Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Paris Saint-Germain neemt rigoureus besluit inzake Kylian Mbappé’

Laatste update:

Kylian Mbappé gaat niet deelnemen aan de openingswedstrijd van het Ligue 1-seizoen van Paris Saint-Germain, zo meldt het Franse L’Équipe. De 24-jarige aanvaller traint al langere tijd apart van de groep en hoeft voorlopig niet te rekenen op speeltijd bij PSG. De regerend landskampioen van Frankrijk speelt zaterdagavond de eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen FC Lorient. Het uitsluiten van Mbappé vormt een nieuw hoofdstuk in het machtsspel tussen de sterspeler en de clubleiding. PSG wil een transfervrij vertrek van de Franse aanvaller, die in Parijs tot medio 2024 vastligt, koste wat het kost voorkomen.

Real Madrid hoopt Mbappé nog altijd los te weken bij PSG, dat de rechtspoot juist langer wil binden. De zeventigvoudig international van les Bleus weigert tot op heden om zijn contract in Parijs te verlengen en ziet een transfervrij vertrek naar de Koninklijke volgende zomer wel zitten. Op die manier zal Mbappé een nog sterkere onderhandelingspositie hebben wat betreft zijn persoonlijke voorwaarden. PSG laat dat echter niet zomaar gebeuren en neemt nu dus een nieuw besluit: Mbappé zal voorlopig niet aansluiten bij de wedstrijdselectie van trainer Luis Enrique.

Vorige week kwam het Spaanse Marca met het nieuws dat PSG momenteel maar liefst 250 miljoen euro vraagt voor Mbappé. Daarmee zou de Franse sterspeler in één klap de duurste speler ooit worden. Dat record staat nu nog op naam van Neymar, die voor 222 miljoen euro de overstap maakte van FC Barcelona naar les Parisiens. Vanwege het forse prijskaartje zou Real liever nog een jaar wachten, waarna Mbappé transfervrij naar Madrid kan trekken. De Spaanse recordkampioen verwacht tevens dat PSG de exorbitante vraagprijs in de komende weken wellicht gaat laten dalen, aangezien een transfervrij vertrek uitgesloten is vanuit de clubleiding van de Parijzenaren.

De bezoekers van de wedstrijd tussen PSG en Lorient komen er in ieder geval bedrogen uit, daar Mbappé niet van de partij zal zijn. Na het missen van de internationale tour door Azië traint de Fransman maandag nog altijd apart van de groep, samen met onder meer Julian Draxler, Georginio Wijnaldum en Leandro Paredes. Mbappé is momenteel persona non grata in Parijs en het blijft afwachten of hij na 31 augustus nog speler van PSG is. De pijlsnelle aanvaller zal moeten hopen dat PSG overeenkomt met Real over een transfersom, of een pijnlijk einde van zijn tijdperk in Het Parc des Princes tegemoet gaan.

Moet Paris Saint-Germain de ontevreden Mbappé deze zomer verkopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De huidige voetballers zijn gewoon geld wolven. Het sportieve aspect komt op de tweede plaats. Alles voor het geld en hoe meer hoe liever. Tijd om een vast gesteld loon voor profvoetballers in te stellen zodat het niet uitmaakt waar je speelt want het loon is overal hetzelfde.

7 augustus 2023 om 11:38

Best ironisch dat je dit zegt over een speler die een bedrag van 700 miljoen uit Saoedi-Arabië afgewezen heeft.

Sowieso snap ik dat nooit. Wat doe je dan met het overige geld in het voetbal? Het lijkt me namelijk het meest logisch dat dat geld naar de hoofdrolspelers van het voetbal gaat, de voetballers.

7 augustus 2023 om 11:41

Precies dat en het zijn ook de clubs die het geven. Altijd worden de spelers als geldwolven bestempeld, maar als ik elders laten we zeggen 2/3x zoveel kan verdienen zal ik het ook wel doen.

7 augustus 2023 om 11:46

En het is geen liefdadigheid die miljoenen die ze krijgen. Die krijgen ze omdat ze dat de clubs ook meestal opleveren. Simpelweg hoe de markt werkt en alleen maar goed. De reden dat spelers zoveel geld krijgen is, omdat er ook ontiegelijk veel geld in de voetbalwereld omgaat. Liever dat de spelers op het veld dat ook terugkrijgen in de vorm van een goed salaris in plaats van dat het met name in de zakken van rijke aandeelhouders gaat oid.

7 augustus 2023 om 11:51

Zooo naief, dat is toch niemand, dat was een fabeltje!!

7 augustus 2023 om 11:54

Ik hoorde van iemand uit Saudi Arabië dat hij er kwa salaris wel uit was, echter wilde hij dan wel na een jaar transfervrij naar Madrid kunnen vertrekken. Dat wilde die club dan weer niet, zij wilde ern 2 jarig contract geben zodat ze in ieder geval nog een transfersom aan Madrid konden vragen. Hierop is de deal vervolgens afgeketst.

Buiten dat denk inderdaad ook dat dit niet zozeer om de centen gaat maar puur om het feit dat hij sportief gezien meer perspectief ziet bij Real Madrid

7 augustus 2023 om 11:58

De meeste betrouwbare bronnen hebben gemeld dat hij niet eens wilde onderhandelen met de Saoedi’s.

7 augustus 2023 om 12:00

Mbappe wil graag naar Madrid, maar wel een dik zakcentje hier aan overhouden.

Doordat hij blijft krijgt hij 80 miljoen loyaliteitsbonus van PSG (staat immers van in contract) en kan hij volgend seizoen transfervrij een contract tekenen bij Real Madrid waar hij waarschijnlijk een zeer dikke tekenbonus tegemoet kan zien.

Hij is 24 en nu al een van de best betaalde spelers in de europese competitie. Maar rupsje-nooit-genoeg wil graag minimaal hetzelfde verdienen.

Als het om sportieve prestaties ging, dan was hij allang vertrokken.

7 augustus 2023 om 12:04

Als het om geld ging en niet om sportieve prestaties dan zat hij nu al lang in Saoedi-Arabië.

7 augustus 2023 om 12:46

De reden dat er zo (belachelijk) veel geld in het voetbal omgaat is wel iets breder. Dit komt namelijk niet door de supporters op de tribune, maar door de belachelijke sponsorcontracten en televisie-contracten die er worden afgesloten. Dit wordt betaald door grote multinationals, die gewoon hun belasting ontduiken. Als we dat normaliseren, zullen de lonen voor voetballers ook weer meer richting het normale gaan. Maar zo lang we multinationals zonder problemen belasting laten ontduiken, blijft dit soort scheefgroei in stand.

On topic:
Het wordt wel lastig om in deze situatie de goeierik te vinden, of een erg inhalige voetballer met nare trekjes of een hele nare club gesponsord door ongelimiteerd geld. Fuck it, dan maar go Mbappe!

7 augustus 2023 om 13:43

En die sponsor en tv contracten komen weer door supporters die voetbal willen kijken dus uiteindelijk is de bron van het geld altijd de mensen die kijken.

7 augustus 2023 om 13:17

ik denk niet dat real hem meer loon wil geven dan psg dus gaat helemaal niet op dat hij weg wil om meer te verdienen

7 augustus 2023 om 18:13

ClckwrkOrang, heb jij hier bronnen van. Heb dit namelijk nergens gelezen. Wat ik heb gelezen van de meeste bronnen, Frans, Spaans en Saoedisch, is dat Mbappe niet eens wilde praten met Al-Hilal. Die boden hem juist wel een clausule dat hij in 2024 transfervrij mocht vertrekken.

7 augustus 2023 om 11:42

Ongekend domme reactie, loonwerking is prima. Daarnaast mogen mensen gerust kiezen voor geld, staan ze totaal vrij in. Niet iedereen hoeft z'n werk met passie uit te voeren.

7 augustus 2023 om 11:44

PSG is in dit geval toch de geldwolf? Zij willen veel geld voor hem vangen. Mbappe wil gewoon zijn contract uitdienen.

7 augustus 2023 om 11:53

Lees eens tussen de regels, mbappe wil vooral geld, was vorig jaar al bewezen

7 augustus 2023 om 12:12

Ja en ze hebben hem vorig jaar voor 2 jaar laten tekenen. PSG is gewoon kinderachtig, want ze hebben hem dat contract zelf aangeboden.

7 augustus 2023 om 11:47

Persoonlijk vind ik dat er een vast gesteld loon moet komen op (vul hier baan van droadnagel in), als hij nu nog een overstap maakt waar hij meer loon kan verdienen is het echt een geldwolf namelijk.

7 augustus 2023 om 11:50

heel makkelijk gezegd, verplaats je eens in zijn schoenen. Hij dacht (denk ik) de CL te kunnen winnen met PSG, na de afgelopen seizoenen is hij er denk ik van overtuigd dat het niet gaat lukken met Psg.

Hij heeft een contract en heeft het volste recht om dat niet te verlengen. Waarom is hij dan opeens een geldwolf? Hij weet dat als hij betekent, ze hem zeker niet laten gaan de komende jaren. Hij wil denk ik niet 1x maar meerdere keren de CL winnen.

Hij is de beste speler ter wereld dus ik snap zeker dat hij daar weg wil. Dit is ook het beste moment en dan kan hij een jaar of 12 bij Real spelen en een paar Cl's oppakken. Ik had hetzelfde gedaan als Mbappe

7 augustus 2023 om 11:50

In welk opzicht is Mbappe een geldwolf dan?
De beste man heeft al zovaak aangegeven dat Real Madrid zijn droomclub is.
Hij is een seizoen langer gebleven en wil zijn contract netjes uitdienen, hij wint er geen doekjes om.

Vind dit een rare beschuldiging voor iemand die er voor gekozen heeft geen absurd contract voor een jaar te tekenen in Saudi arabie.

Vindt dat PSG zich wel heel erg laat kennen, we gaan het wel zien wanneer ze hem weer opstellen en nodig hebben als ze dreigen uit de CL geknikkerd te worden.

7 augustus 2023 om 11:55

Wedden dat hij binnen de twee jaar bij zijn droomclub herrie zoekt omdat ie in bv engeland wil spelen (voor meer geld)?

7 augustus 2023 om 11:58

@ ffffffffff

En in welk opzicht is dit dan verkeerd?
Of verwissel jij ook van werk zonder dat je er op vooruit gaat?

7 augustus 2023 om 12:02

ik denk dat real iets van 50-100 voor hem betaald alsnog op 31-08

7 augustus 2023 om 12:58

Als hij meer geld.wil kan die het beste bij psg blijven. Die bieden meer dan RM. Geen geldwolf dus maar juiste om sportieve redenen dat ie weg wil.

7 augustus 2023 om 11:55

Wat een bijzondere reactie joh. Mbappe en PSG hebben een contract getekend met een bepaalde looptijd. Mbappe houdt zich netjes aan de regels en er is nog een contract van een jaar resterend. Hoe kan een werkgever jou nou willen verplichten om te verlengen en dat je anders niet speelt?! Dan hadden ze in eerste instantie voor 8 jaar moeten gaan. Heel bijzonder dit

7 augustus 2023 om 11:55

En wat is er mis met een geldwolf zijn?

7 augustus 2023 om 12:01

@ Droadnagel

Tijd dat mensen dit soort onzin niet meer roepen. Een vast gesteld loon, een maximum dus.
Dat is niet mogelijk binnen de EU. Dat is verboden. Tenzij het om publieke functies gaat. Marktwerking heet zoiets.

Er zal 1 speler zijn die een rechtszaak start over deze kwestie en het is van de baan.
Geen tijd en energie aan besteden dus, hebben ze betere opties voor.

7 augustus 2023 om 12:50

Lol, wat denk je dat dit is? bolsjewistisch Rusland?

Frappant hoe vaak mensen hier met domme communistische ideeen komen en het zelf niet eens lijken te beseffen.

7 augustus 2023 om 13:13

@real8madrid

Wat dan weer ook frappant is, dat mensen die tegen communisme zijn vaker ook niet beseffen dat communisme nooit gebeurd is als systeem.

Men is nooit verder gekomen dan een 'socialistische' dictatuur. Dat men denkt van wel komt door zowel Westerse als propaganda van de 'communistische' landen.

7 augustus 2023 om 14:12

Communisme nooit gebeurd...? Ik weet oprecht niet wat zeggen

7 augustus 2023 om 12:51

Dit is nog erger.
Dan lopen de dikke nekken in het bestuur met al het extra geld weg

7 augustus 2023 om 12:54

Wat een domme reactie zeg. Dar hoef ik vetder niet uit te leggen toch?

7 augustus 2023 om 12:55

En dat zeggen over een speler dat SA afwees, waar ie letterlijk miljardair kon worden! En anders had ie wel verlengd bij psg op z'n minst! Je roept maar wat maar hebt geen idee. Niveautje hoor.

7 augustus 2023 om 13:19

Ach, voor mij is geld ook nummer 1 hoor. M'n baan is fijn, das nummer 2, maar zonder het geld zou ik er niet werken.

7 augustus 2023 om 13:38

En wat had je in gedachten met het geld wat dan overblijft?

7 augustus 2023 om 13:46

Onzin. Het Bosman arrest heeft ervoor gezorgd dat aflopende contracten in de voetbalwereld, net als in andere sectoren waar arbeid wordt verricht, spelers/werknemers de vrijheid biedt om een overeenkomst elders te tekenen. Nu enkel omdat Mbappe veel marktwaarde vertegenwoordigt, wordt hij een jaar lang gepest omdat hij aangeeft na afloop van dit contract te willen vertrekken. PSG heeft een groot financieel risico genomen vorig jaar door zijn contract met veel bombarie te kort te verlengen en probeert hem nu te dwingen dit nogmaals te doen door hem niet te laten spelen. Zakelijk slecht gehandeld, daarnaast als werkgever nogmaals omdat je je absolute sterspeler, topscorer en uithangbord als stront behandelt. Hij is PSG niks verschuldigd.

7 augustus 2023 om 16:32

In geval van Mbappe betwijfel ik het. Is het niet eerder het probleem dat PSG te veel wilt voor wat Real wilt betalen en Mbappe desnoods maar een jaar wacht?

7 augustus 2023 om 16:44

Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gelezen op VZ met alle respect is er een verschil qua kwaliteit, dus een speler van Angers kan nooit het zelfde verdienen als een speler van PSG. Mensen vergeten veels te snel wat de clubs en sponseren wel niet verdienen aan de voetballers door alleen al merchandising en marketing. Speler als Mbappe is gewoon Uniek en heeft al het recht om zich aan zijn contract te houden. PSG heeft me hun volle verstand zijn huidige contract verlenging aangeboden. Hij heeft door zijn prestaties en ambitie nu een luxe positie om een keuze te maken tussen meer financiën of sportieve ambities. Zijn goed recht

7 augustus 2023 om 17:13

Een geldwolf? Juist niet man. Ging niet eens in gesprek met mensen uit SA. Hij wil denk ik gewoon maar een andere competitie (Real Madrid?). Wel ironisch dat iemand die zijn PSG contract niet wil verlengen nu voor geldwolf wordt uitgemaakt. Kan snel gaan in de voetballerij.

Als ze een beetje hersens daar hebben dan verkopen ze hem gewoon voor 150 miljoen, dan heb je er nog wat aan in plaats van 250 miljoen vragen.

7 augustus 2023 om 11:40

Het is gewoon haantjes gedrag/prestige. Voor de eigenaren is 150 mil en 250 mil niks.
Het is gewoon een wedstrijd ver plassen vanwege ondee andere de ruzie met Perez.

7 augustus 2023 om 11:48

Voor hun FFP-balans is het heel wat.

7 augustus 2023 om 11:52

Voor de eigenaar maakt het niet uit voor de club wel. Ook PSG heeft zich te houden aan de Financial Fair Play regels. Ze moeten die Gonçalo Ramos van Benfica huren met verplichte koopoptie omdat ze anders in de knoei komen met hun FFP. Dan was die 150 miljoen voor Mbappé toch welkom geweest.

7 augustus 2023 om 12:11

Airbags, alsof PSG het wat uit maakt dat ze hem eerst moeten hun met een verplichte koopoptie. Op papier is hij dan pas vanaf volgend jaar eigendom van PSG, maar ze kunnen hem al meteen opstellen en zijn kwaliteiten benutten.

7 augustus 2023 om 18:16

Het is geen haantjesgedrag. PSG gaat volgens Franse bronnen namelijk enorme FFP problemen krijgen, mocht Mbappe transfervrij vertrekken. Ze moeten er geld aan verdienen. En Real Madrid weet dit denk ik ook.

7 augustus 2023 om 11:42

Hoezo hij is veel beter dan Neymar, dus hij is die 250 miljoen meer dan waard..gewoon vasthouden aan die prijs en anders Mbappe mooi een jaar laten banken..

7 augustus 2023 om 11:52

Dan bankt hij een jaartje, traint hij met top trainers en lacht hij de ballen uit zn broek. Volgend jaar bij real knalt hij weer en is psg flink aan t janken dat ze niks voor hem gehad hebben

7 augustus 2023 om 11:53

Als hij een paar keer niet bij de selectie zit dan gaat hij wel water bij de wijn doen en alsnog verlengen bij PSG

7 augustus 2023 om 11:55

Hahaha, een speler laat zich niet zo makkelijk intimideren en al helemaal niet bijtekenen hoor. Mbappé is in die zin gewoon duidelijk geweest, 2024 is het klaar. Op welke manier dan ook. Deze jongen kan gerust een jaar zonder het sterrenteam van PSG, die traint op hoog niveau met zijn eigen trainers en de garantie dat de hele wereld aan zijn voeten ligt. Hij hoeft niet bij te tekenen om alsnog de beste van de wereld te worden.

7 augustus 2023 om 12:00

Mbappe is weg. Gaat niet meer verlengen. Hij is geen speelpop he. Bepaald zelf wat hij doet, ze hebben beide dit contract ondertekend.

7 augustus 2023 om 12:02

@afca ik weet wel heel erg zeker dat als Mbappe een jaar geen wedstrijden speelt bij PSG hij zich echt niet de ballen uit de broek lacht. Die jongen heeft het in zich om records te verbreken. Een jaar banken gaat daar niet bij helpen. Verder is trainen ook wat anders dan wedstrijden spelen. Hoe denk je dat jouw wedstrijd conditie is als je een jaar niet speelt? Nee als hij echt een jaar moet banken dan gaat dat hele erge gevolgen hebben voor zijn carriere. Ondertussen schiet Haaland de PL aan gort en wint wellicht een gouden bal. Denk je dat Mbappe dan lacht?

7 augustus 2023 om 12:03

@afca Precies. Ze hebben dat contract ondertekend. Mbappe heeft het recht om dat contract uit te dienen en niet te verlengen. Maar PSG heeft ook het recht om dan geen gebruik meer te maken van Mbappe omdat er toch geen toekomst meer in zit.

7 augustus 2023 om 12:55

Als hij een paar keer niet bij de selectie zit stapt hij naar het Franse sport gerecht en wordt zijn contract volgens mij gewoon ontbonden.

7 augustus 2023 om 13:04

Ben benieuwd hoe dat kan werken. In principe blijft hij nu gewoon beuren en kan hij trainen. Hij wordt simpelweg niet opgenomen in de wedstrijdselectie en hoe daar een contract op ontbonden kan worden, weet ik niet, maar ben ik wel benieuwd naar.

7 augustus 2023 om 14:05

Als ze hem laten banken en hij stapt naar de rechter, dan is het aan deze laatste om te bepalen of het verwijzen naar de reserves en het niet opnemen in de selectie van het eerste team een verslechtering van de werkomstandigheden inhoudt met het doel de speler te dwingen iets te doen of te laten. Mocht de rechter tot die conclusie komen, dan is de Franse wet daar heel stellig in en kan het contract worden ontbonden. Dat werd ook min of meer gesteld door de Franse spelersvakbond.

7 augustus 2023 om 14:00

@RM Volgens mij gaat dit niet zo makkelijk. Dan bij elke club elke speler die op de tribune zit zomaar onder zijn contract uit kunnen komen.

Als hij gewoon in de wedstrijd selectie wordt opgenomen, maar niet wordt opgesteld, dan respecteert PSG toch gewoon zijn contract?

En ja, waarom hij niet speelt. Dat kunnen zo veel redenen zijn. Wat zij Bosz vrijdag over waarom hij Teze opstelde ipv Sambo: "ik stel Teze op omdat ik denk dat ik denk dat ik met dit team de grootste kans heb om te winnen. Met Sambo denk ik ook dat ik een goede win kans heb, maar met Teze iets meer" .

Probeer dat maar eens onderuit te halen als kamp Mbappe zijnde. Want wellicht komt PSG met redenen als: spelers hebben anoniem tegen een vertrouwenspersoon gezegd dat Mbappe de sfeer in de groep verpest.

Ik zeg maar wat. PSG heeft natuurlijk een leger aan topadvocaten die precies uitzoeken wat er gezegd moet worden.

7 augustus 2023 om 12:03

wie gaat 150 betalen als hij volgend jaar gratis is? En welke club kan überhaupt 150 betalen?

7 augustus 2023 om 12:16

Madrid betaalde nog niet zo lang geleden 100 miljoen voor een Hazard met een 1-jarig contract...

Boek 3, hoofdstuk 29, paragraaf 1039 in de soap van Kylian Mbappe.

Laat deze jongen maar lekker gaan, zijn wij van de dagelijkse berichten af, want die begin ik wel zat te raken

7 augustus 2023 om 11:57

Word je onder schot gehouden en onder dreiging gedwongen om te klikken op het bericht, het te lezen en vervolgens ook nog eens in de comments op Reageren te klikken en er commentaar op te leveren?

On topic: Het is wel interessant om te weten hoe de fans van Paris hier in staan. Keren zij zich nu ook tegen Mbappe? Of blijven ze achter die achterlijke voorzitter staan? En Luis Henrique, die zal wel geweten hebben wat de scenario's konden zijn toen hij de job nam. Gezien de aankopen die er gedaan zijn ben je toch geneigd te denken dat hij enigszins een voorschot heeft genomen op het leiden van een ploeg zonder Mbappe.

7 augustus 2023 om 12:04

Precies. Als je er over nadenkt, waar maken wij ons druk om?

Een veels te rijke club en een veelse te rijke voetballer zijn het niet met elkaar eens. Echt, van mijn part zit Mbappe een jaar op de bank en van mijn part gaat PSG ten onder aan de FFP.

Uiteindelijk zou het voor alle partijen (behalve misschien Mbappe die dit jaar nog wel bij PSG wilde blijven) het beste zijn als PSG uiteindelijk water bij de wijn doet en een wat lager transferbedrag eist.

7 augustus 2023 om 12:13

Ook dan moet er nog wel een bod komen toch, ik heb nog nergens gelezen dat Real hen bij ene lager bod per direct wilt overnemen. Die zullen waarschijnlijk wachten tot hij zonder transfersom gehaald kan worden.

Iemand die weet hoe dit juridisch zit? Ik weet niet alle ins en outs, maar Mbappe heeft een contract met PSG. Zoals het er nu naar uit ziet wil Mbappe gewoon netjes zijn contract uitdienen, maar PSG wil flink op hem cashen. Als PSG nu als soort van wraak bedenkt om Mbappe op de bank weg te laten rotten, is dat niet een vorm van omgekeerde werkweigering? Of Mbappe nu deze zomer of volgend jaar zomer vertrekt, lijkt het er toch alle schijn van te hebben dat PSG aan het kortste eind trekt, toch?

7 augustus 2023 om 11:40

PSG heeft dit al gedaan met Ben Arfa en Rabiot dus juridisch zal Mbappé weinig kunnen doen.

7 augustus 2023 om 11:42

Volgens mij begeven ze zich op redelijk glad ijs. Aan de andere kant, hij mag wel gewoon trainen, dus daar voldoen ze aan en ze zijn natuurlijk niet verplicht om hem op te stellen. Dus ik denk dat dit juridisch nog net stand houdt. Zijn volgens mij ook al op de vingers getikt toen ze hem ook niet lieten trainen.

7 augustus 2023 om 11:47

Het grappige is: aan het einde van de rit "wint" Mbappe toch. Tuurlijk, een heel jaar spelen zal niemand fijn vinden. Maar hij en Haaland zijn de nieuwe generatie. Geen 1 club zal twijfelen, ook niet als hij een jaar niet heeft gespeeld. Dus wat PSG ook probeert te bereiken, lijkt niet te lukken.

7 augustus 2023 om 11:50

Ze bevinden zich helemaal niet op glad ijs, knappe jongen die objectief kan bewijzen dat Mbappe zou moeten spelen. Al ziet de hele wereld het dat hij dat op basis van zijn kwaliteiten zou moeten spelen, het blijft een subjectieve mening waarbij de manager ( in dit geval de coach ) dus een andere mening kan hebben. Bovendien blijft Mbappe uitvoeren waarvoor hij is aangenomen door wel bij de eerste selectie te zitten en te trainen.

7 augustus 2023 om 11:57

In dit geval zeker niet de coach. Ik weet bijna wel zeker dat Luis Enrique als een stekker baalt om geen gebruik te mogen maken van Mbappé. Dit is absoluut niet zijn beslissing. Uiteindelijk is het ook gewoon de clubleiding die dit soort achterlijke beslissingen doordrukt om Mbappé onder druk te zetten. Uiteindelijk snijden ze zichzelf in de vingers, want volgend jaar hebben ze helemaal niks meer voor deze jongen en loopt hij met een grote Ninja grijns de deur uit. Dan maar via de achterdeur.

7 augustus 2023 om 12:00

Martyn7. Nouja ook al wordt het van hogerhand opgedragen, de coach is alsnog degene die op papier de beslissing neemt hem niet op te stellen, dus zeker wel de coach.

Het is vooral een sneu spelletje machtsvertoon tussen 3 partijen, waarbij Mbappe zelf toch wel een behoorlijk rol als katalysator gespeeld lijkt te hebben. Vorig jaar was het ook al erg zielig allemaal door Real aan het lijntje te houden en alsnog lekker het geld van PSG op te strijken, en nu zet hij weer PSG voor lul door al zo vroeg uit te spreken dat hij toch niet meer gaat verlengen. Leuke speler om bij je club te hebben lijkt me.

7 augustus 2023 om 12:07

@afca denk je dat Mbappe 'wint' ? Die jongen wil een gouden bal winnen, die wilt records verbreken. Een jaar op de bank gaat daar niet bij helpen. Ook is wedstrijd conditie wat anders dan trainen met de reserves.

En over Haaland gesproken: Die gaat wss weer de hele PL aan gort schieten en de CL. Mbappe zal vast een winnaars gevoel hebben als hij Haaland dat ziet doen, terwijl hij weer 90 minuten op de bank heeft gezeten...

7 augustus 2023 om 11:52

Er bestaat niet zoiets als 'omgekeerde werkweigering'. In een arbeidsovereenkomst wordt afgesproken dat de werknemer werk levert en de werkgever loon geeft (en veilige werkomgeving etc.), er staat normaal niet dat de werkgever ook verplicht is om in werk te voorzien, zo lang hij maar blijft betalen (tenzij er een prestatiecontract ofzo is getekend).

Wie heeft deze poll bedacht? Mbappe wil toch juist transfervrij vertrekken. PSG wil hem verkopen om nog wat centen te zien.

De poll suggereert het tegenovergestelde, dat PSG eigenlijk niet wil verkopen maar dat toch moet overwegen omdat Mbappé ontevreden is.

Tja, als je hem nog kunt verkopen, moet je dat natuurlijk doen. Ik acht de kans alleen klein dat Mbappe dat zelf ziet zitten, gezien het feit dat hij meer zelf kan opstrijken als hij transfervrij een overstap maakt.

Betreft PSG is het gewoon een domme zet om het op deze manier te spelen. Ga gewoon met Mbappe om de tafel zodat je zeker weet dat hij nog een seizoen alles kan geven of probeer tot een overeenkomst te komen waarbij je hem deze zomer kunt slijten onder voorwaarden die voor beide partijen nog interessant zijn.

Zo'n zogenaamde machtsstrijd heeft totaal geen zin. Vooral ook omdat PSG dit aan had kunnen zien komen. Het is dus niet zo dat dit uit de lucht komt vallen.

Nou nou "bedrogen uit" Leuk om naar een ongemotiveerde speler te kijken. Wel een trieste soap zo, ga met zijn allen om de tafel en maak r wat van, nu heeft niemand iets.

Het lijkt mij ergens toch handig als die regelgeving opnieuw wordt gestructureerd, al zou ik niet precies weten hoe. Clubs dwingen een speler te verkassen als die toch niet bevalt (Bassey) en spelers die bevallen en het contract willen uitzitten (wordt met de giga tekenbonussen bij transfervrij zijn steeds interessanter) moeten weg omdat de club anders de (steeds hoger wordende) transfersom ziet verdampen. Systeem piept en kraakt

7 augustus 2023 om 11:54

Ach dit kan je net zo goed omdraaien. Spelers die een goede transfersom kunnen opleveren blijven zitten omdat ze de volgende transferzomer transfervrij zijn en een hoge tekenbonus kunnen opstrijken. En spelers die een tegenvallend seizoen draaien, of per se naar een andere club willen, gooien meer dan eens de kont in de krib om een transfer te forceren (recent nog het voorbeeld van Tadic). Tussen club en speler zijn nou eenmaal tegengestelde belangen als het om transfers gaat, dus dit ga je niet oplossen.

7 augustus 2023 om 13:50

Ja die punten heb je inderdaad ook. Dus voor mijn gevoel is het nu een systeem waar niemand echt blij van wordt

Speler buitensluiten en dan 250 miljoen vragen. Lekkere onderhandelingspositie heb je dan.

Vind dit altijd zoiets raars. Deze man heeft nog gewoon een contract voor een jaar en om dan hem zo te behandelen slaat nergens op. Dit is gewoon precies hetzelfde als spelers die niet meer trainen en wedstrijden spelen om een transfer te forceren.

PSG moet eens niet zo moeilijk doen. Hij is toch niet verplicht om te verlengen? Ze gedragen zich als n stel kinderen die stampvoetend hun zin proberen te krijgen. Verkoop hem dan gewoon voor een normale prijs als je niet wil dat ie volgend jaar gratis de deur uitloopt. 250m vragen voor 1jr contract is totaal niet realistisch en is helemaal vd pot gerukt. Bel RMA gewoo op en maak een deal voor 125-150m en be done with it.

7 augustus 2023 om 12:10

Naja, madrid was betaalde 100 miljoen voor Hazard die nog maar een 1-jarig contract had. Dan vind ik 250 miljoen voor Mbappe en zijn 1-jarige contract echt geen gekke prijs.

7 augustus 2023 om 12:40

Ja maar ze zijn in Madrid toch niet gek. Iemand is waard wat een gek ervoor wil betalen uiteindelijk. Het feit dat PSG zoveel vraagt maken ze het zichzelf alleen maar moeilijk. Hoe breng je jezelf in een onmogelijke situatie nou zo dus.

7 augustus 2023 om 13:00

Ik weet het niet. PSG probeert via Mbappe druk op real madrid te zetten. Ik denk dat door hem te banken ze hopen dt Mbappe Real ervan overtuigd om toch maar een transfersom te lappen. Wellicht door zelf van een tekenbonus af te zien.

Als ze echt ballen hebben dan schrijven ze hem
Helemaal niet in voor competitie en champions League

Ik ga Mbappe toch steeds meer waarderen door hoe hij dit aanpakt. Hij laat zien dat deze oneindige geldput toch niet zomaar even zijn zin krijgt in alles. Wijst rustig even 700 miljoen af en voor mijn gevoel puur en alleen om die Al Khelaifi niet zijn zin te geven. Prachtig om te zien dat er toch iemand is die niet direct zijn oren laat hangen naar de woestrijnratten en er ook gewoon tegenin wilt gaan.

Wat PSG hier doet is gewoon werknemer pesten. In 2021 hebben ze willens en wetens een megacontract aangeboden van maar twee jaar. En nu Mbappe zijn twee-jarig contract lekker wil uitdienen doen ze opeens moeilijk over het feit dat hij na afloop van zijn contract gratis mag vertrekken? Misschien hadden ze dan daar rekening mee moeten houden voordat ze dat contract hadden aangeboden. Amateurs.



Ik vind dit echt schandalig. Beide partijen hebben bij hun volle verstand een arbeidsovereenkomst getekend voor bepaalde tijd met daar in vooraf afgesproken voorwaarden. Deze dienen vanuit beide kanten dan ook gerespecteerd te worden. Voor zover ik meekrijg vanuit de media is het enige dat Mbappe wil na zijn huidige contract gaan werken bij real madrid. Nu mag hij gewoon niet zijn. Werk uitvoeren op het niveau waarvoor hij gehaald is, dit is überhaupt schadelijk voor een carrière, maar in die van een sportwr zeker. Groetjes van mij en de kids

7 augustus 2023 om 12:12

Maar Mbappe kan toch gewoon zijn werk uitvoeren? In zijn contract staat dat hij door PSG aangenomen is om voetbalgerelateerde activiteiten uit te voeren. Trainen is toch een voetbalgerelateerde activitiet? Het is niet dat hij de wc's moet poetsen ofzo. Dat PSG besluit om andere spelers op te stellen.. tja, in het contract staat niet dat Mbappe verplicht moet spelen.

7 augustus 2023 om 12:31

Hij mag niet eens meetrainen met eerste elftal op dit moment. Je kunt mij niet wijsmaken dat wanneer je alleen mag meetrainen bij een jeugdteam of misschien zelfs individueel fit moet blijven. Je dan dezelfde trainingsintensiteit en -kwaliteit kunt bereiken als wanneer je met het eerste elftal traint, laat staan wedstrijden. Als dit voor een lange periode zou voortduren heeft dit natuurlijk ongetwijfeld gevolgen voor de langere termijn van zijn sportcarriere.

Aldus je maakt hem eerst zo god alle machtig machtig ! Om te behouden en nu je je bibs verbrand huilen ? Eigen schuld .

Dat moeten wel leuke gesprekken zijn daar in dat "loser-groepje", bestaande uit drie wereldkampioenen en een CL-winnaar die allemaal dik en dik betaald krijgen. Ongelofelijk hoeveel spelers PSG heeft gehaald en nu probeert te slijten.

Het was echt dom van Mbappe toen hij bij had getekend. Was toen 6 maanden voor vrije transfer.
Nu zit hij vast en een jaar niet ballen zou niet goed zijn voor zijn carriere.

Ik vind echt dat dit de keerzijde is van al die belachelijke hoge prijzen die betaald worden voor spelers. Mbappe wil zijn contract dus uitdienen, zodat PSG hem niet meer kan verkopen. Hoe dit ook afloopt, PSG is in alle opzichten de verliezer.

Hopelijk gaan de clubs na dit conflict inzien dat dit niet kan, en dat ze in de problemen komen wanneer een speler niet mee werkt.

PSG is toch wel de grote verliezer in deze. Lekker je topspeler banken, omdat je met volle verstand ooit een onmogelijk contract hebt opgesteld. Geeft ook een lekker signaal naar toekomstige spelers. Het project PSG lijkt me nu wel afgeschreven.

7 augustus 2023 om 12:14

Vind je? Ik vind Mbappe anders ook een grote verliezer. Die jongen wil een gouden bal winnen, die wilt records verbreken. Een jaar op de bank gaat daar niet bij helpen. Ook is wedstrijd conditie wat anders dan trainen met de reserves.

Terwijl zijn concurrent Haaland wss weer de hele PL aan gort schieten en de CL. Mbappe zal vast een winnaars gevoel hebben als hij Haaland dat ziet doen, terwijl hij weer 90 minuten op de bank heeft gezeten...

7 augustus 2023 om 14:39

Hij is 24, heeft nu al meer goals gemaakt dan dat Messi en Ronaldo hadden op hun 24e. Hij gaat het komende jaar maandelijks een fortuin verdienen zonder dat hij buiten trainen om er wat voor terugdoet en weet dat hij volgend jaar een overstap naar waarschijnlijk Real Madrid gaat maken en daar als alles goed verloopt een van de beste spelers ooit gaat worden. Ik denk dat hij zich nergens zorgen over maakt!

PSG daarentegen gaat met deze poppenkast een hoop aanzien en respect verliezen (in hoeverre mensen nog respect voor PSG hadden!) en gaan veel spelers en zaakwaarnemers het geloof in het project kwijtraken. Uiteindelijk gaat PSG veel meer verliezen dan Mbappe.

7 augustus 2023 om 14:02

Ik denk dat jij onderschat wat het voor impact heeft om een jaar geen wedstrijden te spelen. Bij zo'n Mbappe, die het in zich heeft om geschiedenis te schrijven, is dat een zware straf. En hoe denk je dat hij volgend jaar bij Madrid binnen komt zonder wedstrijd ritme? Dan duurt het weer een tijd voordat hij op niveau komt. Dit verhaal kent alleen maar verliezers op deze manier.

Ik las ergens een artikel wat fifa hier overzegt . Is dat je een speler niet buiten de groep kan houden . Of hem verbieden gebruik te make. van de faciliteiten . Het kan zomaar zijn als
Het zo langer doorgaat de fifa er tussen kan komen en het contract door die voorwaarden per direct kan ontbinden waardoor mbappe dot jaar nog
Transfer vrij is . En zoals
Het eruit ziet kan het zomaar die kant op gaan

7 augustus 2023 om 12:16

Dat is zo moeilijk om te bewijzen. Voor nu mag Mbappe gewoon op het trainingscomplex trainen. Hij is alleen niet geselecteerd voor de Azie trip. Er staat nergens in zijn contract dat hij verplicht op trainingskamp mee moet. Ook is hij niet geselecteerd voor de eerste wedstrijd. Er staat ook nergens in zijn contract dat hij veprlicht moet spelen. Dus ook al ziet de hele wereld wat PSG doet, ze respecteren zijn contract. Hij is voetballer van PSG, alleen speelt hij niet.

7 augustus 2023 om 12:40

Jaaaa hele lastige situatie dit . El khelaifi moet gewoon niet zo hoog getild paard zijn en mbappe die transfer gunnen en rond 180m ervoor vangen einde deal

Gelukkig kan PSG zich het veroorloven om 'm gewoon het hele seizoen op de tribune te zetten.
Erg ondankbaar gedrag van Mbappé vind ik het.
Waarom zou je het je club niet gunnen om er iets aan terug te verdienen, al het geld wat ze in hem hebben gestoken..?
Geld verdienen doet ie sowieso al genoeg, meer dan ie ooit op kan maken.

Ik begrijp PSG hier echt niet. Het is duidelijk dat Mbappe hoe dan ook zijn contract niet gaat verlengen dus wat probeer je hier mee te bereiken? Ga gewoon in gesprek en kom tot een gepaste oplossing voor beide partijen ipv dit. In elk geval zal PSG zijn vraagprijs moeten verlagen want er is geen enkele club die 250 miljoen gaat betalen. Ze moeten Mbappe verkopen anders zijn ze gewoon de lul.

Trieste club dat PSG. Een contractafstemming werkt 2 kanten op lijkt mij.
Mbappé staat volledig in zijn recht om wel/niet gebruik te maken van de 1 jarige contractverlenging en de daar bijhorende loyaliteitsbonus.

Snap dat het zuur is dat één van de meest waardevolle voetballers gratis de deur uitloopt maar dat gebeurt nou eenmaal. Daar zijn contracten voor.

7 augustus 2023 om 14:04

Maar PSG staat toch ook volledig in zijn recht om wel of niet gebruik te maken van een speler? Zo lang ze de voorwaarden in zijn contract respecteren doet PSG in principe niks fout.

7 augustus 2023 om 16:11

Het is ook niet de discussie of PSG iets illegaals doet. Het is gewoon enorm kinderachtig om een speler compleet af te zonderen omdat hij niet doet wij jij wilt. Zo werkt het gewoon niet.

7 augustus 2023 om 17:22

Jouw club ajax heeft dat in het verleden ook wel eens gedaan: niet bijtekenen is banken.

Ik kan het wel snappen vanuit PSG: nu proberen ze hem onder druk te zetten om bij te tekenen of Madrid onder druk te zetten via Mbappe om toch 250 miljoen te betalen. Als de transferdeadline is afgelopen dan snap ik dat PSG liever hun tijd en moeite investeert in spelers die toekomst hebben bij de club.

Grappig hoe mensen hier Mbappe absoluut geen geldwolf vinden omdat hij 700 miljoen voor een seizoen heeft geweigerd. Tussen 0 en 700 miljoen zit nog best veel ruimte.
Zijn salaris dit jaar, 80 miljoen loyaliteitsbonus en volgend jaar tekenbonus van pak ‘m beet 100 miljoen, zijn ook redenen om nog een jaar te blijven.

Als het echt om het sportieve ging en Real wil zijn transfersom betalen, gaat hij dit jaar gewoon lijkt me. Dan neem je die 80 miljoen loyaliteit en tekenbonus voor lief. Vooral als het je droomclub is.

Mij boeit het niet zoveel. Ik had het wel geweten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren