Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars erkent: 'Ik zie het als stilte voor de storm'

Laatste update:
/

Over ruim een week sluit de zomerse transfermarkt zijn deuren. Nota bene het tweetal dat afgelopen seizoen voortdurend met een miljoenentransfer in verband werd gebracht, staat nog immer bij Ajax onder contract: Christian Eriksen en Toby Alderweireld. Volgens Marc Overmars gaat er in de slotfase van de transfermarkt nog het een en ander gebeuren, zeker als spelers als Gareth Bale en Luis Suárez in de komende dagen van club veranderen.

Alderweireld wordt de laatste 48 uur met Atlético Madrid in verband gebracht, maar daar kan Overmars niet veel mee. "Wij hebben in deze transferwindow in relatie tot Toby contact gehad met Spartak Moskou, Zenit Sint-Petersburg en Norwich City en verder met geen enkele club. Er zullen er best veel geïnteresseerd zijn in Alderweireld, maar ze zullen dat uiteindelijk toch ook bij ons kenbaar moeten maken."

Zaakwaarnemer Sören Lerby gaf deze week toe dat Atlético inderdaad belangstelling heeft, maar benadrukte dat er tussen de clubs nog geen contact was geweest. Overmars omschrijft de huidige periode als 'erg rustig'. "Maar ik zie het als stilte voor de storm", erkent de directeur voetbalzaken in het Algemeen Dagblad. De contracten van Eriksen en Alderweireld lopen reeds volgend jaar zomer af.

Teleurstelling
Alderweireld wilde vrijdagavond na de remise tegen sc Heerenveen (3-3) niet ingaan op de interesse van Atlético. "De teleurstelling over dit puntenverlies tegen Heerenveen overheerst nu", verzekerde de 24-jarige Belgisch international op diplomatieke wijze.

Wie gaat eerder weg bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is het ook juist dat het nu niet zo loopt als het moet, dit is een zwaard boven het hoofd hebben en het missen van siem natuurlijk ook.

24 augustus 2013 om 10:20

Helemaal mee eens. Je kan niet alles eraan ophangen maar zeker bij Alderweireld merk je dat het knaagt en dat hij niet zoveel focus heeft als anders. Wel botte pech dat het weer op de laatste week moet aankomen. Als club kan je daar helaas weinig aan doen, je kan spelers niet dwingen te besluiten voor het end van de transferwindow, tenzij je een drukmiddel hebt als de reservebank. Maar je wil ondertussen in je sterkste opstelling aantreden. Los van de onzekerheid is er natuurlijk ook wel een algehele vormcrisis, de buitenspelers brengen niks, van Rhijn oogt slapper dan ooit, Schone is redelijk onzichtbaar, Eriksen neemt geweldige corners en vrije trappen maar verliest nog onnodig veel ballen, Boilesen en Blind zitten er nog niet lekker in, Poulsen onderschept net een balletje minder, verspeelde gister een cruciale bal. Tja dan loop je zeker averij op. Gelukkig is het vroeg en is er alle tijd voor herstel, maar wordt wel tijd dat daarvan iets zichtbaar wordt.

Het is de Boer enerzijds te prijzen dat hij spelers vertrouwen geeft, maar Ligeon verdient nu toch wel meer speeltijd, het verschil met hem en van Rhijn is op het moment te groot. Schone zou ik ook even op de bank houden, laat Serero maar eens wat meer minuten maken en Bojan tja... Sana oogt de hele voorbereiding al meer dreigend.

24 augustus 2013 om 11:08

Ik ben met je eens dat er een paar spelers serieus naar de bank soliciteren.
Ligeon voor Van Rhijn
Serrero voor Schone
Anderssen voor Bojan

Zou ik doen dan.
Sana eventueel nog voor fischer.

24 augustus 2013 om 11:43

Blind voor Poulsen!

24 augustus 2013 om 12:24

Ik denk altijd dat dit soort opties genoemd worden door mensen die vooral Blind en Boilesen graag allebei willen zien spelen. Dan een beetje schuiven met posities om iedereen een plek te geven. De vraag is of het goed is om je beste spelers in een team in te passen, of dat het uitgangspunt moet zijn dat je voor elke positie de beste optie moet nemen. Dan kan je je afvragen waarom Blind daarheen moet verhuizen.

Wat mij betreft is voor die positie het allermooiste een speler als Anita, een onuitputtelijke bijter die kan voetballen. Vond Poulsen vorig jaar echt essentieel. Hij heeft niet het loopvermogen of de voetballende kwaliteit van Anita maar normaal wel de balafpakkende en dat was vaak erg belangrijk, Maar dit is normaal zijn laatste contractjaar en ben heel benieuwd wat zijn rol wordt.

De Boer heeft Blind inderdaad eens als optie voor die positie genoemd, maar ik zie het hem niet zomaar beter invullen dan Schone. Daarbij zou eigenlijk Sporkslede nog altijd de natuurlijke opvolger zijn voor die positie. De Boer gaf ook al aan dat Boilesen gewoon nog niet zover is dat hij dit seizoen meer dan 20 wedstrijden kan spelen, dus zal je Blind toch vooral als back nodig hebben.

24 augustus 2013 om 12:26

moet je nagaan wat een selectie ajax heeft. een 'tweede' elftal:
Cillessen
ligeon-vdhoorn-denswil/veltman-boilesen
poulsen-sererro-klaassen
sana-hoesen-anderssen.
Ik vind dat ajax veruit de beste selectie heeft en nu toch echt kampioen moet worden. De laatste jaren hadden ze niet de beste selectie en werden ze het wel, laten we hopen dat het nu andersom is en dat twente kampioen word.

24 augustus 2013 om 15:19

De verdediging staat wel, maar het middenveld en de aanval is pure middelmaat en talenten, dat is geen top tweede elftal hoor. Tweede elftal psv vind ik toch sterker, althans op het middenveld en in de aanval (en de doelman!)

24 augustus 2013 om 11:36

Of het er aan ligt dat Toby en Chris misschien nog een transfer maken dat ze nu niet heel goed spelen, dat weet ik niet. Dat Siem er niet is dat maakt het wel moeilijker. Chris speelt eigenlijk nog wel redelijk tot goed.

Ajax moet nu gewoon zeggen dat het te laat is voor een transfer, tenzij er echt Belachelijke bedragen betaald worden. De vervangers hebben ze al in huis, denken ze, maar de kwaliteit gaat sowieso achteruit. Ook automatismen verdwijnen. Ajax moet zich eens als een vent opstellen en niet als een onderdeurtje tijdens de onderhandelingen. Maar ik heb sterk de indruk dat Overmars WIL verkopen ivm het geld dat dit oplevert. Vind hem een prima TD maar dat vind ik toch wel een nadeel van Marc.

Ajax kan Alderweireld missen als kiespijn. Wat een overschatte voetballer is dat. Genoeg alternatieven in de selectie.

24 augustus 2013 om 08:58

Hij maakte gisteren weer genoeg fouten. Ik had gehoopt dat het de nieuwe Verthongen zou zijn, maar helaas.

24 augustus 2013 om 09:31

Dat hadden we allemaal gehoopt maar alderweireld is voorlopig een hele gemiddelde verdediger die prima is voor de eredivisie, maar meer ook niet. Dat zit me ook zo dwars tegenwoordig dat niet alleen de uitblinkende jongens wegtrekken, maar er ook volop interesse is in jongens die nog jiet eens uitgeleerd zijn in NL en hier constant overtuigen. Jongens als toivonen, eriksen, matavz, fer of pieters vind ik nou niet ver boven iedereen uitsteken. Maar sinds zelfs clubs als norwich of stoke miljoenen over hebben, is het hek van de dam!
OT: ajax had maher moeten halen als kwaliteisinjectie voor de selectie. Als eriksen straks weggaat heb je. Een probleem. En zelfs als ie niet weggaat moet je als kampioen de ambitie hebben om de meest talentvolle nederlandse spelers in je gelederen te hebben. Niet als ze te duur zijn, maar 8,9 mio was prima. Overmars heeft hierin te zuinig geopereerd en ondanks dat ie het voor de rest goeddoet, vond ik dit toch een blundertje van m deze periode..

24 augustus 2013 om 10:56

Denk wel dat je gelijk zou kunnen krijgen. Wanneer Eriksen en de Jong blijven is er waarschijnlijk nog geen groot probleem. Maar wanneer er een vertrekt lever je teveel in. Ajax heeft een goed team maar het komt toch ook vaak aan op het individu en ik denk dat je dan net tekort komt om eerste te worden en hoge ogen kan gooien in de CL. Er spelen dan vrijwel geen echte toppers meer bij Ajax. Wat Ajax op dit moment nodig heeft is een creatieve speler die uitblinkt en voldoende energie kan geven aan de rest van het team.

24 augustus 2013 om 11:09

Volgens mij heeft overmars tot nog toe gelijk.
Maher is ontzichbaar bij psv.

24 augustus 2013 om 11:13

Klopt, maar dat betekend niet dat hij het slecht doet. Als je hem per wedstrijd bekijkt dan is het altijd een zeer nuttige en creatieve speler. Daarnaast worden de schijnwerpers op andere spelers geplaatst; Bakkali, Bruma, Rekik, Depay, Wijnaldum. Hij speelt er ook nog niet lang en vind hem sowieso een aanwinst.

24 augustus 2013 om 09:25

Hehe eindelijk eens mensen die het ook zien. Was vanaf dag 1 al te zien dat hij geen topper is.

Schrijf Ajax dan maar af als Kampioen 2013-1014 als ze die twee nog moeten missen. En de Championsleaguewedstrijden kun je net zo goed meteen overslaan. En dan zeuren ze over dat andere ploegen het in Europa zo slecht doen. Nou Ajax jullie gaan het niet beter doen. En de coefficientenlijst..... pfff moet er niet aan denken maar de komende jaren zullen we niet in de top10 meer komen. Hebben het de afgelopen seizoen ook al zo lekker gedaan.

24 augustus 2013 om 08:40

Ajax is al zovaak afgeschreven voor de titel de afgelopen 3 jaar en raad eens wie er kampioen is geworden?

24 augustus 2013 om 09:07

Dat vind ik altijd zo makkelijk. Dat argument van jou hoor ik praktisch bij iedere discussie met betrekking tot Ajax terugkomen. Als dat argument valide is dan kunnen het de komende 12 maanden niet meer in negatieve zin over Ajax hebben, ze zijn immers 3 jaar op rij kampioen geworden.

24 augustus 2013 om 09:11

tja makkelijk wellicht, maar als je 3x op rij het tegendeel bewijst kun je niet meer spreken van toeval.
Ik denk ook wel dat de Boer dit team weer aan het draaien krijgt, alleen vraag ik me af of PSV ook dit jaar weer zoveel punten gaat verspelen...

24 augustus 2013 om 09:25

Kampioen bij gebrek aan concurrentie. Twente en PSV zijn beter dan vorig jaar terwijl Ajax er zwakker op dreigt te worden.

24 augustus 2013 om 09:26

Prithender..........net zo gemakkelijk als meteen een club afschrijven voor de titel. .

24 augustus 2013 om 09:26

Tja Arjan, daarvoor hebben ze 7 of 8x op rij bewezen dat ze het niet kunnen, dus ook dan kun je niet spreken van toeval.

24 augustus 2013 om 10:23

6x, wonderslof,

24 augustus 2013 om 10:43

@master 1 24 augustus 2013 om 09:25

Jahoor kampioen bij gebrek aan concurrentie. Wat een gelul man, Ajax verliest 2 potjes vorig jaar! Dan profiteer je niet van de zwakte van anderen hoor, dan zorg je ervoor dat je zelf wekelijks een hoog niveau haalt. En de jaren ervoor worden de laatste 10 wedstrijden op rij gewonnen. Dan dwing je het zelf af.

24 augustus 2013 om 10:57

@ ajaxdude

Zie je mij dat doen dan?

24 augustus 2013 om 12:42

Ajax verloor vorig jaar inderdaad maar 2 keer. Maar ze speelden ook 2x gelijk tegen Ado, Heerenveen, Utrecht, etc. etc. Als je dat soort wedstrijden niet kan winnen, moet je toch iets gaan veranderen. Ook al wordt je kampioen. Maar dat gebeurt maar niet. Er zit weinig verbetering in het spel van De Boer.

24 augustus 2013 om 08:41

Ja natuurlijk alle Ajax supporters zeuren over dat de rest het zo slecht doet. Bijna iedere andere supporter deed dat, niet alleen die van ons.
In de CL heb je ook zwaardere tegenstanders dan die amateurs uit Luxemburg of dat ploegje waar Vitesse van verloor. Om over Feyenoord maar te zwijgen.

24 augustus 2013 om 10:20

Ja maar voor de Championsleague krijg je tientallen miljoenen, en wat doet Ajax ermee? Helemaal niks. Je mag toch best 1 of 2 spelers kopen van zes miljoen? Waarom doet Ajax dat toch niet. Heeft Overmars zelf 10% van de aandelen gekocht ofzo?

24 augustus 2013 om 10:42

Ben wel benieuwd, wie had je willen halen? Iedereen zal het erover eens zijn dat je geen spelers van 6 miljoen hoeft te kopen om het kopen, wanneer een prima alternatief voorhanden is in de jeugd of ergens voor weinig of gratis kan worden opgepikt.

Ik vind de selectie prima in elkaar steken op het moment,. op elke positie twee prima spelers, dat de vorm er niet is is wat anders dan een chronisch kwaliteitsprobleem. Maar vertel, welke twee spelers van 6 miljoen vind je een directe versterking voor de basis? (Ik ga er voor het gemak vanuit dat je geen 6 miljoen uit wil geven voor een speler die de bank mag warmhouden).

24 augustus 2013 om 11:02

Het gaat ook niet om het bedrag dat je uit geeft maar om de kwaliteit die je in huis haalt. Voor een hoger bedrag kan je normaal betere spelers van halen. Dat is toch logisch lijkt mij.. Mochten er dadelijk twee dragende spelers vertrekken (eriksen, Alderweireld) dan heb je te weinig ervoor terug gehaald vind ik. Met v.d. Hoorn ga je er in ieder geval (nog) niet op vooruit en wanneer Eriksen vertrekt is het sowieso een aderlating. Die klap hadden ze al kunnen opvangen door Maher binnen te halen voor een relatief laag bedrag.

24 augustus 2013 om 11:33

Ik vind het op zich te prijzen dat Ajax een visie heeft en er aan vast houdt. Toen ze een bedrag voor van Ginkel boden en Vitesse niet bleek te willen verkopen, hebben ze niet naar Maher geschakeld. Dat zou ook idioot zijn omdat het twee totaal verschillende spelers zijn.

Ik vind dat een club als Ajax het goed doet als ze na de jaarlijkse uittocht van de sterkhouders op niveau blijft en meedoet om de titel. Als vertonghen vertrekt en je haalt moisander ga je natuurlijk niet vooruit. Je versterken kun je vergeten als je toppers vertrekken, overwinteren in de champions league is dus ook een utopie, tenzij je supergunstig loot en vervolgens nog eens alles meezit.

24 augustus 2013 om 12:00

Klopt er moeten nu eigenlijk nieuwe dragende spelers op gaan staan. Alleen betwijfel het nu wel een beetje wie dat dan moeten zijn. Ik hoop dat het goed gaat komen maar Ajax kennende gaat dat wel gebeuren en anders kunnen ze zich altijd nog in de winter versterken.

24 augustus 2013 om 12:32

@sponsor. Wat denk je dat een jeugdopleiding kost? Je kunt de miljoenen maar een keer uitgeven!

Feit is dat Ajax er op korte termijn zwakker op wordt. Vraag is echter of het voor de lange termijn goed is om een dure speler te kopen. Het verleden heeft aangetoond dat dure spelers niet altijd de oplossing zijn.

24 augustus 2013 om 12:54

ik zie in ziyech de perfecte vervanger als ik overmars was zou ik meteen naar hereenveen bellen 2 mil bieden en hem naar amsterdam halen als vervanger voor eriksen pff wat kan hij voetballen pff en nee dit zeg ik niet op 4 wedstrijden heb hem in jong sch ook gezien

Alsof Alderweireld er niet goed bij was met zijn hoofd gisteren, 2x laat hij Finbogasson weglopen. De verdediging oogde de hele wedstrijd kwetsbaar en snel uit evenwicht.
Vond Boilessen weer wel meteen een gedegen partij spelen, wat passeert die jongen makkelijk.

Eriksen wordt een groot verlies, er is geen vervanger voor hem.
De kern van het efltal wordt eruit gehaald, dat zie je nu al met het gemis van De Jong.

Laat beiden maar gaan en ga opnieuw bouwen aan een stabiel en goed voetballend team.

Voor Fischer en Bojan ook eerder andere jeugd inzetten lijkt me.
Vindt een combinatie van Sigthorsson én Hoesen in de spits ook een goede optie.
Die kunnen zwerven en ruimte maken voor doorlopende middenvelders.

Straks een dikke bankrekening en voetbal om te huilen. Het ziet er nu al niet uit, dus Overmars je moet wel in actie komen. Wat ze nu laten zien is Ajax onwaardig.

24 augustus 2013 om 08:49

Waarom zou ie nieuwe spelers kopen als er een keer niet word gewonnen

24 augustus 2013 om 09:41

Al 5 verliespunten na 4 wedstrijden, erger vind ik het ongeinspireerde houding van velen..

24 augustus 2013 om 09:46

Zou het ook zo kunnen zijn dat er een paar spelers rondlopen die er niet helemaal bij zijn met hun koppie omdat hun naam steeds genoemd wordt in de media ivm een mogelijke transfer?
Alderwereld-Eriksen
Tel daar een paar spelers bij op die niet in vorm zijn of alleen maar in de weg lopen zoals van Rhijn en Bojan en de balans in je team is weg.

24 augustus 2013 om 11:04

Klopt, maar dan moet je ook ingrijpen als coach zijnde. Hoop echt dat de Boer afziet van zijn vaste 11 en andere spelers inbrengt. Denk dat dit alleen maar positief zal uitwerken en een signaal afgeeft aan de ongeïnspireerde spelers.

Misschien is het juist goed dat Alderwereld en Eriksen nog vertrekken. Ajax maakt een ongeinspireerde en uitgebluste indruk.

Het lijkt wel of Ajax en PSV van gedaante hebben gewisseld dit seizoen. Van volgevreten vedette tot frisse ambitieuse talenten en andersom.

Feyenoord idemdito. Je kan vanuit mentaal opzicht blijkbaar niet langer dan 2,5 seizoen pieken. Een terugval is dan gegarandeert, tenzij je de spelersgroep ververst..

Tja zou Overmars nog wat in petto hebben? Maar hopelijk eens een keer wat meer dan breedte aankopen. Het bleek gisteren weer heel duidelijk. Als De Jong wegvalt is er geen goede vervanger. Ik moet er niet aan denken dat Eriksen vertrekt en er weer een aankoop à là Schöne komt

24 augustus 2013 om 09:10

Tja, maar wie zouden ze dan als opvolger moeten halen? De enige twee echte opvolgers (van Ginkel en Maher) zijn al weg. Buitenlandse spelers is altijd een gokje dus ze zullen wel weer met een huurling van Barcelona aankomen. Dat is per slot van rekening een enorm succes gebleken de afgelopen jaren.

24 augustus 2013 om 10:13

Overmars weet al een jaar dat Eriksen zijn contract afloopt. En Maher heeft hij laten lopen. Ajax blijkt niet in staat Eriksen te motiveren om bij te tekenen. Ik zou dat waarschijnlijk ook niet doen gezien de ambities van Ajax.

Als Duarte de opbrengst is van een jaar scouting dan is dat heel erg zorgwekkend en dan weet ik echt niet waar overmars mee bezig is

Afwachten of Marc net zo goed kan onderhandelen als Marcel Brands.

24 augustus 2013 om 10:14

Dat heeft hij al bewezen.....not

Waarom heb ik het gevoel dat Ajax het allemaal een beetje over zich heen laat komen als een mak schaap? Het lijkt er op dat ze erg graag spelers gaan verkopen, en er niks voor terug halen. Waarom loopt Frank de Boer bijvoorbeeld zo te leuren met Eriksen (zegt dat ie niet snapt waarom er zo weinig clubs zich voor hem melden). Hij weet toch dat als er niemand zich voor hem meld dat Christian gewoon bijtekend? Dan verkoop je hem een jaar later? Als Eriksen nu vertrekt moet je echt je doelstellingen bijstellen. Een opvolger zou al in de eigen selectie zitten maar niemand doet echt serieus op de deur kloppen op dit moment.
En volgens mij heeft een selectie altijd verfrissing nodig. Dat is iets mentaals. Zeker na 2,5 jaar. En dan heb ik het natuurlijk niet alleen over jeugdspelers.

Ik vind het opmerkelijk dat Ajax zo weinig heeft gedaan op de transfermarkt. Straks is er geen tijd meer om een vervanger voor Eriksen te halen. Met alle respect voor Sorero en Klaassen maar deze jongens kunnen het verlies van Eriksen niet opvangen. Verder zou Ajax moeten investeren in echte buitenspelers. Fischer en Bojan trekken te veel naar binnen. Als Ajax echt had willen meedoen in de CL hadden ze spelers als Tadic, Maher, Van Ginkel of Chadli moeten halen.

24 augustus 2013 om 09:35

Nu wordt de Cruijff-doctrine uitgevoerd, is het weer niet goed!!

24 augustus 2013 om 11:06

Het is wel goed alleen ze moeten het niet overdrijven. Anders krijg je dadelijk een Arsenal verhaal en dat gun je Ajax toch niet.. Met een paar gerichte aankopen en de Cruijff filosofie creëer je een ijzersterk team voor nu en in de toekomst.

24 augustus 2013 om 11:19

Gerichte aankopen? Zoals vd Hoorn kopen voor meer dan 3 miljoen euro terwijl je Veltman en Denswil hebt. Wil je dat ze er bv. nog een winger bijhalen zodat Lucas Andersen niet meer kan doorbreken? Enz.

24 augustus 2013 om 12:12

Als Aderweireld vertrekt is het toch goed dat er al een vervanger klaar staat. Wanneer de jeugd er nog niet helemaal klaar voor is. Veltman en Denswil zijn zeker talenten maar die kun je beter geleidelijk aan brengen dan gelijk vaste Cv'ers maken. Misschien kunnen ze reageren op het vertrek van Eriksen om op die positie een waardige vervanger te halen of op de positie van Bojan.

Onze zichzelf in de europese subtop zien voetballende cv Aldeweirelt moet eerst maar eens in de spiegel kijken. Als je dan afgelopen week Atl Madrid hebt zien spelen weet je, als je slim bent, genoeg.

Ze willen hogerop spelen dat hebbe ze zelf aangegeven overmars had gewoon eerder vervangers moete halen eige fout en word een dure fout

Kan iemand mij uitleggen wat t vertrek van Bale en Suarez met Eriksen en Alderweireld te maken heeft. Ten eerste zijn die beide niet goed genoeg voor de Spurs en Liverpool, ten tweede zou ik ook niet weten op welke plek en in plaats van wie ze daar bij die clubs moeten gaan spelen.

Het zou me niks verbazen dat als Bale verkocht wordt, dan tottenham haar pijlen op eriksen richt

24 augustus 2013 om 10:01

Vooral als Chelsea met William ervandoor gaat.

24 augustus 2013 om 10:12

Omdat Eriksen ook een dynamische linksbuiten / halfspeler is, het vertrek van Bale zal weinig van doen hebben met het aantrekken van Eriksen. Of denk je dat ze 99 miljoen nodig hebben om Eriksen af te betalen met zijn 1-jarig contractje?

En daarom had Ajax wel moeten proberen om Maher te halen. En die smoes van Ajax dat er niemand weg was op dat moment slaat nergens op want waarom dan wel een bod op Van Ginkel en Van der Hoorn halen? Ajax gaat dit seizoen geen potten breken. Alderweireld en Eriksen gaan weg en dan blijft er heeeeeel weinig over. Gewoon een matig team. Absoluut geen kampioenswaardig team. en al helemaal geen team voor de champions league. Als je eerlijk bent was het vorig jaar ook niks in de Champions League. Tegen City zat het mee maar tegen Dortmund en Real was het helemaal niks door daarna tegen Boekarest te kijk te worden gezet. En wie zijn nu de toppers die de komende jaren voor miljoenen verkocht gaan worden? En dan heb ik het over transfers boven de zeg maar 7 miljoen. Ik zou het niet weten. Toch iets waar Ajax het van moet hebben. Vermeer, Van Rijn, Blind, Moisander, Schone, Paulsen gaan echt niet die miljoenen opleveren. Alleen De Jong is nog de enige topper die dan overblijft. Die man mis je echt heel erg. Gisteren ook weer.. Wanneer heeft Ajax eigenlijk een uitwedstrijd goed gespeeld en makkelijk gewonnen? Utrecht uit voor de beker was goed, Twente uit was degelijk maar voor de rest is het maar net aan of niks. Vorig seizoen wist Ajax 8 uitduels niet te winnen in de competitie en nu staat de teller alweer op 2 uit 2. En volgende week naar Groningen waarschijnlijk ook nog zonder Eriksen en Alderweireld. En ook al is het met deze twee... Dat gaat 'm ook niet worden.. Ik wens Overmars veel succes...

24 augustus 2013 om 11:11

@blackpool
Mooi gezegd en ben het wel met je eens. Hoop dat het allemaal meevalt en dat er nieuwe spelers opstaan zodat het weer een spannende strijd word in de top 3. Denk dat het ook nog wel gaat gebeuren tussen Ajax en PSV en als gevaarlijke outsiders Twente en misschien AZ. Voor Feijenoord en ik bang dat het een heel moeilijk seizoen gaat worden (door gebrek aan creatieve flanken).
Al denk ik dat ze zelfs voor de Jong niet heel erg veel geld zouden kunnen vangen. Niet omdat ik hem slecht vind, juist niet. Maar omdat er geen topclubs zijn waarvoor het een versterking is. Zie hem eerder naar een subtopper gaan in Duitsland voor een redelijk bedrag, maar niet voor een megaklapper.

Eriksen is nog lang niet van het niveau om te vertrekken. Diep n diep triest ook als je op de laatste dagen nog een transfer maakt. Ajax en je teamgenoten een mes in de rug zetten, dat is het. Nog even 5 a 6 wedstrijden ballen en dan je team, club en fans laten vallen. De enige die er ook zo over denkt is Siem. Die toont nou karakter. Ik walg werkelijk van deze last minute transfers. Hier moet een einde aan komen. Competitie gestart? Transfermarkt voor die desbtreffende competitie Dicht. Geen ingaande en uitgaande transfers meer, dan maar wachten tot de winter. Als Eriksen gaat, komt hij nergens als grote aankoop binnen. Hij zal floppen!

Wanbeleid ook. Wel verder willen komen in de CL, maar investeren HO maar. Met andersen, serrero, meleg en bojan die totaal nog niet z'n draai gevonden heeft ga je echt geen ronde verder komen. Vooral nog langer de hand op de knip houden. Ze komen er nog wel achter dat
Maher WEL nodig was!

Overmars betrap ik meer en meer op rare uitspraken.
Eriksen en Alderweireld gaan niet weg,als zij echt goed genoeg waren voor hoger op,dan waren zij allang weg.het globaal gevoel heb ik dat Ajax te grote getallen voorlegt aan geintresseerden.
Vragen (uitspraken) mag maar dan verkopen wordt iets heeeel anders.
Nog een rare uitspraak: het talent Bojan.
Talent ???

Ik weet ook niet of ze vertrekken , of het moeten overhaaste aankopen zijn van clubs die met miljoenen smijten ieder jaar ( Rusland , Oekraine ) .
We moeten ons meer afvragen of de clubs waar Alderweireld en Eriksen naar toe willen , dat zij ook daadwerkelijk een versterking zijn ..?
Ik zie Eriksen of Alderweireld niet direct naar de top 4 van de grote landen gaan ..
Het wordt afwachten , voor hun dan .!!

Ajax heeft zeker hinder van de veel te lange transferperiode. Dit i.t.t. Psv, die de selectie zo goed als op de rails heeft. Dat is even niet anders, en mocht Eriksen vertrekken dan is er niemand in de huidige selectie die deze speler kan vervangen. Ajax heeft een zeer middelmatige bank en kan niet het verlies van òf Eriksen, òf Siem de Jong vervangen. Alderweireld zal nog wel gaan, maar het wordt ook tijd dat er geld wordt uitgetrokken voor direct toegevoegde waarde, want het gaat met het spelersmateriaal van nu - en met name de tegenvallende Bojan en Fischer - niet direct de goede kant op. Of genoegen nemen met een tussenjaar, met misschien weer een opleving na de winterstop.

Marc Overmars gooi jezelf en je hele kut beleid met transfers weg.

Wij kunnen ons niet permiteren om spelers te verliezen als we al mét ze zo slecht spelen. Wij hebben 2 goede buitenspelers en een echt verdedigende middenvelder nodig. Zoek daar maar na ipv meewerken aan een vertrek van onze beste verdediger.

Ik hoop dat Eriksen snel vertrekt. Zou echt een zware aderlating zijn voor Ajax.
Zo'n speler die brengt Ajax finesse en techniek. Die opnieuw opgebouwd moet worden.
Net zoals Ruiz bij Twente op de laatste transferdag. Die man was gewoon de sleutel tot de prijzenkast in dat seizoen. Theo erachteraan...
Wat een decable was dat. Ben heel benieuwd hoe het gemis van Eriksen opgevangen gaat worden bij Ajax.

Alderweireld zou ik voor een goed bedrag niet rouwig om zijn, kwalitatief gaan we achteruit maar heel veel zal het niet eens schelen verwacht ik.
Eriksen zou wel een ramp zijn mocht die vertrekken, samen met Siem veruit de belangrijkste speler en ook gister weer belangrijk, ook is hij op dit moment niet te vervangen.

Jammer dat Vitesse v.ginkel niet naar Ajax wilde laten gaan, want dan hadden ze nu niet zo in de stress gezeten op hoe te anticiperen op een eventueel vertrek. Naar mijn mening hoor je zo nu en dan te investeren in een topper als er een topper de deur uitloopt om het basisniveau waar de groep nu op zit niet drastisch te laten kelderen, gewoon 1 die er gelijk staat. Ik weet dat het back up plan Duarte is (talentvolle speler die ik op zich wel graag zie komen), maar nog lang niet van het niveau waar Eriksen momenteel op zit, dus word het weer bouwen en groeien ze echt niet naar het niveau toe waar ze in de toekomst weer hopen te komen. Ik hoop echt dat laatstgenoemde nog een seizoen trouw blijft, maar uiteraard is de kans groot dat die jongen nu al elders gaat schitteren. Eerlijk is eerlijk, hij is er klaar voor, soms nog een tikkeltje nonchalant, maar dat gaat er met de jaren ook wel uit....

Deze jongens hadden allang weg kunnen zijn als zij hun eigen krachten kenden en zichzelf niet hadden overschat (vooral Eriksen) om te wachten op een absolute topclub want ie komt toch niet.

Alderweireld had akkoord moeten gaan met Zenit of Norwich en Eriksen had gewoon akkoord moeten gaan met Leverkusen, want mooier dan die gaan ze niet komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren