Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Preses Dijkse Boys denkt einde club snel aan te kondigen

Laatste update:

De 1-9 nederlaag die Dijkse Boys woensdagavond leed in het bekertoernooi tegen SC Genemuiden betekende een volgende klap voor de Helmondse topklasser. Dijkse Boys heeft het financieel én sportief gezien zwaar en de spelersgroep lijkt er klaar mee te zijn. Vijf spelers hebben na de nederlaag van woensdag de handdoek in de ring gegooid.

Het Eindhovens Dagblad meldt dat Wouter Lamers, Nyron Wau, Gokan Balsi, Jihad Ouchene en Geatan Klaassen in de vierde ronde van de KNVB-beker voor het laatst in het geel-blauwe shirt hebben gespeeld. De meeste andere spelers beslissen in de komende dagen over hun toekomst bij de Helmondse club.

Voor aankomende zondag heeft Dijkse Boys nu een groot probleem. De ploeg speelt tegen Lienden, maar mist in dit duel ook de geschorste keeper Ariën Pietersma en Tom Timmermans, waardoor er liefst zeven nieuwe spelers in het veld moeten worden gestuurd. Momenteel is het maar de vraag of de wedstrijd van zondag wel doorgaat.

Update 11:28 uur - Preses Dijkse Boys denkt einde club snel aan te kondigen
Dijkse Boys-voorzitter Hans van de Vijfeijken verwacht dat donderdagavond het doek valt voor zijn club. Dat meldt Omroep Brabant op de ochtend na de 9-1 nederlaag tegen SC Genemuiden, in het bekertoernooi. De Topklasser ging fors onderuit, maar dat lag niet alleen aan de slechte vorm van de dag. De club uit Helmond kampt al langer met financiële problemen en veel spelers hebben na de bekerblamage laten weten de club te verlaten.

Voorzitter Van Vijfeijken spreekt van minstens negen spelers, in plaats van de vijf die eerder op de dag genoemd werden. Volgens hem wordt er al drie weken niet meer getraind en hebben de spelers al lange tijd geen salaris meer gekregen. Vanavond houdt de club een ledenvergadering, waarna het dus hoogstwaarschijnlijk einde oefening is.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een chaos daar. Heeft Dijkse Boys een fatsoenlijke jeugdopleiding? Ik bedoel, het zal geen topklasseniveau, maar met een fatsoenlijke jeugd kan de club in ieder geval in de 1e klasse gaan voetballen ofzo.

11 november 2010 om 10:52

Er is geen Jeugd daar. De club bestaat uit het eerste elftal en nog 4 of 5 andere senioren elftallen. En dat was het.
Zoals hieronder al wordt aangegeven was er een grote sponsor daar die alles en iedereen financierde. Die is een aantal weken geleden gestopt. Dat zorgde ervoor dat er al weken werd getwijfeld aan het voortbestaan de dijkse boys. Er is gewoon geen geld daar.
Spelers in de topklasse verdienen toch een aardige cent met het voetbal en dat kan de club nu niet ophoesten.

De vergelijkingen met feyenoord hieronder zijn niet helemaal correct. Bij feyenoord wordt iedereen wel betaald, en bij de Dijkse boys niet.
De vraag is nu: Hoelang blijft de dijkse boys nog bestaan en wat gaat er gebeuren als deze club over een aantal weken failliet is? Zondagtopklasse met 15 teams?

11 november 2010 om 13:48

Precies. En ze worden daar grotendeels zwart betaald dus de spelers kunnen de club niks maken. Dat isook de reden dat een aantal jongens nu al het team uitgestapt zijn omdat ze al 2 maanden niet meer betaald werden.

11 november 2010 om 10:58

Dijkse boys heeft helemaal geen jeugd.ze hebben 5senioren elftallen en thats it.ze speelde een aantal jaren geleden nog in de 4e klasse toen is de sponsor gekomen en heeft al die jaren dijkse boys naar de topklasse gekocht.
En inderdaad als er geen geld is ga je ook niet werken dat is logische.maar ook het tweede is geen optie die hebben vorige week met 11-2 verloren.maar goed hier in helmond heb je 12 clubs word eens tijd dat er gefuseerd gaat worden zo gaan er nog veel clubs kapot in helmond.

11 november 2010 om 10:59

Nee, Dijkse Boys is een heel modale amateurclub van vierde, vijfde klasse niveau die afkomstig is van een woonwagenkamp. 1 sponsor heeft er jarenlang geld in gepompt om zo de club omhoog te helpen. Zeer recent is hij ermee gestopt waardoor Dijkse Boys opgescheept zit met dure spelers en geen inkomsten.

De spelers hebben eerder aangegeven door te willen gaan tot en met de Bekerwedstrijd van gisteren en daarna verder te kijken. De club heeft 5 elftallen en geen jeugd.

sorry misschien ken ik het voorafgaande verhaal niet maar ik vind het persoonlijk een beetje zwak om weg te lopen.. je bent een team en daarvoor moet je knokken.. het zou wat geweest zijn als ze bij feyenoord allemaal waren weg gelopen na de 10-0 nederlaag tegen psv:-s

stuk voor stuk benadelen ze het team en club op een vreselijke manier..

maar nogmaals.. ik ken het verhaal voorafgaand aan dit gebeuren niet..

kan iemand dat wel uitleggen?

11 november 2010 om 10:45

Dijkse Boys had een financier die de hele club runde, die is weg omdat hij vond dat de rest te weinig deed in de organisatie en verbetering van het sportcomplex. Nu is er geen geld meer, de spelers krijgen geen/amper geld meer, en gaan dus op zoek naar een club die wel betaald.

11 november 2010 om 12:11

Spelers van Feyenoord krijgen gewoon hun centjes Jeroen. Dat blijkt hier niet het geval. Als jouw baas stopt met het betalen van je loon, sta jij er dan ook nog elke ochtend met je broodtrommeltje?

11 november 2010 om 13:03

Deze jongens hebben gewoon een baan naast het voetballen.. ze trainen 2x per week en 1 wedstrijd.. de plaatselijke voetbalclub hier doet precies hetzelfde.. hier krijgen ze ook betaald maar niet van die aard dat je er rijk van wordt.. deze mensen kunnen het ook zien als hobby.. en je club laat je niet in de steek..

en misschien heb je niet goed gelezen maar ik vroeg ook naar de oorzaak want daarvan was ik niet op de hoogte.. dus volgende keer mijn reactie beter lezen aub..

11 november 2010 om 13:52

Je word er inderdaad niet rijk van nee. Maar toevallig ken ik deze club en een aantal jongens die er voetballen en ze verdienen daar allemaal tussen de 1500 en 3000 euro per maand, netto wel te verstaan (en de meeste een groot gedeelte zwart). Daar word je inderdaad niet rijk van maar als je er vanuitgaat dat het gemiddelde inkomen in Nederland 1800 euro netto is voor een baan van 36-40 uur is het toch meer dan een hobby of een zakcentje.

En de oorzaak is gewoon dat de investeerder er geen geld meer in wilde steken. Dat is het nadeel als een club zelf amper bestaansrecht heeft en grotendeels afhankelijk is van een investeerder of eigenaar.

11 november 2010 om 14:26

Aha oke.. ja voordat ik het echte verhaal ken trek ik liever geen vooroordelen.. uiteraard gebeurd dat wel eens ;-) maar dan is het wel logisch dat je vertrekt.. als je ruim kan leven van het voetballen en opeens krijg je geen salaris meer dan zou ik ook stoppen.. zonde van die club.. ik lees net dat warschijnlijk vanavond de club failliet word verklaard! nou sterkte voor de gene die hier de dupe van zijn!

11 november 2010 om 13:50

Je kent het voorgaande verhaal inderdaad niet. Deze jongens krijgen allemaal niet meer betaald en ze verdienen daar al snel 1500-2000 euro zwart per maand dus vrij logisch dat de meeste jongens dan opstappen en verder gaan kijken in de topklasse en bij andere hoofdklasseclubs.
Heeft dus niks met opgeven te maken maar gewoon met geen inkomsten krijgen. Er zijn jongens die er niet heel veel naast doen.

Wat een lage daad zeg! Laat je ploeggenoten maar in de steek.
Het lijkt mij dat de 5 spelers een contract hebben in de topklasse en deze moeten nakomen.

11 november 2010 om 10:47

Ze worden niet/nauwelijks meer betaald, dus denk dat contract dan niet meer geld. Precies weet ik het ook niet.

11 november 2010 om 11:17

Ze hebben geen officieel contract bij mijn weten. Alles is zwart geregeld met de voormalige sponsor. Voor de spelers natuurlijk fijn want zo ontlopen ze de belasting en voor de sponsor ook want als hij niet betaald (wat regelmatig voorkomt) hebben de spelers niets te zeggen. Ze kunnen niks bewijzen

11 november 2010 om 12:12

@janus1979

Nee, geen lage daad, hoe kom je daar nou bij. Als er spelers gehaald worden om voor geld te komen voetballen, moet je toch niet raar opkijken als de sponsor ermee ophoudt te betalen dat die spelers ook weer weg gaan. Jij blijft toch ook niet voor je baas werken als hij je salaris niet meer kan betalen, ook al zou je er 10 jaar werken.

11 november 2010 om 13:55

Deze jongens werden niet meer betaald. Werden bijna allemaal zwart uitbetaald dus dat contract is niks meer waard.

Tuurlijk, laat je club in de steek in moeilijke tijden. Slechte zaak dit, juist nu moeten ze met zn allen de schouders er onder zetten.
Off: Van die stand hier rechts snap ik trouwens weinig-->

11 november 2010 om 10:47

Ze laten de drie laagstgeklasseerden zien van Topklasse zaterdag & zondag. De bovenste drie zijn van zaterdag, de onderste drie van zondag.

Verder moeten we niet gaan roepen dat het zwak is om weg te lopen. Ik heb gisteren begrepen dat er geen geld meer is en dus kan de club haar verplichtingen naar de spelers niet meer nakomen. Waarom zouden de spelers zcih dan wel voor de club in blijvenz etten?

ze hebben toch ook een 2e? hoppakee voetballen met die handel

Dat is nou het grote risico van veel top amateur clubs. Als de geldschieter wegloopt gaan de meeste topspelers er ook vandoor. erg jammer en heeft helaas totaal niks met clubliefde te maken!
Stel, Stel! dat Henk Timmer van de C1000 er mee stopt en er vandoor gaat, dan zou het bij FC Lienden ook gebeurd zijn bijvoorbeeld.

Ken de situatie niet echt bij Dijkse boys. Maar als het waar is dat er toch al nauwelijks salaris wordt betaald ben ik het er mee eens dat ze hun contract op zeggen.

11 november 2010 om 12:13

Tja.. Als je al een tijd niet betaald krijgt, er geen uitzicht is op verbetering en je moet leven van je topklasse salaris... Lijkt me logisch dat je je heil ergens anders zoekt toch?

Deze maand staat er in Voetbalmagazine een artikel over Dijkse Boys, waarin niet echt werd gesproken over financiele of sportieve problemen (wel dat ze elk jaar proberen om niet te degraderen)... maar dat er spelers opstappen die ook in dat artikel aan het woord waren snap ik niet echt, er zal wel meer aan de hand zijn daar. Ook heb ik gelezen dat ze een vrij vermogende geldschieter hebben, maar die is ineens gestopt met de financiering ofzo? Het is trouwens een echte volksclub, maar dan in het klein ...

als ze op basis van die verloren wedstrijd het bijltje erbij neergooien dan is het een laffe daad, ook zij hebben hun aandeel gehad in die nederlaag met ze 5en.

op basis van de financien kan ik geen standpunt innemen doordat ik daar het fijne niet van weet.

wordt een treurige zaak voo dijkse boys, onderaan in topklasse, dikke nederlaag in beker en dus na schijnt geld problemen.

maar mogen deze spelers dan een contract teken bij andere amateurclub? of moeten ze wachten tot winterstop of januari?

weet iemand dit?

wel erg laf om op te stappen na zon nederlaag ze hebben het toch aan hun zelf te danken dat ze verliesen!

Je moet stoppen op je hoogtepunt...

Die 5 spelers zien het waarschijnlijk niet meer zitten en vertrekken. Logisch. Wel jammer voor Dijkse Boys.

11 november 2010 om 11:11

logisch? logisch zou zijn om met ze alle de schouders eronder te zetten en er proberen het beste van te maken. dat is logisch en dit is Onlogisch

11 november 2010 om 11:25

jij hebt een baas, die je eerst heel veel betaald.
opeens is het geld op en worden er een paar goeie werknemers ontslagen, jij en een paar blijven over en er komen nieuwe goedkope arbeiders.
je vind je baan leuk, maar doordat je met de nieuwe goedkope arbeiders moet werken duurt alles veel langer en word de baan steeds minder leuk.
blijf jij bij dat bedrijf werken of zoek je een ander bedrijf?

11 november 2010 om 11:40

ik snap je standpunt en daar heb je gelijk maar in dit verhaal gaat het niet helemaal op denk ik!

deze jongens hebben naast het voetbal zeer waarschijnlijk nog een vaste baan/studie! dit is alleen een zakcentje voor hun, ik ben het met je eens dat als ze stoppen om het gebied van contract en afspraken over geld ze gelijk hebben, maar jorispsv zegt je moet stoppen op je hoogte punt en daarmee doelt ie op het sportieve gedeelte neem ik aan?

dus op basis daarvan vind ik dat niet logisch van wat ie zegt, maar misschien zie ik het verkeerd?

11 november 2010 om 12:17

Is dat wel zo?

Jongens als Ariën Pietersma (voormalig Willem II, NAC en Rbc) en Nyron Wau (rbc, Den Bosch, Helmond Sport, Famagusta en andere clubs) zullen toch echt kunnen leven van hun salaris vermoed ik.

Het zal niet heel royaal zijn, maar verwacht eerlijk gezegd niet dat die 2 erbij werken. De rest ken ik eigenlijk niet, geen idee of dat ook voormalig profs zijn.

kan iemand me kort uitleggen hoe het systeem werkt in holland?
wij in belgie hebben nl eerste klasse, dan tweede, derde A & B, vierde A, B, C & D. Dat zijn de nationale reeksen. Daarachter komen de provinciale reeksen (per provincie natuurlijk) 1e proviciale t.e.m. 4de provinciale.
In holland ken ik alleen de eredivisie en de eerste divisie, wat daarachter komt wel ik zou het graag es weten zie.

11 november 2010 om 11:19

- Eredivisie
- Jupiler League (jij noemt het eerste divisie, is hetzelfde natuurlijk )
- Topklasse
- Hoofdklasse
- Eerste Klasse
- Tweede klasse
- etc
- Zesde klasse

11 november 2010 om 11:26

vanaf de hoofdklasse, de topklasse kent ook 2 competitie's maar dit is in verband met het zaterdag en zondag voetbal.

11 november 2010 om 11:26

tot aan de 8e klasse

arc heeft namelijk een 17e dat daarin uit komt...

11 november 2010 om 11:40

@renz: Dat is Reserve hé, we hebben het nu over 1e elftallen.

11 november 2010 om 11:23

in nederland is de eredivisie de hoogste divisie, wel bekend dus.
Daarachter komt de jupiler league, dat is de eerste divisie wat jij bedoelt.. clubs die daarin kampioen worden promoveren naar de eredivisie, en clubs die degraderen uit de eredivisie spelen het jaar erop in de jupiler league.

Sinds dit seizoen is de Topklasse in het nederlands voetbal geblazen.
Clubs die bij de eerste.. volgens mij 3 of 4 van de hoofdklasse raakte, promoveerden naar de topklasse.
Er zijn 2 topklasse's, de zaterdag en de zondag.
De kampioen van de zaterdagtopklasse speelt een beslissende wedstrijd tegen de kampioen van de zondagtopklasse.. degene die daarvan wint mag beslissen of hij wil promoveren naar de juplier league.
Doet hij dat niet, dan mag de verliezer van de finale beslissen of hij promoveert ( echter deze laatste regel weet ik niet voor 100 zeker, dus correct me if im wrong )
mochten beide clubs niet willen promoveren, dan blijft de club die zou degraderen uit de jupiler league naar de topklasse, in de jupiler league.
Dus je zou kunnen zeggen dat de club die op moment van degraderen staat in de jupiler league.. afhankelijk is van wat de kampioen-topklasse beslist.

JVC Cuijk!! hehe

11 november 2010 om 11:26

ah ok, maar waarom zou een ploeg uit de topklasse niet willen promoveren naar de Jupiler League dan?

11 november 2010 om 11:28

De regel qua promotie is ongeveer zoals je het zegt. In februari moeten de clubs in de Topklasse aangeven of ze eventueel willen promoveren naar de Eerste Divisie. Dat is dus al bekend op het moment dat de zaterdag en zondagkampioen elkaar ontmoeten in een finale.

11 november 2010 om 11:34

@ fastie
Bij een promotie moet naar de JL moeten de desbetreffende clubs aan allerlei (dure financiële) eisen voldoen. Bovendien loopt een club die uit hett zaterdagvoetbal afkomstig is het risico om vervolgens te degraderen naar de zondagtopklasse.

11 november 2010 om 11:25

In Holland hebben we twee provincies: Noord Holland en Zuid Holland.

Het voetbalsysteem in Nederland ziet er als volgt uit
Eredivisie
Eerste Divisie

Daarna is er een scheiding tussen clubs die vanwege ideologische redenen graag op zaterdag spelen en clubs die op zondag spelen.
De beste clubs spelen in de Topklasse Zaterdag en de Topklasse Zondag.
Onder de topklasse zijn er zowel op zaterdag als zondag 3 Hoofdklasses (A, B en C)

Onder de hoofdklasse is alles ingedeeld in districten:
Noord: Friesland, Groningen, Drente
Oost: Overijssel en Gelderland
West1: Noord Holland en Utrecht
West2: Zuid Holland
Zuid1: Zeeland en midden en West Brabant
Zuid2: Limburg en Oost Brabant.

Ieder district heeft zowel op zaterdag als zondag 1 eerste klasse, 2 tweede klasses, 4 derde klasses en eventueel ook Vierde, Vijfde en Zesde Klasses.

Vanuit de 1e klasse promoveer je dus naar de Hoofdklasse en degradeer je uit de Hoofdklasse dan kom je in de 1e klasse van je eigen district terecht. De grenzen daarin zijn een beetje flexibel en niet zo strak als de provinciegrenzen die in Belgie worden gebruikt.

Enige kleine uitzondering is district Zuid2 waar geen Zaterdagvoetbal wordt gespeeld.

11 november 2010 om 11:28

lijkt me wel interressant en idd helemaal anders dan bij ons.

11 november 2010 om 11:29

Wat Timos hierboven uitlegt klopt.
Onder de Topklasse heb je dan Hoofdklasse A (teams uit het Westen), B (teams uit het Zuiden/midden,c( teams uit Noord Nederland) voor zaterdag en ook voor zondag.

Onder de Hoofdklasse komt de 1e klasse welke voor de zaterdag ook weer regionaal is opgedeel in 5 klasses (A tm E).
Daaronder gaat het tm de 4e klasse verder en ook weer op regionaal niveau ingedeeld.

Volgens mij werkt het voor de zaterdag hetzelfde als voor de zondag competities.

Door de komst van de Topklasse zijn sinds afgelopen seizoen de 5e en 6e klasses afgeschaft.

11 november 2010 om 11:41

//door de komst van de Topklasse zijn sinds afgelopen seizoen de 5e en 6e klasses afgeschaft.\\

Die bestaan nog steeds. Soms zelfs nog de 7e en 8e klasse.

11 november 2010 om 11:48

5e klasse afgeschaft? leuk dat ik dat weet ben wel benieuwd waar ik nu dan altijd voetbal? volgens mij toch echt de 5e klasse?

11 november 2010 om 12:02

De 8e klasse heeft maar een aantal jaar bestaan, tussen 1996 en 2002. Daarna is de boel gereoganiseerd en sinds 2 jaar zijn ook de laatste 7e klassen opgeheven. Alleen op zondag in de districten Oost, West 1 en Zuid 1 zijn er nog 6e klassen.

En zo krijg je weer meer spelers die hun club gewoon in de steek laten. Toch raar om te zien dat 'amateurclubs' veel van deze exprofvoetballers hebben . Een echte amateurvoetballer zou zijn club niet in de steek laten omdat deze club in zijn hart zit, hij voetbalt er al jaren. In dit geval is dat niet zo. Dat is zonde.

11 november 2010 om 14:19

jij haalt een aantal dingen door elkaar denk ik....er zijn nl maar een aantal hoofd/topklassers die echt nog bestaan uit spelers uit eigen jeugd. het eerste elftal van veel van die clubs bestaat gewoon uit spelers die van andere clubs afkomen ,met enkele spelers uit eigen jeugd. vaak zijn die spelers uit eigen jeugd ooit gescout door een bvo, niet goed genoeg bevonden en later weer op het 'oude nest' terug gekomen. maar zoals ik al aangaf: het gros heeft niks met die club! zie zie ik bijvoorbeeld hier in deurne, maar weinig deurnese jongens in het eerste. kijk je dan naar het 2e elftal van deurne dan zit daar de halve a1 van vorig jaar en daar, spelen dus de deurnenaren....

11 november 2010 om 19:06

weet ik, maar dat vind ik nou juist zonde van de amateurclubs. Alle spelers die het niet bij een profclub hebben kunnen bolwerken gaan aan de slag bij een amateurclub. Hierdoor is er nog maar weinig ruimte voor de clubliefde. Vind dat gewoon jammer. Dat wilde ik eigenlijk duidelijk maken.

Jammer, maar helaas. Heel eerlijk deze club wilde kost wat kost topklasse spelen, en ik snap niet dat sponsoren zoveel geld in wilde pompen. Zorg eerst voor een goede jeugdopleiding en bouw dan verder. Spelers blijven maar 1 jaar, en als ze elders meer kunnen vangen gaan ze. Is echt geen clubgevoel bij deze spelers. Geen Jeugd Geen Toekomst. Ik vind wel dat de sponsor het jaar netjes had moeten afmaken. Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe het gegaan is.

Ik was ook opgestapt wanneer ik in zo'n team speelde. Wat een stelletje ongeregeld.
Wat een vuil, smerig, gefrustreerd zooitje.
Die keeper moeten ze voor het leven schorsen, nooit meer op een voetbalveld toelaten.
Ik geef het vertrekkende 5-tal groot gelijk,

Toch triest dat dit zo kan lopen. 3 weken geen training, geen salarissen voor de spelers. Tja, daar worden zij ook niet blij van.

't gaat slecht met de sportverenigingen in Helmond, vorige week is ook de basketbalvereniging aldaar opgehouden te bestaan.
De gemeente en het bedrijfsleven zou toch meer moeten doen om deze verenigingen draaiend te houden om de helmonders aan het sporten te houden.

Dat krijg je als het sponsorgeld in de broekzakken van het bestuur terecht komt. Sponsor heeft er lucht van gekregen en heeft zich toen teruggetrokken. En het bestuur maar de vermoorde onschuld spelen

Schandalig dat bestuur. Spelers komen in een kwaad daglicht, allemaal de schuld van het bestuur incl de heer Van de Vijfeijken. In en in triest.

11 november 2010 om 14:53

Gedeeltelijk mee eens. Club was gewoon voor 99% afhankelijk van de sponsor. Kun je inderdaad het bestuur kwalijk nemen. Maargoed, ik weet ook niet in hoeverre je kunt spreken van een bestuur. Volgens mij was de sponsor daar ook een beetje de baas.

Ik heb totaal geen respect voor amateurclubs zonder (goede) jeugdafdeling die zich naar de hoogste klasse willen kopen. Echte clubmensen verliezen de band met de club, vrijwilligers lopen weg en goede jeugdspelers vertrekken/stoppen omdat ze weten dat ze geen kans krijgen in het eerste.

Als eenmaal de sponsor/suikeroom de stekker eruit trekt heeft de club niets meer, want de kwaliteit van de jeugd is dan wel zover afgezakt dat de club dood bloedt.

Er zijn talloze clubs die op deze manier werken en het de gezonde clubs onmogelijk maken om kampioen te worden in verschillende klassen van het Amateur-voetbal

Prachtig eigenlijks dit, voor de club en echte supporters niet, maar wel voor de mensen die altijd zo positief zijn over de topklasse.

In een land waar je met 200.000 schuld failliet kan gaan is geen plaats voor een topklasse. Tuurlijk in het begin zullen vele clubs het makkelijk overleven, het is nieuw veel sponsors willen daar aan mee doen. Maar op een gegeven moment wanneer de resultaten tegenvallen , verdwijnen deze sponsors. Alleen de winnende clubs worden beter, maar het probleem daar is dat ze spelers weghalen uit de jeugdopleiding van Eredivisie/eerste divisie clubs.

Dit betekent op den duur een tekort aan spelers en laten we niet over het niveau praten. Tuurlijk zijn er 3 a 4 clubs die misschien mee kunnen doen in de 1e divisie maar zover achter liggen qua accomidatie en achterban dat het bijna onmogelijk is.

Er geldt in het voetbal maar 1 one-liner voor 70 van de supporters.
” Als je wint heb je vrienden”

11 november 2010 om 15:05

Je statement over de Topklasse ben ik het helemaal niet mee eens. Ik ben ervan overtuigd dat er wel degelijk draagvlak is voor een Topklasse op de lange termijn, ik vermoed dat dat alleen maar meer zal worden. Bekijk anders ook de column die ik erover geschreven heb, dan heb je een beter beeld van mijn mening in deze kwestie.

Net als jij ben iker neit rouwig om dat dit gebeurd. Binnen deze club klopte er erg veel niet. Slecth bestuur (ik betwijfel in hoeverre ze te vertrouwen zijn/waren), afhankelijkheid van 1 grote geldschieter, binnehalen van buslading spelers zonder clubgevoel.

Kan iemand mij uitleggen hoe het vanaf dit seizoen dan zal gaan. Vorig jaar promoveerde er namelijk flink wat Hoofdklassers om de Topklasse te creëren. Degradeert nu de nummer laatst uit beiden Topklasses, en maken de kampioenen van de Hoofklasse onderling in wedstrijden uit (zaterdag en zondag los van elkaar) wie er van de drie promoveert?

11 november 2010 om 14:12

Degradatie vanuit Topklasse:
In beide Topklassen degraderen de nummers 14 t/m 16. De nummer 13 speelt samen met de algehele periodekampioen van de drie verschillende hoofdklasses nacompetitie om degradatie naar de hoofdklasse te voorkomen en zich te handhaven in de Topklasse.

Promotie vanuit Hoofdklasse:
Zowel bij de zaterdag- als de zondagafdeling zijn er drie hoofdklassen: A, B en C. Iedere hoofdklasse bestaat uit veertien voetbalclubs. De kampioen promoveert naar de Topklasse, de periodekampioenen strijden met de nummer 13 van de Topklasse een nacompetitie om promotie.

11 november 2010 om 14:17

Ik dank u zeer!!!

klopt het trouwens dat Dijkse Boys de laatste club was die de topklasse haalde door Be Quick 1887 uit te schakelen in de play-offs?.... In dat geval zullen ze nu bij Be Quick behoorlijk balen (wat ze ook al deden) Die hebben volgens mij hun zaakjes wel iets beter op orde....

Enfin, jammer dat zo'n club weg valt... wat voor gevolgen heeft dit voor de stand? Hebben er nog clubs baat bij? die bv hadden verloren van Dijkse Boys?

11 november 2010 om 14:52

Dijkse Boys heeft zich inderdaad via Play off geplaatst voor Topklasse. Was inderdaad tegen Be Quick. (Nr 5 hoofdklasse B vorig jaar - Nummer 6 hoofdklasse C)
De club valt weg naar alle waarschijnlijkheid. Ik denk dat alle wedstrijden tegen de Boys komen te vervallen. Iedereen raakt zijn punten kwijt die behaald tegen de boys. De punten die de dijkse boys hadden gehaald tegen andere tegenstanders zullen ook gaan vervallen logischerwijs.

Voor de onderste clubs is dit natuurlijk wel gunstig omdat bijna iedereen van de Dijkse boys had gewonnen en 3 punten inlevert op deze manier. Nu zal er iedere week een club vrij zijn denk ik. Zondagtopklasse wordt nu met 15 teams uitgespeeld

11 november 2010 om 16:07

Ik denk dat Jvc Cuijk er het meest profijt van heeft. Aangezien Jvc in het begin van het seizoen heeft verloren van Dijkse Boys. En nu wss opklimmen naar de 2e plaats.

Dijkse boys heeft gewonnen van Jvc en Haaglandia en gelijk tegen Argon
1 FC Oss 12 8 3 1 20 - 10 27
2 De Treffers 12 7 3 2 20 - 13 24
3 JVC Cuijk 12 7 2 3 25 - 14 23
4 Hollandia 12 6 2 4 14 - 9 20
5 Argon 12 6 2 4 11 - 12 20
6 Achilles'29 12 5 4 3 20 - 10 19
7 AFC 12 5 3 4 24 - 21 18
8 EVV 12 5 2 5 15 - 14 17
9 Quick '20 12 4 3 5 17 - 15 15
10 Vvsb 12 4 3 5 15 - 17 15
11 FC Lienden 12 5 0 7 22 - 26 15
12 Haaglandia 12 3 4 5 14 - 18 13
13 Gemert 12 3 2 7 9 - 15 11
14 Baronie 12 3 2 7 13 - 22 11
15 FC Hilversum 11 2 4 5 10 - 15 10
16 Dijkse Boys 11 2 1 8 9 - 27 7

11 november 2010 om 16:21

Dan zullen ze in Oss wel weer beginnen over competitievervalsing, wanneer andere ploegen dichtbij komen...

11 november 2010 om 15:09

Klopt niet helemaal. ARC was de laatste club, door BE Quick nog in een onderling duel te verslaan. Be Quick kreeg dus na het verlies tegen Dijkse Boys nog een herkansing.

Nyron Wau is misschien wel een mooie versterking voor Gemert.
Jammer dat het zo afloopt met deze club, maarja ze hebben het er zelf naar gemaakt. Door een (hoofd)sponsor die niet meer verder wil is dit het einde.
Ik lig er niet wakker van!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren