Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bojan stapt op huurbasis over van Barcelona naar Ajax

Laatste update:

Een dag nadat Ajax bekendmaakte Mike van der Hoorn te hebben aangetrokken, is ook de tweede aanwinst binnen. Barcelona laat weten dat aanvaller Bojan Krkic een seizoen zal worden verhuurd aan Ajax. Directeur voetbalzaken Marc Overmars en algemeen directeur Michael Kinsbergen rondden vrijdag in Spanje de komst van Bojan af. De 22-jarige aanvaller heeft magere jaren achter de rug bij grotere clubs en gaf aan bereid te zijn een stap terug te doen, om weer veel en vaak in actie te komen.

/

Bojan maakte in de jeugdopleiding van Barcelona honderden doelpunten, maar slaagde in het eerste elftal nog niet echt. In september 2007 liet toenmalig hoofdtrainer Frank Rijkaard hem debuteren in de Spaanse competitie en in zijn vijfde wedstrijd scoorde Bojan voor het eerst. Er zouden nog 41 goals bijkomen in 4 seizoenen in de Primera División, Copa del Rey en Champions League.

Een vaste plaats afdwingen lukte echter niet onder zowel Rijkaard als diens opvolger, Josep Guardiola. In de zomer van 2011 vertrok Bojan naar AS Roma voor een transferbedrag van 12 miljoen euro. Het sprak met Barcelona af dat het in de zomer van 2012 of 2013 nog eens 28 miljoen euro extra zou betalen, als het de jonge aanvaller definitief zou willen inlijven. Deed het dat niet, dan zou Barça hem terughalen voor een eerder afgesproken bedrag. En zo geschiedde ook.

/

Roma verhuurde Bojan vorig seizoen aan AC Milan, in de hoop dat hij daar zichzelf zou hervinden. Dat lukte echter niet; Bojan maakte slechts vijf keer zijn opwachting als basisspeler en moest vooral dienstdoen als invaller. Hij scoorde slechts drie keer in het shirt van i Rossoneri, die hem niet wilden overnemen. AS Roma wilde hem ook niet meer en dus haalde Barcelona hem terug. Ajax krijgt er nu een aanvaller bij die op alle plekken voorin uit de voeten kan.

In het huurcontract is de optie opgenomen er nog een tweede seizoen aan vast te plakken. Het is aannemelijk dat Bojan als rechtsbuiten gaat opereren, omdat Frank de Boer op die positie niet veel opties heeft. Die plek in het elftal geniet ook de hoogste prioriteit voor de trainer van de Amsterdammers. Derk Boerrigter is na twee seizoenen te licht bevonden; afgelopen seizoen speelde Lasse Schöne er veelvuldig. Ook in doelwit Lerin Duarte ziet De Boer overigens een geschikte rechtsbuiten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is te hopen dat ze hem bij Ajax weer op zijn oude niveau krijgen. Vond hem bij Barca altijd een supertalent.

6 juli 2013 om 07:55

Cuenca en Krkic: 2 afgedankte spelers...wie lacht er nu het hardst? Ik denk in Barcelona!

6 juli 2013 om 08:16

@ Rico Suavez

Ik denk niet dat ze door Barca zijn afgedankt, anders worden ze toch wel verkocht?

6 juli 2013 om 08:21

@herlev: ze zijn wel degelijk afgedankt, anders worden ze toch wel opgesteld!

6 juli 2013 om 08:22

Als Bojan een aanwinst blijkt te zijn voor Ajax zou ik niet weten wat er slecht aan is. Ajax is niet het niveau van Barcelona en dus zijn "afgedankte" spelers van de ene club, waardevol voor de ander.

en ik denk dat Ajax het hardst lacht, Bojan is gewoon een aanwinst, en het heeft ze niks gekost om die jongen op niveau te krijgen. Allemaal Barca centjes. Ik hoop dat Bojan zich een beetje kan settelen, en dan over 2 jaar voor minimale transfersom de overstap maakt of zelfs transfer vrij. (geen idee wanneer zijn contract eindigd)

6 juli 2013 om 08:28

Ik denk dat het wel mee valt Barça hoopt dat hij veel gaat scoren en veel assist geeft dan lach Barça pas hard

6 juli 2013 om 08:31

In 2015 loopt zijn contract af maar je hebt gelijk als hij het nou geweldig doet heeft Ajax er plezier van en geloof mij kan echt wel voetballen waarom doet de rest ja bojan niks

6 juli 2013 om 08:44

Dat is net als met pelle die maakt er in de rest van Europa ook niet zoveel goals als afgelopen seizoen. Bojan kan er in de eredivisie makkelijk 30 inschieten.

Maar ja jouw reactie is voornamelijk provocatie... psv en feyenoord vissen achter het net. Wat maakt het uit? Logisch dat ie CL wil spelen en bij de club wil spelen die 3 keer op rij kampioen is geworden. De club van Cruijff. Daar zeg je als barca speler geen nee tegen. Bojan heb ze eigen Cruyff court in Spanje. Cuenca was lyrisch over Ajax en wilde graag bij Ajax blijven.

En degene die straks kampioen wordt lacht straks het hardst.

6 juli 2013 om 08:49

@rico

Ik hoop dat Ajax nog veel meer van dit soort afgedankte spelers haalt!

Een techniek waarvan je als voetbal liefhebber gaat kwijlen, snel en overal in de voorhoede inzetbaar.
Past bovendien perfect bij Ajax, omdat hij juist in de kleine ruimte uitstekent tot zijn recht komt.

6 juli 2013 om 08:59

Ajax is 70% minder dan Barca, onze competie is ook veel minder, dus voor de eredivsie zullen ze goed genoeg zijn..

6 juli 2013 om 09:02

Roma en Milan hadden die optie maar maakten er beiden geen gebruik van....

6 juli 2013 om 09:10

Kost Ajax niks? Sorry maar denk je nou echt dat barca bojan verhuurt voor niks? Er wordt sowieso een bepaalde percentage van zijn loon betaald door Ajax, en misschien ook een maandelijks bedrag.

Kost niks, ff wakker worden hoor.

6 juli 2013 om 09:23

Waar heb je het over? Het lijkt mij totaal geen schande om niet in de basis te kunnen spelen bij Barcelona. Zeker in deze periode

6 juli 2013 om 09:33

100 wel realistisch blijven

6 juli 2013 om 09:34

Hahaha dus elke speler van een selectie die niet wordt opgesteld is afgedankt? Dat zijn er dan nogal wat in de voetbalwereld!

6 juli 2013 om 09:51

nogal wiedes dat spelers als Krkic niet worden opgesteld in Barcelona, kijk ff wie die gast voor 'm heeft daar… beetje onzin om 'm dan maar afgedankt te noemen. Krkic is gewoon een hele goede voetballer, en zeker een aanwinst voor Ajax en de nederlandse competitie.

6 juli 2013 om 10:03

Volgens mij overschat jij hem em een beetje met dat hij er makkelijk 30 inschiet dat dachten d3 meeste ook van cuenca en die kon zelfs dit niveau niet aan terwijl hij door iedereen de hemel in werd geprezen

6 juli 2013 om 10:20

Hij was geblesseerd geraakt en derest van de wedstrijden deed hij het erg goed.

6 juli 2013 om 10:28

Dat heb je niemand over Cuenca horen zeggen aangezien hij geblesseerd aankwam. En als je naar het aantal wedstrijden kijkt dat Cuenca heeft gespeeld is dat ook niet mogelijk.

Ook is Cuenca een echte flankspeler en is Krkic vooral een spits die ook op de vleugel kan spelen.

6 juli 2013 om 10:30

De afgelopen twee jaar was het niet veel, maar een stap terug naar de eredivisie kan zomaar goed uitpakken. Valt nog vrij weinig over te zeggen lijkt me. Maar goede en goedkope zet van Ajax. Ben echter wel blij dat ie niet naar mijn cluppie komt. Puur omdat het ten koste zal gaan van een Depay of Locadia.

6 juli 2013 om 10:34

Rico Suavez,

Op je 21e en 22e jaar al afgedankt zijn? Je weet toch wel dat het hier over voetbal gaat en niet over turnen?

6 juli 2013 om 12:32

Blijkbaar heeft Barcelona nog wel vertrouwen in beide spelers, anders werden ze wel verkocht. Als ze echt werden afgedankt werd of hun contract ontbonden, of mochten ze transfervrij vertrekken. In beide gevallen is geen sprake van, dus jij lult gewoon poep.

6 juli 2013 om 12:40

@ herlev.. Niemand wil ze hebben.. Als je een beetje Barca volgt had je dat moeten weten... ze hebben nog een contract he.. voor iedereen het beste verhuren en daarna proberen te verkopen.

@ Dd28 jij snap het er helemaal niks van hoe het werkt bij Barca. Ze hebben geen toekomst bij Barca. De club heeft veel geld in beide spelers geinvesteerd, via verhuur constructie proberen ze beide spelers te verkopen en zeer zeker niet hun contract afkopen wat niet gebeurt in Barcalona!

6 juli 2013 om 12:48

Meneer Suavez zijn favoriete speler is Pelle.. Over afgedankte spelers gesproken.

Als je dan ziet hoe hij zijn carriere weer een nieuwe impluls heeft gegeven dankzij de Eredivisie dan is Rico wel heel voorbarig bezig.

6 juli 2013 om 14:46

Ik denk dat Krkic een goede aanwinst kan zijn, maar echt de nadruk op Kan.

Het is echt een super talent die mocht hij het op zijn heupen krijgt zijn scoringsdrift weer te pakken kan krijgen in onze mickey mouse competitie. Maar ik vraag me sterk af of hij op rechtsbuiten sterk zal renderen.

Als iemand mij 3 jaar geleden gezegd zou hebben dat Krkic nu bij Ajax zou spelen zou ik diegene voor gek hebben verklaard. Is toch prachtig dat een speler als Krkic liever bij Ajax komt spelen dan bij een club als Betis.

6 juli 2013 om 19:29

Bojan heeft zijn niveau verloren door in die slome italiaanse competitie te spelen de Eredivisie zal hem wel goed doen en over 2/3 jaar zal ie weer zijn ''barcelona-niveau'' terug krijgen.

De enige verliezer is denk ik Ajax. Voor Bojan is het geweldig om voor Ajax uit te komen, een mooie club die aanvallend voetbal speelt in een relatief eenvoudige competitie. Het is nu wel alles of niets voor Bojan, maar zelfs als hij er niets van bakt moet hij nog 10 doelpunten kunnen maken. Ik ben wel benieuwd of hij zich kan schikken in een gewone rol in de selectie en geen sterallures krijgt, omdat hij bij Barcelona, Milan en AS Roma heeft gespeeld. Ik ben ook benieuwd of hij gewoon Engels kan spreken en misschien Nederlands wel wilt leren.

Voor Ajax is dit naar mijn mening een hele grote gok. Het is wel duidelijk dat Bojan kwaliteiten heeft, maar is niet bewezen dat hij erg constant is geweest. Voor een jaar huren wordt je ook niet vrolijk van. Of willen ze in de toekomst elk jaar talenten gaan huren van de grote clubs.

Hij kan dus op alle posities voorin uit de voeten, maar is vooral gehaald voor de rechtsbuiten positie. Ik ben benieuwd. Ik ben erg huiverig hierover en vooral omdat het een huurconstructie betreft. Zal Ajax wel kapitalen kosten.

6 juli 2013 om 07:20

In de wetenschap dat er met Meleg ook een potentieel erg goede rechtsbuiten aankomt, lijkt me dit erl de gok waard! En stel dat het goed bevalt, wie weet wat nog mogelijk is!

6 juli 2013 om 08:00

Daarbij komt dat de Eredivisie een prima competitie is als spits om weer uit je dip te komen. Kijk b.v naar een Pelle en Altidore die in een grote competitie niets waren, maar in de Eredivisie de een na de andere scoren.

Als Meleg idd nog te jong is, is dit een prima overbruggingsjaar.

6 juli 2013 om 09:02

ALs hij in de eredivisie niets laat zien, dan zou het wel een hele zwakke speler moeten zijn.

6 juli 2013 om 10:24

Hoop voor Ajax dat dit een aanwinst blijkt te zijn. Het is in ieder geval goed dat ze de RV positie nu versterkt hebben. Persoonlijk weet ik nog niet wat ik van hem kan verwachten. Het klinkt misschien wel te mooi om waar te zijn en hij heeft het nog zeker niet waargemaakt. Maar ik gun hem in ieder geval het beste in Amsterdam!

6 juli 2013 om 07:34

@Che: dit kost Ajax geen kapitalen, anders hadden ze het niet gedaan. Marc Netto, weet je nog? En met die sterallures zal het wel loslopen. Je hebt met Stam, de Boer, Bergkamp, Jonk, Sar en Overmars genoeg mensen die hem op zijn plek zetten als dit nodig mocht zijn. Daarnaast is nederigheid ook wel op zijn plaats hier hè? Hij wordt verhuurd en dit is zijn laatste kans zich terug naar Barcelona te voetballen, die blijven niet eeuwig wachten op een doorbraak. Al met al heb je een Bojan die tot op het bot gemotiveerd moet zijn. Meleg is nog net iets aan de jonge kant, al is hij ongelofelijk getalenteerd. Dit is een mooie manier om de tijd te overbruggen tot die jongen echt klaar is.

6 juli 2013 om 07:57

Helemaal eens Che. Leuk wat die jongen in de jeugd gedaan heeft maar dat zegt dus helemaal niks. Daarbij moet Ajax simpelweg nooit willen huren, blijf ik bij.

Enige voordeel is wel dat je met hem weer een jaar verder bent en zijn contract in 2015 afloopt. Barca hoeft hem nooit meer terug en hij zal niet die contractueel vastgelegde 100 miljoen hoeven kosten. Ajax zal hem volgende zomer voor een acceptabel bedrag kunnen overnemen. Alleen komen dan de clubs als Wolfsburg en fulham die 3x zoveel salaris bieden en kunnen we zien hoeveel Bojan werkelijk bereid is in te leveren om bij Ajax te blijven.

Desalniettemin, zeer onverwacht en hoewel dit niet mijn gedroomde 'rechtsbuiten' is kom ik er met plezier voor naar het stadion. Daarbij verdienen Overmars en de Boer alle krediet en vertrouwen, ze hebben vorig jaar ook aangetoond te kunnen verrassen met Poulsen, Schone en Hoesen.

6 juli 2013 om 08:34

Dit is om een jaar te overbruggen voordat de jeugd klaar er voor is.
Als je nu een dure jongen koopt speelt die nog 3 jaar bij de club en moet de jeugd veel langer wachten op hun kansen. En waarschijnlijk denken ze dat ze met 1 misschien 2 jaar die jongens helemal klaar ervoor zijn en dus is het huren de goedkoopste optie om deze tijd te overbruggen.

Daarnaast zal Ajax echt niet zijn volledige salaris overmaken omdat ze gewoon een max salaris hebben en dus zal er wel in de deal iets geregeld zijn dat Barca ook een deel betaald.

Het is voor de korte termijn gewoon een prima oplossing en ik ben benieuwd naar deze jongen hoop dat hij meer kan bijdragen dan Cuenca.

6 juli 2013 om 08:44

Ajax de verliezer? Voor mij is dit de transfer van het jaar. Krkic had deze stap twee jaar geleden moeten maken, toen wilde Ajax hem ook tijdelijk halen maar hij koos voor Italië. Dat is na de jeugdopleiding van Barca nou niet bepaald de ideale stap op tactisch vlak. Gelukkig ziet hij dat nu zelf ook in. Bij Ajax kan hij weer zijn vertrouwde spelletje spelen. Ik denk dat hij een enorme aanwinst is in het team van De Boer. Sterker nog, ik denk dat zijn komst ervoor kan zorgen dat jongens als Siem de jong en Eriksen graag nog een jaartje blijven. Maar dat is misschien wat optimistisch.

6 juli 2013 om 11:10

Als Ajax nu nog zo een aankoop doet zullen ze zeker blijven.
Alderweireld zal ongetwijfeld weggaan maar daar zijn genoeg vervangers voor.

6 juli 2013 om 09:11

Ik vind dit echt een geweldige transfer. Dit toont aan dat het beleid van jonge jongens de kans geven heel goed werkt. Grote talenten die liever naar Ajax komen omdat ze weten dat ze hier beter worden en speeltijd krijgen. Ajax krijgt Bojan wel weer op een goed niveau want ze zijn heel goed in het persoonlijk trainen van spelers. Voor Bojan zijn persoonlijke ontwikkeling is dit een hele goede stap. Natuurlijk zijn de tegenstanders niet zo goed als in Spanje. Maar hij kan nu wel extra trainen buiten de wedstrijden om en geloof mij dat is nog veel meer waard om top fit te worden. Ik heb daarom veel vertrouwen in deze jongen want zelfs al zou hij minder zijn in de voorbereiding dan weet ik dat Ajax hem weer op een goed niveau kan krijgen.

Het blijft toch altijd de jongen die honderden doelpunten maakte in het belofte team van Barca. Vestigde daar samen met Messi record na record. Hoop voor Ajax dat ze zijn belofte er eindelijk op het hoogste niveau uit krijgen! Had hem graag naar PSV zien komen.....

6 juli 2013 om 06:58

Was dat niet de jeugd waarin hij dat deed?

6 juli 2013 om 07:42

@che
Dat geeft Zinedane toch ook aan in zijn reactie.
Met name in de jeugd en bij de beloftes deed Bojan het uitstekend.
Onder Rijkaard speelde hij ook zeer aardige wedstrijden, maar de seizoenen erna nooit meer een schim van zichzelf geweest.
Dat zal ook vast zijn redenen hebben. Misschien een mentale kwestie?
Who knows.
Hopelijk voor hem en voor Ajax komt het er weer uit.
Ik heb er wel vertrouwen in.

6 juli 2013 om 07:48

Hij zegt beloftenteam, dus Barcelona B.

6 juli 2013 om 07:03

Ik denk dat hij het hoogste niveau wel aankan, want hij heeft ook gewoon met Barca in de CL gespeeld, maar dat hij ten onder is gegaan aan de moordende concurrentie en dit mentaal niet kon verwerken. Veel jonge voetballers zijn mentaal nog wel eens labiel.

Ajax is met deze constructie juist de grote winnaar Che. Wat Zinedane al zegt, deze jongen verbrak in de Barca-jeugd samen met Messi het ene record naar het andere. Speelde zijn eerste twee jaren in de À-selectie van Barca ook erg goed moet ik zeggen. Alles wees erop dat Bojan rustig gebracht werd totdat het een vaste waarde zou worden. Helaas ging het niet snel genoeg en verkaste ie al op zijn 20e naar Italië (milan en Roma) waar hij niet uit de verf kwam. Dat de Italiaanse competitie hem niet op het lijf geschreven is, zeker niet op z'n 20 jaar met zijn ietwat iele lijf, wil niet zeggen dat deze man uiteindelijk geen absolute topper kan gaan worden. Zeker in onze Eredivisie verwacht ik heel wat van Bojan! Met een voorhoede Fischer/siggy/bojan denk ik zelfs dat Ajax Europees weleens zou kunnen overwinteren in de Cl, zeker als ook Eriksen en 's.de Jong blijven op het middenveld.

6 juli 2013 om 09:42

Daarnaast was Pelle ook niets in Italië en kijk wat hij vorig seizoen deed. Ook met Stekelenburg die in Nederland uitstekend keepte en in Italië er niet veel van bakte. Dit geeft wel aan dat de verschillen tussen Italië en Nederland heel groot zijn en dat Bojan hier de pannen van het dak kan spelen.

Met een optie voor een tweede jaar huur erbij denk ik dat het huren van toch een heel groot tslent voor Ajax een heel goede zet kan zijn. Een garantie voor veel goals in de eredivisie deze jongen.

6 juli 2013 om 09:35

Garanties heb je nooit, maar hier mogen we heel blij mee zijn!!

6 juli 2013 om 12:28

Ik weet niet of het een soort eenzijdige optie is, als ajax hem nog een jaar wilt huren maar hij terug wilt naar barca?? Hoe dan? Blijft hij dan gewoon?

6 juli 2013 om 12:51

Als hij niet wilt zal het ophouden denk ik. Maar denk dat de aanval van Barcelona met Messi, Neymar, Tello, Pedro, Sanches en Delofeau weinig zal veranderen in een jaar en dat Bojan na 2 jaar Ajax transfervrij de stap naar een Europese topclub hoopt te maken.

Nee dit is een buitenkans. Zie het als een ferrari die je een jaar lang voor een goedkope prijs mag lenen.

6 juli 2013 om 07:23

Haha, maar goedkoop bevalt nog te bezien natuurlijk !

6 juli 2013 om 07:29

Lijkt me ook. Ik zag hem altijd al graag spelen bij Barcelona. Het is jammer dat hij in wat minder vaarwater terecht is gekomen. Ik denk dat 1 à 2 jaar bij Ajax hem heel erg goed zal doen. Ik voorspel dat hij wel eens de topscoorder van de eredivisie kan worden. Zeker als dit Ajax Eriksen, en de Jong (als 10) behoud. Goede aanvoer vanaf de zijkant erbij en dan is wat Ajax betreft de voorhoede klaar. Met van der Hoorn hebben ze een goede verdediger erbij.

Bojan en messi waren al geweldig in de jeugd. Ik hoop dat hij die vorm terug kan halen ondanks dat hij nu niet een speler van het kaliber messi rond hem heeft. De Jong als nummer 10 om Bojan heen waardoor de aanvalslinie 1 van de gevaarlijkste van de eredivisie is op papier. Gelukkig worden wedstrijden echter op gras gespeeld en niet op papier.

6 juli 2013 om 07:37

@martok
Je begrijpt hopelijk wel dat Bojan gehaald wordt voor de rechtsbuiten positie toch?
Lijkt me vrijwel onlogisch dat hij voor de spits gehaald is, aangezien Ajax met Sigthorsson en Hoesen al 2 spitsen heeft die van een goed niveau zijn.
Op de rechtsbuiten positie is er op dit moment echt kwaliteitsgebrek in de jeugd.
Lukoki is niet goed genoeg (wordt daarom ook verhuurd/verkocht), Sana is (nog) niet goed genoeg en Meleg en El Ghazi zullen wel strijden om die positie bij Jong Ajax.
Boerrigter of Schöne op rechtsbuiten zie ik liever niet meer, ook al deed Schöne het daar niet slecht.

Met Fischer, Sigthorsson en Bojan heb je wel een zeer aardige voorhoede.
Ben zelf ook zeer nieuwsgierig hoe hij zich gaat manifesteren bij Ajax komend seizoen.

6 juli 2013 om 07:38

Ga er maar vanuit dat Bojan in een vrije rol, hangend op rechts, komt te spelen. Mocht Siggi zijn oogbal verstuiken tijdens de elandenjacht en er weer een poosje uit liggen zal hij in de spits belanden, maar tot die tijd zal Bojan zeer waarschijnlijk niet in de spits te zien zijn. Daarnaast is hij geen spits die het van aanvoer vanaf de zijkanten moet hebben, meer een voor de steekbal.

6 juli 2013 om 07:53

Ik zeg ook niet dat ik hem in de spits zet. Ik bedoelde het als een optie. Ik vind die optie ook meteen een hele gevaarlijke. Daarbij komt dat Sigthorson aardig blessure gevoelig is de laatste tijd. Dit zal de verwarring hebben veroorzaakt in mijn reactie. Zoals gezegd heb ik hem ook regelmatig vanaf rechts zien spelen bij Barcelona.

6 juli 2013 om 11:13

Ik denk dat als Siggi geblesseerd raakt hij de wedstrijden in Europa in de spits zal spelen en Hoesen de rest.

Mooi , goeie zaak en een optie voor nog een jaar , denk wel dat hij het gaat maken hier, altijd al een groot talent bij Barca, hoop dat het er nu echt uit komt

Ik ben benieuwd wat hij ervan gaat bakken als rechtsbuiten. Goed dat de optie er is voor een 2e jaar. Hierdoor kan Meleg en El Ghazy als talenten rustig verder groeien.

Hierdoor lijkt Ajax nu vroegtijdig de selectie rond te hebben. Alderweireld mag en zal wel vertrekken. Voor Eriksen is te weinig belangstelling, dus die gaat zijn contract met 1 jaar verlengen. Hebben we alleen nog het luxe probleem tussen de palen. Hierdoor zal Cillissen (ik hoop dat hij de strijd wint van Vermeer) tijdelijk verhuurd worden, waardoor Pasveer wellicht in beeld komt als reservekeeper.

Ziet er goed uit komend seizoen, hopelijk met veel goals.
D) Vermeer - Cillissen (pasveer) - Van der Hart
RB) Van Rhijn - Ligeon - Tete
Rcv) Van der Hoorn - Veltman
Lcv) Moisander - Denswill
LB) Blind - Boilesen
RM) De Jong - Serero - Klaassen
DM) Poulsen - Schöne - Bazoer
LM) Eriksen - Andersen
RS) Bojan - Meleg
CS) Sigthorsson - Hoesen
LS) Fischer - Boerrigter - Sana

Waarbij Castillion, Koppers, Lukoki en Enoh mogen vertrekken. En Boccara en Sporkslede verhuurd mogen worden.

6 juli 2013 om 07:29

Er is nog geen sprake geweest over een verhuur van Boccara en/of Sporkslede.
Ik verwacht gewoon dat ze met jong Ajax in de JL zullen meedoen dit komende seizoen.

6 juli 2013 om 08:40

En Cuenca dan?
die speelt toch ook nog een seizoen bij ajax?

6 juli 2013 om 09:37

Cuenca is geblesseerd momenteel en is er nog wel een tijdje uit. Wel zijn er goede contacten, dus wie weet wat de toekomst brengt.

6 juli 2013 om 11:16

Hoop het echt.
Dan zou Bojan in die spits spelen op een soort van Messi manier.
Precies wat Ajax nodig heeft met al dat roteren.
Weet alleen niet wat er dan met Siggi en Hoesen zou gebeuren.

6 juli 2013 om 08:42

En zijn Poulsen, Schone en Bazoer gepromoveerd tot doelman???

6 juli 2013 om 09:05

Defensive Midfielder. Denk dat Fcbogarde een beetje teveel Football Manager speelt..

Ajax doet hele goede zaken om Bojan binnen te slepen om voorin ( rechtsbuiten ) te versterken. Als Siem, eriksen, Toby A een van deze drie ook blijven zie ik Ajax wederom voor de vierde titel gaan. Het blijft bizar dat spelers van Barcelona voor Ajax willen uitkomen mede omdat vorig spelers zoals Gabri, Cuenca enz hier gespeeld hebben. Ajax speelt ook champions league dan is zo'n stap voor Bojan natuurlijk heel makkelijk inplaats van PSV of Feyenoord. Marc Overmars je hebt goede zaken gedaan en Bojan je bent van harte welkom!

6 juli 2013 om 09:49

Heeft ook te maken met het verleden. Grote spelers van Barca hebben ook bij Ajax gespeeld. De jaren 90 werd Barca gedomineerd door Nederlandse topspelers. De gasten van nu hebben daar bewondering voor en hebben nu een kans om met een voormalig idool (of die van hun ouders) te trainen en spelen. Daarnaast heeft FdB toch wel het voetbal van Ajax flink verbeterd en met een JC die af en toe wat vreemds roept en af en toe iets goeds, wilt dat allemaal nog wel eens helpen.
Het is ook wel mooi om te zien dat de trainers van de top 3, alle 3 een verleden hebben bij Barca!

Of Bojan een goede aankoop is, moet ik nog maar eens zien, een spectaculaire aankoop (al is het verhuur) is het zeker. Nu hopen dat die jongens in zichzelf gaan geloven en dan kan het een mooi jaar worden met de dubbel en misschien nog wel een kwartfinale in Europa!

Ben erg blij met deze jongen, heeft bij Barca bewezen dat hij de top kã¡n halen. Maar met de enorme concurrentie daar is dat natuurlijk erg lastig.
Ik heb hem in Italiã« eerlijk gezegd niet gezien dus ik kan daar geen eerlijk oordeel over geven. Hij is daar, geloof ik, altijd alleen als spits gebruikt en dat is gezien zijn postuur niet zo

6 juli 2013 om 07:36

In Italië deed hij het bij Roma nog redelijk dacht ik, bij Milan was het vooral op de bank, maar het kan zijn dat Italië hem niet ligt, talent heeft hij zeker heb er wel vertrouwen in , heb hem ook meer gevolgd bij Barca

6 juli 2013 om 08:27

Er zijn meer grote voetballers die in italie niet geslaagd zijn hoor.
Bergkamp , ronaldinho ......

6 juli 2013 om 11:12

Ik wil graag erg blij zijn met deze jongen, maar zijn statistieken spreken niet in zijn voordeel.... het is dan natuurlijk erg gemakkelijk om allemaal verzachtende omstandigheden aan te dragen, om zo deze 'transfer' goed te praten, maar ik heb er een ambivalent gevoel bij.
Als ik het vanuit mijn eigen club bekijk dat begrijp ik deze keuze wel: veel slechter op rechts kan het niet worden en als hij toevalligerwijs zijn topniveau haalt, dan is het een regelrechte aanwinst voor de Eredivisie en kunnen we in Europa wellicht ook een keertje overwinteren in de CL.

Jaaa! Als ajax supporter ben ik hier superblij mee, hij was eerder altijd een heel groot talent, kan me niet voorstellen dat daar niets meer van over is. Bij Ajax moeten ze er wel voor zorgen dat dat weer in hem naar boven komt, geweldige speler voor de Eredivisie.

Wow met deze voorhoede zijn we in de winterstop al kampioen!

Zeer goede speler, die mede door uitstekend positie spel goed in het Ajax systeem past. Als hij naast de assists op sigthorson ook nog gaat scoren zou het helemaal mooi zijn.

6 juli 2013 om 07:45

Nee in de winterstop zijn Feyenoord en Psv altijd kampioen, en roepen ze dat van de daken. Maar meestal wordt dat sprookje uitgeblazen door Ajax.

6 juli 2013 om 07:49

Je wordt geen kampioen met het maken van de meeste doelpunten. Je wordt kampioen door de minste tegendoelpunten te incasseren.

6 juli 2013 om 07:55

Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor, maar ik heb altijd geleerd dat je in Nederland kampioen wordt door de meeste punten te halen

Verder hele goede deal lijkt mij. Mooi dat we deze speler hopelijk 34 of meer wedstrijden op de Nederlandse velden mogen begroeten

6 juli 2013 om 10:32

Klopt de statistieken wijzen uit dat het houden van de nul veel meer invloed heeft op hoeveel punten je gedurende het jaar binnen sleept dan hoeveel keer je zelf scoort.

Ik snap eigenlijk niet waarom veel mensen en vooral Ajacieden positief zijn. Met huren schiet je namelijk vrij weinig mee op. Normaal gesproken ben ik er helemaal geen voorstander van maar Feijenoord kan momenteel niet anders. Bij Ajax is dat natuurlijk niet zo. Ik had dan eerder de jeugd (meleg Andersen of een andere speler) gebruikt. Schone zou ik ook nog een optie vinden want die heeft op de rechtsbuiten positie prima gepresteerd. Nu zitten ze met Bojan, zonder optie tot koop en met een duur salaris.

6 juli 2013 om 07:51

Krkic is op papier een speler die een van de betere spelers van Ajax kan gaan worden. Aangezien de huidige Nederlandse kampioen niet veel rechts voorin heeft lopen is deze jongen dus nodig.

Met huren schiet je financieel misschien niks op, maar Ajax speelt gegarandeerd CL voetbal en de club is gezond. Met Krkic worden we niet ineens kandidaat om de CL te winnen, maar deze speler heeft wel meer ervaring dan elk talent wat nu wil doorbreken. Het is gewoon een kwaliteitsinjectie en geld verdienen we wel met het verkopen van andere spelers.

6 juli 2013 om 07:53

Vind ik iets te makkelijk. 2 jaar huren van een gearriveerde speler vind ik iets anders als 1 jaar een opkomende speler. Ik ga er vanuit dat Bojan er meteen kan staan. Zodoende kan je 2 jaar van hem profiteren. Als hierdoor de enige openstaande plek in de selectie wordt opgevuld zou het wel eens goed kunnen uitpakken.
Natuurlijk is dat koffiedik kijken. Hij moet kunnen aarden in NL en dit team... Ben benieuwd of het iets wordt.

6 juli 2013 om 07:54

De spelers die jij noemt, kunnen het nog niet een heel seizoen. Als ze al opgeleid worden voor rechtsbuiten. Dus dit vind ik juist wel een goede keuze.

6 juli 2013 om 08:21

Bet het wel mee eens dat verhuur niet ideaal is, maar om kampioen te worden, is het belangrijk om een brede selectie te hebben.

6 juli 2013 om 08:27

Dat je daar een groen randje voor krijgt zeg.....ajax huurt hem nu omdat hij een directe versterking is, nu hoeven ze niets te kopen en kunnen een Andersen of Meleg rustig rijpen. Kopen was bij voorbaat al geen aantrekkelijke optie gezien zijn gigantische salaris.

Ik vind het een goede deal, die jongen is ondertussen al redelijk ervaren en is gewoon heel talentvol. Laat hem maar een jaartje schitteren en veel doelpunten maken.

6 juli 2013 om 08:37

Waarschijnlijk had diegene dezelfde mening. Ik merk dat iedereen denkt/verwacht dat Bojan het helemaal gaat maken. Ik moet het nog maar eens zien. Bojan is een groot talent maar dat was het 3-5 jaar geleden ook. Hij heeft al jaren weinig tot niks gepresteerd en niemand weet hoe Bojan het in de Eredivisie gaat presteren. Cuenca was iedereen ook lovend over en Cuenca zou wel eventjes het verschil gaan maken. Voor zijn blessures raakte hij geen pepernoot.

Ik merk ook dat mensen vinden dat dit een win/win situatie is. Ben ik het ook niet mee eens. Als Bojan niet goed weet te presteren dan is het geld van zijn salaris weggegooid maar dan heeft Ajax opnieuw een probleem op de rechtsbuiten positie. En gaat Ajax dan Bojan op de bank zetten? Dan wordt ie helemaal boos en ontevreden. Ik moet het ook nog maar eens zien met zijn ego en mentaliteit.

Ik vraag me trouwens ook af of Bojan wel bij het Ajax spel past. Hij is geen ouderwetse rechtsbuiten die 20 voorzetten geeft. Ajax heeft daar denk ik wel behoefte aan omdat ze al een redelijk egoïstische maar goede voetballer genaamd Fischer heeft. Sigi of Hoessen kan wel eens de dupe van dit gaan worden gezien er nu 2 egoïstische spelers naast zich hebben staan.

6 juli 2013 om 09:38

@rbn_
Ik snap niets van je opmerkingen.
Ajax geeft al een tijd aan dat de a jeugd van vorig jaar niet zo goed is en dat ze 1 a 2 jaar moeten overbruggen.
Vorig jaar was Cuenca een gok ondat hij uit een lang lopende blessure kwam, maar zelf een blinde zag dat hij zeer veel talent heeft.
Dit jaar is Bojan gehuurd. Bojan heeft al bewezen dat hij geweldig kan ballen. In ieder geval heeft hij meer laten zien dan Cuenca.
Tevens kan hij prima in de spits spelen of zelfs links buiten. En dan vraag jij je af of hij in het Ajax spel past,... zo is hij opgeleid bij Barca.

Ik ben zeer blij met Bojan bij Ajax, hij gaat je nog verrassen rbn_
maar goed misschien hou jij wel meer van het Konterman type voetballer, dan zal Bojan jou niet plezieren.

6 juli 2013 om 10:28

@ maxwe!!

En ik snap niet waarom Ajacieden het zo geweldig vinden dat Kkric komt. Ik had bijvoorbeeld eerst Schone als rechtsbuiten opgesteld en als later Sana, Meleg of Andersen op niveau waren die erin gezet. Nu zit Ajax met Bojan die bijna gegarandeerd een basisplek heeft. Ik had gehoopt/verwacht dat één van deze talentvolle spelers net als Fischer opeens met het niveau mee kan en uiteindelijk een bepalende speler wordt. Schone had ik dan als tussen optie gezien, dat zien jullie in Bojan.

Tevens kan hij prima in de spits spelen of zelfs links buiten. En dan vraag jij je af of hij in het Ajax spel past,... zo is hij opgeleid bij Barca.''

Volgens mij is Bojan net als Fischer een redelijk egoïstische speler. Dat is volgens mij juist zijn kwaliteit alleen ik denk dat je dan teveel egoïstische spelers in je elftal hebt want zoals ik al zei: je hebt Fischer ook nog. 2 egoïstische spelers op de flanken, ik ben benieuwd hoe de spits dan gaat renderen. Ik had een speler verwacht zoals Narsingh die gewoon 20 voorzetten geeft per wedstrijd. Lijkt me ideaal voor een spits.

6 juli 2013 om 11:17

@rbn_

Schone zou op rechts buiten kunnen spelen, maar dat zou een noodoplossing zijn.
Sana is niet goed genoeg en Meleg en Andersen moeten in de komende 2 jaar doorbreken, maar daar kan je niet van verwachten dat ze het hele jaar goed spelen. Tevens is Sigi blessure gevoelig en kan Bojan deze positie makkelijk overnemen. Alle respect voor Hoessen maar van hem kan je in de topwedstrijden nog niet verwachten dat hij het team verbeterd.

Tevens denk ik niet dat Fisscher en Bojan het zelfde type speler zijn.
Fisscher is wat dat betreft wel wat egoïstisch/gretiger, maar hij is jong en moet nog leren wanneer je wel of niet alleen moet gaan.
Frank laat trouwens ook niet toe dat er een ego potje voetbal gespeeld wordt.

6 juli 2013 om 11:25

Vind het redelijk vroeg om te stellen of Sana goed genoeg is of niet. Sana speelde vorig seizoen redelijk goed maar was uitgeblust. Dit seizoen is ie uitgerust en met zo'n speciaal programma kan het nog wel eens wat worden. Maar goed we gaan het zien.

Welke buitenspelers gaan trouwens in de JL voor Ajax spelen? Of blijven Meleg en Andersen gewoon bij Ajax 1.

6 juli 2013 om 11:48

Ik hoop dat je gelijk hebt over Sana.

Meleg en Andersen zijn trouwens aanvallende middenvelders, net zoals Fisscher. Het is prima voor deze gasten om zich eerst te bewijzen op een buiten positie. Ik hoop dat ze bij Ajax1 blijven, maar Meleg zal wel naar jong Ajax gaan, al doet hij het goed in Oostenrijk op trainingskamp. Wat mij betreft gaat Sana naar jong Ajax

6 juli 2013 om 08:39

Heel simpel omdat er in de jeugd jongens zijn die met 1 max klaar zullen zijn voor het eerste elftal. Al je dan nu een jongen koopt die duur is in aanschaf speelt hij nog 3 jaar bij de club.
Dan is het huren van een speler de goedkoopste oplossing om dat jaartje te overbruggen.

Lijkt me niet zo moeilijk te snappen eigenlijk......

6 juli 2013 om 08:43

Ajax had dan toch ook Schone nog voor een seizoen op rechts kunnen laten spelen. Hij vulde dat ontzettend goed in.

6 juli 2013 om 09:59

Ik zie meerdere mensen zeggen dat Ajax voor de rechtsbuitenpositie Andersen, Meleg of Schone kan inzetten. In mijn optiek kan je echter geen heel seizoen met Schone rechtsvoor spelen. Schone heeft het vorig jaar prima gedaan, maar dat heeft ook te maken met het feit dat geen enkele linksback wist hoe hij zou spelen. Met Bojan erbij kan je meer variatie in je spel brengen, en afwisselen met Andersen, Meleg of Schone mocht dat nodig zijn. Ik ben dan ook blij dat Bojan naar Ajax komt!

6 juli 2013 om 10:32

Ik had Bojan niet gehaald en Schone eerst als rechtsbuiten neergezet. Ik verwacht dat minimaal 1 talent er snel aankomt en dan kan Schone op de bank voor die ene talentvolle speler.

Ik ben benieuwd wat Ajax gaat doen als bijvoorbeeld Meleg een geweldige ontwikkeling doormaakt en klaar is voor een basisplek. Bojan hebben ze gehuurd, die moet normaal gesproken spelen. Gaan ze dan Bojan op de bank zetten? Ik betwijfel het en dan is het zonde voor Meleg.

Dat is eigenlijk mijn punt. Ik verwacht dat een speler net als Fischer een goede ontwikkeling doormaakt en dan is het zonde dat je een speler als Bojan heb gehuurd. Ik zou daarom eerst Schone voor een kwart of half seizoen spelen en daarna met de speler die klaar is voor het eerste (vorig seizoen Fischer).

6 juli 2013 om 08:56

Bojan is voor een Ajax een heel bruikbare speler. Je geeft aan dat voor de lange termijn een jeugd speler beter zou zijn. Tjah... Is er in het voetbal eigenlijk nog wel een lange termijn? Tegenwoordig verruilt iedereen voor één euro meer van club. Deze man heeft CL ervaring en heeft zeker een meerwaarde voor Ajax.

Daarbij vind ik dat Bojan Krkic toch een naam heeft. Misschien zorgt het er iets meer voor dat spelers voor de Nederlandse competitie kiezen.

Hopelijk kan Bojan Ajax helpen om in de CL te overwinteren.

6 juli 2013 om 11:07

Je zegt dat je hoopt dat ander jeugd netzoals Fischer er zal staan en zich ontwikkelen. Nu moet je weten dat Fischer er ook niet zomaar werd neer gezet op links en zomaar opeens goed speelde. Dit heeft tijd gekost en Frank de Boer en zijn staf houden dat goed in de gaten. Op dit moment is er geen talent dat op Ajax niveau kan presteren op de rechtsbuiten positie. Die hebben tijd nodig. Die tijd wordt ze gegund met het huren van Bojan, 1 jaar misschien wel 2 jaar.

Je kunt je twijfels hebben over Bojan maar hij heeft zoveel techniek en hij beheerst het spelletje dat Ajax wil spelen. Het is gewoon de ideale oplossing, kan bijna niet begrijpen hoe je hier negatief over kunt zijn.

6 juli 2013 om 14:36

Ik snap niet wie jou een groen randje heeft gegeven, want je doet nu alsof het enige doel van een club is om geld te verdienen. Nee het doel is om prijzen te winnen, geld verdienen is daar een middel voor. Als Bojan er straks 30 inschiet dan heb je daar meer aan dan een jeugspeler die een jaartje extra ervaring heeft opgedaan.

Anders kun je eigenlijk wel iedereen boven de 27 weg doen want daar ga je niet veel winst meer op maken.

Op papier is dit een goede versterking. De Nederlandse eredivisie is natuurlijk niet zo goed als de Italiaanse dus hij zou een van de dragende spelers bij Ajax moeten gaan zijn. Krkic kan op meerdere plekken spelen iets wat ook altijd nuttig is.

Ik ben erg blij met dit nieuws.

Dat is uiterst verheugend niets van de ene op de andere dag.

Van der Hoorn voor 4 jaar vastgelegd en Bojan voor een jaar gehuurd met de optie op nog een jaar.

De slagvaardigheid van Ajax toont zich in beide gevallen opvallend. Het technisch hart is weer eens goed bezig, de selectie krijgt de juiste en nog sterkere samenstelling.

Duarte mogelijk nog als Eriksen wordt verkocht en dan ik het klaar voor dit seizoen. Begrijp dat hij nog even in de wachtkamer blijft.
Kan met trouwens niet voorstellen dat Alderweireld naar Norwich vertrekt, het is wel de Premier League maar zeker niet een club die bij hem op het lijstje zal staan.

En laten we niet vergeten dat Boilessen en Klaassen ook best als aanwinsten kunnen worden beschouwd, nu ze definititief lijken hersteld van langdurige blessures.
De Boer c.s. hebben zoveel keus, tal van posities zijn gewoon driedubbel bezet. Meerdere spelers , onder wie ook Bojan, zijn op meer dan 2 posities inzetbaar.

Kan niet wachten haast tot de bal weer om het eggi gaat rollen eind van de maand.

6 juli 2013 om 11:12

En misschien nog mooier; de selectie lijkt al zo vroeg in de voorbereiding ingevuld te zijn.

Als Vermeer of Alderweireld vertrekt is dat sportief al op te vangen. De Jong zal waarschijnlijk blijven en bij Eriksen is het echt ''in spanning'' afwachten, maar Ajax word tot nu toe beter en beter. Hopelijk blijft Serero ook een jaar fit en datzelfde geldt voor Sigi.

Het is allemaal erg goed geregeld. Als we deze selectie bij elkaar weten te houden dan kunnen we overwinteren in de Champions League. Dat word dan gewoon een realistisch doel.

Wel te hopen dat als Alderweireld en Eriksen blijven hun contract verlengt kan worden met minimaal 1 jaar.

Kan als PSVer niet anders dan Ajax feliciteren. Was in Europa altijd een van de grootste talenten. Wordt het niets, dan heb je er ook niet zoveel mee verloren. En haalt hij wel weer zijn niveau, dan heb je natuurlijk een top speler. Gewoon goed gedaan van Ajax.

6 juli 2013 om 07:53

Sportieve reactie. Zoals je zelf zegt, Ajax kan met deze beslissing alleen maar winnen. De club betaald misschien wel wat meer salaris dan ze willen, maar ze betalen alleen maar bruto één miljoen euro aan Barcelona.

6 juli 2013 om 08:34

Wat Ajax te verliezen heeft als het goed gaat is dat er volgend jaar een gat ontstaat wanneer hij weer weg gaat. Daarom is huren in mijn ogen onverstandig, kun je ieder jaar opnieuw beginnen.

6 juli 2013 om 08:39

@ Zvv Sparta

In dit geval kan dat gat bij vertrek van Bojan opgevuld worden door Meleg, die nu aankomend seizoen mooi kan groeien tijdens de trainingen bij het eerste en hopelijk een paar invalbeurten.

6 juli 2013 om 09:05

@zvvsparta

Ajax heeft de optie om hem nog een jaar extra te huren.
Ondertussen kunnen talenten als Meleg rijpen.
Een prima oplossing dus!

6 juli 2013 om 07:57

Zo kijk ik er ook grotendeels tegenaan. Echter, een speler kan door sterallures ook een team negatief beïnvloeden. Ik ken deze jongen niet goed genoeg om te weten of hij gaat muiten als het niet gaat zoals hij wil. Bovendien denk ik dat De Boer zulk gedrag snel de kop indrukt. Vooralsnog ben ik positief en deel ik je mening.

Topnieuws. Als ik mij niet vergis heeft deze jongen een gemiddelde ruim 2 doelpunten per wedstrijd in de jeugd van Barcelona.

De keus voor Italie wad niet zo slim. Daar spelen ze zeer verdedigend waardoor deze jongen al zijn krachten verspilt door het aan- en dichtlopen van gaten. De concurrentie bij Barcelona toen hij moest doorbreken met Messi, Ronaldinho en Zlatan was ook niet bepaald mild.

Bij Ajax zal hij rechtsbuiten in de vrije rol gaan spelen. Let eens op straks hoe die jongen in en om de 16 meter is. Wordt genieten van deze jongen in Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat in deze jongen harmonieuze groep en de technische staf met al haar ervaring deze jongen weer op niveau kont.

Ben erg benieuwd wat dit gaat brengen van mij mag de competitie nu al beginnen. Als eriksen siem en toby blijven kan het er goed uitzien. Psv koopt ook goed in op dit moment dus zoals altijd zullen die wel goed voor de dag komen. Wordt een leuke competitie zo

Ik hoop dat Ajax in de Champions League Ac Milan loot en dat Kirkic er dan 3 in knalt

Maar als iedereen(eriksen, de Jong en Alderweireld) blijven..... Ajax titelkandidaat nr1?

6 juli 2013 om 08:28

De afstand tussen Ajax en de rest wordt met het jaar groter. Eerlijk is eerlijk Ajax is ook buiten Nederland het meest populair, speelt wederom Champions Leaque, het geld stroomt er binnen en ze hebben daar de zaken goed op orde. Ik zou niet weten wie Ajax in Nederland wat tegenstand kan bieden en dat zal voorlopig waarschijnlijk ook zo blijven.

6 juli 2013 om 09:17

Inderdaad. En ik denk dat die 27 miljoen winst van afgelopen jaar een voorbode is voor wat komen gaat en dat Ajax idd gaat heersen in NL dan .

Vind het wel erg goed om te zien dat zij zich nu zo fixeren op de jeugd net als Feyenoord trouwens en hopenlijk kunnen we door toedoen van die 2 clubs ook weer veel Nederlandse spelers in het buitenland bewonderen zodat we weer eens ver gaan komen op een Ek of Wk. Wk 2010 vond ik niet erg speciaal met het anti voetbal wat we daar lieten zien vandaar

6 juli 2013 om 09:30

Niet te ver vooruit lopen.. Als we net zo veel pech met de arbitrage hebben als afgelopen seizoen kan het tot het eind nog spannend blijven.
Maar ik moet jullie beide wel gelijk geven dat als de sterkhouders blijven ajax als titelkandidaat nr 1 gezien kan worden

Zo zul je zien wanneer ajax psv en feyenoord een speler willen die echt goed is en waar ze allen voor gaan gaat ajax rr uiteindelijk mee weg. Bij narsingh was het tramsferbedrag gwn te hoog net als bij maher dan haakt ajax af omdat ze kwaliteit kunnen maken en niet perse hoeven te kopen voor een veel te hoge prijs

6 juli 2013 om 08:37

Je eerste zin:
Heb je er misschien ook aan gedacht, dat ze ook wel eens kunnen kiezen wegens hun club-voorkeur?

Tuurlijk vind ik het jammer dat Maher niet naar ons is gekomen, maar op dit moment (nu Eriksen er nog steeds is), hebben we er niets aan om een speler voor 6,5 milj te kopen en vervolgens op de bank te zetten.

Volgens ajaxfanzone brtaalt ajax 1 miljoen bruto, of dit salaris of huur is staat er niet bij. ik denk huur

Leuk om te zien dat er talenten in nederland gaan en blijven voetballen.

Iedereen zeurt dat de competitie leeg loopt maar volgend seizoen spelen er genoeg jongens waarvoor ik graag naar het stadion ga.

Krkic, Ebecilio, Bruma, Fischer, Martins Indi, Strootman, Rekik, Depay, Vilhena, etc etc

We zijn nu eenmaal een opleidingsland maar het beleid van van Gaal zorgt er ook voor dat er dus weer jonge talenten terug keren naar nederland om te voetballen op niveau en daarmee kans te maken op het WK.

Eindelijk, na zoveel jaar komt hij dan toch onze kant op, al is het maar voor een jaar en ook nog gehuurd.
Het is natuurlijk afwachten wat het gaat worden dit seizoen met Ajax, dus aan voorspellingen over een 4e kampioenschap op rij waag ik me niet, maar met deze speler (mits in zijn oude Barca-jeugd-vorm) is het kampioenschaps-percentage toch weer wat gestegen, Denk Ik.
Ik hoop echt dat hij, na zijn vorige mislukte verhuurperiodes, zo gemotiveerd is, dat hij nu gaat bewijzen dat hij toch een top-speler is.

Off-topic.
Kan iemand mij vertellen wie de nieuwe shirt-sponsor van Ajax zal zijn?
Aegon zou toch stoppen? Ik hoor hier helemaal niets meer over

6 juli 2013 om 08:42

Volgens mij stopt Aegon na dit seizoen

6 juli 2013 om 11:27

Nee Aegon stopt zomer volgend seizoen voor wat tot nu toe bekend is.
Maar hij wil weten wie de nieuwe sponsor wordt.
@herlev het is nog niet bekend wie de nieuwe sponsor is daarna maar het enigste gerucht tot nu toe is AON van Manchester United.

Het zou nog lag wekkender zijn als hij nu een na de andere goal maakt en dat hij zegt ik wil een transfer naar Ajax

Bojan scored 889 goals in his 7 years in the various Barcelona youth teams.
Zoiets verleer je niet. En als hij zijn plezier weer terug vind in een goed draaiend elftal gaan we hier een hoop plezier aan beleven gok ik!

J moet iets verder kijken. Ze hebben een eenzijdige optie voor nog een jaar huren waardoor je hem in principe al twee jaar kan behouden zodat je beter ingespeeld bent.

En aan het einde van een eventuele tweede huurperiode is hij transfervrij en heeft hij 2 goede jaren er bij Ajax opzitten en blijft hij misschien nog langer.

Normaliter ben ik tegen huren maar deze constructie staat me goed aan. Daarnaast is Bojan nog steeds een hele goede speler. Maar als een opgeleide spanjaard in het systeem van itliaanse clubs gaan voetballen is gewoon dom. Dat ligt wel het verst verwijderd van het barcelona systeem.

Bojan heeft bij barca in 62 volledige wedstrijdn qua minuten 24 keer gescoord. En dat terwijl hij tussen de 16 en20 was met concurrentie van o.a. Henry, eto

Roy vd Berghe (hoofdredacteur vp) meldt dat Bojan perse centraal moet spelen. Vraag me af wat Sigi dan van deze aankoop vindt!

6 juli 2013 om 11:14

denk niet dat ajax een speler zijn positie laat opeisen

6 juli 2013 om 11:22

Is heel normaal dat een club een speler alleen verhuurd als hij op een bepaalde positie mag spelen. De verhurende club wil dat hij beter word door de verhuur.... dat werkt natuurlijk niet als Ajax bijv Bojan op rechtsback gaat zetten.

6 juli 2013 om 11:26

nee dat is een lekker voorbeeld.
denk je zelf ajax heeft sigi en Hoesen, dat ze dan zoiets zouden doen?

Ben nooit een voorstander van spelers huren maar het is natuurlijk wel mooi om een speler met z'n naam in Nederlands te bewonderen.
En Ajax kan hem ook goed gebruiken.

Ben wel blij dat hij niet naar ons komt wat dat betekent hoop ik dat Locadia veel speeltijd zal krijgen.
Ben benieuwd hoe Bojan het gaat doen.

Zo dat had ik niet verwacht, sterk gedaan van het bestuur van Ajax.
Nu is het alleen niet te hopen dat hij als diva daar gaat rond lopen, maar met Fdboer zie ik dat trouwens ook niet snel gebeuren.
Maar als ze de selectie bij elkaar kunnen houden, zijn ze kwa selectie niet meer echt te stoppen door de andere Nl clubs.

Mooi voor Ajax en vooral de Eredivisie, hoop alleen dat ie het waar kan maken, vind het geen echte spits maar ook geen middenvelder. Goed dat er dadelijk zoveel talenten op de Ned. Velden rondloopt, prima voor Ned. voetbal.

Ik had liever Maher gezien en was eerst negatief over Bojan, maar misschien heeft Ajax toch wel wat aan hem op de links/rechtsbuiten posities. Hij zal beter zijn dan Boerigter, Sana en Lukoki neem ik aan.

net zo nice, ajax gaat bojan gewoon 2 seizoenen huren en als barca bojan niet meer terug wil kan ajax hem voor een goedkoop prijsje ophalen

6 juli 2013 om 09:45

Als Ajax hem 2 jaar huurt kunnen ze hem gratis overnemen. Zijn contract loopt af in 2015.

Barcelona is zo te zien ook aan het doorselecteren. De zwaksten vallen af. Ik denk dat hij in de Eredivisie best een aardig balletje kan trappen. Het niveau hier is ten opzichte van Spanje 5 stappen terug. Wie weet kan die jongen zich nog ontwikkelen.

Waar zijn nou de mensen die afgelopen weken te pas en te onpas riepen : Bojan vind nederland te min, hij gat naar grotere clubs bojan verdient te veel etc.

Zou jullie sieren als jullie ook eens kleur bekennen, maar zeer waarschijnlijk roepen jullie nu het hardst dat Bojan "het nog maar moet laten zien"

Ik ben er iig erg blij mee in een vrije rol van rechts heb je er een buitengewoon goede speler aan.
En mooiste was geweest als je heb gelijk voor 2 jr had, dan kan de rest lekker doorgroeien.
Je speelt nu ook JL dus daar kunnen de jongens die erachter zitten lekker op niveau spelen om als Bojan weer vertrekt er gelijk te staan.

TOP

Ik denk dat de reden waarom de meeste Ajacieden zo positief zijn is dat ze niet weer naar het gestuntel van Boerrigter en Lukoki hoeven te kijken in het stadion. Als Bojan het slecht gaat doen dan is die altijd nog beter dan bovengenoemde. Doet die het goed dan heb je misschien wel de beste speler van de Eredvisie.

Met vergeet dat Bojan in Italië speelden oftewel een van de weinige landen waar ze wel kunnen verdedigen. Italiaanse verdedigers of Eredivisie verdedigers is natuurlijk wel een groot verschil.

6 juli 2013 om 09:50

Bovendien spelen ze in Italië zelden 4-3-3. Daar is het altijd met 4-5 middenvelders. Dus ik denk dat Bojan hier goed kan renderen, omdat hij bij Barca in de jeugd ook 4-3-3 speelde en daar bijna 900? goals heeft gescoord.

Tsja, dit is lastig. Op papier uit zijn verleden in de jeugd zou je zeggen geweldige aanwinst. Op papier zijn laatste jaren zou je zeggen van niet. Het is wel goe ddat ze hem huren, ik kan me nog het geval Luque herinnernen beetje hetzelfde verhaal misschien voor Krkic.

Dit is een speler waar je echt beter van wordt. Zeker als je in je achterhoofd meeneemt dat anders daar weer soms Schöne had moeten spelen, of Boerrigter. Dat is allemaal net niet. Dit is een geweldige speler voor de eredivisie.

Lachwekkende figuren hier, afgelopen week las hier dat feyenoord en psv interesse hadden in hem, 100+ reacties over hem, louter positief, Ajax haalt hem en opeens kan ie er niks meer van.

Kijk maar wat jullie voor jaloerse reacties plaatsen, kraak hem maar af, zal me een worst wezen, ik ben er blij mee, ook al ben ik een tegenstander van huren, bij zulke spelers mag je blij zijn dat er een mogelijkheid bestaat dat je hem kunt halen, en dat hij zelf ook interesse heeft

6 juli 2013 om 09:52

Ook toen waren er negatieve reacties.
Vind het een goeie aanwinst voor Ajax,en weet bijna zeker dat hij zijn oude vorm terug krijgt in nederland.
Vind het jammer dat hij niet naar ons komt maar aan de andere kant is het een plus punt want nu krijgt locadia waarschijnlijk meer speeltijd.

Ik zeg maar zo: "wie deze kleine niet eert is een grote niet weerd"

Dit vind ik echt fantastisch nieuws!, een fantastische spits heb ik hem altijd al gevonden, zeker nadat ik las dat hij in de jeugd van Barcelona 899(!) goals in 7 seizoenen had gemaakt. Bij een club als Barcelona weet je dat je gewoon heel veel concurrentie zal hebben. Roma en Milan paste niet echt bij hem, maar wanneer we hem bij Ajax weer aan de praat krijgen dan heb je gewoon een toptalent in huis. Natuurlijk het is weer 'huur' inplaats van koop, maar iemand die in de jeugd 899 goals maakt die verleert het scoren echt niet. Een echte spits zal zijn vorm weer terugvinden. Verder is huur op dit moment beter dan koop omdat hij de afgelopen seizoenen bij Roma en Milan niet echt goed draaide. Huur is op dit moment beter, als hij het goed doet kan er natuurlijk van alles gebeuren...

Kortom fantastisch nieuws, vind ik. De selectie wordt tot nu toe alleen maar versterkt! met Van der Hoorn, die het wel zal redden als hij wordt bijgespijkerd door Stam en Bojan heb je fantastisch zaken gedaan. Hopelijk blijven de sterkhouders van het afgelopen, want als we dan ook nog in een beetje 'normale' loting komen met de CL dan moet de 1/16 minimaal mogelijk zijn.

6 juli 2013 om 09:56

899 goals? Tellen de trainingsdoelpunten dan ook mee of toernooien tegen g teams. Beetje rekenen en je komt al tot de conclusie dat dit mooie praatjes zijn. Het zou best kunnen maar niveauloze doelpunten zijn er dan ook bij gerekend. Die gozer moet haast wel beter dan Messi zijn. Plus dat de rest van het team bijna niet scoorde anders hadden ze alles met 30/40 gewonnen.

6 juli 2013 om 10:03

Geen idee, maar ik tik in op google 'bojan 899 goals' en je ziet meerdere artikelen ervan. Hij had een gemiddelde van 3,5 goal per wedstrijd.

6 juli 2013 om 10:12

Haha dan heeft hij wel een boel wedstrijden gespeeld. Die jongen moet op vakantie want loopt nu al met zijn tong op de schoenen. Talent heeft ie zeker dus wiedeweerga is de Eredivisie voor hem wel even goed. 5 stappen terug en dan straks weer 1 vooruit

Luque was een ander verhaal, die verdiende veel meer en was veel ouder. Dat was een vreselijk dure breedteaankoop.

Bojan is een kwaliteitsinjectie voor twee jaar.

Heeft dit ook met het beleid te maken? Kan een goed ( liever geen vz ajax ja knikker ) geïnformeerde ajacieden het uitleggen. Kopen en huren staat haaks op het gepraat over eigen jeugd. Vooral ook als je hoort dat zelfs de jeugsopleidingen van Utrecht en Sparta door Ajax worden leeggeroofd. Dit heeft toch totaal niks met opleiden te maken.? Of is dit een noodkreet omdat de jeugdopleiding werkelijk is afgegleden tot een bedenkelijk niveau. Pas dan is deze overbrugging begrijpelijk. Verder begrijp ik dan het pro Cruijff gezever van Derksen niet. Zal dat dan te maken hebben met de anti Louis houding en vriendjespolitiek?

6 juli 2013 om 10:01

Je hebt gelijk over de jeugdopleiding. Hoe lang is het geleden dat ze een spits als Bergkamp, een middenvelder als W.sneijder en een verdediger als Koeman hebben voortgebracht ? Dit is het niveau dat Ajax wilt bereiken. In dat geval verwacht ik 1 topper per jaar die doorstroomt en 2 of 3. Subtoppers als Babel. Ook dan zullen ze nog steeds spelers van buitenaf zoals Bojan halen, om de simpele reden dat de toppers niet lang te houden zullen zijn.

6 juli 2013 om 11:54

Dit heeft alles met beleid te maken.

Kopen en huren staat niet per definitie haaks op de keuze voor de jeugd. Sowieso moeten mensen af van de illusie dat een keuze voor veel gebruiken maken van de eigen jeugd gelijk staat aan helemaal niet meer kopen en huren. Ajax is nu 2 jaar bezig (waarvan 1 jaar het veelal van binnenuit werd tegengewerkt) om de jeugdopleiding te hervormen. Zo'n proces kost enkele jaren, dat gaat helaas niet zo snel.

Tot die tijd zal Ajax zijn jeugdopleiding veelal met talenten van elders moeten halen. Waarom ? we zouden natuurlijk hetzelfde kunnen doen als wat Feyenoord heeft gedaan in de tijd dat ze de jeugdopleiding hervormde. Maar in tegenstelling tot Feyenoord hebben wij geen zin om sportief enkele jaren af te zakken. Dus halen we talent van elders om alleen het laatste fase van het opleidingstraject te doen en versterken we het 1ste elftal waar noodzakelijk. Zo worden de gaten opgevuld die ontstaan zijn door gebrekkige opleiding

Het leegroven van andere jeugdopleidingen is geenzins aan de orde. Er zijn geloof ik 3 talenten de afgelopen 2 jaar van Sparta naar Ajax gegaan, een daarvan zat al jaren bij Ajax en ging naar Sparta om 1 jaar later weer terug te keren. Utrecht is helemaal een apart verhaal, ze verloren vorige zomer 2 talenten aan Ajax, 1 daarvan had Utrecht op exact dezelfde wijze bij Almere City weggehaald een jaar eerder. Maar dat laatste zeggen ze er in Utrecht dan weer niet bij , evenals het feit dat deze zomer maarliefst 5 talenten de overstap van Ajax naar FC Utrecht maakte.

Nog verder wat betreft Bojan, iedereen wist dat de rechtsbuiten positie versterkt moest worden van Ajax. Babel en Cuenca zijn weg, en Lukoki is te licht bevonden en mag vertrekken. Dan houd je niet zoveel over en moet je wel iets huren of kopen.

6 juli 2013 om 12:04

Thans voor een correcte mening. Eindelijk een verhaal wat het niveau van vz omhoog krikt.

6 juli 2013 om 17:21

Waar zit je verstand man, pfffff.

Hoe vaak is er al gezegd dat er een mindere lichting is in de jeugdopleiding bij ajax die opgevuld moet worden? Leef je in een grot ofso? Ben het dan weer wel met je eens dat er wel veel jeugd word weggekaapt bij andere clubs, maar daar kiest zo'n speler of spelertje (en zn familie) zelf ook voor. Zo gaat dat nu eenmaal.
Vind je reactie verder echt belachelijk, Dit is al 1000 x de revu gepasseerd...

Afgeserveerd in Spanje en in Italie en dan naar Ajax.
Amai,éénmaal meespelen en dan een blessure oplopen het gekende liedje.
Ajax waar begint je aan.
Hij was inderdaad een talent maar Castelen was ook een talent en waar is deze jongen nu geland?

6 juli 2013 om 10:01

Ja want alle spelers die worden gehuurd raken geblesseerd....

Dit is wel een goede zet van Ajax. Bojan is wel een klasse beter dan Cuenca. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij naar de eredivisie zou komen. Zeker gezien Real Betis het volledige salaris zou willen overnemen. Iemand enig idee of Ajax dat ook doet?

6 juli 2013 om 10:12

Tuurlijk niet. Ze zullen 1 miljoen van zijn salaris betalen om hem te kunnen huren de rest van zijn salaris wordt door barca betaald.

Lol zoveel mensen hadden dit voor onmogelijk geacht dat zo' n redelijk grote naam naar nl zou komen. Hij zou naar valencia of betis gaan maar never nooit naar nederland werd er gezegd. Wat zaten die ernaast zeg ! Ajax heeft een samenwerkingsverband met barca en heeft aangegeven daar vaker gebruik van te willen maken. Cuenca was zeer positief over zijn tijd hier en wilt langer blijven , wellicht heeft hij bojan ook overgehaald om voor ajax te kiezen. Dat wordt een top shirtjesverkoop met bojans naam erop.

Verrassend dit, maar we zullen moeten afwachten hoe hij zich gaat neerzetten bij ajax. Hij heeft de afgelopen seizoenen natuurlijk niet veel laten zien met uiteenlopende redenen.
Dat hij talent heeft staat vast, dat hij tekort komt voor de absolute Europese top, staat wat mij betreft ook vast. Maar ik denk dat ajax hiermee prima inspeelt op een eventueel vertrek van Eriksen. Bojan is toch ook wel een naam in het Europese voetbal, dus ook qua aanzien van de Eredivisie is dit wel leuk.

Feitelijk is dit een historische transfer, wanneer is er voor het laatste zo'n grote naam naar Nederland gekomen voor dat hij eigenlijk te oud was? Ongeacht of hij gaat slagen of niet.

6 juli 2013 om 10:23

Grote naam lijkt me wat overdreven. Het is een groot talent maar Bojan heeft de laatste twee jaar nauwelijks iets laten zien.

6 juli 2013 om 10:59

Dan kan je je afvragen of he wel zo'n groot talent is, maar een grote naam is het zeker.
Niet zo lang geleden wou half Europa deze jongen nog hebben

had hem liever bij psv gezien, en wat ik al helemaal niet snap waarom ajax van de hoorn heeft gekocht zelf vind ik het een slechte verdediger en al helemaal geen ajax waard. dat was ook te blijken hoe hij op het ek onder 21 speelde een keer een op een op de keeper gemist en door hem waren ze uitgeschalkdeld

Vroeger gingen door Ajax opgeleide talenten naar Barcelona. Nu worden de door Barcelona "afgedankte" talenten verhuurd aan Ajax. Slechte ontwikkeling.

6 juli 2013 om 13:49

Vroeger wilde niemand van Bacelona op huur basis naar Nederland, nu wel. Lijkt mij een goede ontwikkeling aangezien in Nederland de jeugd talenten veel sneller vertrekken naar het buitenland.

On topic: Dit is een uitstekende deal voor Ajax. Bojan heeft enorm veel talent en ik denk echt dat hij onder Frank en zijn staff weer plezier in het spelletje kan krijgen,. Voetballen kan deze jongen en dat raak je niet zomaar kwijt. Ajax heet zijn probleem op de vleugel meteen opgelost de jeugd kan weer een jaar rijpen.

Bojan kan zowel links en rechts op de flanken spelen. klein mannetje met snelheid, inzicht, techniek, kortom een dikke vette aanwinst. Laat hem even wennen en ga gewoon lekker genieten van dit talent. Ik zie hem nog terugkomen bij Barca. Eerst maar weer eens "lekker" voetballen bij Ajax, Ik moet als liefhebber toch wel aangeven dat de constructie(s) die de top 3 nu hebben met veel praktisch voetbalkennis en oud topspelers rendementvol is. Als je even kijkt bij wie Bojan terecht komt dan kan je niets anders zeggen als wow!!.

Ik denk dat het spel van ajax bojan veel beter zal liggen dan bij die italiaanse ploegen. Ajax en barca spelen volgens de cruijff filosofie alleen dan op verschillend niveau. Maar bojan zal zich er meer thuis bij voelen dan in italië ben ik van overtuigd. Ik kijk al uit naar het duel bojan vs willems haha

Bojan lijkt mij een uitstekende aankoop voor mijn club. Hij heeft het inderdaad erg zwaar gehad de afgelopen paar jaar, maar in het begin bij Barca zag je al dat die jongen erg veel potentie heeft. En misschien zijn deze twee stappen terug wel erg goed voor hem. Zodat hij zich rustig kan ontwikkelen en belangrijk worden voor Ajax. En met deze opstelling heb je denk ik een erg grote kans op het kampioenschap, en als het even meezit een volgende ronde in de Cl.

Vermeer
van Rhijn
Toby/vdHoorn
Moisander
Blind
de Jong
Poulsen
Eriksen
Bojan
Kolbeinn
Fischer

ik heb het altijd al een leuke voetballer gevonden en is zeker een aanwinst voor ajax wel jammer dat ajax hem niet gekocht heeft want met huren schiet je meestal weinig op doet hij het goed gaat hij terug doet hij het niet goed heb je er niets aan

Dit is geen belediging. Ik bedoel dat bojan het surplus aan kwaliteit met zich meebrengt om Ajax kampioen te maken. Omdat hij gehuurd is zei ik het kampioenschap gehuurd. Dat is geen excuus maar een reden. Kans is dat ze zonder hem ook kampioen worden, die is zelfs redelijk groot. Ik vind het jammer dat Feyenoord hem niet heeft kunnen huren. Niet meteen zo op je teentjes getrapt zijn..

dit voelt zo goed!!! lekker dat we nu een 'nieuwe cuenca' hebben.
heel erg benieuwd naar wat hij zal laten zien!

Met alle respect, mensen die vinden dat een 22 jarige met meer dan 130 wedstrijden en 30 goals bij Europese topclubs een risico is voor Ajax, of dat Ajax hier slecht mee af is snappen er denk ik weinig van. Krkic is echt een geweldige speler die mits hij vertrouwen krijgt, Europese top is. Dat Ajax in staat is deze speler naar de Eredivisie te halen is een sensatie en doet mij als AZ fan fronsen. Hoewel ik weinig met Ajax op heb, kijk ik er wel naar uit om Krkic aan het werk te zien. Gefeliciteerd Ajax, met Krkic hebben jullie een grote slag geslagen voor het presteren in de Champions League.

6 juli 2013 om 11:37

Dat denk ik dus ook maar het blijft afwachten hoe hij zich uiteindelijk aanpast aan de Nederlandse competitie. Cuenca had hier ook veel moeite mee (misschien ook door zijn blessures)

6 juli 2013 om 14:19

Dat klopt. Maar Cuenca is 22 en heeft 19 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld en Krkic is 22 en heeft 130 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Krkic is dus een stuk verder in zijn ontwikkeling dan Cuenca.

6 juli 2013 om 14:45

Ja... Heb jij enig idee van hoe blessure gevoelig Krkic is?

@rico_suavez Dus als je niet opgesteld wordt ben je een afgedankte speler? Weleens naar de bank van topclubs gekeken jochie? Ga buiten spelen voordat je reageert..

Hahahah te grappig, al die kritische reacties! Laat jullie maar lekker kennen, 3 dagen geleden zou hij nooit naar Nederland komen en nu hij door Ajax is gehaald komt de frustratie weer naar boven. Heerlijk om te lezen zeg, als Ajax ze selectie nu compleet houd zijn ze niet te stoppen dit jaar!

Bojan is een hele goede aankoop. Ik verwacht veel van hem, een goede Bojan Krkic behoort tot de beste spelers van de eredivisie , ik denk dat het een sensatie valt.. Fischer links en Bojan Rechts.. toe maar
Ajax wordt weer kampioen

Bojan heeft in de jeugd bij Barca alle record verbroken....960 goals in 9 seizoenen. Na zijn jeugd is er wat mis gegaan (ik denk vertrouwen..)

Al bij al, laten we hopen dat hij bij Ajax kan schitteren (niet teveel, ik wil nog enige strijd om te titel. :D)

Prima oplossing voor Ajax, je haalt hiermee denk ik een prima backup spits. Maar voor Bojan zelf betwijfel ik het. Ik zie hem niet zo gauw in de basis staan. Misschien op rechts, maar daar hoort hij niet.

Netjes. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in Amsterdam. Als Eriksen en De Jong ook nog blijven dan is Ajax titelkandidaat nummer 1!

nee dit moet je als ajax zijnde niet willen. Oke ik ken hem natuurlijk niet maar mij lijkt het geen makkelijke jongen in de groep, dat is juist waar frank zo over waakt. Hij kan echt wel voetballen maar dat hij tot nu toe bij zijn clubs niet dat heeft kunnen brengen wat er van hem verwacht mag worden is een signaal dat er toch structureel iets fout zit. Je huurt hem nu voor een jaar met optie voor een volgend jaar maar dan loopt hij misschien de ontwikkeling van andere spelers in de weg. Maar ik wil hem wel het voordeel van de twijfel geven. Hij is 22 en moet nu eindelijk stappen gaan maken en van het predikaat talent afkomen

Dit is lijkt me toch wel een flinke aanwinst voor Ajax. Als hij maar een klein deel van zijn talent bij Ajax gaat waar maken kunnen ze denk ik in de competitie en CL veel plezier van hem hebben.

Een speler huren zonder optie tot koop is natuurlijk wel jammer, want voor de lange termijn schiet je hier niets mee op. Nou is de korte termijn natuurlijk niet geheel onbelangrijk en daar is deze huur wel zeer goed voor.

Ja goede zet om hem te halen,als je de poule fase wilt overleven in de CL dan heb je kwaliteit nodig en geen jongens zoals Lukoki etc.

Dit is voor de rechtsbuiten positie natuurlijk een goede versterking voor Ajax.

Ik ben daarom ook heel benieuwd naar de aanval komend seizoen,
Aangezien Bojan er wel een stuk of 10/15 zal gaan maken, Fischer minstens 15 en Sigthorsson mits hij blessurevrij blijft ook wel 15/20 zal maken.

Leuk voor Ajax maar dit zegt dan alweer genoeg over hun eigen jeugd, Bojan huren is ook geen appeltje eitje lijkt me.

Iedereen die zegt 'moet je ls ajax niet willen' , ' afgedankte speler' blabla gaat eind volgend seizoen hun woorden moeten slikken. Ben er van overtuigd dat Bojan iedereen gaat laten opkijken het nieuwe seizoen. Bojan is sowieso beter dan Cuenca en heb hem liever dan Sigi in de spits staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren