Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Heitinga wil naar Bundesliga of terugkeren naar Ajax'

Laatste update:

John Heitinga heeft al meerdere malen aangegeven dat hij zijn loopbaan wil afsluiten bij Ajax, maar voegde daar steeds aan toe dat hij voorlopig nog niet klaar is in het buitenland. De verdediger werd in het afgelopen seizoen gekozen tot speler van het jaar bij Everton, waar zijn contract nog twee jaar doorloopt, en Heitinga wil graag nog eens bij een Europese topclub terechtkomen. Toch keert hij mogelijk eerder terug naar Amsterdam dan verwacht.

/

Donderdagavond werd in VI Oranje beweerd dat Heitinga Engeland wil verlaten en terug wil keren naar Nederland. Dit zou te maken hebben met de wens van zijn vrouw, die graag weer in eigen land wil gaan werken. Voor Heitinga zijn er in dat geval twee opties: of hij keert terug naar Ajax, of hij vertrekt naar een club uit de Duitse Bundesliga. Vooralsnog zijn er geen clubs uit deze competitie met de tachtigvoudig international in verband gebracht.

De 28-jarige Heitinga werd opgeleid bij Ajax, waar hij jarenlang werd gezien als een van de grootste talenten sinds lange tijd bij de club. Hij debuteerde in het seizoen 2001/02 in het eerste elftal van de Amsterdammers en speelde in zeven jaar tijd 152 competitiewedstrijden voor Ajax, voordat hij via Atlético Madrid bij Everton terecht komt. Heitinga heeft er nu drie seizoenen in Liverpool opzitten en speelde tot dusver 88 competitiewedstrijden voor the Toffees.

Ajax moet proberen om John Heitinga terug naar de club te halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Drop je voorspellingen ??
Reacties

Weg moisander. Welkom terug Johhny Heitinga!

22 juni 2012 om 08:06

Dan moet Heitinga eerst even zijn linkerbeen gaan trainen want volgens mij zoekt De Boer een linksbenige centrale verdediger....

22 juni 2012 om 08:11

Moisander is ook recht toch?
Daarbij heb johny wel eens crosspasses met links zien geven waar een linksbenige trots op zou zijn.

22 juni 2012 om 08:22

Uhm ja, jullie hebben natuurlijk gelijk.....

22 juni 2012 om 09:31

Volgens mij heb jij gelijk en is Moisander linksbenig.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat deze transfer er komt.
Salaris en wat ie moet kosten om hem hier te krijgen zal wel meer zijn dan Moisander.

22 juni 2012 om 09:31

@markgoes: Waarom je hiervoor duimpjes krijgt is me een raadsel, Moisander is namelijk tweebenig waarvan zijn sterkste been zijn linker is. AZ speelt in feite met drie linkspoten achterin (poulsen/klavan, Viergever en Moisander), Moisander speelt echter wel rechts centraal in de verdediging vanwege zijn tweebenigheid. Hij speelde in zijn eerste jaar bij AZ ook niet voor niks voornamelijk linksback.

22 juni 2012 om 10:33

Dus is hij links met een minder rechterbeen.

22 juni 2012 om 11:59

Ik vind dat links of rechtsbenig centraal achterin veel te veel wordt overschat, liever een goede rechtspoot op de linkerkant dan een mindere linkspoot.

22 juni 2012 om 12:40

rechts of links maakt niet uit! Ajax en de Telegraaf zullen heel blij zijn.......

Johnny zal het weten dat ie een Limburgse getrouwd heeft.

22 juni 2012 om 12:57

Ajax staat niet te wachten op Heitinga, zeker niet met zijn salariseisen. In de Bundesliga zal ook geen intresse voor hem zijn.

22 juni 2012 om 14:08

Linksbenig of rechtsbenig, wat maakt het uit als je in het centrum speelt?

22 juni 2012 om 14:33

@spider
Opbouwend hebben Nederlandse trainers vaak graag dat er een links- en rechtsbenige speelt zodat je naar beide kanten kan openen.

22 juni 2012 om 15:24

Ajax staat altijd te wachten op heitinga! dat is nou echt en rasamsterdammer die wij er altijd graag bij hebben! laat hem vertongen maar overnemen linksbenig of niet! hij is bij Ajax altijd de man!

22 juni 2012 om 18:24

Naldo vertrekt bij Werder Bremen dus mischien kan hij hem opvolgen. Dan is werder bremen niet echt een topclub maar evengoed een goede club, ik hoop dat werder bremen volgend jaar wat beter word

24 juni 2012 om 11:00

Rasamsterdammer????? Eeecht niet. Alphen aan de rijn komt ie vandaan.

22 juni 2012 om 09:48

Ik heb dit dus nooit begrep[en; de populariteit van John Heitinga onder mijn mede ajax siupporters. Ik vind Johnny echt de meest overschatte exponent van de jeugdopleiding. Jaren lang onder niveau gespeeld in het eerste, altijd beschermd, 1 jaar goed gespeeld en toen direct naar het buitenland. Toen werd er overigens afscheid van m genomen alsof ie 3x de europa cup had gewonnen.
Mijn vraag is: liever Moisander, linksbenig, kost een miljoen, salaris net onder het miljoen en is 26...
Of stoerkijkende Johnny, , minimaal 3 miljoen, salaris ruim boven de miljoen, is 28 en is 100 zeker dat ie nooit Gomez zal aankunnen....

22 juni 2012 om 10:06

@clarkkent: zo moeilijk is dat niet te begrijpen vind ik. Heitinga heeft een jaar of 10 in de jeugd gebald en daarna 6 seizoenen in het eerste. Tel daarbij op zijn heftige blessure en het feit dat hij daar briljant van is teruggekomen (wat in ieder geval bij mij destijds veel sympathie heeft gewekt), het feit dat hij uitstraling heeft, leiding kan geven en niet te vergeten gewoon een meer dan goede voetballer is op Eredivisieniveau. Een wereldtopper zal het niet worden, maar we moeten ook niet gaan doen alsof hij er geen kloot van kan en alleen 'stoer kan kijken'. Zeker in zijn Ajax-tijd was het gewoon een grote toegevoegde waarde en ik vind hem er momenteel nog steeds bovenuit steken vergeleken met onze andere Nederlandse verdedigers en ook Moisander.

Dus als de keuze is om iemand met uitstraling, 15+ jaar Ajax-verleden, leiderschapskwaliteiten en een Nederlands paspoort vs een tamme niet al te flamboyante Fin die in ieder geval niet beter is, nou dan weet ik het wel.

22 juni 2012 om 10:14

@clarkkent2

Als ik zo jou verhaal lees bedoel je overschat.

Johnny was in de jeugd 1 van ajax grootste talenten en was een grotere talent dan bijv wesley sneijder. Johnny is uiteindelijk wel minder goed geworden als dat men had gedacht. Maar toch zal Johnny een aanwinst zijn en zeker voor Ajax!

Ik heb nog nooit iemand in een ajax-shirt zien spelen die zoveel strijd en passie leverde als onze johnny Heitinga.

Johnny mocht dit waar zijn. Welkom terug!!!!

22 juni 2012 om 10:15

En dan noem jij hem onderschat ????

22 juni 2012 om 10:17

Clarckkent2.... Je bedoelt Overschat denk ik! Hij kan misschien niveau Eredivisie wel aan maar als Ajax Europees wil wat voorstellen dan hebben ze totaal niks aan hem. Straks hebben ze ook een lek binnen de selectie bij RTL Boulevard.

22 juni 2012 om 10:17

Johnny is gewoon geliefd.. Niet eens omdat hij zo supergoed is.. Komt denk ik door zijn manier van doen, terug komen na zijn zware blessure op zeer jonge leeftijd en omdat hij altijd laat zien dat hij een ajax-hart heeft..

Maar ik volg je verhaaltje niet helemaal..
Je vind hem de meest onderschatte exponent van de jeugdopleiding? Dat betekend dat je hem dus juist beter vind dan wat er beweerd wordt!
Tegelijkertijd doe je in de rest van je verhaal juist alsof je overschat vind. Apart.

22 juni 2012 om 10:24

Clarkkent2

Je bedoeld overschat..

Maar wat ik dan weer niet begrijp, waarom zien mede ajax supporters liever Moisander dan Viergever? Kan jij of iemand anders mij dat uitleggen... Viergever zal wat duurder zijn, maar daar kan e over 2 a 3 jaar ook weer geld voor vangen naar mijn mening. Dat is bij Moisander niet het geval. Misschien dat Moisander nu nog iets beter is, maar dit seizoen zal de omslag plaats vinden verwacht ik. Daarnaast voelt Viergever zich voor de verdediging ook niet onprettig, dus kan als Vertonghen prima inschuiven en kan Moisander niet.

Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik Moisander ook niet resoluut genoeg vind. Viergever kan dat nog leren.. Bij Moisander zit dat duidelijk niet in de aard van het beestje. (nou hoef ik ook niet die dolle stier van een Nuytinck, die past indd prima in de Italiaanse competitie. Keihard, maar voetballend toch wat minder dan hiervoor genoemde)

22 juni 2012 om 10:31

Danny Blind kon ook niet mee op het aller hoogste niveau; maar is toch uitgegroeid tot één van de meest geliefde Ajax spelers. Bij Johnny zie ik wat parallellen.

22 juni 2012 om 11:14

Je zegt zelf...onderschat...dus vind je hem nog beter.
Mkay...je spreekt jezelf tegen.

Als jij zijn populariteit niet snapt ben je bijna Ajacied onwaardig.
Hij vechte altijd, houd van zijn club.
En hij speelde niet 1 jaartje goed... hij speelde sinds 2001 goed...
Ja met af en toe foutjes, maar dat hoort bij jong zijn.

Waarom ik dan van jouw vind....
Kan ik voor de rest niet onderbouwen, als Ajacied houd je gewoon van Johnny.

22 juni 2012 om 11:24

Excuus voor de onduidelijkheid; overschat bedoelde ik idd ;

Goede reactie van de meesten waarin jullie aangeven dat hij goed terug kwam van zijn blessure.

In mij herinnering heeft Johnny idd 6 jaar in Ajax 1 gestaan, waarvan eerste jaar goed, en laatste jaar goed, daartussen door een blessure maar ook lange tijd zwaar onder de maat!
Begrijp me niet verkeerd voor Ajax niveau en Nederlandse top prima, maar zeker niet het salaris waard wat ie wel verwacht na een aantal jaar buitenland...
En die zielige geacteerde passie van m, daar paktm ie mij niet mee in, ben geen feyenord supporter! Geef mij idd maar Danny Blind, die in zn hoogtijdagen gewoon Europese top was, maar gewoon zn hele carierre bij Ajax blijft en geen illusies had zoals Johnny die niet eens goed genoeg was voor Atletico.

22 juni 2012 om 11:29

idd,een van de meest overschatte spelers die we hebben,staat alleen in oranje omdat er niks beters is.verdedigend een drama,ajax zal er goed aan doen om een echte verdediger te halen ipv deze cultheld.

22 juni 2012 om 12:26

Ik vind het heel knap als hij het geen wat hij laat zien kwa emotie enz. allemaal acteert. Zo is johnny niet.

Johnny heeft het grootste Ajax hart van zijn generatie. Alsof atletico zoveel beter was in die tijd dan everton? Op het moment wel maar toen stelde atletico op aguero na ook niet zo heel veel voor. Engeland past gewoon beter bij zijn speelstijl, want zo zijn er zat die na 1 of 2 jaar weer vertrokken uit spanje. Robben, Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar. Waren deze dan ook niet goed genoeg? Ik denk van wel alleen kreeg de helft geen kans en de andere helft moest plaats maken voor ene Ronaldo en Kaka die nu op de bank zit.

Johnny kom lekker thuis! Iedereen kan niet wachten om je weer in een Ajax shirt te zien, op een enkele nep-ajacieden na!

22 juni 2012 om 13:35

Hoe kun je nou zeggen dat hij niet goed genoeg was voor Atletico? Die jongen heeft bijna heel het seizoen gewoon naar behoren gepresteerd (28 wedstrijden), maar moest en wou zelf weg toen Everton aan kwam zetten. En ik neem het hem echt niet kwalijk, aangezien het Engelse voetbal hem beter ligt en Everton een mooiere club is dan Atletico.

En ja, 105 wedstrijden spelen voor Everton in de PL, LC en FA Cup, in krap drie seizoenen kan je ook niet aandragen als argument dat het een slechte speler zou zijn. Het feit dat hij bij Ajax geliefd is is algemeen bekend, maar wist je ook dat hij bij The Toffees mateloos populair is?

Heel jammer dat mensen zomaar onzin lopen te verspreiden terwijl zij de achterliggende feiten voor het gemak over het hoofd zien.

Heitinga/ooijer tegen Brazilië op het Wk2010 tegenover Fabiano, Robinho en Kaka. Afgelopen seizoen was hij ook zeer scherp, had alleen pech met zijn eigen doelpunt tegen Newcastle...

Prachtige speler met bravoure, dat heeft Ajax toch gewoon nodig? Liever Sjonnie dan Moisander..

22 juni 2012 om 13:45

Ik heb nog nooit iemand in een ajax-shirt zien spelen die zoveel strijd en passie leverde als onze johnny Heitinga?

ehmm Luis Suarez?
Davids?
Bogarde?

22 juni 2012 om 14:44

@ik__ben__fan

Suarez zeker ook en daarom is dat ook mij favoriete speler. Maar Heitinga is kind van de club. De beelden van Heitinga zitten gewoon nog vers in mijn geheugen hoe hij met het publiek om ging bijv toen hij scoorde tegen feyenoord. en de bekerfinale tegen az dat hij koste wat het kost door wilde gaan en Ten cate hem liet staan. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Bogarde en Davids zijn voor mijn tijd dus daar kan ik niet heel veel over zeggen. Alleen dat laatste jaar van davids. Ik heb natuurlijk wel zat beelden van ze gezien maar Bogarde was natuurlijk gewoon een zakkenvuller, maar dat is ook niet zo gek als je 5 kilo goud om je lijf wild dragen.

22 juni 2012 om 17:22

Bogarde was bij Ajax en Barcelona geen zakkenvuller hoor. Daarom hoor je Ajacieden ook nooit negatief over deze jongen praten, want als er een iemand 250% gaf voor Ajax, dan was hij het wel!

Dat hij nu tot zakkenvuller is bestempeld, heeft te maken gehad met een principe kwestie in zijn Chelsea tijd. Dat moet je dus ook niet betrekken op Bogarde als Ajacied...

Toch, Heitinga past wel in het rijtje Bogarde en Davids

22 juni 2012 om 17:40

Analyse, ik wil een almere city hooligan en it nerd natuurlijk niet beledigen (proest) maar jij zwamt echt uit je nek!

Johnny is gewogen en te slecht bevonden in Spanje, in tegenstelling tot jou lees ik de spaanse media nog weleens en Atletico vond m niet goed genoeg, dus mocht hij weg! Dat Jonhny dan de week erna in de VI verkondigt dat hij zelf naar Everton wilde omdat engels voetbal beter bij hem paste, dat geloof jij misschien, maar is gewoon onzin. Want dat wist ie een jaar eerder zeker niet??

Moisander en Heitinga zijn idd om het even, alleen is Moisander een paar miljoentjes goedkoper, dus noe mij die saaie Fin maar..

En dan eindig je met zinvolle opmerkingen over Bogarde, maar vlieg je direct weer uit de bocht door Heitinga in het rijtje Davids en Bogarde te zetten!!??

Davids is jarenlang eerste adjudant van Zidane geweest bij 1 vd grootste elftallen ooit, Juventus. Bij Ajax heeft ie alles gewoonnnen wat er te winnen is. Bogarde heeft het jaren in de Europese top uitgehouden, voordat zn karakter hem in de promblemen bracht bij Chelski. Ook alles met Ajax gewonnen.
Dat soort mannen mag je Nooit en te Nimmer vergeleijken met een middelmatige verdediger met een talent voor het opzwepen van simpele fans op de tribune...

P.s. Everton tegen PSV of Ajax heeft het gewoon heel heel moeilijk, dus doe niet alsof ie bij Real Madrid speelt...

Johnny is bij Everton en bij Ajax populair onder fans, omdat ie die goed weet te bespelen. Dat kan ie idd goed, maar verdedigend is gewoon grauwe middelmaat. Heeft ie dit ek ook weer bewezen Klaar!
We hebben tegen Brazilie in 2010 onwijs gezwijnt of ben je dat in je emotie ook vergeten?

22 juni 2012 om 19:17

@wazza1
Gaan we weer!? Wat een ontzettende niet-slimme opmerking! Bogarde was bij Ajax zeker geen zakkenvuller hoor! Integendeel, hij was toentertijd 1 van de beste, zoniet de beste linksachter van Europa! En de grote meerderheid van de spelers verdiende toen niet heel veel bij Ajax.

En niet weer het smoesje gebruiken dat je hem niet hebt zien spelen en daarom niet kon weten hoe het echt zat met Bogarde bij Ajax! Als dat echt zo is, mag je sowieso wel wat gematigder zijn in je uitspraken..

24 juni 2012 om 10:13

Je bent niet helemaal lekker hè? Danny Blind was een van de pijlers waarop de CL winst in 95 en finale in 96 aan te danken is. Een begenadigd tacticus op het veld. Niet zo interessant doen jongen.

22 juni 2012 om 14:51

Dat zou echt een feest zijn voor mij! Ik ben echt fan van Heitinga. Al was hij dit EK niet al te best, is hij een verdediger zoals ik graag zie. Een sterke verdediger die niet bang is om een cakie uit te delen, en opbouwend ook erg sterk.
Met hem erbij heb je een hoop opties achterin. Ik zou ook nog Moisander halen. Dan kan heb je achterin meerdere opties.

Van Rhijn - Heitinga - Alderweireld - Boilesen
Alderweireld - Heitinga - Moisander - Boilesen
Van Rhijn - Heitinga - Moisander - Blind/koppers
Van Rhijn - alderweireld - Moisander - Boilesen
Ligeon - Alderweireld - Blind - Koppers

Met eventueel een ervaren vleugelverdediger is dan de achterhoede wel compleet lijkt mij! En ook sterk. Met jongens als Denswil, Dijks en andere talenten die er ook aan zitten te komen.

22 juni 2012 om 16:05

Heitinga is een beroerde verdediger, Moisander is veel beter

Er word wel meer gezegd door VI, maar als het echt waar is zou ik het zeker niet erg vinden als hij terugkomt bij Ajax. Ik volg het Engelse voetbal niet onwijs goed, maar speler van het jaar van je club worden is wel een prestatie.

Ik hoop voor hem dat hij nog naar een topclub gaat, wat ik niet zie gebeuren omdat hij daarvoor gewoonweg tekort komt.

Dus Johnny, kom maar lekker terug naar ons!

22 juni 2012 om 09:34

Ik vind het ook een beetje een makkelijke uitspraak van Derksen. Hij wilde zogenaamd niks in de openbaarheid gooien een paar dagen geleden en gister meldt hij gewoon doodleuk dat mevrouw Heitinga het lek is en dat ze zichzelf ziet als de nieuwe Jolanthe. Hoe weet deze man dat? Dat de selectie het vermoeden heeft dat Heitinga het lek is zou hij natuurlijk kunnen weten, maar van de ambities van de vriendin van Heitinga weet hij helemaal niks af. Bovendien, waarom wel naar Duitsland willen en niet in Engeland willen blijven? Vanuit Munchen is het bijvoorbeeld net zo ver naar Amsterdam als vanuit Liverpool. Het is in ieder geval geen groot verschil.

22 juni 2012 om 13:01

Maar Dortmund, Schalke en HSV liggen redelijk dicht bij de Nederlandse grens.

Ik wil Heitinga niet terug zien bij Ajax. Hij zal de ontwikkeling van van Rhijn alleen maar in de weg staan, die zal namelijk op termijn gewoon in het centrum gaan spelen.

En daarnaast verwacht een speler als Heitinga gelijk een grote rol binnnen de kleedkamer en veel speelminuten, en gezien zijn persoonlijkheid en kwaliteiten(van dit moment) zit dat er voor in zijn ogen niet meer voldoende in waarschijnlijk. Bovendien hebben we bij Ajax al voldoende mensen rondlopen die lekken naar de per als ze ontevreden zijn.

22 juni 2012 om 08:43

Van Rhijn gaf onlangs nog aan dat hij zelf het liefste op rechtsachter staat omdat hij daar beter tot zijn recht komt. Laat Heitinga maar mooi naast Aldeweireld staan in het centrum. Dan heeft Frankie maar pech dat ie geen linksbeen in het centrum heeft. Zijn genoeg topclubs waar ze ook geen linkspoot in het centrum hebben.

22 juni 2012 om 09:29

Je maakt een grapje neem ik aan? Heitinga is meteen de beste verdediger op de nederlandse velden... Dat hij nou een vervelend EK heeft gehad daar kan hij zelf niet alles aan doen... Hij werd flink in de steek gelaten door vriend Bommel en de Jong!

Dat lekken in de pers, dat was Heitinga? Lijkt me sterk aangezien Wesley Sneijder heel boos was op het lek en Sneijder en Heitinga goede vrienden zijn.

Heitinga mag van mij direct binnenkomen! Samen met Alderweireld een goed duo en hij kan Alderweireld en de backs nog wat hardheid leren! Man Utd, Real Madrid en Barcelona om maar wat clubs te noemen spelen ook met 2 rechtsbenige centrale verdedigers dus Frank heeft maar even pech dan.

Al denk ik niet dat Everton hier aan mee gaat werken, maar hij is daar niet altijd onomstreden geweest. Dromen mag altijd...

Vermeer
van Rhijn
Heitinga
Alderweireld
Poulsen
Eriksen
Anita
Janssen
Narsingh
de Jong
Boerrigter
22 juni 2012 om 11:07

Anita zie ik jammer genoeg wel vertrekken naar Engeland! En jij laat Sightorson banken voor de Jong? Heel eerlijk als Anita vertrekt Heitinga daar neerzetten
Maar Sightorson banken? Nee toch, dat kan geen enkele echte Ajax-supporter menen..

Opstelling gemaakt, met diens verstande dat viergever en narsingh ook gekocht worden

Echter deze aankopen eerst zien dan geloven..

En tsja Johnny is voor mij welkom, altijd veel sympathie voor deze echte Ajax jongen gehad.. Barstend van het talent vroeger, wat er na veel blessureleed niet helemaal uitgekomen is! Prima voor Europese subtop en Eredivisie niveau net iets te min voor Europese top..

Edit opstelling klopt niet meer!
Viergever moet centraal achterin met Toby! En Heitinga cvm ..

Vermeer
vRhijn
Heitinga
Alderweireld
Viergever
Eriksen
Dejong/Blind
Janssen
Narsingh
Siggy
Boerigther
22 juni 2012 om 12:24

de Jong eruit voor Sigthorsson zou inderdaad mijn voorkeur hebben! En ja ook ik zie Anita vertrekken, wat een ramp zou zijn want wie moet hem vervangen?

Echter denk ik dat de Boer vast wil houden aan het team dat kampioen is geworden en dus de Jong in plaats van Sigthorsson laat staan. En laten we eerlijk zijn hij kan het toch eigenlijk niet maken de Jong op de bank te zetten? Zoveel belangrijke goals...

We zullen zien. Ik denk Moisander ik hoop Nuytinck, Viergever of Heitinga.

22 juni 2012 om 13:17

Hele goede vergelijking, Ajax en Barcelona.... De spelers van Barcelona zijn van het allerhoogste niveau, al zet je Iniesta rechtsback, Xavi centraal in de verdediging, Alves linksbuiten en Pique in de spits... dan nog winnen ze van Ajax.... Daarbij zijn de meesten tweebenig in deze selectie en geven ze met hun slechte been nog een betere pass dan elke andere speler van Ajax.

Dus zorg maar eens dat Ajax wel logisch te werk gaat, want spelers van het kaliber Barcelona zullen ze nooit kunnen halen. Met spelers die op een plek uitblinken en ook eens een pass met links kunnen geven...

Ajax kan Heitinga niet eens betalen, mits hij geld gaat inleveren. Bij Barcelona lachen ze om Heitinga....

22 juni 2012 om 14:41

Goede reactie.

Gelukkig heb ik ook gezegd dat de spelers van Ajax van hetzelfde niveau zijn als van Barcelona... Lees het nog even na anders?

Ik trok de vergelijking alleen om aan te geven dat zelfs de grootste clubs van de wereld met twee rechtsbenige verdedigers spelen.

Als je wil afgeven op Ajax prima maar onderbouw het dan?...

22 juni 2012 om 17:15

Ik maak geen grapje, hij heeft geen goed EK gespeeld en vind hem uberhaupt tactisch nooit erg sterk geweest. Ht klopt inderdaad dat Van Bommel hem in de steek heeft gelaten. Maar N de jong heeft dat zeker niet, die was samen met Sneijder en Stekelenburg namelijk 1 van de weinigen die er nog enigzins passie en strijdlust in wist te leggen.

Het kan trouwens best zijn dat van Rhijn liever op de backpositie speelt, en dat snap ik ook want dan kan je veel meer mee aanvallen.
Maar wat dat betreft heeft de topsporter van Rhijn naa mijn mening gewoon pech, hij heeft teveel kwaliteiten voor de backpositie en het Ndrlands elftal heeft een goede nieuw CV nodig.

23 juni 2012 om 12:39

@kjeldajax goeie reactie. Alleen Poulsen komt toch niet naar Ajax en je kan het niet maken om Sigthorsson op de bank te zetten. Altijd van waarde geweest als hij speelde.
Ik zou het zo doen:

Vermeer
van Rijn
Alderweireld
Heitinga
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Narsingh
Sigthorsson
Boerrigter

beste speler van everton dacht eerder aan jelavic of fellaini

22 juni 2012 om 08:15

Ja of Jagielka of Baines. Ongelofelijk dat hij als beste speler is verkozen van Everton.

22 juni 2012 om 08:32

Jullie snappen het niet helemaal.
Hij is speler van het jaar geworden,er staat niet beste speler van het jaar.
Speler van het jaar word je niet alleen door goed te spelen,gedrag in het veld,je inzet voor de club,op en buiten het veld,gedrag naar de supporters enz enz hoort daar ook bij.
Dan kan je nog zo goed zijn,als je nooit aandacht aan de supporters geeft,of je stelt je niet als een echte clubman op,dan zul je door de supporters nooit gekozen worden tot speler van het jaar.

De supporters kiezen de speler,dus er komt veel meer bij kijken dan alleen goed voetballen.

22 juni 2012 om 12:03

Daar is nog wel de kanttekening bij te plaatsen dat Everton een volksclub is. Heitinga met z'n grote bakkes krijgt op zo'n manier veel supporters achter zich, dus dat hij de beste is van Everton is wel een beetje te nuanceren, ook al zegt het idd wel iets.

Nou als hij zo speelt op het EK, dan denk ik dat er in de Bunesliga niet veel leuke clubs geintreseerd zullen zijn, Als ie weg wil kan hij beter naar Ajax gaan.. Had toen hij weg ging veel meer van deze jongen verwacht, heb hem nooit een echte topper gevonden..

22 juni 2012 om 11:39

Hoe kan je veel meer van iemand verwachten terwijl je hem nooit een topper heb gevonden? Spreekt jezelf beetje tegen vriend! Hij presteerd nu juist op het niveau waarop jij vind dat hij hoort te presteren...

Maargoed deze jonge heb erg veel blessures gehad en is telkens sterk terug gekomen..sjonnie is geen wereldtoppers maar wel een strijder en een vechter, iets wat elke club kan gebruiken.. Al is het maar in de concurrentiestrijd en scherpte op een hoger niveau te brengen..

22 juni 2012 om 11:45

Ik spreek me helemaal niet tegen, voorbeeld Willems van Psv, dat is een topper in wording maar dat is hij op het moment ook nog niet, Erikssen van Ajax topper in wording maar dat is hij ook nog niet, zo kan ik er nog tig van opnoemen

22 juni 2012 om 12:17

Je zegt " ik had veel meer verwacht, maar heb het nooit wen topper gevonden" als je hem nooit een topper vond kan je toch niet veel meer van hem verwachten?

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar om dit soort reacties voorkomen, zou je wat aan je zinsopbouw ed kunnen doen..

Veel betere optie dan Moisander. Kan mooi 2 of 3 jaar tot Denswill er klaar voor is. Een echte Ajacied deze Johnny!

22 juni 2012 om 08:14

Je weet wel toch dat Frank een linkspoot op links wilt en een rechtspoot op rechts? En wat is toevallig Heitinga een rechtspoot, dus dan zal hij op de plek van Alderweireld moeten komen. Of Van Rhijn moet centraal, dat zal ook eventueel kunnen. Maar die is ook rechts, aan de ene kant is Heitinga zo goed, dat hij het eventueel wel kan opvangen in de Eredivisie. Zelfs Ooijer kon ze mannetje staan bij diverse wedstrijden.

22 juni 2012 om 08:28

Tuurlijk is een linksbenige handiger maar bijvoorbeeld United, Barcelona, Real, Milan en veel meer clubs hebben 2 rechtspoten in het centrum.

22 juni 2012 om 08:58

Ja maar zoals je weet heeft heitinga ook een redelijke trap met links

22 juni 2012 om 09:20

Johny geeft net zo makkelijk een crosspass met links als met rechts.
Daarbij wil de boer ook moisander die ook rechts is.

22 juni 2012 om 11:15

Nee Moisander is niet rechtsbenig, hij is linksbenig alleen heeft ie een vrij goede rechter

22 juni 2012 om 14:33

Afcagunner

Waar haal jij de info vandaan dat Denswill er überhaupt ooit klaar voor zal zijn? Volgens mij werd Van Rhijn lang niet als het grootste talent gezien, maar die dist nu wel al zijn teamgenoten door aan te tonen het niveau van Ajax 1 aan te kunnen. Aisatti van PSV werd juist als een gigatalent beschouwt, en hij zal nooit verder komen dan een leuke club in de eredivisie. Bij Ajax kwam hij eigenlijk al tekort. Stop eens met dat opportunistische geneuzel en kom met feiten. Blind was ook een toptalent, maar jij wil hem net zo graag kwijt als iedereen want hij komt gewoon tekort. Het gaat erom hoe de jongens zich ontwikkelen. Je kunt nog zoveel talent hebben, als je nooit de benodigde stap zet die je moet zetten om in Ajax 1 een goede speler te worden dan heb je niks aan je talent.

Als hij nu terugkomt is dat ronduit perfect. In alle opzichten. Hij kan van Rhijn alleen maar helpen. Je kan hem meteen vice-aanvoerder maken, hij speelt CL en zal de opbouwende, ervaren kracht zijn in het centrum. Als Johnny nu tekent maakt hij zich bij mij onsterfelijk.

Tektek, hoe mooi dat ook klinkt, we hebben een linkspoot voor cv nodig.

Ja als je hem ziet spelen tijdens het EK zeg ik lekker terug naar Ajax, maar ik heb het idee dat het daar nog te vroeg voor is.

Nou, als dit echt zo blijkt te zijn is dit een gedane zaak, lijkt mij. Er op vooruitlopend: Welkom thuis, Johnny!!

johnny is een echte ajacied en die zijn altijd welkom in de arena. ik hoop dat hij zo snel mogelijk terug komt!

Als je het salaris van deze jongen kan betalen, zeker halen. Denk alleen wel dat hij iets meer wil verdienen dan de salarisschaal van Ajax.
Denk dat hij toch wel blijft bij Everton omdat zijn vrouw dat geld wel een leuke bijkomstigheid vindt.

22 juni 2012 om 08:16

Uit eindelijk zal ie daar toch wel blijven. Ik weet niet hoe daar de situatie is, maar ze zeiden wel een keer in een interview. Dat haar tijd nog wel komt, elke keer dat gereis mee en andere dingen. Misschien dat Heitinga denkt, ik heb veel verdient in het buitenland. Bij Ajax terug keren en nog 1.5 miljoen netto verdienen is nog veel en daar kan ie makkelijk van rond komen.

22 juni 2012 om 09:01

Ajax zal toch niet zo gek zijn om hem 3 miljoen aan salaris te bieden? Heitinga is een aardige verdediger op topniveau en straks wss één van de beste in de Eredivisie, maar ik vind hem niet dusdanige klasse dat hij zoveel geld moet verdienen.

Een beetje een Ajacied weet, dat Heitinga een rechtspoot is. Dus als hij naar Ajax komt zal Van Rhijn centraal moeten komen en Heitinga op de back. Maar dan kom je met het volgende, wilt Heitinga inleveren. Bedoel bij Ajax is nu een salaris norm en we gaan geen 3 a 2 miljoen netto betalen.

22 juni 2012 om 08:18

Van Rhijn gaf zelf verschillende keren aan dat hij liever als back speelt, dus dat zal het probleem niet zijn.

22 juni 2012 om 08:22

Maar Frank is niet iemand die even van zijn systeem afwijkt. Dit is maar een gerucht en Derksen zegt het. Dus laten we het niet te serieus te nemen tenzij Heitinga dit ook toegeeft.

22 juni 2012 om 11:44

Ik vind Derksen eigenlijk vrijwel altijd betrouwbaar! Hij spreekt daar namens VI, als Derksen elke week klinkklare onzin zou zijn blad snel uit de schappen verdwijnen..

22 juni 2012 om 08:23

Van Rhijn is toch ook rechtsbening, dus wat maakt dan het verschil? Ik zie liever Van Rhijn dan rechtsachter, want die heeft wat meer snelheid om mee aan te vallen.

22 juni 2012 om 08:24

Je gaat toch niet de centrale verdediger van het Nederlands elftal op de rechtsback positie zetten en een talentvolle rechtsback juist centraal neerzetten?

22 juni 2012 om 09:23

Wat een onzin, zowel van Rhijn als Heitinga is rechtsbenig, dus dat per se Van Rhijn centraal moet spelen en Heitinga op de backpositie slaat nergens op.

22 juni 2012 om 10:01

Een beetje Ajacied als jij zal toch ook weten dat van Rhijn rechts is en het totale onzin is wat je net dus zegt.

Dat zou mooi zijn als hij kwam, in de plaats van Vertonghen.

Heitinga terug naar Ajax? Ja dat wil ik wel, Ajax misschien ook wel, Heitinga zelf misschien ook wel...maar of Everton zomaar de beste speler van afgelopen seizoen laat gaan....dat denk ik dus niet....

22 juni 2012 om 08:55

Hoe kom je aan beste speler? Hij is gekozen tot spele van de club, hij is natuurlijk langerna niet de beste speler van Everton! fellaini is verre weg de beste speler bij
everton en anders ook nog Baines.

22 juni 2012 om 14:47

Ja 'speler van het jaar' ook goed... je begreep toch wat ik bedoelde!?

22 juni 2012 om 15:28

Nee, want er is nog al een verschil tussen beste speler of speler van het jaar!

Denk dat je er zelf ook vooral van was overtuigd dat het de beste was van Everton!

Dit zou geweldig zijn voor Ajax. Hij zou dan vervanger worden van Vertonghen naast Alderweireld in het centrum. Dat hij rechtsbenig is maakt dan niet zo veel uit. Het gaat erom hoe hij de positie invult. In zijn laatste Ajax jaren speelde hij als inschuivende verdediger of zelfs als verdedigende middenvelder zijn beste wedstrijden, een beetje in de Vertonghen rol dus. Onder De Boer zou hij zelfs zomaar kunnen opbloeien. Verdedigen is ook een vak waar je voor moet rijpen. Stam vond ik ook op zijn best toen hij zo'n beetje begin 30 was. Met Johnny als aanvoerder de Champions League in zie ik helemaal zitten.

heitinga moet lekker bij de derde divisie gaan voetballen.. wat een luie hond is dat joh..
zo gretig dat ie ooit was zo slecht speelt ie nu..(te laat bij de bal, te laat bij de tegenstander, passes die niet aankomen.. slechte aannames e.d.)
ik denk niet dat hij nu een toevoeging zal zijn voor ajax.
hij zal eerst aan zichzelf moeten werken voordat ie weer voor belang kan zijn voor ajax..

22 juni 2012 om 09:18

Ik zou het ook niet erg vinden als Heitinga bij Ajax in de verdediging staat. Liever hij dan Jon Vertonghen.

22 juni 2012 om 09:37

Lag niet aan zijn kwaliteiten, was een bende bij de groep dan kan je ook niet je eigen spel spelen, iedereen speelde onder zijn niveau en dus ook Heitinga. Als hij terug komt is hij in Nederland weer de bste verdediger!

22 juni 2012 om 13:40

Beste verdediger in NL? Eerst zien, dan geloven. Hij is ondertussen duidelijk over zijn top heen, dat moge duidelijk zijn na dit EK. Het is ook niet voor niets dat hij in de laatste wedstrijd gewisseld was voor Vlaar, tegen Denemarken stond ie continu verkeerd te dekken en tegen Duitsland was hij samen met Mathijssen echt één groot gat in de verdediging, speelde echt een dramatisch EK!
Ik ben bang dat er een zwaar gevalletje van overschatting tov Johnny is; hij is helaas bij lange na niet meer zo goed als hij ooit eens was...

Maar goed, we gaan het allemaal zien als hij terug komt! Sowieso vind ik het altijd mooi om jongens op het oude nest te zien terugkeren, als kind van de club...

Volgens mij kan Ajax eerder een Nuytinck gebruiken dan een Heitinga.

22 juni 2012 om 08:30

Omdat Heitinga net als het team een slecht EK heeft gespeeld, wordt hij nu zwaar en zwaar onderschat. Als de sfeer niet lekker in de groep zit dan gebeuren er wel vaker slechtere prestatie. Daarvoor was Heitinga gewoon een goede degelijke back voor het Nederlands elftal.

22 juni 2012 om 08:33

Daar gaat het me ook niet om, maar dacht dat Ajax op zoek was naar een linkspoot.

Ik snap echt niet waarom iedereen zo enthousiast is over een eventuele terugkomst. Hij is rechtsbenig (en daar hebben we Alderweireld en van Rhijn al voor). Bovendien heeft een Christian Chivu veel meer de persoonlijkheid om aanvoerder te zijn en is hij ook nog linksbenig. Zo ideaal zou in mijn ogen de komst van Heitinga dan ook zeker niet zijn!

Hij kan de eredivisie zeker wel aan, dat is even een ander niveau dan het Ek.
Ook een echte ajaxcied, en hij kan nog wel een paar jaartjes mee.
Daarin tegen brengt hij ook zen nodige ervaringen mee!

Everton laat hem echt niet gaan voor een bedrag dat Ajax kan betalen,en ook zijn salaris zal een probleempje worden denk ik.

En zou je hem nog wel willen,heitinga zit duidelijk in de tang bij zijn vrouw,foto's van hem in discotheken met andere vrouwen en vele roddels zullen hier wel de schuldige zijn.
Alles van Oranje kwam al bij boulevard terecht,moet Ajax nu het volgende slachtoffer worden ?

22 juni 2012 om 08:31

De transfer zal sowieso erg veel geld kosten, zijn salaris moet afbetaald worden en daar bovenop nog een transfersom. Misschien had ie ze in ze contract staan voor Ajax mag ik weg voor een vrienden prijsje. Maar dat had alleen Kuyt.

ik heb tog liever dat nuythinck komt , ik vind nuythinck even goed als heitinga en hij is ook nog jong en heeft potencie

vermeer
van rhijn
alderweireld
nuythinck
boilesen
eriksen
de jong
janssen
sulejmani
sigthorsson
boerigter
22 juni 2012 om 09:02

Ajax heeft meer aan Nuythinck inderdaad omdat hij jonger is en ik denk dat hij nog veel gaat groeien.heitinga is leuk voor de ervaring maar hij is al wat ouder en als hij weg kan/wil/gaat bij Everton zijn we al wat jaartjes verder .nuythinck is veel nuttiger.

22 juni 2012 om 09:08

Even goed als Heitinga? Nuytinkc van met alle respect NEC vind jij even goed als Heitinga van Everton? Wat een onzin zeg, omdat hij een matig EK heeft gespeeld kan hij ineens niets meer?
Johnny zou veruit de beste verdediger van de eredivisie zijn als hij zou terugkeren. Nuytinck mag zn veters nog niet strikken man.

24 juni 2012 om 11:24

Wat een ongelofelijke onzin. Misschien is hij beter dan Nuytinck, dat zal, maar hij zou zeker niet de beste verdediger zijn. Niet voor niets werd hij gepasseerd door Vlaar. De beste verdediger van de eredivisie loopt al bij jullie rond, Toby Alderweireld, en Nick Viergever en Stefan de Vrij vind ik ook beter.

24 juni 2012 om 12:28

Haha wat een grote grap. Heitinga werd eruit gehaald omdat hij niet in goede vorm was bij Oranje. Vlaar werd zelf ook helemaal zoek gespeeld.
Nee, Heitinga is vele malen beter dan Viergever en de Vrij, dat je die 2 alleen al noemt is schandalig.

De Boer zal er echt geen belang bij hebben. Reserve die mag vertrekken bij Everton en volgens mij hebben we op het Ek genoeg gezien.

Heitinga wil op zijn 36ste ook weer naar Ajax. Lekker met de metro naar de Arena . Wel als supporter vergeet hij erbij te zeggen. Want Heitinga is nu al niet meer goed genoeg voor Ajax.

22 juni 2012 om 08:46

En waar basseer je dat op?

Heitinga op deze leeftijd is altijd een versterking voor Ajax. Zelfs als hij 31 of 32 is. Het is ook een echte Ajacied met een status. Als Heitinga naar Ajax wil over 2 jaar of nu, dan moet Ajax luisteren. Het maakt niet uit of je met 2 rechtsbenige spelers in het centrum speelt want opbouwen kan hij gewoon goed en zijn linkerbeen zal vast niet slecht zijn.
Heitinga is ook gewoon goed voor de groep en een voorbeeld voor jongens zoals Denswil die eraan zit te komen.

Hoe graag ik hem zie komen, ik denk toch dat Heitinga eerst 3 jaar of 2 jaar in de Bundesliga gaat spelen. Weet nog niet wat voor club, maar zoiets zal het wel worden. Terugkeren naar Ajax als speler gebeurd sowieso nog.

22 juni 2012 om 09:26

geen enkele speler is groter dan de club, ajax bepaalt dat nog steeds altijd zelf en niet wanneer meneer Heitinga het past.

22 juni 2012 om 09:33

Tuurlijk bepaald Ajax nog steeds, maar als Heitinga een open sollicitatie plaatst dan is Ajax niet gek.
En Heitinga voelt hem niet groter dan de club. Hoe kom erbij.. :

22 juni 2012 om 08:55

Lekker basseren op 3 gespeelde wedstrijden op een EK. Knap hoor daarvoor konden we nog met ze allen Europees Kampioen worden. Dan zal Van Persie er nu ook niks meer van kunnen en moeten we maar afscheid nemen van Robben.

22 juni 2012 om 09:02

Konden we Europees kampioen worden? Hoezo? Omdat de spelers dat zeiden? Dat zeggen ze bij Spanje,duitsland,italië en Frankrijk ook wel. In portugal waren ze ook niet echt bang voor Oranje.
Die tijd is voorbij.
Heitinga is gepasseerd door Ron Vlaar,zegt al genoeg. En ook terecht. Heitinga was echt letterlijk een lek in de defensie van Oranje. Ja niet alleen hij hoor. Ook Mattijsen en van de Wiel was een drama.
Misschien dat Heitinga nu nog waarde heeft voor Ajax...maar over een paar jaar echt niet meer.
Alleen de echte topspelers kunnen op hun oude dag nog wat betekenen. Rijkaard,davids,cocu,koeman..maar geen Kuyt of Heitinga.

22 juni 2012 om 09:20

Je basseert dit dus duidelijk op het afgelopen EK. Als je dat doet dan moet de hele Oranje selectie vervangen worden. Heitinga was gepasseerd ja, terecht misschien, maar het is nog steeds een hele goeie verdediger die over 2/3 jaar nog steeds iets toevoegd qua voetbal, begeleiding en coaching.

Op het WK en bij Everton speelde hij gewoon goed tot uitstekend dus waarom ben je dan geen versterking meer voor Ajax, je verleerd het voetbal niet in 3 jaar tijd.

Vreemd dat hij op deze leeftijd al terug wil keren bij ajax. In het buitenland verdien je toch 3x zoveel als in NL.

22 juni 2012 om 09:04

Dat wil hij ook niet. Gewoon even de Ajax supporters paaien.

Dit zou echt geweldig zijn. John kom terug, je bent een held.

Moisander is een linkspoot, voor alle duidelijkheid

Volgens mij is hij vorig jaar wel in verband gebracht met Bayern Munchen. Al is hij daar net niet goed genoeg voor, denk ik.

ik geloof niet dat heitinga voor een 1,5 miljoen gaat spelen komende jaren zelfs kuyt komt niet terug en die zit langer in het buitenland dan heitinga . maar ik ben er niet rouwig om ik heb liever dat jullie nuytinck halen dan heitinga haha

22 juni 2012 om 09:45

Inderdaad, Heitinga komt echt niet terug omdat zijn vrouw vaker bij RTL Boulevard wil aanschuiven. Desnoods vliegt ze wat vaker heen en weer ofzo...het is een vlucht van hooguit een uurtje.

Vond het een raar verhaal van VI. Sylvie werkt notabene veel in Duitsland en daarvoor is Rafael ook niet verhuisd vanuit Londen of Madrid...

Als een Heitinga geen versterking meer is voor Ajax vanwege afgelopen EK, dan houd ik mijn hart vast voor de PSV fans met van Bommel! Natuurlijk is Heitinga een versterking voor dit Ajax. Afgelopen seizoen niet voor niets speler van het jaar bij Everton geworden.

Maar als we spelers nu zouden afrekenen op het afgelopen EK zou van Persie ook geen aanwinst voor Feyenoord zijn. Robben niet voor PSV etc, etc..

Johnny is hartstikke welkom!!! Dat gelul over perse een linksbenige centrale verdediger vind ik ook maar onzin! Kennen jullie het duo: Pique - Puyol niet?

Waarschijnlijk tot dat hij hoort wat het maximale salarisplafond van Ajax is. Ik hoop het van harte hoor voor Ajax dat Heitinga terug keert, maar ik vraag het me af...
Met Kuyt heb ik mezelf wijs gemaakt dat hij echt terug zou keren, ik was er echt van overtuigt. Die fout ga ik iig niet nog een keer maken.

Verder heb je dan wel meteen de ideale vervanger voor Vertonghen!

Volgens Everton is het hun beste speler en Moyes wil hem naar Tottenham halen als hij daar tekent. Ik denk dat Heitinga dan niet haalbaar is voor Ajax. Trouwens wat zou hij moeten kosten? Ik denk vanaf 7 miljoen euro kun je het proberen.

Dat gezeur van Heitinga, hij heeft het nergens anders meer over dan de terugkeer naar Ajax, de laatste 6 jaar al geloof ik. Een slecht EK spelen, bij Everton ook niet onomstreden. Als Ajax slim is nemen ze hem niet meer terug, i.p.v. een 30 jarige, gewoon lekker met de jeugd. Dat gezeur over spelers die terugwillen en lekker willen afbouwen hier in Nederland. Bah. Overschatte speler, middelmaat en nooit de top gehaald. Leuk dat Heitinga gek is op zijn jeugdliefde, maar of Ajax er beter van wordt, nee niet echt. Dan hebben ze met Aldeirwereld en nog steeds Vertonghen veel betere centrale verdedigers in huis en tegen die tijd zal er in de jeugd wel een talent opstaan, die dan door een uitgebluste Heitinga de weg wordt versperd.

Als Heitinga genoegen kan nemen met een behoorlijk lager salaris dan hij nu heeft, én hij niet te duur is in aanschaf, zou Ajax een terugkeer zeker moeten overwegen. Veel ervaring in de verdediging, kind van de club... Voor John zelf een kans om weer terug naar de basis te gaan. Beide benen op de grond en hard werken onder Frank de Boer. Ook een goede zaak voor Oranje.

22 juni 2012 om 09:39

Ik zie hem liever niet meer terug in Oranje. Was samen met van de Wiel het grootste lek in de de verdediging. Een gehypte centrale verdediger. Middelmaat die de Ajax supporters al een paar jaar paait met een terugkeer, maar nog steeds zijn zakken vult bij een Engelse laagvlieger, nooit een topper geweest en zal hij ook niet meer worden. Van dit soort spelers lopen er juist teveel in Oranje, middelmaat en weinig kwaliteit. Oranje moet in de verdediging met 1 killer en 1 voetballende centrale verdediger spelen en niet met spelers ala Heitinga/matthijssen die beide niet kunnen. Rap afscheid van nemen.

Stel Vertonghen blijft tot de winterstop bij Ajax, en Heitinga komt ook na Ajax toe. Dan hebben we een heerlijke verdediging. Bijft een Ajax speler hij mag van mij altijd terugkomen helemaal als ze eraan denken om Daley Blind centraal te zetten.

Als Van de Wiel vertrekt kan Van Rhijn erin.

Vermeer
Van de Wiel
Vertonghen
Heitinga
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Suli/Narsin?
Sigthorsson
Boerrigter
22 juni 2012 om 09:44

Ik denk dat Daley Blind eerder een optie is om Anita op te volgen als verdedigende middenvelder eerlijk gezegd. Daley werd daar in de B en A junioren het grootste talent van Ajax, winnaar van de Shell beste jeugdspeler prijs en begeerd door Chelsea en Liverpool..

Nu is hij nadien wel stil komen te staan in de lijn van die ontwikkeling maar misschien kan hij 't op z'n basis positie weer oppakken...

22 juni 2012 om 11:39

Blind als verdedigende middenvelder, ik heb er zo mijn twijfels bij. Ik blijf het idee hebben dat Blind gewoon weg te kor tkomt voor het niveau van Ajax. WAt betreft zijn verleden in de jeugd, dat weet ik niet en kan ik niet over oordelen, maar hij speelt al jaren niet meer in de jeugd en er is genoeg veranderd.

Hij kan beter een andere vrouw zoeken. Ik ken haar niet maar in 2 weken tijd geen positief beeld van haar gekregen.
Het zou wel fantastisch zijn voor Ajax als hij nu al terug komt. De financieel directeur denkt daar wellicht anders over....h

22 juni 2012 om 09:43

De vrouw van Heitinga is Charlotte-sophie Zenden. De zus van oud=psver Boudewijn Zenden.

ik vraag me af of het handig is om de lekkende Heitinga in je selectie te hebben.

Volgens mij niet zo goed nieuws voor Alderweireld!

22 juni 2012 om 09:48

Volgens mij is Alderweireld momenteel niet minder dan Heitinga, en niet alleen door het matige EK van Heitinga.

22 juni 2012 om 14:18

ja, vanwege status zal Heitinga wel veel gaan spelen en weet niet of dat zo positief is voor Alderweireld. Maar goed, het lijkt me meer een 1-2tje tussen Heitinga en de Telegraaf daan een serieus bericht dat hij naar Ajax gaat.

Hij werd gezien als 1 van de grootste talenten sinds jaren. Dat is er toch niet helemaal uitgekomen dan. Hij is een leuke verdediger, maar meer ook echt niet.

22 juni 2012 om 10:10

Een wereldtopper is het niet, maar nog altijd wel het beste wat we in Nederland qua verdedigers hebben lopen momenteel en in de afgelopen jaren. Talent had/heeft hij dus wel degelijk, alleen niet op het niveau Real/manu.

22 juni 2012 om 10:15

Daar heb je gelijk in.

22 juni 2012 om 13:22

Ik zou willen dat wij bij PSV ook maar 1 verdediger hadden die in de buurt kwam bij Heitinga!

Dan is het zoeken naar een nieuwe leider in iig niet meer nodig als johnny komt.

Natuurlijk is Johny altijd een versterking voor Ajax.
Als hij nu zou kunnen komen is het geweldig nieuws.
Ben benieuwd wat hij kost? misschien kunnen ze hem ruilen voor Greg of Toby.
Heb je best kans dat er meer gaan volgen de komende jaren Vdv, Kjh, enz.

ajax moet niet beginnen aan zulke over het paard getilde niet veel presterende zwakke verdediger weer terug te halen , want dat is jonny , ondanks dat hij de jeugd bij ajax heeft doorgebracht.

kan me nog wel seizoenen van hem herinneren dat hij het gewoon moeilijk had tegen excelsior en de graafschap end het hele seizoen door maar zoiets zie je niet bij van rhijn .
jonny heeft zelf wel in de gaten dat hij gewoon geen basisspeler bij een club als everton kan worden dat je dan je biezen moet pakken .

kortom jonny is gewoon geen aanwinst voor ajax ( sneyder en vdv wel ) en staat de jeugd ook nog in de weg

Ik ben ook geen voorstander van Heitinga. Over het paard getild, lekkend naar de media en geen niveau verdediger die Ajax moet willen. Het is lekker rustig bij Ajax. Laten we dat vooral zo houden.

pff...kortzichtig hoor...na 2 mindere wedstrijden zou ie ineens niet meer kunnen voetballen? Bij Everton en de Engelse media wordt ie hoog gewaardeerd....ajax zou hierin een prima verdediger hebben die nog minimaal 2 jaar meegaat. En het lek naar de pers was hij ook al niet.

22 juni 2012 om 10:23

Hij is wel degelijk het lek gebleken naar de media waar. En Ajax heeft nu rust in het team. Laten we dat lekker zo houden.

22 juni 2012 om 10:35

2 jaar? Hij is pas 28 joh.

Hij is welkom maar dan moet hij zoveel inleveren dat hij toch niet komt. Als ik Ajax was zou ik eerst kijken naar de nieuwe generatie zoals Nuytinck. Zeker ook omdat hij samen met Viergever grote kans heeft om in Oranje te komen op korte termijn. Mathijsen is 32, Bouma zien we niet meer in Oranje, dus je kunt nu wel een toekomstig Oranje international gaan halen.

En zelfs als Heitinga inlevert zal hij nog de best betaalde speler van Ajax moeten worden. De vraag is of hij zo goed is dat hij dat wekelijks waarmaakt.

Ik moet zeggen dat ik er weinig van geloof. Vooral omdat Engeland niet heel ver weg is bij Nederland en Heitinga in de PL lijkt te passen.

Indien het zo zou zijn dan is Heitinga meer dan welkom bij Ajax. Een echte Ajacied die altijd met een leeuwenhart heeft gestreden in ons shirt. Zou een goede leider zijn die qua leider Verthongen op kan volgen. Hij zal met open armen ontvangen worden. Hij zal dan alleen wel fors in moeten leveren en Ajax zal niet grote bedragen voor hem willen en kunnen betalen.

En al die azijnzeikers hier vergeten enkele dingen. Op het EK liepen er meer mensen te verdedigen zonder zelfvertrouwen en was het een gatenkaas. Ik vind niet dat je een collectief falen op enkele mensen moet schuiven. Daarnaast is Heitinga voor Nederland begrippen een top verdediger. En hij is een ras ajacied met een echt hart voor zijn club. Zulke mensen zijn welkom.

Edit: en wie heeft hier bewijzen dat Heitinga het ''lek'' was. Indien er überhaupt een lek is want er komen bijzonder veel indianenverhalen naar buiten op dit moment.

Direct doen. Vooral qua ervaring!

22 juni 2012 om 16:47

Mee eens en dit is nou de speler die Ajax nodig heeft. Hij heeft erg veel ervaring en kan de spel van Ajax erg goed en kent de stad. Ik hoop dat ze hem snel halen naar Ajax.

Wel grappig, maar ik zei dit een weekje geleden ook thuis. Heitinga moet gewoon terugkeren naar Ajax. Een 'manchester United' gaat hij toch niet meer halen. Als ik het goed heb verdien je bij Ajax ook een mooi salaris en kan je altijd in je contract zetten dat als een United, Chelsea of City hem willen hebben dat Ajax aan een transfer meewerkt. Met Everton ga je toch geen cl halen...

Dus Johnny, come home!

22 juni 2012 om 10:37

Je hebt gelijk wat betreft het CL verhaal, alleen moet hij waarschijnlijk 2/3 van zijn salaris inleveren om bij Ajax CL te kunnen komen spelen. Hij moet wel zijn privejet kunnen blijven betalen natuurlijk.

Denk dat hij nog minstens 1 seizoen bij Everton blijft aangezien hij nog een 2-jarig contract heeft. Daarna hopelijk terug naar Ajax.

Mensen wakker worden!
Dit is weer een roddel uit het programma waar enkel en alleen maar roddels worden verspreid omdat ze veel te veel tijd hebben en het simpel weg niet vol krijgen.
2 jaar terug wel omdat Nederland tot de finale meedeed.
Buiten dat weten jullie wat John bij Everton per jaar verdiend?
Die 4,5 miljoen per jaar gaat Ajax nooit betalen!!!

22 juni 2012 om 10:39

Precies! Dan zou hij 3,5 miljoen euro per jaar inleveren zodat zijn vrouw dichterbij de tv studio woont zodat ze 1 keer per week daar iets kan doen? Raar hoor, dan pakt ze toch gewoon even die privejet...

Dat zal nooit reden zin voor Heitinga om terug te keren. Sylvie werkt in Duitsland en VDV woont toch ook gewoon in Londen. En Sylvie heeft het ff wat drukker dan de vrouw van Heitinga. Echt lulkoek gerucht dit. Hij zou de telegraaf gebruiken om hem richting Nederland te schrijven. Als een 80 voudig Nederlands international van 28 jaar oud van Everton naar Nederland wil, dan heeft hij daar geen kruiwagen voor nodig toch...mits hij wil inleveren staan de clubs dan vanzelf wel in de rij. Een kruiwagen heeft hij nodig als hij bij United zou willen komen.

Hier geloof ik niets van.

Volgens mij heeft Johnny het prima naar zijn zin bij Everton. Hij doet het daar goed, ze zijn tevreden over hem (speler van het jaar geworden) en hij verdient daar een vorstelijk salaris. Bovendien ben je vanuit Liverpool in een uurtje in Amsterdam.

Net als de verhalen van gisteren over Vd Wiel, Van Bommel, Van Persie en Afellay lijkt ook dit me sterk aangedikt.

Als ze terug naar Nederland komen omdat zijn vrouw wil gaan werken moet hij dat lekker doen. Lekker nog paar jaar bij Ajax ballen en daarna vrouw aan het werk en Johnny lekker op de bank. Ik zeg goed bezig Johnny! Ff serieus: Dit gaat natuurlijk niet gebeuren he ;-). Johnny van 4,5 mln naar 8 ton en Ajax zit ruim in de RCV met Alderweireld en van Rhijn, de Boer zoekt een Lcv, word gewoon Moisander of Nuytink.

Heitinga heeft zich als een rioolrat gedragen om informatie aan de media te verschaffen. Deze informatie had niet gelekt mogen worden. Mevrouw Heitinga wilt graag weer naar Nederland om een carriere op de nederlandse tv te beginnen. Heitinga zit nogal bij zijn vrouwtje onder de duim.

Zoals heitinga op het EK speelde is hij ook te zwak voor Ajax. Dat leid ik af een het niveau verschil tussen hem en Ron Vlaar. Dat scheelde nauwelijks iets. Ajax heeft al goede verdedigers in huis, dus heitinga is zeer overbodig. Buiten dat weet ook de ajax selectie van zijn ratten gedoe in de media en zij zullen dat zeker niet op prijs stellen. Heitinga zal nu altijd gezien worden als snitch.

John Heitinga naar Ajax? Ten eerste zie ik niet zo gauw gebeuren dat Everton hem zal laten gaan terwijl hij nog een contract voor 2 jaar heeft. Ten tweede denk ik dat Ajax een aardige afkoopsom aan Everton zal moeten betalen als hij zou mogen gaan. Ten derde, en dit vind ik het meest belangrijke, moet Ajax niet willen om John Heitinga terug te halen. Hier liggen drie redenen aan ten grondslag:
1. Ajax moet geen oud-spelers terughalen. Men heeft voor het grote geld gekozen en dan moet de deur richting Ajax gesloten blijven. Of er moet sprake van een exceptioneel goede speler, die voor een aantal jaren de selectie meer inhoud kan geven. Daar is echter geen sprake van.
2. De jeugdspelers bij Ajax worden door de terugkeer van een oud-ajaxspeler in hun ontwikkeling belemmerd.
3. John Heitinga vind ik een speler die gezien zijn voetbalcapaciteiten niet meer in Ajax thuis hoort. Zeker niet in zijn huidige vorm.

Ajax zou er goed aan doen om voor een Viergever te kiezen.een speler die zich heel goed ontwikkeld en met een goede toekomst.

Waarom wordt Heitinga niet op een slecht E.k. afgekeken en v.d. Wiel wel? Iedereen wil ineens v Rhijn op rechtsback en vd Wiel eruit. Of gaan jullie er nou echt van uit dat v.d. Wiel en een transfer krijgt deze zomer? Ik denk dat hij voor heel veel clubs het verneukt heeft dit E.k. en dat die beter nog een jaartje zich bij Ajax in de kijker kan gaan spelen.

22 juni 2012 om 11:46

Omdat Heitinga een heel goede seizoen had gedraaid voor het EK terwijl Vd Wiel al twee seizoenen vooral slechte wedstrijden speelt. Heitinga was bij Everton echt geweldig en hij werd niet voor niets tot speler van het jaar gekozen door de Everton fans. Ik zou proberen een deal te maken die Vd Wiel naar Everton laat gaan en Heitinga de omgekeerde weg laat bewandelen.

Als Ajax Heitinga (en Narsingh) koopt hebben ze voor het aankomende seizoen een, voor Eredivisie begrippen, geweldige selectie. Met talentvolle backs, sterke centrale verdedigers, een geheel in balans middenveld (met loopvermogen, inzicht en creativiteit) en een klassieke Ajax aanvallende linie zou Ajax weer echt leuk voetbal kunnen spelen.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Heitinga
Boilesen
De Jong
Anita
Eriksen
Narsingh
Sigthorsson
Boerrigter

Ach zo ver is Liverpool toch niet? En ze vliegen blijkbaar zelf zó overal heen: http://twitter.com/johnheitinga/status/21505036886...

Ik denk niet dat Heitinga nu al terug naar ajax gaat... let maar op. Ajax doet er verstandig aan om een Viergever of Moisander te halen voor achterin. Zijn op een goede leeftijd om ook in de CL te spelen en om naast Boilesen (2e; Koppers 3e; Blind) te spelen. In de opstelling hou ik rekening met een vertrek van een van der wiel maar ook al zou hij blijven, dan nog zal ik kiezen voor van Rhijn. Middenveld heb je nog als back up De jong, Schone en Serero. Keeper Cilissen heeft veel meer potentie van Vermeer als je zag hoeveel punten vermeer ons heeft gekost, ongelovelijk... Hoop dat Narsingh snel komt en gelukkig heeft hij geen minuten gemaakt op het EK waardoor zijn transferbedrag niet omhoog gaat. Suleymani op de bank waardoor ze beide scherp blijven en een jeugdspeler(fischer, Klaassen,lukoki) achter boerrigter en Sigthorson. Nieuwe landskampioen staat al klaar en hopelijk komen ze ver in de CL indien er niet weer aan omkoping wordt gedaan (lyon).

cilissen
v rhijn
alderweireld
Viergevr/ $$
boilesen
eriksen
anita
janssen
narsingh
sigthorson
boerrigter

Aardige optie voor Ajax. Maar ik denk niet dat hij bereid is zoveel salaris in te leveren. En laten we eerlijk zijn het zou niet echt een goede investering zijn om nu opeens heel veel meer salaris voor Heitinga te betalen van wat gangbaar is in de huidige Ajax selectie (dat hij bij de grootverdieners zou moeten gaan horen is in principe natuurlijk niet echt een groot probleem).

Overigens hoop ik dat dit bericht niet op juistheid berust. Dat Heitinga bij Ajax wil terugkeren is bewondereenswaardig. Ik vind persoonlijk ook dat Ajax moet proberen dit rond te krijgen mocht het werkelijk zo zijn.

Maar als hij bereid is om met een mindere club in de Bundesliga genoeg te nemen omdat zijn vrouw carriere wil maken is de beste man helemaal verkeerd bezig. Dat hij eindelijk een beetje zijn niveau begint te halen bij Everton is natuurlijk geweldig. Als je dan bij zo'n club en in zo'n competitie kan spelen ga je toch niet weg nu het net goed gaat? Behalve dan natuurlijk als je terug wil naar je jeugdliefde.....niet omdat je vrouwlief een baantje op de Nederlandse televisie kan krijgen.

Overigens lijkt het me niet meer dan logisch dat Heitinga diep op de knieetjes moete vanwege het lekken naar zijn vrouw. Ik vond eerst een beetje dat Sneijder aan het zeuren was maar nu de aap uit de mouw is vind ik absoluut dat dit onvergevelijk is als Hetinga niet diep door het stof gaat en in de toekomst gewoon zijn mondje tegen zijn vrouw gesloten houdt.

Deze overschatte voetballer kan beter terug keren bij ajax, Daar word hij meteen geaccepteerd. Duitsland zal hij zich toch weer moeten bewijzen, en aangezien hij niet veel meer goed doet zal hem dat wel tegen gaan vallen

Heitinga is wel iemand die ook aanvallend van waarde kan zijn en defensief ook sterk is oftewel een waardig vervanger voor Vertonghen, ik vind hem een betere speler dan Moisander.

Zijn vrouw trekt een beetje op met de burgemeesters vrouw van Maastricht, komen samen op televisie en dat is volgens mij echt het enige. Salaris is bij Everton echt te goed om nu al te vertrekken.

22 juni 2012 om 12:29

Ik wist niet dat zij en Albert Verlinde vrienden waren ; Want hij is toch het vrouwtje van de Burgemeester of zou Onno zelf het vrouwtje zijn

als hij in de Duitse comp zou spelen, vind ik hem passen bij Schalke. Of Dortmund moet wat in hem zien..

Ik weet niet of Heitinga nu de man is om bij Ajax achterin de boel in het gareel te houden, zo goed is hij niet. Het wegdraaien bij die goal van Denemarken deed gewoon pijn aan mijn ogen.

tja ik weet het niet hoor.
ik denk echter wel dat hij een leider kan zijn, dat hij goed overweg zal kunnen met frank en daardoor denk ik ook dat hij bij ajax nog beter kan worden ook!
ik zou iig wel een poging wagen hoor, dat gezeik altijd met een rechtspoot en linkspoot.
volgens mij hebben de best clubs van de wereld dat ook niet... (dus dat zal het verschil echt niet maken hoor)
als je 2 goede rechtsbenige verdedigers hebt dan stel je die gewoon op, geen gezeik, zeker niet omdat zowel heitinga als alderweireld zeer goed kunnen opbouwen!

wel is duidelijk dat heitinga flink in zal moeten leveren maar ik betwijfel echter of hij nu al wel weer naar ajax zou willen.
lijkt me net even te vroeg misschien voor hem (tenminste, dat denkt hij denk ik, want als hij langer wacht dan hebben we niet veel aan hem denk ik)

Als't die een echte ajacied is zoals hij dat zegt dan levert hij toch gewoon in om bij Ajax te spelen. Hij heeft altijd gezegd dat hij terug wou komen en nu kan die terug komen en moet de salaris een probleem zijn.

Als hij niet inlevert qua salaris dan is het geen echte ajacied, in mijn ogen. Hij heeft al vroeg bekend gemaakt dat hij terug wou komen naar Ajax en nu kan het dan en zal zijn salaris het probleem zijn.

Geen echte ajacied dus als hij wegens zijn salaris naar een andere club gaat.

22 juni 2012 om 16:23

@umad?

En tsjah om nu te zggen dat je bij Ajax een hongerloontje ontvangt....nou nee.
Een terugkerende Heitinga zal makkelijk een bedrag tussen 1 a anderhalf miljoen kunnen bedingen, zo lijkt me..... en ja natuurlijk, het staat in geen vergelijk met wat men in het buitenland betaalt....maar we zouden het misschien vergeten....een ajax-salaris is nog steeds een vorstelijk salaris en maaktje echt geen minimumlijder.

Verder moet ik ook wel eens lachen om uitspraken als 'een voetballer moet het voor zijn 35ste verdienen' lachen....
Dan vraag ik mezelf af....ja en dan?. Als je een carriere hebt van zeg maar 15 jaar of iets dergelijks. Gemiddels heb je laten we zeggen 1,5 miljoen verdiend dan heb je in je carriere dus 22,5 miljoen binnengeharkt.... je moet wel een heel erg groot gat in je hand hebben wil je al dat geld er ook in diezelfde periode doorheen gejaagd hebben.
Maar dan nog.... wie zegt dat iemand na zijn 35ste arbeidsongeschikt is?. Wie zegt dat een profvoetballer daarna niks anders meer kan dan op zijn lauweren rusten?. Natuurlijk belachelijk. De meesten komen ook na hun carriere heus nog wel goed terecht en zoals in de berekening hierboven, zou je als je in je carriere zoveel geld hebt verdiend het wel moeten kunnen uitzingen de rest van je leven......
Je zou iig niet op een houtje hoeven te bijten....
En voor spelers die desalniettemin dat niet zouden kunnen en wel financiele problemen zouden hebben.....ik kan er geen medelijden mee hebben, immers is het dan hun eigen schuld dat ze na zo'n carriere nog niet financieel onafhankelijk zouden zijn.

En om op Johnny terug te komen..... zelfs al zou hij heel zijn carriere bij Ajax gespeeld hebben, wat dus niet zo is, dan nog zou hij als ie normaal met zijn geld zou zijn omgesprongen gewoon financieel voor de rest van zijn leven onafhankelijk geweest zijn.
Uiteindelijk zou dus ook geld helemaal niet een issue moeten zijn of mogen zijn.....zeker niet voor een ajacied in hart en nieren, zoals we denken dat Heitinga toch is.

Het zou mooi zijn, maar laten we eerlijk zijn. Heitinga is pas 28. De periode waarop je normaal op je piek bent. Die gaat echt nog niet naar Ajax terug komen. Zou ook zonde zijn voor hem. Beter gaat hij naar Duitsland dan, en dan zien we hem over een paar jaar wel weer in de Arena.

Heel heel graag!

Levert strijd, heeft voldoende techniek (anders was hij ook nooit bij de Ajax jeugd gekomen) en kan het gat opvullen wat Vertonghen achterlaat.

Als PSV van Bommel terughaalt en Ajax Heitinga weet ik wel wie er het slimste is geweest.

Maar ja voorlopig zijn het nog dagdromen....

Ik vindt Johhny een goeie spelers voor Ajax en heeft jaren lang bij ons gespeeld en kent de club de Stad en de manier van Ajax. Ik hoop dat Ajax snel werkt maakt van hem en gauw naar Amsterdam halen voor een niet al te hoge salaris.

Come home Johny, come home!! Perfecte verdediger voor Ajax, kent Ajax door en door, brengt rust achterin en is opbouwend sterk.. Ik zo zn komst van harte toejuichen

Johnny is altijd welkom. Heb een zwak voor die man. Is vaak bij ons op t vak komen staan en voelde zich nooit ergens te groot voor. Schitterend jong! Voetballend gezien is die goed genoeg voor Ajax. Echter dan moet t er wel binnen nu en 2 jaar gebeuren anders kan die beter ergens anders af gaan bouwen!

Hij kan ook nie naar een topclub meer met zon ek

laat hem maar naar ajax komen, niemand in de bundesliga die hem nog op gomes durft te zetten.

ik wilwel ff reageren op een post die ik net las over in passie spelen in het ajax shirt zou niet weten van wie die was maar dan vergeet je toch zeker de weten jari litmanen

en ja heitinga wil ik wel terug zien

Iedereen ziet heitinga als verdediger.... maar volgens mij is hij opgeleid en volgens mij stond hij ook in de basis als verdedigende middenvelder bij ajax? Lange tijd geleden maar toch.

Hij was ijzersterk en alhoewel hij nogal eens kaarten pakte speelde hij altijd wel met passie.
Dat mis ik de laatste jaren wel bij hem.

Ik ben van mening dat Heitinga voor iedere nederlandse of duitse club een goede toevoeging is. Hij heeft zich jarenlang goed staande gehouden in de spaanse en engelse competitie.

Dus zijn niveau is zeer zeker beter dan die van de verdedigers die hier rondlopen en al die net niet spitsen moeten afstoppen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren