Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wenger baalt van aanstaande transfer Mata: ‘Het is niet eerlijk’

Laatste update:

Juan Mata staat op het punt om te transfereren van Chelsea naar Manchester United en daar is niet iedereen even blij mee. Arsenal-manager Arsène Wenger noemt de aanstaande overgang namelijk ‘oneerlijk’. Dat heeft alles te maken met het feit dat Chelsea in competitieverband al twee keer tegen Manchester United heeft gespeeld. Andere clubs krijgen wél Manchester United plus Mata te zien.

/

“Ik ben verrast”, zegt Wenger in gesprek met Sky Sports. “Mata is een geweldige speler en ze verkopen een geweldige speler aan een directe concurrent. Chelsea heeft inmiddels al twee keer gespeeld tegen Manchester United, ze hadden hem ook vorige week kunnen verkopen. Als je denkt aan de eerlijkheid voor iedereen, dan mag dit niet gebeuren.”

“Ik snap wel waarom Chelsea het doet en zij maken de regels ook niet, maar misschien moeten de regels in het kader van eerlijkheid worden aangepast”, aldus de oefenmeester. Mogelijk komt Wenger wel in actie tegen Manchester United met Mata. Beide partijen nemen het op 12 februari tegen elkaar op in het Emirates Stadium van Arsenal.

De transfer van Juan Mata is oneerlijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op welke positie moet Mata gaan spelen dan ? Hij is beter op 10 dan op de flanken...

23 januari 2014 om 13:58

idd, is in mijn ogen alleen een bepalende speler als die achter de spitsen speelt, maar daar heeft united al kagawa, fellaini, januzaj en evt rooney of van persie die daar kunnen spelen.
Snap daarom echt niet waarom united zon super groot bedrag betaalt voor een speler die moet spelen op een positie die al goed gevuld is, zo haal je toch geen rendement uit je aankopen, ik was gegaan voor een verdedigende middenvelder a la strootman. Denk dat andere spelers dan ook weer beter gaan spelen en dat een nummer 10 dan helemaal niet zo nodig was geweest.

Edit: een meesterzet van Mourinho?? Mata zou er maar voor zorgen dat andere titelkandidaten punten verspelen tegen chelsea..

23 januari 2014 om 16:12

Mata zal gewoon op 10 komen , Januzaj is een flankspeler en kagawa en Fellaini hebben het niveau niet gehaald waar ze in zaten bij hun oude clubs , + fellaini is gehaald als vervanger van Scholes en niet voor de 10 positie en daar is fellaini niet goed in mij ogen en de laatste tijd speelt hij ook niet meer , kagawa doet zijn best maar spectaculair is het nooit wat hij doet. ik zou Fellaini wel een CV willen zien want op het middenveld op de plek waar die nu word gebruikt komt ie te kort en CV heb je misschien wel wat aan hem omdat ie kop sterk is , ik hoop dat Mata komt aangezien United gewoon te kort komt op dit moment op elke positie niemand haalt zijn niveau dat ie zou moeten halen en hoop met mata dat het weer wat beter gaat en dan een fitte WR en RVP en dan kunnen ze weer punten pakken

23 januari 2014 om 16:53

Ik zou Kagawa nog niet opgeven, maar je kan alleen met Kagawa en Mata spelen als je Rooney/van Persie bankt, dus ik hoop voor United dat één van de twee na dit seizoen vertrekt. Dan zou je met Kagawa en Mata achter de diepe spits kunnen spelen, gecombineerd met één pure winger (januzaj). Mata komt dan meer in de bal en vervult zijn rol als spelmaker, terwijl Kagawa met zijn feilloze loopacties in de gaten kan duiken, zowel op de wing als centraal. Doordat je wel met één winger speelt, houd je de diepgang.

Fellaini is een goede dynamische CM die nog ritme en vertrouwen nodig heeft, maar een goede balafpakker kan geen kwaad nog. Als je dan met offensieve backs speelt, dan zie ik wel potentie in een United met Mata

Edit: ja ik weet hoe goed Carrick speelt, maar hij wordt ouder en per volgend seizoen denk ik dat hij fysiek dusdanig heeft ingeleverd dat hij niet als middenvelder in een topploeg mee kan.

De Gea
Rafael
Evans
Jones
Baines/Shaw
*aankoop*
Fellaini
Januzaj
Mata
Kagawa
RvP/Rooney
23 januari 2014 om 17:28

Doe bij aankoop maar gewoon Carrick. En je kan deze opstelling nu wel spelen gezien van Persie en Rooney in de lappenmand liggen, maar wat als ze allebei weer fit zijn?

23 januari 2014 om 19:58

Één van de twee weg doen. Rooney loopt consequent te dreigen met een vertrek en je kan dit moeilijk weer gaan belonen met een hoger salaris. Als hij zo ontevreden is moet je hem maar laten gaan. Mocht Rooney blijven, dan kan je wellicht Van Persie laten lopen, al vind ik Robin de beste speler uit de PL. Als zijn medespelers inderdaad zo zat van hem zijn en als RvP inderdaad zo zat is van Moyes, dan is het misschien beter om uit elkaar te gaan. De aanwezigheid van én Rooney én RvP in de basis zorgen ervoor dat je Mata heel lastig optimaal kan laten renderen.

Bij aankoop kan Carrick inderdaad, maar ik denk dat United zich daar per volgend seizoen wel echt moet versterken. Kan je eventueel kijken naar een Bender, Gundogan (al is dit iets te aanvallend) of Matuidi die het naar verluidt gezien heeft bij PSG en één van de beste spelers op zijn positie is.

Hahahaha, Slim gedaan door Chelsea. Dat moet gezegd worden

23 januari 2014 om 13:39

Haha zeker!

Alleen het bedrag vind ik wel weer jammer. 44 miljoen is te weinig

Mata is een topper, tel daarbij op dat het een Winterse transfer is en ook nog is aan een grote concurrent. 60 miljoen zou op z'n plaats zijn.

23 januari 2014 om 13:46

44 miljoen te weinig..? Voor 6 miljoen meer had je 9 özil. En dat is toch wel een wereld van verschil met mata.

23 januari 2014 om 13:48

Als Bale 91 miljoen kost, kost Mata wel rond de 55. Vind je niet?

23 januari 2014 om 13:56

Ozil is in de huidige markt zeker 70 miljoen waard. Waar gaat het heen met die bedragen.

23 januari 2014 om 14:42

Mata heeft superweinig gespeeld. Dan ben je geen 44 miljoen waard. Max 35

23 januari 2014 om 14:44

Ik vind 44 miljoen voor een bankzitter toch vrij veel, maar kan aan mij liggen

23 januari 2014 om 14:58

Hij is onterecht op de bank gekomen. Doet niets af aan z'n wereldtop kwaliteiten. Pure klasse deze speler

23 januari 2014 om 14:59

Natuurlijk is het een klasse speler, maar normaal gesproken daalt de waarde van een speler als die op de bank zit.

23 januari 2014 om 15:40

Vind jij Ozil beter dan Mata dan?

23 januari 2014 om 15:48

Mata 2 jaar achter elkaar beste speler van Chelsea en beste speler van de PL op die positie.
Ozil moet dat eerst maar eens bewijzen.

23 januari 2014 om 16:00

@arepa je hebt helemaal gelijk. Mata is minimaal van het niveau Ozil, in tegenstelling tot Ozil kan Mata wel shinen in grote wedstrijden. Ozil valt me héél vies tegen momenteel. De 50 miljoen die is betaald voor hem was die niet waard vind ik.

23 januari 2014 om 16:26

Als je naar de hedendaagse bedragen kijkt is Ozil 50 miljoen waard. Of die bedragen in het algemeen teveel zijn is een andere zaak

23 januari 2014 om 16:27

Als Mata echt zestig miljoen waard was geweest had Chelsea hem nooit aan Manchester United verkocht. 60 miljoen betaal je voor spelers die een echte bijdrage hebben geleverd op topniveau, bijvoorbeeld een Ozil op dit moment.

Net zo oneerlijk als hier de competitie al een maand bezig is en dan pas de transfermarkt sluit waardoor Eriksen en Alderweireld nog verkocht worden. Maar ja, doe er maar iets aan dan

23 januari 2014 om 13:27

Vind ik persoonlijk ook. Gewoon een periode waarin gevoetbald wordt en een periode waarin transfers gemaakt kunnen worden. Maar je zal altijd in de problemen komen met Wk's en Ek's. Hoewel dat niet echt competitievervalsing is. Aangezien ze toch gewoon blijven spelen voor hun land.

23 januari 2014 om 13:31

Ja, maar Eriksen en Alderweireld zijn verkocht aan buitenlandse clubs. De binnenlandse competitie ondervindt geen hinder, aangezien van elke club nog een speler op het laatste moment kan worden weggeplukt. Europees gezien zou je het oneerlijk kunnen noemen, maar kom op...europees speelt de Eredivisie geen rol van betekenis.

23 januari 2014 om 13:38

@premiergunner jawel, sommige clubs spelen tegen ajax met eriksen, anderen tegen ajax als hij al weg is

23 januari 2014 om 13:40

Ja maar dan hebben dus een aantal clubs tegen Ajax gevoetbald met Eriksen en Alderweireld en andere clubs zullen Ajax treffen zonder deze spelers dan is het weer zelfde verhaal als van Wenger.

23 januari 2014 om 13:40

Ik bedoelde dat het niets uit maakt, omdat Ajax toch geen kans maakt op een Europese beker. Of ze nou tegen ex-spelers spelen of niet, die ene wedstrijd zal er niet voor zorgen dat ze Bayern in de CL-finale verslaan of een andere topclub in de EL.

23 januari 2014 om 13:46

Jawel hoor, want Feyenoord en een andere club speelde toen tegen Eriksen en Alderweireld terwijl die een week later weg waren, dat is wat Wenger nu ook bedoeld.

Vind het ook maar niets dat die transferwindow zo lang open is, clubs kunnen toch ook buiten die periode spelers alvast contracteren zodat ze op de eerste dag van de transferwindow kunnen aansluiten bij hun nieuwe club? Gewoon de tijd van zulke windows verkleinen, want nu nodigt het juist ook om lekker laat pas te onderhandelen.

23 januari 2014 om 13:48

Nu sla je helemaal door! Dus zaken mogen oneerlijk gaan als het kleinere clubs betreft?! Denk dat je met een Alderweireld en Eriksen toch echt wel meer kans had gehad om van Milan te winnen. Had je zo weer 10 miljoen euro gescheeld.

23 januari 2014 om 14:37

@premiergunner

Je begrijpt het verkeerd. Het gaat er niet om dat de clubs waar de spelers naar getransfereerd worden onderling nog tegen elkaar gaan spelen of niet. Het gaat erom dat de ene club wel hinder ondervind van een goede speler die aanwezig is bij een club, terwijl een andere club dat niet heeft omdat die speler al weg is, of op dat moment nog niet bij de club speelde.

Arsenal ondervind nu hinder ervan dat Manu in de winterstop een goede aankoop doet in de vorm van Mata, terwijl Chelsea twee keer tegen Manu zonder een Mata heeft gespeeld. Clubs die in de eredivisie nog tegen het Ajax met Eriksen en Aldeweireld speelden hadden het lastiger dan clubs die een paar weken daarna tegen het Ajax zonder Eriksen en Aldeweireld speelden. Dat is er oneerlijk aan. Er wordt tegen dezelfde clubs gespeeld, maar tegen een andere (mindere of juist sterkere) selectie.

23 januari 2014 om 13:33

In Spanje kan je aan de bond vragen om het transfervenster te verlengen voor jouw ploeg om een vervanger te kopen indien je speler op de laatste dag van de deadline weggekaapt/verkocht werd of ernstig geblesseerd is. In Nederland kan dit blijkbaar niet waarschijnlijk net niet chauvinistisch genoeg....

Dat is helaas niet slim van de Knvb want hierdoor stuur je een verzwakt Ajax-team, toch een beetje de nationale trots van NL, richting de Champions League met een stuk minder kwaliteit. Je moet als bond trachten om je ploegen zoveel mogelijk te helpen internationaal anders zal het gat met de Europese top steeds maar groter worden!

23 januari 2014 om 13:40

Maar dan verlengt de bond de markt voor ajax, die n speler van az koopt. Dus verlengen voor az die n speler van Utrecht koopt. Dus verlengen voor Utrecht die n speler van Zwolle koopt.....ook niet echt n optie lijkt me

23 januari 2014 om 14:07

Ik begrijp wat je bedoelt maar waarom niet als het in andere landen wel kan?
Je versterkt daar mee enkel je eigen binnenlandse ploegen.

Ik ben niet zeker maar maar ik dacht dat er een restrictie was om dan nog een binnenlandse transfer te doen want ik dacht dat bijv. In Spanje in seizoen 97/98 Abreu gehaald werd na de transferdeadline door Depor als vervanger voor Rivaldo die toen naar Barça vertrok enkele uren voordat het transfervenster sloot.

23 januari 2014 om 15:49

@jaapvan Haate: je hebt hierin helemaal gelijk.

Wat je er aan zou kunnen doen (alle competities gelijk, ook gelijk laten starten):
- geen winter window;
- Transferwindow maand mei/juni (en wanneer de eerste voorrondes gespeeld moeten worden voor EL en CL transferwindow dicht gooien)

- In het jaar wanneer er geen ek of wk is .misschien wat extreem. ook hier een transferwindow mei/juni (en wanneer de eerste voorrondes gespeeld moeten worden voor EL en CL transferwindow dicht gooien)

23 januari 2014 om 16:27

Is voor alle clubs hetzelfde dus blijft het eigenlijk wel eerlijk... Ik zou het persoonlijk afschaffen maar oneerlijk is het niet.

Het zou wel iets zijn voor de meester tacticus die Mourinho is; Concurrenten proberen op te zadelen met een problemen door een wereldspeler aan een goed team, dat geen concurrent meer is, te verkopen.

23 januari 2014 om 13:31

Maar jullie doen alsof Cfc Utd niet hoeft te treffen volgend seizoen??
Het is gewoon een domme zet om een goede speler aan de concurrent te verkopen...

23 januari 2014 om 13:38

Wellicht neemt Mourinho een gokje en hoopt dat United punten pakt tegen Arsenal/city? Als het werkt en Chelsea wordt kampioen, dan was dat tactisch geniaal. Al betwijfel ik de impact van één speler.

23 januari 2014 om 14:20

Mou denkt natuurlijk aan dit seizoen en hoopt dat Mata het verschil kan maken, zodat Manu nog Chelsea's concurrenten kan verslaan.

23 januari 2014 om 15:50

@ Pg

Dat bedoel ik dus. Alsof 1 speler voor zo'n groot impact kan gaan zorgen? Als dat zo is, waarom verkoopt Chelsea hem dan? Want Chelsea moet ook nog tegen Arsenal en City en L'pool spelen........

23 januari 2014 om 16:24

@premiergunner,

Hoe kun jij de impact van één speler betwijfelen, zie Ozil bij jouw club aan het begin v/h seizoen.

Stel je niet zo aan wenger.

Nu is het natuurlijk wachten op een stroom van schreeuwerige reacties in de trant van : 'wenger moet niet huilen, hij heeft altijd wat te zeiken, het ligt altijd aan een ander'. Feit blijft dat Chelsea een tegenstander versterkt (en een medestander van maakt) zonder daar evenveel last van te hebben.

23 januari 2014 om 13:29

Precies. Bij een binnenlandse transfer in de winterperiode dient de desbetreffende speler niet in actie te komen tegen de directe concurrentie. Laten we zeggen top 6.

Helaas is zal zo'n regel absurd en onrealistisch zijn.

23 januari 2014 om 13:34

Wat Wenger zegt kan ik me heel goed in vinden, maar gelukkig beseft hij ook dat het lastig zal zijn dat je liefst 44 Miljoen uitgeeft aan een nieuwe speler en dat er vervolgens regelsn zouden zijn tegen wie hij wel of niet mag spelen.. En zal helemaal mooi zijn als je zegt hij kan bv tegen de Top 6 niet spelen maar wel tegen de lage vliegers, voor hun zou het ook oeerlijk zijn dat Mata bijdraagt aan hun eventuele degradatie.

23 januari 2014 om 13:43

wat voor onzin praat jij nou weer , man utd staat 7de waarom zou speler niet tegen top 6 mogen spelen:s arsenal is toch geen directe concurrent met manchester dus waar slaat dat op ? arsenal verkoopt zijn spelers toch ook aan middenmoters ? ga huilen net als wenger, dat is het enigste wat ze kunnen daar. terwijl ze helemaal niks van kunnen zelf.

23 januari 2014 om 13:44

Daarom, de enige manier is om binnenlandse transfers te verbieden in januari.

23 januari 2014 om 14:03

Nee, met buitenlandse transfers krijg je hetzelfde verhaal. Als Eto'o naar Real Madrid verhuist kan United ook van competitievervalsing praten aangezien ze een sterker Chelsea hebben getroffen. Alles verbieden of niets.

23 januari 2014 om 13:29

Feit blijft ook, hoe krom en wellicht oneerlijk ook, dat het reglementair is toegestaan... Ik vind t overigens sowieso raar dat n transferperiode open is als de competitie weer is begonnen. Wat mij betreft wordt die regel meteen geschrapt!

23 januari 2014 om 13:30

Of gewoon een verbod op binnenlandse transfers in de winterperiode, dan ben je er ook.

Eventueel boven een fifa-rating van 80.

23 januari 2014 om 13:34

Daarom spreekt Wenger zich uit over de regel en niet over de handelswijze van Chelsea of United. Daar valt niets op aan te merken, een wederzijds voordelige ruil.

Mata bij United.. hoe gaan ze spelen dan? Mata op de flanken en hem met voorzetten laten komen? Snap er vrij weinig van, naar mijn mening een paniekaankoop om de fans wat te sussen.

23 januari 2014 om 13:29

Net als Özil. Ze vinden wel een plekkie.

23 januari 2014 om 13:30

Ja, want United speelt met een type Mata.. als ze dit hadden gewild waren ze wel direct voor Özil gegaan.

23 januari 2014 om 13:36

Rooney doorschuiven naar de spits, Mata daar achter. En als Van Persie fit is, een twee spitsensysteem met een ruit op het middenveld. Er valt wel wat te puzzelen, maar gezien United zelden hun twee topspitsen ter beschikking heeft, kun je de huidige opstelling intact laten.

23 januari 2014 om 13:39

Inderdaad, want Moyes had Özil niet nodig. Vreemd dat hij een half jaar later toch zo'n type nodig heeft.

23 januari 2014 om 13:44

Ik bedoelde eigenlijk dat United net als wij met Özil een paniekaankoop doet om de fans te sussen.

23 januari 2014 om 14:30

Mata is heel anders dan ozil, mata had onder macazar zijn beste tijd en toen speelde hij op rechts. Ozil heeft een betere pass, mata betere schot, afmaak, snelheid.

23 januari 2014 om 14:30

Denk je werkelijk dat Özil een paniekaankoop was? Wenger werkt zo niet, dat heb je de laatste jaren wel geweten. Een speler als Mesut wil iedere ploeg hebben en Wenger had geluk dat hij hem hierheen kon lullen.

Uiteindelijk is het mooi meegenomen dat Wenger weer wat lucht heeft gekregen, maar dat is absoluut niet de insteek geweest. Alsjeblieft zeg.

23 januari 2014 om 14:37

Een paniekaankoop is misschien wat te overdreven, maar van paniek was er destijds zeker wel spraken. Wenger faalde compleet in de transferwindow. Soms zijn eigen schuld, vaak kon hij er niets aan doen. Als er één dag voor het sluiten van de transfermarkt nog een wereldster beschikbaar komt, en je neemt hem meteen over, mag je wel spreken van een lichte paniekaankoop hoor. Het is niet zo dat Wenger de Özil deal een maand van te voren heeft uitgestippeld.

23 januari 2014 om 15:34

Het is ook niet zo dat Özil de hele transferperiode beschikbaar was.. sterker nog, een paar dagen daarvoor zei Özil nog te blijven. Real besloot hem toch maar te verkopen en op dat moment kwam Wenger direct in actie.

23 januari 2014 om 16:05

Tuurlijk was Ozil een paniekaankoop, net zoals Mata dat is. Volgens mij begrijp je niet dat paniekaankopen ook gewoon goed kunnen zijn, Ozil is daar een voorbeeld van.

23 januari 2014 om 16:40

Ozil was een paniekaankoop, evenals Mata dat is. Wil verder niet zeggen dat het geen fantastische aankopen zijn

Arsenal had al Cazorla die fantastisch was op 10, en Wilshere die daar eigenlijk ook liever speelt. En dan nog Rosicky, Chamberlain etc.

Ben ook benieuwd hoe United gaat spelen, maar Mata kan wel heel veel verschillende stijlen aan. Denk dat hij in combinatie met Rooney niet te stoppen is. De dagen van Van Persie zijn misschien geteld.

wat nou oneerlijk... is nog steeds 11 tegen 11.

23 januari 2014 om 13:28

Lezen vriend. Als wij tegen een United speelt dat net een kwaliteitsinjectie heeft gekregen, en Chelsea hoeft dat niet, dan is dat oneerlijk ja.

23 januari 2014 om 13:49

En ga jij mee met Wenger? Kom op, natuurlijk wordt United er beter op, maar Arsenal kan zich ook nog versterken. Zo zou elke transfer in de winter oneerlijk zijn.
Ik begrijp de gedacht wel van Wenger, maar ik vind toch dat hij hiermee ontzettend aan het mierenn**ken is.

23 januari 2014 om 14:07

Elke transfer in de winter is ook oneerlijk. Elke speler die je haalt manipuleert de wedstrijd, want zonder die speler zou het resultaat anders zijn geweest. Kijk maar naar Newcastle die vorig seizoen een handhaving in de PL als het ware heeft gekocht en degradatie dus heeft voorkomen.

23 januari 2014 om 15:42

Maar dan mochten jullie Ozil ook niet kopen van Wenger, Aston Villa speelt maar 1 keer tegen hem en anderen 2 keer.

23 januari 2014 om 16:11

Klopt, de zomerse tranferwindow moet voordat de competitie begonnen is, gesloten zijn. Daar staat Wenger ook voor, maar dat neemt niet weg dat je er geen gebruik van moet maken.

Zul je zomaar zien dat wij even dikke pech hebben en moeten aantreden tegen Van Persie, Rooney en Mata, terwijl Chelsea tegen het slechtst denkbare elftal heeft gespeeld.

Slim opgemerkt van Wenger. Is namelijk wel een soort van (ver gezochte) competitievervalsing waar Chelsea ongetwijfeld rekening mee heeft gehouden. Neemt niet weg dat ook Wenger op die manier een aankoop/verkoop zou kunnen doen dus hij moet niet klagen.

Toch snap ik Wenger wel. De concurrent wordt sterker en Chelsea heeft nergens last van. Zij hoeven zich niet druk te maken om Mata, maar als het echt van één speler moet afhangen gaat het wel erg ver. Wenger moet begrijpen dat zijn eigen spelersmateriaal ook goed genoeg is om thuis te kunnen winnen van Manchester United.

23 januari 2014 om 13:34

Het gaat hier dan ook om het principe.

23 januari 2014 om 14:14

Het principe is dat ook Wenger Mata had kunnen kopen, je kunt pas van oneerlijk spreken als er voor Arsenal andere regels gelden als voor de overige clubs. Het eerlijkste is natuurlijk als er alleen spelers verkocht/gekocht kunnen worden als de competitie stil ligt, maar ook dan krijg je weer scheve gezichten, aangezien er in noord en oost Europa een lange winterstop is en i Engeland helemaal niet.

23 januari 2014 om 14:37

Wenger had Mata nooit kunnen kopen want dat Mourinho nooit toegelaten, net zoals Ba niet naar Arsenal mocht.
Als Mourinho dit met opzet doet en Chelsea ondervindt hier voordeel uit dan is dat tactisch wel een meesterlijke zet.

Ik ben het sowieso eens met Wenger, de winterse transferperiode slaat ook helemaal nergens op. Als je dit gewoon afschaft dan moet iedereen het gewoon met zijn eigen selectie doen. Als door het seizoen heen blijkt dat jou selectie niet voldoende is dan moet je die maar versterken in de zomerse transferperiode.

23 januari 2014 om 16:50

@wandering

Ook dan zou het competitievervalsing zijn. Het zou eerlijker zijn als je alleen spelers kon halen en verkopen als je tegen iedere ploeg 1 keer hebt gespeeld, en dus ook tegen iedereen nog 1 keer moet spelen. Dan heeft iedereen net zoveel last of profijt van eventuele transfers.

23 januari 2014 om 16:50

@wandering

Ook dan zou het competitievervalsing zijn. Het zou eerlijker zijn als je alleen spelers kon halen en verkopen als je tegen iedere ploeg 1 keer hebt gespeeld, en dus ook tegen iedereen nog 1 keer moet spelen. Dan heeft iedereen net zoveel last of profijt van eventuele transfers.

Dit artikel klopt echt niet. Wenger heeft helemaal niet gezegd dat het niet eerlijk is en baalt ook niet. Voetbalzone moet weer eens extra inkomsten genereren.

Slimme zet van Mourinho. Wenger kan ook investeren in een nieuewe speler zodat er tegen United ook een extra topper staat.

Juan Mata is nog lang niet binnen jongens.

23 januari 2014 om 13:43

Hij zit in een helikopter onderweg naar Manchester. Wat is daar nog lang niet binnen aan bij jou?

23 januari 2014 om 14:31

Heb je een foto van hem gezien?

Hier zit wat in maar is bijna niet te voorkomen, Chelsea valt niks te verwijten zoals Wenger ook al aangeeft. Wel mooi voor Mata, zonde om zo'n speler op de bank te laten.

Ergens heeft hij wel gelijk, maar de oneerlijkheidsfactor vind ik in dit geval niet heel erg groot.

Was de transfer van Ozil ook oneerlijk voor de degradatiekandidaten? Die moeten twee keer tegen Ozil en Aston villa maar 1x.
Zo kun je door blijven gaan.

Enige wat ik wel oneerlijk vind is het feit dat Chelsea een Lukaka bij Everton kan zetten en deze spits/ploeg het alle topploegen bijzonder moeilijk maakt en tegen Chelsea zelf niet mee mag doen. Dat is naar mijn mening wel echt oneerlijk.

23 januari 2014 om 13:38

Gebeurd bij heel veel huurspelers in Engeland hoor.

23 januari 2014 om 13:44

Elke speler die gehuurd wordt binnen Engeland mag niet meedoen tegen zijn eigen ploeg. Dat is een standaard regel in Engeland die door ieder team wordt nageleefd. Laatst hoorde ik dat ook nog bij een team, wat ik wel zonde vond. Maar zo werkt het nou eenmaal.

23 januari 2014 om 14:10

@marty

Ik weet dat dit een regel is, lukrake was slechts een voorbeeld, maar deze regel zorgt er naar mijn mening wel voor dat de competitie daadwerkelijk oneerlijk wordt.

Everton met of zonder lukaku is namelijk een groot verschil. Chelsea krijgt twee keer een zwakkere Everton en hun concurrenten krijgen allen 2x een sterker everton

23 januari 2014 om 13:45

Het ziet er hier op voetbalzone sowieso wel een beetje Calimero uit aangezien 2 berichten voor dit bericht staat dat hij aangeeft dat ze zelf waarschijnlijk niemand aantrekken.

Stel ze zouden zelf hun team kunnen versterken met een topper uit (bijvoorbeeld) Spanje. Dan had mijnheer Wenger waarschijnlijk niets gezegd. Het is dan natuurlijk net zo oneerlijk als club A al 2x tegen Arsenal heeft gespeeld en club B pas 1x.

Is het oneerlijker als het een binnenlandse transfer betreft ten opzichte van een speler die uit een buitenlandse competitie komt? Ik zie het verschil niet echt.

Iedere club krijgt even veel tijd om gedurende een transferperiode het team te versterken. Dat je daar geen noodzaak toe ziet is prima, maar ga niet zeuren als andere ploegen het wel doen.

23 januari 2014 om 14:34

De oplossing is gewoon simpel: Wintertransferperiode afschaffen en de zomertransferperiode per 1 augustus laten aflopen, niet alleen in Engeland maar gewoon wereldwijd.

23 januari 2014 om 15:44

Dat zou een oplossing zijn maar niet zo overdrijven, stel alle spitsen van je zijn geblesseerd moet je dan wachten tot volgend seizoen en pech hebben? Of een speler is niet tevreden en wil verhuurt worden met oog op een WK, heeft hij dan ook pech. Wenger moet echt niet hypocriet gaan doen want Ozil gaat ook maar 1 keer spelen tegen bijvoorbeeld een Aston Villa maar daar hoor je hem niet over. Lekker is dat.

Kwam Wenger vorig jaar niet met precies het zelfde?
Weet niet meer om welke speler het toen ging maar kan me herinneren dat hij eerder heeft gezegd dat hij dit niet eerlijk vindt.

Misschien is het ook wel zo maar in principe kunnen ze precies het zelfde doen. Misschien toch maar eens kijken naar speel en transfer kalenders die niet overlappen.

tjah, komt dan goed uit voor chelsea maar Wenger kan ook overdrijven. Ook Mata maakt united niet opeens veel beter

Tja misschien vergezocht, maar wel een punt natuurlijk.
Nadeel is natuurlijk dat er in engeland geen winterstop is, dus je kan dan geen periode creeren waarin die transferwindow dan zit. Misschien de transferperiode in de winter verkorten naar de 1e week van januari. Moet ruim voldoende zijn voor clubs om zich eventueel te versterken.

Kom op Wenger.. Wat een gezeik.

Mooi om te zien dat Wenger zo ''bang'' is voor Mata, gelukkig zijn er nog wel trainers die Mata zien voor wt het is, een geweldige speler in tegenstelling tot onze gekke Mourinho

Mensen die hier over competitievervalsing gaan praten snappen er niks van. Het is inderdaad voor andere clubs nadelig, maar het is gewoon slim gehandeld van Chelsea. Zij maken gewoon slim gebruik van de regels. Misschien een beetje te vergelijken met buitenspel, die regel is ook niet verzonnen om een buitenspelval mogelijk te maken, maar juist om balletjeswachters te stoppen. Dat je die regel gebruikt om een buitenspelval te maken is slim en je goedrecht.

Ze moeten heel de wintertransfer periode afschaffen. Gewoon spelen met de selectie die je aan het begin van de competitie hebt. ook waar de competitie al begonnen is mogen geen transfers meer gedaan worden.

De 6-5 regel weer invoeren waardoor eigen talent meer kans krijgt, maximaal 25 contractspelers en de rest jeugdcontracten met een maximaal te verdienen bedrag.

Dit maakt het een stuk eerlijker voor de rest. en ook kleinere landen kunnen hun betere spelers behouden.

Beetje nutteloze reactie.. Als Wenger in dezelfde situatie zat als Chelsea en United had hij waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Beetje hypocriet.

23 januari 2014 om 13:47

Denk niet dat Wenger Mata zou verkopen.. laat staan verkopen aan directe concurrent om de titel etc.

23 januari 2014 om 14:09

Nu niet meer nee. Maar met Van Persie, Nasri, Clichy, Adeboyer e.d. waren de tijden wel eens anders

23 januari 2014 om 15:36

Nee, Zola doelt het feit dat Wenger niet zo'n streek zou uithalen. Maar goed, Wenger zou in eerste instantie gewoon het maximale uit Mata gehaald hebben..

Oke, bij deze noem ik deze speler overschat.

Net alsof hij in zijn 1tje het verschil gaat maken... Nee, dat moet je met een team doen dat kan 1 speler niet. Want hij zal waarschijnlijk niet veel boven de andere jongens uitstijgen. Nee, dit is zinloos gemekker.

Hij wou hem zeker zelf hebben

Dikke pech, iedereen weet dat het transfersysteem zo in elkaar zit dus je hebt aar mee te dealen.

Deze wenger begint echt irritant te worden.. elke keer heeft hij weer ergens commentaar op en wilt hij wat in voetbal veranderen! Gewoon bek dicht en spelen..

Dit vind ik toch echt een van de belabberbste uitspraken die Arsene ooit heeft gemaakt! Haha

Wenger heeft aan de ene kant wel gelijk, Mourinho is gewoon een pu**y. Maar Chelsea is wel erg dom bezig, als je denkt dat Man UTD je kan helpen om te PL te winnen ben je niet goed in je hoofd.

Laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat Man City dit jaar kampioen gaat worden, dat Mourinho nog hoop heeft zeg....

En mevrouw wenger heeft weer wat te zeuren. Dus mochten arsenal geen kampioen worden. Dan heeft hij alvast zijn excuses klaar staan. Heeft mata met chelsea dit seizoen wel tegen arsenal gespeeld eigenlijk.

Hahaha een beetje laat Man U, waar elke club in de spanish premier league al minimaal 1 Spanjaard heeft, zitten jullie nog achter vage Brazilianen aan .
Goh wat een beleid, al minimaal 6 jaar heel slecht beleid, waar ze het halve nl eftal konden kopen voor een prikkie gaan ze achter hopeloze zuid Amerikanen aan.

Wat loop je nou kinderachtig te janken joh Wenger?
Je kan ook overal een probleem van maken. Stfu

Concurrent?? United staat 7e!! 😂

Gewoon een regel instellen dat een speler maar 2x per seizoen in competitie verband op het wedstrijdformulier mag staan dan heb je hier geen last van.

Mata is een topper.
Chelsea moest ook verkopen, goed gehandeld. Maar was Psg, nou ook geïnteresseerd? Zou ik eerder met psg hebben gehandeld, ipv een eventuele concurrent voor volgend seizoen.
Mata maakt united sterker, maar hij zal niet meteen het verschil gaan maken. Mata zal toch moeten wennen aan Moyes.

ik neem wenger meestal niet serieus, maar hier heeft hij wel echt gelijk in.
Groot nadeel van de winterse transferwindow in Engeland is dat er gewoon doorgespeeld wordt, in Nederland ofzo zou dit minder erg zijn.

Ook Ozil kwam toen de competitie al was begonnen, beetje pot verwijt de ketel. Als de regelgeving moet veranderen, dan liever volledig. Nieuwe regels voor de zomertransferperiode (transferperiode sluit bij aanvang competitie), en liever geen wintertransferperiode.

Zeur niet Wegner, maar jah ik ben niks anders van hem gewend

Wat een jankerd weer die Wenger altijd dat gezeur van die man ,ik wil wel eens zien als hij een Suarez of Rooney kan krijgen in de winterstop of hij dan ook zou zeggen nee laten we maar wachten tot de zomer .maar ja hij heeft nu eenmaal altijd wat te zeuren.

Wenger, een fan van Mata

Dezelfde manager die zelf al een aantal keren een binnenlandse transfer heeft toegelaten ?

23 januari 2014 om 17:55

Volgens mij haalde Wenger destijds Silvestre tijdens de winterse transfermarkt weg! Oneerlijk!

Wenger moet niet teveel naar andere teams uitgaan, nu komt hij over als een bange coach die geen 100% vertrouwen heeft in zijn eigen team.

Verder is 44mil veel geld, maar als je bedenkt dat onderlinge transfers in de PL altijd minimaal 10mil hoger uitvallen, is deze prijs wel marktconform vind ik. Was Mata naar een buitenlandse club gegaan had hij Max 30 mil opgeleverd.

23 januari 2014 om 15:45

Als Ozil voor 50 miljoen naar Arsenal gaat dan mag Mata voor een gelijkwaardige bedrag naar een andere club. Die zijn van een gelijkwaardige niveau. Mata was de afgelopen 2 jaar een van de beste spelers in de Premier League, vorig seizoen scoorde hij 21 goals en gaf hij 29 assist, dat zijn stats waar zelfs Iniesta van kan dromen.

23 januari 2014 om 15:48

Ben ik met je eens maar ozil was geen wissel ten tijde van de transfer.

23 januari 2014 om 15:53

Ben je Isco vergeten? Ozil ging weg doordat hij zijn basisplek had verloren.

mo doet het weg goed zeg
eerst kevin en nu mata

De wintertransferperiode slaat sowieso nergens op vind ik persoonlijk. Helaas is die er gewoon en moet je er dan niet om gaan zeuren bij een individueel geval.

Oneerlijk? Volgens mij is dit binnen de regels... valt weinig over te zeggen.

Alsof United met Mata opeens iedereen wegspeelt... nee joh.

Deal with it haha

Ik vind het niet oneerlijk het komt toevallig een keer zo uit, een andere optie zou ik er niet voor weten het is nou eenmaal zo.

Tja, zit natuurlijk wat in wat Wenger zegt. Maar in Engeland is er geen winterstop, dus dan is de winterse transferperiode sowieso niet eerlijk.

Een beetje aanstellerij. Aangezien Wenger Mata ook gewoon zelf had kunnen kopen. Als hij daadwerkelijk voor 44 miljoen overstap naar United, had Arsenal hem ook makkelijk kunnen betalen. Niet dat Arsenal hem nodig heeft, maar het gaat om het principe ''oneerlijk''.

Daarnaast denk ik niet dat Mata ervoor gaat zorgen dat opeens de gehele competitie veranderd, en dat United weer de sterren van de hemel gaat spelen. Het zorgenkindje van United is het defensieve aspect, niet het aanvallende. Met spelers als Persie, Rooney, Hernandez, Welbeck, Januzaj, Nani, Kagawa, Valencia en Zouma (young noem ik niet want die vind ik veel te matig) is de aanval goed bezet. Zouma vertrekt op huurbasis, maar dan houdt je alsnog voldoende aanvallende alternatieven over.

Als je als Arsenal zijnde halverwege bovenaanstaat, moet het niet uitmaken of je United met of zonder Mata treft. Dat zou eerder een extra motivatie moeten zijn. En daarnaast is het voor Arsenal ook weer een voordeel, aangezien Mata ook meedoet in alle overige wedstrijden van United. Ik zie namelijk City als een belangrijkere concurrent voor de titel dan Chelsea, en City treft United ook nog dan met Mata.

Wenger een wijze man maar af en toe loopt hij wel onzin uit te kramen.
Volgens mij moet arsenal nog 1x tegen chelsea en man utd. Dus chelsea zonder mata en man utd met mata. Nou lekker groot verschil hoor, beide wedstrijden verlies hij soweiso punten, dat weet ik vrijwel zeker!
Het is bovendien vraag en aanbod. Transferperiode duurt hele maand, dus wat is er nou oneerlijk aan? Wenger zit ook manutd en man c de afgelopen jaren te versterken door zn sterspelers een voor een te verkopen. Hoor je chelsea toch ook niet piepen?
Dat wenger zelf geen spelers koopt, beteken niet dat de rest ook zo gierig moeten doen!

Wenger heeft de beste spits ter wereld, dat is pas oneerlijk! Man city en liverpool zullen stinkend jaloers zijn...
Nicolas Bendtner.

Net als dat jij al tegen Manchester City en nog wat andere clubs hebt gespeeld zonder Ozil terwijl de andere clubs tegen een Arsenal met Ozil moesten. Nou ja zeg Arsene wat oneerlijk! En gossie nu speelde Chelsea ook nog een tegen een United zonder Van Persie en Rooney terwijl jullie straks wel tegen die 2 moeten. Ik zou naar de rechter stappen!!

Is het al bevestigd dat hij 100% naar Utd gaat dan? Ik hoop het nog altijd niet maar we zullen zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren