Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Suárez moet de gevangenis in en voorgoed worden opgesloten’

Laatste update:

Luis Suárez is wereldwijd in opspraak geraakt nadat hij dinsdag voor de derde keer in zijn loopbaan een tegenstander beet. In de laatste groepswedstrijd tegen Italië (0-1 winst) op het WK in Brazilië zette de Uruguayaan zijn tanden in de schouder van Giorgio Chiellini. De kans bestaat dat de FIFA een straf uitdeelt, met een maximale internationale straf van 24 interlands of 2 jaar.

/

Alan Shearer kon zijn ogen niet geloven. Otman Bakkal en Branislav Ivanovic waren in het verleden immers ook al het slachtoffer van de bijtgrage Suárez, die in totaal zeventien duels geschorst werd. Nu dreigt de sterspeler van Uruguay minimaal het restant van het WK in Brazilië te moeten missen. “Hij is schuldig bevonden bij Ajax, hij is schuldig bevonden bij Liverpool en als hij nu weer schuldig wordt bevonden, moet de FIFA hem zo lang mogelijk schorsen”, oordeelde de oud-aanvaller van Engeland. “Three bites and you are out, hij moet absoluut gestraft worden.”

Robbie Savage deelde de mening van Shearer. “Hij heeft dit op een WK gedaan. Hij zou nooit meer internationaal voetbal mogen spelen. Hij weet wat hij gedaan heeft. Na het duel met Engeland was hij in tranen, zo blij was hij. Maar na het laatste fluitsignaal tegen Italië was hij ingetogen, hij wist wat er was gebeurd.” Chris Waddle is benieuwd wat de FIFA gaat doen. “Er zullen mensen zijn die Suárez zullen beschermen, maar ik weet niet waarom. Hij zou een gebitbeschermer moeten dragen.”

Danny Mills was bij de BBC behoorlijk uitgesproken. “Het moet de langste schorsing ooit zijn. Een wereldwijde schorsing, niet alleen een internationale schorsing. Het is nu al de derde keer dat het gebeurt en iedereen heeft de beelden kunnen zien. De FIFA moet in staat zijn om Suárez wereldwijd te schorsen. Het betreft een WK, het meest bekeken toernooi van de wereld. Het spijt me, maar hij moet in de gevangenis worden gegooid en voorgoed worden opgesloten.”


Luis Suárez zou een interlandschorsing van twee jaar moeten krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niemand is meer veilig...

Haha oke het is echt verschrikkelijk dom wat hij gedaan heeft en ook totaal respectloos naar zijn tegenstanders, maar de Engelsen maken er wel een heel groot drama van zeg. Wereldwijd schorsen en in de gevangenis gooien. Heeft ook totaal niks te maken met het feit dat Suarez eigenhandig de Engelse ploeg terug naar huis heeft gestuurd.

25 juni 2014 om 01:29

In de gevangenis gooien zullen ze niet doen maar ze mogen hem van mij een muilkorf omdoen.
wat een idioot is die gast.

25 juni 2014 om 02:11

Kan suarez niet ff bij martin gaus op cursus ofzo?

25 juni 2014 om 06:44

Dat lijkt me ook wel een mooie straf. Op cursus bij martin gaus.

25 juni 2014 om 10:09

Het "leuke" is dat het bijten zelf nergens te zien is geweest en toch roept iedereen dat ze Suarez hebben zien bijten. Ja natuurlijk weet ik zelf ook wel dat hij heeft gebeten, hij had niet voor niets last van z'n tanden en de afdruk in de schouders van Chiellini (hele enge speler overigens) zeggen genoeg, maar er is tot nu toe geen camera geweest die het bijten zelf heeft geregistreerd, dus waar gaan ze hem op veroordelen?
Ben benieuwd, hoop dat hij mag blijven spelen, heb namelijk op Unibet ingezet dat Uruguay in de finale komt haha

25 juni 2014 om 11:11

Op naar Cesar Milan, the dog whisperer..
Wat een onverbeterlijke idioot is deze man.. Hij ontneemt miljoenen fans het plezier om hem verder te kunnen volgen op dit Wk.. Onvoorstelbaar ook dat de coach het voor hem op neemt.. Die moeten ze ook schorsen..

25 juni 2014 om 11:36

Die afdruk bij Chiellini lijkt me zelfs nep, als dat serieus een gebitsafdruk is dan mist Suarez volgens mij een groot aantal tanden.

25 juni 2014 om 16:19

Die afdruk is ook nep.
Ik heb het teruggekeken en als hij al beet was het in de bovenarm.
Ik ga steeds meer twijfelen of hij het wel heeft gedaan.

leuk, een Nederlandse samenvatting van de reacties van de pundits op de Bbc.. hoef ik dat zelf niet meer te kijken!

Allicht moet deze jongen 2 jaar gestraft worden, zo'n enorm talent en dan telkens maar weer de fout in gaan en dit soort domme dingen doen. Deze man verknoeit z'n eigen carriere nog als hij zo doorgaat.

25 juni 2014 om 01:54

Samen met die scheids van Ivoorkust Griekenland man hoe kan je zo een WK-dag verpesten zeg!

25 juni 2014 om 10:10

Hier word ik nou zo moe van he.
Laat dit duidelijk zijn, ik heb de beelden goed bekeken:
HET WAS EEN 100% PENALTY!!
die Ivoriaan raakt Samaras op z'n onderbeen, waardoor Samaras tegen ze eigen been, en vervolgens in het gras trapt. Die Ivoriaan verpest hierdoor een scoringskans, penalty dus.


On: in Engeland overdrijven ze het een beetje. Om iemand hiervoor de rest van z'n leven op te sluiten? Ga weg man! Dit word hooguit een schorsing voor interlands en een geldboete

En iedereen maar denken dat hij oh zo geweldig is nu en "volwassen".
Nu is het duidelijk. Het is en blijft letterlijk en figuurlijk een vieze hond.

Zonde voor hem want was al bang als hij zo goed door ging met scoren dat hij misschien wel man van het WK zou worden. Maar nu.. haha terug naar het asiel.

25 juni 2014 om 07:10

Hij heeft zich afgelopen jaar als een modelprof gedragen, enorm veel geïncasseerd maar vrijwel nooit klagen. Ik ga Suarez niet beschermen want als er 1 groep is die een hekel aan Suarez heeft zijn het de Groningers wel Maar als ik iemand gister zou bijten was het wel Chielinni. Deze topacteur heeft alles wat Uruguay was iets proberen aan te smeren met toneelspel, zelfs bij een kotsing met de koppen tegen elkaar maakte hij een beweging dat hij geslagen werd.

Suarez is nu de gebeten hond omdat het ongelooflijk dom was wat hij deed en het een herhaling is van het verleden. Deed hij dit niet gingen de bladen waarschijnlijk over Chielinni en zijn sollicitatie voor Hollywood.

Owjah schorsen heeft geen enkele nut. Dat is het zelfde als een junkie een boete geven voor drugsgebruik. Nee je moet die jongen gedwongen in therapie sturen. Iedere dag na zijn training minstens 3 uur lang in therapie. Dan is hij over een jaar wel weer normaal

25 juni 2014 om 08:53

hij heeft het voetbal wereldwijd en op het hoogste podium in diskrediet gebracht. Hij is daarnaast praktisch de (her)uitvinder van de schwalbe en heeft tig keer zoveel toneelspel en provocaties op zijn naam staan dan chiellini of wie dan ook. Daarmee kreeg hij wat hij verdient. Als hij nu nog een schorsing van 2 jaar krijgt, dan krijg hij ook voor het bijten wat hij verdient.

25 juni 2014 om 10:29

Voetbal en discrediet ?
Oke wat dan Neymar met zn ellenboog in de openingswedstrijd ?
Of Thiago Silva tegen Mexico ?
Of marchisio en Balo zelfde wedstrijd ?
Of Robin van Persie tegen Australie en zo zijn er nog wel 10 voorbeelden.

Allemaal gevaarlijke en schandelijke acties maar ik begrijp dat jij liever je oogkas scheurt of been breekt dan dat je gebeten word ?

25 juni 2014 om 12:11

Jij moet mij toch eens uitleggen waarom groningers een hekel aan Suarez hebben. Omdat hij van Grunn naar Ajax ging? Als hij naar psv was gegaan had je geen hekel aan hem gehad? Of naar Fnoord?

Ajoh hij bijt de tralies toch wel open.

25 juni 2014 om 08:20

geweldige reactie

25 juni 2014 om 20:03

Ik ga m'n hond Suarez noemen.

Kijk hoe achterlijk overdreven er gereageerd wordt. Nooit meer mogen spelen? serieus? 5-10 wedstrijden schorsing en een jaartje therapie is is wat hij zou moeten krijgen.
Hij heeft niemand vermoord zoals men hier doet maar gebeten, het is onwenselijk raar primitief gedrag maar als het erop aankomt wordt elke voetballer liever zo gebeten dan een Witsel-tackle op je been bv.

Hem extreem zwaar straffen helpt niemand uiteindelijk, een gepaste straf en therapie is de beste oplossing.

25 juni 2014 om 01:28

Ach veel overdrijven vind ik ook wel, probleem is alleen, zoals Ballack ook al zei bij Espn, dit is de 3x keer en de laatste keer had hij al 10 wedstrijden dusja wat moet je in godsnaam nu voor schorsing geven aangezien het blijkbaar niks geholpen heeft.

Zowieso dit WK niet meer laten spelen maar verder? Ik heb geen idee.

25 juni 2014 om 01:30

Dit WK schorsen straf je hem genoeg mee, met verplichte therapie help je hem ook echt.

25 juni 2014 om 01:30

3de x zelfs

25 juni 2014 om 01:35

typo, fixed. merci

25 juni 2014 om 09:27

Ja, laten we na een derde vergrijp een mindere schorsing geven maar wel therapie. Ze moeten die jongen gewoon de maximale twee jaar geven en verplicht twee jaar lang therapie. Dan pak je hem pas echt. Dan mist hij het WK, de kwalificatie voor de Copa America en de Copa America zelf. Het moet eens afgelopen zijn met die middelmatige straffen. Lijkt het rechtsysteem van Nederland wel.

25 juni 2014 om 13:25

Mijn god, daar is het gezeik op het Nederlandse rechtssysteem weer. Ja want zware straffen werken wel, zie VS. Dat werkt echt geweldig. Die hebben meer mensen opgesloten dan alle andere landen ter wereld bij elkaar en daar pleegt niemand meer een misdrijf?

Suarez moet lang geschorst worden, maar zonder enige vorm van begeleiding schiet je er ook niks mee op. Hij moet naar een sportpsycholoog, alhoewel die zich misschien stuk zal bijten op deze vent.

25 juni 2014 om 13:42

Uhmm gaat een beetje offtopic maar dat is veel te simpel om het zo te zeggen.
De VS zit een stuk ingewikkelder in elkaar als Nederland

25 juni 2014 om 01:29

Extreem zwaar straffen helpt misschien juist wel. Hij had het al 2x eerder gedaan en heeft er blijkbaar niks van geleerd. Als je hem nu 5 wedstrijden gaat schorsen dan doet hij het volgend jaar weer. Minstens 30 wedstrijden zou ik hem geven, anders leert hij het nooit.

25 juni 2014 om 01:35

Maar kijk hoeveel kritiek hij kreeg en hoe hij er mee zat het afgelopen jaar, het ging prima eigenlijk en dan toch met wat druk en frustratie weer impulsief de fout in. Ik ben ervan overtuigd dat al straf je hem 30 wedstrijden het in soortgelijke situaties weer mis kan gaan uiteindelijk, is het niet bijten dan wel slaan/knijpen/krabben/schoppen/spugen wat dan ook.
Puur omdat het mentaal niet goed zit bij hem als hij onder druk straat en erg gefrustreerd raakt, je ziet dat hij direct na het bijten zijn fout door heeft en zich naar de grond gooit om te doen of hij zelf geraakt wordt.

Met therapie moet hij zich kunnen beheersen zodat alleen de goede kanten van zijn passie/winnaarsmentaliteit eruit komen en hij zich onder controle kan houden als hij gefrustreerd raakt.
Zelfs al schorsen ze hem niet of 1 jaar lang vind ik dat hij dat echt moet doen.
Hij is net als Mike Tyson, die was ook zo impulsief wanneer hij gefrustreerd werd in de ring ( en erbuiten itt Suarez).

25 juni 2014 om 02:34

impulsief? gek bedoel je? tyson die spoort namenlijk ook voor geen meter.

dit heeft niks met passie of winnaarsmentaliteit te maken, dit is een kronkel in iemand zijn hoofd die bij frustratie en druk blijkbaar dus bijt, wat peuters ook wel doen als ze geen andere uitweg meer zien.

en die jongen heeft natuurlijk al lang therapie gehad hiervoor maar sommige dingen zijn niet te repareren, die komen gewoon defect uit de fabriek.

25 juni 2014 om 03:49

@ catalonia:

+1: Ik denk ook niet dat een schorsing hem ervan zal weerhouden om het weer te doen. Die heeft hij inmiddels wel genoeg gehad.

Blijkbaar heeft hij persoonlijk een probleem met iets van woede en het niet goed kunnen uitten daarvan.

Hij heeft inderdaad gewoon een goede therapie en begeleiding nodig om dit aan te pakken. En dit probleem oplossen zal denk ik sowieso goed voor hem zijn, want het zal vaker spelen dan alleen deze drie keer dat we hem zien bijten. Dat gevoel van een soort onbeheersbare woede zal hij vaker hebben gehad.

En dat kan nooit goed zijn voor je voetbalspel. Zijn probleem moet gewoon worden opgelost, en dan kan hij nog een betere voetballer worden.

25 juni 2014 om 08:26

Therapie lijkt me slecht idee. Suarez is zo'n bijzondere voetballer omdat hij puur op intuïtie speelt. Als hij gaat nadenken is het klaar.

25 juni 2014 om 08:36

@catalonie
Jouw reactie slaat nergens op. Hoe kan je zo'n iemand nu verdedigen?? Na jouw reactie lijkt het wel of het de schuld is van Chiellini dat hij hem bijt. Was zeker ook de schuld van Bakkal en Ivanovic!!!
Suarez is een nette jongen, hij zal wel een reden hebben gehad..
Je kan zoiets niet vergelijken met een tackel. Dit is een bewust iets, een tackel kan in een actie gebeuren. Maar een bewuste onbesuisde tackel moet ook hard gestraft worden. Het kan toch niet dat je een tegenstander bewust wil blesseren??
Als hij 30 wedstrijden krijgt, zal hij in ieder geval tijdens deze 30 wedstrijden niet bijten...
Maar zo'n speler moet nu (na 3 keer) gewoon van het veld!! Of willen we hem nog een kans geven??? Complete mafkees.

25 juni 2014 om 09:28

Ik denk dat je Suarez moet vergelijken met Badr Hari. Het klinkt misschien vreemd, maar beide mannen krijgen een bepaalde waas voor hun ogen. Badr Hari als hij met iemand ruzie krijgt, dan slaat hij er compleet op los en Suarez bijt als iemand hem opnaait. Kijk maar eens terug naar die wedstrijden, bij elke wedstrijd heeft Suarez het al eerder aan de stok gehad met zijn 'slachtoffer'.

25 juni 2014 om 03:13

Ik krijg ook liever een klap om mijn smoel dan dat ik gebeten wordt. Moet dat ook maar 5 a 10 wedstrijden schorsing opleveren?

25 juni 2014 om 03:42

In de gevangenis stoppen en voorgoed opsluiten. Dat is de grootste grap die ooit gemaakt is. Je kan hier mensen vermoorden verkrachten wat je maar wilt en je krijgt zo'n beetje 12 jaar. Bij goed gedrag mag je nog eerder weg ook en dan wil hij iemand die bijt levenslang opsluiten??

Bovendien maken we er wel een heel groot drama van zeg. Wat is er nou erger aan bijten dan iemand een kopstoot of elleboog geven. Of een benenbrekende tackle?? Hij bijt oké nu heeft chiellini een wond. Iemand een doodschop geven of een elleboog dus ook gewoon geweld gebruiken hoort bij het voetbal ?? Doe toch normaal mensen!! Waarom zou bijten erger zijn dan iemand bijvoorbeeld een glip in het hoofd aan te brengen. Laat staan de tackles waarbij benen gebroken worden. Alleen maar omdat bijten zelden voorkomt? Bijten is net zo gek en strafbaar als ander geweld. Maar daar hoor je de mens niet over.

25 juni 2014 om 07:27

Sterker nog, de pakkans bij een bijt is vele malen groter dan die van een doodschop. Daarnaast zijn er genoeg, genoeg spelers die veeeeeel meer dan 3x een smerige overtreding maken. Bijten is natuurlijk niet goed. Ik vermoed dat hier zo heftig op gereageerd wordt omdat het een actie is die we niet vaak zien op een voetbal veld. Maar daarmee is het nog niet het ergste wat er gebeurd. Voor de ouderen onder ons.....denk eens aan Wouters met Paul Gascouin (fout geschreven maar je weet wel wie ik bedoel)

25 juni 2014 om 09:05

@toni9:

Het gaat er om omdat Niemand zomaar iemand bijt! Dan ben je toch gewoon niet goed bij je hoofd? Of jij hebt ook wel eens de drang om zomaar iemand uit het niets te bijten?

Het gaat niet er om dat het zo erg is voor een blesure. Maar er omdat het gewoon totaal niet normaal is dan ben je gewoon Gek. En dat is het probleem, het gaat er om dta een normaal mens dit niet doet. Laat staan 3x.

Die man heeft gewoon echt een steek los, niet eens een steekje meer.

Ik vind ookd at je hem lekker van de velden moet weren. 2x eerder zo iets achterlijk en hij leert er dus gewoon niet van!

25 juni 2014 om 09:13

Ik zou de uitspraak van Danny mills vooral heel letterlijk nemen inderdaad...hij meent echt niet serieus dat hij opgesloten dient te worden.

Wat jouw laatste zinnen betreft; waarom moeten we het over andere geweld hebben dan dit bijten?

Het gaat nu toch gewoon om Suarez die na twee flinke straffen en z'n spijtbetuiging in de media het weer in z'n hoofd haalt om iemand te bijten. De vraag is wat een terechte straf hierop zou zijn, niet hoe erg het is in vergelijking met ander geweld

25 juni 2014 om 10:40

@tipptop

Inderdaad. Het bijten komt natuurlijk bijna niet voor en wordt als heel raar beschouwd. Terwijl een kopstoot of elleboog als normaal wordt beschouwd. Maar dat is het ook niet.

@eerlijk010

Hier hebben we iemand die zich afvraagt of ik wel eens drang heb om te bijten. Als je iemand bijt ben je niet goed bij je hoofd. Het is toch niet normaal. Een normaal mens doet dit niet.

Nou dat klopt helemaal. Ten eerste heb ik geen drang om te bijten. Daarnaast heb ik sowieso geen behoefte aan iemand anders pijn te doen. Volgens mij is een kopstoot of elleboog geven ook niet normaal?? Maar blijkbaar wordt het wel als normaal gezien. Je zegt dat een normaal mens dit niet doet. Maar een normaal mens zou ook niet moeten slaan of schoppen.

@threelions

Waarom we het over ander geweld moeten hebben? Nou omdat het volgens de mens normaal wordt gezien om iemand een doodschop te geven. Iemand een kopstoot of elleboog geven. Dat zijn dingen die normaal zijn? Absoluut niet! Ik ben vóór een grote straf bij bijten maar niet meer als bij een elleboog of kopstoot. Elke vorm van geweld hoort gewoon niet thuis op een voetbalveld. Iemand die een ander de benen probeert te breken is toch veel gevaarlijker dan iemand die bijt? De terechte straf hiervoor zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn en niet hoger omdat het Suarez betreft. Bovendien vind ik dat de straf voor iemand slaan of schoppen minstens net zo zwaar moet zijn.

25 juni 2014 om 13:27

@toni9:

Voor je vergelijk, Ik ben zelf net hersteld van een elleboogstoot. Elleboog op me oogkas en een gebroken oogkas aan over gehouden. En was er ook heel zeker van dat dit niet per ongeluk was.

En dan ook serieus aangifte gedaan. Politie kon hem nie vinden want de club (zijn club), nam hem dus ook in bescherming) wilde niet meewerken. Toen ook een mail naar de Knvb gestuurd met het zelfde verhaal. Niet veel later is heel Hargasport (heel de club) uit alle competities gehaald. Dit omdat er blijkbaar veel meldingen binnen kwamen over incidenten daar. Maar als je niet ingrijpt zou er niks zijn gebeurd en nu dus wel!

Dat is ook niet normaal! Net zoals dit dus niet normaal is. En moet er dus hard ingegrepen worden. Doe je dit niet als Fifa gaan we het dalijk nog vaker zien ook.

Het gaat hier nergens om wat erger is of minder erg. Het gaat er om dat dit niet alleen gevaarlijk is maar ook nog eens iets echt echt geks. Dit doet een zinnig mens gewoon niet zomaar spontaan uit het niets!

25 juni 2014 om 14:08

@eerlijk010

Het spijt me voor je dat het je is overkomen. Veel sterkte en een goed herstel toegewenst!!

Ik wil vooropstellen dat ik het absoluut niet goedkeur. Dat zou te gek voor woorden zijn natuurlijk. Maar er moet overal harder worden ingegrepen. Precies zoals jij zegt. Denk je dat een speler het nog erg vindt om 3 wedstrijden toe te kijken na een elleboogstoot ? We zijn het er dus over eens dat er harder ingegrepen moet worden.

Het gaat mij enkel om het punt van bijten. Het gaat er niet om of het bijten of een elleboog is. Daar gaat het mij om. Men moet niet net doen of de wereld vergaat nu er gebeten is. Als er een elleboog wordt gegeven hoor je de mensen er een week over. Chiellini heeft zelf wel tig keer een elleboog uitgedeeld. Nooit zwaarder gestraft bij herhaling. Waarom heeft bijten een speciaal protocol nodig ? Ik vind dat dus onzin. Straf iedereen die iets buitensporig doet even hard. Dat is mijn intentie.

25 juni 2014 om 14:40

Toni

Er zijn helemaal geen mensen die kopstoten en ellebogen normaal vinden.

Daar wordt je toch ook gewoon voor gestraft.

Het punt is dat iedereen deze achterlijke acties van Suarez steeds bagatelliseert door deze met andere vergrijpen te vergelijken. Naar mijn idee is dat onzinnig, het gaat er om dat het niet kan, dat het zn derde x is, dat hij spijt heeft betuigt en dat hij hier niet van leert.

Dat witsel een smerige overtreding heeft gemaakt doet niets af aan wat Suarez doet en zal geen invloed moeten hebben op zijn straf.

Tuurlijk moet Suarez wel een hogere straf krijgen omdat het Suarez is. Hij si namelijk een recidivist. Hij leert niet van z'n fouten of van z'n straffen. Deze mensen moet je hier straffen dan iemand die voor het eerst een fout begaat

25 juni 2014 om 08:58

Wat is dat telkens voor een vergelijking met een harde tackle?? Dat heeft hier niks mee te maken, wnat die was er niet.

Nee deze mafketel bijt Weer iemand. Daar gaat het over, en wie en vraga ik me echt af wie bijt zomaar iemand uit het niets?? Dan ben je toch gewoon gek, laat staan als je het 3x doet.

Gelukkig kom je zelf met een tyson aanzetten. Dat is het beste voorbeeld, want die man i sook zo dom en lam geslagen dat hij niet helder kan denken.

Extreem hard straffenhelpt niemand? haha jawel zo geef je een signaal dat het gewoon Niet kan. Hij leert blijkbaar niet.

Jij stemt ook link zeke? Want tja een crimineel moet zich ook kunnen beteren. Nee dat gaat niet gebeuren het zit gewoon in de aard. Dan kan je hem beter heeeeeel lang straffen dan zijn wij al snormale mensen van verlost!

25 juni 2014 om 13:12

Waar is dat groene balkje? Volkomen mee eens. Iedereen die een tackle vergelijkt met het bijten is goed de weg kwijt. De intentie is belangrijker dan de daad. Iedereen die wel eens gevoetbald heeft heeft wel eens een harde tackle gemaakt die te laat werd ingezet, of misschien wel eens met een elleboog geraakt in iemands gezicht. Maar dit is gewoon psychiatrisch gestoord gedrag. Directe tegenstanders van Suarez lopen gevaar, hij is een tikkende tijdbom.

en ik altijd maar denken dat Pepe de meest domme speler is die er vandaag de dag op de velden rondloopt... heb ik me toch vergist

25 juni 2014 om 03:42

Pepe... Balo... Suarez... er zijn er genoeg!

25 juni 2014 om 03:47

Blijkbaar niet? Ze zijn wel een ronde verder dankzij hem. Hij is er niet afgestuurd met een rode kaart. Pepe is wel zo dom om het openbaar te doen. Bovendien is bijten niets erger dan een elleboog of kopstoot geven. Blijkbaar vinden mensen dat wel heel gewoon. Dan is 1 wedstrijd of 3 wedstrijden wel genoeg. Wanneer iemand bijt en hiermee minder schade aanricht dan een elleboog of kopstoot of doodschop verdiend hij een 10x ergere straf. Wel logisch... Iemand die een fiets steelt verdiend ook meer straf dan een verkrachter. Wel een gekke wereld zo zeg.

25 juni 2014 om 08:58

pepe heeft een hoop harde en onnodige overtredingen gemaakt en af en toe heel dom gereageerd. Hem vergelijken met het bizarre gedrag van suaren is echter een belediging voor pepe. Waar pepe zich nog veelal met voetbal bezig houdt is suarez alleen maar met valsspelen bezig. Hij verpest het spel op zoveel manieren dat hij gewoon geweerd moet worden van de internationale velden. laat hem maar lekker in uruguay gaan spelen, daar vinden ze dat schijnbaar normaal. Als hij het duel niet kan winnen gaat hij gekke dingen doen, of zoals compleet over de schreef zoals vandaag weer.

25 juni 2014 om 09:08

@toni9:

Hahaha wat een vergelijking man hahaha Dit slaat echt helemaal nergens op een fiets jatten en verkrachten. Kan jij niet met deze man mee de inrichting in?

Het gaat er om dat een zinnig mens dit niet doet! Je bijt niet zomaar uit het niets iemand, of jij wel ook?

Deze man is gewoon gek en hij leert er gewoon niet van. Een sliding hoort bij het spel nog. Bijten doet een zinnig persoon gewoon niet. Of jij vind dit gewoon heel normaal?

25 juni 2014 om 10:44

@eerlijk010

Volgens mij snap jij het echt niet. Maar jij bent ook een gevaar voor de maatschappij als je er zo over denkt. Ik beweer nergens dat ik bijten normaal vind. In tegenstelling tot jij die beweert dat slaan en schoppen wel normaal is. Je zegt dat een normaal persoon niet bijt. Nee maar gelukkig slaan en schoppen doen normale personen wel toch ? Gewoon te gek voor woorden dat je net doet of normale mensen wel mogen schoppen of slaan. Alle dingen zijn gewoon fout.

Dat is nou ook weer overdreven, maar dat er een lange schorsing moet komen is wel duidelijk. Blijkbaar leert hij het gewoon niet en het zou naïef zijn om te denken dat hij zoiets nooit meer zou flikken. En dan moet je je gaan afvragen of alleen een schorsing wel genoeg is.

Jaren geleden noemde ik hem al psychopatisch ziek. Begon zo'n horde blinde ajacieden zich ineens stotterend te roeren. Hun held werd aangevallen. Hoe ik het in mijn hoofd haalde hem ziek te noemen. Ik zei nog, dit is structureel, je merkt het aan zijn goedpratende uitspraken. Na die tijd heeft ie er inmiddels weer 2 lek gebeten. Ik wil dat groepje blinde ajacieden met terugwerkende kracht laten weten dat ze er totaal geen kijk op hebben. En dat in de kiem smoren van wangedrag destijds ipv het goedpraten en het wegwuiven, hem wellicht eerder gecorrigeerd had naar een iets normaler gedrag.

25 juni 2014 om 01:52

Komt Die Bal, grappig dat je Suarez jaren geleden al een psychopaat noemde met jouw visie en lidmaatschap op Voetbal Zone in het jaar 2014. Ajax heeft Suarez overigens direct geschorst voor 2 wedstrijden na het bijt incident met Bakkal, Met terugwerkende kracht probeer je gewoon goedkoop te scoren en wil je Ajax betrekken in deze discussie.

25 juni 2014 om 03:34

Wat denk je zelf slimnerik. Dat dit dezelfde account is als 10j geleden.

25 juni 2014 om 06:13

10 jaar geleden had je zeker een nickname als BaDxxBoY_16, en dit jaar wilde je overstappen naar een volwassener versie daarvan en dat wordt dan KomtDieBal. Bravo!

25 juni 2014 om 13:33

Lulkoek.

Er zijn veel voetballers die over de schreef gaan in het veld. Suarez is daar een van, met zijn debiele bijt neigingen. Maar psychopathisch ziek? Nee. Eerder een gebrek aan controle in het veld, daarbuiten volstrekt normale gozer. Nu kan je wel populair komen doen, met je "ik zag dit tien jaar geleden al", maar je hebt gewoon niet gelijk.

Pepe, Nigel de Jong, Barton, Davids, Materazzi, Figo. Allemaal mensen die zich herhaaldelijk hebben misdragen in het veld. Ook psychopaten? En wat dacht je van Bergkamp, die ooit zijn noppen vol in iemands been zette (diegene heeft nu, jaren later, nog steeds de afdrukken van Dennis zijn schoen in zijn bovenbeen). Is dat ook een psychopaat?

Ze hebben allemaal gewoon een chronisch gebrek aan zelfbeheersing in het veld.

Ach de Engelsen nemen dit nu heel hoog op omdat ze zelf uit het toernooi liggen. Wat is er dan beter om de nationale aandacht op Luis Suarez te gooien ipv hun dramatische prestaties. Suarez bijt en dat is dom en hoort niet op het voetbalveld thuis. Persoonlijk vind ik bijten net zo gemeen als een elleboogstoot of kopstoot. Ik snap niet wat er erger aan is. Wel vind ik dat deze overtredingen zwaar gestraft moeten worden met een wedstrijd of 6

25 juni 2014 om 03:51

Ik dacht al dat ik de enige was hier. Door iemand zo te bijten breng je minder schade aan dan een goede kopstoot, elleboog of doodschop. Helaas vinden vele mensen iets wat meer schade aanricht veel minder erg. Oftewel breek toch lekker iemands benen en krijg 3 wedstrijden schorsing, want iemand die bijt verdient er wel minstens 10 toch ??

Dat is gewoon lachwekkend. Iemand die fraude pleegt krijgt nog een hogere straf dan een moordenaar. Wat een gekke wereld.

25 juni 2014 om 04:49

Elleboog stoten, trappen en knietjes gebeuren in veel sporten, ja de fysieke schade is misschien erger, maar bijten? Je gaat met je hoofd naar iemand en bijt hem, slaat toch nergens op? Dit is gewoon niet goed te praten, met jullie redenatie had Suarez zijn broek kunnen aftrekken, boven die italiaan mogen hurken, en er een mooie drol op mogen leggen, is immers niet zo gevaarlijk als trappen of een elleboogstoot? En daar maar 1 wedstrijd voor krijgen? Ga toch weg, mensen die hem verdedigen mogen van mij samen met Suarez in therapie, bijten tijdens een voetbalwedstrijd, verdomme dat doen kleine kinderen, kindjes in de kleuterklas als ze boos zijn, je bijt toch verdomme niemand.

En wat een gekke wereld? Ik ga eens lekker met jou naar een voetbalstadion, geef je een trap, elleboogstoot of bijt je eens lekker in je arm, eens zien wat er gebeurd, zit ik op het bureau een verklaring af te leggen en heb 2 jaar een stadionverbod. Het gooien van een aansteker is een lager vergrijp dan bijten, maar het gooien van een aansteker word zwaarder bestraft, zelfde redenatie volgens de blinde heren boven me.

25 juni 2014 om 05:11

Wij zijn blinde heren omdat we bijten gelijkwaardig of minder erg vinden dan elleboogstoten of doodschoppen? Je geeft toch 'verdomme' ook niemand een kopstoot op het voetbalveld?

Waar zeggen we dat iets wat niet gevaarlijk is niet gestraft moet worden? Volgens mij zeg ik toch echt dat Suarez 6 wedstrijden aan de broek moet krijgen. Je kunt nu wel de moraalridder uit gaan hangen hier maar doe dat bij de reacties van iemand anders en leg ons geen domme woorden in de mond, vooral niet als je zelf heel goed bent met domme woorden uitspreken.

25 juni 2014 om 09:05

je vergeet dat het niet zomaar een beet was, kijk eens naar de afdrukken in de schouder van chiellini. Het scheelt niet veel of hij had een stuk vlees losgerukt. Iemand die dat probeert goed te praten of te vergelijken met een tackle of een elleboog is niet goed wijs. Dit is een van de ultieme voorbeelden waarbij je je tegenstander doelbewust probeert schade toe te brengen. 6 wedstrijden zou een lachtertje zijn, ik denk dat hij met 20 interlands heel goed zou wegkomen. Beter gewoon 6 maanden in alle competities aan de kant.

25 juni 2014 om 10:53

@forzasittard

Ik lach mij dood om sommige mensen hier echt waar. Het slaat nergens op iemand te bijten ? Goh komt er 1 achter zeg... Dat snap ik ook wel. Maar doe dan niet of een elleboog geven of kopstoot geven wél ergens op slaat ? Ik weet niet wat ze jou hebben bijgebracht in de maatschappij maar als je het niet normaal vind om te bijten maar wel normaal vind om iemand een klap te verkopen dan vrees ik dat je er niet veel van zult bakken in je leven. Ik zie ten minste in dat beide dingen gewoon erg fout zijn en hoge straf verdiend. En nee, zeker niet een hogere straf bij herhaling. Andere mensen krijgen toch geen hogere straf bij een herhaling of wel ??

@johndiego

Helaas mag je sommige woorden niet gebruiken hier tegen andere VZ gebruikers dus ik ga ook jou respectvol benaderen.

Ik ga helemaal niet in op het feit wat voor een beet het was. Iemand die de neus breekt van een ander persoon is volgens jullie ook niet erger dan een normale elleboogstoot.

"dit is een van de ultieme voorbeelden waarbij je je tegenstander doelbewust probeert schade toe te brengen"

Oké nu weet ik niet hoe het met jou vermogen zit maar dacht je nu werkelijk dat iemand die een andere speler een kopstoot of elleboog geeft nu echt denkt dat die andere niets gaat voelen?? Bijten is bizar maar reacties van sommige mensen hier zijn echt niet te geloven.

Hier kan de FIFA echt niet meer omheen! De FIFA staat er al niet meer goed op, dus als ze slim zijn, doen ze nu een keer het goede; door Suarez te verbannen van het internationale voetbal!!
Qua clubvoetbal zal hij ook wel zn portie krijgen! Hij heeft totaal zijn geloofwaardigheid en t respect verpest. Zijn marktwaarde zal minimaal met 30miljoen zakken en ik zie ook zijn "droomtransfer" vervliegen. Welke club wilt een risicofactor kopen voor 40/50miljoen. Want je weet als je Dracula binnen haalt dat er een grote kans is, dat hij minimaal 1maal in het seizoen in grote schorsing kan krijgen en de club in diskrediet kan brengen..

Well done vampireboyy..!!!

Het is niet mis wat er allemaal geroepen word door oud voetballers aan de tafels bij de tv stations.

In Nederland, tja daar keken wel wat mensen naar maarja ook niet heel veel aandacht in het buitenland. In Engeland werd het al heel wat groter maar nu, dit voor de 3e keer doen op het grootste sportevent ter wereld......

Ik denk dat de Fifa Suarez serieus gaat aanpakken, met alle kritieken die de Fifa al maanden over zie ik ze wel iets extreems doen.

Het is jammer dat zo'n prachtvoetballer, die alles laat om fit te zijn en te kunnen voetballen zich op deze wijze tentoon stelt tegenover de hele wereld. Echter, zie ik niet in waarom dit erger zou zijn dan een aanslag met benen of elleboog waarbij er geen intentie is om de bal te raken. Dit soort acties kom je vaak tegen en zijn ook al gezien tijdens dit toernooi. Je kunt niet zeggen, tja met voetbal gebruik je je voeten, benen en je armen dus weegt het daarom minder zwaar dan bijten. Omdat een overtreding conventioneler lijkt wil dat niets zeggen over het gevaar dat het slachtoffer loopt. Het zou ook vreemd zijn dat een aanslag met een gestrekt been (zonder intentie om de bal te spelen) veel minder zwaar word gestraft als een niet conventionele overtreding waarbij men gebeten worden..3 to 5 wedstrijden voor het uitschakelen van een speler met de voeten wat sommige spelers tot een herhaaldelijke kunst hebben weten te verheven tov een levenslange ban voor herhaaldelijk bijten waarbij het slachtoffer wat hinder ondervind maar geen gebroken scheenbeen aan overhoud...strafmaat moet voornamelijk gebaseerd zijn op de (mogelijk) schade die het slachtoffer oploopt of kan oplopen.

Als de fifa cordaat en snel handelt kan suarez met de engelsen mee terug vliegen.
Rooney Balo en Ramos wachten sowieso op het vliegveld wel even op Pepe en Ronaldo .
Kunnen ze mooi met zijn allen tegelijkertijd naar huis.

Schorsen voor het leven dit soort.

Wat heeft het voor nut om hem nog ergens toe te laten?
Het is wachten op een volgend "incident"
Hij heeft nu genoeg laten zien dat er een paar in zijn bovenkamer niet naar behoren functioneren en dat is met een schorsing van een aantal wedstrijden niet opgelost.

25 juni 2014 om 01:44

Ik heb de meest afschuwelijke beenbreuken voorbij zien komen die werden veroorzaakt door spelers die totaal niet voor de bal gingen...echter zie ik geen ban voor het leven voor deze spelers...enkel omdat de overtreding conventioneler is? ben je beter bij je hoofd als je iemands scheenbeen in stukken trapt?...er zijn veel spelers met herhaaldelijk incidenten en die worden niet op deze wijze behandeld (onterecht). Bijten hoort niet bij het voetbal...net zo goed dat iedere actie richting een tegenstander zonder intentie om de bal te raken niet op het veld hoort. De strafmaat moet gerelateerd zijn aan de (potentiële) schade die de overtreding met zich meebrengt...uiteraard kun je factoren als herhaaldelijk gedrag en conventioneel/niet conventioneel gedrag meenemen in het besluit maar dat zou zeker niet het zwaarstwegende onderdeel mogen zijn.

25 juni 2014 om 01:49

Als er volgens jouw spelers zijn die drie keer een tegestander een beenbreuk bezorgd hebben dan moet zoiets ook voor het leven geschorst worden.
Ik ken ze niet maar misschien jij.?

25 juni 2014 om 01:55

Je bent het toch wel met mij eens dat bijten in iemand behoorlijk psychopathische vormen aanneemt? Als ik mijn tanden in een stuk kip of rund zet voel ik mij al een beetje belachelijk, omdat je toch een stuk lijk welbeschouwd tussen je tanden neemt. Een dood dier. Het zou nooit in mij opkomen om een levende eend in zijn hals te bijten, laat staan een mens! Dit is toch ronduit ziek man! Deze man is psychopaat. Een paar weken daarvoor nog toneelspelen en zeggen dat het hem spijt voor de kinderen en prompt staat hij een paar weken daarna weer met een stuk levend vlees tussen de tanden. Hoe gevaarlijk kun je zijn. Ik wil wel eens weten wat voor zieke, gevaarlijke gedachten er op dat moment in zijn hoofd rondgaan. Een vreselijke speler, een recidivist! De volgende keer bijt hij iemand een slagaarderijke bloeding. Sporters moet je beschermen tegen zo'gek. Kom nou aub niet met foute vergelijkingen over beenbreuken e.d. Natuurlijk moeten die mensen ook keihard aangepakt worden. Mee eens. Maar iemand bijten is het ziekste, ziekste wat ik op het veld ben tegengekomen. Moest een speler dat bij ons in de club doen, zo'n speler zou nooit meer toegelaten worden.

25 juni 2014 om 01:56

de breuk hoeft er niet te zijn...het gaat om de intentie...de aanslag is niet minder erg omdat de tegenstander de mazzel heeft gunstig te vallen of te kunnen opspringen...en spelers die herhaaldelijk op de man spelen en niet zozeer op de bal zijn er zeker. Ik zeg ook niet dat Suarez hiermee weg moet komen ik zeg alleen dat dit wel in perspectief gezien moet worden en vooral naar potentieel gevaar dat de tegenstander loopt bij de overtreding

25 juni 2014 om 01:56

@ stratumseind: Goede opmerking! Zulke spelers ben ik ook nooit tegengekomen. Het gaat mij niet om de schade achteraf die door een vuile overtreding wordt gemaakt invuurenvlam. Het gaat mij ook om moraliteit. Iemand bijten, dat is haast demonisch.

25 juni 2014 om 02:02

als het eten van vlees je zo rot gevoel geeft raad ik je aan vegetariër te worden. Ik geef grif toe dat bijten niet thuis hoort in het voetbal...of in welke sport dan ook..maar ofschoon hij niet lijkt te leren van zijn verleden is de schade en ook de kans op schade beperkt en aanzienlijk minder erg dan wanneer kijkt naar het herhaaldelijke gedrag van bijv Callum Mcmanaman. Ofschoon niet conventioneel heb ik liever wat tandafdrukken in mijn schouder dan een rolstoel..gedrag niet goedkeuren en zeker bestraffen maar blijf wel in perspectief de situatie en de gevolgen bekijken

25 juni 2014 om 02:05

iemand torperderen met gestrekt been is dan normaal gedrag?? bijten is onsportief en hoort niet thuis in welke sport dan ook maar maak het ook niet groter dan het is...ik denk dat Ben Afra in 2010 veel liever gebeten was dan een heel seizoen aan het revalideren.

25 juni 2014 om 02:12

We zullen er niet uitkomen denk ik Als iemand mij op straat zou trappen, dan zou ik terug trappen. Zou iemand mij bijten, dan zou ik niet terug bijten. Ik denk dat ik het zo het allerbeste kan verwoorden.

25 juni 2014 om 02:15

Zo maak je van dader dus eigenlijk slachtoffer. Want hij had beter iemand voor 1 wedstrijd eruit kunnen trappen, dan had hij dit gezeur niet gehad?

25 juni 2014 om 02:20

helemaal niet maar iemand demoniseren is het andere uiterste. Kijk naar potentieel gevaar dat de speler loopt en neem in de overweging van de strafmaat mee hoe vaak het al is voorgekomen en kijk naar de situatie als zijnde conventioneel of niet...echter lijkt mij dat je met name naar het potentieel gevaar kijkt als het gaat om de richtwijzer die je gebruikt om de strafmaat te bepalen en dat de bijzaken hooguit verzwarend kunnen zijn

25 juni 2014 om 02:36

actie reactie model slaat nergens op want dat gaat alleen maar op als je na de aanval nog uberhaupt instaat bent iets te doen...en als iemand mij bijt weet ik zeker dat ik nog iets terug kan doen...dan kan ik niet garanderen als iemand voluit op mijn enkel of knie trapt

25 juni 2014 om 13:48

Stratumseind: ken je ene Nigel de Jong? Ook maar voor het leven schorsen dan.

Stop nou eens met je geouwehoer. Dikke schorsing, verplicht rondje sportpsycholoog. En weer verder.

Zal ik nog wat namen opnoemen? Pepe (smerige overtredingen), Zlatan (elleboogstoten bij Ajax), Figo (3000 schwalbes), De Jong (beenbreuken en borstkas karate), Barton (vechtpartijen), Davids (3000 rode kaarten), Materazzi (elleboogstoten en smerige overtredingen), Balotelli (dartpijltjes, schwalbes), Busquets (overtredingen en schwalbes), Ben Thatcher (youtube maar eens), Scholes (overtredingen), Melo (tegen Robben weet je nog), Rooney (overtredingen op het veld en in de kroeg), Pieters (lol), Gattuso (tegen Davids oa). En ga zo maar door.

Ben je nu weer even stil aub?

Geef hem 30 wedstrijden schorsing met levenslang voorwaardelijk, mocht hij dit nogmaals doen. 30 wedstrijden niet uitkomen voor je land betekent min of meer 2 jaar niet voor je land uitkomen (kwalificaties, oefenpotjes en wedstrijden om het echie). En dat is heel wat.

Daarnaast wil ik graag nooit meer iets over Suarez zijn kwaliteiten horen. Deze psychopaat bestaat voor mij niet meer.

On: ik zie de fifa wel een zeer zware straf uitdelen. Dan leidt dat weer een beetje de aandacht af van die corrupte bende binnen de organisatie en de vele fouten (in het voordeel van het thuisland) en dwalingen van scheidsrechters dit WK.

25 juni 2014 om 01:51

ik moet dat eerst nog zien gebeuren.met de fifa .... ik heb er een hard hoofd in

25 juni 2014 om 01:53

ik praat dit gedrag van Suarez niet goed en een straf is op zijn plaats. Maar je moet wel de overtreding in perspectief blijven zien...door de tijd heen hebben er altijd spelers rondlopen die herhaaldelijk spelers met overtredingen uitschakelde soms met beenbreuken of blijvend letsel aan toe...deze kregen aanzienlijke lagere straffen dan jij nu voorstelt...het feit dat het de 3e keer is en dat het een niet conventionele overtreding is mag je best als verzwarende factor meenemen maar uiteindelijk moet het potentieel/werkelijk gevaar dat de tegenstander liep ten tijde van de overtreding leidend zijn voor de strafmaat...wat jij voorstelt komt hooguit voor bij dopingovertredingen.

25 juni 2014 om 03:53

Invuurenvlam... overtredingen is iets dat bij de sport voetbal hoort... zware overtredingen uiteraard niet maar daar heb je een scheidsrechter en gele cq rode kaarten voor.

Bijten heeft niets.. maar dan ook helemaal niets met voetbal te maken. Nada, noppes, niets. We hebben het dan ook nog eens over een speler die voor de derde keer bijt.. hoe... hoe kun je dit in godsnaam proberen goed te maken door er overtredingen, hoe schandalig ook, erbij te halen? Relativeren mij ass..

25 juni 2014 om 07:32

ook bijten is een overtreding, het zei onconventioneel, en ik vind dat je de ernst van de overtreding primair moet stellen. dat een sliding of een elleboog, gegeven zonder intentie om de bal te spelen bij het voetbal horen totale onzin en ja je daarvoor een scheidsrechter maar die heb je ook voor dit soort overtredingen...ik zie in dat opzicht geen verschil. Ik praat bijten niet goed en het is het meest kinderachtige wat je kunt doen...net als spugen naar de tegenstander...maar ook bij het constateren van spugen worden dit soort straffen niet uitgedeeld en ofschoon het minder pijn doen is het net zo goor en net zo onsportief en een teken van totale minachting. maar goed als jij een actie zoals bij Ben Afra in 2010 liever hebt dan een beet en dat ook buitensporig zwaarder wil bestraffen dan overtredingen die grote kans geven op blijvende schade prima..ieder zijn mening....daarbij relativeer ik niet maar kijk ik naar de (mogelijk) uitkomst van een bepaalde overtreding wat is de inetie van de overtreding...en na mijn mening moet je een regelrechte doodtrap niet 10x lichter gaan bestraffen..omdat het met de voeten worden gedaan

Je kan zeggen wat je wil maar naast een goede passeerbeweging heeft Suarez ook een geweldige haptechniek. On topic: Suarez mag wat mij betreft heel flink gestraft worden maar meneer Savage is toch echt de laatste die daarover mag oordelen gezien zijn eigen voetbalverleden.

Kan het nog steeds niet geloven, hoe kun je jezelf en je land zo tekort doen. Alles zat mee bij hem de laatste tijd, sensatie van toernooi, Barcelona, lovende woorden... en weg is het.

Ik had gewoon plaatsvervangende schaamte toen ik hem daar zag liggen met pijn aan zijn tanden, kennelijk zo pijnlijk dat hij dit niet kon verbergen, het was bijna genant. Alsof hij het pistool na de overval nog in de hand had.

Ergens had ik zelfs meelij met hem, het klinkt gek, maar de jongen is in wezen volgens mij best een goede kerel, maar hij heeft weer zijn bekende blackout gehad. Mijn idee erover is dat de Italianen hem gigantisch in de tang hadden, wat ze altijd prima kunnen doen, en dat ze wellicht ook af en toe wel wat typisch mannelijk Italiaans gedrag geëtaleerd hebben. De man heeft zich de hele wedstrijd lopen te verbijten (haha) en kreeg ineens in de strijd weer de oude straatvoetballer-prikkel en deed het zonder na te denken.

Neemt niet weg dat hij gewoon geschorst moet worden, adios.

25 juni 2014 om 02:03

Moet je je eens indenken wat voor een enge man het was geweest als hij niet deze voetballer was geworden. En mensen liepen hem voor de voeten en zijn plannetjes kwamen niet uit. Nee. Ik was al bang dat er mensen met medelijden zouden komen. Deze man is gek! En met psychopaten heb ik geen medelijden.

25 juni 2014 om 02:10

hij heeft een tik, een waas die zo nu en dan de overhand van hem neemt maar psychopaat is hij niet want dan zou hij dit gedrag ook buiten de lijnen tentoon spreiden. Men heeft het wel eens over de lijn tussen geniaal en gek erg dun is..mogelijk geldt dat ook voor zijn behoefte te willen winnen want dat is een equivalent van genialiteit...ik ken niemand die zo gedreven is en zo gefocussed is als hij...het is alleen bij tijd en wijle 'te' en ja daar moet hij voor worden gestraft maar wel binnen proporties.

25 juni 2014 om 02:26

Ja maar dat geldt wel voor meer voetballers, zijn er genoeg die dit ook toegaven.

Ik heb medelijden met het feit dat hij deze prikkel niet tegen heeft kunnen houden. Degene die hij er het meest mee schaadt is zichzelf. Het is een respons geweest op iets dat hem enorm geprikkeld heeft en waarbij er geen rationele gedachten aan te pas kwamen maar emotie (bij gekte doe je rare dingen met je ratio). Ik praat het niet goed maar zoals ik al zei, ergens heb ik daar dan wel meelij mee.

We hebben allemaal wel eens situaties meegemaakt waar we dingen deden in emotie en waar we achteraf spijt van hadden.

Ik vrees voor hem dat deze prikkel erg geconditioneerd is vanuit de jeugd en moeilijk in stress-situaties voor hem te managen valt, in de strijd van zoiets als een wedstrijd met de gigantische druk die er op zo'n speler staat.

Laten we niet vergeten, Zidane heeft ook zoiets doms gedaan in de finale, dat maakt hem toch ook geen psychopaat? Hartstikke aardige kerel en ik durf te wedden dat Luis ook een prima kerel is in de omgang, maar in stress-situaties met adrenaline slaat het hem in de bol. Daar moet hij wel wat aan gaan doen natuurlijk.

25 juni 2014 om 02:52

Toevallig zonet de herhaling gekeken van VI Oranje? Ik denk het wel hé, want je zegt precies hetzelfde. Niettemin complimenten voor je onderbouwing, al ben ik het niet met je eens.

25 juni 2014 om 07:58

Je maakt je wel druk voor iemand die hierboven aangeeft dat Suarez voor hem niet meer bestaat, lol. Trek het je niet zo aan joh en geniet van het leven.

Ik wil het niet goedpraten maar ik vind dit bijten een stuk minder erg dan bijvoorbeeld die horrortackle van een Witsel enkele jaren geleden. Het hoort beide niet op een veld, maar als ik dan alles met elkaar vergelijk vind ik al dat geroep maar wat onnozel. Ik begrijp de reactie en frustratie wel, maar 30 wedstrijden? 2 jaar? Nooit meer? Hou toch op. 15 wedstrijden internationaal lijkt mij al zwaar maar nog enigszins realistisch. Ben overigens ook benieuwd naar de elleboog van onze grote acteur Chiellini, wat hoe dan ook een overtreding is.

Ik onderschat deze overtreding van dracula niet, maar er gebeuren veel ergere dingen op het veld waar minder hard tegen opgetreden wordt
denk aan een horror tackle, racisme, Materazzi of zelfs de overtreding van Song van de week. Spugen is eigenlijk net zo erg als bijten, maar wordt ook niet met 20 wedstrijden bestraft. Een elleboog op je slaap met opzet is ook 4 wedstrijden, dus waar hebben we het over. Of gaan jullie nu allemaal roepen dat een elleboog minder erg is? Het hoort niet op het veld en ik praat het totaal niet goed, maar laten we ook niet overdrijven, Chiellini heeft niets opgelopen, ja misschien hondsdolheid

25 juni 2014 om 02:03

Dat van die gevolgen klopt wel, maar bijten wordt toch gezien als het meest smerige wat je kan doen in de sport. Waarschijnlijk omdat ieder normaal mens het als kind wel snel afleert om te bijten omdat je dan een klap van een volwassene krijgt of andere straf.

Het is het ultieme teken van onmacht; als je het niet meer weet, ga je bijten. Als hij nog een kind was dat in de F-jes speelt, zou je er nog coulant mee kunnen omgaan; nu hij als volwassene steeds maar weer mensen bijt (zonder enige aanleiding), moeten ze hem wel een of twee jaar eruit zetten.

Het is dat zijn tegenstanders wel professioneel zijn, anders trekken ze zijn kop van zijn romp natuurlijk. En dan krijg je de vraag of je in dat geval die tegenstander wel kan schorsen na zo'n provocatie...

25 juni 2014 om 02:54

als de reactie van een volwassen het slaan van een kind is in deze zie ik dat juist als een ultiem teken van onmacht.

25 juni 2014 om 02:15

ben het eens met je. Ofschoon ik veel bewondering heb voor zijn inzet en bevlogenheid om alles uit zichzelf en het spel te halen is zijn gedrag dat helaas af en toe meester van hem maakt niet goed te keuren. Echter, de strafmaten die ik hierboven zie staan (van veelal dezelfde mensen) zijn buitensporig en niet in verhouding met veel ernstigere overtredingen die conventioneel met voeten of ellebogen worden begaan.

25 juni 2014 om 07:34

Ik hou in mijn achterhoofd dat Suarez gewoon een veelpleger is. Dit is al de derde keer dat hij zulk gedrag vertoont binnen de lijnen en de derde keer dat het gezien wordt door mensen wereldwijd.

Dat het een keer gebeurt en daarna niet meer oke maar een derde keer. Ik ben van mening dat de straf aanzienlijk hoger moet liggen want blijkbaar heeft hij van de voorgaande straffen niks geleerd.

Als dit in de amateurs gebeurt is de kans aanwezig dat Suarez zonder zijn tanden het veld had verlaten. Daarom heel veel respect voor Chiellini die zijn woede niet op zo'n manier laat blijken.

Iedereen doet of dit verschrikkelijk is, maar kan iemand mij vertellen waarom dit erger is dan wat Song eergisteren deed? Daar hoorde je (bijna) niemand over?

25 juni 2014 om 03:14

Omdat deze meneer Suarez nu al voor de derde keer iemand bijt en bijten iets is wat honden doen, niet wat mensen horen te doen. Ik vind zelf dat er een flink verschil zit tussen iemand bijten, iets inhumaan, en een tikkie uitdelen. Het is niet voor niets dat hij al twee keer ~10 wedstrijden is geschorst.

25 juni 2014 om 07:38

en een aanslag van bijv. een Callum Mcmanaman die al meerdere malen zwaar de fout in is gegaan en voor verwondingen zorgde waar 1 jaar revalideren op staat...hij heeft geen 30 wedstrijden gekregen, heeft meerdere malen iemand zeer ernstig verwond zonder intentie de bal te spelen...is dit tussen aanhangtekens toegestaan of hoort dit bij het spelletje? iemand invalide trappen is inderdaad menselijk en daar zien wel dagelijks de effecten van in de samenleving...het lijkt wel of het ene word goed gepraat door het andere te overtrekken voor wat het is...is het goed te praten? nee! moet het bestraft worden? Ja! moeten we buiten iedere proportie gaan straffen? Nee!

25 juni 2014 om 13:51

Doe geen moeite Invuurenvlam. Je hebt gelijk, maar ze willen het niet horen.

25 juni 2014 om 09:49

Helemaal eens met jou, het is beide verwerpelijk. Maar als ik dan moet kiezen heb ik liever dat iemand me bijt dan dat ik geslagen of een dusdanige doodschop krijg waar je invalide van kunt worden.

Want je kunt altijd wel een vergelijkbaar iets vinden, is wat marchisio deed niet veel erger die plant zijn noppen ook net onder de knie van zijn tegenstander en dit deed hij ook gewoon bewust. Had ook veel erger kunnen aflopen.

Danny Mills je maakt jezelf nog belachelijker dan Suarez met deze uitspraken. Voor goed worden opgesloten?! Moordenaars en verkrachters laten we na enkele jaren gaan maar een bijtende voetballer moet voor de rest van zijn leven achter slot en grendel? Ik ga er maar vanuit dat hij dit met een glimlach en voor de grap heeft gezegd, anders kan ik het me haast niet voorstellen...

Ik zou hem voor deze WK en de volgende WK schorsen, ook hem geen kwalificatie,s wedstrijd laten spelen voor het Wk... En ook schorsen voor de Copa Amerika. Wat een dwaas, zulke mensen zijn een gevaar voor de mens, wat de volgende keer, dan bij hij iemand zij oog eruit, dan heb je helemaal de poppen aan het dansen... Chiellini kan ook aangifte doen, dan kan hij strafrechtelijk vervolgd worden voor mishandeling met kans op toebrengen van erge letsel... Suarez heeft hulp nodig, en wel meteen. Want de beste man is ziek..

Respect verloren voor deze supervoetballer

Een boete betalen aan de fifa een straf van 4 toernoois plus een schadevergoeding richting de itiliaanse speler evt loopcarriere stopzetten dit is gewoon ziekelijk gedrag eerst in NL toen UK nu op een wk dit soort acties leiden tot nog meer acties van kwaad tot erger

Vindt het eigenlijk wel logisch een gevangenisstraf doe dit bij een willekeurig persoon op straat waar je mee zit te voetballen op een grasveld of stenenplein gehijd dat er gedonder komt en dat zonder iets vast te leggen met een camera en bij een wk toernooi met live beelden wordt dit wel getoloreerd toen de scheids affloot moest er iemand van de fifa langs het veld wachten en suarez gelijk meenemen naar een kantoor en hem daar meteen mede delen van voetballer zit er niet meer in

25 juni 2014 om 07:40

dan kun je heel wat spelers vast gaan zetten want zie wekelijk (pogingen) tot aanslagen op het veld wat niets met voetbal te maken heeft en gezien kan worden als een poging tot het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel

25 juni 2014 om 09:42

Als je dit zou doen was vi oranje behoorlijk saai, zo zonder Johan en hansie

De oplossing: gewoon al zijn tanden trekken en een kunstgebit laten zetten. Vervolgens voor elke wedstrijd hem dat uit laten doen, anders mag hij niet mee doen. Simpel zat.

Voorgoed opsluiten is overdreven, maar die Italiaan zou best aangifte van mishandeling kunnen doen tegen Suarez want bijten hoort in tegenstelling tot een tackle niet bij het voetballen.

Als ik me niet vergis, heeft hij in Nederland 7 wedstrijden schorsing gekregen en in Engeland 10 wedstrijden schorsing. Wat mij betreft mogen die 10 wedstrijden verdubbeld worden door de Fifa, want dit is de 3e keer dat hij dit doet. Blijkbaar heeft hij niet geleerd van die 10 wedstrijden schorsing, dus er moet nu echt zwaar, zwaar gestraft worden. Al was het alleen maar om de andere spelers tegen hem te beschermen.

Op naar Cesar Millan en een cognitieve gedragstherapie er op na. Jongejonge, staat ie op het punt naar Barca te gaan en DE stap van zijn leven te maken zoals hij zei in de media. Maar nu is hij denk ik niet meer welkom. Welke club wil nu nog zo een recidivist? Op het grootste voetbaltoneel van de wereld je zo laten gaan? ow ow ow niet een beetje dom,.

het leek me leuk als hij Balotelli had gebeten
kijken hoe hij reageert

Deze man moet voorgoed worden uitgesloten voor welk tournooi dan ook en ook zijn club moet hem flink straffen want hij brengt zijn club in diskrediet en ik zou hem zo snel mogelijk verkopen nu het nog kan maar ik betwijfel of er nog een club intrapt , ik denk dat het nu einde oefening is voor Suarez en dat
Barcelona zich niet meer zal melden en terecht opzouten met de mafkees.

Met gedwongen therapie help je een hersenloos figuur als Suarez niet, hij zal zich liegend er doorheen helpen en na zijn schorsing weer vrolijk doorgaan met bijten en zich laten vallen.

Suarez heeft blijkbaar te veel stress, vorige wedstrijd zat hij ook al iedere keer te janken. Typisch verschijnsel van iemand die in het rode gebied zit.

Stel voor dat hij voortaan verplicht met een bitje moet spelen
voor de rest maakt het weinig uit of je hem 3 of 30 wedstrijden schorst.

Als ik Chiellini was had ik hem bij de braziliaanse politie aangegeven.

Er zijn twee dingen in het voetbal waarvan ik vind, dat die niet door de beugel kunnen.
Dat zijn spugen en bijten, de rest kan voorkomen.
Een elleboog is snel gebeurd en is van alle tijden, iemand een schop geven dat gebeurd in het heetst van de strijd.
Maar drie maal is scheepsrecht, deze jongen moet voor altijd geschorst zijn op internationale wedstrijd, om hem helemaal te bannen gaat te ver.

25 juni 2014 om 13:54

Zo typisch dat er maar 1 groep is die Suarez levenslang wil opsluiten en zn tanden uit zn bek rammen: Ajax haters. Die grijpen elke kans aan om Ajax supporters ergens bij te betrekken en een sneer uit te delen naar de club die volgend jaar gewoon weer bovenaan staat.

Arme jongen. Dit gaat over Suarez, niet over Ajax. En ja, clubvoorkeur speelt een rol bij het verdedigen van Suarez, maar datzelfde geldt voor het neersabelen. Net zoals Barcelona supporters Pepe een gek vinden en Real supporters Busquets een dwaas.

Haha vind het altijd mooi dat die Robbie Savage het recht meent te hebben hier iets over te mogen zeggen, er is volgens mij geen grotere recidivist op de voetbalvelden te vinden als hij in het verleden was.

Maar buiten dat is het natuurlijk een belachelijke reactie van Suarez, het lijkt me echt een doodgoede jongen maar wel een met een steekje los.
Maar volgens mij kan de Fifa hem alleen schorsen voor interland voetbal, en een club gaat dit nooit overnemen daarvoor vertegenwoordigd hij gewoon teveel kapitaal. Eigenlijk is wat hij gedaan heeft een zegen voor Liverpool, nu wil geen club die hem kan betalen nog hebben.

Ik vind het niet normaal, maar zeg nou eens eerlijk,...is het erger dan de de doodschoppen die worden uitgedeeld? Er worden op het veld de meest idiote dingen gedaan die ook niet door de beugel kunnen,
Zonder dit goed te praten, vind het het allemaal wel hypocriet, die Ballotelli ging in de eerste helft ook even met een soort karate-trap te keer. Alle Italianen liepen zich 75 minuten lang als idioten aan te stellen, deden aan spelbederf van het hoogste niveau. Ik heb aanslagen op enkels en achillespezen gezien, "daar lusten de honden geen brood van"
Dan is dit allemaal wel heel schijnheilig, het is belachelijk en dom, maar niet anders dan een opzettelijk elleboog of willekeurige doodschop, daarover nooit zoveel ophef.

Kortom schijnheilige prietpraat, als je niet alle die andere idiote acties op dezelfde manier beoordeelt.

25 juni 2014 om 13:20

Er is hier helemaal niemand die grove tackles goedpraat. En zeker bij tackles waarbij de man het doelwit is mogen spelers van mij prima fiks geschorst worden. Gebeurt ook gewoon. Alleen zijn tackles negen van de tien keer inherent aan het spel. Een bijt is dat nooit. Bovendien kan een bijt ook nog eens gevaarlijk zijn qua infecties, is het extreem pijnlijk en kan het voor forse tijd een lelijk litteken opleveren.

En boven alles spreken we hier over een recidivist, die een gevaar is voor mensen in zijn omgeving en die zich totaal niet in de hand kan houden. Als directe tegenstander zou ik mij wel twee keer achter de oren krabben om Suarez volledig uit de wedstrijd te spelen, wetende welke consequenties dat mogelijk kan hebben. Prima dat je zo'n kerel een hele abnormale schorsing wil geven. Hij leert niet.

25 juni 2014 om 14:08

gelukkig kan een openwond aan hoofd of been geen infectie oplopen en is er geen kans op littekens...en waar komt toch het vergoedelijke van wandaden vandaan als het gaat om gerichte aanvallen met armen en benen bij het voetbal?? omdat het normaler lijkt? er is geen enkele reden te verzinnen (voor een normaal mens) dat een gerichte aanval om iemand te verwonden/uitschakelen in het voetbal is goed te praten...ongeacht welk lichaamsdeel hiervoor word gebruikt...geweld op de man af is niet inherent aan voetbal of sportief gedrag....inherent aan kickboxen misschien maar niet aan voetbal...en een aanval op enkels, knieen, gezicht of achterhoofd leiden tot ernstigere schade dan een beet..zeker bij een gewoon gezond persoon...een gebroken scheenbeen heel je niet met een tetanusprikje (indien nodig)

25 juni 2014 om 14:27

Dus de schade is relevanter dan de intentie bij de stafmaat als ik jou moet geloven? Dat moet ik maar maanden geschorst worden toen ik bij een corner op een keeper viel en hij daarbij zijn been brak. En vervolgens gaan we bijten en krabben gedogen want dat levert toch geen blijvende schade op. Goed om te weten. En goed dat jij niet in de arbitragecommissie zit bij welke voetbalbond dan ook.

25 juni 2014 om 15:20

Wat een kul, zo trek je het uit zijn verband!
Ik vind de enorme ophef niet in verhouding, bij een kopstoot schreeuwt ook niet iedereen om jaren schorsing, terwijl ik dat echt vergelijkbaar vindt. Pepe 1 wedstrijd!!!
Ik vind dat het wel bestraft moet worden, maar we moeten geen "moord en brand" schreeuwen, terwijl er in het veld aanslagen worden gepleegd die vele keren gevaarlijker zijn!!

25 juni 2014 om 15:29

Chiellini heeft de hele wedstrijd niets anders gedaan dan vallen en zuigen bij Suarez., dat is geen reden om te bijten, maar ook niet om iemand een doodschop te verkopen.
Het is vergelijkbaar en de term recidivist is ook vreemd, want daar stikt het van.
Pepe, Ballotelli,en nog veel meer zijn recidivisten, maar niemand gaat zo tekeer over hen. Ik keur niets goed, maar ik vind het allemaal buiten proporties, Bij een doodschop moet je ook zo fel reageren en niet zeggen dat dat in het spel zit opgesloten.
Ik vind al dat theater van Chiellini en bijvoorbeeld Thomas Müller ook erg storend en vormen van anti-voetbal!!.
Ik vind al die ophef een beetje misplaatste verontwaardiging.
Gewoon schorsen en verder gaan met het toernooi

Altijd weer jammer dit soort dingen. Ik als voetbal liefhebber moet me telkens maar weer gaan verdedigen tegenover mijn vrienden dat rugby in alles een betere sport is.
Van mij mogen ze dit soort dingen keihard aanpakken, zodat het wellicht iemand afschrikt...

Iemand die om dit incident roept dat Suarez voorgoed moet worden opgesloten is zelf niet goed bij z'n hoofd. Haha, wat lopen er toch een stel idioten rond.

Het is absoluut niet goed te praten deze beet, maar een elleboog ook niet. Eveneens meerdere benen brekende overtredingen of gedragingen zoals Balotelli en Barton.

Ik snap persoonlijk de heisa niet zo, Suarez zal geschorst worden want daar is een orgaan voor die 10 camera posities heeft die zijn 3e bijt incident hebben vastgelegd. Wacht het gewoon rustig af ipv dingen te roepen die te dom klinken om serieus te kunnen nemen.

Suarez is gewoon een wereld voetballer die gestoord is, daar hebben we ik het verleden al genoeg van gehad om Cantona maar even als voorbeeld te noemen. En die wordt vandaag nog op handen gedragen.

Laten we het vooral ook niet overdrijven, did Chiellini die?

Danny Mills is nog steeds boos over de uitschakeling. Als je hiervoor de gevangenis in moet, dan ook voor elke harde overtreding waarbij je iemands been kan breken. Of ellebogen (kan je tanden kosten), of handen richting de hals (levensgevaarlijk).

Schorsen zal zeker niet helpen, dat is wel gebleken.
Gewoon al zijn tanden trekken (zonder verdoving) dan een kunstgebit aanmeten en dit moet ie iedere wedstrijd verplicht uitleggen........ probleem opgelost.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren