Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zeer bijzondere foto duikt op: piepjonge Lionel Messi samen met EK-sensatie en wereldtalent

Laatste update:

Topspelers, maar ook clubs uit binnen- en buitenland geven (bijna) dagelijks via Instagram, X of andere internetkanalen een inkijkje in het reilen en zeilen van de voetbalwereld. In deze editie van VZ Social aandacht voor Lionel Messi, die in 2007 kennis maakte met een vijf maanden oude Lamine Yamal.

Messi, met lang haar, is dan twintig jaar. Vier jaar ouder dan Yamal nu is. De foto's stonden in Spaanse sportkrant SPORT, die in samenwerking met toentertijd FC Barcelona-sponsor Unicef elke maand een foto van een Barça-speler samen met een kind publiceerde.

De eerste editie van die samenwerking vond plaats in 2006. Ouders die geïnteresseerd waren in het initiatief konden zich aanmelden, zo duidt Diario AS. De ouders van Yamal meldden zich aan en werden op een dag in december 2007 naar het Camp Nou geroepen.

Zestien jaar later en Yamal wordt in Barcelona gezien als opvolger van degene die in 2007 nog met hem poseerde. Vrijdag, voordat Spanje - waar de zestienjarige Yamal niet meer weg te denken is uit de basis - aantrad tegen Frankrijk, vond zijn vader de foto's terug in de archieven en publiceerde hij ze op zijn sociale netwerken.

Het werd in Spanje meteen opgepikt. Zelf wil Yamal overigens niks weten van een vergelijking met Messi. In een van de perszones schoof hij die eer tijdens het EK direct bij zich weg. "Lionel Messi is de beste speler in de geschiedenis", werd hij geciteerd door het Spaanse Ondacero.

"Om met hem te vergeleken worden is ongelofelijk, maar niemand kan aan hem tippen. Ik hoop dat ik ook maar half de carrière kan bereiken die Messi heeft gehad", aldus het supertalent, die in dat geval vier Gouden Ballen zou moeten winnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Zag deze foto gisteren. Toch echt schitterend, en wat een talent is die yamal zeg. Zou mij niet verbazen als Spanje met hem het Ek gaan winnen al hoop ik natuurlijk op Nederland.

8 juli 2024 om 09:01

Tis wachten op iemand die destijds al zag dat Yamal wel erg veel vergelijkend had met Messi… Of een of andere malloot die claimt dat daar wat van het talent is overgegeven. Er lopen zo veel rare figuren rond. Yamaha is een groot talent maar dat het er nu uit komt heeft hij vooral aan zichten zijn omgeving te danken.

8 juli 2024 om 09:01

Mocht Oranje hem niet winnen hoop ik van harte op Spanje. Lekker onbevangen, gedurfd en vermakelijk. Een positieve uitzondering in het hedendaagse voetbal waarin kwalitatief voetbal nog samen gaat met entertainment. Frankrijk is slaapverwekkend, en over Engeland hoeven we niet eens te beginnen. Al is het bij die eerste vanuit 100% controle en is het bij de Engelsen een portie geluk met kunst en vliegwerk. Yamal heeft alles in zich om een speler van buiten categorie te worden en ik hoop dat hem de blessures van Fati bespaard zullen blijven.. al zie ik in Yamal sowieso nog een veel groter talent

8 juli 2024 om 09:35

Ik vind het echt vreselijk.tis echt niet dat ik een fles azijn naar binnen heb gewerkt, maar jongens een foto van Messi met een kind waarvan we moeten geloven dat het Jamal is..

Laat die jongen gewoon lekker onbevangen blijven. Er zijn meerdere grote talenten gewest die het niet gehaald hebben. Laten we deze jongen niet kapot maken aub, schitterende speler maar hij is er nog lang niet

8 juli 2024 om 10:29

De moeder van Yamal stond mee op de foto. Dus het is weldegelijk Lamine Yamal. Ze gaan dit niet zomaar faken om het verhaal mooier te maken...

8 juli 2024 om 11:01

Oh, ja zo had ik t niet bekeken vedet. Vond het zelf gewoon wel een geinige foto, niet iets wat we iedere dag zien/meemaken. Maar van mij mag die jongen zich in de luwte ontwikkelen maar gaat dat wel als je al zo goed en bepalend bent?

8 juli 2024 om 11:36

Petouchi..sorry dan begrijp je me verkeerd. Bedoel dat deze foto nu ineens uit het archief van die mensen komt en er dus vergelijkingen met Messi gemaakt gaan worden. Heeft die jongen helemaal niet nodig. Laat hem lekker zijn ding doen en hopelijk redt hij het

8 juli 2024 om 11:22

Wel heel toevallig dit. In deze tijden van AI en dergelijke vind ik het lastig te geloven. Hoeveel geluk kan je hebben in je leven?

Dat verklaart het! Hij heb zn zegeningen als Baby gehad van Messi.

Nu kan ik het verklaren en weer rustig slapen.

~ "ik hoop dat ik ook maar half de carrière kan bereiken die Messi heeft gehad", aldus het supertalent, die in dat geval vier Gouden Ballen zou moeten winnen. ~

Met 4 Ballon D'ors hoor je gelijk bij de beste ooit, maar nog steeds minder dan Messi en CR7. Relativeert toch wel weer wat een fenomenen deze twee waren. Wat hebben we een unieke voetbaltijdperk meegemaakt

8 juli 2024 om 11:11

Ik denk niet dat hij het over gouden ballen had maar over echte prijzen en prestaties

8 juli 2024 om 13:42

Ik had het meer over waar ik aan moest denken toen ik die zin las. Niet wat Yamal bedoelde. Vandaar dat ik hef even citeerde

8 juli 2024 om 11:32

Hoewel Messi en CR7 tot de beste voetballers ooit behoren, blijf ik toch zeggen dat ze niet zoveel Ballon D'ors hebben verdiend... enkele jaren dat één van deze twee hem wonnen waren er in mijn optiek andere spelers die hem verdiend hadden (waaronder Sneijder). Maar simpelweg omdat ze samen een soort van 'competitie' hadden in het aantal Ballon D'ors, en beiden een fanbase hadden die ook vooral tegen de ander was, hebben ze er een aantal ontvangen die eigenlijk gewoon onverdiend waren.

Maar goed, wel mooi dat we deze beiden heren zoveel jaar hebben mogen zien schijnen...

Ontopic: wat een toeval. Natuurlijk gaat Messi met honderden kinderen per jaar op de foto. Maar deze was specifiek voor een fotoshoot, dus hoe groot is die kans.

8 juli 2024 om 13:47

Klopt, altijd een dubbel gevoel gehad. Dat jaar hadden inderdaad Iniesta en Sneijder behalve een geweldig seizoen, ook een geweldig WK. Maar dat jaar had Messi ook 60 goals en assist. Enige speler die daar in de buurt van kwam was CR7 met ongeveer 50 goals en assist. Andere top aanvallers van die tijd deden 2 seizoenen voor dit soort cijfers. Dus ook al was het discutabel, was het niet ondenkbaar volgens mij.

Krijg ook het gevoel dat mensen toen ook iemand anders wilde zien. Wat als Messi 0 Ballon D'ors had gewonnen. Mensen hadden zo een prestatie zeker niet genegeerd

8 juli 2024 om 20:31

En dat is dan ook één van de punten waar ik moeite mee heb als het gaat om de Ballon D'or. Want 99% van de winnaars zijn aanvallers... terwijl keepers, verdedigers en middenvelders uiteraard net zo, en soms zelf belangrijker zijn. Het gaat niet enkel om hoeveel doelpunten en/of assists je geeft.

En nogmaals beide heren zijn legendes hoor... absolute top tezamen met spelers als Maradonna, Pele, Beckenbauer, Cruijff, Ronaldo, etc...

Dus over 4 jaar moet ik een kind nemen en die in de armen van Yamal leggen. Dan weet ik zeker dat zij/hij een topper word.

In het voetbal is het onmogelijk om iemand als beste ooit aan te merken. Gaat in mijn beleving toch om smaken verschillen. De ene vind die de beste en een andere vind iemand anders weer de beste.

8 juli 2024 om 14:12

Beste is wellicht een kwestie van voorkeur, maar in mijn beleving is Lionel Messi wel de compleetste voetballer aller tijden.

Reageer