Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jol blijft kritisch: ‘Toby moet scherper worden om te blijven spelen’

Laatste update:

Met Toby Alderweireld in het centrum van de verdediging op de plaats van de geschorste André Ooijer slaagde Ajax er zaterdag, na twee verloren competitieduels op rij, weer eens in om een punt te verzamelen. Tegen koploper PSV werd bovendien geen tegentreffer geïncasseerd.

/

Trainer Martin Jol was dan ook niet ontevreden over het spel van de teruggekeerde centrumverdediger, maar kon de Belg nog geen basisplaats beloven als de Amsterdammers dinsdag in de Champions League bezoek krijgen van Real Madrid. “Tegen FC Groningen, FC Twente, AC Milan en Auxerre was hij niet alert genoeg. Toby moet scherper worden om in de basis te blijven”, zegt Jol in De Telegraaf.

Jol was ook blij dat zijn ploeg de nul hield tegen de Eindhovense lijstaanvoerder. “Als dat lukt, doe je het in principe goed”, vond de coach, die echter ook had gezien dat Ajax na rust niet mocht klagen dat de gasten niet scoorden. “PSV heeft de tweede helft ook een aantal grote kansen gekregen. Maar dit is inderdaad een van de betere wedstrijden die ik van Toby heb gezien.”

André Ooijer speelt tegen Real Madrid weer in de basis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Speelde afgelopen zaterdag ook als een krant en ongeconcentreerd. Kan te maken hebben met zijn geringe aantal speelminuten maar Jol heeft gelijk in deze; op deze manier verdient deze beste man zeker geen basisplaats bij Ajax.

22 november 2010 om 12:53

En die ooijer wel? die heeft sinds zijn debuut bij ajax volgens mij alleen maar als een krant verdedigt! Vorig seizoen deed Aldeweireld het toch ook goed!

22 november 2010 om 12:56

Ja maar vorig seizoen speelde heel Ajax goed en dat kwam omdat ze vertrouwen hadden. En dat is nou net datgene wat ze nu ontbeert.

22 november 2010 om 12:56

Naar welke wedstrijd heb jij gekeken? Toby speelde als een van de betere en verdiend gewoon een basisplaats.

22 november 2010 om 13:55

ik voorspel na deze uitspraak van jol dat ooijer dinsdag in de basis staat, met als commentaar dat ooijer meer ervaring meebrengt en een speler uit de wedstrijd kan spelen. Ronaldo en cosorten zullen dan wel weer een prima avond hebben en aan het doelsaldo gaan werken. Nou zal het niet super veel uitmaken of ooijer of alderweireld in de basis staan want ik denk toch niet dat je veel kans maakt tegen dit real. Sommige clubs zijn een maatje te groot en daar heb je je dan maar bij neer te leggen. Niet bij voorbaat al als makke schapen het veld opgaan, wel de gedrevenheid en passie in het spel leggen om te proberen te winnen, maar dit zijn niet de wedstrijden waar nederlandse clubs de punten tegen moeten halen.

22 november 2010 om 15:45

Dat kan niet man. Ooijer is geschorst lijkt me gezien zijn rode kaart tegen auxerre

22 november 2010 om 13:08

@vanoene:

Het gebrek aan concentratie is een gevolg van naar mijn idee.
Als jij(alderweireld) vorig seizoen een geweldige reeks hebt neergezet met je collega verdedigers waarin je niet gepasseerd wordt geeft dat veel vertrouwen en kracht!
Als vervolgens het nieuwe seizoen begint en de trainer als een soort van russisch roullette gaat roteren met middenvelders dan kun je als verdediger nog zo goed zijn maar in een elftal zijn er altijd 11 verantwoordelijk.
Als er dan ook nog eens een ervaren verdediger (oijer) gehaald wordt voor stabiliteit en rust en je ziet dat het juist met Oijer minder gaat knaagt dat enorm!

Alderweireld speelde tegen PSV een westrijd van zeer acceptabel nivo.
Ook werd weer heel erg duidelijk dat die passes van Alderweireld gemist worden!

Ik vindt het dan ook totaal niet terecht wat Jol hier zegt!
El Hamdoui speelde pas als een natte krant en daarvan zou Jol is moeten denken die zetten we tegen Madrid op de bank en beginnen met Suljemani of Mido.

Suljemani is ook zo'n verhaal, of je nou voorstander bent of niet maar de laatste periode(tot /- 2wkn geleden) heeft hij met de minuten die hij kreeg zeker laten zien dat hij op de weg terug is. Maar Jol zal hem daarin geen vertrouwen geven wat deze jongen juist nodig heeft!
Zaterdag tegen PSV kon je dat ook weer goed waarnemen. Zijn exposiviteit van de laatste periode was er niet.

De goede vorm is een emulsie van Instelling bij de spelers maar ook zeker het vertrouwen dat een coach geeft aan zijn spelers! En het krediet van een El Hamdoui is naar mijn mening veels te groot!

22 november 2010 om 13:13

wat een onzin. Toby speelde gewoon goed. De opbouw was veel sneller. Steek kon de bal vaker kwijt. En ajax heeft weer de 0 gehouden. Iets wat wel heel vaak gebeurd met alder inde basis. Met ooijer gaat het veel hakkeriger en krijgen we zeker 1 of 2 goals tegen. Je moet alderweireld het vertrouwen geven dan blijft hij goed spelen. Zijn wedstrijdritme is nu natuurlijk een beetje weg en hij gaat op een gegeven moment bang zijn om foutjes te maken. Geef hem nou het vertrouwen!! Hoop dat hij tegen real madrid begint. maar zal wel niet. Waarom zegt Jol niet gewoon dat Ooijer ook scherper moet zijn. Die man is traag en maakt veel fouten. Onbegrijpelijk.

22 november 2010 om 14:03

Wat een aanfluiting Jol. Ooijer mist het niveau evengoed. Dat zie je ook aan zijn overtredingen en rode kaarten. Laat gewoon Alderweireld staan. Die maak je op deze manier ook niet sterker. En met hem moeten we verder. Niet met Opa ooijer..

Heb meerdere verslaggevers gehoord dat hij de beste man van het veld was bij Ajax. Dat hij niet geconcentreerd speelde kan ik me voorstellen als je zo voor gek wordt gezet door je trainer.
Hopelijk krijgt hij gewoon de kans om het tegen Real Madrid weer te laten zien.

Belachelijke opmerking van Jol!
Ooijer heeft in alle wedstrijden die hij dit seizoen speelde en beslissende rol gespeeld bij tegendoelpunten of rode kaarten. En Alderweireld was echt niet de slechtste zaterdag.

Laat deze jonge speler uit de eigen jeugd mooi staan en Ooijer kan wel stoppen.

Verdedigend was het aardig en liep hij veel dicht. Opbouwend was het een drama. Veel verkeerde passes, maar ook veel verkeerde keuzes. Of dat nou vertrouwen is of niet, hij laat het dit seizoen nog geen enkele keer zien. En dat terwijl hij vorig seizoen liet zien een geweldige trap te hebben.

22 november 2010 om 13:00

Volgens mij waren vrijwel alle crosspasses op maat.
Zowel richting hoek 16 op de Jong als richting de zijlijn op Emanuelson.

22 november 2010 om 13:04

Dan vraag ik me af welke wedstrijd jij hebt gezien, want ik zat in het stadion en misschien 1 van de 10 crosspasses is aangekomen. Het gros was allemaal te kort.

22 november 2010 om 13:14

Ajax - PSV van afgelopen zaterdag en ook vanuit het stadion.
Hij was inderdaad af en toe wat ongelukkig met de bal over de grond op Suarez. Heeft met ritme te maken. Maar over de crosspasses kan ik je gewoon geen gelijk geven, na de eerste (die al na een paar minuten was) ben ik er op gaan letten. Ze waren gewoon echt bijna allemaal op maat. En ik ben blijkbaar niet de enige die dit is opgevallen (zie de reactie van Menk).

22 november 2010 om 13:15

Klopt, ik heb drie cross-passes gezien en die kwamen alledrie keurig op maat aan. Dat wil niet zegegn dat ik hem erg nerveus en zwak vond spelen verder, hij is verreweg van de vorm die hij etaleerde in de 2e seizoenshelft vorig seizoen, maarja... dat geldt in principe voor heel Ajax.

22 november 2010 om 13:06

De gehele opbouw van Ajax verliep veelal via hem! De cross-passes waren allemaal op maat. De normale passes ook veelal. Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien. Toby speelde een goede wedstrijd zaterdag!..

Vond het nog wel meevallen hoe slecht Alderweireld is, en de manier waarop hij eruit is gegooid lijkt natuurlijk helemaal nergens op. Vooral als je kijkt wat de vervanger is; Ooijer de opa die het allemaal niet meer echt bij kan benen en een beetje in een vergelijkbare situatie zat als J. Stam een aantal seizoenen geleden. Gelukkig stopte Stam wel, want het is toch wel duidelijk dat Ooijer zelfs voor in de Nederlandse competitie niet meer goed genoeg is voor een basisplaats. En dan hoor ik verder allemaal mooie verhalen over dat Andre zoveel ervaring zou hebben, al heb ik hem tot nu toe alleen nog maar domme acties zijn uitvoeren.

Alderweireld is een jongen voor de toekomst, iemand die ook nog een transferwaarde met zich mee brengt. En die jongen heeft het altijd prima gedaan, en als Jol zo door blijft gaan staat die gewoon een jaar stil in zijn ontwikkeling. En die man noemt zichzelf dan een trainer, volgens mij is hij er ook voor om spelers beter te maken.

Wat begin ik Jol een eikel te vinden! Wat een hypocriet gelul! Ok, Toby is iets minder dan vorig jaar... maar ik heb Jol nog geen 1 keer een kritische noot horen plaatsen bij het optreden van Opa Ooijer! Terwijl Ooijer duidelijk, iedere keer als hij erin staat enorme fouten maakt! Zou het iets te maken hebben met het 'ik-mag-je-gehalte'...

Pfff Alderweireld scherper worden? Dat komt omdat je de altijd scherpe Ooijer elke week laat spelen Jol. Jonge spelers maken nu eenmaal fouten, daar leren ze van. Ooijer is bijna met voetbal pensioen en blundert nog steeds keer op keer. Valt me vies tegen van Jol, had van hem juist verwacht dat hij jongere spelers de kans zou geven, maar daar komt weinig van voorlopig...

Martin Jol, ik vind jou nog slechter hebben gepresteert bij Ajax dan Alderweireld. Zo slecht vind ik Alderweireld helemaal niet. De Zeeuw, Urby en Anita vind ik nog slechter, nog slechter vind ik Martin Jol. Martin Jol hoort nu op de tribune naast Daley Blind te zitten en Danny Blind het eventjes overneemt. Als Martin tijdens de trainig laat zien dat hij beter doet dan keert hij gewoon terug net als Alderwereild?

22 november 2010 om 13:07

Nee, want Blind heeft het zo goed gedaan als hoofdtrainer......

Ajax heeft te kampen met een vormcrisis van de belangrijkste spelers. Suarez, de Zeeuw, de Jong en Emanuelson trokken vorig jaar allemaal de kar en lopen nu achter de feiten aan. En daar kan Jol niet zo veel aan doen. Ja, hij kan ze rust geven, maar krijgt hij daar de kans toe? Dacht het niet.

22 november 2010 om 18:02

Op het moment dat hij een goede spits had, KJH in dit geval, heeft hij zeker goed gepresteerd als hoofdtrainer.

Ik snap er werkelijk niks van. Ja, dit seizoen krijgt Ajax te veel goals tegen, maar is het beter geworden met Ooijer in de basis ?? Zeer zeker niet, in alle wedstrijden dat Ooijer speelde maakte hij fouten en was in negatieve zin betrokken bij de tegengoals.

Daarnaast is Ooijer 36, zit geen toekomst in, in Toby zeer zeker wel. Vorig jaar was hij erg erg goed en als hij dat niveau weer haalt (en meer) zal hij in de toekomst een boel geld gaan opleveren.

Alsof Van der Wiel, Anita, Ooijer, Emanuelson, De Zeeuw en Enoh niet scherper moeten worden.. Laat die jongen lekker staan en leren van zijn fouten! Ajax is Ajax, Ajax is jeugd, Ajax is vertrouwen in jonge spelers!

jol is fan van rode kaarten.. daarom heeft hij liever ooijer in het centrum..

22 november 2010 om 13:17

Oh, daarom werd Douglas vorig jaar gelinkt aan Ajax? :-)

22 november 2010 om 13:43

whahah...ja, ben blij dattie niet gekomen is..
wat een raar figuur is dat zeg..

Schiet op Jol, je vriendje Ooijer is bij elke tegendoelpunt betrokken als die speelt en pakt ook nog rode kaarten. Onbegrijpelijk die man, volgens mij wilt die gewoon ontslagen worden. Alderweireld speelde zaterdag overduidelijk zonder vertrouwen, Jol maakt weer een talent kapot. Aissati, Blind en Alderweireld horen altijd te spelen bij Ajax.

Volgens mij bedoelt Jol gewoon dat Toby zich meer moet vastbijten in de tegenstander!

Veel van de Ajaxieden teren nog steeds op de goede tweede competitie helft van vorig seizoen.

Bij ieder verloren of slecht gesppeeld duel duel wordt steeds aangehaald door trainer en spelers dat het goed komt met Ajax omdat de tweede competitie helft van vorig seizoen zo goed was.
Hou op daar bij Ajax.
Wat geweest uis is geweest en ga goed voetballen, dat begint met je stinkende je best doen.
Dus alle speler s van Ajax: werken of eruit .

22 november 2010 om 19:41

Sluit mij bij jou aan...dat terug vallen (verbaal) op de tweede seizoenshelft stoort mij ook...als ze het tijdens het voetballen nou eens zouden doen...?? terugvallen op het niveau van toen...

Ik vind Jol wat krom redeneren in deze, Toby is niet scherp volgens hem...ok dan maar wat te zeggen van de scherpte van Ooijer? Hij is zo scherp als een mes...v.w.b. rode kaarten wel ja...

Inderdaad kreeg PSV een aantal joekels van kansen, reden waarom het gelijke spel nog een beetje als een overwinning voelde voor mij, maar de vraag is wie debet waren aan die kansen;

- kans van Toivonen; toen vond ik het centrum er idd erg slecht uitzien. Tussen Enoh, Toby en Jan kan Toivonen zich vrij maken. Maar in principe is de middenvelder voor de middenvelder (enoh).
- Kans Hutchinson; in principe is het de linksbuiten die zijn rechtsback laat lopen, maar het centrim mag er dichter opzitten.
- Kopbal uit corner Marcello; lijkt me een taak voor El H, is zijn man toch ?

Kan iemand zich nog meer kansen herinneren ?

Hoe slecht hij ook speelt, het kan niet dat ooijer speelt en een getalenteerde voetballer als Alderwereld niet. Vond wel mooi gister, achter het doel 2e ring (denk dat het van hun was) hing spandoek met de tekst '' de vlaamse muur'' en daarbij 2 foto's van alderwereld en vertonghe, duidelijk steun aan hem en niet aan ooijer. Denk dat elke ajacied het er wel over eens is dat hij moet spelen.

Wat erger ik me dood aan deze Jol, ben hem nu echt liever kwijt dan rijk! Alderweireld zal misschien wel inmiddels een gebrek aan scherpte hebben en vorm. Maar dat is niet zo gek als je zolang in mijn ogen onterecht bankt! Jol verdiep je eens in de ajax cultuur en filosofie, of laat Cock dat doen heeft hij ook wat doen! Jonge talentvollle spelers verdienen de kans en mogen fouten maken, onvergeefbaar om Ooijer in ons mooie Ajax shirt te zien schutteren en A1 jeugd fouten te zien maken! Ik kan deze man totaal niet meer volgen, hij weet de spelers niet te motiveren iedere week andere opstellingen! Hoe kan je zo continuiteit en vertrouwen aan een jonge spelersgroep geven, wat mij betreft schuift Danny Blind door! Een echte Ajacied die veel betekent heeft voor de club, de cultuur en filosofie kent. En dan als rechterhand een ervaren man, ala Hans Westerhof Aad de Mos etc etc gewoon een die alles heeft meegemaakt en Danny in de juiste richting kan begeleiden. Meneer van den Boog is dat niet diezelfde man die denigrerend doet over onze beste voetballer ooit en voetbalkenner pur sang? Jazeker, van den Boog is diezelfde man die toegaf onder druk van Jol voor toezeggingen van 'versterkingen'! Iedereen weet hoe schrijnend dat heeft uitgepakt, had Jol lekker naar Fulham laten gaan geen enkele trainer is groter dan de club! Het is toch schandalig dat de ontwikkeling van Jozefzoon, Bonevacia, Daley Blind word verstoord door uitgebluste veteranen als Tanio, Ooijer, Atouba etc. Zo dit lucht op, ik ga er maar een eind aan breien want ik zit me alleen maar op te winden..

Misschien he meneer Jol, misschien ontbreekt het Toby wel aan vertrouwen doordat hij weet dat je elke fout van hem uitlicht en daar weer een reden van maakt om hem op de bank te zetten, terwijl meneer Ooijer week in, week uit aan mag kloten.

Maar meneer Jol, dat komt vast en zeker door ene Raiola. Die niet alleen jouw zaakwaarnemer is, maar ook die van Ooijer.

Ik hoop van harte dat er in de winter weer een Engelse middenmoter langs komt om je weg te kapen en dat Ajax je een schop onder je dikke reet geeft. Helaas hebben ze dat aan het begin van het seizoen al niet gedaan.

Het is niet voor niets dat het vorig seizoen pas ging draaien nadat er een aanspeelpunt voorin stond. Iedereen zag dit. Maar jij? Jij niet. Jij hebt het tactisch inzicht van een aardappel. En dat bewees je afgelopen zaterdag ook weer. Siem de Jong eraf voor Lindgren. En de falende Enoh? Die mocht blijven staan! Die mag wedstrijd na wedstrijd aan blijven kloten en zijn mannetje voortdurend weg laten lopen, waardoor Toby tegenover 2 man staat. En wie geven we de schuld? Toby! Ja, het is zijn schuld meneer Jol.

Kweek eens een paar ballen en durf Suarez of Mounir eens te wisselen wanneer ze weer geen bal raken. Zet er maar eens een gretige jongen als Jozefzoon, Özbiliz of Bonevacia in.

Doe alles en iedereen die ook maar iets om Ajax geeft een plezier en stap op. Je maakt spelers geen haar beter. Sterker nog, je ontneemt ze het zelfvertrouwen. En daar bovenop verpest je het voor de jeugdspelers. Blind jaag je vakkundig weg (vast niet de goede zaakwaarnemer) en de andere jongens moeten mannen als Tainio, Mido en Ooijer voor zich dulden.

Genoeg is genoeg. Meneer Jol.. Rot op..

Dus Jol: dat betekend dat je Toby nu laat staan gezien zijn goede prestatie of laat je hem gewoon weer keihard vallen. En doe je dat ook bij Ooijer, opsommen in welke wedstrijden H I J niet scherp genoeg was? Martin moet consequenter worden in zijn uitspraken want dit slaat werkelijk nergens op.

Waarom moet Toby scherper worden om te blijven spelen en mag zijn vervanger Ooijer wekelijks blunderen? Lekker scheef Martin. Als je hem niet mag of het niet in hem ziet zitten, moet je dat gewoon zeggen. Dit is gewoon onzin en een slecht excuus om er iemand naast te zetten. Ik lees het al dat we tegen Madrid weer een falende Ooijer in de basis te zien krijgen.

Als je Alderweireld vergelijkt met Ooijer dan is hij minder kopsterk en minder een echte mannetjesputter, maar hij is jong en talentvol, opbouwend beter en heeft een betere passing. Al met al meer een Ajax verdediger dan Ooijer en ik zie hem dan ook liever spelen.

Toby was zaterdag met name de eerste helft een van de betere spelers aan Ajax zijde. Daarnaast houdt het duo Verthongen/alderweireld weer de nul wat ze vorig jaar ook heel vaak deden. Dat was destijds ook de basis voor de succesvolle tweede seizoenshelft. Maar volgens mij denkt Jol dat hij de ervaren spelers die hij haalt opgesteld moeten worden...onzin! Alderweireld heeft de toekomst voor Ajax, hopelijk gaat hij de komende weken weer veel aan spelen toekomen.

Jij moet scherper worden Jol, je hoofd is ongelooflijk stomp.
Ajax supporters,wees blij als die man weg gaat of moet.
Succes verder.

IK vond het Duo Alderwereld-verthongen al nooit zo sterk , vorig jaar weinig goals maar dat lag aan andere zaken. Vind ze beiden niet bij de top 5 beste centrum verdedigers uit de Eredivisie.

Toby blijft kritisch: ‘jol moet scherper worden om te zien dat ik beter ben dan ooijert

Jol hanteert voor Alderweilerd duidelijk andere maatstaven dan voor Ooijer en Verthongen.
Met name Ooijer mag fout op fout stapelen zonder dat daar gevolgen aan zitten. Als je met zo'n druk moet spelen, hoe kun je het dan nog goed doen. De trainer geeft al aan dat je bij de eerste de beste fout eruit ligt. Dan durf je ook niets meer.

Hij geeft nu in elk geval een reden waarom hij Aldeirwereld niet heeft opgesteld. Als echter blijkt dat zijn vervanger het niet beter doet, eerder minder en het team gaat niet beter functioneren, dan lijkt het mij logischer dat je Aldeirwereld weer gaat opstellen. Zeker tegen Real Madrid, daar kan ie ook nog wat van leren.

Ik weet niet hoor maar houden we eindelijk weer eens de nul. Tegen het meest scorende team uit de competitie. Wil die nog beweren dat Ooijer (ik maak elke wedstrijd wel een beslissende fout) er in moet?

ik snap Jol niet, vorig seizoen een top 2e seizoenshelft gehad. Iedereen was
lovend over de verdediging, en nu gaat hij erin schuiven.

Alderweireld heeft meer potentie dan Ooijer.

Jol heeft helemaal gelijk (dat hij scherper moet worden maar hij is nog jong he, niet iedereen kan alles gelijk, hij moet nog leren) maar hetzelfde geldt toch ook gewoon voor ooijer?
daarbij komt dat alderweireld niet 2x dom rood heeft gepakt, dat alderweireld opbouwend beter is en een stuk jongen en dus voor de toekomst!
als je dan stelt dat alderweireld scherper moet zijn anders komt ooijer er weer in vind ik schandalig en niet uit te leggen!

Jol wordt wakker!!! (anders hoeft het van mij, iemand die nog enigszins vertrouwen heeft, ook niet meer!)

Wat een miskeeper is dat ook die Jol . Of opa Ooijer zo scherp is elke week . Die is overal te laat bij en kan het alleen compenseren met overtredingen en rode kaarten . Nee, als Jol eerlijk is dan geeft hij toe dat hij de versleten Ooijer heeft gehaald en dat die dan moet spelen om niet af te gaan tegen de buitenwereld . Dat Ajax toestaat dat een versleten en geen enkele (transfer) waarde meer vertegenwoordigende Ooijer de voorkeur krijgt boven de jonge en veelbelovende Alderweireld zegt al genoeg over de chaos die bij de club heerst . En waarom krijgt Daley Blind nooit een kans ? Kan me niet voorstellen dat die veel minder is dan een Anita of een Urby . Real Madrid lacht zich nu al dood als ze die ouwe Ooijer het veld op zien komen lopen .

Ik snap Jol niet, Ooyer blundert elke wedstrijd wel eens, en vaak op cruciale momenten. De eerste wedstrijden toen Alderweireld nog vaak speelde pakte ajax punten, sinds Ooyer erin staat is het een drama (ligt natuurlijk niet aan Oyer, maar toch). Zaterdag speelde Aldeweireld een redelijk goede wedstrijd. Zijn eerste paasjes over de grond waren niet goed, of kwamen niet goed aan. Dit heeft natuurlijk met zijn concentratie te maken maar ook met 2 spitsen die alleen maar naar het centrum lopen naar de drukten en die zelden of nooit de vrije ruimte opzoeken, en daar legde Toby de eerste ballen neer. En dan is het maar de vraag of dit door hem komt of het gebrek aan voetbalverstand van 1 of beide spitsen (suarez en El Hamdoui). Want laten we eerlijk wezen de kracht van Ajax twee goede spitsen is tevens de zwakte van Ajax, en hier durft Jol niet in te grijpen. Ik durf te beweren dat als Jol 1 van de 2 spitsen eruit haalt (liefst El Hamdoui) dit ajax als team beter en sterker wordt. En de rest beter gaat voetballen. Overigens waren de crosspasen van Toby over het algemeen wel goed. Overigens weet Demy de Zeeuw het ook niet meer.

Ja het is momenteel een hype om Ooijer de grond in te boren en dat heeft hij dan ook wel een beetje over zich afgeroepen met zijn domme kaarten. Maar in tegenstelling tot de mensen hier vond ik Alderweireld helemaal geen sterke wedstrijd spelen in verdedigend opzicht. Hij liet twee keer op een kinderlijke manier bij een ingooi zijn man uit zijn rug lopen waardoor Psv, mits ze het beter hadden uitgespeeld, gewoon twee goals had kunnen maken. Ja opbouwend was Alderweireld beter dan Ooijer, maar verdedigend heb ik een aantal (domme) fouten gezien.

Overigens zou ik ook Alderweireld blijven opstellen, maar iedereen roept hier dat hij een geweldige wedstrijd speelde en ik wilde even uitleggen waarom ik het daar niet mee eens was

Ik word als PSV supporter echt moe van Jol.

Aldewereld is gewoon een zeer goede voetballer die door Jol gewoon belachelijk word behandeld.

Natuurlijk kun je niet meteen fantastisch spelen als je weinig minuten krijgt en voor joker word gebruikt door Jol.

Jol is er goed in om voetballers slechter te laten spelen en het is eens tijd om hem te bekritiseren lijkt me.

22 november 2010 om 13:50

Hier moet ik jou gelijk in geven. Aldeweireld krijgt weinig vertrouwen en speel minuten. En waarschijnlijk speelt er iets anders waarom hij bijna nooit speelt. Die jongen voelt een druk van jawelste en dan is het moeilijk om meteen de sterren van de hemel te spelen. En zeker tegen dit psv die op vrijwel alle fronten beter was, maar zeker op het middenveld. (zeker tweede helft).
En dan denk ik dat het 1 geluk was dat Ooyer niet mocht spelen.

Maar zoals jij al zei wordt het tijd om eens goed naar de rol van Jol te gaan kijken.
Want laten we eerlijk zijn de laatste weken speelt dit ajax erg slecht, zit geen lijn in, het lijkt wel of Jol de regié over dit elftal is verloren. Dat niet hij maar enkele spelers de dienst uitmaken

jol is alleen maar bezig de aandacht van zichzelf af te leiden en daar wordt Toby het slachtoffer van
Mss is het beter dat Jol vertrekt.............. al dat slappe geleuter levert geen punten op

Serieus, stel alsjeblieft iemand aan die wel met mensen kan omgaan. Deze jongen speelde zaterdag een prima wedstrijd, amper wat op aan te merken. Geef die jongen is wat vertrouwen.

Ja, ik weet het, het mag niet.. maar gooi die Jol er maar uit. Ik zie er geen perspectief meer in. Alsjeblieft haal een echte ajacied! Ik hoop sinds het WK al dat Frank de Boer komt!

Jol moet gewoon aan het eind van het seizoen z'n biezen pakken samen met zijn hele clan/vriendenclub chapeau voor vorig seizoen maar dit seizoen gefaald en daarbij een legio aan spelers de tent in gekregen die niks toevoegen ach we kennen het verhaaltje onderhand wel... Ook schandalig van Ajax dat men een trainer zoveel macht geeft die anders dreigde te vertrekken naar Engeland. Wat Jol met Aldeweireld doet is belachelijk, ik kan het niet vaak genoeg zeggen eruit met die vent en met die wanbeleidsmakers.

wat een bullshit weer, toby moet scherper worden?? wtf moet ooijer dan wel niet worden, hij was voordat hij die rode kaart kreeg in elke wedstrijd bij ieder tegendoelpunt betrokken(d.m.v een persoonlijke fout of wat dan ook) en dan nog zeuren over aldewereld??
die gast is niet voor niets weggestuurd bij PSV hij voegt 0,0 toe

Jol waar ben je nou mee bezig? Moeten al die ouwe knarren van jou er soms weer in? Ooijer staat ook te slapen bij meerdere tegendoelpunten. Daarnaast is Toby toekomst itt Ooijer!

Wat heeft hij bij jou fout gedaan? Net als Blind, wat hebben die jongens jou mksdaan?

Ik blijf het echt vaag vinden wat Jol bezielt om Alderweireld geen basisplaats te geven. Zeker voor een centrale verdediger is vertrouwen erg belangrijk, die spelen liefst niet met te veel druk. Het zal gewoon koppigheid zijn zeker?

Als dat het criterium is om te spelen bij Jol dan mag hij er gauw nog een paar jongens afhalen, vooral ons middenveld is al weken niet ''scherp''... Of bedoelt hij met scherp soms onbezonnen tackles van achter op de enkels van je tegenstander ala Ooijer?

Toby heeft gewoon een prima wedstrijd gespeeld. En Jol waarom slachtoffer je alleen Alderweireld omdat hij niet scherp is. Volgens mij is Suarez ook niet scherp, De Jong ook niet, Van der Wiel ook niet, Anita ook niet, Enoh ook niet, Emanuelson ook niet en De Zeeuw ook niet.

En waarom geef je Sulejmani niet eens een paar wedstrijden de kans? Als hij invalt is hij gretiger dan alle anderen en beetje bij beetje zie ik weer de Sulejmani die we ooit dachten aan te trekken.

Evenals dat hele verhaal over Blind. Die jongen en ook anderen die toch echt wel een keer een kans verdienen krijgen de kans niet. Eriksen krijgt vrijwel nooit een kans terwijl De Jong totaal uit vorm is. Bonevacia en Josefzoon ook.

alderweireld is een hele groot talent en goed voetballer die kan uit groeien tot een topverdediger.
Maar als je anita, van der wiel, vertonghen en aldeweireld hebt dan heb je 21,21,22,en 23 jaar.
Dan heb je niet echt een leider,
Mischien is dit niet nodig maar het lijkt mij handig om in een jonge verdediging, 1 man met veel ervaring erbij op te stellen.

Heeft die Jol stront in zijn ogen dan. Toby is scherper dan die knul die we uit Eindhoven hebben opgehaald. Het is een jonge gast mag die eens een foutje maken. Ik vind het persoonlijk kwalijker dat ooijer een fout maakt dan een jonge gast die aan het begin van zijn carriere staat.

Ik moest om deze uitspraak toch hartelijk lachen toen ik dit deze morgen las.
Hij was het scherpst tegen Auxerre hij was degene die scoorde. Hij was degene die nog de stap zette naar voor op die vrije trap waar nog een doelpunt uit kwam. Ok het maakt waarschijnlijk inderdaad niet zoveel uit wie er nu wel of niet instaat tegen real maar ik zou als speler zo'n uitspraken niet pikken eerlijk gezegd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren