Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Cillessen blijft, hij gaat in de beker en in de Jupiler League spelen’

Laatste update:

Landskampioen Ajax is vrijdagavond samen met Roda JC Kerkrade de eerste club die in actie komt in het nieuwe seizoen in de Eredivisie. Er vonden geen grote veranderingen plaats in Amsterdam. Derk Boerrigter vertrok naar Celtic, maar spelers als Siem de Jong, Toby Alderweireld en Christian Eriksen zijn nog niet vertrokken.

/

Op de persconferentie voorafgaand aan het duel met Roda JC zegt De Boer dat er voorlopig geen clubs concreet zijn. Norwich City meldde zich eerder voor Alderweireld en Bayer Leverkusen was in de markt voor Eriksen, maar het duo ging niet in op de interesse. Voor Boerrigter haalt Ajax geen vervanger: De Boer zegt dat hij met Lucas Andersen, Tobias Sana en Lesley de Sa voldoende alternatieven heeft.

Jasper Cillessen blijft, ondanks dat Kenneth Vermeer net als vorig seizoen een streepje voor heeft, in Amsterdam. “Dat hebben we na goed overleg besloten”, zegt De Boer. “Hij zal de bekerwedstrijden spelen en in de Jupiler League.” De Boer maakte tevens zijn wedstrijdselectie bekend voor de wedstrijd tegen Roda. Grote verrassingen had de oefenmeester niet in petto, al mag Mike van de Hoorn hopen op zijn officiële debuut. De van FC Utrecht overgenomen verdediger werd gepasseerd voor de strijd om de Johan Cruijff Schaal, maar zit nu wel bij de selectie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan mag van der hart dus niks spelen? Dan zou ik hem verhuren...

1 augustus 2013 om 14:37

Of cillessen verhuren of vermeer verkopen

1 augustus 2013 om 15:21

Ik zou allang vertrokken zijn. Je kunt alleen maar verliezen in de JL.

1 augustus 2013 om 15:23

Waar slaat dat op? Vorig jaar heeft hij veel in de beloftencompetitie gekeept, de JL is een stuk hoger niveau.

1 augustus 2013 om 16:19

@inkoppertjee: Want in de JL schieten ze minder hard dan in de Eredivisie?
Dit is toch mooi voor Cillissen? Hij speelt veel wedstrijden en de beker en volgend jaar staat hij er als Vermeer vertrekt.
En mocht Vermeer geblesseerd raakt kan Cillissen toch nog steeds bij Ajax1 komen of mag dat niet?

1 augustus 2013 om 19:18

@inkoppertje

Ik snap niet waarom Vermeer de voorkeur krijgt, laat die vent lekker in de Jupiler League spelen, dan gaat ie vanzelf wel weg. Doei. Matige keeper, terwijl ik Cillessen echt heel erg veel potentie vind hebben.

1 augustus 2013 om 14:39

Nee, niet verhuren. Gewoon behouden. Zal je net zien dat wanneer Vermeer geschorst of geblesseerd is, er iets met Cillessen gebeurt. Daarnaast heb je gewoon 3 keepers nodig. De laatste seizoenen was er continu de discussie dat Ajax met toendertijd bijvoorbeeld Verhoeven, gewoon een jong talent als derde keeper moest aanstellen. Nu is het zo en moeten we hem maar verhuren? Het is nooit goed blijkbaar.

Van der Hart zal wellicht minder spelen, maar volgens mij verandert er niets aan de situatie.. Cillessen speelde vorig seizoen ook bij Jong Ajax, dat gaat hij komend seizoen ook doen, dus ik zie geen verschil op een andere competitie na?

Bovendien denk ik dat Cillessen niet elke pot van Jong Ajax zal spelen, dus Van der Hart krijgt nog voldoende speeltijd.

1 augustus 2013 om 16:09

Als Cillessen in de beker gekeept heeft (of gaat keepen) zal hij niet ook nog eens in de JL keepen denk ik.
Kan natuurlijk prima maar zo gun je van der Hart ook extra speeltijd daar.

1 augustus 2013 om 22:29

Vogens mij is het inderdaad zo dat Cillesen alle bekerwedstrijden keept en een deel van de wedstrijden van Jong Ajax. Zeker als Ajax 1 en Jong ajax gelijk op het programma staan en de bekerwedstrijden van Jong Ajax zijn voor van der Hart. Cillessen keepte vorig jaar ook bij Jong Ajax wedstrijden, maar dat was in de beloftencompetitie. Wat dat betreft gaat hij nu ook een niveau hoger.
Ook verwacht ik niet dat Vermeer nu wel een vol seizoen alles keept in de CL en competitie zonder blessure of schorsing, dus ook daar zullen er kansen komen.

Edit:
Waarschijnlijk krijgt hij in de Jupiler league per wedstrijd meer te doen dan in de Eredivisie, aangezien daar de wedstrijden nog chaotischer zijn en Jong Ajax niet zo dominant zal zijn als Ajax 1, dus hij krijgt genoeg te doen.

1 augustus 2013 om 14:47

Ik vind het op deze manier een goede constructie. Cillessen kan inderdaad gewoon bij Ajax blijven. Bij Jong Ajax zal hij genoeg te doen krijgen. En Van der Hart zal ook echt nog wel zijn minuten gaan pakken. Voorlopig moet hij sowieso eerst nog maar 100% fit zien te worden.

1 augustus 2013 om 14:50

De derde keeper vanhet Nederlands Elftal, speelt in de Jupiler League. Wat een grap!

1 augustus 2013 om 14:54

Dat hij derde keeper van het Nederlands Elftal is in zijn huidige situatie dat is pas een grap.

1 augustus 2013 om 14:55

hoe kom je erbij dat het de 3e keeper van nederland is??
ik gok zo dat hij de 5e is
Stekelenburg Vorm Krul en Vermeer zitten toch echt voor hem in de rangorde

maar voor hem is het natuurlijk wel goed dat hij zo een beetje op niveau blijft keepen.
al denk ik dat hij dan toch liever voor verhuur had gekozen op het hoogste niveau.

1 augustus 2013 om 15:03

Inderdaad op deze manier verpesten ze enkel het talent van Cillissen en dus ook de kans om goed geld aan hem te verdienen. En dat voor een matige keeper als Vermeer.. Ajax mag zich hier wel echt even tegen de kop slaan. Ze halel Cillissen als toptalent binnen terwijl hij wekelijks in de eredivisie speelde en plaatsen hem nu in de jupiler league..

1 augustus 2013 om 15:06

Aangezien het feit hij wel in de voorlopige selectie zit itt Stekelenburg en Krul. Dus op dit moment, Louis van Gaal beschouwt hem beter/fitter (wat dan ook) boven deze twee.

1 augustus 2013 om 15:06

Keepen of voetballen zijn hele andere dingen hij moet gewoon ballen stoppen maakt niet uit in welke competitie. Hij moet gewoon keepen dat doet ie. En daar komt bij dat Ajax hun 2e top keeper er gewoon bij kan hebben.

1 augustus 2013 om 15:08

@viswoestijn

Je mag je zelf wel tegen de kop slaan. Vermeer een matige keeper noemen is hetzelfde als Messi een aardige speler vinden. Hoe kom je er in vredesnaam bij dat Vermeer een matige keeper is? Vermeer heeft geweldige reflexen, is een uitstekende lijnkeeper en ook 1 op 1 gaat hem steeds beter af. Hij is alleen wat onzeker bij hoge ballen, maar daar kan op getraind worden.

Begrijp me niet verkeerd, Cillessen is een uitstekende keeper, maar Vermeer is op dit moment gewoon wat beter. En Vermeer een matige keeper noemen is wel heel erg raar..

1 augustus 2013 om 15:14

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=193221

1 augustus 2013 om 15:58

Dat hij Cillissen meeneemt in de selectie wilt niet zeggen dat hij hem beter vind dan Krul en Stekelenburg... Het is maar een oefenwedstrijd en LvG geeft iedereen gewoon een kans, net als Verhaegh.

1 augustus 2013 om 16:23

@gutierrez: Misschien wil van Gaal hem gewoon eens testen op een training om te zien wat die kan? Deze jongen is echt nog niet de derde keeper van Nederland hij heeft nog veel keepers boven zich.

1 augustus 2013 om 16:27

Beetje raar geïnterpreteerd. Niemand slaat zichzelf voor de kop. Jij ziet het zo, maar de werkelijkheid is veel eenvoudiger: Ajax vind Jasper een goeie keeper dus hebben ze hem gekocht. Punt.

1 augustus 2013 om 17:23

Ik zie deze voorlopige selectie, vgm (onder het motto van) je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

1 augustus 2013 om 14:52

Dan ben ik heel benieuwd wat Frankie moet gaan als één van de 2 keepers geblesseerd raakt! Als je derde keeper bent in het voetbal, keep je ook bijna geen wedstrijden. Maar de laatste jaren is gebleken dat Ajax toch vaak een beroep moest doen op de derde keeper. Ik noem maar even Pizza! mocht je begrijpen wat ik daarmee bedoel

1 augustus 2013 om 14:59

Is toch niet zo moeilijk? Raakt Vermeer geblesseerd speelt Cillessen in het 1e en Vd Hart JL, raakt Cillessen geblesseerd neemt Vd Hart zijn plaats in.

1 augustus 2013 om 15:06

Iedere club heeft 3 keepers nodig, als er 1 gebleseerd raakt en de ander geschorst is.
Of is je dat niet opgevallen dan.

1 augustus 2013 om 16:31

Het is toch ook gewoon vreemd dat het Nederlands elftal dan zakt met het niveau? Dalijk heb je een derde keeper in Oranje rondlopen die in de Jupiler league speelt

Nee Ajax kan mits er interesse voor Vermeer is overwegen om Vermeer te verkopen, of je verhuurd Cillessen. Cillessen speelt veelste weinig wedstrijden op zijn leeftijd, terwijl hij toch wel aardig potentie heeft. Dit moet Ajax anders gaan aanpakken.

1 augustus 2013 om 22:32

zakt met het niveau? hij gaat van de bank van ajax 1 en de beloftencomptitie naar de bank van ajax 1 en de jupiler leauge. dat is zeker niet zakken met niveau...

Cilessen in de jupiler league? Dan mag hij toch niet voor ajax 1 uitkomen in de competitie. stel dat vermeer geblesseerd raakt?

1 augustus 2013 om 14:36

Dat dacht ik ook, dat is in ieder wel gezegd toen er bekend werd dat er 2e elftallen uit de eredivisie zouden instromen in de jup leaugue

1 augustus 2013 om 14:36

Jawel maar niet in hetzelfde weekend.

1 augustus 2013 om 14:39

Er is toen gezegd dat na een x aantal wedstrijden meespelen met Ajax2 in de Jupiler leaugue meedoen met Ajax 1 uitgesloten was.

1 augustus 2013 om 14:41

Geld alleen andersom, meer dan 15 wedstrijden in het eerste, dan mag je niet meer in de JL spelen..

1 augustus 2013 om 14:46

Oke,dank je voor de opheldering trodat4030

1 augustus 2013 om 14:54

Maar is dat dan 15 wedstrijden meedoen, of 15 wedstrijden bij de selectie zitten? Lastig al die regels.

1 augustus 2013 om 14:55

Dat is toch ook vrij logisch. Gebeurd zelfs in de amateurs. Met een hoger team meedoen moet altijd mogen. Maar spelers van een hoger team die met een lager team meedoen kan uitmonden in competitievervalsing.

1 augustus 2013 om 15:24

''na 15 bindende wedstrijden 1e team: niet meer in beloften (dispensatie reserve keeper)''

Niet in één speelronde, maar de 15 wedstrijden in het eerste regel komt voor reserve keepers te vervallen.

1 augustus 2013 om 22:34

dat wil zeggen dat hij na 15 wedstrijden in Ajax 1, nog wel reservekeeper mag zijn bij jong ajax, of begrijp ik het verkeerd...

1 augustus 2013 om 14:40

Jawel hoor, hij zit in princiepe op de bank bij het eerste en als hij niet moet invallen, speelt hij in Jong Ajax.
Pas als hij meer dan 15 wedstrijden in het eerste speelt, mag hij niet meer uitkomen voor Jong. Of als hij moet invallen, dan mag hij niet in hetzelfde weekend spelen in de JL.

1 augustus 2013 om 14:46

Gelden die 15 wedstrijden per seizoen of voor je totale carrière bij 1 bepaalde club en begin je weer op 0 als je naar een andere club verhuist (behalve Twente of Psv)?

1 augustus 2013 om 15:08

Seizoen!
Maar de vraag is wie gaat er op de bank zitten bij het eerste als Jong Ajax dat betreffende weekend eerst moet spelen, want dan kan Cilessen niet meer op de bank zitten. Tevens is het wel erg zwaar als je om vijf uur in Friesland moet spelen en een paar uur later op de bank moet zitten in Limburg!

1 augustus 2013 om 15:40

Er vanuitgaande dat de JL wedstrijden van Jong Ajax in een weekend zich afspelen vóór de wedstrijd van Ajax 1, dan kan hij dus niet én spelen in de JL én op de bank zitten bij de eredivisie in één speelronde.

Dat is ook wat De Boer zegt he! Hij speelt JL en de beker. Hij zegt niets over op de bank zitten bij Ajax 1

Edit: Vandaar dat Jon Ajax al zijn thuiswedstrijden op maandag speelt zie ik nu!

1 augustus 2013 om 14:42

Mag wel, maar niet in dezelfde speelronde. Hetzelfde geldt overigens voor andere spelers van Ajax, niet alleen voor de keepers. Al ben ik van mening dat ze voor keepers wel een uitzondering kunnen maken.....

1 augustus 2013 om 14:44

Nee die regel is andersom. Spelers mag je ten alle tijden promoveren, je mag ze alleen niet meer terug plaatsen. In speelronde 23 mogen alle speler van Jong Ajax uitkomen voor het eerste elftal.
Andersom mag dat alleen niet, want dan krijg je competitie vervalsing.
Het is net als bij de amateurs. Als het eerste vrij is mogen de spelers die te veel gespeeld hebben ook niet allemaal met het tweede elftal meedoen. Andersom daarentegen mag te alle tijden.

1 augustus 2013 om 14:52

Is het niet andersom volgens mij kan je alleen vast spelen voor het eerste elftal. Dit houdt in als Eriksen 16 wedstrijden heeft gespeeld en geblesseerd raakt hij niet meer mag beginnen bij het tweede. je kan altijd wel van lager na hoger maar andersom niet

Beetje ondankbare taak in de jupiler league keepen voor een keeper als Cillessen.

1 augustus 2013 om 15:02

het lijkt er dus ook op dat hij een hele grote fout heeft gemaakt om naar ajax te gaan, hij was veel verder geweest in zn ontwikkeling bij NEC of welke club dan ook

1 augustus 2013 om 15:10

Ook mijn mening, had nu een geweldige keeper in Nederland of buitenland kunnen zijn maar nee hij koos voor het geld en ging naar Ajax! Zonde van zijn talent!!

1 augustus 2013 om 15:08

En vorig jaar keepte hij voor Jong Ajax tegen bv Jong Groningen of Jong Az.. Nu tegen VVV of Telstar.

Wat maakt het uit? Ik schat de Jupiler League clubs wat hoger in dan de belofte competitie.

1 augustus 2013 om 16:26

Dit is toch beter dan op de bank zitten bij Ajax1 en op maandagavond met de beloften spelen?

Als ik het goed begrijp mag een speler dus voor twee verschillende ploegen uitkomen? Dan kan je dus ook als Ajax tegen Cambuur moet en Jong Ajax tegen MVV even Siem de Jong mee laten doen bij Jong Ajax? Heel apart dit.

On: Deze oplossing is beter dan geen speelminuten voor Cillessen, maar het is nog steeds niet echt een succes voor hem. Ga je van NEC naar Ajax om vervolgens in de Jupiler League te spelen i.p.v. de Champions League.

1 augustus 2013 om 14:38

Als ik het goed heb mag een speler niet uitkomen voor de beloftenploeg in de JL als hij 15 wedstrijden heeft gespeeld in het eerste. Of dit ook opgaat als hij 15 wedstrijden op de bank zit weet ik niet, maar het lijkt me dat hij wel op de bank mag zitten bij het eerste en vervolgens bij jong ajax in de basis mag staan. Overigens niet echt goed voor talenten als van der hart en leeuwenburgh.

1 augustus 2013 om 15:07

Nee. Alleen wedstrijden waarin de desbetreffende speler ook daadwerkelijk minuten heeft gemaakt tellen mee.

1 augustus 2013 om 15:09

Dat leek mij ook al, thx!

1 augustus 2013 om 15:02

Nee, dat mag niet. Een speler van Jong Ajax mag in principe meedoen met het 1e, totdat hij meer dan 15 wedstrijden in het 1e speelt. Dan mag hij niet meer uitkomen voor het 2e. Andersom mag dat niet. dus De Jong zal niet bij Jong Ajax spelen.

1 augustus 2013 om 15:09

Zolang de Jong geen 15 wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld mag hij gewoon bij Ajax 2 mee spelen.

Niet verassend. Hij zou wel gek zijn om zijn aanstaande positie in de basis bij Ajax te vergooien door een stap terug te doen. Iedereen die riep dat hij wel zou vertrekken hoopte dat vooral maar realistisch bekeken is dit de enige juiste beslissing. Zijn tijd bij Ajax komt nu eenmaal met wat meer geduld, en dan staat hij op een positie die hij op een andere manier maar moeilijk zou bereiken.

1 augustus 2013 om 14:41

Klopt, al kan een verhuur ook geen kwaad. Leer je meer van dan in de JL. Vermeer heeft ook een tijd moeten wachten tot zijn echte kans kwam. Lijkt mij wel voor iedereen het beste als Vermeer na dit seizoen een transfer maakt, wie weet al in de winterstop. Vind dat Cillessen nu al heel wat geduld heeft (gehad). Veel langer dan nog 1 seizoen kan je dat niet rekken vind ik, ook naar die jongen zelf toe..

1 augustus 2013 om 14:42

In de basis spelen bij een club als Heerenveen is gewoon een stap vooruit ten opzichte van zijn huidige situatie. Staat Vermeer bovendien niet op het punt om bij te tekenen? Dan heb je grote kans dat hij er volgend seizoen ook nog is.

1 augustus 2013 om 15:09

Veel clubs hebben inmiddels wel een keeper. Heerenveen heeft met Nordfeldt al een van de betere keepers in de goal staan. Dat brengt hem niks verder dan tweede keeper achter Vermeer.

In deze situatie speelt Cillessen tenminste, dat is al een begin. Maar een Eredivisieclub, welke dan ook, is uiteraard beter.

1 augustus 2013 om 17:44

Het was ook een voorbeeld van een willekeurige club. Bedoelde meer het niveau Jheerenveen/groningen etc. Maar goed, die jongen heeft 2 jaar geleden een hele domme keuze gemaakt en dat heeft zijn carierre al behoorlijke schade opgeleverd.

Een goede zaak dat Cillessen blijft ik hoop persoonlijk dat Vermeer misschien wordt verkocht in de winterstop want een keeper als Cillessen is te goed voor een heel seizoen jupiler league.

1 augustus 2013 om 14:38

Hou nou maar op met hopen, Vermeer is de terechte eerste keus, als je het beste met je club voor hebt moet je blij zijn dat je de beste spelers behoudt. Vermeer is nu eenmaal beter dan Cillessen, dan heb ik het niet over potentie. De mensen bij Ajax die met beiden werken zijn prima in staat deze inschatting te doen. Vermeer blijft dit jaar. En we moeten ook blij zijn dat Cillessen dit wijze besluit nam in verband met eventuele blessures en schorsingen, dan heb je een uitstekende keeper achter de hand nodig. Voor een topclub is dat niet wenselijk maar noodzakelijk.

1 augustus 2013 om 14:45

Hoelang heeft Vermeer wel niet moeten wachten? Hij staat er meer dan terecht idd.

1 augustus 2013 om 15:16

@ manodedios

Je hebt hier niet helemaal gelijk. Er zijn 2 goede redenen die een transfer van Vermeer wel billijken. A. Het levert een hoop geld op en B. Cillessen heeft volgens velen een grotere potentie dan Vermeer. Ajax zou er dus direct financieel op vooruit gaan en op termijn wellicht ook sportief. Dat iemand zo'n kijk heeft op de situatie betekent niet dat ze niet het beste met hun club voor hebben.

Buiten dat is, zolang hij er nog bij zit, Vermeer de terechte eerste keuze.

1 augustus 2013 om 15:37

A: Het levert een hoop geld op. Daar durf ik mijn vraagtekens bij te zetten. Begrijp me niet verkeerd Vermeer is een goede keeper, maar hij heeft geen uitzonderlijk niveau. Althans niet het niveau dat een transfersom van boven de 5 miljoen te verwachten is

Toch zonde dat een keeper met zo'n talent nou niet in de Eredivisie te bewonderen is. Maar wel logisch dat Ajax hem wil behouden.

Ik dacht dat er een regeling was dat je niet mocht uitkomen in de Jupiler League, als je bij de wedstrijdselectie van het eerste zat? Betekent dit dan dat v/d hart op de bank zit tijdens Eredivisie-duels?

1 augustus 2013 om 14:40

Als je niet meer dan 15 duels in de hoofdmacht uitkomt mag je daarnaast ook in de belofteploeg spelen.

Is ook een reuzestap vooruit gebleken voor Cilessen om naar Ajax te verkassen.

1 augustus 2013 om 14:41

De zekerheid hebben dat je bij een vertrek, blessure of schorsing van vermeer de 1e keus bent bij de grootste club van het land lijkt me zeker een reuzenstap t.o.v. Nec

Iedereen doet of dit sneu is maar hij wist waaraan hij begon en hij staat er nog prima voor. Hij is nog hardstikke jong, als hij volgend jaar vermeer opvolgt en 3 jaar blijft is hij nog niet op de leeftijd waarop stekelenburg of v.d sar naar het buitenland vertrokken. Zijn tijd komt nog.

1 augustus 2013 om 14:48

Ik hoor nu al zolang Cilissen bij Ajax zit dat Vermeer volgend seizoen weggaat. Als dat ieder jaar gezegd wordt krijg je vanzelf wel een x gelijk.

1 augustus 2013 om 14:55

' De zekerheid hebben dat je bij een vertrek, blessure of schorsing van vermeer de 1e keus bent'

Maar zolang Vermeer er nog zit heeft hij de zekerheid dat hij nooit basisspeler zal worden. En dat zag je aankomen toen hij daar naartoe ging. En hoevaak is Vermeer geblesseerd of geschorst? Ik denk maximaal 3 wedstrijden per seizoen. Daar schiet je wat mee op.

' Iedereen doet of dit sneu is maar hij wist waaraan hij begon'

Mee eens, eigen schuld dikke bult. Als je als jonge keeper vertrekt moet je gewoon bijna de zekerheid hebben dat je gaat keepen. En laten we eerlijk zijn: het was allang duidelijk dat Vermeer 1e keeper zou worden, ook al zou Cillessen komen.

' en hij staat er nog prima voor.'

Had er veel beter voor kunnen staan. Bedoel, 2 jaar keepen in de subtop/middenmoot is beter dan 2 jaar trainen maar amper spelen bij Ajax(al zullen sommige Ajacieden zo 'zelfverzekerd' zijn om het tegenovergestelde te beweren).

' als hij volgend jaar vermeer opvolgt'

Laten we ff reëel zijn. Hoe groot is de kans dat er een club komt voor Vermeer die Vermeer ook ziet zitten?(dan bedoel ik een club die een stap vooruit is tov Ajax). Ik acht die kans niet erg groot.

1 augustus 2013 om 14:57

Mee eens, Vermeer zit op zijn top bij ajax (hij is simpelweg niet goed genoeg, prima voor ajax verder). En als hij slim is blijft hij zijn gehele carrière bij ajax

1 augustus 2013 om 15:07

Volgens mij had vermeer toch ook aangegeven niet naar het buitenland te willen?
Mocht dit zo zijn dan kan Cilissen best in problemen komen over aan paar jaar.

1 augustus 2013 om 15:12

Cillessen had NEC nooit moeten verlaten. Ajax is dan wel de grotere club en er zullen ongetwijfeld fantastische trainers rondlopen waar hij wat van leert. Maar de beste leerschool is en blijft de praktijk en die heeft hij opgegeven bij Nec. Anders had hij nu al ruim voldoende eredivisie ervaring opgedaan om als eerste keeper binnen gehaald te worden.

Hij is er dit seizoen al zeker van dat hij geen eredivisie gaat spelen. Je kan mij niet wijsmaken dat hij daar tevreden mee is.

1 augustus 2013 om 15:12

Helemaal mee eens Keizerstad! Hij heeft gewoon zijn carrière om zeep geholpen door voor het geld naar Ajax te gaan! Jonge spelers maken wel vaker de verkeerde keuze!

1 augustus 2013 om 14:51

Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij is hij gedebuteerd als international, en zit hij op dit moment alweer bij de selectie van Oranje.

En in de Jupiler nog wel...dam blijf het zonde vinden om zo keeper als 2de te hebben maar ja voor Ajax een fijne luxe natuurlijk.

Spelen allebei de helft vd wesstrijden in de jupiler league heeft de boer gezegd. Dat wordt denk ik dan de eerste jupiler league speler die gesele

cilessen is zijn eigen carriere aan het verknallen doodzonde
hij moet op hoog nivo wedstrijden spelen en niet in de jupilerleague
snap ook niet waarom v gaal hem kiest hij speelt toch amper
is wel zeer goede keeper

1 augustus 2013 om 14:51

Cillesen heeft een fantastische keeper voor zich. Kenneth had Maarten Stekelenburg voor zich. Maarten had Lobont voor zich. Lobont had Fred Grim etc. etc. Allemaal hebben zij het geduld opgebracht en geknokt voor hun plek. Vaak kwamen ze pas rond hun 24e in het 1e van Ajax. Ajax heeft de afgelopen jaren laten zien dat deze keepers zich konden ontwikkelen tot de beste van de competitie. Ook waren ze erg geliefd in het buitenland. Als keeper moet je geduld hebben en niet meteen teveel willen. Keepers pieken later dan spelers. Kijk naar Kenneth. Nu uitgegroeid tot 1 vd beste keepers van ons land. Cillessen gaat hem volgend jaar opvolgen en ik zie hem precies hetzelfde doen.

Mensen willen dit nog wel eens vergeten. Geloof me...ajax (frank en zijn staf) denken hier echt wel over na.

1 augustus 2013 om 15:07

@arie vink

Alleen wel beetje jammer dat dit nu al twee seizoenen gezegd wordt, dat vermeer weg gaat en Cillessen hem gaat opvolgen. Maar Vermeer blijkt toch niet zo gewild in het buitenland, ook misschien wel logisch aangezien hij voor de Eredivisie erg goed is, maar ook geen echte topkeeper is. Het begint er een beetje op te lijken dat Vermeer wel eens een club-man kan gaan worden en zomaar zijn hele carriere bij ajax kan blijven, dan heeft Cillessen een probleem.

1 augustus 2013 om 15:35

Hij kan ook volgend jaar verkocht worden. Zo kan je alles beredeneren. Het is de bedoeling dat Cillessen Vermeer op gaat volgen. Wanneer dat is (ik denk echt wel volgend jaar) is aan Ajax. Kijk naar zijn voorgangers en het geduld wat je moet kunnen hebben. Je weet trouwens niet hoe gewild Vermeer is. Het kan best dat er clubs zijn die interesse hebben gehad, maar Kenneth daar geen zin in had. Misschien wil Kenneth zijn plek voor het WK niet op het spel zetten. Je weet het niet.

1 augustus 2013 om 15:46

Nee klopt ook, kun je niet weten. Maar bedoelde alleen maar dat ik hoop dat het er wel echt een keer van komt dat Cillessen eerste keeper wordt, anders beetje zonde van zijn talent. En omdat Vermeer zo vaak benadrukt dat hij net zo lief bij ajax wil blijven ben ik beetje bang dat t nog lang duurt.

Sneu dat zo'n keeperstalent zijn dagen moeten gaan slijten in de eerste divisie waarin Jong Ajax slechts voor spek en bonen mee doet.

Gaat lekker met Cillessen. Afgelopen 2 jaar al zoveel gekeept en dan mag ie nu lekker in de Jupiler League gaan keepen. Dat is niet een beetje onder zijn niveau, dat is ontzettend ver onder zijn niveau.

Zo help je een talent wel naar de gallemiezen. Zolang Vermeer er zit zal Cillessen nooit in de basis komen, en laten we eerlijk zijn: hoe groot is de kans dat een club zich meldt voor Vermeer die Vermeer zelf beschouwd als een stap vooruit? Ik denk 5 procent, en dat is dan naar boven afgerond.

Als Cillessen zijnde moet je toch gewoon met je vuist op tafel slaan en zeggen dat een talentvolle keeper die voor 4 miljoen gehaald is verdomme niet in de Jupiler League gaat keepen. Dit is gewoon vernederend en ik vind het erg apart dat Cillessen hiermee instemt.

1 augustus 2013 om 14:50

@ Keizerstad1994

'dit is gewoon vernederend en ik vind het erg apart dat Cillessen hiermee instemt'

Sorry, maar Ajax betaald toch gewoon zijn salaris? Vermeer heeft een prima jaar achter de rug, waarom zou je hem die basisplaats af moeten nemen?

Ajax mag blij zijn dat Vermeer niet persé weghoeft, hoe lullig dat voor Cillessen ook is. Het enige wat Cillessen zou moeten doen, is keihard trainen, en laten zien dat je er kan staan zo nodig! En als dit in de JL is, dan is dat maar zo.

Edit: Dit geld trouwens niet alleen voor Ajax, maar voor alle nederlandse clubs. Laten we nou eens met ze alle blij zijn dat Talenten zoals Maher/eriksen/boëtius niet zomaar meer naar een kleine buitenlandse club vetrekken voor het geld, maar stappen maken op sportief gebied.

1 augustus 2013 om 15:00

Natuurlijk betaalt Ajax zijn salaris, maar dan nog. Een van de grootste keeperstalenten van Nederland, gehaald voor 4 miljoen en die al 2 jaar heeft zitten banken. Die zou niet in de Jupiler League moeten willen keepen, schiet je niks mee op(te laag niveau). Probeer Zoet of Tyton maar eens zover te krijgen. Die bedanken daar dan vriendelijk voor. En terecht.

' Edit: Dit geld trouwens niet alleen voor Ajax, maar voor alle nederlandse clubs. Laten we nou eens met ze alle blij zijn dat Talenten zoals Maher/eriksen/boëtius niet zomaar meer naar een kleine buitenlandse club vetrekken voor het geld, maar stappen maken op sportief gebied.'

Opzich ben ik het daar helemaal mee eens. Ik geniet van die potentiele toppers die hier in ons landje de eerste stappen maken. Geweldig. Maar Cillessen speelt, i.t.t. tot jouw voorbeelden, gewoon nooit tot amper. En heeft al 2 jaar stilgestaan(stilgezeten)

1 augustus 2013 om 15:08

Inderdaad grote onzin. En dan te bedenken dat hij bij de voorselectie van Oranje zit. Ik denk dat Bertrams er de volgende keer ook bij zit, die gaat tenslotte de wedstrijden van Jong PSV keepen in de Jupiler League keepen!

1 augustus 2013 om 15:21

@ Keizerstad1994

'maar Cillessen speelt, i.t.t. tot jouw voorbeelden, gewoon nooit tot amper'

Dat weet je wanneer je naar een topclub verkast, het is een droom voor velen, maar garantie op speeltijd is er niet. Cillessen heeft 'pech' dat Vermeer het gewoon uitstekend heeft gedaan, en geen reden ziet om weg te gaan.

Voor het zelfde geval, krijgt Vermeer een blessure (wat ik hem overigens niet toewens!) en speelt Cillessen dit jaar 70% van de wedstrijden. Het kan allemaal..

1 augustus 2013 om 15:33

' Dat weet je wanneer je naar een topclub verkast, het is een droom voor velen, maar garantie op speeltijd is er niet.'

En dat is nou essentieel. Zo'n Bruma bijvoorbeeld. Groot talent in de jeugd, nu nog steeds misschien. Chelsea klopt aan. Geweldige club, veel geld enz. enz. Maar: Bruma speelt nooit. In zo'n geval moet je verder kijken dan je neus lang is en kiezen voor het sportieve. En ik weet dat het niet makkelijk is om zo'n aanbod dan af te wijzen, maar daar speelt de zaakwaarnemer ook een rol in. Die moet zo'n jonge onervaren jongen dan zeggen dat hij beter in Nederland kan spelen dan bij Chelsea op de tribune te zitten. En doordat dit ontbreekt zijn talenten als Rekik, Bruma, Van Aanholt en dan vergeet ik er vast nog wel wat te vroeg naar het buitenland gegaan(al heeft Rekik daarna met PSV een hele goede keuze gemaakt) terwijl ze in Nederland al 2 jaar hadden kunnen spelen.

Eigenlijk geldt voor Cillessen exact hetzelfde. Jong, onervaren. Dolenthousiast natuurlijk toen het grote Ajax 4 miljoen wou betalen en hem, in vergelijking met zijn Nec-contract, een vet salaris bood. Maar het was echt overduidelijk dat Vermeer daar 1e keeper zou worden en dat Cillessen dus zou gaan banken. Dan moet hij ten eerste ook verder kijken dan z'n neus lang is, maar dat geldt nog meer voor zaakwaarnemer en familie, die dan geld ruiken.

Dan kunnen de geruchten ook weer weg dat hij samen met Hoesen naar Roda zal vertrekken. Mooi dat hij blijft

1 augustus 2013 om 14:56

Hoesen naar Roda? Waar heb jij die kletspraat vandaan? Wie moet er dan spits gaan spelen na Siggy?

1 augustus 2013 om 16:06

Naast dat ik het ook een onzingerucht vind, zou Bojan gewoon in de spits kunnen spelen dan. Of anders Siem de Jong.

Begint er steeds meer op te lijken dat dit seizoen de doorbraak van Andersen gaat worden verwacht namelijk niet de Sa veel aan spelen toe gaat komen

die zal wel spijt hebben van zijn overstap naar ajax heeft nooit een echte kans geregen om 1e keeper te worden ookal deed hij het heel goed in de wedstrijden die hij keepte. jeroen zoet heeft hem misschien al ingehaald in zijn ontwikkeling en zal waarschijnlijk cilissen vervangen in oranje.

1 augustus 2013 om 15:08

Hij heeft zoveel spijt van zijn overstap naar Ajax dat hij er uiteindelijk zelf voor heeft gekozen om nog een jaar langer op de bank te zitten en zijn kans af te wachten....

Een keeper bij het Nederlands Elftal dat voor een ploeg uitkomt in de Jupiler League, dat is eens wat anders.

Heb vernomen dat Cillissen na de wedstrijd ajax roda word verhuurd aan roda jc.

Nou, daar gaat cillessen dan. Weer een seizoen stilstand. Dat wordt m niet meer zodra die Vermeer eindelijk weg is, Cillessen heeft ook nooit een eerlijke kans gekregen, hoewel hij gewoon beter is (daar mogen we het wel over eens zijn denkik). Zoet zal dit seizoen nog zijn plaats overnemen in Oranje

1 augustus 2013 om 15:02

Sorry maar hoe weet jij dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen? Als hij al twee seizoenen (of 3?) tijdens de voorbereiding moest bewijzen dat hij beter dan Vermeer is, en dat bleek niet zo te zijn volgens de trainers ( die er toch wel verstand van hebben lijkt me) dan is dat toch een eerlijke kans?

1 augustus 2013 om 15:11

De Boer gaf zelf volgens mij aan tijdens de voorbereiding dat Kenneth een streepje voor heeft. Nu is dat ook niet heel vreemd, gezien het feit dat met Vermeer in de basis De Boer nu al 2 seizoenen achter elkaar kampioen is geworden. Maar het geeft wel aan dat aan het begin van de voorbereiding de teller niet voor beide keepers op nul stond en Cillessen dus niet een eerlijke kans heeft gekregen om zich in de basis te keepen.

1 augustus 2013 om 15:30

Wat Jorinus zegt. Daarnaast geloof ik niet dat Vermeer in Cillessen gelijkwaardig zijn begonnen bij Ajax: toen Cillessen kwam, had vermeer net enkele wedstrijden gekeept bij het eerste dat seizoen en hij wachtte al zolang op zijn kans, dat de boer hem die plek gewoon heeft gegeven (het was toen al helemaal duidelijk dat Cillessen beter was)

1 augustus 2013 om 15:39

Ja inderdaad. Frank boeit het helemaal niks dat Jasper veel beter is dan Kenneth. Vermeer is gewoon zijn 'mattie' en hij wil Jasper zeker niet 1e keeper maken. Ook al is het verschil in kwaliteit groter. Wat een luizenstreek zeg!

Volg jij elke training beste Fred? Zie jij Cillessen en Vermeer 5 dagen in de week op het veld staan? Nee. Dan kan je ook niet zeggen dat de Boer Vermeer 'zomaar' 1e keeper heeft gemaakt. Dat is de domste opmerking die ik hier iemand heb zien zeggen.

1 augustus 2013 om 15:39

ondanks dat is het toch vermeer geweest samen met het team en trainer dat ze 3x kampioen zijn geworden en cillissen heeft daar ook een steentje aan mee gedragen, psv uit.

1 augustus 2013 om 15:42

Maar wat zou dan wel een eerlijke kans zijn? Moet de Boer Cillessen maar opstellen in de basis omdat hij te lang op de bank heeft gezeten, uit medelijden ofzo? In het voetbal speelt de beste, dat geldt ook voor keepers. Dat Cillessen talentvol is staat wel vast, maar blijkbaar is hij gewoon niet beter dan Vermeer op dit moment, en de Boer zal toch echt de beste keeper opstellen. Uiteraard heeft Vermeer een streepje voor, als hij in de basis stond. Maar jezelf in de basis keepen moet je toch verdienen en door aan te tonen dat je beter bent, dat laat je zien in de voorbereiding, op trainingen en oefenwedstrijden. Je mag er toch vanuit gaan dat de Boer gewoon kiest voor de beste keeper, en dan heeft Cillessen gewoon een eerlijke kans.

@goodoldfredje

Ik denk dat je nogal een raar idee hebt van de Boer, dat hij dus niet de beste keeper zou opstellen, maar uit medelijden Vermeer toen heeft opgesteld. Je mag er toch wel vanuit gaan dat een technische staf kijkt naar de kwaliteiten van een keeper, als Cillessen echt beter was geweest, had hij wel in de basis gestaan. Dat jij Cillessen toen beter vond is jouw mening, maar geen feit.

Top! En ook gewoon de slimme keuze, Cillissen gaat Vermeer echt wel voorbij, maar is nu gewoon ook nog minder. En wat dan ga je nu weg terwijl je dicht tegen 1e keeper aan zit, doe je een stapje terug ben je misschien wel 1e keeper maar weet je ook zeker dat je bij Ajax dat nooit meer word en dat is toch wel wat hij het liefste wil uiteindelijk lijkt me..

Ik begrijp dat het voor Ajax een goede zaak is dat hij blijft. Hij is een uitstekende doelman en daarmee een perfecte stand-in voor Vermeer wanneer die geblesseerd raakt. Maar men moet ook bij Ajax begrijpen dat je op deze wijze de ontwikkeling van Cillessen zelf in de weg staat. Deze jongen is gewoon veel te goed voor het niveau Jupiler League, hij moet z'n ervaring op doen op een echt niveau. Bekervoetbal wordt daarnaast ook vaak verwaarloost door allerlei ploegen. Misschien dat De Boer iets kan regelen dat Cillessen de helft van alle Champions League wedstrijden keept en Vermeer de andere drie wedstrijden, al zie ik dat zelf ook niet gebeuren.

Ik vind het een jammerlijke situatie voor Cillessen zelf, vooral omdat hij niet echt een heel eerlijke kans krijgt. De Boer gaf namelijk toe dat Vermeer sowieso een streepje voor had. Persoonlijk vind ik Cillessen nu niet echt minder dan Vermeer. Maar hij heeft een contract ondertekent bij Ajax, dus ploegbelang gaat voor.

Nou als cillessen een beetje ballen heeft,dan stuurt hij aan op een vertrek.
Keepen in de beker en Jl...is niet echt motiverend.
Denk dat dit nog wel een staartje(lees onrust) gaat krijgen.

Wauw! Van eerste keeper bij nec naar 2e keeper van ajax en spelen in de JL en de beker wauw!

Heeft Rkc geen keeper nodig nu ze zoet niet kunnen huren van psv?

Ik weet dat ajax nu nog de beschikking heeft over Cillissen bij een blessure, en dat zou wel de rede zijn dat ze hem niet verhuren aan een andere club.

Ander leek hij mij geschikt om naar een club als Rkc te gaan op huur basis.
Of misschien een Pec Zwolle / Cambuur / Go Ahaed ?

Ik denk dat de enige reden waarom mensen cillesen meer gunnen dan Vermeer is om z'n huidskleur!!

1 augustus 2013 om 15:24

Hahahahaha

Tenminste, ik ga er maar even vanuit dat dit een grap was, anders lijkt het me wel erg ver gezocht. De hele eredivisie is een mix van blanken, aziaten, donkere mensen enzovoort. Ik denk niet dat dit daar wat mee te maken heeft.

Ik vond het jaar voordat Cillessen van NEC naar Ajax ging beter dan Vermeer. Maar daarna heb ik Cillessen niet meer veel zien keepen. Geen idee wie nu de betere van de twee is.

1 augustus 2013 om 15:33

Waarom zou je dan Überhaupt willen dat Cillessen op doel moet? is net als zeggen ja Lucas Andersen is ook een groot talent dus moet Eriksen weg want hij staat een groot talent in de weg. Vermeer is gewoon stukken beter dan Cillessen. Ik heb Cillessen vaak gezien tijdens jong ajax en hij is zeker niet beter dan Vermeer. Hij kan totaal niet mee voetballen.

1 augustus 2013 om 15:55

Ik weet niet waarom mensen dat willen. Dat moet je aan die mensen vragen. Ik geef al aan dat ik Cillessen al twee jaar amper heb zien keepen, dus ik weet het niet.

Vraag me af of het reglementair wel mag om in hetzelfde weekend in de Eerste divisie te spelen en op de bank te zitten in de Eredivisie. Je staat dan tweemaal op het wedstrijdformulier.

1 augustus 2013 om 15:22

@bikobike

Dat mag gewoon. Je mag alleen niet spelen in de Eredivisie en in de Jupiler League in één speelronde. Dus Cillessen kan gewoon op de bank plaatsnemen en later spelen in de Jupiler League. Het is alleen even de vraag wat er gaat gebeuren als Cillessen meer dan 15 wedstrijden heeft gespeeld in het eerste van Ajax of hij dan nog wel in de Jupiler League mag keepen (in andere speelrondes). Dat komt door de uitzonderingsregel van de Knvb, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe we dat moeten gaan invullen:

''na 15 bindende wedstrijden 1e team: niet meer in beloften (dispensatie reserve keeper)''

Ik weet niet goed of dit dan geldig is voor Cillessen die de rol van reserve keeper heeft bij Ajax, maar het lijkt er toch wel op.

1 augustus 2013 om 15:24

NEC heeft met Kalle Johnsson(23, Zweeds international) al echt een goede keeper binnengehengeld. Het zou daarom onzinnig zijn om Cillessen te gaan huren terwijl je een andere keeper hebt waar je wel geld aan kan verdienen.

1 augustus 2013 om 15:25

Het is natuurlijk ook te ridicuul dat Cillessen op dit moment wordt geselecteerd terwijl er zat keepers zijn die wekelijks in de basis staan op een hoger niveau.

Ik vind het heel erg zonde dat hij hier mee eigenlijk akkoord gaat. Waarom verhuren ze hem dan niet gewoon weer aan Nec uit of aan een andere club. Het schrijnende aan het hele verhaal vind ik nog dat ik hem beter acht dan Vermeer. Die staat altijd met ballen te goochelen wat vorig jaar wonderbaarlijk vaak goed ging. Hij straalt toch wat meer rust op mij uit en pakt ook gewoon hele goede ballen. Denk dat hij zon beetje bij 15 andere clubs wel gewoon in de basis gestaan had minimaal in de eredivisie

Rot voor Jasper, maar niet onverwacht. De Boer ziet het helemaal zitten in Vermeer en een winnende coach heeft uiteindelijk gelijk. Veel mensen roepen constant dat Cillessen beter is, of zelf heel veel beter is, dan Vermeer. Ik vraag me dan wel af waarom de mensen die iedere dag met beide werken toch niet voor Cillessen kiezen maar voor Vermeer? Misschien zien de mensen die deze jongens iedere dag aan het werk zien het toch anders?
Als Jasper echt zo'n geweldig supertalent is dan streeft hij Vermeer vanzelf voorbij in de pikorde, of gaan er nu mensen beweren dat De Boer bewust niet de beste keeper die hij in zijn optiek in de selectie heeft opsteld? Zou ik een hele rare bewering vinden, aangezien iedere coach uiteindelijk tot doel heeft om te winnen toch? Maar wie weet, *sarcasme Aan* stelt de Boer in dat geval Vermeer wel op zodat andere ploegen ook een kans hebben!?! *sarcasme Uit*

Hoe kan Cillessen hiermee akkoord zijn gegaan? Hij weet best dat hij veel beter en completer is dan die Vermeer en hij het dus verdiend om op goal te staan. Hij vergooit waarschijnlijk zijn WK kansen hiermee en nu gaat die sufferd van een Kenneth dus wel mee naar het WK. Cillessen pakt punten voor een team, Vermeer verliest die.

1 augustus 2013 om 16:30

Jij moet eens je grote mond dicht houden, dat moet jij eens doen we hebben serieus maar 1 Seizoen van Cillessen gezien! bij NEC en ja toen ging hij naar Ajax maar jij weet niet hoe hij nu keept niemand eigenlijk. Vermeer heeft het gewoon prima gedaan en is terecht keeper Nummer 1, en ook eerste keeper in het Nederlands Elftal hij is 3x kampioen geworden met Ajax dus welke punten verliest hij voor een Team?.

Jij weet helemaal niks van Voetbal af met die belachelijke reactie van je. Ga Ajax en Vermeer wat vaker volgen man! of dan moet je gewoon helemaal geen Eredivisie kijken. Ga mar lekker de Marrokaanse TV kijken dan. Btw, Vermeer is geen suferd dat ben jij jij hebt niet eens de kans überhaupt Prof te worden. En als je zo'n grote muil opendoet moet je zelf maar een gaan trainen of aankloppen of je een training mee mag doet kijken of jij met het tempo mee kan.

1 augustus 2013 om 16:33

Als JIJ nou eens naar Ajax gaat kijken zul je zien dat hij altijd wel weer een fout maakt (communicatie, uitkomen) en soms is dit fataal. Ik durf te wedden dat ik meer van voetbal af weet dan een zeer subjectieve Ajacied zoals jij dat bent. Ik heb op verschillende topics eerlijk gereageerd over het feit dat ik zeer Anti-ajax ben maar over Vermeer heb ik een zeer duidelijk gevormde mening, hij is gewoon minder als Cillessen en hoort niet thuis in Oranje. Tot slot ben ik geen Marrokaan maar een volbloed Nederlander. En trouwens ik heb met geen woord gerept over het feit dat ik het beter kan of dat ik prof wil worden. Jij verdraait mijn woorden Roman Geniet van je dag!

Dit is kut voor cilissen wanneer loopt ze contraxt af? Ik zou mooi niet in de jl gaan keepen als ik hem was kom op zeg

Aardige Fanbase heeft die cillissen voor een reserve keeper!

Hij mag in de beker en JL spelen? Word de voetbalsupporter nu weer met deze onzin geconfronteerd. Pure vorm van competitie vervalsing. Of bij het eerste of in de JL maar niet beide. Hier het eerste bewijs al dat de J L totaal niet meer serieus word genomen. Arme clubs als den Bosch etc. De grabbelton van de Knvb bah bah bah bah. Zeker weer het moderne voetbal. Pffff

1 augustus 2013 om 22:55

precies! dit slaat nergens op..het is het één of het ander..pure vorm van competitie vervalsing!

Cillissen kan zeker een hoger niveau aan. Ik had liever gezien dat hij verhuurd werd aan een club als Roda ofzo. Hij is veel te goed voor de Jupiler League.

Dus als ik het goed begrijp mag heel Ajax 1 de eerste 15 wedstrijden in de JL voetballen. Vreemde situatie!

En het mooiste is nog dat wij er 3,4M aan hebben verdiend.

En Cillesen is gewoon zo ontzettend dom geweest... Bij ons had ie kunnen keepen...

Tsja, tis net geen Royston Drenthe qua stap te vroeg zetten!!

Kijk, en dat is nu precies wat niet de bedoeling is van jong ajax en jong psv inde Jupiler League. Ik begrijp dat Ajax dit wilt om hem zo toch wedstrijdritme te laten houden, maar de bedoeling van jong ajax in de JL is jonge spelers daar te laten spelen, niet om eerste elftal spelers bezig te houden.

Toch zonde dat een keeper met zo'n talent nou niet in de Eredivisie te bewonderen is. Maar wel logisch dat Ajax hem wil behouden.

Ik dacht dat er een regeling was dat je niet mocht uitkomen in de Jupiler League, als je bij de wedstrijdselectie van het eerste zat? Betekent dit dan dat v/d hart op de bank zit tijdens Eredivisie-duels?

Eriksen staat al 2 jaar stil ajax moet hem snel kwijt raken als ze nog veel geld er willen voor vangen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren