geleden.

23 september 2014 om 20:31

Ik heb nooit gezegd het is niet verdiend!! Ploeg met meeste punten is verdiend kampioen, ongeacht de punten.

Maar je kan je eigen prestatie wel meten. Dat doe ik met de behaalde punten. Waarbij ik zeg, de boer heeft geluk dat hij met 71 punten kampioen kan worden

Alleen lees nu goed wat ik jou nu vertel.

Je hebt soorten geluk. Geluk dat je af kan dwingen en geluk dat je niet in de hand hebt.

T feit dat er geen een andere ploeg was die een normaal kampioensjaar draaide, zoals de jaren ervoor wel het geval was, die 80 punten of meer haalde. Is een geluk dat je niet in de hand hebt. Dat is nou net het geluk dat de boer had.

Vorig jaar kampioen met 71 punten gast. Historisch laag!! Sorry...nu noem ik geluk dat je afdwingt. Twente...vaak wonnen ze op laatste minuten. Dat deden ze best vaak. Haalde dat seizoen 86 punten!! Geluk dat je afdwingt!!

23 september 2014 om 21:39

Niet helemaal waar, ik vind juist dat alleen de top die te veel en te snel kwaliteit inlevert, als je kijkt naar de eindstanden hebben ploegen die gedegradeerd zijn gemiddeld rond de 25 punten. De middenmoot hebben gemiddeld 45 punten en de subtop 55. Dat is al tientallen jaren t geval. Net als de kampioenen gemiddeld 80 punten hebben.

Met andere woorden. Algemene niveau is al die jaren gelijk gebleven, behalve van de top.

23 september 2014 om 19:26

Ja, ik weet ook niet wat dat is. Als ik tegen Ajacied-vrienden van me zeg dat die Andersen er echt helemaal niks van kan dan beginnen ze meteen te zeiken dat dat een van hun grootste talenten is en echt wel kan voetballen.. Als redelijk objectief tegen Ajax aankijkend had ik gewoon Ziyech in de spits gezet met Kisha of el ghazi op de flank en schone. Dan heb je echt wel een gevaarlijke voorhoede.

Je word al geen kampioen en stelt ook helemaal niks voor in europa Frank! En dit is geen incident maar structureel. Jaren is het spel n iet om aan te zien dat is verbloemt door de gekregen kampioenschappen maar voor de rest ben je keer en keer door de mand gevallen met je elftal! nooit overwinterd in de cl knvb beker nooit gewonnen jc schaal met moeite 1 keer gewonnen van az europa league altijd na de eerste ronde uitgeschakeld en na salzburg neemt niemand ajax meer serieus in europa.

23 september 2014 om 15:45

ben ik helemaal eens.

gekregen kampioenschappen!

dit heb ik al zovaak aangekaart bij meerdere artikelen. jammer dat veel mede ajacieden verblind zijn door die schalen.

en maar blindelings vertrouwen wat de boer en TH allemaal te zeggen hebben.

23 september 2014 om 16:56

Jij wordt liever 3e begrijp ik?
Over een aantal jaren worden de titels onthouden, het spel waarmee niet.
Mensen doen nu net alsof het jaren lang slecht voetbal was, maar dat is natuurlijk niet zo. Natuurlijk zijn er matige potjes gespeeld. Maar ook wel goede.

23 september 2014 om 20:21

Knap dat je zo'n conclusie kan trekken van wat ik allemaal zei..
Met jou ga ik nie eens in discussie.

Feyenoord heeft ook maar echt een goeie kans gehad, iedereen overdrijft, die kopballen op de lat en dat afstand schotje
moetje ook maar geluk hebben dat ze erin gaan. En als feynoord een goal had gemaakt dan zou er weer
een andere wending aan de wedstrijd worden gegeven in het voordeel van ajax. Jammer dat dat allemaal niet ingecalculeerd word.

Elke club speelt wel eens slecht. Ze wonnen verdient omdat zij als enige scoorde. Ik hoop wel dat Ajax hier lering uittrekt.

23 september 2014 om 16:32

Verdient gewonnen? Heb je de wedstrijd wel gezien? Hoe kan je zoiets zeggen. Als je puur naar de uitslag kijkt bekijk je het wel heel zwart wit.

24 september 2014 om 17:48

Omdat het om de doelpunten gaat, niet om het balbezit.

25 september 2014 om 00:04

Hahaha ik neem jou niet meer serieus als je zulke uitspraken doet. Ja het draait om doelpunten maar als je de wedstrijd gezien had, dan was er maar een die er moest winnen en dat het ook verdiend zou zijn.

@futures
Dus als PSV een "gewone"slechte wedstrijd speelt ligt het eraan dat ze gewoon slecht zijn en als Ajax zo slecht speelt dat een 0 nog een compliment zou zijn is dat een incident? Beetje vreemd.

Als PSV met dit materiaal geen kampioen wordt, dan is het echt een wanprestatie. Maarja dat dacht ik vorig jaar ook en toen ging het ook niet zo best. Ik zou Ajax in ieder geval zeker niet afschrijven.

Ik hoop dat Ajax in ieder geval Apoel onder zich weet te houden in de Champions League.

23 september 2014 om 15:45

Dit jaar is het anders. Vorig jaar waren er 10 van de elf basisspelers nieuw (willems was er nog), zoiets heeft tijd nodig. Het lijkt me logisch dat Ajax de grote concurrent is voor de titel.

Verder betwijfel ik of Ajax in staat is om Apoel van 6 punten te weerhouden. Ik vrees met name voor de uitwedstrijd.

23 september 2014 om 15:56

PSV heeft al 4 jaar de beste selectie. Zeker in het seizoen met Van Bommel, Strootman en Mertens was het ongelofelijk dat ze het weggaven.

23 september 2014 om 16:15

Depay, Matavz en Wijnaldum waren er al een tijdje. Ik geef toe dat er veel nieuwe spelers waren, maar in potentie was er echt veel kwaliteit. Dit jaar moeten ze in ieder geval kampioen worden met dit materiaal.

Ik ken Apoel verder niet zo goed, maar het zal inderdaad een behoorlijke uitdaging worden. Het lijkt mij erg belangrijk voor het Nederlands voetbal dat Ajax tegen hen presteert.

23 september 2014 om 16:50

Klopt die waren er inderdaad al, echter was Wijnaldum toen nog niet in geweldige doen en Depay mocht een paar keer invallen. Matavz was wel basisspeler. Je zei het overigens goed: in Potentie veel kwaliteit.

goh...ik heb altijd al gezegd dat dit nergens over gaat. 5 jaar geleden met toeters en bellen zitten verkondigen: 'binnen 5 jaar willen wij weer aansluiting hebben op de Europese (sub)top"

4 van de 5 jaren al verstreken en ik constateer het slechtste Ajax in jaren. Het zit simpelweg in de kwaliteit wat er ontbreekt binnen deze selectie.

dat ajax kampioen is geworden afgelopen 4 jaren, is puur omdat de rest nog harder faalde.

spel is niet om aan te zien. geeft tegenstader druk, komt ajax voetballend er niet uit. zakt de tegenstander terug, gaat bal tikkie breed en terug. ze missen gewoon een creatieve speler op het middenveld. en hier hebben zij Helemaal niets aan gedaan! vervolgens gaan dragende spelers weg en halen ze netniet spelers terug. DAN ook nog eens de buitenwacht proberen te laten geloven dat er genoeg kwaliteit in de selectie zit.

Ongelooflijk! hoe wil je dan groeien?!

23 september 2014 om 16:26

Correctie...3 jaren zijn verstreken. Het 4de jaar net ingegaan.
Daarbij heb je in een nieuw te starten proces ook te maken met kinderziektes.
Tijd is nodig om te groeien.
Komt dus bij dat de talenten die over 2 jaar moeten aanschuiven ook nog eens een dipje zullen krijgen.
Mijn gevoel zegt dan ook dat over twee jaar de eerste talenten aanschuiven bij Ajax 1, maar over 4 jaar de resultaten pas zichtbaar worden.

23 september 2014 om 18:36

Niet als de huidige trend doorgezet wordt. Namelijk je dragende speler die net 1 jaar of Max 2 jaar goed speelt, te vroeg wordt verkocht.

En dat ze de balans nog steeds niet weten te vinden tussen jeugd en gerichte aankoop. Dat je soms ballen moet tonen. Een ziyech zou niet misstaan op t middenveld. Hij laat bij Twente wekelijks zien een van de beste te zijn

Dat zijn een heleboel keer JE Frank...?

Bedoel JE ermee te zeggen dat het team het moet oppakken of dat JE niet verantwoordelijk bent voor de selectie? Snap de frustratie best maar vind persoonlijk dat de haperingen in de vooruitgang bij Ajax ook wel aan de Boer verweten mogen worden. Hij heeft heel knap vier keer kampioen weten te worden en natuurlijk is dat fantastisch maar Frank, JE mag ook wel eens een meer geavanceerd systeem gaan invoeren en Jezelf ontwikkelen zodat JIJ Jouw visie in de groep slijpt. Met meer passie zodat JE ook meer op de groep overbrengt. Met andere woorden WE moeten een hoger niveau nastreven.

Alle pannekoeken eruit Frank! Andersen is meer een korfballer. Sigthorsson lijkt net of Beugelsdijk in de spits staat. Serero voegt helemaal geen ene reet toe! Helemaal niks nakkes nada! Boilesen is totaal uit vorm. Eruit halen die gast. Zet dan Viergever daar neer.

Cillissen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Viergever
Schone
Zimling
El Ghazi
Klaassen
Kishn
Milik/Zivko

Ah, daar is het bekendste woord sinds een paar jaar bij Ajax weer ; ''incident''. Met als goede tweede ; ''leermoment''... Hoe slechter de selectie, hoe vaker je het hoort. Dat zal nog wel een paar keer zijn dit seizoen.

Ik heb grote hoop dat Muric wat word en dat Zizkovic snel een kans krijgt. Ajax was vooral vorig jaar maar ook dit jaar weer heel erg voorspelbaar. Daarnaast zijn we fysiek ook niet erg sterk. We missen snelheid en explosiviteit. Het hele elftal zit vol van jongens die netjes meeverdedigen en alles breed of terug passen.

Mijn kritiek op De Boer is dan ook dat hij jongens die een actie kunnen maken (El Ghazi/kishna en vorige jaren Lukoki/ozbilic) te weinig vertrouwen Geeft. Er worden juist spelers neergezet (aisatti/schone/andersen/de Sa) die hem sneller terug of breed passen en vaak goed meeverdedigen.
Het is nu overzicht boven lef en branie, daar mag wat meer de balans in worden gevonden naar mijn mening.

Hmmn gelukkig deelt hij mijn mening

Het zou al een hoop schelen als je Sigi niet meer opstelt en spelers gewoon op hun positie laat spelen. Ajax heeft nog nooit een geode wedstrijd gespeeld met Sigi in de spits. Altijd draaide het beter met Siem in de spits.

Doe dit, en je kan als middenvelder tenminste aansluiten en verder voetballen.. nu gaat de bal naar Sigi, springt van zijn voet en je loopt weer achter de feiten(tegenstander) aan!

Ben benieuwd welke 2 andere wedstrijden hij in die top3 van slechtste potjes zet. Utrecht-uit 6-4 en PSV-uit 4-0 misschien?

23 september 2014 om 16:51

De Salzburg wedstrijden natuurlijk, bekerfinale tegen PEC Zwolle.. Maar daar staan natuurlijk ook wel goede wedstrijden tegenover.

Ik heb de wedstrijd met stijgende verbazing bekeken en was na afloop blij met de overwinning maar.........eigenlijk moet je hem gewoon verliezen en wel met 4 doelpunten verschil om er als team echt lering uit te trekken!
Zal Frank de zand uit zijn ogen halen en die Andersen gewoon gaan verhuren? die jongen deed werkelijk niks goed en had hij een goede aanname en liep er op 5 meter een medespeler die hij kon aanspelen om het spel direct gevaarlijk te verplaatsen dan bleef hij weer te lang doorlopen met de bal aan zijn voet en werd hij heel makkelijk afgepakt.
Volgens mij moeten we dit voor ajax als een leerjaar zien daar PSV gewoon de beste selectie heeft ik zou zeggen : Frank ga gewoon voorin met Kishna,milik en elghazi spelen erachter met klaassen schone simling en daarachter rhijn veltman,moisander en viergever en laat dat nou maar eens 10 wedstrijden staan.

Wat een verschrikkelijke domme kansloze mensen zitten er hier op Voetbalzone zeg.
Ajax werd weggetikt, heeft onverdiend 3 punten gepakt. Feyenoord was deze wedstrijd vele malen sterker. Klaar!

Je zag in die wedstrijd wel hoeveel geluk Ajax heeft. En eindelijk wordt eens duidelijk wat ik al jaren zeg: Ajax wint irritant vaak door geluk of door de scheidsrechter. In heel veel wedstrijden tegen goede teams waren ze niet eens beter, maar hadden ze geluk, zoals je ook tegen PSG zag en tegen PSV thuis vorig jaar (1-0). In beide wedstrijden waren ze veel en veel slechter, maar het geluk hield hun op de been.

Misschien moet frank zelf eens goed in de spiegel kijken met zijn eeuwige Sigi in de spits, de linksbuiten Kishna op de bank zetten en de middelvelder en vedergewicht Anderssen op zijn plek. De snelle El gazi in de slotfase eruit halen, de afschuwelijke Serrero laten staan etc.

Maar dat is zoals al niet mogelijk met deze uitgedunde selectie Frank! Soms moet je gewoon in kwaliteit investeren.
Viel mij nog mee dat we 1-1 speelde tegen Psg. Het zat ons niet tegen deze week, maar daar kun je niet op blijven teren.

Ajax stelt al jaren niets meer voor in de CL en EL. Ze worden structureel derde in de CL poule en vliegen daarna tegen de eerste de beste tegenstander in de EL eruit.
Kampioen worden zal ook moeilijk worden. De afgelopen vier jaar is het wel geluk met een mager aantal punten, maar of dat blijft lukken...

24 september 2014 om 01:15

Ik weet niet of je de laatste tijd mijn Posts hebt zitten lezen, want je zegt alles wat ik afgelopen maanden heb zitten zeggen.

Wat een triest volk hier.

Mensen: If you can't beat them, join them, maar niet zo sneu Ajax de grond in praten, terwijl we 4 jaar op rij kampioen zijn geworden en als enigste Nederlandse club nog eens een goede internationale wedstrijd ballen.

Je kan niet zeggen we zijn met geluk vier jaar achter mekaar kampioen geworden. Kan niet. Je hebt soms pech soms geluk soms zit het mee. Maar over een heel jaar 4 keer kampioen worden is een prestatie. Heeft natuurlijk ook te maken met de concurrentie. Zij laten namelijk erg veel punten liggen. Natuurlijk was Feyenoord veel beter en Ajax slecht. Onverdiend gewonnen. De boer zegt dan ook terecht als we zo doorgaan wordt het niks dit jaar. Daar is hij ook mede verantwoordelijk voor. Dus de koppen bij mekaar steken en ervoor gaan over beslissingen nemen die voor het team belangrijk is. Het is nu weer voor de zoveelste keer bewezen dat Ajax voorin kwaliteit te kort komt en ook op het middenveld. Je kan ermee doorgaan maar dan win je het niet. De boer kon het niet omzetten in de klassieker. Spijtig maar waar. Siggi en andersson hebben nu wel bewezen tekort te komen voor het spelletje wat Ajax wil spelen. Siggi al jarenlang eigenlijk. Dus de boer zet alles op scherp met deze uitspraken en zichzelf ook. Hij heeft wel degelijk bewezen dat ie het kan. Maar met de huidige selectie( de beste sinds jaren volgens Overmars) heb ik echt m'n twijfels. Ajax heeft toch vaker bewezen wanneer de koppies in de juiste richting staan je succes kan behalen. Ben benieuwd.

Mooi van Frank de Boer dat hij realistisch is.. Ook ik vond dit de slechtste wedstrijd in de afgelopen 4 jaar..

Wel mooi dat Ajax toch de klassieker wist te winnen..

Vind het grappig dat de boer telkens het woord 'incident' gebruikt bij verschillende momenten... salzburg was een incident, verlies thuis tegen vitesse vorig seizoen was een incident, 4-0 klop krijgen bij psv was een incident. Ik heb hem dit woord vorig seizoen misschien wel 10x horen noemen en ook dit seizoen is het na Groningen, psv en feyenoord al weer 3x gevallen...

Je zou zeggen dat als het vaker voorkomt dat het geen incident meer is frankie...

23 september 2014 om 19:30

Wat verwacht je dan? Als jij niet goed genoeg bent in je werk, zou je er dan beter van worden als je baas je in de pers zou affakkelen?

Altijd gemakkelijk om naar de spelers te wijzen, oké zij spelen de wedstrijd. Maar het ligt ook een groot gedeelte aan het tactisch plan, het neerzetten van de juiste poppetjes en hoe ga je een wedstrijd in.

* je hebt mannen nodig in de verdediging. En daarom moet Moisander er als eerste uit. Ajax blijft kwetsbaar met zo'n slappeling. En daarbij hij coacht zijn medespelers en dat mag je van een aanvoerder wel verwachten. Viergever en Denswill zijn veel betere alternatieven. Daarbij hoef je Viergever dan ook niet meer te misbruiken als verdedigende middenvelder, waarvoor hij handelingssnelheid te kort komt.
Daarbij blijft het zwalken met de linksbuitenpositie. Schöne wordt daarvoor steeds misbruikt, terwijl je Schöne als creatieveling juist op het middenveld nodig hebt. Serero is een nuttige kracht om in te vallen, maar hij is niet creatief genoeg, heeft geen beslissende pass/schot en is en blijft een lichtgewicht, waardoor je de slag op het middenveld verliest. Waarom Andersen afgelopen zondag linksbuiten stond, blijft een raadsel. Die jongen heb ik nog geen één fatsoenlijke wedstrijd voor Ajax zien spelen. Op de trainingen is hij geweldig, maar in wedstrijden niet. Zo lang hij het niet kan vertalen in wedstrijden, is jong-Ajax zijn niveau !
Verder kan De Boer eens uitleggen wat hij met Sigthorsson moet, want fatsoenlijke ballen krijgt die toch niet. Ga dan voor een technische spits, die verdedigers kan uitspelen, die een bal kan kaatsen, die zich in de diepte durft aan te bieden.

En waarom kan De Boer zijn team niet eens prepareren op een tegenstander, die fel en agressief jagen en spelen. Dit is zeker trainbaar. Elke keer horen we dooddoeners, als off-day, we stonden niet goed etc

Dit zijn geen incidenten meer. Tegen elke club hebben we het tegenwoordig moeilijk, om je kapot te schamen !

23 september 2014 om 19:36

Dat punt over afjagende tegenstanders vind ik ook wel verbazend. Dat is het spel wat al vaker succesvol is gebruikt tegen ajax. Ik vind dat de boer daar wel een antwoord op zou moeten hebben inmiddels.

Als je elke wedstrijd met 0-1 wordt je kampioen wn win je ook CL. Maar denk dat FDB ook wel weet dat je uit tegen feyenoord als ajax niet altijd goed kan spelen al stelt Feyenoord niks voor dus...

ik schaam me toch wel voor mijn mede Ajax fans hier . Kom op zeg we zijn compleet weg getikt en overrompeld door een veel feller feyenoord en hadden daar geen enkel antwoord op !! Zulke wedstrijden zitten er nu eenmaal tussen . En ja ook psv en feyenoord en weet ik wie nog allemaal hebben wel es zulke wedstrijden, maar dat heeft hier geen ene flikker mee te maken lijkt mij ? Het was gewoon beschamend klaar en een dit keer een zeer lucky Ajax.hoe kun je dat in hemelsnaam nog goed proberen te praten ?

Wat ik zo opvallend vind is dat de rijkste club uit Nederland die afgelopen jaren veel geld heeft gegenereerd uit de CL zo'n zwak elftal op het veld heeft staan. Kwalitatief is Ajax de afgelopen 4 jaar alleen maar slechter geworden. Het gat met PSV en Feyenoord is alleen maar kleiner geworden terwijl dat met gemak juist groter had kunnen zijn. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de

Vervolg: heilige visie het elftal alleen maar zwakker maakt. Niet dat ik dat erg vind

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren