Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem zag ‘waardeloze flapdrol’ tijdens duel tussen Roma en Feyenoord

Laatste update:

Jesús Gil Manzano is niet de favoriete scheidsrechter van Willem van Hanegem. Dat laat de Kromme blijken in de AD Willem&Wessel-podcast. Het clubicoon van Feyenoord heeft zich donderdagavond enorm geërgerd aan het gedrag van de spelers van AS Roma en is van mening dat de Spaanse arbiter daar te weinig aan deed.

Roma en Feyenoord hielden elkaar in Stadio Olimpico na verlenging op 1-1, waardoor ze veroordeeld waren tot strafschoppen. Timon Wellenreuther keerde die van Romelu Lukaku nog. Dávid Hancko miste echter direct daarna, voordat ook Alireza Jahanbakhsh Roma-goalie Mile Svilar op zijn weg vond. Uiteindelijk klaarde Nicola Zalewski de klus voor de Romeinen: 4-2.

Voordat Van Hanegem over het spel van Feyenoord begint, wil hij eerst zijn zegje doen over de Romeinen. “Ik heb me zo geïrriteerd aan die gasten. Dat had ik vorige week ook al, maar sommigen zullen dat niet begrijpen.”

De tachtigjarige oud-middenvelder ziet een negatieve trend op de Europese velden. “Die scheidsrechters worden steeds slechter. Het maakt niet uit wie, in die thuiswedstrijd was het precies hetzelfde”, aldus Van Hanegem, die zegt te weten waarom scheidsrechters Feyenoord vaak benadelen. “Dat heeft te maken met dingen die in het verleden gebeurd zijn. Dan denken ze: met die club krijgen we dat gezeik en gezanik. Dat zie je echt.”

Van Hanegem ziet dat de spelers van Feyenoord zich ‘te aardig’ opstellen. “Bij die tegenstander zitten een heleboel van die gluiperds, dan mag je zelf ook wel een paar keer iets doen. Als ik daar had gestaan... mij hadden ze er gerust uit mogen sturen, maar dan hadden een paar van die spelers hem ook niet uitgespeeld.”

Volgens de Kromme hield Manzano de wedstrijd niet meer in de hand. “Daar ben je scheidsrechter voor, maar dit is gewoon een waardeloze flapdrol. Hij moet gewoon al die gasten die naar hem toekomen en tekeer gaan een kaart geven. Dan is het maar niet anders. Ook dat rollen... ik dacht dat ze geen spelers meer zouden overhouden. Dat moet je meteen afstraffen met een kaart.”

Van Hanegem denkt dat het gedrag van de spelers van Roma invloed heeft gehad op de besluitvorming van Manzano. “Over het algemeen werkt dat wel. Bij twee procent van de scheidsrechters misschien niet, maar de rest is daar wel vatbaar voor. Het zijn allemaal enge mensen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou Willem weten hoe enorm gekleurd hij is? Dit gedrag de norm in het voetbal. Spelers van feyenoord maken zich daar net zo goed schuldig aan als het ze uitkomt.

Daarnaast viel het gisteren enorm mee aan beide kanten.

23 februari 2024 om 15:27

Buiten Gimenez doet niemand het zo erg bij Feyenoord (of Ajax, of PSV, of AZ, of Telstar). Roma is duidelijk een ex-Mourinho ploeg en jongens als Paredes en Mancini... Ergens zou je denken, als je nou slecht bent in pingels nemen, geef er dan 1 een klap voor zijn bakkes in de 121 minuut. Kunnen ze een keer echt naar het gras met de handjes op het hoofd. Maar ja niet echt he, want dat is geweld en dat moet je nooit aanmoedigen.

En tuurlijk is Willem gekleurd, zijn we toch allemaal.

Scheids floot overigens prima.

23 februari 2024 om 15:55

Ik vind Stengs anders normaal gesproken ook wel een gefrustreerde indruk achter laten op de gemiddelde eredivise scheidsrechter, maar over het algemeen is het sinds het vertrek van Kokcu echt een aimabele ploeg geworden...

Bij ajax is het ook wel verbeterd sinds Klaassen weg is, terwijl bij PSV een Ramalho natuurlijk nog steeds wel rondloopt.

23 februari 2024 om 15:27

Hoorde heel veel mensen erover klagen. Maar ben het met je eens. Ik vond het ook nog wel meevallen gisteren.

23 februari 2024 om 15:31

De norm? 5, 6 spelers bij elke valpartij naar de scheids rennen om kaarten vragen? Vallen, schreeuwen en rollen bij elk wissewasje om vervolgens meteen opstaan en op wonderbaarlijke wijze genezen zijn als er, al dan niet, gefloten wordt. Is dat echt de norm? Ik zie dat alleen terug in met name Italië en Spanje in Europa en ik kan me moeilijk voorstellen dat die twee competities de norm bepalen.
Ik heb me er in ieder geval ook mateloos aan gestoord, maar ik ben dan ook gekleurd, net zoals Willem.

Offtopic: wat fijn dat het typevakje vergroot wordt bij langere berichten in de app Goeie aanpassing VZ.

23 februari 2024 om 15:37

Ja dat is helaas de norm...

Kijk ook naar topwedstrijden in Nederland. Feyenoord - PSV voor de beker, zelfde laken een pak.

Je hoort supporters echter altijd alleen maar klagen als het tegen hun ploeg gebeurt. Als hun club het zelf doet blijft het oorverdovend stil. Wel beetje klaar met dat hypocriete gedoe. Nu zelfs een grootheid als van Hanegem die zich er schuldig aan maakt.

23 februari 2024 om 15:50

Ben het wel met Kuna eens. Gister vond ik het niet storend, voorgaande tweeluiken waren een stuk erger.

Daarnaast is het helaas gebruikelijk geworden om alles op acteergebied uit de kast te halen voor de winst.

De eerste die daar een oplossing voor heeft krijgt een lintje. Als dat geen motivatie is...

23 februari 2024 om 15:58

Consequent bestraffen lijkt me de enige manier om dat idiote gedrag uit te bannen...

23 februari 2024 om 16:05



Het gaat niet over het gedrag van spelers of de mening van (gekleurde) supporters, het is de scheids die bepaalt tot hoever je kan gaan. Bij Feyenoord - Twente irriteerde ik mij enorm aan Twente, bij Feyenoord - PSV deed Feyenoord precies hetzelfde: niet rollen en zuigen bij een scheids zoals Roma deed, maar wel overdreven tijdrekken.

Als een scheids niet wacht met kaarten geven voor tijdrekken tot de 86e minuut, of als op de scheids afrennen om verhaal te halen direct met een kaart wordt beloond, dan winnen we er allemaal mee.

23 februari 2024 om 15:34

Maar Zuid Europese ploegen doen het wel overdreven en tot vervelens toe.
Ik kijk zelden nog Serie A en Primera Division hierdoor. Te veel gemekker, te veel theater en daardoor te weinig actie.

Verder oneens met Willem.
Prima scheidsrechter, had misschien geel moeten geven voor mekkeren, maar liet zich er niet door beinvloeden en liet ook regelmatig lekker doorgaan.

23 februari 2024 om 15:36

Wat een lariekoek verkondig jij Kuna_Mila. Zoals Migi al zegt is dat bij Feyenoord alleen Gimenez en misschien heel af en toe Paixao. Maar verder komt Feyenoord volgens mij (zeker sinds Slot) altijd om te voetballen en niet om te zuigen en tijd te rekken. Misschien de laatste 5 minuten om een overwinning over de drempel te slepen. Dus Willem heeft gewoon gelijk als hij zegt dat Feyenoord (en NL ploegen in het algemeen) dit ook eens wat vaker zouden moeten doen. Zijn altijd het braafste jongetje van de klas.

23 februari 2024 om 15:39

Nou nou, ze hebben er 'maar' twee!

Dat is ten eerste discutabel. Ten tweede boeit het niet. Al zijn het er maar twee, die vertegenwoordigen net zo goed de club en vertonen dus hetzelfde gedrag als wat nu wordt verafschuwd en veroordeeld door van Hanegem.

23 februari 2024 om 15:39

Ik vind helemaal niet dat we het ook moeten doen overigens. Gimenez mag er van mij ook mee stoppen. Je kan prima voetbalwedstrijden winnen zonder dat gejank. Ik vind het een schande voor de sport en een fantastische reden waarom heel veel mensen niets met voetbal hebben, omdat het aanstellers zijn. blegh.

23 februari 2024 om 15:41

Precies Migi, heb er ook een hekel aan. Niet meegaan in die flauwekul.
Santi haalt met dat rollen ook het tempo eruit op de verkeerde momenten, namelijk het moment dat we zelf voorin te vinden zijn.

23 februari 2024 om 17:15

Zogenaamd hoofdblessure moet door de var beoordeeld worden als ze niet met de hoofden tegen mekaar aan komen.Dan word er veel meer doorgespeeld

Hij weet toch ook dat Feyenoord in Europa de vaak kleinere club is en daardoor (zeker voor je gevoel) eerder nadeel van een scheidsrechter heeft. Hier staat tegenover dat Feyenoord in de ED als grote club zeker in de Kuip de scheidsrechter (zeker weer voor je gevoel) eerder voor dan tegen heeft. Zo werkt de topsport al heel lang.

Ik was trouwens even benieuwd welke speler van Feyenoord hij een waardeloze flapdrol zou vinden. Ik dacht zelf aan Paixao of Stengs, maar het werd dus de scheidsrechter.

23 februari 2024 om 16:04

Zal vast niemand echt boeien, maar was ook benieuwd welke speler hij benoemde

“Dat heeft te maken met dingen die in het verleden gebeurd zijn. Dan denken ze: met die club krijgen we dat gezeik en gezanik. Dat zie je echt.”
--
Dit is wel echt heel klein hoor Willem, alsof het maar een groot complot is tegen clubs waar ieder jaar wel iets van gezeur of gezanik is.

23 februari 2024 om 15:44

Heeft niks met klein te maken. Dit is gewoon zo. Scheidsrechters treffen elkaar zeer vaak op internationale UEFA bijeenkomsten en daar worden wel degelijk zeer uitgebreide gesprekken gevoerd over ‘vervelende’ clubs om te fluiten. Sterker nog: de UEFA stelt zelfs bepaalde scheidsrechters aan bij bepaalde ‘risico clubs’. Een goed voorbeeld daarvan zijn Turpin (banaan incident), Merk en deze Spanjaard.

23 februari 2024 om 16:07

Ah en daar bespreken ze dan om in het nadeel van de vervelende club ook te fluiten zeg maar?

24 februari 2024 om 01:15

Turpin was zo legendarisch dramatisch dat je je dat inderdaad ging denken maar gisteren vond ik het allemaal wel meevallen. Onder Mourinho waren ze veel irritanter.

Ik vond de scheids vrij prima eigenlijk, maarja snap dat het wennen is vergeleken met de scheidsrechters die meestal in de kuip langskomen

23 februari 2024 om 15:36

Onnodige toevoeging en met genoeg voorbeelden te noemen waar we benadeeld zijn in het korte verleden is het ook nog eens niet waar, maar het is wel lekker om dat met supporters van andere clubs te blijven benoemen he. Het gaat al lekker een eigen leven leiden.

23 februari 2024 om 15:39

Mee eens over de scheidsrechter. Vond wel dat hij net iets te vroeg een gele kaart gaf voor vrij onschuldige overtredingen, waardoor hij daarin de rest van de wedstrijd 'consequent' moest blijven. Wat me wel mateloos irriteerde was het feit dat hij de Roma spelers, die constant om kaarten aan het vragen waren, niet even waarschuwde of zelf een kaart gaf. Wat een verschrikking was dat zeg... Van die Mancini gaan mn nekharen nog steeds overeind staan.

23 februari 2024 om 16:12

De scheidsrechter deed het inderdaad in deze omstandigheden heel goed. Doe het maar eens in zo'n ambiance, met duikelende spelers, bij ELKE overtredingen 5 Italianen tegen je aan zeuren, spelers die tijdens het vallen al met een wapperende hand om een gele kaart vragen. Het hoort erbij en blijkbaar heeft een scheidsrechter geen middelen om het te stoppen maar je moet het geduld maar opbrengen om daar rustig onder te blijven en geen thuisfluiter te worden.

23 februari 2024 om 16:20

Eens, hij floot niet verkeerd. Allee die gele kaart voor Geertruida was echt belachelijk. Het was niet eens een overtreding.

23 februari 2024 om 16:38

En dat moment met Karsdorp was slecht.

Vlak voor rust, Karsdorp trok Paixao aan zijn shirt, scheids geeft voordeel, Paixao zet de aanval voort en de scheids fluit voor een “hoofdblessure” van karsdorp.

Het ergste was nog die gele kaart voor Geertruida. Die tegenstander was letterlijk tijdens het vallen al met zijn hand het "gele kaart" gebaar aan het maken. Dan weet je gewoon 100% zeker dat er echt niks aan de hand is en het puur theater is om een kaart aan te naaien

Ik heb wel sympathie voor scheidsrechters in dit soort wedstrijden. Je moet er toch niet aan dã©nken dat je dit moet fluiten? Vanaf de 4e minuut bij werkelijk iedere overtreding word je bestormd door 5 spelers. Na elk duel ligt er iemand met een ogenschijnlijk gebroken schedel op de grond. Ik zou op een gegeven moment maar gewoon willekeurig geel gaan geven aan allemaal mensen.

Hij floot best prima en heeft totaal geen invloed gehad op het resultaat. Dus boeie.

23 februari 2024 om 15:34

Ik vond de scheids ook niet zo verkeerd....alhoewel het vanaf de 80e tot 90e minuut wel vervelend werd. Toen kreeg Roma letterlijk bij elke aanraking een vrije trap mee en Feyenoord niks. Maar verder deed ie het prima,hoewel ik inderdaad voorstander ben van meteen geel trekken bij al die zeurende spelers (inclusief dus Gimenez). Dat gedrag van de Italianen is wel ronduit irritant...stelletje jankende mietjes

23 februari 2024 om 15:37

Ja, dat eindeloze met z'n vijven klagen bij de scheids... De aanvoerder praat tegen de scheids, de rest niet of krijgt geel. Lijkt me toch niet zo heel moeilijk door te voeren?

En ja Gimenez is ook irritant.

23 februari 2024 om 15:38

Ik vond ook wel dat hij het prima deed. Zeker de eerste 20 minuten liet hij de duels gewoon gaan. Maar na zoveel gezeur kantelde dat wel en merkte ik dat Roma opeens wel vrij makkelijke vrije trappen mee kreeg waarbij wij de vrije trappen nog echt moesten 'verdienen'. Was soms irritant maar verder niet van invloed op de wedstrijd.

23 februari 2024 om 15:39

Voor mij is dat het deel waar ik het helemaal eens ben met wat van Hanegem zegt. Dat moet een scheidsrechter gewoon bestraffen met kaarten. Dan houdt dat vanzelf op. In principe mag ook alleen de aanvoerder appeleren. Als je dan merkt dat ze elke keer met 5-6 man komen, geef je één keer een kaart. Dan is het direct afgelopen.

23 februari 2024 om 15:59

@migi

ik zou ook heel snel geel geven aan toestormende spelers en bij spelers die steeds op de grond gaan liggen zou ik heel snel steeds verzorging toe staan, ze daarna vanwege de verzorging naar de zijlijn begeleiden en ze daar iets langer dan noodzakelijk laten staan. Het houdt de wedstrijd in het begin misschien iets op, maar heb daarbij wel de hoop dat ze het daarna minder vaak gaan doen.

23 februari 2024 om 18:21

Gebrek aan ruggengraat is het probleem van vrijwel alle scheidsrechters. De tweede keer dat het gebeurt geef je gewoon iedereen die je bestormt een gele prent en HET IS KLAAR. Durven die nesten echt niet nog eens als bezetenen op je af te stormen.Dat had de wedstrijd ook ten goede gekomen, als die diva’s niet meer bij je kunnen janken klagen gaan ze misschien eindelijk doen waar ze voor betaald worden: voetballen

Toen Getafe het deed was het allemaal prima volgens veel supporters/oud spelers van andere clubs maar als het hun eigen cluppie overkomt gaan ze janken. Een Tadic werd keer op keer voor alles uit gemaakt maar een Gimenez is geen haar beter. Leer er mee omgaan

23 februari 2024 om 15:40

Zoveel mensen vonden het toen niet prima hoor. Weet echt niet waar je dat vandaan haalt.

23 februari 2024 om 15:40

Piep piep hoi. Het gaat niet over Ajax tegen Getaffe. Of Tadic. En niemand vond het toen prima.

23 februari 2024 om 16:33

Goed punt, inderdaad niet nodig die vergelijking te maken. Het zou je overigens wel sieren als je nu niet selectief je punt wilt maken maar ook andersom doet. Vaak genoeg dit seizoen Tadic, Klaassen, Suárez voorbij zien komen als het over dit soort momenten ging met bijvoorbeeld Kramer. Dan wordt als eerste met dit soort argumenten (‘alsof Tadic zo’n lieverdje was’) geschermd. Andersom heb je er ineens moeite mee.

Dus ik zie je reactie tzt wel verschijnen.

23 februari 2024 om 16:46

Nou, het was anders van Hanegem die er ook wat van zei en zijn beklag daarover deed..

Echt weer van Hanegem met zijn Calimero gedrag. Ik hoorde hem niet over de onterechte rode kaarten in de Kuip aan de tegenstanders (bijv; NEC en RKC) gegeven en goedgekeurd door de VAR om daarna weer snel geseponeerd te worden door de Knvb.
Natuurlijk is het gedrag van de Italianen vaak stuitend, maar dat is toch al jaren zo. De scheidsrechter heeft gisteren geen kardinale fouten gemaakt. Feyenoord heeft zijn kansen gehad en Roma ook. Het was een dubbeltje op zijn kant, maar zeker niet beslist door de scheidsrechter.

23 februari 2024 om 15:46

Dan heb je niet gekeken, want over dat soort momenten heeft hij het wel degelijk.
En die van RKC kan wel geseponeerd zijn, gewoon dom van Vaessen.
En heb je de voorbeelden toen Feyenoord benadeeld werd ook zo paraat of moet ik die met je delen?

23 februari 2024 om 15:48

Willem lijkt net een supporter. Zeker een dag na de wedstrijd zit het chagrijn er gewoon nog in. Niet handig om dan een podcast op te nemen maar zal Willem denk ook verder niet mee zitten. Het zijn in ieder geval weer goede teksten om hier weer discussies op te starten.

Die scheidsrechter was niet de allerbeste en het gedrag van de Roma-spelers valt zeker wat op aan te merken, maar daar heeft het niet aan gelegen. Roma is overall gewoon de betere ploeg, heeft meer kwaliteit, vooral in de voorhoede. Het is op zich heel knap dat Feyenoord in de reguliere speeltijd niet van ze heeft verloren. En gewoon heel jammer dat het via de penalty's ook niet lukte. Een overwinning zat er gewoon niet in. Als je in de Kuip al maar nipt met 1-0 van 10 Rkc'ers kan winnen, dan is een gelijkspel in Rome tegen spelers als Dybala, Lukaku, El Shaarawy, Pellegrini etc. het maximaal haalbare.

Feyenoord wordt zelden of nooit benadeeld door de scheidsrechter. En die slechte reputatie hebben ze toch echt aan zichzelf te wijten.

23 februari 2024 om 15:49

Feyenoord het nieuwe Ajax?

23 februari 2024 om 15:54

Nee klopt, alleen uhm:
- Tegen Twente 2023 penalty en mogelijk rood Propper
- Tegen Twente 2022, hands en penalty propper
- Tegen NEC competitie, zuivere goal afgekeurd, moment cillisen
- Tegen Utrecht, competiet, zuivere goal afgekeurd, geen buitenspel Santi
- Tegen PSV, onterechte hoekschop, waar de goal uit komt
- Tegen Fortuna, geen rood voor Guth

En dit is van anderhalf seizoen en zijn allemaal momenten waar we uiteindelijk de volle winst niet pakten, maar we worden zelden of nooit benadeeld idd.

Men is bezig om een beeld te creeren dat Feyenoord alles mee krijgt, maar dat is echt totale onzin.

23 februari 2024 om 15:56

Haha tegen NEC zou ik niet noemen, want dan krijg je hier alle NEC supporters die eerlijk is eerlijk veel vaker benadeeld zijn door de KNVB dan die ene keer van Cillessen die al twijfelachtig was tegen zij...

23 februari 2024 om 16:02

Het gaat erom wanneer Feyenoord benadeeld is. Dit zijn overigens voorbeelden zonder 50/50, maar gewoon overduidelijke fouten.Er zijn ook voorbeelden dat we bevoordeeld zijn, zoals tegen NEC in de beker of waar het meezit zoals tegen psv En 50/50 gevallen zoals rood voor Groningen of rood van Vaessen.

Willem wordt niet oud, Willem is oud. Het wordt nu een beetje gênant.
Dat Willem niet objectief meer kan zijn. Soit, maar nu lijkt het net alsof hij zo graag in een goed blaadje bij de fans wil komen. Dat hoeft echt niet
Misschien iets voor RTL. Oude wedstrijden bijvoorbeeld verloren EK in Duitsland uitzenden en van commentaar laten voorzien van die gassies die toen speelden. EK 73? analist Rijsbergen en Hanegem om maar wat te noemen
Wk Argentinie, analisten Rene vd Kerkhof en Ernie Brandts

We zullen verrast worden en die mannen hebben wat inkomsten, mocht het nodig zijn. In ieder geval aandacht

Ik denk niet dat scheidsrechters slechter worden, wel dat het veel moeilijker is om een wedstrijd in goede banen te leiden en zeker 90 minuten of langer. Niemand kan zijn concentratie zo lang vasthouden.
Daarom heb ik al eerder gepleit voor andere scheidsrechters na de rust

23 februari 2024 om 16:35

Hoezo mag Willem niet gekleurd zijn in zijn eigen podcast? Dat moet hij toch helemaal zelf weten?

23 februari 2024 om 17:03

Iedereen mag doen waar hij of zij zin in heeft. Zo lang je maar binnen de wet en goede zeden blijft.
Dus ook Willem mag dit doen. Echter wil je enigszins objectief overkomen dan zou je toch beter je woorden moeten kiezen. Doe je dit niet dan weet je al dat je een groot deel van de luisteraars/lezers uitsluit.
Dit is mijn mening
(en zoals de oude rijdende rechter altijd zei; daar moet u het mee doen.😉

23 februari 2024 om 17:13

Ik denk dat je de mist in gaat bij de gedachten dat Willem objectief over wil komen. Waarom heeft iedereen daar toch altijd zo'n obsessie mee.

Als je objectief naar voetbal kijkt zijn het 22 verwende kinderen die te veel verdienen om achter een bal aan te rennen. Subjectief is het opeens prachtig. Ik zeg, laten we lekker subjectief zijn en objectiviteit over laten aan het CBS.

Willem is nog van de oude stempel... vroeger... ja toen stonden er geen 45 camera's rond het veld en had je geen VAR. Toen kon je nog wel eens iemand achter de rug van een scheidsrechter een beste schop verkopen. Dat gaat helaas niet meer. Maar het gedrag van die Roma spelers is belachelijk. Elke keer weer naar die scheids lopen. En ja, ik weet het, elke ploeg doet het bijna... maar ik kan er niet aan wennen. Ik vond de scheids gisteren gewoon goed. Die was er niet van onder de indruk. Had wel een paar keer geel mogen geven aan de mekkerende Roma spelers.

Geef Willem groot gelijk, zat met een ajax supporter te kijken en zelfs hij vond het opvallend.

Het was niet eens zo zeer dat hij grote fouten heeft gemaakt maar roma kreeg alles mee en feyenoord niks. De gele kaart voor geertruida is hier een mooi voorbeeld van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren