Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Schorsing Van Rhijn in uitwedstrijd van Ajax tegen Vitesse is onterecht'

Laatste update:

Ricardo van Rhijn moet zondag ten onrechte toekijken tijdens Vitesse-Ajax. Tijdens twee afzonderlijke bijeenkomsten met commentatoren van Eredivisie Live en de NOS gaf scheidsrechtersbaas Dick van Egmond toe dat de penalty die Pol van Boekel tijdens Ajax-Feyenoord (3-0) gaf onterecht was.

/

"Na de beelden een aantal keren te hebben stop gezet en opnieuw te hebben afgespeeld, vonden we het geen strafschop", citeerde De Telegraaf. Van Rhijn kreeg voor de actie zijn tweede gele kaart en is automatisch geschorst voor de belangrijke wedstrijd in GelreDome.

Van Egmond liet ook beelden zien van het duel tussen PSV en PEC Zwolle (1-3) en vroeg hun oordeel over Kevin Strootman, die na de rode kaart van Erik Pieters scheidsrechter Dennis Higler bij zijn schouder pakte. Van Egmond vond het geel waard.

De schorsing van Ricardo van Rhijn is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doe er dan wat aan?
Of is dat zo moeilijk?

24 januari 2013 om 07:32

Sterker nog, dat is onmogelijk aangezien je niet tegen gele kaarten in beroep kan gaan. En aangezien van Rhijn rood krijg omdat hij 2x een gele kaart kreeg is er dus niks tegen te doen. Rechtvaardig of niet, zo zijn de regels die aan het begin van het seizoen afgesproken zijn en daarmee dienen we het te doen.

24 januari 2013 om 08:43

Belachelijk toch.. voetbal leeft echt in een stenen tijdperk wanneer het om dit soort dingen gaat. Dat de Knvb de schorsing niet kan seponeren , voor een onterechte veroordeling.. vind ik echt te gek voor woorden. Zoveel onrecht in dit spel en we blijven het maar accepteren.

24 januari 2013 om 08:47

@pundit
Ik vind het vrij logisch....schiet natuurlijk niet op als je tegen elke gele kaart in beroep kan gaan, dan heb je bijvoorbeeld gevalletje van Bommel die 6 keer in beroep zou zijn gegaan en nog wel meer spelers...dit is gewoon iets wat hoort bij het voetbal...en wat mij betreft enkel met camerabeelden tijdens de wedstrijd veranderd kan worden.

24 januari 2013 om 09:12

Dat weet ik maar volgend jaar moeten ze het dan anders gaan doen.
Nieuwe kansen nieuwe regels.

24 januari 2013 om 09:23

@pundit, tijdens de wedstrijd is het niet te doen. Je ziet wat Van Egmond zegt: We hebben het 'meerdere' keren bekeken en toen pas zagen we het.

Als je dit tijdens een wedstrijd krijgt kan het dus voorkomen dat het spel 6-7 keer voor langere tijd wordt stilgelegd. Dat kan niet bij het voetbal. Dat is een flowing game dat niet zoals Ijshockey om de haverklap stil ligt.

24 januari 2013 om 09:35

@ lazylen

Ooit voor de grap weleens een keer gekeken hoeveel minuten er van een voetbalwedstrijd echt gevoetbalt worden? Dat ligt tussen de 45 en 65 minuten. Dat betekent dus dat je per wedstrijd sowieso al 45 tot 25 minuten nepblessures, spelhervattingen, verzorging van spelers of reprimandes van de scheidsrechter te zien krijgt.

Denk niet dat het her en der stilleggen van de wedstrijd om discutabele beslissingen terug te kijken echt veel tijdschade aanricht. Daarnaast zou het ook kunnen helpen om, net zoals bij ijshockey en basketbal, te gaan werken met een speelklok. Die speelklok start pas wanneer de bal "in play" is en stopt weer wanneer de bal het spel verlaat. Zodoende krijg je echt 90 minuten voetbal te zien, gegarandeerd, en gaan spelers ook geen tijd meer rekken.

24 januari 2013 om 09:48

@pundit tuurlijk niet , heb je die eerste gele kaart gezien ? En daarna maakte die nog wat belachlijke overtreding , een opsomming daarvan zorgde voor een tweede gele kaart ! Hoe licht het vergrijp ook was , het was er wel één.

24 januari 2013 om 09:49

Van Rhijn verdiende een rode kaart in die wedstrijd. Die tweede gele kaart was natuurlijk onterecht, maar daarvoor had hij al twee keer Boetius onderuit geschopt zonder dat er een bal in de buurt was. Vooral zijn eerste overtreding, veel te laat en vol op de kuiten, was al een gele kaart waard.

Ik vind dus dat hij terecht geschorst wordt.

24 januari 2013 om 10:01

Van Rhijn hoort nog een boete te krijgen van de club, iemand die zijn rouwbandje klakkeloos weggooit op het moment dat hij wordt weggestuurd is gewoon triest. Respect is ver te zoeken in het voetbal en de beelden kun je gewoon zien op de Nos.

Titel bij de Nos/voetbal/ video
"gedrag beter, nog niet perfect"

24 januari 2013 om 10:11

@onbekend8

Wat een onzin, een gele kaart krijg je toch niet door een opsomming van eerdere overtredingen? Dan had je wel meerdere spelers van het veld kunnen sturen.
Daarbij was de tweede gele kaart geen terechte, zoals de scheidsrechtersbaas al aangaf. Dus zelfs geen licht vergrijp zoals je zegt.

24 januari 2013 om 10:23

Boetius verdiende dan ook een rode kaart binnen 1 minuut toen hij 2x achter elkaar te laat was en 2x een speler raakte. Of is dat dan weer niet het geval volgens jou? Tenslotte waren die beide overtredingen net zo erg als de overtredingen die van Rhijn begin.

Het is zonde dat hij geschorst is maar ook weer geen noodzaak. Nu kan Ligeon gewoon de rechtsback op vullen. Of misschien Alderweireld op rechts en Veltman in het centrum. We hebben gelukkig meerdere opties

24 januari 2013 om 11:17

@buitenspelval
natuurlijk kun je wel een gele kaart krijgen als je meerdere overtredingen maakt die elke keer op het randje zitten.
Bovendien zat de overtreding die Van Rijn zijn eerste gele kaart opleverde niet op het randje maar ver daar over

24 januari 2013 om 11:19

Ja tuurlijk De-lano, die waren net zo erg... Wat een onzin zeg. De scheidsrechter gaf daar geeneens een vrije bal voor.

24 januari 2013 om 12:19

@ El fenomeno,

JIj doet alsof de overtredingen van van Rhijn ook dusdanig erg waren. Dat is iets van selectieve verontwaardiging.

Van Rhijn had twee overtredingen die misschien allebei geel waren. Boetius had ook twee overtredingen die misschien allebei geel waren.
Van Rhijn was 2x te laat, Boetius was 2x te laat. Niets meer en ook niets minder.

Het feit blijft dat de scheidsrechter op zo'n moment beslist. En van Rhijn had in deze wedstrijd geen rode kaart verdiend. In ieder geval net zo min als andere spelers.

24 januari 2013 om 12:24

Nee hoor, hij gooide zijn rouwband niet direct weg, dat deed die pas toen hij het veld uit liep.
Niets raars aan dat!

24 januari 2013 om 12:41

@ El F

Het gaat hier toch puur en alleen om de overtreding bij de penalty. Dat die andere overtredingen geel zouden kunnen zijn is niet relevant want dan kan je nog wel 10 discutabelen momenten in een wedstrijd noemen. Zoals bijna altijd is het weer een zooitje onzin om je gal over het grote Ajax te spuwen.

Die eerste overtreding was overigens helemaal geen overtreding want hij speelt de bal. De laatste 5 x hebben jullie 3x een onterechte penalty gekregen en 2x een onterechte rode kaart en nog zegen ze in Rotterdam Knvb is Ajax. Schiet mij maar lek maar dat is toch niet te begrijpen voor een normaal mens!

Zoveel geholpen worden en dan nog niet kunnen winnen. Hoe lang al niet??

24 januari 2013 om 13:22

Ndisdenaam

Waarom draagt hij dan een rouwband als hij het toch klakkeloos weggooit voor de dug-out van de spelers is gewoon triest. Respect is gewoon ver te zoeken van Rhijn hoort gewoon een boete te krijgen dat doe je gewoon niet is niet echt respectvol naar de nabestaanden toe. Blijkbaar keur jij dat soort actie goed, omdat hij een speler van je club is ik vind het schandalig wat hij doet hij kan toch rustig uit doen in de kleedkamer i.p.v. klakkeloos weg te gooien. Daarom Respect is gewoon ver te zoeken in het voetbal en als het niet bij de spelers begint dan komt het er nooit van.

24 januari 2013 om 15:31

En wat vind je dan van Boetius die eerst terwijl de bal helemaal niet in de buurt is Van Rhijn vanuit de rug op de grond duwt.

Nog geen 2 seconden daarna bij Boerrichter te laat is en hem neertrapt.
1 van die 2 was duidelijk geel, en hij had geel voor een schwalbe moeten krijgen.

Niet van Rhijn, maar Boetius had van 't veld gestuurd moeten worden.

24 januari 2013 om 15:49

@El Fenomeno

Het klopt dat Van Rhijn voldoende overtredingen maakte voor 2 gele kaarten maar daarbij moet wel gezegd worden dat als hij bij die eerste actie geel had gekregen hij zich daarna had ingehouden. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat hij niet met geel op zak zo'n lullige overtreding maakt waaruit de eerste gele kaart viel. Natuurlijk was die terecht, maar Van Rhijn pakte die kaart omdat het op dat moment kon in het kader van een professionele overtreding.

Waarschijnlijk heeft het slechte ingrijpen van Van Boekel bij die eerste, totaal zinloze, overtreding van Van Rhijn het hem wel makkelijker gemaakt. Want zodra hij geel op zak had blijk hij Boetius nog maar moeilijk in bedwang te kunnen houden. Uiteindelijk is het dan wel zuur dat Boetius begint met zeer onsportief spel en met een schwalbe Van Rijn een rode kaart aan smeert. Maar ook hier gold voor, als Van Boekel 2 minuten eerder gewoon Boetius een gele kaart had gegeven voor 2 overtredingen achterelkaar dan had hij het zeer waarschijnlijk niet aangedurfd om zich theatraal te laten vallen.

En uiteindelijk is het toch weer Pol van Boekel die het volkomen verkeerd ziet en die nalaat de situatie als een schwalbe te beoordelen. Hij floot gewoon niet best, ook al was het gelukkig niet van grote invloed op de einduitslag.

24 januari 2013 om 10:23

Hij had anders gewoon rood mogen hebben voor die aanslag op Boëtius. Daar kwam hij heel goed weg, dat was echt een donkerrode kaart.

24 januari 2013 om 11:19

Je moet eens voetbal in andere competities gaan kijken, dan zie je dat er hier kleinzielig kaarten getrokken worden. Dat is één van de redenen waarom het lijkt dat we op internationaal niveau niet kunnen verdedigen. We zijn te lief.

Hoe dan ook, je praat onzin.

24 januari 2013 om 11:27

Dat was gewoon een rode kaart hoor. Ze moeten niet huilen.. Er worden zovaak fouten gemaakt door de scheidsrechter, waaronder het niet geven van de eerdere rode kaart.

24 januari 2013 om 12:25

Als dat 'rood' was dan eet ik mijn schoen op.
Man Boetius... 'the next suarez' ging wel weer gewillig naar de grond, met ze manke geloop om vervolgens weer meteen te sprinten.

24 januari 2013 om 12:45

Was de bal Ruuddd maar het is voor jou moeilijk om objectief op een bericht over Ajax te reageren. Het stoom komt uit je oren als je alleen de naam al ziet. Dat is toch genieten voor ons!

24 januari 2013 om 12:55

Ik heb het niet over die penalty ndisdenaam. Ik heb het over die aanslag in de eerste helft. Dat Boetius zich aanstelde klopt, maar van Rhijn kwame eerder gewoon goed weg.

Boesz, jij kent mij helemaal niet dus ga niet praten alsof je dat wel doet. Ik geef gewoon mijn mening, dus hoef je niet gelijk op de man te spelen.

24 januari 2013 om 13:16

@ruuddd

Wel grappig dat het dik rood was. Je komt uit Veldhoven en lijkt niet helemaal onbevooroordeeld. Het was een pittige overtreding. Daar had Van Rhijn zeker geel voor moeten krijgen. Absoluut. Echter krijgt hij enkele minuten later alsnog geel voor nagenoeg niets. Maar dat kan ik begrijpen gezien de eerdere overtreding.

Vlak voor de megaschwalbe van Boetius maakt Van Rhijn echte wel een domme overtreding waarbij de scheidsrechter voordeel geeft. Dit was onnodig en risicovol, omdat Van Rhijn totaal de bal niet speelde maar de man.

Op zich is de rode kaart logisch. Als hij voor een pingel fluit, moet ie minimaal geel geven in deze situatie, omdat hij dan zeker een doelkans/mogelijkheid ontneemt. Echter is het bij lange na geen pingel. Zelden is het zo duidelijk dat het geen pingel is. Maar ach dat Van Rhijn nu geschorst is vind ik vrij normaal. Zo zijn de regels nou eenmaal. Gebeurt ook wel eens bij andere ploegen. Ze moeten gewoon de videoref in gaan zetten, dan ben je van al dit soort gezeik af.

24 januari 2013 om 13:23

Ruuddd,

Als dat een donker rode kaart is Ruuddd, hoe moet een scheidsrechter dan de twee overtredingen van Boetius binnen 5 seconden beoordelen. Waar hij 2x volledig te laat is, totaal geen bal raakt en 2x alleen de man raakt. Volgens de regelementen is dat dan ook 2x geel en mocht Boetius ook vertrekken. Maar dat zal wel niet zo erg zijn als de overtreding van Ricardo van Rhijn.

Afgelopen jaren heeft Feyenoord genoeg geluk gehad in de klassiekers. 2x onterechte rode kaarten aan Ajax zijde. 2x een rode kaart aan Feyenoord zijde niet gegeven. 3x een onterechte pingel mee gehad. Ook nu weer een onterechte rode kaart en onterechte pingel mee. En nog klagen ze in Rotterdam over de scheidsrechter?

Misschien moeten de Feyenoorders eens een keer zelf kritisch zijn. Zoals ook Ronald Koeman zelf kritisch was. Ajax was gewoon een klasse beter en had eerder recht op de 4-0 dan Feyenoord op de 3-1.

24 januari 2013 om 15:09

@klopper

Veldhoven of niet, ik blijf erbij dat het rood was. Als een Toivonen of Pepe dit had gedaan was het meteen moord en brand. Dat ik met een lichtgekleurde bril kijk, klopt. Maar ik vond de penalty ook onterecht, en dat die gemist werd was ook wel een klein beetje gerechtigheid.

@de-lano

Het gaat er mij niet om hoe vaak Feyenoord wordt bevoordeeld of benadeeld. Het gaat mij om de overtreding van van Rhijn. Dat Boetius zich aanstelde ben ik het helemaal mee eens, die had ik nog veel liever van het veld gezien.

24 januari 2013 om 12:28

Hij heeft twee gele kaarten gekregen die er uiteindelijk toe hebben geleid dat hij rood kreeg. Ik vind het logisch dat je hier niet tegen in beroep kunt gaan. Als je tegen een onterechte gele kaart in beroep zou kunnen gaan, zou dat dus ook betekenen dat je achteraf alsnog geel kunt krijgen door het zien van de beelden. Want dat is met een rode kaart natuurlijk ook het geval.
En verder vind ik dat er niet zoveel geklaagd mag worden over die tweede gele kaart van Van Rhijn, want die knal van achteren tegen Boëtius ter hoogte van de middenlijn was ook zeer zeker een gele kaart waard.

Ja, zo gaat dat hier in Nederland. Dan zijn er "nieuwe" regels ingevoerd, maar dan worden ze niet consequent toegepast. Niks nieuws onder de zon.

24 januari 2013 om 07:16

In de "verscherpte" regels staat ook dat alleen de aanvoerder van het elftal wat mag zeggen over een beslising van de scheidsrechter.

Er wordt toch niets terug gedraaid, dus wat hebben we hieraan ? Het is dus extra zout strooien...

Graag had ik nog even gelezen, dat Van Boekel gezakt was voor zijn algehele prestaties tijdens de Klassieker. Hij floot slecht en warrig !!!

24 januari 2013 om 08:36

Sow die floot slecht zeg,
met als toppunt het feit dat Boetius in de tweede helft twee overtredingen mocht maken achter elkaar waarvan de tweede zeker geel was. Om vervolgens een minuut later van Rhijn te bestraffen met een gele kaart na een schwalbe van diezelfde Boetius... Verder floot ie ook echt dramatisch slecht, die van Boekel is een topwedstrijd niet waard. Volgende keer liever Kuipers of Gozebuyuk.

Maar over het seponeren van gele kaarten moeten we niet zeuren. Er waren genoeg andere overtredingen waarvoor van Rhijn wel een tweede kaart had kunnen krijgen.

24 januari 2013 om 08:51

Tsja dat is meten met 2 maten aan jouw kant vriend. Boëtius kreeg dezelfde behandeling als Van Rhijn in deze, een laatste waarschuwing. Van Rhijn maakte in de eerste helft een vergelijkbare overtreding die direct geel kon opleveren, kreeg een laatste waarschuwing en 5 a 10 minuten later bij een volgende overtreding volgde de gele kaart alsnog. Bij de pingel, als het er 1 is wat niet zo is, moet hij hem gewoon geven. Zo slecht was het dus allemaal niet. Een schwalbe over het hoofd zien die gewoon heel moeilijk te beoordelen is.... Ze kruiste elkaar, als je dan de voorste op de hak raakt is dat haast niet waar te nemen. Tsja, kan gebeuren helaas en het is te hopen dat Boëtius het niet vaker gaat doen. Heeft dit talent absoluut niet nodig.

24 januari 2013 om 09:00

Ik vind het op zich wel goed dat scheidsrechters met 'een laatste waarschuwing' werken. Maar dit moet je alleen doen als een spelers een hoop kleine overtredingen heeft gemaakt. Die van Boëtius had naar mijn mening geen waarschuwing nodig, die had hij meteen geel moeten geven. Net als van Rhijn in de eerste helft overigens.

24 januari 2013 om 09:21

Maar ja, je gaat toch geen laatste waarschuwing geven voor 2 overtredingen in 5 seconden ?
Verder floot hij pietluttig en warrig. Verder is het verre van een persoonlijkheid !

24 januari 2013 om 09:22

Dus floot hij consequent 2 richtingen op en was het niet zo dramatisch zoals jij het voorstelde... Doet er voor de rest ook niet zo heel veel toe, geef alleen maar aan dat je twijfels kan hebben bij het direct geel geven maar aan de andere kant gebeurde het wel consequent. Hij heeft 1 fout gemaakt, die gewoon heel heel heel moeilijk te beoordelen was. Er zijn hier eigenlijk amper discussies geweest ook of het wel of geen pingel was, dat zegt al genoeg in mijn ogen. Zo slecht vond ik hem dus niet en hij heeft de uitslag ook niet beïnvloed met zijn fluiten. Geen slechte eerste klassieker dus als je het mij vraagt.

Edit Nufc_u2

Tsja die schop van Van Rhijn in de eerste helft was bijvoorbeeld weer veel zwaarder dan die 2 van Boëtius bij elkaar... Zo blijft het dus. Daarbij, die eerste overtreding kruiste ze hun paden, was in mijn ogen meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden en sowieso al geen geel. Maar je had, zoals al aangegeven, geel kunnen trekken i.p.v. de laatste waarschuwing. Hij deed dit niet en deed dit ook consequent 2 kanten op niet.

24 januari 2013 om 10:29

lastig om eenlaatste waarschuwing te krijgen als je 2 overtredingen binnen 10 sec maakt die allebei geel waard waren....dan had hij toch minstens 1 keer geel moeten krijgen toch?
Als de scheids echt consequent was geweest had hij die penalty nooit gegeven aangezien hij voor een zelfde vergrijp op S de Jong na 3 min geen penalty gaf. Wat ik ook geen penalty vond trouwens, evenmin als die van Boetius

24 januari 2013 om 12:08

Vosje,

Allereerst wil ik zeggen dat de tweede gele onterecht was, maar jij begint gelijk over dat Boetieus ook rood had moeten hebben voor 2 andere overtredingen (ben ik deels met je eeens overigens hij had zeker 1 gele kaart verdiend), maar waarom hoor ik bij jouw en vele andere trouwens dan niet over het natrappen van Van Rhijn toen de bal niet eens in de buurt was (aan de zijlijn was dat)???
Die overtreding was al rood opzich waard, natrappen als er niet eens een bal in de buurt is.

Van Rhijn had het wederom erg moeilijk tegen het jonge talent van Feyenoord en moest er alles aan doen om te stoppen, had hij daar die gele kaart niet gehad had hij hem zeker ergens anders wel gehad.

Overigens terechte overwinning hoor ik vond dat Boetieus de enige was in mijn ogen die een voldoen zou moeten krijgen van alle feyenoorders.

Verder heb je gelijk als je zegt dat hij erg slecht floot

24 januari 2013 om 12:27

Daarom, 2 overtredingen in 5 seconden... had meteen geel moeten wezen aangezien hij totaal geen controle had over zijn slecht getimde tackles.

Een gele kaart kan niet kwijtgescholden worden. Zo zijn de regels nu eenmaal. Daarnaast wordt er wel heel erg ver in gegaan op de scheidsrechterskwestie. Een speler pakt de scheidsrechter bij zijn schouder...waar praten we over?

24 januari 2013 om 07:25

Superrick we praten over t feit dat er op 'papier' geen fysiek contact mag zijn met een sr!

Van boekel faalde ook omdat hij weigerde in de eerste situatie al geel te geven

24 januari 2013 om 07:50

Maar heb je gezien hoe hij de scheidsrechter pakt.

24 januari 2013 om 12:27

Superrick,

Een speler "trok" aan de schouder van de scheidsrechter. Wel consequent blijven hè.

Als de scheidsrechterbaas dat in de media uitspreekt, dan moet je Van Rhijn ook niet schorsen.

Maak je jezelf als beslisorgaan volstrekt belachelijk mee en draag je bij aan het verder afnemen van het respect.
En juist over dat 'respect' is deze weken toch zoveel te doen of zijn we dat alweer vergeten......???

24 januari 2013 om 12:22

Als we elke beslissing van de scheidsrechter gaan beoordelen en overal een onderzoek voor laten instellen, dan is het voetbal niets meer aan.

24 januari 2013 om 12:39

Laat ik daar iets verder in gaan in jouw gedachte, als we elke beslissing van de scheidsrechter gaan beoordelen en overal een onderzoek voor laten instellen dan is er over twee jaar geen voetbal meer omdat er geen scheidsrechters meer zijn die er geen zin meer in hebben omdat elke beslissing dan in twijfel getrokken zal worden.

24 januari 2013 om 12:48

Ja, of bijvoorbeeld Ajax wint in de laatste wedstrijd met 2-1 tegen Feyenoord en wordt door die overwinning kampioen en 2 á 3 dagen later krijgen ze te horen dat de laatste doelpunt afgekeurd gaat worden, vanwege een foute beslising van de scheidsrechter.

Ondertussen zijn dan de bushokjes en winkelruiten vernield door een kampioensfeest. Wie gaat dat dan betalen?

Dus Eponius@21, dat zijn wel genoeg voorbeelden waarom een beslissing van een scheidsrechter niet zo snel ongedaan kunnen worden gemaakt.

25 januari 2013 om 08:03

Ik zeg ook helemaal niet dat die beslissing teruggedraaid moet worden.....ik zeg dat zijn baas niet in de media moet gaan verkondigen dat hij een fout maakte om die strafschop toe te kennen.

Dan moet je consequent zijn en die fout rechtzetten, houd je je mond gewoon en voer je de discussie binnenskamers dan is er verder niets aan de hand.

De essentie ligt hier in het afvallen van je collega's, ookal ben je hun baas.
Niet in het opstarten van een onderzoek of iets soortgelijks.

Ben het volstrekt met je eens dat je niet op achterhand terug gaat draaien wat er allemaal is fout gegaan, daarvoor zouden visuele hulpmiddelen waarop door velen zo wordt aangedrongen bij de Europese topclubs moeten gaan dienen.

Gewoon het hockey of tennis in haar ontwikkelingen volgen, de tegenstander de gelegenheid bieden een beslissing nogmaals te bekijken uit meerdere invalshoeken.
Een scheidsrechter mag fouten maken, spelers moeten de mogelijkheid krijgen een beslissing nogmaals te kunnen beoordelen, al dan niet met derden.

We hebben het wel over situaties waar vele miljoenen euro's mee gemoeid kunnen zijn.

Volgens mij kunnen alleen direct gegeven rode kaarten aangevochten worden en geen gele kaarten. In dit geval kreeg van Rhijn zijn tweede gele kaart en die kun je helaas voor hem niet aanvechten. Op zicht kan ik me die regel wel voorstellen dat je een gele kaart niet kunt aanvechten, want als ik zie waar soms gele kaarten voor gegeven worden dan mag het orgaan waar je kaarten kunt aanvechten er wel 10 mensen bij aan gaan nemen. En dan zal dat orgaan elke week wel overuren kunnen gaan draaien.

Dat Strootman geel geel kreeg voor en zijn reactie en zijn arm op de schouder van de scheidsrechter leggen, verbaasd mij niets. Dat heeft gewoon met de kwaliteit van onze scheidsrechters te maken. Was dit een speler van Pec Zwolle, Nac, Willem II of Heracles geweest dan had hij hem echt wel gegeven. Maar bij een topploeg die ook nog eens thuis speelt durven de meeste scheidsrechters het niet.

24 januari 2013 om 12:14

Ja, maar Ajax vecht die gele kaart toch ook niet aan ??

Nee, die meneer vertelt de media doodleuk uit eigen beweging dat het geen strafschop was !!

Dus, zeg ik dan, neem dan ook de consequentie en seponeer die kaart......

En zeker, Strootman had geel moeten geven, wat denkt die jongen wel....de scheidsrechter te kunnen terugfluiten......

En gelijk heb je, dat onderscheid wordt gewoon gemaakt tussen clubs en spelers, mag niet maar gebeurt in de praktijk regelmatig.
Zegt genoeg over de hoge heeren, toch ??
Respect kan je niet opleggen of afdwingen......moet je verdienen en dat heeft alles met kwaliteit te maken ook.

Overigens vond ik Van Boeckel verder best goed fluiten hoor, maar die dommigheid had de wedstrijd zomaar kunnen omkeren, als Immers de nonchalance zelve niet geworden was.

Zoals Van Rhijn zelf deed, gewoon accepteren. Ze zien zelf in dat het een foute beslissing was. De regels zijn helaas regels dus je kan er niks tegen inbrengen. Hopelijk dat ze dit dus in de toekomst wat aanpassen.

Een penalty was het inderdaad niet daar ging Boetius te makkelijk voor liggen.
Echter buiten de 16 trok van Rhijn wel degelijk aan het shirt van Boetius.
Die 2de gele kaart was sowieso terecht, de penalty daarintegen niet.

24 januari 2013 om 07:52

was geen tweede gele kaart waard in en buiten de 16mtr, wel een vrije trap buiten de 16mtr.
Gelukkig hield vermeer ajax rechtop.

24 januari 2013 om 12:43

Maar de regels zijn dat als hij fluit voor een strafschop dat de dader dan, gelet op de zwaarte van de overtreding, minimaal de gele kaart dient te krijgen.
Hier heeft van Boekel zich gewoon aan de regels gehouden.

24 januari 2013 om 13:55

Zeg ik dan dat de scheids niet aan de regels heeft gehouden, ik vind het gewoon geen gele kaart waard geweest.

24 januari 2013 om 08:55

De enige reden waarom die een gele kaart kreeg was omdat het een penalty was. Als die er buiten was gegeven had die dus echt nooit een gele kaart gehad. Wat jij zegt was waarschijnlijk niet doorgegaan behalve een vrije trap waar Feyenoord meer aan gehad had als die belachelijke penalty. Maar daar is die niet gegeven en die jongen naait van Rhijn gewoon een smerige kaart aan die moet geschorst worden

Echter verdiende van Rhijn bij de acties eerder in de wedstrijd wel een gele kaart (zeker de eerste minuten toen ie flink van achteren doorging op Boetius) dus feitelijk had ie er eerder afgekund. Maakte de eerste helft een wat opgefokte indruk, ook met die rare actie bij de eerste corner richting Boetius.


Natuurlijk geen penalty. Boetius voelt een hand op z'n schouder en probeert dat uit te buiten. Als het al zwaar genoeg was, was ie iig buiten de 16.

24 januari 2013 om 09:16

Als als als die kreeg hij niet net zoals boetius de eerste niet kreeg.

24 januari 2013 om 12:14

wve,

Idd als als als, laten we dan vooral niet gaan zeuren op van Boekel omdat hij het verkeerd heeft gezien, want als hij alles goed had gezien had hij geen penalty gegeven maar had Van Rhijn er wel af gemoeten door andere overtredingen en had de wedstrijd anders gelopen.
Als dat alles gebeurd was had Feyenoord misschien wel gewonnen, maar als dat niet zo was had Ajax misschien wel met meer gewonnen, of een gelijk spel.

Feit blijft dat het een onterechte strafschop was daar is iedereen het mee eens maar goed daar hebben we nu eenmaal mee te maken zolang er geen videobeelden gebruikt mogen worden.

24 januari 2013 om 14:43

Ik loop niet te zeiken op van boekel.
Dus ik weet niet waar jij die onzin vandaan haalt?

Ik vind wel dat je gele kaarten moet kunnen seponeren zeker als het de 2e is.

24 januari 2013 om 14:43

Ik loop niet te zeiken op van boekel.
Dus ik weet niet waar jij die onzin vandaan haalt?

Ik vind wel dat je gele kaarten moet kunnen seponeren zeker als het de 2e is.

24 januari 2013 om 09:45

Hij verdiende eerder wel geel inderdaad.. Maar de eerste gele kaart die hij kreeg sloeg ook nergens op..
v Rhijn heeft 2 overtredingen gemaakt waar je geel voor kan geven, bij beide kreeg hij dit echter niet.. Bij 2 kleine overtredingen kreeg hij het wel..

Wat speelde die slecht zeg. Alleen al daarvoor verdiend ie een rode kaart. Nieuwe regel: onder de ondergrens zakken, rode kaart. Psv verdiende ook 9 rode kaarten tegen Pec. Mooi toch, als zo'n scheids ineens affluit na een serie belabberde acties met de mededeling dat het zo niet langer kan, en dan de speler de catacomben instuurt wegens te laag niveau.

Janmaat, van Rhijn en vd Wiel, van Gaal zal heel slecht slapen met zulke armoedige keuzes op rechts. Over een dik jaar moeten ze klaar zijn voor een WK tegen wereldtoppers. Gaat hem echt niet worden als ik hun gemiddelde niveau zie. Net zoals Joris, BMI en de Vrij heel ver verwijderd zijn van het niveau dat we ooit hadden met Stam en de Boer. Op links is het ook al barre ellende met Blind, en Willems of Pieters blijft ook maar afwachten. Over het middenveld en de aanval heb ik momenteel maar helemaal niet, ook al ellende.

Hij had er na 8 min al met rood afgemoeten. Met twee benen van achter. Dus die tweede was een goed maker. Maar puur naar de tweede kaart kijkend was het geen geel.

24 januari 2013 om 07:53

Overdrijf toch niet zo man, twee benen van achter? Hij tikt hem onderuit ter hoogte van de middenlijn. Daar wordt echt wel vaker geen kaart voor gegeven. Begin dan over Boëtius zelf die twee overtredingen na elkaar maakt, waarvan de tweede op Boerrigter puur op de man gericht was en dus geel. Tel daar een schwalbe bij op en meneer kan vertrekken. Dat Feyenoorders nog beginnen over kaarten voor Van Rhijn, terwijl Feyenoord heel de wedstrijd echt overal mee weg kwam. Felle duels werden altijd in het nadeel van Ajax gefloten, maar bij Feyenoord zag de scheids het allemaal door de vingers.

Net als in de Kuip waar Clasie dik en dik rood had moeten hebben en wel tig overtredingen maakte die geel waard waren, maar er mee weg kwam en Moisander voor twee zeer lichte vergrijpen(waarvan de 1e niet eens een overtreding) twee maal de gele kaart kreeg voor gehouden. Jullie zijn de afgelopen klassiekers keer op keer bevoordeelt door de scheidsrechters en nog klagen. Zelfs met 8 tegen 11 hadden jullie nog geen schijn van kans gehad, aangezien jullie al moeite hadden om drie keer naar iemand een bal te spelen met hetzelfde kleur shirt...

24 januari 2013 om 10:17

Ach calimero, het zit weleens mee en het zit weleens tegen. Ajax krijgt ook wel eens een een onterechte penalty mee of spelers van de tegenpartij die met rood onterecht worden weggestuurd. Ik vind het een beetje onzin in die en die wedstrijd had die er met rood afgemoeten. Iedereen maakt fouten spelers scheids kan gebeuren over een seizoen middelt het zich wel uit.

24 januari 2013 om 11:19

Het zit weleens mee lol. Feyenoord heeft dit seizoen al wel 10 punten cadeau gekregen van de arbitrage. Ajax heeft elk punt gewoon op eigen kracht behaald. Van alle topploegen is Ajax nog het meest benadeeld dit seizoen.

24 januari 2013 om 12:52

De laatste 5 klassiekers 3 x een onterechte penalty krijgen en 2 x onterecht rood is niet normaal lijkt mij en dat ook nogeens tegen dezelfde tegenstander.

Tuurlijk hebben wij hem ook wel eens mee maar niet tegen Feyenoord wat de meest beladen wedstrijd is. Andersom zou de hel losbarsten met uitspraken azoals Ajax=knvb enz.

Volgens mij ontsnapte hij gedurende de wedstrijd aan een aantal zekere kaarten ! Beroerd gevloten en ja.. die penalty was daar ook weer een voordeel van. Dat hij een schorsing heeft, heeft hij op basis van de wedstrijd zeker wel verdiend !

24 januari 2013 om 08:42

Waar praten we over? Over een onterechte beslissing die er voor zorgt dat we een belangrijke speler tijdens een zware uitwedstrijd missen. Dat van Rhijn die tweede kaart "verdiende" is niet zo'n gekke gedachte, maar zoals hier boven al gezegd is had die schwalbe van Boetius ook zijn tweede geel moeten zijn. Dat er niks meer aan te doen valt vind ik geen reden om het er dan ook maar niet meer over te hebben.

24 januari 2013 om 12:19

Phoenix,

Onterechte beslissingen waren daarvoor al gemaakt, ook bijvoorbeeld het natrappen van Van Rhijn op Boetieus toen er geen bal in de buurt was, dat moment had hij al direct rood moeten hebben en dan hadden al die andere dingen tussen Van Rhijn en Boetieus niet eens voorgevallen, Boethiues speelde Van Rhijn gewoon weer letterlijk van het veld.

Frtorres heeft gewoon gelijk, dit is mosterd na de maaltijd, je doet er geen reet aan

24 januari 2013 om 12:41

Justbecause,

Vreemd dat Boëtius maar 1 goede voorzet kon geven en éénmaal op doel schoot. En dan las ik dat Boëtius de beste Feyenoorder was in die wedstrijd.

24 januari 2013 om 12:56

Justbecause,

Ik vond het zeker geen directe rode kaart, maar had inderdaad wel geel kunnen zjn. Ga ook niet lopen huilen over de schorsing, maar het feit dat je er geen reet meer aan kan doen is imo. geen reden om het er dan niet meer over te hebben. Wat doen we anders hier op vz? Vandaar mijn reactie op Frtorres.
Over je andere punt; van Rhijn had het wel lastig met Boetius (goede speler trouwens), maar van het veld gespeeld? Volgens mij zeker niet; dan had Boetius veel vaker gevaarlijk moeten worden. Daarbij vond ik van Rhijn in balbezit iig goed spelen. Moet wel zeggen dat ik in het stadion, achter het goal, in niet een hele nuchtere toestand een beetje een scheef beeld van de wedstrijd zou kunnen hebben..

Leuk dat zo'n kerel dat zegt, maar je hebt er niks aan. Waarom gebruikt hij juist de situatie van van Rhijn juist niet om de discussie voor een video-scheidsrechter weer op te laaien. Hij geeft zelf al aan dat hij de beelden een aantal keren moest bekijken om het goed te beoordelen. Dit zijn dan ook nu juist de situaties dat een video-scheidsrechter uitkomst kan bieden!!
Ik snap niet dat er op dit vlak niet vaker naar andere sporten, zoals hockey, wordt gekeken. Daar wordt het fenomeen video-scheidsrechter alom geprezen.

Van Rhijn had al eerder met een directe rode kaart eraf gemoeten. Doe daar dan ook wat aan Knvb.

24 januari 2013 om 08:35

Nog los van het feit of het waar is dat van Rhijn er eerder met rood had af gemoeten (kan je van Boetius ook zeggen), dat de Knvb hier "ook" wat aan moet doen is natuurlijk onzin aangezien ze aan deze onterechte kaart helemaal niks (kunnen) doen. van Rhijn is gewoon geschorst tegen Vitesse dus jouw verongelijkte reactie slaat als een tang op een varken.

24 januari 2013 om 09:03

Ik wist niet dat een varken er iets mee te maken had. Behalve dat een varkenovertreding was van van Rhijn. Hij mag wel een paar wedstrijden extra geschorst worden door zijn overtreding waar hij geen kaart voor kreeg. Ik hoop dat de Knvb daar iets mee doet, want dat hoort gewoon niet op het voetbalveld thuis.

24 januari 2013 om 09:15

Oei, dit wordt lastig zie ik.. Varkens hebben er inderdaad niets mee te maken, net zomin als bijvoorbeeld hoge bomen iets met Ajax te maken hebben. Dat van Rhijn misschien wel een tweede geel verdiende kan ik nog in meegaan, maar een paar wedstrijden extra schorsen lijkt me wat overdreven; zo verschrikkelijk was het niet. Wat vond je trouwens van Strootman's fysieke aanpak van de scheidsrechter na de volledig terechte rode kaart van Pieters? Ben benieuwd.

24 januari 2013 om 10:16

Wat Strootman deed vond ik niet kunnen. Hopelijk is je nieuwsgierigheid nu bedwongen. Jij kijkt misschien door een Ajaxbril, maar van Rhijn hoort op basis van die zware overtreding waar hij niet voor bestraft werd ook zeker 1 duel schorsing te krijgen. Vind je niet dan?

24 januari 2013 om 10:56

Ik kijk zeker door een Ajaxbril, zou niet anders willen/kunnen. Ik vind dat de overtreding waar jij denk ik op doelt hooguit een gele kaart had kunnen zijn, wat had ingehouden dat hij, net als nu, 1 wedstrijd zou zijn geschorst. Dus nee, een schorsing van een extra wedstrijd ben ik het niet mee eens.

24 januari 2013 om 10:14

Overdrijf jij even zeg. Direct rood?? Had idd al eerder zijn 2e kunnen hebben dus heb er dan ook geen problemen mee dat hij nu geschorst is.

24 januari 2013 om 12:17

Valek,

Je hebt volkomen gelijk, maar deze situaties waren beoordeelt, dus wat moet de Knvb dan gaan doen?

Maar blijkbaar zit het jou dwars, want hier gaat het over die penalty en niet over een andere overtreding. Anders kunnen we ook over Strootman praten na zijn belachelijke getrek aan de schouders van de scheidsrechter, terwijl Pieters terecht rood kreeg.

Ze moeten die regels is gaan veranderen. Dit kan toch niet wel toegeven dat die man onterecht geschorst is maar er word niks aan gedaan. En ik weet dat dit de regels zijn dus ze ook niks kunnen doen maar verander ze dan zodat je wel wat kan doen. En schors dan gelijk die smeerlap die hem deze keer eraan genaaid heeft want dit is nou zo krom. Hier heeft Ajax en die jongen wat aan dat ze het onterecht vonden goh dat vond iedereen die er naar heeft zitten kijken

Van Rhijn had die wedstrijd al meer overtredingen gemaakt dus anders had hij die 2e wel op en ander momemt gekregen. Hij had namelijk totaal veen grip op boetius. Kijk bijvoorbeeld maar nar die eerste overtreding. Vol op de enkels en daar kreeg hij ook al geen kaart voor.

Dat van Strootman vond ik ook wel vreemd. Hij trekt dje scheidsrechter gewoon weg en dat magniet. Als je al niet tegen hem mag praten waarom dan wel aan hem zitten.

Schorsing terecht! Hij had er in de 1e helft al af gemoeten(boetius)

Ricardo speelde na zijn 1ste gele kaart steeds op het randje. Hij had geluk dat die zijn 2de kaart niet al eerder kreeg. De penalty was echter onterecht en dus ook de gele kaart. Dus dan kan je concluderen dat de schorsing onterecht is.

Van Boekel heeft niet consequent gefloten in deze wedstrijd. In het geval Van Rijn geeft hij een tweede gele kaart en een strafschop, terwijl Boetius een schwable maakt. En daar had een scherp oog geen herhaling voor nodig. En als je het niet zeker weet overleg dan met je grensrechters. Voor de neus van van Boekel maakt Boetius achter elkaar overtreding, niet op de bal en van achteren, maar daar geeft van Boekel niets voor. Boetius wordt dan even vaderlijk toegesproken, zo van je bent nog jong en onervaren, dus ik zie het door de vingers. Voor iedereen die op het veld staat behoren echter gelijke regels te, gelden, ook al ben je 18 of zo!! En wat te zeggen van Schaken die een paar geniepige klappen uitdeelt aan Blind, met as duidelijk bewijs een bloedneus. Hier doet van Boekel niets mee.

Zegt de man die zelf jarenlang de ene blunder na de ander maakte.
Lachwekkend die van Egmond!

Het word wel echt erg zeg.. Bij de titel kun je al weten wat de bron is.. De telegraaf natuurlijk.. Ik kan me nog iemand herinneren die nog al vaak geel kreeg en ook onterechte daartussen dan hoor je de telegraaf niet. Stemmingmakerij

Natuurlijk was het geen penaltie, maar in de gele kaart kan ik mij nog enigszins vinden. Boetius kopt de bal lang v Rhijn, wilt op snelheid de 16 in en wordt (heel licht) aan zijn arm getrokken. Dit gebeurde buiten de 16 dus natuurlijk geen penaltie. Maar alle overtredingen bij elkaar, en dan boetius die op snelheid de 16 ingaat vasthouden kan je geel voor geven.

Verder vind ik het wel interresant dat de media het heeft over Strootman, natuurlijk was dit geel maar al die klagende ajacieden dan? Volgens mij is er een regel dat alleen de aanvoerder mag klagen. Volgens mij heeft Ajax maar 1 aanvoerder, bij de penaltie leken er spontaan een aantal aanvoerders bijgekomen te zijn.

24 januari 2013 om 09:50

@dvv20, klopt, maar Strootman pakte de scheidsrechter heel bijdehand en nogal onbeschoft bij zijn schouder, vind ik toch erger dan normaal klagen. Het kwam op mij iig nogal respectloos over. Daarnaast is er volgens mij ook een regel dat de scheids aanraken sowieso al geel is.

24 januari 2013 om 10:15

Klopt, zoals ik al zei vind ik het terecht dat Strootman geel hoorde te krijgen. Maar ik probeerde aan te geven dat er in elke speelronde niet gegeven gele kaarten zijn, die achteraf wel gegeven hadden kunnen worden. Daarom snap ik niet waarom de telegraaf alleen Strootman uitlicht.

Wat zwak om een incidentje van psv er bij te halen, er zijn zo vaak gele kaarten onterecht en kan ook wel eens zijn dat de 5e gele kaar of 2e gele kaart in de wedstrijd onterecht is.
Elke club heeft er last van.

zeer en zeer triest dat dick van egmond achteraf hier onrust gaat liggen stoken.
deze man heeft volgens mij ook een voorkeur wie er kampioen moet worden.
respect voor de scheids en grensrechter die elk moment in een wedstrijd snel moeten beslissen maar dick heeft de beelden enkele keren terug gezien en komt dan achteraf met zijn oordeel zo kan ik het ook.
trouwens wil ik wedden dat strootman volgende wedstrijd een gele en misschien wel de rode kaart krijgt want eerst was volgens de media toivonen toen van bommel en nu weer strootman de vervelendste speler in de eredivisie die volgens de media bestraft geschorst moeten worden en 9 van de 10 keer volgt de knvb deze wens.

24 januari 2013 om 12:04

Toivonen was vorige keer onbestraft weggekomen nadat hij de scheidsrechter aan zijn schouder trok, terwijl de scheidsrechter naar de plek van de overtreding wilde lopen. Dan is het gewoon logisch dat met de volgende wedstrijd een scheidsrechter daar meer op gaat letten.

Maar ik snap niet waarom jij daar zo'n probleem van maakt. Toivonen, Van bommel en Strootman zijn gewoon spelers die bekend staan dat ze af en toe net over de grens gaan, dus scheidsrechter letten dan meer daarop. Zo was het destijds ook met Suarez die vaak ging liggen en kreeg toen zelfs een aantal keren geen penalty mee, terwijl het wel zo had moeten zijn.

Spelers krijgen eenmaal hun naam tegen door acties wat niet gewenst is. En dan moet je niet met een schuldige vinger naar de scheidsrechters en/of de media wijzen. Deze spelers hebben dat gewoon aan hun zelf te danken.

Algemeen bekend, dat vaker spelers onterecht worden geschorst omdat ze twee keer geel oplopen in een wedstrijd. Wat ik dan weer niet snap is dat het bij Ajax uitgelicht moet worden (overigens de schuld van media en niet Ajax). Hier heeft iedere club wel zeker 1x per seizoen mee te maken.

Ik vind het echt onzin dat mensen vinden dat van Rhijn eerder rood had moeten hebben. Alleen omdat hij een overtreding maakt in de eerste helft waarbij hij Boetius van achter de bal ontspeelt. Daar was een waarschuwing wat mij betreft al zwaar. Dan krijgt hij geel voor een lichte overtreding en rood voor een schwalbe. In Engeland had van Rhijn niet eens geel gehad die wedstrijd maar Boetius wel rood. Ze houden daar namelijk niet van schwalbes en schoppen uit frustratie zoals in die actie dat hij twee spelers van Ajax neerhaalt.

24 januari 2013 om 10:19

Haha gast, vier de overwinning en stop met jammeren. Van Rhijn verdiende niet eens een gele kaart en Boetius rood? De eerste gele kaart was van achter op de benen, de 2e gele kaart gaat Boetius er sluw langs met een kopbal en wordt aan zijn arm getrokken (buiten de 16). De kaarten volkomen terecht, de penaltie natuurlijk onterecht.

24 januari 2013 om 11:45

Van achter op de benen? Van Rhijn staat gewoon recht op sukkel. Ga het nog eens kijken. Hij wordt helemaal niet aan zijn arm getrokken, van Rhijn houd gewoon op het juiste moment in.

24 januari 2013 om 14:32

Frix ik zat inderdaad fout. Van Rhijn kreeg een waarschuwing toen hij van achter een tik gaf aan Boetius. Zijn eerste gele kaart was Boetius hem gewoon te snel af. De tweede pakt hij hem wel degelijk vast buiten de 16, kijk op youtube: rode kaart van Rhijn, de eerste video. Hij pakt hem heel even, maar lang genoeg voor de scheids om te fluiten.

Ik ben wel benieuwd of komend weekend Ajax gaat spelen met Veltman achterin en Alderweireld als rechtsback. Of met Ligeon als vervanger van v. Rhijn.

Volgens mij pakte Van Rhijn hem gewoon bij de arm, buiten het strafschopgebied. Oftewel de rode kaart was terecht, de strafschop niet. Maar het is wel weer tekenend voor de media dat elke negatieve beslissing jegens Ajax uitgebreid wordt belicht, evenals elke positieve beslissing jegens Psv. Andere clubs worden bijna wekelijks genaaid in de anonimiteit.

Wat een gedoe is gewoon een tweede gele kaart. Als we ons nou ook al druk gaan maken over verkeerd gegeven gele kaarten blijven we bezig. Oke het is een beetje lullig hij mist een wedstrijdje kan gebeuren het is messi niet.

Ajacieden die te hoop lopen tegen een schwalbe van Boetius. Die vinden dat er een kaart is aangenaaid. Die als het om Suarez ging altijd zeiden: hij doet alles om te winnen. Echte winnaarsmentaliteit... En nu huilen over v. Rhijn en Boetius. Hypocriet hoor.... Gewoon straffen v. Rhijn gele kaat kan niet geseponeerd worden. Van Rhijn kwam al eerder weg van zijn tweede gele kaart. Zaak is klaar, over tot de orde van de dag.

24 januari 2013 om 11:48

Met dat gele kaart heb je wel gelijk. Van Rhijn heeft gewoon de pech dat de scheidsrechter het verkeerd heeft beoordeelt en daar moet je als club, speler en supporter gewoon niet al teveel aandacht aan geven.

Ook vind ik dat je niet zo moet zeuren over wat de Ajacieden nu zeggen over Boëtius en destijds over Suarez. Dat doen alle supporters van alle clubs, want jij zegt nu zelf ook dat de Ajacieden niet zo moeten zeuren over die schwalbe. men wilt eenmaal de eigen club en speler in bescherming nemen. Dat is gewoon menselijk.

24 januari 2013 om 12:28

Je kunt ook zeggen dat Ajacieden nu het recht hebben om te zeuren. In de tijd van Saurez zeurend de anti Ajacieden. Nu wij!

Boetius stelde zich bij de eerste overtreding ook geweldig aan. Hij liep kreupel daarna sprintte hij ineens weg. Daarna de schwable kortom Suarez trekjes.

24 januari 2013 om 12:39

Ja met dat kreupel vond ik wel grappig. Ik dacht even dat ik in een circus zat. Maar je kunt wel weer zien wat de zwakte is van Boëtius en dat is acteren.

Tekekend voor het voetbal dit soort belachelijke zaken. Los van het feit dat van Boekel waarschijnlijk z'n slechtste pot ooit floot. Waar waren de kaarten voor Boetius en Clasie? Met name dat moment van Boeitus, toen hij 2x achter elkaar een speler neermaaide...

Vond het absoluut geen overtreding en dus geen rode kaart voor van Rhijn. Kan in zo n geval de kaart niet geseponeerd worden

Wat een lul verhaal, van Boekel heeft de situatie maar 1 x gezien.en onze grote baas van Egmond moet het 20 keer bekijken en stil zetten en weer bekijken en dan is hij er achter dat het geen strafschop was. Hulde voor de Grote scheidsrechtersbaas.

24 januari 2013 om 11:43

Ik hoefde ook maar 1 keer de herhaling bekijken om te kunnen beoordelen dat het een schwalbe was.

Ben juist blij dat ie gegeven is.
Anders had ik er nooit zo om kunnen lachen.

Ik vind dat het geseponeerd moet worden, het was duidelijk geen overtreding maar naar aanleiding van 2 gele kaarten heeft hij toch rood gegeven, dus is hij onterecht geschorst.

Geweldig goed objectief stuk van de Telegraaf, zoals zo vaak. Wat wil de Telegraaf hier mee zeggen?
Komen ze nu ook met een stuk over v. Bommel, dat hij 3 onterechte gele kaarten heeft gekregen?
Laat deze krant zijn bril is een keer afzetten zeg.. BAH

Dat Boëtius een mooie schwalbe maakte is nu ook wel duidelijk, maar de Feyenoorder liet van Rhijn veel te makkelijk achter zich. Als Ajacied zeg ik gewoon dat wij onze cadeautjes nog wel krijgen. Dan is het zuur voor het anti Ajax kamp. Ik zeur niet meer over de twee gele kaarten. Van Egmond heeft ons nu ook verteld dat het geen penalty en rood was. De Telegraaf moet zich hier ook buiten houden. Niet goed voor hun imago. Ajax heeft gewoon lekker met 3-0 gewonnen ondanks dat Feyenoord weer een onterechte penalty kreeg. Iets wat de laatste jaren wel een traditie aan het worden is...

Mijn vizier staat nu scherp op zondag en ik ben zeker dat men dat ook bij Ajax doet. Al die overbodige provocaties hier kunnen me niet boeien.

24 januari 2013 om 15:26

@007

juistem!. Niets aan toe te voegen!. Ben het er helemaal mee eens.

Hoe kan het toch dat slechtste Nederlandse scheidsrechter ooit hier de baas is?zal wel erg bruine armen hebben die van egmond

Je kunt wel van alles de media ingooien, maar als je als club geen actie onderneemt kom je nergens..

On: Leek mij ook geen gele kaart, er was weinig contact en Boëtius ging wel erg makkelijk naar de grond.

Natuurlijk is de schorsing van Van Rhijn onterecht, maar zo vallen er elke speelronde wel een aantal onterecht gegeven gele kaarten die (uiteindelijk) resulteren in een wedstrijd schorsing.
Gelukkig voor Ajax mist Van Rhijn nu Vitesse uit. Vitesse zit in een dip en zonder Bony is het grootste gevaar afwezig. Een rechtsback zal niet het verschil moeten gaan maken in deze wedstrijd.

Over Strootman. Ja die had geel moeten krijgen. Is hij goed mee weggekomen. Zal dit seizoen heus nog wel goedgemaakt worden met een makkelijk gegeven kaart.

Penalty was onterecht, maar meneer had in de eerste helft al rood moeten hebben voor die overtreding op ik meen boetius. Volgens mij is er ook geen geel voor gegeven, dus had de knvb nog de mogelijkheid om op basis van die overtreding nog een wedstrijd meer te geven. Tekenend dat ze dat niet doen, aangezien andere spelers wel op basis van tv beelden veroordeeld worden.

Had Van Rhijn zijn tweede gele kaart toen niet gekregen was het later wel gebeurt, naar mijn idee zat het er vanaf zijn eerste gele kaart al aan te komen.

Het is eigenlijk genant en een tikje onbehoorlijk van Van Egmond om hier uitspraken over te doen. Kennelijk mag je dus gele kaarten gaan bediscussieren als de scheidsrechtersbaas het ook mag. Maar uiteindelijk zijn er maar 2 opties... of je moet als scheidsrechtersbaas zien te handelen, of je houdt je mond. De pers zoeken met dit verhaal is sneaky, wat wil je nu bereiken. In het verleden hoorde je de scheidsrechtersbazen nooit als er schwalbes of iets dergelijks waren.....

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zijn pro- ajax gevoelens niet voor zich kan houden...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren