Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mohammed Kudus wil weg bij Ajax: Amsterdammers eisen forse transfersom

Laatste update:

Mohammed Kudus aast op een winters vertrek bij Ajax, zo meldt The Athletic. De 22-jarige aanvaller annex aanvallende middenvelder kan rekenen op belangstelling uit de Premier League, Bundesliga en de Ligue 1. Ajax heeft naar verluidt een transfersom van 35 tot 40 miljoen euro in gedachte, al wenst het eigenlijk niet mee te werken aan het vertrek van Kudus, die nog tot medio 2025 onder contract ligt in Amsterdam.

Kudus heeft ondanks de uitschakeling van Ghana in de groepsfase van het WK individueel een glansrijk toernooi achter de rug. Kudus scoorde tweemaal in de 2-3 overwinning op Zuid-Korea en was ook tegen Portugal een van de uitblinkers aan de zijde van the Black Stars. Teamgenoot Iñaki Williams liet zich al lovend over hem uit, en betoogde zelfs 'dat Ajax te min voor Kudus begint te worden'. Volgens The Athletic heeft de 21-voudig international inmiddels zijn zinnen gezet op een vertrek in januari.

Kudus kan rekenen op interesse uit de Premier League, Bundesliga en de Ligue 1, al zijn er volgens de gerenommeerde sportwebsite nog geen formele gesprekken gevoerd. Een club uit de Premier League geniet naar verluidt de voorkeur van Kudus, die bovendien als voorwaarde heeft gesteld dat hij enkel als middenvelder wordt gebruikt. Onder Alfred Schreuder lijkt hij zich bij Ajax echter vooral te moeten focussen op een concurrentiestrijd met Brian Brobbey in de punt van de aanval.

Mike Verweij van De Telegraaf liet eerder al weten dat zowel Everton als Liverpool Kudus nadrukkelijk in de gaten houdt, terwijl BILD afgelopen woensdag melding maakte van de interesse van Borussia Dortmund in de Ajacied. BVB zou in serieuze onderhandeling met Kudus over een transfer zijn. Het Duitse weekblad schreef dat de gesprekken steeds serieuzer zijn geworden en dat Dortmund al kenbaar heeft gemaakt meer dan twintig miljoen euro op tafel te willen leggen voor Kudus.

Kudus maakt persoonlijk zijn beste seizoen tot nu toe door in Amsterdamse dienst. Na 21 duels over alle competities staat de teller op tien doelpunten en twee assists. De Ghanees international bereidt zich na de uitschakeling van zijn land in alle rust voor op de tweede seizoenshelft in de Eredivisie. Die wordt hervat in het weekend van 6 januari.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt geen verkeerde speler die Kudus. Ik vind hem beter dan Klaassen en Taylor

12 december 2022 om 11:15

Het is echt om te huilen dat we zo lang aan Klaassen hebben blijven vasthouden, om vervolgens niet eens bovenaan te staan in de competitie, en daardoor ons grootste talent moeten laten gaan.

12 december 2022 om 13:37

Klaassen stond er ook meestal naast. Taylor, Alvarez, Berghuis kwam volgens mij meest voor.

Hoe dan ook. Kudus hoort er altijd in. Hij is beter als alle 4 dus ik begrijp er niks van. Om hem dan maar spits te zetten vind ik ook nergens op slaan

12 december 2022 om 17:52

Inderdaad. Middenveld met Taylor en Kudus en Berghuis op 10 moet toch iedere wedstrijd je basis zijn? Alvarez zonder Martinez achter hem is ook een stuk minder geworden.

12 december 2022 om 11:18

Wordt onvoldoende gewaardeerd in Amsterdam! Logisch. Overigens is elke euro boven de 10 miljoen weggegooid geld. Komt voor een echte competitie net als Malen, Van der Beek en Ziyech tekort.

12 december 2022 om 13:38

echt niet. Topspeler dit. Krachtmens die het overal gaat redden. In Amsterdam wordt ie ook echt wel gewardeerd. Enkel bij Schreuder niet

12 december 2022 om 11:21

Gewoon verkopen die jongen. Ajax en Kudus is geen match. Het is een fantastische speler, maar zijn speelstijl past niet bij Ajax en Ajax past niet bij Kudus.

Nu gewoon met flinke winst verkopen en elkaar de hand schudden.

12 december 2022 om 11:26

Schreuder past niet bij Ajax, dat is het grote probleem.. Kudus had dit seizoen prima achter Brobbey uit de voeten gekund, maar onze 'hoofdtrainer' heeft liever een middenveld met non voetballers en een oude garde die wekelijks mogen falen zonder problemen.. Tegen Volendam vorige week was het wederom achterin weer drama, die man heeft in 4 maanden het werk Ten Hag en vooral ook Overmars gesloopt

12 december 2022 om 11:47

Kudus gewoon op de plek van taylor. Daar komt hij het best tot zijn recht. Verdedigend ook sterk en met berghuis daar ben je toch te kwetsbaar dus dan berghuis gewoon op 10. Die verdedigende support heb je dit jaar gewoon nodig met bassey, rensch en blind achterin.

12 december 2022 om 11:52

Ik denk dat Kudus op 8 helemaal niet werkt. Hij heeft het WK goed gespeeld hangend als rechtsbuiten, waarom laat je hem daar dan niet gewoon spelen?

12 december 2022 om 11:53

Het probleem is dat Ajax te veel spelers heeft voor dezelfde positie. Op 10 kunnen namelijk Kudus, Berghuis, Taylor en Klaassen. Je kunt ze ook op een andere positie neerzetten, maar dan renderen ze allemaal slechter dan op 10. Datzelfde geldt voor Tadic en Bergwijn op linksbuiten. Ajax moet daarom doorselecteren nu. Als Kudus wil vertrekken en je beurt er meer dan 30 miljoen voor dan laten gaan. Hetzelfde geld ook voor Alvarez. Ook meewerken aan een vertrek van Blind en mogelijk Klaassen, Ocampos en Grillitsch. Als jong Ajax verliest van jong Utrecht, dan komt daar weinig vandaan wat in het eerste zou kunnen. Dus je haalt een snelle rechter centrale verdediger, je haalt Zerrouki en je haalt een rechtsbuiten. Waarschijnlijk dalen dan je salariskosten en kun je die drie spelers halen uit de opbrengsten van Kudus en Alvarez. Het team zal dan veel beter in balans zijn.

12 december 2022 om 12:24

Voor het niveau dat Ajax nastreeft kan Klaassen niet op 10 spelen.

12 december 2022 om 12:53

Taylor heeft nog helemaal niks laten zien dit seizoen. Klaassen word alleen maar minder. En voor Berghuis moet op ten duur iemand anders gaan spelen Conceciao/jeugd/aankoop . Kudus verkopen rijmt voor geen meter mijn inziens. Maat voor Kudus zelf snap ik het helemaal speelt niet of op de verkeerde plek.Het probleem ligt hem vooral bij Schreuder...

12 december 2022 om 13:45

Ik riep dit ook aan het begin van het seizoen: Kudus is je man voor rechtsbuiten. Het is net als met Ziyech, voor "10" leidt hij teveel balverlies, maar hangend rechtsbuiten is de perfecte positie voor hem. Ajax moet zo gaan spelen:

Pasveer
Rensch
Bassey
Timber
Wijndal
Berghuis
Alvarez
Taylor/Klaas
Kudus
Brobbey
Bergwijn
12 december 2022 om 13:45

Inderdaad KokkieAFCA0341.
Ajax moet Kudus houden en Schreuder opzij zetten en een trainer aanstellen die wel snapt dat Kudus op het middenveld hoort te spelen.
Zo kost het Ajax nog meer als Kudus voor maar 30 mlj de deur uit gaat.
Nog een heel goed seizoen bij Ajax en Kudus is 70 mlj waard.
Tel uit je winst.

12 december 2022 om 17:57

Ik snap überhaubt niet waarom je Taylor verkiest boven Kudus.

12 december 2022 om 11:24

Tja, waarschijnlijk wel. Maar zijn ze met elkaar te vergelijken? En wat is nou zijn beste plek in het 433 systeem van Ajax (als ze dat blijven spelen)? Het blijft een lastige situatie. Want krijgt hij een basisplek? En zo niet, kun je het dan maken om hem aan zijn contract te houden? En is dat slim, net na een vrij succesvol wk? Enfin, voldoende ingrediënten om nog een paar hoofdstukken toe te voegen aan het verhaal Kudus.

12 december 2022 om 12:03

Je kan het zeker maken om hem aan zijn contract te houden. Het is alleen ook voor Ajax niet verstandig. Of je houdt hem en laat hem spelen. Of je verkoopt hem. En ook hier is Schreuder het grote probleem. Met een nieuwe trainer kan ook Kudus een doorstart maken. Maar ja, we hebben Schreuder laten zitten.

12 december 2022 om 13:40

ja doodzonde want dit is toch echt de beste middenvelder die Ajax heeft. Alleen Schreuder ziet het niet in hem zitten..

12 december 2022 om 12:57

Ja, scheve vergelijking natuurlijk. Je gaat twee middenvelders noemen, maar volgens onze wereldtoptrainer is t toch echt een spits. En jawel, die heeft er voor gestudeerd en zn diploma's behaald, dus daar hoef je echt niet tegenin te gaan👀

12 december 2022 om 13:47

Waarschijnlijk heb je gelijk, het is echter wel een speler die sowieso weg zal gaan en of je daar dan een doorstromende jeugdspeler voor moet opofferen. De balans op het middenveld is sowieso zoek en teveel basisklanten tevreden houden is ook lastig. In feite hadden ze Bergwijn en Brobbey niet moeten halen, en Alvarez en Kudus moeten laten gaan want de balans over die vier spelers ligt dicht tegen de 200 miljoen aan. Zonder hen en met een goede spits erbij had je hetzelfde of beter resultaat gehaald denk ik.

12 december 2022 om 13:55

Alvarez, Kudus en Berghuis zou een heerlijk middenveld zijn.

Goede voetballer. Maar het lijkt me een vervelend kereltje. Het moet maar volgens zijn idee en anders voelt meneer zich miskend en loopt hij met een gezicht als een oorwurm rond. Grote dure strik erom en weg.

12 december 2022 om 11:15

Waarom precies vervelend? Hij wil gewoon spelen en dat snap ik. Vooral als hij ziet dat zo'n klaassen wel mag spelen en nog geen bal kan aannemen. Hij krijgt gewoon geen kans op zijn favoriete positie. Verkoop hem dan lekker ipv te misbruiken in de spitspositie. Voor allebei de partijen het beste want dan kan Brobbey ook het volle vertrouwen krijgen

12 december 2022 om 11:33

Kan Brobbey intussen de 90 minuten, 2x per week aan? Al kun je met Tadic in de spits ook nog wel spelen. Lucca zou meer vertrouwen moeten krijgen (na Brobbey), zeker als je wil beoordelen of hij straks die 10 miljoen waard is.

12 december 2022 om 11:20

Ik vind hem niet perse vervelend. Dat met dat niet komen trainen was raar, en daar vind ik ook wat van. Verder niks op aan te merken. Dat hij niet altijd even uitbundig is zit gewoon zijn karakter, is gewoon een introverte kerel. En dat hij weg wil is niet leuk voor mij als Ajax fan, maar begrijp ik vanuit het perspectief van de speler volkomen. Hij heeft niet perse iets met Ajax zoals ik dat heb, is gewoon een stapje in zijn carriere en nu hij er na het wk even redelijk goed op staat wil hij het ijzer smeden nu het heet is en een volgende stap maken. Dat is hoe het werkt. Het is met name erg jammer dat we bij Ajax niet echt heel veel van hem hebben kunnen genieten door blessures en keuzes van de trainer dit jaar.

12 december 2022 om 12:02

Vervelend mannetje valt wel mee, echter heeft het na zijn blessures enorm lang geduurd voordat hij in vorm kwam. Kan me ook nog zat westrijden herinneren dat hij inviel en als een kip zonder kop rond rende. Dat Ajax en Kudus uitloopt op een scheiding is niet alleen de fout van Ajax, ook Kudus was bij tijde niet geweldig. Dit komt mede doordat hij vertouwen miste en ritme, maar je mag meer verwachten van een prof.

Beste voetballer die we hebben en die ik graag op 8 zou zien, want Berghuis op 10 gaat prima en Brobbey spits ook zeer goed.

Ik snap Kudus wel. Wordt of niet gebruikt of verkeerd. Heel jammer want ik zie hem graag bij Ajax

12 december 2022 om 11:22

Op welke positie wil je hem hebben dan? Op het middenveld vertraagt hij het spel alleen maar namelijk. Hij is balgeil en wilt de bal alleen maar komen brengen.

Kudus kan fantastisch zijn als hij ruimte heeft en die heb je bij Ajax in principe niet. Voor zijn eerste blessure zag je hem ook bijzonder sterk zijn tegen Vitesse-thuis waar Alvarez een rode kaart kreeg. Er lag toen zoveel ruimte en dan komt hij in z’n kracht. Hij is sterk, heeft een goede dribbel en is watervlug. Het probleem is alleen dat hij in de kleine ruimte niet sterk is en dan red je het gewoon niet bij Ajax. Het is een mismatch en tijd om te gaan.

12 december 2022 om 11:51

Niet mee eens Klene. Ik denk juist dat hij het spel versnelt.

Ajax mist heel erg een type F. De Jong / Gravenberch. Iemand die in de opbouw een tempoversnelling in huis heeft en in staat is de bal naar voren te brengen.

Er is best veel voetbal ingeleverd met het verlies van Martinez en Mazraoui en zowel Taylor als Alvarez hebben niet de kwaliteit om eens met een individuele actie de bal vooruit te brengen. In mijn ogen 1 van de belangrijkste redenen waarom de opbouw zo stroef verloopt bij Ajax. Je ziet dat Berghuis als enige ook uitblinkt in dit slome spel omdat hij wel het tempo kan versnellen.

Ik zou Kudus dus ook niet op 10 zetten maar op 1 van de 2 plekken daarachter. Daar speelde hij ook in zijn eerste weken voor Ajax toen hij meteen uitblonk.

12 december 2022 om 12:16

In zijn eerste weken bij Ajax kwam hij steeds als invaller binnen de lijnen. Dan is het niet gek dat je ruimte krijgt en dan is hij gewoon heel sterk in.

Hij zou inderdaad een speler uit kunnen spelen op het middenveld met een versnelling, maar ik mis daarna gewoon spelintelligentie van die jongen. Hij is niet sterk in de kleine ruimte en daar kom je wel in uit als hij die speler voorbij is. Het is gewoon geen speler voor het ‘Ajax-spelletje’.

12 december 2022 om 13:04

In de eerste zes wedstrijden bij ajax heeft hij er 3x 90 minuten gespeeld. 1x niet bij de selectie, 1x geblesseerd en 1x uitgevallen tegen liverpool. Waar heb je het over?

12 december 2022 om 13:32

Ik zie dat je gelijk hebt inderdaad, mijn fout. Ik heb die wedstrijd tegen Vitesse op m’n netvlies en daar gaf hij de beslissende assist op Antony in de tweede helft. Een assist uit een omschakeling met heel veel ruimte.

12 december 2022 om 18:58

Dat iemand het ook goed doet in grote ruimtes betekent niet dat hij het in kleine niet kan. Kudus heeft meer technische baggage dan Taylor, Alvarez en Klaassen bij elkaar. (Zeg maar wat je nodig hebt om je weg te vinden in de kleine ruimtes) Hele jaar hebben we mensen zien falen op rechtsbuiten terwijl Berghuis daar enorm goed is. Hele jaar hebben we zitten kijken naar technisch inferieure spelers op het middenveld wat niet liep terwijl we Kudus hadden. Enige conclusie die je kan trekken is dat Schreuder op moet rotten en ajax zijn excuses aan zijn beste speler moet gaan maken.

Als je ziet hoe hij speelde op het wk is die vraagprijs nog vrij laag. Je zou met een goede run in Europa toch wel meer voor hem kunnen vragen

12 december 2022 om 11:25

Zo goed was hij ook niet op het WK he. Wel redelijk, maar kijk ook naar de tegenstanders.

12 december 2022 om 11:28

Zijn beste wedstrijd was tegen Portugal, dat lijkt me ondanks de uitschakeling tegen Marokko geen slechte ploeg

12 december 2022 om 11:34

Zo goed was hij nou ook weer niet. Leuke doelpunten gemaakt maar gewoon uitgeschakeld in de eerste ronde.

12 december 2022 om 11:58

Hij speelde gewoon heel goed. Als je de wedstrijden had gekeken had je gezien dat hij meer deed dan alleen doelpunten maken. Voetbal is een teamsport dus om de uitschakeling te benoemen snap ik helemaal niks van.

12 december 2022 om 12:07

Wat een rare redenering. De Bruyne is ook uitgeschakeld in de eerste ronde, maar die kan toch best leuk ballen.

12 december 2022 om 12:22

@bobo101, Heel goed is natuurlijk ook weer overdreven.

12 december 2022 om 12:50

De Bruyne speelde ook een heel slecht WK. Ik zeg nergens dat Kudus geen goede speler is, echter was hij dit WK niet zo bijzonder.

12 december 2022 om 11:40

€35-40 miljoen is ook binnen deze markt heel erg veel geld voor iemand die niet eens definitief zijn plek heeft bij Ajax en een paar goede wk-potjes heeft gespeeld. Er valt veel op Schreuder aan te merken maar Kudus heeft zijn beste voetbal gespeepd onder hem dusverre.

Schreuder kost je veel meer dan alleen het kampioenschap

12 december 2022 om 11:38

Idd, die kale knikker werpt ons ver terug in de tijd. Ik hoorde hem zeggen dat het op de laatste week na best wel aardig ging. Miss heb ik wat gemist……?

12 december 2022 om 11:47

Onder Ten Hag speelde hij helemaal niet, dus dit op Schreuder afschrijven lijkt me onzin.

12 december 2022 om 12:09

Onder Ten Hag was hij vooral geblesseerd, en toen hadden we Gravenberch ook nog. Nu is hij fit en is Gravenberch weg, dan zou hij meer moeten spelen.




Typisch een speler die presteert als hij vertrouwen krijgt van de trainer. Elke voetbalkenner weet dat als Kudus in vorm is hij de beste speler van Ajax is. Deze man is zo sterk aan de bal, heeft een goede techniek, brengt zoveel kracht en inzet in zn spel en heeft ook nog een neusje voor de goal. Het lastige bij Ajax is dat ze niet helemaal weten hoe Schreuder hem moet gebruiken, als 10, als 9, als 7. als aanvallende 8. En daardoor heeft hij nooit een vaste basisplaats gehad op een vaste positie. Zelf denk ik dat hij als 10 of als valse rechtsbuiten het beste tot zn recht komt.

Helaas zal Schreuder hem nooit goed gebruiken aangezien Schreuder maar met zn elftal blijft wisselen en puzzelen. Hopelijk verdient Kudus een mooie transfer want dat gun ik hem zeker, ondanks zn soms aparte karakter maar dat begrijp ik ergens wel als je het vertrouwen mist van je trainer en je club. Ik denk dat een Dortmund, Leverkussen, Newcastle, Villareal, Sevilla, Leicester, dat soort clubs wel goed bij hem passen. Net niet de top, maar wel een basisplaats in een top4 competitie.



12 december 2022 om 11:41

@zlatanfan4ever,

Wel grappig je opmerking over "in vorm de beste speler van Ajax",
Wat denk je van een Timber, Tadic, Brobbey, Bergwijn en Berghuis als zij in vorm zijn ?!
Dan is Kudus nog geen schim van hun.
Kudus is snel en behendig, maar ook een ongelofelijk blind paard. Blijft maar rennen en rennen, en net voordat hij de achterlijn ziet, denkt hij: "shit ik kan niet verder, laat ik hem maar gewoon hard voor de goal schieten, geen idee waar iedereen staat".

12 december 2022 om 12:02

Kudus zie ik verder komen dan Berghuis (mislukt in het buitenland), Bergwijn (mislukt in het buitenland) en Tadic (leuk gedaan bij Southampton een paar jaar). Van Timber en Brobbey ( die bij Leipzig niet aan spelen toekwam ) moet ik het nog zien.

12 december 2022 om 12:19

@bobo101,

Nu praat je over verder komen,

Maar hierboven ging het over beter zijn.
En momenteel laat Kudus echt niet veel zien hoor.
Toevallig 2 goede wedstrijden gehad. That's all.
Waar spelers als Tadic en Timber het al hebben laten zien, een hoog niveau te kunnen halen voor een seizoen.

12 december 2022 om 19:03

Het niveau dat Kudus op het WK gehaald heeft is hoger dan welke ajacied dit jaar dan ook. Timber is een groot talent en zelf vind ik bij Ajax Berghuis meestal de beste. (Aangezien Kudus er vaak niet in staat of ergens hoog op het veld moet staan op een eiland omdat ie volgens Schreuder toch vooral een prima back up spits is 😂) Dat zijn toch echt de 3 beste spelers van Ajax. Bergwijn heeft werkelijk nog niks laten zien en Tadic is niet meer de topspeler van 2 seizoenen geleden.

Lekker verkopen die Kudus, met z’n sacherijnige gezicht. Bah bah, wat een arrogante kwal is dat zeg. Heel zijn houding bevalt me niet. Heb die jongen nog nooit zien lachen.

12 december 2022 om 19:05

Jouw houding bevalt mij ook niet. Hoe zou jij reageren als je elke dag op de training ziet wat voor koekenbakker jouw concurrenten zijn, maar de trainer jou toch weer op het bankie of de verkeerde plek zet? Terwijl je weet dat je de beste speler van het team bent. Dat kan je toch ook niet serieus nemen..

Lachend weg doen voor 30 miljoen. Geen slechte speler, maar past gewoon niet in het spel van Ajax

Hier heeft Ajax leuk zijn eigen glazen ingegooid. Dit zou zo maar eens een geweldenaar kunnen worden op lange termijn. Het vasthouden aan Tadic, Bergwijn en Brobbey is niet de best keuze geweest, zeker gezien ze alle drie (zeker bergwijn) niet in topvorm zijn.

Als je dat geld weer goed investeert is er geen man overboord bij Ajax, maar dat is juist het probleem van de laatste transferperiode. Goede spelers zijn vertrokken voor aanzienlijke bedragen , er is ook veel geld gebruikt voor aankopen maar die hebben nog niet weten te overtuigen.

12 december 2022 om 16:54

Ik heb persoonlijk wel vertrouwen in Bassey, Brobbey en Bergwijn, maar dan met een trainer die het team weet te stimuleren en spelers een vaste plek geeft.

lekker cashen. Dat is toch waar alles om draait

Ajax gaat liever voor spelers als Noppert en Van de Beek

12 december 2022 om 11:30

Hier zeg je wel iets ja. Ajax zou Kudus op doel moeten zetten 🤡

12 december 2022 om 11:37

Of gewoon Livakovic of Destanoglu als keeper halen

12 december 2022 om 13:33

vd Beek mag wel terugkomen bij Ajax.
Als hij niet te duur is natuurlijk. Rond de 15 miljoen weer welkom.

Heb wel al eens horen vallen dat hij tactisch echt een onbenul is. Zou wel een reden kunnen zijn voor het eindeloos in de spits posteren van hem.

12 december 2022 om 12:24

Of het een onbenul is weet ik niet, maar heb ook wel vaker gehoord dat de restverdediging onder hem vrij slecht is.

Ik gun hem een mooie nieuwe club. Kan me voorstellen dat hij wil vertrekken. Ajax is echt een rommelzooitje geworden sinds het gedoe met Overmars begon. Ze zijn finaal de weg kwijt. Titel en tweede plek zie ik aan ze voorbijgaan. Doorselecteren en afstemmen wat je team voor volgend seizoen gaat worden. Grote schoonmaak houden!

12 december 2022 om 11:44

Dat is vooral wat supporters van andere clubs denken.
Bij Ajax gaat er binnenkort een bom barsten, dan gaat alles op scherp, met als hoogtepunt hoop ik het ontslag van Schreuder.

Ajax gaat gewoon kampioen worden hoor.
We doen net of bij de concurrentie alles koek en ei is.

12 december 2022 om 11:52

Nou, ik hoop dat jij gelijk krijgt. Ik zie het dit seizoen niet meer goedkomen. We moeten niet alleen van Schreuder af, er lopen ook een paar spelers die ons niet beter maken. Maar OK, laat die bom maar barsten en we zien dan wel waar dat toe gaat leiden.

12 december 2022 om 11:55

@gabstra,

Die paar spelers valt echt wel mee..
Blind kan niet meer, verder zijn er veel waar ik absoluut vertrouwen in heb, maar dat heb ik niet in de trainer. Geef een Bassey, Tadic, Bergwijn, Sanchez een goede trainer, en we zullen het zien.

12 december 2022 om 12:10

Bergwijn laat zowel bij Ajax als Oranje zien dat hij weinig voorsteld = miskoop. Sanchez een houthakker = miskoop
Bassey is te traag = miskoop
Tadic over the hill.

Ik ben vrij negatief en jij best positief. Hoope cht dat jij het beter ziet

12 december 2022 om 12:23

@gabstra,

Bergwijn: liet het in de eerste wedstrijd gewoon zien, dat hij degelijk de ED naar de klote kan schoppen als hij het op zijn heupen heeft.
Sanchez, misschien even meer kans geven dan die 5 invalbeurten die hij heeft gehad.
Bassey: Te traag? Excuse me ?! Deze gast is echt gewoon absurd snel.
Tadic is niet over the hill, maar heeft een vormdip. En als je in een vormdip in 14 wedstrijden nog steeds 3 goals maakt en 9 assists geeft, doe je het meer dan prima in mijn ogen.

12 december 2022 om 12:29

Bassey is zeker niet langzaam. Hij is voetballend en tactisch vrij beperkt, maar hij is idd. wel vrij snel.
Je kunt toch ook niet ontkennen dat ondanks zijn statistieken Tadic dit jaar (ook vorig seizoen) toch echt voetballend veel minder was dan de jaren ervoor. Dat heeft volgens mij meer met leeftijd dan met een vorm dip te maken. Dat is geen schande. Hij heeft nog steeds veel waarde voor Ajax, maar is niet meer de speler die hij was.

12 december 2022 om 13:22

Sanchez heeft 650 minuten in het eerste elftal gehad en totaal geen indruk achtergelaten. Een enkele goede actie hier en daar, maar enorm door het ijs gezakt meermaals qua tackles en positie kiezen. Veel meer dan 5 invalbeurten gehad. 5 invalbeurten zou een minuut of 150-200 zijn geweest, en bovendien is die gast al 25 he, dit is geen talentje van 19.

Bergwijn heeft gewoon ronduit teleurgesteld voor wat ie heeft gekost en Bassey ook.

Dit gaat niet ineens keihard draaien als Bosz wordt teruggehaald.

12 december 2022 om 14:16

@janssen,

Bassey is met de bal vrij beperkt inderdaad, maar qua verdediging prima speler.
Weinig hebben in de gaten dat hij laatste tijd gewoon alleen gaten aan het opvullen was, die Blind liet liggen.

Tadic is voetballend nu even wat minder, maar vorig seizoen was hij nog gewoon geweldig hoor.
Scoorde er vorige seizoen 13, en gaf 19 assists, jaar daarvoor 14 goals 18 assist, dus gewoon vergelijkbaar.

Tadic is echt nog niet "te oud". Hij heeft het nooit van zijn snelheid moeten hebben, juist van zijn kracht, inspanning en slimheid. En dat gaat er na een half jaar echt niet uit hoor. Een speler als Ronaldo, die heeft zijn leeftijd bereikt, omdat hun veel moesten hebben van zijn snelheid en explosiviteit, wat er na een aantal jaren uit gaat.

12 december 2022 om 14:21

@bongiorno,

Sanchez maakte in de Eredivisie slechts 383 minuten.
Dit Hij speelde, daarna weer 3 wedstrijden niet, dan weer invalbeurt, dan weer niet, dan weer basis.
Verwacht je dat een speler dan iets kan brengen?

Bergwijn liet in de eerste paar wedstrijden zien dat hij belangrijk was, maar daarna viel hij in de dip waarin hij nu verkeerd.

Bassey stelt mij niet teleur. Bassey is alleen maar Blind aan het opvangen. Blind eruit, dan komt alles goed.

Geen match met Ajax. Is ook gewoon een broodvoetballer dus wilt ook zo snel mogelijk weg. Gauw verkopen dus, nu vang je er wellicht nog een leuk bedrag voor.

Eigenlijk best lekker dat er weer gewoon voetbalnieuws is in plaats van de topics met het oranje vlakje.
On: Iedereen lijkt wel weg te willen met Schreuder als trainer. Wellicht dan tijd om hem nu te lozen? Wat Kudus betreft, zie hem liever blijven. Die kan je over een half jaar ook wel slijten. Maar het ijzer moet je smeden als het heet is. De selectie opfrissen lijkt me dan toch de betere optie en met het extra geld dat Kudus brengt, kan je veel doen.

12 december 2022 om 12:12

Iedereen, lees alleen van Blind, Kudus wilde onder ten Hag al weg

12 december 2022 om 12:50

Antony, Alvarez en wat nog gaat volgen als Schreuder de zaak nog dieper de modder sleurt

12 december 2022 om 12:52

Alsof die spelers niet weg wouden onder een andere trainer?

12 december 2022 om 13:29

Antony was al weg toen het nog lekker liep. Wat is je punt hansje want je zit alleen maar dingen te roepen die niet waar zijn

12 december 2022 om 16:33

Wanneer hebben we dan voor het laatst spelers gehad die niet meer op de training verschenen en niet meer wilden spelen?

12 december 2022 om 13:28

Dit heeft niets met schreuder te maken hansje….. toen ten hag er nog was wilde Kudus ook al weg. En ook alvarez wilde al weg. Je kan je best doen om alles op schreuder te schuiven maar dat slaat kant nog wal

12 december 2022 om 16:40

Ben ik niet met je eens. Kudus ziet ook dat hij op de bank moet zitten waar Tadic mag figureren op rechtsbuiten omdat de kale knikker hem niet durft te wisselen toch?

Zo die heeft een goed WK gespeeld wauw !! Hij lijkt me echt niet meer te houden voor Ajax

Goede speler, maar niet voor een 4-3-3 systeem. Daar kan noch Ajax of hijzelf iets aan doen. Dus op zoek naar een club die met 2 spitsen en een aanvallende middenvelder er achter speelt.

Snel wegwezen, zelfs nu zijn er nog Ajacieden die hem ten koste van alles niet op het middenveld willen, eerst was het gebrek aan discipline, daarna was hij te dom om het te snappen en nu is hij niet goed genoeg in de kleine ruimte en is z'n passing niet goed genoeg altijd maar weer excuses zoeken zodat we weer met Klaassen en overschat talent Taylor spelen.

Als Schreuder zelfs zijn eigen oogappel weet weg te jagen, is er écht niets meer positiefs te noemen voor Megamind.

Deze man wordt wereldtop. 35 miljoen is een koopje, gaat binnen 4 jaar weg voor 120+. Wat een killer is dit.

Ajax heeft teveel spelers van een hoog niveau voor dezelfde positie in de selectie. Dat geeft gegarandeerd onvrede.

Kan Kudus ook alleen maar gelijk geven.
Heeft aangetoond prima te kunnen spelen bij Ghana.

Schreuder gebruikt hem verkeerd door hem in de spits te zetten. Ik zou ook vertrekken als ik de kans zou krijgen als ik hem was.

Beetje jammer dat in dit Ajax meer de fout zit in de leiding als bij de spelers. Waar is de RVC wanneer het nodig is. Wat een drama in Amsrerdam, zo jammer...

Toch wel knap van Schreuder om een speler binnen 4 maanden naar de uitgang te dirigeren. De man maakt in een half jaar kapot waar door ETH 4 jaar aan is gebouwd.

Mike verweij liverpool belangstelling voor kudus ondanks dat kudus zeker geen verkeerde speler is mikt liverpool zeker hoger bellingham die willen ze echt hebben

40 a 50 miljoen 😅😂😂 voor een speler die zo’n 15 eredivisiewedstrijden achter zijn naam heeft staan als basisspeler en 3 of 4 CL wedstrijden.

Het erger is dat er clubs zo gek zijn om dit nog te betalen ook.

Niet alleen Kudus wil weg. Ook Alvarez heeft zijn zaakwaarnemer opdracht gegeven om tot een winterse transfer te komen. De situatie rondom Blind is bekend. Ajax zal goed beslagen ten ijs moeten komen om de selectie bij aanvang van de 2de seizoenshelft op orde te hebben. Daarbij zou ik mijn oren niet teveel laten hangen naar wat Schreuder wilt.

Wil Schreuder toevallig ook weg?

Dat is een koopje voor iemand met zijn potentie

Kudus is een leuke voetballer maar van mij mag hij weg.. Sinds hij in het elftal is gekomen ging het bergafwaarts. Ja hij heeft een aantal leuke goals en acties gemaakt. Maar wij gingen wel wedstrijden verliezen toen hij erin kwam. Hij speelt voor zichzelf en niet voor het team. Dit is een Brood voetballer die helemaal geen binding heeft met ajax. En twee jaar lang niet wedstrijd fit is geweest door meerdere oorzaken.
Dus laat hem voor een goed bedrag vertrekken en ik zal er niet om gaan rouwen.

Lijkt me wel een leuke optie voor Arsenal als vervanger van Jesus die er 3 maanden uit ligt. Als hij terug is heb je dan ook direct iemand die voorin kan concurreren op een aantal plekken.

De beste / meest talentvolle speler uit de selectie. Een geboren nr 10, maar wordt misbruikt als gelegenheid counterspits. Wil je wat van je carrière maken dan moet je met het huidige beleid gewoon wegwezen uit Amsterdam. Bij elke fatsoenlijke trainer zou hij onbetwiste basisspeler zijn.

Ik word hier wel een beetje naar van hoor jongens, echt een heerlijke speler maar door zo'n nare vent als Schreuder wordt hij misbruikt en weggepest. Hoe is het toch mogelijk dat wij met z'n allen zien dat deze jongen geen spits is, maar het beste tot zijn recht zou komen als 10 of hangende rechtsbuiten? Hij wil de bal in de voet zodat hij een actie kan maken, wat moet die jongen in de spits met 2 gasten van 1,90 in zijn nek, proberen kopduels te winnen. Het is een regelrechte schande dat zo'n onbenul als Schreuder NOG Steeds de coach van Ajax is.

Twijfel of ik nog Ajax kijk na de WK-stop neemt toe, misschien hou ik het wel bij Arsenal, je wordt naar van Ajax als supporter. Wie had dat gedacht een jaar of 2 geleden!

Ajax is te min voor Kudus volgens Williams. Hij speelt zelf al jaren voor Bilbao en heeft een contract tot 2028. Die heeft zelf blijkbaar niet dezelfde ambitie als Kudus.

Lekker laten gaan. We hebben tenminste Klaassen nog, mister 1-0. Of anders een jeugdspeler op die positie zetten.

By far de beste Ajacied op t WK, en die moet weg bij Ajax.. Als je ziet wat die op t wk laat zien, had ik hem nog ff gehouden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren