Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Trainer van Angers stapt op na rel over zeer vrouwonvriendelijke uitspraak

Laatste update:

Abdel Bouhazama, de inmiddels ex-trainer van Angers, is dinsdagmiddag opgestapt wegens de tegenvallende sportieve resultaten en een zeer merkwaardige opmerking over het aanranden van vrouwen. De 54-jarige Fransman stond sinds eind november aan het roer bij de hekkensluiter van de Ligue 1 als opvolger van de ontslagen Gérald Baticle.

Bouhazama liet de 28-jarige verdediger Ilyes Chetti afgelopen zondag een helft meespelen in het verloren duel met Montpellier (5-0). De linksback wordt echter verdacht van aanranding en moet zich daarvoor in april in de rechtbank gaan verantwoorden. Na afloop zou Bouhazama de beslissing om Chetti te laten meespelen hebben verdedigd in de kleedkamer tegenover de rest van de selectie. “Het valt wel mee. We hebben allemaal wel eens een meisje aangeraakt.”

Die uitspraak kwam al snel bij de Franse kranten terecht en dat leverde een storm aan kritiek op. Bouhazama zou de uitspraak eerst nog ontkend hebben, maar uiteindelijk gaf hij zijn fout toe. “Ik zei ook dat het niet goed is wat Chetti heeft gedaan. Maar ik zei ook dat we allemaal fouten hebben gemaakt en domme dingen hebben gedaan. Ik keur zijn gedrag zeker niet goed. Ik ben een vader van twee dochters”, citeerde L’Equipe de trainer.

Dinsdagmiddag besloot Bouhazama op te stappen. “Voor de volledigheid willen we vermelden dat Bouhazama al langer overwoog om op te stappen”, schrijft Angers in een statement. “Daar dacht hij eind februari al over na, als gevolg van de sportieve tegenvallers. Daarna ontstond er controverse over opmerkingen die hij had gemaakt in de wedstrijdbespreking, uit hun verband werden gehaald en werden gelekt naar de pers.” Angers veroordeelt de uitspraken van de ex-trainer. “De club accepteert geen enkele vorm van discriminatie en veroordeelt seksisme en misogynie. Bouhazama heeft zich verontschuldigd richting zijn collega’s, in het bijzonder richting vrouwen, en besloot zijn conclusies te trekken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is natuurlijk een logisch gevolg. De vrouwen hebben het wereldwijd maar ook in Nederland nog altijd zwaar en dergelijke uitspraken zijn echt niet oke!

8 maart 2023 om 11:16

Thanks voor dit geweldige rechtschapen gedachtegoed. Genoeg mannen die het ook zwaar hebben, denk aan de arbeiders in Qatar. Vrouwen krijgen het steeds beter, zeker in 1e wereldlanden. Bovendien maar even afwachten of deze linksback uberhaubt wat gedaan heeft want het aantal fake aangiften is ook fors. De dame die Neymar probeerde te pakken bv.

8 maart 2023 om 11:24

Klopt, vrouwen in Nederland hebben het helemaal niet zwaar. Iedereen heeft hier evenveel recht. Natuurlijk gebeurt er hier wel eens wat, maar dat is helemaal niks vergeleken met andere landen.

8 maart 2023 om 11:36

Je kunt wel even veel recht hebben, maar dat is wel erg kort door de bocht. Vrouwen krijgen nog steeds moeilijker een hoge positie in bedrijven en het salaris blijkt ook niet altijd evenredig te zijn aan mannen met dezelfde functie. Tevens blijken vrouwen nog steeds veel last van (seksuele) intimidatie te hebben. Zo zijn er vast nog meer punten te benoemen, maar jij ziet het iets te zwart/wit in mijn ogen.

8 maart 2023 om 11:41

ajaxf1 pakt de whataboutism prijs van vandaag. Waarom komen er nou op elk topic over ongelijkheid of discriminatie igelijk mensen dit soort berichten posten? Het is ten eerste volledig offtopic, maar erger is dat het altijd de situatie waar het over gaat bagatelliseert. Nou weet ik ook dat dat het doel is, maar het is echt heel irritant en schadelijk voor elk debat.

8 maart 2023 om 11:42

Ajaxnl! hele hordes vrouwen vinden het eng om 's avonds alleen op straat te lopen. Vaak bellen ze de hele afstand met iemand voor het geval er iets gebeurt.

Denk jij dat grofweg net zoveel mannen zich zo voelen 's avonds op straat?

8 maart 2023 om 11:48

Ironmanu
Ik reageer op iemand die zegt dat vrouwen over de hele wereld het zwaar hebben. Daar ben ik het niet mee eens. Vrouwen hebben het prima in 1e wereldlanden. Nergens stel ik dat vrouwen die slachtoffer zijn van seksueel misbruik een niet ernstige situatie is, enkel dat eerste punt ben ik het niet mee eens.

8 maart 2023 om 11:52

Heb jij altijd behoefte partijen die het moeilijk hebben te vertellen dat andere partijen het ook moeilijk hebben?

8 maart 2023 om 11:58

@ironmanutd
Het is toch niet zo heel gek om bij een debat over ongelijkheid te kijken naar beide groepen? Anders is het lastig aan te tonen of er sprake van ongelijkheid is.

Daarnaast snap ik wel dat Ajaxf1 aangeeft dat er eerst bewijs moet komen alvorens de speler (publiekelijk) veroordeeld kan worden. Al blijven de uitspraken van deze trainer nogal dom, ook als de aanklacht niet waar blijkt te zijn.

8 maart 2023 om 12:00

Ik vind dat vrouwen in 1e wereldlanden het helemaal niet zo moeilijk hebben Lierse. Dus nee, die behoefte heb ik niet.

8 maart 2023 om 12:19

Iemand zegt “vrouwen hebben het wereldwijd moeilijk” en het tweede in je reactie is “genoeg mannen die het ook moeilijk hebben”.

Komt nogal vreemd over.

8 maart 2023 om 12:33

Je reageert op een weldoordachte troll, want dat is Prem_93.

8 maart 2023 om 12:46

Okay, ga maar eens opzoeken wat de statistieken zijn van wat Nederlandse vrouwen mee te dealen hebben, het is echt meer dan je denkt. Dat je vrouwen er niet zo vaak publiekelijk over hoort praten betekent niet dat het weinig gebeurt he. Net zoals het trouwens lijkt alsof een ingetrokken aanklacht fake is, terwijl er vaak ook veel andere redenen zijn waarom een vrouw een aanklacht intrekt. Je weet dat ze dat vaak uberhaupt al niet eens durven te doen?

8 maart 2023 om 11:24

De allochtonen en vrouwen hebben het inderdaad niet makkelijk. Als je kijkt naar de verharding die veel populaire partijen in Europa brengen zie ik dat helaas op korte termijn ook niet verbeteren..

8 maart 2023 om 11:25

Gisteren was er ook nog een onderzoek gepubliceerd dat er nog veel ongelijkheid is in Nederland. Dit zegt genoeg he?

Hopelijk dat deze trainer trouwens ook ervan leert van deze uitspraken, dat zou het mooiste zijn.

8 maart 2023 om 11:29

Ongelijkheid is niet iets slechts. Ongelijkheid hoort bij een aantal zaken in het leven. Een werknemer die minder verdient dan bv de ceo van een multinational. Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk. Mannen in de meer technische beroepen, vrouwen in de zorgdragende beroepen. Of in de bouw bijvoorbeeld, mannen hebben meer fysieke kracht. Zo is het gewoon. Gelijke kansen voor gelijke situaties, dat is wel iets wat we moeten beteren (toeslagenaffaire bv).

8 maart 2023 om 11:41

Hoezo ongelijkheid? Vrouwen kiezen gewoon de verkeerde beroepen. Mannen worden arts, advocaat of manager. Vrouwen kiezen beroepen als vrouwelijke arts, vrouwelijke advocaat of vrouwelijk manager.

8 maart 2023 om 11:41

Ik zal niet ontkennen dat allochtonen het gemiddeld zwaarder hebben, maar daar ging het onderzoek niet over. Het gaat over sociale lagen op het gebied van kansen, arbeidsdeelname en vermogen. Volgens het onderzoek loopt 1 op de 6 achter en dat bestaat uit Onzekere werkenden en Precariaat (met name 65+)

8 maart 2023 om 11:47

Wel een onzin onderzoek ik hoor volgens de groepen bij de werkende bovenlaag maar ik heb geen Nederlandse moderne naam als Tim of Sanne maar gewoon een pure buitenlandse naam

8 maart 2023 om 11:48

@ajaxf1
Je kan je uiteraard wel afvragen of het terecht is dat sommige beroepen meer verdienen dan anderen. Zorg en onderwijs, traditoneel beroepsgroepen met veel vrouwen, worden al jaren onderbetaald. Terwijl dit toch essentielere beroepen voor de maatschappij zijn dan veel kantoorpersoneel (zoals ik).
En ook in het verschil in de beloning van een CEO en werknemer is de verhouding soms wel zoek.

8 maart 2023 om 11:51

@bundy_sr
Dat is het hem juist, dit specifieke onderzoek kijkt niet naar je achternaam. Er zijn genoeg onderzoeken die dat wel doen overigens.

8 maart 2023 om 11:53

Toch opvallend dat de best verdienende jobs niets met fysieke kracht te maken hebben en dat die toch gedomineerd worden door mannen. Een verklaring voor?

8 maart 2023 om 11:59

Lierse
in de Ict/techsector is slechts 16% vrouw, dan zijn er ook minder actief in topfuncties natuurlijk. Ook een stapje terug zijn er minder vrouwen die kiezen voor een technische studie, 124 mannen tov 100 vrouwen aan de TU Delft bv. Dat eerste komt uit het AD, het 2e uit RTL nieuws. Minder aanwas in die sectoren dus ook. Ben verder geen expert, maar wellicht zijn dit enkele redenen.

8 maart 2023 om 12:21

Je hele argument dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn was gebaseerd op fysieke kracht. Nu kom je met een aantal andere zaken aanzetten maar dat zijn gevolgen en geen oorzaken.

Ongelijkheid tussen man en vrouw in niet-fysieke jobs is een enorm probleem. Iets wat je cijfers trouwens perfect aantonen.

8 maart 2023 om 12:23

Want je zegt het zelf “gelijke kansen”. Nu moet je bij jezelf geloven dat vrouwen minder geschikt zijn hoge functies uit voeren of je moet tot de conclusie komen dat er voor dergelijke cijfers een situatie zonder gelijke kansen aan de basis moet liggen.

8 maart 2023 om 13:01

@lierse1997
Ik vind het altijd ze gek dat bij dat soort cijfers voor het aantal vrouwen in topfuncties niet wordt gekeken naar hoeveel vrouwen full-time werken, wat vaak een vereiste is voor dergelijke functies. Heb ik zelf wel even snel gedaan:

Slechts 29% van de vrouwen werkt (fulltime) 35 uur of meer tov 83% van de mannen. Dat slechts 28% van (sub)top functies bij grote bedrijven wordt bekleed door vrouwen is dan toch niet zo gek?

Bron: SCP 2018 en SCP 2020

8 maart 2023 om 13:11

Daar zijn uiteraard redenen voor (het krijgen van kinderen als 1 van de primaire redenen uiteraard). Pak eens cijfers uit 2000 en die zullen nog lager liggen. Toen waren er minder gelijke kansen dan nu. Uiteindelijk zal dat wel toenemen over de jaren heen omdat we minder achterlijk zijn dan pakweg 100 jaar geleden.

8 maart 2023 om 15:00

De bal ligt echter ook bij allochtonen zelf. Het beeld wat er is ontstaan, dat heeft een deel zelf gecreerd voor de rest. Van beide kanten moet er dus wat veranderen.

8 maart 2023 om 15:04

Ongelijkheid tussen man en vrouw in een niet-fysieke job is een enorm probleem? Want? Los van de cijfers die Ajaxf1 & Lemet al geven, is het ook zo dat mannen altijd al hebben gewerkt daar waar vrouwen pas pak weg 50 jaar begonnen te werken. Wat verwacht je dan? Dat je in één keer alles op kan gooien?
Daarnaast snap ik niet waarom het een enorm probleem is. Ik vind het meer een probleem dat men nu wordt 'gedwongen' om vrouwen aan te nemen, terwijl er bv mannen zijn die de bepaalde functie beter zouden vervullen. We moeten niet naar kleur of geslacht kijken, maar door dat hele vrouwenquotum en alles wat ermee te maken heeft doe je dit dus wel.
Ik ben voorstander van meer diversiteit, zolang dit ook wat toevoegt. Daarnaast vraag ik me dus af wat jij een enorm probleem vindt.

8 maart 2023 om 18:44

Heel simpel. Of je gaat er van uit dat vrouwen minder geschikt zijn moeilijke jobs uit te voeren of je vergooit meer dan 50% van je bekwame werkkrachten in dat gebied.

Ik ga uit van het tweede en dat is dus een enorm probleem.

8 maart 2023 om 11:27

Valt volgens mij nogal mee hoe zwaar vrouwen het hebben in Nederland en de rest van de westerse wereld. Er zijn ook genoeg argumenten te bedenken waarom mannen het zwaar hebben.

Begrijp me niet verkeerd ik steun feminisme maar dan vooral in landen waar vrouwen het echt zwaarder hebben dan mannen.

On. Domme opmerking van de trainer om aanranding te bagatelliseren, maar ik vraag me wel af of hij hierom ook was ontslagen als de resultaten goed waren geweest.

8 maart 2023 om 16:47

@prem_93, "de vrouwen hebben het in Nederland nog altijd zwaar" klinkt alsof elke vrouw in Nederland een slecht leven heeft. Je kan niet zo'n ongenuanceerde uitspraak doen want dan klopt er niks van. Je kunt wel stellen dat Vrouwen te vaak seksueel worden misbruikt of geintimideerd of dat er meer loongelijkheid zou moeten zijn tussen mannen en vrouwen.

Geen handige uitspraken van die trainer. Helemaal omdat de kwestie erg gevoelig ligt en de speler al verklaard had het meisje te hebben aangerand. Dan moet je dat niet goedpraten door te zeggen dat "we allemaal wel eens een meisje hebben aangeraakt".

In combinatie met de slechte resultaten is het logisch dat hij vertrekt.

lekkere kleedkamer sfeer daar, gelijk lekken naar de pers. je maakt mij niet wijs dat al die mannen daar nooit een ongepaste opmerking hebben gemaakt.
Het siert hem dat hij opstapt, maar we slaan ook wel een beetje door met al dat goede gedrag.

Ik vind het wel heel lastig tegenwoordig. Mensen maken fouten. Dat wil niet zeggen dat we deze mensen meteen in een hokje racist, vrouwenhater, weet ik veel wat moeten plaatsen. Nu ken ik deze man niet en weet ik niet wat er misschien meer heeft gespeeld. Ik vind het heel goed dat mensen publiekelijk op hun fouten moeten ingaan, maar wat nu vaak is dat er een conclusie wordt getrokken over ontslag etc. vind ik echt te vaak te veel. Ik denk oprecht dat de hele cancel-cultuur een verkeerde uitwerking gaat hebben. Daardoor worden juist opmerkingen/grappen helemaal niet meer gemaakt in het publieke domein, waardoor alles stiekem etc. wordt gedaan of alleen in de kroeg waar er waarschijnlijk geen correctie op komt. Dan kan je moeilijker sturen op een andere denkwijze. Mensen maken fouten of alle gebieden. Dat zouden we moeten accepteren met daarmee wel de kanttekening dat we mensen daarop moeten/mogen wijzen/aanspreken. Maar wel de discussie met elkaar blijven aangaan zonder dat iemand anders je helemaal publiekelijk de grond in trapt.

8 maart 2023 om 12:12

Je kent de man niet en je weet niet wat er is gebeurd volgens je reactie.

Om daarna een verhaal op te hangen dat ontslag te zwaar is?

8 maart 2023 om 12:16

Nee, ik ga niet in op dit verhaal, maar in het algemeen. Zo moeilijk is dat niet om te begrijpen toch?

Het artikel omschrijft niet de hele context en ik weet niet of het goed vertaald is, dus wellicht dat het veel ernstiger of minder ernstig is dan hoe het overkomt. Toen ik de uitspraak van de trainer las, kwam het op mij niet heel heftig over. Het kwam over als dat we allemaal niet roomser dan de paus moeten zijn, omdat we allemaal wel eens iets gedaan hebben.

Tja, dergelijke uitspraken zijn anno 2023 natuurlijk shocking. De man moest maar gauw een woke cursusje gaan volgen en moet worden gedwongen publiekelijk zijn excuus te maken aan alle vrouwen die hier de dupe van zijn en ongetwijfeld zéér gekwetst zijn door deze buitengewoon kwetsende uitspraken.

8 maart 2023 om 12:51

Je kan wel leuk het standaardverhaaltje over woke enzo gaan zitten houden, en over kwetsen, maar het gaat nog niet eens om het kwetsen, het gaat over het normaliseren. Als allerlei publieke figuren gaan roepen "ah joh, moet kunnen, hebben we allemaal wel eens gedaan" dan beinvloedt dat ook het maatschappelijke beeld ervan, zal het steeds meer als normaal worden gezien, en zal dus ook nog vaker gebeuren. Allemaal tot koste van de vrouwen (o.a. onze vrouwen, dochters, zussen, enzovoorts).

8 maart 2023 om 12:56

Ik ben het roerend met je eens, nogmaals, wanneer zo'n man binnen de kleedkamer dit soort walgelijke uitspraken doet moet zo iemand, nogmaals, gedwongen worden zijn excuses te maken. We leven verdorie in 2023.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren