Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zware delegatie City bekeek Van der Wiel in Klassieker'

Laatste update:

Een afvaardiging van Manchester City, bestaande uit liefst drie scouts, zou Ajax-rechtsback Gregory van der Wiel woensdagavond hebben bekeken tijdens de Klassieker tegen Feyenoord. De Telegraaf meldt dat de speurders vanuit Engeland naar Amsterdam afreisden om te bekijken of de back van Ajax en Oranje een aanvulling kan zijn voor het eerste elftal van Roberto Mancini.

/

De rijkste club ter wereld, eigendom van de Arabische miljardair en sjeik Mansour, had onder aanvoering van chief scout Mike Rigg drie scouts naar Nederland gestuurd. Mancini wil niet onthullen wie hij op het oog heeft, maar vertelde woensdag wel dat zijn defensie versterkt moet worden. Van der Wiel heeft een vastgestelde transfersom in zijn contract, dat tot 2013 loopt, van twintig miljoen euro. City is gezien haar vermogen zeker bij machte dat bedrag op te hoesten.

Bij City speelt reeds een landgenoot van Van der Wiel; Nigel de Jong. Hij werd in januari 2009 vor ruim twintig miljoen euro aangekocht van Hamburger SV. Liverpool hikt nog steeds tegen de vraagprijs voor Luis Suárez aan. The Reds zijn niet bereid meer dan vijftien miljoen euro voor de Ajax-aanvoerder neer te tellen, terwijl de Amsterdammers meer geld verlangen.

Ajax kan een vertrek van Gregory van der Wiel .... opvangen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij speelde echt beroerd vond ik zelf..
Misschien deed ie dat wel expres omdat hij bij Ajax wil blijven.

Een zware delegatie: drie man. Had er eentje overgewicht, dat het een zware delegatie genoemd wordt? Ik stelde me een klein legertje voor toen ik de titel las. Wat een teleurstelling.

Even serieuser. Ik hoop dat Van der Wiel naar Man City gaat. Dat maakt de taak van Nasri of Arshavin in wedstrijden tegen City er alleen maar makkelijker op.

20 januari 2011 om 08:35

Als hij zoals gister speeld wel ja... maar ben bang voorje dat hij niet altijd zo speeld en dat Nasri met zo een technische en snelle verdediger tegenoverzich het moeilijker heeft dan eentje die groot snel en sterk is die hem puur fysiek op zoekt Richards ofso(geen verkeerde hoor)

20 januari 2011 om 11:42

haha hier kan ik echt smakelijk om lachen, als ajacied.

als hij weggaat voor 20mln, relaxter kan niet!
ik vind hem verdedigend zwak, aanvallend natuurlijk lekker.
en wellicht kan hij bij een grote club weer stappen maken, wat goed is voor het nl-11tal.

maar voor nu? 20mln weg? graaaaaaaag!

en dan suarez nog weg voor 20mln? graaaaaaag!

zou zeer zeer goed nieuws zijn. heb vertrouwen dat dit op een goede manier wordt opgevangen en dat er slimmer met het geld zal worden omgegaan (mede omdat Frank de jeugd echt de prioriteit geeft, en niet zozeer de aankopen).

Vind Van der Wiel nogal een overschatte speler. Onnauwkeurig in de passing en ook verdedigend niet altijd bij de les. Als je voor zo'n speler 20 miljoen kunt krijgen: strik erom en weg ermee.

20 januari 2011 om 07:50

Ik deel jouw mening. Ik vind vd Wiel ook een zwaar overschatte voetballer, maar wel een prima back voor Ajax de komende jaren. Ook ik zou zeggen: strik erom en weg ermee!

20 januari 2011 om 07:57

Hij was gisteren inderdaad langer niet de beste op het veld. Veel ballen onder zn voet door. Zelfs een aaantal keer een actie die over de zijlijn ging. Ook hield hij de bal vaak te lang bij zich waardoor de snelheid verdween. Daarentegen heb je zn tegenstander geen moment in de wedstrijd gezien. Of dat nou een verdienste was van vdwiel is nog maar even de vraag. Als Mancini verder niet heeft aangegeven voor wie hij kwam dan neem ik aan dat Verthongen is opgevallen. Die speelt erg sterk nu Ajax meer druk zet en hij ook vaker in mag stappen om te onderscheppen etc.

En vdwiel overschat. Geen idee eigenlijk hij doet het normaal goed bij Ajax én het Nederlands elftal. Tis zeker geen wereldtopper, maar kan er wel 1 worden. 20 miljoen gaan ze echt niet voor hem krijgen. Heb een gevoel dat ze met 10 miljoen echt blij zullen mogen zijn.

20 januari 2011 om 10:06

Je kan ook overdrijven zeg. In de tweede helft liet hij 1 bal onder z'n voet door glippen en liep hij 1 keer de bal over de zijlijn. Ik weet niet waarom jij dan formuleert met 'meerdere malen'.

Ik deel wel de mening van vele dat hij overschat wordt. Sinds dat hij vorig jaar een serie van 5-6 goals maakte eigenlijk. Maar daarentegen wel de beste rechtsback van Nederland.

20 januari 2011 om 10:10

In de eerste helft liep hij twee keer over de lijn dit gebeurde in de tweede helft ook nog een keer. Ook wilde hij meerdere malen de bal onder zn voet halen (de actie die hij altijd doet) en verloor daar zeker drie keer de bal mee.

Blijft echter inderdaad wel de beste rechtsback van nederland. Wie weet doet hij het wel heel goed bij een topclub (zie bijvoorbeeld Vermaelen had ook niemand verwacht).

20 januari 2011 om 09:18

Wel vreemd dat je met een nogal overschatte speler een wk finale kan halen...

20 januari 2011 om 09:46

We hebben jammer genoeg niks beter.
City zou wel gek zijn om 20 mil voor een matige verdidger neer te leggen.

20 januari 2011 om 10:12

Is helemaal niet zo vreemd hoor. In de selectie van het Nederlands elftal zat ook Ooijer die geen club meer had en van Bronkhorst die zou stoppen. Je hoeft niet allemaal topspelers te hebben als je maar een team hebt en iedereen weet wat hij moet doen.

20 januari 2011 om 11:20

@tymmie

noem eens een betere back in Nederland op als je hem zo matig vind. Die is er gewoon weg niet , en Ajax zou wel gek zijn om een bod lager dan 20 miljoen te accepteren. Daarnaast is spelers in de winter transferperiode verkopen eigenlijk het domste wat je zou kunnen doen. Zeker als die een toegevoegde waarde hebben die je nodig hebt.

In mijn ogen zou Van der Wiel ook gek zijn als hij naar City wil , naar een club die in mijn ogen een prothese van het moderne voetbal is. Je speelt 2 wedstrijden minder en er worden meteen vervangers voor je gehaalt. Walgelijk

20 januari 2011 om 11:24

bij City zijn ze ook gek vrees ik....

20 januari 2011 om 11:47

Sommige spelers zijn nou eenmaal overschatte....wou je zeggen dat het griekse elftal die toen de EK won de beste spelers zijn van de wereld?

On: 20 miljoen is gewoon meteen verkopen! Financieel zal ajax meteen goed zitten.
Dan is het natuurlijk logisch dat je voor suarez meer moet vragen....maar he 35 miljoen in totaal wat een flinke boost....
Gaan ze niet weg zijn ze ongemotiveerd en dan??? Ajax nog kampioen???

20 januari 2011 om 12:25

@vitess123

Je hebt nu inmiddels toch wel door hoe belangrijk De Jong en Van Bommel waren voor dit elftal in Afrika? Die 2 maakten het zoveel makkelijker voor de nederlandse verdediging die verre van wereldtop is.

20 januari 2011 om 12:33

Ik vind hem matig, maar we hebben gee nbetere back dan hem, misschein tiendalli maar die heeft het niveau ook niet voor nl elftal. We zouden het moeten doen met de riemen die we hebbe. waarom zou ajax gek zijn? ajax mag al blij zijn met 10 miljoen voor hem. maar ik zie geen enkele club 20 mil neerlegge. Misschien city als ze een gekke dag hebben...

20 januari 2011 om 18:57

Tiendalli is al op een leeftijd waarop je lang niet meer zoveel ontwikeling plaats vind als in de leeftijd van Van der Wiel. Het is niet voor niets dat er van de zomer intresse van Bayern was en nu van City , nog niet gehad over alle clubs die in geruchten intresse zouden hebben. Van der Wiel is absoluut niet matig , sterker nog , als Van der Wiel matig is dan kun je meteen de helft van alle eredivisie clubs zeer zwak noemen omdat ze niet eens spelers hebben die ergens in de buurt van Van der Wiel komen. We zouden het Nederlands elftal maar een matige ploeg kunnen noemen , met de 2de plaats op de wereldranglijst. Dus dan komen er maar zeer weinig spelers in aanmerking om voldoende te zijn , laat staan goed.

20 januari 2011 om 11:13

@didagirl

Correctie , is dit seizoen verdedigend niet altijd bij de les. Zijn passing is niets mis mee , het moet alleen een stuk sneller in zo'n wedstrijd als gister. Ik geloof dat Van der Wiel een behoorlijke percentage score heeft van ballen die gewoon aankomen.

Daarnaast is hij snel , technisch , heeft een prima voorzet en heeft bewezen ook zelf doelpunten te kunnen maken. Is verre weg de beste rechtsback van Nederland zonder enige twijfel en is nog jong dus kan nog beter worden.

Zijn toekomst bij Ajax zal helaas niet zo heel lang meer zijn , ik zelft gok dat hij na dit seizoen nog een jaar blijft en vervolgens vertrekt zodat hij de volgende stap in zijn carriere kan maken.

@gaede
Lijkt me sterk dat hij de komende jaren blijft bij Ajax want Ajax is een doorgeef luik van spelers. Als hij de komende jaren bij Ajax speelt dan remt hij de ontwikkelingen van de jeugd af , hoe goed hij ook is. Hij word er tevens ook niet veel beter van als hij op hetzelfde niveau blijft spelen. Je ziet dat spelers als Van Persie n , die absoluut niet veel onder deed van de rest van de selectie gewoon beter worden als je hem de volgende stap laat maken. Van Persie kan nu prima mee met Arsenal. IK denk dat hetzelfde voor Van der Wiel geld

20 januari 2011 om 11:25

Van der Wiel heeft inderdaad een goede techniek, hoewel hij altijd alles met rechts doet, hij is ook snel, maar een prima voorzet? Die jongen heeft in zijn hele carrière misschien 10 bruikbare voorzetten gegeven. Bovendien stopt hij inderdaad zijn directe tegenstande r in de Eredivisie vaak af, maar dat is zeker geen garantie dat hij dat wel doet tegen Europese top. Daarom schat ik hem nu(!) ook te licht voor de Premier League. Het is in potentie inderdaad één van de betere rechtsback van Europa.

20 januari 2011 om 11:36

één van de betere ? hij is in mijn optiek al de best back van de eredivisie. Noem maar eens een betere op , want dat gaat je echt niet lukken. Van Persie werd ook veels te licht voor Arsenal bevonden door de meeste toen hij naar amper bij Feyenoord wist te overtuigen en uiteindelijk nog is terug gezet naar het 2de. Robben werd ook te licht voor Chelsea geacht , tegendeel is bewezen. Je past je aan het niveau aan en je word er zelf ook beter van. Hoewel ik denk dat Van der Wiel beter nu nog niet kan vertrekken. Eerste de oude vorm herpakken.

20 januari 2011 om 11:42

@de10

Dat is de de primaire taak van een back, de achterlijn halen en voorzetten geven .

20 januari 2011 om 11:48

@ Adzevedo

Heb ik gezegd dat er een betere rechtsback is in de Eredivisie? Nee, die zijn er ook niet. Ik zeg enkel dat hij op dit moment niet goed genoeg is om bij City te slagen. En ja, er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarvan het wel gelukt is, moet ik er dan maar ook wat noemen die het niet gelukt zijn? Persoonlijk denk ik dat hij het niveau over een paar jaar aankan, maar op dit moment betwijfel ik het, je zult er bij City gelijk moeten staan. Je krijgt daar niet zoals Arsenal de kans om je te ontwikkelen en fouten te maken. Wat ik dus wil zeggen is dat City mij niet de beste keus lijkt.

@ tubes

Niet de primaire taak, dat is verdedigen, waarvan ik al heb aangegeven dat hij dat ook niet goed genoeg beheerst. Verder is de voorzet in de Premier League wel degelijk een belangrijk wapen.

20 januari 2011 om 12:37

Volgens mij is Van der Wiel het twee jaar prima gedaan, eerste seizoenshelft was niet bijzonder, maar heel Ajax was niet bijzonder.

Ook Van der Wiel heeft een bomvol jaar achter de rug, hij is nog jong en jonge spelers krijgen wel eens een terugslag. Maar ik denk dat Greg er wel weer bovenop komt.

Neemt niet weg dat als ze met 20 miljoen aan komen zetten je hem moet verkopen (kan ook niet anders door zijn clausule).
Want Van der Wiel is een back en die leveren niet vaak 20 miljoen op, dus dan moet je er inderdaad een strik om heen doen.

Meteen toehappen als ik Ajax was. Zo dwingend als vorig seizoen is vd wiel allang niet meer. Vervanging heb je al dus als er een bod komt vanaf 15 miljoen, meteen strik erom en dank u wel zeggen

20 januari 2011 om 09:13

20 Miljoen en niet voor minder.
City betaald toch wel als ze hem echt willen.

On: volgens de telegraaf word heel ajax deze winter leeg gekocht.
Ik geloof de telegraaf voor geen meter.
Sensatie krant.

20 januari 2011 om 11:28

20miljoen? Lachwekkend zo'n bedrag zeg! 15 miljoen zou al een geweldig bedrag zijn voor deze overschatte speler, het hele seizoen heeft hij er nog niks van gebakt. Hij loopt veel te lang met de bal en het lijkt vaak of hij het allemaal zelf wil doen, nee 15 miljoen zou een fantastisch bedrag zijn.

20 januari 2011 om 12:16

Natuurlijk, maar het blijft City die komt kijken en elke club weet dat die bereid zijn veel geld voor een speler neer te leggen dus waarom zou je dan onder die 20 miljoen gaan zitten.

20 januari 2011 om 12:35

Hij bakt er niks van?
Hij is een vaste waarde in oranje en ajax.
Dan kan je wel wat.
Wk finale gespeeld.
Hij is op dit moment het grootste verdedigende talent van nederland.

20 januari 2011 om 10:51

Maar waar staat nou dat ze echt voor van der Wiel komen?? Of lees ik nou echt zo krom. Net zo goed zaten ze er voor Vertonghen, die ik steeds volwassener vind spelen en één van de dragers is van Ajax op dit moment.

Maar aanvallend, waar het tegenwoordig als back zijnde bijna alles om draait is het een hele goeie speler, goeie techniek. kan zeker een stap vooruit.

Mooizo, dan blijft hij dus bij Ajax want speelde echt dramatisch in balbezit. Als hij nou weer eens gretig word zoals in het begin is hij wel goed, juistttt in balbezit.

Er is maar 1 club die gek genoeg is om zoveel geld neer te tellen voor een speler die het hele seizoen al matig presteert. Ajax had vd Wiel deze zomer moeten verkopen na zijn goede WK. Voor zijn ontwikkeling is het gewoon ook beter dat hij bij Ajax blijft. Hopelijk haalt hij daar zijn niveau weer. Naar een koopzieke club als City moet hij nooit gaan.

ik snap niet wat ze met van der wiel moeten man city . 17 miljoen voor van der wiel hahahaha dat krijgenb ze er nooit voor ajax moet voor 1 ding oppassen dat ze niet voor niks transfervrij de deur uit lopen is al een keer gebeurt

20 januari 2011 om 08:05

Als City 20 miljoen bied moet Ajax dat gelijk accepteren! Ik ben voor City en ik hoop dat hij daar weer veel inzet kan tonen en weer ze goeie vorm terugkrijgt.

20 januari 2011 om 10:09

Bewonderenswaardig dat je voor City bent. Is dat sinds die rijke miljardair de gehele subtop en iets betere subtop koopt? Of zit het in je bloed van kinds af aan?

20 januari 2011 om 10:49

o het zit wel in jouw bloed om Ajax supporter te zijn, knap hoor. Als die jongen City zo'n mooie club vindt, laat m lekker. Of dit nou voor of na de financiele injectie is gebeurd. Ik vind het ook een club van niks (meer), maar dat is slechts mijn mening.

On:
Als Mancini zo graag zijn verdediging wil versterken zijn er denk ik wel betere opties dan vd Wiel. Voor vd Wiel zelf is het denk ik ook niet echt wenselijk om met zoveel verdedigend ingestelde spelers in een elftal te spelen. Alleen voor ajax zou dit goed kunnen uitpakken denk ik.

20 januari 2011 om 13:52

En het is slechts mijn mening dat bewonderenswaardig te vinden. Ik ben juist benieuwd waar zijn liefde voor die club vandaan komt

ON: Iemand met voetbalverstand en veel geld komt toch niet uit op vd Wiel? Ga voor Sergio Ramos, Dani Alves en dat soort spelers.

Beoordelen jullie die nu op 1 wedstrijd ?
Want dat doen die scouts zeker niet,
ze herrineren een nederlands elftal die tweede wordt op een wk vol met grote namen.
En dan 1 rechtsback die daar bovenuitstak, ik ben onlangs in London geweest.
In een café met Arsenal supporters en die hadden het zelfs over vd wiel (oa tegen brazilië)
Hij heeft uitstraling, is snel/techniek en kan idd nog doorontwikkelen.
Maar he's got what it takes

20 januari 2011 om 09:48

Van de wiel heeft goed wk gespeeld, Alleen tegen de grote landen zoals Brazilie en Spanje zakte hij volkomen door de mand. En ook tegen Real en AC kon hij niks brengen. Aan zulke wedstrijden kan je zien dat hij nog niet klaar is voor dat niveau

20 januari 2011 om 10:15

Zakte hij volledig door de mand tegen Spanje en Brazilie? Tegen Brazilie was iedereen de eerste helft matig, maar kan me nog herinneren dat hij een dijk van een tweede helft speelde! En tegen Spanje speelde hij niet opvallend, wat ook betekent dat hij geen fouten heeft gemaakt in een wedstrijd die vooral ging om het geen fouten maken...geef eens argumenten waarom van der Wiel in deze wedstrijden door de mand zakte?

20 januari 2011 om 11:44

@tymmie
Heel Nederland speelde een matige eerste helft. Dan kun je de overige sterren dus ook wel afserveren. 2e helft speelde hij prima.

20 januari 2011 om 12:30

Nou bij brazilie heeft hij niks aanvallend gebracht, wat normaal zijn kracht is. En de hele tijd kwam zijn man erlangs en dat was in de 2e helft ook zo maar toen was ie aanvallend een klein beetje beter, veel bal verlies. en bij spanje heb ik hem geen eens opgemerkt op het veld nou dat zegt al genoeg. Maar hij heeft ook af en toe in nederland ook moeite om te verdedigen alleen dat compenseert hij weer omdat hij aanvallend goed is. maar op hoger niveau gaat dat hem op breken denk ik

Ik vind Van der Wiel dit seizoen enorm tegenvallen. Lijkt wel alsof hij denkt dat hij er nu al is, maar hij is er nog lang niet. Hij heeft talent, maar talent alleen is niet genoeg. Je moet ook keihard werken aan je ontwikkeling en bij Van der Wiel lijkt zijn ontwikkeling nu stil te staan. En waardoor het komt, dat weet hij alleen. Misschien minder tijd besteden aan Twitter/muziek/tatoeages en andere randzaken en meer tijd aan zelfontwikkeling. Het is gewoon zonde van een in potentie goede speler.

Het zou het meest logisch zijn als ze voor Van der Wiel kwamen inderdaad, gezien de geruchten rondom Richards. Als ze 20 miljoen betalen, ben ik daar blij mee. Blind kan ook als rechtsback spelen, dus een vervanger hebben we al. Een ander voordeel is dat we het ons kunnen veroorloven om veel voor Suarez te vragen. City is sowieso de laatste club die moeilijk zal doen voor 20 miljoen euro, dus voor minder moet Ajax hem ook niet laten gaan.

20 januari 2011 om 12:18

De Boer gaat Blind niet op rechtsback zetten, linkspoot op links, rechtspoot op rechts dus de eerstvolgende gegadigde zal dan Anita zijn.

Nou dan lijkt me dat de transfer niet door gaat. Wat speelde die gozer slecht zeg gisteren...

Ik vind dat van der Wiel erg gehypt, hij speelde een leuk seizoen maar niet veel meer dan dat.
Het zou een godsgeschenk zijn als ajax hem weet te verkopen voor meer dan 10miljoen. Zoek in de zomer naar iemand anders. Er loopt vast wel wat leuks rond in Scandinavië. Zet Anita zolang op rechtsback en je hebt nog een degelijke vervanger.

Van der Wiel van was vorig seizoen echt fenomenaal, metname in aavallend opzicht! Hij gaf in het begin van het seizoen aan nog met vermoeidheid te kampen wegens het WK, dit kan echter geen excuus meer zijn. Greg is geen schim meer van het vorig seizoen. Wel moet ik zeggen dat sinds De Boer hoofdtrainer is, hij wel weer veel vaker meeopkomt, iets waar altijd zijn kracht heeft gelegen, dat is een positief punt. Als M. City echt die 'vermeende' clausule op tafel wil leggen, en Greg wil ook, zou ik niet treuzelen als Ajax zijnde en gelijk je geld pakken! maar om de een of andere reden zie ik hem daar niet naartoe gaan, ik zie hem meer bij Arsenal/barca passen... vraag me niet waarom, gewoon gevoel.

Probleem van transfereren naar City is dat je je meteen moet bewijzen. Ze hebben nu eenmaal het geld om je op de bank te zetten en een nieuwe te halen, hoeveel je ook gekost hebt. Van der Wiel heeft veel talent, maar hij is nog wel erg wisselvallig. Sinds het WK heeft hij eigenlijk nauwelijks nog écht goed gespeeld. Als City met een bod van meer dan vijftien miljoen komt, dan zou Ajax toch moeten overwegen te verkopen.

Dan hebben ze niet veel van hem kunnen genieten, want naar mijn mening was hij de minste aan Ajax-zijde. Veel te lang aan de bal en soms leek het wel alsof hij van te voren niet wist wat hij met die bal moest. Natuurlijk kan hij veel beter en dat heeft hij in het verleden ook wel bewezen.

Als City er voor Vd Wiel zit, zou ik dat zeker toejuichen. Jonge speler met heel veel potentie. Speelde een geweldig WK voor zo'n jonge gast. Iedere speler in Oranje was laaiend enthousiast over hem. Dat hij nu minder draait neemt zijn kwaliteiten niet weg. Vooral aanvallend is hij heel sterk, en daar gaat het bij de moderne backs tegenwoordig om. Verder is hij jong en past precies in het plaatje bij City. Moet hij wel de concurrentie aangaan met Richards, als die laatste tenminste aangeeft te willen blijven.
ok Vertonghen mag wat mij betreft bekeken zijn. Goede speler met veel inzicht en opbouwend erg sterk. Zou goed passen naast Vincent Kompany. En ook nog jong. City bouwt aan de toekomst. Het is voor beide spelers een ideale club met toekomst en ambitie. Veel mooiere clubs zul je over een paar jaar niet hebben.

20 januari 2011 om 09:44

De toekomst van City is niet zo goed als jij schets. Over een aantal jaar mogen ze niet meer europees voetballen (nieuwe regels), hun loonkosten zijn een stuk hoger dan alle inkomsten bij elkaar. Elke voetbalkenner weet dat je dat in 3 jaar niet om kan draaien

20 januari 2011 om 12:37

Een eigenaar mag onder bepaalde voorwaarden gaten opvullen in de begroting, mits van tevoren aangegeven. Bovendien betwijfel ik of City niet in staat is om op eigen houtje de salarissen te betalen.

City is niet de ploeg die zich zorgen moet maken, dat is Chelsea vooral.

Blijkbaar kent niemand City hier echt.. City is een club die heel slecht met geld om kan gaan. Waar zij iemand kunnen krijgen voor 75 procent, kopen zij dezelfde speler voor 150 procent.

Als Ajax aan City 20 mil vraagt en de scouts waren werkelijk onder de indruk, verwacht dan maar dat Ajax zeker 20 mil voor hem gaat krijgen.

Voor zo'n bedrag moet je hem laten gaan, of je het leuk vind of niet

20 januari 2011 om 10:47

Bij Ajax mogen ze zich in hun handjes wrijven voor 20 miljoen voor v/d Wiel. Zwaar overschatte back die een leuk WK heeft gespeeld (in vorm) maar is op dit moment geen schim meer van die speler van toen. Hij is nu niet eens 10 miljoen waard, of, zal ik zeggen dat is het maximum wat je voor hem zou moeten bieden als club zijnde, en dan zet ik nog me vraagtekens erbij of het niet veel te veel is.

Leuk voor Ajax, maar ik schat hem absoluut niet hoger in dan de backs die ze nu al hebben.

Vorig seizoen een van de betere spelers bij ajax, dit seizoen matig. Als zo'n speler al 20 miljoen oplevert dan is het eind zoek,

20 januari 2011 om 09:10

Als je ziet hoe City de laatste seizoenen met geld smijt is het einde daar al langer zoek, dus het zal me niet verbazen als city toch zo veel betaalt als ze hem willen hebben.
Van elke andere club verwacht ik echter niet dat ze bij de 20 miljoen in de buurt komen.

Leuk voor ajax als die voor veel geld weggaat maar slecht voor van der wiel vrees ik..premier leage is tog ander niveau en ik denk niet dat hij veel tijd zal krijgen om te wennen. en als hij niet presteert zit ie weer op de bank of word ie uitgehuurd aan ipswich town ofzoxd

Ik zou het niet erg vinden als hij weggaat, zeker niet voor dat geld.
Want hij speelt de laatste tijd zeer matig, en zijn positie is geen ''cruciale'' positie.

In potentie vind ik vd Wiel een rechtsback voor de absolute top. Technisch goed onderlegd, veel loopvermogen en door zijn leeftijd nog veel groeimogelijkheden. Wel moet hij kiezen voor een club, waar hij veel moet opkomen. Verdedigend vind ik hem namelijk verre van een topper. Maar in bepaalde teams hoeft dat niet een al te groot probleem te zijn. Alves vind ik bijvoorbeeld verdedigend ook niet sterk, maar past wel perfect in het spelletje van Barca.

Hij speelde gisteren trouwens ver beneden zijn niveau. Hij moet leren simpeler te gaan spelen. Op dit moment wilt hij laten zien hoe vaardig hij is met de bal, terwijl hij beter de bal het werk kan laten doen. Ook moet hij leren dat je in 1 keer een balt kunt voorgeven. Nu wilt hij nog te vaak terugkappen om dan een 2e actie in te zetten.

Ik heb het nog altijd niet zo voor Van der Wiel. OK, hij brengt aanvallend af en toe eens een leuke actie. Maar vooral verdedigend vind ik zijn positiespel niet al te best. Bij Ajax kan je dat nog wat verbergen, omdat zij meestal in balbezit zijn en dus niet al te veel aanvallen tegen krijgen. Maar ik denk dat hij in een grotere competitie hierop wel eens tekort zou kunnen komen (zeker bij een topclub).

Maar voor hem lijkt het me pech dat net Manchester City zo geïnteresseerd is, omdat de concurrentie op de rechtsachter daar toch wel enorm is. Met Richards, Zabaleta, Boateng, Lescott en Boyata lopen er maar liefst 5 spelers rond die rechtsachter kunnen spelen.
Ik snap ook niet waarom Man City nog naar een (rechter)verdediger op zoek is. Ten eerste staat de verdediging als een huis, en daarnaast hebben ze (zo blijkt uit dit lijstje) al verdedigers genoeg, en toch niet allemaal de minste.

Bij City mogen ze niet in de fout trappen om te blijven kopen, op een gegeven moment moet je daar ook mee stoppen. Je kan niet eindeloos betere spelers blijven kopen, want op de duur heb je de beste al. Het begint nu stilaan een topploeg te worden. Kompany, Kolo Touré, Yaya Touré, Silva, Tevez, Dzeko zijn toch allemaal wereldtop. Dan moet je ooit eens zeggen: nu stoppen we met investeren en doen we het met dit team.
Eigenlijk zoals Chelsea deed. Zij hadden ooit ook die enorme koopwoede, maar eigenlijk is dat de laatste jaren helemaal weggevallen. Omdat ze al een topploeg hebben. Ik bedoel maar: Drogba, Malouda, Lampard, Essien, Mikel, Terry, Ivanovic, Anelka, Cech, ... Die spelen er allemaal al enkele jaren.

Hahaha 20 miljoen voor Van der wiel. Echt niet. Hij is net 10 miljoen waard. Zo'n overschatte voetballer.
Ik geeft toe City is gek maar zo gek om zoveel geld te betalen lijkt me niet.

Ik vind van der Wiel wel een groot talent, alleen dit seizoen heeft hij na een goed WK wel een enorme terugval. Maar ik denk wel dat hij de rechtsback van het nederlands elftal zal blijven komende jaren.

Echter is 20 miljoen wel een erg leuk bedrag voor hem. Als ze echt bereid zijn dat neer te tellen moet je hem zeker verkopen.

Gregory Wiel neemt altijd uitgebreid de tijd voor mensen in een rolstoel of mensen met een ziekte na de wedstrijd. Dat vind ik een mooi gebaar van hem. Hij komt dikkels slecht in het nieuws met twitter enzo. Maar dit moet ook eventjes gezegd worden hoor. Anders denkt iedereen dat hij zo'n bullebak is. Maar hij is echt een liefe man voor deze mensen.
Ik hoop niet dat hij weggaat. Maar ik denk dat hij er wel klaar voor is. Maar anders gaat hij komende zomer weg. Ajax heeft alvast Toivamaki aangetrokken om z'n vertrek op te vangen.

Van der Wiel is te vervangen. Anita op rechts neerzetten en Emanuelson op links.

20 januari 2011 om 09:32

Ja want Anita deed het zo geweldig op rechtsback positie....
Alleen al kijkend naar de oefenwedstrijden waar hij totaal niet uit de voet kwam op die positie.

20 januari 2011 om 09:33

Haha, zeker is van der Wiel te vervangen maar je kan Anita natuurlijk nooit als vervanger aanhalen, die zou geen minuut in de Nederlandse eredivisie meer mogen spelen! Wat een drama...

20 miljoen?? Als dat bedrag wordt geboden moet je hem direct verkopen. Een rechtsback is ten alle tijden vervangbaar

Van der Wiel was gisteren in balbezit en in aanvallend opzicht niet goed, daar tegenover staat wel dat hij gisteren nauwelijks in de problemen is geweest. Hij heeft gisteren een aantal keer goed ingegrepen. Wijnaldum hele wedstrijd niet gezien.

Maar goed daar hoor je niemand dan over, alleen maar dat die in bal bezit en aanvallend niet goed is. Jammer.

Ik vond bijvoorbeeld de Zeeuw en Eriksson gisteren meer tegenvallen bij balbezit.

Gelijk naar Manchester sturen als ze 20 miljoen willen betalen. Is echt altijd al veel te gemakzuchtig en haalt altijd de snelheid uit het spel omdat hij de bal nog een keer onder zijn voet moet doorhalen.

Anita, van Rhijn, Kappelhof kunnen daar allemaal al spelen volgens mij.

Een afvaardiging van Manchester City, bestaande uit liefst drie scouts,---- ZOU -- Ajax-rechtsback Gregory van der Wiel woensdagavond hebben bekeken tijdens de Klassieker tegen Feyenoord

Met andere woorden ze hadden er net zo goed voor Ericson, Suljemani of EH kunnen zitten ( niet wetende dat hij ziek was) en is de Telegraaf alweer niet zeker van zijn zaak en plakken ze er maar een naam op.

20 januari 2011 om 10:09

Nee, want ze zaten daar voor verdedigende versterkingen. Dus er zijn eigenlijk (in mijn ogen) maar 4 mogelijkheden: vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld of Vlaar.

VD Wiel heeft al een heel heel lang seizoen achter de rug dat vergeet iedereen even. Hij speelt bijna elke wedstrijd! Daarnaast was hij gisteren verdedigend misschien niet top maar aanvallend vond ik hem soms wel sterk. Hij rende Wijnaldum er meerdere keren uit!

Als je je defensie wilt versterken moet je Van der Wiel in ieder geval niet halen... Aardige opkomende back maar verdedigend is het niet veel soeps. Dit lijkt me een uitstekende mogelijkheid voor Ajax om gebruik te maken van de koopzucht van Man City.

vind van der wiel zwaar overschat als verdediger , verdedigend komt die man veelste veel tekort.

20 januari 2011 om 10:10

Daarentegen hoeft hij ook niet bijster veel te verdedigen op de positie van rechtsback. En hij is met afstand de beste rechtsback van en in Nederland.

20 januari 2011 om 10:18

vind hem verdedigend bij lange na niet de beste back van nl!
aanvallend een keurige speler begrijp me niet verkeerd maar voor de rest zwaar overschat hoor..

20 januari 2011 om 10:21

Alle kwaliteiten behorende bij zijn positie optellend is hij gewoon met afstand de beste rechtsback in en van Nederland.

20 januari 2011 om 12:36

Niet met afstand vind ik. en Nederland heeft gewoon slechte backs want geen enekele back van nl speelt bij een europeese (sub)tob club van europa

20 miljoen.. !? dat nulletje hoort er niet bij neem ik aan? Wat een overschatte voetballer is dit zeg.

meteen doen !!

Heb niet meteen een idee wie hem moet opvolgen maar 20 mln krijg je nooit meer !!
meteen vragen wat ze over hebben voor suarez die kunnen vast wel meer uitgeven dan liverpool.

Zou wel mooi zijn voor Greg als hij naar City kan. Een stap hoger, betere spelers, betere competitie. Plus dat hij er miljonair kan gaan worden, wat ook mooi meegenomen is.
Als City 20m gaat uitbrengen, zou ik accepteren. Ajax heeft de jeugd ervoor om het vertek op te vangen.

Wat zit iedereen verschrikkelijk mee te lullen met elkaar hier zeg..tweede seizoenshelft kan ik me nog een artikel herinneren dat VD Wiel de beste rechtsback van Europa werd genoemd en iedereen meeknikken en 'beter dan Ramos etc. etc.'' en nou is t in 1x een zwaar overschatte voetballer......stelletje jaknikkers! Die jongen is geen robot!

Manchester City is de rijkste club ter wereld?
Rijker dan Real Madrid?

On: V. der Wiel kan wel verkocht worden.
Hij kan vervangen worden.

20 januari 2011 om 11:03

Haha, hoe kan je denken dat Real Madrid een rijke club is.

De club heeft een schuld van een half miljard....

Wat moet Manchester City nu weer met Vd Wiel? Ze hebben al Boateng, Zabaleta en Richards die op de rechtsback kunnen spelen. Is dat niet genoeg? Maar goed, laat ze hem maar aantrekken. Ik vind Vd Wiel opzich wel een aardige speler maar verdedigend vind ik hem toch nog een stuk te kort schieten. Langs de andere kant hoop ik dat Vd Wiel kijkt naar andere opties, vooral omdat ze bij City al behoorlijk wat backs hebben rondlopen en de kans bestaat dat hij op de bank beland.

20 januari 2011 om 13:08

Verdedigend schiet hij inderdaad nog tekort, maar dus is het voor hem en het Nederlands Elftal zaak dat hij doorgroeit. City is een prima optie, ook op zijn leeftijd. De PL sluit aan op zijn speelstijl, hij heeft veel loopvermogen en een goede techniek. Het enige gevaar schuilt in inderdaad de overdaad aan spelers daar.

De timing is ook goed, denk dat Ajax zijn verlies wel op kan vangen en ik denk ook dat hij naar City voor niet minder dan 15 wordt verkocht, al is dat puur speculatief natuurlijk

Als City 20 miljoen voor hem wil neerleggen kunnen ze hem wel halen. Goede verdediger voor de toekomst, zeker nu goede backs erg schaars zijn! Ben alleen bang dat hij in het rijtje mislukte spelers bij City komt. Niet dat het die Sjeik iets uit maakt, maar voor van der Wiel is dat zeker niet prettig!

als ik Greg was zou ik meteen tekenen, misschien speel je veel meisschien ook weinig lekker een paar jaar cashen en dan een leuke club zoeken

misschien waren ze wel voor vertonghen of alderweireld aan het kijken want ik vind alderweireld persoonlijk een heel erg groot talent en vertonghen is toch een goede verdediger die ook nog jong is.

Zo zie je maar hoe schaars talentvolle verdedigers zijn.
Gregory gaat straks voor meer geld de deur uit dan Suarez, niet te geloven..

20 januari 2011 om 12:04

Eerst zien dan geloven, beide zijn overigens nog geen 20 miljoen samen waard, laat staan elk apart. Gehypte back, aanvallend zeer matig en verdedigend schiet hij tekort. Vd wiel die flopt in de premier league, Suarez een twijfelgeval, waarschijnlijk teveel kansen nodig, waar je in de top juist op afgerekend wordt als spits

Hij is klaar voor de volgende stap, zit niet lekker in zijn vel! Je merkt dat de jongen na het succesvolle WK weg wil uit Nederland! Heeft vorig jaar niets dan positieve dingen gehoord en wil vooruit! Ik vind hem dit seizoen erg matig maar heeft wel talent! Hij zal zeker moeten wennen en gaat ook zeker fouten maken in Engeland door niet goed mee te verdedigen!

Als Ajax meer dan 15 miljoen voor hem kan krijgen moeten ze het zeker doen, dat is veel voor een back!

Met alle respect..maar mocht Ajax hem echt voor 20 miljoen kunnen verkopen..direkt doen.
Ik vind het best wel een aardige voetballer maar vind persoonlijk dat ie ook niet zo heel veel toevoegd. Hij komt weliswaar heel regelmatig op maar voorzetting is echt een drama...ik kan hem niet op een goede fatsoenlijke voorzet betrappen. Daarnaast vind ik hem ook puur verdedigend niet echt heel sterk.

Even voor de goede orde, er is toch niemand die verwacht dat van der Wiel voor een bedrag dat ook maar in de buurt van de 20 miljoen komt, wordt verkocht.....? Mag ik toch hopen?

Wat een bedragen vraagt ajax voor spelers..suarez kan ik begrijpen, erickssen 11 miljoen niet..en van der wiel(een verdediger notabene(20miljoen) dit zijn echt te idiote bedragen....

van de wiel is een goeie verdediger maar om daar nou 20 miljoen voor te gaan vragen. Is de voetbal wereld echt ziek aan het worden????

of vraagt ajax zo maar wat???

Individueel heeft ie wel kwaliteiten, .. maar vind hem defensief wel zwak.. bijvoorbeeld 1e helft tegen Galatasaray werd die zo makkelijk voorbij gespeeld door Arda. verder is het een goeie opkomende backspeler.

20 Miljoen? Ik kom hem persoonlijk brengen, niet omdat ik hem zo graag wel wil hebben, maar 20 miljoen is onkenbaar voor een rechtsback. Hij is goed op te vangen, Anita en Blind.. Maar snap niet wat City met hem moet, ze hebben al drie die op rechtsback kunnen: Zabaleta, Richards en Boateng. Verdedigend komt hij nog tekort, maar op hoger niveau leert hij dat zeker aan. Aanvallend hoeft er weinig te gebeuren, alleen zijn voorzetten kunnen beter.
Hoop dat hij voor andere clubs kiest, nadat hij klaar is bij Ajax. City is een handelclub, niets meer en niets minder.

Hoop dat hij blijft want er zijn niet zoveel backs die opbouwend zo sterk zijn.

Hij is een prima back weinig balverlies wanneer ij opbouwt en aanvalt, achterin staat hij zijn mannetje ook.

Maar Man City heeft al Richards,boateng en Zabaleta die op die positie uit de voeten kunnen dus of hij daar echt veel een spelen toe gaat komen betwijfel ik. Vooral omdat jongens Richards en Boateng fysiek ontzettend sterk zijn en dat is zeker iets wat je nodig hebt daar in Engeland.

Toevallig. Ik zag in de rust 3 mannen op het parkeerterrein lopen.

Goede verdediger, maar voor het niveau Man City komt hij gewoon veel kwaliteiten te kort. Was gister ook zeer matig en beter in aanvallen dan in verdedigen vind ik zelf.
Ik denk dat de delagatie met een negetief signaal terug gaat naar Manchester.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren