Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Grote kans dat Cuenca veel zal spelen, Barça en Ajax lijken op elkaar’

Laatste update:

Ronald de Boer denkt Isaac Cuenca er goed aan heeft gedaan zich te laten verhuren aan Ajax. Donderdag, tijdens de laatste uren van de transfermarkt, maakte Ajax bekend dat zij de links- annex rechtsbuiten de rest van dit seizoen lenen van de Spaanse grootmacht. Slimme zet, zo vindt De Boer. De broer van hoofdtrainer Frank de Boer voorspelt succes voor Cuenca in de Eredivisie.

/

Cuenca speelde de laatste acht maanden niet, omdat hij herstellende was van een zware knieblessure. Eenmaal fit werd hem verteld dat een tijdelijk vertrek uit het Camp Nou de beste optie voor hem was. “Op zijn leeftijd is het belangrijk dat hij veel speelt”, zegt De Boer, zelf ex-speler van Barcelona, tegen Sport over Cuenca. “Barcelona is ’s werelds beste team en het is lastig om ertussen te komen.”

“Nu krijgt Isaac de kans zich te manifesteren”, aldus De Boer. “Het voetbal dat Barcelona en Ajax spelen lijkt erg op elkaar, dus ik acht de kans groot dat hij veel zal gaan spelen. Ik geef hem in elk geval meer kans dan bij Barcelona. Het gebeurde mij ook, toen ik zelf 21 jaar was en verhuurd werd aan FC Twente. Het belangrijkste voor nu is dat hij minuten maakt. Qua voetbalopvatting verandert er verder weinig.”

Reken jij op veel speeltijd voor Isaac Cuenca bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat Cuenca zich zonder moeite aan kan passen aan het Nederlands voetbal en dat hij gaat schitteren bij Ajax.
Vind het wel een goede deal van Ajax, maar waar gaat Cuenca na dit eind van het seizoen heen?
Bij Barca lukt het dan denk ik nog niet.

2 februari 2013 om 00:20

Net als die Giovani dos Santos en Krkic en waarschijnlijk menig anderen. Waarvan ik dacht dat dat grote sterren zouden worden bij Barca.

2 februari 2013 om 11:17

al vond ik Krkic wel heel goed. die kon het niveau van Barca wel aan.
hij wilde zelf weg geloof ik?
ik ben Feyenoord fan. dus ik ben best jaloers op Ajax dat ze Cuenca hebben gehuurd. wat een goede stap!!!

2 februari 2013 om 11:25

Ik vond hem ook heel goed. Alleen soms wisselvallig, dan begon hij egoistisch te worden etc. zie je nu ook nog gebeuren bij Milan/ Roma vorig seizoen. Ik vind Bojan eigenlijk beter dan Tello en Cuenca, eerlijk gezegd.

On: Cuenca heeft al zeer goede wedstrijden gespeeld bij Barca dus ik verwacht ook dat hij in Nederland goed zal spelen.

2 februari 2013 om 12:53

Nu hopen dat hij de 'guidetti' van Ajax word.

2 februari 2013 om 00:23

Nederlandse (braziliaanse en Spaanse) voetbal is niet zo moeilijk voor technische spelers hoor.. Cuenca gaat wel "vlammen" denk ik.

Maar toch had ik liever die andere Mexicaanse middenvelder bij Ajax gezien.

2 februari 2013 om 00:36

Is niet zo lastig om het beter te doen dan Lukoki en Boerrigter. Maar ik hoop dat hij wat leuks laat zien!

2 februari 2013 om 00:42

Over welke middenvelder heb je het?

2 februari 2013 om 01:01

Ik denk Jonathan dos Santos, broertje van Giovani

2 februari 2013 om 01:33

Ja, de broertje van Gio ja.. Hij is te goed voor Barcelona B vind ik zelf.

2 februari 2013 om 05:32

Jonathan wil niet uitgeleend worden uit angst z'n kans(die nu al zo extreem klein is) bij Barca dan helemaal te zien verdwijnen.

2 februari 2013 om 10:27

Ik moet dus wat vaker naar Barca kijken, die naam komt me wel bekent voor maar heb hem nog nooit zien spelen.

2 februari 2013 om 05:30

Die jongen heeft vorig jaar aardig veel (belangrijke) wedstrijden gespeeld. Het talent heeft ie, nu is het afwachten om te zien hoe hij herstelt is van z'n blessure en zien hoeveel vertrouwen de huidige coaches van Barca hebben in hem.
Los daarvan wordt het echt belangrijk om te zien hoe goed zijn Engels is. De meest waarschijnlijke manier waarop het mis kan gaan bij Ajax is een gebrek aan communicatie.

2 februari 2013 om 12:14

Het Engels van de meeste Spanjaarden is tamelijk hopeloos, dus wat dat aangaat is daar niet veel hoop op. Maar zou het een probleem zijn? De Boer spreekt wel een aardig woordje Spaans en anders moeten ze de Deense jongens in een week of 3 maar vloeiend Spaans leren praten, dan voelt ie zich zo op zn gemak

2 februari 2013 om 13:39

Gabri deed eigenlijk moeiteloos mee in zijn periode hier bij Ajax. Ik denk dat het meer ligt aan een kwestie van willen dan kunnen. Als Ajax gewoon een 3 daagse cursus verzorgt, waarin hij de belangrijkste termen leert dan zou het moeten goed komen dunkt mij. Bovendien spreekt Frenk gewoon vloeiend spaans, dus de begeleiding moet ook goed komen.

2 februari 2013 om 16:05

Het is nogal een verschil om te weten dat je ergens maar een half jaar speelt of dat je weet dat je er de komende jaren gaat spelen. In het laatste geval doe je natuurlijk veel meer je best.
En ik geloof wel dat het goed moet komen met de trainer, maar als je op het veld staat is het anders.

Als PSV fan ben ik wel jaloers op het duo Fischer-Cuenca, zie ze over 3/4 jaar ook samen bij Barca spelen.

2 februari 2013 om 00:22

Cuenca wel Fischer niet heeft geprofiteert van 2 fouten bij feyenoord.
maar tegen Vitesse inde competitie maakte ze geen fouten 0 goals en in de beker.
is even gehypt zoals sana bij het begin maar nog geen toptalent

2 februari 2013 om 00:27

Geen toptalent? hij is net 18, word gevolgt door de gehele europese top.
Hij word niet gehypt, hij is gewoon goed.
Moeilijk om het over je lippen te krijgen zeker?
2 foutjes? Die pass van Moisander, en daarna de loopactie van Fischer waar de goal uit viel,,, noem je dat geluk?
De 2e goal was een fout van Opa Mathijssen, maar die kwam voort uit de druk van fischer...
Man ga toch weg, zo valt iedere goal volgens jouw logica uit een 'fout'
Want ergens zal iemand een foute pass moeten geven wil je balverlies lijden!!!

2 februari 2013 om 00:28

Fischer is niet gehyped tuurlijk moet hij alles nog laten zien. Maar ga hem niet vergelijken met sana.
Fischer is pas 18 en staat bij alle europese topclubs te boek als toptalent en hij kon ook overal tekenen. Sana is 23 en staat bij geen een topclub op de lijst.

2 februari 2013 om 01:17

Tja, maar we moeten natuurlijk niet meteen alles van hem verwachten. Natuurlijk is het een groot talent maar hij heeft er nog maar een paar wedstrijdjes in de Eredivisie op zitten.
En hoe zit het nou met Eriksen, die op zijn 18de ook de hemel in werd geprezen? Staat stil in zijn ontwikkeling zo lijkt het. Ik denk nog steeds dat hij het wel in zich heeft maar Fischer kan ook net zoals Eriksen weer even een flinke vormdip krijgen en krijgt hij ook bakken kritiek over zich heen. Zo verschillend zijn de situaties niet toch (correct me)?
Allebei grote talenten maar ik vind Fischer geen toptalent (op basis van wat ik van hem gezien heb). Als toptalenten de eerste paar wedstrijdjes spelen in het eerste zie je vaak dat de klasse ervan af druipt. Ja, hij speelde goed, maar vaak herken je een écht toptalent meteen en dat heb ik eerlijk gezegd bij Fischer niet, en dat zeg ik als Ajacied. Bij Eriksen had ik dit meer, maar goed, ik kan het gelukkig ook helemaal mis hebben.

2 februari 2013 om 02:55

Misschien moet je eens wat vaker naar wedstrijden van junioren gaan kijken, dan zie je het verschil tussen een speler van het kaliber Fischer en een doorsnee goede voetballer van 18. Ik zat van de week op de tribune bij Ajax A1 - Chelsea A1, allemaal prima voetballertjes, maar niet één van dat niveau; dat verschil zie je direct. Natuurlijk heeft een jongen het soms lastig tussen de volwassen profs, maar als je die jongen ziet acteren tussen zijn leeftijdsgenoten, zoals bv vorig jaar in de Nextgen series, dan weet je niet wat je ziet.

Op zich moet manier waarop hij die twee goals tegen Feyenoord maakte genoeg zijn om dergelijke onzin niet te schrijven, want leuke spelertjes uit de leeftijdscategorie zoals Achachbar en Boetius maken die goals niet op die manier, dat moet jij zelfs zien, maar voor een Feyenoordfan is het niet te verkroppen dat er bij Ajax zo'n talent rondloopt, dat snap ik ook nog wel. De vergelijking met Sana is echt te ridicuul voor woorden. Die is dik 5 jaar ouder.

2 februari 2013 om 05:40

Wie vergelijkt Sana met Fischer dan? Hahahahaha die moet echt snel een andere topic zoeken.

2 februari 2013 om 10:30

Nee ik hype hem ook niet, ik zeg bvL hij is gewoon goed.
En daarnaast ook zeker een talent, als zoveel clubs je willen hebben... dan kan je er heus wel wat van.
en de Eriksen van 2 a 3 jaar geleden vond ik beter dan de huidige.
Als je naar toen en nu kijkt, toen ging hij voor een actie, durfde veel.
Nu mislukt er echt enorm veel... laten we hopen dat het gewoon een dip is.
Scoort toch ieder jaar 10 goals met 15 assists.(alle competitie's)

2 februari 2013 om 10:34

Jij snapt toch ook wel dat voetbal een spel van fouten is?
En dat er meestal gescoord wordt omdat er een fout gemaakt wordt? Dan kan je iedereen wel gaan afkraken omdat hij niet scoort. Fischer is ook een flankspeler en zal dus niet elke week gaan scoren.

Maar goed ik ben heel benieuwd of Ajax iets heeft aan Cuenca, die jongen is lang geblesseerd geweest en komt uit Spanje die zal zich echt moeten aanpassen (zeer waarschijnlijk dan) en weer na zijn blessure op ritme moeten komen. Ik ben bang dat dit zo'n gevalletje zal worden van hij komt pas op het einde in vorm en Ajax er maar een aantal wedstrijden profijt van hebben. Maar goed misschien bewijst hij het tegendeel en is het wel een directe versterking, ben benieuwd of ze Boerrigter dan op links gaan zetten of dat Fischer er blijft staan.

Wat kan ik hier om lachen zeg.

De Boer. “het voetbal dat Barcelona en Ajax spelen lijkt erg op elkaar''

Geen enkele club op aarde speelt voetbal wat op die van Barcelona lijkt.
Paar jaar terug deed Arsenal het een beetje, maar wat jij nu zegt is wel overdreven.

2 februari 2013 om 01:56

Ja, heel veel clubs proberen of passen die methode aan maar ze kunnen het niet.
Dus wat jullie allemaal uitkramen slaat nergens op. Dat Ajax het zelfde probeert wil niet zeggen dat ze het zelfde voetbal spelen als Barcelona.

Doe je Ajax brilletje maar af iedereen weet dat dit bull shit is.

2 februari 2013 om 05:32

Het gaat om de stijl gast, niet het rendement.

2 februari 2013 om 09:03

Het systeem hebben we het over. De spelers zijn van mindere kwaliteit maar het idee is hetzelfde.

2 februari 2013 om 09:27

Roosendaal

Sorry man maar wat je schrijft is niet om aan te zien...

* bedoelt (tegenwoordige tijd tweede persoon enkelvoud)
* stijl ("steil"... seriously??)
* de jaren '90 (of het seizoen '94-'95, "de jaren 95" kan gewoon niet
* HET spel

Succes met solliciteren als je nog geen baan hebt...

2 februari 2013 om 00:26

Ik kan ook best lachen om jouw voetbalkennis. Ajax en Barcelona spelen namelijk hetzelfde systeem. Hebben dezelfde speel instelling; bij balverlies direct pressie doen en de bal terug veroveren. Ook bij Ajax zie je de bekende driehoekjes.

Dat barcelona op iedere positie een speler met betere indivuele capaciteiten heeft staan is wat anders.

2 februari 2013 om 00:55

Het gaat om de stijl van spelen die de club prefereert. Snel technisch voetbal, 1x raken , dominant, vroeg drukzetten. Denk eens na.

2 februari 2013 om 01:33

Iedereen lacht nog harder om jou, maak je maar geen zorgen!

Ajax en Barcelona spelen hetzelfde sóórt voetbal
Hoé dat voetbal wordt gespeeld is een tweede. Daar heeft Barcelona momenteel inderdaad het monopolie op

2 februari 2013 om 03:13

Hahaha heerlijk hoe weinig voetbalkennis bepaalde mensen hebben, Tuurlijk ligt het ajax voetbal achter barca, maar het gaat hier over het systeem, dat Barca van Ajax heeft, niet andersom, Cuenca zal dezelfde rol als rechtsbuiten vervullen als speler van barca, dan die van Ajax.

2 februari 2013 om 11:17

Het spel van Arsenal leek juist totaal niet op dat van Barça nu. Ajax hanteert eenzelfde speelstijl als Barcelona, het is van niveau alleen in de verste verte niet vergelijkbaar.

Grapje zeker? Barca en Ajax lijken misschien qua jeugdopleiding op elkaar maar voetbal nee...

2 februari 2013 om 00:18

Zeker wel, Ajax heeft da spelletje uitgevonden, alleen was het 'vroeger' beter.
Barca heeft het geperfectioneerd.
Als je dat niet snapt... nog nooit een wedstrijd van voor het jaar 2000 gezien?

2 februari 2013 om 00:19

Ik heb het over nu Ik weet ook wel dat Ajax vroeger goed was maar nu niet meer zoals vroeger

2 februari 2013 om 00:22

Nee dan kan ik je reactie inderdaad begrijpen.
Laten we het zo stellen: Ajax probeert nu zoals Barca te voetballen...
Dit lukt wel, alleen niet met de flair en drive zoals barca dat doet.
Ajax houd ook van goed positie spel, veel passing en veel balbezit.
Als je naar het voetbal van Ajax kijkt klopt dit ook.
Ajax heeft vaak 60 / 65 en soms zelfs 70 % balbezit.

2 februari 2013 om 01:34

Qua voetbal lijken ze wel degelijk op elkaar. Het is precies hetzelfde!
Hoé dat voetbal momenteel wordt gespeeld is een tweede.

2 februari 2013 om 00:20

zelfs qua jeugd niet. Het talent dat loopt in Barca en het talent dat loopt in Ajax verschil zoveel van elkaar. Ajax lijkt op geen enkele manier op Barca op dit moment dat zijn de harde feiten. Ajax wilt in de toekomst richting dat niveau. Maar het huidige Ajax vergelijken met Barca daar doe je Barca te kort mee. Het oude Ajax kan je vergelijken met Barca het nieuwe Ajax bij lange na niet.
Ajax is mijn club, maar de realiteit moet onder ogen durven te nemen. En niet net zoals van Gaal zeggen dat de Eredivisie sterker is dan de Serie A.

2 februari 2013 om 00:28

Qua jeugd niet?? ik kan me nog een pak rammel voor Barca herinneren vorig jaar in de Nextgen Series... Of kom je nu met een argument aan dat ze dat bij Barca niet serieus nemen??

2 februari 2013 om 00:31

Wat een onzin. Qua niveau liggen de clubs natuurlijk ver uit elkaar. Waar Ronald de Boer het over heeft is dat de spelopvatting wel gelijk ligt. Vandaar dat ik verwacht dat Cuenca zich goed zal kunnen aanpassen bij Ajax.

2 februari 2013 om 00:33

Ben het met 1 punt van je niet. Qua jeugd vind ik dat Ajax beter kwaliteit heeft. Ajax laat Barca op jeugd toernooien ook vaak zien wat voetbal.

Alleen als je bij Barca debuteert speel je gelijk met toppers dus zal je van zelf wel beter worden.

2 februari 2013 om 00:40

@blackjesus:
Het verschil zit hem voornamelijk in de financiën.
Daar waar Barcelona het voor het uitgeven heeft, moet Ajax ( en iedere andere Nederlandse club) het doen met beperkte middelen.
Daardoor gaan we die slag nooit meer inhalen. Tenzij er eens echt sprake gaat zijn van financial fairplay...
Maar daar kan het stugge volk van de Fifa niet mee omgaan!

2 februari 2013 om 00:45

Ten eerste als je niet al te veel weet van het jeugdvoetbal af weet moet je geen domme comments plaatsen.

Ajax speelde met A1 dus speler van 18-19 jaar oud. Barca speelden met speler van 16-17 jaar oud. Alex Grimaldo back toen der tijd was 15 jaar oud. Dus winnen van 16-17 ouden collega's is niet iets bijzonders. Verder deed het grootste talent destijds Gerrard Deufulfeu niet eens mij zat al bij Barca B. Dat is de reden waarom Ajax won destijds. Maar het veldspel van Barca was 2x keer zo goed ze waren technisch veel beter aan de bal. Ajax won puur op fysiek en ervaring.

Ajax heeft deze next-gen twee keer tegen Chelsea gespeeld. Bij de keren gelijk spel. Ajax speelde met jongens van 17-19. Terwijl Chelsea met jongen s van 16-17 jaar speelde alleen de keeper van 19. Ajax speelde onder andere tegen Nathan Ake die is pas 17 jaar en Chelsea was in beide wedstrijden de betere. Uitslagen moet je altijd in de context kijken waarin ze gespeeld zijn.

Barca neemt het toernooi heel serieus maar de prioriteiten zijn niet om te winnen maar jongere spelers van La Mesia aan een soort van examen onderwerpen. Ajax heeft ook grote talenten in de jeugd, maar de grote clubs hebben in de breedte meer talent.

2 februari 2013 om 09:57

Het probleem bij Ajax is dat de jeugd er meteen moet staan. Als je debuteert bij Barcelona, speel je met jongens als Messi, Xavo en Iniesta. Die spelers slepen je mee naar een hoger niveau.

Als je bij Ajax een groot talent bent, wordt er na 1 a 2 seizoen verwacht dat je de leiding neemt over de ploeg. Helemaal aangezien je voorganger talenten zojuist zijn verkocht. Lees nog meer druk. Op het moment dat het talent volwassen begint te worden, of zelfs nog voordat hij dat is, word je verkocht.

Frank moet wel realistisch blijven. Ajax is bij lange na niet niveau Barca. Dat hebben we allemaal tegen Real gezien. Dat is geen schande, maar wel realistisch

2 februari 2013 om 00:20

Waar zie of hoor jij hem zeggen dat Ajax kan tippen aan het niveau?
Hij zegt '“het voetbal dat Barcelona en Ajax spelen lijkt erg op elkaar''
Overigens is het Ronald, niet Frank.
Het moge duidelijk zijn dat Barca dit 'spelletje' veel beter beheers... maar ja, daar hebben ze dan ook de spelers voor.

2 februari 2013 om 00:29

Sorry vergissing. Dat suggereert hij anders wel. Dan kan je dat van vele clubs zeggen. Ajax is veel te wisselvallig. Welke spelers van Ajax hebben dan het (potentiële) Barca niveau?

2 februari 2013 om 00:35

Ik vind potentie een lastig woord, maar als ik moet kiezen... Fischer.
Maar dat is te voorbarig, eerst zien hoe zijn ontwikkeling stappen maakt.
Het niveau op wat Barca het spelletje speelt is ook zoveel hoger.
Maar met Spelers als Messi, Iniesta, Xavi kan je ook niet anders verwachten.

2 februari 2013 om 00:41

Ok, dan zijn we het grotendeels eens Ja Fischer vind ik op moment ook wel een potentiële topper. Nee, dat is waar. Gezien de begrotingen van beide clubs is dat ook logisch. Maar begrijp wel dat ik het beste voor heb voor het Nederlandse voetbal, dus ook voor Ajax

2 februari 2013 om 00:28

Het is Ronald de boer, klein detail. En er word nergens gezegd dat het niveau van barca bij Ajax vergelijkbaar is, slechts de spelopvatting. En die komen in grote lijnen inderdaad overheen. Dwz, pressievoetbal spelen en wedstrijden domineren. Daarmee wil ik ook nie zeggen dat Ajax, net zoals barca, de tegenstander elke wedstrijd continue overheerst. Maar de ideeën qua spel zijn heel erg vergelijkbaar, alleen hebben we in Amsterdam geen Messi, xavi, iniesta, fabregas, puyol, villa enz enz.

2 februari 2013 om 00:33

Ajax probeert het Barca concept wellicht ook toe te passen, maar ik heb er nog nooit wat van gezien.

2 februari 2013 om 00:38

Tja daar missen we de spelers ook voor, om het totaal voetbal van barca elke wedstrijd en continue toe te passen. Maar ike heb het in delen van bepaalde wedstrijden echt wel gezien. Niet dat het niveau van barca gehaald werd, maar de opvatting van het spel maken, domineren en hoog pressie spelen heb ik zeker gezien.

2 februari 2013 om 00:45

Idd. Domineren vind ik een groot woord. Ik heb nooit het idee, wanneer Ajax bijv. met 2-0 voor staat, die is in de pocket. De competitiewedstrijd tussen Vitesse en Ajax was daar een goed voorbeeld van. Maar het maakt de competitie wel leuk en spannend.

2 februari 2013 om 01:16

Ikademvoetbal,

Aanvallend spelen en de 3 aanvallers die constant van positie veranderen en zich ook regelmatig laten terugzakken op het middenveld om zo de aanvallende middenvelders meer naar voren laten komen heeft echt wel heel veel weg van Barcalona. Echter heeft Ajax natuurlijk niet de spelers ervoor om dat uitmuntend uit te voeren, maar in veel wedstrijden zie je het gewoon.

dit lijkt toch op het opleiden voor een andere club. als ajax echt consequent is in het nieuwe beleid (en tot zover zijn ze dat), dan moet je gewoon iemand uit de jeugd naar voren schuiven en het op de koop toenemen dat je misschien geen kampioen zult worden. tenminste, dat droegen ze steeds uit, niet zonder succes.

2 februari 2013 om 00:25

Dan heb jij het niet helemaal goed begrepen volgens mij. Jeugd krijgt altijd de kans, maar de jeugd die er op dit moment achter zit is nog niet goed genoeg voor het eerste elftal. Dus moet je wel spelers er bij halen die het niveau op dit moment wel aan kunnen en niet voor een al te lange tijd, anders zit het de jeugd in de weg.

Zo is Poulsen gehaald voor een seizoen, zodat Boccara en Sporkslede zich rustig kunnen ontwikkelen en er volgend seizoen zullen staan.
Hetzelfde geldt voor Babel, alleen is Babel nog lange tijd uit de roulatie en dus moet je verder kijken. Boerrigter rendeert niet en Lukoki komt simpelweg veel te kort.

Zo kom je uit bij een speler als Cuenca, die een prima buitenspeler voor Ajax is en voor een half jaar overkomt, zodat de jeugd die er achter zit de kans krijgt om zich rustig verder te ontwikkelen.

Wat een rare poll...
Natuurlijk speelt hij, beter dan Boerrigter.
En als we een speler wilden hebben die niet per se hoeft te spelen, dan had De Sa er wel bijgezeten o.i.d

Hopelijk bevalt het voor Ajax, Barca en Isaac het goed gaat spelen, misschien kunnen ze dan meer spelers huren of kopen met in contract dat Barca eerst die mag beslissen of ze hun willen hebben en voor paar miljoen minder.

Ook goed om te zien hoe de Nederlandse talenten in de eredivisie staan ten opzichte van een toptalent uit de Barca jeugd

Ajax heeft met Cuenca wel een goede speler in huis.
Boerrichter zal wel op de bank gaan want die komt echt te kort voor Ajax.

Cuenca kon goed mee komen met het spel van Barcelona. Maar ik vind hem individuel toch wat minder. Mischien door zijn gebrek aan snelheid. Technisch is hij natuurlijk wel boven gemiddeld maar we moeten niet al te hoge verwachtingen hebben. Hij komt pas terug na een lange blessure en ook nog een nieuwe team en omgeving. Zoiets kost wel wat tijd. Hij is in ieder geval beter dan wat Ajax nu op de vleugels heeft lopen.

Maakt niet uit met wat voor spelintentie Ajax zou spelen. Als Cuenca snel zijn ritme en vorm hervind weten de backs niet wat ze overkomt. Cuenca vind ik persoonlijk wel eventjes een andere categorie dan Eriksen,
Fisher-siggi-cuenca zou wel eens gruwelijk kunnen worden. Hoop dat Cuenca snel zijn vorm vindt en Siggi heel blijft, dan kan het bij vlagen genieten worden in deze middelmatige maar toch attractieve competitie.

2 februari 2013 om 01:03

Je moet ook nou weer niet overdrijven want Eriksen heeft natuurlijk meer talent dan Cuenca en Fischer is het grootste talent van Ajax. Ik vindt bijvoorbeeld die Thiago broertjes meer talent hebben dan Cuenca.

Cuenca zal zeker een aanwinst worden voor Ajax. Daar ben ik van overtuigd. Vorig seizoen onder Pep startte hij vaak in de basis en was belangrijk voor Barca met zijn geweldige acties en passing.. Jammer dat hij een blessure kreeg , net toen hij in bloedvorm was en veel speelminuten kreeg..

Ik denk dat Ajax hier veel plezier aan gaat beleven.. Geweldige techniek en beheerst het positiespel van Barca goed..

Al die onzin over dat Ajax en Barcelona bijna hetzelfde voetbal spelen. Ohja echt? Wat is er precies hetzelfde aan behalve het feit dat beide teams dezelfde opstelling hebben?

2 februari 2013 om 01:46

De spelopvatting is bijna precies hetzelfde. De uitvoering verschilt alleen.

2 februari 2013 om 01:57

De spelopvatting is aanvallen en druk zetten(?). Er zijn wel meerdere clubs die die spelopvatting hebben.

Als je spelers als Iniesta, Xavi, Busquets, Cesc, Pedro en Messi hebt in je elftal en die steeds maar weer elk jaar op een hoog niveau presteren kan je het vergeten om veel te spelen.

Maar voor volgend seizoen wordt Cuenca gewoon weer bij Barca verwacht. Is een veel betere voetballer dan Alexis Sanchez, die het eigenlijk meer moet hebben van z'n snelheid en dribbels. Mensen denken dat dribbelaars meteen ook de beste voetballers zijn. Verkeerde gedachte.

Wat is dat toch dat zoveel Ajax fans vinden dat de speelstijl zo vergelijkbaar is tussen Barca en Ajax.

Nu al zeker niet, maar ook het verleden geheel niet. Ajax is groot geworden door te spelen met een echte spits en vanaf de vleugels. Iets dat Barca juist vermijdt.

Het enige wat vergelijkbaar is is die fantastische nr.14 die de laatste tijd helaas aan het dementeren lijkt.

Boer maakt zich weer belachelijk. Barça lijkt verre op Ajax. Eerlijk gezegd is dat een zware belediging voor Barcelona. Een grote mooie club. Daar is Ajax veel te klein voor voor zo'n prutlandje als Nederland. Daar mag Ajax alleen van dromen. Sterker nog: Ik als Barcelona supporter wil niet eens geassocieerd worden met Ajax.

2 februari 2013 om 01:22

Gast wat is jouw probleem. Het enige wat je kan is negatief reageren op ajax topics. Als je nou eens reageert op de dingen waar je van houdt en niet enkel aan het zeiken bent is het leven een stuk mooier.
En Barca lijkt niet op Ajax? Waarom denk je dat ze in zo'n stijl spelen? Dat heeft Cruijf daar geïntroduceerd, eerst als speler en later als coach, allemaal gebaseerd op de Ajax stijl. Ze hebben het tegenwoordig wel tot een hoger een niveau gebracht, maar je haat is lachwekkend.

2 februari 2013 om 01:30

Je mag wel dimmen sjakie.zonder cruijff en het ajax spelletje had barca niet zo'n grote club geweest als nu het geval is.

De eerste zin van het artikel is eigenlijk precies mijn gedachte: "ronald de Boer denkt Isaac Cuenca er goed aan heeft gedaan zich te laten verhuren aan Ajax". Alleen vanuit het oogpunt van Ajax heb ik wel vraagtekens bij deze transfer. Is deze jongen op dit moment echt de speler die het verschil gaat maken tussen kampioen worden of niet? Kan deze jongen in 4 maanden tijd het verschil maken? Is dit nu niet een duidelijk voorbeeld van korte termijn visie?

De essentie van deze vragen is eigenlijk, moet je al Nederlandse topclub wel spelers huren? Schiet je daar nu echt wat mee op? Persoonlijk vind ik dat je dat alleen maar moet doen als je een acuut probleem hebt op een bepaalde positie, geen geld hebt of je echt tegen een buitenkansje aanloopt. In dit geval weet ik het niet; Cuenca is best een groot talent maar het is wel een gok van Ajax waar ze zeker op langere termijn niets aan hebben.....kortom principieel ben ik tegen dit soort huurovereenkomsten voor Nederlandse topclubs; ik zie liever dat de Az's en Utrechts van deze wereld dit soort spelers halen om die stap omhoog te maken. Voor de topclubs is dit geen (structurele) verstandige optie. Of zoals ik laatst hoorde 'huren is toch tijdelijk werken voor een ander en dat is een vorm van tja, net niet......'

2 februari 2013 om 01:10

Met alles wat jij je afvraagt geldt nou eenmaal altijd met kopen en huren. Laten we gewoon hopen dat coaches en scouts beter weten dan wij.

2 februari 2013 om 03:37

Niet helemaal mee eens; huren is een korte termijn (paniek?) oplossing. Kopen is een oplossing voor de lange(re) termijn.

2 februari 2013 om 12:00

Ik wil het niet een paniek transfer noemen eigenlijk. Ajax kan nu rustig op zoek naar een goede vleugelspeler voor volgend seizoen. Ondertussen speelt Cuenca zijn minuten. Barca blij, Ajax blij. Zie het probleem niet. Win-win situatie.

2 februari 2013 om 11:31

Dammie, Frank gaf aan dat hij een speler nodig had op die positie en dat er zware wedstrijden aankomen die bepalend zijn voor het kampioenschap. Europa League tegen Steau, beker tegen AZ, en nog Twente, PSV en Az-uit is reden genoeg om een tijdelijke aankoop te doen.

Ik wordt de laatste tijd ook misselijk van bepaalde spelers die dramatisch spelen(hoesen, Lukoki), hij is een veel betere en is veel verder op die positie. Slimheid en durf is wat de godenzonen niet hebben in het team, en wat hij wel heeft.

Een zeer verstandige zet van Ajax. Of ie het verschil kan maken is geen discussie voor nodig denk ik.

Misschien heb ik in de afgelopen berichten het talent van Isaac Cuenca wat overdreven, het is namelijk nog afwachten hoe hij zal gaan presteren in de Eredivisie. Laat ik één zaak vooropstellen; ik heb vertrouwen in zijn kunnen en dat hij het talent heeft om te slagen bij Ajax. Is hij een potentiële topspeler? Nee, hij zou perfect uit de voeten kunnen als twaalfde of dertiende man bij Barcelona in de toekomst.

Voor mij is het een vreemd geval met Cuenca, hij zou namelijk beide kanten op kunnen. Hij heeft een geweldige voorzet, een goede dribbel en het overzicht dat nodig is om te kunnen slagen bij Barcelona. Waar hij echter iets aan ontbreekt is een kwaliteit waarmee hij boven de anderen uitstijgt; iets waarmee hij het verschil kan maken in een wedstrijd. Ik heb in het geval van Barcelona meer vertrouwen in Rafa Alcantara, Gerard Deulofeu, Adama Traoré en Luis Alberto. Voor Ajax is dit zeker een versterking, maar of hij kan slagen bij Barcelona hangt af van zijn werklust en doorzettingsvermogen. Ik hoop dat hij zich goed ontwikkeld bij Ajax en topfit terugkeert bij Barça!

Hoe Ajax nu zou moeten spelen met Cuenca in het systeem is eigenlijk heel simpel, Boerrigter naar de bank en Cuenca erin. Persoonlijk zou ik Eriksen graag op de positie van Poulsen willen zien, zodat De Jong meer diepte kan zoeken vanuit het middenveld. Nu ben ik geen fan van Schöne, dus kan je beter weer het middenveld met Poulsen, Eriksen en De Jong vormen.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
De Jong
Poulsen
Eriksen
Cuenca
Sigi/Hoessen
Fischer
2 februari 2013 om 03:08

Beetje vreemd verhaal; want eigenlijk stel je dat de 12de of 13de man van Barcelona geen meerwaarde heeft voor Ajax? Iemand die bij Barcelona prima als wisselspeler uit de voeten kan, is in principe volgens mij een meerwaarde voor Ajax. Waar ik alleen vraagtekens bij zet, is of zo iemand het op korte termijn ook is. Prima als je als Ajax een Sanchez huurt omdat je vrij zeker weet dat zo iemand een meerwaarde is voor je team. Maar aan Cuenca hangen nogal war vraagtekens; die jongen is een talent maar is lang geblesseerd geweest en wordt voor 5 maanden gehuurd. Kan iemand in zo'n korte termijn echt het verschil maken voor Ajax? Of in andere woorden, is dit de man die het verschil gaat maken tussen plaats 1 en 2? Het kan en in dat geval verdient Ajax alle hulde maar als je het mij nu vraagt dan denk ik dat het meer een versterking is voor de breedte en dat dit niet de speler is die het verschil gaat maken.

Als Nederlandse topclub dien je in mijn ogen geen speler te huren en gewoon uit te gaan va eigen kracht. Huren doe je alleen in het geval van die ene exceptionele speler of wanneer je voor een korte termijn een opvulling nodig hebt (zoals Feyenoord met Pelle heeft gedaan).

2 februari 2013 om 11:45

Hij zegt juist wel dat ie als 13e man kan slagen bij Ajax. Je moet niet doen alsof elke Barca-jeugspeler een aanwinst is voor Ajax, dan zet je Ajax wel heel erg laag.
Zoals je weet smijt Ajax niet met geld, en probeert zoveel mogelijk via de eigen school spelers door te laten breken. Daarom heeft Ajax(denk ik) besloten hem niet te kopen en tijdelijk te huren om niet teveel risico te lopen.

- Maar aan Cuenca hangen nogal war vraagtekens; die jongen is een talent maar is lang geblesseerd geweest en wordt voor 5 maanden gehuurd. Kan iemand in zo'n korte termijn echt het verschil maken voor Ajax? Of in andere woorden, is dit de man die het verschil gaat maken tussen plaats 1 en 2? - Citaat

Ajax heeft geen internationale topstatus als je de strijd aan gaat met clubs als Milan of United voor Falcao, dan lijkt het me niet moelijk om niet voor Ajax te kiezen. Dus Ajax had niet veel aanbiedingen en geen spelers voor het uitkiezen.

-als Nederlandse topclub dien je in mijn ogen geen speler te huren en gewoon uit te gaan va eigen kracht. Huren doe je alleen in het geval van die ene exceptionele speler of wanneer je voor een korte termijn een opvulling nodig hebt (zoals Feyenoord met Pelle heeft gedaan).- Citaat

Ajax heeft juist wel gedaan wat Feyenoord met Pelle had gedaan, namelijk voor een opvulling gezorgd. Ajax had niemand aan de zijkant die een fatsoenlijk voorzet kon geven. Hij zorgt voor veel gevaar en er zit veel gif in zijn spel. Hij kan veel leren aan de jonge Ajacieden.
Misschien kiest Cuenca voor een langer verblijf in Amsterdam als zijn verhuurperiode voorbij is, net als Pelle.

Euuhh Ronald... Volgens mij werd je niet verhuurd, maar verkocht aan Twente, waarna Ajax je na anderhalf jaar terug kocht.... Kan ernaast zitten, maar volgens mij is dat het verhaal..

Cuenca is zeker een aanwinst! vond hem altijd al een goede speler bij barca, maar net niet genoeg
zeker een meerwaarde voor ajax,
ik als twentefan ben wel stiekem jaloers

Het is idd een goede speler, maar er kleven wel een par risicootjes aan.
Hij is net hersteld van een zware blessure, heeft geen wedstrijdritme en maakt aansprak op een behoorlijk salaris. Ik weet niet of dit wel zo verstandig is van Ajax, voor deze paar maanden.
Ik ben het eens met de bovengenoemde uitleg van Dammie, dit had beter anders opgelost kunnen gaan worden.
Ook hier worden spelers belemmerd in de doorstroom, terwijl je ze wel binnen de club hebt.

Waarom altijd die verheerlijking met barcelona?
Is het niet beter een eigen identiteit te hebben ( ongeacht hoe die er ook uit ziet)
Barcelona heeft spelers waar ajax nu niet dan niet en nooit niet aan kan tippen.
Qua speelstijl te vergelijken????hoe dan ?
Ik zie barca wekelijks de driehoek xavi iniesta fabregas uitspelen om vervolgens die kleine vrij voor de goal te zetten.
Nog nooit heb ik poulsen boerigter lukoki eriksen de jong etc ook maar een poging zien wagen om zo te spelen.
De enigste overeenkomst is dat beide teams met elf man starten en daar houd het op.
Doe gewoon lekker je eigen ding frankie dat gaat zo slecht nog niet maar hou op met die vergelijking want dat slaat als een slappe leuning op een drumstel.

Dat klopt inderdaad. Ajax heeft het huidige voetbal dat je FC Barcelona ziet spelen uitgevonden, dan vind ik het slap om kwaliteit, competitie, geld en niveau erbij te halen.

Wat Ronald bedoelt is dat Cuenca geen probleem zal hebben met het aanpassen van het spel van Ajax, de denkwijze en het spel is hetzelfde. Mensen moeten dat niet met tempo en niveau vergelijken.

Hij gaat zeker veel minuten maken mits hij fit blijft. Dat is het nut van huren. Als je een speler huurt moet hem ook laten spelen.

Ok dat begrijp ik dus voor geen ene meter, waarom lijkt het voetbal van Ajax op Barca. In mijn ogen is alles anders. Ajax = nederlands de ander is spaans, de ander heeft een groots verleden Ajax niet. Barca heeft veel paas voetbal Ajax niet. Barca heeft veel geld Ajax niet.... Ik zie niet wat de overeenkomsten zijn behalve Cruijf.

2 februari 2013 om 11:58

Ajax heeft niet zo weinig geld als jij denkt hoor. Alleen willen ze het niet zomaar aan alles en iedereen uitgeven. Ajax geeft de jeugd de kans, dat doet Barca ook. Ajax speelt op zijn tijd ook met goede en snelle passes, dat doet Barca ook. Niveau moet je niet vergelijken, alleen het voetbal en de club lijken wel veel op elkaar.

Of deze jongen het verschil gaat maken weten wij niet, maar hij kan het nooit slechter doen dan al datgene wat er nu steeds op de vleugels rondhuppelt. Voorin is het bij Ajax gewoon niet goed geregeld, hemel zij geprezen dat Siggi genezen en bijna fit is (voor hoelang?). Maar op de vleugels is het echt middelmaat. Dat was bekend, dat is het nwe beleid en daa rmoeten we het mee doen. Maar als er iemand bijkomt die de concurrentie gaat vergroten, en iemand die echt wel kan voetballen dan word ik nieuwsgierig. Want Babel, Mickey, Derrek, Lukoki, en ook Fischer ja die geen tien wedstrijden top kan spelen gezien zijn jonge leeftijd, zijn niet de voetballers die Ajax naar een hoger nivo gaan tillen. Ik ben zeer benieuwd. Als hij dan lekker op rechts kan ballen, kan Derrek vijf wedstrijden op links, kan de Boer zien dat ie het al maanden mis heeft door hem stug op rechts neer te zetten. Die heeft daar werkelijk nog geen knappe vijf minuten voetbal neergezet.

Mijn opstelling. Met de Jong die iets meer naar voren speelt. Dit lijkt me de ideale opstelling om het seizoen mee af te sluiten. Sana na dit seizoen in ieder geval snel wegdoen. Boerrigter als stand-in voor Fisher en Lukoki stand-in voor Cuenca. Hoesen dan als 2e spits. Babel? Ja kijken of die nog wel fit wordt voor het eind van het seizoen. Als dit elftal gaat lopen ben ik bang dat het over is voor hem.

Vermeer
van Rhijn
Moisander
Alderweireld
Blind
Eriksen
De jong
Schöne
Cuenca
Sighortsson
Fisher

De meest belachelijke uitspraak van deze week is van de heer R. De Boer. het voetbal dat Barcelona en Ajax spelen lijkt erg veel op elkaar.... Tuurlijk...... Niet. Het voetbal van Ajax lijkt in de verste verte nog niet omdat van Barca. Niet qua techniek, niet qua tactiek en niet qua speeltijden. Gewoon helemaal niet, gewoon compleet anders. Whahahahahaha, het voetbal van Ajax lijkt op dat van Barca....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren