Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is geen gezond landschap, maar Real en Barcelona zijn het probleem niet’

Laatste update:
/

Steeds meer Europese clubs krijgen te maken met de regels van de Financial Fair Play. Paris Saint-Germain en Manchester City hebben al straffen opgelegd gekregen, terwijl nu ook verenigingen als Internazionale, Liverpool en AS Monaco te maken krijgen met de Europese voetbalbond UEFA. Volgens Karl-Heinz Rummenigge zijn de regels een goede stap in de richting van een gezonde voetballerij.

“Er staat een groot bedrijf achter Paris Saint-Germain met een haast onuitputtelijke geldvoorraad. Omdat de kracht van de selectie zeer afhankelijk is van de transfermarkt, blijft Paris Saint-Germain investeren. Wij vinden dat niet eerlijk”, legt de voorzitter van de Europese belangenorganisatie voor clubs (ECA) uit aan Goal. “Paris Saint-Germain heeft een enorme boete gekregen en ze mochten slechts 21 spelers inschrijven voor de Champions League. Het signaal van de UFA is duidelijk, het kan niet bedreigd worden door een rijke voorzitter van een club.”

/

“We leven in een voetbalwereld met 65 procent van de Europese clubs die verlies lijden. Dat is geen gezond landschap”, gaat Rummenigge verder. “De UEFA moet ingrijpen, of er komt geen verandering.” Rummenigge weet ook dat de commerciële activiteiten van Bayern München in het verleden ook weerstand hebben gekregen. “Er zijn groepen tegen de commerciële activiteiten, maar dan hadden we dit stadion niet gehad. Dan hadden we geen Franck Ribéry, geen Arjen Robben, geen Manuel Neuer. Het moet een gezonde balans zijn.”

Volgens Rummenigge zit het probleem niet bij clubs als Real Madrid en Barcelona. Real Madrid heeft een schuld van meer dan zeshonderd miljoen euro, maar geeft tegelijkertijd enorme bedragen uit aan nieuwe spelers. Omdat er ook veel geld binnenstroomt, is het volgens Rummenigge geen probleem. “Hoewel zij een enorme schuldenlast hebben, zijn zij het probleem niet. Het gaat erom dat ze nu niet meer uitgeven dan er binnenkomt.”

Denk je dat de voetballerij ooit een compleet gezonde wereld wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon alle clubs die deelnemen aan de CL hetzelfde aantal spelers laten selecteren waarvan 70% (misschien wel meer) minstens 2 jaar in de jeugd van die club heeft gespeeld.

Gelijk van al dat gezeik af, en dan kunnen we weer spreken over 'fair Play'.

13 oktober 2014 om 13:29

Ach man wat is er mis met een topper kopen op 25 jarige leeftijd?

Waarom moet de markt verlegd worden naar kinderen?

13 oktober 2014 om 14:05

Corruptue

13 oktober 2014 om 14:30

Hiermee stimuleer je kinderhandel

13 oktober 2014 om 14:49

Hoeft niet, onder 18 jaar gewoon niet naar het buitenland..

Maakt de kwaliteit van sommige clubs misschien minder, maar de eerlijkheid t.o.v. overige clubs meer..

Zo is het ook niks, bekers kopen.. Het is veel mooier om bekers te winnen met eigen 'gescout' talent!

Ik vind het persoonlijk niks zoals het nu gaat!..

Barcelona en Madrid kopen de Spaanse competitie, ofja de competitie is eigenlijk die daaronder, wie die 4e CL-plek pakt..

In Engeland en Frankrijk worden de CL-Tickets (kampioenschappen) ook gekocht...

Vindt het echt jammer zoals dat tegenwoordig gaat.. Maarja is niet anders, zal ben ik bang niet meer veranderen..

13 oktober 2014 om 16:18

Daar heb je niks over te zeggen. Ouders mogen lekker zelf beslissen waar hun kind woont en speelt.

13 oktober 2014 om 15:12

Dan krijg je nooit meer topteams omdat al het talent verspreidt zit

13 oktober 2014 om 13:37

Ja, want de rest van de Fifa en alle continentale bonden is zo netjes. Kom op, het probleem zit veel dieper geworteld dan Sepp Blatter.

13 oktober 2014 om 13:40

Zeker het wordt nodig tijd dat die vent stopt bij de Fifa. Laat een jonge frisse Fifa lid zijn werkzaamheden maar overnemen want daar gaat de Fifa zeker op vooruit.

13 oktober 2014 om 14:27

Het is natuurlijk heel moeilijk om te begrijpen, want zowel Fifa als Uefa eindigt op FA, maar Sepp Blatter en de Fifa gaan niet over de Uefa toernooien en de daaraan verwante Financial Fair Play regels. Daarvoor moet je bij Platine en de Uefa zijn!

Het probleem op VZ is dat mensen zoals jij hun hoofd niet gebruiken en niet de moeite nemen of zich in de materie in te lezen.

Real en barcelona zijn het probleem ook niet.
Als je maar niet meer uitgeeft dan er binnen komt.

13 oktober 2014 om 18:36

toch hebben ze wel meer uitgegeven dan ze binnen kregen en een enorme schuld opgebouwd en zo successen gehaald ! nu door de FFP zijn ze een beetje van richting veranderd maar de schulden worden ook niet afgebouwd ! de anderen die wel 'normaal' deden hebben geen successen gehaald maar zijn wel schuldenvrij ! wat is nu het eerlijkst ? lijkt mij wel vrij duidelijk dacht ik !

Gaf hij dit interview onderweg naar de gevangenis om zijn vriend Hoeness te bezoeken?

Hij is blij met FFP omdat Bayern gezond is en Bayern zo sterker gevestigd blijft in de top. Ze kregen bezoek van Man City, wonnen ternauwernood in de laatste minuut met 1-0 terwijl ze het jaar daarvoor met 2-3 verloren. Ze worden bang dat ze meer concurrenten krijgen in de Champions League.

In de Bundesliga hebben ze alle concurrentie al met de grond gelijk gemaakt, whats next?

13 oktober 2014 om 13:40

Dat slaat nergens op. City mocht god op haar blote knieën danken dat het maar 1-0 bleef en dat Hart de wedstrijd van zijn leven keepte.

En vorig jaar veegde Bayern de vloer aan met City in Engeland. Dus het slaat werkelijk waar nergens op wat je zegt.

Alsof de FFP een initiatief is van Bayern in een grotere samenzwering tegen de investeerders en olie sjeiks. Ik vind het een prima initiatief Die nog wat fine tuning nodig hebt. Maar in haar essentie is het een eerlijk systeem.

13 oktober 2014 om 13:48

Onzin, het ging redelijk gelijk op.

Vorig jaar in Engeland was Bayern heer en meester, totdat Silva er in kwam en de wedstrijd kantelde en City nog 1-3 maakte.

Bayern zit goed met hun cashflow en hun bankrekening. Logisch dat zij blij zijn met Ffp.

FFP is in essentie helemaal niet eerlijk. Eerlijk is als men hun geld gewoon mag investeren. Als je schulden maakt en de sjeik pompt er gewoon miljoenen in dan is er niets aan de hand.
Indien een sjeik de stekker uit het project trekt dan is dat het risico van de club. Maar FFP wil clubs niet beschermen tegen zichzelf, ze willen andere clubs beschermen tegen het grote geld. Kwestie van angst en jaloezie, is niets eerlijks aan.

13 oktober 2014 om 15:15

Tja, wat is eerlijk.

Is het eerlijk dat een club geld krijgt van een externe bron, terwijl een andere club moet vrezen voor een faillissement. Velen vinden dat niet eerlijk.

Jij en ik zijn van mening dat het juist oneerlijk is dat clubs die een externe geldbron hebben gestraft worden. Als een club geld krijgt dan is daar in mijn ogen niks mis mee. Of dat nou een sponsor is of een rijke sjeik die wat geld teveel heeft is toch niet relevant.

De enige valkuil is zoals jij zegt: Wat als de externe geldbron geen geld meer geeft. Tja, dan is dat pech voor de club, maar je krijgt niks voor niets. Kies je voor gezond beleid heb je kans dat je de aansluiting op de rest mist en alsnog in de problemen komt. Kies je voor een externe geldbron dan kan je direct naar de top, maar dan moet er ook het besef zijn dat de bodem heel snel in zicht kan komen als er geen geldbron meer is.

13 oktober 2014 om 15:29

Fstolo,

Helemaal mee eens. Clubs moeten hun eigen beslissingen nemen, inclusief risico's.

Vz@

Er klopt niks van de financiële schulden van Real.
Jullie hebben gewoon een gerucht van een of andere journalist overgenomen.
Terwijl Real Madrid de echte cijfers openbaar hebben gemaakt.

13 oktober 2014 om 14:21

Wat zijn de echte cijfers van Real Madrid dan...

13 oktober 2014 om 15:17

600 miljoen schuld, maar ze geven niet meer uit dan dat er binnen komt. Alle openstaande schulden (leningen bij banken bijvoorbeeld) worden gewoon keurig afbetaald en er is dus eigenlijk weinig aan de hand.

13 oktober 2014 om 15:21

Ja dat was ook mijn idee, maar er klopt volgens bovenstaande reactie niets van de financiele schulden van Real. Dus vandaar dat ik het vroeg.

Het probleem is juist wel Real, Barca en Bayern. Zij staan financieel zo veel verder dan de rest, de verhoudingen zijn scheef. Uiteindelijk schieten ze ook zichzelf in de voet. Ze betalen dusdanige salarissen die andere clubs niet kunnen ophoesten. Als ze van een speler af willen kan dat niet want wie betaald nou zulke salarissen.

Wat ze beter kunnen doen is het prijzengeld eerlijker verdelen als ook media inkomsten. Een maximaal aantal contractspelers zou ook helpen. Bovendien moeten clubs strenger bestraft worden als ze hun financiële verplichtingen niet nakomen. Bijvoorbeeld salarissen niet betalen of transfersom men te laat betalen. Eerste keer een waarschuwing, tweede keer een flinke straf. Ook zouden nationale bonden dan bestraft moeten worden. Als meerdere clubs uit een land herhaaldelijke er een zooitje van maken een land uitsluiten van Europees voetbal, transferverboden, boetes of bijvoorbeeld punten aftrekken op de Uefa ranglijst. Ook zouden de inkomsten uit de CL en EL eerlijker verdeeld moeten worden.

13 oktober 2014 om 14:02

Er is geen probleem. Scheve verhoudingen zullen altijd weer recht gezet worden. Je kan maar 11 spelers opstellen en als op een dag een club A bestaat die de beste 11 heeft dan bestaat er een club B die er 11 heeft die op een andere dag beter zijn.

Real heeft nu al op bijna elke positie een luxeprobleem. Maar het blijft spannend tegen Bayern en Barca.
Man City en Chelsea winnen niet fluitend de Premier League.
PSG staat niet eerste in Frankrijk.

13 oktober 2014 om 14:06

Het gaat mij om de ploegen daaronder. Manchester City of Chelsea gaan wel de PL winnen. Ploegen als Liverpool en Tottenham en zeker Everton en Southampton kunnen nooit concurreren met een Chelsea. Het verschil tussen de eerste tien rijke ploegen en de rest is zo groot, daar gaat het mij om.

13 oktober 2014 om 14:19

Dat klopt, maar je plaatselijke club zal ook geen kampioen van de Eredivisie worden.

Waarom moet Everton bijvoorbeeld kampioen worden?

13 oktober 2014 om 15:22

Rijken zijn rijk en armen zijn arm. Sommige rijken worden arm door pech of door dommigheid. Sommigen armen worden rijk door heel slim te zijn en sommigen hebben geluk.

Dat is zo in alle lagen van deze wereld, ook in de voetballerij. Er moeten geen 18 gelijkwaardige elftallen zijn in een competitie, dat bestaat niet. In de zakenwereld heb je altijd een rijkere top, een subtop, middenmotor en dan de onderste groep.

Dat is allemaal heel natuurlijk en daar moet je niet teveel invloed op willen hebben als overheid, Uefa of wie dan ook.

13 oktober 2014 om 15:35

Eindelijk iemand die het snapt.

Misschien kunnen we als de anderen het ook beginnen te begrijpen, van deze discussie af en onze energie verspillen in andere zaken wat met voetbal te maken heeft.

FFP is een valse hoop voor de minder bedeelde clubs en hun fans.

13 oktober 2014 om 16:58

Everton hoeft geen kampioen te worden. Maar als je een echte competitie wil hebben is het wel fijn als de verschillen kleiner worden zodat elke club een kans heeft op een goede prestatie. Nu is er een situatie dat je voorafgaand aan een seizoen al weet tussen welke clubs de titel race gaat en welke clubs in de kwartfinale CL staan. Iedereen weet dat van de acht kwartfinalisten er zeker zes uit het rijtje Bayern, Dortmund, Real, Barca, Atletico, Chelsea, City, Juventus en PSG komen.

13 oktober 2014 om 17:03

Zo lang er een eerlijke manier van werken is dan is die situatie te verdedigden. Maar dat is niet zo. De huidige situatie is dat arme clubs arm blijven en de rijke clubs steeds rijker. De absolute top, de Real en Bayern van deze wereld hebben een omzet van een half miljard terwijl bijvoorbeeld Nederlands clubs nooit verder komen dan pak hem beet honderd miljoen. De rijke clubs blijven de andere clubs leegkopen, zodat sportief het gat nooit gedicht kan worden. Door allerlei uitgekookte regels worden de topclubs overmatig beschermt tijdens de loting. Het prijzengeld wordt niet eerlijk verdeeld. Rijke clubs worden zelden gestraft in het kader van de Ffp. Kortom, de rijke clubs houden hun monopolie positie in handen.

13 oktober 2014 om 17:48

Elke competitie heeft nou eenmaal zijn favorieten. De titelrace is een strijd opzich, net als de race voor een Champions League ticket, een Europa League ticket en de strijd tegen degradatie.
Verder heb je nog de bekertoernooien waar kleinere clubs zich kunnen onderscheiden.

Als de loting bij de Champions League volledig willekeurig zou zijn dan krijg je minder aantrekkelijke affiches hoor. Europees voetbal moet ook Europees aanvoelen. Je wilt dan niet dat Chelsea - Arsenal uit de koker rolt.
Ook is het niet eerlijk als je supersterke maar ook superzwakke poules krijgt, dan wordt het toernooi eigenlijk gespeeld op het moment van de loting en niet op het veld. Het is normaal dat de sterkste teams de meest gunstige uitgangsposities hebben, die hebben ze namelijk verdiend door de jaren daarvoor goed te presteren. Het is bovendien mooi als je de best spelende teams tot het eind van het toernooi kan bewonderen. Uiteindelijk kan er trouwens maar één team winnen.

de 7-4 regel invoeren..
7 spelers met de nationaliteit van het land waar de club speelt
en 4 buitenlanders gelijk probleem opgelost kijk naar Arsenal en PSG niet een
speler uit eigen land meer.

13 oktober 2014 om 23:53

Arsenal geen 1 speler uit eigen land meer? Hahahahah

14 oktober 2014 om 01:00

Heb je liggen slapen dit seizoen? Arsenal geen een Engelse speler... Hahaha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren