Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax presenteert nieuwe partner: ‘Het grootste Chinese bedrijf in Nederland’

Laatste update:

Ajax belegde donderdag een persconferentie samen met technologiebedrijf Huawei. Er werd gefluisterd dat de telefoongigant uit China de hoofdsponsor zou worden van de Amsterdammers, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Ajax meldt via de officiële kanalen dat Huawei officiële partner van Ajax en de Amsterdam ArenA is geworden. Het Chinese bedrijf tekende een sponsor- en een technologieovereenkomst en men gaat onder meer aan de slag met het wifi-netwerk in de Amsterdam ArenA.

/

“Huawei is het grootste Chinese bedrijf in Nederland en past daarom perfect bij onze ambities”, laat directeur Edwin van der Sar namens de club optekenen. “Bovendien is Huawei een zeer innovatief bedrijf en hun technologische oplossingen zullen ons in staat stellen gratis wifi te bieden aan onze supporters.”

Het gerucht dat Huawei aan de slag zou gaan als hoofdsponsor van Ajax bleek dus niet te kloppen. De Amsterdammers zijn dus nog altijd op zoek naar een opvolger voor Aegon, dat onlangs instemde om zes maanden langer hoofdsponsor te blijven. Huawei is geen onbekende in de Europese sportwereld: zo is het een grote sponsor van Borussia Dortmund.

Denk je dat Huawei in de toekomst alsnog hoofdsponsor wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Mooi, weliswaar geen hoofdsponsor maar wel een hele goede stap!
Is gewoon een gigantisch bedrijf dat ongelofelijk hard in opkomst is.
Hiermee vergroot Ajax ook weer hun potentieel in de Chinese markt.

Kan je als ajacied alleen maar blij mee zijn!

22 mei 2014 om 15:31

Nederlandse clubs zijn niet populair in China, en ik kan het weten want ik woon er.
Nederlandse spelers en het Nederlands elftal zijn dan wel weer populair, de meeste Chinezen zijn wel fan spelers zoals Van Persie, Sneijder, Van Der Vaart , Robben en Van Bommel.
Ik denk niet dat Ajax een enorme stijging in de verkoop van de shirts krijgt maar Huawei is wel een gigantisch bedrijf en zal wel lekker veel centjes meebrengen.

22 mei 2014 om 16:09

Wat niet is, kan nog komen... Als je het niet probeert, dan zal het ook niet veranderen... Denk ook niet dat dat het (hoofd)doel van deze deal is... Eerder andersom: de naamsbekendheid van huawei in nederland en europa vergroten... Anders was ajax huawei wel gaan sponseren xD

22 mei 2014 om 19:50

Wordt je soms geloofwaardiger omdat je beweert dat je in China woont???
Dat je er woont zegt nog niet dat je verstand van zaken hebt.

22 mei 2014 om 20:47

Betekent wel dat hij meer recht van spreken heeft dan jij, jij bent zo te zien namelijk niet eens de Nederlandse taal machtig.

22 mei 2014 om 21:22

Och meneer Jensiehh heeft een keer extra op zijn spelling gelet en denkt nu als de perfecte Nederlander uit de koker te komen rollen.
Wist niet dat er 'leraren' actief waren op Vz.

Je kan het prima lezen dus niet zo bijdehand doen jensie.

22 mei 2014 om 21:55

Jensiehh jochie toch, ik durf eerder met jou te wedden dat je als geboren Nederlander, niets weet van de Nederlandse taal. Want jij denkt dat je de Nederlandse taal machtigt bent omdat je die twee zinnen van je hebt kunnen voltooien met behulp van één of andere spellingscontrole.

Verder ga ik geen woorden aan jou vuilmaken want je bent het gewoon niet waard.

22 mei 2014 om 16:33

Nu ja, aangezien Huawei dit dus al bij een groot aantal andere clubs in Europa doet zie ik niet echt hoe Ajax zich hier mee op de Chinese markt gaat onderscheiden. het is juist Huawei die dit om de naamsbekendheid doet.

22 mei 2014 om 18:44

Ach, Arsenal, Psg, etc. hebben deze samenwerking ook. Het is echt niet dat Ajax opeens extreem populair gaat worden in China/azië.

Huawei is al enorm dominant op de Nederlandse markt, Ajax sponsoren draagt nou niet echt bij aan groei denk ik.

Tja, het stelt niet erg veel voor dus. Van gratis wifi wordt mijn hart nou ook niet bepaald warmer, ben te druk bezig met de wedstrijd kijken

Ben overigens wel benieuwd wie nu de sponsor gaat worden.

22 mei 2014 om 14:58

Maar op de hoogte blijven van andere wedstrijden gebeurd wel vaak. Heb me toch vaak gestoord aan de slechte verbinding. Helemaal als je nog even voor de wedstrijd een appje wil sturen oid.

22 mei 2014 om 15:41

Alsof je daar tijd voor hebt. Als je het een beetje goed doet sta je 100 minuten lang met 2 halve liters pils in de klauwen.

22 mei 2014 om 16:07

Tsja..wellicht ben ik dan wat saai, maar een goede Wifi verbinding in de Arena vind ik toch wel belangrijk. Er zijn momenten dat ik ook even check hoelaat de tram vertrekt, of in de rust even wat vrienden een appje stuur om ze op de hoogte te houden. Zo gek is dat niet, lijkt me .

22 mei 2014 om 21:24

Daar heb je echt wel de tijd voor hoor.
Ik zit meestal minimaal 30 minuten voor aftrap in het stadion, dan zit ik meestal het wedstrijd boekje door te lezen en even op mijn telefoon... ja daar heb je tijd voor.

Ook tijdens de rust is het leuk om even te lezen (via de NOS en co.) hoe de andere clubs het doen(concurrentie bijvoorbeeld).

Maar buiten dat, ik zit nooit op wifi, 4G is sneller in de Arena.
En ik ben bijna altijd met de auto... dus 2 halveliters pils lijkt me geen strak plan.

22 mei 2014 om 15:05

@ Dutch canada

Het ziet er naar uit dat er gewacht word tot 1 januari 2015. Vanaf dat moment worden in principe gokbedrijven toegelaten als shirtsponsors en kunnen daarmee langdurige contracten afgesloten worden. Zo kan je denken aan Unibet, maar voornamelijk denken aan jongens zoals Bwin die gewoon flinke bedragen kunnen neer leggen.

Desondanks moet je bij deze deal veel verder kijken dan de gratis wifi.
Huawei is ongelofelijk toonaagevend in China en na Apple is het één van de best verkopende merken in de oosterse markten. Wanneer je daarmee als Ajax dus promotie kan voeren zitten er ongelofelijk veel indirecte commerciele belangen aan vast.

Ajax hoeft het geld niet te verdienen op Huawei, maar juist op de volgers van Huawei!

22 mei 2014 om 15:11

Geruchten gaan dat die markt pas opengaat op 1 januari 2016.

22 mei 2014 om 15:25

@ Arie Vink
Ik erger me ook aan de verbinding, en voor een appje zou het idd een mooie uitkomst zijn. Maar ik heb liever dat de prioriteiten ergens anders liggen o.a het stadion een Ajax gevoel (kleur) geven. Maar ja, alle kleine beetjes helpen.

@ D-Bergkamp
Ik ben benieuwd, Ik vraag me af of Nederland en Ajax wel interessant genoeg is voor een gokbedrijf. Bwin zou idd zeer mooi zijn.

Wat betreft het verder kijken, ik ben dan ook zeer benieuwd naar de details van de samenwerking. in hoeverre Ajax hier bijvoorbeeld profijt van heeft. Vooralsnog zie ik het er nergens in terug dat dit ook buiten de Nederlandse grenzen een lucratieve deal is.

22 mei 2014 om 15:26

Nee volgens mij was het zo goed als zeker januari 1 2015!!!

22 mei 2014 om 16:26

Huawei heeft al dezelfde sponsorovereenkomsten met een aantal andere clubs in Europa waaronder oa Borussia, Milan, Arsenal, Psg, Atletico. Meestal gaat het om mobile sponsorhips (milan, Psg) of technology sponsorships (borussia, Arsenal, Ajax).

Ze zijn even shirtsponsor geweest van o.a. Real Vallecano.

Of er aan de reclamekant veel verdiend gaat worden door Ajax vraag ik me af. Dit soort deals werkt juist andersom, Huawei zoekt naamsbekendheid in Europa en levert daarvoor diensten in ruil.

22 mei 2014 om 15:17

stelt niets voor ? huawei is op dit moment nog de 3e grootste chineze bedrijf ter wereld achter samsung, en het zal in de toekomst alleen maar groter worden.

22 mei 2014 om 15:33

@narsingh

Ik zeg niet dat het bedrijf niets voorstelt, maar de deal.

22 mei 2014 om 15:39

Nou niet liegen! Samsung is Koreaans

22 mei 2014 om 15:50

klopt ja koreaans.

22 mei 2014 om 15:51

hahahahaha, en Heineken is Duits!

22 mei 2014 om 16:50

China en Azie zijn niet hetzelfde. Een ding kenmerkt alle Aziatische landen. Voetbal is gokken.

22 mei 2014 om 17:04

Huawei heeft een omzet die een fractie is van de grote Chinese banken of oliemaatschappijen. In z'n sector is het een van de grootste, maar op de ranking van Chinese bedrijven verdwijnt het gewoon. Wel een Chinees bedrijf met de meeste naamsbekendheid in Europa.

Dat zou betekenen dat KPN minder actief wordt in de Arena? Dat terwijl ze niet zo lang geleden nog nieuwe technologieën hebben opgehangen. Afijn, iedereen van Ajax heeft straks een Huawei telefoon. Niets mis mee.

22 mei 2014 om 14:59

In principe maakt Huawei de communicatie-equipment die een bedrijf als KPN gebruikt om netwerken mee te op te zetten dus weet niet of dat betekent dat KPN gewoon de equipment van Huawei gaat kopen of dat Huawei zelf de wifi gaat aanbieden.

22 mei 2014 om 15:08

@ Tomas,

Dat gratis Wifi is natuurlijk omdat Huawei ook iets van Ajax wilt hebben. Want de potentie is voor Ajax overduidelijk. Is namelijk 1 vn de grootste merken in de oosterse markten. Ze zijn er bijna net zo verzot op als bijvoorbeeld op Apple. Met deze deal en de juiste promotie creeer je een gigantische market in bijvoorbeeld China. Direct levert de deal dus waarschijnlijk weinig geld op, aangezien het bedrag van Huawei niet grandioos zal zijn. Maar indirect zal Ajax gegarandeerd geld gaan verdienen aan deze deals.

Tja en gratis Wifi, als je moet kiezen tussen KPN of Huawei is de keuze snel gemaakt.

22 mei 2014 om 15:28

Ik heb sinds die actie van KPN ook 4g in de arena. KPN is ook een van de investeerders geweest in de arena.

Oké, geen hoofdsponsor maar wel partner. Prima oplossing! Ben nu wel erg benieuwd naar die hoofdsponsor. Dan toch een gokbedrijf?

22 mei 2014 om 16:37

Ik heb geruchten gehoord dat bwin evt interesse zou hebben, maar het waarheidsgehalte daarvan durf ik niet in te schatten (al zal het eerder niet waar zijn dan wel). Voor mij hoeft dat sowieso niet. Dan loop ik nog liever met een biermerk op mn borst rond, terwijl ik ander pils lekkerder vind

Mooi om te zien, de invloed van Chinezen en hun telefoons worden zo steeds groter in de Arena en dat versterkt de identiteit van de club.

22 mei 2014 om 15:02

Invloed van Chinezen en hun telefoons wordt steeds groter....

Waarom dragen belchinezen bij aan de identiteit van de club?

22 mei 2014 om 15:04

Ja, wat Jansen zegt haha, waar heb jij het over...

Er is al gratis wifi in de Arena dus ik snap de overeenkomst niet. Misschien een nieuwe hoofdsponsor?

22 mei 2014 om 21:26

Niet alleen wifi hoor, ze gaan de gehele 'hardware' verzorgen voor de Arena dacht ik.

Toch een bittere pil dat zo'n bedrijf het niet aandurft / niet wil om hoofdsponsor te worden. 10 miljoen is zakgeld voor die jongens.

22 mei 2014 om 15:24

Ze wouden wel, maar boden 8 miljoen per jaar (volgen de geruchten) in plaats van de 12 die Ajax nu ontvangt van Aegon. Scheelt zo'n 20 miljoen in 5 jaar tijd en daarom kijkt Ajax nu verder.

Dat ze nu wel enkele miljoenen voor die 3 jaar ontvangen van Huawei als "partner" is dan weer wel mooi meegenomen. Misschien dat ze het inderdaad na 3 jaar wel aandurven om hoofdsponsor te worden.

22 mei 2014 om 15:28

Volgens mij betaalde Aegon tussen de 10 en 12 miljoen. Iets dichter bij de 8 die geboden zou zijn.

22 mei 2014 om 15:30

Volgens mij was de echte reden gewoon dat Ajax meer verwacht van een gokbedrijf dan van Huawei, sinds bekend werd gemaakt dat de gokmarkt open gaat in 2015 hoorde je ook weinig meer over Huawei

22 mei 2014 om 15:34

Polop Ajax is de afgelopen 4 jaar kampioen geworden. Ik denk dat ze daarom de nodige bonussen wel binnen hebben gespeeld en dus aan die 12 miljoen zaten.

Lijkt me een goede sponsor.
Ik verwacht dat Bwin dan hoofdsponsor/shirtsponsor wordt.

22 mei 2014 om 15:17

Het is afwachten hoe de wetgeving gaat veranderen. Momenteel mogen bedrijven die aan kansspelen doen geen hoofdsponsor worden. Maar wellicht dat hier binnenkort iets aan gaat veranderen zodat Ajax vanaf 1 Januari 2015 een andere hoofdsponsor kan hebben.
Vandaar dat het contract met Aegon maar voor een half jaar is verlengd ipv een jaar.

22 mei 2014 om 15:25

Inderdaad, daarom verwacht ik ook dat een bookmaker het wordt.
Ik verwacht Bwin omdat zij vaak al shirtsponsor zijn geweest en nog steeds topclubs sponsoren bv. Real Madrid, Manchester United, Juventus en Bayern München.
Maar het zou ook Unibet kunnen worden.

22 mei 2014 om 15:33

En ook al zal de wetgeving qua gokken veranderen, wil dat nog niet zeggen dat reclame maken hiervan toegestaan wordt, zie bijvoorbeeld het roken, ook legaal, maar reclame verboden.
Ook worden de geruchten hardnekkiger dat het nog met 1 jaar wordt uitgesteld, dus pas in 2016 de markt pas opengaat.
Ben heel benieuwd, die gokkantoren betekent wel nieuwe kansen in het sponsoren zoeken.

22 mei 2014 om 16:02

@wandering,
het hele wetsvoorstel gaat over het veranderen van reclame voor kansspelen. Ik citeer:

"de Nederlandse regering is namelijk bezig de regelgeving voor de gokmarkt in de Nederland te vernieuwen en per 1 januari 2015 moet de deze rond zijn. Bookmakers uit het buitenland zoals Unibet, 888sport en Bwin mogen dan in Nederland reclame maken (denk aan clubsponsoring) en o.a. online casino en online poker op internet aanbieden.
Deze zomer zal meer duidelijkheid komen als de regering de wet nader invult. Vervolgens kunnen bookmakers een licentie aanvragen en mogelijk sponsorcontracten afsluiten. Met de komst van buitenlandse wedkantoren komt naar verwachting zo’n 100 miljoen reclame geld mee naar ons land."

22 mei 2014 om 16:13

Aha bedankt afcavosje
Ik dacht dat de wet ging over het toelaten van externe partijen tot de gokwereld, dus zeg maar deze zin
"en o.a. online casino en online poker op internet aanbieden."

Maar het gaat dus ook over reclame maken thx, ben benieuwd hoe het afloopt en of het zonder restricties mag.

Dus binnenkort heeft ook China alle persoonlijke gegevens opgeslagen van iedereen die het Wi-Fi netwerk gebruikt in de Arena...

22 mei 2014 om 15:45

Handig. Bij de aanschaf van een nieuwe Huawei zetten ze je hele berichtengeschiedenis gewoon even over.

Dit lijkt mij wel positief nieuws. Een samenwerking met vele mogelijkheden. Daarnaast zou het mij niet verbazen als Huawei en Ajax dit als opstapje gebruiken en dat er uiteindelijk alsnog een hoofdsponsorschap uit voortvloeit. Dat zou ik overigens wel toejuichen. Ik denk dat Ajax aan Huawei een zeer goede hoofdsponsor zou hebben, die ieder jaar een leuke bijdrage aan de begroting doet en daarnaast veel potentie heeft door de markten die het kan aanboren.

22 mei 2014 om 15:09

@ Ajaxadam020

Wat dacht je van een shirtsponser als Bwin voor 10 mil per jaar. En Huawei als extra partner?
Dan pak je 2x bonus naar mijn idee!

22 mei 2014 om 15:28

Huawei betaalt ook miljoenen aan Arsenal, en daar is het maar een algemene sponsor.

22 mei 2014 om 15:33

Het bedrag dat ze aan AFC betalen zullen ze natuurlijk niet aan Ajax betalen. Maar alle beetjes helpen. Ajax is de laatste tijd sowieso veel bezig met het binden van sponsoren en partners. Goede zaak want op alleen een hoofdsponsor kan je niet bouwen.

22 mei 2014 om 16:10

@D-Bergkamp

Dat alternatief klinkt ook geweldig, maar hoe concreet is de interesse van Bwin in Ajax?
Daar ben ik namelijk niet geheel van op de hoogte.

Gratis wifi in de Amsterdam Arena?????
Niets nieuws onder de zon.

Er is een club die al een project "connected Stadium" opgestart heeft (inclusief een Content Management System) maar die bevindt zich dan ook in het technologisch innovatieve centrum van Nederland.....

22 mei 2014 om 15:22

@ Oleguapa

De Arena heeft al gratis Wifi van Kpn, het is inderdaad dus niets nieuws onder de zon. Een zinloze sneer naar Ajax en de Arena toe. Jammer dat je zo moet reageren. Huawei zal ook iets willen zien voor hun relatie onderling.

22 mei 2014 om 15:39

zo'n reactie geeft oleguapa bij alle topics die over Ajax gaan. Ik kan begrijpen dat hij erg opkijkt tegen Amsterdam. Maar een beetje objectief reageren zou ook wel fijn zijn.

Mooi dat ze zo'n grote naam als partner aan zich heeft weten te binden!


@oleguapa

Ik kan humor best waarderen. Alleen heb ik het gevoel dat je dit meent. Dat zegt erg veel over jou! Blijf lekker weg uit de topics die over Ajax gaan i.p.v. constant negatief te reageren.

22 mei 2014 om 15:40

@D-Bergkamp

Welnee jongen.
Dat KPN Wifi netwerk (2G-3G-4G) is niet geschikt voor grootschalig gebruik vanwege de onvoldoende bandbreedte en snelheid.

Huawei gaat nu los van dit KPN wifi netwerk een state-of-the-art wifi voorziening installeren (een open wireless lan) geschikt voor grootschalig gebruik en voldoende snelheid (overigens zonder Cms) en dat is dus elders al gestart.

Je moet je eens wat beter op de hoogte stellen of een toepasselijke IT cursus volgen en niet een zinloze sneer naar mij toe maken.

@sportweek86
Als je ""op" wijzigt in "neer" dan zit je dichter tegen de waarheid aan

P.s.
Ijdele hoop die toevoeging van jou...

22 mei 2014 om 16:04

Kom jij zo vaak in de Arena dat jij weet dat het niet geschikt is voor grootschalig gebruik? Ik kom vaak in de Arena en de wifi van KPN werkt altijd perfect.

22 mei 2014 om 16:10

Lees reactie #54 eens..........
Waarschijnlijk was jij de enige op dat moment die met een mobieltje op het 3G netwerk aan het spelen was..

22 mei 2014 om 16:16

oleguapa,

Mooi stukje technologie, realisatie mogelijk al tijdens het komende seizoen.

Kan je mooi live meekijken naar de doelpunten van de concurrentie via het mobieltje.

Als dat goed gaat functioneren zal je ongetwijfeld bij de grote clubs ook zulke ontwikkelingen kunnen bewonderen.

Mooie sponsor er bij voor Ajax, de Chinese markt gaat zich langzaam maar zeker openen voor onze club.

22 mei 2014 om 16:24

oleguapa,

Vertel gewoon even hoe jij aan je info komt van wat De Arena wel of niet heeft aan netwerk-verbinding. Beetje dat nerd-taaltje is wellicht leuk voor jouw, maar hier wilt men liever weten hoe jij aan je info komt wat voor een verbinding De Arena heeft en hoe jij weet wat Huawei allemaal gaat doen in De Arena.

22 mei 2014 om 16:33

Computable, een vakblad voor ICT professionals.

Zoek het verder zelf maar op...

22 mei 2014 om 16:03

Ach Oleguapa, wat geeft het? Psv en UPC hebben al zo een project en nu gaat Huawei met het Wifinetwerk van de Arena aan de slag. Dat een club daar eerder meer was interesseert me niet zoveel. Maar van harte!

22 mei 2014 om 16:08

Huawei heeft een dergelijk wifi netwerk al aangelegd bij Borussia Dortmund.

Het innovatieve zit dus in feite niet in de aanleg van een Wifi netwerk voor grootschalig gebruik in samenwerking met UPC maar wel de deelname van Infostrada Sports die voor het CMS zorg draagt.

22 mei 2014 om 16:13

Wat maakt het "connected stadium" project dan nog mooier dan een goede verbinding? Ben geen technicus, dus in mijn ogen is een goede Wifi verbinding voldoende in een stadion.

22 mei 2014 om 16:22

Het beschikbaar stellen van mobiele apps met een daarachter liggend content management systeem.
Daar heb je een hoogwaardig wifi netwerk voor nodig, zeker bij grootschalig gebruik.

22 mei 2014 om 16:31

Joepie...een Cms....lekker met z'n allen op een mobieltje naar plaatjes, video's en andere info kijken terwijl je in het stadion zit. Wat een uitvinding!

Wat dacht je van gewoon de wedstrijd kijken en je team aanmoedigen?

Zo boeiend is een Cms niet en overigens volledig afhankelijk van wat PSV daadwerkelijk met deze mogelijkheden gaat doen (welke content ze via dit systeem gaan managen dus).

Naar mijn mening zal dit gering zijn, aangezien de meeste mensen toch gewoon de wedstrijd willen kijken. Wat filmpjes, wat foto's, mobiel programmaboekje en wat info over spelers ed. Hoera!
Je doet alsof ze bij PSV een nieuwe wereld hebt ontdekt.

22 mei 2014 om 16:32

Ik lees hier reacties waarbij men zegt dat je eigenlijk helemaal niet op je mobiel moet kijken en gewoon lekker op de wedstrijd moet letten. Ben het daar niet helemaal mee eens, omdat een appje zo nu en dan wel erg handig kan zijn, maar mobiele apps downloaden omdat je in het stadion zit...gaat dat niet wat ver? Is een goede Wifi verbinding niet voldoende? Lijkt me ook behoorlijk prijzig.

Nogmaals..ik ben geen technicus. Sterker nog, ik ben een leek als het om de huidige technologie gaat. Wellicht is er wel zoveel vraag naar, dat het logisch is dat men zo een project opstart.

22 mei 2014 om 16:40

Daar is natuurlijk vooraf onderzoek naar gedaan of er inderdaad behoefte is aan een "connected stadium" oplossing.
Overigens werkt dit ook buiten het stadion.

Ik vind het wel een aardige technologische ontwikkeling, maar eerlijk gezegd zal ik daar persoonlijk weinig tot geen gebruik van maken.
Als ik in het stadion zit dan volg ik intensief de wedstrijd en heb ik geen behoefte c.q. tijd om met een mobieltje aan de gang te gaan.

22 mei 2014 om 21:31

Er is geen enkele club waar mensen niet massaal naar hun telefoontjes grijpen voor de wedstrijd, in de rust en na afloop.
Ook tijdens de wedstrijd zijn er meer dan genoeg mensen die even op hun telefoontje kijken...
Niks mis mee tenzij je iets met mieren hebt...

22 mei 2014 om 22:11

Natuurlijk is een "connected stadium" functioneel en voorziet het in een behoefte, alleen voor mij geldt die behoefte niet zo.

In de regel bezoeken we met een man of zes de thuiswedstrijden van PSV en dit seizoen is er genoeg stof geweest voor (verhitte) discussies voor, na, tijdens de wedstrijd en in de rust....

P.s.
Huawei gaat een open wireless lan aanleggen in de Arena en dat is qua performance, snelheid en connectivity voor grootschalig gebruik veel beter geschikt dan een 3g/4g netwerk infrastructuur.
Dit Huawei wireless lan staat volkomen los van het 2G-, 3G- en 4G-netwerk dat KPN eerder samen met Vodafone en T-Mobile heeft aangelegd.
Ik vermoed dat je wat netwerk infrastructuur zaken door elkaar haalt.

22 mei 2014 om 22:01

Je bedoelt die club in de slimste regio ter wereld?

Maar wifi in een stadion is inderdaad niets nieuws. Zeker niet als je ziet dat internetaanbieders werken aan een grootschalig wifi-netwerk over heel Nederland.

Wifi in een stadion , hoort niet.
Je bent in een stadion voor het voetbal, en moet je telefoon dan gewoon in je pocket houden!

22 mei 2014 om 15:35

Fijn dat er tenminste één is die voor iedereen bepaalt hoe die zich in een stadion dien te gedragen.

22 mei 2014 om 15:39

Ga jij lekker in een stadion staan met 90 minuten je telefoon voor je hasses. Ken je beter thuis blijven.

Die telefoons zorgen ook voor zoveel sfeer.

22 mei 2014 om 15:44

Als ik eerlijk ben kan ik mij nog wel een aantal wedstrijden herinneren waarop ik zou willen dat ik thuis was gebleven. Natuurlijk is het idealiter veel beter als iedereen in de wedstrijd opgaat en zijn team vol hartstocht aanmoedigt. Alleen soms doet het spel soms zo'n pijn aan je ogen en is de wedstrijd zo slaapverwekkend dat je god op je blote knieën mag danken als je een goed werkende Wifi verbinding hebt.

22 mei 2014 om 16:02

Dat het irritant als mensen gaan belle is waar, maar jij en ik gaan daar niet over, vind het al irritant als het in de winkel of gewoon op straat is, maar als iemand op teletekst o.i.d. kijkt wat andere clubs doen, wat heb je daar voor een last van.

22 mei 2014 om 21:32

Frdon, en ja wie gaat er nou 90 minuten met een telefoontje voor z'n kop de wedstrijd volgen dan?
Drama queen, overdrijven is ook een vak vent.

22 mei 2014 om 15:40

Wifi zorgt er ook voor dat het reguliere netwerk minder wordt belast. Je wilt er niet aan denken dat er met een naaste iets gebeurd, terwijl jij zonder bereik in het stadion zit.

22 mei 2014 om 15:44

Wat heeft internetverkeer dan met het reguliere netwerk te maken, die je dus gebruikt bij het bellen?

22 mei 2014 om 15:51

Ik ben geen technicus, dus ik was in de veronderstelling dat 3g/4g via hetzelfde netwerk loopt als waar je over belt. Dat is dus niet zo?

22 mei 2014 om 15:58

Whatsapp gaat via het internet, skype idemdito

22 mei 2014 om 15:52

@frdon

Eigenlijk ben ik het wel met je eens. maar tegenwoordig is dat allemaal niet meer tegen te houden. Overal waar je mensen ziet zit iedereen op zo'n schermpje te kijken. Helaas, maar dat gaat nooit meer veranderen.

22 mei 2014 om 15:54

Klopt znathan, dat is laat we het zo zeggen "de jeugd"

Maar je kan het ze wel gewoon zo kut mogelijk maken door slechte wifi aan te bieden. Dan laat je het vanzelf.

22 mei 2014 om 15:58

hahah dat is waar. Misschien kijken ze dan ook nog eens naar de mensen met wie ze in het stadion zitten en heb je direct sociale controle (i.p.v. sociale media controle).

Lijkt me toch een tegenvaller. Vele Ajax supporters hier rekenden zich al rijk.

Valt me dan wel een beetje op dat men dan heel luchtig maar verwacht dat er dan wel een bookmaker aan zal komen die 10-12 miljoen per jaar neer gaat leggen voor shirtsponsoring in Nederland.

Nederland is natuurlijk maar een klein land dus ik vraag me af in hoeverre dergelijke bedrijven het rendabel gaan vinden om zoveel miljoen neer te leggen.

22 mei 2014 om 21:34

Omdat het 99% zeker was, totdat bleek dat de gokmarkt waarschijnlijk open gaat per 1 januari 2015.
Ajax wilde verder kijken, vanaf toen was het al duidelijk dat ze partner zouden worden voor Ajax en de Arena.... nu is het pas officieel, maar dit was al maanden bekend.

Goed nieuws voor supporters die naar het stadion komen van Ajax. 3G is nog steeds heel erg slecht tijdens wedstrijden. Als je 4G hebt dan is er geen probleem met het data ontvangst.. Echter als meer mensen dit netwerk gaan gebruiken zal het ook wel minder worden. Een goed 'gratis' Wifi netwerk is dus zeer welkom.

Overigens ben ik zeer benieuwd wie de nieuwe hoofdsponsor wordt van Ajax. Ik verwacht zelf dat Ajax in zee gaat met een gok bedrijf. Internet Gokken wordt per 1/1/2015 gelegaliseerd als ik het goed heb en dan zou een Bwin mooi binnen komen met een club als Ajax.

@foto: Pi-Air mag zich wel eventjes opfrissen. Ziet er niet fris uit op die foto!

Goed nieuws voor al die gasten die met ontbloot bovenlichaam achterstevoren richting eigen aanhang staan te hossen......
Kunnen ze op hun mobieltjes kijken hoeveel het staat

Leuk zo'n samenwerking, maar denk dat ajax liever een nieuwe shirtsponsor had willen presenteren, want dat levert toch wel iets meer op dan gratis wifi en waarschijnlijk een grijpstuiver her en der.

22 mei 2014 om 16:03

Nee man dit is juist top, wel verbonden met de club maar niet op het shirt, Aegon is heel galant geweest ook met de extra tijd en de miljoenen die Ajax daarvoor krijgt kunnen ze juist rustig opzoek naar een shirtsponsor zonder stress want zoals ik zei Aegon betaald gewoon nog even paar miljoen voor een half jaartje!

22 mei 2014 om 16:13

Leuk voor alle mensen die al jaren op hun geld wachten van Aegon (sprintplan e.d.) om te lezen dat die maatschappij zo "makkelijk" met hun geld om gaat.zwaar onterecht dat je het woord 'galant' in dezelfde zin durft te noemen met Aegon.
Aegon is niets meer dan een Dsb verhaal in het klein.

Maar goed het gaat hier over voetbal en voor Ajax is dit fijn om zo'n grote partner binnens huis te hebben.

22 mei 2014 om 16:16

Kom op jongens. Dit is geen luxe. Sponsoring vd eredivisie is gewoon dood.

Als Huawai al geen 10 of 20 miljoen op tafel wil leggen, zie ik het somber in. Ajax zou ook nu al afspraken kunnen maken onder voorbehoud van wetswijziging. |maar dat gebeurt ook niet. Er is gewoonweg weinig tot geen interesse.

Zie je het spelniveau vd eredivisie, is dat volstrekt begrijpelijk.

22 mei 2014 om 21:37

Aegon kreeg ook na het sponsorschap met Ajax te maken met staatssteun, die is vorig jaar of zelfs daarvoor al volledig afbetaald.
Ik en mijn pa hebben er nooit last van gehad, en beide zitten we nog steeds bij Aegon.
Aegon was en is ook net even een mega stuk groter dan Dsb.
Multinationals zullen zo 1,2,3 niet omvallen.

Er zijn ook Nederlandse bedrijven die dit soort dingen doen. Is echt typisch Nederlands. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen staan en je producten in China en dergelijke bestellen. Ondertussen allemaal wel lekker gaan klagen dat het zo slecht gaat met de economie. Dit soort bedrijven komen. dit soort multinationals komen/blijven alleen naar Nederland omdat de Nederlandse regering ze allemaal belastingvoordeeltjes belooft, maar ondertussen zorgen ze er wel voor dat ze met de productie hier wegblijven.

22 mei 2014 om 16:20

Ja en? Wat is nu precies je strekking? Is dit slecht of goed, wat bedoel je nu?
Geld dit voor Chinese bedrijven, of voor alle multinationals? En mogen bedrijven die voor de helft in Nederlandse handen zijn dan wel Shell, Unilever bijvoorbeeld? Mogen Nederlandse bedrijven wel buitenlandse verenigingen sponseren, of mag dat ook niet?
Dus eigenlijk begrijp ik niet zo goed wat jij bedoelt.

22 mei 2014 om 17:05

Ik bedoel dat we met zijn allen (vooral Nederlandse bedrijven) eerst in Nederland moeten kijken voor een dienst of product ipv altijd maar eens alles goedkoop uit het buitenland te halen. Dit geldt niet voor sponsoring, maar wel voor bijvoorbeeld de aanleg van Wifi in een stadion of verlichting, horeca etc.

Het word zo langzamerhand ontzettend zorgelijk. Nog steeds geen hoofdsponsor gevonden en nu blijkt ook Huawei er geen oren naar te hebben dus. Ik vraag me af welke namen er nog meer de ronde doen?

22 mei 2014 om 21:40

Denk je dat Ajax de sponsor bekend gaat maken voor 01-01-15? gek....

Niks om je zorgen om te maken, Huawei zou het worden maar omdat de gokmarkt open gaat wilde Ajax verder kijken, vanaf toen was het al duidelijk dat ze een partnership zouden aangaan, nu is dat officieel.... dat van het partnership was vorig jaar al bekend, nu dus officieel.

Overigens is dit niet het hele artikel, Huawei schijnt nog steeds een kanshebber te zijn.
De CEO van Huawei(weet niet of het die van de Nederlandse tak is) wilde geen commentaar geven op een vraag of ze alsnog sponsor zouden worden.

Ajax vind en heeft misschien zelfs al een hoofdsponsor maar mag en kan niks openbaar maken.

22 mei 2014 om 22:33

De Nederlandse tak heeft noch het budget noch de beslissingsbevoegdheid om sponsorovereenkomsten aan te gaan in de orde van grootte waar Ajax aan denkt.
Het hoofdkantoor in China beslist hierover.

22 mei 2014 om 22:40

Bedoelde de persoon die er bij was,
inderdaad Wang Dexian, CEO van Huawei Technologies Nederland.
Ik zeg overigens ook nergens dat Wang Dexian dat beslist, hij is immers wel het doorgeefluik vanuit china.
Hij zelf is ook geen Nederlander, maar dat is al te zien aan zijn naam.

Jammer, geen Chinese tekens ophet Ajax-shirt. Het zou leuk zijn voor anti-Ajax mensen, dan is er weer iets om over te zeuren.

22 mei 2014 om 22:41

Het huawei logo heeft niet veel chinees hoor, gewoon 'westerse' letters.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren