Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Waarom zou Ajax geen punten kunnen verspelen in Heerenveen?'

Laatste update:

Na de 3-1 nederlaag van afgelopen zondag tegen Feyenoord, dat eerder met 10-0 werd verslagen, is PSV in de strijd om de landstitel aangewezen op puntenverlies van Ajax en FC Twente. De nederlaag in De Kuip was een fikse tegenvaller voor de Eindhovenaren, maar men wil daar niet meer aan terugdenken. "Er is maandag tijdens de lunch niet over Feyenoord gesproken en ik denk niet dat het nog gebeurt", benadrukt Jeremain Lens.

/

"Als we het nu nog over het duel gaan hebben, bestaat het gevaar dat we elkaar allerlei verwijten gaan maken", vertelt de Oranje-international woensdag in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het is beter om alles nu even te laten voor wat het is. Anders maken we teveel kapot."

Lens hoopt dat PSV snel weer opkrabbelt. "Het zal heel moeilijk worden, maar toch... Ik zag het negatief in, maar ben daarna gaan rekenen. Waarom zou Ajax geen punten kunnen verspelen tegen Heerenveen? Met AZ was ik ook dicht bij de titel, maar ging het op het laatste moment mis. Zo'n scenario kan nu ook. Als wij eerst met 10-0 van Feyenoord winnen en in hetzelfde seizoen verliezen met 3-1, is alles mogelijk."

Verspeelt Ajax punten in en tegen Heerenveen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Omdat Heerenveen toch haar beste speler mist en ze niet heel erg in vorm zijn.
Maargoed de bal is rond.

27 april 2011 om 09:45

Klopt, ze spelen eigenlijk ook nergens meer voor. Maar daar tegen over staat dat Ajax ook dramatisch speelt, ik denk dat Mounir er niet meer in moet staan, vanaf het moment dat hij eruit ging begon het spontaan beter te lopen. Eerst was ik nog overtuigd van zijn kunnen, maar nu hij de Boer geen hand meer geeft etc, lijkt het alsof niemand in het team hem echt meer mag, hij krijgt ook weinig ballen en het gaat allemaal ten koste van het rendement van het team. Als we spelen zonder hem dan denk ik wel dat we kunnen gaan winnen.

27 april 2011 om 09:50

dont worry, psv word gewoon kampioen. Ajax verspeelt punten tegen Heerenveen. En Ajax wint van twente. op doelsaldo word psv kampioen.. let maar op

27 april 2011 om 09:52

ajax verpeelt punten vs heerenveen, en twente wint van willem II - - > twente al kampioen

27 april 2011 om 09:57

Dat ligt eraan!
Dan moet Heerenveen winnen van Ajax en PSV mag maximaal 1 punt halen bij Vitesse. In dat geval mag Ajax de kampioen verwelkomen.... Wat een feest zal dat zijn zeg ;-)

27 april 2011 om 09:57

Als Ajax punten verspeeld en Twente wint komen ze op 67 en 71 punten. Als Twente verliest uit bij Ajax staan zij nog steeds op 71 en Ajax op 70. Wint PSV echter nog beide wedstrijden, dan staan ook zij op 71 en zijn ze dus op basis van een beter doelsaldo kampioen. Twente kan dus volgens mij dit weekend alleen kampioen worden als zowel Ajax als PSV punten verspelen.

27 april 2011 om 10:08

Kom op man, wie nog denkt dat Psv kampioen gaat worden is echt megapositief, dat is echt mission impossible als je het mij vraagt, groningen uit zullen ze nooit winnen in deze vorm. Twente verliest sowieso niet van Willem II, en Ajax kan wel punten gaan verspelen in Heerenveen. Nu geef ik de grootste kans aan Twente, als Ajax in Heerenveen wint dan moeten ze ook kampioen worden, prachtig toch om in een volgepakte arena kampioen te worden voor je supporters, oh mijn god wat zal dat een wedstrijd worden man. Die wedstrijd zal nu al wel uitverkocht zijn ben ik bang.

27 april 2011 om 10:08

als ajax gelijkspeeld komen ze op 68 punten....en aangezien ze beter doelsaldo hebben als twente kunnen ze door thuis te winnen gewoon twente weer voorbij. PSV daarentegen kan dan weer kampioen worden...

27 april 2011 om 10:14

Dit scenario gaat alleen op bij een overwinning van Heerenveen tegen Ajax. Twente kan dit weekend alleen kampioen worden bij een nederlaag van Ajax en puntenverlies van Psv.

27 april 2011 om 10:15

@emjee
Twente kan alleen kampioen worden als Ajax verlies en PSV hooguit gelijk speelt..

27 april 2011 om 10:26

@ Marcossss de wedstrijd was een tijdje geleden al helaas na minder dan 1 dag stijf uitverkocht...

PSV wordt geen kampioen, waarop willen mensen baseren dat ze de laatste twee wedstrijden 6 punten zouden kunnen pakken? Van de laatste 8 wedstrijden hebben ze maar 12 punten gepakt...

Ajax en Twente hebben allebei niet over geluk te klagen... Punten pakken met matige / slechte wedstrijden, maarja zo wordt een van de twee wel waarschijnlijk kampioen.

Wat ik hoop: Ajax zondag winnen. Daarna 2x Twente klop geven!!

27 april 2011 om 10:42

Waar heb jij je glazen bol gekocht!

Kan jij mij ook vertellen wie er kampioen in Frankrijk word, jij magisch wonder?

27 april 2011 om 10:43

Hoe weet jij zo zeker dat Willem2 niet van Twente kan winnen(oké ik geef toe ik ben ajacied en het is te mooi om waar te zijn maar toch), dat dachten we namelijk allemaal afgelopen weekend ook van Az.
Ik denk zelfs dat het misschien wel extra stimulans is geweest dat iedereen dacht dat Willem2 al gedegradeerd was om goed te voetballen

27 april 2011 om 11:11

@ petersen

twente is dan helemaal geen kampioen, als het dan verliest van ajax en psv wint is psv gewooon op doelsaldo kampioen

27 april 2011 om 11:19

Zwaap, je weet zelf ook dat dat niet gaat gebeuren, ze hebben gewoon een matige selectie. Als Willem II gaat winnen dan kom ik persoonlijk naar Enschede toe om daar met een Ajax vlag op de auto rond te rijden. Dat zou heerlijk zijn maar dat gebeurt toch niet.

27 april 2011 om 11:59

Dat is een droom scenario van jou. Maar opzich heel goed nagedacht. Dat wil zeggen dat je kan rekenen. Wat gebeurd er als PSV punten laat liggen in Groningen? Denk je dat hun een kans op Europa League zullen nalaten?

27 april 2011 om 12:52

Als Twente wint van Willem II zijn ze nog geen kampioen hoor!

27 april 2011 om 13:15

ja ik weet wie kampioen wordt degene die aan het einde van de competitie boven aan staat

27 april 2011 om 14:16

herinner je het jaar 2007 nog, de laatste speeldag in de eredivisie? Iedereen zei: AZ word kampioen en anders word het Ajax maar Psv, dat kan bijna niet meer! Niemand geloofde er niet meer in, maar toen het laatste fluitsignaal klonk, ontplofte het Philips stadion

27 april 2011 om 17:25

Dat klopt niet helemaal, want bij winst van PSV staan zij op 3 punten van Twente en kan Twente de titel nog verspelen in Amsterdam.
Ik denk wel dat er na dit weekend 1 titelkandidaat afvalt

27 april 2011 om 10:56

Ajax speelt de laatste weken erg slecht. Ze hebben ook een paar mazzeltjes gehad in de afgelopen wedstrijd (heracles, Excelsior). Heerenveen uit is lastiger en ik moet maar zien of ze daar winnen.

27 april 2011 om 12:27

Inderdaad el fenemeno!! Net als Twente en PSV is ook Ajax van niks verzekerd op dit moment. Niemand speelt goed en Heerenveen speelt best okee met die Narcing, Beerens en Dost. Jammer dat Assaidi er niet bij is ;d

Het wordt in ieder geval spannend. Maar laat PSV eerst zelf maar eens winnen want met dat laffe gedoe van Fred en de slappe instelling van mannen als Pieters, Manolev, Engelaar en Marcelo ben ik een beetje klaar. Het wordt ook tijd dat Dzsudzsak eens laat zien een topspeler te zijn. Alleen thuis presteren brengt je niet verder. De echte mannen moeten nu opstaan en de ploeg op sleeptouw nemen. Bouma, Toivonen, Lens. Die gasten vechten tenminste nog!

27 april 2011 om 14:19

Alleen doet Lens jammer genoeg niet mee tegen Vitesse. Dus waarschijnlijk speelt Marcusje weer. Zou wel mooi zijn als juist hij het team naar de overwinning zou schieten. Maar de meeste dromen zijn bedrog. Gelukkig doen de meeste slappelingen niet mee. Pieters totaal uit vorm, Wuytens is voetballend beter. Tamata speelde de laatste 2 wedstrijden niet slecht en Manolev, tsja zal er niks over zeggen

27 april 2011 om 11:58

Ik denk dat je je nog lelijk kan vergissen.. Heerenveen is een team die op een goede dag iedereen kan verrassen, zeker in eigen stadion.. Ze kunnen vrijuit voetballen, alle druk ligt bij Ajax.. Ze hebben met Narsingh, Beerens en Dost toch een aardige voorhoede dus ik denk dat het heel moeilijk gaat worden voor Ajax.

27 april 2011 om 12:36

Dan heeft t wel al wel een tijd ontbroken aan een goede dag of niet... Nee, Ajax is in slechte doen, maar van Heerenveen winnen is een must (vooral zonder Asaidi).

Heerenveen: Utrecht winst, zeer geflateerd. Daarvoor thuis onderuit tegen Excelsior, Feyenoord (waren ze wel beter overigens), AZ, NEC (gelijk) en Groningen...

Nee, andere jaren is het lastig geweest bij Heerenveen. Dit jaar mag ik toch eerlijk gezegd wel verwachten dat dit omgezet wordt in winst.

27 april 2011 om 13:12

Het wordt niet makkelijk in ieder geval.. Dan heeft Twente met Willem 2 toch een makkelijkere tegenstander.. En ook nog thuis.. Zou wel leuk zijn dat beide winnen zodat de laatste wedstrijd echt een finale wordt..

27 april 2011 om 15:07

Dat kan je wel zo zeggen, maar Heerenveen gaf Twente ook een pak slaag.
Op, jawel, een goede dag. Wie zegt dat ze deze niet tegen Ajax hebben.
Ik ben Ajax fan dus ik hoop niet dat het gaat gebeuren maar sluit het niet uit.

Ik ben ook wel tevreden met een gelijkspel. Tegen Twente moeten we toch wel winnen.

Om eerlijk te zijn ben ik er ook wel een beetje bang voor. Het voetbal is slecht en Heerenveen is wel erg sterk voorin, met het thuisvoordeel. Maar als Ajax een beetje boven het niveau van zondag uitkomt moet Heerenveen wel te winnen zijn. Bovendien is een gelijkspel ook voldoende en vervolgens winst tegen Twente om kampioen te worden (mits psv niet tweemaal wint).

27 april 2011 om 09:39

ik wou net zeggen, je maakt juist Eindhoven heel blij als jullie punten laten liggen (op wat voor een manier dan ook....).
Dat is wel hoe ik al weken zeg dat het zal gaan....

27 april 2011 om 09:46

Maarja, jullie hebben Groningen uit nog, en daar zie ik jullie eerlijk gezegd echt niet winnen. Dan kan je in dit geval beter Heerenveen uit hebben.

27 april 2011 om 10:09

ja dat klopt... Maar als PSV wint van Vitesse, en ajax verspild punten, dan hoop ik dat er omwille van de mogelijke titel nog wat ongeziene krachten vrijkomen

27 april 2011 om 10:13

In begrijp je, ik hoop eigenlijk dat die krachten dit weekend in Heerenveen zullen zijn. En dan wel aan de zijde van Ajax uiteraard.

27 april 2011 om 10:45

dit word een spannend weekend Voor ons kan het afgelopen zijn, maar als dat niet zo mocht zijn, dan word de speelronde daarna helemaal van de zotte!

27 april 2011 om 11:20

De laatste jaren gaat het steeds zoals nu, de top wordt minder en de subtop beter. Maakt het wel spannend ja

Ik denk dat PSV nog wel tweede word, maar die eerste plek gaat beslist worden in een onderlinge wedstrijd tussen Twente en Ajax.

27 april 2011 om 09:54

Als psv zelf wint van vitesse zondag worden ze zoiezo 2e.
En dat is toch voorronde C.l.
Geen prijs maar voor de club mogelijk wel financieel erg lekker.

27 april 2011 om 09:57

Ze moeten eerst ook nog maar is van Groningen winnen hoor.

27 april 2011 om 13:35

Ik denk dat psv niet wint in groningen hoor. Die komen deze dip niet meer te boven. Ik vind ook Vitesse steeds beter voetballen dus dat moeten we ook maar afwachten. Ik denk niet dat psv 2e word het verlies tegen feyenoord komen ze niet meer te boven.

Assaidi had het verschil kunnen maken , jammer dat hij er niet bij is!
Ik gok op een gelijk spelletje.

En Jermain Lens , je moet zelf ook nog uit groningen dat is minstens zo zwaar als uit Heerenveen.
Eerst zorgen dat je zelf alles wint , druk staat er bij Ajax toch al genoeg op!

27 april 2011 om 09:49

Assaidi is natuurlijk goed, maar wat denk je de snelheid van Narsingh tegenover de onervarenheid van Boilesen of tegenover de niet altijd even sterke Blind.

Als de linksback van Ajax niet goed staat opgesteld hebben ze een probleem want zelfs met bal rent Narsingh, Verthonghen en Alderweireld eruit en bovendien is Dost toch wel het type spits dat dan op de goede plek kan staan.

Ajax zal waarschijnlijk gaan drukken omdat ze moeten winnen en dan zal er toch ruimte achterin komen te staan. aan de andere kant vind ik de defensie van Heerenveen weer niet zo goed. Ik denk dat het een heel lastig middagje wordt of een 0-4 voor Ajax. Het ene uiterste of het andere.

27 april 2011 om 09:56

Met alle respect: maar de snelheid van Narsingh tegen de onervarenheid van Boilesen. Narsingh is zelf ook hartstikke onervaren. En Boilesen is niet de langzaamste, dus ik denk dat hij Narsingh zeker kan pakken.

27 april 2011 om 10:08

Boilesen is zeker niet langzaam maar als hij zich een keer verkeerd opstelt dan ben je wel het haasje. Ik weet niet of jij die Narsingh op zen brommer heb zien gaan tegen PSV ? En wat heeft onervarenheid met snelheid te maken ? Als hij weg is, is hij weg...

Als ik eerlijk ben dan denk ik dat Ajax zeker punten verspeelt Heerenveen. Heerenveen speelt heel aardig terwijl Ajax de laatste tijd moeizaam zijn partijtjes wint. Verder vind ik dat Ajax afgelopen winter enorm heeft ingeleverd aan kwaliteit met de verkoop van urby en Suarez.

Behalve Eriksen en Vertongen (heeft Ajax op dit moment geen basisspelers die Ajax waardig zijn of aardig waardis spelen.

27 april 2011 om 09:47

Heerenveen speelt heel aardig? Dat valt toch wel mee?
Eerlijk is eerlijk, ik ben ook een beetje 'bang' voor wat er zondag in Friesland gebeuren gaat, want Heerenveen uit is gewoon een heel lastige pot, maar we moeten niet doen, alsof de Friezen in supervorm steken. Ze hebben een goede tweede helft gespeeld in Eindhoven, een goede pot tegen Utrecht (met ook het nodige geluk voor Heerenveen), maar tegen VVV was het alweer een heel stukkie minder.
Met Assaidi ontbreekt toch wel de gevaarlijkste man van Heerenveen en hun achterhoede is niet heel sterk, kortom, ik denk dat Ajax best kan winnen in Heerenveen als het weer eens een acceptabel niveau haalt.

Het zou mij niks verbazen.... Enkele factoren zullen meespelen;

*hoe gaan veel van die jonge jongens om met de druk van een eventueel kampioenschap
*het feit dat Heerenveen ergens ver weg nog meespeelt om Europees voetbal
*het publiek; dat niet meer echt pro-ajax is sinds enkele ''idioten'' Heerenveen supporters in elkaar geslagen hebben in een kroeg in Volendam
*de aanval van Heerenveen die fantastisch is tegen een verdediging van Ajax die wisselvallig is
*of Ajax het middenveld van Heerenveen in handen kan krijgen

Het wordt in ieder geval spannend.. En een ontzettende moeilijke wedstrijd

27 april 2011 om 09:57

Conclusie: grote kans op een gelijkspel.

De aanval van Ajax is niet beslissend genoeg. Ik vraag me af wie op 9 zal staan de volgende wedstrijd, de naar eer zoekende El Hamdaoui of de stabiele maar niet altijd effectieve De Jong.

Het zal daarbij inderdaad er van af hangen wie het middenveld in handen krijgt. De wat sterkere jongens van Heerenveen of de technisch betere jongens van Ajax. Ik hoop in ieder geval dat Anita echt op 100% gaat spelen. Hij speelt altijd heel onbevangen, wat een voordeel kan zijn, maar wanneer het gelijk op gaat moet je qua werklust meer geven, zelfde geld voor Eriksen in verdedigend opzicht.

Het wordt daarbij tijd dat Ajax het veld eens wat kleiner maakt. Vertonghen en Alderweireld blijven om de grootste angst om een tegendoelpunt te incasseren extreem dicht hij eigen doel. Op die manier kan je een club nooit onder druk zetten, zelfs Excelsior niet.

27 april 2011 om 10:00

Alles hangt af van de eerste goal in mijn ogen... (beide verdedigingen zijn niet super de luxe dus het is wachten op goals)

Als Heerenveen de eerste goal maakt dan gaat het publiek er achter staan en gaan, zoals jij zeer terecht omschrijft, Aldeirwereld en Verthongen achteruit lopen. Dan moet Ajax op mentaliteit gaan winnen.

Als Ajax de eerste goal maakt heb je ook kans dat Heerenveen overlopen wordt. Die hebben dit seizoen laten zien dat mentaliteit niet het sterkste onderdeel is van de ploeg. Laten snel de hoofden hangen. Zijn niet altijd bereid om voor elkaar te knokken. Dan zou het ook best wel eens een dikke overwinning kunnen worden voor Ajax.

En ik geef Lens hierin volkomen gelijk, het is echt nog niet gespeeld voor Psv, het mooiste is nog wel dat er maar 2 CL plaatsen zijn, dus mocht ajax punten laten liggen in Heerenveen, moeten ze nog alles geven in het laatste duels tegen Twente, misschien wordt PSV hierdoor kampioen, maar ajax plaatst zich daardoor wel voor de voorronde CL.

Ik zie ajax ook niet zomaar winnen in Heerenveen kijkend naar het spel. De resultaten daarin tegen zijn wel prima in orde.

Het blijft spannend!

Gaat een moeilijk wedstrijd worden, helemaal als je ziet hoe Ajax de afgelopen wedstrijden speelde. Jammer dat Assaidi er niet bij is, is toch een speler met een individuele actie. Ik hoop toch dat Ajax wint tegen Heerenveen, zodat het kampioenschap beslist word op de laatste speelronde. Waar hopelijk FC Twente als winnaar uitkomt

Daar ben ik juist ook bang voor dat Ajax op dat moment faalt waar ze moeten presteren. Anderzijds, het kan ook motiveren.
Ik hoop dat Ajax de 3 punter pakt in Friesland, maar ik ben bang dat Theo Jansen met zijn dronken hoofd weer uit de bus valt, tijdens het vieren van dat kampioenschap

Kan nog heel gek worden. IK sluit niet uit dat Ajax gaat verliezen.. Wanneer Twente dan wint is het gat 4 punten.. Wanneer PSV dan zal winnen blijft het gat 3 punten en wanneer Twente dan weer verliest bij Ajax kan PSV zo nog maar kampioen worden..

De wedstrijd moet nog gespeeld worden en Ajax moet zich zeker niet rijk rekenen dat ze al gewonnen hebben.! Ze moeten eerst de volgende wedstrijd tegen Heerenveen winnen en dan mogen ze eigenlijk pas aan de titel denken.! Heerenveen uit is altijd lastig, het kan zomaar zijn dat Ajax daar gewoon punten gaat verliezen en dat de weg voor Fc Twente of PSV vrij wordt gemaakt. Ik ben er eigenlijk wel een beetje bang voor aangezien iedereen bij Ajax plus alle supporters denken dat we zomaar kampioen worden. Als ze kampioen willen worden moeten ze wel een stuk beter gaan spelen dan wat ze de afgelopen weken hebben laten zien. We zullen zien na dit weekend of het heel spannend gaat worden en het op de laatste wedstrijd gaat aankomen of dat het zo goed als zeker beslist is

27 april 2011 om 09:56

Als mede Ajacied deel ik ook met jou de overdreven positieve sfeer bij de Ajax fans, maar ik denk dat Lens eerst naar Twente mag kijken. In mijn ogen is Willem ll thuis wat makkelijker dan Heerenveen uit....aangezien Twente ook in Den Haag heeft gewonnen kunnen ze makkelijk in de Arena kampioen worden zeker als onze club zo matig blijft voetballen. Ik vind het dus vreemd dat Lens niet eens over Twente heeft...

27 april 2011 om 10:07

Zeker weten je hebt gelijk en ik denk ook dat Twente kampioen wordt, niemand kijkt eigenlijk naar Twente maar zij zijn eigenlijk de enigste club die het zelf in de hand heeft ze moeten winnen van Willem 2 wat denk ik zowiezo wel gaat gebeuren en dan mogen ze zelfs nog gelijk spelen bij Ajax. Dan zijn ze gewoon kampioen

27 april 2011 om 10:24

@mw1ajax
niet alleen Twente, ook Ajax heeft het in eigen hand.. Als een van beide twee keer wint nu, dan is het kampioenschap een feit..

Ik heb bij ajax en psv sosm het idee dat ze geen kampioen willen worden. Ze spelen soms zo zonder bezieling en felheid dat is echt ongelooflijk. Als ajax gewoon 110% geeft in Heerenveen dan moeten ze daar kunnen winnen, maar als ze ook maar enigzins verzaken dan is puntverlies niet gek.

Eerst maar is zelf kijken of jullie gaan winnen van Vitesse zonder Manolev, Pieters en Lens erbij en gezien het spelbeeld van de afgelopen weken zou Vitesse zomaar is een of drie punten mee terug kunnen nemen richting Arnhem.

Boilesen is sterk genoeg om Narcingh tegen te houden, maar dan moet vertonghen wel direct achter hem staan.

27 april 2011 om 10:33

Als die sterk genoeg is, waarom moet er dan iemand achter ? dan kan die het zelf wel toch volgens jou ..

on:
Denk dat het een leuke open wedstrijd gaat worden met veel kansen voor beide doelen. Allebei de ploegen zijn niet in grootse vorm, dus een echte favoriet is moeilijk aan te wijzen. Heerenveen heeft het thuisvoordeel, maar Ajax heeft natuurlijk de titel in zicht.. Ik zou me geld nog niet durven zetten op een van de ploegen i.i.g.

27 april 2011 om 10:56

Sterk niet snel genoeg.... op snelheid is er nauwelijks iemand in de Eredivisie die een Assaidi of Narcingh pakt.

27 april 2011 om 10:58

Hij bedoelt dat Boilesen alleen sterk genoeg is Narsingh tegen te houden als Verthongen er 3 meter achter staat

En gaat psv wel even van Vitesse winnen...? Trouwens vergeet Lens dat ook Twente voor de titel gaat? Zelfs als Ajacied geef ik namelijk toe dat Twente de meeste kansen voor de titel heeft, maar Lens, zoals meerdere mensen in Nederland, zijn blind met haat als het over de meest succesvolle club van Nederland gaat. Als ik Lens zou zijn zou ik nu eerst de aandacht besteden aan mijn eigen ploeg, daarna aan Twente en pas als laatste aan Ajax.

27 april 2011 om 12:13

Je kunt ook achter elke boom een vijand zien. Lens heeft het in dit artikel één keer over Ajax, daarover zegt hij dat zij best punten kunnen verspelen tegen Heerenveen. Hij heeft het niet over Twente omdat de wedstrijd tegen Willem 2 thuis nu eenmaal makkelijker is dan tegen Heerenveen.

Haat tegenover de ''meest succesvolle club van Nederland'' lijkt me dus sterk overdreven. Hij wil kampioen worden en analyseert mogelijkheden op puntverlies van de concurrenten.

Er bestaat ook de kans dat psv zelf punten gaat laten liggen tegen vitesse als je kijkt naar de vorm waar ze zelf in steken.

Ajax kan inderdaad verliezen in heerenveen. Maar ik denk dat psv ook nog niet zomaar van vitesse gewonnen heeft. Ik denk dat twente dit weekend al kampioen word

Het gaat hier om een Psv'er die wat zegt over Ajax. Waarom moet de 10-0 tegen Feyenoord nou 2 keer erbij worden gehaald? Houd je lekker vast aan die uitslag, zou ik zeggen, maar is dit dan de enige trots die ze in Eindhoven hebben behaald dit seizoen? Ze zijn gewoon de slechtste van de 3 titelkandidaten....

Ajax wint daar gewoon met 0-3.
Waarom? Omdat Heerenveen geen schim is van wat ze afgelopen jaren wel waren, de laatste wedstrijden waren aardig maar tegen VVV uit zag je alweer hoe kwetsbaar ze zijn.
Als Ajax vanaf minuut 1 vol gas geeft is er niets aan de hand.

27 april 2011 om 10:11

en waarom kan het kwakkelende twente niet gelijkspelen tegen willem 2? dat zie ik ook nog we gebeuren. een ploeg die er alles aan doet om niet te degraderen. daar heeft niemand het over. ik denk dat psv en twente beide gelijk spelen en ajax weet te winnen..

dan met de laatste wedstrijd te gaan is dit de top 3:

1. ajax 70
2. twente 69
3. psv 66

dan alsnog moet er door twente de laatste wedstrijd gewonnen worden. maar heeft ajax genoeg aan een gelijk spel.

27 april 2011 om 10:48

Ah dus op papier zeg jij is Heerenveen uit een makkelijkere pot dan Willem II thuis, interesting?

27 april 2011 om 11:35

willem 2 vecht nog voor lijfsbehoud. heerenveen zonder assaidi is klaar.

en daarbij, mogelijke scenario's voor twente zijn besproken. die van psv ook. dus laat ik mijn gedachten er eens op los om te kijken wat het beste zou zijn voor ajax. en dat het niet onmogelijk is.

twente speelt net als ajax en psv beroerd de laatste weken. met het geluk dat aan ajax' zijde staat momenteel........

in deze competitie kan alles. PSV kan ook gewoon verliezen van Vitesse met al deze geschorste spelers. Rutten zal vast wel weer zich gaan indekken.
Daarnaast kan Twente zelfs punten verspelen tegen Willem II. Die gasten vechten voor hun allerlaatste kans en dan zie je (AZ thuis) dat er rare dingen kunnen gebeuren.
Ajax heeft het traditioneel erg lastig in Heerenveen, maar lijken op het moment het geluk van een kampioen te hebben.


Ik zie psv niet winnen van Vitesse.
Ze missen 3 man.
En dat is net de man die de goals moet maken waar ze al zo veel moeite mee hebben.
En hun vaste backs.

ik snap ook niet waarom iedereen zo moeilijk doet over hoe ajax nu speelt.
Ze winnen met een groot verschil.
Psv wint niet.
Twente wint ook.
Maar was niet zo best tegen ado.

Heerenveen - Ajax word een spannende wedstrijd. Ik denk dat Assaidi schorsing in ieder geval een fikse tegenvaller is voor de Friezen, want hij is toch de gevaarlijkste speler bij Heerenveen. Overigens denk ik dat deze wedstrijd alle kanten op kan.

o ik zou niet gek opkijken mocht het gebeuren hoor maar.
1. heerenveen speelt nogal wisselvallig (ajax ook maar heerenveen is ook wisselvallig qua resultaten)
2. heerenveen staat 4 punten achter op plaats 8 met nog 3 andere teams vrij ruim voor zich, tja, spelen ze nog wel echt ergens voor?
3. ze missen hun beste speler en ik garandeer je, dat scheelt heel erg veel...

27 april 2011 om 10:19

maar ze spelen ook hun laatste thuis wedstrijd van het seizoen! Dan kunnen ze wel nergens meer om spelen maar de spelers van heerenveen willen natuurlijk nog altijd het seizoen afsluiten met een goed gevoel en het thuispubliek trakteren op een misschien wel een mooie wedsrtijd met hopelijk een overwinning.. Wat is er voor heerenveen nu mooier om juist thuis af te sluiten met 3 punten op Ajax, dus ga er aar vanuit dat het geen gemakkelijke middag gaat worden.

Ajax kan zomaar punten verspelen tegen Heerenveen ja. Die kans acht ik helemaal niet uitgesloten. PSV moet de komende twee wedstrijden gewoon winnen. Dan worden we sowieso tweede en misschien pakken dan nog wel die schaal.

27 april 2011 om 11:44

ja want psv speeld de tegenstanders van de mat en blijven de overwinningen door goed spel aan een rijgen.

en nou zonder te dromen. de kans dat zowel ajax, twente als psv nog punten verspelen is vrij groot. psv tegen vitesse zonder 3 belangrijke basisspelers is nog niet zomaar gespeeld en zeker niet met 2 vingers in de neus gewonnen. en groningen uit? zeker zijn van de 3 puntjes? zou er niet zo zeker van zijn. eindhovense arrogantie (jullie kijken echt te veel naar ajax)

twente dat nog moet tegen willem 2 die de laatste kanzen willen pakken om niet rechtstreeks te degraderen. en uit naar ajax. win je ook niet zomaar. ajax thuis onder de boer in de competitie alles gewonnen en maar 1 tegen goal.

ajax naar heerenveen. altijd lastig. in het verleden al gebleken dat de friezen ajax het heel moeilijk kunnen maken. ook al zijn de friezen uitgespeeld dit seizoen. en dan twente thus. toch tegen DE concurent voor de titel. niet te voorspellen....

dus word nou niet te arrogantdoor te denken dat psv het wel eventjes doet, want dat is niet zo. je kan het wel hopen, maar je moet wel realistisch blijven.

luister anders nog eens naar dat ene liedje van marco borsato. je weet wel, die over dromen enzo.....

Tja, het zou inderdaad kunnen. Maar ik zie het Ajax lastiger krijgen tegen Twente thuis. Ik denk dat Heerenveen toch wel een tik heeft gekregen na die 2-2 in Venlo omdat het seizoen voor hun er eigenlijk op zit. Ajax zal daarentegen, neem ik aan, tot op het bot gemotiveerd zijn nu ze eindelijk de titel weer eens in eigen hand hebben. Je hoorde het Jan Vertonghen al zeggen: dit is de eerste keer sinds ik bij Ajax speel, dat we de titel in eigen hand hebben vlak voor het einde van de competitie.
Daar komt ook nog eens bij dat Heerenveen hun beste speler mist.
Ik verwacht een ,ongetwijfeld moeizame, overwinning. En dan gaat het pas echt spannend worden..

Slap zeg....

Als je bij Feyenoord zo ongeinspireerd speelt terwijl je in die wedstrijd het kampioenschap zo goed als kon beslissen, dan moet je de gehele week je mond houden en hard trainen. Maar goed, dat is mijn mening.

Overigens is het inderdaad goed mogelijk dat Ajax niet wint in Heerenveen. Gebeurt dit wel, dan is het over voor PSV en dat hebben ze dan toch zeker aan zichzelf te wijten. Daarbij zie ik PSV ook niet zo snel in Groningen winnen...

27 april 2011 om 10:28

Inderdaad.
Heerenveen heeft Twente thuis opgerold met 6-2 (met dank aan Assaidi overigens)
En bovendien heeft Heerenveen bij Twente én bij PSV gelijkgespeeld.
Dat Assaidi en Grindheim er niet bij zijn kost Heerenveen in totaal iets van 10 doelpunten en 20 assists

Ik ben er zoals altijd ook dit weekend weer bij in het Abe Lenstra stadion, maar ik hoop eigenlijk dat Ajax hier de punten komt meenemen. Ik heb een hekel aan Twente, en na die lelijke gelijkmaker van Toivonen hoop ik ook dat PSV zo laag mogelijk eindigt. Ajax heb ik altijd al een mooie club gevonden, en hopelijk mogen ze dit jaar die derde ster bijnaaien.
Ik hoop:
Heerenveen - Ajax --> winst Ajax
FC Twente - Willem II --> gelijkspel
PSV - Vitesse --> puntverlies Psv

Ajax - Twente --> puntverlies Twente
Groningen - PSV --> Groningen mag niet winnen, en PSV ook niet, dus gelijkspel

Dan is Ajax kampioen, Twente 2e en PSV 3e. Prima uitslag in mijn ogen. Dan mag Twente die beker wel hebben hoor, als troost.

27 april 2011 om 10:33

Moet jij niet in een ander stadion zitten? De Arena

Lijkt me nogal dat je een Ajacied bent.

Maar van waar de hekel aan Twente? Omdat Twente een goed beleid doorzet en Heerenveen is dit niet gelukt? Jaloezie misschien?

ON: Er kan werkelijk waar van alles gebeuren, maar ga er vanuit dat Twente de komende wedstrijd wint. Heerenveen is een lastige tegenstander maar ga er ook vanuit dat Ajax daar gaat winnen. Dan komt het op de laatste wedstrijd aan en het gevaarlijkste is altijd dat wanneer je aan een gelijkspel genoeg hebt. Dan verlies je de wedstrijd vaak, hopelijk gaat Twente dan gewoon vol voor de winst.

Heerenveen heeft een knakenelftal. Wij winnen daar 100% zeker en dan gaan we in Amsterdam de titel pakken.

Dat Assaidi niet speelt is een grote aderlating, maar Heerenveen gaat een goed resultaat boeken in de laatste wedstrijd thuiswedstrijd. Ajax & Heerenveen zijn erg wisselvallig, dus zal wel een open pot worden met veel doelpunten. Laatste wedstrijd van het seizoen heeft Twente genoeg aan een punt, Psv zie ik wel winnen.

Er kan van alles gebeuren lens, maar om jezelf de hele tijd moed in te spreken door te zeggen dat er nog van alles kan gebeuren begin je wel een beetje wanhopig te klinken. Natuurlijk kan PSV nog kampioen worden, dat is helemaal zo gek nog niet, maar we zullen het wel zien. Wie er aan het einde bovenaan staat heeft het verdiend en de andere 2 clubs hebben verzaakt.

PSV en Ajax hebben geloof ik verloren van Ado!
Hoe wil je dat noemen dan?
Tuurlijk heeft Twente het moeilijk gehad tegen Ado.

Weet je waar ik een hekel aan heb Busquets & olaf28??!!
Dat kortzichtige gelul van jullie.
Man man waar moet dat heen met dat niveau??

Hoe kun je nou zeggen dat Hereveen een knakenelftal heeft??
Hoeveel knakkkers heeft Ajax er wel niet gehad??

Er zit bijvoorbeeld 65 jaar ervaring verschil tussen Ajax met zn historie en Twente.
Als die knakkers bij Ajax een goed beleid hadden gevoerd, had het er ook anders uit gezien toch??

Deze tukker houd zijn mond over het kampioenschap.
We zullen zien mensen. 15 mei 16.20 2011 is de grote winnaar bekend.
Tot die tijd: Lul maar raak.

Als wij eerst met 10-0 van Feyenoord winnen en in hetzelfde seizoen verliezen met 3-1, is alles mogelijk.''

Nu je het zegt is alles inderdaad mogelijk. Het is ook mogelijk dat Psv thuis verliest en Twente gelijk speelt maar of dit gaat gebeuren? De kans is erg klein natuurlijk maar wie weet. De tegenstanders van de top 3 kicken er op om punten af te snoepen en d.m.v. de play-offs strijden de teams vaak nog wel ergens voor.

Tja Lens dat heb je wel goed gezegt, je heb altijd 2 kansen dus het zal kunnen maar het zal ook zomaar kunnen dat jou club na dit weekend buitenspel staat voor de landstitel.
Ik ga voor het laaste als je het niet erg vind, de grote finale op 15 mei in de Arena, zal echt een unieke gebeurtenis zijn wat denk ik nooit meer voor gaat komen, 2 titelkandidaten en 1 wedstrijd.
Mocht dit gebeuren en die schaal is in de Arana dan komt die er niet meer uit, daar gaan wij voor zorgen, hoe we doen doen we het.

De spelers van AFC Ajax zijn ook niet dom. Als ze echt voor de kampioenschap gaan dan moeten ze spelen net of ze in een finale spelen en dat moeten ze ook doen in eigen huis tegen twente. Want ander heeft het geen zin om kampioen te worden als je niet kan winnen van SC Heereveen. Dus als ze echt gaan voor de kampioenschap geven ze dit echt niet uit handen.

En ik als Ajacied heb ik geen zin dat een tukker de schaal in de arena omhoog trekt.

27 april 2011 om 12:23

Dan zou ik er vooral niet heen gaan, of hopen dat ajax en psv dit weekend verliezen!!! .)

Waarom zou psv geen punten kunnen verspelen tegen Vitesse?
Waarom zou psv geen punten kunnen verspelen tegen Groningen?

27 april 2011 om 12:14

haha ik wilde zelf net precies dezelfde reactie geven.
Maarja is natuurlijk onzinnige reactie van lens, aangezien ze zelf nog van Groningen en Vitesse kunnen verliezen.

27 april 2011 om 13:25

onzinnige reactie van Lens meneer ruski?

ik denk dat ajax een moeilijke wedstrijd gaat krijgen tegen Heerenveen uit, ze hebben wat geluk dat Assaidi niet mee doet maar ala Beerens,dost,narcing is nog steeds een goede aanval.

Ajax kan zeker verliezen vooral omdat Heerenveen uit traditioneel lastig is. Echter zonder Assaidi is Heerenveen wel beduidend minder en Boilesen vs Narsingh worden leuke duels. Ik denk dat Ajax nipt zal winnen in Heerenveen en dat de titel op de laatste speeldag beslist zal worden.

Ik hoop dat ajax gaat evrliezen van heerenveen. Maar psv moet eerst nog maar eens winnen van vitesse wat al moeilijk zat voor psv wordt. Ik hoop dat heerenveen in goede doen is en zich aan hun plicht gaat houden en gewoon alles doet voor een overwinning want als psv dan wint (waar ik wel van uit ga) dan kan alles nog op de laatste speeldag!!!

Ajax kan op dit moment gewoon in elke uitwedstrijd punten verliezen. Verdedigend is het niet best, als NEC en Excelsior de kansen beter hadden benut en wat geluk hadden gehad deed Ajax al niet meer mee in de titelrace. Ik denk dat ze het gewoon heel erg lastig gaan krijgen bij Heerenveen.

Ik vrees sombere tijden voor Psv. Als ze dit jaar geen Champions League halen wordt het een lastig verhaal. Spelers halen kunnen ze dan niet meer. Want dan komen ze tussen de 20 en 30 miljoen aan schulden. PSV moet Champions League halen. Ik zie dat niet gebeuren. Twente wint van Willem II, Ajax gaat met moeite winnen tegen Heerenveen en uit eindelijk de laatste wedstrijd in de Arena wordt Ajax kampioen en Twente nummer 2. PSV zal dan Fred Rutten ontslaan en dan misschien een nieuwe trainer aanstellen. Overigens is denk ik de bron van de problemen Marcel Brands.

27 april 2011 om 12:32

Zullen wij morgen naar het casino gaan??? Jou voorspellende gaven wat betreft uitslagen ed breng je zo overtuigend. moet in het casino ook goed komen!!

Heb jij niet geleerd van deze competitie dat het een groot gekkenhuis is en dat elk weekend de stand compleet anders is.

Dat Fred ontslagen wordt is overigens geen nieuws. Dit is het laatste seizoen van Rutten. Is al langer bekend!

Ik zie Ajax gewoon de 3 punten in Heereveen pakken.. Dit gaan ze echt niet uit hand geven hoor al zoveel jaar geen titel nu komt het erop aan.

Ik vind Heerenveen niet echt zwak, maar gewoon erg inconsequent.
In de competitie tellen voorgaande wedstrijden per definitie niet mee voor het resultaat bij de volgende, maar bij Heerenveen is er echt geen pijl op te trekken.

Waarom maakt iedereen zich zo druk? Twente wint van Willem2 thuis en speelt gelijk in de Arena. Denk je nu echt dat Ajax, dat het hele seizoen al dramatisch speelt, thuis van de nummer 1 FC Twente kan winnen. Houd toch op man. Twente wordt 100% kampioen!

27 april 2011 om 12:30

Gelukkig speelt Twente TOP voetbal de laatste weken. Er is deze competitie niets 100% zeker. En al helemaal niet wie er kampioen wordt. Het wordt gewoon afwachten jongens. Dat voorspellen kunnen we mee stoppen!

PSV zal winnen van Vitesse en Groningen.

Ajax wint gewoon uit van Heerenveen en thuis van Twente.

Twente gaat het dit weekend moeilijk krijgen tegen Willem 2. Willem 2 voelt nog een kans en die willen ze met alles wat ze hebben verdedigen. Daarbij komt dat Willem 2 het goed doet tegen de grote ploegen. Ajax begon pas goed tegen Willem 2 te spelen toen ze een rode kaart hadden gekregen. Psv won in eigen huis net aan met 2-1 van Willem 2 in de laatste minuut door een zondagsschot.

Willem 2 komt vaak genoeg op voorsprong. Ook toen ze thuis speelden tegen Twente. Ik vind ze zeker niet het slechtste team uit de Eredivisie ze hebben alleen pech door veel rode kaarten en slordigheden.

Ik denk aan het einde van het seizoen dat de stand zo zal zijn:

1.ajax.
2.psv
3.twente

Maargoed we zullen zien. Moge de beste winnen. Ik heb in ieder geval zin in dit spannende slot.

27 april 2011 om 13:21

Dat je zo stellig bent over Psv, die vind ik van alle 3 de laatste weken de minste indruk maken. Tegen Twente werden ze al zenuwachtig van de warming-up van Ruiz, tegen Heracles zijn ze gigantisch goed weggekomen, en afgelopen weekend was behalve de uitslag ook het spel niet om aan te zien. Geen bezieling, geen idee, helemaal niks. En dan missen ze tegen Vitesse ook nog eens 3 spelers: de man in vorm Lens en 2 uit de toch al niet heel degelijke achterhoede.

Ik denk dat Twente en Ajax beide winnen komend weekend, en dat Twente in de Arena uiteindelijk aan het langste eind trekt. Mooiste scenario zou wat mij betreft zijn dat het kampioenschap komend weekend al beslist wordt, Twente de week erna de beker wint, en dat Ajax vervolgens op 15 mei in de Arena een erehaag vormt , maar dat zal wel niet gebeuren...

Als Heerenveen vroeg op voorsprong komt ben ik bang dat Ajax gaat winnen.
Ze vallen dan de 2e helft weg en dan kan Ajax eroverheen lopen en scoren en als er tegen Heerenveen gescoort is zijn ze over het algemeen gebroken.
Dus hopen dat Heerenveen stand houd en de 2e helft scoort en dan de wedstrijd uit kan spelen.

Maar ik vrees dat door het missen van Assaidi, Ajax gaat winnen.
Al hoop ik dat Heerenveen wint en alsnog Play-offs kan halen, hoewel t haast onmogelijk lijkt.
Daarnaast zie ik liever Twente kampioen worden dan Ajax.

Grappig om te lezen dat veel meer mensen zeggen na zondag dat Ajax van Twente wint dan ervoor

Lens heeft natuurlijk wel gelijk. Half Nederland loopt al te roepen over Ajax - Twente maar Ajax moet ook nog meer eerst eens zien te winnen van Heerenveen. Het zal heel lastig worden.

He Lens, weet je waarom Ajax geen punten gaat verspelen in Heerenveen? Omdat wij geen AZ zijn, wij zijn Ajax Amsterdam.
Iedereen zal zien dat wij er gewoon staan in de laatste 2 wedstrijden van het seizoen, dat wij die schaal na zo'n lange tijd Eindelijk weer eens omhoog gaan houden, dat wij net zoals vanouds weer de beste van Nederland zijn!

Alles is inderdaad nog mogelijk voor Psv. Ajax kan inderdaad echt zomaar punten gaan verspelen in Heerenveen, waarom niet eigenlijk? Ajax heeft het traditioneel gezien altijd lastig in het Noorden. Heerenveen speelt nog volop mee voor plek 8, de play-offs, en hebben een team met vertrouwen gekregen de laatste tijd. Het loopt nog niet helemaal soepeltjes maar ik heb er echt vertrouwen in dat Heerenveen Ajax echt van de winst gaat afhouden. Kan zomaar zijn dat Ajax met 0 punten terugkeert naar Amsterdam en dat PSV en Twente winnen. Dan is de week erop Ajax - Twente en Groningen - Psv. Dan gaat het er echt om, als Ajax dan wint en PSV wint in Groningen is PSV alsnog kampioen.

Niks is onmogelijk in het voetbal, zie dat Madrid bijvoorbeeld afgelopen weekend met 3 - 6 won bij Valencia en dat Atletic Bilbao (?) met 0 - 1 nog won paar weken geleden in Bernabèu....

Nothing is impossible...

Als 1 club het verdiend om kampioen te worden is het Ajax.

Misschien niet het beste voetbal. Maar wel bijna alleen maar eigen jeugdspelers in de basis.
Steek/vermeer, Wiel, Toby, Vertonghen, Anita, Enoh, Eriksen, Ebecillio, Ozbiliz, De Jong Boilesen ga zo maar door.

Ook heeft ajax zich niet gek laten maken door Utrecht (mertens) en Heereveen (dost). En heeft het de transfers van Suarez, Urby en de blessure van steek opgevangen met eigen opgeleide spelers. Als je dan nog mee doet voor de titel dan verdien je het ook naar mijn mening.

Ook twente verdiend het eigenlijk wel hoor (2x van Psv gewonnen)

Maar ga niet zeggen dat ajax het niet verdiend!!!

In alle reacties lijkt willem II al een genomen horde te zijn. Ik denk dat twentte het nog best lastig tegen ze kan krijgen.
Willem II is momenteel namelijk een kat in het nauw, met nog één kans op ontsnapping

Er is geen eens over de nederlaag bij Feyenoord gesproken?
Nee jongens lekker zo doorgaan met zo'n instelling...

Als Ajax verliest bij Heerenveen kunnen zij sowieso geen kampioen worden aangezien Twente waarschijnlijk wel wint van Willem II. Dan kan PSV in theorie nog kampioen worden, maar ik zie PSV zelf eigenlijk ook niet allebei de wedstrijden winnen als je naar het niveau van de laatste weken kijkt.

Als PSV geen kampioen wordt hoop ik maar dat Twente het wordt.

Lens is geschorst voor komend weekend, dus zal geen aandeel meer hebben. Vitesse komt naar Eindhoven, een heel onberekenbare ploeg is dat! Zonder Manolev, Lens en Pieters wil ik het nog wel eens gaan zien!

als el ham eruit gaat is er een hele grote kans dat Ajax wint zonder elh is de kans 2x zo klein

Niet dat ik zo'n scenario zie zitten.
Maar PSV heeft dit al eens eerder gedaan, toen Ajax, AZ en PSV op de laaste speeldag de titel konden winnen. Ze stonden toen iets wat achter op een lager doelsaldo maar flikte het toch. Geen scenario wat ik graag wil zien maar onmogelijk is het natuurlijk niet.

Ik zie Heerenveen ook niet winnen in het Abe Lenstra.
Waarom niet?
Dat is niet zo moeilijk. Kijk de laatste maanden maar. Sinds de winterstop heeft men 16 punten weten te sprokkelen, tegen Ajax 35. Tegen Psv-uit had men een opleving en dan niet eens zo zeer omdat ze als ploeg geweldig speelden, nee....., omdat Narsingh en Assaidi een top-dag hadden. De rest waren bijna figuranten in hun show. Maar narsingh en Assaidi kunnen het ook niet wekelijks waarmaken en elke keer de kar trekken. Daar hoef je alleen maar recent de wedstrijden tegen Excelsior-thuis en Vvv-uit te noemen als voorbeeld. Tel daarbij op, dat hun best in vorm zijnde speler, Assaidi, vanwege een schorsing niet mee mag doen.......lijkt het me duidelijk, dat Heerenveen niet alleen niet in goede doen is, maar zelfs niet eens in de sterkste formatie kan spelen.
Traditioneel was Heerenveen-uit voor Ajax altijd ene tricky wedstrijd, maar dat was het slechts als Heerenveen in goede doen was en ook mee deed om een plaats die recht gaf aan een prijs. Zelfs dat laatste is eigenlijk onmogelijk geworden met nog 2 wedstrijden voor de boeg.

Ajax, daarentegen, speelt ook verre van goed en soms zelfs belabberd. Maar zelfs in die vorm denk ik dat Heerenveen het in haar vorm ook niet kan bolwerken.
Ajax is uit de top van de ranglijst ook nog eens de enige die nu een serie van 4 winstpartijen heeft staan. Tuurlijk kwam er geluk bij kijken en was het vaak niet best....... maar desondanks zal het toch het geloof in eigen kunnen vergroten en lijkt het moment misschien wel juist daardoor niet ver weg meer dat ook de vorm van rond de winterstop weer opgepakt kan worden......

In de titelstrijd verwacht ik 15 mei de beslissing in de Amsterdam Arena.

En verder voor degenen, die Ajax zien verliezen van Heerenveen, maar tegelijkertijd wel Ajax zien winnen van Twente......: get real!! Als de eerste wedstrijd tegen Heerenveen al verloren zou gaan kan je onmogelijk beweren wel vertrouwen er in te hebben dat Ajax Twente klop gaat geven.

Waarom niet? Dat zal ik je even uitleggen:

1. Omdat Heerenveen nóg slechter speelt dan Ajax!
2. Omdat Heerenveen Assaidi mist!
3. Omdat El Hamdaoui al te lang niet heeft gescoord en de kans dus groter is het worden dat hij dit weer wel gaat doen.
4. Omdat Vermeer in bloedvorm verkeert.
5. Omdat Jan Vertonghen voorop in de strijd gaat en dit overslaat naar de rest
6. Omdat het uitvak uitverkocht is wij Ajax naar de overwinning gaan schreeuwen!
7. Omdat er met de Boer een trainer staat die deze jonge spelers optimaal kan voorbereiden op deze wedstrijd!
8. Omdat Ajax heeft geleerd van Utrecht/ado uit.

Geen speld tussen te krijgen, Ajax pakt gewoon de drie punten in Heerenveen.

Dit gaat nog een kraker worden komend weekend. Ajax mag zijn borst nat maken, het wordt een cruciale en moeilijke uitwedstrijd. Ik zie het komend weekend dit onwaarschijnlijke scenario voor me in mijn glazen bol, ajax wint nipt met 1-2 in heerenveen. Twente speelt thuis gelijk tegen willem 11, Twente verwacht niet teveel problemen en gaat achterin teveel ruimte weggeven, onze jan-arie knikkert er nog in dmv. een afstandschot en willem 11 scoort eenmaal op de counter, Twente scoort ook 2 maal, 2-2 dus. Vitesse gaat 3 punten ophalen in Eindhoven, PSV heeft teveel schorsingen en het is chaos in eindhoven, ismail aissati gaat een voornamelijk rol spelen. Twee ajacieden dit volgend jaar miss. in de selectie plaats mogen nemen kunnen zich hier onderscheiden.

Ik ben al blij als ajax kan winnen en twente in het vizier houdt dan kunnen we de laatste wedstrijd altijd nog wat proberen, ajax komt van ver, toch kunnen willem 11 en vitesse kunnen nog voor verrassingen gaan zorgen.

Expert4life: Je zag precies hetzelfde onder Marco van Basten.
Daar ging het ook heel aardig in het begin.
Ik heb recpect voor Frank. En dat is nou precies hetgene wat Ajax drijft.
Hij heeft met zijn persoonlijkheid de boel opgepept.
Net zoals van Basten.
Ik geef zeker toe dat Ajax ander voetbal speelt onder Frank.
Maar komend seizoen mag hij zich echt bewijzen met Ajax.
Dan is Ajax op vele plekken gewijzigd!
Dan moet Ajax puzzelen zoals Twente dat elk jaar doet.
Ajax weet vaak de juiste spelers te behouden.
Maar dit jaar???

En expert4life: Je hebt hier wel met Ron Jans te maken hé?
Onderschat de trainer en Heereveen niet!
Dat doe ik ook niet met ons Twente tegen Willem Ii.
Want dat valt ook nog te bezien.
Veel geluk zondag!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren