Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hiddink legt lat hoog en denkt aan Bazoer voor nationale ploeg Curaçao

Laatste update:

Guus Hiddink wil als bondscoach een zo sterk mogelijk selectie samenstellen voor Curaçao en in dat kader kijkt de ervaren oefenmeester goed rond in de Eredivisie. Onder meer Richedly Bazoer, Ricardo van Rhijn en Vurnon Anita staan op het lijstje van de voormalig trainer van onder meer PSV. In Goedemorgen Eredivisie legt Hiddink de laatste stand van zaken uit rondom het nationale elftal van Curaçao.

"Er zijn veel Nederlandse jongens en er zijn er een aantal op zeer jeugdige leeftijd die zitten nog te denken van: Of ik zit bij Jong Oranje of er tegenaan of ik zit misschien tegen Oranje aan", stelt Hiddink zondagochtend bij ESPN. "Die moeten gaan nadenken of ze kiezen voor Oranje. Prima, dat vind ik ook heel plausibel. Als dat niet zo is, moet je kijken van 'Goh, ik val buiten de boot binnen de selectie van 23 spelers of buiten de voorlopige selectie van 35 spelers'. Bij Jong Oranje zitten er een paar en er lopen er nog een paar rond die niet bij Jong Oranje zitten. Die moeten na gaan denken of ze tot in de eeuwigheid wachten om bij Oranje te komen."

"Doel jij dan op Riechedly Bazoer?", vraagt analist annex verslaggever Hans Kraay junior zich af. "Bijvoorbeeld", is het duidelijke antwoord van Hiddink. "Die moeten na gaan denken. Kijk, als er dadelijk voor Oranje wordt gekozen, prima. Geen probleem. Maar er zijn een aantal jongens die veel voelen voor Curaçao, ook één of twee die dat iets minder hebben. Maar in principe moet je kijken van 'Goh, ik heb dadelijk geen kans bij Oranje, nou dan is er nog een tweede route'. Ik kan begrijpen dat ze de eerste keuze maken voor Oranje, dat begrijp ik." Presentator Milan van Dongen wil vervolgens meer weten over het selectiebeleid van Hiddink: "Zijn er al spelers die in maart erbij komen waar we het nu nog niet van weten?"

"Dan zouden zij het ook nog niet weten, dus dat ga ik niet vertellen", houdt Hiddink een slag om de arm. Kraay junior schuift vervolgens Anita en Van Rhijn naar voren, die net als Bazoer al voor het Nederlands elftal zijn uitgekomen. "Maar jij zoekt naar een soort dispensatie, klopt dat?", vraagt de analist aan de bondscoach van Curaçao. "We zijn een beetje aan het onderzoeken bij de FIFA. Er zijn wat regels, maar het is nog niet helemaal duidelijk, dat zijn we aan het onderzoeken. Of die spelers ook in aanmerking komen. Die hebben, ik weet het niet uit mijn hoofd, al twee of drie interlands gespeeld. Of ze die gespeeld hebben op 21 of 22-jarige leeftijd, dan kan er eventueel dispensatie komen", zo besluit Hiddink.

Bazoer lijkt sowieso over te kunnen stappen, daar hij tot dusver alleen nog maar oefeninterlands heeft gespeeld voor het Nederlands elftal. Remko Bicentini, de voorganger van Hiddink als bondscoach van Curaçao, gooide in 2019 al een lijntje uit naar de middenvelder van Vitesse. Bazoer nam het aanbod van twee jaar geleden in beraad, maar een definitieve overstap naar de nationale ploeg van Curaçao bleef uit. De middenvelder is dit seizoen één van de revelaties in de Eredivisie en bondscoach Frank de Boer houdt hem met het oog op het EK van deze zomer nauwlettend in de gaten.

Zie jij Riechedly Bazoer voor Curaçao kiezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Persoonlijk denk ik dat Bazoer nog hoop heeft op het Nederlands elftal en dat zou ik zeker terecht vinden op basis van dit seizoen. Hij is ook pas 24 hè. Hij kan als verdediger en als middenvelder uit de voeten en dat maakt hem des te interessanter voor Frank de Boer. Als Bazoer al 29 was geweest was het misschien een anders verhaal. Maar als hij zo doorgaat, dan komt die oproep van het NL elftal vanzelf. En een mooie transfer ook.

31 januari 2021 om 11:49

Ik denk inderdaad dat Bazoer nog wel de hoop heeft op Oranje. Ik zou alleen niet zo goed weten op welke plaats hij meteen in de basis (of daar tegenaan) zou kunnen staan

31 januari 2021 om 12:25

Kolarov.

Bazoer zal zelf best hoop hebben. Maar ik vind dat onrealistisch. Is bij Ajax na een stormachtig begin zwaar door het ijs gezakt. Heeft daarna overal laten zien niet goed genoeg te zijn en doet het nu, als libero in een vijfmansdefensie, heel erg goed. Maar dat hij als middenvelder én verdediger 'goed uit de voeten kan' vind ik in dat verband iets te frivool gesteld. Op het middenveld hebben we Frenkie, Wijnaldum, Vdbeek, Klaassen, De Roon, Propper, etc. etc. Die allemala een streepje voor hebben. Achterin speelt oranje met vier verdedigers. Niet met vijf. En me De Ligt, De Vrij en Van Dijk hebben we al drie Cv's die aantoonbaar beter zijn dan Bazoer.
En mijn allerbeste argument: Riechedly Bazoer ligt niet goed bij Frank de Boer.
Mij lijkt die hoop van Bazoer dan nergens op gebaseerd. Uiteraard kunnen dingen een wendig krijgen of kunnen blessures parten gaan spelen. Maar vooralsnog als alles blijft zoals het is, zit het er niet in voor Bazoer.

31 januari 2021 om 13:04

Klopt! Maar waarom gaat Nederland niet weer 5-3-2 spelen? Ik denk dat dat toch de beste formatie is voor Nederland momenteel. We hebben gewoon de beschikking over veel goede verdedigers en voorin is de spoeling simpelweg dunner.

Centraal: Van Dijk, De ligt en Bazoer.
Backs: Wijndal en Denzel
Middenveld: Frenkie, Gini en Donny.
Aanval: Depay en Malen.

Keepers vind ik lastig. De vorm gaat dat bepalen.

Andere spelers die mee moeten mits fit zijn: De Vrij, Aké, De Roon, Bergwijn, Berghuis, Koopmeiners, Weghorst, Blind en voor mij ook Gravenberch.

Al met al heb je dan een fysiek en conditioneel sterk elftal. Op de plek van Bazoer kunnen dan ook Koopmeiners en Blind spelen als libero. Zij beschikken ook over een goede lange bal.

Ik hoor graag wat mensen hiervan vinden.

31 januari 2021 om 14:16

Is best een aardige suggestie. Punt is alleen, denk ik, dat je tegen mindere opponenten lastig speelt in een 5-3-2. Maar het zou mij goed lijken om als oranje zijnde diverse systemen in je arsenaal te hebben. Dan kan je dat aanpassen naar gelang de tegenstander.
En in dát geval kan Bazoer inderdaad een rol spelen. Als soort libero met het monsterduo Van Dijk/de Ligt als zijn companen.

31 januari 2021 om 14:30

Maar achter De Ligt, De Vrij en Van Dijk zitten toch ook nog verdedigers? De vraag is of Bazoer minder is als die spelers want de drie die jij noemt zijn wereldtop, wat daar achter zit niet

Ik moet bij Bazoer toch altijd denken aan het interview dat ik las over hem bij zijn overstap van PSV naar Ajax: “ze (psv) zien in mij een verdediger en Ajax ziet mijn kwaliteiten als middenvelder. Zie nu, jaren later waar hij speelt bij Vitesse en waardoor hij in beeld is bij oranje. Wat als hij bij psv was gebleven als verdediger.....

31 januari 2021 om 11:55

Dan was hij waarschijnlijk dezelfde moeilijke jongen geweest tot ongeveer dit punt. Hij is nu 24 als hij zo doorgaat en zn hoofd erbij houd (mentaal) kan hij alsnog een grote worden (europese subtop) Als als , aan zn talent ligt het nietEen stap naar Ajax of Psv en daar 3 jaar top presteren dan is hij 27 en dan kan hij alsnog naar een mooie buitenlandse club.

31 januari 2021 om 11:55

Eigenlijk hadden ze allebei gelijk als je ziet hoe veel Bazoer inschuift

31 januari 2021 om 11:56

Totaal anders. Speelt meer als libero, dus heeft veel de vrijheid etc om in te schuiven. Dit kan ook omdat Vitesse een 3412/343/352 hanteert. In een defensie met 4 man had hij die vrijheid nooit gekregen. En defensief is hij gewoon nog steeds erg zwak.

31 januari 2021 om 13:32

Defensief misschien zwak omdat hij daar pas sinds dit jaar weer speelt sinds de PSV jeugd. Als hij verdediger was gebleven, was hij verdedigend beter geworden. Aan de andere kant, als hij niet naar het middenveld was gegaan, had hij zijn voetballende kwaliteiten minder kunnen ontwikkelen.

31 januari 2021 om 14:20

ruben
Ik vind juist dat het een grote fout is geweest om hem persé op het middenveld te moeten laten spelen. Want van die ontwikkeling van zijn voetballende kwaliteiten is het gewoon nauwelijks tot eigenlijk niet gekomen! Zie mijn eerdere bijdrage. Ballen brengen in plaats van passen, veel te veel lopen met de bal, geen goede looplijnen, niet weten waar de derde man is, etc. etc. Daarom is hij ook in feite overal 'mislukt'. En feitelijk gezien zijn zijn 'voetballende kwaliteiten' vooral het opstomen met de bal aan zijn voet van achteruit. Dat gaat over fysieke kwaliteiten vooral en niet voetballende. Soms als ik Bazoer dit seizoen zie voetballen moet ik aan Ruud Gullit denken in het begin van zin PSV periode. Die speelde toen ook als Libero. Met Ivan Nielsen naast zich als voorstopper. Wat dus betekende dat Gullit in feite kon lopen en gaan en staan waar hij wilde en die stak dan soms met bal aan de voet met grote passen dat midenveld over. Bazoer zie ik dat ook vaak doen.
Maar nogmaals, dat gaat niet over pure voetballende kwaliteiten.

31 januari 2021 om 12:12

klopt , maar toch komt hij nu ook vaker op het middeveld hij was bij ajax goed in de jeugd in een 2 mans defensie, je moet dan wel veel de bal hebben hij is redelijk creatief , en kan in potentie een erg goede speler zijn .

31 januari 2021 om 12:21

Tja, wat als hij de mentaliteit van een Gravenberch had en bij Ajax was gebleven? Beetje koffie dik kijken vind je niet?

31 januari 2021 om 12:35

cheesie.
Ja, klopt inderdaad. Ik zeg al een jaar of vier, vijf dat Riechedly Bazoer een eigenwijze doerak is, omdat hij alles heeft om als CV te spelen en niets om als middenvelder een hoog niveau te halen.
Als je goed naar zijn spel keek, destijds bij Ajax, dan kan je direct zien dat hij eigenlijk álle skills mist om een topper te worden op het middenveld. Hij is een postbode voetballer. Brengt ballen in plaats van ze te passen, zijn loopacties zijn niet goed, hij schat vaak verkeerd in waar hij moet staan. Hij deed het in zijn eerste paar wedstrijden geweldig, maar dat kwam vooral dor zijn enorme athletische vermogen en zijn goede schot. Dan ziet het er al snel indrukwekkend uit. Maar het is echt niet voor niets dat hij al na een goede periode van vier maanden door De Boer op de bank gezet werd. De Boer had dit allemaal allang gezien. En daarna heeft hij ook niets meer laten zien als middenvelder. Ook niet bij Utrecht.
Nu hij zijn fysieke kwaliteiten goed in kan zetten in een vijfmansdefensie en hij dus geen directe tegenstander heeft, snap ik dat hij nu excelleert. Mijn vraag is en blijft hoe hij het zou doen bij Vitesse in een viermansdefensie. En tot die tijd ben ik voorzichtig met Bazoer.
En voor wat betreft je vraag wat er gebeurd zou zijn als hij was gebleven bij Psv? Zullen we nooit weten. Ik voorspelde destijds dat Bazoer, als hij gebleven was, ook al veel en veel eerder zijn debuut in het betaalde voetbal had gemaakt. Bazoer heeft na zijn vertrek naar Ajax ruim meer dan een jaar in Jong Ajax gezeten voordat hij pas debuteerde in het eerste. In die periode had PSV hele matige Cv's. Dikke kans dat hij volop kansen had gekregen bij Psv, als CV! En hoe het daara was gelopen? We zullen het nooit meer weten.
Einfin, de jury is still out qua Bazoer.

31 januari 2021 om 13:21

Hij wilde voor zijn kansen als middenvelder gaan en dat kon bij Psv niet. Toen hij bij Ajax in het eerste kwam speelde hij geweldig, werd opgeroepen voor Oranje en zelfs Barcelona werd al genoemd. Dat was wat snel, maar zo gaat dat. Kijk maar naar Gravenberch. Of hij echt tekort schiet als middenvelder betwijfel ik. Positioneren kun je leren en postbode spelen kun je afleren, kijk maar naar Wijnaldum. Hij heeft niet de gave van Ziyech, maar verder beheerst hij vrijwel alles. Toen hij op de bank kwam bij Ajax, eerst onder de Boer en daarna onder Bosz, wilde hij gelijk vertrekken en ging hij naar een club waar hij er direct moest staan en daarna bij Porto idem dito. Als hij geduldiger was geweest had hij zich bij Ajax verder kunnen ontwikkelen en was hij wellicht al een topspeler geweest. Jammer dat het zo gelopen is, maar het is nog niet te laat voor hem.

31 januari 2021 om 15:31

Bvdp
"hij wilde voor zijn kansen als middenvelder gaan en dat kon bij Psv niet."

Bij PSV hadden ze allang gezien waar de Ajaxscouts, jij, ik en de rest, in de jaren ná zijn stormachtige debuut allemaal achter gekomen zijn.
Het vergelijk met Gravenberch zie ik niet. Gravenberch heeft wél de skills die een middenvelder nodig heeft en die Bazoer dus mist. Dat hij al die dingen kan leren of had kunnen leren is deels waar maar deels niet. Bepaalde specifieke kwaliteiten heb je, of heb je niet.
Nee, ik denk echt dat hij een mooie carriere als CV is misgelopen. Al kan hij de komende seizoenen mijn ongelijk nog bewijzen natuurlijk.

31 januari 2021 om 20:40

Als je naar het verloop van zijn carriere kijkt heb je helemaal gelijk. Speculeren over hoe het eventueel had kunnen lopen heeft verder geen zin.

Ik trek geen vergelijk met Gravenberch qua kwaliteiten, maar dat ze op jonge leeftijd al grote indruk maken en dan al erg snel in verband worden gebracht met clubs als Barcelona terwijl ze daar nog lang niet aan toe zijn.

Ik snap wel dat Bazoer in de gaten wordt gehouden voor Oranje maar ik denk ook dat Bazoer het niet gaat redden in Oranje. Hij speelt goed als centrale verdediger omdat er nog 2 goede mandekkers naast hem staan. Bazoer is in een systeem met 3 centrumverdedigers de vrije voetballende verdediger. Oranje speelt met 2 centrale verdedigers waardoor hij meer een echte verdediger wordt en dan is hij denk ik wel kwetsbaar dat is punt 1. Punt 2 is dat ik indien iedereen beschikbaar is ik wel 5 of 6 centrale verdedigers kan opnoemen die momenteel beter zijn dan Bazoer

31 januari 2021 om 13:06

Als centrale verdediger zou ik hem ook niet proberen, maar als teruggetrokken 6 naast Frenkie kan het best een mooi, dynamisch duo worden.
Hij leert als cv steeds beter zijn momenten te kiezen (niet als een kip zonder kop aanvallen) en dat kan hem hele waardevolle inzichten opleveren op de 6. Nederigheid is key voor het verdere verloop van zijn carriere imo.

Opzich heeft Curacao toch wel best een elftal met potentie. Stel ze weten inderdaad een topper als Bazoer binnen te hengelen. Combineer dat met ervaren spelers als Leandro en Juninho Bacuna, Martina, Room en verder wat spelers uit rechterrijtje eredivisie en je hebt misschien het derde beste elftal van Noord en Midden Amerika.

Bazoer is natuurlijk de held van Curacoa als hij hapt. Wat Hiddink betreft viel het mij o dat hij weigerde om de naam uit te spreken van de man wiens baan hij, ondanks een gentleman's agreement, inpikte.
Hij ging toch aan de slag, ondanks dat deze man en de bond nog geen goede financiele regeling hadden getroffen. Hij beschouwt de baan ook als vakantiejob, getuige het feit dat hij gen contract ondertekent.
Hij brengt het nu alsof dit in het voordeel van Curacoa is, maar het is meer in zijn voordeel. Als iets hem niet bevalt, stapt hij gewoon op.
De namen die Hans Kraay noemde, een man die zijn huiswerk heel goed doet, moeten Curacoa toch ver kunnen brengen, wie er ook voor de groep staat.
Beenhakker deed het met een ander team met zwakkere spelers

Is hier iemand die uit curaçao komt? Wat vind je hier nou van? Allemaal spelers met wel de roots maar eerst de motivatie om voor oranje te spelen. Lukt dit niet dan is het curaçao een optie. Ik persoonlijk zou dit echt naar vinden als dit bij oranje gebeurd. Al heb ik iets makkelijker praten aangezien nederland wel vaak toernooien haalt

Van Rhijn???? Heb je die bij ons zien spelen???
Die komt nog te kort voor Curaçao...

Maar wel leuk als we een leuk Curaçao te zien krijgen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren