Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vertonghen volgt Janssen op als Voetballer van het Jaar

Laatste update:

Jan Vertonghen mag zich niet alleen de beste Ajacied, maar ook de beste speler van de gehele Eredivisie noemen. De Telegraaf maakte zondagavond bij het programma 90 minutes van Eredivisie Live bekend dat de verdediger van Ajax de verkiezing voor Voetballer van het Jaar heeft gewonnen en dat hij in augustus de Gouden Schoen in ontvangst zal nemen.

/

Vertonghen bleef Jordy Clasie van Feyenoord, die de Zilveren Schoen krijgt, ruim voor. De Bronzen Schoen is ook voor een speler van Ajax, want Christian Eriksen eindigde als derde in het klassement. Vertonghen volgt zijn ploeggenoot bij Ajax Theo Janssen op: de middenvelder werd vorig jaar, als speler van FC Twente, gekozen tot beste speler van de Eredivisie.

De 25-jarige Vertonghen werd al op jonge leeftijd door Ajax uit België weggehaald en de verdediger is bezig aan zijn zesde seizoen in de Eredivisie. Voor Ajax speelde hij 155 competitiewedstrijden en op huurbasis bij RKC Waalwijk kwam hij nog tot twaalf competitieduels. Vertonghen hoopt aankomende zomer de overstap naar een Europese topclub te kunnen maken.

Jan Vertonghen is de terechte winnaar

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1 woord logisch!
heeft het gewoon top gedaan en is een echte leider!

6 mei 2012 om 22:16

Ja het is inderdaad wel logisch want er was dit jaar te weinig (eigenlijk geen) concurrentie. De Nederlandse competitie heeft amper kwaliteitsspelers. Het wordt niet voor niks de Mickey Mouse League genoemd. Vertonghen was de laatste klasse speler en die vertrekt nu ook dus blijft er niks over. De Eredivisie kan helaas al lang niet meer mee met competities als de Primera Division.

6 mei 2012 om 22:21

Ja tuurlijk de primera division.

Real en Barca zijn de enige echte topclubs.

Valencia, Malaga, Atletico en Athletic Bilbao zijn ook nog beter dan de eredivisieclubs maar de rest is ook niveau Mickey Mouse competitie.

En er staat altijd weer een nieuw iemand op.

6 mei 2012 om 22:27

Het hele linkerrijtje van Spanje wordt gewoon kampioen in de Eredivisie...

6 mei 2012 om 22:31

nee

6 mei 2012 om 22:36

Alsjeblieft denk even na wat je zegt.
Dit slaat nergens op.

6 mei 2012 om 22:40

Het is echt zo. De verschillen zijn immens, dat hebben we al kunnen zien in de EL

6 mei 2012 om 22:42

El-voetbal is heel anders dan competitieverband.
Ploegen al Ajax/psv etc. worden met de huidige kwaliteit waarschijnlijk 3e tot 6e ofzo in Spanje.
Volgens mij onderschat je de kracht van de Nederlandse top echt, ze hebben al meerdere keren laten zien dat ze het de europese top knap lastig kunnen maken.

6 mei 2012 om 22:42

Stop jij ossasuna , Bilbao of een andere dergelijke club maar in de Eredivisie , ze kunnen sowieso niet op tegen Ajax , Feyenoord en Psv. Af en toe zullen die spaanse clubs in de eredivisie zelfs verliezen van VVV of Nec en dergelijke.
Wat je zegt is onzin.

6 mei 2012 om 22:43

we hebben zeer goede spelers rond lopen in de eredivisie.
ik ben trots op onze competitie dat we het met weinig geld toch goed doen.
en met jongens als eriksen,vertonghen,clasie,maher,strootman,mertens,... de jong, narsingh, assaidi, dost hebben we toch spelers die instaat zijn de top te halen maar in ieder geval de subtop.
de lichting die er nu ook weer aankomt met jonge spelers is ook zeer goed denk aan
depay,willems, achabar, manu

6 mei 2012 om 22:44

Onzin.
Ajax is echt beter dan Levante Mallorca en osasuna.
En dat geld ook voor PSV en Feyenoord.

6 mei 2012 om 22:49

Ik vind wel dat Bilbao beter is dan de top 3

6 mei 2012 om 22:51

Oke vwe de top 6 (ook Levante dus) dan wel.

6 mei 2012 om 22:54

Over 34 wedstrijden denk ik het niet.

En ik denk denk dat als feyenoord PSV of Ajax tegen atletico of malaga ook gewoon kan winnen.

6 mei 2012 om 23:06

Ajax wint echt wel van een levante hoor...

Denk ook wel van Valencia als ik die zie voetballen

6 mei 2012 om 23:12

In de EL was er niet zo veel verschil. Valencia mocht mischien het az en psv lastig maken maar zelf krijgt het ook altijd klappe van real en barca de linkerzijde van spanje haalt mischien uefa cup in nl. en de top 3 / 6 in nederland zou best wel in spanje mee kunnen draaie om de top 3/6 plaats. since levante ook niet een glorieus elftal heeft en. krl vrij logish he? hun zitte allemaal ruim miljioene in de schulde . Als hun het 1 jaar moete doen met jeugd spelers degraderen ze als je met NL met jeugd spelers speelt merendeels van het seizoen wordt je 1ste en 2de mja... de verschille zijn erg groot maar overdrijve = een kunst.

6 mei 2012 om 23:13

Ga jij is heel gauw naar bed, je slaat allemaal onzin uit.

7 mei 2012 om 00:01

Spanjeee,

Jij volgt het voetbal echt niet hè. Vertonghen de laatste? Er komt altijd wel weer een speler die klasse presteerd. Ajax had Zlatan en Van der Vaart. Daarna een Sneijder. Toen deze spelers weggingen las ik hetzelfde verhaal over wat jij nu verteld, maar in praktijk is gebleken dat er altijd wel weer een andere speler komt die goed opvalt. Nu gaan Vertonghen en Van der Wiel weg en de volgende speler of spelers gaan het overnemen.

7 mei 2012 om 07:05

Doe je ogen open en ga de Eredivisie kijken...
Je bent zeker voor Barca OF Real madrid?

7 mei 2012 om 07:09

Het voetbal is totaal verschillend...
In Nederlands word er vooral 4-3-3 gespeeld...
in spanje? niet

7 mei 2012 om 08:02

Stom dat je Bilbao zegt, die dat weer net wel kunnen

7 mei 2012 om 08:51

ik vind dat jij wel heel erg denigrerend doet naar de NL competitie. Als Ajax en Feijenoord ook samen voor een Miljard in de schulden mochten staan zouden ze hun beste spelers kunnen behouden en in Europa een hartig woordje mee kunnen spreken.
Bovendien stelt de competitie in de ware zin van het woord in Spanje natuurlijk geen reet voor! 50 punten verschil tussen nummer 1 en 3....

7 mei 2012 om 09:06

Ik mis de jong in de top 3

7 mei 2012 om 09:30

De Nederlandse competitie is misschien op dit moment een opleidingscompetitie, maar wij hebben hier in ieders geval geen schulden van 500 mio terwijl er in het land zelf sprake is van armoede.

FC Twente, Psv, Ajax en Feyenoord en AZ zouden allemaal prima kunnen meedraaien in de primera division. Weliswaar geen kampioen, maar zeker geen degradanten. In mijn ogen is de Nederlandse competitie steeds sterker aan het worden met oog op de financiele crisis die zelfs in de voetballerij naar voren komt.

Maar hou jij maar je spaanse bril op; ik zie voor het eerst sinds tijden perspectief om een in ieders geval de kwartfinale van CL te halen of de Europa league, voor Nederlandse clubs.

In Nederland zijn zat kwaliteitsspelers; Elm (az), Djuricic, Strootman, Luuk de Jong, Sightorsson..

6 mei 2012 om 22:36

Verthongen snap ik, clasie ook, maar Eriksen? wat heeft du nu gepresteerd dit jaar, ik vind dat Willems die plek het meest verdient heeft, of Narsingh

6 mei 2012 om 22:42

ik snap eriksen ook niet helemaal.. wie ik logischer had gevonden:

narsingh, dost, anita en siem de jong

6 mei 2012 om 22:43

Sorry maar volgens mij vergeet je: Maher, Elm.....

6 mei 2012 om 23:03

Je vindt dat Eriksen niks heeft gepresteerd, maar je noemt Willems wel? Neem jij je zelf nog serieus? Eriksen heeft dit jaar bij vele vlagen zijn klasse laten zien, getuige zijn 18(?) assists

6 mei 2012 om 23:37

John en luuk de jong? Guidetti, bakkal?

7 mei 2012 om 00:08

Mertens, Malki, Toivonen, Guidetti

7 mei 2012 om 00:37

ja, willems zou het niet moeten zijn omdat?

7 mei 2012 om 07:07

Zijn passing acc is bijna 90%, hoogstandjes, fantastische assists.
Maar ik snap je punt want hij is nog aardig wisselvallig.
Willems doet het pas 5 wedstrijden echt 'goed'
Dus willems vind ik ook wat overdreven.

7 mei 2012 om 09:57

Willems? die van psv? wat heeft die dan gepresteerd? Noem dan Dost... Willems jonge jonge....

7 mei 2012 om 16:28

Willems is een verdediger he? dan is het logisch dat hij niet constant op teletext komt, die jongen presteert het hele seizoen goed en zit nu bij de voorselectie.

Verthongen en Clasie vind ik terecht maar waarom nou Erikssen? Zoveel heeft hij niet laten zien vind ik! Had ik toch liever Elm gezien als 3e

6 mei 2012 om 21:50

Als ajaced zijnde ben ik het met je eens! Verthongen snap ik, Clasie ook, maar ik vond Erikssen dit jaar niet brengen van wat er van hem verwacht werd! Hij speelde niet slecht, maar vooral onopvallend speelde hij.

6 mei 2012 om 21:52

Joh, hij is pas 20! Geef hem de tijd om zich te ontwikkelen.
Denk je nou echt dat hij nu al het team draagt?
Bovendien was hij belangrijk met goals en assists.

6 mei 2012 om 22:05

wat zit je nou stom te praten? Hij trekt zijn kwaliteiten, status of basisplaats toch niet in twijfel?

Verthonghen is de terecht winnaar. Dost had ook wel een plaats verdiend.

6 mei 2012 om 22:09

Hij is ook nog maar 20 en heeft genoeg tijd zich te ontwikkelen. Daarom is het ook volstrekt logisch dat hij geen voetballer van het jaar wordt en de sterk ontwikkelde Vertonghen wel.

6 mei 2012 om 22:14

@eziomessi

Dus omdat je 20 bent moeten mensen bij zo'n prijs anders naar je kijken?
Dat is meten met 2 maten.
Ik geef je gelijk dat we hem tijd moeten geven omdat hij pas jong is dus je kan niet verwachten dat hij het team gaat dragen.

Ik had zelf eerder een speler als Rasmus Elm eerder voor de 3e plaats gekozen maar het is denk ik een hele lastige keus.
Misschien Narsingh ook wel met zijn 20 assists

6 mei 2012 om 22:21

@eziomessi
Dat slaat nergens op.. Dus omdat hij nog maar 20 is krijgt hij een soepelere beoordeling? Dat slaat werkelijk nergens op. En als het op goals en assists gaat was Narsingh beter!

7 mei 2012 om 14:37

@mensen boven mij

Ik reageer alleen op frikandell dat Eriksen onopvallend speelde. Kijk, ik zeg echt niet dat hij de 3de plaats verdiende , maar onopvallend was hi zeker niet dit seizoen. Misschien had de laatste zin weggekund. Tuurlijk waren Malki, de Jong etc wel beter en zij hadden de 3de plaats ook verdiend. Maar jullie zijn toch wel met me eens dat je nog niet mag verwachten van zo'n jongen dat hij nu al het team draagt met goals en assits? Je kunt niet ontkennen, dat hij belangrijk was. Maar ok, iemand anders had de derde plaats wel verdiend, dat geef ik toe;

Sorry voor de onduidelijkheid;

6 mei 2012 om 21:51

komt denk ik doordat eriksen meeste assists op zijn naam heeft dit seizoen.

6 mei 2012 om 21:54

Volgens mij heeft Narsingh de meeste assists op zijn naam.

Wat betreft Vertonghen en Clasie terecht.
Ik denk dat Elm best de bronzen schoen had mogen krijgen(de Elm van AZ)

6 mei 2012 om 21:55

Narsingh had toch meeste Assist? Meende dat ik dat vandaag las; Dost topscorer en Narsingh koning van de assist? (20 stuks)?

On.

Vertonghen de terechte winnaar, heeft zich echt laten zien als leider! Daarnaast ook nog een aantal doelpunten mee gepakt. Hij heeft Ajax de 2e seizoenshelft mede naar het kampioenschap geleid . Clasie snap ik ook, Eriksen had idd ook Elm kunnen zijn, al heeft Eriksen ook veel mooie dingen laten zien.

Bij Ajax waren dit jaar veel spelers redelijk verassend! Te beginnen met Boerighter, en eindigen met Aisatti.

6 mei 2012 om 22:38

Mertens is toch betrokken bij de meeste doelpunten? doelpunten+assists dus? kan iemand dit bevestigen?

7 mei 2012 om 00:09

Mertens heeft 14 assists en 21 goals dus volgens mij is hij inderdaad bij de meeste goals betrokken.

6 mei 2012 om 21:52

Ik snap je punt wel maar Eriksen heeft het echt prima gedaan hoor 7 goals en 16 assists als ik mij niet vergis en das voor een 20 jarige CAM een erg goed seizoen hoor. Elm dee het inderdaad ook goed en als die 3de was geworden had het me ook niet verbaasd maarja het is Eriksen geworden ;

6 mei 2012 om 22:00

Narsingh had meer goals, is jonger, had 4 assists meer en werd uitverkozen voor Oranje. Het had me niet onlogisch geleken als hij 3de was geworden.

Maar goed, het zijn beide grote talenten.

6 mei 2012 om 22:04

Narsingh is ouder dan Eriksen.
2 jaar.
Eriksen speelt al 2 jaar in het Deense elftal is naar het wk geweest.

6 mei 2012 om 22:09

Elm heeft te veel wedstrijden gemist waardoor hij uit het klassement is verdwenen.

6 mei 2012 om 22:16

@wve

Omdat hij meegegaan is naar het WK verdient hij de prijs?
Forzafean zegt dat Narsingh het beter had gedaan in de Eredivisie.
Wat daarbuiten zich afspeelde maakt helemaal niks uit.

6 mei 2012 om 22:39

@seanlfc
Er staat en werd uitverkozen voor oranje bij forzafean.
Hij neemt het mee en ik ontkracht het.
Ik vind ook dat het er niks mee te maken heeft.

6 mei 2012 om 21:58

Vertonghen is inderdaad te terechte winnaar, Clasie draait ook een uitstekend seizoen & is van grote waarde geweest voor dit feyenoord. Ik weet niet waar ze op baseren wie de gouden schoen uiteindelijk wint maar opmerkelijk is het wel, Eriksen hoort volgens mij niet in dit rijtje thuis dit geld overigens ook voor clasie naar mijn inziens, Alleen op zijn positie vond ik elm dit seizoen al vele malen beter dan Clasie maar Clasie is wel erg belangrijk geweest voor dit feyenoord. Eriksen begrijp ik zoiezo niet hij heeft wel veel assist gegeven maar is ook erg wisselvallig geweest dit seizoen. Ik begrijp ook niet waarom Narsingh & Dost er niet in staan die hebben het ook uitstekend gedaan, En volgens mij is Guidetti ook hardstikke belangrijk geweest voor feyenoord met 2 hattricks tegen de absolute topclubs van NL dat is niet niks.

Dit zou mij top 5 zijn in willekeurige volgorde :

Vertonghen
Elm
Narsingh
Dost
Guidetti

( Dit is puur & alleen gebaseert op hoe belangrijk de spelers waren voor hun team & hoe beslissend )

Als grootste talent/ontdekking van dit seizoen lijkt het me wel duidelijk wie dit gaat winnen toch

Namelijk Adam Maher wat een geweldenaar is dat zeg !!!!!

6 mei 2012 om 22:40

Adam Maher of Jetro Willems, al is Zoet me ook heel positief opgevallen!

6 mei 2012 om 23:41

Ola john? Omdat twente 6de is gewordn wordt er hierbij door niemand meer omgekeken naar die spelers haha

7 mei 2012 om 09:38

Maher heeft voor een jonge speler zo'n ongelooflijk ziek seizoen gedraaid. Zo constant, dat zie je niet vaak bij jonge spelers. En dan is hij ook nog eens beslissend ook. Stel je voor dat er nog veel groei in zit... waar eindigt dat?!

6 mei 2012 om 22:34

Clasie vind ik nou ook niet echt heel erg terecht anders, daar had ik dan liever Elm gezien, en dan Mertens op drie.

6 mei 2012 om 23:16

Ik als Ajacied, ben helemaal met je eens. Christian Eriksen heeft in mijn ogen, niet best gepresteert dit seizoen. Adam Maher / John Guidetti zou ik zeggen als zijn vervanger.

En terecht! Een topspeler is het.

Jan, veel succes in je volgende jaren bij hopelijk een mooie Europese club! Bedankt voor alles en ooit hoop ik je terug te zien in Amsterdam!

Verdiend. Na een dramatisch eerste seizoenshelft de belichaming van de wederopstanding van Ajax de tweede helft.

Zeer waarschijnlijk zou er een andere uitslag zijn geweest als het Algemeen Dagblad de verkiezing zou houden. Ik vind dat Elm, Maher, Dost en El Ahmadi dit meer verdienen.. maar dat is mijn mening.

6 mei 2012 om 21:50

Geef ik je gelijk in, maar vergeet niet dat het AD een rotterdamse krant is. Ik had guidetti er bij verwacht

6 mei 2012 om 21:51

Ja hehee, wat is AD voor een krant??! juist, een rotterdamse.... Iedere neutrale toeschouwer (ik niet, dat terzijde) zal toch toe moeten geven dat de wederopstanding van Ajax grotendeels te danken was aan deze geweldenaar!! Niet meer dan terecht!

6 mei 2012 om 21:51

dus verdedigers kunnen het nooit worden want die zijn niet zo vaak beslissend?
zwak hoor.

6 mei 2012 om 21:52

Niet meer dan Vertonghen, wel meer dan Eriksen. Vertonghen ontsteeg het niveau van de Eredivisie echt de tweede seizoenshelft. Dat kun je van geen van de anderen zeggen.

6 mei 2012 om 21:53

Waarom elm Maher dost en el ahmadi?

Ik vind ze er niet met kop en schouders bovenuit steken.
En dat vind ik van vertonghen wel.
Een echte leider en een geweldige voetballer..

6 mei 2012 om 22:01

dat zou zeer waarschijnlijk het geval zijn inderdaad.. Als ik dat algemeen dagblad bekijk op maandag en dan de cijfers die spelers hebben gekregen slaat het 9 van de 10 keer nergens op..
Gasten die duidelijk goed waren een 6je en spelers die amper wat goeds gedaan hebben een 7.

6 mei 2012 om 22:02

El Ahmadi beter gepresteerd dan Vertonghen? Jij bent zeker nog in een roes van de kuip.

6 mei 2012 om 22:04

Hahaha ja man, het AD. Een prima krant, maar bij het algemeen klassement van beoordeling over het hele seizoen gezien en alle spelers van de Eredivisie:

Ziet het klassement er zo uit: 1. De Ruiter

Meer hoef ik er niet over te zeggen dat het AD wel erg ongeloofwaardig is, aangezien De Ruiter 1 keer per maand een goede wedstrijd keept en de andere 3 of 4 wedstrijden tenminste een paar blunders maakt.

Ot:
Alle 3 terecht, Vertonghen heeft Ajax aan het kampioenschap geholpen, Clasie is het voorbeeld voor de opmars van Feyenoord en Eriksen, vaak onzichtbaar maar toch zo veel doelpunten/assist bij elkaar.

6 mei 2012 om 23:46

Wat een onzin! Er zijn gewoon ex profspelers die allemaal de cijfers geven, iedere week andere ex profspelers. De Telegraaf heeft helemaal geen invloed op dit klassement, als Eriksen van diverse rapporteurs door het hele seizoen genomen steeds een 6,5 of hoger scoort dan zal dat zijn reden hebben. Als er nou 1 rapporteur was geweest, dan had je dit in twijfel kunnen brengen, maar er zijn ongeveer 50 verschillende rapporteurs geweest, waaronder ook ex Feyenoorders als Ulrich van Gobbel en John de Wolf!

Volledig verdiend. Een geweldenaar! Momenteel Te goed voor de Eredivisie.
Het ga je goed Jan!

terecht, zonder hem zou Ajax niet de wederopstanding hebben gemaakt die ze de tweede seizoenshelft gehad hebben. Vertonghen was de leider die Ajax nodig had.

Er was niet echt een grote uitblinker en dan is de kapitein en beste speler van het kampioensteam een logische keuze. Gefeliciteerd!

Terecht dat Vertonghen heeft gewonnen.

Snap alleen niet dat Eriksen op 3 staat.

Dost? Guidetti?

Kop en schouders.

Zo ver steekt hij boven de rest uit. Op basis van de 2de seizoenshelft dik verdiend. Nu beseft Jan eindelijk dat hij iedere wedstrijd 100 moet geven. Hij had voorheen iets laconieks en dan zag het er soms niet uit, maar die tijden zijn voorbij. Hij is klaar voor een buitenlandse topclub.

Ondanks de prestaties van Clasie had ik eerder El Amhadi als 2e gezet. Die speler is zo ongelooflijk gegroeid tijdens het seizoen, niet normaal gewoon. En als 3e had ik Elm neergezet. Lijkt wel alsof zijn prestaties niet meegerekend worden omdat het door z'n krant als de Telegraaf is..

6 mei 2012 om 22:13

nogmaals hij heeft te veel wedstrijden gemist waardoor ie kansloos was voor het eindklassement ! je mag maar een bepaald aantal wedstrijden missen ! Daardoor was Vertonghen bijvoorbeeld vorig seizoen ook uitgeschakeld .

Terecht in mijn ogen. Hij is toch de man die na de winterstop is opgestaan en Ajax naar de landstitel leidde. Ik ben benieuwd bij welke club hij speelt volgend seizoen, maar dat hij gaat slagen lijkt me duidelijk.

Meer dan terecht! Hoewel ik hem ook wel aan Clasie had gegund is hij toch meer bestemd voor Jan. Heeft eerste seizoenshelft nog wel de nodige fouten gemaakt wat betreft laksheid maar in de tweede competitiehelft zich dusdanig hersteld. Tekent ook wel de mentale stappen die hij gemaakt heeft!

Bronzen schoen had ik niet verwacht dat hij naar Eriksen zou gaan. Dacht dat hij niet een extreem groot aandeel had in het kampioenschap maar dat heb ik blijkbaar onderschat.

Naar mijn ogen wel de beste speler van de Eredivisie, wat mij daarintegen verbaast is dat Luuk de Jong niet genomineerd is, vind dat hij een veel sterker seizoen heeft gespeeld als bv. Eriksen

dik verdiend !
nu een mooie transfer maken Jan, je bent eens speler voor de top maak en goede keuze je hebt nog groeimarge
waarom niet Arsenal of Spurs ?

Volkomen terecht. Man was is hij gegroeid.
Het is hem ook echt gegund om een mooie transfer naar een topclub te krijgen deze zomer.
Alleen niet ten koste van alles natuurlijk.

Gefeliciteerd Jan!

Nummer 1 en 2 terecht, maar nummer 3 vind ik echt belachelijk. Eriksen speelde gewoon een slecht seizoen, daar had toch een Elm, Maher of El ahmadi moeten staan

6 mei 2012 om 22:01

Ben het er mee eens dat Eriksen niet de twee-na-beste speler van de eredivisie was, maar slecht? Dat toch echt niet. Elm, Maher en El Ahmadi vind ik ook niet per se een beter seizoen hebben gedraaid, Elm misschien, maar aan het eind van de competitie werd hij steeds onzichtbaarder. El Ahmadi was goed, maar staat toch in de schaduw van Clasie. Maher is niet zo belangrijk geweest als wordt gedacht, deze jongen heeft enorm veel talent, maar was niet een van de 3 beste spelers dit voetbalseizoen.

Mijn persoonlijke top 3 zou zijn;

1. Vertonghen
2. Clasie
3. Gerndt.

6 mei 2012 om 22:05

Uhm plek 3 heb je volgens mij een foutje gemaakt; Welke speler bedoel je die daar moet staan?

6 mei 2012 om 22:06

Ik moest even glimlachen toen ik Gerndt zag staan, jij bent zeker voor Utrecht hahahaha

6 mei 2012 om 23:11

Ja hallo mensen, sarcasme bestaat ook nog.

7 mei 2012 om 08:21

@frmarianum
Dat Eriksen op nummer drie stond verbaasde mij ook enigszins maar om nou te zeggen dat hij een slecht seizoen heeft gedraaid slaat nergens op. Hij draaide redelijk met af en toe goede wedstrijden ertussen. Maar hij was absoluut niet de twee na beste voetballer

7 mei 2012 om 12:13

Eriksen hoort niet in de top 3 te staan, dat is waar. Maar een slecht seizoen heeft hij niet gespeeld. Hij is nog wat wisselvallig en haalde zo nu en dan een 4, meestal was het toch een 7 en af een toe een 9. Dat is kenmerkend voor een jonge speler (waar veel druk op wordt gelegd).

Plek 1 en 2 zou ik ook zo hebben ingevuld.. plek 3 is onbegrijpelijk. Mertens met 21 doelpunten en 14 assists had hier wel mogen staan denk ik..

Sorry hoor maar hier snap ik echt helemaal niets van en dit is dan ook zwaar zwaar onterecht!!

Vertonghen speelde de eerste helft als een natte krant en dan verdien je het gewoon niet om 1e te eindigen. Tuurlijk de 2e helft speelde hij goed, maar er zijn spelers die het hele jaar constant en goed hebben gespeeld en dan noem ik een paar voorbeelden.

Clasie, El Ahmadi, Guidetti, Maher, Elm, Dost, Sno en zelfs Vlaar zouden hier beter te plaatsen zijn.

En al helemaal Eriksen! Die speelde alleen de laatste 5 wedstrijden goed en de rest speelde hij nooit hoger dan een 6je.

Doe dan gewoon de uitslag van VI, want dat De Telegraaf een vieze pro Ajax krant is wisten we al, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Ja ik weet dat deze verkiezing nergens op slaat, maar blijf aub wel een beetje objectief zeg!

6 mei 2012 om 21:54

vlaar? ja die speelde een goede eerste seizoenshelft
en eriksen speelde nooit hoger dan een 6tje terwijl hij aan vrijwel iedere aanval aan de basis stond en heel veel assits afleverde
ik vind wel dat luuk de jong de derde plek heeft verdiend

6 mei 2012 om 22:04

Vlaar speelde tenminste wel constanter dat Vertonghen. Vlaar heeft het hele seizoen een 6/7 gespeeld terwijl Vertonghen vaak een 6 speelde, ook heel vaak een 5/4 en de laatste wedstrijden af en toe een 8. Dan ben je niet constant en verdien je deze prijs in mijn ogen niet.

Waarom zou je Guidetti er anders niet bij zetten of al helemaal belachelijk, El Ahmadi.

Ook de Jong had hier wel wat verdiend, maar volgens mij hebben ze een afkeer tegen Feyenoord.

6 mei 2012 om 22:17

Ik ben het in zoverre met je eens dat Vertonghen in de eerste helft zeer wisselvallig speelde. Je overdrijft verder echter schromelijk, in wedstrijden tegen clubs als Excelsior was hij vaak onoplettend en nonchalant, maar ook toen heeft hij in de topwedstrijden echt goede prestaties geleverd. Dat je verder de tweede seizoenshelft af doet als 'af en toe een 8' zegt genoeg. Hij nam Ajax bij de hand in een ongekende zegenreeks van 14 wedstrijden, kreeg amper doelpunten tegen en leverde bovendien ook nog een substantiële bijdrage in de doelpuntenproductie.

Er was dit jaar maar één speler die aanspraak kan maken op deze titel, en dat is Vertonghen.

6 mei 2012 om 21:57

Schaam je voor je reactie want meer onwaarheden kunnen er niet staan. De mensen van de Telegraaf hebben deze lijst helemaal niet gemaakt. De Telegraaf brengt het alleen naar buiten. Mer Eriksen ben ik het met je eens maar Verthongen is gewoon de beste. Objectiviteit is bij jouw ook nergens spraken van.

6 mei 2012 om 22:01

Vlaar blijft een matige verdediger. El Amhadi heeft goed gespeeld, maar is echt niet beslissend geweest. En Guidetti is echt niet zo goed als mensen beweren.

6 mei 2012 om 22:06

Hij mag dan wel een matige verdediger zijn, maar Vlaar speelde tenminste wel constanter dat Vertonghen. Vlaar heeft het hele seizoen een 6/7 gespeeld terwijl Vertonghen vaak een 6 speelde, ook heel vaak een 5/4 en de laatste wedstrijden af en toe een 8. Dan ben je niet constant en verdien je deze prijs in mijn ogen niet.

El Ahmadi niet beslissend? Niet met goals of assists nee, maar hij was telkens de veldheer op het middenveld. Hij was eigenlijk nog een belangrijkere spil dan Clasie, denk maar eens aan Ajax-uit.

6 mei 2012 om 22:16

Ja inderdaad ja maakte constant bepalende fouten waardoor Feijenoord onnodige goals tegen kreeg door constant slecht dekken door Vlaar !

6 mei 2012 om 22:21

Hoe kom je erbij dat Vertonghen 'heel vaak' een 4/5 heeft gehaald? En af en toe een 8? Vertonghen is vanaf de winterstop de man bij Ajax. Elke wedstrijd laten zien dat hij de leider is, dat hij de beste verdediger is, en dat hij het besef had dat dit elke week moest. Vanaf toen is het echt gaan doordringen en Vertonghen speelde elke wedstrijd goed. Je roept hier in het rond dat het een afkeer tegen Feyenoord is maar volgens mij heb jij een afkeer tegen Ajax als ik dat allemaal zo bekijk. Vertonghen heeft die prijs dubbel dwars verdient. Het eerste seizoenshelft was zeker niet goed nee, maar Ajax speelde op dat moment voetbal dat niet om aan te gluren was. Clasie heeft het ook zeker goed gedaan en is terecht 2e. Op de derde plek had Bas Dost gemoeten. Die jongen heeft een goed seizoen gedraaid, zeer constant en 32 goals gemaakt ondanks dat hij voorheen in de clinch lag met Ron Jans.

6 mei 2012 om 22:29

deze titel is voor de beste speler, niet voor de meeste constante speler. In dat geval kunnen we de prijs ook wel geven aan bv Sparv, die haalt namelijk elke wedstrijd een 5.

7 mei 2012 om 03:34

El Ahmadi niet beslissend? Je bent echt niet serieus te nemen.

7 mei 2012 om 10:45

En iemand die Vlaar de beste speler van het jaar noemt wel dan? Laat me niet lachen! Jullie Feyenoorders overschatten jullie selectie. Als ik die berichten op voetbalzone lees, is het onderstaande ongeveer wat jullie denken dat de Feyenoord selectie aankan (Al dan niet over een paar jaar):

Mulder; Tottenham
Bruno Martins Indi: AC Milan
De Vrij: Inter
Leerdam: Hsv
Vlaar: Barca
El Amhadi: Juventus
Bakkal: Liverpool
Guidetti: Man City
Shaken: Chelsea
Cabral: Arsenal

Ik vergeet vast nog wel wat wereldspelers ....

Komop man! Ik kan echt niet serieus regeageren als mensen menen dat Vlaar de beste speler van de Eredivsie was dit seizoen. Wat een grap

7 mei 2012 om 12:17

Leuk dat Vlaar het hele seizoen een 6/7 haalde en inderdaad Vertonghen haalde in de eerste competitiehelft af en toe een 4, maar vergeet niet te vertellen dat Vertonghen na de wedstrijd tegen United voornamelijk een 8/9 haalde en dus niet af en toe. Kijk dan maar naar het gemiddelde.

8 mei 2012 om 16:13

Ik zeg ook niet dat Vlaar de beste was, aar hij speelde wel beter dan Vertonghen. Neemt niet weg dat wanneer Vertonghen top speelt dat hij beter is dan Vlaar, maar Vlaar heeft over dit seizoen gezien gewoon beter dan hem gespeeld.

En jij noemt al die clubs, maar er is en dan weet ik voor 100% zeker geen Feyenoord die dat zou zeggen. Met Cabral en Arsenal verlies je al meteen je geloofwaardigheid net als Vlaar en Barca, want alle Feyenoorders en de rest weten dat Vlaar niet hoger dan een Wolfsburg zou komen (gewoon een middenmoter in Duitsland dus).

Hoop onzin en ik vind het leuk dat je het zo zelf heb verzonnen en zo naar onze selectie kijkt, want volgens jou is er dus veel potentie!

6 mei 2012 om 23:00

@vedetterut,

Ik ben het helemaal met je eens!
Vertonghen heeft vanaf de wedstrijd in Manchester behoorlijk gespeeld, maar hij heeft hiervoor een aantal wedstrijden gespeeld waar hij heel slecht was. Daar moet je eerlijk in zijn!
Hij maakte heel veel fouten en voerde zijn taak als verdediger niet goed uit (liet mensen lopen, greep half of niet in). Ik vind het wel heel knap dat hij zich, net als de hele ploeg, zo heeft teruggeknokt. De 2e seizoenshelft heeft hij inderdaad heel goed gespeeld.

Ik vind dat er bij deze prijs ook wel rekening mag worden gehouden met consistentie in prestaties.
Als we het even omdraaien: Vertonghen speelde de eerste helft de sterren van de hemel en de 2e helft slecht, had hij hem dan ook gewonnen? Ik denk het niet!

Jordy Clasie heeft een geweldig seizoen doorgemaakt en is in mijn ogen de beste speler van de Eredivisie dit seizoen. Hij was eigenlijk bijna elke wedstrijd de beste man aan de kant van Feyenoord, behalve natuurlijk in de wedstrijden waarin Guidetti excelleerde

Maar goed, nogmaals het is heel knap van Vertonghen om zich zo terug te vechten.
Dit bewijst ook dat hij mentaal sterk genoeg is om zich over een tegenslag heen te zetten.

7 mei 2012 om 08:30

@fr4evah
blijkbaar snap jij niet helemaal hoe deze verkiezing loopt. Elke week, bij elke wedstrijd, gaat er een team van rapporteurs (allemaal oud-internationals) naar de wedstrijden toe en beoordelen de spelers die minimaal 45 minuten spelen. Deze cijfers worden constant bij elkaar opgesteld waardoor je aan het einde van het seizoen een ranglijst krijgt met wie de meeste punten heeft gehaald. Verder, als ik het goed heb moet je als speler minimaal 30 wedstrijden hebben gespeeld in de competitie maar dit aantal weet ik niet zeker kan ook minder/meer zijn.

Kan niet anders zeggen als dat het verdient is. Maar wat doet Eriksen op nummer 3!? Zo goed vond ik hem niet, dan waran Elm en El Ahmadi veeel beter.

Wie is het talent van het jaar dan geworden? Maher, John of iemand anders?

Vertonghen vind ik persoonlijk niet de nummer 1, omdat hij zich allang bewezen heeft, en niet belangrijk is geweest voor zijn team, hij neemt ze niet op sleeptouw, en scoort niet veel goals.

Spelers:

1 Dost
2 Elm
3 Vertonghen
4 Malki
5 Clasie


Talenten

1 Guidetti
2 Maher
3 John

Wat Eriksen in dit rijtje doet is mij een raadsel!

6 mei 2012 om 21:53

Niet belangrijk voor zijn team? Neemt ze niet op sleeptouw? Scoort niet veel?
Luister kerel, als je geen wedstrijden kijkt moet je ook niet reageren.

6 mei 2012 om 21:53

Hoeveel onzin kun je in een paar zinnen typen ?

Verthongen heeft zich pas dit jaar echt bewezen hoor. Niet belangrijk voor het team? Verthongen was de belangrijkste speler van Ajax in dit seizoen, nam ze op sleeptouw en voor een verdediger heeft hij ontzettend veel gescoord.

Waar jij die onzin dus vandaan haalt is mij een raadsel...

6 mei 2012 om 21:55

Vertonghen heeft zich bewezen in het irritant zijn, en omdat hij 2.35 torent hij boven iedereen uit, ja dan kan ik ook 10x scoren met een kopbal. Vertonghen kan niet opbouwen en als je hem weghaalt bij Ajax voor een andere speler, veranderd er niets, omdat hij er niet veel van kan. Lange ballen spelen kan ik ook

6 mei 2012 om 21:59

Jajaja, het is al goed met jou. Het is me nu wel duidelijk dat je een troll bent.

En dan dit op mijn profiel zetten:

KAN JE HET Niet Hebben DAT Real Kampioen IS, Daarom Zeik JE Alle Fans Maar Af?

Sommige mensen... .

6 mei 2012 om 22:00

Beste jongen.. ga wedstrijden kijken.. Vertongen scoorde vaak juist met zijn voet door mee op te komen.. tegen ADO solo'de hij door de hele verdediging en scoorde.. en tegen vitesse vandaag nog met een vrije trap en je gaat me niet vertellen dat ie die met zn hoofd gescoord heeft!

6 mei 2012 om 22:00

haha vertonghen kan niet opbouwen
wat een grap

6 mei 2012 om 22:01

Jij hebt dus duidelijk de wedstrijd tegen Vitesse niet gezien, want die bal werd dus Duidelijk aangeraakt, dus dat noem je geen goal van vertonghen!

6 mei 2012 om 22:02

Haha ome harry, je doet je naam wel eer aan.. Wat praat jij poep freund ?

Vertonghen is geen 2.35, maar 1.90. En jij kijkt geen voetbal en hebt er al helemaal geen verstand van als je echt meent wat je typt.

6 mei 2012 om 22:06

Beweer je nu dat Harry vermeegen geen verstand van voetbal heeft! Schandalig

On:

Logisch zie ik nu, het is de Telegraaf, een Ajax-krant

6 mei 2012 om 22:06

dit is van het niveau: pure onzin..

Jan verspeeld bijna geen enkele bal. evenaart het record van doelpunten voor een verdediger en loopt als hij even zin heeft het hele veld over, met de bal aan zijn voeten.. Ik kijk bijna alleen Ajax, en hij steekt er altijd boven uit, en aangezien ajax de beste was is het begrijpelijk dat Jantje de prijs krijgt.
Ik zou ook niet weten wie hem anders moet krijgen..

Nummer 2 en 3 vind ik overigens niet terecht

6 mei 2012 om 22:07

Mischien is het verstandig om eredivisie live aan te schaffen.
Ik snap dat sommige mensen zoals jij anti-ajax zijn maar.je mag wwl objectief zijn hoor

on: de plekken 1 en 2zijn goed.ingevuld, maar plek 3 daar zou ik tog echt sno invullen

6 mei 2012 om 21:53

Je argumenten slaan nergens op. Het is niet talent van het jaar, wat maakt het uit dat hij zich al bewezen heeft? Hij is superbelangrijk geweest voor zijn team en hij nam Ajax juist wel op sleeptouw.... En ten slotte is hij de meest scorende verdediger ooit bij Ajax en dan kom je met dat ie niet genoeg scoort, terwijl het ook nog een verdediger is.... Ik kan jou niet serieus nemen.

6 mei 2012 om 21:53

Haha, scoort niet veel goals,
10 goals voor een verdediger is hartstikke veel en hij gaat juist altijd voorop in de strijdt, volgens mij kijk jj nooit wedstrijden van Ajax anders had je dat nooit geschreven!!
Hij is veruit de beste spelers in de eredivisie!!

6 mei 2012 om 21:55

Whahahahaha is dit nou sarcastisch of niet? Als je Vertonghen zou moeten omschrijven zou je zeggen dat hij zijn team de 2e seizoenshelft op sleeptouw heeft genomen, heel belangrijk was voor zijn ploeg door goed te voetballen en ervaring in de selectie te brengen, en vooral heel heel heel erg veel gescoord heeft voor een centrale verdediger! (in de competitie 10 dacht ik?) xD

6 mei 2012 om 21:58

Juist, de 2e seizoenshelft, toen het goed liep ging het met hem ook goed, maar in de 1e seizoenshelft speelde die zeer matig, toen kwam hij niet naar boven als een echte leider, terwijl mensen als Elm en Guidetti het wel elke week bewezen hebben!

6 mei 2012 om 22:07

Ja precies, die 6 penalties hebben Guidetti in het begin ook totaal niet in het zadel geholpen..

6 mei 2012 om 22:07

Lees wat reacties terug van deze clown en je ziet dat hij overal onzin uitkraamt. Niet serieus nemen dus

on: Zeer terechte winnaar. Eriksen heb ik ook me twijfels over op de 3e plaats

6 mei 2012 om 23:49

Is het een raadsel wat Eriksen in dit rijtje doet? Omdat er 50 verschillende rapporteurs iedere week cijfers geven, allemaal ex profs met voldoende kennis en daar kreeg Eriksen steeds een 6,5 of hoger. Eriksen heeft voldoende assists gegeven, heeft op vandaag na alles meegedaan en heeft genoeg punten gehaald voor plek 3.

Dat je daarnaast een verdediger gaat afrekenen op doelpunten is echt lachwekkend. Dan kunnen we ook zeggen dat jouw nummer 1 Bas Dost soms zijn mannetje liet lopen als die moest meeverdedigen.

Dit is zeer verdiend, veruit de beste verdediger in de eredivisie, maar een opmerking. Wat doet die Eriksen toch in de top 3. Groot talent, zeker weten, maar hij presteert totaal niet consistent. Wisselde goede wedstrijden af met hele slechte.

Dit is zeker terecht.

Hij gaat altijd voorop in de strijdt en heeft een geweldig aantal doelpunten gemaakt voor een verdediger!! (10)

ik denk echt dat hij klaar is voor een Europese top, Tottenham, Arsenal iets in die richting.

Ook geweldig dat Erikssen in de top 3 staat, hij is toch ook belangrijk geweest voor Ajax met passen en goals. jammer dat hij niet nog meer zijn stempel heeft kunnen drukken.

6 mei 2012 om 22:04

Een schande dat Eriksen derde is geworden , wat heeft die jongen dit jaar betekent voor Ajax?
Zegt eigenlijk genoeg wie de prijzen uitdeelt....
Doe dan eerder Mertens die MVP is geworden de Eredivisie......

6 mei 2012 om 22:18

Eriksen is een geweldige speler, maar oh zo onzichtbaar.

Zonder Eriksen was Ajax geen kampioen, hij creëert gaten in andermans verdediging en geeft altijd assists. Hij is geen showvoetballer maar wel heel erg belangrijk voor het team.

Iedereen loopt altijd op hem te zeiken maar hij doet het op zijn leeftijd echt fantastisch.

6 mei 2012 om 22:26

Erikssen is gewoon iemand ie niet heel erg opvalt, maar o zo belangrijk is voor Ajax!

Hij loopt vrij, geeft geweldige passen, geeft assist's, scoort af en toe doelpunten, is altijd aanspeelbaar en ga zo maar door.

Ach, en dat het klassement uiteindelijk in het voordeel is van Ajax zal wel door de meeste mensen weer als ''corrupt'' gezien worden, maar daar doe je niks aan.

nummer 1 en 2 dikverdiend en zeer terecht, maar eriksen op 3 ?!? Guidetti? Elm? Dost? Mertens? of misschien wel Anita? Zeer belangrijk voor ajax.

Geen twijfel mogelijk! Vertonghen is echt de eredivisie ontgroeid! Net documentaire gezien van deze man, sympathieke kerel lijkt t me! Vertonghen Held!!!!

nummers 1 en 2 terecht
nummer 3 is ook wel goed, alleen vind ik dat luuk de jong het meer heeft verdiend

Dit was mijn top 10 geweest, ook gekeken naar de importantie voor hun team:

1. Verthongen
2. Clasie
3. Guidetti
4. Elm
5. El Ahmadi
6. Dost
7. Narsingh
8. Malki
9. Viergever
10. Sno

6 mei 2012 om 22:04

Nou ik vind dat Toivonen er wel tussen mag. 18 doelpunten is niet mis voor een middenvelder. Daarnaast ook een van de weinigen geweest die niet als een kaartenhuis in elkaar storte bij PSV tweede seizoenshelft. Alleen die streekjes van hem wat minder.

6 mei 2012 om 22:16

middenvelder? aanvallende middenvelder/nummer 10 is het meer dan een CM zoals Theo Janssen of Leroy Fer..

6 mei 2012 om 22:44

Bedoelde ook top 10 he niet top 3. Zelfs voor een tien vind ik 18 een hoop goals.

Jan verdiende nummer 1 en veel mensen zetten vraagtekens bij Eriksen maar ga niet zeggen dat hij een slecht seizoen heeft gedraaid want hij heeft het gewoon goed gedaan met goals en veel assists. Al had het me niet verbaasd als Elm, Dost of Malki daar eindigden want die hebben het ook prima gedaan

7 mei 2012 om 01:19

Ik snap de keuze voor Eriksen als derde ook niet helemaal. Weliswaar zijn 7 goals en 16 assists aardige cijfers en zie je aan de jongen dat hij in potentie de beste voetballer van de Eredivisie is maar je kan nou niet zeggen dat hij een geweldig seizoen heeft gedraaid. Jongens als Narsingh, Dost, Maher, Elm en El Ahmadi vond ik inderdaad allemaal constanter.

Belachelijk is het niet, opvallend wel. 20 spelers is dan ook sterk overdreven.

Als Feyenoorder had ik natuurlijk Clasie zien winnen maar Vertonghen was ook belangrijk voor Ajax dit jaar.

Vertonghen en Ajax met het behaalde kampioenschap, van harte gefeliciteerd!

Verdiend!
Maar waarom Eriksen?
Heeft niet gebracht wat ik van hem verwachtte voor het seizoen.
Had liever een Elm of Narsingh gezien als nummer 3. Die 2 zijn belangrijker geweest voor hun ploegen dan Eriksen voor Ajax.

Ik ben ajacied, maar Eriksen derde? Ik vond assaidi, maher, el ahmadi, luuk de jong, elm en nog een paar toch echt wel beter als Eriksen, ik vond hem dit jaar minder als vorig jaar!

Jan vertonghen voetballer van het jaar is natuurlijk verdiend, vertonghen is nu ook duidelijk toe aan de europese top

Niet meer dan verdient sinds frank trainer is is die met sprongen vooruit gegaan!

Volledig terecht, kon wedstrijden in zijn eentje naar de hand van Ajax zetten. Clasie ook een mooie tweede plek, maar ondanks mijn voorkeur voor Ajax en dat ik fan ben van Eriksen, vind ik dat Elm op plek drie eerlijker was geweest. Eriksen is erg doorslaggevend als het even lukt, maar vaak is hij te afwezig. Hij kan vele malen beter dan wat hij heeft laten zien.

Ik persoonlijk vind Clasie de nummer 1. Vertonghen heeft een heel sterk einde van het seizoen gekend, maar met name in het begin van het seizoen vond ik hem niet sterk spelen, en zelfs een van de zwakke schakels van ajax. Clasie was in mijn ogen niet alleen een doorbraak, maar ook veel constanter.

Huh.. Eriksen?
Hij is wel een goeie voetballer maar eigenlijk vond ik hem vorig jaar veel beter , dit jaar speelde hij iets te vaak matig. Had liever iemand gezien als elm of maher gezien.
Maar toch is en blijft Eriksen een goeie voetballer.

Absoluut de beste speler in de Eredivisie, zoveel power en voetbal.

Jan Vertonghen was met een zekere afstand de beste speler na de winterstop. Daarvoor had hij wel een kleine inzinking. In total prima keuze. Een goede speler die voor de eredivisie verloren gaat.

Graag Maher of El Ahmadi voor Eriksen gezien verder logische uitslag.

7 mei 2012 om 01:20

Wat dacht je van Elm! Als er iemand die derde plek verdient had... Met Maher en El Ahmadi had ik echter ook kunnen leven inderdaad.

7 mei 2012 om 09:17

Elm heeft ook een goed seizoen gedraaid dat zeker maar hij zakte samen met AZ ook af tot middelmatig niveau de laatste wedstrijden daar waar El Ahmadi en Maher bleven presteren.

Ja, op basis van de tweede seizoenshelft absoluut verdiend, hij was de grote man achter de sensationele wederopstanding van Ajax. En veruit de meest volwassen speler van de Eredivisie.

Maar de eerste seizoenshelft was hij juist weer het symbool van het laconieke en wisselvallige Ajax, dat in de competitie zeer bedroevend was.

Maar al met al, verdiende winnaar.

Het lijkt mij eerder zo:

1. Verthongen
2. Dost
3. Elm

Maargoed, ieder zo zn ding zal ik maar zeggen

Meer dan terecht. Jan Vertonghen is verreweg de beste speler van de Eredivisie.

Ook de 3e plaats voor Eriksen vind ik terecht, maar daar had je inderdaad ook kunnen kiezen voor Elm of Dost.

6 mei 2012 om 22:23

Als jij kon kiezen was de hele top 10 gevuld met Ajacieden .
Jouw mening is duidelijk subjectief , Eriksen vind ik zeer onterecht....

6 mei 2012 om 22:25

ja want jij bent helemaal objectief...

6 mei 2012 om 23:17

Dat is grote onzin. Eriksen heeft dit jaar gewoon laten zien dat het een goede speler is, waar nog heel veel meer in zit. Er zijn ook genoeg andere spelers die rond het niveau Eriksen zitten, maar dat verschilt allemaal niet zo gek veel van elkaar. Ik vind dat dit seizoen alleen Vertonghen er met kop en schouders bovenuit stak.

Ook is Clasie een goede nummer 2, maar ik vond hem dit seizoen nog lang niet zo goed als Vertonghen.

Ruil Maher/elm in voor Eriksen en ik kan er mee leven ;

6 mei 2012 om 22:13

Eriksen is zeker beter geweest dan maher.
En misschien dat je elm nog daar neer kan zetten maar Maher zeker niet.
Te weinig goals en assists.

6 mei 2012 om 22:57

Beoordelers horen niet te kijken naar alleen de statistieken. Maher heeft na de winterstop niet meer als aanvallende middenvelder gespeeld. Eriksen wel.
Maher voetbalt vaak gewoon heel makkelijk. Dat is 't verschil met Eriksen. Die zoekt altijd moeilijke oplossingen.

Wat mij betreft hoort Maher ook niet tot de allerbesten van dit seizoen, maar hij hoort wel hoger te staan dan Eriksen. En van mij mag ie zeker in de top-10.

6 mei 2012 om 23:13

Hij hoort zeker inde top 10.
Maar hij bij lange na niet beter dan Eriksen.
Daarbij kwam hij nog vaak zat voor de goal om te scoren en assists te geven.
Daarbij moet je kijken dat Eriksen nog een prijs heeft gewonnen wat altijd een paar punten extra geeft.

6 mei 2012 om 23:25

@wve

Ben ik niet met je eens. Eriksen is een zeer goede speler, dat kan en zal ik niet ontkennen, maar in de grote/belangrijke wedstrijden laat hij het te vaak (altijd) afweten. Natuurlijk heeft dat te maken met zijn leeftijd, maar op basis van wat hij heeft laten zien dit seizoen vind ik niet dat hij in de top 3 van beste spelers van de eredivisie hoort.

Maher heeft naar mijn mening dit seizoen laten zien misschien al wel iets verder te zijn dan Eriksen. Niet zozeer qua voetballende kwaliteiten, maar vooral op mentaal gebied, aanwezig willen en durven zijn, er vol op klappen etc.

6 mei 2012 om 23:40

Dan had Maher dat door moeten zetten.
En dat heeft hij niet gedaan.
En Eriksen met 17 assists en 7 goals heeft dat wel gedaan.
was zeker de belangrijkste middenvelder bij Ajax.
In het begin wat minder maar dat was heel Ajax omdat de opstelling wat verkeerd was.

En Maher is een heel groot talent en gaat vast en zeker een geweldige speler worden.
Maar ik vind het Typisch nederlands om hem de hemel in te prijzen terwijl zijn cijfers zijn niet zo indrukwekkend.
En na de winterstop vind ik hem zoiezo een stuk minder.

7 mei 2012 om 08:50

Vergeet niet dat behalve 17 assist en 7 goals dit seizoen, Eriksen ook altijd aans peelbaar is en zo makkelijk een medespeler weet te vinden, Eriksen zijn passing accuratie ligt dit seizoen om en nabij de 90%... Dat is ongekend, ook Europees gezien

Terechte winnaar.
Hij stak er met kop en schouders boven uit.
Geweldige voetballer en verdediger.
Die rushes zijn echt geweldig om te zien.
Scoort als verdediger 10 keer de laatste die dat deed was de trainer zelf las ik vandaag.
Nee meer dan terecht.

Terechte winnaar. Clasie als nr2 kan ik wel inkomen. Voor brons zou ik kiezen tussen Elm, Maher, Narsingh, Guidetti en Dost. Eriksen heeft het moeilijk bij Ajax om uit te blinken. Hij speelt helemaal niet zoals ik van hem verwacht had.

Vertonghen vind ik de terechte winnaar. Eriksen vind ik niet de terechte nummer 3. Viel veel minder op dan vorig jaar, minder bepalend voor het team, zoals Vertonghen dat juist nu wel is en vorig jaar wat minder. Aan de andere kant weet ik ook niet direct wie dan wel nummer 3 zou moeten zijn. Na Vertonghen en Clasie ligt het dicht bij elkaar.

Volkomen verdiend zeg gewoon een geweldig seizoen gespeeld en tien goals niet normaal.
Clasie deed het ook goed, en Eriksen heeft wel 19 goal voorbereid en der 8 gescoord. Doe dat maar na.

6 mei 2012 om 22:24

Toivonen heeft zelfs nog beter gepresteerd als Eriksen!

Eriksen verdiend helemaal niet om in deze lijst te staan want zeker Elm of Mortens waren al beter!

6 mei 2012 om 22:33

Eriksen 7 goals 17 assists.
Elm 7 assists en 10 goals.
Maher 5 goals en 6 assists.
Az heeft het als team uitstekend gedaan.
Maar individueel toch minder dan de meeste mensen denken.

6 mei 2012 om 22:48

Mertens 21 doelpunten 14 assists
Toivonen 18 doelpunten 2 assists
Luuk de Jong 23 doelpunten 7 assists
Dost 30 doelpunten en 8 assists

Dus als het op cijfers gaat dan moet Eriksen het gewoon afleggen!

Het is gewoon niet terecht de 1e 2 misschien wel maar de 3e zeker niet!

6 mei 2012 om 22:57

Jij komt met elm en mertens.
Dan moet je niet met andere komen.
Misschien dat Mertens'' er nog bij mag staan.
Maar hoe vaak is hij echt beslissend geweest dat hij de 1-0 maakt en niet de 3-0?
Dat telt allemaal mee. En de prijzen natuurlijk ook.

6 mei 2012 om 23:49

Elm heeft in totaal 13 goals gemaakt en 14 assist gegeven. Waarvan 10 goals en 9 assist in de Eredivisie.

Vind je het trouwens ook niet erg dom van jezelf om 2 mensen te vergelijken die niet eens op de zelfde positie spelen? Volgens mij is Elm een defensieve middenvelder/ controleur en is Eriksen een Aanvallende middenvelder?

Maher heeft 5 doelpunten gemaakt toen hij ala Eriksen als aanvallende middenvelder speelde. Hij is sinds januari in de rol van Wernbloom gaan spelen.

Eriksen heeft helemaal niet zo'n goed seizoen gespeeld als je zijn belofte moet geloven. Hij heeft niet Ajax gered maar Vertonghen, Jansen en Vermeer die één van de minst gepasseerde doelmannen is.

Eriksen is niet zo ver dat hij een team kan dragen en dat is Elm wel. Is niet erg want hij is ook 4 jaar jonger. Wie weet ooit maar ik geloof die hype niet zo. Ik vond Anita op het middenveld dominanter dan Eriksen....dat zegt genoeg.

Ik krijg het idee dat sommige alleen Eriksen in de samenvatting hebben zien spelen. Samen met Anita hebben ze menig middenveld van de tegenstander compleet weggespeeld. En over Vertonghen is geen twijfel. Met kop en schouders bovendien.

1) Vertonghen absoluut!!
2) Dost (hoe wil je de topscoorder van Nederland bij een suptopper negeren)
3) Vind ik lastig, R.elm/clasie/guidetti/l. de Jong/ S. de Jong

7 mei 2012 om 03:42

Siem de Jong? Je maakt een grapje neem ik aan.

Misschien vorig seizoen, maar dit seizoen was hij goed, maar geen uitblinker. Niet zoals de andere die je opnoemt, waarbij je overigens El Ahmadi ook moeilijk niet bij kan zetten.

7 mei 2012 om 10:11

Jou mening, maar ik vind S.de Jong zeker in dit rijtje middenvelders horen.
Als je ziet waarin hij geschoven wordt in het veld en er aardig veel ballen inschiet en voorbereid.
Tevens is hij opnieuw de speler die ajax in de kampioenswedstrijd aan de leiding zet.

El Ahmadi is na mijn mening zo nu en dan een echte uitblinker en zo nu en dan valt hij niet op of maakt domme fouten/overtredingen.

De meest terechte is naar mijn mening: Clasie. Dan Dost en dan misschien nog Verthongen. Jan viel in mijn ogen niet bepaald op.

Vertonghen terecht, Clasie ook, maar Eriksen? Nee, echt een groot talent, maar wel met de nadruk op talent. Is mijn inziens nog niet bepalend genoeg om voor een dergelijke plek is aanmerking te komen.

terecht , hij is na de winterstop echt heel goed gaan spelen

sorry maar de Telegraaf is een roddelblad. ik neem alleen de verkiezing van VI serieus en die is gewonnen door Evander Sno. Veronghen heeft een zeer matige eerste seizoenshelft gedraaid. Na de winter was ie weer als vanouds geweldig.

6 mei 2012 om 22:42

Nee VI is lekker serieus te nemen.

7 mei 2012 om 08:57

De Gouden Schoen wordt uitgereikt op basis rapportcijfers gerapporteerd door journalisten van de Telegraaf en, jaja, de VI.

Tevens ben je kansloos voor deze titel als je 5 of meer wedstrijden in een seizoen mist.

Eriksen, Vertonghen en Clasie.

Wat een rommelblad de telegraaf.

Vooral Eriksen en Clasie. Die jochies hebben wat leuke wedstrijden gespeeld. Maar kom op. Voetballer van het jaar??? Waar is Dost? L. De Jong? Narsingh.
Die jongens hebben het allemaal beter gedaan. Je kunt er misschien nog zo een stuk of 10 opnoemen.

7 mei 2012 om 03:43

Clasie was wekelijks uitblinker bij de verassing van de Eredivisie. Noem het maar niets.

Verthongen is dik verdiend , hij heeft Ajax erdoor heen gesleept
Clasie vindt ik ook wel verdiend alleen die had je ook kunnen vervangen door Guidetti.
Verder op plek 3 zou je Eriksen wel kunnen geven , maar ik vind dat Narsings daar hoort , want hij is de king of the assists en door hem is Bas Dost (natuurlijk ook door Bas zijn eigen kwaliteiten) topscorer.

Oooh de Telegraaf, ik dacht al..

Vertonghen speelde voor de winterstop voor geen meter. En dacht op een gegeven moment ineens: hee, verrek, we kunnen ook nog kampioen worden. Na de winterstop was ie inderdaad de beste van de eredivisie.

Voor mij is Elm de speler van het jaar. Hij heeft wat wedstrijden gemist. Maar de wedstrijden die hij speelde, was hij telkens minimaal een 7 waard. Je ziet ook dat AZ hem mist als hij er niet bij is.

En Eriksen derde? Alleen vanwege z'n aantal assists zeker! Ik heb hem echt heel vaak heel slecht zien spelen. Tegen Groningen had ie wel een waanzinne assist trouwens. Maar ik vraag me af hoe hij aan zoveel assists komt. Ik denk dat er ook wel een aantal breedte-passjes bij zitten, waarna een medespeler 'm binnenschoot.

7 mei 2012 om 08:59

Azet

Deze prijs wordt gebasseerd op rapportcijfers van de Telegraaf en de VI he, dus niet alleen de telegraaf...

Tevens, als je 5 wedstrijden of meer mist ben je kansloos voor deze titel, dat is waarom Elm en bijv. Guidetti er niet bij staan.

''maar ik vraag me af hoe hij aan zoveel assists komt. Ik denk dat er ook wel een aantal breedte-passjes bij zitten, waarna een medespeler 'm binnenschoot.''

Zou dat niet voor bijna elke speler gelden die veel assist heeft?

Hahahaha Josephius je bent niet serieus te nemen, brama en vormer werden ook uitgeroepen tot de beste. Doe normaal Evander Sno de beste hahaha.

Merkwaardige, speelde pas goed na de winterstop, tot die tijd werd hij vooral gekritiseerd. Waarschijnlijk heeft hier heel erg in meegespeeld dat er een speler van Ajax moest winnen omdat ze uiteindelijk kampioen zijn. Ik zou gekozen hebben voor Rasmus Elm van AZ.

Dat er nog 12% hier of zo dom is of zo'n hekel aan Ajax heeft dat ze oneens bij de poll hebben gestemd. Niet meer dan terecht. De Gouden Schoen gaat over de beste speler van de Eredivisie. Jan Vertonghen is momenteel de enige speler die de Eredivisie met kop en schouders ontgroeit is. Dus ja hij is zonder enige twijfel de beste speler. Om dan Clasie te nomineren vindt ik zwaar overdreven. Dat is zeker een talent maar ik persoonlijk vind dan El Ahmadi beter. Laat ik dan nog maar eens een persoonlijke top 10 maken.

1. Vertonghen
2. El Ahmadi
3. Eriksen
4. Elm
5. Luuk de Jong
6. Martens
7. Narsingh
8. Mertens
9. Dost
10. John

6 mei 2012 om 23:33

Geen Guidetti?

7 mei 2012 om 00:01

Guidetti heeft meer 23 wedstrijden gespeeld.
En van de 20 goals die hij gemaakt heeft waren er 7 een penalty..

7 mei 2012 om 00:48

De gouden schoen is toch een prijs voor de beste voetballer? Nee dan inderdaad geen Guidetti, ik weet zeker dat ik 40 spelers in de Eredivisie opnoemen die beter zijn dan Guidetti. Neemt niet weg dat Guidetti een aardig talent is. Die door middel van wilskracht veel voor elkaar krijgt. Beetje type Kuyt. Stijgt boven zichzelf uit op basis van inzet. Voetbalkwaliteiten zijn doorsnee.

Maar, is de definitie van winnaar van de gouden schoen. Degene die dit seizoen (voor zijn doen) het beste heeft gepresteerd dan hoort Guidetti er zeker in thuis. Net als bijvoorbeeld Sno.

7 mei 2012 om 03:46

Op basis van je lijst ga ik ervan uit dat je Ajacied bent, of in ieder geval geen wedstrijden van Feyenoord kijkt. Hoe kan je in godsnaam Clasie er niet tussen hebben staan, wekelijks uitblinker bij de verassing van de Eredivisie.

Ach dit is elke jaar weer zo'n heikel discussiepunt. Ik vind Vertonghen de beste speler van de eredivisie maar hij heeft de eerste seizoenshelft niet heel sterk gespeeld. Dit jaar vielen mij Maher, Narsingh, Dost, Malki of Sno in positieve zin op. Het is mij om het even wie als beste wordt verkozen.

Terecht, Dost had het ook zo mogen worden maar hij heeft het zeker verdient.

Hoe kan Vertonghen nou voetballer van het jaar worden?
Hij heeft de eerste seizoenshelft niks laten zien?!!
Alleen omdat hij kampioen met ajax is geworden....sure

El Ahmadi of Dost had het moeten krijgen! Alle twee hebben goed presteert.
Ik heb ze amper slechte wedstrijden zien spelen.

Vertonghen speelde in de eerste seizoenshelft zijn wedstrijden op 50% en bleef nog overeind op slordigheidsfoutjes na die wel vaak tot een goal resulteerde. Tweede seizoenshelft geweldig en veruit de beste.

6 mei 2012 om 23:22

Geloof jij dat zelf?!

Heel Ajax zat in een dip...inclusief Vertonghen.
En dan kom jij met 50%...ik proef hier arrogantie.
Wees eens eerlijk. hij raakte 1ste seizoenshelft geen knikker!

7 mei 2012 om 00:01

Je vergeet wedstrijden als Vitesse thuis, NEC uit, Excelsior thuis, Ado thuis, Roda uit... allemaal zo eenvoudig en Vertonghen die nog helemaal niet in vorm was, last had van Janssen die hem voor de voeten liep en zelfs toen al zoveel goals gemaakt die van belang waren.

7 mei 2012 om 00:00

Ja tuurlijk hij speelde op 50 de eerste seizoenshelft.
Hij dacht we maken het eerst gewoon een spannend, ik laat iedereen denken dat ik niet goed meer ben en dat Ajax geen kampioen meer kan worden.
En in tweede seizoenshelft dacht hij mwaa laat ik toch maar iets meer gaan doen.

7 mei 2012 om 09:02

Inderdaad, en toen hij iets beter zijn best ging doen, won Ajax 14 wedstrijden op rij, werden ze kampioen, wint Verthongen de Gouden Schoen en is hij de meest scorende verdediger in 1 eredivisie seizoen ooit

Vertonghen 1, Clasie 2 heb ik vrede mee, maar Eriksen op3? Daar snap ik echt niet van. Zo goed is hij niet en voor een speler op die positie moet hij beslissender zijn dan hij is.

Hij voetbalt bij ajax dus heb je al een pluspunt, maar er zijn spelers die het meer hadden verdiend. Dost of Elm bijvoorbeeld, maar goed het blijft natuurlijk de Telegraaf..

6 mei 2012 om 23:40

Gaat het alleen om beslissend zijn want dan kan een doelman al nooit winnen, flut argumentatie dus.

Eriksen is trouwens behoorlijk beslissend geweest betrokken bij 22 doelpunten van de 93.

6 mei 2012 om 23:59

Ja Eriksen is bij de 22 doelpunten betrokken geweest, maar zat spelers bij veel meer doelpunten betrokken geweest: Narsingh, Dost, L de Jong, Malki, Mertens, Toivonen, John

7 mei 2012 om 00:56

Schijnbaar is Eriksen bij belangrijke doelpunten betrokken geweest aangezien Ajax de schaal ermee op heeft gehaald. Wil niet zeggen dat ik de uitverkiezing terecht vind. Plaats drie is toch wel voor Dost of Narsingh. Zij maakten van een middelmatig team een kampioenskandidaat. Tevens wil ik even tegen Forzae zeggen dat de Telegraaf dit nieuws alleen bekend heeft gemaakt. Zij doen niet de verkiezing.

7 mei 2012 om 01:03

Het is heel logisch : de rapporteurs van VI en De Telegraaf geven een beoordeling , daaruit komt een totaal som rollen en zo word de ranglijst samen gesteld. Dus het enige wat je kan doen is alle individuele beoordelingen van Eriksen afgaan en zijn wedstrijden nogmaals allemaal bekijken en dan oordelen of de beoordeling in orde was.

7 mei 2012 om 09:03

Deze verkiezingen worden gedaan door journalisten van de Telegraaf en VI, de Telegraaf brengt het verder gewoon naar buiten

Prima nummer 1 en 2, alleen past Eriksen niet op plek 3. Daar had Dost, Luuk de Jong of Elm mogen staan.

Helemaal terecht dat Verthongen hem wint. Hij sleepte Ajax er doorheen in moeilijke tijden en gaf de talentjes zelf vertrouwen

Mijn top 10

1. Verthongen
2. Guidetti
Speelde in elke topwedstrijd gandioos waardoor Feyenoord staat waar het staat
3. Dost
Scoorde ongeloelijk veel doelpunten
4. L de Jong
Was heel belangrijk voor zijn ploeg en nam zijn ploeg bij tijd en wijlen op sleeptouw
5. Bakkal
Deed belangrijke dingen op belangrijke momenten
6. Malki
Goede speler en presteerde uitstekend
7. Schone
Was heel belangrijk voor zijn team dit seizoen.
8 Elm
Was vooral de eerste helft van de competitie de motor van Az
9. S. De jong
Speelde dit seizoen heel goed en scoorde veel als gelegenheidsspits. Was heel belangrijk!
10. Clasie
Speelde vaak erg sterk. Wel een beetje overhyped, maar een prima voetballer!

6 mei 2012 om 23:39

Met dit lijstje kan ik het wel vinden in ieder geval wie er in zitten.
Alleen Siem de Jong niet maar hij speelde eigenlijk ook wel heel erg sterk.
Dus die kan er ook wel bij ik was er alleen zelf niet opgekomen.
Ik had zelf Bakkal en Clasie omgewisseld.

Wel leuk dat je Malki er tussen zet held van mijn club dit seizoen record met 25 doelpunten voor Roda.

Zie je dat het kan een Ajacied die in de top-10 er maar 2 van Ajax in zet.

6 mei 2012 om 23:45

Ik vond Siem echt een geweldig seizoen draaien. Vond hem min of meer de leider van Ajax samen met Jan. Maar ja je kunt er natuurlijk over Twisten;

Maar wie zou jij dan in de plaats zetten voor Siem??

Ik heb Bakkal en Clasie bewust zo neer gezet, omdat ik Bakkal beslissender vond voor Feyenoord. Clasie was de stofzuiger, heel nuttig, maar het was Bakkal die het verschil maakte naar mijn mening( samen met Guidetti)

En Malki hoort er uiteraard bij. 25 doelpunten is grandioos, helemaal als je bij een middenmotor speelt!

7 mei 2012 om 00:10

Nee klopt Siem de Jong wel die kan misschien wel zijn hele loopbaan bij Ajax spelen!
Dat zou mooi zijn hij kan als Spits, Nummer 10 en rechtshalf uit de voeten en dat is denk ik ook zo handig.
Vooral de doelpunten van Siem waren vaak beslissend(ook vorig jaar Twente)

Ik snap niet dat niemand het hier over Guidetti heeft. Hij was het die de belangrijke wedstrijden voor Feyenoord besliste. Door hem staat Feyenoord waar het staat!

6 mei 2012 om 23:54

Guidetti heeft teveel wedstrijden gemist, hij heeft maar 23 wedstrijden van de 34 gespeeld.

Logisch dit, jan stak boven alles en iedereen uit, terecht, meer kan ik er niet van zeggen..

Mooie prijs voor jan en dan hup naar engeland .

Dost maakt 32 goals en is topscorer maar staat niet in de top 3...apart!!

6 mei 2012 om 23:45

Achja Eriksen staat op 3, dat zegt al genoeg. Als je dan niet subjectief kijkt weet ik het ook niet meer.

En het is de Telegraaf he, hartstikke fijne krant om te lezen ook qua sport, maar die krant is natuurlijk pro-ajax, niks mis mee, want het AD is pro-feyenoord. Maar dan kan je zoiets natuurlijk niet serieus nemen.

6 mei 2012 om 23:51

Weetje ik denk dat de subjectiviteit best mee valt bij dit soort kranten, alleen bij columns natuurlijk niet. Als journalist leer je om objectief te zijn dus ik denk dat je aan kan nemen dat Eriksen gewoon een hele rare beslissing is die vast ergens op gegrond is, maar wij die reden nog moeten horen!

7 mei 2012 om 09:36

Ik denk dat de 32 doelpunten van Dost op het conto van het collectief van Heerenveen kunnen worden geschreven. Dost heeft in principe maar weinig doelpunten op eigen kracht gecreeerd, hij heeft zijn geweldige productie voornamelijk aan Narsingh, Aissaidi en Djuricic te danken.. Desalniettemin vind ik het ook een knappe prestatie van hem maar als je puur naar individuele klasse kijkt, is Eriksen natuurlijk beter..

Vertonghen lijkt me terecht. Maar Eriksen als derde? Haha, laat me niet lachen. Groot talent, daar niet van, maar heeft nagenoeg stilgestaan dit seizoen in zijn ontwikkeling. Maar ja, Telegraaf hè...

Die hype om Maher snap ik ook niet Hij heeft misschien 3 goede wedstrijden gespeeld, voor de rest was het een 6.

Er waren zeker tien spelers beter dan Eriksen dit jaar: Dost, Malki, Luuk de Jong, Mertens, Narsingh, Rasmus Elm, Maher etc etc etc noem maar op

6 mei 2012 om 23:43

Inderdaad. Ik vind Vertonghen wel logisch, maar Eriksen de bronzen schoen? Wat heeft hij laten zien?

6 mei 2012 om 23:47

Ben ik het al Ajacied wel mee eens. Als er toch iemand van Ajax naast Verthongen in de top 3 moest staan dan was het de Jong naar mijn mening. Vond Eriksen vrij matig spelen voor wat hij kan.

Als Barça deze man nou even haalt. Zou perfect passen naast Pique.

Tuurlijk is Vertonghen de beste speler van de eredivise.. Hij staat zelfs mijlenver voor op de concurrentie.

Ik zou eerder Guidetti nomineren voor de zilveren schoen. Is vaak erg bepalend geweest, en naar mijn mening ook bepalender dan Clasie. Hiertegenover staat wel dat Clasie een erg stabiele stofzuiger is.

De nummer 3 vind ik alles behalve terecht. Eriksen speelt onder mijn verwachtingen, dit zogenaamde supertalent laat echt niet zien dat hij een supertalent is. Spelers zoals El Ahmadi, L.de Jong of Dost zouden hier beter passen.

Vertonghen is volledig terecht.
Clasie kan ik ook wel begrijpen al zijn er genoeg die zeker een even goed seizoen hebben gespeeld

Eriksen slaat nergens op, Narsingh, Mertens, Dost, Toivonen zijn allemaal bij veel meer goals betrokken geweest.
Verder vind ik ook dan Elm en Maher, L de Jong en John een beter seizoen hebben gehad.

Dit vind ik de top 10.

1.vertonghen
2.luuk de Jong
3.narsingh
4.dost
5.mertens
6.clasie
7.elm
8.toivonen
9.siem de Jong
10.john

over het hele jaar toch Elm Clasie en dan El Ahmadi

Clasie mag ook nog als talent toch

Vreemd, eerste seizoenshelft bakte hij er niks van en werd hij flink ondergek***d door de ajax-fans. De speler van het jaar moet toch wel een heel seizoen lang goed presteren lijkt mij.

7 mei 2012 om 01:25

iedere speler heeft wel eens mindere wedstrijden.
voor de winterstop was het niet zo slecht als jij nu doet geloven, je overdrijft heel erg.
vertonghen is terecht gekozen.
hij heeft ajax bij de hand genomen en het kampioenschap gebracht, ook in de cl deed hij het fantastisch en was hij altijd de beste van ajax kant. (al wordt dat niet meegerekend, maar even ter indicatie)
maar goed, een speler kan groeien hè, vertonghen is uitgegroeid binnen 2 seizoenen (maar goed, als we jou zouden moeten geloven een half seizoen, iets dat nog knapper zou zijn) van fatsoenlijke verdediger tot een rots in de branding en de beste speler van de eredivisie.

Al dat geblaat hierboven , mensen snappen helemaal niet hoe het klassement tot stand is gekomen.

De Goudenschoen word uitgereikt op basis van rapportcijfers die spelers iedere week krijgen van de rapporteurs van Voetbal International en De Telegraaf. Hierdoor ontstaat een klassement en op basis van de eindstand van het klassement word de prijs uitgereikt. Kortom , ieder onbegrip moet je maar kwijt bij de rapporteurs want die hebben gezamenlijk voor de eindstand gezorgd. Het enige wat je kan doen is klagen over een foute beoordeling per wedstrijd , maar over de eindstand op zich valt niks te klagen.

Eindstand 2011/2012 :

1 Vertonghen (ajax) 194.5
2.clasie (feyenoord) 190
3.eriksen (ajax) 188.5
4.mertens (psv) 186.5
5.elm (az) 186
6.el Ahmadi (feyenoord) 185.5
7.ten Rouwelaar (nac) 184.5
8/9.de Jong (FC Twente) 184
8/9 .dost (SC Heerenveen) 184
10.djuricic (SC Heerenveen) 183

7 mei 2012 om 01:26

Dan zullen de statistieken van De Telegraaf wel heel erg anders zijn dan die van de VI niet? Ik dacht dat Evander Sno al zo'n beetje het hele seizoen in de top 3 stond.

Desondanks vind ik deze top 3 wel aardig terecht hoor, al had ik Elm liever op de plek van Eriksen zien staan.

7 mei 2012 om 01:27

ja dat van vi kun je gewoon niet serieus nemen natuurlijk
brama won daar ook die afschuwelijke beker, iets dat ook nergens op sloeg natuurlijk...
en zo zijn er nog wel meer voorbeelden want sno heeft daar ook niks te zoeken haha.

7 mei 2012 om 13:15

En deze met ten Rouwelaar op nummer 7 kun je wel serieus nemen wou je zeggen?

7 mei 2012 om 01:26

helemaal mee eens, maar ja, jaloezie doet veel vreemde dingen met de mens.
zo jammer...

Terecht, die jongen speelde grotendeels van z'n wedstrijd super en heeft een groot aandeel gehad in dit kampioenschap. Ik denk dat hij nu wel eindelijk toe is aan die stap hogerop en hopelijk gunt Ajax hem ook die transfer.

Vertonghen bij de Telegraaf en Sno bij de VI... Mooie tegenstelling

Leuk voor ons Belgen.

Mirallas beste speler van Griekenland
Vertonghen beste speler van Nederland

waarschijnlijk ook:
Debruyne beste speler van Belgie
Hazard beste speler van Frankrijk

en wie weet
Witsel de beste in Portugal?

7 mei 2012 om 03:50

Voor Portugal zou ik mijn geld toch op Hulk zetten

"verthongen hoopt deze zomer de stap naar een Europese Topclub te maken"

kom naar Feyenoord!!

7 mei 2012 om 20:24

Lol, succes in de Champions League, het is jullie gegund.

Ik ben het niet eens met deze uitslag
Jan is een goede verdediger hoor, maar om hem nu de beste van de eredivisie t ebenoemen gaat mij te ver
Tot November werd er erg veel kritiek op hem geleverd
hij moest volgens sommigen hier zelf maar snel oprotten
Maar ja kampioen worden doet vergeten lijkt t wel
Als je gaat kijken naar de weekelftallen kom ik tot de volgende conclusie
Clasie stond er 17 keer in
Dost stond er 15 keer in
El Ahmadi en Narsing 12 keer en Vertonghen 9 keer
Ik vind dat Vertonghen het erg goed gedaan heb in de tweede helft van het seizoen
en zijn gemiddelde prestatie over het seizoen is zeker voldoende
Maar Clasie die zonder ervaring in de top heeft het hele jaar goed gepresteerd met dikke voldoendes

Over het gehele seizoen genomen beetje vreemd! Ik vond vertonghen erg slecht voor de winsterstop pas na de winsterstop heb ik hem echt zien schitteren!
Clasie tweede Owke kan me daar wel iets bij voorstellen draai een goed seizoen!
Maar ik mis toch echt een paar spelers mijn lijstje had er over het gehele seizoen anders uit gezien maar blijkbaar gaat het om wat je over 15 wedstrijden laat zien! Weet iemand hoe dit in elkaar steekt! Want eriksen 3de maar dat is toch een grap die heeft Echt bagger gespeeld dit seiZoen.
Mijn top 3 was dit
1. Elm
2. Sno
3. Vertonghen

Grootste talent over het gehele jaar gezien clasie
1. Clasie
2. Maher
3. Van Rhijn

Keepers;

1. Mulder
2. Pasveer
3. Vermeer

Trainers

1. Brood
2. Koeman
3. Bosz

Smaken verschillen maar over een geheel seizoen zou ik dit doen

Het is zo raar dat iedereen zegt dat Jan een slechte 1e seizoenshelft heeft gedraaid. Tegen alle topclubs was hij fantastisch ook in de Champions League. Iets wat Clasie nog niet is gelukt. In de 1e seizoenshelft speelde hij voor zijn doen matig, maar dat wil nog niet zeggen dat het voor eredivisiebegrippen minimaal telkens een 6,5 was. Hij heeft in mijn ogen nog geen onvoldoende gehaald dit jaar. In de 2e seizoenshelft is hij echter gegroeid in z'n rol en z'n focus en liet hij zien waarom hij de beste was. Ik heb Clasie niet zo zien heersen als Vertonghen heerste. Bovendien zet Vertonghen de hele organisatie neer en zoekt hij altijd de voetballende oplossing als verdediger. Het is in mijn ogen onbegrijpelijk waarom mensen twijfelen aan de eerste plaats.

Meer dan terecht! Veruit de beste speler van de eredivisie hoop dat hij naar een mooie club gaat.

Wat deze man dit seizoen heeft laten zien, is echt fantastisch. Wat erg jammer is, dat wij hem niet mee mogen nemen naar de EK.

Jan, jij bent de beste voetballer van Nederland en ik hoop dat jij een prachtige club krijgt. Bijv. Arsenal. Aan de andere kant heb jij een prachtige club en verwacht ik dat je Ajax en Amsterdam erg zal gaan missen. Succes.

Terecht dat hij gewonnen heeft, is verre de beste verdediger die nu bij de eredivisie rondloopt.

1. Verthonghen: Terecht
2. Clasie: Terecht
3. Eriksen, is dit een grap ofzo? Kom op mensen hij heeft maar 1/3 van het seizoen goed gespeeld, en de meeste met een 'heldere' kijk op het voetballen zullen dit ook zien.

Daar had eerder een Narsingh of Mertens moeten staan met vele assists en doelpunten.

Eriksen? jongens echt?
Wat denk je van Guidetti, Elm, Schöne, Dost en Narsingh?

Nummers 1 en 2 zijn terecht, maar ik vind het ook vreemd (ook al ben ik Ajacied) dat Eriksen op 3 staat. Hij heeft zeker geen slecht seizoen gespeeld, maar er zijn inderdaad spelers die het meer verdienen, zoals Dost, Narsingh, Guidetti om er maar een paar te noemen.
Dat Eriksen niet opvalt wil overigens natuurlijk niet zeggen dat hij slecht speelt.

7 mei 2012 om 19:17

heeft guidetti niet te weinig wedstrijden gespeeld?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren