Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Trotse Hakim Ziyech: ‘Ik wil mooie dingen bij Ajax gaan bereiken’

Laatste update:
/

Ajax en FC Twente bereikten maandagavond laat een akkoord over een transfersom van elf miljoen euro voor Hakim Ziyech. Daarmee krijgt de middenvelder eindelijk zijn gewenste transfer, nadat hij zelf al tot een vergelijk met Ajax over een contract voor vijf jaar was gekomen. De 23-jarige Ziyech moet dinsdagochtend alleen nog een medische keuring ondergaan, alvorens hij zijn handtekening kan zetten.

"Ik ben nu al trots op de volgende stap in mijn carrière", zo vertelt Ziyech in gesprek met De Telegraaf. "Ik wil mooie dingen gaan bereiken." Ajax en FC Twente zaten in het beginsel veel miljoenen uit elkaar, maar gingen uiteindelijk van acht en vijftien miljoen euro naar 10,5 en 11,5 miljoen euro. Maandagavond laat konden de handen alsnog worden geschud, na een akkoord over een transfersom van elf miljoen euro.

Een groot deel van de transfersom, veertig procent, gaat naar voormalig werkgever sc Heerenveen en het kamp-Ziyech. Dat verklaart het aanvankelijke standpunt van FC Twente om hoog in te zetten, om zo de beloofde garantstelling van een groep investeerders niet aan te hoeven spreken.

Denk jij dat Hakim Ziyech beter naar een buitenlandse club had kunnen gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is lekker voor SC Heerenveen.

30 augustus 2016 om 07:13

Nou en of :D Heerenveen heeft met de Roon, Dost en Ziyech al een miljoen of 5 extra binnen dit jaar.

30 augustus 2016 om 07:18

Kunnen we mooi in het begrotingstekort steken zodat we Larsson niet hoeven te verkopen.

On: na die vreselijke maniertjes van m hoopte ik dat ie naar t buitenland zou gaan, maar denk dat daar weinig clubs echt concreet werden. Hij kiest nu voor Ajax zodat ie niet nog een jaar bij Twente speelt.

30 augustus 2016 om 09:02

Alsjeblieft zet die Klaassen op de bank! Ziyech er in! Waardeloze techniek, alleen maar balletjes afwachten, geen goede actie, wel neusje voor de goal. Hij moet spelen als valse spits in een 442 systeem. In het 433 van Bosz speel je met Klaassen op CAM eigenlijk 424 en dat zie je terug in het spelbeeld. Het spel op het middenveld is dramatisch met als gevolg veel hoge voorzetten want ja, daar staan wel twee of drie aanvallers en ja, zo kopt Klaassen er wel is eentje in. Ik ben blij met Ziyech.

30 augustus 2016 om 09:11

HveenBayern
Hij kiest voor Ajax omdat die zich daar beter kan ontwikkelen. Swansea was ook concreet en heeft ook een bieding neergelegd bij Twente. Ziyech koos echter voor Ajax en Bos. En zijn manieren, ach die komen vooral door het gedrag van de Heerenveen supporters zelf

30 augustus 2016 om 10:29

@djablacka

Ja want spelers die vaak scoren en ook de gouden schoen hebben gewonnen kunnen er helemaal niks van natuurlijk.

30 augustus 2016 om 11:50

Terrecht ook, Heerenveen scout vaak goed en leidt ook nog vaak goed op. Jammer dat ze sportief het de laatste jaren net niet maken, als ze vaker dit soort spelers hebben denk ik dat ze het zeer goed zouden doen in europa.

30 augustus 2016 om 12:12

Hveen, wat een onzin en afgunst in dat kleine stukje. Als er iemand alles goed op een rijtje heeft, dan is het Hakim Ziyech wel.

30 augustus 2016 om 08:00

Dat is wel een percentage waar ik vsn schrik zeg. Voorheen las ik percentages van ongeveer 20%, dus wat is nu waar?

30 augustus 2016 om 08:04

Die 20% is nog steeds mogelijk, het is goed mogelijk dat er 20% naar het kamp Heerenveeb gaat en de andere 20% naar het kamp Ziyech.

30 augustus 2016 om 08:18

Zou idd ook. Overigens krijgt Heerenveen ook nog een opleidingsvergoeding.

30 augustus 2016 om 09:42

Ik snap niet hoe bij een uitgaande transfer de speler geld mee krijgt.. Was bij Tadic ook al toch? Tekengeld voor speler en zaakwaarnemer bij aantrekken/verlengen zijn me bekend, maar dit blijf ik toch apart vinden. Vraag me ook af of het klopt.

30 augustus 2016 om 10:33

Het is mij toch altijd een raadsel wat Heerenveen met al die miljoenen doet. Die hebben toch vaker goed gevangen voor spelers.

Geweldig nieuws, dé speler die moest komen. El Ghazi zal vanzelf weer beter gaan spelen vermoed ik, net als de andere voorhoede spelers. Ziyech zet altijd wel iemand 1 op 1.

30 augustus 2016 om 06:39

Mooi traore op rechts laten staan

30 augustus 2016 om 06:49

Dat is natuurlijk ook een optie, maar je speelt genoeg wedstrijden en ik denk echt dat El Ghazi kan gaan opbloeien. Traore is toch 'maar' een huurling. Wel een goede, overigens.

30 augustus 2016 om 07:00

Ik ben benieuwd.
Die trekjes van hem werden bij Twente geaccepteerd, doen ze dat ook bij Ajax ?

30 augustus 2016 om 07:03

El ghazi opbloeien??? Verkoop die maar heel snel, is echt helemaal niks

30 augustus 2016 om 07:22

Wie wil hem nu bog hebben dan? Volgens mij kan hij momenteel het niveau van de JL niet eens aan!

30 augustus 2016 om 07:49

Ja zijn jullie erover uit, is het tijd om El Ghazi af te schrijven?

Ik wen er inmiddels aan dat elk talent bij een slechte serie mag oprotten, zag van de week zelfs een of andere mafkees schrijven dat Klaassen maar verkocht moet worden en Bazoer kan er natuurlijk helemaal niks van.

Probleem bij Ajax is dat het talent er wel is, volop zelfs, maar niet de stabiliteit om ze te laten ontpoppen. Ze debuteren op hun 18e en presteren en vervolgens moeten de boel ook meteen maar dragen. Kan natuurlijk niet. En erger, als de onvermijdelijke dip komt mogen ze direct weer oprotten van dat verwende publiek.

Hoop dat Dolberg niet net zo kapot gemaakt wordt, lijkt me een gozer die stevig in zijn schoenen staat maar krijgt het zwaar, met name de spits wordt natuurlijk alles van verwacht.

30 augustus 2016 om 07:50

Wat is er zo goed aan Traore?zijn techniek? oow is hij daarvoor gehaald of voor de goals?..want hij scoort nooit..

30 augustus 2016 om 08:43

@ Alleyesonme: El Ghazi kan terug naar Sparta. Dat is momenteel zijn niveau.

@ manodedios: Het heeft niks met afschrijven te maken. Na een leuke beginperiode waarin El Ghazi in de ED veel scoorde zie ik geen ajax-waardige rechtsbuiten die (moeiteloos) een mannetje kan passeren. Die paar doelpunten hebben el Ghazi ook onnodig egoistisch gemaakt, want heel vaak begint hij aan een kansloze actie terwijl hij met een simpele pass iemand anders vrij voor de goal kan zetten.

30 augustus 2016 om 08:50

Ik lees constant dat overmars Zyech als middenvelder ziet en dat er middenvelders verkocht moeten worden bij zijn komst. Lijkt me niet dat hij dan op rechtsbuiten gaat spelen. Daarnaast vind ik Traore meer een rechtsbuiten. Kan Dolberg zijn ding doen in de spits.

30 augustus 2016 om 09:42

Wellicht het hele elftal. Ziyech is de creatieve man op het middenveld. Spelers zullen echt voor elkaar moeten knokken en dat is ook tevens het handelsmerk van Bosz. Natuurlijk moet je niet gelijk wonderen gaan verwachten maar als het elftal van Ajax eenmaal gaat lopen denk ik serieus dat niemand in de Eredivisie Ajax halt toe kan roepen.

30 augustus 2016 om 10:38

Nou Klaassen mag van mij zeker wel verkocht worden, die man staat nu alleen maar als schaduw spits te operen, en dat doet hij wel goed daar niet van maar je zit wel met het grote probleem dat je geen echt dominant voetbal kunt spelen, want je komt mensen te kort in het midden, en als je Klaassen kan verkopen is dat probleem gelijk opgelost, dan kan Gudelj als box to box gaan spelen wat ook zijn natuurlijke positie is en dan de vraag wie op cvm komt, en ik denk dat Riedewalt daar toch mijn voorkeur krijgt al is dat wat vroeg om te oordelen want hem daar maar 3x aan het werk gezien, en dan ziyech in een wat vrijere rol op het middenveld, dit is hoe ik het het lieft zou zien.

30 augustus 2016 om 12:45

Eerst moord en brand schreeuwen dat Ajax Hakim binnen moet halen. Hebben ze eindelijk binnen zeggen ze; 'Ja maar zijn maniertjes......' Hou toch eens op man!

30 augustus 2016 om 14:09

Helemaal met je eens en netjes verwoord. Klaassen is gewoon een klasbak eerste klas.
Bazoer moet duidelijk nog groeien en is misschien niet goed genoeg voor de 6 positie op dit moment.
Als spelers van die leeftijd..19 20 jaar..een vormdip hebben is het ook niet erg als ze even moeten banken. Daar heb je nu eenmaal een brede selectie voor. Zelfde geldt voor El Gahzi.
Afschrijven van deze talenten is veel te vroeg begonnen.

30 augustus 2016 om 07:06

El ghazi zal het goed doen, maar hij heeft iemand op rechtsback nodig die niet te statisch is of hij moet leren om op spits te spelen.

30 augustus 2016 om 07:13

Of op links? Net als zn idool Ronaldo. Ook een rechtspoot op links. Vorig jaar scoorde hij ook zn meeste goals vanaf links door naar binnen te trekken.

30 augustus 2016 om 07:42

@mousniels
Ja laten ze de enige gevaarlijke voorhoedespeler (youness) er naast zetten voor een speler die nog geen bushalte voorbij komt. Lijkt me geen goede optie!

30 augustus 2016 om 10:49

Ik begrijp niet waarom El Ghazi een andere speler nodig heeft om goed te kunnen presteren. Het feit is dat hij de afgelopen maanden gewoon heel erg zwak is aan de bal. Daarnaast zijn vele helemaal klaar met hem omdat hij de hele tijd zijn kop laat hangen als hij weer eens 5 keer achter elkaar zijn man niet voorbij komt.

Daarnaast is zijn balcontrole ook soms ver te zoeken. Hij lijdt gewoon veel te veel balverlies. Dan is het logisch dat je wordt gepasseerd. Die jongens krijgen bakken met geld op zo'n jonge leeftijd. Dan moet je er wel nog voor werken, en wanneer ik op de tribune zit, ziet het er niet naar uit dat Anwar alles geeft in elke actie die hij maakt.

Dan heb ik het overigens nog niet gehad over het meeverdedigen.

30 augustus 2016 om 07:22

Zal Ziyech niet gewoon op de plek van El Ghazi komen?

30 augustus 2016 om 07:34

Ajax is al in een vergevorderd stadium met een buitenspeler, nog even afwachten.

Mogelijk morgen bekendmaking.

30 augustus 2016 om 08:17

Welke buitenspeler en waar heb je deze info vandaan?

30 augustus 2016 om 11:05

Of het in een gevorderd stadium is is normaal nog niet bekend geweest maar enkele mensen bij Ajax ( Waaronder meneer Swart beweren dat ze bezig zouden zijn met een rechtsbuiten, ik geloof dit wel aangezien het wel overeenkomt met Overmars de zei dat er nog gekke dingen gaan ( kunnen? ) gebeuren ) Ikzelf denk dat ze nog een lastminut poging bij Rashica gaan proberen, ook Larsson is een naam waarvan ik verwacht dat op alle lijstjes hoog staat. Zou ook zomaar een speler zonder link met Nederland kunnen zijn, is nog niets zeker maar de geruchten zijn er. Ikzelf zie wel liever een linksbuiten erbij, daar hebben we na Younes niemand.

yes, Ajax wordt kampioen! Wel eerder moeten doen hadden we misschien Champions League gevoetbald en het geld terug verdiend! Natuurlijk sportief gezien ook wat blijer geweest!

30 augustus 2016 om 06:44

Niet gaan doen alsof Ziyech de Messias en verlosser is.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen en met name waar hij gaat spelen.

30 augustus 2016 om 07:29

Zijn de Messias en de Verlosser twee verschillende mensen?

30 augustus 2016 om 08:29

Messias betekend gezalfde, wordt traditioneel gebruikt voor profeten en pruesters. De verlosser dat is cruijff.

30 augustus 2016 om 08:00

Absoluut een erg goed speler maar niet de speler die Ajax kampioen maakt. Daar heb je meer goede spelers voor nodig. Psv heeft in mijn ogen nog steeds de beste selectie.

30 augustus 2016 om 10:51

Kan je nu echt nog niet zeggen. De transfer kan altijd nog fout uitpakken. Hoewel het lastig is om het slechter te doen dan de afgelopen weken. Ik hoop dat hij zijn potentie voor dit elftal waarmaakt.

Ik baal zo hard dat deze man voor Marrokko uit komt

30 augustus 2016 om 06:41

Ja, daar zaten die Bondscoaches van NL ook te slapen

30 augustus 2016 om 08:26

Zeg maar gerust Danny Blind en San Marco. Vooral Marco was daarna nog zo koppig om niet toe te geven dat zij nalatig waren met het contact zoeken met de speler. Zij gaven Ziyech de schuld en ergerden zich publiekelijk aan de houding van Ziyech wat er in de media tegen hun werd geschreven.

30 augustus 2016 om 09:14

Marco heeft wat tegen Ziyech sinds hun gezamenlijke periode bij Heerenveen. Jammer dat zo'n grootheid als voetballer als coach zoveel rancune heeft. Dit kost NL een uitstekende voetballer

30 augustus 2016 om 09:35

Volgens mij kiest Ziyech voor Marokko omdat hij liever voor hen speelt.
Als je alleen van land wisselt omdat de huidige bondscoach je nog niet goed genoeg vind en je de huidige assistent niet mag, dan verdien je het Oranje shirt niet. Je moet er trots op zijn en er voor willen spelen.
Als hij liever voor Marokko speelt, dan mag hij dat helemaal zelf weten

30 augustus 2016 om 09:47

Als hij toch al twijfelde kun je het ook omdraaien. Die trots was er echt wel geweest als hij gewoon normaal behandeld en benaderd was. Bovendien had hij al ja gezegd en was hij al geselecteerd in een eerder stadium, maar toen geblesseerd geraakt. Anders was dit hele debacle nooit een discussie geweest.

30 augustus 2016 om 10:52

Hij wist echt wel dat hij de keuze had. Hij koos ervoor om voor Marokko uit te komen, wat ik respecteer. Natuurlijk is het jammer voor het Nederlands Elftal.

Het zij zo.

Ek ghazi naar de bank bedoel je. Ziet iedereen wel dat Ziyech rechtsbuiten speelt en niet meeverdedigt?

30 augustus 2016 om 06:44

Ziyech kan op het middenveld en rechtsbuiten. En ook Ziyech kan zich nog ontwikkelen in het meeverdedigen.

30 augustus 2016 om 06:47

Dat komt omdat bij Twente het elftal om Ziyech heen is gebouwd. Bij Ajax zal dat anders zijn. Hij heeft aangegeven vertrouwen te hebben in Bosz en zijn speelstijl en daar hoort verdedigen bij. Als nieuweling zal hij waarschijnlijk niet de vedette uithangen ondanks dat hij gelijk een sterspeler van het elftal is.

30 augustus 2016 om 07:06

Ik ben benieuwd hoeveel meeverdedigen hij moet doen. Ik vermoed dat hij een behoorlijke vrije ruimte krijgt van Bosz. We zullen zien. Voor het gewenste aanvalsspel is hij in ieder geval bijzonder belangrijk.

Ik heb het te doen met de Ajax fans. Hetzelfde als bij Arsenal. De toppers komen in de laatste week van de transfermarkt. Zonder enige voor bereiding, voor Ajax enorm belangrijke wedstrijden gemist en het seizoensstart.

Als je hem had gehaald nog voordat iedereen vakantie had, dan had je al wat op kunnen bouwen.

Ook al hoop ik dat PSV kampioen wordt, gun ik het Ziyech ook vooral.

30 augustus 2016 om 07:45

Te doen met ons haha ik denk dat ik vaker heb zitten juichen dan jij ooit gedaan hebt voor je cluppie. Dus met ons hoef je echt geen medelijden te hebben. Trouwens we hebben de beste voetballer op dit moment van de Eredivisie. Ik weet zeker dat jou cluppie hem ook wilde hebben, maar het helaas onmogelijk was. Jammer gap!!!

30 augustus 2016 om 08:29

Uit die reactie van jou blijkt anders het tegenovergestelde, alsof je jezelf/Ajax zo "hoog" probeert te praten dat het een beetje overdreven wordt, aangezien je jaloers bent op PSV. PSV heeft alsnog in iedere linie een betere speler. En ja, ik vind Guardado en Propper beter dan Ziyech. Ziyech kan erg goed voetballen maar zijn capaciteiten worden natuurlijk wel overdreven omdat hij bij Twente gewoon 10x beter was dan de rest, en hij dus super goed leek. Bij een PSV en Ajax had hij nooit zon uitblinker geweest.

30 augustus 2016 om 10:34

Ik vind juist dat er weinig rek meer zit in de selectie van PSV . Het is natuurlijk een stabiel elftal maar naast propper vind ik de spelers degelijk maar niet bijzonder . Dit kan nog veranderen met 2 goeie aankopen natuurlijk . Ajax heeft nu toch wel de betere selectie vind ik ( hoewel dat niet automatisch kampioen betekent)

30 augustus 2016 om 12:03

De dag dat ik jaloers word op psv is de dag dat ik discriminatie ga omhelzen. ga der maar van uit dat dat nooit zal gebeuren.
Jij vind Guardado en Propper misschien beter. Alleen kan ik je zeggen dat 95% het logischer wijs met mij zal eens zijn. Jij hebt je psv brilletje op en die moet je vooral aan blijven houden.
En wie zegt dat hij bij Ajax niet gaat uitblinken, want bij psv zal dat al niet meer gebeuren. Zeg jij dat en dan moeten we dat gewoon aannemen. Whahaha grappenmaker

30 augustus 2016 om 17:09

Ik volg eredivisie voetbal bijna niet, ik ben geen die hard PSV supporter, maar sinds het geweldige Champions League run van PSV destijds ben ik fan geworden. Met Gomes voorop

Ik praat over Arsenal btw.

30 augustus 2016 om 09:46

@mo10

Je hebt wel degelijk een punt...paniekvoetbal regeert bij Ajax helaas. Heeft ook deels te maken met de transferperiode waarin veel factoren spelen, maar ik schrijf 80 procent af op het knullige bestuur wat hier keihard faalt.

Geen verstandige keuze van deze jongen. Hij had beter naar het buitenland kunnen vertrekken. Nu had hij inderdaad wel in aanmerking gekomen voor oranje, aangezien hij dus voor de club van de bondscoach gaat spelen.

30 augustus 2016 om 06:57

jorgen

Ziyech speelt voor de Marokkaanse ploeg, niet voor Oranje.

30 augustus 2016 om 07:04

Nou, je zag al dat goede clubs niet met fc twente wilden meewerken voor een mooie transfer. Aangezien hij nu naar Ajax gaat is het veel makkelijker om naar een top club te gaan.

Groot pluspunt vind ik dat Ziyech gecontracteerd is voor 23-28 jaar ipv 18-23 jaar.

30 augustus 2016 om 07:05

Als ziyech er 10-20 scoort en 10-20 assists geeft is hij weg volgend jaar, ik denk dat we maar iets van 2 jaar plezier aan hem kunnen beleven.

30 augustus 2016 om 07:08

Perfect dus, kan je flink cashen en opvolger is al in huis.

30 augustus 2016 om 07:13

Ja, en aangezien ajax een beter stap is voor ziyech dan een Swansea or Fenerbache, kunnen we 2-4x terug verdienen wat hij waard is aangezien de markt naar de klote is.

Erg benieuwd of hij de verwachtingen waar kan maken. Ook benieuwd naar de verklaring van hem waarom hij zo blij was toen ze hem op 8 mei vertelde dat PSV kampioen was geworden.

30 augustus 2016 om 07:26

Ben ook benieuwd of hij terugkomt van zijn woorden wat hij tegen Andy vertelde in dat tv programma.
Ook niet veel soeps over Ajax!
Maar ja, dat is geweest.

30 augustus 2016 om 10:35

Erg benieuwd waar die gaat spelen. Hij koos toen voor Twente omdat hij bij Feyenoord op rechtsbuiten zou spelen en niet op 10. Tenminste dat werd steeds gezegd.

Wat zouden zijn broers hier trouwens van vinden? ;-)

Ik ben tevreden hiermee! Verder stel ik voor om vanaf nu stevig door te selecteren. Er moet nog veel gebeuren in deze selectie, om het evenwicht te herstellen!

Prima speler voor Ajax. Maar wat een houtje touwtje beleid bij Ajax. Hoe je het ook bekijkt Ziyech is een pure paniekaankoop. Twee weken geleden was Ziyech volgens Overmars niet nodig en nu betaald Ajax 11 miljoen voor een speler die volgens de TD eigenlijk niet nodig is. Ik moet nog maar zien of Ziyech net zo bepalend kan zijn voor Ajax als voor Twente maar op voorhand lijkt het me zeker een versterking.

30 augustus 2016 om 08:22

Waarom snappen mensen het niet... Hij mag van de RVC geen middenvelders kopen voor 11 miljoen als hij er al 8 heeft... Dus vorige week was Ziyech niet nodig nee...

Zoals al eerder aangegeven is er nu interesse op gang gekomen in andere middenvelders en aangezien de deadline nadert koopt hij nu vast maar er zal ongetwijfeld nog een middenvelder weggaan voor morgennacht. Mocht dit niet het geval zijn dan is er pas sprake van wanbeleid!

30 augustus 2016 om 08:31

Hij mag van de RVC geen middenvelders kopen
Sinds wanneer bepaald de RVC wat het 11-tal nodig heeft? De RVC bepaald toch ook de opstelling niet? Volgens jouw redenatie zit Overmars er alleen om te onderhandelen en heeft hij eigenlijk niets met het beleid en de richting die Ajax op wil te maken.
Voorlopig zijn er ook nog geen middenvelders verkocht ten opzichte van 2 weken geleden dus is de situatie niet wezenlijk veranderd.

30 augustus 2016 om 08:49

Meen je dit serieus?
Ik ga er maar even vanuit dat je serieus bent...
Tuurlijk bepaald de RVC niet wat er nodig is voor het team maar voor (grote) uitgaven moet Overmars zich verantwoorden. Zoals in het verleden vaker het geval is geweest moeten ze dan eerst verkopen voor ze mogen kopen (ondanks de 100+ miljoen op de bank).

De situatie is wel veranderd ten op zichte van 2 weken geleden aangezien er nu dus concrete interesse is in meerdere middenvelders. Waarschijnlijk weten wij het nog niet maar maken ze vandaag of morgen bekend wie er gaat vertrekken.

30 augustus 2016 om 12:07

Ik denk eerder dan Ziyech of Sinkgraven als buitenspeler wordt ingezet en daarmee is de ruimte gecreeerd. Dan heb je nog een overbodige middenvelder/buitenspeler en dat is Schone, maar die kun je ook als extra optie gebruiken, zeker als je twee spelers hebt voor de afrika cup (traore en Ziyech).

Aanval: Sinkgraven, Younes, Casseira, Dolberg, Traore, El Ghazi
Middenveld: Bazoer, Klaassen, Ziyech, Gudelj, van de Beek, Nouri, Schone
Verdediging: Dijks, Viergever, Riedewald, Sanchez, Veltman, Tete, Westermann, Zeefuik.
Keeper: Krul, Boer, Onana

Zo heb je alle posities dubbel bezet, kwaliteit injectie gekregen en schuif je een 3 tal jeugdspelers door. Serero willen ze dan nog verkopen en als ze dat doen hebben ze het uitstekend gedaan en staat een goede selectie.

30 augustus 2016 om 12:15

Concrete interesse in Sinkgraven? Sinkgraven mag natuurlijk de veters van Ziyech niet strikken. Het zou ook wel blijkgeven van volledige onnozelheid van de RVC als ze eerst willen dat Sinkgraven vertrokken is voordat Ziyech mag worden aangekocht. Met Ziyech win je prijzen, Sinkgraven is een volledige miskoop. Bazoer is een heel ander soort speler dat zou zelfs de RVC moeten zien dus lijkt me niet dat het eventueel vertrek van Bazoer iets te maken kan hebben met de komst van Ziyech.
Natuurlijk kan Overmars zich verantwoorden tegenover de RVC bij de aankoop van Ziyech. Dat had hij 2 maanden geleden al kunnen doen dan had Ajax misschien nog CL gespeeld ook, of vind de RVC dat niet van belang?

30 augustus 2016 om 12:02

Dat vind ik niet, die paniek wordt vooral gecreeerd door de buitenwereld die met allerlei suggesties komen en verhalen. Ajax is allang duidelijk geweest, ze zocht na een spits (traore geworden) een nieuwe keeper (krul) een buitenspeler, aangezien zowel Ziyech als Sinkgraven daar kunnen spelen is dit een uitstekende oplossing. Die nog wat extra opties met zich mee brengt voor het middenveld.

Er is natuurlijk ook weer 14 miljoen binnen gekomen voor Cillessen en ruimte op de salarisschaal door het vertrek van Cillessen en Duarte onder andere.

30 augustus 2016 om 12:18

Sinkgraven is toch niet te vergelijken met Ziyech? Sinkgraven mag de veters van Ziyech echt niet strikken. Ajax had Ziyech gewoon twee maanden geleden moeten halen dan was de kans reeel geweest dat Ajax minder punten had verloren en misschien zelfs nog CL had gespeeld.
Moet Ziyech niet eerst een paar maanden wennen aan het Ajaxsysteem eigenlijk of geldt dat excuus alleen voor miskleun Zivkovic?

30 augustus 2016 om 12:24

Doe ik dat dan? Sinkgraven is een iets ander type dan Ziyech en twee jaar jonger, er zijn wel dingen die hij voor heeft op Ziyech en dat is zijn loopvermogen, snelheid en dribbel, dingen die je op LA prima kunt gebruiken.

Hij is ook vrij creatief, maar niet op het niveau van Ziyech. Ik denk niet dat Ziyech een verschil had gemaakt tegen Rostov, complete off day van het team, dat zou Ziyech niet kunnen dragen. En tegen Willem II en Roda worden ook kinderachtige verdedigende fouten gemaakt, niet echt een positie waar Ziyech zou kunnen spelen.

Erg raar om over dat wennen te beginnen, iemand als Zivkovic (kwam als 17 jarige) komt natuurlijk heel anders binnen dan de 23 jarige Ziyech. Zivkovic afschrijven vind ik daarnaast te vroeg, hij heeft wat misstappen gemaakt maar dat maakt juist onderdeel uit van zijn leerproces, is nog steeds pas 19 jaar en dat vergeten mensen nog wel eens.

Verder moet iedereen wennen aan een systeem, maar op dit moment moet heel ajax dat sinds Bosz is aangesteld. Dat Ajax dat vaak doormiddel van jong Ajax doet is overigens zeer goed voor veel spelers die er niet direct hoeven te staan.

30 augustus 2016 om 12:39

Zivkovic is denk ik wel afgeschreven in Amsterdam onderhand. Faalde bij jong Ajax was bankzitter bij degradatie kandidaat Willem II en is inmiddels weer verhuurd aan Utrecht. Maar het ging over het aantrekken van Ziyech.
In mijn ogen had Ziyech zeker het verschil kunnen maken de afgelopen wedstrijden Ziyech kan een wedstrijd open breken met een geniale steekpass. Het komt raar over als de TD eerst verkondigd dat Ajax geen interesse heeft in Ziyech en dit weken volhoudt en vervolgens vlak voor het sluiten van de markt toch ineens gaat handelen. Mocht het zo zijn dat het aantrekken van Ziyech afhankelijk is van de verkoop/huur van 1 of 2 middenvelders had dat natuurlijk gewoon gemeld kunnen worden. Mochten er nu geen middenvelders meer vertrekken bij Ajax nu Ziyech is aangetrokken klopt dat verhaal van verkoop of verhuur natuurlijk al helemaal van geen kant.

30 augustus 2016 om 13:15

@tornado

dat denk ik dus niet, hij is niet voor niets verhuurd en zat nog heel lang bij de selectie. er is gewoon veel concurrentie, als hij goed presteert bij utrecht en zijn draait nu wel vind hebben we volgend jaar gewoon een goede optie erbij. traore gaat immers weer weg, dus wie weet hebben we de opvolger dan al in huis.

tegen rostov thuis was het creeeren van kansen geen probleem, afmaken wel en daarnaast was het verdedigend dramatisch. eens dat er creativiteit bij kan, maar het is ook de realiteit dat ajax niet even 5 miljoen meer kan bieden om een speler snel te kunnen halen. ik denk dat het pas mogelijk was na de verkoop van cillessen namelijk en dan heb ik het over ruimte op salaris gebied en afschrijvingen.

het komt raar over, maar kan ook een geniale onderhandelings strategie zijn en daarnaast denk ik dat ze nu ziyech of sinkgraven als buitenspeler gebruiken en dat is waar ze naar op zoek waren.

het is over het algemeen niet handig om dat soort dingen voor een transfer te vermelden, kan de onderhandeling alleemaal ingewikkelder maken, als twente dat weet dan schiet de prijs weer gemakkelijk omhoog.

Ik ben nooit voorstander geweest van de komst van Ziyech. Hetzelfde was het geval bij Sinkgraven. Hierdoor zal onze belangrijkste speler en aanvoerder een andere rol krijgen. Ook vind ik het een teken van falen dat Ajax in anderhalf jaar tijd 3 keer een hoog bedrag moet betalen voor een middenvelder, terwijl er uit de jeugd genoeg aan kwam en komt. Hoe dan ook, nu hij er is, ga ik hem aanmoedigen en hopen dat dit een succes wordt.

30 augustus 2016 om 08:01

Geen wedstrijden van Ajax gezien de laatste tijd?

30 augustus 2016 om 08:09

Allen.

30 augustus 2016 om 08:08

Middenveld is met Ziyech erbij stukken beter in balans en krijgt een enorme kwaliteitsimpuls. Klaassen komt zo beter tot zijn recht en zal nog altijd op kunnen en mogen duiken in de 16 van de tegenstander. Hij speelt alleen niet meer kort achter de diepste man in de kleine ruimte en dat heeft alleen maar voordelen voor Klaassen. In de combinatie is Klaassen namelijk helemaal niet zo sterk, maar als loper in de gaten duiken kan hij als geen ander (durf het zelfs te vergelijken met Bergkamp, die kon dat ook). Nu heb je met Ziyech iemand die dat ziet én kan benutten.

30 augustus 2016 om 08:42

Als je fatsoenlijk wil gaan voetballen moet onze aanvoerder een andere rol krijgen. Klaassen is dodelijk als hij in de 16 komt, maar zet nooit een van de voorhoedespelers alleen voor het doel. En laat dat laatste nou zo.belangrijk zijn voor een goede 10.

30 augustus 2016 om 09:08

Ajax heeft juist te veel jeugd!.....allemaal 18-21. Cillissen en Schone waren/zijn wat ouder.
Gudelj, Klaassen en Ziyech gaan bepalens zijn dit seizoen!

30 augustus 2016 om 09:28

Alsof 23/24 ineens ervaren, stabiele krachten zijn. Wat ik hierboven ook zeg, had in plaats van Ziyech, Sinkgraven en Gudelj 1 middenvelder gehaald van rond de 30 voor de komende 4 jaar. Een Nigel de Jong of Wesley Sneijder. Iemand met ervaring, kwaliteit en mentaliteit. Dit had de jonge gasten ontlast en geholpen. Hetzelfde geldt in mindere mate voor de defensie en voorhoede. Gewoon in elke linie een stabiele, ervaren speler maakt al zoveel verschil. Zet daarbij in elke linie iemand van 23 jaar of iets ouder en iemand van rond de 20 en je bent voor Eredivisie begrippen in uitstekende balans. PSV doet dat beter.

30 augustus 2016 om 12:24

De toekomst, meestal ben ik met je eens. Maar nu echt totaal niet, Klaassen moet een linie naar achter. Het is een harde werker, zonder een splijtende steekbal en creativiteit. Nouri en die Frenkie zijn er overduidelijk nog niet klaar voor.

Ja zijn jullie erover uit, is het tijd om El Ghazi af te schrijven?

Ik wen er inmiddels aan dat elk talent bij een slechte serie mag oprotten, zag van de week zelfs een of andere mafkees schrijven dat Klaassen maar verkocht moet worden en Bazoer kan er natuurlijk helemaal niks van.

Probleem bij Ajax is dat het talent er wel is, volop zelfs, maar niet de stabiliteit om ze te laten ontpoppen. Ze debuteren op hun 18e en presteren en vervolgens moeten de boel ook meteen maar dragen. Kan natuurlijk niet. En erger, als de onvermijdelijke dip komt mogen ze direct weer oprotten van dat verwende publiek.

Hoop dat Dolberg niet net zo kapot gemaakt wordt, lijkt me een gozer die stevig in zijn schoenen staat maar krijgt het zwaar, met name de spits wordt natuurlijk alles van verwacht.

30 augustus 2016 om 08:09

Helemaal mee eens. Hetzelfde geldt echter voor meer volwassen spelers. Cillessen bijvoorbeeld. Het lijkt alsof elke speler onder druk staat. De laatste tijd merk ik dat veel meer. Iedereen lijkt ook andere pispaaltjes te hebben. Dit zal wellicht te maken hebben met de veranderende speelstijl. Een deel van de supporters kijkt wellicht als een De Boer naar de verdedigende onderdelen van het spel en bekritiseert de keeper, centrale verdedigers, controlerende middenvelder(s) en de backs. De supporters die als een Bosz kijken zullen de nadruk meer leggen op de spelers die het in balbezit moeten doen; aanvallers, de 10 en weer de backs. Wat dat betreft verwacht ik ook erg veel discussie over Ziyech. De helft zal kijken naar de momenten dat hij een geweldige steekpass geeft, de andere helft van het publiek ziet die 10 andere ballen die hij inlevert en zijn lakse houding..

30 augustus 2016 om 08:13

El Ghazi hoeft niet op te rotten, maar Ghazi moet even pas op de plaats maken. Aan Ghazi zelf vervolgens om daar mee om te gaan. Als hij dat niet kan, dan is een vertrek aan de orde en een prima optie. Diva's die zitten te morren omdat ze op de bank moeten zitten (kishna) heb je niets aan en kan je beter zonde. Het is een voorrecht om profvoetballer te zijn bij (in mijn optiek) de mooiste club van het land. Als je dat niet beseft en niet waardeert; dikke doei de volgende staat alweer in de rij te springen (cerny)

Zelfde geldt precies voor Bazoer. Heeft niet de juiste vorm, dus wordt geslachtofferd door de trainer (volkomen terecht). Vervolgens is het aan Bazoer zelf hoe ermee om te gaan. Wat ik gezien en gelezen heb is meneer daar niet zo tevreden over (logisch) en praat hij zelf direct over een transfer.

Als het aan mij ligt spelen Bazoer en Ghazi nog jaren voor Ajax. Maar spelen ze alleen als de juiste vorm hebben en aantonen het shirt waardig te zijn. Denken zij daar anders over? Prima, niemand is onvervangbaar.

30 augustus 2016 om 12:18

Juist! Elk talent loopt tegen die dip aan, kunst is dan om voldoende concurrentie te hebben zodat ze ook even een stapje terug kunnen doen. El Ghazi is erg wisselend, maar als hij op niveau is, is hij meteen heel gevaarlijk, ik geloof zeker in hem.

Sinkgraven wordt ook al zo makkelijk afgeschreven, ook pas 21 jaar, het is eigenlijk ongelooflijk hoeveel talent ajax heeft in de selectie. Zelden gezien, zoveel talent bij elkaar.

Ik feliciteer al mijn medesupporters voor dit mooie nieuws. Raak niet in paniek na de eerste paar wedstrijden. Ons niveau zal nu omhoog gaan.
Nu zorgen dat ze het spel wat naar zijn style aanpassen. Daarmee bedoel ik dat hij veel aangespeeld moet worden en op de juiste moment. En niet dat hij zich aan het "Ajax-systeem" moet aanpassen.

Hier mag je dan toch wel weer de credits geven aan Marc Overmars. Iedereen riep maar betaal die 14-15 miljoen. Zo werkt het niet in onderhandelingen. Die 2,5 miljoen heeft Marc maar mooi in kas laten zitten bij Ajax. Chapeau!

Ziech, je was 2de keus en niet nodig! Overmars toont maar weer wanbeleid en laat zien dat t een oud voetballer is geweest ipv een manager. Managen leer je door praktijkervaring op te doen en niet door n naam te hebben of de jc academy gevolgd te hebben.

Benieuwd wat de komst van Ziech met Sinkgraven, Bazoer, Nouri, Van Beek zal doen. Ik zou vertrekken! Hoop dat Ziech t wel goed gaat doen.

30 augustus 2016 om 12:16

Sinkgraven zal waarschijnlijk tweede man achter Younes worden op LA. Verder speelt van de Beek vrij veel en zijn er dan 6 middenvelders voor 3 posities. Bazoer mag naar zichzelf kijken, zijn prestaties zijn erg matig laatste tijd en daarmee ook zijn speeltijd, hij is zeker niet onbetwist en dat heeft hij aan zichzelf te danken.

Ajax heeft een uitstekend middenveld nu: Ziyech, Klaassen, Gudelj, Bazoer en dan toptalenten van de Beek en Nouri. Dat heeft hij keurig gemanaged, daarnaast ligt Gudelj, van de Beek, Nouri, Bazoer nog 4 jaar vast, Ziyech 5 jaar en klaassen heeft ook verlengt en ligt nog 2 jaar vast.

Ik heb wel echt een héél dubbel gevoel bij deze transfer.

Aan de ene kant vraag ik mij af of Ziyech het karakter heeft om bij een club als Ajax te slagen. Verder vraag ik mij echt af of hij als voetballer in het systeem van Ajax van Ajax kan renderen. Verder heb ik echt mijn vraagtekens betreffende het bedrag. Het lijkt dat we weer in oude valkuilen trappen. En ik baal echt als een stekker dat dit waarschijnlijk zal betekenen dat Nouri zijn doorbraak in Ajax1 langer gaat duren.

De andere kant is dat dit Ajax een statisch middenveld heeft met 0 creativiteit. Misschien is hij ook wel gewoon de missing link. Toch zie ik dat op één of andere manier niet zo snel gebeuren.

(begrijp mij niet verkeerd. Als supporter hoop ik vurig dat ik het fout heb en deze jongen gaat slagen)

30 augustus 2016 om 12:28

Nouri is er fysiek gewoon nog niet klaar voor, deze aankoop komt gewoon drie jaar telaat.

Nu maar hopen dat ze deze speler niet kapot maken. Ik herinner mij Miralem Sulejmani die voor een recordbedrag van 16 miljoen euro bij Heerenveen werd weggekocht en bij Heerenveen ook waanzinnig speelde maar bij ons Aller Ajax raakte hij geen pepernoot.

Geweldig nieuws voor de voetballiefhebber, Ajax en het Marokkaans elftal!
Succes bij Ajax ; maak aub eindelijk eens korte metten met dat broodje aap verhaal (wat vooral een eigen leven is gaan leiden na het terugzetten van El Hamdaoui en Aisatti naar het 2e door Fdb) dat Marokkanen niet zouden passen (cultuur/mentaliteit etc) bij Ajax. Als er 1 NL voetbalclub is die qua speelstijl en voetbalvisie bij Marokkanen past dan is het Ajax wel.

Is dan ook wel te begrijpen dat twente er veel voor vroeg, wanneer er 40% naar heerenveen en de ander partij gaat. Ben blij dat het gelukt is, nu nog de medische keuring en dan verwelkom ik hem dan pas.

Er is in ieder geval een creatieve middenvelder gekocht die zich over een lange periode heeft bewezen in de eredivisie. Of ie het echt gaat maken is afwachten, ik vind Ziyeck een geweldige speler al zal ie wel anders gaan renderen als bij FC Twente. Betreft de ajax talenten verhuur die Nouri maar voor n seizoen aan een middenmotor in de eredivisie. Normaliter maakt een echt grote belofte bij Ajax rond zijn 17e of 18e al zijn debuut bij ajax Nouri is inmiddels al 19jaar en heeft nog geen enkele minuten gemaakt in Ajax1. Juist Sinkgraven was een onnodige en veels te dure aankoop en is slechts anderhalf jaar ouder dan Nouri.

Denk vooral dat mooi voor Ajax is, denk dat Ziyech op een Premier League club zat te wachten.

30 augustus 2016 om 12:29

Die waren ook gekomen Swansea en Burnsley, maar deze jongen kiest verstandig voor zijn carrière.

Welkom Hakim. Jammer dat hij niet al voor het seizoen is gehasld en in de CL of EL mee had kunnen doen. Miaschien dat hij het seizoen nog kan redden door kampioen te worden. Ben al blij als hij wat meer voetbal in de ploeg krijgt en meer kijkplezier.

Precies.. Ziyech is een goede speler aan de bal, maar iedereen vergeet dat die verdedigend niks toevoegt. En als Bazoer of Gudelj niet meer spelen wordt dat middenveld zo overlopen.

30 augustus 2016 om 11:57

Klaassen en Gudelj kunnen ook in een verdedigende rol spelen op het middenveld en Ziyech zou ook nog als rechtsbuiten kunnen spelen als het niet loopt op het middenveld.

Dit is een paniekaankoop. De verwachtingen zullen torenhoog zijn voor deze jongen. Ik vraag me af of hij het waar gaat maken.

Ik ben heel erg blij met deze transfer. Aangezien we nu een echte spelverdeler in de gelederen hebben. Iemand met een hoop creatief inzicht, en daarnaast ook nog eens scorend vermogen.

Veel lezers zijn op dit moment sceptisch over het feit dat Ziyech bij FC Twente amper mee verdedigde. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hij bij de Tukkers carte blanche kreeg wanneer het op verdedigen aankwam. Messi verdedigd ook heel vaak niet mee (vergelijking is qua kwaliteit van de spelers absurd, maar ik heb het over de taak van de spelers). Wanneer Peter Bosz tegen hem zegt dat hij verdedigend ook zijn steentje bij moet dragen zal hij die ook zeker doen.

Wat ik me afvraag is hoe het middenveld er nu uit gaat zien. Want ik neem aan dat Klaassen nu van de CAM positie naar de CM positie verplaatst, om ruimte te maken voor Ziyech. Wanneer Bosz hem niet op het middenveld plaatst maar voorin is de opstelling heel simpel. Ziyech voor El Ghazi. El Ghazi is al maanden hopeloos uit vorm, en ik denk dat vele Ajacieden de toekomst voor die jongen niet rozekleurig zien. Hij wordt nu al gepasseerd voor Traoré, die nu weer in de spits kan gaan spelen. Ik denk dat de diepteballen van Hakim samen met de snelheid van Bertrand voor veel gevaar kunnen gaan zorgen.

Het grootste minpunt van dit Ajax is dat het tempo naar voren nog steeds veel te laag ligt. En ik snap wel waarom dit zolang duurt. Onder Frank de Boer is het tempo er namelijk systematisch op achteruit gegaan met de filosofie dat wanneer het baltempo laag ligt. Je jezelf verdedigend goed neer kan zetten. Het doel van Frank was het behouden van de nul, om vervolgens hier en daar een kansje erin te prikken.

Goed bezig Ajax, alle problemen behoren nu tot het verleden! Vorige week afgeslacht in Rusland, en na 3 maanden (afloop competitie) nadenken over Ziyech mag hij komen.... Goed werk Overmars op de bijna laatste dag van het sluiten van de transfermarkt is het je dan eindelijk gelukt, waarschijnlijk uit nood geboren. Als ik Ziyech was zou ik denken, volgens mij ben ik echt 4de keus geweest. Verdikkeme waarom niet gelijk toegeslagen na de laatste wedstrijd? Wat een beleid in Amsterdam, echt lachwekkend. En dan met het slappe excuus dat misschien Bazoer weggaat, snap het wel. Wat moet hij anders verzinnen na 3 maanden nadenken en zwaar ondermaats presteren.............

Als Sinkgraven, Schöne en Bazoer echt vertrekken zou ik het het liefst zo doen:

Krul
Tete
Sanchez
Veltman
Dijks
Ziyech
Klaassen
Riedewald
Traoré
Dolberg
Younes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren