Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kranten zoomen in op één moment: ‘Pijnlijk statement Steijn richting Mislintat’

Laatste update:

Zo wisselvallig als het spel van Ajax was tegen Olympique Marseille (3-3), zo uiteen loopt ook het oordeel van het Nederlandse journaille. De Amsterdammers kwamen drie keer tot scoren bij het openingsduel in de Europa League en toonden bij vlagen spelvreugde en agressiviteit, maar moesten ook drie keer vissen. De gebrekkige organisatie in de defensie leidt tot zorgen in aanloop naar De Klassieker van zondag.

Mike Verweij schrijft in De Telegraaf dat Ajax balanceert op een dun koord. "De fans van Ajax moeten met angst en beven naar het treffen van zondag tegen Feyenoord toeleven. Ajax is in lichterlaaie gezet door de pyromaan Sven Mislintat, de solistisch opererende, maar door Jan van Halst en Maurits Hendriks gesteunde directeur voetbalzaken. Dat Ajax zich in de eigen Johan Cruijff ArenA tot geniepige, maar effectieve counterploeg ontpopte, namen de sinds vorig seizoen gekwelde Ajax-fans voor lief."

Volgens Verweij maakte Steijn na rust een 'pijnlijk statement' in de richting van Mislintat. "Met het naar de kant halen van de uiterst zwakke Benjamin Tahirovic en het inbrengen van Silvano Vos reduceerde hij het aantal aankopen in het elftal tot vier. Tahirovic kon op de bank plaatsnemen naast Diant Ramaj, Akpom, Mannsverk, Jakov Medic, Georges Mikautadze, Branco van den Boomen en Gaston Avila. Behoudens Van den Boomen ogenschijnlijk stuk voor stuk (te) duur betaalde spelers die Ajax nog geen centimeter verder hebben geholpen."

'Droomstart, chagrijn en uiteindelijk zes goals', kopt het Algemeen Dagblad. "In een duel vol fouten en kansen toonde Ajax tekenen van herstel, maar liet het Marseille tot twee keer toe langszij komen. De hoogspanning en het gebrek aan vertrouwen, die op de tribune niet eens zo zicht- of hoorbaar was, kwam volledig tot uiting bij de 2-1. Steijn is wat dichter bij zijn ideale puzzel, maar of dat genoeg is om de veel scorende landskampioen en aartsrivaal Feyenoord zondag te kunnen bedwingen en de crisis een halt toe te roepen, valt te bezien."

Steven Berghuis zorgde met een fraaie knal voor de 2-0.

Trouw stelt dat de sportieve crisis bij Ajax weer een stukje groter is geworden. "Kwam Ajax hier de crisis te boven? Verre van, want schijn bedroog. Ondanks een riante voorsprong zakte de Amsterdamse verdediging daarna opnieuw als een kaartenhuis in elkaar. Even leken de Amsterdammers zichzelf wat lucht te verschaffen, maar het verviel daarna weer in oude kwalen. Mislintats twaalf aankopen, waarvoor de bekritiseerde Duitser meer dan honderd miljoen euro uitgaf, rendeerden vooralsnog niet. Ook in de Johan Cruijff Arena organiseerde Ajax een open huis."

Hoop
Volgens Willem Vissers biedt Ajax met het spektakelstuk tegen Marseille hoop op betere tijden. "Het was niet zo heel moeilijk om in het seizoen van chaos en stress een nieuwe norm te stellen, maar Ajax speelde bij de opening van de Europa League zijn verreweg beste wedstrijd van het seizoen", stelt hij in de Volkskrant. "Het spektakelstuk Ajax - Marseille was zoals een wedstrijd in de jeugdafdeling bij de amateurs kan zijn. Of op de camping. Alles kon. Bijna alles mocht. Het was een voetballende totaalervaring. Geef meters ruimte weg. Loop niet altijd mee terug. Doe wat je invalt."

Vissers zag wel perspectief en groeipotentie. "Er was na een aantal intens treurige wedstrijden eindelijk enige samenhang te bespeuren. Ajax voetbalde zoals de sfeer in de club is: chaotisch. Spelend met vuur, zowel qua inzet als in het maken van fouten. Opnieuw te makkelijk tegengoals incasserend. Voetbal waarin ook de bedoelingen van de omstreden directeur voetbalzaken Sven Mislintat zichtbaar waren. Spelers uit de beroemde Amsterdamse opleiding, aangevuld met talent uit het buitenland. Dat kun je mooi vinden of niet, maar het is wel een lijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat wil je als je 12 nieuwe spelers koopt? Dat heeft tijd nodig… of Arne Slot…

22 september 2023 om 07:50

Maar dit dus.. Ze hebben dit seizoen een enorm blik aan nieuwe spelers open getrokken, nadat ze een jaar hebben gehad waarin ze vorig seizoen exact hetzelfde gedaan hebben en een jaar stilgestaan hebben omdat er 2 slechte keuzes zijn gemaakt omtrent de coaches..

Geef Steijn een seizoen de tijd om hier wat van te maken, geef hem op zijn minst een seizoen om rustig te bouwen. Rustig is natuurlijk altijd relatief in Amsterdam, maar ik zou het hele slechte beleidsvoering vinden als ze tijdens het seizoen Steijn vervangen. Om eerlijk te zijn zou het voor de TD een ontslagwaardige fout zijn, net als voor een RvC die hem dit zou laten doen.

22 september 2023 om 08:01

@Youri: ben het me je eens hoor, Steijn moet de kans krijgen maar in dit soort situaties (veel nieuwe aankopen en onrust) had je beter een trainer kunnen aanstellen die zijn strepen al heeft verdiend in de voetballerij.

22 september 2023 om 08:10

@ernumsjung, Steijn heeft dat toch gedaan? Volgens mij heeft hij niet (net als met Keijzer bijvoorbeeld) anderhalf jaar Telstar achter de rug om op terug te vallen. 4 jaar ADO, 4 jaar VVV, 2 jaar Sparta en tussendoor nog een jaartje NAC en wat ervaring in de Emiraten.

Hij is niet meerdere keren kampioen geweest, maar hij heeft al ongeveer 13 jaar ervaring en heeft wat mij betreft altijd wel naar behoren gepresteerd en met Sparta, ADO en VVV zelfs seizoenen gehad dat hij daar nog boven presteerde.

Welke topper wilde komen? Uiteindelijk zou Knutsen, denk ik, de beste kandidaat geweest zijn. Hij heeft echt goed werk geleverd met Bodo/glimt in Europa, is driemaal trainer van het jaar geworden in Noorwegen en leek open te staan voor de functie. Steijn is niet de ideale kandidaat, maar hij zit er nu wel. Dan kun je beter achter die man gaan staan en hem de tijd geven in plaats van meteen aan zijn stoelpoten te zagen. Ten Hag werd ook door enorm veel Ajacieden weg gewenst in zijn eerste jaar.

22 september 2023 om 08:32

Leuk 13 jaar ervaring maar een topclub coachen of een club daaronder is nogal een verschil. Druk is vooral het grote verschil en dat is merkbaar. Je ziet zelden dat een trainer zijn TD zo afvalt in de media terwijl hij door die beste man is binnen gehaald. Mislintat heeft een hoop fouten gemaakt maar Steijn toch net zo? Hij kiest ervoor om met een niet ingespeeld elftal te starten terwijl je wat spelers dat de club al kent had kunnen laten staan. Met 13 jaar ervaring zou je dat toch wel mogen verwachten?

22 september 2023 om 08:35

Steijn is Ajax onwaardig, waarom snapt men dat niet! Je ziet het aan alles en vooral zijn zielig gebrabbel. Steeds zich indekken en de schuld bij anderen leggen. Sneue werkwijze. Het is tactisch niets, geen eenheid, los zand, geen duidelijke lijn. Nou geef em lekker tijd! -_-

22 september 2023 om 08:41

@sergioramoshm, Ja natuurlijk heeft Steijn ook fouten gemaakt. Hij is dan ook niet de beste trainer voor Ajax. Maar de beste trainer voor bestaat op dit moment niet of heeft geen zin om naar Ajax te komen. Desnoods geef je Steijn tot het einde van het seizoen en evalueer je dan hoe de zaken ervoor staan en wie er op dat moment wel beschikbaar is. Want nu al zeuren en hem straks in december ontslaan schiet je niets mee op in mijn optiek!

22 september 2023 om 08:43

@sociofan1, Steijn heeft het bij zijn vorige clubs toch ook op de rails gekregen? Is hij de ideale Ajax-man? Nee, dat denk ik ook niet. Maar om nu al te speculeren over een vertrek vind ik waanzin. Wie is er beschikbaar om het stokje van hem over te nemen die het beter zou kunnen doen? Ik zie niemand.

22 september 2023 om 09:04

@Youri: Ik denk dat als je het als trainer leuk hebt gedaan bij VVV, Sparta en ADO niet meteen geschikt bent voor Ajax. De druk bij Ajax is velen malen groter, je ligt onder een vergrootglas, iedere zet die je doet wordt breed uitgemeten in elke krant. Ik denk dat de winterstop een goed moment is om te evalueren, na een half jaar moet er toch iets van de hand van Steijn terug te zien zijn. Zitten er dan automatismen in de ploeg? Is de verdediging op orde? Zijn er spelers zichtbaar beter geworden?

22 september 2023 om 10:41

Natuurlijk is Steijn totaal ongeschikt voor Ajax. Die is in helemaal niets een top trainer maar juist geschikt voor leuke clubs in de degradatiezone of middenmoot hooguit. Bij Ajax wil iedereen mooi aanvallend voetbal zien. Waar heeft Steijn ooit die visie kunnen uitvoeren en etaleren?

Je moet nu ook uitkijken dat niet Ajax gewoon een counter ploegje wordt....kan me toch niet voorstellen dat ze daar in Amsterdam heel erg blij van worden.

22 september 2023 om 11:34

Sociofan1 Maar dan nog verdient Steijn de kans, want het is niet zijn eigen schuld dat ie door een Nederlandse topclub benaderd is om trainer te worden, zelfs als ie daar mogelijk niet goed genoeg voor is.

22 september 2023 om 07:50

Er speelden op een gegeven moment nog maar 4 aankopen, de rest zat op de bank. Wel lekker voor de breedte van je selectie.

22 september 2023 om 08:01

Dat wordt straks 3 halen 2 betalen 😉

Misschien zelfs beter ook voor de club. Verlies moet je dan maar voor lief nemen. Gelukkig kan Ajax dat wel hebben denk ik.

Daarna weer realistisch worden en voorlopig niet meer van die grote aankopen doen. Wij zijn geen Engelse clubs.

22 september 2023 om 08:10



Forbs was door Verweij al afgeschreven als een grote miskoop, maar die liet gisteren zijn eventuele potentie zien. Sutalo speelde een hele slechte eerste helft, maar herstelde zich in de tweede helft. Het is lastig als je door taalbarriere niet kunt communiceren met je rechtsback en je andere centrale verdediger. Persoonlijk vond ik Hato deze wedstrijd matig en heb ik mij wederom gestoord aan Taylor. Die staat niet als nummer 10 maar speelde er steeds wel. Daarom werd het middenveld steeds overlopen en was het moeizaam in de opbouw. Je zag Berghuis die nummer 10 stond daarom steeds vaker zakken naar het middenveld om de bal op te eisen. Vos viel meer dan uitstekend in, is wel aanspeelbaar voor de achterhoede en probeert dan driehoekjes te voetballen met een back zoals het ook hoort. Dat moet een Taylor natuurlijk ook doen. Ik heb al vaker aangegeven dat Taylor goed kan zijn als hij op 10 speelt, namelijk dicht bij Brobbey. Tegen Feijenoord zou ik afgaande op gisteren spelen met van den Boomen, Vos en Berghuis op het middenveld. Het zal helaas wel weer Taylor gaan worden.

22 september 2023 om 09:06

SPettersson spreken die verdedigers geen engels dan?

22 september 2023 om 09:11

Volgens Taylor niet als je naar zijn interview hebt gekeken.

22 september 2023 om 09:27

@spetterson: ik zat niet in het stadion en op de TV vind ik de daadwerkelijk posities/afspraken wat lastiger in te schatten, maar ik had toch sterk de indruk dat we op papier niet met een 10 speelden, maar met de punt naar achter (tahirovic/vos) en Taylor en Berghuis als linker- en rechtermiddenvelder.

Dat verder een flink aantal spelers (inclusief Taylor) wat beter gevoel mag krijgen wanneer je voor de goal moet verschijnen en wanneer je gewoon je positie moet houden (zelfde met de backs), is absoluut waar.

22 september 2023 om 09:56

Spett... dat heb ik niet gezien. Maar als dat zo is lijkt dan me echt heel dom ingekocht. Misschien dat er daarom gezegd werd dat ze even 2-3 maanden (of zo) de tijd moesten krijgen. Spoedcursus engels. Of nederlands zelfs als het aan steijn ligt. Dit kan toch allemaal niet waar zijn. Bovendien zul je vast ook non verbaal kunnen communiceren op een voetbalveld. Anders zou niemand buitenlanders kopen die geen woord engels spreken.

22 september 2023 om 08:04

Het gaat niet om de aantal, het gaat om de kwaliteit.

En je hoeft niet alle 12 in te passen hè. Alleen als je aankopen niet beter doen dan je eigen jeugd dan is het toch wel triest.

22 september 2023 om 08:08

Het gaat er ook om watvoor spelers vertrekken. Bij Ajax zijn alle leiders vertrokken (eigen schuld). Vorig jaar had Feyenoord Kokcu nog als absolute leider. Dit jaar Geertruida, Hancko en Trauner nog. Dat geeft meer stabiliteit aan je elftal

22 september 2023 om 11:42

Ik denk dat het grote verschil meer zit in de inspraak van de trainer. Slot heeft bij elke aankoop inspraak gehad en weet dus waarom een bepaalde speler gehaald is, met welk doel.

22 september 2023 om 08:10

Maar kan Tahirovic straks als ie gewend is opeens wel een simpele bal over 5 meter geven? Want dat kan hij nu schijnbaar nog niet. Het is vrij duidelijk dat ze moeten wennen; dat zie je bijvoorbeeld aan Sutalo bij dat moment waarbij beide Cv's naar 1 man gaan en een aanvaller 30 meter ruimte heeft rand 16, maar Tahirovic of Akpom die echt de basisdingen fout doen. Ik weet het niet hoor.

22 september 2023 om 08:12

Tahirovic zit echt wel potentie in. Die was gister inderdaad enorm slecht maar heeft ook al prima wedstrijden gespeeld.

Akpom is echt helemaal niks inderdaad. Die loopt ook als een man van 45.

Ik zou lekker naar je mogelijkheden gaan spelen zondag. Inzakken en hopen dat je Feyenoord pijn kan doen op de counter met Bergwijn, Brobbey en Forbs. Lijkt mij de enige optie

22 september 2023 om 08:18

En weetje, ik gok dat Ajax Feyenoord zomaar ook pijn gaat doen. Hattrick Bergwijn ofzo.

22 september 2023 om 08:21

Als wij zoveel kansen weggeven als gister dan gaat het gewoon 0-4 worden hoor. Dat probleem los je niet op binnen 2 trainingen. En bij verlies zijn de kansen op plek 2 al zo goed als weg

22 september 2023 om 08:37

Het blijft natuurlijk voetbal, maar als je ziet dat toch wel een aantal spelers van Ajax er gisteren fysiek door heen zaten (en Feyenoord 2 dagen extra rust heeft gehad), hoe makkelijk Ajax kansen weggeeft (hoewel dat de 2de helft wel beter ging) maar ook hoe slordig ze lange tijd weer waren dan kun je je eigenlijk niet voorstellen dat Feyenoord deze wedstrijd niet gaat winnen.

22 september 2023 om 08:38

Je geeft die kansen weg omdat er geen middenveld as en de afstand tussen achterhoede en voorhoede te groot. Speel nu met een tweemansblok voor je verdediging en daarvoor Berghuis. Tweemansblok is Vos en van de Boomen die beiden het Ajax spel kunnen en beiden de bal willen hebben. Probeer dan compact op eigen helft te spelen en geef dan de lange bal erover heen op Brobbey of Forbs. Ga je de ruimtes groot maken, dan wordt je overlopen door Feijenoord en krijg je een kansloze nederlaag.

22 september 2023 om 08:50

Van de Boomen? Die valt toch echt vies tegen of niet? Prima lange bal en dat is het dan ook. Elke corner en vrije trap, wat zijn specialiteit zou moeten zijn gaat hopeloos over iedereen heen.

Taylor is de pispaal maar is gewoon een betere speler.

22 september 2023 om 09:07

Bedenk even dat Alvarez na zijn eerste wedstrijden ook werd afgeschreven. Het heeft gewoon tijd nodig. Tahirovic heeft in z'n eerste wedstrijden wel laten zien dat er potentie inzit. Nu is het zaak van de staf en hemzelf om door te ontwikkelen.

22 september 2023 om 09:09

Je vergeet even een feitje, en meerdere mensen vergeten dat.
Ajax had 12 ballen op doel en scoorde er 3, dit betekend dat 1 op de 4 ballen raak was. Marseille had 24 schoten op doel en ook 3 doelpunten, dus Ajax was in principe twee keer zo effectief...lol.
Ik heb gisteren in ieder geval weer wat leven en potentie in het elftal bespeurd. Daarnaast vond ik Feyenoord tegen het geweldige Celtic nou ook niet zo verschrikkelijk goed.
Maar goed voor wat betreft de media is alles wat Ajax doet helemaal niets en alles wat Feyenoord en PSV doen geweldig.
Heb niet gezien dat de media PSV afmaakte na de 4-0, maar ja dat was tegen het geweldige Arsenal, de nummer vier van de Premier League, maar dat Ajax met een leeggelopen en nieuw team tegen de nummer vier van Ligue 1, 3-3 gelijk speelt, dat was echt slecht...

22 september 2023 om 09:14

Feyenoord was idd niet spectaculair tegen Celtic, maar ik vind dit wel weer een beetje de Hollandse ziekte. Klagen over een 2-0 overwinning waarin je niets weggeeft. Zeker aangezien we zonder spits speelden en iedereen echt stijf stond van de zenuwen.

Overigens werd de tactiek van Bosz wel afgemaakt volgens mij, want die sloeg nergens op, maar Arsenal uit is wel een factor 10 moeilijker dan een niet fantastisch Marseille, want 4e klinkt leuk na 5 potjes, maar ze hebben al 3 keer gelijk gespeeld. Bij ons heeft de nummer 4 volgens mij nog alles gewonnen.

Maar goed, ik denk totaal niet dat we ff winnen in de Arena. Nooit.

22 september 2023 om 09:22

Ik weet niet of je arsenal - psv gezien hebt hoor maar wat arsenal liet zien was wel even een paar niveaus boven dat van Marseille. Blij voor je man dat je weer wat hoop hebt gekregen, maar er is geen hetze tegen Ajax. Feit is dat ze gigantische fouten maken en dat ze momenteel mijlenver achterlopen op Fey en Psv, en ook AZ.

22 september 2023 om 09:50

Wat ben je negatief migi? Lees overal vrees en hatrick bergwijn etc? Komop
Man!!

22 september 2023 om 10:24

Ik kijk al bijna 40 jaar Feyenoord en we hebben 2x uit gewonnen volgens mij. Is gewoon trauma. Mentaal indekken op een onvermijdelijk geacht rauwproces. Of zoals ze zeggen in de volksmond; mietje.

22 september 2023 om 09:00

Een nieuwe onervaren trainer die nog nooit een top elftal heeft getraind met 12 nieuwe spelers. Dodelijke combinatie .Dat kost heel veel tijd. Maat dat moet Ajax wel doen . Alleen dan zie ik kansen voor Steijn.

22 september 2023 om 09:35

Helaas is het zo,achteraf in de kont van de koe kijken is makkelijker dan Arne Slot krijgen

22 september 2023 om 11:51

Gevalletje onzin. De basis van Feyenoord is niet helemaal nieuw en slot zit er al een tijdje.

De verdediging maar ook het middenveld was erg ondermaats gisteren m, Wieffer , timber en Stengs kunnen zondag rustig koffie zetten en zwemmen op t middenveld verwacht ik.

22 september 2023 om 08:11

Sutalo valt me tot nu toe ook heel, heel zwaar tegen zeg. Werd binnengehaald als het enige zekerheidje, maar het houdt nog niet over zeg. Slap in de duels, traag, positioneel niet goed. Te vroeg om nu al af te schrijven maar deze eerste paar wedstrijden waren in ieder geval ondermaats.

22 september 2023 om 08:40

Als je alle verhalen mocht geloven was dit in alles een verbetering ten opzicht van Timber. Ik verwachte in hem op basis van alle verhalen dan ook de nieuwe leider van Ajax. Dat valt tot op heden echter wel heel erg tegen. Het is meer Hato die de leider is dan Sutalo. Waarbij zijn grote / trage draaicirkel ook nog wel heel opvallend is.

22 september 2023 om 08:46

Lastig om te zeggen, Timber speelde ook maar een halve wedstrijd bij Arsenal. Daar speelde hij echt wel goed. Terwijl hij bij Ajax het verschil niet kon maken.

Het heeft gewoon te maken wat om je heen staat denk ik.

22 september 2023 om 08:19

lobje. Je zou je wel eens raar kunnen vergissen zondag. Zoals Feyenoord tegen Celtic speelde ben ik er niet gerust op voor zondag. Het voordeel is dat Feyenoord 2 dagen meer rust heeft gekregen dan Ajax. Ook dat is onbegrijpelijk.

22 september 2023 om 08:30

Wat was er slecht aan Feyenoord afgelopen dinsdag? Ben erg benieuwd.. het was in het begin wat onwennig en gespannen maar volgens mij zijn ze de rest van de wedstrijd geen 1x in de problemen gekomen.

22 september 2023 om 08:34

Ja die luxe had Ajax voorgaande jaren dat ze meer rust kregen en dat is nu omgedraaid.

22 september 2023 om 08:42

Het klopt dat ze niet in de problemen gekomen zijn, maar het spel viel wel echt tegen. Maar de zekerheid die zij toch (meestal) achterin hebben staan is wel iets waar je mee verder kunt. Als je gisteren beide teams ziet hoeveel domme fouten er gemaakt worden dan is dat een groot verschil met Feyenoord.

22 september 2023 om 08:45

Wat is onbegrijpelijk, dat Feyenoord 2 dagen meer rust heeft? Ze hadden ook 2 dagen minder rust naar de pot van Celtic toe, dus weet niet wat je probeert te insinueren? Het is onmogelijk om alle clubs hetzelfde schema te bieden, alsof die 2 dagen met het huidige Ajax zondag het verschil gaan maken.

22 september 2023 om 09:12

Tegen een Celtic of spelen tegen Marseille vind ik persoonlijk best een verschil...

22 september 2023 om 09:52

Hala Madrid. Het gaat hier om de wedstrijd van Ajax tegen Feyenoord hoor. En 2 dagen meer rust kan inderdaad best belangrijk zijn. En tegen dit O.M had Feyenoord waarschijnlijk niet gewonnen want het was maar zeer matig tegen Celtic.

22 september 2023 om 10:15

@ajajax,

Wat is het verschil ? Ik heb bij OM een verdediger fouten zien maken die ik geen enkele verdediger van Celtic heb zien doen. Of bedoel je dat niet ? Of bedoel je een 34 jarige spits van OM waar ze ontevreden over zijn en die niet presteert maar tegen Ajax wel 2x het net wist te vinden. Deze 2 ploegen zijn niet met elkaar te vergelijken maar welke ploeg beter is durf ik niet te zeggen. Waarbij de 1 CL speelt en de ander EL. Dus op basis daarvan zou Celtic normaal gesproken de betere moeten zijn.

22 september 2023 om 10:30

@voetballer 2

Tegen dit OM win je vrij gemakkelijk hoor. We hebben 2 jaar geleden met een minder team onder hogere druk al van OM gewonnen, dat toen gewoon een veel beter team had.

Dit Marseille gaf kansen weg alsof het warme broodjes waren. Er lag onwaarschijnlijk veel ruimte. Ajax en Marseille speelden een aantrekkelijke wedstrijd, omdat het compleet open huis was. Tactisch was het natuurlijk wanstaltig.

22 september 2023 om 11:03

De afgelopen jaren heeft Ajax het voordeel gehad van het extra dagen rust. Zo raar is dat dus niet.

22 september 2023 om 17:02

Bedenk me nu dat Feyenoord vorig seizoen de donderdag voor de klassieker nog tegen shaktar speelde..

22 september 2023 om 18:13

Ajax is gewon slecht. 2 dagen rust of 5 dagen rust of 2 weken rust, het is gewoon slecht. En het feit dan Bergwijn aanvoerder is de grootste voetbalgrap van het jaar.

Tahirovic voorlopig niet meer opstellen aub! Gooi Vos voor de leeuwen. Taylor en Berghuis daarvoor. Avila wil ik ook meer zien graag!

22 september 2023 om 08:01

Tahirovic werd vorige week nog door iedereen bestempeld als het enige lichtpuntje die wél kon voetballen. Gisteren speelt hij een mindere wedstrijd, komt Vos erin en die doet een paar aardige dingen en die moet dan ineens de wereld veranderen voor Ajax. Beetje opportunistisch en een last waarmee je die jongen ook niet moet opzadelen. Zijn jeugdigheid en daarmee het pakken van een rode kaart zegt genoeg. Steijn zei het zelf: die jongen was bedoeld om dit jaar vlieguren te gaan maken in Jong Ajax. En wordt nu min of meer alleen maar gebruikt om een statement richting Mislintat te maken.

22 september 2023 om 08:07

Niet door iedereen. Daarbij kun je afvragen waarom hij bejubeld werd. Ook in zijn vorige wedstrijden heb ik zelden iets gezien waarvan ik onder de indruk was.

22 september 2023 om 08:45

Tahirovic kan tenminste ballen veroveren.
Vos laat niet eens wat zien bij Jong Ajax. Dat er zo om hem geroepennword is lachwekkend. En dan dag treurige applaus voor hem bij ze rode kaart. Ik zag gister innhet stadion en lachte mensen uit die dat deden. Hij naait de club op het veld en probeert het er ook buiten te doen.
Unuvar had meer recht als Vos om te mogen spelen.

22 september 2023 om 09:31

Vind Tahirovic een prima voetballer, maar in dit huidige onzekere Ajax denk ik wel dat je met een wat meer robuuste/no-nonsense verdedigende middenvelder moet spelen.

Je hebt nu behoefte aan een type Alvarez, niet aan een type Frenkie mooie steekballen.

22 september 2023 om 09:34

Tahirovic heeft moeite met het tempo. Heeft geen idee waar hij moet lopen en heeft nog meer moeite om naar de juiste kleur te spelen. Belachelijke aankoop terwijl je Vos hebt en Fitz Jinn had.
Jeugdspelers hebben ook veel meer krediet dus stel die lekker op in plaats van naar Twente te sturen

22 september 2023 om 09:55

@marrekie: Kijk eens naar het krediet wat Rensch, Taylor, Klaassen, Blind etc. hebben...
Dat krediet voor jeugdspelers is vaak maar van korte duur en vooral de eerste 10 wedstrijden van onbevangenheid en verrassing. Daarna is het krediet vaak bijzonder snel weg.

Grappig vond ik dat die Forbes eigenlijk voetbalde alsof het zijn eerste keer was, het zag er aan de bal niet uit. Maar hij straalde wel fanatisme uit, wat aan zich voor dreiging zorgde. Maar het lijkt m echt aan techniek te schorten.

Ik ben tot nu toe nog niet zo onder de indruk van Satulo, die is aan de bal zo onrustig met inspelen dan hij teamgenoten in problemen brengt en in een tegen een komt hij er niet zo vaak als winnaar uit.

Brobbey valt me echt mee. Hij heeft voldoende kwaliteiten, maar valt me vooral op vanwege zijn inzet en aanwezigheid. Sleurt en trekt. Dit is goed voor m.

Berghuis snel aanvoerder maken, aan de bal nog steeds zo comfortabel en straalt leiderschap uit. Sosa is in orde. Gaaei heb je toch ook wel beter rondlopen in de jeugd of eredivisie?

Al met al denk ik dat het team beter kan, maar hebben ze denk ik andere spelers nodig om het Ajax spel te spelen. Ik zie veel geschikte spelers voor coutervoetbal.

22 september 2023 om 07:49

Forbes niet zo goed voetballen en te kort aan techniek? Die jongen heeft zich een keer vastgelopen, is geen enkele bal kwijtgeraakt door een verkeerde aanname, heeft voorzetten gegeven met links en met rechts waarbij het merendeel direct gevaar werd, zette Taylor met een steekpass vrij voor de keeper en maakt de ene grote kans die hij krijgt gelijk af. Je schrijft bergwijn verkeerd.....

22 september 2023 om 08:04

Bergwijn was inderdaad zo verschikkelijk matig. Als hij de bal heeft staat hij stil of loopt hij de kant van de minste weerstan op, geen diepte en enkel excuus verdedigen. De aanvoerder die het goede voorbeeld geeft...

22 september 2023 om 08:06

Forbes was dreigend, zeker. Maar leek me eerder vanwege zijn snelheid dan z’n techniek.
De kans maakte hij prima af. Maar laten we de komende tijd maar even kijken hoe het ontwikkeld.

22 september 2023 om 08:10

@yoda,
Maakt het uit waardoor hij dreigend is ? Hij was dreigend, deed zeker niet alles goed maar er zat iets in (op de voor hem verkeerde kant). Dat dit vooral in de counter was is wel iets waar je over na moet denken. Is het een speler die in de kleine ruimte iets kan ? Maar als je hem vergelijkt met Bergwijn, dan 10x liever Forbes dan Bergwijn.

22 september 2023 om 08:41



Nee. Ik zeg ook niet dat het uitmaakt hoe hij dreigend wordt. In mijn eerste post geef ik m ook zeker voordeel van de twijfel. Maar ik vond het er soms gewoon lollig uitzien, omdat het leek alsof hij gewoonweg geen techniek had. Ninjakai was het daar niet mee eens (wat mag) omdat hij vond dat Forbes gevaarlijk was en een paar goede voorzetten gaf en scoorde. Dat is allemaal waar, maar geen argumenten voor mij die bewijzen dat zijn techniek in orde was gisteren. Sterker nog, ik zou het moeten terug zien, maar bijna alle gevaar van Forbes kwam vanuit een counter, waar denk ik zijn krachten liggen. En nee, dat is niet erg.

22 september 2023 om 09:30

Hij viel me juist alles mee. Was bang dat het een blinde draver zou zijn, maar hij heeft een uitstekend overzicht. Geen blinde voorzetten, maar hij trekt de bal terug naar de inlopende man. Hij weet precies waar hij de bal naartoe moet. Daarnaast nog een prima steekpass vanaf rand 16 en een goede goal. Wat wil je nog meer?

22 september 2023 om 08:03

Brobbey nooit meer opstellen , deze man doet niks maar dan ook niks goed

22 september 2023 om 10:00

Vond 'm, voor zijn doen, prima spelen. Ene Bergwijn had van mij al in de rust gewisseld mogen worden. Hoe kan hij een 6,5 krijgen als cijfer...

22 september 2023 om 08:07

Wat een gelul van het journaille weer. Het team speelt eindelijk een fatsoenlijke pot met al de nieuwe spelers, scoren gewoon drie keer tegen Marseille, wat uiteindelijk ook geen lagere school club is, en ik heb echt wel wat progressie en hoop op beter gezien. Dat dit een jaar is waar er gesmeed moet worden snapt iedereen, alleen die roddelaars bij de Telegraaf grijpen gewoon elke mogelijkheid aan om te zagen aan Ajax, verbolgen als ze zijn dat ze geen insiders meer hebben. Walgelijke figuren.
Moet je kijken hoe Feyenoord Europees opgehemeld werd en wat voor zaadpot tegen Celtic die speelden.
@yoda, buiten Forbes omm deel ik je mening, vond Forbes iedere keer wat brengen alleen snapte de rest van het team niet dat ze meer over rechts moesten spelen. Forbes was de meest dreigende buitenspeler en iedere keer gingen ze voor links.
Ik had echter wel het gevoel dat als we die slaapkop Bergwijn vervangen er een team met genoeg potentie voor de eredivisie staat.

22 september 2023 om 08:45

Ajajax. Ik vond Forbs ook dreigend. Veel dreigender dan zijn compagnon aan de andere kant. Dus daar zijn we het dan toch over eens.

Ik had m nog niet echt aan het werk gezien, maar wat ik aangaf was dat het er bij hem aan de bal ongemakkelijk uit zag. Rommelig, beetje wild. Maar als er ruimte is wordt het heel gevaarlijk met hem.

22 september 2023 om 09:58

Dan heb je toch een andere Forbes gezien. Dat was juist de enige met een passeerbeweging, uitkappen, balletje terughalen, voorzetten met 2 benen, balletjes binnendoor (op Taylor in de eerste helft) etc. Doen alsof het alleen een fanatieke jongen op de brommer is, vind ik op basis van gisteren zeker niet terecht.

Toch een positieve noot, ik heb progressie gezien al moet het nog beter.

22 september 2023 om 07:57

Dit is precies wat ik gister ook heb gezien. Er zit eindelijk een stijgende lijn in, en zo nu en dan zie je dat de afspraken wel nagekomen worden. Met name het druk zetten in de openingsfase was goed. Ajax zat er bovenop, en het was niet meer dat 1 man ervoor ging en de rest niet, zoals tegen Twente.

Nu vindt ik ook ongeacht het resultaat van Zondag dat je Maurice Steijn de kans moet geven. Als tegen Marseille geen enkele vorm van progressie te zien was, wisten we genoeg.

Ik wil graag een lans breken voor Taylor, die vaak door mij wordt verguisd. Maar in aanvallend opzicht was hij gisteren één van de betere spelers op het veld. De man moet alleen beseffen dat hij ook moet mee verdedigen en geen ruimtes moet openlaten met zijn acties.

Borna Sosa is zeker weten een aanwinst voor ons. Verdedigend prima, aanvallend echt een toevoeging. Bergwijn en Brobbey speelde voor mij een voldoende. Ik vindt het fijn te zien dat beide mannen ook verdedigend hun werk deden en meestreden. Daar begint het toch mee. Berghuis speelde bij vlagen goed. Forbs speelde voor zijn doen ook een goede wedstrijd, was keer op keer gevaarlijk, zorge voor veel dreiging en die man heeft een paar longen das niet normaal meer. Als deze jongen comfortabel wordt aan de rechterkant en het vertrouwen blijft genieten, gaan wij hier veel plezier aan beleven.

Wat betreft Gaaei, en Sutalo die presteerde beiden ondermaats. Sutalo op het moment echt de zwakke schakel bij Ajax. De man moet snel een dosis vertrouwen krijgen om de defensie een boost te geven. En ik blijf toch schreeuwen om Bogarde. Ik ben van mening als die man er weer is dat de defensie stukken beter gaat presteren.

Vos viel ontzettend goed in, en bij een capabele scheids had hij het potje gewoon afgemaakt. Als die zo blijft spelen, lekker basis zetten.

Gorter is bij mij ook een moeilijk geval. Een beetje hetzelfde als toen met Onana. Geweldige reddingen afwisselen met blunders en ballen die hij moet pakken. Gister de 2e goal van Marseille was een grove fout van Gorter, echter in de eerste helft had het ook zomaar 3-5 kunnen staan als Gorter ons niet op de been houdt. Ik zou hem het vertrouwen blijven geven en hopen op het Onana scenario, dat die jongen zich dit seizoen zo ontwikkeld dat hij er volgend seizoen staat. Rulli is ook niet alles.

Lang verhaal kort, positief over de wedstrijd van gisteren, de heren hebben echt gevochten en gestreden. Een tendens die ik lang niet meer heb gezien bij Ajax en mij goed stemt. Als ze zondag het middenveld en defensie beter kunnen organiseren met de inzet van vandaag heb ik er wel vertrouwen in tegen Feyenoord. Kansen creëren wij voldoende gezien alle wedstrijden.

22 september 2023 om 08:25

Ja en nee. Je zag op het begin en af en toe bij vlagen progressie, maar je zag ook dat het zelfvertrouwen zo buigzaam was als lang gras in de wind. Na de 2-1 waren ze het helemaal kwijt. Voor mij zag het er identiek uit als wat ik vorig jaar bij FC Groningen zag. Kwaliteit kan je inkopen, tactische fouten kan je herstellen maar mentale tekortkomingen zijn moeilijk op korte termijn te repareren. Wat dan niet helpt is een aanvoerder als bergwijn die mijn 88 jarige oma nog niet voorbij komt en de inhoud heeft van een happy meal. Ja er is progressie, maar de weg is nog lang.

22 september 2023 om 09:21

Dat er nog weinig zelfvertrouwen is is logisch. Het loopt nog voor geen meter en er is veel kritiek. Het is voor Ajax jammer dat de cadeautjes die door OM gegeven werden maar gedeeltelijk uitgepakt werden, maar dat Ajax zelf misschien nog wel meer cadeautjes weggaf. Dit doet het vertrouwen natuurlijk ook geen goed. Als je weet dat je eigen verdediging ook wankel is dan is dat ook lastig voetballen.

Wat een enorme stemmingmakerij weer. Gezien de situatie was het helemaal zo slecht niet. En dat de verdediging zo makkelijk uit elkaar te spelen was is eigenlijk gewoon logisch als je nog nooit met elkaar hebt gespeeld. Dat Steijn Vos inzet was gewoon een goede keuze, maar Verweij en z’n vrienden komen nu achteraf weer met wijsheid. De afgelopen weken heb ik ze daar nauwelijks over gehoord, hoogstens een beetje in de zijlijn. For a was in hun ogen ook al een gigantische miskoop. Nou, die speelde niet onverdienstelijk, toch? Geef het gewoon even wat tijd. Maar die missie om Misintlat te slachten door die gasten, die nota bene zelf abominable in hun eigen werk zijn, is triest. Tuurlijk, er zitten voldoende overbodige aankopen bij, maar dit is demoniseren

22 september 2023 om 08:08

Is inderdaad stemmingmakerij (maar dat weet je toch al van deze heren?), maar ik snap niet dat je als verdediger je niet kunt houden aan je basistaken. Ook al heb je nog geen minuut met elkaar gespeeld dan weet je dat de as dicht moet houden? En laat dat nou het kwetsbaarste deel zijn.
Sutalo zou hierin zich meer als "balkan"verdediger moeten opwerpen (ja ja vooroordelen) en niet zo veel en ver doordekken, scheelt gewoon. Hato zat er gisteren ook niet helemaal lekker in, veel ballen waren niet te kort (langere ballen en korte pasjes). Ja die jongen is 17 jaar dus wat wil je, een ervaren speler ernaast die de boel in ieder geval in de gaten houdt.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het in de achterste linie goed komt, maar dan moeten ze wel eerst terug naar de basis totdat de taalbarrière ook is geslecht.

22 september 2023 om 08:09

Aan de bal was Marseille ook geen team met pannenkoeken. Behoorlijk vaardig en veel beweging, dus dat is moeilijk verdedigen.

Als dit Marseille het defensief kan neerzetten staat er wel wat. Maar gisteren was het ook bij hen open huis en maakten ze soms aanvallend ook…hoe zal ik het zeggen…unforced errors? Dan hadden ze ruimte om Ajax af te straffen en kwam er een ongelofelijk slechte pass op de lopende man.

Ajax lijkt op een jeugdteam, heel onervaren. Met Vos, een echte 6, liep het wel wat beter.

22 september 2023 om 08:15

Je hebt wel gelijk, maar grappig dat je een jeugdteam met nog meer onervarenheid wilt.
Zou een middenveld met hem inderdaad wel een paar wedstrijden willen zien.
Berghuis, Vos, Van den Boomen

Grappig dat de telegraaf mislintat zijn aankopen affikt, maar dat een zekere Forbs aantoonde dat Mislintat toch een rechtsbuiten heeft gekocht. Toegegeven zelfs ik had mijn twijfels of Forbs überhaupt op rechts uit de voeten kon, maar hij heeft er nu twee keer gespeeld en beide keren waren dat zijn meest veelbelovende minuten in een Ajaxshirt.
Ook valt het mij op hoe weinig analisten bambi on ice sutalo aanpakken. Zal er vast wel iets mee te maken hebben dat ze vooraf allemaal geroepen hebben dat het een goede aankoop is. Ja in balbezit, maar verdedigend zorgt hij voor enorme chaos.

22 september 2023 om 07:59

Forbs komt niet uit de koker van Mislintat maar van die nieuwe hoofdscout, afkomstig van ManC

22 september 2023 om 08:07

Forbs komt uberhaupt niet van een scout maar uit het computerprogramma van Mislintat. Althans, ik lees overal juist dat de scouts juist boos zijn dat ze niet zijn ingezet.

22 september 2023 om 08:18

Kelvin heeft in een interview aangegeven dat Forbs niet uit zijn koker komt maar dat er wel aan hem gevraagd is wat hij van Forbs vind.

22 september 2023 om 11:53

Dan besteed Mislintat zijn werk goed uit! Zoals het hoort bij een TD.

22 september 2023 om 08:13

Forbs deed het gisteren inderdaad best aardig, maar ik vind hem nog steeds te "druk" (als je snapt wat ik bedoel). Hij is mij iets te eager, een beetje zoals Fischer altijd ging daar moest ook alles in de 6e versnelling. En daar loopt hij zichzelf soms iets te veel voorbij, net even iets meer rust zou hem zoveel beter maken.
Wat Sutalo betreft, hij was gisteren ook niet echt heel best. Ik had wel verwacht dat hij een "simpele" verdediger zou zijn, uitschakelen en doorgaan. Maar helaas heb ik hem daar nog niet op kunnen betrappen, zoals ik hierboven zei houd het eerst op he basistaken voordat je wilt laten zien hoe goed je bent (kunt zijn).

22 september 2023 om 09:37

Je bedoelt die Forbs waarvoor bijna 20 miljoen betaald is en eigenlijk linksbuiten is maar op rechts wordt gezet omdat links al een speler staat die 30 miljoen heeft gekost?

22 september 2023 om 09:48

Schei uit hoor, al speelt Forbs vanaf nu de sterren van de hemel, dan heeft Mislintat voor de rest als nog bijna een dozijn aan slechte spelers gehaald. Gaaei en Tahirovic, het zeg we werkelijk waar niet uit en dan roepen dat ze de tijd nodig hebben voor je kan zien dat ze kunnen voetballen. Vos komt er in en je ziet meteen dat hij wat kan, Dit waren zijn eerste minuten dit seizoen. Maar de aankopen moeten vast wennen aan de bal die ze gebruiken in de Eredivisie!

Zolang we kleine stapjes maken blijf ik geduld hebben.

Bij Forbs valt mij op dat hij amper acties via de buitenkant maakt, hij kapt continue terug naar binnen en wacht vervolgens heel lang om een vervolg aan zijn actie te geven. De actie bij de 3-2 was eerder uitzondering dan de regel. Maar dit valt te trainen. Schrikbarend slecht was onze rechtervleugelverdediger die liep overal, behalve bij zijn man en Sutalo kon het dankzij Tahirovic ook niet bolwerken. Hato zijn opbouw was dankzij het middenveld dat verstoppertje speelde ook mager. Vos was een belangrijke schakel voor iets van verbetering. Maar de weg is nog lang. Ik vrees voor zondag,want Feyenoord heeft heel veel lopende mensen en daar kan Ajax nog niet mee omgaan.

22 september 2023 om 08:17

Maar ondanks alles zag het er gisteren al een stuk beter uit. Hoop doet leven, maar vrees dat de klassieker nog te vroeg komt.

22 september 2023 om 08:51

Forbs staat ook niet op zijn positie he. Heeft voornamelijk linksbuiten gestaan. Zet hem daar en die man gaat buitenom, diepte houden etc.

Op rechtsbuiten heeft hij het gisteren meer dan prima gedaan. De gevaarlijkste aanvaller en niets voor niets zocht Berghuis hem continue op.

Met het tactisch brein van Slot en de onverzettelijkheid én de fitheid van dit Feyenoord kan het niet anders dan dat het een matpartij wordt. Ajacieden die roepen dat het allemaal niet zo slecht is moeten toch maar eens naar Specsavers. Wat een middelmaat!

22 september 2023 om 08:01

Ajacieden zeggen niet dat het slecht was maar dat er progressie is t.o.v. de vorige wedstrijden. En dat was er zeker.

Ik heb feyenoord - celtic de eerste helft gekeken en dat was ook alles behalve goed. En nu wordt er gedaan alsof zij Celtic even van de mat hebben geveegd. Kom op man.

22 september 2023 om 11:09

Wie zegt dat wij Celtic hebben weggeveegd. helemaal niemand. 2de helft ook voor de rode kaart van ons was prima. 1ste helft slecht maar wel niks weggegeven.

22 september 2023 om 08:07

Tot zover dat Ajacieden arrogant zijn……na één goed jaar kan die titel naar deze Feyenoorder…

22 september 2023 om 08:53

Meeste Ajacieden hebben al vrede mee als schade beperkt blijft aankomende zondag hoor

Gisteren was eindelijk een team wat ging strijden en je zag wat betere afstemming.

Maar middenveld kan niet met Taylor als hij gaten laat. Dat wordt een speeltuin voor Feyenoord

Verdedigend is Ajax gewoon enorm zwak. Aanvallende ok, maar schiet die bal eens op doel ipv metershoog over telkens. Er moet altijd maar knetterhard geschoten worden terwijl ballen ook geplaatst kunnen worden. Vooral Bergwijn en Taylor beheersen dat niet.

22 september 2023 om 08:21

Het is allemaal zo zwak omdat ze basis niet beheersen of willen beheersen.
Precies dat, oogkleppen op en rammen!!
Iets meer rust, kijken en plaatsen. Nee, 220 erop, ogen dicht en een kruisje slaan. man man man

22 september 2023 om 08:27

Het lijkt inderdaad dat Taylor, Bergwijn en vaak ook Brobbey altijd de slechte keuze maken bij het afmaken. Moet het hard proberen ze binnenkant. Moet het beheerst dan vliegt de bal 10 meter over.

Een kinderhand is snel gevuld in deze tijden. Wanneer ze 2 seizoenen geleden zo zouden spelen zou de wereld te klein zijn. Achterin een gatenkaas en teveel spelers die simpelweg het niveau missen van Ajax.
Van de aankopen was alleen Forbs goed, maar de rest was echt dramatisch inclusief de vooraf bewierookte Sutalo. Gaaei komt zwaar tekort, net als Tahirovic en ook van Sosa ben ik verdedigend niet onder de indruk. Om over Akpon maar niet te spreken... wat een drama!
Mislintat heett meer dan 100 mln over de balk gesmeten op basis van data voor spelers die niet bij elkaar passen, niet voldoende kwaliteit hebben en geen Ajax DNA hebben.
En natuurlijk moeten veel spelers nog wennen, maar als basistechniek, aannames, overzicht en andere beginselen ontbreken houdt het gewoon op. Daar hoef je geen Pep voor te zijn om dat te kunnen zien.
Het blijft bizar dat iemand volledig solistisch zonder te overleggen met scouting en trainer een selectie samen kan stellen bij een club als Ajax. Zelfs op amateur niveau wordt er intensief overlegd over spelers.
Opsodemieteren met die maffe Duitser inclusief raad van bestuurd en Hendriks!

Overigens was ik gisteren wel zeer tevreden over Taylor en Brobbey die met passie en inzet spelen en steeds beter worden. Vos is ook een lichtpunt en het ultieme voorbeeld dat die Mislintat er helemaal niets van begrijpt door juist op die positie 2 spelers te halen.

22 september 2023 om 08:37

Vos is samen met Hato en Godts het grootste talent van deze lichting, geen twijfel over mogelijk. Maar ik mag hopen dat je wel inziet dat je niet alleen met Vos als 6 het seizoen in kan gaan. Hato idem. Die gasten gaan ongetwijfeld enorm veel minuten maken maar zullen ook met blessures etc. te maken krijgen. Dan heb je een brede selectie nodig. Tahirovic was tot op heden erg degelijk alleen zakte hij gister volledig door het ijs.

22 september 2023 om 08:57

Boesz

Steijn was de gene die vroeg om een 6 em aangaf dat Vos er helemaal niet klaar voor was.
Daarom op einde kwam die Noor er nog bij. Was gewoon een wens van Steijn.

Taylor was aanvallend prima maar verdedigend liet hij steken vallen. Te vaak te diep en liet gaten vallen waardoor de tegenpartij heerlijk snel kon oversteken.

Brobbey lijkt wel alleen maar te hangen en sleuren. Hij moet meer scherp staan zodat hij in 1 x weg kan sprinten. Al die duels kosten alleen maar energie, kracht en tijd. Slim vrij lopen, loeren waar ruimte komt. Die man is snel dus gebruik dar ook.

22 september 2023 om 10:13

Goedemorgen, ik zie je hier al weken alles wat Mislintat doet verdedigen, maar die man heeft onze club in een paar maanden naar de Kloten geholpen.
Het zou best zo kunnen zijn dat Steijn nog een 6 wilde hebben want elke positie moet dubbel bezet zijn, maar deze spelers zijn niet zijn keuze. Dat alleen is al te gek voor woorden.

Zo mijn reactie was dus onder een andere topic verwijderd, maar hier dan nog maar een poging...
Wat een heerlijk potje voetbal zeg..niets verdedigen lekker op de aanval...en heel veel doelpunten.
Als neutrale kijker echt genieten deze pot.

22 september 2023 om 10:17

Het is dubbel. Ja, je wilt aanvallend voetbal zien, maar ik kan mij ook wel heel erg ergeren aan het hele slechte verdedigen, foute passes of slecht afronden.

Wat een onzin. Iedereen zag dat Tahirovic als nat tweelaags toiletpapier speelde. Als hij hem er niet uitgehaald had was het een blunder geweest.



Die Tahirovic was echt niet normaal slecht. Ik zei het gisteren al in de live, maar Ajax had beter die Ounahi voor 8 miljoen kunnen kopen, wat een heerlijke speler!

Verder vond ik Hato ook zeer slecht spelen, vooral in balbezit gingen de makkelijkste paasjes over de zijlijn of recht in de voeten van OM. Sosa een aantal matige voorzetten, maar wel duidelijk dat hij een aanwinst is voor dit Ajax, in balbezit wel nog vaak onwennig en rare loopacties. Sutalo ook weer een aantal fouten zien maken en die Gaaei vind ik in balbezit echt 3x niks.

Imo moet Steijn gewoon zoveel mogelijk de basis van vorig jaar gebruiken, en langzaam een aantal poppetjes vervangen door een nieuwe speler. Je ziet gewoon dat het enorm lastig is voor de aankopen om zich aan te passen. Dit heeft mijn inziens te maken met het feit dat er gewoon te veel nieuwe spelers op het veld staan, die nog nooit in een soortgelijke taktiek als die van Ajax hebben gespeeld. De meeste hebben geen flauw idee waar ze moeten staan. Dit zag je vooral toen Vos er bijvoorbeeld in kwam, die stond er meteen en het middenveld begon toen ook veel beter te lopen met Vos, Taylor en Berghuis die het Ajax spelletje kennen.

Edit: Ik vind die Forbs maar een eng mannetje met die rare blik de hele tijd, wel heerlijk op de brommer!

22 september 2023 om 08:59

Wat een fout om Ounahi niet te halen. Volgens Sneijder wilde die man ook wel graag naar Ajax.

Je had dan echt een heerlijke 8 in je elftal. Alles voetballend oplossen, amper balverlies altijd aanspeelbaar.


Stel je eens voor hij op 6 en Berghuis 10. Die vinden elkaar blind. Hoge school getik wordt dat.

22 september 2023 om 09:08

Precies, en zeker voor dat bedrag! Meende dat hij na het WK rond de 20 had moeten kosten? 7-8 miljoen is echt een koopje. Zo zonde.

Kiest Steijn voor vd Boomen als vervanger is het niet goed want hij geeft de jeugd niet de kans. Kiest hij voor Vos (jeugd) is het niet goed want is het van Steijn een middelvinger naar Mislintat. Je weet al van tevoren wat ze gaan schrijven, nog voordat het op papier staat. En mensen blijven er in trappen. Schrikbarend is het.

22 september 2023 om 09:01

Het komische is dat het meer een middelvinger naar zichzelf is.
Maanden zeuren om een extra 6 en zeggen dat Vos er nog lang niet klaar voor is.

Vos had de hele zomer doorgetraind. Die jongen was er echt klaar voor. Steijn had hem meer vertrouwen moeten geven vanaf het begin.
Had je in iedee geval een meer ingespeeld middenveld.

22 september 2023 om 10:19

Ik weet niet of Vos er echt klaar voor is, maar je ziet wel dat als je iemand hebt die wel weet waar hij moet lopen en weinig gekke dingen doet dat je al grote stappen maakt. Maar dit zegt misschien meer over alle gekochte middenvelders dan over Vos.

Er was gisteren vooral strijd en spanning. Als je ziet hoe vaak Marseille spelers vrij stonden in de 16. Ajax deed zonedekking zonder over te nemen.
De aankopen vallen mij, helaas, nog niet mee. Forbs is snel en werkt had, maar is ook een blind paard. Sosa is een bak die leuk kan aanvallen, maar verdedigen kan hij niet. Gaaei viel niet eens op dat hij speelde en Sutalo was 1e helft ronduit matig. Ik deel de mening van Willem Visser dus niet.

Hey een nieuwe benaming voor Mislintat. Deze had ik nog niet eerder gelezen. Mislintat de pyromaan. Wat een droevig gebeuren de telegraaf. Worden deze mannen niet aangesproken door leidinggevenden bij hun werkgever over hun manier van werken of krijgen ze carte blance daar?

22 september 2023 om 08:51

ben bang dat dit niet eerder stopt dan dat hij weg is. Is helaas de hedendaagse tendens om vol op de man te spelen.

Ze hadden gewoon gerichte aankopen moeten doen die er al gelijk staan

22 september 2023 om 10:21

Idd, als je een paar gerichte aankopen had gedaan aangevuld met de spelers die er al waren en de betere jeugd was het verval veel minder diep geweest dan dat er nu gebeurd is.

Iedereen denkt maar dat Feyenoord zondag een "walk in the park" heeft maar dat denk ik echt niet. Met het publiek er achter en met hetzelfde enthousiasme kan Ajax best ver komen. En zoals menigeen al zegt het inpassen van al die nieuwe spelers heeft gewoon tijd nodig.
Voor alle niet-ajax-supporters is het wel te hopen dat Bergwijn aanvoerder blijft, man man wat een ergernis is dat.
Vond die Vos goed invallen, samen met Taylor en Berghuis op het middenveld en dan heb je best een aardig middenveld. Aanvallend vind ik Brobbey gewoon goed. Is sterk, werkt hard. Verdedigend is Ajax wel heel kwetsbaar. Dat is wel de achilleshiel. Ben benieuwd zondag!

Vond forbs goed spelen gisteren was dreigend en maakte de belangrijke 1-0, bleef rustig in de 1-1 situatie met de keeper, en gaf goeie voorzetten, maar wat is het toch met Bergwijn, komt geen man meer voorbij, je zou toch verwachten dat hij zich als aanvoerder nu, iets meer gaat tonen op het veld, dit moet niet te lang gaan duren, dan liever een godst op links.

22 september 2023 om 09:04

Bijna helemaal eens met je. Bergwijn komt echt niets meer voorbij. Te voorspelbaar ook. Echt slecht.

Maar beter Forbs dan linksbuiten en Godts rechtsbuiten.

Weet niet of Forbs en Sosa goede wisselwerking zullen hebben (Forbs gaat ook diep) maar dat is wel zijn positie.

Maar even hé, als je na zondag had gezegd, Ajax speelt 3-3 tegen OM, dan had iedereen je toch voor gek verklaard? Laten we hier positief over zijn en hopen dat Steijn alles op orde kan krijgen.

Er zit wel een iets van een stijgende lijn in, dus dat is fijn. Het baart me wel zorgen hoe Steijn met spelers om gaat (ene keer basis, dan niet eens van de bank komen). Niet goed voor het moraal en het geeft niet echt het idee dat ie een idee heeft van wat ie wil.

Na deze wedstrijd gezien te hebben denk ik dat de opstelling tegen Feyenoord weer aangepast kan worden:
Pasveer/Ramaj
sosa, hato, sutalo, Rensch
Vos, vd Boomen, Taylor
Borges, Brobbey, Berghuis

Ik vind het juist een positieve ontwikkeling dat de meeste aankopen nu op de bank zitten, die moeten eerst leren wat er bij Ajax gevraagd wordt. Spelers uit de eigen jeugd weten dat al. Bovendien is het wel handig als het geraamte van het team al staat voordat je nieuwe aankopen in gaat passen, tenzij die er zoals Sutalo en Sosa meteen staan. Maar de meeste aankopen van Ajax zijn jonge spelers en/of spelers die geen ervaring hebben op het hoogste niveau. Die moeten zichzelf eerst maar eens bewijzen. Wat ik Mislintat wel verwijt is dat hij, onnodig, te veel ervaren spelers heeft laten gaan zonder daar adequate, ervaren vervangers voor te halen. Dat is met Sutalo, Sosa en Van den Boomen echt te weinig om meteen mee te doen om de prijzen.

22 september 2023 om 10:23

Je kunt niet echt zeggen dat Sutalo er direct staat. Het verwachtingspatroon was hoog, maar die valt toch echt heel erg tegen.

De kranten vind ik eigenlijk nog redelijk mild in hun oordeel. Wel, behalve de Telegraaf, maar what else is new.

Het was iig niet saai gisteravond. En er waren lichtpuntjes te zien. Veel strijd en inzet. En er werd gescoord. In de wedstrijd tegen Twente kwam Ajax nauwelijks tot goede kansen.

Als Ajax de defensieve zekerheid ook sterk weet te verbeteren kan het seizoen nog een beetje glans krijgen.

Zal waarschijnlijk niet op tijd voor de Klassieker zijn. Uiteraard kun je zeggen dat dit altijd wedstrijden op zich zijn, maar Feyenoord is op dit moment qua tactiek, mentaliteit en gemiddelde kwaliteit van de spelers veel verder.

Statement van Steijn?

Steijn gaf letterlijk zelf in een persco aan dat Vos er nog niet klaar voor was en voor de 6 positie nog gekeken werd voor versterkingen.
Het was omdat Steijn dat vroeg dat er nog een middenvelder aan werd getrokken.
Hoe kan je dan spreken van een statement van Steijn?

Het is al wel duidelijk welke kant de media staat. Niet verrassend ook, want Steijn is net zo'n lek als Schreuder.
Vandaar dat ze dit essentieel punt ook heel toevallig niet zeggen.

Ahaha wie hebben er op de poll zo veel gestemd op Steven Bergwijn als beste man aan Ajax-zijde? Om te gieren. Het zal vast als flauwe grap bedoelt zijn, want hij was juist ver uit de allerslechtste van het veld. En dat is dan je aanvoerder!

22 september 2023 om 10:24

Ik weet niet of hij de aller slechtste was, want volgens mij was dat Tahirovic. Maar Bergwijn kwam wel aardig in de buurt.

22 september 2023 om 10:26

True, en dat werd ook op tijd gezien door Maurice. Maar Steven mocht oprecht veel te lang aanmodderen. Had op minuten gemikt voor Godts. Steven had echt geen enkele positieve bijdrage gisteren.

22 september 2023 om 10:51

Ik vond wel dat hij de tos beter deed dan tegen Twente. Hij leert dus wel.

We kunnen de boel wel weer omdraaien en Mislintat belachelijk maken maar het was Steijn zelf die zei dat Vos er nog niet klaar voor was, mede daarom is Mannsverk gehaald. Niets over de tactische onkunde bij Steijn weer natuurlijk, tegen een ploeg van een iets beter niveau had je de dubbele cijfers om je oren gekregen.

22 september 2023 om 10:25

Het lijkt mij sterk dat Mannsverk gehaald is omdat Steijn Vos niet goed genoeg vond. Als je opgelet had dan had je gemerkt dan Mislintat zich niets van Steijn aantrok.

22 september 2023 om 10:32

Het zijn letterlijk Steijn z'n woorden dat hij een extra 6 nodig had behalve Tahirovic Vos omdat hij vond dat dit een zwakke positie was.

22 september 2023 om 10:50

Maar Steijn wilde ook een rechtsbuiten. Wie heeft Sven gehaald ?

22 september 2023 om 11:54

Forbs?

22 september 2023 om 12:22

Dat is in principe toch een linksbuiten ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren