Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Bakkali kwam afspraken niet na, hij had elke week ander nummer'

Laatste update:

Het lijkt nooit meer goed te komen tussen Zakaria Bakkali en PSV. De jonge aanvaller, die een jaar geleden nog zoveel indruk maakte met zijn onnavolgbare dribbels en dito doelpunten, wil zijn contract in Eindhoven niet verlengen en is op een zijspoor beland. In Voetbal International probeert technisch directeur Marcel Brands uit te leggen hoe het zover heeft kunnen komen.

/

Als jong supertalent genoot de jonge Belg al een uitzonderingspositie bij PSV. De club deed er alles aan om Bakkali binnen te halen en tevreden te stellen. Een verkeerde keuze, zo blijkt nu. Het 'vervelende mannetje' luisterde naar niemand en wilde, zoals bijvoorbeeld generatiegenoot Memphis Depay, niks weten van extra begeleiding door een prestatiecoach. "Daar stond Zakaria niet voor open", aldus Brands.

Het is slechts een voorbeeld van de onhebbelijkheden van het supertalent, die het niet zo nauw nam én neemt met de geldende regels. "Bakkali vergat normale afspraken. Hij wisselde bijna elke week van telefoonnummer en vergat dat dan door te geven", vervolgt Brands. "Op een keer moest hij zich melden voor blessurebehandeling op zondag. Kwam-ie niet opdagen. Toen ik hem erop aansprak vertelde hij dat hij naar de tandarts moest. Op zondag..."

Desondanks heeft PSV er alles aan gedaan om de speler voor de club te behouden, maar de buitensporige wensen van de Belgisch international stonden een nieuwe verbintenis in de weg. Een nieuw contract, ter waarde van vier ton plus bonussen, was niet genoeg. Toenmalig zaakwaarnemer Kees Ploegsma, die het al snel voor gezien hield, kreeg dat per WhatsApp te horen. "Niet dit contract. Moet beter. Je moet voor mij vechten", schreef Bakkali. De huidige verbintenis van achttienjarige buitenspeler loopt medio 2015 af. Hij is daarna gratis over te nemen.

PSV doet er goed aan om Zakaria Bakkali te laten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Psv moet er nu boven staan en niet meer reageren op de zaak bakkali in de media anders krijg je zo een welles nietes idee en dat is voor het imago van de club niet goed.

10 september 2014 om 16:23

Maar psv heeft het ook verkeerd aangepakt om hem eerst helemaal de hemel is te prijzen en wanneer hij een slechte periode heeft tot de grond gelijk te maken dat kom een speler te goede

10 september 2014 om 16:37

Maar erboven staan doet PSV niet. Lees nu al ontelbare verhalen vanuit PSV en heb Bakkali maar 1 keer gehoord.

10 september 2014 om 17:09

Het feit dat je Bakkali of zijn belangenbehartigers hier niet over hoort zegt toch ook wel genoeg. Zowel PSV als Ploegsma (die hier los van elkaar in staan) zeggen dat werken met Bakkali min of meer niet te doen is. En ja dat klopt, dat heeft PSV gewoon heel verkeerd aan gepakt.

Marokkaanse spelers zijn meestal type die je gewoon met respect moet behandelen en ze bijvoorbeeld niet voor een groep voor lul moet zetten maar ze ook niet met fluwelen handschoenen moet aanpakken want dan gaan ze over het algemeen snel naast hun schoenen lopen.

10 september 2014 om 17:15

Bakkali zit nog steeds onder contract bij Psv. Als PSV hem echt wilde behouden hadden ze de contract gegeven die hij wilde. Sommige personen zijn gewoon haatdragend, Hoe dan ook wat PSV nu doet nja wat Marcel Brands nu eigenlijk doet is een beetje bizar voor woorden. Heb je iets te zeggen tegen Bakkali zeg het dan intern. Mja Brands zoekt liever de Media zodat hij in een goed daglicht komt als Bakkali transfervrij weggaat. Maar goed dit is mijn mening.

10 september 2014 om 18:03

@rugu
Dat moet je als coach eens proberen: een speler anders behandelen omdat hij een Marokkaanse achtergrond heeft. Dus elke speler die iets niet goed doet op het trainingsveld op z'n flikker geven, maar Bakkali niet omdat hij een Marokkaan is. Grote kans dat je voor racist wordt uitgemaakt of dat andere spelers hier vraagtekens bij gaan zetten.
En wat bedoel je nou weer met 'met respect behandelen'. Je moet iedereen met respect behandelen, wat hun achtergrond ook is. En denk jij soms dat voetballers worden opgeleid door ze als stront te behandelen? Dat een jeugdopleiding een soort bootcamp is?
Kunnen functioneren in een samenleving, en al helemaal in een teamsport, vergt aanpassingsvermogen en inlevingsvermogen. Het lijkt mij dat het bij deze jongen aan beide heel erg schort en dat belooft niet veel goeds voor de rest van zijn carrière.

10 september 2014 om 18:26

Goed dat Brandts reageert, als hij niks zegt wordt ie met de grond gelijk gemaakt, omdat ie het verkeerd heeft aangepakt, nu legt ie uit waar het werkelijk Is misgegaan en nu wordt ie ook met de grond gelijk gemaakt

10 september 2014 om 18:55

Brands heeft te lang gewacht had een aantal maal een deadline en rekte deze op wanneer dit snotneusje een halve toezegging deed. Dit ventje en zijn tante Hakima en alle andere ooms tantes en ouders zijn enkel en alleen op geld uit zielig en triest maar waar. Overigens zou ik graag het adres van de tandarts die op zondag werkt ontvangen heb nu elke keer gezeur op me werk als ik doordeweeks ga.

10 september 2014 om 19:54

Wanneer heeft PSV hem de hemel in geprezen?

10 september 2014 om 20:07

Door hem jarenlang op een voetstuk te plaatsen, en hem jeugdcontract te laten tekenen die veel beter was als zijn jeugd genoten. Zijn vader kreeg een huis met auto(mercedes). Dat zijn toch allemaal dingen die psv voor hem gedaan heeft.

10 september 2014 om 20:28

Als jij Brands zou zijn, zou je Bakalli als 18-jarige snotneus meer dan 400.000 euro per jaar geven? Dit bedrag is al buiten proporties.

10 september 2014 om 21:03

Als je je als een kleuter gedraagt dan mag je voor de groep voor lul worden gezet. Ik kan natuurlijk niet oordelen wat nou wel of niet waar is, maar het lijkt me duidelijk dat dit over het paard getilde ventje best eens een keer een flinke tik op zn achterhoofd verdiend. Die klap van de molen was iig nog niet genoeg...

10 september 2014 om 22:05

Het heeft niks met andere behandeling te maken, je moet dat soort spelers net zo behandelen als ieder ander. Het zit hem in de benadering. Hoezo denk je dat Louis van Gaal overal ruzie kreeg met Brazilianen, Brazilianen zitten net zo in elkaar, die houden er niet van om publiekelijk vernederd te worden.

10 september 2014 om 23:49

rugu,

verder houdt iedereen er wel van om publiekelijk vernederd te worden, heb je echt gelijk in!

11 september 2014 om 02:39

Michael,

wat een onzin van de bovenste plank.

PSV heeft hem helemaal nooit de grond ingeboord of de hemel in geprezen. Dat heeft de media gedaan.

10 september 2014 om 16:54

Helemaal mee eens RomBomcu. Psv maakt zich namens Brands tamelijk belachelijk door hier telkens weer op terug te grijpen. onbegrijpelijk dat Brands niet wordt terug gefloten door zijn collega's. Als een journalist je een vraag stelt die hint naar dit zo riooljournalistiek dan moet je als Brands zeggen: we houden het binnenskamers. Nu blijf je verhalen lezen (voornamelijk vanuit psv kant) en blijft deze zaak actueel. Dit is één van de redenen die psv parten gaat spelen in de strijd om de bovenste plekken (waarschijn plek twee). Brands maakt het psv imago flink kapot zo.

10 september 2014 om 17:59

Valt wel mee met dat imago. ik ken maar weinig mensen die zich aan PSV storen in deze zaak maar ken er wel veel die Bakkali irritant gedrag verwijten.

12 september 2014 om 09:35

Jij kent dan ook alleen maar psv fans. Ik ken genoeg niet psv fans die zich suf lachen om het gedrag van Brands en de manier waarop psv week in week uit in de media verschijnt. Van het o zo gemoedelijke psv onder Hiddink is het nu echt drama daar in eindhoven. Maar vooral doorgaan op deze voet. Er zal een dag komen dat de rust wederkeert.

Ik vind het gewoon zielig, vooral voor hem. Ik heb geen haat naar die jongen, noch naar Psv, noch naar zijn familie. Het laat vooral zien dat iemand zijn of haar sociale achtergrond zo ongelofelijk belangrijk is. Hij komt uit een milieu waar onze normen en waarden niet mee te identificeren zijn.

Wij zouden maar al te graag zo goed willen voetballen als hij, om daarna het uiterste eruit te halen. Hij daarentegen heeft iets anders voor zich. Het zit niet in hem om een groots voetballer te worden, enkel en alleen al doordat hij het niet wil. Hij gaat voor het geld, dat is zijn goedrecht, maar kan dat enkel op talent bereiken.

Is het zonde? Ik weet het niet. Het is zoals het is. Alleen kunnen wij ons niet met hem identificeren. De enige redding zou iemand kunnen zijn die vroeger ook zo was, maar veranderd is door de jaren heen. Ik weet niet precies wie dat in Nederland zou kunnen zijn, maar het moet iemand zijn die zijn 'taal' spreekt en waar hij naar opkijkt. Anders zie ik geen uitweg voor hem.

10 september 2014 om 16:28

Anders kan Babel hem vertellen zijn contract af te kopen en terug te gaan naar zijn oude club, om daarna gewoon weer een domme move te maken! Dit soort type mens is gewoon vervelend. Ze zijn ooit verteld dat ze goed waren en teren daar op, denken alles te mogen omdat ze wat beter waren op een bepaalde leeftijd.

10 september 2014 om 16:57

Behoorlijk vage post. Wat is zijn sociale achtergrond? Welk milieu komt hij dan uit? Wat is het verschil tussen zijn normen en waarden en die van 'ons'. Wie zijn ons en wij? Waarom kunnen 'wij' ons niet met hem identificeren? Wat is de 'taal' die hij spreekt? Ik ben benieuwd.

10 september 2014 om 18:31

Ik vind het eigenlijk raar dat heel Nederland een jongen van 17 misschien net 18 af gaat branden en uitkosten door berichten die door volwassenen mensen de media in worden geslingerd. Zelfs als die jongen nu domme keuzes maak en waarschijnlijk last heeft van een dosis grootheidswaan dan is dit nog steeds walgelijk

10 september 2014 om 18:38

Heeft hij toch zelf voor gezorgd.

10 september 2014 om 20:30

Hij wil zelf zo behandeld worden. Als je een vet contract van 4 ton als 18-jarige afwijst vraag je er om.

Wat een vervelend mannetje (al zou ik dat normaal heel anders formuleren).

10 september 2014 om 17:20

Crimz,

Dan heb je noch teveel gezegd

10 september 2014 om 18:02

Dat ligt dan echt aan jou hoor. Als je nier snapt dat hij gewoon een (domme) spelfout maakt ben je niet veel beter.

Bakkali moet snel vertrekken naar Fc Oss daar kan hij zich tonen aan de voetbalwereld en dan blijft deze parel behouden voor het Nederlands voetbal.

10 september 2014 om 16:45

Hoezo hij kan straks naar de beste clubs van de wereld. Real madrid, chelsea, city. Ook al zal hij bij deze clubs niet aan spelen toe komen, maar hij gaat straks wel veel geld verdienen. En dan is hij nog niet eens 20, maar al wel miljonair. Zo ik heb wel medelijden met bakkali zeg.

10 september 2014 om 18:02

Het is maar de vraag of die topclubs op bakkali zitten te wachten. Ze tonen nu ook verdomd weinig interesse in hem.

10 september 2014 om 19:25

Op basis waarvan zou hij naar een van deze clubs gaan?? Die ene goede wedstrijd tegen Nec? Nee, naar een van die clubs zal hij niet gaan. Maar er zal best een club komen, ik denk uit Portugal of Rusland, die hem een mooi tekenbedrag en salaris geeft. Daar zal hij ook falen, maar ondertussen inderdaad wel miljonair....wat dat betreft hoef je inderdaad zeker geen medelijden met hem te hebben.

10 september 2014 om 20:32

Talenten worden in de jeugd gescout en niet alleen op basis van wat ze in het eerste laten zien. Daarin kan je naar boven halen dat Bakali al eens tot het beste talent van de wereld is bekroond dus er zijn meer factoren waar naar gekeken wordt en geloof mij maar die gaat echt wel vooruit straks.

Brands moet gewoon eens ophouden met dat gezeik op Bakkali, ze hebben zelf gewoon een amateuristische fout gemaakt.

10 september 2014 om 16:34

welke dan?

10 september 2014 om 17:02

@rudeboy65

Door zichzelf aan het lijntje te moeten worden gehouden door Bakkali. PSV had allang moeten zeggen dat hij zijn spullen kon pakken en dat zijn contract ontbonden word. Dan was je van heel deze soap afgeweest.

10 september 2014 om 17:04

Hem teveel wedstrijden in het eerste laten spelen, waardoor niet meer voor jong mocht uitkomen.

10 september 2014 om 18:01

Lekker slim om zijn contract te ontbinden. Zijn ze de opleidingsvergoeding ook kwijt.

10 september 2014 om 19:28

Een contract mag je niet zo maar ontbinden. Daarnaast hoopte PSV natuurlijk toch nog dat hij of zou vertrekken voor een nog beetje leuk bedrag of toch nog de voetballer zou worden die hij in theorie kan zijn (schijnt toch vrij aardig te kunnen ballen). Met lukraak het contract ontbinden zou alle investeringen verloren zijn gegaan....ok, achteraf gebeurt dat inderdaad alsnog, maar dat is achteraf praten.

10 september 2014 om 22:06

Tuurlijk! Hopelijk ga jij niet zo makkelijk om met je eigen mogelijkheden om geld te verdienen. Dat was natuurlijk precies waar die gast op uit was. Een ontbonden contract. Dan was ie sowieso gratis weggewandeld. Ben benieuwd welk commentaar je dan had gehad.
PSV heeft simpelweg geprobeerd het talent binnenboord te houden om te kijken of het nog wat zou worden en anders er geld aan over te kunnen houden.

10 september 2014 om 22:07

Contract wordt toch niet ontbonden? Het is een kwestie van het huidige contract uitzitten.

10 september 2014 om 22:08

Aha. En dat kwam niet omdat hij zo'n goede start had en op dat moment gewoon op eerste elftal niveau zat? Tjonge, lekker makkelijk weer om zo te oordelen. Pffff

Tja hij is een supertalent maar er is gigantisch veel werk aan. Hij wil eerst een vet contract zien en dan pas beginnen werken, maar zo werkt het niet. Dan heb je mensen die gaan verwijzen naar zijn Marokkaanse achtergrond omdat het net die jongens zijn die qua mentaliteit een 0 zijn ( Bakkali, Labyad, El Hamdaoui, etc.). De vraag is of hij het ooit gaat redden, wat hij straks zal denken als hij op zijn 27e bij Botev Plovdiv zit. Zal het vast aan andere mensen gelegen hebben dat er nooit wat van hem is gekomen.

10 september 2014 om 16:45

Supertalent houdt meer in dan alleen aardig kunnen voetballen, mentaliteit is misschien nog wel belangrijker. Dirk Kuyt heeft het ooit heel treffend gezegd, je kwaliteiten bepalen de onderkant van je carriere, je mentaliteit de bovenkant. Oftewel: mentaliteit is ook een kwaliteit. En ik heb niet de indruk(weet eigenlijk wel zeker door het artikel in de VI) dat dat bij Bakkali het geval is.

Dus ik vind Bakkali geen supertalent. Depay, dat is een supertalent, die heeft en de voetbaltechnische kwaliteiten en de mentaliteit.

10 september 2014 om 16:53

Haha ja dat zou ik ook zeggen als Dirk Kuyt zijnde, talent is wat aangeboren is, mentaliteit is wat je er mee doet.
In mijn optiek kun je dus prima een super talent zijn zonder er wat mee te doen.

10 september 2014 om 17:08

Kuyt is idd het perfecte voorbeeld van die uitspraak, een toch beperkte voetballer die door z'n mentale weerbaarheid toch mooi een gewaardeerde kracht bij Liverpool en Oranje was en nu nog steeds bij een prima club speelt.

Maar supertalent suggereert voor mij eigenlijk dat je van de benodigde kwaliteiten voor een topper er heel veel hebt. En wanneer je dus geen(goede) mentaliteit hebt, kan je i.m.o. onmogelijk een supertalent zijn. Dan ben je gewoon een talent.

Contract laten ontbinden en zo snel mogelijk afhandelen, triest geval dit..

PSV moet geen energie en tijd meer stoppen in dit verhaal.

Dito doelpunten? Alleen drie tegen NEC toch?

Goh ja, nadat je zijn contract hebt gelekt naar de pers, kan je private Whatsapp berichtjes en andere interne dingen ook wel in de pers smeren. Privacy? Maar mijnheer toch.

Wat hopen die daar nu te bereiken? Dat hij hierdoor alsnog zal bijtekenen? Zal wel lukken als je dag na dag een verzuurde relatie nog wat meer gaat verzuren.

Hebben ze dan geen professionele woordvoerder bij PSV die zo'n zever kan filteren?

Eén ding is quasi zeker: Brands heeft toch wel een héél klein beetje last van mediageilheid.

10 september 2014 om 16:30

Zijn contract? Volgens mij heeft Bakkali niets ondertekent, dus is het helemaal niet zijn contract.

10 september 2014 om 16:35

In Vlaanderen noemt men zoiets een tjevenstreek.

Gelooft u nu echt dat het keurig is om een contract in de openbaarheid te brengen?

Het is niet relevant dat zijn handtekening er al dan niet onderstaat. Dat is iets tussen PSV en Bakkali en zijn zaakwaarnemer.

Alle anderen hebben er geen affaire mee.

10 september 2014 om 16:38


iedereen komt

Er is geen contract in de openbaarheid gegooid .
Er is na het intrekken van de gedane aanbieding verteld om hoeveel het ging.

Er is totaal geen sprake van een contract gelukkig maar.

10 september 2014 om 16:40

Wie zegt dat PSV het in de openbaarheid heeft gebracht? Zulke dingen worden echt niet altijd met opzet naar buiten gebracht, ik acht de kans groter dat Vi(lees: Thijs Slegers) daar linksom of rechtsom achter is gekomen. We kunnen allebei niet zeggen of dat wel of niet met opzet door PSV naar buiten is gebracht, dus nogal een zwak non-argument.

10 september 2014 om 16:49

Keizerstad1994;

VI kan het maar van 2 kanten ontvangen hebben: of van Bakkali of van Psv.

En de toon die er mee gepaard ging 'zie eens hoeveel dat rotjong kon verdienen en dan pakt hij het nog niet aan', suggereert dat het wellicht PSV was die lekte.

Bakkali heeft toch ook geen motief om dit te doen? Hij zou er alleen maar slechter uitkomen.

En het verhaal van VZ hier bovenaan komt ook van Bakkali zeker?

10 september 2014 om 16:54

Je vergeet er nog een: de zaakwaarnemer, voor zover die niet bij Bakkali hoort.

En wat jij doet zijn allemaal aannames accepteren die je punt ondersteunen. En de toon van het artikel wordt niet door PSV zelf bepaald, maar door Vi.

10 september 2014 om 17:07

De zaakwaarnemer hoort bij Bakkali. En die mag al helemaal niks zeggen.

Hij heeft de positie van een advocaat, accountant of dokter. Alles wat die mensen weten over iemand mogen zij nooit of te nimmer in de openbaarheid brengen.

Anders kunnen die mensen hun licentie kwijtspelen. Dat druist gewoon in tegen de deontologische code.

10 september 2014 om 18:34

Iedereen komt

Welke zaakwaarnemer bedoel je dan ?

bakkali verslijt sneller zaakwaarnemers dan Kim Holland l.......

De berichten zijn gepubliceerd namens vi door thijs slegers .
Die legt op twitter keurig alles netjes uit en verteld dat voordat het bericht geplaatst werd dit in overeenstemming was met de familie bakkali.
Of Bakkali daar zelf bij zat weet ik niet , misschien was ie wel naar de tandarts.

10 september 2014 om 19:44

stratumseind,

Bakkali moet gewoon goedkeuring over zijn eigen woorden geven.

Wat Bakkali niet kan eisen, is goedkeuring van de woorden van derden over hem.

Daar moet die journalist weer voor naar die derden gaan.

Het is niet zo dat Slegers notities heeft genomen van Brands, daar een tekstje heeft over geschreven en dan aan Bakkali heeft gevraagd of hij dit mag publiceren.

Zo werkt dat dus niet.

10 september 2014 om 20:03

Voor dat de tekst gepubliceerd werd heeft slegers het kamp bakkali het dus wel laten zien.

Je kan ook gewoon je kop in het zand blijven steken.

Maar je geeft weer geen antwoord welke zaakwaarnemer deze woorden volgens jouw gelekt heeft en wanneer.

10 september 2014 om 20:47

stratumseind,

Neen, dat hebben ze niet gedaan. Dat doet geen enkele journalist, want anders kan je over niks en niemand meer een kritisch stuk schrijven.

Slegers heeft Bakkali gewoon Bakkali zijn eigen woorden laten zien. Dat is wel common practice onder journalisten.

10 september 2014 om 22:44

Het lijkt erop dat jij marcel veerman bent of kees ploegsma want je weet wel erg veel details.
Wat nog mooier is dat je eigenlijk mijn woorden bevestigd.
Slegers heeft laten zien aan bakkali wat ie ging publiceren.

Maar uit alles blijkt wel dat je nog niet de moeite genomen hebt om diverse social media te checken.

10 september 2014 om 16:33

Je slaat volledig de plank mis. De Whatsapp-gesprekken zijn in handen van Thijs Slegers, die deze in zijn verhaal in de VI heeft geplaatst. Het volledige verhaal is gelezen en goedgekeurd door de familie Bakkali.

10 september 2014 om 16:39

Ach u zat mee aan tafel toen Bakkali het goedkeurde?

Men citeert toch Brands die bericht wat er allemaal aan voorafging?

De Whatsapp was dan weer afkomstig van Kees Ploegsma.

10 september 2014 om 16:40

Djoekboks
Bespaar je de moeite wij weten dat maar sommige zoeken toch een andere "zondebok".

Bovendien is het maar eens goed dat er door wie dan ook aangegeven wordt wat voor een hautain en misselijkmakend dom pubertje het nog is. (bakkali bedoel ik uiteraard)

10 september 2014 om 16:49

Nee, daar zat ik niet bij. Alleen vertrouw ik Thijs Slegers - als zijnde een medewerker van VI - wel, wanneer hij op Twitter uitlegt geeft over zijn stuk en daarbij vermeldt dat het is gelezen en goedgekeurd door de familie van Bakkali.

10 september 2014 om 17:04

Djoekboks,

Dat wil ik weer wél aannemen. Maar het is niet zo dat die Whatsapp berichtjes, contractmodaliteiten e.d. van Bakkali komen.

10 september 2014 om 18:04

Als ze niet van bakkali komen, wat jij blijkbaar weet omdat je goede contacten met Bakkali hebt, van wie zijn ze dan afkomstig?

10 september 2014 om 19:46

Kohaku,

Denk nu eens na voor u zelf.

Van wie zouden deze woorden komen:

"bakkali vergat normale afspraken. Hij wisselde bijna elke week van telefoonnummer en vergat dat dan door te geven", vervolgt Brands. "op een keer moest hij zich melden voor blessurebehandeling op zondag. Kwam-ie niet opdagen. Toen ik hem erop aansprak vertelde hij dat hij naar de tandarts moest. Op zondag..."

Van Bakkali of van Brands?

10 september 2014 om 16:34

Onzin, dit bericht komt naar buiten zodat het meer om opheldering gaat, dan om een geruchtenstroom actief te houden van wat er nou wel of misschien niet afspeelt achter de schermen. Vind dit wel duidelijk, het laat duidelijk zien dan kleine meneer Bakkali een achterlijke kut is, of iemand die druk op hem uitoefent.

De enige fout van Psv tot dusver, is zoveel moeite doen voor een talent. Dat talent dacht toen, wow, ik ben echt populair als ze zoveel moeite doen voor me. En dat denkt hij nog steeds. Clubs moeten begrijpen dat heel veel jeugdige talenten te vormen zijn tot goede voetballers, zijn er ook veel met een betere mentaliteit.

10 september 2014 om 16:36

Iedereen komt

Brands (lees thijs slegers maar dat geloof je waarschijnlijk toch niet)geeft hier met voorbeelden aan wat voor een compleet gestoord over het paard getild pseudo sterretje hij denkt te zijn.

Totaal geen norm en waarde besef waar ik jouw al zo vaak van heb proberen te overtuigen maar schijnbaar is "lionel" bakkali niet de enigste met een enorme plaat voor zijn kop.

Je argumenten?? worden steeds dunner en dunner , rest nu nog de " mediageilheid " waar je het op gooit.

Ik vind het prima zo .
Iedereen weet wat voor een ventje het is en als je het laatste jaar eens een keer op de herdgang zou zijn geweest dan wist iedereen komt het ook.

Maar ja wat doet jouw overtuigen dat het een snotneus is een gestoorde instelling om althans in de topsport te mogen werken.

Blijf vooral rustig de schuld bij psv en brands neerleggen wij vinden het best.

10 september 2014 om 16:44

stratumseind,

Nadat u al goedkeurde dat een club een speler afperst om een handtekening te verkrijgen, ga ik er echt niet vanuit dat u de privacy van iemand schenden wél erg zou vinden.

Laat ons het er op houden dat u en ik een compleet ander normbesef en ethiek bezitten.

Gestoorde instelling? Gosh, bent u psychiater misschien?

10 september 2014 om 16:53

Ja en ik heb geconstateerd dat er meer los lopen dan dat er vast zitten.
Maar even serieus:
Welke schending van privacy heb je het nou precies over?

Een prachtig contract voor iemand die nog niets gepresteerd heeft geen regels van de club na leeft en toch 4 ton ex bonussen kan krijgen .......

Dat je nog steeds in de waanwereld kleeft dat Brands met een elektroshot de spelers contracten laat tekenen laten we maar voor wat het is want van dat idee ben je toch niet vanaf te brengen.

10 september 2014 om 16:58

Volgend mij hebben twee partijen fouten gemaakt... maar psv is de enige partij die maar blijft moddergooien... slecht voor het imago. we gaan heus niet positiever over psv of brands denken door deze achterklap-nieuwtjes naar buiten te brengen. Dit is nog erger dan de Ditjes en Datjes. Kansloze man die Brands. Maar goed, hij stelt telkens wel een selectie samen die goed genoeg is om gemakkelijk kampioen te worden....
.
.
.
onee toch niet.

10 september 2014 om 17:00

stratumseind,

En dan vraagt u zich af welke privacy is geschonden?

Contractmodaliteiten en Whatsapp berichten lekken, vertellen hoe ie (zo gezegd) was op het 'werk', zelfs het doktersgeheim wordt geschonden door te vertellen dat ie naar de tandarts moest.

Mijn-club-mooie-club, doet-nooit-iets-verkeerd-club. Ik ben blij dat ik er geen last van heb. Als mijn club dom doet, en ze doet soms dom, dan probeer ik dat niet recht te praten.

Goh ja, Brands zijn elektroshot heet 'jong Psv', dacht ik.

10 september 2014 om 17:01

Rvandoor,

Het is gewoon marginaal. Die man is echt niet geschikt voor zijn vak.

10 september 2014 om 17:13

"zelfs het doktersgeheim wordt geschonden door te vertellen dat ie naar de tandarts moest."

Hahaha, zou dat zijn wat het doktersgeheim inhoud?

Je hebt het overigens maar druk met het verdedigen van Bakkali.
Ik denk dat we kunnen stellen dat PSV niet perse netjes is in deze, maar die Bakkali is toch wel een enorme clown zeg.

10 september 2014 om 18:09

Lol, doktersgeheim schenden. Dat jij hele goede vriendjes met Bakkali bent weten we nu wel want jij verdedigt hem altijd met hand en tand. Maar welk doktersgeheim is er dan geschonden? Dat van die tandarts? Er is niets over gezegd, behalve dat hij er naar toe moest (stel dat het waar is) maar dat heeft niets met een doktersgeheim te maken, dat is pas als ze medische gegevens openbaar maken.

Hij wordt ook niet afgeperst. was dat zo dan had PSV een probleem en dat is er niet. Hij mag gewoon trainen zolang zijn contract duurt.

10 september 2014 om 18:24

Nogmaals er is geen sprake van een contract .
Er is ook vooraf niks gelekt.
De info van de 4 ton plus bonussen zijn door thijs slegers verkregen via ploegsma na dat ploegsma met bakkali gebroken had en nadat psv het voorstel had ingetrokken.

Er is geen privacy geschonden want voor privacy schending dmv het lekken van gegevens uit een contract moet er eerst een getekend contract zijn .En dat is er nooit geweest.

Er is helemaal niks meer voor bakkali en dat is als ik die bedragen zo hoor maar goed ook..

En nee , Brands zijn elektro shok heet geen jong psv , bakkali s tandarts beunt op zondag bij.......

Onbegrijpelijk dat je achter dit figuur blijft staan.


18 jaar niks gepresteerd 4 ton plus bonussen en alle andere privileges , lapt clubregels die ze met zijn allen afgesproken hebben aan zijn laars , verzint leugens die te dom zijn voor woorden en toch achter hem blijven staan......
Echte landgenoten dat dan weer wel.

10 september 2014 om 18:29

Doktersgeheim? Het was een bloody zondag notabene! Iedereen Komt, je gaat te ver in je eigen gelijk hanteren dat het zo'n beetje achterlijk wordt. Brands is misschien een lullo, maar zaken doen kan hij wel, dat heeft hij bewezen (ook al vind hij soms verdedigers overbodig). Maar nog duidelijker moet zijn, dat Bakkali echt een pisventje is. Waarom je zoiets verdedigd, snap ik niet, je bereikt er ook niks mee behalve ergenis.

10 september 2014 om 18:41

Mozias,

U zou nog kunnen schrikken. Ook verzuimgegevens mag je niet doorgeven aan derden. Je moet zelfs voorzichtig zijn aan wie je ze geeft op het werk.

Op basis van artikel 12 lid 2 Wbp en artikel 21 lid 2 Wbp geldt een geheimhoudingsverplichting voor degene die persoongegevens over een zieke werknemer onder ogen krijgen. Dat betekent dat zij deze gegevens in beginsel niet verder mogen verspreiden.

cbpweb.nl/downloads_av/av27.pdf

Geheimhoudingsplicht

De personen die de gegevens over uw ziekteverzuim onder ogen krijgen, hebben een geheimhoudingsplicht. Dat betekent dat zij uw gegevens niet verder mogen verspreiden.

mijnprivacy.nl/Vraag/privacy-werk-uitkering/Zieke-...

10 september 2014 om 18:45

Eindconclusie
Geheimhoudingsplicht of niet , hij wordt /werd dik betaald door psv , was geblesseerd en daar horen clubprotocollen bij.

Als hij dan niet komt opdagen en op zondag naar de tandarts moet???? dan is er maar 1 die zijn plicht niet na komt.

10 september 2014 om 18:53

Iedereen komt

Held! Haha ga zo door ik geniet van je reacties.

10 september 2014 om 19:35

Kohaku,

U zegt 'lol'.

Kijk eens bij reactie #101

Nu zeg ik: 'lol'

Natuurlijk wordt hij afgeperst. Het is vergelijkbaar met een sterrenchef dwingen om voortdurend de vaat te doen, tot ie het contract van bepaalde duur verlengt.

10 september 2014 om 19:37

Crimz

Waarom denkt u dat u niet op een zondag terecht kan bij de tandarts?

Dat kan dus wel. Dan ga je gewoon naar de tandarts van wacht.

Dat kan o.a. via deze dienst:

http://www.tandarts.be/wachtdienst

En zelfs dat is niet eens nodig. Ik ben ook al op zondag naar de tandarts geweest.

10 september 2014 om 21:08

stratumseind,

Het is geen kwestie van "geheimhoudingsplicht of niet", want die plicht is er. Keurig wettelijk vastgelegd.

En of hij nu veel verdient of niet, verandert daar niks aan. Erbij zoveel verdienen deed hij niet, want nog een jeugdcontractje van 2 keer niks.

Wie zegt dat hij moest komen werken op die zondag?
En natuurlijk kan je op zondag naar de tandarts.

Als PSV hem niet geloofde én hij moest komen werken, dan stuur je toch gewoon een controlearts?

Zo doen normale bedrijven wanneer ze vermoeden dat hun werknemers medische problemen simuleren.

Ze hebben er geen gestuurd én weten dus niet of het simulatie was.

Als ze er wel één hadden gestuurd en het was simulatie, dan mogen ze hem een officiële blaam geven. Maar wat ze niet mogen is daar over zeveren in de media.

Ik snap eigenlijk niet dat het 'bedrijf' Psv, die toch een respectabele grootte heeft, zo amateuristisch te werk gaat. Dat past gewoon allemaal niet bij zo'n bedrijf.

10 september 2014 om 19:33

PSV heeft hem opgegeven en accepteren nu dat ze al het geld en moeite gestoken in zijn opleiding kwijt zijn. Ze hebben geen illusie meer dat hij bijtekent. Echt nuttig om je frustratie daarover in de pers te uiten is het inderdaad niet, anderzijds kan ik begrijpen dat PSV wil aangeven dat het niet aan hen ligt.

10 september 2014 om 21:34

Misschien dat je eerst eens je feiten kent voordat je dit soort domme dingen opschrijft. Dit is en verhaal van Thijs Slegers in de VI waarbij alle partijen zijn gehoord en alle partijen het stuk hebben gelezen en hun toestemming hebben gegeven voor publicatie.

10 september 2014 om 21:39

Basenparen,

Toestemming voor het gedeelte waar zij hebben over gesproken.

Als A zegt: "die Basenparen, die spoort niet helemaal"

Dan moet de journalist niet naar u komen om te vragen of hij dit mag publiceren. Daarvoor moet ie bij A zijn.

10 september 2014 om 22:06

Nee, alle betrokken partijen hebben hun zegje mogen doen en voor publicatie hebben alle partijen het stuk gelezen en geautoriseerd.

10 september 2014 om 22:30

Waar staat dat Basenparen? Of verzin je zomaar wat?

Zo werken journalisten niet. Als ze wél zo zouden werken, dan kan geen enkele journalist nog een kritisch stuk over iemand brengen.

10 september 2014 om 23:26

Wat zit je te zeiken met je verzinnen. De schrijver van de reportage heeft dat zelf op Twitter aangegeven. Ga houd je muil als je nergens vanaf weet.

Bakkali, wie is dat?

Werkt over 2 jaar in een Shoarmatent in Luik. 1 telefoon met beltegoed...

10 september 2014 om 16:45

Ja om het tweede te gaan spelen hahaha. Horen we dalijk niks meer van.

10 september 2014 om 18:11

Door welke clubs is hij gewild? Als hij gratis is wellicht zodat ze geen risico lopen maar afgelopen transferseizoen was er erg weinig interesse.

10 september 2014 om 20:54

Kohaku,

Atlético, Lille, Anderlecht, Standard, Liverpool, Chelsea, Frankfurt, Parma, ...

Ik vrees dat hij de clubs voor het uitkiezen heeft.

Jong, talentvol, EU burger en ... gratis. Gaan ze niet laten liggen.

Beide partijen zullen we een punt hebben. Wat mij eigenlijk het meest stoort is dat dit niet gewoon fatsoenlijk opgelost kon worden. De situatie zoals die op dit moment is, wordt ook niemand vrolijk van. Bakkali weet dat hij geen wedstrijd meer gaat spelen bij Psv, maar moet wel bijna elke dag vrolijk mee komen trainen. Terwijl de trainers dat ook weten. Daar krijg je alleen problemen van. Jammer dat het zo moet, maar ivm de opleidingsvergoedingen kan het helaas niet anders.

10 september 2014 om 16:36

In jong psv was het dit seizoen ook gewoon zeer matig.

Hij heeft in totaal 5 goede wedstrijden gespeeld thats it!!

Ik kan me nog die schwalbe herinneren aannde zijn toennsprong die en schreeuwde die het uit. Uiteidelijk lieten de beelden zien dat hij nauwelijks geraakt werd.

Toen wist ik al genoeg.

10 september 2014 om 17:01

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat een 18 jarige een contractvoorstel van vier ton afwijst, dat is tien keer een modaal salaris en dat al op je 18e!

Hahahah, echt wat een prutser. Geen aandacht meer aan besteden beste Psv'ers... zelfs ik als Ajacied vind dat jullie beter verdienen. Die gozer is compleet van het padje.

Deze jongen dient zijn contract uit en gaat vervolgens elders aan de slag en lacht brands uit en laat de wereld zien wat ie in huis heeft

10 september 2014 om 17:50

Nee, dat gaat niet gebeuren.
Als meneer zich al in deze Mickey-Mouse league zich vanwege zijn mentaliteit niet staande kan houden, rent hij huilend weg als hij bv in Engeland het veld over wordt geschopt.
Of denk je dat het makkelijk is om in de topcompetities je staande te houden, constant een hoog niveau te halen? Zelfs de trainingen daar zijn andere koek.

Kijk het verhaal Labayad, kijk naar Afellay, en zo zijn er duizend andere voorbeelden. Die plaat voor z'n kop komt er echt wel af.
Als zelfs een grote speler als Di Maria om geld gerelateerde redenen vertrekt bij Real Madrid, wie is deze prutser dan om zo'n grote mond te hebben?

Alsof hij het enige talent in de wereld is, vind persoonlijk Memphis beter en die heeft goals gemaakt op een WK, maar blijft tenminste wel verstandig en hard werken. En zo hoort het ook.
Laat die Bakkali maar meedoen aan die domme televisieprogramma's, daar is misschien wel een betere carriere voor hem weggelegd.:

Ik zie dat het moddergooien begonnen is!

"je moet voor mij vechten."

Hoe durf je dat te zeggen. Met zo'n waardeloze mentaliteit mag je van mij echt (met alle respect) de meeste simpele baan krijgen die er bestaat. Ga lekker stickers plakken in een magazijn achteraf. Zodat je genoeg tijd hebt om je continue te beseffen hoe vreselijk dom je bent geweest toen je de kans had een prachtige carriere te beginnen. Niemand die naar je om kijkt en niemand die je (her)kent.

En dan over een aantal jaar toch uitblinken in een andere competitie.. Lullig voor PSV dan dat ze geld mislopen..

Bakkali komt op mij over als een (enorm) verwende snotaap. Talent heeft ie wel, maar een echt supertalent ala Depay zie ik niet in hem, vooral vanwege de mentaliteit. Meneer mag God op z'n blote knieën danken dat hij op achttienjarige leeftijd een salaris van minimaal 4(!!) ton kan tekenen bij een mooie Nederlandse topclub. Wat heeft ie gepresteerd dat hij denkt nog meer te kunnen eisen? Een hattrick tegen het slechtste NEC van de afgelopen 20 jaar met o.a. Bovenberg als (directe) tegenstander?

Ik weet niet of het kan qua leeftijd of 'contract', maar zou het gewoon overwegen om hem terug te zetten naar de A-junioren. Investeren in zo'n joch en dan stank voor dank terugkrijgen.

En natuurlijk zal PSV in de loop der jaren ook wel fout zijn geweest, maar zij zijn wel degene die tijd en geld in Bakkali hebben gestoken en hem al vroeg de kans in het eerste hebben gegeven. Dat moet je maar durven als club, zeker als je ziet dat hij na augustus geen knikker meer heeft geraakt.

Ik vraag me echt af wat Bakkali te vertellen heeft over de hele zaak. We horen nu alleen verhalen van anderen, maar Bakkali heeft nog geen een keer zijn mond open getrokken. Zijn kant van dit verhaal aan horen lijkt mij in juiste orde. Ik geloof niet dat hij echt zo fout bezig is en echt zo'n vervelend mannetje is, ik heb het gevoel dat er veel meer achter zit.

10 september 2014 om 16:54

Als deze soap een pokerspel zou zijn, dan is PSV overduidelijk de 'fish'.

We hebben het nog steeds over dat ene ventje wat breuer toch in een ver verleden een keer door de benen speelde??
PSV moet zulke snotneuzen gewoon op non actief zetten.

10 september 2014 om 16:54

Ja, maar Marcel Brands denkt (en misschien heeft hij gelijk in deze) nog iets aan hem te kunnen verdienen. Het blijft een jongetje met enorm veel talent, dus al doen ze hem gratis weg met een doorverkooppercentage dan kan dat in de toekomst (als het kwartje op tijd valt) nog een leuk bedrag opleveren. Ik denk dat Brands daarop inzet.

10 september 2014 om 18:38

Dat moet brands en psv helemaal niet meer willen .
Zaakwaarnemer nr zoveel marce+ veerman is nu zijn spreekbuis .niet geheel toevallig ook die van labyad destijds......

Het is gewoon zielig van PSV om zo'n jongen in de pers zwart te maken en dat alleen omdat hij niet wil bijtekenen wat zijn goed recht is. Hij is geen slaaf die naar de pijpen van PSV moet dansen.
PSV koos ervoor om Ruiz te halen en Bakkali links te laten liggen.
Ook die Thijs Slegers doet niet aan hoor en wederhoor en dat geldt hier ook op voetbalzone. Alleen de pro Psv'ers komen aan het woord zonder dat de andere kant belicht wordt.
Dat soort mosterd na de maaltijd verhalen over misdragingen in het verleden zijn gewoon triest om nu te gaan noemen als het al waar is. Als ze het zo erg vonden dan hadden ze toen maatregelen moeten nemen en niet nu een speler in de pers zwart proberen te maken.
Sinds Brands bij PSV zit, is het helemaal niets meer. Misschien is het eens verstandig om Brands onder de loep te nemen.
En Thijs Slegers is helemaal een triest figuur die niet onafhankelijk is en vrienden bij PSV moet blijven anders krijgt hij niet meer het recht op het eerste 'nieuws'.

10 september 2014 om 16:59

Ik ben niet de grootste fan van Thijs Slegers, maar wat je nu schrijft is onterecht.

Bakkali en familie hebben vooraf het hele stuk in de VI (waaruit ongetwijfeld nog meer losse opmerkingen hier als nieuw item zullen verschijnen, Voetbalzone heeft uitmelken tot een geheel nieuw niveau gestuwd), ingezien en hun reactie kunnen geven.

Slegers zegt dit, ik geloof hem in deze.

Frappant en geheel in lijn met het verleden is de manier waarop het kamp Bakkali gereageerd heeft: via tussenpersoon (en voormalig "helper" van Labyad) Marcel Veerman.

Normen waarden kwestie. Eerst presteren pas daarna kan je wat eisen.
Bakkali draait het om; hij eist alvorens hij eerst presteert.

Gek he dat mensen gaan generaliseren...

Ze moeten helemaal geen tijd in geld in deze jongen steken. Zou een slecht voorbeeld zijn voor andere spelers, als ze dat wel deden. Een jongen op deze leeftijd moet juist willen spelen en zich willen verbeteren. Het geld zal later wel komen.

Weg met die vent, ik zie vitesse nu al weer in hun vuistje zitten met de gedachten "jaaa weer n probleem kind van PSV die willen we"... Past mooi bij de verzameling Labyad en Reis. Jammer dat ze toivonen misgelopen zijn...

Het meest zielige van dit hele verhaal vind ik nog dat Psv, die deze jongen (zoals ook weer uit dit artikel blijkt) allang doorheeft, zich toch meerdere keren voor zijn karretje liet spannen. Uit het kamp PSV komen nu allemaal verhalen over Bakkali en zijn gedrag van de afgelopen jaren, dus PSV wist waarmee het te maken had, maar toch waagde zij steeds een poging om deze jongen te behouden.

Als ik weet wie de rotte appel is, wie een stoorzender kan zijn, dan wil ik die persoon zeker zo snel mogelijk weg hebben bij jongens die het wel allemaal goed op een rijtje hebben. PSV deed echter meerdere pogingen, bleef deze jongen nog lang kansen geven en ze boden hem zelf een salaris van minimaal 400.000 euro aan... Hoe ver wil je gaan om een stoorzender/rotte appel te behouden?

PSV probeert nu Bakkali ''de zwarte piet toe te spelen'' en dat zal ongetwijfeld terecht zijn, maar dat zij een eigenlijk kansloze jongen die (blijkbaar ook volgens Brands zelf) niet te controleren was een contract aanboden waarmee hij zoveel geld kon gaan verdienen... Daar klopt niks van.

10 september 2014 om 17:09

Jarenlang investeren in "moeilijke jongeren" kan ook iets goeds opleveren.
Met Memphis heeft het uiteindelijk gewerkt.

Als je een talentje rond hebt lopen, zo goed als Bakkali, dat bovendien ook geen verkeerd joch is, dan doe je als club veel om hem op het goede spoor te krijgen en voor de club te behouden. Meer dan bij anderen, vanwege het grote talent.

Op zich is dat contractvoorstel nog niet zo onlogisch. Het is de enige kans om er nog wat aan over te houden. Maar ik vermoed dat ze toch nog echt kansen zagen, omdat hij onder Kalezic beter leek te luisteren en spelen.

Gewoon een jaar geen aandacht aan besteden ook niet laten spelen dan gaat hij maar transfervrij weg komt toch niks van terecht dat zie je maar aan zijn landgenoot Mounir el Hamdaoui (waarschijnlijk spellingsfout) die heeft ook nergens meer gespeeld wel cashen uiteraard maar van beide spelers is het zonde van het weggegooide talent

De meeste zeggen dat een 18 jarige bakkali niet mag zeuren en had moeten tekenen voor 4ton! Als hij dit had gedaan werd er 100% geroepen dat hij een geldwolf is. Maar deze jongen kiest toch wel degelijk voor zijn sportieve kansen!!

Ik zie dit onderwerp elke dag wel eens langskomen en een Brands die niet ophouden wilt over Bakali. Ik krijg gemengde gevoelens en denk toch wel dat meer aan PSV ligt dan Bakali, die je toch heel nauwelijks hoort of ziet spreken!

10 september 2014 om 18:15

Voor welke sportieve kansen kiest Bakkali dan? Ik heb niet de indruk dat ie nu goed bezig is door zo moeilijk te doen.

Ik hoop voor dit Marrokaans belgisch knulletje dat hij zich nog diep gaat schamen, nu of later. Het schort toch vaak aan de mentaliteit bij deze geldwolfjes met andere karaktertrekjes dan we van andere voetballers gewend zijn. Valt me op dat dit vaker voorkomt in zijn cultuur

PSV is in de maling genomen door een 17 jarig kind en loopt al maanden te huilen en te snotteren. Wat een prutser is de Brands toch. Get. over it!

Goed dat Brands wat openheid geeft, want het was me tot nu toe onduidelijk wat Bakalli nou eigenlijk wilde bereiken met dit gedoe. Uiteindelijk blijkt het toch gewoon een onhebbelijk ventje te zijn dat te veel gepamperd is in zijn leven, alleen voor de centen gaat en alle realiteit uit het oog is verloren. Jammer voor hem, want hij gaat nu ongetwijfeld mislukken als voetballer. Weer een Drenthe erbij.

Brands moet ophouden met Bakkali zwart te maken als Psv hem graag wilden behouden dan hadden ze hem dat contract maar moeten geven.

10 september 2014 om 18:08

Je weet dat je redenering zo krom als wat is? Dus als Bakkali een miljoen plus bonussen ofzo had gewild had PSV hem dat moeten geven? 4 ton plus bonussen voor iemand die eigenlijk nog helemaal niks gepresteerd heeft is al gigantisch, echt een uitstekende deal voor Bakkali(wat ie i.m.o. eigenlijk niet verdiend)

10 september 2014 om 18:16

Gedraag jij je bij salarisonderhandelingen maar eens zoals Bakkali, kijken wie er wint. Zul jij niet zijn.

Tsja wat wil je met zo'n amateuristisch bestuur die bij iedereen het hand boven het hoofd houdt.. ik ben nog altijd van mening dat de club bepaald of speler baat heeft bij een prestatiecoach, en niet de speler zelf tenslotte moet de club jouw salaris betalen.

Als je als club zijnde maar lafjes omgaat met dit soort types dan krijgen ze al gauw sterallures en gaat het verkeerd neem als voorbeeld Balotelli en Bendtner.. als Balotelli zich nu niet gedraagd is die zo vertrokken hoor of een speler nou 1 miljoen heeft gekost of 30 dat zou geen reet uit moeten maken

Zonde van dit talent. Hij helpt zijn eigen carrière de vernieling in.

Jammer voor PSV dat ze een supertalent uit hun eigen gelederen zullen kwijt raken, maar Bakkali had net zo goed een formidabele vervanger kunnen worden van Depay mocht hij over een jaar of 2 vertrekken en PSV 30-40 miljoen opleveren. Het is een feit dat Marokkaanse jongens over het algemeen temperamentvol, argwanend en ongeduldig zijn.

10 september 2014 om 21:42

Nu is hij wel Marokkaan??? Voor zijn interlandkeuze schreeuwde iedereen uit hun dak dat hij Belg is met als uitleg : Hier geboren, getogen en opleiding gehad, dus moet hij voor België uitkomen en is Belg.. Nu hij negatief uitkomt is hij terug Marokkaan??? Is ongeduldig en blablabla. . Wtf? ?? Hypocriet! !!

11 september 2014 om 01:03

Voor mij is hij een Belg, maar met een Marokkaanse roots, dus hoe je het wendt of keert zijn aanleg is niet van oorsprong Belgisch en wat hij vanuit huis meekrijgt of zijn omgeving heeft direct invloed op zowel zijn persoonlijkheid als zijn karakter en zijn ouders zoals bij de meeste Marokkaanse Nederlanders prevaleren nog steeds de Marokkaanse cultuur boven de Belgische.

11 september 2014 om 08:28

Als hij dit seizoen, of volgend seizoen een top seizoen speelt, ga jij als eerste ontkennen dat hij niks met Marokkaans te maken heeft en puur Belg is.. Het is altijd wanneer er iets negatief is dat jullie die Marokkaans roots afhalen. Ga fietsen joch. Nederland en België zonder allochtonen zouden zelfs nooit aan een WK of een EK mee doen. Bende prutsers.

Kunnen we in dit geval nog wel spreken van een "supertalent"? Door de hele situatie lijkt Bakkali op dit moment meer vergane glorie dan een supertalent. Met deze instelling zullen andere clubs toch ook wel 2 keer nadenken voor ze hem contracteren? (als dat al lukt?)

Deze houding kun jej je als speller alleen veroorloven als je wekelijks de sterren van de hemel speelt. Dan weet je namelijk dat als je huidige club het zat is dat er toch wel weer een andere komt. Dat lijkt me in het geval van Bakkali nou niet direct van toepassing. Goede voetballer maar de verkeerde instelling. Bedankt en tot ziens!

Toen er nog een opening leek was hij volgens Brands nog gewoon een goed mannetje..... Nu het boek toch dicht lijkt te worden gegooid door Bakkali wordt er weer met modder gegooid en zaken openbaar gemaakt. Psv stelt zich m.i. erg onprofessioneel op.

Ach ja, Labyad dacht ook de wereld te gaan bestormen door zich zo op te stellen en speelt nu vrij anoniem bij Vitesse. Bakkali loopt straks geruisloos komende zomer deur uit om ergens in Europa derde rechtsbuiten ten worden om bij niet presteren net zo hard in het tweede te belanden. Tegelijkertijd wordt bekend dat Memphis Depay voor twintig miljoen de overstap maakt naar een Europese top vijftien club en daar een dik contract tekent en als supertalent wordt binnengehaald.

Het is voor Bakkali te hopen dat hij komende zomer de juiste keuze maakt. Anders kan hij net zo snel in de anonimiteit verdwijnen.

Wat ik PSV (en ook andere clubs) verwijt is dat er bij het scout en nooit eens gekeken wordt naar zaken als mentaliteit. Heeft een speler het in zich om ook een prof te worden.

Je moet eens de oude interviews van Brands over Bakkali lezen. Van een jaar geleden of ouder.
Superlatieven kwam hij te kort. Met geen woord rept hij over slecht gedrag of wat dan ook.

En nu is alles slecht. Toevallig, nu hij zijn contract niet wil bijtekenen. Ja ja.

Ook Bakkali zal alsnog wel dingen 'fout' gedaan hebben, maar laten we niet vergeten dat hij op 25 januari 2014 officieel nog een kind was.

Wie als kind nooit fout heeft gedaan, werpe de eerste steen.

Van een kind en zelfs een jong-volwassene aanvaarden we allemaal fouten.
Van een roemrijk instituut als PSV is dat al moeilijker. Me dunkt dat ze een pak meer fouten hebben gemaakt:

Een speler uit de A-kern smijten, omdat hij zijn contract niet wil verlengen, daar begint het al mee.
Vervolgens maandenlang een soap opvoeren in de media: ongezien, echt zelden meegemaakt. Bakkali kan hier niks in verweten worden, want we hebben hem al die maanden niet gehoord.

En dat allemaal voor een luizig transfersommetje. Hadden ze een half jaar geleden meer rekening met de mens Bakkali gehouden, dan was het stuk verkoopvee Bakkali vandaag op de beestenmarkt veel meer waard.

Hopelijk is hij niet verloren voor het voetbal. Kan me inbeelden dat ie zo gedegouteerd is van dat rot wereldje dat ie inderdaad in pakweg een shoarmazaak gaat werken.

Wie heeft er dan gewonnen? Niemand. Dan zijn er alleen maar verliezers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren