Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zo heel veel beter zijn de spelers van Ajax niet in vergelijking met de rest'

Laatste update:
/

Willem van Hanegem hoopte op een kampioenschap van Feyenoord, maar weet na afgelopen weekend dat dit er waarschijnlijk niet meer in zit. De ploeg van Ronald Koeman maakte een uitgebluste indruk bij RKC Waalwijk en kwam niet verder dan een 1-1 gelijkspel, terwijl Ajax met 2-3 won van PSV. De Amsterdammers hebben met nog vier duels te gaan zes punten meer dan Feyenoord.

Van Hanegem geeft Ajax in zijn column in het Algemeen Dagblad de complimenten en noemt de recordkampioen 'de beste ploeg van het land'. "Bij Ajax weten ze op elkaar over te brengen wat er voor komt kijken om kampioen te worden, wat je moet doen om beter te worden", doceert Van Hanegem. "Met die overtuiging kom je een heel eind. Zo heel veel beter zijn de voetballers van Ajax niet in vergelijking met de rest. Ze zijn alleen net iets beter met hun beroep bezig, en 'net iets' is genoeg om kampioen te worden."

De Kromme miste zondag de 'gedrevenheid' bij PSV en Feyenoord en voorspelt dat Ajax volgend seizoen wéér kampioen wordt, als de concurrentie niet mentaal sterker wordt. Naast PSV en Feyenoord ging ook Vitesse afgelopen weekend in de fout: de Arnhemmers verspeelden een 0-3 voorsprong bij Roda JC Kerkrade en moesten genoegen nemen met een punt (3-3).

Ajax heeft de beste ploeg van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je meent het?

maar dat maakt niks uit het is WEL een team!

15 april 2013 om 09:36

Nu PSV weer niet kampioen is geworden, betekent dit crisis in Eindhoven. Zijn de supporters niet ontiegelijk boos op de selectie en het beleid?

15 april 2013 om 09:49

Persoonlijk ben ik voornamelijk boos op Brands. Hij heeft met geld gesmeten voor de verkeerde spelers. Daarnaast heeft hij korte termijndenker Advocaat binnengehaald, waardoor talenten Locadia en Depay niet aan de bak komen.

De selectie van PSV heeft een mentaliteitsprobleem. Ook dat valt Brands aan te rekenen. We hebben al 2 jaar middenvelders als rechtsback terwijl Janmaat vorig jaar gratis op te halen was (over mentaliteit gesproken).

15 april 2013 om 09:51

ahjacied.

Ik ben wel degeljik boos, al 4 jaar sinds die wanaankopen zijn begonnen.
Vind het best als je aanvallend beter wil worden maar doe dan eerst eens iets aan die verdediging, die staat al 4 jaar op wankelen en is gisteren definitief omgevallen.

Mede dankzij de wissel van advocaat, pieters erin met minder dan 0 wedstrijdritme..

15 april 2013 om 09:54

wouterke.

ik had aan het begin nog wel wat hoop met advocaat meer dat ging na een speelronde of 17 wel weer weg, ook geweeldig werk geleverd door brands om geen verdediging te kopen.

"we hebben het geld er niet voor" oh ja? en wel "we boden het maximale voor maher zo rond de 6,5 miljoen"

van 6 miljoen kun je toch minstens 1 waarschijnlijk 2 goede Cv's halen !

wat betreft locadia en depay, die had ik allang meer minuten gegeven, vooral locadia.

Ook had ik brenet allang laten spelen op de RB positie evenals Hendrikx uit de A

15 april 2013 om 09:54

@cityoflight

Ik zei het nog voor de wedstrijd, Pieters moeten ze niet eens tijd gunnen. Die man heeft al 2 jaar niet gespeeld. Om hem in te brengen tegen een topper heeft meer nadelen als voordelen.

Ik snap niet waarom die Hiljemark is gehaald door Brands. Brands moet weg bij Psv, die heeft PSV nog dieper het dal ingebracht als verwacht. Waarom is hij gehaald, terwijl Dick van niks weet.

Zulk soort dingen zijn voor mij gewoon een raadsel.

15 april 2013 om 09:55

@citylight

Je had daarvan Van Dijk kunnen halen en eventueel als je geen Narsingh had gehaald Viergever er naast.

15 april 2013 om 09:59

@ahjacied

Ik en mijn vader zeiden het ook nog..
Toen hij erinkwam zeiden we zelfs nog, let op die gaat zo de fout in. nog geen 5 minuten later was het raak...

Ik verwijt Pieters ook helemaal niks (misschien een beetje want hij liet zich wel gemakkelijk van de bal zetten) maar dit sloeg werkelijk helemaal nergens op van Advocaat.

Voetballen begint achterin en aangezien ze al 4 jaar niet voetballen zegt dit wel genoeg..

15 april 2013 om 10:00

Ik weet niet of je het kwaad kunt noemen. Kijk ik neem aan dat iedereen binnen de club het beste wil bereiken. Alleen blijkt dat totaal niet gelukt te zijn de afgelopen 4 jaar. Hieruit kunnen we dus concluderen dat er iets diep niet goed gaat in de club.

Boos kun je wel zijn als je ziet dat het bij PSV dit jaar vaak heeft gelegen aan een lamlendige instelling. Een bepaalde arrogantie zorgt ervoor dat ze denken dat ze altijd wel even beter zijn. Ook de reactie van v Bommel en Advocaat vind ik na de wedstrijden vaak irritant. Het lag vandaag aan hun zelf, aan de instelling. Ik hoor dat te vaak...hoe kan hetn u aan de instelling liggen?? Verder kunnen ze het maar moeilijk uit hun mond krijgen dat het aan kwaliteit ligt.

Persoonlijk denk ik dat het bij PSV te veel aan vernuft ontbreekt. Gister zag je dat weer duidelijk tegen Ajax. PSV heeft weinig slimme spelers. Alleen strootman en mertens zijn dat soms. Willems, Hutch, Marcello, Matavz, lenz Depay zijn allemaal domme voetballers die heel vaak de verkeerde keuze maken. Deze jongens zie je heel vaak rare en domme dingen doen. Veel te opportunistisch. Bij ajax gaan ze geen domme diepe ballen geven met 5 tegen 1, geven te geen voorzet als er niemand staat. Wordt een middenvelder of back niet ingespeeld als hij tussen 3 man staat, maakt de keeper het de verdedigers niet zo moeilijk door zo laat en dan moeilijk in te spelen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de pure verdedigende kwaliteiten.

Weet je wat het verschil is? Van PSV zouden er misschien 3 of 4 in de basis bij Ajax staan..

Persoonlijk neem ik het het beleid zeer kwalijk van Brands, maar boos? nee eerder gelaten omdat je er toch niks aan kunt veranderen als gewone sterveling.

15 april 2013 om 10:02

ik snapte het opzich wel, want Willems speelde echt heel slecht. Ja kijk en dat je eje zo makkelijk het kaas van de brood laten eten als wat Pieters deed, daar kun je als trainer toch ook geen rekening mee houden..

15 april 2013 om 10:06

Het is gewoon heel frustrerend als je zelf weet hoe je het zou doen ( ook alle andere PSV supporters waarschijnijk) en je weet wat er fout zit maar dat er niks aan gedaan word..

In mijn ogen zijn er altijd maar een paar vaste spelers met een voldoende.

Strootman
Waterman (gisteren ook de stand had veel hoger uit kunnen vallen)
Toivonen (bijna altijd)

Lens draait misschien niet altijd goed maar gaat er in mijn ogen wel altijd 100% voor ookal lukt het niet allemaal.

Hutchinson kan je ook niet veel kwalijk nemen, het is een middenvelder en geen RB (wanbeleid om dan toch manolev te verhuren en geen nieuwe RB aan te trekken want zo slecht vond ik Stani echt niet die liep elke vleugelaanvaller helemaal kapot met zijn loopvermogen).

Er moet heel erg veel gebeuren om dit goed te maken

15 april 2013 om 10:07

quickboyz

hij speelde misschien slecht maar hij heeft geen cruciale fouten gemaakt in die 70 minuten, misschien bij de 1-0 maar niet zon domme fout als pieters

15 april 2013 om 10:09

Van Dijk had ik sowieso al gehaald, en Narsingh tja die ben ik nog steeds blij mee hij kwam er net goed in en had ook de goede mentaliteit voor zover hij heeft gespeeld.

15 april 2013 om 10:10

@cityoflight

Vond Lens gister misschien wel de beste man op het veld. Lens is altijd scherp en snel in de duels.

15 april 2013 om 10:11

Ik zou als ik PSV supporter was niet alleen boos zijn op Brands maar ook op diverse spelers vanwege hun arrogante wangedrag zonder dat te koppelen aan prestaties..

Op een Derijck of Hutchinson die gewoon hun best doen maar niet beter kunnen zou ik niet boos zijn maar bijv wel op een Marcelo die doodleuk denkt dat Barcelona hem wilt of van Bommel aanvliegt zodra van Bommel (die dus wel die topervaring heeft) hem feedback geeft.

Ik zou ook boos zijn op een Mertens die veel praatjes in de pers heeft (denk aan z'n befaamde kampioenswedstrijd uitspraak) maar er nooit in staat in grote wedstrijden.

Daarnaast zou ik boos zijn op Advocaat omdat jeugdigde talenten als Depay, Locadia of van Oijen een jaar stil staan in hun ontwikkeling (zet daar tegenover de ontwikkeling bij Ajax van eigen jeugdspelers als van Rhijn, Blind of Fischer in 1 jaar). Wie zegt dat die jongens van PSV zich niet zo hadden door ontwikkeld als ze de kans hadden gekregen...



15 april 2013 om 10:13

@ahjacies, Lens is wel een voetballer waaraan je je dood kunt ergeren. Is het je niet opgevallen dat als ajax een tijdje in balbezit is en PSV neemt over en geeft de bal diep dat Lens daar ineens nog in buitenspelpositie wandelt. Echt geloof me, die gozer is echt een domme voetballer. Om nog maar niet over het aantal overtredingen te praten.

15 april 2013 om 10:19

ahjacied

helemaal mee eens heeft misschien wel geen uitstraling maar heeft wel de wil om door te gaan ongeacht de stand

15 april 2013 om 10:22

Klopt ook,

Maar als ik dan een dreijck zie spelen, die soms nog degelijk speelt denk ik van Brands waarom nou man die hoort tot de subtop van nederland niet een topclub.

Mertens moet zijn voeten laten spreken inderdaad, hoop dat hij voor een leuk bedrag weggaat en volgend jaar Depay op zijn plaats lijkt me veel beter hij is het zelfde als mertens alleen fysiek een stuk sterker.

Ook had ik inderdaad locadia al sinds halverwege de competitie basisplaatsen gegeven en minuten laten maken, zeker tegen clubs waar dat kan.

15 april 2013 om 10:23

hij maakt heel weinig overtredingen, hij staat wel heel vaak randje buitenspel maar dat zit nou eenmaal in zijn spel, al is dat wel heel dom met zijn snelheid hij sprint ik denk elke speler van de eredivisie er dik uit

15 april 2013 om 10:32

Ik ben het wel met Willem eens in dit geval. Als je heel objectief naar de selecties ging kijken aan het begin van dit jaar dan had PSV de betere aanvallers en middenvelders en Ajax de betere verdediging. Gedurende dit jaar is heel duidelijk geworden dat de spelers van Ajax zich in rap tempo ontwikkelden, terwijl het bij PSV op geen enkel vlak verbeterd is. Bij Ajax zijn jongens als van Rhijn, Alderweireld, Blind, Schone, Eriksen, Fischer, de Jong en Moisander beduidend beter gaan presteren naarmate het seizoen vorderde. Dat heb ik bij PSV geen moment gezien. Strootman en Mertens werden zelfs met de week slechter. De enige positieve uitzondering die ik bij PSV heb gezien is gek genoeg Wijnaldum geweest. Die jongen heeft zich wel echt ontwikkeld, al was dat voornamelijk te danken aan de lange blessure van Toivonen.

Daar zit em ook het verschil in. Bij Ajax lijken al die gasten echt erop gebrand om beter te worden en daarna de stap te maken naar de Europese top. Bij PSV zijn teveel spelers die daar hun top bereikt hebben. Ze lijken dan voor eredivisie begrippen wel goed te voldoen, maar missen de hongerigheid om elke dag het maximale uit zichzelf te halen en te verbeteren.

15 april 2013 om 10:50

@remcob
Ja, dat kan wel zijn dat je als in 't begin van het seizoen bekijkt dat de aanvallers en middenvelders van PSV beter waren dan die van Ajax maar feit blijft wel dat de meeste spelers van Ajax die jij noemt in je voorbeeld :

Blind, Alderweireld, Eriksen en de Jong toch al 2 kampioenschappen op rij in de zak hadden terwijl die middenvelders/aanvallers van PSV die zoveel beter waren dan die van Ajax nog 0 (toivonen, Wijnaldum, Strootman, Mertens, Narsingh of Matavz)..

Snap je punt wel ondanks dat 't misc nu lijkt dati k bijdehand tegen je wil doen. Daarom trekken we ook wel dezelfde conclusie en dat is dat bij Ajax een team zich ontwikkeld heeft/ontwikkelt terwijl het bij PSV toch een stel individualisten zijn...

15 april 2013 om 10:56

Waarom? Gewoon Koch en Bazoer daar neerzetten. Die hadden het niet slechter gedaan dan die 2 prutsers wat er nu staan.

15 april 2013 om 11:27

Bazoer speelt niet meer bij Psv.

15 april 2013 om 11:28

@ City of Light

De fout om Pieters op de bank te zetten ligt inderdaad bij Advocaat, maar het zit organisatorisch ook helemaal mis. Bij ajax hebben we met Boilesen een soort gelijk geval, maar die zet Frank echt niet op de bank. Die jongen gaat een heel traject in bij jong ajax en zal wellicht aan het eind van het seizoen nog een paar minuten maken (mits fit). Tot die tijd hebben we jeugdspeler Dijks op de bank zitten en anders speelt Marinkovic uit de a1, als ze in het eerste niet zitten wordt er naar de opleiding gekeken.

Bij PSV zetten ze liever een middenvelder op rechtsback, een niet fitte linksback op de bank en blijven eigenwijs het falende centrale duo opstellen. Je zou ook eens vindingrijk een van Bommel op CV kunnen zetten of een jeugdspeler de kans geven zodat je daar voldoende voetballend vermogen hebt en bovendien een waarschuwing afgeeft aan het huidige duo. Dat vraagt om lef, vindingrijkheid en bovendien talentvolle en klaargestoomde jeugdspelers.

15 april 2013 om 11:29

Hij is gewoon jaloers joh, van Hanegem heeft hier gelijk.

Ik zei het na de nederlaag van Feyenoord tegen Heerenveen al, ajax is nu in kampioensmodus, en gaan niks meer weggeven. In mijn ogen het meest volwassen team op het moment, plus de ervaring dat ze weten wat het is om kampioen te worden.

Bij Psv, en vitesse hebben dit er maar weinig (van Bommel, Janssen), en bij Feyenoord niemand.

Ik wil hierbij de ajaxcieden in ieder geval al feliciteren! dik en dik verdiend in mijn ogen kampioen geworden.

Nu hoop ik toch dat Feyenoord de 2e of 3e plek weet te bemachtigen

15 april 2013 om 11:39

stanafca

Ein-de-lijk iemand die precies zegt wat ik denk

Pieters had inderdaad helemaal niet meegemoeten willems had je moeten laten staan en Van Bommel had je inderdaad CV kunnen zetten Hendrikx van de A mee moeten nemen mocht er echt iets gebeuren zware blessure oid.

Manolev had je nooit maar dan ook nooit weg moeten laten gaan zonder dat je een echte RB hebt want hij liep wel heel de linksbuiten van de tegenstander kapot dat zien vele over het hoofd.

Ik ben benieuwd hoop cocu volgend jaar en ik heb zo het idee dat die wel weet hoe het spelletje werkt

15 april 2013 om 12:05

Nee nu niet meer maar in begin van het seizoen wel.

15 april 2013 om 13:02

@cityoflight

PSV moet bij de basis beginnen, volgens mij ontbeert het dhr. Sanders aan voetbalkennis. En je moet een nieuw ‘masterplan’ bedenken. Financieel zaken op orde stellen en nu op de blaren gaan zitten, geen risico investeringen doen zoals ze nu doen. Want ze zakken steeds verder af, ik gok dat ze nu al op het punt komen dat investeren al niet meer kan en dat ze terug moeten vallen op de opleiding. De vraag is of die het op kunnen vangen, locadia en depay hebben zeker kwaliteiten maar bij de rest is dat maar de vraag.

Bovendien, het image van PSV gaat er volledig aan door die wazige constructies, praatjes, kopen met schulden/verlies, incidenten.. alleen het feit al dat waterreus wekelijks zijn club bekritiseerd in de media (wel terecht overigens), dat zegt wat over de club op dit moment.

15 april 2013 om 13:41

@wouterke,

Waarom zou je persoonlijk boos zijn. Het geld komt toch niet uit jouw prtemonnee? Het is en blijft maar voetbal hoor. Dan kunnen supporters van pakweg NEC ook wel boos worden omdat ze geen kampioen worden.
Als mijn club geen kampioen word dan is dat jammer. Het is en blijft uiteindelijk maar een spelletje. Maar ik ga er niet boos om worden.
En wat betreft die talenten van Psv. Blijkbaar zijn ze niet beter dan de spelers die er wel instaan. Anders zou Advocaat ze echt wel hebben opgesteld,

15 april 2013 om 23:38

Van Dijk wil liever naar Ajax.

15 april 2013 om 09:44

Ik vind 't een beetje een rare opmerking van hem. Met Willem is het altijd zo dat als het over andere clubs gaat dat hij eigenlijk nooit iets positiefs wil zeggen, tenzij het niet anders kan, zoals nu. Nu wordt Ajax waarschijnlijk kampioen en dan zegt hij 'ze zijn beter met hun beroep bezig', maar dan nog wel met de opmerking/sneer erbij dat ze maar 'net iets beter zijn'. Maar volgens mij tonen ze bij Ajax aan dat ze juist wel veel betere spelers hebben. En dat tonen de spelers zowel individueel en inderdaad ook als ploeg al een heel seizoen.

15 april 2013 om 10:30

Nee, als je puur op kwaliteit van spelers kijkt is de selectie van PSV sowieso beter. Echter is Ajax inderdaad als Team vele malen beter. De filosofie, de speelstijl en de spelers die bij deze speelstijl passen is veel beter in elkaar gepast dan bij Psv.

Dit is wat Willem bedoelt met 'beter met je beroep bezig zijn'. Je hoeft niet de beste selectie te hebben van de competitie om toch kampioen te worden, als je maar op de juiste manier op elkaar ingespeeld bent. Bij Psv lijkt het soms net alsof al die individueel zeer kwalitatief goede spelers geen idee hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn, terwijl je bij Ajax een goed op elkaar ingespeeld elftal ziet staan, met hier en daar zeer snelle en mooie combinaties.

Dat is het verschil dat Ajax dit seizoen kampioen, en eigenlijk de voorgaande jaren ook al, maakt en Psv het weer niet redt. Niet het verschil in kwaliteit.

15 april 2013 om 11:11

Is dat wel zo dat de selectie van PSV kwalitatief beter is? Ik vind namelijk dat de selectie wat teveel opgehemeld wordt. Het sterkste middenveld van de competitie werd gezegd maar eigenlijk in alle topwedstrijden heeft dat sterke middenveld het laten afweten in de koppeltjes. Hoeveel beter is de selectie van kwalitatief?

15 april 2013 om 11:18

Inkeajacied

De ontbrekende kwaliteiten bij spelers word aangevuld door andere spelers

15 april 2013 om 11:19

Jk-ajax

op papier heeft PSV wel degelijk de beste Aanval en Middenveld.

alleen het komt er niet uit het meeste is individuele kwaliteit

Ajax vloeit in elkaar over en vult elkaar aan als je snapt wat ik bedoel

15 april 2013 om 11:20

Als je hierboven de twee teams naast elkaar ziet staan en je vergelijkt de spelers onderling met elkaar, dan zie ik echt niet dat PSV kwalitatief beter spelers zou hebben. Op veel plekken zijn ze kwalitatief zelf een stuk minder.

15 april 2013 om 11:24

Sterkste middenveld van Nederland heeft sowieso Ajax. Met Eriksen heb je al een briljante middenvelder en Schone presteert ook gewoon uitstekend. De Jong en Poulsen zijn allebei niet briljant maar over het algemeen wel erg degelijk. De aanval van Psv is in principe kwalitatief beter met Lens en Mertens, al geeft Mertens nooit, maar dan ook echt nooit thuis in topwedstrijden. Lens is wel erg goed.

15 april 2013 om 11:27

Precies, dat zeg ik ook al 2 jaar, dat PSV de beste selectie heeft, maar ze niet weten hoe de ploeg optimaal kan presteren.

Iedereen hier in Nederland deed vrijwel sarcastisch over Ajax, toen werd gezegd dat de Ajax speelstijl niet bestaat. En dat het maar een lulverhaal is. Het is een te uit de hoogte geroepen manier van aandacht trekken en dat Cruijff wel eens vaker onzin roept. Van Hanegem en v/d Gijp bijvoorbeeld.
Koeman die doodleuk kwam vertellen, dat Ajax geen plan B heeft, maar was even vergeten dat plan A prima werkte tegen zijn eigen ploeg en pakslaag van 3-0 kreeg.

Hopelijk is het nu duidelijk wat Frank de Boer bewijst wat de speelstijl is van Ajax in 2 en een halfjaar als hoofdcoach! Iedereen kan nu zeggen, dat het beleid van Ajax niets te kort komt. Toen Frank kwam moest hij zich in een lastige situatie focussen op de ploeg en het gene wat Ajax op het veld moest uitstralen. Plezier, goede positiespel en het beste uit je zelf halen, dan komen de overwinningen van zelf.

Je kan miljoenen uitgeven, maar geen speelstijl hanteren, dan voetbalt je ploeg als los zand. PSV denkt te veel op kort termijn. Nu moeten we kampioen worden en dan gaan we flink uitpakken we investeren in heel wat spelers, we nemen van Bommel en advocaat (die liever niet met de jeugd wilt spelen).

Terwijl Ajax een max. aan salaris hanteert, rotte appels verwijderd uit het team, veel traint op balbezit en ideeën achter elk aanval. Daar hoef je echt geen 48 mil. voor uit te geven. Elke jeugd speler doet uiterst zijn best, omdat ze weten dat ze kansen krijgen in het 1e. Bazoer, speelde een uitstekende toernooi, zo een talent kan je niet laten gaan. Wij mogen trots zijn, dat hij nu bij de A1 speelt, althans vanaf volgend jaar.

Ik verwacht dat de bezem door heel PSV zal gaan. Buiten dat verwacht ik dat de hele achterhoede weg kan en sommige zelfs gratis. Ik geloofde mijn oren niet toen ik hoorde dat ze met Bouma gaan verlengen. Dan begrijpen ze het gewoon niet. Jongens als Dijks en Viergever willen graag naar een topclub, ik denk dat dat de 1e versterkingen moeten zijn en ze zijn nog beneden de 23 jaar.

Toch kan PSV 2 prijzen pakken dit jaar, ik zou zeggen ga ervoor!

15 april 2013 om 11:39

@tristan
Vind je Mertens dan zo goed dan? Ik vind Fisher echt veel meer kwaliteiten hebben.. En Siem de Jong is een stuk beter dan de meeste mensen denken., meer dan allen degelijk. Poulsen is een controleur, die zijn in de regel niet briljant, hetzelfde geld voor Strootman en van Bommel. In Sighorsson is in wording een zeer goede afmaker.

15 april 2013 om 11:44

Ja, je hebt gelijk.. Maar eens de proef op de som nemen:

Ajax PSV Beste individueel (mijn mening)
Vermeer - Waterman Vermeer
van Rhijn Hutchinson van Rhijn
Alderweireld Marcelo Alderweireld
Moisander Derijck Moisander
Blind Willems Blind
Poulsen Strootman Strootman
van Bommel de Jong de Jong
Toivonen Eriksen Eriksen
Wijnaldum Schone Wijnaldum
Lens Sighordsson Lens
Mertens Fischer Mertens

met de belangrijkste wissels erbij:
Tyton Cillessen Cillessen
Bouma Veltman Bouma
Hillemark Serrero ??
Matavz Hoessen Matavz
Depay Boerrigter Boerrigter

Nu is dit maar mijn mening hoor maar het voordeel slaat toch wel zwaar in het voordeel van Ajax uit.. Dan reken ik Narsingh niet mee ivm z'n lange blessure, evenals Pieters. En ik oordeel op wat ik dit seizoen gezien heb van alle spelers..

15 april 2013 om 11:47

Fairplay

Beste selectie heb je niks aan als je geen hecht team bent.
Ik wist vrijwel direct toen de Boer naar ajax kwam dat hij goed ging presteren (althans dat was mijn gevoel) en dit blijkt nu inderdaad uit gekomen te zijn.

Combinatie van goedkope goede aankopen en jegudspelers en het team staat na 80 % van het seizoen als een huis.
ja dat heeft tijd nodig maar zoals je ziet bij ajax komt dat helemaal goed.
PSV gooit gewoon 11 andere namen het veld in in 2 jaar tijd en het leid tot helemaal niks.

Ik verwacht dat er heel veel gebeurd in de zomer met veel vertrekke
Brands, mertens, matavz, lens, toivonen, Bouma, Marcelo, Hutchinson, Pieters, Manolev, Engelaar, Wijnaldum en advocaat

dan kun je de volgende doorschuiven
Hendrikx, koch, brenet, bakkali, heesakkers of leemans, je kan Van dijk of VD hoorn halen

Toch proberen toivonen nog langer te behouden is echt een hele belangrijke schakel

Narsingh locadia en Depay vaste basis geven
Hiljemark plaats van Bommel
Kijken of je strootman nog houd
En dan bakkali op 10 als toivonen en wijnaldum wel vertrekken

Al 4 jaar staat die verdediging te wankelen en is gister voor het laatst omgevallen en gaat n iet meer overeind komen.

15 april 2013 om 11:48

je kan niet zo gaan vergelijken

Toivonen en Eriksen zijn 2 hele andere spelers

en dat is bij meer zo

15 april 2013 om 12:07

Cityoflight
.
Hoe kun je zo aan het einde van de competitie dan nog zeggen dat PSV op papier het beste middenveld heeft? Het gaat om de praktijk en in de onderlinge wedstrijden heeft het Ajax middenveld bewezen superieur te zijn aan dat van Psv. Alle koppeltjes werden door de Ajacieden gewonnen, individueel beter.

15 april 2013 om 12:08

dubbel - verwijder maar

15 april 2013 om 12:09

@onelovechris

Wat jij doet, is de kwaliteit achteraf beoordelen. M.a.w. op de prestaties van dit seizoen. Op voorhand gezien is een middenveld met Strootman, v bommel en Toivonen het sterkst mogelijke middenveld van de eredivsie. Veel sterker dan een middenveld met Eriksen, de Jong en Poulsen. Daar was haast iedereen het wel over eens. Zelfde met de aanval: Mertens, Matavz (leek een topspits)/lens, Narsingh, leek veel sterker dan Boerrigter (op voorhand)/fischer/babel, Sigthorsson/babel, Schöne?/ lukoki?/ Sana?
Alleen van de verdediging van Psv was op voorhand al bekent dat die prut was.

Dat de kwaliteiten van v. Bommel en bijv. Matavz tegenvallen en het middenveld niet lekker draait is achteraf praten. En bovendien kan dat ook gezien worden als een gevolg van de slechte voetbalfilosofie die momenteel heerst in Eindhoven. Dit Psv heeft gewoon geen duidelijke speelstijl en voetbalfilosofie waardoor de topkwaliteiten verzuipen in het slordige spel. Het blijft bijv. eeuwig zonde en onbegrijpelijk waarom Psv haar systeem niet van te voren zo heeft ingesteld waarin Matavz rendeert. Meer naar voren voetballen (wat makkelijk kan met PSV haar selectie) i.p.v. het snelle reageervoetbal en Matavz is een killer in de 16 die er per seizoen minimaal 25 inlegt.

De grootste kwaliteiten zijn in Eindhoven, ze hebben alleen al een aantal jaar geen idee hoe dit uit de selectie te halen. Misschien doet een frisse blik van een net opkomende trainer zoals die van Cocu wonderen in de komende jaren.

15 april 2013 om 12:10

Tuurlijk kan je wel zo vergelijken. Je kijkt naar de individuele kwaliteiten per speler in combinatie met het fuctioneren van de persoon in de linie en het elftal.
Vervolgens pas je je tactiek aan op de beschikbare spelers en ben je afhankelijk van hun specifiieke kwaliteiten.en tekortkomingen.

15 april 2013 om 12:18

omdat het op papier ook is?

het gaat ook om de praktijk en daar word keihard gefaald

15 april 2013 om 13:07

@tristan.

De jong wordt echt zwaar onderschat. Echt een geweldige voetballer zo compleet. Hij is niet alleen degelijk, hij voegt ook wat extra’s toe. Loopvermogen, kopkracht, fysieke kracht, techniek, positiespel, scorend vermogen, duelkracht, afstandsschot. Van bommel en Strootman wederom afgetroeft.

PSV vind ik kwalitatief niet eens (meer) beter, van Bommel op z'n retour, Toivonen en Strootman blijven hangen op hun huidige niveau.

15 april 2013 om 13:35

Ben het totaal niet met jou eens en begrijp echt niet waarom jij een groen randje krijgt. Hoe kan je in hemelsnaam een betere selectie hebben met zo een verdediging? Een selectie bestaat niet alleen uit aanvallers en of middenvelders.

Tuurlijk is PSV op bepaalde plekken beter bezet dan Ajax maar dat is vice versa ook weer het geval . Maar als gehele selectie is die van PSV echt niet beter dan die van Ajax, kijk alleen maar voor wissels Ajax in het veld kan brengen en kijk dan bij Psv.

15 april 2013 om 13:43

Je beoordeelt een selectie altijd achteraf en op de prestaties die de spelers hebben behaald anders kan je het niet beoordelen? Dus nu blijkt dat de meeste kenners het niet bij het juiste eind hebben gehad en PSV dus niet de sterkste selectie heeft. En nogmaals jij komt weer met de vergelijking tussen de aanval en het middenveld van beiden ploegen maar de selectie bestaat uit 3(4) linies en +/- 24 man en niet 6 man over 2 linies.

15 april 2013 om 13:57

@donalduck
Blijkbaar omdat jij één van de weinigen bent die het niet met me eens is en de rest mijn standpunt wel begrijpt

Nee, je snapt niet hoe ik kijk. Op basis van naam en faam heeft Psv kwalitatief betere spelers over het algemeen (zelfs op de bank: Depay, Pieters, Matavz is echt niet slechter dan Babel, Boerrigter (in deze vorm), Hoesen) dan Ajax. Dat dit er niet uitkomt heeft te maken met de voetbalfilosofie en voetbaldenkwijze die bij Psv niet klopt.

De kenners hadden vooraf gewoon gelijk en de selectie van Psv herbergt ook meer kwaliteit. Dat betekent echter inderdaad niet dat Psv beter is, Ajax is beter dat blijkt maar weer. Dit komt echter meer door een combinatie van voetbalfilosofie,speelstijl, werkwijze en spelers die perfect op elkaar aansluiten i.p.v. pure kwaliteitsverschil per speler.

Dat de Psv verdeding prut is zeg ik zelfs nog letterlijk.

15 april 2013 om 14:14

Ik begrijp wel hoe jij kijkt, alleen ben ik het totaal niet met je eens. (volgens mij hoeft er maar een persoon met je eens te zijn om een groen te krijgen). Naam en faam? Wie heeft er bij PSV naam en faam? Alleen Mark van Bommel heeft naam en faam, de rest heeft nog niks gepresteerd en of gewonnen en zijn allemaal opgehemeld . Strootman? Mertens? Staan er al ik weet niet hoe lang niet als het erop aankomt. Ik zie bij PSV niet meer talent en kwaliteit dan bij Ajax.

En inderdaad je zegt het zelf al: Depay, Pieters, Matavz is echt niet slechter dan Babel, Boerrigter (in deze vorm), Hoesen) dan Ajax. Niet slechter nee maar ook zeker niet beter.

15 april 2013 om 14:19

Je moet niet vergeten dat het middenveld van PSV wel een extra zorg heeft en verdedigender moet denken door de zeer zwakke verdediging. Daardoor kun je aanvallend minder doen. Dat is toch wel een belangrijk verschil. Ajax heeft een verdediging waar ze op kunnen vertrouwen

15 april 2013 om 14:50

@donaldduck
oké dan zijn we het inderdaad oneens en komen we er helaas niet uit.

Ik vind een middenveld met Strootman, v. Bommel en Toivonen op voorhand meer angst inboezemen dan een middenveld met Poulsen, de Jong, Eriksen. Dat het middenveld van Ajax uiteindelijk beter blijkt te zijn ligt volgens mij meer aan de speelwijze en filosofie die Ajax hanteert dan aan de kwaliteit van de spelers. Zelfde verhaal met de aanval.

Daar waar de overhand aan kwaliteit bij PSV verzand omdat 'ze maar wat doen', daar vullen de spelers van Ajax elkaar aan door goed positiespel en steigt de kwaliteit van het team uiteindelijk boven alle eredivisieclubs uit.

15 april 2013 om 15:11

Misschien op papier, maar zoals meerdere hier zeggen gaat het toch echt om de praktijk. En ze hebben het al het hele seizoen niet waargemaakt (en zal het dus wel meevallen met hoe goed ze zijn). En nogmaals we hadden een discussie over wie de beste selectie heeft en niet wie het beste middenveld heeft.

Ook al zou ik meegaan in het feit dat PSV een beter middenveld heeft (en misschien betere spelers) dan nog heeft PSV geen betere selectie dan Ajax, want om een betere selectie te hebben zijn toch meer factoren nodig.

15 april 2013 om 15:31

@donaldduck
Nou moet je het wel goed zeggen. De discussie begon er juist mee dat Icecold zei dat Ajax kwalitatief veel betere spelers heeft dan PSV en daar ging ik op in. die andere factoren doen er in deze discussie dus helemaal niet toe, daarin geef ik je zelfs al meerder malen gelijk. Ajax is als team inderdaad beter, doet het ook beter en stijgt ook boven Psv uit. Daardoor heeft het inderdaad een beter bij elkaar passend en op elkaar ingespeeld team, ze worden niet voor niks kampioen Iets waar ik als Ajacied zijnde alleen maar trots op ben, niet kwalitatief de beste spelers, maar wel de beste zijn.

Het punt dat ik alleen aanhaalde is: "nee, als je puur op kwaliteit van spelers kijkt is de selectie van PSV sowieso beter." Iets waarin jij me ook langzaam maar zeker gelijk in begint te geven volgens mij, aan je laatste alinea te lezen.

15 april 2013 om 15:39


Ajax PSV Beste individueel (mijn mening)
Vermeer - Waterman Vermeer is ook een blinden die iedere week wel iets geks kan doen/dus vindt ik niet beter

van Rhijn Hutchinson van Rhijn/ maar Hutchinson is ook geen back.

Alderweireld Marcelo Alderweireld/gelijk waardig mercelo scoort vaker dan die belg
Moisander Derijck Moisander/ klopt dat is pas 1van de 4 tot nu toe we gaan verder,
Blind Willems Blind/omdat hij geen gekke dinge doet/maar willems heeft wel meer tegniek,a
Poulsen Strootman Strootman
van Bommel de Jong de Jong/van bommel veel meer mee gemaakt en daar door beeter
Toivonen Eriksen Eriksen/gekk Ola komt net weer kijken naar een lange blessuren en was wel een van de gevaarlijkste van psv is wel heel knap
Wijnaldum Schone Wijnaldum
Lens Sighordsson Lens
Mertens Fischer Mert

het is eigenlijk heel simpel komt gwn door die 4 achter in

15 april 2013 om 16:02

Nu moet ik het goed zeggen? Ik reageer op jou en niet op Icecold: Jij zei:

'nee, als je puur op kwaliteit van spelers kijkt is de selectie van PSV sowieso beter." en daar reageer ik op. Dus vind ik dat ik het goed zeg.

Nee daar begin ik je geen gelijk in te geven, ik zeg alleen 'al zou ik met je meegaan'. Wat ik dus niet doe.

15 april 2013 om 16:20

Ja, en ik reageer op Icecold waar de discussie begint. Die disuccsie begint puur over de kwaliteit van speler niks meer en niks minder. Dan reageer je dus nog steeds verkeerd aangezien ik het duidelijk alleen puur op de kwaliteit van de spelers baseer, wat ik in die mooie qoute al aangeef. Die 'andere factoren' die jij aangeeft die de selectie van Ajax beter maakt dan die van Psv doen er dus helemaal niet toe.

Maar laat maar, hier komen we toch niet uit

15 april 2013 om 16:59

Volgens mij begin je terug te krabbelen..... Nu ineens over de kwaliteit van de spelers terwijl je zelf meerdere malen zegt dat PSV kwalitatief een betere selectie heeft. Zo kan nooit iemand het begrijpen natuurlijk.

15 april 2013 om 17:37

haha kerel, ik wil het netjes houden, maar je begint lachwekkend te worden. Jij bent degene die andere factoren erbij haalt. Lees alles nog eens rustig terug. Ik heb het in de hele discussie alleen maar over de kwalitatief betere spelers van Psv, niks meer en niks minder. Dat jij er iets anders van maakt is jou pakkie-an

Mijn eerste zin waar ik nota bene de discussie mee aanga is:
"nee, als je puur op kwaliteit van spelers kijkt is de selectie van PSV sowieso beter."

Hier is toch geen woord Chinees aan of wel dan? 'puur op kwaliteit van spelers kijkt' dat zinnetje gaat de hele discussie om. Ik geef al meerdere keren aan dat Ajax op de rest van de factoren in de selectie, zoals: voetbalvisie, samenspel, spelers die elkaar aanvullen, speelstijl en werkwijze het allemaal wint en daardoor de betere is. Alleen puur kwalitatief qua spelers niet.

15 april 2013 om 09:42

En zo kijkt iedereen door zijn eigen bril. Want jullie hebben de "toptalenten". Eriksen is dit seizoen nog afgebrand vanwege zijn matige presteren dit seizoen en zijn stilstaande ontwikkeling. Het is de waan van de dag dat er voor zorgt hoe er naar spelers gekeken wordt. Nu ze jullie bijna het kampioenschap bijna hebben bezorgd zijn het allemaal toptalenten. Ik denk inderdaad dat het onderlinge verschil niet heel groot is, ze hebben alleen meer ervaring.

15 april 2013 om 09:57

Door mijn bril zie ik een Ajacied (eriksen) die ons met een eenjarig contract alsnog 20 miljoen gaat opleveren. Is dat niet zo'n beetje de waarde van de basiself van Feyenoord?

15 april 2013 om 10:01

Ik denk dat je afgaat op wat mensen hier zeggen. Zo hoor ik ook dat mensen gezegd hebben dat Feyenoord de beste selectie heeft en nu hoor ik al dat het weggooiers zijn. Een normale voetbalfan die niet alleen op emotie zijn uitspraken baseert kan zien dat de beste spelers in Amsterdam rondlopen en geen enkele serieuze voetbalkenner zal geroepen hebben dat Eriksen matig presteert of stilstaat in zijn ontwikkeling. En als je dat zegt, dan heb je er weinig van begrepen, want het is de beste spelverdeler van de eredivisie.

En ik denk dat het onderling verschil weldegelijk groot is, want het is zeker niet alleen maar ervaring. Bij Feyenoord lopen er voldoende jongens rond die net zoveel ervaring (in jaren) hebben in de eredivisie. Alleen Boetius en Vilhena niet. Het is bij Ajax gewoon kwalitatief beter en ik ben het er ook mee eens dat ze kwalitatief beter zijn dankzij de coaches. Die helpt ze allemaal in hun ontwikkeling.

15 april 2013 om 10:50

Van Rhijn is net zo min een toptalent als vd Wiel dat was. Gewoon net boven modaal. Nederland heeft nu eenmaal geen echt goede backs meer.

15 april 2013 om 12:04

@ bramfr12

Iedereen die Ajax echt volgt weet dat Eriksen structureel elke wedstrijd 2 a 3 keer zelf gevaarlijk is of een ander in een positie zet. Ajax fans klagen nu eenmaal veel en dat is iets wat er nooit meer uit gaat. Bij Feyenoord is er sinds jaren ook eindelijk weer een gezonde klaagsfeer als er niet gepresteerd word ( wat ook zo hoort bij een topclub )

Iedereen staat achter het beleid en ondanks dat er altijd fans zijn die liever zien dat er miljoenen in een selectie word gestoken zijn er ook genoeg die talenten op het veld zien. Uiteraard moet er een mix zijn van ervaren, gretigheid, jong.

15 april 2013 om 15:51

kop en schouders overdrijven is ook een vak maat,
komt gwn door de cl waar de spelers veel aan te danken hebben,
als je al 2 jaar op rij tegen madrid mag spelen in het gigantisch stadion bernabeu,
jaa dan kom maar op psv hahaha,
en waar heeft psv nu de laatste 2 jaar tegen gespeeld fc cuick in cuick
zit geen vooruitgang in plus nog de zwakste achterhoeden, dan kan je de middenvelders en de aanvallers weinig verwijten, in de nationale elftal toen ze het namelijk wel allemaal een stukke beter dan bij psv, raar ??? nee want daar zijn ge zeker van hun achterhoeden, en dan staal je automatisch meer voetbal uit, dan wanneer je met 2 gedachten's hinkt, voetbal begint van achter uittt.

Aan alle Ajacieden: hiernabsoluut niet op reageren. Wat een idioot.

On: moet iets zeggen anders wordt dit verwijdert.
De Kromme kan het niet hebben datbajax weer nr 1 is en gaat hij kromme bochten recht praten

Wel raar hoor Willem, ze zijn net wat beter bezig met hun beroep. Sorry hoor maar Ajax heeft wel degelijk hele goede spelers.

Siem is altijd al jaren heel erg betrouwbaar in toppers en in de Eredivisie de beste middenvelder. Eriksen is bovendien ook een hele goede spelers. Schone kan je ook niks van zeggen ook een toppertje. Op de verdediging van Ajax is ook niks om aan te verwijten. Kan zo wel doorgaan, maar vind dat Ajax een goede selectie heeft. Dortmund het moeilijk gemaakt en 2x van City gewonnen niks mis mee.

15 april 2013 om 09:43

Hij zegt toch nergens dat Ajax geen goede spelers heeft, maar het is niet de individuele kracht van de Ajax selectie wat Ajax zo succesvol maakt, maar het team. Bij Vitesse hebben ze Bony bij Fenoord hebben ze Pelle, maar dat is bij Ajax niet zo.

PSV bijvoorbeeld heeft naar mijn mening op het middenveld en de aanval vergelijkbare en ik denk zelfs iets betere spelers rondlopen dan Ajax, daar zal jij het overigens wel niet mee eens zijn maar dat denk ik wel. Alleen is die selectie gewoon niet gebalanceerd en is het geen team.

15 april 2013 om 10:03

Bij psv lopen er zeker ook betere spelers rond, bv strootman, lens en de geniepige toivonnen en niet te vergeten natuurlijk van bommel, het verschil zit er alleen in dat het geen team is en ook niet voor elkaar door het vuur gaan, En bij ajax is dat wel het geval, ze weten wat te doen staat en ook zijn ze ook wel eens egoistisch, maar veel minder dan bij andere clubben. Als strootman goed na denkt is het voor hem beter om een transfer te doen, want hij is toch een toptalent, al speelt hij bij mijn vijand, zie ik hem met lens graag spelen.

15 april 2013 om 10:30

"psv bijvoorbeeld heeft naar mijn mening op het middenveld en de aanval vergelijkbare en ik denk zelfs iets betere spelers rondlopen dan Ajax, daar zal jij het overigens wel niet mee eens zijn maar dat denk ik wel. Alleen is die selectie gewoon niet gebalanceerd en is het geen team. "

Volgens mij was het middenveld van PSV wederom duidelijk de mindere. Psv'ers die denken dat het probleem alleen maar achterin ligt komen van een koude kermis thuis. Toivonen, Wijnaldum, Mertens en van Bommel lieten gisteren wederom helemaal niets zien. Van Bommel was een topper, maar gaat nu terecht met pensioen. Toivonen is in die 4 jaar tijd nog nooit beslissend geweest op de belangrijke momenten. Gisteren was hij zelfs waardeloos. Mertens is de koning van het rechterrijtje. Tegen elke tegenstander van formaat laat hij weer zien absoluut geen topper te zijn. Wijnaldum is niet meer dan een talent. Ik denk dat hij in een gebalanceerd team nog best uit de verf zou komen, maar niet bij dit labiele Psv. Strootman en Lens deden het naar behoren gisteren. Eigenlijk ook als enigen in de uitwedstrijd in Amsterdam. Voor de rest is het wederom een bevestiging dat ze never nooit een hoger niveau aan kunnen.

15 april 2013 om 11:35

Polop..

''volgens mij was het middenveld van PSV wederom duidelijk de mindere. Psv'ers die denken dat het probleem alleen maar achterin ligt komen van een koude kermis thuis. Toivonen, Wijnaldum, Mertens en van Bommel''

Ten eerste is Mertens geen middenvelder. Wijnaldum speelde in de aanval dus dat is ook geen relevante vergelijking.. Toivonen is in zo veel wedstrijden beslissend geweest, je praat echt grote onzin.. van Bommel is inderdaad niet meer wie hij geweest is maar kan zeker nog wel wat toevoegen in de selectie.. Als PSV niet van die klungels acherin had zitten komt Mark veel beter tot zijn recht, hij kan niet alles oplossen met Strootman.

15 april 2013 om 12:51

@jolano
Dat betwijfel ik, de Jong wordt heel erg onderschat is echt een goede voetballer, Schone idemdito en Eriksen is gewoon een toptalent. Kan het niet zijn dat Toivonen, Strootman en Wijnaldum worden overschat en de Jong, Eriksen, Schone onderschat?

Dat is ook de kracht van Ajax op het moment, het is gewoon een team maar individueel zijn de meeste niet beter dan die van de concurrentie.

15 april 2013 om 09:39

Het klinkt heel simpel, maar voetbal is een teamsport. Inviduele klasse daar op kampioen worden kan haast bijna niet.

15 april 2013 om 09:45

Klopt, maar bij Vitesse en Feyenoord bijvoorbeeld draaien we wel bovenin mee door dat ze Pelle en Bony hebben, anders was het wel een ander verhaal geweest denk ik.

15 april 2013 om 09:47

Suarez kwam een heel eind. Maar inderdaad in Nederland blijven hoge bomen nooit lang behouden voor een club dus zul je echt een goed opelkaar ingespeeld team moeten hebben. Alleen jammer dat Ajax telkens elk seizoen weer van voren af aan moet beginnen. Ze zouden allemaal een seizoen moeten blijven voor de grap kijken waar we dan staan Europees.

15 april 2013 om 09:41

Helder en simpel!

15 april 2013 om 09:49

Iedere speler die nieuw is kan je zo in de basis zetten.
Dat is het grote voordeel wat ajax heeft.

15 april 2013 om 10:25

Volgens mij is het grootste verschil dat Ajax een loodzware CL fase heeft gehad. In die periode heeft de concurrentie meer punten kunnen sprokkelen. Sinds ze uitgeschakeld zijn voor de EL is er geen vuiltje meer aan de lucht. Tel daarbij de ontnomen punten op en Ajax had met een grotere voorsprong de competentie aangevoerd.

15 april 2013 om 11:57

Klopt, bij PSV is Lens een soort speler als Saurez was bij Ajax, kwaliteit genoeg maar geen teamspeler. Je hebt geen vastigheid met hem in de voorhoede.

Hoe pijnlijk het ook is, ik heb gewoon respect voor Ajax dit seizoen. Iets wat ik dus weer niet heb voor mijn eigen clubje, maar wat wil je dan ook met die gasten die denken dat ze alles zijn.

Ajax verdient het gewoon. Ook al hebben ze dan zoveel gelijk gespeeld, ze spelen de tweede seizoenshelft echt als kampioenen (derde seizoen op rij).

15 april 2013 om 09:48

Hoe pijnlijk het ook is, ik vind dat je gelijk hebt

Wat ik denk dat een groot verschil is, is dat spelers zoals De jong, Alderweireld, Vermeer, Eriksen etc weten hoe het is om kampioen te worden en weten hoe je met de druk om moet gaan. En die jongens heb je bij de andere 3 te weinig of niet.

15 april 2013 om 09:51

ik denk het ook. Wat Psv gister liet zien was totaal niet denderend. Ze kunnen veel beter spelen, maar het komt er niet uit. Zonde voor hun en mooi voor ons

15 april 2013 om 09:54

Dat het beter is voor ons is 1 ding dat sws waar is! Maar wat ook wel de afgelopen tijd blijkt is dat Ajax gewoon weer net als de 2 voorgaande de jaren aan het eind van de rit weer het beste spel speelt.

15 april 2013 om 10:10

Kunnen ze veel beter? Hoe kom je daar bij?

Dat denk ik ook wel. Er zullen wel degelijk verschillen zijn, maar de vorm en flow waar je in verkeerd zijn in Nederland veel belangrijker. Het is een enorm mentaal spel, en mometeel is Ajax mentaal het sterkste.

15 april 2013 om 10:35

Momenteel lijkt me niet de juiste woordkeuze. Ajax laat namelijk al 3 jaar zien mentaal een stuk sterker te zijn dan de concurrentie. De aanwezigheid van het arsenaal aan ex topspelers is hierbij mijn inziens erg belangrijk. Als geen ander weten zij hoe het is om andere moeilijke omstandigheden top te presteren. Blijkbaar weten ze dit goed over te brengen.

De kracht van Ajax is De boer.

15 april 2013 om 10:32

Niet alleen De boer die het uitstekend doet.

Maar ook het falen van PSV werkt uitzonderlijk goed mee de afgelopen 3 jaar

15 april 2013 om 10:51

jij bekijkt het natuurlijk weer van psv uit maar ajax gaat van zichzelf uit en daardoor hebben ze dit bewerkstelligd zonder hulp van anderen

15 april 2013 om 10:53

nee is niet waar.
Ajax heeft heel goed gepresteerd maar kregg natuurlijk wel alle medewerking

15 april 2013 om 11:13

Nu schuif je het in mijn ogen wat teveel af op Psv. Ajax is gewoon constanter en is ook nog eens een aantal keren flink benadeelt door de scheidsrechter. Dan had het niet eens uitgemaakt of we medewerking kregen of niet.

15 april 2013 om 11:15

nee ik schuif het niet af op Psv

ajax heeft gewoon heel goed gepresteerd de 2e seizoenshelft, heel knap.

Maar 8 wedstrijden verliezen als titelkandidaad ? nee dat is niet kampioenswaardig

15 april 2013 om 11:54

Cityoflight,

Dus jij wilt beweren dat Ajax de titels heeft gewonnen dankzij Psv?

Je moet wel bedenken dat in een competitie de regel is, dat degene die de minste punten verspeelt de terechte kampioen is. Dat PSV meer punten verspeelt dan Ajax, wilt dus niet zeggen dat Ajax afgelopen 2 jaar dankzij PSV kampioen is geworden.

En dit jaar is PSV gewoon tot 2 maal toe verslagen door Ajax.

15 april 2013 om 12:05

dat zeg ik toch niet?

ik zeg alleen dat psv keer op keer faalt.
en ajax gewoon terecht kampioen is.

Niet overal iets achter zoeken

15 april 2013 om 12:20

Zo arrogant om nog te denken dat Psv afgelopen 3 jaar een betere selectie zou hebben gehad gewoon grote onzin. Vorig jaar 14 wedstrijden op rij gewonnen daar heeft psv helemaal niks mee te maken gehad. Het probleem is nog steeds dat psv vanaf 2004 gewoon paar jaar te veel is verwend en dat ze denken dat een kampioenschap meer dan normaal is in Eindhoven. Ajax is terug, feyenoord komt er weer aan en Twente zal ook snel weer van zich laten horen.

15 april 2013 om 13:13

Niet alleen de Boer, maar ook Bergkamp, Overmars, Jonk, Cruijff en alle andere mensen die een belangrijke rol spelen bij ajax. Van materiaal man tot voorzitter het begint er gewoon steeds beter uit te zien. De Boer is nu het gezicht naar buiten, maar ondertussen spelen anderen ook een belangrijke rol.

Nee willem Feyenoord heeft een reservebank van een zeer laag en triest niveau daarmee leggen jullie het zo ie zo al op af. Met Vormer, sinhg, Immers ga je absoluut nooit kampioen worden. Voor de rest laten we nu aub het juiste concluderen dat psv absoluut geen betere spelers heeft dan bijvoorbeeld Ajax.

Hoe vaak het ook gezegd is dit seizoen ik wist serieus echt niet dat Wijnaldum mee speelden tot aan zijn wissel.

Willem heeft gelijk. Gezien de spelers is het niet uitzonderlijk beter dan de rest. Maar ze opereren als een geweldig team. Bij bal verlies allemaal gelijk druk op de bal en het positiespel is verreweg het beste van de eredivisie. Het is eigenlijk een beetje klein Barcelona in Amsterdam.

15 april 2013 om 10:43

Ik ben het daar eigenlijk niet helemaal mee eens. Ajax is voornamelijk beter dan de rest omdat ze in tegenstelling tot anderen geen enkele zwakke plek heeft als iedereen fit is.

Van de top 5 heeft Ajax de beste keeper. Met Feyenoord heeft het de beste achterhoede. Het middenveld van Ajax is duidelijk het sterkste van de eredivisie. Het bewierookte middenveld van PSV is 2 keer kansloos geweest tegen de Jong, Eriksen en Poulsen. Ook Feyenoord met 2 internationals had op het middenveld helemaal niets te vertellen. Door meerdere blessures is de aanval van Ajax niet altijd top geweest, maar fit is er geen club die kan beschikken over meerdere spelers van het kaliber Sightorsson, Fischer, Babel. In mijn ogen is Ajax juist in alle linies de sterkste en is het grote verschil in punten na de winterstop hier ook het bewijs van.

Ben benieuwd wie er allemaal vertrekken aan het einde van dit seizoen Bin Ajax. Denk Alderrweireld, Vermeer, Eriksen, De Jong. Ben benieuwd hoe ze dat gaan opvangen...

15 april 2013 om 09:58

Alderweireld en Eriksen vertrekken bijna zeker, gezien hun contract. Vermeer en De Jong zijn twijfelgevallen, maar wanneer Eriksen of De Jong weggaat, wordt sowieso Maher gehaald en de erest intern opgevangen.

15 april 2013 om 12:23

Cillessen, Meleg, Boccari, Veltman, Denswil, Dijks, Boilesen, Andersen, Serero, Sporkslede, De kamps, El hasnoui zijn allemaal spelers die volgend jaar in kunnen vallen en belangrijker een eerlijke kans op een basisplaats.

Ik vraag mij af als Van Bommel, Strootman, Lens, Mertens, Matavs stoppen hoe psv dat gaat opvangen.

@ahjacied, je noemt alleen de positieve dingen, te kijk gezet door Real, uitgeschakeld door een nietszeggend Steaua! Wel reeel blijven graag.

15 april 2013 om 09:52

Ik wist dat er zo reacite kwam, maar had Barcelona ook niet een keer in de competitie van een kleine club verloren?

15 april 2013 om 10:38

ahjacied

niet op reageren zijn aandachtzoekers en provoceerders zulke mannetjes

Willem,

Ga met pension
wij hebben bij Ajax meerdere spelers die er boven uitsteken.
en tuurlijk maken wij fouten en vallen wij door de mand zo nu en dan....

dat is ook bij jouw clubbie aan de gang dus als je nou iemand wil afbranden doe dat even lekker bij eigen clubbie...

15 april 2013 om 09:52

afbranden? Willem geeft vooral complimenten.

15 april 2013 om 09:54

@ Bertvos :

Zo heel veel beter zijn de voetballers van Ajax niet in vergelijking met de rest. Ze zijn alleen net iets beter met hun beroep bezig, en 'net iets' is genoeg om kampioen te worden."

vindt ik gewoon afbranden

Toch ook weer een opmerkelijke conclusie waar Feyenoord een paar weken/maanden geleden nog werd geroemd als het beste team van de Eredivisie en Ajax mentaal niet sterk genoeg zou zijn. Ajax bewijst gewoon het beste team te zijn en wordt dan ook verdiend kampioen. Ook hebben ze spelers met specifieke kwaliteiten die een wedstrijd kunnen beslissen. Die heb je bij Feyenoord behalve Pelle eigenlijk helemaal/nog niet. PSV heeft daar genoeg van, maar daar zit het mentaal niet helemaal in orde.

Mocht er niets veranderen, dan wordt Ajax volgend jaar wederom kampioen, tenminste als het team niet uit elkaar valt. Feyenoord en PSV hebben iets extra nodig in het team, maar een of twee gerichte aankopen kunnen genoeg zijn. Ik denk dat als Feyenoord een gek als Guidetti in het team had gehad, ze kampioen waren geworden. Die had uitslagen als tegen PEC en RKC nooit toegestaan. Vitesse durf ik niets over te zeggen, omdat in mijn ogen Bony te belangrijk is daar en die vertrekt vrijwel zeker.

Ik voorspel voor volgend seizoen wederom een spannende competitie, maar dat ligt ook vooral aan de ontwikkelingen komende zomer.

15 april 2013 om 10:44

Ik verwacht dat Vermeer, Alderweireld, Eriksen en De Jong zullen vertrekken. Dit zal echter 'moeiteloos' opgevangen worden door Cillessen, Denswill, Serero/meleg/andersen en naar alle waarschijnlijkheid Maher.

Feyenoord moet een stap maken, zodat ze volgend jaar om de titel kunnen spelen. Psv zal een stap terug moeten doen en Twente en Vitesse zullen gewoon doorgaan met hun ding.

Volgens mij is het best simpel. PSV koopt de laatste jaren steeds de beste spelers van andere clubs uit de eredivisie. Net als Ajax dat jaren geleden altijd deed. Daar zitten gewoon een aantal nadelen aan. Je hebt weliswaar de betere spelers, maar die spelers hebben in andere teams ook steeds gespeeld met mindere spelers die in hun dienst speelde. Dat heb je niet meer. Daarnaast zijn het spelers die vaak al een stapje vooruit denken. Zij willen graag naar een grotere club en dat is ondergeschikt aan het winnen van prijzen, ze scoren er liever zelf 1 dan dat ze een ander er 2 laten maken, etc. Daarbij zie je net als bij Ajax toen dat de verdediging de zwarte piet toegespeeld krijgt, dat is inderdaad niet de beste linie, maar verdedigen moet je met het hele team doen want anders staat je minste linie ook heel vaak 1 tegen 1...

@helder ajax, goed plan dat penioen! Kan hij opa Cruyff mooi meenemen toch?

15 april 2013 om 10:24

Het begint een trend te worden dat wanneer onze vaderlandse iconen iets zeggen waar wij kortzichtige, subjectieve supporters niet mee kunnen leven, we ze maar direct als seniel afschilderen. Het is schrijnend hoe respectloos enkelen met grootheden als Van Hanegem en Cruijff omgaan.

Jij mag over een pensioen voor deze twee heren raaskallen. Persoonlijk zie ik dommeriken als jij liever achter de geraniums zitten.

15 april 2013 om 11:48

Ashcroft,

Ik denk beter dat hij Van Bommel en Advocaat mee kan nemen, want deze 2 voegen niets meer toe aan PSV en Cruijff is nog steeds belangrijk voor Ajax.

Als je na zo'n blunder zoiets roept spoor je niet.

Ajax heeft toch ook gewoon de beste selectie? Wat een onzin dat PSV betere spelers zou moeten hebben, ben ik het totaal niet mee eens.

De Boer maakt wel echt hét verschil, dat zijn spelers precies weten wat ze moeten doen in zijn systeem, dat mis ik bij Feyenoord en PSV heel erg.

15 april 2013 om 10:04

Nou de spelers van PSV zijn individueel zeker niet minder...

15 april 2013 om 10:05

Voetbal is niet alleen spelen met je voeten, maar ook mentaal. Bij PSV ontbreken er gewoon een paar vaardigheden. Bovendien zijn ze misschien helemaal niet zo goed. Bedoel Ajax wint niet voor niks 2x van PSV in dit seizoen.

15 april 2013 om 10:11

Ajax is een Team
PSV zit arrogantie in het team op een enkeling na.

Best grappig met supporters is het grotendeels andersom

15 april 2013 om 10:48

Dan had je de comments van voor Psv-ajax van je medesupporters eens moeten lezen

15 april 2013 om 11:15

Haha echt he, daar waar wij bovenaan stonden en de beste papieren hadden waren het vooral de Psv'ers die de grootste monden hadden met hun thuisvoordeel.

15 april 2013 om 11:16

haha touche

gelukkig is niet iedereen zo

15 april 2013 om 12:27

Als je Huthinson, Waterman, Derijck, Marcello, Willems, Pieters, Wijnaldum genoodzaakt in je team hebt zitten hoe durf je dan in godsnaam te beweren dat je de beste selectie van Nederland hebt. Het passeren van Tyton is denk ik Advocaat grootste fout geweest die hij kon maken.

15 april 2013 om 12:54

vondelpark.

waar zie je mij dat zeggen? ben benieuwd

Knap hoe Willem na een mooie zege in Eindhoven en de enige ploeg die niet onder de druk begeeft dit weekend, weer een negatieve draai eraan weet te geven. Ik hou het maar op jaloezie.

15 april 2013 om 10:11

Jij leest ook alleen wat je wilt lezen of niet? Willem geeft Ajax louter complimenten en geeft alleen aan dat de verschillen niet heel groot zijn, maar dat het in de top draait om details. Daar word je kampioen mee. En dat weet Willem als de beste. Hij noemt Ajax de beste ploeg van het land. Hoezo negatief?

15 april 2013 om 10:23

Die laatste opmerking lijkt toch weer op de bekende sneer na waar Willem zo om bekend staat.

Natuurlijk levert Ajax de beste teamprestatie, maar ik heb me meerdere malen afgevraagd waarom PSV op papier door alle 'kenners' als titelfavoriet is bestempeld. Hoe goed is hun selectie nu werkelijk? Ik vraag me af welke van de elf van PSV een basisplaats bij Ajax zouden hebben. Dit is overigens geen sneer naar PSV en ik zit me ook absoluut niet te verkneukelen als Ajacied. Mijn constatering is echter dat de druk die de buitenwacht en de club zelf de selectie heeft opgedrongen, voor totale verkramping heeft gezorgd. Daarnaast is ieder spelplezier langzaamaan uit die ploeg gezogen. Het is schrijnend om te zien hoe PSV met een enorme dosis vreugde Ajax de baas was in de strijd om de Jc-schaal en enkele maanden later volledig verkrampt rondzwerft over het veld.

Ajax is vaak bekritiseerd om hun mentale weerbaarheid en vechtlust, maar zoals Jan Mulder gisteren terecht aangaf, begint het spel gewoon bij technische vaardigheid en - veel belangrijker - het zin hebben in zo'n wedstrijd. PSV mag dan een middenveld hebben met stoere kerels. Voetballend komen ze gewoon te kort tegen Ajax. Technische vaardigheid en spelvreugde zijn zoveel belangrijker dan dat oeverloze gezwets over de 'jongetjes tegen de kerels'.

Ik hoop verder voor PSV dat in handen van Cocu en met het doorselecteren van enkele vastgeroeste spelers de frisheid en vreugde enigszins weet terug te keren.

15 april 2013 om 10:52

Sorry, maar in twee competitiewedstrijden tussen Psv en Ajax heb ik Van Bommel, Toivonen/wijnaldum en Strootman nauwelijks gezien, dus hoezo 'middenveld met stoere kerels'? Ook de voorhoede gaf wederom niet thuis bij Psv. Over de hele linie is Psv gewoon duidelijk minder dan Ajax.

15 april 2013 om 11:08

Het gaat mij om de beeldvorming. De indruk wordt al gauw gewekt dat Ajax op het middenveld fysiek het onderspit zal delven tegen die jongens van Psv. Maar Ajax heeft nu inderdaad tweemaal het tegendeel bewezen. Het onderschrijft juist mijn betoog dat technische vaardigheid vele malen belangrijker is. Ajax weet voetballend uit de duels te blijven.

wat willem hier zegt klopt deels, maar als je gaat kijken naar de directe concurenten moet ik hem ongelijk geven.

vergelijk je ajax met psv dan kan je stellen dat ajax een veel betere achterhoede heeft, een gelijkwaardig middenveld en een gelijkwaardige voorhoede dus overall gezien heeft ajax een beter elftal.

kijk je naar feyenoord dan is de verdediging gelijkwaardig en is die van ajax wellicht een stapje verder. het middenveld is redelijk gelijkwaardig en de voorhoede van ajax is beter dus overall heeft ajax een beter elftal.

dan vitesse, de verdediging van ajax is in mijn ogen gelijkwaardig. het middenveld van ajax vind ik beter en de voorhoede is ook wel weer gelijkwaardig dus ook hier is ajax overall de betere.

dus dan komen we tot de conclusie dat de spelers niet allemaal beter zijn maar dat ajax een voorsprong heeft op de concurenten qua totaalpakket en dat wil dus weldegelijk zeggen dat ajax "meer" betere spelers heeft.

bij ajax valt er bijna nooit iemand echt door de mand. psv heeft marcelo en derijck die gewoon opzichtig falen. bij feyenoord vind ik dat clasie vaak een te laag niveau haalt en zodra er schorsingen zijn lever je wel erg veel kwaliteit in omdat vormer en goossens in mijn ogen een stapje te kort komen.
bij vitesse is het theo die zichzelf af en toe wel erg goed vind en een reis die nog teert op zijn goede 6 maanden bij psv. ajax haalt altijd wel een bepaald basisniveau, stijgt daar niet vaak bovenuit maar zakt ook niet vaak door het ijs. haal bij ajax bijv. sightorrson weg dan pas je dat in door de jong naar voren te schuiven of een hoesen of babel in te brengen. haal bij vitesse bony weg of pelle bij feyenoord dat is meteen merkbaar. ajax heeft gewoon de meeste brede selectie en beschikt over een beter basisniveau.

er zijn nog 4 wedstrijden te spelen maar geen enkel VZ lid kan ontkennen dat ajax de terechte koploper is. winnen in alkmaar, eindhoven en twente en niet verliezen in de kuip dat zijn mooie resultaten. van de 17 tegenstanders verloor ajax pas van 1 team vitesse uiteraard. ajax is degelijk en ik ben blij om te zien hoe FdB de boel daar controleert!

Ik denk dat Ajax volgend jaar weer kampioen zal worden, de CL gelden die binnen stromen + het geld dat Ajax beurt voor eventuele verkopen deze zomer geeft ze een veel groter budget dan de andere clubs.

Wanneer dit goed geinvesteerd wordt, zal Ajax weinig tot geen kwaliteit verliezen t.o.v. dit jaar. Dat terwijl clubs als PSV en Vitesse waarschijnlijk wel belangrijke spelers kwijtraken en niet met vergelijkbaar materiaal dit kunnen opvangen.

Wat is er gebeurt met Narsingh !! is hij geblesseerd of kwam hij niet voor in de plannen van advocaat ?! Zonde van z'n jonge als het t tweede mocht zijn.

15 april 2013 om 10:34

Psv-aanvaller Luciano Narsingh geopereerd
16 januari 2013 18:30

Psv-aanvaller Luciano Narsingh is woensdagmiddag in Naarden geopereerd aan zijn knie, zo meldt de medische staf van Psv. In het gewricht zijn een reconstructie van de voorste kruisband en een meniscus-ingreep verricht. Naar verwachting neemt het herstel ongeveer zes tot negen maanden in beslag.


Naarden
Narsingh werd in de namiddag geopereerd in de Bergman Kliniek in Naarden. Hij liep zijn blessure op in de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop, uit bij NAC Breda. Vanaf heden kan de 22-jarige international zich richten op volledig herstel. Narsingh kwam afgelopen zomer over van Heerenveen en is bezig aan zijn eerste seizoen bij Psv.

Misschien ook wel leuk om deze te kijken:

http://www.psv.tv/index.php?item=ifencontent=playe...

Als Ajacied ben ik het wel met Willem eens. Het is vooral de teamopvatting/de tactiek/de mentaliteit (oftewel Frank de Boer) die Ajax de beste maakt. Qua kwaliteit is het prima, maar niet beduidend beter dan bij PSV of Feyenoord. Moisander, Blind, Poulsen, Schone, Sigthorsson zijn bijvoorbeeld geen bijzondere voetballers, maar schikken zich prima in hun rol binnen het team.

15 april 2013 om 11:17

Ik vind dat je Schöne hierin niet moet plaatsen. Die is eigenlijk feilloos zich in het Ajax systeem ingepast en op meerdere posities verschrikkelijk goed gevoetbald en wedstrijden opengebroken. Dat is juist wel bijzonder te noemen.

15 april 2013 om 11:46

Maar ook Poulsen kun je gerust bijzonder noemen. Was afgeschreven voordat de inkt onder zijn contract opgedroogd was maar is gewoon erg belangrijk voor Ajax. Blind ontwikkelt zich geweldig en is gewoon beter dan Willems. Sigthorsson heeft pech met blessures maar hij is fysiek sterk, snel, doelgericht, dat is ook wel meer dan 'geen bijzondere voetballer' als je het mij vraagt.

@streepan
Moisander is wellicht niet bijzonder, anderzijds is hij wel vanaf het begin gewoon een stabiele factor, hij speelt degelijk, niks aan de hand. Soms is dat voor een verdediger ook wel fijn. Om Moisander zit je nooit te lachen terwijl het gisteren met Pieters en Marcelo weer lachen gieren en brullen was

15 april 2013 om 12:02

Klopt inderdaad, Poulsen heeft zich meer dan bewezen en met name in de topwedstrijden. Wat was die man gister beestachtig goed. Zou perfect zijn als hij nog een jaartje bijtekent zodat je Bocarra rustig kan brengen.

15 april 2013 om 18:25

Ja maar dat is precies wat ik zeg. Poulsen is reuze nuttig, maar geen bijzondere voetballer. En Schone draait boven verwachting goed mee, maar gisteren in zo een topwedstrijd vond ik hem persoonlijk 1 van de minsten (veel balverlies).

Als team is Ajax gewoon sterker gebleken, ze zijn ook meer in balans dan de rest van de teams. Marcel Brands heeft ook dit jaar weer keihard gefaald en voor een onevenwichtige selectie gezorgd. In de winterstop vol gas op maher gefocust terwijl een blinde kon zien dat het op het middenveld en de aanal bij PSV wel goed zat. Hij laat manolev op huurbasis vertrekken met de wetenschap dat zodoende geen vervanger gehaald kon worden en hutchinson als gelegeheids back uit de hoge hoed werd getoverd. Dezelfde hutchinson die hele sterke partijen had gespeeld op het middenveld. Nou werd manolev elke week uit gelachen bij uber caberetier van der gijp, maar een andere rechtsback liep er in de hele selectie van PSV niet rond. Ik vind dat Brands zelf zijn conclusies moet trekken en moet vertrekken, en anders zal de PSV directie hem eruit moeten bonjouren.

Dat klopt opzich wel een beetje. Met uitzondering van de verdediging natuurlijk, maargoed dat zijn open deuren.
In de korte periode dat Cocu het even waar mocht nemen vorig seizoen heeft hij me (nog) niet kunnen bekoren. Hij heeft niet echt ballen getoond zoals Frank dat wel deed gelijk in z'n eerste wedstrijd tegen AC Milan. Maar vooralsnog geef ik hem het voordeel van de twijfel.

Eens met Willem!
het probleem met Feyenoord, Vitesse en PSV is dat deze veel spelers heeft met een 7 en een enkele 9, zoals Pele en Bony. Ajax heeft geen 9, maar wel allemaal een 8, een beter in balans en, zoals het nu lijkt, de terechte kampioen (kampioen is trouwens altijd terecht).

Weet je wat ik nou zo grappig vindt? Veel mensen beoordelen de kwaliteit van een speler op zijn aankoopbedrag en dat is natuurlijk lariekoek.

Ajax heeft op iedere linie betere spelers. Althans, met Van Bommel daargelaten. Als ja naar zo iets simpel als de aaname of een pas kijkt dan kon je gistere en eigenlijk in elke wedstrijd zien dat Ajax betere spelers heeft en dan heb ik niet eens gehad over strategisch inzicht, dat bepaald de kwaliteit van spelers. Als je feijenoord ziet, dat zijn redelijke voetballers, maar moeten een goed jaar hebben om mee te draaien aan de top, Ajax daar in tegen kunnen mede door het systeem altijd terugvallen naar een 6 maar dat is dan ook de onderlijn, de kwaliteit van de spelers bepaald of het systeem werkt. Het spel is sneller, je moet meer inzicht hebben, de bal zo aannemen dat je gelijk kan door passen, terughalen, opvoeren, temporiseren. Voor het Ajax spel heb je een kwaliteitsnorm en dat ligt hoger dan bij alle ploeg in de eredivisie. Kwaliteit zie je niet aan het aankoopbedrag maar aan vaardigheden, we hebben het hele seizoen kunnen zien dat Ajax die het meest bezit op elke linie.

15 april 2013 om 12:05

Wat vind jij zo goed aan van Bommel, het lijkt me dat jij het over vergane glorie heb.
Het is al even terug dat ik die goed heb zien spelen.

Ik vind het een lastige discussie. Welke spelers van welke teams "beter" zijn. Ik denk dat alle clubs bovenin spelers met individuele klasse is. In zijn algemeenheid ligt de klasse van dit Ajax (in mijn ogen) dat we de juiste spelers hebben voor de juiste posities, die precies weten wat van hun verlangt wordt, en dat de kwaliteiten van de spelers het best tot hun recht komen in dit systeem.

PSV heeft bijvoorbeeld ontzettend veel spelers met veel individuele klasse. Alleen is het minder een team en minder op elkaar ingespeeld. Ook kan je afvragen of die kwaliteiten binnen dit team het beste tot hun recht komt.

We hebben niet de beste selectie, maar wel met afstand de beste trainer van de eredivisie.

Klopt opzich wel, maar we zijn als team het beste , opvallend is dat we zonder een topscorer kampioen werden/worden, terwijl we het andersom juist niet werden, lag misschien aan de concurrentie of coaches of het team op dat moment?.

Als Ajacied zijnde vond ik het toch jammer dat Feyenoord punten heeft verspeeld. Ik hoop van harte dat zij de tweede plek pakken. Dat verdienen ze gewoon. Heerlijk hoe daar de sfeer en kwaliteit terug is.
De komende jaren kunnen we weer uitkijken naar echte klassiekers. Tuurlijk hoop ik ook volgend jaar dat Ajax ze voor blijft maar ik kan wel degelijk genieten van de Kuip die weer een heksenketel is.
Daarom hoop ik op een stevige overwinning van de Rotterdammers tegen Vitesse.

Deze spelers van Ajax zakken nooit door de ondergrens en dat heeft gewoon met kwaliteit te maken en natuurlijk ook met de trainer, die laat z'n team lekker voetballen met plezier en techniek!

Mag ik hier even heel hartelijk om lachen van Hanegem!
Natuurlijk zijn niet alle spelers beter dan die van de concurrenten, maar een aantal is toch echt wel veel beter dan de rest! En laten die nu net cruciaal blijken tussen middelmaat en een goed elftal.

Misschien zijn wij kwalitatief niet zo veel beter maar onze spelers vullen elkaars slechte kwaliteiten aan en spelen als een echt team die hard wilt werken voor de fans en de club

Spelers hoeven toch niet individueel veel beter te zijn...het gaat erom hoe ze als team functioneren...en dat doet Ajax het beste....

15 april 2013 om 13:45

beter de beste 11 dan de 11 besten

Binnen Ajax hebben ze rond de eerste selectie na de kampioenschappen van de laatste twee jaar inmiddels weer een bepaalde rust en routine opgebouwd om met dergelijke situaties om te gaan. In dat opzicht kan ik Van Hanegem wel volgen. Feyenoord kan alleen groeien als ze het geraamte nu bij elkaar houden, doorselecteren en geen opportunistische dingen te doen, zoals in het verleden vaak is gebeurd in een wanhopige poging hernieuwd aansluiting te vinden bij Ajax en Psv.

Ajax wordt gewoon weer kampioen van de 'armoede' als je het vergelijkt met het spelersmateriaal van Twente en Psv: Het feit dat die teams individueel niet heel veel van elkaar verschillen, maar dat de laatste twee grandioos door de mand zijn gevallen dit seizoen.

Een feit is ook dat ajax nog steeds het hoogste begrotingsbeleid heeft en dat het daarom aan zijn stand is verplicht om kampioen te worden.

15 april 2013 om 15:22

Van Twente zouden hooguit Chadli en Tadic een kans maken bij Ajax en van psv alleen Strootman en evt Lens. Ajax heeft meer kwaliteit en is een beter team dan de anderen. Heeft een geweldige technische staf( aanvaller voor cvm bij 2-2 ) en is om die reden verplicht om mee te doen om het kampioenschap. Kampioen van de armoede is een term die altijd door losers wordt gebruikt.

15 april 2013 om 19:55

jaja, en winnaars strijken altijd met de eer van het onzekere 'geweldige technische staf( aanvaller voor cvm bij 2-2 ) '

Goed onderbouwd verder man -_-

17 april 2013 om 16:43

dankjewel... goede onderbouwde reaktie van jou ook trouwens. toppie. Vind jij dat Ajax geen geweldige technische staf heeft dan? Elke NL club mocht willen dat ze zo een trainer als FdB zou hebben. Als je dat niet uit frustratie niet kunt toegeven ben je een zielepoot. Bij 2-2 aanvaller erin en dan winnen door een goal van deze aanvaller...ja lekker hoor voor Fdb. Zie ik Advocaat niet doen. en waarom is de geweldige tech staf onzeker volgens jou? Dat wil ik wel graag even goed onderbouwd van jou horen.

De kromme kan ook echt onzin praten.
Ajax heeft duidelijk de beste spelers bijna op alle posities.

Ga toch weg man! Zowel uit en thuis hebben we kunnen zien dat Ajax betere spelers heeft dan bijv. Feyenoord en psv. Voetballers zoals Eriksen en Fischer en in mindere mate Schone heeft de concurrentie niet. Spelers waar de techniek er van afdruipt, spelers waarvoor je naar het stadion komt!
Ik zou niet voor types als v Bommel en Strootman naar het stadion komen, maar smaken verschillen. Villhena, Boetius, Clasie... Allemaal leuk en talentvol, maar wat mij betreft een beetje overschat en ze moeten het maar eens in Europa laten zien.

Mijn conclusie na drie seizoenen: Ajax heeft meer individuele klasse, een beter team en de beste coach.

Ajax heeft veel meer kwaliteit, PSV heeft aleen Lens. Waarom durft ie Depaaij niet op te stellen ipv de altijd onzichtbare Wijnaldum. Mertens kwam ook tekort en dan heb je gewoon geen kampioenselftal. PSV gaat langzaam achteruit en volgend jaar zal het weer minder worden!

Ajax is dan straks wederom de beste van de Nederlandse competitie, maar hoeveel stelt die competitie nog voor? Vitesse, Feyenoord Heerenveen en AZ waren al uitgeschakeld in Europa voor de poulefase Europa League. Twente en PSV lagen er voor de winterstop al uit. Ajax speelde twee leuke wedstrijden tegen Manchester City, maar vlogen direct na de winterstop eruit tegen Steau Boekarest.

Als je dan de wedstrijd van gisteren bekijkt, waarvan velen vooraf zeiden dat PSV en afstraffing zou krijgen, dan viel het me nog op hoeveel moeite Ajax had met Psv. Ajax heeft terecht gewonnen, maar echt zoveel beter waren ze niet.
Als je kijkt op de feiten:
Balbezit was nagenoeg gelijk met 49% tegen 51%. Hoekschoppen ook met 6 tegen 5. Het aantal scoringskansen van PSV lag duidelijk hoger met 17 tegen 11. En ook het aantal gewonnen duels was in het voordeel van PSV met 26 tegen 17. Het aantal geslaagde en niet geslaagde passes lagen ook dicht bij elkaar.

Ajax was wel duidelijk beter met balbezit. Combinaties gingen net wat makkelijker. Maar het was mede met hulp van (de) PSV (verdediging) dat Ajax aan scoren toekwam. De eerste goal wordt ongelukkig terug richting doel gespeeld door Van Bommel. Bij de tweede mag Erikssen vanaf het middenveld vrij doorlopen en inschieten. En het derde doelpunt is een combinatie van blunders door Pieters en Waterman.
Andersom was de 1-1 een fout van Eriksen.

Bij Ajax staat duidelijk het beste team. Een groot compliment aan De Boer. Hem lukte binnen zijn eerste halfjaar bij Ajax al wat Advocaat niet is gelukt in een heel seizoen. Een kampioensteam maken. Als je ziet welke spelers mede bijdrage hebben gehad in de drie titels dan is het des te knapper. Nogmaals complimenten aan De Boer hiervoor.

15 april 2013 om 18:41

Ajax was toch echt duidelijk een klasse beter, PSV kreeg 2 doelpunten cadeau ( een van de grens en een van Eriksen) en wist zelf eigenlijk niks te creëren. Hoe ze aan dat aantal scoringskansen komen weet ik wel. Dat heeft betrekking tot de vele afzwaaiers die niet gevaarlijk waren. Maar hoeveel serieuze kansen heeft PSV gehad ? Zover ik weet waren het de doelpunten en een afkeurde aanval voor buitenspel. En dan moet je aantekenen dat de 2-2 buitenspel was en de 1-1 een cadeau.

De andere statistieken met betrekking tot foute en geslaagde passes zijn ook wat vertekend. Tenslotte is een tikje op zij ook een geslaagde pass. Je merkte heel duidelijk dat Ajax meer vooruit zocht en dat PSV eigenlijk geen echte combinaties naar voren wist op te zetten. Wat ik wel volledig met je eens ben is dat Ajax ook helemaal niet zo fantastisch speelde. Ajax was heel erg slordig, dus het was ook niet vreemd dat De Boer over het eigen spel helemaal niet zo tevreden was. Absoluut verdiend gewonnen, maar goed was het allerminst van Ajax. Maar als je voor het eerst in 6 jaar tijd weer eens wint in Eindhoven dan word dat je vergeven.

15 april 2013 om 22:52

Grappig hoe je jezelf tegenspreekt.

Ajax was beter, maar een klasse is overdreven. Daarvoor speelde Ajax, je geeft het ook zelf aan, te slordig en allerminst goed. Als Ajax een klasse beter was, dan hadden ze dat wel uitgedrukt in meer balbezit, meer kansen en meer doelpunten.

Als ik het zo een beetje lees van veel Ajacieden, dan zou PSV gisteren vernedert zijn. Niets is minder waar. Wanneer PSV zelf niet zo dramatisch zou verdedigen dan had PSV gisteren met 2-0 gewonnen. Echter kreeg PSV 2 doelpunten cadeau en Ajax 3. Daardoor heeft Ajax verdiend gewonnen.

16 april 2013 om 00:01

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, maar ik ben ervan overtuigd geraakt inmiddels dat Ajax op zichzelf een klasse beter is als Psv. Wanneer beide niet in vorm zijn blijft het verschil redelijk onveranderd.

PSV is gister absoluut niet vernederd, daarvoor was Ajax zelf te weinig in vorm omdat te presteren. Maar wil je een tegenstander vernederen is één klasse beter te weinig.

Je kan wel zeggen dat PSV wanneer het niet zo matig verdedigd had gister had gewonnen, maar als je een matige verdediging hebt dan is dat gewoon iets wat je kan verwachten. Je kan het ook andersom bekijken, PSV had het geluk dat het centrale duo een van hun beste wedstrijden dit seizoen speelde. Maar je kan moeilijk verwachten dat ze alle 4 achterin goed spelen in zulke wedstrijden, dat is gewoon teveel gevraagd. Overigens zou het ook te mooi voor PSV zijn om waard te zijn, en dan zelf maar 1x een fatsoenlijke aanval creëren.

Als PSV over het geheel beter in vorm was geweest hadden ze het Ajax veel lastiger kunnen maken. Maar als Ajax in zijn beste doen was geweest, dan nog zou in vorm zijn voor PSV waarschijnlijk nog onvoldoende blijken. Ajax is gewoon beduidend beter. PSV heeft een middenveld en een voorhoede waarmee ze tegen Ajax zouden kunnen concurreren, maar ze missen de belangrijkste linie achterin.

Van Twente zouden hooguit Chadli en Tadic een kans maken bij Ajax en van psv alleen Strootman en evt Lens. Ajax heeft meer kwaliteit en is een beter team dan de anderen. Heeft een geweldige technische staf( aanvaller voor cvm bij 2-2 ) en is om die reden verplicht om mee te doen om het kampioenschap. Kampioen van de armoede is een term die altijd door losers wordt gebruikt.

Volgend seizoen wordt een zeer armoedig seizoen voor het nederlandse voetbal. De beste spelers van nu zijn er dan niet meer en ik zie zeer weinig spelers die de potentie hebben van een Eriksen of Strootman.

Ik denk dat volgend seizoen ook saaier zal worden, psv gaat een jaar, misschien wel twee, afhaken in de top zoals Feyenoord onlangs. Feyenoord zelf hangt volledig af van Pelle en ook zij zullen spelers kwijtraken die ze niet even vervangen.

Vitessevvetliest Bony en zeer waarschijnlijk van Ginkel. Tenzij ze wat zeer gieds terug halen zakt Vitesse weer weg de subtop in.

Dan heb je Twente, die hebben goede kans weer aan te aken. Ze zillen niet veel spelers verliezen gok ik. Hooguit Chadli en Douglas, beide vervangbaar mijns inziens.

Als laatste heb je Ajax. Die zullen Eriksen Alderweireld de Jong en mogelijk Vermeer verliezen. Wellicht nog Blind en Poulsen. Maar zij hebben Fischer voor Eriksen, Schone voor de Jong, Cillessen voor Vermeer, eventueel Boilesen of Dijks voor Blind. Ik gok dat van Dijk van Groningen gehaald zal worden. Blijft de defensieve middenvelderplek over. Als Poulsen blijft is het prima.

Dit alles in ogenschouw genomen zie ik Ajax met afstand kampioen worden met Twente als enige die wellicht kan volgen.

Maar....ik ben een ajaxfan dus wellicht denk ik niet objectief genoeg.

Blijkbaar zijn de spelers van Ajax dus wel zoveel beter, vanwege het simpele feit dat de Ajax spelers grotendeels echt hetgeen kunnen uitvoeren wat de trainer van hen verlangd. Iets wat lang niet het geval is bij de overige clubs, op het moment lijken alleen Feyenoord en wellicht AZ naast Ajax dat te kunnen (ondanks de laatste prestaties). Ajax word de terechte kampioen en ik durf te wedden dat er geen enkele ploeg in Nederland is die op korte termijn Ajax qua spel discipline naar de kroon zal stijgen (wellicht Feyenoord). Want wat Ajax nu laat zien is het gevolg van een goed beleid en blijven vast houden aan je visie, ook al ga je weleens op je bek.

Ajax speelt graag attractief verzorgd voetbal, dat kan je alleen bereiken als het spelen van dat soort voetbal een van de hoofd doelen opzich is. Dus niet zoals bij PSV en veel andere clubs dat het mooi mee genomen (bonus) is als je een goede pot voetbal op de macht legt. Natuurlijk gaat lang niet alles goed bij Ajax maar vertel mij dan eens wie beter het positiespel beheerd in Nederland dan Ajax ? Of je nou aanvallend of (iets meer) verdedigend wilt spelen je moet zo ie zo in staat zijn om een goed positiespel te kunnen spelen. Daarom denk ik dat onze spelers beter zijn dan de rest omdat zij grotendeels wel kunnen uitvoeren wat onze trainer van hen verlangd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren