Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

René van der Gijp: ‘Eigenlijk heeft Ajax hem gekocht door ons tv-programma’

Laatste update:

Ajax lijkt in de Eredivisie langzaam de weg omhoog te hebben ingeslagen onder John van 't Schip met gewonnen duels tegen FC Volendam en sc Heerenveen. René van der Gijp laat zijn licht schijnen over de ontwikkelingen in Amsterdam. De analyticus gaat onder andere in op het enorme verval van Ajax.

Nog geen vijf jaar geleden stond Ajax op de rand van de Champions League-finale. Dit seizoen is alles anders. De in crisis verkerende Amsterdammers bivakkeerden tien dagen geleden zelfs even op een historische laatste plaats in de Eredivisie.

Van der Gijp vindt het te vroeg om te zeggen dat Ajax na zeges op FC Volendam (2-0) en sc Heerenveen (4-1) het lek boven heeft. “Ik ben een beetje een buitenstaander”, begint Van der Gijp tegenover Voetbalzone. “Ik ben niet voor Ajax, Feyenoord of PSV. De crisis van Ajax is ook wel weer een beetje leuk, ze zijn er door overvallen. Dit kan iedereen gebeuren, behalve Ajax. Dat maakt het ook wel weer leuk om naar te kijken.”

De analyticus denkt dat de inmiddels vertrokken directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars door de huidige sportieve malaise groter worden gemaakt dan ze daadwerkelijk bij Ajax waren. “Overmars heeft een paar goede aankopen gedaan en daarbij ook de wind mee gehad en een beetje mazzel.”

Van der Gijp noemt onder meer de ‘goede jeugdspelers’ Donny van de Beek en Matthijs de Ligt die Overmars voor veel geld wist te verkopen. “Ik wil ons tv-programma (destijds Voetbal Inside, red.) ook niet op de borst kloppen, maar eigenlijk heeft Ajax Ziyech door ons gekocht. Wij zeiden: ‘Als je hem niet koopt, dan…’ Ajax twijfelde, zo van: ‘Moeten we dat nu wel doen?’”

“Wat dacht je van de wind mee hebben met de verkoop van Antony voor honderd miljoen”, vervolgt Van der Gijp. “Dat is wel echt de wind mee hebben. Hij wordt bij Manchester United gezien als de slechtste aankoop ooit. Ten Hag wist het op een gegeven moment ook niet meer. Ik denk dat als Ajax 250 miljoen voor Antony gevraagd had dat Ten Hag het ook overwogen had. Je zat toen als Ajax zo in een flow (qua verkopen, red.), maar je moet wel in je achterhoofd houden dat het ooit ook weer een keer overgaat.”

De inmiddels ontslagen technisch directeur Sven Mislintat legde afgelopen zomer elf nieuwe spelers vast, al wist het overgrote deel van de nieuwelingen vooralsnog niet te overtuigen. Van der Gijp denkt dat Ajax nog langere tijd nodig heeft om terug te keren aan de Nederlandse top. “Dat gaat wel even duren, maar dat gold destijds ook voor AS Monaco dat leeggekocht werd. Spelers als Anthony Martial, Kylian Mbappé etcetera vertrokken.”

De analist heeft tot slot niet het gevoel dat John van ‘t Schip Ajax uit het slop gaat trekken. “Het is misschien de beste man voor dit moment en hij heeft Ajax-dna, maar dat vind ik allemaal een beetje gelul. Écht weer de weg omhoog vinden doe je niet in een half jaar, dat gaat wel drie of vier jaar duren.”

Het interview met Van der Gijp vond plaats voor het verloren Europa League-duel met Brighton & Hove Albion (0-2 verlies) van donderdagavond..

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Eigenlijk met alles eens behalve de laatste alinea. Als Ajax in de winter voor 30mil een paar goede aankopen doet staat er gewoon een team wat weer voor kampioenschap in de Eredivisie kan gaan.

Vooral het stukje over Antony.. Fantastisch onderhandeld door Ajax maar wat heb ik altijd al het gevoel gehad dat het een over het paard getild mannetje was. 100mil, het blijft onwerkelijk

9 november 2023 om 08:37

Je mag tegenwoordig blij zijn dat je voor 30 miljoen 1 goede aankoop haalt. Voor dat bedrag meerdere kwaliteitsspelers halen om mee te kunnen doen met het kampioenschap is een utopie

9 november 2023 om 08:43

We hebben het over de Eredivisie. Lang, Lozano, Schouten, Hancko, Gimenez, Wieffer, Martinez, Tadic en Berghuis. Allemaal aankopen van onder de 15 miljoen wat topspelers zijn nationaal. Hoezo een utopie? Scouting op orde hebben.

9 november 2023 om 08:54

wat messiboer zegt. Ik zie het eerder omgekeerd; een Nederlandse club heeft nooit transfers van 30 miljoen nodig om met het kampioenschap mee te doen. 20 is al heel veel.

9 november 2023 om 09:40

Sterker nog, hankco, gimenez en wieffer samen zijn voor zo'n 15 miljoen gekocht. Dacht ik

9 november 2023 om 10:13

Af en toe moet je ook mazzel hebben met aankopen, zijn niet altijd voltreffers

9 november 2023 om 11:44

Trauner en Aursnes waren samen 1,45 miljoen.
Bizar haha

9 november 2023 om 11:55

Ik ben me toch een partij jaloers op de scouting in Rotterdam, wat doen jullie dat goed daar zeg. Helpt natuurlijk ook wel dat Slot zo'n geweldige coach is. Ergens baal ik een beetje dat Ajax zo'n dip meemaakt terwijl Feyenoord juist net even goed draait. Ik hou er altijd wel van om een titelstrijd met een sterk Feyenoord uit te vechten maar ben wel een beetje huiverig voor het moment dat Slot bij jullie vertrekt. Hoewel er natuurlijk een mooie weg is ingeslagen.

Zal enorm belangrijk zijn wie ze dan voor de groep gaan zetten. Misschien dat Ten Hag er wel zin in heeft als die tegen die tijd ontslagen is bij Man Utd

Zonder grappen, is er al oog op een opvolger van Slot?

9 november 2023 om 18:10

Nee, maar die is ook nog niet nodig. Denk dat Feyenoord bij hoge nood zal proberen terug te vallen op Van Bronckhorst of evt. Pascal Jansen van AZ zal proberen los te weken.

10 november 2023 om 10:30

En die kosten bij elkaar dus meer dan 30 miljoen euro.

9 november 2023 om 09:05

Vooral blij dat een analyticus eindelijk eens de overmars bubbel doorprikt. Een aantal fantastische aankopen gedaan maar ook 5x zoveel slechte én het geluk van een hele goede lichting uit de jeugd. Iets wat we nu niet hebben.

Overmars heeft het absoluut goed gedaan maar de heldenstatus verdient wat nuance…

9 november 2023 om 09:35

5x zoveel miskopen is zwaar overdreven. Natuurlijk had Overmars niet alleen voltreffer, maar de meeste miskopen wist hij met een marginaal verlies te verkopen. Het valt wel op dat de meeste van zijn miskopen Nederlanders zijn Klaiber, Labyad, Sinkgraven, Gudelj, Promes, Pierre, etc. Natuurlijk heb je Magallan en Bandé, maar die zijn op 1 hand te tellen.

9 november 2023 om 09:51

Van zijn slechte aankopen heeft hij ook nog 90% kunnen verkopen voor een leuk prijsje. Dan valt het mee. Dus heeft Marc echt wel goed werk verricht.

Destijds snap ik wel dat er veel betaald werd door United voor Anthony. Hij speelde pas voor Brazilië en concurreerde toen met Raphina die naar Barca ging. Daarnaast op de laatste dag binnen halen, betekent veel betalen. Had United hem begin van de transferperiode hem binnen gehaald, dan zat je waarschijnlijk aan 50 of max 60.

9 november 2023 om 10:01

En daarnaast; bande was een talent maar kreeg direct na aankomst een horrorblessure en is zeker twee jaar geblesseerd geweest. Die heeft gewoon niet meer terug kunnen komen naar het talent dat hij had. Valt Overmars niet aan te rekenen.

9 november 2023 om 10:12

Er zijn natuurlijk nog wel meer buitenlandse miskopen, je hebt moisander, 2 columbianen 1 was casseira ofzo en nog 1. Zullen er vast nog wel wat meer zijn. Maar over het algemeen heeft overmars het natuurlijk erg goed gedaan, vooral op gebied van verkopen deed hij het goed. Meeste van zijn grote verkopen in zijn 2e helft hebben (tot nu) ook hun piek ook wel bij ajax gehad

9 november 2023 om 10:26

Moisander een miskoop? Dat vind ik toch flink niet. Geen idee of hij al door Overmars gehaald was, trouwens. Moisander was geen grootheid, maar een miskoop bij lange na niet.

Bij miskopen denk ik echt aan Pierie, Orejuela, Cassiera, Daramy, noem ze maar op. Moisander heeft het gewoon prima gedaan.

9 november 2023 om 11:43

Op 1 hand te tellen?

Cassierra, Magallan, Bandé, Marin, Daramy, Kristensen, Sana, Hoessen, Boccara, Meleg, Cuenca, Van der Hoorn, Zivkovic, Viergever, Sinkgraven, Sanogo.

Wel heel erg grote handen.....

9 november 2023 om 13:26

@Ajaja Ik had het over de buitenlanders, want ik noem zelf al 6 Nederlanders. Transfervrije spelers tel ik persoonlijk niet als miskoop. Natuurlijk leid je er verlies op, maar het risico is vrij laag. Daramy bracht niet wat er verwacht werd, maar verkoop je wel gewoon met winst. Marin en Kristensen zijn met een marginaal verlies verkocht. Magallan en Bandé noemde ikzelf al. Sana werd voor een 6 ton gehaald uit mijn hoofd in een tijd dat er weinig geld was. Dan vis je toch in een andere vijver.

9 november 2023 om 13:50

Overmars heeft het zeker goed gedaan.. Maar het zat hem ook mee met de doorstroom vanuit de jeugd. Dest, Mazroui, De Ligt, Blind, Frenkie, Klaassen, Van de Beek, etc. Dat kaliber heb je nu niet en dat scheelt een heleboel.

In de eerste 5 jaar van zijn TD-schap had hij echt veel misperen. En Mislintat heeft een aantal dure jongens gehaald, maar ook een hoop voor 5mln. Die spelers worden Mislintat zwaar aangerekend terwijl Overmars daar ook tig van had.

Orejuele, Cassiera, Kristensen, Wöber, Magellan, Bandé, Marin, Daramy, Sanogo, Klaiber, Pierie, Labyad, Westerman en zo is de lijst nog wel aan te vullen.

9 november 2023 om 15:36

Gudelj is geen Nederlander hè?

9 november 2023 om 09:20

Kampioenschap? Psv heeft 21 punten meer.......

9 november 2023 om 09:50

Feliix bedoelt uiteraard niet het kampioenschap van dit seizoen, maar de aankomende jaargang.v/d Gijp stelt immers " dat gaat wel drie of vier jaar duren" en dat is natuurlijk niet per se het geval, waarschijnlijk niet zelfs. Beetje logisch nadenken Leon

9 november 2023 om 12:17

Dus de crisis is voorbij na 2 moeizame overwinningen tegen Volendam en Heerenveen en 30 miljoen?

Ajax moet daarnaast ook flink hun best doen volgens mij om europees te overwinteren.

Europees voetbal zullen ze wel halen, iig de playofs, maar een kampioenswaarsig elftal hebben ze bij lange na niet.

9 november 2023 om 12:24

@mikeyduff

De crisis is inderdaad alweer bijna voorbij. De nieuwe organisatie staat er inmiddels stevig in de stijgers, het is nu wachten op de nieuwe directeur die de laatste probleempjes zal oplossen met een re-organisatie.

Daarna zal er een plan gemaakt moeten worden om gericht te gaan versterken komende winter en overbodige spelers al dan niet met verlies te slijten.

Kampioenswaardig elftal is een rekbaar begrip, dit jaar heeft alleen PSV een dergelijk elftal, de rest ligt mijlenver achter en zal geen kampioen wordenm. Maar volgend jaar kan alles zo weer anders liggen in het voetbal.

9 november 2023 om 16:55

Dat was plan hadden ze deze zomer ook. Sterker nog daar hadden ze ruim 100 miljoen voor over. Waarom gaat het met 30 miljoen wel lukken en met 100 miljoen niet?

9 november 2023 om 17:15

Tsja ach als je net zo gemakkelijk 200 mln uitgeeft aan totaal onbekende (al zegt dat ook niet alles), maar nog erger niet kunnen voetballende vervangers, pffff. De mensen die afgelopen jaren van buitenaf bij Ajax hebben gewerkt hebben de club vakkundig berooft en berooid achter gelaten. En over die 30 mln. om mee te doen voor het kampioenschap, ik neem dan wel aan dat je volgend seizoen bedoelt, want dat zie ik nu niet meer gebeuren....

100m voor Antony, dat gaat gewoon de geschiedenisboeken in als grootste scam ooit. Dat is echt nog erger dan wat Bernio Verhagen deed.

9 november 2023 om 08:50

Ik moest dit even opzoeken. Maar wat een schitterend verhaal. Bedankt 🫡😂

9 november 2023 om 16:57

Dan moet je het verhaal van Carlos Henrique Raposo eens lezen.

9 november 2023 om 10:21

Haha, mooie vergelijking! Die Verhagen is nog wel een stapje erger hoor.l 🤣 Ik vind de transfer van Antony geen scam hoor, heeft niets met oplichterij te maken. Puur met domme standvastigheid als er nee wordt gezegd. Hetzelfde voor Avila waar 3x de marktwaarde voor wordt betaald. Zeker geen oplichterij, maar wel ontzettend dom.

9 november 2023 om 13:41

Grootste mispeer in de transfer geschiedenis is in mijn ogen Hazard. Die kreeg ook nog eens een monster salaris en liep uit z'n contract. Anthony verdiend lang niet zo veel en Man U kan hem altijd nog verkopen of ruilen zodat het verlies nog minder word.

9 november 2023 om 13:58

Klopt, na Hazerd naar Real, is Antony de grootste flop mbt prijskaartje

9 november 2023 om 14:54

Tijger, opzich wel met je eens dat de transfer van Hazard belachelijk was maar die had het nog wel op het hoogste niveau laten zien. Antony had op een aantal bevliegingen na soms zelfs al moeite om het verschil te maken in de eredivisie... En het is nou niet alsof EtH alleen een compilatie van zijn goede momenten had gezien, die jongen speelde onder hem bij Ajax. Echt niet te geloven dat die voor zoveel verkocht is.

9 november 2023 om 18:15

Laten we Bale naar Real ook niet vergeten

10 november 2023 om 08:43

Bale? De kerel die eigenhandig 2 CL’s voor real binnenhaalt?

9 november 2023 om 23:44

Het aller grappigste vind ik nog wel dat dit het werk van H2 geweest is. Die dachten waarschijnlijk zelf ook echt dat Antony 100 miljoen waard was.

De tijd die nodig is om een goed team op te bouwen wordt altijd schromelijk overschat. Zie bijvoorbeeld Aston Villa en Feyenoord. Süleyman Özturk zei laatst nog iedere team in crisis is 1 goede trainer verwijderd van resultaat. Overigens gaat mij dat wel een beetje te ver aangezien de organisatie erachter ook moet kloppen (kuch kuch united).

Mijn punt is dus: het kan zomaar zijn dat ajax volgend seizoen al weer een topfavoriet is voor het kampioenschap in NL en een outsider in een Europees toernooi. Daarom is het prima om nu ook een beetje leedvermaak te hebben al hoop ik wel dat ze vanavond winnen van Brighton.

9 november 2023 om 10:28

Feyenoord is voor mij ook wel gewoon een heel goed voorbeeld van een club waar de juiste poppetjes worden aangesteld. Slot en Te Kloese zijn een gouden duo en die hebben praktisch samen die club gebracht tot waar ze nu zijn. Geweldige scouting van een paar spelers natuurlijk ook.

Maar goed, ook daar is het spannend hoe de opvolging van Slot wordt ingevuld. Ik heb het idee dat dat zo'n match made in heaven was, dat de opvolger altijd minder zal zijn. Al is wens misschien wel een beetje vader van de gedachte.

9 november 2023 om 11:48

Wat ajaxxxlove hierboven al zegt. Feyenoord is het levende bewijs. Die club was op sterven na dood en vanaf het moment dat Arne Slot instapte is de lijn omhoog ingezet en nauwelijks meer gedaald

Het is de vraag met wat je de weg omhoog vindt. Ze stonden 18de (wel doordat ze wedstrijden minder gespeeld hebben). Ajax moet gewoon minimaal 5 worden. Als ze dat doen heeft van het Schip het dan goed gedaan of normaal ? Het belangrijkste is dat Ajax de voorsprong die ze hadden op deze wijze snel verspelen. Als PSV en Feyenoord dit seizoen 1ste en 2de werden (in welke volgorde dan ook) en Ajax geen 3de (voorronde CL) dan krijgen beide ploegen een enorme financiële impuls. Als ze dit op een goede wijze investeren dan kunnen ze de voorsprong die Ajax had volledig omdraaien.

9 november 2023 om 09:04

Als hij 5e wordt heeft hij normaal gedaan. Minste wat je mag verwachten bij het ontbreken van subtop ploegen in de eredivisie

9 november 2023 om 09:26

Dat ajax 3e word is haast onmogelijk. Ajax heeft één wedstrijd minder gespeeld dan de nummer drie feyenoord. Zouden ze die pot winnen is het twaalf punten verschil met feyenoord. Dat zou bij wijze van vier wedstrijden verliezen voor feyenoord en ajax vier winnen. Beiden zullen uiteraard punten verliezen maar ik zie ajax geen derde worden. Top drie zal psv, feyenoord en az worden.

9 november 2023 om 09:51

Daar schets je de situatie iets te simpel, het lijkt erop dat inhaalwedstrijden meegenomen Ajax zowel 12 punten achter staat op AZ, Twente en Feyenoord: de nummers 2, 3 en 4.

Natuurlijk moeten we wel onze wedstrijden winnen maar 12 punten op de koploper is in de Eredivisie in het verleden zelfs geen onmogelijke horde geweest, dan is 12 punten op de nummers 2 en 3 toch al helemaal niet haast onmogelijk met nog 23 wedstrijden voor de boeg?

9 november 2023 om 09:27

Je kunt natuurlijk moeilijk van 't Schip aanrekenen dat hij met een enorme achterstand begon. Alles valt en staat denk ik met het uiteindelijke aantal punten. 5e gaat Ajax minimaal wel worden maar of dat nipt is of met een straatlengte achterstand op de nummer 4 is de vraag. Persoonlijk denk ik dat het er om gaat spannen. Ik zie AZ en met name Twente dit niet een heel seizoen volhouden en Ajax heeft teveel individuele kwaliteit om nog extreem veel punten te laten liggen. Zeker nu de rust enigszins is teruggekeerd. Minimaal plek 5 en misschien wel plek 4. Dan heeft van 't Schip het natuurlijk 'prima' gedaan.

9 november 2023 om 09:48

Als ze de wedstrijd van RKC winnen, staan ze 4 punten achter op de nummer 5. Kun je zeggen dat hij het prima doet als hij deze punten op GAE en dan nog het punt op Sparta inloopt ? Hoe hoog Ajax eindigt zal vooral afhangen hoeveel punten de top 4 nog laat liggen. Nummer 6 staat dichter bij de 18de plek dan dat deze bij plek 4 staat.

9 november 2023 om 10:17

Niet per definitie, maar daarom zeg ik: dat hangt af van hoe ver je achter de nummer 4 eindigt. Ik sluit zelf niet uit dat plek 4 ook nog haalbaar is voor Ajax eerlijk gezegd. Dan doe je het denk ik prima als interim.

Het is denk ik vrij ongekend hoe snel het bergafwaarts is gegaan met Ajax. Ik ben het wel met Van der Gijp eens dat (met name) Overmars door hoe de vlag er nu voor staat groter, belangrijker en vooral beter gemaakt wordt dan hij nu is. Hij kon Ajax makkelijk kampioen van Nederland houden, maar in de Champions League (en de Europa League) vielen de resultaten toch wel een beetje tegen op die enkele uitschieter in 2019 na.

Het grote probleem bij Ajax vind ik vooral dat de ongelofelijke grote voorsprong die Ajax had op PSV en Feyenoord in 18 maanden tijd compleet verdampt is door ongelofelijke slechte beslissingen van de club zelf. Natuurlijk heeft Feyenoord het ook prima gedaan, maar als Ajax niet de vervanging van Ten Hag en Overmars niet compleet verknald had dan zouden ze nog steeds gewoon voor Feyenoord gezeten hebben. Het is in mijn optiek niet zo dat er niemand zo goed is als Ten Hag of Overmars, maar het is vooral zo dat de mensen die Ajax aangetrokken heeft als hun vervangers compleet incompetent gebleken zijn!

Volledig eens met wat Van der Gijp hier vertelt. Op een gegeven moment hadden ze de wind met verkopen wel echt mee inderdaad en ging zowat iedereen weg voor 40 miljoen+ met als absoluut hoogtepunt natuurlijkantony voor 100 miljoen.

Maar Ajax heeft ook gewoon gemazzeld met jongens als De Ligt en De Jong en hierdoor zijn ze zichzelf ook daadwerkelijk als Europese top gana zien. Leuk dat ze de hlave finale van de CL destijds haalden maar dat was 100% een once in a lifetime zoals je elk seizoen wel zo'n club heb in de Cl.

Daardoor is het ergens aan de andere kant ook wel weer mooi dat ze zo'n malaise hebben en de andere kant zien.

Aan de andere kant, mochten Psv&feyenoord dit seizoen 1e en 2e worden in welke volgorde dan ook (wat ik ook verwacht) en Ajax geen 3e wordt dan komen Psv&feyenoord qua financien wel erg dicht bij Ajax wat natuurlijk wel weer goed is voor de onderlinge concurrentie.

Zou die Rene nu echt denken dat er mensen serieus naar het programma kijken? VI is in staat om onderwerpen bespreekbaar te maken, maar dat gaat nooit met enige diepgang. Er wordt een mening verkondigd en vervolgens snel een filmpje getoond. Het is leuk vertier en amusement, maar om nu te zeggen dat er iets zinnigs naar voren wordt gebracht, nou nee. De heren krijgen het te hoog in hun bol en dulden eigenlijk geen tegenspraak meer. Gênant om te zien hoe Caroline daar gisteren ging zitten en alles over zich heen liet komen.

Het enige wel mooie aan Gijp vind ik. Die is echt volledig neutraal tegenover alle clubs. Er komt een hoop onzin uit, maar soms wel fijn dat het niet duidelijk vanuit het oogpunt van een bepaalde club is. Dat vind ik bij Derksen ook zo verschrikkelijk, niet dat ie voor een club is, maar dat ie zn vrienden zo overduidelijk uit de wind houdt. En Overmars, tja, zulke functies staan of vallen ook altijd wel een beetje met de selectie die je uiteindelijk hebt. De Ligt is een fantastisch jeugdproduct, Frenkie koop je voor een habbekrats van Willem 2 en die blijkt wereldtop (of niet, niet meteen boos zijn) en Ten Hag is zo gestoord dat ie 100 miljoen betaald voor een buitenspeler die in de Eredivisie niet eens zo goed was. Ik zou ook echt nooit terug gaan als ik Overmars was, kan alleen maar minder worden. En dat zou toch lullig zijn. HAHA lullig.

9 november 2023 om 09:34

Hij heeft jaren voor PSV gespeeld, komt uit Dordrecht en omgeving Rotterdam. Normaal gesproken wordt er van iemand met zo'n profiel nooit gezegd dat hij neutraal is. Dan zijn er altijd wel mensen die zeggen dat hij toch een voorkeur heeft.

9 november 2023 om 09:43

Ja dat zeggen mensen ongetwijfeld over iedereen, maar dat idee heb ik bij hem totaal niet.

9 november 2023 om 09:57

Gijpie is gewoon liefhebber. En het zou hem aan zijn reet roesten wat anderen denken.

3 of 4 jr is wel heel overdreven. Zodra het overgrote deel van de aankopen hun draai hebben gevonden in de loop van het seizoen en een goeie trainer komende zomer wordt aangesteld zou Ajax gewoon weer mee kunnen doen om de bovenste plekken volgend seizoen.

9 november 2023 om 10:17

Inderdaad. En vaak is het ook een kwestie van pech/geluk.

Ajax heeft verloren van psv en Feyenoord. Maar was gelijkwaardig aan feyenoord en tegen psv was ajax de eerste helft beter en psv de tweede. Dus die verliezen waren erg geflatteerd en met wat geluk heb je 6 punten meer, concurrenten elk 3 punten minder en zegt iedereen dat het wel goed komt omdat ajax tegen de concurrenten al heeft gewonnen. Nu praat iedereen andersom.

Ook had Ajax pech met stein. Akpom niet willen gebruiken, ramaj niet willen opstellen. Salah-edine laten spelen die kostbare punten heeft gekost.

Met Bergwijn, Brobbey/akpom, berghuis heb je gewoon een uitstekende aanval. Misschien wel de beste vd eredivisie. Vd boomen is gewoon uitstekend. Sosa en Sulato zijn internationals van een vd beste landen ter wereld. Komen weer een aantal talenten door uit de jeugd zoals Hlynnson, vos, hato, Martha, Godts.

Met gorter, bergwijn, vd Boomen, brobbey, Taylor, vos, Hato, Martha, Rensch, Heeft ajax een hoop eigen nederlandse jeugd in de selectie. Ook goed.

Met een goede trainer die vertrouwen geeft aan de spelers en die de juiste opstelling/tactiek maakt heb je gewoon een team staan dat (als het seizoen nu zou starten) gewoon mee strijdt om het kampioenschap.

Het is niet goed natuurlijk, maar uiteindelijk wel een vertekend beeld die laatste plaats. Je had 2 wedstrijden minder gespeeld, waarvan RKC nog een paar minuten met een voorsprong en Volendam waar je inmiddels van hebt gewonnen. Dan sta je in een keer 7de. Niet goed, maar ook weer niet zo dramatisch

9 november 2023 om 16:09

Dit dus, helemaal mee eens, word ook mega opgeblazen.

Het argument dan Overmars groter wordt gemaakt is ook pure onzin. Zie wat er bij Antwerp gebeurd, is dat ook toeval na zijn komst?

Het was echt niet zo simpel van paar goede aankopen, nee het is beleid wegzetten en de juiste risico's durven nemen. Geluk zit er zeker bij, maar dat is dus bij elke club en team. Zo kan je bij Fey ook zeggen dat ze geluk hebben dan Gimenez zo is doorgegroeid etc.

9 november 2023 om 16:41

Pelle was ttt ook een schot in de roos, maar Kazim een enorme mispeer. Guidetti weer de held, en dan Kramer weer als schlemiel. You win some, you lose some. In de huidige wereld (of in de wereld van Ajax) kost een mispeer je alleen vele miljoenen. Maar een geluksschot levert het ook weer op. Dat is wel een beetje het voetbal.

Net als al die verhalen van grote spelers (messi tot Ronaldinho) die uiteindelijk zijn afgekeurd bij clubs (volgens mij zlefs nederlandse clubs) die het later toch wel bleken te kunnen. Ken beuren

Whahaha Gijp die zegt dat hij geen voorkeur heeft. Wat een giller. Deze clown kunnen we echt niet meer serieus nemen. Maar goed lekker elke avond lachen om een man die het water uit komt lopen met enorme piemel. Dat is het niveau daar aan tafel. :

9 november 2023 om 16:41

Wat is zijn clubvoorkeur dan? Als jij het blijkbaar zo goed weet

Ach gijpie, de wens is de vader van de gedachte...
Ajax heeft echt geen vier jaar nodig om weer terug te komen. Ook die 18e plaats was natuurlijk nogal vertekenend als je ook nog eens twee wedstrijden minder gespeeld hebt. Als deze gelijk met de anderen waren afgewerkt hadden ze nooit 18e gestaan.
Ik denk eerlijk gezegd dat het elftal dat ze nu hebben zelfs mee had kunnen doen om de eerste drie plekken als de nieuwe spelers wat eerder waren gehaald en we een coach met een logische opstelling hadden gehad...

Het kan 3 of 4 jaar duren. Maar je kunt ook 1 goed transfer window hebben waardoor alles op zijn plaats valt.

Dit gaat geen 3 of 4 jaar duren. Het zal mij niks verbazen als Ajax volgend seizoen gewoon weer meedoet bovenin. Maar dit gaat alleen gebeuren als ze beleidsbepalers halen die knopen durven door te hakken. Selectie op de schop gooien en spelers die niet presteren wegdoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren