Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi gebruikt Curaçao als speelbal en bereikt uitzonderlijke mijlpaal

Laatste update:

Lionel Messi heeft dinsdagnacht zijn honderdste interlandgoal gemaakt. De Argentijnse superster nam tegen Curaçao na twintig minuten de openingstreffer voor zijn rekening, waarmee hij zichzelf alsnog naar de derde speler wereldwijd in 'de club van honderd' schoot. Messi zou ook nog nummer 101 en 102 maken in een duel dat in een 7-0 overwinning voor Argentinië eindigde.

Ondanks de vriendschappelijke aard van het duel trad Argentinië aan met een sterke basiself in het Estadio Ciudad de la Plata. Aanvoerder Messi speelde in de gebruikelijke vrije rol op rechts, terwijl ook Lautaro Martínez, Enzo Fernández, Giovani Lo Celso en Alexis Mac Allister tot de namen op het startformulier behoorden. Remko Bicentini liet ook tal van bekenden opdraven bij Curaçao. Zo begonnen Vurnon Anita, Juriën Gaari, Cuco Martina, Brandley Kuwas en zowel Juninho als Leandro Bacuna aan de aftrap in La Plata. Eloy Room verdedigde het Curaçaose doel.

De Curaçaose goalie hield zijn doel tot aan de twintigste minuut schoon. Toen ontving Messi de bal in het strafschopgebied, kapte naar zijn rechterbeen en schoot buiten bereik van Room in de korte hoek raak: 1-0. Het was de honderdste van Messi aller tijden in het Argentijnse Albiceleste en het begin van een oorwassing voor de bezoekers. Eerst kopte Nicolas González van dichtbij de 2-0 binnen, voordat het weer de beurt was aan Messi.

De 35-jarige steraanvaller kreeg te veel ruimte van verdediger Roshon van Eijma en mikte langs Room: 3-0. Nadat Messi ook de 4-0 van Fernández had voorbereid, maakte hij zijn hattrick compleet. 37 minuten stonden er op de klok toen Messi attent reageerde op een diepe bal van Giovani Lo Celso. Room kwam uit zijn doel maar kon geen tegenstand bieden tegen de bekeken schuiver en de 5-0 was een feit. Ángel Di María en Gonzalo Montiel zouden de score in de tweede helft nog opvijzelen naar 7-0. Messi, die de hele wedstrijd bleef staan, eindigde het duel zo op 102 interlandtreffers. Alleen Cristiano Ronaldo (122, nog actief) en Ali Daei (109) wisten eerder al de honderd aan te tikken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een fenomeen. In een land als Argentinië 100 goals maken is een unieke prestatie. Maar sowieso, net als het andere fenomeen Ronaldo, wat een mijlpaal. Daar kan je als speler trots op zijn, benieuwd wat Messi in zijn nadagen van de carrière nog in petto heeft voor ons (transfer, internationale carrière, etc). Ben gewoon dankbaar om in deze tijd deze spelers te mogen aanschouwen. Hoef verder hier geen discussie wie er beter is, laten we vooral koesteren wat hier gebeurd.

29 maart 2023 om 07:29

Messi is de derde speler die 100 interlanddoelpunten bereikt, na Ronaldo en Daei. Het is inderdaad een zeldzaamheid om die grens te slechten. Ik weet niet zo goed wat je precies bedoelt met de opmerking "in een land als Argentinië"?

Overigens is bijna de helft van de doelpunten (48) van Messi geproduceerd in vriendschappelijke wedstrijden, dat is best opvallend.

29 maart 2023 om 07:40

Het is meer dat ik bedoel dat het geen fantastisch land is geweest de afgelopen tien jaar. Het is eigenlijk pas sinds een jaar / anderhalf jaar echt een collectief, maar voorheen moest Messi het zelf uitzoeken. En deed dat ook met verve. Ook tegen landen als Brazilië, Uruguay, Chili, Mexico wat gewoon ontzettend lastige landen zijn.

29 maart 2023 om 07:44

Sinds wanneer zijn internationale vriendschappelijke doelpunten niks meer waard? Bij club vriendschappelijke wedstrijden gaat het echt ergens om. Er zijn heel weinig voorbeelden van internationale wedstrijden waarin te merken valt dat spelers minder hun best doen. Kijk maar naar de wedstrijd argentinie panama en de tackles die daar ingezet werden.

29 maart 2023 om 07:45

Dat is ook wel relatief. Argentinië was ook de afgelopen tien jaren natuurlijk samen met Brazilië de beste ploeg in Zuid-Amerika. Messi heeft al die jaren heus niet met koekenbakkers op het veld gestaan. De landen die jij noemt staan er ook zeker tussen, maar ook Messi scoort (logischerwijs) veel tegen de mindere goden zoals Nicaragua, Panama, Haïti en Bolivia.

29 maart 2023 om 07:47

@the Real bob, ik zeg toch helemaal niet dat doelpunten in vriendschappelijke wedstrijden niets waard zijn? Ze tellen terecht mee. Ik had alleen niet verwacht dat het aantal doelpunten van Messi voor zo'n groot deel opgebouwd zou zijn uit doelpunten in vriendschappelijke wedstrijden

29 maart 2023 om 07:50

Bob, waar lees je dat? Of verzin je zelf iets zodat je je erover kunt opwinden?

29 maart 2023 om 07:52

Voor de Copa America worden geen kwalificaties gespeeld.

29 maart 2023 om 07:52

Die gelbe, in Zuid Amerika spelen ze geen copa Amerika kwalificatie. In Europa wel EK kwalificatie, logisch dat Messi dus percentueel meer vriendschappelijke goals Heeft!

29 maart 2023 om 08:04

@Socio & Dartn, ah check! Dat had ik niet helemaal scherp, maar jullie hebben gelijk inderdaad. Dan is het hoge aantal doelpunten in vriendschappelijke wedstrijden prima verklaarbaar!

29 maart 2023 om 08:13

En bij Ronaldo is het ook altijd tegen Luxemburg of Cyprus. En hoeveel penalty’s bij Ronaldo??

29 maart 2023 om 08:19

ILCAPO: ook alle respect voor Ronaldo, onzin dat hij natuurlijk alleen maar scoort tegen zulke landen.

29 maart 2023 om 08:33

Tuurlijk alle respect voor Ronaldo, maar waarom dan zulke prestatie bij Messi meteen kleineren? Ben het snel gaan opzoeken en misschien meer dan 85% van Ronaldo’s doelpunten zijn tegen landen die lager dan 25 staan op fifa ranglijst.

29 maart 2023 om 08:56

Helemaal mee eens, allebei kinderachtig. Als het zo makkelijk was waren er ook wel andere geweest😅

29 maart 2023 om 09:19

Inderdaad dan waren er al tientallen spelers. Wel raar dat Pelé er niet tussen staat. Heeft toch meer dan 1000 doelpunten gemaakt in zijn carrière. Daar zaten veel doelpunten van op training tussen lol.

29 maart 2023 om 09:48

Dus omdat mensen Messi 'kleineren', moet jij ook Ronaldo kleineren? Ik weet wel wat zieliger is.

29 maart 2023 om 11:24

Ik snap je ergens wel. Daarom ga ik ook niet snel uit mijn dak als hij een hattrick maakt tegen weerloze landen. Maar ieder zijn/haar ding natuurlijk.

29 maart 2023 om 11:58

Het zijn toch altijd Ronaldo-fanboys die Messi beledigen?

29 maart 2023 om 12:03

Sinds wanneer speelt Argentinië zo vaak tegen Panama , je kan dingen blijven verzinnen maar er is maar een goat , Luxemburg en Gibraltar zijn nog en niveau lager dan panema

29 maart 2023 om 12:07

Deze gast blijft maar dingen verzinnen , roep nou is iets wat waar is

29 maart 2023 om 12:25

Er zijn geen zwakke landen als gibraltar en lichtenstein in Zuid Amerikaanse zone. Dus zowel copa america als wk kwalificatie speel je tegen relatief sterke land. Paraguay of Bolivia kan je niet vergelijken met Malta of Andora.

29 maart 2023 om 12:26

Messi is wereld kampion , kan je deze ook naar benden halen , je moet je zelf echt haten sinds Messi wereld kampion is geworden.

29 maart 2023 om 12:31

Messi kreeg tegen Panama nog een doodschop te verwerken tot bloedens toe.

29 maart 2023 om 13:00

@diegelbereds

Sorry maar ik vind 5x scoren tegen Brazillië, Frankrijk, Portugal, Duitsland, Italië in vriendschappelijke wedstrijden toch wel wat indrukwekkender dan bijvoorbeeld iemand die scoort tegen de lammen en blinden in Europa in een officiële wedstrijd.

Daarnaast zou je weten met een beetje onderzoek dat Argentinië alleen officiële wedstrijden speelt voor de WK kwalificatie en de grote toernooien Copa en WK. Alles er tussen in moet opgevuld worden met vriendschappelijke wedstrijden. Ik vind het echt een stuk knapper dat Messi 100 goals maakt in een land als Argentinië dan welke Europeese speler dan ook.

29 maart 2023 om 14:55

Paraguay hoort dan ook bij de beste landen van de Copa America.
Andorra en Malta bij de slechtse landen van Europa.

Is ongeveer hetzelfde als ik zou zeggen: Je kan Honduras en Panama niet vergelijken met Spanje en Duitsland.

29 maart 2023 om 15:34

Eric soms vraag ik mij af of jij aandelen geïnvesteerd hebt in Messi, want je begrijpt toch ook vast wel dat Ronaldo er ook niks aan kan doen dat hij bij een ek kwalificatie tegen een Liechtenstein komt. Daarnaast doet dit niks af aan de prestaties van beide heren bij hun nationale ploegen. Het zijn geweldenaren!

29 maart 2023 om 07:54

Als je de penalty’s en vriendschappelijke wedstrijden er af haalt komt hij uit op 23 goals.

Klinkt best beroerd als je dat zo bekijkt.

29 maart 2023 om 08:01

Een goal is een goal, toch? Het klinkt eerder sneu en kleinzerig gedrag als je jou comment leest.

29 maart 2023 om 08:10

Waar haal je die penalty cijfers vandaan? Ik vind slechts dat hij 54 doelpunten gemaakt heeft en 36 assists gegeven heeft in officiële (niet vriendschappelijke) interlands. Dan gaat het over WK, WK-kwalificatie, Copa America. Dat is toch best aardig.Edit: ik kom op slechts 14 gescoorde penalties in bovengenoemde competities. Dan zou je alsnog op 40 overige doelpunten komen.

29 maart 2023 om 08:16

Gelukkig draait de wereld niet alleen om goals en heeft hij alle internationale prijzen gewonnen met Argentinië die hij kan winnen, terwijl hij 2x uitgeroepen is tot Speler van het Toernooi op de Copa America en ook 2x uitgeroepen is tot Speler van het Toernooi op het Wereldkampioenschap. Sowieso betrokken bij 19 van de 29 goals van Argentinië, op de afgelopen drie WK's, en dan laat je opgezette aanvallen ook nog eens buiten beschouwing.

29 maart 2023 om 08:22



@arsenal Als je bij Ronaldo alle goals boven top 20 fifa ranking er ga haalt blijft er ook niet veel meer van over, wat is dan je punt?

Messi genereert gemiddeld 0.9 goals en assists per internationale wedstrijd. Het gemiddelde van alle landen teams waar hij tegen speelt is rank 36. Daarnaast spelen ze geen kwalificatiewedstrijden voor de Copa dus spelen ze meer oefenwedstrijden. Cristiano Ronaldo genereert 0.78 goals en assists en komt uit tegen een gemiddelde fifa ranking van 50. Hangt er dus net vanaf hoe je het bekijkt toch?

29 maart 2023 om 08:22

Overigens, Maradona staat op 34 goals in 91 interlands. Als je iemand alleen op goals afrekent, zou je ook niet denken dat dit statistieken zijn van een generatonal speler. Ik zou zeggen: kijk gewoon voetbal. 174 interlands, 102 goals en 56 assists zijn leuke statistieken. Maar zijn spel, daarmee imponeert Messi.

29 maart 2023 om 08:55

Je kan bijvoorbeeld een hattrick scoren tegen een land in een vriendschaplijk duel, wat op 86ste postitie staat op fifa ranglijst. Maar je kan ook bijvoorbeeld de goals in international carrière tegen landen zoals Luxemburg of Litouwen scoren in kwalificatie, landen wat bijvoorbeeld 180 of 190ste plek staan met bouwvakkers en stratenmakers.

29 maart 2023 om 09:33

Als betekent niks en dat weet je heus wel. Best sneu om zo te redeneren

29 maart 2023 om 09:34

Maradona was een aanvallende middenvelder. Geen aanvaller voorin

29 maart 2023 om 09:51

Wel degelijk ook aanvaller voorin, Japie. En zijn rol als aanvallende middenvelder is behoorlijk vergelijkbaar met Messi z'n rol als valse 9.

29 maart 2023 om 09:52

Beste Japie, weet niet of je uberhaupt een wedstrijd van Messi hebt gezien, maar op papier is Messi misschien aanvaller, maar het eerder een verkapte aanvallende middenvelder zwervend over het veld, voornamelijk van rechts. Als je bedenkt dat hij vrijwel altijd de bal ophaalt vanuit het middenveld. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

29 maart 2023 om 09:52

Messi is alleen op papier een aanvaller. Iedreen die daadwerkelijk wedstrijd bekijkt weet dat Messi van uit middenveld komt en eigenlijk gewoon als een nummer 10 speelt. Een aanvallende middenvelder dus. Maarja om zoiets te weten moet je natuurlijk de wedstrijden bekijken.

29 maart 2023 om 10:04



Messi speelt op het veld als aanvallende middenvelder, maar heeft tevens de statistieken en skills van een echte afmaker/spits. Daarnaast begon hij als winger/vleugelflitser. Zijn eerste 4 seizoenen op rechts speelde hij met elke linksback. Binnendoor, buitenom hij dolde je waar je bij stond. Daarom vind ik dat men goed moet weten waar ze het over hebben als ze het hebben over de meest complete voetballer ooit (puur doelend op multifunctionele inzetbaarheid op het veld). Messi in zijn prime had denk ik zelfs op de plek van Modric en Xavi kunnen spelen. Zijn inzicht, vastigheid aan de bal, overzicht, passing etc waren van een dusdanig niveau dat hij zelfs die rol had kunnen bekleden.



29 maart 2023 om 10:04

Messi speelt als valse 9, dat is ongeveer hetzelfde. Die zwerft en haalt ook ballen op van achteruit om het spel te verdelen. Statistisch gezien de speler met de meeste impact in de aanvallende opbouwzone. Nu jij weer Japie. Of ga je statistieken op basis van onderbuikgevoelens op zij schuiven? Bij Argentinie speelt hij sowieso erg laag, in vergelijking met bij zijn clubs. Maar denk niet dat jij de afgelopen tien jaar opgebleven bent voor enkele van zijn masterclasses in de Copa America tegen Colombia, Uruguay en Chili bijvoorbeeld. Masterclasses, waarbij hij niet op het scorebord kwam. Want voetbal is meer dan alleen scoren.

29 maart 2023 om 11:04

Nouja Messi voetbalt in heel zijn interlandcarriere gewoon tegen betere teams hoor. In Zuid-Amerika speel je eigenlijk tegen allemaal landen met een goed elftal. Daar heb je geen Liechtensteins, Gibraltars, San Marinos en Andorras met 30.000 inwoners. Kijk niks tegen Ronaldo, maar die bergdorpen zijn officiele wedstrijden met 0 profs. Een Ecuador of Chili kan een mooi team op de been brengen met allemaal spelers in top 5 competities in Europa.

29 maart 2023 om 11:38

En in Zuid Amerika heb je weer geen Frankrijk, Engeland, Nederland, Spanje, Italië, Duitsland, Portugal etc. Alleen Brazilië en Argentinië zijn daar structureel echte toplanden

29 maart 2023 om 11:57

Maar als je zelf een topland bent, word je nooit in een WK of EK-kwalificatie ingedeeld met een ander topland. Gebeurt maar heeel soms dat een Frankrijk in dit geval voor de EK kwalificatie dus bij Nederland zit. Kijk de andere poules maar eens. Verder heb je ook altijd 2 landen in je poule die je als minimaal 5/6-0 kunt afschrijven, zoals Liechtenstein, Andorra, San Marino, Moldavië, Gibraltar en een land als Letland, Estland, Luxemburg, Faroër-eilanden. Waarom denk je dat Memphis bijna 50 goals heeft bij Nederland? Alleen al 5 goals tegen Gibraltar.

29 maart 2023 om 13:04

Japie

Maar Messi heeft wel gescoord tegen Frankrijk, Nederland, Spanje Italië Duitsland en Portugal en het gros daarvan in Vriendschappelijke wedstrijden, maar die tellen dus niet zo hard mee omdat het vriendschappelijk is? Hoevaak komt het nu voor dat Ronaldo tegen die landen komt te spelen op een zelfde moment? juist ja, hij heeft vaak tegen Duitsland en Frankrijk gespeeld en tot het EK had hij nog nooit gescoord tegen deze teams -.-

29 maart 2023 om 13:14

Natuurlijk telt het niet mee als Ronaldo of Messi in veredelde trainingspartijtjes, wat oefenwedstrijden zijn scoren

Toch apart dat je heb bij Argentinië ziet lachen zoals van ouds… maar bij P$G zijn gezicht letterlijk de hele dag op onweer staat…

29 maart 2023 om 07:28

Dan snap ik de boosheid van de psg supporters wel om eerlijk te zijn bij argentinie is hij heel gretig

29 maart 2023 om 07:45

Denk dat zijn hart toch nog altijd bij Barcelona ligt, en natuurlijk bij Argentinië.

29 maart 2023 om 08:45

Dan moet hij eens een keer naar z’n hart luisteren ipv geld en eens bij een leuke club gaan voetballen als z’n contract is afgelopen. Bedoel ga lekker naar Rosario. Voetballen in je geboorteland bij je geboorteplaats, mooier wordt het toch niet?

29 maart 2023 om 09:30

@maurootje Daar valt wat voor te zeggen. En dat zouden veel meer mensen moeten doen, overigens.

Nou je hebt de 100 aangetikt en het feestje in eigen land meegemaakt. Stop er nu gewoon mee, dit is het juiste moment. Het is tijd voor de nieuwe generatie.

29 maart 2023 om 07:25

Bij Argentinië heeft hij het meer naar zijn zin dan bij PSG. Laat hem maar lekker nog een paar jaar meehobbelen bij Argentinië.

29 maart 2023 om 09:03

Waarom moet hij stoppen terwijl hij nog een van de beste spelers ter wereld is? Fanboys van ballen afwachter worden met de dag grappiger.

29 maart 2023 om 09:20

Iemand is bang dat het record van Ronaldo er aan gaat 🙊

29 maart 2023 om 10:19

Nou, ten eerste gaat dat niet lukken en ten tweede komt Ronaldo voor mij niet eens in de buurt van Messi. Het draait niet alleen maar om goals goals goals hè.

29 maart 2023 om 10:51

Als hij nog in staat is om het verschil te maken tijdens wedstrijden waarom zou hij dan in godsnaam stoppen??

29 maart 2023 om 13:06

Ze moeten Messi nog 10 Vriendschappelijke wedstrijden laten spelen tegen Andorra, Liechtenstein, Luxumburg en dit soort landen zodat Messi er even 30 in knalt het komende jaar.

Speel je tegen Argentinië en dan ga je met 4 verdedigers spelen dan zoek je het echt.. bondscoach roept een verdediger op die niet eens betaald voetbal speelt met de extra mogelijkheden die je nu hebt..

Mooie mijlpaal die 100 goals! Wel nieuwsgierig of hij doorgaat t/m volgende Copa in de VS (juni 2024). Wel mooi dat Di Maria de strafschop mag nemen. Even een keer wat anders dan een speler die alleen maar bezig is met z’n eigen statistieken 😉

29 maart 2023 om 08:09

Daarom dat Ronaldo Talisca vorige week de strafschop liet nemen ipv zelf te trappen zeveraar

29 maart 2023 om 09:00

Mwa dat was zeer uitzonderlijk, 1 x Bruno Fernández, 2 x Benzema en nu deze gozer volgends mij. Messi laat regelmatig Penalty's nemen door andere.

29 maart 2023 om 09:05

Grappig dat hij nergens Ronaldo noemt. Maar Ronaldo fanboys zijn als de dolle bij om voor hem op te komen. Zou dan misschien toch stukje waarheid in zijn comment zitten. En 2/3 penalty's in heel je carrière weg geven, verteld ons eigenlijk alles.

29 maart 2023 om 10:24

Ik denk dat Copa 2024 Messi's laatste toernooi gaat worden, WK 2026 lijkt me echt wat te ver weg

Ik las dus gister dat het officieel bevestigd is dat Messi zijn carrière afsluit volgend jaar bij FC Barcelona? Weet iemand hier meer over? Xavi staat ook achter het besluit om Messi terug te halen. Wat zou dit geweldig zijn!!!

29 maart 2023 om 08:00

Wat zou dat oliedom van barca zijn zeg! Zijn een keer een echt team en alle 11 werken dan levert dat dus de titel op. Speel je straks weer met 10

29 maart 2023 om 08:04

🤣 je bent lekker bezig? Heeft Messi je iets aangedaan? Een 'echt' team? Hoe is Barcelona in tijdperk van Messi kampioen geworden van La Liga, Champions League gewonnen, beker gewonnen etc. etc. Heeft hij dit in zijn eentje gedaan, zonder team? Je vorige comment sloeg al nergens op, maar gast... je laat je echt merken🤣 Drink nog een kopje azijn, wow!

29 maart 2023 om 08:20

Wauw. Messi heeft hoogstpersoonlijk dat team een aantal keer kampioen gemaakt toen je speelde met alleen maar uitgerangeerde spelers.

29 maart 2023 om 08:41

Ben je nou dom of doe je dom? Vroeger kon Messi het in zijn eentje. Nu niet meer want Messi is inmiddels 35. Laatste jaren van barca vergeten met Messi zeker? Oa 4-0 tegen Liverpool en 8-2 tegen Bayern. Met Messi op dit moment speel je gewoon met 10 man. Vandaar dat hij ook geen CL meer gewoon heeft na 2015.

Fijn dat jullie doen alsof we het hebben over een Messi van 5-8 jaar geleden.

29 maart 2023 om 08:43

Ben jij de laatste jaren vergeten? Toen Messi een belachelijk slecht Barca nog wat landstitels en andere prijzen bracht? Toen hij wegging stonden ze na een halfjaar achtste, een tijdje elfde, en werden ze uitgeschakeld in de Champions League. Er zijn vervolgens 20 economische levers geactiveerd om weer competitief te zijn (en zelfs nu is Barca weer uitgeschakeld in de EL).

29 maart 2023 om 08:50

Als je moeder een keer het eten verklootte, is het dan ook een slechte moeder? Mijn advies voor vandaag: niet meer reageren op comments. Als je nog een beetje zelfrespect hebt en noet nog meer wilt overkomen als een onnozel persoon dan moet je even pas op de plaats maken. Als je een tegenargument (daar is ie😉) gebruikt, zorg dan voor dat het een tegenargument is waar mensen niet om heen kunnen.

29 maart 2023 om 09:16

Messi heeft barca ontzettend weinig opgebracht de laatste jaren. Dat ze de competitie winnen zegt niet zoveel. Zegt meer over de competitie dat je prima met 10 man kan spelen. Op CL niveau heeft die niks gepresteerd. Of dat nu bij barca is of bij Psg.


Ik wacht nog op het eerste goede tegenargument van jou? Kan dat nog komen vandaag of kun je beter een andere naam zoeken?

29 maart 2023 om 09:54

🤣🤣🤣🤣 nee, tegen zoveel onzin kan ik geen tegenargument bedenken. Je hebt mijn aanname in een conclusie veranderd. Dank daarvoor❤️

29 maart 2023 om 10:00

Met de elftallen waarmee hij de laatste jaren speelde viel ook geen eer te behalen in de Champions League. Hij wist in 2019 nog bijna hoogstpersoonlijk een uitgerangeerd Barcelona met een uitgebluste Vidal, Pique en Rakitic en verder matige spelers als Nelson Semedo, Sergi Roberto en Lenglet aan de Champions League te helpen. Zelfs mijn held (Suarez) was toen al aan de aftakeling begonnen als ik heel eerlijk ben. In 20/21 schoot hij in het slechtste Barca dat ik misschien wel gezien heb (samen met het Barca van Koeman in het eerste halfjaar nadat Messi weg was) er 25 in en leverde hij 23 assists in La Liga. Die man maskeerde alle problemen. Zoals ik zei, toen hij weg was stonden ze achtste, voordat er 300 miljoen over twee transferperiodes werd geinvesteerd.

29 maart 2023 om 10:01

Toch best gek dan, dat hij in zijn laatste seizoenen nog een aandeel had in +50 doelpunten.

En als de CL meetelt, mag het WK ook meetellen, lijkt me.

29 maart 2023 om 09:59

Er wordt over gesproken, maar er is nog helemaal niets officieel.

Gewoon weer een hattrick scoren in een interland. Messi laat zien dat er simpelweg maar 1 GOAT bestaat. Een hattrick tegen Curacao. Dit gaan we nog lang heugen!

29 maart 2023 om 08:18

Tja. Als Ronaldo scoort tegen Liechtenstein en Luxemburg wordt de halve wereld ook gek. Het is beide aan de ene kant krankzinnig, maar ook verklaarbaar, omdat beide het nog steeds doen op hun oude dag en met die goals weer mijlpaal na mijlpaal bereiken. Het is gewoon nostalgie.

29 maart 2023 om 08:47

Niets meer dan lof hoor, voor beide spelers. Maar je snapt mijn sarcasme vast wel

29 maart 2023 om 10:09

Ja, ik snap je zeker hoor :-). Maar je moet begrijpen hoe legendarisch het is dat Messi de machtige Eloy Room drie keer verschalkt heeft ;-).

Het is maar curaçao, maar messi was weer met heerlijke ballen aan het strooien. Als Argentinië een spits had lopen zoals haaland of ronaldo ipv martinez had die nog 3 extra assists gehad.

Het is bijna zielig dat hij die paasjes moet geven op martinez en mbappe, want die verprutsen beide vrij veel 1 op 1 of andere grote kansen, waar die andere 2 spitsen juist goed zijn in de "tap ins" of 1 op 1 situaties.

Ik weet dat dit geen populair onderwerp hier is, maar klopt het dat Messi bijna nooit tegen dergelijke voetbaldwergen speelt? Voor mijn gevoel spelen zij altijd tegen sterke landen in (Zuid)-Amerika. Als ik dat vergelijk met Ronaldo die in de EK/WK-kwalificatie tegen gigantisch veel voetbaldwergen speelt en het grootste gedeelte van zijn doelpunten daar ook tegen heeft gemaakt.... vind ik de prestatie van Messi wel veel unieker.

29 maart 2023 om 09:01

Messi heeft tussen de 10 en 15, gescoord tegen een team buiten de top 100. Ronaldo 40+. Nu weet ik niet wat jij precies als voetbaldwerg ziet, maar dat is een vrij mooie grens.

29 maart 2023 om 09:12

Tja dan kun je ook het aantal oefenlands erbij halen. Door de afwezigheid van Copa kwalificatie wedstrijden, heeft Messi er daar veel meer van gespeeld. Je kan beargumenteren dat de tegenstander dan minder hun best doet. Op die manier kunnen we beide prestaties behoorlijk gaan afzwakken denk.

29 maart 2023 om 11:17

@elrompelineas, dat wil nog steeds niet zeggen dat een kwalificatie tegen de nr 198 vergelijkbaar is met een friendly tegen de nr 92. Daarnaast worden er sinds de komst van de Nations League nog minder friendlies gespeeld in Europa dan voorheen. Terwijl ze in Zuid Amerika enkel voor het WK kwalificatie wedstrijden spelen.

Toch apart dat Curaçao en Nederland nog maar èènmaal tegen elkaar hebben gespeeld. En wel in 1958. Je zou toch zeggen dat twee landen die zo met elkaar zijn verbonden, wat vaker tegen elkaar zouden hebben geoefend.

29 maart 2023 om 09:54

Als je dan ook met 7-0 verliest heb je niets te zoeken tegen zulke landen. Kan Nederland het net zo goed tegen landen als Malta en Gibraltar opnemen. Overigens, als je naar de spelers lijst kijkt van Curacao zouden ze meer weerstand moeten kunnen bieden. Echter, sinds de komst van Hiddink en tweede termijn van Remko Bicentini zie ik geen stijgende lijn bij het Curacaose elftal. Allemaal leuk en aardig dat ze tegen Argentinie spelen, maar het is meer voor de marketing dan echt sportief gezien.

29 maart 2023 om 10:12

Nu staat Curacao wel op nummer 86 en een stuk hoger dan die landen als Gibraltar en Malta. Vergelijkbaar met landen als Georgie en IJsland als ik zo snel kijk.

29 maart 2023 om 10:23

Klopt, maar dat heeft met name te maken met de eerste periode Bicentini toen ze goede dingen lieten zien en zelfs op de Gold Cup knock-out fase bereikten. Sinds de komst van Hiddink en tweede termijn Bincentini spelen ze als natte kranten vergelijkbaar met het niveau Malta & Gibraltar. Met dit materiaal moeten ze gewoon veel beter kunnen. Heb het idee dat de jongens het spelen voor Curacao meer als vakantie zien dan echt dat er een topsport mentaliteit heerst.

29 maart 2023 om 12:04

Jij hebt die wedstrijd vannacht niet gezien, wordt maar weer duidelijk. Ze zijn 7-0 afgedroogd door de pot achterin niet dicht te gooien en er 90 min met 10 man voor gaan staan. Soms zag je wel dat Curacao voetballend wel ongeveer van eredivisie niveau is. Die zouden makkelijk van Malta en Gibraltar winnen met zo’n 2 tot 4-0.

29 maart 2023 om 12:37

@shariz, als dat het niveau is wat je nastreeft dan wens ik je veel succes met ooit het WK te willen bereiken. Nederland win zelf maar net met 4-0 van Gibraltar maar je verwacht dat Curacao dat ook doet. Of je hebt er geen verstand van of je kijkt met oogkleppen op. Laat Curacao maar eerst proberen te winnen van teams als Indonesie en Panama, daarna kunnen we verder praten.

29 maart 2023 om 14:42

Nederland die met 3-0 en niet 4-0 wint is once in a lifetime. Volgende keer wordt het weer minimaal 6-0. Iedereen weet ook dat Curacao bijna nooit een WK gaat kunnen bereiken met de huidige opzet. De Concacaf heeft maar 3/4 tickets ofso en die kun je alvast aan Amerika, Canada en Mexico geven. Gelukkig voor Curacao verandert de opzet en zal Concacaf naast de 3 gastlanden dus nog 3 tickets krijgen voor het WK van 2026.

Bij Argentinië altijd met lachende gezicht en inzet. En daarna weer terug naar PSG waar de supporters hem gaan uitfluiten. Het verschil mag er wezen. Een ding is zeker dat Messi zeker niet gaat verlengen bij die club.

29 maart 2023 om 11:13

Niet verlengen ... totdat de sjeik zijn oude sok onder zijn bed vandaan haalt en nog wat flappen extra neertelt

29 maart 2023 om 17:09

Ergens grappig dat voordat hij met Argentinië een titel won zei men altijd ''bij Barcelona altijd met lachende gezicht en inzet, maar voor Nationale ploeg laat hij het nooit zien.'' Hoe de tijden zijn veranderd in zo een korte tijd :D. Gozer heeft gewoon de treble op zowel clubniveau als nationale niveau gewonnen. Nog blijft hij zo gretig voor meer titels. Laat wat over voor de andere zou je denken!

Prachtig die aanname in de 16 tussen de verdedigers in. Hoop dat hij nog eventjes doorgaat. Dit zijn toch de dingen die je wil zien. En die cijfers zijn ongekend.

Week lang lopen feesten en dan op halve kracht even 7-0 winnen. Dit argentijnse selectie is alles waarvan Maradona iets van hoopte mee te maken. Jammer dat hij er niet meer is, want ik mis zijn gekke acties op de tribune wel 😅

29 maart 2023 om 12:35

Soms geloof ik dat het ene godenkind aarde moest verlaten zodat het andere godenkind kon opstaan😂

Het is toch een puike prestatie van deze kleine spelmaker/aanvaller. Ik denk dat men vergeet buiten zijn doelpunten hoevaak hij mensen voor het doel zet. Alles samen voor mij de absolute goat. Ik ben echt dankbaar dat ik het mocht meemaken van dag een.

29 maart 2023 om 17:07

Mensen die enkel op statistieken geilen en de wedstrijden niet van eerste minuut t/m laatste minuut kijken missen wat die kleine tovenaar allemaal laat zien op 't veld. Ook gewoon minuut 2 in de wedstrijd perfect op maat pas op Lautaro voor lege doel en op een of ander manier mist die gozer met zijn inner higuain energie de goal. Niet te geloven soms hoeveel meer assists hij zou hebben als zijn teamgenoten wat beter waren in afmaken pfft.

Hé Aqua , hier is de real goat

Messi was magisch, dit hele elftal eigenlijk ook, op Lautaro na. Enzo, Lo Celso, MacAllister, Di Maria… echt fantastisch om te zien. Ik heb genoten (alweer).

Argentina gaat nu allemaal van dit soort wedstrijden regelen zodat messi aan het record komt. Sinds wanneer oefenen ze tegen panama en curacao met alle respect straks nog ff haiti en guadeloupe etc. Dat soort landen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren