Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Waterreus doet net alsof hij insider is, maar hij komt nooit meer bij PSV'

Laatste update:

Tiny Sanders heeft stevige kritiek op het optreden van analist Ronald Waterreus. De oud-doelman van PSV wordt regelmatig uitgenodigd door het televisieprogramma Studio Voetbal. Afgelopen weekeinde meldde hij dat de visie van PSV niet langer dan een seizoen lijkt te duren.

/

"Hij doet alsof hij insider is, maar komt hier nooit meer", benadrukt de algemeen directeur van PSV donderdag in het Eindhovens Dagblad. De sportbestuurder spreekt ook de uitspraken van Waterreus tegen. "Volstrekte onzin."

Hoewel PSV maar één punt minder heeft dan de gedeelde koplopers FC Twente en Vitesse, presteert het team van Dick Advocaat de laatste weken moeizaam. De toppers tegen Ajax en Vitesse gingen verloren en donderdag neemt men tegen Napoli reeds afscheid van het toernooi om de Europa League.

Ronald Waterreus is een goede analist

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iets dat we eigenlijk al wisten, maar nu nog maar eens bevestigd krijgen. Waterreus praat bijna alleen maar onzin, en voegt weinig toe aan Studio Voetbal. Ook al ben ik Psv-er, ik erger me regelmatig wanneer hij aan het woord is.

6 december 2012 om 08:47

Ik begrijp niet waarom deze beperkte keeper en praatjesmaker uberhaupt door Studio Voetbal is uitgeroepen als analyst?! Vind zichzelf onwijs uitgesproken, maar trapt alleen aar open deuren in. Heeft ook een enorme irritatiefactor. Voetbalanalysten hebben altijd voor en tegenstanders maar Waterkneus en Arno Vermeulen zitten er alleen maar voor zichzelf, want werkelijk nikemand zit op ze te wachten...

6 december 2012 om 14:40

10 jaar op rij keeper van Psv, daarna Manchester United en Rangers met daarbij nog wat optredens in het NL elftal. Dat hij nu onzin uitkraamt neemt niet weg dat het gewoon een fatsoenlijke keeper was natuurlijk. Dat doet niets af aan zijn prestaties.

6 december 2012 om 15:29

Beetje gevalletje Hans van Breukelen. Daar komt ook geen zinnig woord uit. Snap niet wat de NOS in hem ziet. Zat andere Pvs-ers die wel iets meer kunnen vertellen. Berry van Aerle ofzo...

6 december 2012 om 16:07

@westend Bij PSV betere keepers eruit geblufd en vooral in de basis omadat ie zo goed in de groep lag. PSV haalde niet voor niks steeds nieuwe keepers, niet omdat waterreus zo'n superman was. 3e keeper bij het NLs elftal, Rangers stelt serieus geen f*ck voor en het was Man City Voor de oliesjeks toen ze nog middenmotor waren... Dus alsjeblieft, doe nu niet alsof ie wat voorstelde als keeper...

6 december 2012 om 18:03

Clarkkent2

Zoals jij het stelt lijkt wel alsof Waterreus nooit een bal heeft tegen gehouden! Beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn....

Tiny is gewoon op zijn pik getrapt dat dit soort Iconen (waterreus ligt nog best goed bij de achterban in Eindje) zijn falend beleid op de korrel nemen...

Zeg eens, Tiny heeft het imago van zijn club niet echt verbeterd of wat?

6 december 2012 om 20:21

Waterreus bij Man Utd? In je dromen of voetbalspelletjes misschien, maar deze man was nie bij Man Utd. Zat wel bij Man City... Maakt dat em ineens een wat minder fatsoenlijke keeper... Werd er trouwens ook nooit gewaardeerd bij psv. Elke keer werd hij weer 2e keeper, omdat ze bij psv zonodig een nieuwe moesten aantrekken. Alleen keepte hij ze er weer uit, haha. Misschien kraamt ie daarom wel zoveel onzin uit over voetbal en psv. haha

6 december 2012 om 23:40

@knutbal

Falend beleid???? die man heeft PSV financieel gezond gemaakt en een goede reorganisatie doorgevoerd, hij heeft weer voor rust gezorgd en is de beste "aankoop" van PSV geweest sinds jaren...

6 december 2012 om 09:20

Omdat hij blijkbaar de enige pro-psv'er is die wil proberen om Ajax TV (studio voetbal) te compenseren met een PSV stem erbij. Jammer genoeg gaat dat niet lukken, aangezien hij nauwelijks goede argumenten gebruikt. Ook ik als Psv'er vind hem geen goede analyticus, maar dat volk wat daar nog meer zit, vooral Jack en die 2 muldertjes zijn al helemaal erg en anti-psv. Genoeg redenen voor mij om niet meer naar dat programma te kijken.

6 december 2012 om 10:44

Ik dacht dat wij( Feyenoorders ) de enige waren die Studio Voetbal een enorme Pro Ajax show vonden...
Maar als Jullie al ontevreden zijn.... wat moeten wij zeggen.
afgelopen week kregen Feyenoord welgeteld 1 Min en 37 sec aandacht.
Toen werd V Halst snel afgekapt door Jack.... want ze hadden haast.

On... Waterreus is inderdaad samen met Mulder inderdaad erg waardeloos als Analist.
Dan komt er uit Vermeulen nog meer zinnige teksten dan uit die 2

6 december 2012 om 13:13

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er keer op keer zo weinig tijd aan Feyenoord wordt besteed in vergelijking met andere clubs. Daar betaal je dan belasting voor.

Als die Murdock met Fox een beetje slim is maken ze een ander praatprogramma op de zondagavond dat wat minder gekleurd is en een aantal echte analysten in plaats van die wijsneuzen. Ik denk dat ze zonder veel moeite aardig wat kijkers van Studio Ajax af kunnen pakken. Ik denk dat ik niet de enige ben die het kijkt omdat er verder niks anders op tv is en niks over voetbal.

Volgensmij is van Gelder vergeten, of de hele NOS zelfs, dat Feyenoord samen met Ajax de grootste doelgroep is wat betreft voetbal.

6 december 2012 om 13:42

Studio Voetbal is een draak van een programma, ik ben voor Ajax maar kan er nog steeds niet van genieten, kun je nagaan.

6 december 2012 om 13:44

Heel simpel: men wilde destijds een Psv-er met voetbalverstand trachten binnen te halen. Cocu kon niet en vervolgens kon men niemand anders vinden. Toen dacht men dan maar iemand met een Psv-achtergrond binnenhalen en dat werd dus Waterreus. Die had tenminste ook contacten met Van Bommel. Erg blij zal men niet zijn geworden.

Ik zou willen zeggen Jack (wat een kwal is dat), Arno Vermeulen (totaal geen voetbalkennis) en die "psv-er" er uit en een man met een Feyenoord-achtergrond er in. Maar wie? Johan Boskamp?

Studio Voetbal: Ajax-show.
Voetbal Internat: Feyenoord-show.

De kleine clubs komen er wel zeer bekaaid af !

6 december 2012 om 14:32

@ Teunteun

Dat Studio Voebtal meer Studio Ajax is al zolang acherhaald. Jack van Gelder laat duidelijk vaak horen het niet te lang over Ajax te willen hebben. En in tegenstelling tot wat velen denken is hij niet eens een Ajacied ! Dan hebben we nog Youri Mullder die net zo kortzichtig is als Watereus en totaal tegen geen enkele vorm van kritiek kan als het over Twente gaat. Dan hebben we nog Jan Mulder die de (vage) romanticus uithangt, Arno Vermeulen is al helemaal een eerste klas prutser. De enigste persoon die aan tafel serieus en objectief over voetbal praat is van Halst. Dus hoezo Studio Ajax, triest hoe beeldvorming zolang door kan blijven gaan terwijl de huidige realiteit zo ander is.

6 december 2012 om 17:01

Dat meen je toch niet serieus Afca_leeds? Iedere objectieve kijker ziet dat het voor 80% over Ajax gaat en dat Jack een tent in z'n broek krijgt als het over Eriksen of Vischer gaat. De opmerking dat het Ajax TV zou zijn bestaat misschien al lang, mara is nog steeds van toepassing. Met deze huidige opstelling zal dat ook zo blijven.

6 december 2012 om 19:07

Helemaal mee eens, er is inderdaad een periode geweest dat het te veel over Ajax ging. En dat is al tijden niet meer zo, ik (ajacied) vind nu zelfs vaak dat er wel ietsje meer aandacht aan gegeven mag worden, er zijn zat uitzendingen geweest dat Ajax alleen in de altijd leuk in elkaar gemonteerde samenvatting van het weekend in beeld komt. Zoals jij ook aangeeft kapt van Gelder het tegenwoordig ook wel af, en Mulder is als oud Ajacied juist bijna altijd negatief over Ajax.

6 december 2012 om 20:42

Sorry hoor.... Jack kan dat wel laten horen, maar daar gaan ze heen omheen.
want Ajax bijvoorbeeld tegen Roda moeten... gaan ze gewoon zogenaamd over Roda Praten...en dus vanzelf weer over Ajax.
En het is misschien minder geworden,. maar nogsteeds onevenredig veel tenopzichte van bepaalde clubs.
ik ben ook niet echt Fan van VI, maar daar zijn ze over iedereen even negatief..hahaha

en als jullie vinden dat Ajax weinig(haha) aandacht krijgt... Ga dan serieus kijken hoeveel aandacht de andere clubs die bovenaan staan krijgen.
dan zul je zien.. dat Ajax er altijd heel goed vanaf komt.

6 december 2012 om 09:49

Het voordeel van Waterreus is dat na twee minuten al duidelijk is waar hij staat. Er zijn genoeg analisten die claimen objectief te zijn terwijl hun subjectiviteit voor de kijker overduidelijk is.

Wat mij opvalt is hoe Sanders hier een ras-psv-er na één keer kritiek keihard "kalt stellt". Weer een teken dat het "warme Psv" iets van het verleden is.

Voor de PSV supporters misschien moeilijk om te zien of om te verteren maar er zijn al teveel dingen gebeurd die dit bevestigen.

6 december 2012 om 10:56

Moet je niet wat meer bij de club betrokken zijn om daar een oordeel over te vellen? Jij komt nooit op de Herdgang en baseert vanuit artikels op voetbalzone dat de authentieke sfeer die er nog wel degelijk hangt verdwenen is.

6 december 2012 om 13:52

Je bedoelt waarschijnlijk de al lang achterhaalde "old fashioned-sfeer."

Hoe weet jij trouwens dat @greece Hero nooit op de Herdgang komt? En mocht dit wel het geval zijn, dan heeft hij 100% gelijk.

6 december 2012 om 21:46

Ha PSV Helmond, het is even geleden dat ik op de Herdgang geweest ben, maar ik ben er wel een paar keer geweest met maten die voor PSV zijn.

Er hing altijd een gezellig Brabants sfeertje, hoe het nu is kan ik niet weten. Wat ik wel lees in de kranten (vandaag Sanders in het AD) brengt mij tot het standpunt dat Sanders en Brands met het "managen" en "professionaliseren" dit soort zaken aan het kapotmaken zijn.

Zeker als ik op voetbalzone van PSV supporters lees dat Waterreus veel op de Herdgang loop, dan denk ik dat Sanders teveel achter zijn bureau in het Philips stadion zit.

Je hoeft geen insider te zijnn om te zien dat PSV geen visie heeft maar van seizoen tot seizoen leeft.

6 december 2012 om 10:12

Precies, hij is er nooit en weet het toch beter dan Tiny Sanders die er waarschijnlijk elke keer bij is. Soms moet je afstand nemen om een beter overzicht te hebben... dat zal het zijn!

6 december 2012 om 13:54

Het zou aardig zijn als Tiny Sanders in andere situaties net zo snel zou reageren !

6 december 2012 om 15:27

Kennelijk wel anders zou je dit niet zeggen.

Haha heb ik nog weer een extra reden om Waterreus niet serieus te nemen

Geweldige poll ook. Ik heb nog nooit zo'n waardeloze analist op tv gezien, ja Arno Vermeulen dan.

Waterreus heeft op geen enkel moment een mening, behalve als het over Psv gaat, ook dan heeft hij eigenlijk geen mening, maar lult gewoon en beetje dom in de ruimte. Heeft voetbalinhoudelijk nooit iets te melden, kan zijn statements op geen enkele manier beargumenteren en lijkt zichzelf en beetje als psv-historicus te zien. Daarnaast heb ik bij Waterreus altijd het idee dat hij zijn mening niet geeft, maar gewoon een ander standpunt inneemt dan een ander aan tafel, om maar te kunnen discussieren. Ronald spreekt zichzelf op een zondagavond gemiddeld zo'n 12x tegen.

De combinatie met Jan Mulder maakt het voor mij ondragelijk om naar te kijken, 2 volwassen mannen die continu door elkaar heen zitten te praten, zich nooit kunnen vinden in de mening van een ander, en zichzelf helaas ook nog eens serieus nemen.

6 december 2012 om 08:51

nou jan mulder en van gelder zijn natuurlijk nog veel stuitender door hun overduidelijke clubvoorkeur. Vooral van gelder kan nooit objectief zijn, terwijl mulder volgens mij zelfs een psychische afwijking heeft. Die man vertelt echt alleen maar onzin, nergens op gebaseerde verzinsels en een eigen mening die kant noch wal raakt. En dan heb je nog van der gijp, die zichzelf analist noemt maar dat natuurlijk niet is. Een derderangs voetballer die zich beperkt tot niveauloze grappen en verzonnen anekdotes over zijn eigen hele matige carriere.

6 december 2012 om 14:03

Van der Gijp, zit die dan niet in RTL VI?

"een derderangs voetballer" die, als teamgenoot van Ruud Gulit, een tijdje in een derderangs club heeft gespeeld

6 december 2012 om 08:52

Van der Gijp praat door veel mensen heen, maar Jan Mulder slaat echt alles. Die dramt de hele tijd zijn eigen mening door, tot het genante toe.

Als ik Waterreus was, zou ik lekker stoppen met analyseren, want daar heeft deze ex-keeper weinig verstand van.

6 december 2012 om 12:39

Het is wel opvallend dat de "eigen mening" van Jan Mulder altijd het tegenovergestelde van degene die tegenover hem zit (wie dat ook mag zijn).

Nederland heeft gewoon geen goede analisten. Kjk naar Mulder, Van Halst, René (de clown) van der Gijp en Ronald Waterreus, gewoon helemaal geen analisten, die iets toevoegen.

Maar zolang je mensen voor de gek kunt houden (en dan met name Psv'ers door René van der Gijp) ben je in voetbalkijkend Nederland een hele goede.

Hoe krom denken wij inmiddels in Nederland?

6 december 2012 om 08:42

En het dan vervolgens raar vinden dat er geen respect is voor de tegenstander, publiek en scheidsrechters.

6 december 2012 om 08:56

@limboguy Ben het niet met je eens. Ik vind namelijk Perez wel degelijk een goede analist. Vaak wel alleen te zien op Eredivisie Live. Hij spreekt eerlijke taal met inhoud.

Waterreus is gewoon altijd een vervelend mannetje geweest met maar één prioriteit: zichzelf. Al het andere en iedereen buiten zijn zeer beperkte kringetje doet er niet toe en wordt constant tot op de veters afgebrand. Het zal vast soms leuke TV opleveren, maar ik zap weg als ik zijn kop zie. Bij PSV was hij een degelijke keeper (en ook niet meer dan dat) maar ik hoop dat hij snel een baan vindt zonder camera in de buurt.

En over de visie van Psv, ach, ik denk dat er bij Sanders en Brands wel een visie is, maar dat ze die dit jaar opzij hebben gezet omdat ze perse kampioen willen worden. Ik verwacht dat ze na dit seizoen gewoon doorgaan met inzetten op een combinatie van eigen jeugd en aangekochte talenten van andere clubs. Dat met de komst van Advocaat puur voor korte termijn prestatie zou worden gegaan was te verwachten en elke kans op een prijs dit jaar ligt er nog gewoon. PSV doet gewoon tot het einde mee voor het kampioenschap.

Ik word daarbij ook een beetje moe over dat gezeur aan gebrek aan jeugd bij Psv. PSV is pas sinds een paar jaar serieus bezig met hun jeugdopleiding en als je spelers van 12/13 jaar gaat opleiden, dan duurt het nu eenmaal een paar jaar voor die in het eerste staan. Dat heeft tijd nodig en dat er nu een aantal spelers als 3e keus voor hun positie bij de selectie zitten is al een hele stap vooruit ten opzichte van de afgelopen 10 jaar. Gewoon rustig afwachten, de echte talenten bij PSV zitten nu in de leeftijd 15-16 jaar en een paar van 17-18. Het duurt dus nog minimaal 3 jaar voor er een aardig aandeel jeugd in de selectie zit.

6 december 2012 om 08:51

Bij Feyenoord duurde t na investering van bosz maar 3 jaar. Het gaat niet eom het opleiden vanndenjeugd alleen. Maar ook om het inzetten en laten groeien van de jeugd op het hoogste niveau.

6 december 2012 om 09:35

Het gaat ook over de bschikbaarheid. Bij Feyenoord werd de jeugd daarvoor ook al veel serieuzer genomen. Daarbij is de omschakeling naar jeugd bij Feyenoord natuurlijk niet gebeurd vanwege een weldoordachte visie, maar vanwege pure noodzaak. Dat dat toevallig goed uitpakte omdat er een goede lichting was en omdat Excelsior leeggeplukt kon worden is natuurlijk niet de verdienste van Bosz.

Het inzetten van jeugd op het hoogste niveau kan alleen als ze daar klaar voor zijn OF als je geen andere keuze hebt. In het eerste geval is het verantwoord en in het tweede geval kan het ook heel verkeerd aflopen.

6 december 2012 om 09:43

Excelsior leeggeplukt? Verklaar je nader. Of gooi je zomaar dingen in de lucht zonder de feiten te kennen.

6 december 2012 om 12:51

Vorig seizoen 7 spelers in de selectie die Excelsior als vorige club hadden.

6 december 2012 om 18:22

Dat lijkt me logisch als je je eigen spelers aan excelsior uitleent.

6 december 2012 om 14:12

Hoe zou het toch komen dat "een vervelend ventje" als Waterreus zich bij PSV thuis voelde?

En als een goede jeugdspeler in binnen- en buitenland opvalt gaat hij naar Ajax. Komt waarschijnlijk door "de authentieke sfeer" op de Herdgang?

Heeft die Waterreus een keer een mening is het weer niet goed !

Die Waterreus is een veredelde fan, die wat op tv over zijn "cluppie" roepen. Voor de rest is het beter als de man zich bezig houdt met wedstrijdjes kijken en er niks meer over zeggen.

Volgens Waterreus heeft Henry ook nog niks laten zien in de Verenigde Staten. Messi mist zeker ook scorend vermogen.

Waterreus wilt gewoon altijd interessant doen! Ik schaam me als PSV supporter altijd voor hem als die weer bij Studio Voetbal zit met dat halve vogelnest op z'n hoofd. Die man heeft totaal geen verstand van voetbal!

Hij heeft altijd PSV verdedigd, maakt niet uit wat er gebeurde, hij steunde ze onvoorwaardelijk. Dat was ook altijd 1 van de vervelende eigenschappen van Waterreus. Nu heeft hij dan 1 keer kritiek op Psv, wat me al heel erg verbaasde, en wordt hij meteen uitgekotst door fans en bestuur.

Zegt wel wat over wat voor warme club PSV is!

6 december 2012 om 14:47

@ Ben1983

Inderdaad, die man verdedigd PSV altijd en is bijna nooit kritisch net zoals de meeste PSV supporters hier. Allen zodra je als ras Psv´ser kritiek uit op PSV dan word je opeens niet meer serieus genomen.

Onlangs was Thijs Slegers net zo vernietigend over PSV zoals Watereus dat afgelopen zondag was. Wat denk je ? Opeens zag je veel PSV supporters hier zeggen dat ze Slegers nooit serieus nemen. Wat dat betreft zouden ze zo in de Noord-koreaanse competitie kunnen meedraaien want elke vorm van kritiek word niet gewaardeerd.

dan moet die Tini Sanders toch eens een keer op de Herdgang komen kijken want daar zie ik onze Tini namelijk nooit. Het valt mij zelfs op dat Waterreus steeds vaker op de Herdgang is. Ik zie hem namelijk steeds vaker (op het jeugdcomplex). Afgelopen week zag ik hem met de broertjes Bertrams lopen (is hij hun zaakwaarnemer? traint hij deze keepers?)

Dus omdat je geen insider bij PSV bent, kan je niet geen mening geven over Psv?
Het is wel opvallend hoe verschrikkelijk hard en snel PSV de laatste weken in de verdediging schiet over van alles en nog wat.

Vind dit ook weer belachelijk, Waterreus is een doorgewinterde PSV die ze het liefst elke wedstrijd zien winnen, hij praat dan ook het liefst over PSV en daarom ben ik geen fan van hem als analist. Maar hij mag wel degelijk kritiek uiten op de visie van Psv. Je hoeft geen geleerde te zijn, je hoeft niet dagelijks op De Herdgang te komen om te concluderen wat Waterreus ook heeft gedaan, PSV leeft van seizoen tot seizoen, al jaren.

Ze beweren op de achtergrond druk bezig te zijn met de toekomst, maar ondertussen zoeken ze alweer op de transfermarkt naar de volgende versterking. Koe-koek. Niemand die erin trapt Tiny.

6 december 2012 om 11:26

Uiteraard mag je je mening geven maar het geval Waterreus is iets anders. Cruijff had ook kritiek op Ajax, weet je nog, toen Ajax onder Jol op plek 1 stond? Toen durfde Cruijff kritiek te geven want hij had ook echt een bedoeling met zijn kritiek. Nu loopt PSV twee weken minder en Waterreus vindt dat er geen visie is bij Psv.

En tuurlijk werkt PSV aan de toekomst. En uiteraard zijn we bezig op de transfermarkt, net als de andere clubs in de Eredivisie. Ook Ajax wordt in verband gebracht met versterkingen. Beetje jammer om dat zo te brengen. Snap ik wel, we komen veel negatief in het nieuws maar we hoeven niet te doen alsof de directie van PSV er niets van kan.

6 december 2012 om 15:15

@ Hoodrich

Klopt , maar de kritiek word wel verschillend opgepakt. De meeste Ajacieden waren het met Cruijff eens. Nu zie ik heel veel PSV supporters opeens roepen dat Wattereus niet serieus te nemen is. Dat vind ik zeer opmerkelijk, net zoals de meeste PSV supporters hier is hij amper kritisch op zijn club. Normaal krijgt hij van de meeste PSV supporters altijd bijval, maar nu hij opeens een kritische noot slaat (waar een heel grote kern van waarheid in zit) zegt men dat ze hem nooit serieus hebben genomen.

Overigens is dat niet de eerste keer, onlangs uitte de veel door PSV supporters bewierrookte Slegers ook stevige kritiek op PSV het beleid en haar bewindslieden. Zodra hij dus kritisch was las ik opeens allemaal berichten van PSV supporters die normaliteit altijd zworen bij Slegers nu doodleuk zeiden dat ze die man nooit serieus hadden genomen.

Met de meeste PSV supporters bedoel ik jou overigens niet, jij, March08,rbn_,andreg,biggles,rmandes,goiania,mitch en nog wat anderen blijven altijd objectief en kritisch waar velen naar mijn idee dat dus niet zijn, en alles maar voor zoete koek aannemen wat de bewindslieden allemaal vertellen.

Maar Wattereus heeft toch een heel goed punt ? Eerlijk gezegd sta ik ervan op te kijken dat jij het niet met hem met hem (gedeeltelijk) eens bent. Zoals ik hierboven al zei, ik heb jou vaak op een goede manier kritische reacties zien geven op PSV en het beleid wat men zegt te willen uitvoeren maar dat er tot op heden weinig van terecht komt.

Hans Kraaij SN analyseerde het beste eind jaren 90. Neutraal, eerlijk en met een positieve insteek.

6 december 2012 om 14:38

klopt ja, bij Rtl(toen ze al die buitenlandse competities uitzonden) zag je ook meteen dat Hans Kraay Sr de echte voetbaldeskundige was en Derksen de dorpsidioot die er alleen was om dwars te liggen

El ave, je hebt gelijk Perez is inderdaad een uitzondering en geeft ook goede analyses. Maar denk dat je kunt stellen dat het met veel van de rest heel slecht gesteld is, maar iedereen smult ervan als anderen voor de gek worden gehouden. Ik roep dit overal al, iedereen maar dan ook iedereen in de hele maatschappij moet de normen en waarden leren respecteren, want wij leven nu in een maatschappij die op deze manier helemaal naar de verdoemenis gaat.

6 december 2012 om 09:39

Niets aan toe te voegen.....helemaal met je eens.

Je hoeft toch niet vaak op de club te zijn om insider te kunnen zijn . Hij zal hier nog wel zijn contacten hebben waar hij informatie vandaan haalt.

Ik 'was' vroeger vaak waterreus als we gingen voetballen. Echt een van mijn psv helden uit m'n jeugd.

Vind dit dan ook flauw van tiny campina, de reus mag best kritiek hebben zonder insider te zijn. Komt bij dat hij misschien wel geen insider is, maar wellicht wel insiders spreekt..

Wat mij al een tijdje opvalt is dat PSV bekend staat als 'de warmste club van Nederland'. De vraag is altijd wat er van die warmte overblijft als er geen succes is...? Waterreus, de gebroeders v.d Kerkhof en oud voorzitter van Raay zoeken keer op keer de media op om hun mening te geven. Als ik hun vaak hoor dan zie ik geen warmte, maar net zoals bij Ajax en Feyenoord, de wil voor succes.

Ook van uit de club zie ik alleen maar zenuwachtige reacties die nu ook steeds negatiever gaan worden. De 'warmte' is zich aan het veranderen in een 'koude bries'. Advocaat, van Bommel en nu Sanders slaan continue om zich heen omdat ze weten dat zonder succes geen warmte is...

De slangenkuil bij PSV is absoluut minder groot als in Amsterdam of Rotterdam, maar hij is er zeer zeker wel. De reactie van Sanders noem ik geen warmte, maar wanhoop...

6 december 2012 om 11:19

Ja, ga jij lekker op basis van media en mediaoptredens het idee krijgen dat PSV geen warme club is. Net zo kortzichtig om te zeggen dat Ajax een koude club is. Niet dat je het ooit gaat doen maar ga eens langs beide clubs. Je wordt er zeer hartelijk ontvangen en bij PSV zit je ook nog heerlijk midden in het bos en zie je af en toe een mooie eekhoorn rondlopen, prima leventje daar. Warmte van een club kan je niet beoordelen op basis van media maar op basis van de Herdgang en het Philips Stadion.

Dat PSV veel negatief in het nieuws komt ben ik met je eens. DIt was Sanders nu doet past ook helemaal niet bij Psv, bij geen enkele voetbalclub.

6 december 2012 om 14:26

Jij, als Psv-er, mag wel oordelen over Ajax en Feyenoord? En mag dan ook vermelden dat de slangenkuil bij deze clubs groter is dan bij Psv?! Wees neutraal op dat gebied en oordeel niet over hoe de situatie bij die clubs is, want jij bent een outsider!.

Wij weten nu in ieder geval wel dat er bij jouw club sprake is van een slangenkuil. Immers jij bent daar toch insider?

Waterreus begint steeds meer een parodie te worden.

Interessant doen met niets. Hij verdedigt zijn club met verve, soms tegen het belachelijke aan. Dat is tegenwoordig bij elke analist, maar Waterreus spant toch wel de kroon. En maar doen alsof....

6 december 2012 om 10:23

Ik denk dat wat Waterreus zegt, hij daar ook stellig in gelooft. En dus niet doet alsof.

Dat er uberhaupt nog mensen naar dat programma kijken. Vervelende, zure oude mannen die voortdurend door elkaar heen schreeuwen en een irritante presentator die het liefst 24 uur per dag over Ajax praat. En ze denken er allemaal verstand van te hebben. Naar Waterreus luisteren is ook geen pretje.

Die Waterreus is echt niet meer serieus te nemen. Gaat het over psv, doet hij alsof hij zoveel inside information heeft, die hij lekker mysterieus weet te brengen. Gaat het over een andere club voegt Waterreus niets meer toe.
Vind dat hele Studio Voetbal trouwens niet echt meer om aan te gluren, kijk het omdat er niets beters op tv is rond die tijd.. Jan Mulder begint zelfs echt zwaar irritant te worden, die man lult zoveel lariekoek dat hij zelfs innerlijk uitgelachen wordt door zijn tafelgenoten. Echt beschamend om te zien, die man is ook helemaal de weg kwijt. Echt redenen om niet meer naar die onzin show te kijken wat mij betreft...

Waterreus is een held, hij is in staat om elk onderwerp te draaien naar Psv. Het valt me vooral een beetje tegen dat studio voetbal zijn objectiviteit probeert te tonen door van Halst voor Twente te gebruiken, Waterreus voor PSV en Mulder een beetje van alles wat. Ik zou graag analisten zien die objectief verslag kunnen geven over de ploegen en de mooie wedstrijden meer tijd geven. Wat er bijvoorbeeld bij Feyenoord gebeurt al een aantal seizoenen is veel interessanter om kenners over te horen dan een crisis bij Fc Twente terwijl ze gewoon bovenaan staan. Kortom wat meer inhoud en wat minder poppetjes op vaste topics.

8 december 2012 om 00:02

Hulde. Zo zie ik het ook wel. Jan Mulder roept vaak leuke extreme dingen, maar er klopt vaak maar half wat van. Dan hebben we het nog niet over Musical Jack, die echter over zijn beste 'ter land, ter zee en in de lucht' tijd heen is. Met enige regelmaat schuift Arno Vermeulen nog aan om over Ajax heen te kotsen en dan hebben we weer een seizoen Studio Praat rond.

Nou doet VI hetzelfde, maar daar zijn ze iets objectiever en in ieder geval leuker.

Het wordt tijd dat Studio Voetbal de analisten Waterreus en Mulder gaat vervangen wil het progamma nog serieus genomen worden. Deze mensen voegen niets toe, breken het progamma nog eerder af.

Waterreus is een waardeloze analist, maar heeft wel gelijk dat de visie eraan ontbreekt bij Psv.

Het zegt genoeg dat ze met een fitte selectie voor bijna 15 miljoen euro op de bank hebben zitten en in het veld met een waardeloze verdediging spelen.

Kijken er nog voetballiefhebbers naar Studio Voetbal dan?

Hoezo moet je aanwezig zijn om geïnformeerd te zijn? Rare gedachten. Bij PSV werken vrienden van hem, zoals John de Jong. Die kunnen dat toch doorgeven? Ik vind dat altijd en gebrekkige gedachtegang. Als ik beste vrienden ben met Tiny Sanders, kan ik toch ook goed geïnformeerd zijn terwijl ik thuis lui op mijn stoel ziet? Of is informatie niet te geven via telefoon, Sms, mail??

Snap eigenlijk niet waarom de NOS niet inziet dat Waterreus voor ontzettend veel frustratie zorgt. Als zender moet je dat toch begrijpen?

6 december 2012 om 14:21

Dat begrijpen ze niet anders hadden ze de rest van die vaste gasten er allang uitgegooit. De een is nog meer achter de ellebogen dan de ander.

Ik heb mensen gehoord dat ze willen liever naar VI kijken want de mensen zijn grappig. Maar ik vind het alleen irritante en zinloze mensen (vd Gijp, Derksen, Boskamp, o.a.). Bij Studio Voetbal , komt van Halst tenminste altijd met een zinnige wedstrijd analysis. Mulder is zoooo waardeloos - hij moet vervangen worden. Kenneth Perez is een hele goeie.

Iedereen irriteert zich mateloos aan die man. Alleen al zijn manier van spreken verdient geen plaats aan zo´n tafel. Mooi dat hij dat zegt, die Sanders, hij doet net of hij insider is. Ik had ook allang het idee dat hij dat niet eens meer is. Maar buiten Waterreus vind ik eigenlijk alle gasten aan tafel geen toppers meer.. Misschien Van Halst die nog wel een normale visie heeft maar verder houdt het snel op..

PSV heeft wel degelijk een visie. Ze hebben alleen een ander visie dan Ajax en Feyenoord, dat is duidelijk. Ik weet echter zeker dat wanneer PSV in Mei met de landstitel staat er wordt gesproken over een uitstekende visie, aankoopbeleid etc.

Echter hier worden de helden onderscheiden aangezien deze zaak goed vergeleken kan worden:
- Johan Cruyf kraakte Ajax af en dat ze geen positiespel hadden toen ze nummer 1 stonden
- Waterreus kraakt PSV af nadat ze 2x verloren hebben

Los van het verschil in voetbalverstand tussen Cruijff en Waterreus is het zo makkelijk om als het slecht gaat ergens naar te wijzen en het de schuld te geven. PSV heeft gewoon de beste selectie van Nederland durf ik te beweren als Ajacied en wordt kampioen. Kom nou ook eens met kritiek als het goed gaat, voor deze twee wedstrijden, toen ze er 8 (!) op rij wonnen. Zeg dan dat ze geen visie hebben, want deze is namelijk nog steeds hetzelfde aangezien een visie over hele lange tijd geldt.

6 december 2012 om 15:04

Een betere selectie? Praat toch niet Johan Derksen niet na. Zet alles eens goed op een rijtje. Dan kom je automatisch tot een andere conclusie.

Vermeer of Waterman? Vermeer
Van Rhijn of Hutchinson? Van Rhijn
Alderwereld of Derijck? Alderwereld
Moisander of Marcelo? Moisander
Blind of Willems? Blind
De Jong of Strootman Strootman X
Poulsen of Wijnaldum? Poulsen
Eriksen of Van Bommel? Eriksen
Boerrigter of Narsingh? Narsingh X
Hoesen of Lens? Lens X
Fischer of Mertens? Fischer.

8x Ajax en 3x PSV ! Algemeen is bekend dat de achterhoede van PSV zeer kwetsbaar is en zelfs binnen PSV discutabel is. Vanzelfsprekend heeft PSV ook nog Toivonen, maar dit geldt ook bij Ajax t.a.v. Boilesen en Sigthorsson.

6 december 2012 om 19:00

Ik heb al 3 maanden geen VI meer gezien dus houdt alsjeblieft je mond daarover. Verder vind ik een aantal vergelijkingen dubieus, maar daar zijn het meningen voor. Ik vind Mertens beter dan Fischer. Ik vind van Bommel evengoed als Eriksen. Poulsen even slecht als Wijnaldum. Blind even goed als Willems.

Daarnaast vindt ik echter wel Depay, Locadia, Toivoinen, Tyton beter als cilessen, sightorsson, sana/ sulejmani/ lukoki, en toivonen beter als schone/poulsen.

6 december 2012 om 23:54

Controleer het e.e.a dan maar eens aan de hand van de waarderingscijfers bij Nu.voetbal, VI, AD en Sport & Sportwereld.

De enige goede analist is naar mijn mening Kenneth Perez!!! Voor mij mogen ze dat hele studio voetbal opdoeken.....

Ik snap het niet helemaal, normaal is hij altijd positief over PSV en werd hij 7 weken geleden gekozenals slechtste analist. Nu is hij een keer heel negatief en ineens schreeuwt half Nederland dat hij president moet worden.
Dan heeft het in mijn ogen meer met ongunst te maken dan objectief naar zijn verhaal luisteren.

Meest genante was toen de situatie met ajax was met cruijff en ten have dat waterreus zei ik wil er niet meer over praten terwijl het actualiteit was hij wil alleen maar over zijn psv praten. Jan Mulder is ook doorgeslagen maar daar kan ik nog wel om lachen de beste analisten vind ik johan derksen en van der gijp

Waar ik altijd om moet lachen is hetgene dat er een programma is dat Voetbal international heet en dat 95% alleen maar over nederland gaat.

Ik kom helaas tot de conclusie dat we op het open net alleen maar slechte analytici hebben!

Jan Mulder is een doorgeslagen gek! Iemand die roept dat Verbeek een journalist op zijn bek moet rammen om weer zichzelf te zijn, kan je never nooit serieus nemen. Ik heb een hekel aan die ene zaakwaarnemer die ook regelmatig langs kwam bij Jack en co, maar zijn uitspraak ''dat Mulder onderweg tegen een stilstaande bus is aangelopen'' is legendarisch en treffend!

Waterreus vinden de Psv'ers nog slecht, Vermeulen heeft geen verstand van voetbal, Jack praat alleen over Ajax, Van Halst is ook een pannenkoek met zijn apparaatje(hallo we zijn geen kleuterklas!), zoontje Mulder stottert en kan niet formuleren. Genee = popiejopie(alleen scoren en grappig zijn telt), Vd Gijp kan zich niet aan het onderwerp houden(zo irritant) en Derksen is ongeloofwaardig(niet willen toegeven dat Pelle een goede spits is dit seizoen etc.). Boskamp komt niet aan zijn mening doordat hij te vaak reageert op domme opmerkingen van Genee en Vd Gijp

De beste is nog Kraay Jr en juist hij wordt helaas ondergesneeuwd en voor lul gezet!

Wat Waterreus zegt is denk meer waar dan Tiny Sanders wil geloven, danwel wil toegeven!!
Brands en Sanders zitten toch in hun ivoren toren, een beetje geld te rochelen en bemoeien zich niet met een serieuze opbouw binnen de vereniging. Ze roepen veel maar doen niets, omdat de ruk om CL te halen steeds groter wordt. Bij iedere aankoop neemt die druk toe.
Ze kopen soms omdat ze anders bang zijn dat de concurrent er met een speler vandoor gaat (narsingh) of omdat ze bang zijn niet te scoren (matavz) en laten ze verder verpieteren op de bank, of laat ze niet regelmatig spelen. Maar vragen danwel de hoofdprijs bij verkoop.
Er is geen goede visie bij Psv, dat ziet toch iederee~??!!!

Kortom sanders is op ziijn teentjes getrapt, omdat Waterreus eindelijk ens wat zinnigs zegt en laat zien dat hij het wel goed ziet!

Zo daar kan die brommende fietstrol met zijn doorsnee keepersloopbaantje het weer mee doen.
Meer dan terecht dat Sanders dit even laat weten.
Pseudo kenner die zelfs psv fans niet serieus nemen maar ja hij heeft een baantje en is van de straat zullen we maar zeggen.

De authentieke sfeer is er nog steeds bij Psv een echte brabantse gezelligheid... maar... wat houdt dat dan precies in die brabantse authentieke gezelligheid.. altijd lachen gieren brullen met elkaar, maar als je omdraait blijken ze je helemaal niet te mogen. psv lijkt gezellig omdat brabanders nou helemaal niet direct durven te zijn.. alleen maar heeyy ja leuk lekker weertje maar nooit keertje echt zeggen wat je denkt. is niks gezelligs aan hoor of warm.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren