Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez heeft nu al grote twijfels: ‘Als dit je belangrijkste aankoop is...'

Laatste update:

Kenneth Perez is nog niet onder de indruk van de aankopen bij Feyenoord, zo vertelde hij maandagavond in Voetbalpraat. De Rotterdammers zijn met een valse start begonnen aan het nieuwe voetbalseizoen en wisten zowel van Fortuna Sittard (0-0) als Sparta Rotterdam (2-2) niet te winnen. Calvin Stengs en Ramiz Zerrouki moeten het vooral ontgelden, maar ook Thomas van den Belt overtuigt nog niet bij het journaille.

Perez is van mening dat Stengs 'ontzettend goed kan voetballen'. "Maar als dit je belangrijkste aankoop is... Je belangrijkste aankoop moet een gamechanger zijn. Iemand die iets betekent voor je ploeg. Dat is Stengs niet. Ik denk dat hij fantastisch meevoetbalt als alles weer op rolletjes loopt. Dan laten we acties zien hoe goed hij kan voetballen. Maar het gaat erom wanneer je bij Sparta-uit in de problemen zit. Het gaat erom dat hij dán een vrije trap neemt of een actie inzet. Dat is voor mij een gamechanger die veel geld waard is. Dit vind ik heel veel geld voor een meeloopvoetballer."

Freek Jansen, ook aanwezig in het praatprogramma, is benieuwd hoe Stengs zich ontwikkelt. "In zijn tijd bij AZ was het ook soms heel wisselvallig. De ene wedstrijd was het goed, dan weer iets minder. Je hoopt bij hem te zien dat hij structureel het niveau van Feyenoord aankan. Dat is ook het vertrouwen van Feyenoord in hem. Je merkte gisteren (zondag, red.) ook; wat is nou zijn positie? Moet je hem als nummer 10 gebruiken of vanaf rechts laten spelen? Hij is wel een type speler die het op een gegeven moment moet laten zien. Hij heeft iets flegmatieks over zich heen. Het moet wel vallen."

Zerrouki
Sjoerd Mossou beoordeelt de transferzomer van Feyenoord tot dusver met een 6-. "Dat is nog net voldoende", lacht de journalist van het Algemeen Dagblad. "Maar je wordt er geen kampioen mee. Er zijn weinig verbeteringen. Er zitten geen spelers bij waarvan je zegt dat ze het niveau niet aankunnen, zo erg is het ook niet. Maar Zerrouki vind ik wel opvallend. Daar kun je je niet in vergissen. Je weet wat hij wel en niet kan. Nu komen ze tot de conclusie dat hij niet past in de mix op het middenveld. Dat is toch eigenlijk best gek?"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me toch ook wel heel lastig als je heel de zomer lang je frustratie hebt moeten opkroppen. Seizoen eindelijk weer begonnen zodat Perez kan spuien.

22 augustus 2023 om 07:25

Hij heeft toch gewoon gelijk.. Als Zerrouki en Stengs tot nu toe je belangrijkste aankopen zijn kan je nog niet spreken van een top zomer kwa transfers, beide zijn spelers die Feyenoord niet echt vooruit helpen is mijn mening

22 augustus 2023 om 07:59

Mwa, Zerrouki wordt door iedereen al afgeschreven, maar een 2e 6 was brood nodig. Goed voor Wieffer om concurrentie te hebben en om bij blessures een goede vervanger te hebben.
Stengs twijfel ik over, maar is multifunctioneel , afwachten of hij kan brengen wat hij vorig jaar bracht en of Slot hem verder kan ontwikkelen.
Ik had ook op meer vuurwerk gehoopt, maar vorig jaar kwam Hancko ook pas in de laatste week.
Her enige verschil is dat je vorig jaar met wat geluk de puntjes wel bij elkaar sprokkelde, maar toen liep het ook voor geen meter in het begin, daarom wordt nu alles negatief bekeken

22 augustus 2023 om 08:07

En als Feyenoord bijvoorbeeld Mansveld voor 7 miljoen had gehaald was iedereen lyrisch (zo las ik op FR12), terwijl nergens uit blijkt dat die beter is dan Zerrouki, maar "hij komt uit het buitenland en dus iig geen bord op schoot scouting"
Te simpel en dat alle analisten nu al conclusies trekken zegt ook wat over het niveau van de analisten.
Wacht nog een week

22 augustus 2023 om 08:58

Ik heb zelf niet zoveel vertrouwen in Zerrouki en Stengs en dat is puur gebasseerd op wat ze bij hun vorige clubs hebben laten zien, Zerrouki is een prima speler maar niet iemand die Feyenoord beter maakt, zelfde als Stengs, heel weinig rendement en een beetje een slappe zak.. Wie weet zijn het uiteindelijk wel voltreffers maar ik zie het nu nog niet

22 augustus 2023 om 09:22

Maar waarom dan niet in Zerrouki? Hij heeft het toch gewoon goed gedaan bij Twente? Alle twente supporters liepen met hem weg.
Afwachten of hij aanhaakt, maar dat is bij iedere aankoop.

22 augustus 2023 om 09:45

Voetbaldier
Ik vind v/d Vaart een vermakelijk mannetje, maar die zit meer dan de helft van de tijd onzin uit te kramen. Perez heeft het vaak wel bij het juiste eind wat mij betreft, maar heeft idd een wat negatieve insteek.
Als die 2 een kindje zouden krijgen heb je een leuke analist denk ik.

Ot:
Moet eerlijk bekennen dat ik het wel met Perez eens ben in deze. Zerrouki en Stengs zijn voor Feyenoord tot dit moment de grootste aankopen, maar stellen behoorlijk teleur. We moeten nog even geduld hebben voor we echt conclusies gaan trekken, maar tot nu toe ben ik totaal niet onder de indruk van beiden.

22 augustus 2023 om 10:26

@Fr010 omdat ik het idee/gevoel heb dat hij echt minder is dan Wieffer, vind het kwa niveau een gevalletje Timber, het zijn prima spelers maar niet de spelers die Feyenoord naar een ander niveau brengen

22 augustus 2023 om 10:28

@fr010frdam

Probleem is dat je voor Zerrouki vrij veel geld heb betaald en Mannsverk (ik denk dat je daar op doelt) voor minder dan de helft van Zerrouki's bedrag had kunnen halen. Tevens 4 jaar jonger (net 21) en heeft vrijwel direct Aursness taken zonder enige moeite overgenomen bij Molde. Nu krijg ik het gevoel dat je als trainer verplicht bent om Zerrouki vanwege het geld moet gaan laten spelen, terwijl je met Wieffer gewoon een uitstekende 6 hebt.

22 augustus 2023 om 12:40

Mansveld zou een vv zijn voor kokcu, zer is een vv voor een basisspeler.
Mag hopen dat je dat verschil wel weeet en snapt?

22 augustus 2023 om 07:33

@Westend kunnen we ook over jou zeggen. Oh nee, jij hebt de hele zomer gewoon kunnen blijven klagen over Perez. Naar mijn mening heeft Perez zeker wat Stengs betreft helemaal gelijk. Een speler waar Feyenoord nu dat bedrag voor neerlegt moet het verschil maken in wedstrijden waar je dat nodig hebt. Dat heeft Stengs in zijn carrière nog nooit gedaan.

22 augustus 2023 om 13:04

Je kan dat over mij zeggen, maar ik ben niet zo zuur hoor. Even een greep aan de teksten van Perez van alleen het afgelopen weekend:

Kenneth Perez is nog niet onder de indruk van de grote aankopen van Feyenoord
Kenneth Perez schrikt zich rot: 'hij gelooft niet dat hij bij Ajax speelt, nul zelfvertrouwen!
Kenneth Perez plaatst kanttekening bij 'de beste aankoop van Ajax'
Perez over Psv'er: "hij schiet van vierde klasse- naar CL-niveau"
Kenneth Perez schrikt van niveau Feyenoorder: ‘Hij is niet vooruit te branden!’

Hij kan best gelijk hebben (als je maar vaak genoeg iets roept heb je vast een keer gelijk), maar het is louter negatief. Hij heeft dan weer geen clubvoorkeur lijkt het (want niemand kan het goed doen).

22 augustus 2023 om 07:51

Hij heeft toch gewoon gelijk? Feyenoord draait nog niet echt lekker en de aankopen zijn daarin wel een factor. Je hoeft natuurlijk niet allemaal potentiële sterkhouders te kopen, maar een jongen als Stengs haal je niet in de hoop dat hij meevoetbalt. Dat zijn leuke breedte-aankopen. Althans, dat zou hij moeten zijn. Feyenoord heeft nog wel twee aankopen nodig en dat moeten wel jongens zijn die een wedstrijd kunnen kantelen.

22 augustus 2023 om 08:04

Stengs komt er wel. Ben het eerder eens met Mossou, tis gewoon 8 miljoen door het rioolputje spoelen en nu geld tekort komen voor een 8. Zei vorig seizoen al dat Zerrouki het niveau niet aankan en dat blijf ik herhalen totdat hij het tegendeel bewijst en dan zou ik dat ook eerlijk toegegeven. Hopelijk dat die jongen nog een grote stap kan zetten, maar ben er bang voor. Heb in van der Belt nog meer vertrouwen.

22 augustus 2023 om 08:18

Waar haal je vandaan dat er geen geld is voor een 8? Daarbij is Timber vorig jaar al gehaald voor die positie. Die kan er gewoon spelen.
Ook hebben Zerrouki en Wieffer vroeger ook een middenveld gevormd. Dat iedereen in paniek schiet na wedstrijden wil niet zeggen dat het er niet in zit. En als je ze dan toch niet naast elkaar ziet spelen, dan is het nog steeds prima om 2 kwalitatief goede spelers te hebben voor de 6 positie

22 augustus 2023 om 08:30

Omdat er ook nog een 10 en 11 gehaald moet worden. Daarbij heeft Timber mij nog niet weten te overtuigen.

Bij welke club hebben Zerrouki en Wieffer een middenveld gevormd? Bij Twente tijdens de trainingspartijtjes.

Paniek is wat anders dan constateren dat je geld hebt weggegooid.

22 augustus 2023 om 09:48

"ook hebben Zerrouki en Wieffer vroeger ook een middenveld gevormd. "
Dit klopt.....en toen liep het ook al voor geen meter.

We hebben nu een beetje hetzelfde probleem op het middenveld als we vorig jaar hadden voor Wieffer ging spelen. Toen stonden Kokcu en Timber naast elkaar wat voor geen meter liep omdat ze elkaar niet op de juiste vlakken aanvullen. Dit is nu dezelfde situatie met Zerrouki en Wieffer naast elkaar, die vullen elkaar in niets aan. Imo moet Timber dan ook altijd spelen.....maar die laat ook echt nog heel erg weinig zien. Een goeie vervanger voor Kokcu is er nooit gekomen en zal ook niet komen. Daarbij loopt het op 10 ook niet. Slot zal nog aardig moeten puzzelen voor hij hier iets van kan maken.

22 augustus 2023 om 16:18

@4fredondo - Mossou stelt niet dat Zerrouki het niveau niet aankan, maar dat hij niet past in wat Feyenoord zoekt. Daar ben ik het wel mee eens. Als je met twee controleurs speelt zoals bijvoorbeeld Zerrouki en Wieffer, heb je veel beweging nodig voor hen en op de flanken. Speel je niet op die manier, dan kun je slechts 1 van die twee opstellen.

Bij FC Twente werkte het, omdat ze met Smal en Brenet twee backs hebben die continu gaan en met Cerny en Misidjan twee buitenspelers hadden die onvoorspelbaar zijn en beiden ook veel in beweging waren. Dan heb je dus controleurs nodig die aan de bal redelijk zijn en veel gaten dichtlopen.

Ik denk dus dat Slot zich inderdaad (zoals Mossou stelt) verkeken had in wat Zerrouki juist heel goed kan en juist niet zo goed kan. Zerrouki gaat het tempo niet versnellen en het middenveld ook niet van creativiteit of scorend vermogen voorzien. Zerrouki kan het spel goed openen, is aardig in het positiespel, maakt veel meters en haalt veel ballen weg.

22 augustus 2023 om 12:38

Wat is dat toch altijd hier dat elke kritiek , wat gewoon terecht is moet een frustratie zijn van een journalist tegen een bepaalde club.
Zo zielig gedrag.

Mijn persoonlijke mening: Ajax en Feyenoord hebben een mindere transferzomer dan PSV tot nu toe.

Bij Ajax lijken Sutalo, vd Boomen en Tahirovic de goede spelers te zijn, bij Feyenoord zie ik op dit moment nog niemand al heb ik goede hoop op Stengs en Ueda maar de laatste is slechts backup.

Bij PSV zie je dat Lang gelijk impact maakt maar heb ik ook hoge verwachtingen van Tillman, Schouten en straks ook Dest. Dest is een typische Bosz voetballer.

22 augustus 2023 om 07:33

Weet je wat ik altijd zo grappig vind.. Wij halen vdBoomen transfervrij van Toulouse, heel NL vind het matig want de nr.13 van Frankrijk.. Psv legt 12 miljoen neer voor Schouten die speelt bij Bologna, ook bepaald geen hoogvlieger en dat is dan een geweldige top aankoop

22 augustus 2023 om 07:39

Ja zo gaat dat. En mensen menen al te weten dat het matige aankopen zijn voor ze ook maar een paar wedstrijden hebben gezien.

22 augustus 2023 om 07:41

Wie zegt dat mensen dat dan baseren op de competitie, dat staat er bij mij echt los van. Ik vind het zelf nog veel te vroeg om te beoordelen, maar mijn verwachting is dat Schouten veel meer zal overtuigen.

22 augustus 2023 om 07:44

Schouten zal ook wel moeten gaan overtuigen want die is 12x zo duur als vdBoomen, ik vind het serieus geld voor iemand die 2 jaar geleden nog bij Excelsior speelde.. Mocht vdBoomen uiteindelijk tegenvallen heeft het niet veel gekost

22 augustus 2023 om 07:50

12≠0*12

22 augustus 2023 om 08:03

Newflash moetnogtanken, transfervrij is natuurlijk niet hellemaal gratis

22 augustus 2023 om 08:11

Heel NL vindt van den Boonen matig omdat deze jongen tot zijn 26 nooit ergens potten heeft kunnen breken. Niet goed genoeg in de jeugd van je eigen favoriete club, niet bij de lagere eredivisie bvo's en tot een jaar geleden niet in het buitenland. En nu is het de redder van Ajax. En misschien doet hij het fantastisch, wat wij hadden met Aursnes en Wieffer en is het gewoon een laatbloeier.

Schouten daarentegen is sinds zijn overgang naar Italie in verband gebracht met Oranje en dat topclubs hebben liggen slapen, vooral Feyenoord. Had PSV Spierings gehaald, dan had je recht van spreken als deze speler als topaankoop werd gezien.

22 augustus 2023 om 08:16

Van den Boomen is ook meerdere malen genoemd bij Oranje, dat zegt dus niks.

22 augustus 2023 om 08:32

Pas nadat Toulouse de beker won en Psv interesse toonden in beide spelers (de interesse van Ajax was niet bekend). Toen had Schouten zijn debuut al gemaakt.

22 augustus 2023 om 09:00

4fredondo, wie zegt dat vdBoomen als grote klapper is binnengehaald? Die pakken ze er transfervrij bij in de hoop dat hij het goed gaat doen, ik snap daarom wel dat Ajax hem er bij heeft genomen.. Ik heb niet het idee dat hij is binnen gehaald als de verlosser van het middenveld

22 augustus 2023 om 10:00

Over het algemeen zijn de reacties van Ajacieden alsof een verloren godenzoon is teruggekeerd in Amsterdam.

Je zegt het min of meer zelf, als PSV hem zou hebben gehaald was het een topaankoop en nu een versterking van de nr.13 van Frankrijk.

Als van den Boonen 20 was geweest en je betaald er 15 miljoen voor, dan heeft de zelfde speler een stempel toptalent. Nu niet, omdat hij tot zijn 26 niks heeft laten zien. Schouten moet zich ook maar eerst zien te bewijzen.

Had Ajax Koopmeinders gehaald en dat Braziliaanse supertalent wat nu naar Roma gaat, dan wordt er totaal anders gesproken. Dan heeft Ajax een toptransferzomer gehad icm Sutalo en weer de gedoodverfde titelfavoriet. Nu is PSV dat.

22 augustus 2023 om 16:29

@4fredondo - Ik begrijp Kokkieafca0341 wel. De beeldvorming speelt vaak wel een grote rol hoor. Nu ook met PSV. Men gaat ook wel voorbij aan waar de ploegen vandaan komen.

PSV werd weliswaar tweede, maar kwam kwalitatief wel van ver. Gakpo, Madueke, Simons, Branthwaite en in mindere mate Gutierrez; daarmee lever je veel kwaliteit in. Men vergeet bij PSV momenteel wel dat die verdediging nog zo lek als een mandje is. Als ze dat niet oplossen deze zomer, gaan ze daar geheid problemen mee krijgen. Enkel het kaliber Rangers straft dat al eerder af dan bijvoorbeeld een Sturm Graz.

Ajax had al wel kwaliteit, maar is door aankopen en vertrekkende spelers nogal ontregeld met betrekking tot balans. Daardoor haalt het nu spelers waarvan je niet helemaal weet hoe ze het gaan doen. Het is dan ook onmogelijk om nu al conclusies over Ajax te trekken.

Feyenoord daarentegen heeft vooral ingeleverd met het vertrek van Kokcu en dat middenveld is nu ontregeld. Dat kan door slechts 1 aankoop alweer veranderen en als we de verhalen over die Kroaat moeten geloven, is hij beter dan wat ze nu op de flanken hebben. Feyenoord is ook niet heel makkelijk in te schatten, maar ik verwacht dat ze er na de transferperiode niet echt zwakker op zijn geworden over het geheel gezien. Het is ook een kwestie van tijd tot dat middenveld een juiste formule heeft.

Ik kan er eigenlijk nog niet wijzer op worden, de topclubs. Het kan weleens een spannend seizoen worden, want alle drie hebben ze sterke en zwakke punten die je punten gaan kosten. Wel denk ik dat zij de top 3 uit gaan maken, maar ik kan niet zeggen wie er kampioen gaat worden en wie af gaat haken voor het laatste deel van de competitie.

22 augustus 2023 om 07:36

Lang kan zeker goed voetballen…maar een heel seizoen is erg lang voor Lang. ;-)

22 augustus 2023 om 07:36

Ik vind het heel voorbarig om te zeggen. Ajax heeft zich ook sterk ingekocht. Al vind ik het op de een of andere manier wel een vreemdelingen legioen worden. Het is nergens op gebaseerd maar zo voelt het wel, er zijn geen spelers meer over die er jaren hebben gezeten.

22 augustus 2023 om 07:42

Moet dat dan? Tijden vervliegen, je moet af en toe gewoon helemaal opnieuw beginnen. En je kan niet over vreemdelingen legioen beginnen als Klaassen, Brobbey, Branco (jeugd) Hato, Rensch en ga zo maar door spelen. Berghuis alweer z’n 3e seizoen, bergwijn eigen jeugd…

22 augustus 2023 om 07:47

Ik maak mij er niet zo druk om waar spelers vandaan komen, tuurlijk zie ik het liefste alleen maar NL spelers maar die vijver is en krap en over het algemeen erg duur.. Reijnders gaat al voor 20+ miljoen weg bijvoorbeeld, daar is niet aan te beginnen

22 augustus 2023 om 07:54

Er is al vaker geschreven dat Ajax afgelopen weken met de meeste eigen jeugdspelers speelden van de top 3. Dus je mening is gebaseerd op gevoel

22 augustus 2023 om 07:59

@G-shockJe roept maar wat:HatoTaylorBrobbeyRenschKlaassenSalah edineFitz jimAxel dongenGodtsRasmussenAertsenBergwijn speelde ajax jeugdBoomen. JeugdWijndal uit de buurtBerghuis en pasveer ook Nl en geen vreemdelingen

22 augustus 2023 om 08:15

Je kunt beter stellen dat de eigen jeugd gewoon niet goed genoeg lijkt. Rensch kan het niveau van Ajax echt niet aan en Brobbey is geen echte afmaker gebleken tot nu toe. Dan noem je nog een Klaassen die de meeste Ajacieden liever niet meer in de basis zien, aangezien z'n voetballende kwaliteiten steeds minder worden. Hato is de enige in je rijtje waar je als Ajacied echt trots op kunt zijn denk ik. Natuurlijk hebben ze nog meer eigen jeugd in het team, maar het loopt niet echt over van kwaliteit op dit moment.

22 augustus 2023 om 08:18

@Verrie hij spreekt over een gevoel dat nergens op gebaseerd is. Hoe kun jij dan zeggen dat hij maar wat roept? Gevoel =gevoel. En ik begrijp hem en heb een vergelijkbaar gevoel. De cijfers geven idd aan dat het allemaal qua aantallen wel mee valt maar mijn zoon heeft voor het eerst in jaren geen spelers naam op z’n shirt. Dat komt omdat er nu geen spelers zijn die een speciaal gevoel hebben opgewekt. Daar hoef je niet eens lang voor bij AJAX te spelen. Tagliafico, De Ligt, Nouri en Tadic hadden dit bv wel al heel snel. Berghuis, Bergwijn, Rensch enz hebben dit bv helemaal (nog) niet. Alleen Alvarez had dit, maar die ging waarschijnlijk toch weg en Hato heeft dit nu al een beetje maar dat is nog erg pril. Wellicht kun je het beter omschrijven als een speler waar je extra “trots” op bent dat die voor jou club speelt.

22 augustus 2023 om 10:45

Ja als je van de Boomen die na 9 jaar geleden te zijn vertrokken voor het eerst in het grote Ajax speelt, Bergwijn van 32 miljoen en Brobbey van 18 miljoen daar toe gaat rekenen gaat het hard ja.

22 augustus 2023 om 08:18

Bijzonder hoe je jouw mening baseert op VERWACHTINGEN van jouzelf, je hebt die 3 die je noemt bij PSV nog geen 1 eredivisie wedstrijd zien spelen, en toch weet je stellen dat PSV de beste aankopen heeft gedaan 😅

22 augustus 2023 om 15:16

Een mening baseer je op je eigen verwachtingen, dat klinkt mij volkomen logisch in de ren.

Ik neem aan dat jij Noa Lang, Dest en Schouten ook kent? Ik namelijk ook en mijn Mening is dat dit goede aan kopen zijn.

22 augustus 2023 om 10:21

Mwhah. Dat zie ik anders.
Feyenoord duidelijk de minste transferperiode. Al was het de trainer was degene die het succes maakte, de spelers waren natuurlijk al niet super goed.

Psv heeft ‘geconsolideerd’ en lijkt tot nu toe niet beter uit de transferperiode te zijn gekomen dan dat ze erin gingen.
Simons was vorig jaar heel vaak de speler die psv punten op leverde of het tij van punt verlies wist te keren. Zonder Simons stelde het weinig voor.
Nu is Simons weg. Lang ervoor terug, al speet hij anders. Lang deed het uitstekend in België maar is waarschijnlijk toch bet lichter dan Simons.
Verder een paar belangrijke geleende spelers weer weg wat een gat laat.
Komt dan. Dest voor terug. Een goede speler, maar wel verdedigend risicovol.
En Schouten kan goed uitpakken, maar heeft ook nog niet op hoog niveau gespeeld bij een club. Dus afwachten wat hik gaat brengen.
Dus in totaal wordt psv er nu nog niet veel beter van.

Ajax had een ramp jaar met veel slecht spelende spelers.

Een aantal spelers zijn weg, waaronder een topper als Timber. Maar Ajax heeft ook goed ingekocht. Vd Boomen heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt. Afwachten hoe goed, maar was gratis.
Tahirovic staat meteen goed. Sutalo moet een goede speler zijn. Medic is een goede back up.
Een talentvolle keeper erbij.
Talentvolle amc erbij die veel kan gaan brengen. Een nieuwe spits die de Championship aan gort schoot.
Nieuwe LB wat hard nodig was, want wij da voldoet niet.
Ook een nieuwe RB want Sanchez voldoet niet en Rensch is er nog niet.
Ajax zal het team moeten laten wennen, dus zal niet meteen een geoliede machine zijn. Dan de vraag of ze er veel beter voor staan dan vorig jaar. Maar Ajax heeft duidelijk stappen gezet, goede gerichte aankopen ook toekomstgericht.

Aankoop zerrouki snap ik dan ook niet. Wat Moussou zegt: je weet wat die jongen kan. Maar vervolgens Wieffer en Zerrouki naast elkaar zetten en je backs hetzelfde laten spelen. Dat is tactische onkunde en slecht transferbeleid. Nu heb je een jongen van 8 miljoen en een salaris van een miljoen op de bank zitten, al zie ik Wieffer daar ook nog wel eens belanden als het zo blijft gaan.

22 augustus 2023 om 07:47

Lijkt mij een goede vraag voor Slot tijdens de persconferentie. Slot wou Zerrouki hoe dan ook. Net zoals hij zo graag stengs wou. Slot kan beter de transfers overlaten aan anderen.

22 augustus 2023 om 07:59

Hij kreeg die vraag tijdens de persco na afloop van Sparta - Feyenoord en toen zei hij dat hij nog altijd geloofd dat Zerrouki en Wieffer naast elkaar kunnen spelen, ‘maar dat dit ook afhangt van hoe de andere spelers op het veld zijn tactiek dan invullen’.

22 augustus 2023 om 08:01

@arsenal, aannames, misschien stonden ze ook op de nr 1 bij de scouting. Statistieken van Zerrouki waren goed genoeg

22 augustus 2023 om 08:04

Zanazanyan,

Als hij het zegt, schijnbaar niet vol overtuigd omdat die het tegen Sparta alweer anders inrichtte.

FR010FRDAM,

Tja, ja net zoals met stengs, Idrissi, Alireza. Ook allemaal aannames hè

22 augustus 2023 om 08:10

Zerrouki en Wieffer samen kan ook wel, maar dan heb je creatieve backs nodig die wat anders doen dan langs de zijlijn rennen. Je backs moet ook voor een deel spelmaker zijn, dan sta je verdedigend heel solide en is het mogelijk om hoog druk te zetten en er voetballend altijd uit te komen.

22 augustus 2023 om 09:40

Wat versta je onder creatieve backs dan? Want Hartman en Geertruida zijn voor backs uitstekende voetballers in mijn optiek.

22 augustus 2023 om 09:41



Precies, Slot denkt in koppeltjes en complementaire spelers. Daarom speelde Alireza met Geertruida als RB. Als Nieuwkop speelt zal Stengs RV spelen of een andere speler die meer naar binnen speelt. In de CL is het niet verkeerd om met Zerrouki en Wieffer te spelen, mits ze hun niveau halen. Enige wat nu echt ontbreekt op het middenveld is iemand die de ballen altijd naar voren speelt. Zoals Kokcu, die absurd veel progressive passes had vorig seizoen. Zerrouki had er bij Twente ook veel dus die moet dat ook echt wel kunnen. Bij Stengs weet ik het niet, vooralsnog ziet dat er nog niet goed uit.

22 augustus 2023 om 08:26

Het is gewoon zonde. Zerrouki is overigens een goede speler. Alleen dat Slot hem per se wilde halen is gewoon vervelend. Met stengs en zerrouki heb je ong 14 mln uitgegeven. Voor dat bedrag had je een goede gamechanger kunnen halen. Maar goed Perez is er altijd om te klagen. Hij vond dat niemand goed genoeg is om Kokcu te vervangen, maar vorige jaar zat hij hem elke wedstrijd af te zeiken.

22 augustus 2023 om 09:37

Ja, ik vind Perez een goede analist. Maar dat gezeur op Kokcu snapte ik op het eind niet meer. Die jongen droeg het elftal (zo blijkt nu ook wel).

22 augustus 2023 om 09:43

Ik denk dat niemand tegen de komst van Zerrouki had geweest indien we hem gewoon als backup voor Wieffer hadden gehaald voor een miljoen of vier a vijf. Die jongen is gewoon het slachtoffer van zijn prijskaartje en de onhandige samenstelling op het middenveld. Dat was namelijk vanaf het begin de grote zorg onder Feyenoorders: voor die prijs gaat hij niet banken dus komt hij naast Wieffer te staan, hoé dan?!

Wieffer óf Zerrouki, simpel zat. Je speelt genoeg wedstrijden en je hebt op iedere positie gewoon dubbele bezetting nodig, laat ze het maar uitvechten wie er in de basis hoort.

22 augustus 2023 om 09:55



Helemaal mee eens.

Konden ze beter niet Chavez halen destijds?
Wat ik trouwens ook jammer vind, nu hebben ze van den Belt gehaald. Daarvoor had je gewoon 2 talenten staan (die potentieel misschien meer te bieden hebben Milambo en Zechiel).

Dit is ook met Sauer. Je hebt al een goede talentvolle speler waarom maak je daar weinig gebruik van.

Ik weet dat Slot voor Hartman stond. Alleen met die Bjorkan erbij vond ik het ook onnodige move.

Wat een gezeur van al die zogenaamde analisten. Zijn twee wedstrijden onderweg alle ploegen zijn nog zoekende . Speelde hij zelf de pannen van dak als bij een nieuwe ploeg kwam spelen. De ene speler zich sneller aan passen dan de andere. Geeft de spelers een beetje tijd om zich aan te passen.

Misschien mis ik iets hoor, maar Zerrouki heeft dit seizoen pas 20 minuten gespeeld toch? Is ie al mislukt? Ik denk ook niet dat je hem samen met Wieffer als blok neer moet zetten, maar geeft het ff tijd. Misschien nog 20 minuten oid.

22 augustus 2023 om 10:55

Zerrouki heeft in de JC schaal toch gewoon een hele wedstrijd gespeeld? In die pot was goed te zien dat hij en Wieffer samen niet echt werkt in mijn ogen, en die van vele anderen.

22 augustus 2023 om 11:34

Ja maar we hebben de JC schaal verloren en als je verliest is het een oefenwedstrijdje en telt het niet



Vuurwerk zit meestal aan het eind van de transferperiode voor Feyenoord. Er schijnt volgens 1908 nog steeds contact met Gremio te zijn over Bitello, maar waarschijnlijk moet er eerst verkocht worden (waarschijnlijk Geertruida). Van vd Belt zal net als Wieffer een half jaar nodig hebben om aan te kunnen haken (al verwacht ik dat ie het niet redt). Stengs moet echt nog veel fitter worden, die hobbelt nu wat mee maar was bij Antwerp de aanjager bij het druk zetten en veroverde ook veel ballen.

Zerrouki & Stengs had ik je al lang kunnen vertellen.

Zerrouki en Wieffer zjin te veel hetzelfde in mijn ogen. Als je Kokcu in principe vervangt met Zerrouki, dan ga je er flink op achteruit.
Qua voetballend vermogen en creativiteit, maar ook qua rendement... Zerrouki is een goede CVM, maar die hadden ze al met Wieffer... En ja, ze spelen wellicht ook vaker als ''8'' maar zowel Wieffer als Zerrouki dicht ik niet de aanvallende kwaliteiten toe van een echte 8.

Stengs is altijd al een slapjanus geweest. Mist snelheid, explosiviteit en rendement voor de flank. Voor de 10 vind ik hem te vaak ondersneeuwen en ook fysiek zo nu en dan het afleggen...

Ben nog niet onder de indruk, al hoop ik dat Feyenoord er nog wel wat bij haalt en vooral dat ze Geertruida ook kunnen behouden Dan kan het wel eens een leuk en spannend jaar worden in de Eredivisie met relatief gelijkwaardige teams van Ajax, PSV en Feyenoord.

Dat flegmatieke, nonchalante en gemakzuchtige zit nu eenmaal gebeiteld in het gros van de doorsnee Nederlandse speler. En dat wordt vooral zichtbaar wanneer je jongens uit Latijns Amerika hier aan het werk ziet. Worden ook meestal de meest populaire spelers bij een club. Noem ze maar op, en een reactie is bijna altijd positief. Ook als het voetbal minder is, wordt toch de mentaliteit geprezen. Wij hebben weinig spelers ala Davids rondlopen. Al weet ik ook wel dat Stengs een heel andere, creatieve speler is. En die willen nog wel eens wat flegmatiek overkomen. Maar ik zie bij veel te veel, vooral jonge spelers een grondhouding waar ik maar moeilijk tegen kan. Maar ja, terug naar in de tijd met spelers als b.v. Suurbier, Israël, Lazeroms, Neeskens, van Hanegem, lukt niet zonder tijdmachine;-))).

Ben benieuwd wat Feyenoord doet als het nog een extreem bod op Wieffer krijgt. 15 miljoen van Lazio is afgeslagen, maar als er iemand 20 neerlegt dan moet je toch wel? Iedereen ziet dat Wieffer-Zerrouki samen niet werkt en om er dan eentje op de bank te zetten voor dat geld… Koop dan een echt goede #8, die er wel naast kan spelen. Stengs kan dan gewoon op 10 of rechtsbuiten waar die beter is, al zie ik hem uiteindelijk op de bank belanden.

Ook Geertruida zie ik nog wel vertrekken, en dat is m gegund. Maar ook die 30 miljoen kan Feyenoord niet laten lopen. Met Nino (overigens bij de Braziliaanse selectie) een uitstekende vervanger in beeld. Nieuwkoop-Nino-Hancko-Hartman is gewoon een goede verdediging, met Kasanwirjo, Trauner, Beelen, Hendriks en Lopez als back-ups.


Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren