Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Álvarez al persoonlijk akkoord met Dortmund; Duitsers weten vraagprijs Ajax’

Laatste update:

Borussia Dortmund is zeer dicht bij de komst van Edson Álvarez, zo meldt BILD. Volgens de Duitse krant heeft de verdediger annex defensieve middenvelder van Ajax al een persoonlijk akkoord bereikt met die Borussen. Ook zou Dortmund al op de hoogte zijn van de transfersom die Ajax voor de Mexicaan verlangt.

Álvarez beschikt bij Ajax nog over een contract tot medio 2025, maar liet begin deze maand tegenover Voetbal International weten toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. BILD weet dat Borussia Dortmund van plan is om door te pakken zodra Jude Bellingham is verkocht aan Real Madrid. David Ornstein, journalist van het gerenommeerde The Athletic meldde woensdagmiddag dat de Engelse middenvelder inmiddels een persoonlijk akkoord bereikt heeft met de Koninklijke.

Naar verluidt zet Ajax bij een overgang van Álvarez naar Dortmund in op een transfersom van 35 miljoen euro. BILD houdt nog een kleine slag om de arm. Door de enigszins afwachtende houding van de Duitsers, wordt niet uitgesloten dat een Premier League-club de Mexicaans international toch nog voor de neus van Dortmund gaat wegkapen. Álvarez wordt bij BVB niet gezien als directe opvolger van Bellingham. Dortmund zou namelijk ook nog een spelverdeler op het middenveld willen halen.

Álvarez werd in de zomer van 2019 voor vijftien miljoen euro door Ajax overgenomen van het Mexicaanse América. Sindsdien staat de teller op 147 wedstrijden in alle competities, waarin hij 13 keer wist te scoren en 6 keer als aangever fungeerde. Bij Dortmund zou Álvarez kunnen worden herenigd met Sébastien Haller, die in de zomer van 2022 de overstap naar het Signal Iduna Park maakte.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

$40-$50M zou je hiervoor wel moeten krijgen neem ik aan toch?

7 juni 2023 om 15:31

Denk dat je al heel blij mag zijn als je 30 a 35 miljoen krijgt

7 juni 2023 om 15:33

Zo goed is Alvarez ook weer niet.

7 juni 2023 om 15:42

Maar vorig seizoen wilde Chelsea ook 50 miljoen neerleggen. Ik verwacht dat Ajaxwammes gelijk heeft. Ajax doet een dergelijke speler niet voor 35 miljoen weg.

7 juni 2023 om 15:49

Dat zou inderdaad wel heel slecht beleid zijn inderdaad. Voor Alvarez zou je toch vrij gemakkelijk rond de 50 miljoen euro moeten kunnen krijgen

7 juni 2023 om 15:57

Chelsea was vorig jaar natuurlijk compleet doorgeslagen. Ik denk dat je met 30-35mil heel tevreden moet zijn als ajax zijnde

7 juni 2023 om 16:02

dat was de laatste dag van de transferwindow. Dan zijn de prijzen extreem hoog omdat er geen vervanger gehaald kan worden

7 juni 2023 om 16:10

Degene die vorig jaar de transfers regelde bij Chelsea doet dat nu niet meer. Dus die 50 miljoen zegt niks.

7 juni 2023 om 18:02

11t11, een Premier League bod (los van dat Chelsea niet van deze planeet was dit jaar) op de slotdag van het transferwindow gaan we niet vergelijken met Dortmund voordat het window überhaupt opent. Kijk sowieso maar naar wat er aan transfers is betaald bij BVB, valt reuze mee. Zo’n 30-35mln is prima geld voor Alvarez.

7 juni 2023 om 21:48

Idd . Ajax moet gewoon 45 a 50 mlj voor hem vangen.

7 juni 2023 om 15:35

Nee zonder overtredingen redt hij het niet. Denk 15 a 20 mil

7 juni 2023 om 15:38

Casemiro en Ramos ook niet.. En het is echt niet alsof zo'n Casemiro veel beter kan voetballen.. 45-50 is gewoon realistisch voor Alvarez.

7 juni 2023 om 15:41

Dat zal je zwaar gaan tegenvallen dan want die gaat echt niet voor minder dan 30 miljoen vertrekken hoor. Al kan ik me ook niet voorstellen dat je oprecht denkt dat Alvarez voor 15 miljoen is op te pikken, maar toch..

7 juni 2023 om 15:44

Ik denk wel dat je je bericht aan moet passen naar:
"45-50 is gewoon realistisch voor een bij Ajax spelende Alvarez"
Had hij bij PSV of Feyenoord gespeeld kwam het niet boven de 35 uit.

Casimero kan overigens echt wel een stuk beter voetballen dan Alvarez.

7 juni 2023 om 15:44

Nou ik heb Casemiro laatst nog een behendige no-look steekbal zien geven op Sancho in de thuiswedstrijd tegen Chelsea, daar kwam ook de goal uit van Martial. Zo'n bal heb ik Alvarez nog nooit zien geven.

7 juni 2023 om 15:45

Sorry Martijn R maar Casemiro is de beste CDM ter wereld...

7 juni 2023 om 15:48

Chelsea wilde 50M betalen vorig jaar. Inmiddels weer een jaar minder contract, dus dat zal idd ongeveer de 35 worden.

7 juni 2023 om 15:49

Martijn serieus? Ten eerste pakt casemiro normaal niet veel kaarten, maar dit jaar ineens 2x onterecht (of op zn minst heel licht). Ten tweede. Casemiro is al jaren 1 van de beste cvm's ter wereld.

7 juni 2023 om 16:28

Neem jezelf in bescherming en reageer niet meer in topics van Ajax of Ajax gerelateerd. De subjectiviteit spat van het scherm af. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Feyenoord topics daarin is er ook geen enkele sprake van subjectiviteit... misschien nog beter, reageer helemaal niet meer. 15-20 miljoen in de tegenwoordige markt slaat nergens op en is totaal niet onderbouwd. Zijn transferwaarde wordt geschat op 35 miljoen volgens transfermarkt. Die zitten er altijd wel goed bij. Vaak wordt er meer betaald. Maar jij vindt dat 20 mio teveel. Dat doe je ook niet onderbouwen (behalve dat hij veel overtredingen nodig heeft). Ik ken nog wle wat andere spelers die veel overtredingen maken ( Casimiro, Ramos en ga zo maar door) en die waren ook een veelvoud van die 15 mio waard.

7 juni 2023 om 17:59

Hahahahaa Martijn. Casemiro niet veel betere voetballer dan Alvarez? Je maakt een grap toch?

7 juni 2023 om 19:55

Hoe serieus moet ik iemand nemen die Alvarez vrijwel gelijkwaardig vind aan Casemiro........

7 juni 2023 om 19:56

Nou ik ben echt een united fan maar die rode kaarten waren meer dan terecht hoor, plus dat hij een paar keer goed wegkwam , maar is wel een van de beste aankopen van united , zeker

7 juni 2023 om 19:59

Sander , zeker niet plus dat hij als een van de weinige een constant niveau haalde

7 juni 2023 om 21:44

@silverfront,

Alvarez nog nooit een no look pass zien geven? Ik heb Alvarez anders al veel ballen zien geven waarbij het er toch echt uitzag dat hij niet keek. 😉

7 juni 2023 om 15:39

Als Engelse ploegen zich voor hem gaan melden, kun je misschien nog 40 krijgen.
Maar ik zie Dortmund dat bedrag niet neerleggen.

7 juni 2023 om 17:44

35 is een prima bedrag toch?
Hij is dit seizoen alleen opgevallen door zijn kaartenverzameling en het net iets uitsteken boven iedereen maar dat kon gauw.
Eind vorig seizoen was het ijzer nog heet en kon er 50 gevraagd worden, nu kom je na zo'n ballen seizoen en een jaartje contractduur eraf toch echt wel rond die 35.

7 juni 2023 om 16:02

50 miljoen voor Alvarez doe toch eens normaal man. Zijn marktwaarde zit er ook ver onder.

7 juni 2023 om 16:07

@derkaiser Transfermarkt zet hem op €35m. Maar gezien zijn contract en het feit dat verkopen tegen marktwaarde sowieso niet snel gebeurt, zal de prijs biven de €35m ‘moeten’ uitkomen. Of dat dan €50m is, denk het niet. Maar €40m is prima haalbaar. Dus zo zot als jij het doet voorkomen is het ook allemaal niet

7 juni 2023 om 17:26

35-40 miljoen vind ik ook een reële prijs.

7 juni 2023 om 16:47

30 miljoen, strik erom

7 juni 2023 om 17:19

Denk tussen 40 en 50 miljoen zeker als er nog meer kapers op de kust komen. Anders is 35 ook prima, kan me voorstellen dat Ajax in zij geval niet het onderste uit de kan gaat vragen omdat ie eerder is (moest) gebleven.Alles daarboven is mooi maar daar gelooof ik niet zo in.

7 juni 2023 om 17:27

Met alle respect maar zo’n bijzondere speler is het ook niet, zegt meer over Ajax dat hij afgelopen seizoen de beste speler was. Dat zou bij een club als Ajax dat staat voor voetbal eigenlijk nooit zo mogen zijn.

7 juni 2023 om 17:31

Vorig jaar 63 miljoen? Nu de helft. Al moet ik die 35 miljoen nog zien. Dat gaan die Borussen nooit betalen.

7 juni 2023 om 17:56

Op basis van wat dan? 50m kreeg PSV in de winter voor de beste speler van de eredivisie op dat moment, hun aanvoerder die ook nog een goed WK speelde net daarvoor en naar een grotere club ging. En hij was ook nog stuk jonger. Zwaar onrealistisch om te denken dat een verdedigende middenvelder zoveel opbrengt na zo’n slecht seizoen..

7 juni 2023 om 17:57

Haha vorig jaar ja. Inflatie he, wat jammer nou.

7 juni 2023 om 21:29

Niet na een kut seizoen als dit.

Mooi bedrag! Kunnen ze weer mooi investeren.

Toch een aardige transfer voor hem! Snap wel dat hij CL wil blijven voetballen. Als Ajax 35 vraagt zal het wel 30 met beetje bonussen worden denk!

7 juni 2023 om 15:40

Dat snap ik ook wel ja, maar je kan je afvragen hoe reëel dat is als je in de eredivisie nog met regelmaat door de mand valt. Benieuwd hoe hij het bij Dortmund doet. Ietsjes meer naar z'n kwaliteit spelen zou helpen.

Ik heb het al gezegd: inzetten op 50 miljoen. Elk bod boven de 30 miljoen is jackpot. Volgend jaar Vos een kans geven op het middenveld. Ik ken Van den Boomen niet goed genoeg; kan die op de plek van Alvares spelen?

7 juni 2023 om 15:42

Dat kan, maar is een heel ander type speler. Hangt er dus vanaf wat ajax zoekt op die positie. Pirlo was ook een zogenaamde '6' maar geen type Alvarez 😉

7 juni 2023 om 15:48

35 miljoen is een prima bedrag. Meer dan ik had verwacht!

7 juni 2023 om 16:03

eeuh... Dortmund gaat 35 mln betalen dus waarom zou je minder vragen?

7 juni 2023 om 16:42

Je hebt met Hato al een hele jonge speler. Dan ga je een linie hoger niet nog zo’n jonge speler een basisplek geven. We moeten nu echt weer ff aanpakken en kampioen of 2e worden.

7 juni 2023 om 18:06

Duurste spelers die Dortmund kocht waren Dembele, Hummels, Bellingham, Haller en Adeyemi (allen tussen de 30 a 35 miljoen). Ik ben fan van Alvarez hoor. Maar als deze jongens niet boven de 35 uitkomen, is 50 vragen natuurlijk gekkenwerk.

35 miljoen vind ik al veeel beter klinken als de bedragen die afgelopen weken werden genoemd. En eigenlijk vind ik zelfs deze 35 miljoen over de top voor Alvarez. Alles meer als 30 miljoen voor zo'n gozer is toch de jackpot lijkt me.

7 juni 2023 om 15:45

Nou, de jackpot heeft Ajax vorig jaar al gehad voor Antony he. Als je het met hem vergelijkt, zou de jackpot voor Alvarez ook wel 60/70 miljoen zijn.

7 juni 2023 om 18:07

Als we die vergelijking moeten maken is Blind ook nog wel een miljoentje of 10 waard 😉

7 juni 2023 om 15:48

Qua voetbal en speler, waar. Maar qua markt en gekkigheid van tegenwoordig weer niet. Dan zou ik nog hoger inzetten. BPL clubs zijn vaak in de mood om grof geld te betalen voor spelers. En dan heb je ook nog een BvB waar je van weet dat ze 100+ cashen voor Bellingham en een middenvelder ''nodig'' hebben. Zeker omdat daar ook nog eens Dahoud vertrekt naar Brighton.

Hopelijk vangen we met bonussen 40 miljoen. Dan ben ik er wel happy mee. Benieuwd wie er nog meer weg gaan bij Ajax. Kan nou niet zeggen dat er andere voetballers zijn waar ze voor in de rij staan.

7 juni 2023 om 15:51

Kudus? Bassey?
Dat zijn al 2 waarvan ik ze zomaar zie vertrekken.
Bassey omdat hij echt niet bij Ajax past, maar wel een goede verdediger is en Kudus omdat je aan alles ziet dat die naar een mooie club wilt vertrekken.

7 juni 2023 om 16:07

Als Timber weg zou gaan en je een voetballende verdediger naast Bassey zou kunnen zetten. a la Blind zou ik hem nog graag een seizoen zien. Is wel een ijzersterke verdediger.

Als Timber blijft moet ie gewoon weg. Simpel

7 juni 2023 om 15:55

Timber, Kudus waarschijnlijk. Met lichte afgunst zeg ik dat ook al speelt een Ajacied een heel seizoen matig, alleen omdat het Ajax is vang je al 10 tot 15 miljoen meer dan PSV of Feyenoord zou krijgen. Een rijke historie en goede marketing levert een hoop op

7 juni 2023 om 16:09

doodzonde als die 2 weggaan. Zijn 2 toppers. Alvarez mag wel weg van mij maar voor deze 2 vind je zo geen gelijkwaardige vervangers.
Kudus moet je wel op het middenveld zetten

7 juni 2023 om 16:12

Kudus zie ik niet blijven. Die loopt in Amsterdam met z'n ziel onder zijn arm. Hij heeft een hoop potentie, maar het komt er nooit echt uit hier. Hopelijk vindt hij een plek waar het allemaal wat beter uitpakt. Timber wil ook weg toch, heeft hij gezegd? Of haal ik spelers door elkaar?

30 - 35 vind ik nog weinig eigenlijk, laat je onderhandelingskwaliteiten maar zien Mislintat. Hem 1 op 1 vervangen gaat niet lukken denk ik en Vos is nog niet klaar voor een basisplaats. Benieuwd wat er nog gaat komen.

7 juni 2023 om 16:09

hoor ook weinig serieuse geruchten over nieuwe spelers of trainer. Op zich ook wel vreemd

7 juni 2023 om 17:06

Knutsen wordt redelijk veel genoemd toch? Er is vanzelfsprekend veel speculatie rondom Bosz en tot voor kort Hjulmand, maar dat waren meer conclusies die de media zelf trok op basis van beschikbaarheid en speelstijl. Knutsen lijkt echter ook voor Ajax zelf een serieuze optie, verwacht eigenlijk dat dat de nieuwe trainer van Ajax wordt.

Rondom spelers is het nog stil, maar dat lijkt me niet meer dan logisch op het moment dat je in onderhandeling bent met een trainer. Als ze verwachten dat binnen een week of twee rond te hebben kan de trainer zelf inspraak hebben in welke spelers moeten komen en dat werkt toch veel fijner dan nu in het wilde weg posities gaan versterken zonder dat je een trainer hebt en nog niet weet hoe die gaat spelen.

30 miljoen😳

Hebben ze de vlag al gestreken?

7 juni 2023 om 16:10

hoe kom jij bij 30? Er staat toch duidelijk 35...

35 miljoen en geen centje minder, misschien dat Newcastle of zo ook nog langs kan komen en de prijs naar boven brengt. We gaan hem missen. Echt een strijder en niemand in de tegenwoordige selectie die hem kan vervangen. Hoop dat wij een goede vervanger kunnen vinden die ook wat beter aan de bal is.

35 miljoen? Dat zou ik te min vinden als je ziet welke clubs nog meer interesse hadden in hem, vooral uit de Bpl.
En als je dan ook weet dat BvB 100+ miljoen voor Bellingham gaat vangen, dan weet je dat er geld te halen is in Dortmund.

Overigens denk ik dat Alvarez het best wel oké kan gaan doen daar, maar ik verwacht er niet al te veel van. In mijn ogen komt hij voetballend echt te kort voor het topniveau, maar goed. En daarnaast vind ik dat hij defensief echt nog wel stappen moet gaan maken, pakt veel te veel kaarten in mijn ogen.

Toch blijft het bijzonder dat het ‘merk’ Ajax maar voor deze transfersommen blijft zorgen. Alvarez is maar een simpele middenvelder die vele overtredingen nodig heeft om zijn tekortkomingen te compenseren. Bijvoorbeeld Kokcu is veel beter, veel meer talent en heeft dit seizoen wel top gepresteerd. Waarschijnlijk krijgt Feyenoord rond de 25 voor hem. Bizarre voetbalwereld.

7 juni 2023 om 16:12

klopt. Het type speler heb je nodig maar vind hem ook niet zo bijzonder. Laatste wedstrijd tegen Twente viel ie toch wel flink door de mand

7 juni 2023 om 16:14

Ik vraag mij af of hij overtredingen nodig heeft om zijn tekortkomingen te compenseren. Net zoals elke verdedigende middenvelder / verdediger maak je overtredingen omdat een aanvaller soms sneller is of eerder reageert. Hierin verschilt hij niet van andere spelers. In mijn ogen is zijn grootste probleem dat hij niet in kan schatten wanneer hij wel of niet een overtreding moet maken.

Als voorbeeld neem ik daarbij meestal de overtreding die hij maakt tegen Benfica waarna Benfica de winnende maakt. Dit was een schoolvoorbeeld van een hele onnodige overtreding. Echter lijkt Alvarez niet te kunnen accepteren dat anderen de bal hebben en wil hij hier ten koste van alles het duel winnen. Ook hier was het totaal onnodig. Dat is zijn grootste probleem. Hij maakt onnodige overtredingen en pakt onnodige (gele) kaarten. Het was voor hem beter geweest dat hij dit in zou zien, maar hij geeft dan altijd aan dat dit bij zijn spel hoort. Dat vind ik behoorlijk kortzichtig.

7 juni 2023 om 16:51



Buiten dat hij inderdaad niet heel goed kan inschatten wel of niet de overtreding te moeten maken, heeft hij zichzelf dit seizoen ook onder hoogspanning gezet. Hij vond dat hij leiding moest geven na het vertrek van een aantal bepalende spelers, iets wat hem duidelijk geen goed heeft gedaan.

In een beter draaiend team waar hij zich enkel met zichzelf en voetbal hoeft bezig te houden, zullen de kaarten weer terug gaan naar de seizoenen voor dit seizoen. Dat waren er respectievelijk 5 in 21-22 en 4 in 20-21. Dat zijn toch hele andere aantallen voor een cvm/cv.

7 juni 2023 om 17:13

Waarom is iedereen zo negatief over Alvarez? Dat fans van rivaliserende clubs dat vinden kan ik in komen omdat het een klootzak is om tegen te spelen, maar ook Ajacieden staan vooraan in de rij om zijn kwaliteiten te bagatelliseren.

Als PSV-fan was ik dit seizoen in ieder geval erg blij dat hij niet alle wedstrijden meedeed. Alvarez was naar mijn mening de enige Ajacied dit seizoen die niet meedeed in de malaise en dat voor de helft van het seizoen ook nog eens op een positie die niet zijn favoriet is. Ja, hij maakt overtredingen, maar dat doet elke speler van zijn type en positie. Casemiro maakt ook gigantisch veel overtredingen, maar dat is niet om zijn gebrek aan voetbalkwaliteiten te compenseren, dat is zijn speelstijl en vaak tactisch en dat is wat hem goed maakt. Datzelfde gold voor Ramos en zo heb je er nog wel een paar.

Alvarez was dit seizoen de beste en in ieder geval meest constante speler van Ajax en dan wordt je inderdaad snel een leiderstype. Ondanks dat een speler met zijn kwaliteiten helemaal geen leider zou moeten zijn (waar je naar mijn mening wel gelijk in hebt in je laatste alinea Leprof) deed hij dat niet onverdienstelijk. Daarnaast de enige Ajacied die Amsterdamse branie bleef uitstralen dit seizoen. Grinta is een term die vaak misbruikt wordt om lomp spel of een tekortkoming aan voetballende kwaliteiten goed te praten, maar dat stukje winnaarsmentaliteit en durf waar het voor staat heeft elk team nodig en Alvarez is de enige die dat bracht bij Ajax dit seizoen.

Dortmund is een prima en niet meer dan logische vervolgstap als je het mij vraagt, en 35 miljoen lijkt me zo op het eerste gezicht (floppen kan natuurlijk altijd) een heel accurate prijs in de huidige markt voor hem.

7 juni 2023 om 16:47

Ik kan me toch niet voorstellen dat Kokcu voor slecht 25M weg gaat bij Feyenoord. Daar moet je minstens 35-40M voor kunnen beuren.

Feyenoord hoeft niet te verkopen om geld te genereren, het is hun aanvoerder en hij is toch wel zo'n beetje de beste speler van de competitie.

Als ze geen hogere biedingen dan 25M binnen krijgen, zullen het vermoed ik ook geen echte topclubs zijn en zie ik hem zelfs nog wel een jaartje blijven met Slot en CL-voetbal.

Ik zou als Ajax zijnde standaard 10 doorverkooppercentage bedingen bij dit soort spelers. Dan maar iets minder (minimaal 32 miljoen lijkt me prima), en als ie het dan goed doet bij een Dortmund, en een PL club wil hem te zijner tijd overnemen voor een 80 miljoen, dan ben je altijd spekkoper.

Overigens, de marktwaarde van een Alvarez is niet te vergelijken met een Kokcu. Die heeft het 1 seizoen (eindelijk) heel goed gedaan, maar het enkele feit dat Benfica hem dolgraag wil overnemen en de topclubs niet voor hem in de rij staan, zegt op zich al genoeg. Ik had verwacht dat Roma nog wel een poging zou doen.

Alvarez is Mexicaans international en wat je ook moge vinden van zijn voetbal, hij staat er altijd en heeft laten zien de tegenstander telkens te willen opvreten. Dat bint specifieke skills als je het mij vraagt! Stofzuigen op het middenveld. Zonder Jantje Wouters waren "we" ook geen Europees kampioen geworden zeg maar...

7 juni 2023 om 16:14

Toch opmerkelijk om er zo naar te kunnen kijken. De Mexicaanse stofzuiger heeft geen kampioenschap binnen gehaald, louter gele en rode kaarten in de zak. Over twee jaar gaat deze jongen naar een spaanse middenmoter en raakt hij in de vergetelheid.

7 juni 2023 om 16:22

Kijk die doorverkooppercentages zijn natuurlijk hartstikke mooi maar het risico niet waard voor dit soort spelers naar mijn mening. Hoe groot is de kans dat een bijna 26 jarige middenvelder zonder echt exceptionele kwaliteiten over een aantal jaren voor 80 miljoen naar de PL gaat? Naar mijn mening niet heel groot. Die doorverkooppercentages gaan vaak ook nog over de winst. Dan kun je beter een paar miljoen extra vragen, want zo'n doorverkooppercentage geven ze ook niet voor niks weg natuurlijk. Bij jonge spelers is het nog het overwegen waard vind ik.

De transferperiode is pas net begonnen er komen echt nog wel wat grotere clubs voor Kokcu. Daarnaast is Kokcu weer een aantal jaren jonger, voor hem is die kans wel wat groter dat hij nog door kan groeien naar een topclub. Daarnaast is hij meer aanvallend, wat meestal ook meer geld betekent.

8 juni 2023 om 10:42

Ben ik het wel mee eens. En zijn leeftijd is inderdaad een aandachtspuntje, Maar nog geen jaar geleden was Chelsea in de markt voor hem voor 50 miljoen. Mocht hij het bij Borussia nog echt goed doen, dan is niet uit te sluiten dat een of ander PL club in paniek toch weer zo een mega bod zou neerleggen voor hem. Dit soort spelers zijn voor veel ploegen een welkome aanwinst vanwege de specifieke skills. En voor de balans op het middenveld mijns inziens ook absoluut essentieel. Ook om die reden heeft Alvarez in mijn ogen een streepje voor op Kokzu, die ik overigens echt heel sterk vond afgelopen seizoen. Wat Kokzu betreft, ik laat me graag verrassen, maar Benfica vind ik absoluut geen slechte ploeg voor hem om mee de CL in te gaan en zich verder te ontwikkelen. Bovendien is het leven in Portugal wel meer aansprekend dan in Engeland.

7 juni 2023 om 18:03

Wat zeg je nou exact over Kokcu? Geen topclubs achter hem aan? Het transferseizoen moet nog op gang komen? Benfica mag wel interesse hebben maar zover is het nog lang niet.

voor ronde 30-35mil, prima bedrag voor zo'n speler
voor de helft van de prijs is er echt wel wat gelijkwaardigs of beters te vinden.
heb wel vertrouwen in mislintat dat ie wat weet te vinden voor ajax voor op die positie.

Ik zie in Alvarez niet echt een versterking voor Dortmund. Leuk als back up maar om daar nou direct je recordtransfer van te maken is gewoon slecht beleid. Voor dit bedrag moet Ajax hem direct verkopen.

We zitten allemaal wel over bedragen hebben, maar Dortmund heeft net €100 voor Bellingham ontvangen

7 juni 2023 om 18:37

Precies, dat betekent minstens +10 miljoen euro bovenop de orginele vraagprijs van Ajax.

40 a 45 miljoen lijk me reele prijs voor alvarez, toch een van de sterkhouders bij ajax

deze aankoop is nu precies waarom BVB (helaas) al jaren lang Bayern niet bij kan houden kijk alleen al het middenveld van Bayer tov BVB

Lijkt me een mooie club voor Alvarez, alleen ga je het als BVB zijnde niet kunnen opboxen tegen Bayern met dit soort aankopen vrees ik…

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren