Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht houdt rekening met zware straf: 'Jammer dat het zo is gelopen'

Laatste update:

In Utrecht is men in afwachting van de straf die de KNVB de club wil opleggen naar aanleiding van de ongeregeldheden in de bekerwedstrijd tegen Ajax. Het duel in De Galgenwaard moest tijdelijk worden stilgelegd omdat er diverse voorwerpen op het veld werden gegooid en bovendien renden er twee 'fans' het veld op. Zowel de clubleiding als de aanhang vreest een zware straf.

/

De verwachting is dat de aanklager na het weekeinde zijn onderzoek zal opstarten. Dit onderzoek zal enige tijd in beslag nemen, waarna vervolgens een schikkingsvoorstel wordt gedaan of straf wordt opgelegd. "Ik wacht de straf af. Dit was een verschrikkelijke dag voor de club", reageerde algemeen directeur Wilco van Schaik in De Telegraaf. De sportbestuurder weet dat scheidsrechter Bas Nijhuis in ieder geval niet de helpende hand zal toesteken.

De arbiter zal met een belastende verklaring komen. "Ik heb de wedstrijd stilgelegd, omdat er allerlei voorwerpen naar Jasper Cillessen werden gegooid en ik zijn veiligheid niet meer kon garanderen”, aldus de leidsman. "Ik maak een totaalrapport. Jammer dat het zo is gelopen. De sfeer vooraf was geweldig, het was een echte cupavond, maar een groep wist het helaas te verpesten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Helaas heeft een kleine groep het weer weten te verpesten met hun wangedrag.
Hopelijk worden de echte daders eens kei en keihard aangepakt in plaats van dat de onschuldigen (normale goedwillende supporters en clubs) gestraft worden. Deze mensen moeten gewoon voor langere tijd uit het stadion geweerd worden en moeten opdraaien voor de eventueel gemaakte kosten.

Hopelijk onderneemt de club zelf ook actie tegen deze mensen, waardoor de Knvb ziet de FC Utrecht er alles aan probeert te doen om deze mensen uit het stadion te weren.

Dit soort incidenten zal er voor zorgen dat een meerderheid van de bevolking het rechtvaardig vindt dat voetbalclubs voortaan zelf op moeten draaien voor de veiligheidskosten e.d. Dus onder andere door dit soort incidenten is de hele voetballerij straks de dupe.

28 september 2012 om 09:24

Is dit bij Utrecht daadwerkelijk een kleine groep, of is het een hele tribune, of zelfs meer? Dat begin ik me zo langzaam aan af te vragen. Wat een stel idioten zijn dat. Ze praten over rivaliteit die gewoonweg niet bestaat. Ajax doet ieder jaar mee om de titel, Utrecht nooit, dus ze zijn geen concurrenten. Ze moeten eens een vijand zoeken van gelijk kaliber. Misschien is Den Haag een optie?

28 september 2012 om 09:36

Het is echt niet een hele tribune hoor. Er gaan genoeg jongens van de BS gewoon voor het voetbal en om lekker een biertje drinken. Helaas snappen sommige mensen niet dat je de club alleen maar financieel in de problemen brengt. Verder schiet je er echt geen flikker mee op, maar hij kan wel lekker opscheppen bij z'n vriendjes natuurlijk. Ook heeel erg belangrijk :S

28 september 2012 om 10:26

Heeft idd niets met rivaliteit te maken.. Gewoon afgunst/haat richting Amsterdam/ajax.. De slogan; Wij zijn Ajax, wij zijn de beste, de arrogantie die Ajax soms uitstraalt.. Dat zijn punten die voor veel aanhangers van clubs als Ado/grunn/utrecht tegen het borst stuit...

Neem daarbij dat bij de harde kernen van deze clubs ook verdovende middelen wordt genomen tijdens deze wedstrijddagen... 1 + 1 = 2 dan...

En nee, bedoel hier niet iedere supporter mee...

28 september 2012 om 12:26

Het is bij "ons" vaak de Bunnikside en vanaf het uitvak gezien rechts op de lange zijde
ik zal zelf altijd links naast het uitvak en ja er word vanuit het uitvak wel is iets geroepen richting ons maar je roept ook terug en na de wedstrijd is het klaar, alleen voor sommige mensen is het nooit klaar

over het Fc Twente feit zal ik maar niet te veel zeggen, bijde kanten stookte elkaar daar op en er werd vuurwerk in het familie vak gegooit ik zat daar zelf en moest zelf ook weg

of het verstandig is om publiek te gaan weren zou je haast wel gaan denken, het is niet alleen Utrecht - Ajax of Utrecht - Twente maar word steeds erger en bij steeds meer clubs

blijf het alleen raar vinden dat hier in Engeland *woon zelf in London* en na het zien bij een aantal wedstrijden het publiek door elkaar zit en loopt en er geen hekken grachten of iets bestaan en er ook geen problemen meer zijn

28 september 2012 om 13:29

Dit is niet iets van de laatste jaren, maar wat al heel lang bij clubs speelt. Ken de NL voetbalgeschiedenis en je begrijp meer de onderliggende redenen. Rivaliteit speelt niet alleen op het sportief gedeelte.

Maar je bent vast te jong om dat allemaal te begrijpen en ook niet via teletekst te volgen...

28 september 2012 om 23:43

Jochie, toen jij geboren werd, had ik er al haar op........

Op welk gebied zijn ze wel rivalen van elkaar? Hou tch op. Het is allemaal afgunst en haat vanuit Utrecht naar Ajax. Utrecht is gewoon niet meer dan een leuke middenmoter. Het grappige is dat jullie er voor de gemiddelde Ajacied ook totaal niet toe doen, dus die rivaliteit is alles behalve wederzijds, al doen jullie anders voorkomen.....

29 september 2012 om 09:48

niet elke Utrecht supporter heeft haat naar Ajax, ik heb zelfs tot een bepaalde hoogte veel respect voor Ajax, het jeugd beleid is superieur en een voorbeeld voor 90% van de clubs in de wereld, de arrogantie vind ik zelf ook wel mooi een pure winnaars mentaliteit stralen ze soms ook uit en dan is het genieten vind ik

alleen ben ik zelf opgegroeid met Fc Utrecht door mijn moeder en mijn vader probeerde er Ajax in te gooien dus om te zeggen dat elke Utrechter Ajax haat is een groot woord

ik denk dat voor het meerendeel van de clubs in de eredivisie het een beetje David tegen Goliath is de kleine club die de grotere, rijkere, betere club verslaat dan voel je je altijd al wat beter denk ik zo

als Ajax in de CL Real Madrid met 3-0 verslaat en uit met 1-2 wint ofzo dan voelt elke Ajax supporter zich toch ook supperieur? zelfde verhaal alleen dan is Ajax de kleinere club tov Real

29 september 2012 om 10:42

Dat je altijd wilt proberen te winnen van een grotere club en dat dt je ego streelt is natuurlijk prima. Dat is ook goed, volle bak gaan dan.
Het is een moii voorbeeld wat je geeft: Reaal Madrid daar wil iedereen ook van winnen, maar daarom haten de Ajacieden de de Madrid suporters nog niet per definitie.......

29 september 2012 om 12:30

nee dat klopt, maar dat komt denk ik ook omdat Ajax niet elk jaar tegen Real Madrid speelt, oke nu toevallig 2 jaar achter elkaar maar normaal gesproken...
ik denk dat als je elk jaar tegen Real speelt, bij hun in de competitie zit en veel nieuws over hun hoort dat je dan ook geiriteerd word, de haat zelf snap ik ook niet denk eerder dat het een soort van extreme jaloezie is ofzo die mensen niet kwijt kunnen

mischien moeten we maar stress ballen gaan aanbieden in het stadion als Ajax komt al denk ik dat die ook overal terecht komen ben ik dan bang voor

28 september 2012 om 09:41

Het is waarschijnlijk inderdaad een kleine groep die het verpest. Aan de andere kant is er blijkbaar geen sterke tegenreactie vanuit de rest van de supporters. Wanneer zij duidelijk maken dat ze zoiets absoluut niet waarderen (spandoeken, ludieke actie, fluitconcert bij ongeregeldheden) wordt rellen een stuk minder interessant voor die paar dwazen die het daadwerkelijk doen.

28 september 2012 om 13:40

Ten eerste wat er van de week is gebeurd is niet goed en was totaal niet nodig. Zeker zo'n jochie die even stoer het veld op moet, triest. Zat in het stadion en schaamde mij voor onze eigen aanhang. We horen in goede en slechte tijden altijd 180 achter de club te staan door het team positief aan te moedigen ipv alleen negatief met de tegenstander bezig zijn. Dit miste ik van de week weer.

De reacties gevolgd van de week. Veel stoere praat over hoe slecht wij ons altijd maar gedragen en hoe lief jullie supporters allemaal wel niet zijn. Zwartepieten-gedrag. Laten we daar even mee stoppen, want iedere club is de laatste jaren wel slecht in het nieuws geweest qua gedrag. En laten we nou niet de lieve jongens uithangen, want dat zijn jullie allemaal toch niet!
Wat er gebeurd wordt steeds door een kleine groep supporters veroorzaakt dat de rest van de supporters schaad en zich daarin niet wil kennen. Dit is een probleem bij veel clubs en moet verbannen worden. Supporters moeten elkaar aangaan spreken over het negatieve gedrag en dat ombuigen in positief gedrag wat het team steunt.

28 september 2012 om 23:54

De haat (zichtbaar in de ogen van die Utrecht supporters) is volstrekt abnormaal!
Dat staat in geen enkele verhouding met waar het om gaat, namelijk voetbal.

Je praat al net zo dom als die directeur van Utrecht van de week op de radio na de wedstrijd. Ajax supporters willen weren omdat hij die idioten niet ondr controle kan krijgen..........
En voor de duidelijkheid: Het staat ook niet in verhouding tot wat er in Amsterdam gebeurd.
Voor elke Utrecht supporter zijn er 5 Ajax supporters in Nederland. Utrecht is gemiddeld vaker negatief in het nieuws dan andere clubs, inclusief Ajax. Verhoudingsgewijs zou dat dus voor Ajax veel hoger moeten zijn. Dat blijkt niet zo te zijn, dus stop met goed praten van het gedrag van een groot deel van die supporters.

Kunnen sommige idioten nooit eens een keertje normaal doen. Je vraagt je echt af waarom die mensen dat doen. Dat ze op een gras veld dingen naar elkaar gaan gooien in plaats van andere ermee lastig te vallen. Helaas heb je deze mafkezen overal, zie ook bijvoorbeeld die randdebielen in Haren vorige week.

Je zou eigenlijk van zulke personen de namen moeten hebben en de boete op hun moeten verhalen. Stadioverbod erbij en het feest is compleet!

stadionverbod voor het leven inclusief alle rekeningen en stoom kosten van de Ajax shirts! Ze kregen wel lekker " pakkie " van Ajax!
Het zal allemaal mee gespeeld hebben, best frustrerend, maar om nou weer zo baldadig te gaan doen....

Edit Dammie:
Eerste twee woorden verwijderd

Las net dat Utrecht officieel de mogelijkheid wil onderzoeken om voortaan Ajax van te weren. Deze zouden als een "rode" lap werken op de supporters. Krijg toch een flashback naar vorig jaar waar de wedstrijd staking tussen Utrecht - Twente vakkundig in de schoenen van Twente werd gedrukt. Ook hier waren het de Utrecht supporters die buiten het stadion alles afbraken maar de Twente fans die in het vak zaten en niet 1 ! Bewijsstukje aangevoerd kon worden kregen de schuld. Mischien moeten ze in de Domstad eens met elkaar om tafel gaan om hun eigen falen onder ogen te zien! Hoe kan een supporter zomaar het veld op lopen en word hij pas bij de middenlijn onderschept? Ik heb de hele wedstrijd als neutrale supporter woensdag naast het utvak opnde korte zijde gezeten en de Ajax fans hebben werkelijk he-le-maal niets verkeerd gedaan. Schandalig beleid in Utrecht!!

28 september 2012 om 09:24

Tja alle andere clubs weren uit je stadion, omdat er anders onregelmatigheden kunnen ontstaan geeft precies aan hoe er wordt gedacht in Utrecht...het ligt nooit aan hun? En ik lees hier boven een kleine groep mensen...maar volgens mij was het bijna een heel vak met honderden (vooral jonge) zogenaamde supporters. Bij Twente was dit ook al het geval, nee Twente supporters zouden uitgedaagd hebben...wat een onzin.

Knvb jullie waren er zo trots op dat jullie amateur ploegen harder hebben aangepakt, als dit bij een amateurploeg was gebeurd was deze zeker uit de competitie gezet, we zullen zien...

Ps Utrecht begin is met een alcohol en drugs verbod in jullie eigen stadion! Er zijn zelfs al automaten tekoop, waarbij de supporters moeten blazen voordat ze naar binnen kunnen, (ongeveer hetzelfde als een alcoholslot in de auto) bij rood, geen toegang tot het stadion en bij 3x rood inslikken van de seizoenskaart, erg gemakkelijk en dan laat je eindelijk eens zien dat jullie er echt wat aan doen, het wijzen naar andere clubs is een schande en zegt genoeg over jullie zelf!

28 september 2012 om 09:42

Ja super idee en dan weer extra mensen aan het werk zetten om het allemaal te controleren. Daarmee pak je het probleem niet aan. NL is sowieso te soft als het om straffen gaat...ook buiten de stadions. Als je in het algemeen harder optreedt, dan denk ik wel dat het goed komt. Kijk maar naar Haren..sjonge jonge. In Spanje of Turkije knuppelen ze je gewoon hard weg, maar hier moet alles in overleg. Niemand is dus bang voor de straffen.

28 september 2012 om 09:40

Het lijkt me handiger dat FC Utrecht gewoon alle uitfans weert in hun stadion en ook nooit supporters mee neemt naar uit wedstrijden.

Verbeek was bij dit voorval al van het veld afgestapt....o nee...dat doet ie alleen als ie achter staat...de laffe man

dit is toch twee maten meten? waarom zou FC Utrecht niet al meteen uit de beker gekiept worden vanaf het moment dat die fan het veld op rent

28 september 2012 om 14:18

Omdat Ajax ook niet uit de beker werd gekiept? Daarbij was die wedstrijd definitief gestaakt. Dus er wordt niet met twee maten gemeten, je vergelijkt appels met peren.

Jammer dat die kleine groep mannen (die strak van de drugs staan of straalbezopen zijn trouwens) het keer op keer blijven vergallen. De daders pakken. Uitzonderlijk hoge boete geven, en nooit meer in een stadion laten komen...!!

Utrecht fans misdragen zich, Ajax fans moeten geweerd worden.
Gekker kan je het niet bedenken.
Beste straf: Geen Utrecht supporters meer bij Thuis wedstrijden tegen Ajax.
Alleen het vak met UIT supporters vol.

28 september 2012 om 08:45

Mee eens!
Volgens mij wil Utrecht nu de supporters van fc Twente en Ajax weren bij thuiswedstrijden, maar volgens mij ligt het probleem bij de eigen supporters. Laat ze maar een aantal wedstrijden zonder thuispubliek spelen..

28 september 2012 om 12:14

wat een onzin, waarom moeten 20.000 goedwillende Utrecht supporters bloeden voor een groepje van 50-100 stuks?

28 september 2012 om 13:20

Mols,

Dat is natuurlijk gek, maar het is nog veel gekker als men beslist om de tegenstander te laten boeten voor iets dat een aantal Utrecht ''fans'' gedaan hebben.

Laat ze zich bij FC Utrecht maar eens afvragen waar het probleem vandaan komt en deze oplossen i.p.v. de fans van de tegenstander te willen weren..

29 september 2012 om 07:15

Mols1970,

Als jij die 50-100 personen kunt aanwijzen dan doet de politie en FC Utrecht wel de rest. aar aangezien niemand de daders kan aanwijzen, zal de Knvb maatregelen moeten treffen.

Maar waarom verdedig jij deze daad? Ik lees bij jou in je onderstaande reacties niets anders dan "ja maar....... het gebeurt al jaren. Ja maar........... Esteban Ajax. Ja maar.......... het gebeurt wel bij meerdere clubs." Een goep supporters van Utrecht hebben het verpest voor FC Utrecht en aangezien FC Utrecht de eindverantwoordelijke is, zal FC Utrecht gewoon gestraft worden. Je kunt wel alles gaan roepen, maar het blijft een overtreding/nalatigheid van FC Utrecht.

29 september 2012 om 12:48

liever een paar 100 supporters van Ajax waarvan velen ook geen lieverdjes zijn de dupe laten zijn dan 20.000 welwillende normale supporters, en what's next? In De Kuip Feyenoord-ajax spelen zonder Feyenoord supporters of bij andere clubs waar evengoed liederen zijn of voor tonnen Euro's politie moet worden ingezet om calamiteiten te voorkomen.

Waarom moeten wij als maatschappij voor miljoenen opdraaien voor een paar 100 uitsupporters? Tegenwoord kan iedereen live voetbal kijken op tv, dus laten we ophouden met die ellende en miljoenenverspilling voor een paar supporters van uit clubs, ookal doen het wellicht de thuissupporters, we moeten ook realistisch en praktisch denken lijkt mij.

29 september 2012 om 12:50

ik verdedig de daad niet! Ze moeten die gasten hard aanpakken, dus boete, celstraf of werkstraf en stadionverbod , maar voor alle supporters die zaken doen die niet kunnen, in dit geval dus ook de Ajax supporters die vuurwerk uit het vak gooide, alles aanpakken en niet meten met 2 maten

wat ik wel raar vind is dat nergens vermeld dat ook de ajax supporters vuurwerk op het veld gooide

28 september 2012 om 09:32

Misschien omdat dit niet zo was? Bij Utrecht zijn ze er ontzettend goed in anderen de schuld in de schoenen te schuiven, wanneer er vanuit Utrecht beweerd wordt dat Ajax supporters met vuurwerk op het veld en in de vakken hebben gegooid zou ik dat maar met een grote korrel zout nemen.

28 september 2012 om 10:23

dit was zeker wel zo, ik heb in het stadion gezeten en zelf gezien, want daarna zijn ze begonnen met het gooien van dingen naar de keeper van ajax,

wat ik van allebei de kanten niet goed keur hoor

28 september 2012 om 11:25

Er is absoluut geen vuurwerk gegooid vanuit het Ajax vak ! Ik zat in het vak en kan je vertellen dat er een stuk vuurwerk gegooid is vanuit het Utrecht vak aan de rechterkant van ons vak en dat ontplofte tegen het net dat voor ons vak gespannen hangt. Dit was een vuurpijl die afgebroken was ofzo. Al met al dus geen vuurwerk vanuit het Ajax vak gegooid maar enkel vanuit het vak met Utrecht supporters. De Ajacieden die bij deze wedstrijd aanwezig waren hebben zich keurig gedragen en waren enkel bezig met feest vieren en zingen ! Dus stop met het verspreiden van leugens !!

28 september 2012 om 11:36

@amsterdamnr1

Het verspreiden van leugens en het goedpraten van hun eigen daden, daar zijn ze in Utrecht heel bedreven in, hebben de supporters van Twente al gemerkt na de bekerwedstrijd en de competitiewedstrijd tegen Utrecht.

Het frappante is dat Utrecht er altijd bij betrokken is terwijl er bij de andere clubs (ajax en Twente in dit geval) bijna nooit trammelant is.

28 september 2012 om 12:43

laten we nou niet doen of elke supporters groep voorbeeldige mensen zijn, elke groep heeft rotte appels Ajax, Utrecht elke club heeft ze

@amsterdamnr1, het vak rechts van het uitvak is inderdaad niet het leukste vak met veel dappere mensen om het zo te zeggen die denk ik iets te veel in het glaasje kijken tijdens de wedstrijden en ik me als Utrechter altijd best wel voor schaamde

@riche, er gebeurdt niks bij Twente? vergeten dat 2 jaar terug dat Utrecht spelers "aangevallen" werden buiten het stadion?

28 september 2012 om 12:56

@neq

Precies, dat is precies wat ik bedoel. Volgens Utrecht werden drie spelers door tientallen Twente supporters in elkaar geslagen, eentje zou er zelf zijn neus hebben gebroken. In werkelijkheid liep hij die gebroken neus al eerder op een training op en waren het niet tientallen maar 1 doorgesnoven supporter die een reservespeler aanviel maar voordat er iets ernstig gebeurde werd tegengehouden door andere supporters.

Dat er tijdens dezelfde wedstrijd meerdere stewards door Utrechtsupporters werden aangevallen en gemolesteerd (de beelden staan op Youttube, daar hoor je dan weer niemand van Utrecht over, net als het doodgezwegen wordt dat supportersbussen van Twente op weg naar de bekerfinale vanaf de viaducten met stenen werden bekogeld door supporters van Utrecht en de spelersbus onder politiebegeleiding naar het stadion moest omdat 'supporters' van Utrecht de selectie van Twente wilden aanvallen.

Natuurlijk gebeurt er bij Twente ook wel eens iets maar in vergelijking met Utrecht stelt het maar weinig voor, de supporters van Utrecht zijn bijna elke week tegen bijna elke club bij iets betrokken.

28 september 2012 om 14:23

@riche

ik heb nooit gezegt dat er "tientallen supporters" hun aanviellen, vaak betreft dit eerder enkelingen, ik was er zelf niet bij dus kan er ook niet duidelijk over oordelen enigste wat ik met de Twente verwijzing bedoelde is meer dat ook de Twente supporters niet perfect zijn *zoals geen enkele supportersgroep*

over wat jij zegt over de stewards heb ik echt niks mee gekregen dus lastig om iets over te zeggen vanuit mijn stand punt natuurlijk

wat betreft de beker finale dat heb ik wel gehoord maar ik dacht dat dat nooit echt bewezen was als 100% zeker Utrecht supporters

al zeg ik nog steeds, of je nou voor Ajax, Twente, Utrecht, Feyenoord of FC Almere bent gedraag je eige gewoon in en rond het stadion en ja soms win je soms verlies je, maar dat is nog geen reden om andere mensen aan te vallen

en laten we ook is de echte mensen die zich zo misdragen aanpakken en niet de mensen die gewoon voor een leuke middag/avond naar een uit of thuis wedstrijd gaan

28 september 2012 om 12:16

klopt Ajax supporters gooiden ook vuurwerk op het veld , was er zelf bij, en daarnaast doet iedere supporters groep weleens wat, dus als we dan iedere x gaan besluiten dat er een supporters meer mogen komen dan blijven er veel vakken leeg in ieder stadion

Alsof er nooit wat bij Twente, Groningen, Ajax, Feyenoord etc wat gebeurd, vandaag is het Utrecht volgende maand is het weer ergens anders

dit soort dingen gebeuren al jaar in jaar uit bij de meeste clubs

28 september 2012 om 12:58

Vorige maand was het bij Utrecht, deze maand is het bij Utrecht en volgende maand is het bij Utrecht, het gekke is dat het nooit aan Utrecht ligt maar altijd aan iemand anders.

28 september 2012 om 13:25

Mols..

Dan moeten daar zeker beelden van zijn, maar die heb je zeker niet?

Wat een onzin zeg. Eerst lag het aan Twente en nu aan Ajax terwijl FC Utrecht de enige schuldige is hier! Ze stoken hun spelers op, noemen de club Ajax niet meer bij naam, steken zelf een berg vuurwerk af voor een wedstrijd. Wat verwacht je dan? Dat slaat over op de fans. De Haat jegens Ajax veroorzaakt FC Utrecht zelf.

Geef gewoon toe dat FC Utrecht gewoon de grote schuldige is want langzaam maar zeker merk je dat jullie weer(!) de schuld bij een ander proberen te leggen, dat was bij de wedstrijd tegen Twente ook al zo...

28 september 2012 om 14:06

vorige maand? wat was er dan?

28 september 2012 om 14:08

ik zeg niet dat ze geen schuld hebben ik zeg alleen dat er ook vuurwerk door Ajax supporters gegooid werd (overigens door meerdere hier bevestigd) maar dat dat niet genoemd wordt, dus zowel Ajax als Utrecht supporters gaan niet vrij uit

Wat een onzin is het weren van de Ajax supporters.
Al had er geen een Ajacied in het stadion gezeten, dan was precies hetzelfde gebeurt.
Je moet dan heel de wedstrijd tegen Ajax over slaan.
De voorwerpen en de spreekkoren waren gericht naar de Ajaxspelers omdat die 3 ballen erin hadden geknikkerd.
Gewoon bij wedstrijden tegen Ajax elke seizoenskaart van de Bunnikside blokkeren.
Je moet het probleem aanpakken, niet de bijwerkingen.

Ik heb de moed al opgegeven. De overheid en de politiek zijn alleen maar stoer met praatjes. Kijk wat er in Haren is gebeurt. In de praktijk heerst de aggressie met alles wat daar bij komt kijken. Niemand pakt bijvoorbeeld straatterreur aan dus waarom zou er wat veranderen bij het verbale en fysieke geweld in de stadions?

Wat een groepje van de aanhang van utrecht doet is inderdaad niet goed maar om nou te zeggen dat de ajacieden heilige zijn? niet dus he of mogen ze vuurwerk op het veld gooien en k..... utrecht zingen de hele wedstrijd ? dat is niet kwetsend zeker? heilige bonen !

hier baal ik dus onzettend van het kan nooit een keer normaal gaan bij ons als ajax komt het zingen naar elkaarntoe is nog oke dat hoor er gewoon bij het gooie van aanstekersbgebeurt al jaren als ajax komt dus dan mogen ze wel elkaar van het veld stappen maar woensdag avond ging het gewoon te ver ik ben er wel klaar mee dat die 16jarige joggies het verpesten voor ons (ik zit zelf ook op de bunnikside) en het word dat dat de eerste en 2de generatie er wat aan gaat doen want een utrecht-ajax zonder ajax supporters is verschikkelijk saai dus hoop dat dat nooit gaat gebeuren

Jammer hoor Utrecht dat er mensen het verpest hebben voor jullie. 'tzelfde geld als die kerel die Esteban aanviel in de bekerwedstrijd tegen Az(esteban had dat geweldig opgelost).
Deze mensen geven niets om de club blijkbaar.als je voor de lol als Utrechtsupporter wil knokken met een Ajacied,spreek dat dan af en zoek ergens een weiland uit en ga niet in het stadion klieren.het is een slecht voorbeeld,heel vervelend voor de medesupporters en de spelers en je club krijgt flinke boetes.

28 september 2012 om 12:18

ja en gaan toch ook niet zeggen dat Ajax door dat ernstige feit met Esteban voortaan zonder thuissupporters moet spelen, het gebeurt helaas overal, hooligans zijn er altijd geweest, rellen en spreekkoren ook, niets nieuws onder de zon

Gaan het management nog weer anderen de schuld geven? wat een voorbeeldfunctie aldaar. Eerst Twente de schuld geven van de ernstige rellen, die supporters zijn niet welkom, nu zal Ajax wel als schuldige worden aangemerkt. Ik kan er maar 1 woord op zeggen. Sneu

Helaas is relativeren niet meer bekend in voetballand. En wil iedereen bij het minste of geringste vertellen hoe erg alles is en 'daadkrachtig' optreden. Dit was een rustige Utrecht - Ajax. De spreekkoren waren kort, de voorwerpen waren lichtbandjes van nog geen 5 gram en de supporters was na 30 seconde al gepakt.

Ik heb in het uitvak gezeten en er is door de ajax supporters geen enkel stuk vuurwerk gegooid .wij moesten bij binnenkomst door twee vuurwerk honden lopen,dus jochies van utreg loop niet zo te zeiken en steek hand eens in eigen boezem.en inderdaad WIJ Zijn Ajax WIJ Zijn DE Beste

Wat hebben de volgende situaties met elkaar gemeen?

- strandrellen Hoek van Holland
- rellen bij kampioensfeesten
- rellen bij Haren.
- rellen bij voetbalclubs.

Precies het is telkens een klein groepje dat het aansticht. Een paar mensen die bewust komen om rotzooi te trappen omdat ze weten dat de boel op scherp staat (op hoek van holland na). Ik kan daar zo slecht tegen dat vervolgens de meest bizarre maatregelen en uitspraken de wereld in gebracht worden. Voetbalsupporters hebben soms minder rechten dan een opgepakte pedofiel heb ik het idee en dat terwijl 99% van de supporters niks doet en gewoon gezellig voetbal in het stadion komt kijken. Ik word daar persoonlijk zo moe van want helpt het? Geen ene fuck want telkens als er een groot evenement is kun je de donder erop zeggen dat het misgaat. En het gaat ook elke keer weer mis.
Daar waar een blikje Meers wordt opengetrokken is rotzooi. Het één trekt het ander aan helaas. Daar waar rotzooitrappers zijn komen Meers (waarbij er ook in die groep een paar zitten die niet helemaal sporen, zie de wethouder van best die om niks in elkaar is geslagen) en waar een overmatige politie inzet is zoals in Haren komen relschoppers omdat ze weten dat het uit de hand gaat lopen. Ik heb niks tegen de Meers die zich normaal gedragen en zich vriendelijk opstellen richting voetbalsupporters want het meerendeel is, net als bij voetbalsupporters, gelukkig doodnormaal.

Maar dit soort dingen en media uitspraken geven altijd zo'n vertekenend beeld. Ik zit zelf op de Noordzijde in De Kuip recht boven vak S en er gebeurd nooit wat. Ook mensen die wat ophebben trappen zelden rotzooi. En de keren dat er gevochten word, regelen de supporters dat zelf. In al die jaren heb ik ooit eens 2 pubers op de vuist zien gaan waarbij een zeer grote brede supporter ze allebei oppakte, ze de andere kant op stuurde en ertussen bleef staan waarbij de rest van de supporters ze verder uit elkaar drukte. Het gaat er gewoon normaal aan toe en als ik met buitenstaanders over Feyenoord praat zien ze het als een worstelarena waar alleen maar gevochten word en sommige waren bang dat als je geen Feyenoordshirt aanhad, je in elkaar geslagen werd...

Dit is het beeld dat de media en politiek bij de mensen binnengebracht hebben en heeft ervoor gezorgd dat er zware maatregelen getroffen kunnen worden en heeft het geholpen??? Geen reet en laat de politiek en voetbalclubs daar eens naar kijken

Ezels.

Dit soort gekken doen het om Ajax te intimideren, maar duperen alleen hun eigen club hier gigantisch mee. Telkens weer. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.... gaat voor deze groep niet op (geldt overigens voor 'fans' van meerdere clubs).

28 september 2012 om 12:18

precies, remember de aanval op keeper Esteban nog niet heel lang geleden

Er is absoluut geen vuurwerk gegooid vanuit het Ajax vak ! Ik zat in het vak en kan je vertellen dat er een stuk vuurwerk gegooid is vanuit het Utrecht vak aan de rechterkant van ons vak en dat ontplofte tegen het net dat voor ons vak gespannen is. Dit was een vuurpijl die afgebroken was ofzo. Al met al dus geen vuurwerk vanuit het Ajax vak gegooid maar enkel vanuit het vak met Utrecht supporters. De Ajacieden die bij deze wedstrijd aanwezig waren hebben zich keurig gedragen en waren enkel bezig met feest vieren en zingen !

Wat ik maar niet kan begrijpen is dat de mensen die zich zo misdragen zichzelf supporter durven te noemen. Ze brengen met hun gedrag de club ernstig in diskrediet. Blijkbaar is het voor deze mensen leuker om te rellen dan om hun team te steunen.

28 september 2012 om 12:19

die noemen ze zich zelf ook niet zo, die geven geen interviews hoor

Ik keur niet goed dat er dingen op het veld gegooid worden hoor, maar het viel deze keer nog reuze mee. Als dit de maatstaf is dan kan bijna iedere wedstrijd gestaakt worden. Op de een of andere manier moet er bij Utrecht of Ado altijd gelijk weer een daad gesteld worden. Dat Cillesen eerst het publiek provoceert door zijn tong uit te steken (foto gisteren in Spits) lees je nergens. En de Ajaxsupporters zijn zogenaamd weer hartstikke braaf geweest. Ja hoor, natuurlijk met spreekkoren over erge ziektes etc...

28 september 2012 om 12:27

Ja, dat is nou precies de soort redenering waarmee supportersgeweld altijd maar weer goed gepraat wordt: "het viel wel mee", "we werden geprovoceerd".
Alles wat op het veld gegooid word is teveel en valt dus helemaal niet mee. En als een onbeduidende (re)actie van een speler van de tegenstander al een reden is om over de zeik te raken dan mag je als 'supporter' ook wel eens wat aan je frustratietolerantie gaan werken.

Damnz.. Was ik zo dronken dat ik die 2de man die het veld op ging gemist heb? ^^

Echt werkelijk onbegrijpelijk van onze eigen 'supporters' weer. Dan zit je financieel in de hoek waar de klappen vallen en krijg je op deze manier direct of indirect weer extra kosten op je die niet inbegroot zijn. En vervolgens weer met zijn allen klagen dat er te weinig spelers/kwaliteit aangetrokken wordt. Serieus, ik kom kleinerende woorden tekort voor deze nepfans.

Utrecht heeft de Ajax-supporters niet van rellen beschuldigd. Het is nou eenmaal zo dat de uit-supporters van Ajax als een rode lap op een klein deel van het Utrecht publiek werken. Dat zou echt niet zo zijn als Ajax niets zou doen qua provocatie. Het juichen als Ajax scoort is niet naar de spelers, maar naar het omringende thuispubliek. Dit gebeurt ook bij Utrecht echter. Er zijn geen clubs zonder malloten als supporter, die het veld op komen rennen of vuurwerk afsteken. Dat de club ervoor gestraft moet worden is natuurlijk logisch, maar dit zal de fans weinig uitmaken. Het imago van de clubs gaan er echter wel aan, al beschouwen sommigen dit als 'stoer'. De Knvb, de clubs die bij dit soort taferelen betrokken zijn moeten serieus om de tafel gaan, anders blijven de rellen en haat voortbestaan.

tjaa ik zeg eigenschuld... vooraf al opgefokte sfeer.. een dj met opfokkende muziek .. vuurwerk.. daar worden ze in utrecht zenuwachtig van.. en dan bij elke ''in hun ogen verkeerd geziende '' beslissing van de scheids meteen spreek koren die nergens opslaan... het hamas liedje... het is echt te schandalig voor woorden... deze wedstrijden kunnen tegenwoordig blijkbaar niet s avonds gespeeld worden omdat een groepje ziek volk alles verpest voor de echte fans..

steun 90 minuten je eigen ploeg en ga niet afgeven op de tegenstander omdat ze stukken beter spelen.. ze kunnen hier in nederland nog leren van de supporters van fc twente en Ajax... die staan tenminste 100% achter hun ploeg..
dit is gewoon een groepje ziek volk dat er alles aan doet om de boel te verzieken .. echt triest..

28 september 2012 om 17:40

dus omdat er een Dance plaatje opgezet word met wat vuurwerk hebben wij een reden om iedereen verrot te schelden en aan te vallen volgens jou?

dit is niet goed te praten maar dit word gedaan door een handje vol mensen in het stadion niet door alle 22.000 supporters die er ongeveer zijn

het laatste stukje kan ik me dan wel weer in vinden sta gewoon altijd positief achter je ploeg en als je weg gespeelt word dan is dat zo but live with it

28 september 2012 om 17:51

nou ik zat in het uitvak... er was vooraf al een grimmige sfeer... zoveel vijhandigheid.. totaal niet nodig... en ja daar helpt die muziek ook aan mee ja.. het had een prachtige avond moeten worden maar het liep erg triest af..

28 september 2012 om 18:32

ik vind zelf juist dat die muziek de sfeer er meer inbrengt, weet nie precies welk nummer er gedraait werd maar als het de zelfde als valt dat wel mee toch?
heeft Ajax zelf ook niet een dance plaatje bij opkomst of net daar voor?

over de sfeer tijdens de wedstrijd kan ik niks zeggen ik was er niet en kon helaas niet live kijken maar wat ik hoorde was het inderdaad geen prettige sfeer in het stadion helaas, want het had een hele mooie leuke avond kunnen worden,. dat werd het mischien ook wel maar niet vanuit een Utrecht kant vanuit Ajax kant lijkt een 0-3 me altijd leuk

ik schaam me dood voor mijn club, iedereen die gepakt is moet nooit meer het stadion in komen
simpel zat en opdraaien voor de kosten, dat je teleurgesteld bent omdat je verliest dat ben ik ook
maar wat helpt het om te gaan rellen? krijg je daar 3 punten voor? hou toch eens op
en geen alcohol meet schenken in het stadion spel zat

Toch jammer wat er in Utrecht de laatste jaren gebeurd.
Sinds de nieuwe Galgenwaard is het qua sfeer en entourage berg afwaarts gegaan terwijl vroeger Utrecht voor mij top 3 was als het gaat om sfeer in NL.

Sommigen geven hier altijd af op Ajax maar daar gaat de sfeer al jaren vooruit en bovendien is het daar vooral pro Ajax.

Nee helaas, Utrecht is een grijze muis geworden als het gaat om entourage in het stadion en bovendien regelmatig in het nieuws om dit soor figuren.

29 september 2012 om 12:52

regelmatig? Niet vaker dan Feyenoord of Ajax, en die hebben meer politie inzet om het in de kiem te smoren, dus miljoenen belastinggeld!

29 september 2012 om 18:06

Oh nee ik zeg ook niet dat het vaker of minder is dan bij Ajax / Feyenoord.
Maar absoluut wel regelmatig.

En verder geef ik gewoon aan dat het jammer is dat de sfeer daar zo matig is geworden. Ik bezoek de Galgenwaard weleens en ook 2 vrienden (fanatieke Utrecht aanhang / Bunnikside) zeggen dat het met de sfeer dramatisch is in Utrecht. Jammer, Utrecht was altijd top maar nu grijze middenmoot en als er dan ook nog dit soort incidenten plaats vinden...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren