Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Investeerders benaderden Ajax: 'Hadden een heel goede spits kunnen krijgen'

Laatste update:

Ajax haalde in de afgelopen transferperiode Arek Milik en Richairo Zivkovic binnen, maar daar moest het eigenlijk niet bij blijven. Marc Overmars wilde ook nog een ervaren spits aan de selectie van Frank de Boer toevoegen en Samuel Eto'o gold als een belangrijke kandidaat. De Afrikaan twijfelde na een gesprek met Overmars echter te lang en ging uiteindelijk naar Everton.

/

Na het mislopen van Eto'o kreeg Ajax nog de kans om een andere topspits te binden. "In het voetbal duiken steeds meer investeringsmaatschappijen op. En die benaderen ons ook", zegt Overmars in De Telegraaf. "Ajax had een heel goede spits kunnen krijgen, waardoor ik achterover had kunnen leunen in mijn tribunestoel. Hij was een schot in de roos geweest, maar slechts voor een klein gedeelte van ons."

"Dan bied je een fantastisch podium en gaat de investeringsmaatschappij met het grote geld aan de haal. Dus zeggen we in zo’n geval: nee", legt de directeur voetbalzaken van Ajax uit. Hij benadrukt dat er in de afgelopen transferperiode tientallen spitsen zijn besproken, maar dat 'de nieuwe Huntelaar' of 'de nieuwe Suárez' er niet tussen zat. "De afkoopsom of het salaris was te hoog, ze wilden niet naar de Eredivisie of waren gewoon niet goed genoeg", aldus Overmars.

Het is logisch dat Ajax niet met investeerders in zee wil gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar wel spelers willen huren van Barcelona...

13 september 2014 om 08:53

1. Ze hebben nu niks gehuurd van Barca.
2. Dat Bojan niet slaagde in Amsterdam was meer te wijten aan het gemiddelde voetbalniveau in Amsterdam. Hij had veel meer techniek, spelinzicht etc.

13 september 2014 om 09:20

Hahaha wat een enorme onzin. Dus hij is niet geslaagd omdat hij veel te goed was voor Ajax, oke dan. Daarom is Ricky van Wolfswinkel ook gefaald in Engeland, hij was gewoon veel te goed voor de Premier League.

boke bedoelde dat als je een speler huurt en hij speelt goed (wat dus wel de bedoeling was bij Bojan), dat je er dan net zo goed niets aan verdient als wanneer hij van een investeringsmaatschappij is, dus is het gek dat Marc Netto geen probleem had met huren en kennelijk wel met dit soort spelers.

13 september 2014 om 10:19

Je begon juist zo goed met je eerste punt. Je tweede punt het het helemaal verpest want je zit er zo ver naast.
Niet voor niets gaan de beste spelers van Ajax(en alle andere eredivisie clubs) weg. Omdat ze gewoon het niveau zijn ontgroeid. Je wilt dus zeggen dat Bojan een beter spelinzicht heeft dan sneijder toen hij ajax verliet? Een betere techniek dan een suarez toen hij ajax verliet? nou dacht het niet.

13 september 2014 om 10:40

@duke of Fulham.

O is dat onzin dan? Het was overduidelijk te zien dat Bojan te goed was voor de mensen om hem heen. Vaak wilde hij combineren met bijvoorbeeld Klaassen en verwachte hij direct de bal terug. Klaassen begreep dat simpelweg niet. Ook met Schone klikte het niet om maar eens te zwijgen over combinaties met Sigi.
Bojan is gewoon gewend om snellere combinaties aan te gaan, dat 1 x raken.
Alleen Serero begreep hem. Kijk maar wedstrijden terug!

Wat betreft je uitleg over dat huren van Barca spelers; Eens, maar ongetwijfeld wilde Marc gewoon niet in zee gaan met zo een investeringsmaatschappij. Als je een speler huurt dan weet je al dat de speler niet van jouw is. Als je een speler koopt, dan ga je er toch wel van uit dat jij als club zijnde bepaalt wat er met de speler gebeurt en niet zo een investeringsmaatschappij!

13 september 2014 om 10:43

@joegoe.

Gast, Dankroon heeft het over de gemiddelde spelinzicht van de huidige Ajax selectie.
Ja Bojan heeft veel meer spelinzicht dan Sig, Klaassen en Duarte.
Gevolg was gewoon dat ze hem niet begrepen. Neemt niet weg dat ik vond dat bojan keihard heeft gefaald in Amsterdam, maar ja dat heeft ook z'n redenen.

13 september 2014 om 11:19

whaha wat een onzin zeg, Bojan komt bij elke club waar hij zit tekort Ajax, Roma, Barca en Stoke zijn ze ook nog niet warm gelopen voor hem.

13 september 2014 om 11:32

Het feit dat Bojan heeft gefaald bij Ajax ligt er aan dat Ajax slecht heeft gescout. Ze gingen er maar van uit dat Bojan (een echte nummer 9/9.5) gewoon als rechtsbuiten uit de voeten kan, puur omdat hij van Barcelona afkomstig is. Terwijl Bojan voor Ajax niet eens 5x rechtsbuiten heeft gespeeld in zijn hele carriere, tuurlijk is het logisch dat hij dan last heeft van aanpassingsproblemen. De wedstrijden waarin hij als spits begon was hij verreweg de beste op het veld, omdat dat zijn natuurlijke positie is

13 september 2014 om 11:39

Haha ja man blijf dat vooral geloven. Dat verklaart zeker ook waarom hij zeker nooit scoorde uit solo acties.

14 september 2014 om 03:54

@dankroon

Als hij zoveel spelinzicht of meer techniek had dan de gemiddelde speler in de eredivisie, dan zou het een makkie zijn geweest voor hem, omdat de eredivisie veel vrije ruimtes geeft aan spelers. Het zegt toch echt meer over hem.

Hij kon het niet aan in Spanje (barca en zowel Malage geloof ik), hij kon het ook niet aan bij AC Milan in Italie, laat staan dat hij niet eens aan de bak kwam bij Ajax in Nederland. Het is gewoon een overgewaardeerde speler en werd waarschijnlijk tot talent omgedoopt om meer geld op te brengen.

on: Goede keuze. Voetbal wordt alleen nog maar rotter door bedrijven zoals hun.

13 september 2014 om 10:13

En dan uiteindelijk 1 hele matige spits huren ? Voor wie is dat goed dan ? Goed werk Marc pffffff.... doe mij dan maar een topspits die voor 1 partij in ieder geval goed is . Om over de nieuwe Jan Wouters nog maar te zwijgen ....

13 september 2014 om 12:23

Of zijn andere keuzes goed zijn of niet kun je over discuteren. Dat Ajax geen speler haalt met behulp van een investeringsmaatschappij is absoluut een goede keuze!!!

13 september 2014 om 13:10

Echt he.. Ik snap hier he-le-maal niks van. Hij wilt geen spits halen die te duur is maar als hij dat met een investeringsmaatschappij doet dan wilt hij het ook niet omdat zij dan met eventuele winst van door gaan?!?! Hoe meer berichten ik van hem lees hoe minder aanzien hij van mij krijgt.

13 september 2014 om 14:02

Ik vind dit juist een fantastische beslissing.
Die mensen moet je buiten houden.

13 september 2014 om 14:38

We willen namen horen Overmars. 'We hadden kunnen krijgen'... Hoe vaag wil je het hebben. Die gast praat maar wat, net als met dat hele Eto'o verhaal. Doen alsof je uitgebreid met een zaakwaarnemer hebt gesproken terwijl uiteindelijk blijkt dat je zelf een smsje kreeg waarop je een telefoontje hebt gepleegd. En het dan ook nog 2 weken in leven houden in de pers omdat het zo'n positief effect had op het aandeel Ajax. Wat een brabbelaar die kerel.

13 september 2014 om 15:45

@ Suc6magnet

Precies, er worden door supporters en andere leden hier genoeg namen van spelers genoemd die degelijk kunnen voetballen en die niet schrikbarend veel hoeven te kosten. Als wij dat hier kan kunnen bedenken dan zou hij dat toch ook moeten doen. Alleen Overmars blijft maar alsof doen dat de kritische supporters (zoals ik) maar blijven roepen om die grote namen, terwijl wij daar helemaal niet om vragen.

Zolang hij de scouts van Ajax niet serieus neemt en alles te duur vind wat zij voordragen dan houd het gewoon op. Gezien hoe de meeste van zijn geweldige "koopjes" totaal niks toevoegen of eerst nog een tijdje in de jeugd moeten vertoeven toont hij aan geen goede directeur voetbal zaken te zijn, omdat het eerste van Ajax elk seizoen om gerichte versterkingen verlegen zit en hij die niet weet te halen.

Begin de neiging te krijgen dat het bij Overmars echt alleen maar om geld gaat. je kunt ook een beetje doorslaan in het nieuwe beleid

13 september 2014 om 08:02

Misschien, maar had je dan gewild dat ze met een investeringsmaatschappij in zee waren gegaan? Ik ben blij dat dat niet is gebeurd. Al die constructies die daaraan hangen. En dan nog maar afwachten hoe het gaat als een speler wegbwil, of de maatschappij wil verkopen, of meer geld wil zien, etc.

13 september 2014 om 08:10

Tuurlijk zo een investerinsmaatschappij gaat het meeste geld verdienen maar als die spits zo een geweldenaar had je best met het geld op de bank wat meer kunnen betalen zodat je er ook meer geld aan over houdt. En als hij toch zo goed is kun je hem toch een kort contract geven voor opties voor meerdere seizoenen zodat je zelf altijd de bepalende hand hebt. Stel hij speelt het eerste seizoen goed dan levert hij je weer een leuk centje op zonder dat je hoog risico loopt

13 september 2014 om 08:13

Ben ik helemaal met je eens. Als je eenmaal met investeringsmaatschappijen in zee gaat verlies je, volgens mij, op termijn je zelfstandigheid. Het begint misschien heel aardig en correct, maar op een bepaald moment wordt afhankelijk en verlies je de macht. Als ik het goed begrepen heb zie je dat nu in Portugal gebeuren. Dan maar wat minder geld, maar wel baas in eigen huis.

13 september 2014 om 09:19

We hebben geld zat, geen investeringsmaatschappij nodig.

13 september 2014 om 09:49

@strandbal

Waarom ben ben je bang voor investeringsmaatschappijen? Waarom zie je hen als een boze wolf? Als supporter is het belangrijkste dat er gewoon topspelers bij Ajax op het veld staan en Overmars zegt hier letterlijk dat Ajax dus een topspits had kunnen halen maar het niet gedaan heeft omdat hij bang was dat Ajax er niet genoeg aan zou verdienen. Oftewel, opnieuw bewijst Overmars dat hij alleen maar om geld geeft en niks om de kwaliteit van de Ajax-selectie.

Wat een onvoorstelbare prutser die Overmars. Ook schrijnend dat 80% van de mensen hier bang is van een investeringsmaatschappij.

13 september 2014 om 09:56

@tristan

We kunnen lastig conclusies trekken als je niet weet om welke spits het gaat. Marc heeft al vaker bewezen dat hij een andere kijk op T O P spelers heeft dan de meeste supporters en andere kenners..

Vind de financiele reden niet voldoende. Imago, rompslomp en dat sigthorsson niet weg ging maken de afweging wel begrijpelijk.

13 september 2014 om 10:25

@tristan

Ik vind dat je als club - en zeker als club die financieel (uitermate) gezond is - alles in eigen hand moet houden. Een investeringsmaatschappij zal uiteindelijk bepaalde claims kunnen leggen en invloed hebben op besluitvorming rond die speler. Een goed voorbeeld daarvan recentelijk is het gedoe met Defour wel of niet naar Psv. In dit geval was dat voor Porto misschien niet zo lastig als voor Psv, maar het feit dat de clubs geen vrijheid van handelen hebben is wat mij betreft bepalend hier.
Jij hebt het over angst. Dat is onzin. Je zou harde afspraken kunnen maken bij het halen van een speler en op die manier de grenzen duidelijk afbakenen tussen de club en de investeringsmaatschappij. Maar daar gaat het mij dus niet om. Ajax heeft de financiën om iets te doen. Als de speler waar Overmars hier aan refereert echt zo top is, dan vind ik dat er een uitzondering op het beleid gemaakt moet kunnen worden. Als Ajax dat niet wil, oké, dan niet. Maar dan moet je geen constructies aangaan met externe partijen. En of het Overmars er daarbij gaat om geld, dat speelt voor mij geen rol.

13 september 2014 om 11:08

@strandbal

Ajax zit niet bepaald in een luxe-positie wat betreft topspitsen, dus dan vind ik niet dat je kieskeurig kunt zijn als zich zo een 'schot in de roos' voordoet. Er zitten nadelen aan investeringsmaatschappijen maar net zo goed voordelen (je spreidt het risico), dus dat is voor mij echt geen geldige reden om een speler niet te halen. Als deze speler echt zo geweldig was als Overmars beweert dan mag je hem niet laten lopen alleen omdat hij gehaald kan worden met investeringsmaatschappijen omdat in mijn optiek de nadelen van zo een maatschappij worden opgeheven door de voordelen.

13 september 2014 om 11:37

@tristan

Oké, dat is een duidelijke reden. Ik leg meer nadruk op de onafhankelijke positie.

Agree to disagree!

13 september 2014 om 09:46

Beleid is pas beleid als je je er aan houdt. Dus het schiet niet door ze houden zich aan gemaakte afspraken. En gaan niet mee in de waan van de dag

13 september 2014 om 09:54

Waan vd dag? Het is gewoon de toekomst, ik ben het met Tristan eens. Deze ontwikkeling is niet te stoppen en volkomen logisch als je kijkt hoeveel geld er in de voetballerij omgaat. Spelers zijn gewoon assets en vertegenwoordigen een waarde, het is dus logisch dat er op een gegeven moment allerlei financiele constructies ontstaan om een graantje mee te pikken.

13 september 2014 om 11:39

Een beleid werkt alleen als je er aan houdt, denk dat er weinig mensen zijn die het zo goed kunnen uitvoeren als overmars. De regels zijn van te voren opgesteld en hij houdt zich daar gewoon aan. Financieel gaat het goed en sportief is er ook in NL resultaat toch. Europees zal het voorlopig gewoon niet meer worden.

Aan de ene kant zegt iedereen dat echte toppers niet naar de eredivisie willen komen (volgens sommigen vanwege het kunstgras) maar als er externe investeerders bij betrokken zijn had Ajax wel een topspits kunnen krijgen. Nou zeg ik niet dat ie liegt, maar dat lijkt mij wel wat tegenstrijdig.

13 september 2014 om 09:21

Zolang een speler maar genoeg geld krijgt wil hij overal wel spelen, met een investeringsmaatschappij erachter had zo'n speler waarschijnlijk meer geld kunnen krijgen.

13 september 2014 om 14:08

Dat is dus het verwerpelijk aan een "doyen group " spelers zij eigendom en bepalen zelf niets.

Als je toch A zegt.... geef dan ook even de naam. Vraag me nu wel af over wie gaat, als hij al zegt dat hij achterover kon gaan leunen in zijn stoel.

Of hij belazert de boel weer met mooie woorden.

13 september 2014 om 08:24

Waarschijnlijk een Bas Dost ofzo...ik verwacht nu in ieder geval niet dat het echt een topspits van 15 miljoen was.

13 september 2014 om 08:55

De naam is dus totaal niet interessant.
Ajax gaat gewoon niet in zee met externe investeringsmaatschappijen.
Verstandig.
Verder kan Ajax mbt het geld gewoon vele spelers halen.
Maar dat is het beleid dus niet.
Als ze bijv Huntelaar gehaald hadden ben je misschien wel een salaris van 3.5 miljoen kwijt.
Dan krijg je scheefgroei in de salarissen, waar ze juist vanaf gestapt zijn.
Sigthorsson is gewoon een van de beste spitsen in Nl
Heel goed, dat Ajax die gehouden heeft.
Hij maakt het verschil in wedstrijden dat je hem nodig hebt.
De belangrijke dus.
Tegen mindere tegenstanders kunnen anderen weer opstaan, als hij het niet doet.
NL clubs kunnen toch ook wel een eigen spis opleiden?
Alle handvaten zijn er om zo'n spits op te leiden.

13 september 2014 om 09:31

Ik wil ook niet dat Ajax daarin mee gaat maar ik wil wel horen welke grote naam het was. Nu probeert hij de Ajax fans weer voor zich te winnen. Kijk hoe goed Overmars heeft gehandeld. Zo'n verhaal kun je makkelijk verzinnen.

13 september 2014 om 09:53

Welke topspits hebben Ajax of Feyenoord in de afgelopen 10 jaar uit de eigen opleiding laten doorbreken?

13 september 2014 om 11:05

Salomon Kalou was voor Nederlandse begrippen een topspits en heeft niet voor niets lange tijd bij Chelsea onder contract gestaan. Robin van Persie, weliswaar iets langer geleden, is ook geen verkeerde....

Op dat punt ben ik het wel met Overmars eens, liever geen externe financiers binnen de club.

Maar Overmars moet ook niet doorslaan door continu met zijn buik op het geld te liggen. Enige kwaliteit op het veld mag niet misstaan. Hiermee hou je wat meer continuiteit binnen de club (titels zijn dan aannemelijker en wellicht ook iets meer succes in Europa).

13 september 2014 om 10:36

Anderszijds... Gezien de beursgang is extern geld niet vreemd in Amsterdam.

13 september 2014 om 13:43

Ja maar die beursgang is ingezet door andere mensen, in een andere tijd. Het is geen geheim dat Ajax juist van die hele beursgang af wil. Als ze daar van af willen, is het juist heel logisch dat ze geen 'aandelen' in spelers willen verkopen (want dat is het in feite).

Het is gewoon uitstellen.. Geloof niet dat ajac Europees mee kan doen als ze investering.maarschapijen. Wel een nobel streven maar niet bepaald realistisch.

Waarom zou dat niet een goede oplossing zijn? Als een soort van overgangsperiode? Als je een speler huurt of je haalt iemand als Eto'o handel je toch ook tegen je principes van opleiden etc.? Maar nood breekt soms wetten.

Jammer dat VZ niet het hele interview laat zien. Ik kan me voor een groot deel vinden in de woorden van Overmars. Wat hij ook nog zegt is dat Ajax bereid is flink de knip te trekken voor een nieuwe Suarez of Huntelaar. Dat ze dan vooraan in de rij staan om hem te halen. Wat dan tegenstrijdig is, is het salarisplafond. Daar moet je of flexibel met dat salarisplafond omgaan, toppers die je kunt kopen vragen namelijk meer salaris dan het plafond, of je moet dit soort onzin niet zeggen. Die toppers komen dan namelijk toch niet. Dus het een (toppers aantrekken) kan niet los staan van het ander (salarisplafond loslaten).

13 september 2014 om 08:56

Dat doen ze wel, alleen in stukken dit is al nummer 5 of 6 uit de telegraaf met het onderwerp overmars. Komen nog wel meer bij.

Ze hadden een goede spits kunnen krijgen via de investering groep.....Om welke spits ging het dan???

13 september 2014 om 08:44

Dat zeggen ze natuurlijk niet. Volgens mij is dit weer gewoon dikke onzin. Overmars probeert het weer goed te praten dat ze er niet in geslaagd zijn een betere spits te halen dan siggie. Je ziet dit natuurlijk overal maar het is zo doorzichtig, ik kan er eigenlijk wel om lachen

13 september 2014 om 08:59

Ik denk dat hij realistisch is. Topspitsen naar Ajax halen is in mijn ogen niet haalbaar. Gewoon niet aantrekkelijk genoeg. Zowel de competitie als financieel.

13 september 2014 om 09:13

Misschien niet, misschien als je goed scout wel. Maar daar gaat dit helemaal niet over. Het gaat erom Overmars de druk van de (social) media voelt en dan maar zo'n wazig verhaal dropt. Zn imago opvijzelen met een slap lulverhaal.

13 september 2014 om 09:31

Waarom zou hij liegen?
Ik zie geen rede waarom hij dat zou doen?

13 september 2014 om 09:40

Dat zeg ik toch? Omdat hij veel kritiek heeft gehad op zn transferbeleid deze zomer. Dat leest hij ook gewoon en hij probeert nu achteraf het weer een beetje goed te praten.

13 september 2014 om 09:57

Ik weet niet op welk niveau jullie in het dagelijks leven opereren, maar in de zakenwereld is het gebruikelijk om discretie te bewaren. Wat denk je wat er zou gebeuren wanneer headhunters je huidige werkgever opbellen om te vragen hoe je presteert? Wat als deze spits nog gewoon een contract heeft bij een andere club en er gelukkig lijkt te zijn? Overmars doet er juist goed aan om de naam niet te noemen. Hij is immers niet relevant.

13 september 2014 om 10:04

Kom op zeg, het is wel heel gemakkelijk om wel te lekken dat je bent benaderd en dat het om een heel goede spits gaat maar niet te zeggen wie. Ik snap je punt maar ik hoop dat je ook snapt dat dit gewoon goedkoop scoren is

13 september 2014 om 10:13

Waarom? Er is bij Ajax een aantal jaren geleden een beleidsplan opgesteld waar ze zich nu keurig aan houden. Iedereen vond Cruijff toen de beste en alles andere was slecht. Dit is niets meer en niets minder dan het uitvoeren van dit beleid.

13 september 2014 om 13:20

Inderdaad, zand in de ogen strooien, dit is alweer de 4de interview die de man geeft.
Sommige mensen denken dat we om een Messi of Ronaldo vragen, wij willen ze in het segment Kadlec en Bony toen ze bij Sparta Praag speelde,een Doumbia toen hij bij Young Boys speelde, voorheen Japan.
Lacina Traore hadden we in het vizier maar F de Boer achte hem niet goed genoeg, speelt nu bij Monaco, wordt nu verhuurd aan Everton als ik het goed heb.

Overmars moet ze onkunde erkennen en niet telkens met excuses komen, hij doet alsof we niet de middelen en know how hebben om een spits te halen.
Nu komt hij aan met externe financiers en een naamloze spits, wat heeft dat in godsnaam te maken met de huidige gang van zaken?

Hij loopt maar wat te roepen en hoopt dat we zijn mismanagment vergeven, zijn tijd zal komen en er zullen conclusies worden getrokken,

Toch een vreemd verhaal hoor.

Persoonlijk kan je zoón constructie vergelijken met een oudere speler waar geen restwaarde aan zit.
Dat hoeft toch ook niet als je er geen aankoop bedrag voor hoeft te betalen ?

Noem mij maar gek maar beter een speler in de hand dan tien in de ....

13 september 2014 om 09:39

Op zich niet heel vreemd. In Amsterdam hanteren ze de regel: niet in zee met investeringsmaatschappijen. Dus doen ze dat ook niet. Of dat eigenwijs is? Geen idee, ik ken de precieze aard niet. Maar als je nu telkens leest hoe investeringsmaatschappijen voor stampij zorgen bij clubs in Portugal, denk ik: liever niet dan wel.

Als je die topspits wel met behulp van een investeringsmaatschappij kunt halen, dan is het toch raar dat je die kans laat lopen ?
Het moet toch niet zo zijn dat spelers alleen maar aangeschaft worden als er geld aan verdiend kan worden. Geld is er inmiddels wel genoeg, topspelers niet.
En als die topspits het team naar een hoger niveau tilt, verdien je dat geld dubbel en dwars terug door hogere inkomsten uit champions league, merchandise etc.
Lijkt me een beetje een gemiste kans Marc !

13 september 2014 om 09:22

Nee, want je verliest geld op een investeringsmaatschappij. Dat zijn geen liefdadigheidsinstellingen. We hebben geld zat alleen willen het niet overboord gooien. Topspelers zijn geen garanties voor succes aan garanties voor meer risico's, denk aan Miralem Sulejmani.

13 september 2014 om 09:43

Ja precies, jij snapt er echt veel van. Hoezo zou je geld verliezen aan een investeringsmaatschappij? Zou alleen kunnen als je de speler voor een lager bedrag weer verkoopt.

13 september 2014 om 10:00

Wanneer de investeringsmaatschappij je slechts voor een beperkt gedeelte wil laten meedelen in toekomstige transferopbrengsten maar Ajax wel het salaris moet betalen? Wanneer het om een speler gaat met een lage restwaarde ivm leeftijd? Zijn genoeg redenen.

13 september 2014 om 10:09

Dan weet je niet hoe investeringsmaatschappijen werken. Die kopen jonge, talentvolle spelers die een grote kans hebben om sterk in waarde te stijgen. Waarom zouden ze oude spelers met een lage restwaarde beheren? Het enige relevante wat je noemt is het salaris maar dat staat los van de investeringmaatschappij, dat zijn onderhandelingen tussen de club en de speler

Ik zou niet eens zo raar staan te kijken van investeringsmaatschappijen hoor bij Ajax.
Het is een beetje hetzelfde als een speler huren daar verdien je uiteindelijk ook niets op en kost je ook geld maar wel in de hoop dat die jongen wat kan toevoegen aan het team.

Als je via een investeringsmaatschappij gewoon een (top)speler kan aantrekken om je team te versterken (en dan heb ik het over 1 of max 2 van dit soort spelers) dan kan je daar natuurlijk ook extra aan verdienen als club zijnde (door bv. de titel te winnen, verder te komen in de CL of EL en ook kwa merchandising is zo'n topspeler dan intressant).
En dan terwijl je dan alleen zijn salaris hoeft te betalen of misschien een gedeelte van de vraagprijs.

Ik zou het zeker niet zo raar vinden om ermee in zee te gaan met zulke maatschappijen je kan tenslotte gewoon niet met 16 eigen opgeleide spelers spelen en een heel hoog niveau halen je moet er versterkingen bij halen en als je een deel zelf kan kopen en enkele toppers haal je via een maatschappij is je team helemaal compleet en klaar.

Je moet alleen wel goede afspraken maken en een contract op stellen waarmee je zorgt dat de beslissing van of die spelers speelt of niet wel bij je eigen blijft te liggen. Maar goed dat kan je allemaal wel dicht timmeren met een juist contract.

13 september 2014 om 10:57

De laatste drie zinnen van jouw bijdrage vertellen het verhaal.
Investeringsmaatschappijen zeggen dat ze zich niet met het beleid van een club bemoeien. Dat moeten ze wel zeggen anders handelen ze namelijk tegen de regels van de Fifa. Ze doen zich voor als stille investeerders die een soort lening verstrekken. Maar dat zijn ze natuurlijk niet. Het ultieme doel is zoveel mogelijk geld verdienen aan spelers.
Om hun investeringen optimaal te laten renderen, worden spelers her en der aangeboden, worden er trajecten uitgestippeld die spelers van de ene club naar de andere laten gaan en worden bestuurders zwaar onder druk gezet om mee te werken.
Die druk wordt steeds groter naar mate deze maatschappijen steeds machtiger worden. Nu al vrezen clubs spelers mis te lopen omdat ze een investeerder boos hebben gemaakt.
Het is dus van het allergrootste belang om dit fenomeen de kop in te drukken en er in ieder geval voor te zorgen dat hun macht beperkt blijft.
Daarom moet een club met een gezonde financiële huishouding absoluut niet in zee gaan met dit soort figuren. Want als je gelooft dat je ze kunt beteugelen door de zaak dicht te timmeren met een juist contract, heb je het mis.

Ajax heeft het beleid om jonge speler te laten doorgroeien en daarvoor ook te belonen binnen de geldende salarishuis. Het aantrekken van topspitsen kost ajax misschien niet bijzonder veel, maar de speler in kwestie verdient waarschijnlijk meer dan de rest bij Ajax. Dit is juist wat je in mijn ogen niet moet willen. Ajax heeft het beleid dat je daar speelt omdat je er graag wil spelen. Niet omdat een investeringsmaatschappij brood ziet in een speler door die er onder te brengen.

Ik hoor alleen nog maar onzin vanuit Amsterdam als het om transfers gaat. Wat een waardeloos beleid zeg, als je niet in staat bent om goede spelers te halen.dan moet je conclusies trekken en opstappen....

13 september 2014 om 10:27

Nog knulliger...we oordelen over gehaalde spelers zonder ze zien spelen..maar ze kunnen verrassen zoals Schone dat heeft gedaan..en het hoeft geen technische hoogvlieger te zijn..dat was Wouters en van Halst ook niet maar waren zeer belangrijk voor het team

13 september 2014 om 13:00

Nog knulliger, we gaan maar hopen op een bankzitter van een 2de jaars promovendus.

Standvastig beleid van Marc heb ik liever dan paniek aankopen waar sommige Ajax supporters nu al om vragen. En iedereen valt nu over onze 'nieuwe Wouters" maar geef hem een kans...ajax ontbeerde geen technische middenvelder maar een leider en een sloper...dus ben benieuwd en geef hem de voordeel van de twijfel.

13 september 2014 om 12:05

Invuurenvlam, helemaal mee eens! Ballerinas hebben we genoeg op het middenveld, echt behoefte aan wat agressiviteit en kracht dat ontbrak ook tegen Psv.

Ik ben heel blij dat Ajax investeringsmaatschappijen buiten de deur houdt.
Ten eerste vind ik het een verkapte vorm van slavernij: een speler kan niet meer over zichzelf beschikken en moet doen waar de investeringsmaatschappij de meeste winst behaalt.
Ten tweede vind ik dit heel risicovol. Je kunt zelf niet helemaal meer beschikken over je speler. Als er iets mis gaat met de speler (blessure o.i.d.) probeert de investeringsmaatschappij dat ze toch hun geld weer terug krijgen en kun je toch met een strop blijven zitten.
In het verleden hadden Feyenoord en PSV investeringsfondsen voor talenten. Dat heeft ze alleen maar verlies opgebracht. Nu ging het wel om talenten, maar toch...

Wat een gelul zeg, als dit waar is moet Marc zich schamen. We hebben al 120m op de bank staan, moeten we altijd maar meer en meer hebben? Ik heb liever een spits staan voor een jaar of 2, 3 die niet van ons is dan waar ik nu naar moet kijken!

13 september 2014 om 13:40

Dat je graag een spits erbij hebt waar je als supporter plezier aan beleeft snap ik. Maar dat hoeft Ajax toch niet te bereiken met een externe financier? Transfersommen zullen niet het probleem zijn, je hebt zoals jij zegt immers 120m op de bank. Als Ajax een spits wil, moeten ze het toch lekker daar van betalen. Hou die investeerders maar buiten je deur!

14 september 2014 om 11:54

Als dat de enige manier is om nog een topspits te krijgen, prima.

Ah, Marc laat z'n ware aard zien en laat zien dat hij op de verkeerde plek zit. Financieel directeur was zijn stoel, maar helaas op die van de TD gaan zitten.. "Dan gaat de investeringsmaatschappij met het grote geld aan de haal." Dat Overmars juist dit als reden aanvoert laat zien dat hij op de verkeerde plek zit. Het feit dat investeringsmaatschappijen niet wenselijk zijn, had je als TECHNISCH directeur anders moeten motiveren.

13 september 2014 om 14:30

die maatschappijen hollen je uit ...de aankoop is niet het probleem...vaak zijn het de looneisen en de competitie die een overgang in de weg staat. Men heeft duidelijke afspraken gemaakt en een loon CAP ingevoerd (en terecht) zodat de club bij het niet spelen van de CL zonder problemen verder kan...ik vind wel dat het scoutingsapparaat beter mag...maar verder is het een prima beleid...en ja ook ik zie liever een type van der Vaart of Sneijder komen...maar die willen zelf niet...daarin moet je gewoon reëel zijn. ..je moet gewoon eens geluk hebben de een groot deel van je jonge selectie tegelijkertijd doorbreken...aangevuld met ervaring, leiderschap en kracht

15 september 2014 om 05:53

Dat snap ik, het gaat me alleen om de reden die Overmars aanvoert.

Wat een onzin, Ajax heeft genoeg geld in kas, we hebben geen externe hulp nodig.
Ik ben blij wanneer Overmars oprot, en gooi die Muric eens in het eerste, wat een talent!

13 september 2014 om 14:25

paar berichten hierboven vond je het schandelijk dat we onze hoop vestigen op een bankzitter en nu wil je een talentje die bijna 1 jaar niet heeft gevoetbald in het eerste zetten ...ajax heeft een leider en een sloopkogel nodig op het middenveld en geen technisch vernuft mannetje..geef die bankzitter een kans en ga niet gooien met namen van spelers die zeker 6 maanden nodig hebben om überhaupt een pepernoot te raken....jochies hebben we genoeg in het ellftal...ook ervaring en hardheid is nodig

13 september 2014 om 14:37

He mannetje, leeftijd is geen punt als je talent hebt!
Zimling is gewoon een d versie van Poulsen, en die was ook niet echt belangerijk.

14 september 2014 om 00:45

nooit verder gekomen dan de samenvattingen zo te zien...kereltje.

Heb vanavond al dat talent zien spelen...bedroevend...men liep doelloos en inspiratieloos over het veld...talent is leuk maar inzet, instelling en kracht zijn minstens zo belangrijk...daarbij heeft Muric een jaar niet gespeeld...en welk bewijs heb je dat hij dit Ajax vlot trekt? geen!...ik betwijfel zelfs of hij het wel in 1 x red...laat hem maar eerst ervaring opdoen in het 2e. daarbij is het centrum met serero en klaassen het grootste probleem...serero pakt af en toe een balletje af om hem net zo snel weer kwijt te raken en klaassen moet gelanceerd worden maar heeft daarvoor nauwelijks medewerking voor...er moet een controlerende middenvelder naast klaassen staan

Zoals bekend heb ik veel kritiek op Overmars maar hier vind ik toch wel dat hij goed gehandeld heeft, zodra investeringsmaatschappijen hun intrede doen raak je gewoon een stukje zeggenschap kwijt. Bestuursleden kunnen wel zeggen dat ze de macht houden over de eindbeslissing, maar je moet toch vaak constateren dat die investeringsmaatschappen genoeg invloed hebben en druk kunnen uit oefenen om een zaak hun richting op te duwen.

Dat er geen betaalbare spelers (spitsen) rondlopen geloof ik niet, er lopen in Zuid-Amerika bijvoorbeeld echt nog wel spelers rond die degelijk kunnen voetballen. Die zijn dan wel niet geschikt voor een "real Madrid" ofz o, maar die moeten toch in staat zijn om in Nederland iets toe te kunnen voegen. Wanneer een Nederlandse club tegen een onbekende naam uit Verweggistan moet spelen zien we daar vaak ook 1 of 2 Zuid-Amerikanen rondlopen die echt wel kunnen voetballen. Die zullen denk ik echt niet zo verschrikkelijk duur zijn.

Nu hoorde ik Overmars een tijdje geleden ook zeggen dat hij liever geen zaken doet met Zuid-Amerika omdat er zoveel mensen tussen zitten en de boel zo onoverzichtelijk is. Alleen als we kijken naar de twee Oost Europese talenten Meleg en Muric waren hun transfers alles behalve een makkelijke bevalling, omdat daar zoveel mensen weer tussen zaten. Dat soort lastige constructies zal je dus altijd houden. Ik heb liever dat hij veel tijd steekt in een speler die echt wat kan, ondanks dat er veel mensen om zo´n speler heen zitten. Dan kiezen voor de goedkoopste optie omdat die goedkoop is, en er geen leger aan belanghebbende om heen zitten.

Overigens zit de scouting van Ajax niet stil, alleen als Overmars alles te duur vind dan houd het gewoon op. Zoals iemand hierboven al zei; kan hij met zijn zuinigheid beter de job overnemen van Slop. Op voetbal zaken hebben we een iemand nodig die de scouting serieus neemt en niet alles te duur vind. En die het liefst over een goed internationaal netwerk beschikt, want ik heb zo het idee dat Overmars niet over zo'n dergelijk netwerk beschikt.

Ik denk dat met deze speler Cardozo van Benfica bedoeld wordt. Cardozo is nu naar Trabzonspor gegaan, is volgens mij 31 jaar, het zou echt een geweldige spits zijn voor Ajax vind ik. Al is het ook begrijpelijk dat je je principieel opstelt tegenover louche mensen.

Wie was dat spits dan . Vleminckx kut ovemars . Lopen zielig doen . Zelf runnen de familie een vakantie oord. 500 ton premie zie je daar terug . Weer 2 huizen op de oord .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren