Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marktwaarde Ajax stijgt met 66 miljoen; acht spelers in top tien Eredivisie

Laatste update:

Ajax bereikte afgelopen seizoen de halve finale van de Champions League en dat heeft gevolgen voor de transferwaarde van verschillende spelers. Transfermarkt neemt acht Ajacieden op in de top tien van duurste spelers in de Eredivisie. Frenkie de Jong, verkocht aan Barcelona, voert de ranglijst aan. In totaal is de waarde van de selectie van Erik ten Hag met 260 miljoen euro gestegen ten opzichte van een jaar geleden, waarvan 66 miljoen in de meest recente update van Transfermarkt.

De Jong heeft een geschatte transferwaarde van 85 miljoen euro. De middenvelder wordt op de voet gevolgd door Matthijs de Ligt, begeerd door onder meer Paris Saint-Germain en Barcelona. De Ajax-verdediger kost volgens de site momenteel 75 miljoen euro. De eveneens door menig Europese topclub gevolgde David Neres (45 miljoen euro) maakt de top drie compleet.

Donny van de Beek, net als De Ligt meerdere malen gelinkt aan PSG, stijgt met stip naar de gedeelde vierde plaats en heeft een transferkaartje van veertig miljoen euro om zijn nek hangen. Dat bedrag moeten geïnteresseerde clubs ook neerleggen voor collega-middenvelder Hakim Ziyech, een vermeende transfertarget van onder meer Liverpool, Bayern München en AS Roma.

Hirving Lozano wordt net als het tweetal Ajax-spelers op veertig miljoen euro geschat. Napoli wil volgens La Gazzetta dello Sport een dergelijk bedrag neerleggen voor de PSV-aanvaller. Het totale transferbedrag kan door bonussen oplopen tot vijftig miljoen euro. De bij Manchester United genoemde André Onana (35 miljoen euro), de aan Ajax gelinkte Steven Bergwijn (35 miljoen euro) en het Ajax-duo Nicolás Tafliafico en Dusan Tadic, respectievelijk 28 miljoen en 25 miljoen euro krijgen ook een eervolle vermelding in de top tien van Transfermarkt.


Top 10 duurste spelers in de Eredivisie




NAAM CLUB TRANSFERWAARDE
Frenkie de Jong Ajax 85 miljoen euro
Matthijs de Ligt Ajax 75 miljoen euro
David Neres Ajax 45 miljoen euro
Donny van de Beek Ajax 40 miljoen euro
Hirving Lozano PSV 40 miljoen euro
Hakim Ziyech Ajax 40 miljoen euro
André Onana Ajax 35 miljoen euro
Steven Bergwijn PSV 35 miljoen euro
Nicolás Tagliafico Ajax 28 miljoen euro
Dusan Tadic Ajax 25 miljoen euro

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat Ajax voor Tagliafico en Van de Beek meer gaat vragen. En ik bedoel daarmee niet dat ze het waard zijn, maar Ajax wil ze niet kwijt komend seizoen en zal daarom (veel) meer vragen.

12 juni 2019 om 17:10

Nico gaat sowieso niet weg, dus zullen ze niets vragen maar direct afwijzen. Bij Donny zullen ze denk ik ook hun poot stijf houden, tenzij er echt een bizar bod zou komen. Dat zie ik alleen niet gebeuren denk ik (het bizarre bod). Donny doet het fantastisch afgelopen half jaar, maar zou denk ik voor hem het beste zijn als hij nog minimaal een jaartje bij Ajax blijft.

12 juni 2019 om 17:22

Alles is te koop hoor Nico en Onana blijven tenzij.......er een gek een vermogen biedt

12 juni 2019 om 17:37

@XAJAcfa, voor absurde bedragen zullen die weg mogen, maar bij het opwaarderen van hun contract is afgesproken dat ze nog minimaal een jaar blijven.

Leuk inzicht. Mathijs de Ligt is net zoveel waard als Lozano en Bergwijn bij elkaar. Frenkie nog meer waard. Goeiedaaag!

12 juni 2019 om 16:59

Hoe merkwaardig het ook klinkt. Zo gek is dat toch niet? Er gaan geruchten dat De Ligt de 90 gaat aantikken. Lozano staat voor een vertrek van rond de 50. Als een club 40 voor Bergwijn biedt zie ik dan ook wel vertrekken.

12 juni 2019 om 17:15

@dr Mario,

Er zijn ook berichten dat clubs met Ajax akkoord zijn over 75 miljoen.

12 juni 2019 om 17:40

Klopt. Al gaat het gerucht dat PSG aan kop gaat en die zouden richting de 90 gaan. Ach, lekker boeiend. 75 is nog steeds prima.

12 juni 2019 om 17:14

Geen ene club in Nederland haalt een Ajax meer in.de waarde van hun spelers blijft stijgen naar duizelend wekkelende cijfers.in de toekomst zal.ieder technisch top talent alleen maar voor deze club willen uitkomen.clubs b,v als een Feyenoord moeten het dat doen met afdankertjes van de top.komt allemaal door het ontbreken van de benodigde knowhow hoe men technische talenten moet opleiden.

12 juni 2019 om 18:19

Bert dat komt eerder doordat Feyenoord bijna failliet is gegaan. Waardoor ze vanaf scratch moesten beginnen. De club heeft echter nog steeds een prima jeugd opleiding. Er is echter te weinig geld voor transfers en hoge salarissen.

12 juni 2019 om 19:37

Het is bij Feyenoord vooral de stap naar de senioren waar het klote geregeld is, laat dat nou de belangrijkste stap zijn. Daarnaast word de jeugd bij Feyenoord door binnen en buitenland leeggeroofd ieder jaar. Ze moet gaan zorgen dat ze meer perpectief voor die gasten gaan bieden anders zie ik ze helaas echt steeds meer een definitieve subtopper worden. Als ze willen groeien zul je moeten beginnen bij de jeugd, kapitaal is er haast niet en staat ook niet op het veld, hopelijk kunnen ze dat de komende 10 jaar wel gaan genereren.

12 juni 2019 om 22:32

Klopt maar er zitten nog steeds de zelfde figuren bij de opleiding waar het begint en fout gaat daarom had ik.gehoopt dat ze een figuur als de jong van Ajax bij hun opleiding konden halen.dat zou een grote opsteker geweest zijn.feyenoord heeft niks met technisch begaafde spelers die hebben ze ook niet in hun opleiding zitten.dat zijn spelers waar meestal het grote kapitaal ligt,kijk maar in de voetbalerij.

13 juni 2019 om 08:08

Je zult altijd moeten strijden met Ajax en PSV. Op papier klinkt zoiets heel makkelijk maar in het echt is zoiets veel gecompliceerder. Ajax heeft meer aantrekkingskracht en kan ook meer salaris bieden. De figuren die bij de opleiding zitten waren niet verandwoordelijk voor het financiele beleid dus waarom zou je ze ontslaan. Feyenoord heeft in het verleden met o.a. Van Persie, Wijnaldum, Fer gewoon goede spelers opgeleid. Daarnaast zijn spelers als Vilhena, Clasie, Kongolo ook prima spelers om op te leiden (levert veel geld op). Nee het zijn geen Frenkies of de Ligts, echter zijn dit talenten van de hoogste graad die je A. Sowieso amper krijgt, B. Dan ook nog uit de handen van topclubs van het buitenland moet krijgen en C. Daarna ook nog hun potentie moeten waarmaken. Feyenoord komt er wel. Dit duurt gewoon even.

12 juni 2019 om 17:20

Heel toevallig dat er bij De Jong 85 miljoen staat. Dat is het bedrag dat er betaald is door Barcelona. Z’n daadwerkelijke waarde is natuurlijk veel lager. Het is wat de gek er voor geeft uiteindelijk

12 juni 2019 om 17:40

Wat is het verschil? Voor Neymar is 222 miljoen betaald. En bij een overstap van hem wordt er misschien meer betaald. Voor elke speler geldt dat ze waard zijn wat voor ze wordt betaald. En dat is ook de basis bij deze lijst.

12 juni 2019 om 17:20

Heel toevallig dat er bij De Jong 85 miljoen staat. Dat is het bedrag dat er betaald is door Barcelona. Z’n daadwerkelijke waarde is natuurlijk veel lager. Het is wat de gek er voor geeft uiteindelijk

Meteen accepteren wanneer deze biedingen komen. Gewoon met 373 miljoen gaan bouwen aan een nieuw team. 73 miljoen steken in nieuwe spelers (keeper, middenvelder, 2 buitenspelers) en de rest in je zak stoppen.

Kotarski
Veltman
Magallan
Blind
Martinez
Mazraoui
Schone
Marin
Kuhn
Dolberg
Bande
12 juni 2019 om 17:28

Jeugdfaciliteiten verbeteren zodat alle Nederlandse toptalenten en buitenlandse talenten bij Ajax willen worden opgeleid.

12 juni 2019 om 17:45

Met een dergelijke opstelling komt je waarschijnlijk de voorrondes niet door. Ajax zal zeker nog moeten investeren willen ze niet te veel terugvallen bij een vertrek van een aantal spelers.

12 juni 2019 om 18:36

Klopt, maar Ajax moet wel profiteren van het afgelopen CL succes. Een tegenvallend seizoen (wat zomaar kan gebeuren) en de spelers zijn weer de helft minder waard. Daarbij zijn dit bedragen waar Ajax de komende 10 jaar profijt van kan hebben. Met onder andere het verbeteren van de jeugdopleiding en scouting. (zoals pedro hierboven al aangeeft) Ik denk dat je met 3 sleutelaankopen die voorrondes wel moet kunnen overleven. Vervolgens zijn we (zoals altijd) volledig afhankelijk van de loting. Al hebben ze het geluk dat Ajax wellicht in pot 2 terecht komt.

12 juni 2019 om 19:29

Daar zijn ze mee bezig maar een back als de ligt is moelljk te vervangen vind maar zon kaliber op zijn positie de rest is te vervangen met goede scouting werk.ajax moet het hebben van technisch begaafde spelers die zo meekunnen in het Ajax systeem.een ziyech was zo,n speler bij Twente, nu de spelmaker bij Ajax.nu hebben ze bij Twente een jongeling fernandez ook zon grote technicus die feilloos meekan in het Ajax systeem het is zoeken maar die zijn er wel.ik zou ook een oldegaard halen maar de vraag is wil Ajax zo diep in de buidel tasten terwijl je kan opbouwen met goed kope talenten wat ze prima doen.

12 juni 2019 om 20:09

Dat Ajax-systeem is niets speciaals. Ook zij spelen gewoon in een 4-3-3 systeem met een voetballend middenveld en met druk naar voren als ze de bal niet hebben. Laten we niet doen alsof dat iets speciaals is wat alleen Ajax kan.

weet iemand hoe deze transferwaardes tot stand komen of is het gewoon natte vingerwerk?

12 juni 2019 om 17:12

Geen idee waarop ze dat baseren. Vaak zie je wel dat ze redelijk goed in de richting zitten.

12 juni 2019 om 17:14

Ik was tot voor kort in de veronderstelling dat de marktwaardes van transfermarkt best accuraat zijn. Tot ik erachter kwam dat gebruikers zelf meebepalen wat de hoogte van deze waardes zijn. Natuurlijk zitten daar voorwaarden aan verbonden en wordt niet zomaar alles geaccepteerd, maar het is, voor zover ik weet, niet zo dat hier bijvoorbeeld een hele database aan statistieken aan ten grondslag ligt. De marktwaardes zijn volgens mij puur op vorm, contract lengte en meningen gebaseerd.

12 juni 2019 om 17:29

Niet alle reacties worden serieus genomen. Hoe beter onderbouwd je reactie hoe meer gewicht eraan gehangen word. Hier een lijstje met alles waar naar gekeken word.

"1. Kwaliteiten & potentie
- Wat de kwaliteiten van deze speler?
- Hoe schat je invloed van de kwaliteiten van de speler op het resultaat van een team in?
- Passen zijn kwaliteiten bij zijn huidige club (speelstijl van de club/trainer)?
- Zit hij momenteel op of boven zijn top, of kan de speler nog een (aantal) stapje(s) omhoog maken?
- Welke bedragen worden als (mogelijke) afkoopsom/transfersom in serieuze media genoemd?
- Zijn deze bedragen mogelijk alleen ontstaan uit een vertekende 'nood situatie' van de kopende club (bijvoorbeeld omdat de transfer in de laatste uren van de transferwindow werd afgesloten)?
- Zijn deze bedragen (deels) te linken aan buitengewoon kapitaalkrachtige investeerders of zijn er argumenten dat deze bedragen wel de marktwaarde van de speler weerspiegelen?

2. Niveau van club & competitie
- Voor welke club of land speelt de speler nu en waar heeft hij in het verleden gespeeld?
- In welke competitie of op welk podium heeft de speler zijn prestaties geleverd?
- Wat is de status van de club en competitie waarin deze speler uitkomt?
- Wat is de (financiële) situatie van de club en competitie waarin deze speler uitkomt?

3. Prestaties heden + verleden
- Hoe zien de statistieken van deze speler eruit?
- Heeft de betreffende speler een basisplaats/krijgt deze speler veel speeltijd en is hij zogezegd 'in the picture' of juist niet?
- Is de speler (al langere tijd) in vorm, of juist uit vorm?
- Is de speler vaak geblesseerd?
- Heeft de speler zijn volledige potentie wel kunnen tonen?
- Had de speler hinder van (veel) blessures?
- Heeft de speler een eerlijke kans gehad? Of had de coach bij voorbaat al een voorkeur voor een andere speler?

4. Leeftijd
- Hoe oud is de betreffende speler?
- Op welke leeftijd heeft de speler zijn prestaties geleverd?
- Heeft de speler nog restwaarde?
(een oude speler aan het eind van zijn loopbaan is natuurlijk veel minder waard dan een jong talent met dezelfde kwaliteiten.)

5. Positie
- Op welke positie staat de betreffende speler?
(een keeper of een verdediger is bijvoorbeeld minder waard dan een middenvelder of een aanvaller.)
- Staat de speler op de juiste positie en speelt hij in een voor hem geschikte formatie (bijv. 4-3-3 tegenover het totaal verschillende 4-4-2) of zou hij op een andere positie/in een andere formatie nog beter kunnen renderen?
- Is de speler op meerdere posities inzetbaar?"

Een transferwaarde berekenen is geen wetenschap maar ze komen er vaak toch erg dicht bij in de buurt. Ze zijn ook toonaangevend in meerdere landen. Uiteindelijk hangt de verkoopprijs van nog meer dingen af. Zo zou Van Geel nooit dezelfde bedragen hebben gekregen als Overmars aangezien Overmars veel beter is in het tijdig verlengen van contracten waardoor de waarde en vraagprijs een stuk hoger uitkomen.

12 juni 2019 om 17:47

@origineel, dank voor de uitleg! Ik wist dat niet.

12 juni 2019 om 17:34

Dit is inprincipe natte vingerwerk. Toen Sanchez naar Ajax ging was zijn waarde door transfermarkt geschat op 5 ton. Overmars betaalde 5 miljoen voor m, vervolgens is ie een jaar later voor 40 verkocht aan Tottenham. De transfersferwaarde is maar wat de gek er voor geeft en hoe de speler de laatste wedstrijd heeft gespeelt.

12 juni 2019 om 17:43

Transfermarkt doet twee keer per jaar een grote update. Toen Sanchez naar Ajax vertrok had hij net de Zuid-Amerikaanse Champions League gewonnen dus zijn werkelijke waarde lag toen al een stuk hoger. Zo zie je nu ook weer bij deze update dat de waarde van de selectie van Ajax met 66 miljoen omhoog gegaan is. Dit terwijl er meerdere Ajax spelers tussendoor opgewaardeerd zijn vanwege de prestaties in Europa.

Ook zou het kunnen dat ze gewoonweg minder goed georienteerd zijn in Columbia aangezien Transfermarkt als een soort netwerk opereert. Volgens mij zijn ze in Duitsland begonnen en zo langzaam aan het uitbreiden gegaan.

Er wordt echt naar een heleboel factoren gekeken. Enige wat ik iets minder vind is dat ze contractduur niet al te serieus nemen terwijl dit toch wel degelijk grote invloed heeft.

12 juni 2019 om 17:55

Contractduur meenemen zou heel veel schommelingen veroorzaken zonder dat daar prestaties aan ten grondslag liggen. Messi zou dan op 0 komen te staan als zijm contract afloopt, maar dan krijg je heel gekke verhoudingen tussen alle spelers.

12 juni 2019 om 18:00

Wanneer Messi zijn contract afloopt is zijn transferwaarde letterlijk 0 aangezien er geen vergoeding betaald zou moeten worden aan zijn club om hem over te nemen.

Wel is het lastig om contractduur in de juiste verhoudingen te berekenen omdat het zo situatie afhankelijk is. Een speler die zoals Kluivert wegging bij Ajax met een 1-jarig contract drukt zwaarder op de waarde dan bij spelers die geen ophef veroorzaken bijvoorbeeld.

Me hart zit gewoon ts huilen als je besef dat geen enkele feyenoord speler er in de buurt komt. Ik vraag me wel af hoe ze transferwaarde bepalen want sinds neymar kan elke club een bedrag noemen.

12 juni 2019 om 17:30

Toch twee feyenoorders (vilhena 14mio en Berghuis 12 Mio) in top 20 eredivisie. Had ik niet verwacht aangezien Vilhena nog maar 1 jaar contract heeft en Berghuis volgens mij ook zoiets of heb ik dat mis? dan zijn dit best wel redelijke transfersommen, nadeel is alleen dat de prijzen in de markt zo omhoog gegaan zijn dat een vergelijkbare vervanger ook in het buitenland niet echt voor een appel en een ei te koop is. Dus stel je verkoopt ze beide heb je maar 26 mio, en Feyenoord heeft aan de vrienden van Feyenoord (investeringsgroep) een lening van 30 mio uit staan en bij transfers hebben zij het eerst recht op geld, tenzij ze er vanaf zien. Die nemen vast wel een substantieel deel van die opbrengst, dus heb je weinig te investeren. Wat ik overigens oprecht jammer vindt, er is maar 1 klassieker dus een sterker Feyenoord heeft iedereen baat bij.

12 juni 2019 om 17:31

Jullie tijden komen wel weer. Hopelijk snel een beter topsportklimaat in Rotterdam en dan ben ik ervan overtuigd dat jullie de weg naar boven zullen vinden.

Bedragen slaan nergens op. De Jong 85 miljoen? Dat is wat Barcelona betaald heeft. Zn daadwerkelijke waarde is natuurlijk veel lager. Paar seizoenen geleden was er niet meer dan 5 miljoen betaald voor zon type speler.

12 juni 2019 om 17:32

Een paar jaar geleden was De Jong ook maar 1 mio waard... de markt is ontploft maar wellicht waren de waardes in het verleden wel veel te laag. Kijk naar wat clubs verdienen, het kan gewoon uit dus de waarde van de spelers is wel reëel alleen vinden wij dit met zijn allen te hoog en absurd, dat wel

12 juni 2019 om 17:56

Valt wel mee hoor. De reden dat spelers als Eriksen, Vertonghen en Cillessen voor relatief weinig geld vertrokken was omdat onze TD op dat moment geen idee had wat zijn werk inhield. Heeft jarenlang zijn dragende spelers verkocht met 1-jarige contracten.

Misschien bedoelen jullie met een paar jaar een jaar of 10-15 aangezien toen het eerste oliegeld erin gepompt werd.

12 juni 2019 om 17:51

Marktwaarde is de prijs waartegen iets verhandeld word in de concurrerende markt (letterlijke verwoording). Aangezien Barcelona een maximaal bedrag van zo'n 85 miljoen euro voor De Jong betaalt, is dat dus zijn marktwaarde.

Ach ja leuke cijfertjes, maar je hebt er weinig aan. Zie namelijk niet een club 28 mln voor Tadic uitgeven. Grote onzin als je het mij vraagt. Volgend jaar is de hype weer over.

12 juni 2019 om 18:22

Waarom niet? De spelers heeft een flink aantal goals in de ED en CL gemaakt. Ook heeft hij nog handenvol assists. Er kan zo een Chinese ploeg met 30-40 miljoen komen.

Leuk lijstje, echter wat hebben we hieraan. Dit zijn natuurlijk momentopnames. Laat ik het zo zeggen, de meeste spelers zullen nu op hun hoogste waarde zitten voor Ajax. Dat de spelers nu ontzettend veel waard zijn had VZ lid bergwijn (moest iemand kiezen) ook kunnen bedenken.

Ik dacht dat een zak geld geen doelpunt kon maken..? 😂

Gewoon verkopen nu de markt op hol geslagen is en (overschatte) spelers zoveel waard zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren