Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Christian wil dat Ajax aan hem verdient en verlengt als transfer uitblijft’

Laatste update:

Ajax hoeft niet bang te zijn dat Christian Eriksen over een jaar transfervrij de deur uit zal wandelen. De aanvallende middenvelder staat nog tot medio 2014 onder contract in Amsterdam, maar volgens zijn zaakwaarnemer Martin Schoots zijn er twee opties voor de Deen: vertrekken of bijtekenen.

/

De belangenbehartiger geeft aan dat er nog altijd contacten zijn met geïnteresseerde clubs, maar dat er over een mogelijke transfer deze zomer nog weinig zinnigs te zeggen is. Duidelijkheid kan wél worden gegeven over de intentie van Eriksen. “Als de contacten met clubs op niets uitdraaien, dan zal hij zijn contract niet laten aflopen om vervolgens transfervrij te zijn”, vertelt Schoots aan Sporten.

“Hij wil dat Ajax iets aan hem verdient en daarom zal hij bijtekenen als er geen transfer komt.” Overigens benadrukt de spelersmakelaar dat Eriksen weliswaar heeft bekendgemaakt open te staan voor een overgang naar een buitenlandse club, maar dat de Deens international zeker niet ten koste van alles uit Amsterdam hoeft te vertrekken. “En hij zal alleen weggaan als hij gelooft dat hij bij een andere club een betere speler kan worden.”

Denk je dat Christian Eriksen bij Ajax blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha als hij nou net iets beter had gevoetbald, dan had ajax pas flink aan hem verdient

9 juli 2013 om 09:54

Hij heeft het in de belangrijke wedstrijden afgelopen seizoen echt wel laten zien, maar ook in de kleinere wedstrijden was hij oh zo belangrijk. Hij is de spil van het positiespel van Ajax. Goed, nu denk ik dat hij nog steeds beter kan en als dat hetgene is wat hem weerhoud van een transfer vind ik dat persoonlijk helemaal niet erg, want dat zou betekenen dat hij nog even blijft. Die smak geld is prima natuurlijk maar we halen daar nooit een vergelijkbare speler voor terug die er meteen staat.

9 juli 2013 om 10:21

Haha zijn wij het altijd eens met elkaar?

Eriksen gewoon hoog op inzetten, hij is echt heel goed en belangrijk voor ons.
Ook voor hemzelf is het het beste als hij blijft en hij kan lekker met een nieuwe lading prijzen en minstens 6 CL ervaringen rijker op zn gamakkie toewerken naar het WK en dan een top toernooitje spelen en hij heeft de clubs voor het uitzoeken.

9 juli 2013 om 10:24

Als je 2,5 miljoen salaris voor Bojan kan aftikken kan je ook Eriksen wel een beter contract aanbieden.

Momenteel staat hij op 1,1 miljoen geloof ik. Bied hem dan nog een 2-jarig contract aan waarbij zijn salaris telkens met 50% stijgt. Dan kan je hem alsnog volgend jaar verkopen en verdien je meer op hem

9 juli 2013 om 10:29

Ajax betaalt geen 2,5 miljoen. Bojan heeft genoegen genomen met minder salaris en Barcelona betaalt ook een deel. Ze komen zo niet boven het salaris plafond uit.

9 juli 2013 om 10:29

ajax betaald maar 1 miljoen salaris aan Bojan

9 juli 2013 om 10:32

Ik kan me een artikel herinneren van gisteren waarin wat anders stond!

9 juli 2013 om 10:51

Inderdaad.. Verschillende bronnen verschillende bedragen.. Het is voor de gemiddelde persoon nooit zeker welke bron er gelijk heeft.. Telegraaf zegt iets, AD zegt iets, Parool zegt iets.. Nooit allemaal hetzelfde.. Zelfs de weersvoorspelling kan per media verschillen.. Je weet niet in principe nooit wie er gelijk gaat hebben en bij voetbaltransfers kom je er zelfs nooit achter ook..

9 juli 2013 om 10:54

Ik kan me een artikel herinneren dat Maher zo goed als rond was met Ajax.. ;-)

9 juli 2013 om 11:04

Ajax betaald 1 Miljoen aan Barca om Bojan te huren, Barca betaald zijn salaris gewoon.

9 juli 2013 om 16:12

@ tim101

Omdat er verschillende bronnen verschillende bedragen noemde heeft VI radio gisteren met Ajax gebeld. Vi is verteld dat Bojan genoegen heeft genomen met minder salaris en dat Barcelona ook een deel voor haar rekening neemt. Ajax betaalt een miljoen bruto dus Ajax blijft gewoon keurig binnen het salarishuis.

9 juli 2013 om 16:15

@ Afca020!

Hehehehe mooi toch, het is altijd leuk on gelijk gezinden tegen te komen. Op het moment vind ik eigenlijk dat de waarde van Eriksen niet in waarde is uit te drukken. Natuurlijk is iedereen vervangbaar maar het beste zou gewoon zijn dat hij nog een jaartje blijft, op die manier kunnen we de talenten die er aan komen in zijn schaduw klaarstomen om het stokje volgend seizoen over te nemen.

9 juli 2013 om 17:54

@ Janwander

Lees dat artikel dan nog maar eens goed! Dan kom je tot de conclusie dat Bojan bij Barca niet eens 2,5 miljoen opstrijkt omdat hij niet aan de voorwaarden van die clausule heeft voldaan. Bojan verdient bij Barca 1,25 miljoen! Lijkt mij niet dat Ajax dan 2,5 miljoen neertelt. Maar ja, als je alles klakkeloos overneemt en het artikel dan ook nog eens niet goed hebt gelezen, verbaast het mij niet, dat je je dingen meent te herinneren die niet juist zijn.

9 juli 2013 om 09:55

Dat geldt toch voor elke speler?

9 juli 2013 om 10:24

ja ik refereer aan het feit dat veel clubs twijfelen over zijn kwaliteiten. Ook in Nederland vragen velen zich af of hij de top nog wel gaat halen, waar dat 2 jaar geleden een zekerheid leek. Niettemin vind ik het een zeer goede speler voor ajax (en de eredivisie) en vind ik het een super actie als hij daadwerkelijk zijn contract verlengt als hij deze zomer niet weg gaat. Helaas willen de meesten gaan cashen bij een transfervrije status, maar blijkbaar vind Eriksen het wel goed zo en bevalt het hem wel in Amsterdam.

9 juli 2013 om 10:00

Ik vind dat hij beter heeft gepresteerd dan Strootman. En hij is een speler die veel meer in huis heeft dan Strootman. Maar toch kiezen clubs voor de winnaarsmentaliteit van Strootman, want voor 16 miljoen hadden ze Eriksen ook kunnen hebben.

Toch frappant...ik zal het wel niet goed zien dan
Maar over 3 jaar haal ik mijn gelijk wel (weer)......

9 juli 2013 om 10:07

Ja, Bierpens heeft altijd gelijk.

Strootman en Eriksen zijn geheel verschillende spelers. Strootman heeft natuurlijk het bijkomende voordeel dat hij captain is bij Oranje.

Maar ook voor Strootman is nog geen zestien miljoen neergelegd.

9 juli 2013 om 10:10

Wat heeft Strootman hier nou weer mee te maken? Zijn totaal andere spelers.

Bovendien is Strootman meer een leider figuur, en is linksbenig wat schaars is op zijn positie. Ik zeg niet dat Strootman meer of minder waard zou zijn dan Eriksen.maar waar wat jij zegt slaat nergens op.

Buiten dat denk ik dat niemand Eriksen gaat kopen voor 15 miljoen met een 1 jarig contract. Dat is gewoon te veel.

9 juli 2013 om 10:11

Nou dat zie jij niet verkeerd hoor, die Strootman is in get 2e helft van het seizoen en ook bij jong oranje flink door het ijs gezakt, kan ook niet begrijpen dat clubs belangstelling hebbe voor die gozer, wat heeft die nu laten zien eigenlijk. 3 goeie wedstrijden bij het Nederlands elftal en totaal 1 seizoen ( bij elkaar opgeteld) goed gevoetbald in de eredivisie.

Vindt hem echt overschat.

9 juli 2013 om 10:14

Bij Oranje door het ijs gezakt. Laat me niet lachen. Hij heeft zich bij het grote oranje al lang en breed bewezen. Hij is zelfs reserve aanvoerder bij oranje.

Dat jij niet begrijpt dat clubs geintereseerd zijn in jou zegt iets over jou voetbal kennis. Daarnaast gaat het hier ook over Eriksen niet alleen over Strootman. Het gaat off topic.

9 juli 2013 om 10:16

Ik hoop dat je gelijk hebt panerai.

Al vrees ik dat wanneer Ajax 15 miljoen zou verlangen hij linea recta vertrekt.
Als hij gaat dan moeten ze wel echt proberen te cashen in mijn ogen.
Het is toch vertrekken of verlengen.
Zet dan gewoon een mooi bedrag boven zijn naam, vertrekt hij is het enorm zonde maar krijg je een financiele troost, blijft hij ben je sowieso winnaar.

Buiten het feit dat ik het hoop denk ik ook echt dat Eriksen er verstandig aan doet te verlengen, weer om de prijzen te spelen, weer Champions League te spelen vervolgens een mooi WK en dan kan hij overal heen.

Maar mocht er nu een club concreet worden, dan moet Ajax wel vechten als een tijger en niet ja en amen knikken bij ieder bod (zoals de 15mln die jij benoemd bijvoorbeeld). Echt uitwringen en het onderste uit de kast proberen te halen.

9 juli 2013 om 10:19

Panerei ik weet dat je gecharmeerd bent van Strootman die absoluut potentie heeft maar hij heeft werkelijk waar niets laten zien dit seizoen. Hij heeft niet voor prijzen weten te zorgen, blonk niet ui wanneer het nodig was en heeft gewoon zeer matig gepresteerd. Er is geen enkel feit geweest waardoor grote teams hem zouden willen hebben. Juist op de grote momenten is hij volledig door het ijs gezakt. Zie de waarheid nu eens onder ogen.

9 juli 2013 om 11:46

@afca020.........

Eriksen op het Wk???

Laat me niet lachen. De kwalificatie van Denemarken is zowat helemaal teniet gedaan met dat eclatante succes tegen Armenie.

Ze staan nu voorlaatste met alleen Malta nog achter zich...
Geen smorrebrod in Brazilie, wel in overvloed bij Ajax....

9 juli 2013 om 13:55

@ oleguapa

Je denkt zeker leuk te zijn met je smorrebrod, maar echt slim ben je niet.
Bijna ieder topic over Ajax gebruik je dat woord, maar het woord bestaat totaal niet, misschien bedoel je : smørrebrød

Man, man, man, wat maak jij toch een hoop inhoudsloze opmerkingen.

9 juli 2013 om 14:44

@ bierpens

Als Eriksen een contract had voor meerdere seizoenen evenals Strootman dan had hij ongetwijfeld ook 15+ miljoen opgeleverd.
Feit blijft echter dat Eriksen zijn contract afloopt en niemand dan zo gek is om te voldoen aan de riante vraagprijs van Ajax. Voor mij als Ajacied totaal niet erg, het zal wat zijn als Ajax dezelfde basis11 behoudt ( zonder Toby dan) voor het komend seizoen aangevuld met Bojan en misschien ook wel Duarte. En dat terwijl concurrent PSV de 1 naar de andere sterspeler verlies :D Heerlijk gewoon. Laat het seizoen maar beginnen.

9 juli 2013 om 10:44

Dat kunnen we ook van jou zeggen.

Deze jongen moet lekker naar een club als Everton gaan, als opvolger van Fellaini. Hij staat al een heel jaar, en misschien wel langer, stil in zijn ontwikkeling.

9 juli 2013 om 09:52

@ Alburquerque,

Hij heeft afgelopen seizoen niet stil gestaan in zijn ontwikkeling, vind ik.

Afgelopen seizoen was volgens mij zijn beste seizoen sinds zijn debuut bij Ajax. Hij scoorde redelijk veel en had veel assists. Verder speelde hij ook prima, maar soms kon het wel wat beter.

Ik heb liever dat Eriksen z'n contract bij Ajax verlengd, want in mijn ogen is hij nog niet helemaal uitgeleerd bij Ajax, maar als hij bij Ajax vertrekt, dan is een club als Everton inderdaad misschien wel een goede club voor hem.

Clubs als Liverpool en Borussia Dortmund lijken toch niet meer concreet te worden.

9 juli 2013 om 10:12

Rochester. Dat komt omdat hij te duur is, niet om zijn kwaliteiten. Ik denk dat hij echt wel bij een club als Liverpool of Borussia mee kan. Maar ik geloof niet dat iemand 15 miljoen voor hem zal betalen met een contract van 1 jaar.

9 juli 2013 om 09:53

Alsjeblieft. Eriksen heeft wel meer in z'n mars dan met alle respect Everton. Daarnaast is Everton sportief geen stap vooruit voor hem.
Eriksen moet naar een Europese topclub of subtopper als ie vertrekt. Ik hoop erop dat hij nog een jaartje blijft en dat lijkt me ook beter voor z'n ontwikkeling.

9 juli 2013 om 10:59

Als Ajax Eriksen en De Jong weet te behouden en Psv raakt Strootman en Toivonen nog kwijt dan denk ik dat het kampioenschap gaat tussen Feyenoord en Ajax.

Eriksen moet gewoon minstens 12 miljoen opleveren anders laat hem maar lekker verlengen.

9 juli 2013 om 11:34

Als Ajax De jong en Eriksen weet te behouden dan is er denk ik niet eens een strijd om het kampioenschap. Je hebt namelijk dan een uitstekende selectie, die vanaf het begin van het seizoen al draait, en niet vanaf de winterstop. Als die twee blijven, denk ik dat Ajax de competitie domineert volgend seizoen.

9 juli 2013 om 09:54

Ik zou toch wel naar een club met Champions League voetbal willen als ik Eriksen was.

9 juli 2013 om 10:25

Even beter op letten. Nee hij is geen topscoorder geworden, maar dat mag je ook niet verwachten

Eriksen was de speler die het spel van Ajax regelde. Bijna alles gaat via hem en hij is degene met de belangrijke passjes. En belangrijke passjes zijn niet enkel assists.

9 juli 2013 om 10:55

Hij heeft zich juist afgelopen jaar sterk ontwikkeld..
Ik hoop dat hij een voorbeeld neemt aan Verthongen..
Daarmee bedoel ik: Niet vertrekken als je de stap zou kunnen maken, zoals spelers meestal doen, maar pas vetrekken als je een meerwaarde kunt zijn voor een betere club in het buitenland..
Volgend jaar de CL overwinteren en echt je stempel drukken. Ook dit jaar deed hij dat, maar ik denk dat hij het nog veel meer kan.. Ook tegen de kleintjes dan vooral..

9 juli 2013 om 11:49

Albuquerque

Spelers van Ajax moeten niet meer naar clubs als Everton, HSV etc willen en Ajax moet niet meer aan dit soort clubs verkopen als je het mij vraagt. Ajax heeft de ambitie om minimaal gelijkwaardig aan dit soort clubs te worden (voor zover ze dat nog niet zijn) en er het liefst voorbij te streven. Natuurlijk is het financieel gezien wel een leuke stap, maar Ajaxspelers moeten opgeleid worden voor de absolute top. Natuurlijk zitten er nu nog wel jongens bij die de absolute top niet gaan halen, maar Eriksen is mijns inziens niet één van die jongens. Bovendien vind ik Fellaini een heel ander type speler dan Eriksen.

Verder is het net zoals Rochester al zegt: Eriksen heeft absoluut niet stil gestaan in zijn ontwikkeling. Je ziet duidelijk dat er nog meer bij hem inzit, maar hij heeft echt wel stappen gemaakt. Er zijn weinig spelers in Nederland die nagenoeg elke topwedstrijd beslissend zijn. Eriksen is misschien niet zo'n showmannetje en valt daardoor wellicht niet altijd op, maar het is niet voor niets dat men in de media vaak erg lovend is over Eriksen. Hij is inderdaad echt de spil in het positiespel van Ajax.

Dat is een goede mentaliteit. De club s

Nuchtere jongen... en naar mijn idee ook een zaakwaarnemer die niet loopt te pushen. Hoop dat er middenweg komt waarin Ajax met Eriksen een vast bedrag afspreekt waarvoor Eriksen volgend jaar mag vertrekken en dat ie daarmee dit jaar nog 1 jaar kan knallen.....

9 juli 2013 om 09:52

Inderdaad,

Er volgend seizoen 15 a 20 inleggen en als grote meneer naar een (sub)topclub vertrekken!

Hij is pas 21 of 22 volgens mij, dus nog een extra jaar in Nederland is helemaal zo gek nog niet.
Bij Ajax is hij de man, en verzekerd van een basisplaats. Bij andere clubs is dat maar afwachten.

Ik vind dat dan ook zeer terecht Ajax kan zeker minimaal 10 miljoen vragen voor eriksen, wel mooi van hem dat hij zo dankbaar is.

Dit getuigd van zoveel klasse. Niet alleen als voetballer maar ook als mens. Geweldig, zo zou het altijd moeten gaan. Helaas denken bijna alle spelers enkel aan zichzelf. Eriksen is Ajax dankbaar en wilt iets terug doen voor de club.

Ja 1 jaar bijtekenen met een gelimiteerde transfersom van 5 miljoen zeker.......
Het klinkt allemaal zo leuk dat bijtekenen maar uiteindelijk zal Ajax er dan nog amper wat aan verdienen. Gaat dit de komende jaren zo door? Alleen maar spelers die nog een 1 jarig contract hebben en zo amper of niks aan ze verdienen?

9 juli 2013 om 09:51

En wat dan nog? Beter 5 miljoen vangen, dan transfervrij de deur uit wandelen. Wat heb je nu liever? Ik vind dit zeer netjes. Natuurlijk zal hij afspraken maken over een bepaalde transfersom, dat vind ik ook niet gek.

9 juli 2013 om 10:04

5 miljoen voor een speler als Eriksen is helemaal niks. Die club die hem dan op pikt lacht zich de pleuris. Ok hij is nog geen leider maar er zit zoveel in. Die kan en moet je niet voor een paar miljoen laten gaan. Waarom niet eerder zijn contract verlengen.

9 juli 2013 om 10:59

Dat ligt ook aan de spelers zelf denk ik..

Met een jongen als Fischer gaat hetzelfde gebeuren verwacht ik.. Hij heeft zijn plannen al gemaakt.. Wacht eerst bewust met bijtekenen en tekent uiteindelijk pas als hij basisspeler is voor een aanzienlijk hoger salaris.
Als je spelers wilt verkopen met een langer contract zullen ze of bizar goed moeten zijn, of je zult ze sneller een 5 jaar contract moeten geven, hetgeen ook weer risico's met zich meebrengt..

9 juli 2013 om 17:59

@ ajaxdude

Volgens mij is 5 miljoen gewoon 5 miljoen en transfervrij de deur uitlopen (zoals Sulejmani) is volgens mij helemaal niks......... Wanneer wil je dan zijn contract verlengen? Er zijn niet veel speler met nog 2 jaar te gaan, die dan al verlengen hoor. En je moet hem niet voor een paar miljoen laten gaan? Wil je hem knevelen en opsluiten dan? Zijn vertrek is een voldongen feit en onontkoombaar, dan moet je blij wezen dat je nog wat vangt in plaats van spelers die louter en alleen willen profiteren van hun transfervrije status, want dan vertrekken ze pas voor helemaal niks.

9 juli 2013 om 09:54

5 miljoen voor een speler met een éénjarig contract is nog altijd beter dan niets voor een speler met een aflopend contract. Geinteresseerde clubs zijn ook niet gek, die snappen ook best wat ajax probeert te doen. Daarbij staan de clubs voor Eriksen niet in de rij omdat hij zijn belofte als supertalent gewoon niet heeft ingelost. Leuke speler voor de eredivisie, belangrijk voor Ajax, maar geen potentiële wereldtop zoals ooit werd gedacht. Bij de echte topclubs is hij al lang van de scoutingslijstjes af.

Daarbij, 5 miljoen voor een middenvelder met aflopend contract is gewoon een aardige deal.

9 juli 2013 om 10:04

als hij niet bijtekent laat de boer hem in t tweede voetballen en vertrekt hij transfervrij.
Tekent hij bij dan kan hij ajax weer aan het kampioenschap helpen en verdient ajax ook nog wat aan hem. Dikke prima dus.
Je kunt moeilijk verwachten van hem dat hij voor 5 jaar bijtekent, terwijl hij op korte termijn wil vertrekken.

Dat is al 100x gezegd, ik hoop dat hij nog een jaartje blijft

Je kan lullen wat je wilt, maar Eriksen heeft dus wel degelijk een clubhart. Ik vind dit zeer professioneel! Zo zouden meerdere spelers (waaronder bijv. Alderweireld) moeten reageren.

9 juli 2013 om 09:57

Loyaliteit is iets anders dan een clubhart. Hij is zeker loyaal (en dat is al enorm te prijzen in deze tijd), maar dat zit in zijn karakter en de kans is groot dat hij dat bij een volgende club ook zal zijn. Een clubhart gaat veel verder dan loyaliteit en is iets wat de rest van je leven blijft, of dat bij Eriksen het geval zal zijn is afwachten.

Van van de Vaart dacht men dat ook en die heeft inmiddels toch echt meer hart voor HSV gekregen.

Hopen dat dit fantastische product uit de jeugdopleiding nog een jaar bijtekent, zo belangrijk voor het Ajax spelletje. Met geen speler te vervangen op dit moment.

9 juli 2013 om 09:59

Jeugdopleiding? Tienerscouting bedoel je. En zo fantastisch is hij niet, want anders had hij al lang in de top gespeeld.

En voor je al te hoog van de toren blijft blazen: Misschien moet Ajax eens gaan kijken waarom één van de grootste talenten van Europa (zo niet HET grootste talent) zijn verwachtingen niet heeft ingelost bij 'de beste jeugdopleiding ter wereld'.....

9 juli 2013 om 10:05

@ Hoppa!

Wat loop je nou weer irritant te doen, serieus ik snap totaal niks van dat commentaar van jouw aangezien PSV (brands en de oudspelers die de (r)evolutie willen) op een gegeven moment precies hetzelfde willen gaan doen. Dus nationaal en internationale talenten oppikken voordat ze doorbreken bij een subtopper of laagvlieger. Wedden dat wanneer dat gebeurd dat ik jou dan niet meer hoor over deze ongein.

Daarnaast is de markt nog wel een tijdje open en kan er van alles gebeuren. Wellicht maakt hij zijn droom transfer volgens seizoen wel, dus dat betekend helemaal nog niet dat er iets aan de hand zou zijn of waarom de opleiding nu opeens geevalueerd zou moeten worden.

9 juli 2013 om 10:07

@hoppa!
Top comment niets aan toe te voegen!!

9 juli 2013 om 10:18

Idd. Hij blijft een beetje het eeuwige talent. Om zich verder te ontwikkelen moet hij denk ik ajax verlaten. Als hij de volgende stap niet heeft kunnen makeb in zijn ontwikkeling bij ajax dan zal hij dat ook nooit meer doen bij ajax

9 juli 2013 om 10:20

@hoppa!

1. Eriksen is gewoon een jeugdproduct van Ajax.

2. Eriksen is 21 jaar oud. Dat hij niet in de absolute top speelt, betekent niet dat hij de kwaliteiten niet heeft. Een Jaap Stam speelde tot zijn 23e (1995) nog in de Eerste Divisie, om vier jaar later (1999) uitgeroepen te worden tot beste verdediger van Europa, en het jaar erop nogmaals.

3. Verwachtingen kunnen ook te hoog zijn. Verwachtingen zijn sowieso subjectief en zeggen niets over Eriksen's kwaliteiten.

4. Ajax heeft niet dé beste jeugdopleiding te wereld, noch wordt dat door supporters/staff gepretendeerd. Ajax heeft wel één van de beste jeugdopleidingen ter wereld.

9 juli 2013 om 10:35

Hoppa, vanaf 2008 heeft hij genoeg geleerd in de Ajax jeugdopleiding. Jij vindt hem misschien niet fantastisch, ik wel. Hij heeft ervoor gezorgd dat we kampioen zijn geworden, 3 maal. Tevens speelde hij jullie middenveld kapot, Strootman dan ook maar niks? Had wel weer een zure PSV reactie verwacht, blijft aandoenlijk.
.
Ook heb ik nergens het woord 'beste' jeugdopleiding genoemd, je haalt zaken aan om je standpunt kracht bij te zetten die ik niet benoem. Opmerkelijk.

9 juli 2013 om 10:53

3 jaar kampioen. En hij wordt alleen maar beter. Je kan zuur doen maar hou het lekker bij feiten in plaats van bij je emotie. Komt heel jaloers over.

9 juli 2013 om 11:02

Als je medeverantwoordelijk bent voor 3 kampioenschappen, je voor je 22e verjaardag al 16 Champions League wedstrijden hebt gespeeld, en ook nog eens standaard tegen psv feyenoord, twente je goals scoort in de competitie ( Toch enige vorm van concurrentie ) dan lijkt het met verstandiger om gewoon je reactie voor je te houden.

9 juli 2013 om 11:04

@hoppa!

Ajax hoeft helemaal niets uit te zoeken..
Ajax maakt ieder jaar winst en is financieel kerngezond.. Daarnaast zijn ze al 3 jaar op rij kampioen en met dit elftal zit een vierde er ook in. (Ik zeg het is mogelijk, niet dat ze al gewonnen hebben).
Ajax wil spelers op jonge leeftijd scouten en daarnaast jeugdproducten door laten stromen. Dat is de lange termijn planning.
Zoals PSV de iets oudere talenten koopt en ze vervolgens weer doorverkoopt. En zoals Feyenoord jeugd opstelt en dit aanvult met whatever ze kunnen betalen..
Iedere club een langere termijn strategie..

Don't hate the player, hate the game..

9 juli 2013 om 11:51

Hoppa!

Een product uit de jeugdopleiding, of eigen jeugd zit ook nogal wat verschil in he? Al valt Eriksen ook gewoon onder de eigen jeugd als je de Fifa/uefa criteria gebruikt.

9 juli 2013 om 11:57

Heerlijk visweer vandaag. Denk dat ik straks een hengeltje uit ga gooien.

Als jullie Eriksen allemaal geweldig vinden, dan moeten jullie dat zelf weten. Ik vind hem een talent dat nooit helemaal uit de verf is gekomen. Er werd hem een gouden toekomst voorspelt en hij zou wel eens de grote klapper gaan zijn voor ajax. Bedragen van boven de 25 miljoen zijn hier veelvuldig genoemd door Ajax-supporters. Maar goed, dat waren natuurlijk precies de andere supporters als die nu hier reageren.

Nogmaals, Eriksen is goed gescout, maar heeft zeker niet gebracht wat van hem verwacht werd. Of dat door de begeleiding/opleiding komt weet ik niet, maar hij werd beschouwd als één van de grootste talenten van Europa en is nu, Europees gezien, gewoon middelmaat. En voor mensen die roepen dat hij wel heel erg goed is, ach, dan was hij natuurlijk al lang verkocht.

9 juli 2013 om 10:47

Volgens mijn tot Manc thuis riep 90% van de ajacieden hier dat Erikson maar op de tribune moest zitten om dat hij er niks van bakte, kan snel veranderen blijkbaar. Ik persoonlijk vind hem te weinig brengen.

9 juli 2013 om 11:24

Onzin. Eriksen is al tijden de belangrijkste schakel in het spel van Ajax. Mensen die af en toe een wedstrijd kijken zien dat niet, trouwe supporters die zagen juist dat Eriksen moet spelen. Waarom brengt hij te weinig dan, wat wil je dan precies meer zien?

Wanneer hij de overstap maakt verdient ook deze jongen een groots afscheid. De loyaliteit die hij tentoonspreid kom je niet vaak meer tegen in het heden daagse voetbal. In mijn ogen is dit ook gewoon een vorm vsan "club liefde". Uiteraard hoop ik dat hij nog 1 seizoen blijft, dat geld is leuk en aardig maar daar halen we nooit een gelijkwaardige vervanger voor terug die er ook meteen zal staan. Als hij nog 1 seizoen blijft kan hij nog 1 keer knallen en kunnen de talenten die we hebben rustig in zijn schaduw zich klaar maken.

9 juli 2013 om 13:10

En wat als zijn droomclub dadelijk komt en niet het bedrag wil betalen dat Ajax voor ogen heeft? En daardoor de transfer niet doorgaat? Denk je dat hij dan nog zo 'loyaal' is dat het wel clubliefde lijkt? Ik denk dat Ajax dan mooi kan stikken in die contractverlenging.

9 juli 2013 om 16:20

@ Hoppa!

Het gebeurd zelden dat een club exact het gevraagde bedrag neerlegd maar Ajax krijg bijna altijd wel een bedrag wat dicht in de buurt komt van het gevraagde bedrag. Overigens durf er wel iets om te verwedden dat hij geen vertrek zal forceren als de clubs in een impasse belanden. In het geval van Eriksen zal men wel een uitkomst vinden die voor alle partijen acceptabel is.

9 juli 2013 om 16:33

Maar in dit geval kan een geïnteresseerde club best 5 mijoen bieden, in de wetenschap dat hij een aflopend contract heeft. Als Ajax dan 10 wil omdat Eriksen heeft toegezegd te willen verlengen, dan denk ik dat er toch een probleem is..... Ajax zal hem voor 5 niet laten gaan, terwijl een topclub die een gokje wil wagen met een speler als Eriksen (denk aan Barca en Affelay destijds) toch echt niet veel meer gaat willen betalen voor een speler met een aflopend contract.

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar de hosannastemming rondom de 'belofte' van Eriksen is natuurlijk wel wat overdreven.

Je vindt zelden spelers die nog zo onbaatzuchtig zijn en daar heb ik ook wel respect voor. Ik denk alleen dat je om topspeler te worden wel wat egoistischer en harder moet zijn. Voor de Eredivisie blijft het natuurlijk een hele goede speler, maar de Europese top gaat hij denk ik niet halen.

Uitstekende speler, die toch zeker klaar is voor een stap hogerop. Wel mooi dat hij verlengt als er geen transfer komt deze zomer.

IS allemaal gelul. Als De Boer hem zou laten spelen, zou hij echt niet bijtekenen. Hij is gewoon bang voor het Sulejmani en van der Wiel effect. De Boer heeft dat nu al een paar keer toegepast en als hij dat niet voor Erikson zou doen, zou hij niet meer geloofwaardig zijn. Clubhart heeft hier helemaal niets mee te maken.

9 juli 2013 om 10:10

@ Dijkie70

Onzin, het is helemaal geen gelul. Hij zei dit al voordat Ajax met die nieuwe beleidsregel kwam. Door alle geruchten en speculaties voelt hij zich kenbaar geroepen om het nog eens te bevestigen.

9 juli 2013 om 10:19

Daar zit natuurlijk wat in. Hij zal zelf ook niet zo gek zijn om een jaar op de bank te moeten plaatsnemen

Ik blijf Dortmund de ideale club vinden voor Eriksen, alleen die hebben deze week die Armeen gehaald.

Het zou Eriksen sieren als hij nog een jaar blijft om uiteindelijk, voor een hoog bedrag, naar een grote Europese club te vertrekken. En buiten dat kan hij het risico ook wel nemen om hier een jaartje te blijven, zeker gezien het feit dat deze jongen nooit geblesseerd is of te kampen heeft met een enorme vormcrisis (scoort praktisch nooit lager dan een 6).

Zelfde situatie een beetje als Suarez. Alleen was dat vanwege Lodeiro.
Het voordeel hiervan is ook, mocht Eriksen in de winterstop vertrekken kan Ajax er wellicht ook wat meer voor ontvangen vanwege 1.5 jaarcontract.

Verstandige jongen. Het zou ook geen kwaad kunnen voor zijn eigen ontwikkeling om nog 1 jaar in Nederland te blijven. Daarna is hij wel toe aan een stap omhoog denk ik.

Eriksen is nou een speler waar je als club blij mee kunt zijn. Zo een instelling zouden meer spelers moeten hebben. Tegenwoordig bestaat de voetballerij voornamelijk uit zakkenvullers als Labyrad.

Wat een zure reacties weer van alle anti-ajacieden, Eriksen is gewoon een goede voetballer die ook nog eens loyaliteit laat zien. Waar zie je dat tegenwoordig nog? Hij is geen absolute top, maar net daaronder. Clubs als Arsenal of Atletico Madrid zijn voor hem prima clubs. De vergelijking met Strootman is niet te maken. Strootman heeft het geluk dat er weinig vergelijkbare voetballers zijn, waardoor hij meer gaat opleveren dan Eriksen, maar iedereen ziet wel dat Eriksen een leukere voetballer is om naar te kijken, technisch en aanvallend ingesteld. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Dan ben ik wel benieuwd wat er in het nieuwe contract komt te staan. Ik neem aan dat er een relatief lage transfersom in komt te staan. Ajax heeft ook weinig keus, Eriksen wil Ajax best helpen maar moet daar dan ook wat voor terug krijgen. Anders loopt ie immers gratis de deur uit en speelt ie bij het tweede elftal

Eriksen moet gewoon een jaartje blijven. Hij is nu echt beter aan het worden, maar kan nu nog alleen subtop aan. Dat kan echt hoger maar hij moet nog even door ontwikkelen. Dus toch gewoon maar jaartje blijven

Juist nu moet hij nog een jaar bijtekenen en laten zien wat hij echt kan. Hij is in topvorm de laatste tijd en kan dit jaar dat extra geven wat nodig is om naar een topclub te gaan.
Maher kan mij gestolen worden als Eriksen blijft...

Liverpool zou hem wel willen halen als o.a. Suarez weggaat. Maar zoals FdB aangegeven heeft is Liverpool geen vooruitgang. Spelen niet om CL en zijn aan het opbouwen. Ik denk wanneer hij een jaar langer blijft, hij het nog beter zal doen als vorig jaar. En dat dan de grotere clubs hem wel halen. Men twijfelt nu nog teveel aan zijn kwaliteiten.

Ben ik te cynisch als ik dit bericht niet geloof?

Hij gaat bijtekenen.... Maar dan wel tegen meer salaris en een gelimiteerde transfersom?

Verder is het natuurlijk gewoon een prima speler. Niet de wereldtopper die sommigen in hem zagen, maar zeker bruikbaar voor ieder team.

Wel netjes om t zo te doen, als hij niet bijtekend kan die over een halfjaar naar elke topclub want dan kost hij niks, maar dat ze bijtekenen is ideaal voor ajax en de supporters, zou wel wat zijn eriksen die niet bijtekent en op vrijdag in de jupiler league speelt

Eriksen is niet makkelijk te vervangen, Maher was de droomopvolger, maar verder waren er niet echt opties. Geef die Eriksen gewoon nog een goed contract tot 2015 en we zijn van al dat gezeur af. Eriksen heeft nog een taak bij Ajax te vervullen en dat is schitteren in de CL en de achtste finale te bereiken.

Afca_leeds
Nieuwe regel geldt al meer dan een jaar. Toen was nog geen sprake dan een Transfer niet zou lukken. Toen dacht hij nog dat hij van het Niveau Thiago en Gotze was. Nu blijkt dat de grote clubs niet op hem zitten te wachten kiest hij eieren voor zijn geld en komt hij met een dergelijk uitspraak. Laten we discussie wel eerlijk houden mensen. Christian is een meer dan prima ere divisie speler. Kan mee in de middenmoot van Engeland, Engeland, Duitsland en Spanje. De Top van eerder genoemde landen is te hoog gegrepen en dat wordt hem nu ook (pijnlijk) duidelijk

9 juli 2013 om 11:11

Zoals iedere Ajacied de afgelopen jaren is hij niet goed genoeg voor de top in het buitenland..

Hoe vaak ik niet heb gelezen dat Vermaelen niet bij een topclub terecht kon.. Hoe vaak ik gelezen heb dat Suarez ondanks 30 goals per jaar niet goed genoeg zou zijn bij en tegen topclubs.. Bijna even vaak heb ik gelezen dat Verthongen het niet zou gaan halen in Engeland..

Ook Eriksen heeft zeker het talent om door te stoten.. Als hij nu bij Ajax blijft en zich op eenzelfde wijze doorontwikkeld als afgelopen seizoen is hij gewoon klaar voor die stap..

Wil er nog aan toevoegen. Goed spelen in de eredivisie is niet de norm. Goed spelen in (bepaalde interlands en de CL wel.
Mensen hier krijgen al druppeltjes in hun broek wanneer een speler goed presteert tegen Willem II

9 juli 2013 om 11:14

Als je het nu over Eriksen hebt sla je plank volledig mis..
Hij was juist tegen bijvoorbeeld Psv, Feyenoord en Man City erg goed..
Hij verzuimt juist te vaak tegen de kleintjes als Willem2.. Soort nonchalance..

Blijf het toch op zo'n jonge leeftijd ook een echte gentleman lijken. Hij heeft nooit haast gehad met de stap hogerop, terwijl van jongs af aan al clubs als Manchester United achter hem aan zatten. En nu dit, gewoon zeggen dat hij zijn contract verlengt als er niks op zijn pad komt. Misschien is het wel een idee voor Ajax om gewoon een meerjarig contract ervan proberen te maken maar dan met een transferclausule erin van bijvoorbeeld 20~25 miljoen. Als er dan een club komt waar Christian echt naartoe wilt valt er altijd nog met de speler zelf te praten omdat hij ook altijd respectvol richting Ajax is geweest.

Kijk, de eerlijke voetballers bestaan nog! Fantastisch teken van respect van Eriksen naar Ajax toe. Hij kan een klapper maken als hij transfervrij is maar wil die tegenprestatie leveren voor zijn ontwikkeling. Petje af

1 teil is niet genoeg :-). Maar ook weer mooi om te zien hoe ver sommige mensen van de realiteit staan. Christian heeft geleerd van de fouten van Vander Wiel en Sulejemani en pakt het een stuk handiger aan meer niet. Het liefst was hij transfervrij weglopen volgend jaar, maar dat is niet mogelijk want dan moet hij naar Jong Ajax, En JL is niet echt een lekker podium.
Wat betreft zijn opreden in de CL. tegen Real en Dortmund heb ik hem niet gezien (voor mij is dat de norm). Bij de uitschakeling in de EL ook niet.
Niet voor niets kiest Dortmund voor een Armeense speler die 2x zo duur is

Wat ik mij dan afvraag. Als hij gaat bijtekenen.. voor hoeveel jaar dan? Want als hij voor 1 jaartje bijtekent kom je volgend jaar in exact dezelfde situatie te zitten.

9 juli 2013 om 11:58

Volgend jaar heeft ie weer een extra jaar om zich te onderscheiden. Ajax kan bijvoorbeeld overwinteren in de Champions League, wederom kampioen worden en misschien allemaal door een nog meer uitblinkende Eriksen. Bovendien is volgend jaar het WK. Mocht Denemarken het WK nog halen, dan kan Eriksen zich daar wellicht ook onderscheiden. Het hoeft helemaal niet exact dezelfde situatie te worden.

Aan te raden een fragment van VI radio te beluisteren; hierin wordt uitgelegd hoe het nu precies zit en die zijn altijd goed geinformeerd. Kort gezegd heeft Bojan met minder salaris genoegen genomen, Barca en Ajax betalen beiden een deel. Ajax betaalt om en nabij een miljoen.

Laat Toby alsjeblieft niet zo stom zijn om dit te doen! Laat hem dan nog maar een jaartje rijpen bij Ajax, kan die dadelijk naar een mooiere club als Liverpool of Tottenham!

mijn eerste bericht op voetbalzone, dus ik maak er maar meteen een mooie van.

persoonlijk vindt ik eriksen echt een hele goede voetballer. fysiek gezien: hij heeft een geweldig loopvermogen, een geweldige acceleratie en hij is snel. tactisch is hij gewoon heel sterk. hij ziet precies de steekpasses, loopt vrijwel altijd vrij, loopt verdedigend heel goed. natuurlijk is duelkracht niet zijn sterke punt, maar daar kun je hem ook niet op beoordelen. poulsen kan toch ook niet beoordeeld worden op zijn voorzet... technisch gezien is eriksen geweldig. tijdens wedstrijden tegen madrid, city en dortmund liet hij dit wel degelijk zien. tussen drie tegenstanders in raakt hij de bal nog steeds niet kwijt.

waarom eriksen nog wel eens wordt bekritiseerd is omdat hij makkelijke passes nog wel eens inlevert. dit heeft niet met mentaliteit, techniek of tactiek te maken, maar puur met leeftijd. tegen psv verloor hij de bal, waaruit een goal uit voort kwam. dit is ook puur de leeftijd. ilkay gundogan (ook een jonge speler) verloor tijdens de eerste wedstrijd tegen ajax op precies dezelfde manier de bal, kwam ook bijna een goal uit. dit maakt gundogan niet meteen een slechte of slordige speler. alonso en pirlo zullen de bal op deze manier niet meer verliezen, puur omdat deze rijper/ouder zijn. gundogan wordt alom beschouwd als een van de beste middenvelders in duitsland (misschien wel in de wereld), maar levert bijna nooit een assist en scoort bijna nooit. toch is hij een geweldige middenvelder, want in zijn rol als spelmaker is hij geweldig. eriksen op zijn goals afrekenen is niet eerlijk. ozil scoort ook niet heel veel, sterker nog hij was niet eens de spelmaker bij real (dat was alonso), maar hij is meer de man die eindpass die alles open scheurt moet geven. eriksen moet volgens de kritische kijker, het spel verdelen, de steekpass geven en het liefst ook zelf de goal maken. ik vind al met al dat hij elk van deze rollen nog goed invult.

eriksens sterkste punt (waarop hij ook wel eens wordt afgerekend) is dat hij op het veld zich gewoon normaal gedraagt. ik heb strootman vaak gehoord in deze discussie. is strootman een leider omdat hij bij alles wat er gebeurt in discussie gaat met de scheidsrechter? henry was vroeger een absolute leider, iemand die niet de discussie aan hoeft te gaan met de scheids, maar zijn teamgenoten wel op een rustige manier aanspreekt. als je de hele westrijden van ajax goed bekijkt en puur op eriksen let, zie je dat hij heel veel zijn teamgenoten coacht, maar niet op een opvallende manier zoals strootman/ van bommel met gebaren en geschreeuw. (dit is niet om deze twee spelers af te kraken, van bommel heeft een geweldige loopbaan gehad, en strootman is ook gewoon een goede voetballer) eriksen is natuurlijk niet de absolute leider, maar wel de absolute spelmaker van de kampioen van nederland. in de championsleague is eriksen absoluut niet door de mand gevallen, sterker nog ik vond hem juist als enige speler van ajax tegen real en dortmund met flair spelen. eriksen wordt afgerekend op het feit dat hij ajax niet bij de hand kon nemen, maar ik ken maar 1 speler die tegen dat kaliber clubs in zijn eentje de hele ploeg op sleeptouw kan nemen en dat is messi. eriksen kan in zijn eentje niet het niveauverschil tussen real en ajax overbruggen, dat kan gewoon niet.

bij deze eindig ik mijn betoog over eriksen. hij is klaar voor een volgende stap in zijn carrière. hij zal slagen bij een club die wil voetballen, niet bij een club die zich laat uitzakken en vervolgens de duels aangaat. ik zie dat het bijna een boek is geworden, zo lang.

ps: iedereen heeft een andere mening. ik heb lang getwijfeld om een account op voetbalzone te maken, omdat mensen voetballers, of zelfs elkaar, gewoon beledigen. iedereen heeft een mening en mag deze uitspreken, ga elkaar niet beledigen, ga gewoon op een normale manier de discussie aan.

Kan Toivonen een voorbeeld aan nemen..
Vind dit erg respectvol van Eriksen, de club die hem (grotendeels) opgeleid heeft een dienst bewijzen. Klasse!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren