Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Forse kritiek op Messi en teamgenoot na absolute blamage van Argentinië

Laatste update:

Lionel Messi is slecht gestart aan zijn laatste eindtoernooi met Argentinië, zo oordelen de Argentijnse media. De 35-jarige sterspeler wordt verweten dat hij het tij niet wist te keren na de tegendoelpunten van La Albiceleste. De Argentijnen kenden dinsdagochtend een dramatische start van het WK door met 1-2 te verliezen van Saudi-Arabië. Ook Ángel Di María kan op forse kritiek rekenen.

Het Argentijnse medium La Nacion was na afloop niet mild voor de nummer drie op de wereldranglijst. “Deze wedstrijd tegen Saudi-Arabië moet worden gerekend tot een van de zwaarste klappen die de nationale ploeg in de geschiedenis van wereldkampioenschappen heeft gekregen.” De krant was daarnaast niet onder de indruk van Messi zijn spel. “Het team en de aanvoerder stonden nooit op na de tegendoelpunten” en “Hij had moeite om de stijl van Saudi-Arabië te begrijpen.”

Bij concurrent Diario Olé moeten zowel Messi als Di María het ontgelden. “Op ongemakkelijke wijze bleef Di María bijna verborgen. Leo probeerde centraal te staan, maar vreemd genoeg had hij de juiste afstelling met zijn teamgenoten niet gevonden.” De nationale sportkrant stelt dat de nederlaag van Argentinië zal moeten dienen als wekker. Zaterdag komt het elftal van bondscoach Lionel Scaloni in actie tegen Mexico, waarna op woensdag de laatste groepswedstrijd tegen Polen wacht.

Messi’s teamgenoot, Lautaro Martínez, reageerde na afloop als eerst op de nederlaag in de mixed zone. “Dit doet echt heel veel pijn. We verloren de wedstrijd door onze eigen fouten in de tweede helft, meer dan wat dan ook. Er zijn details die het verschil maken. Die fouten moeten we gaan corrigeren. Dit is het WK en we hebben nog twee finales in de groepsfase. We hadden gehoopt op een goede start. Nu is dit gebeurd en moeten we nadenken over wat nog komen gaat”, aldus de 25-jarige aanvaller, geciteerd door ESPN.

Gaat Argentinië nog door in de poule?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel Argentinie heeft gefaald, niet alleen Messi.

22 november 2022 om 14:41

Ja, maar Messi is zogenaamd de beste ooit toch? Als Argentinie wint is het door Messi, als ze verliezen door het falen van de hele team. Bij Argentinie valt hij altijd tegen, daarentegen is Ronaldo bij Portugal altijd de beste.

22 november 2022 om 14:44

nouuuu... dat is niet echt zo he. Dat moet jij wel weten als Portugees kenner

22 november 2022 om 14:47



Messi wist in 2014 met Argentiniã« de finale van het WK te bereiken en heeft daarnaast meerdere malen een finale van de Copa weten te halen laatst gewonnen (na 30 jaar). Is topscorer aller tijden van het land (90 goals, Di Maria 27 ter vergelijking). Hoezo valt hij tegen? We moeten gewoon beseffen dat Argentiniã« nooit echt een topteam heeft gehad en een WK win je niet alleen.

22 november 2022 om 14:47

Pff weer ronny in de discussie betrekken. Niet nodig willen scoren. Jammer

22 november 2022 om 14:47

Wat een onzin zeg. Vorig jaar de Copa America gemist zeker?

22 november 2022 om 14:49

@quaresma19o3

Nou Ronaldo is een geweldenaar maar op dit moment lijkt hij mij eerder een last dan een toevoeging. Vorige wedstrijd was ie er niet bij en toen zag ik Portugal eindelijk leuk voetballen en leken ze bevrijd.

Al wil ik wel geloven dat je hem nodig hebt om ver te geraken, maar dan als invaller of om iets te forceren.

22 november 2022 om 14:53

George uiteraard

22 november 2022 om 14:54

Een beetje rustig aan Quaresma. Dit was wel tegen Saudi Arabie, een van de titelfavorieten

22 november 2022 om 14:56

Ja, copa is echt een onzin toernooi, wat niet te vergelijken is met een ek. Landen als Vs, Qatar doen mee aan de copa en wordt om de 2 jaar georganiseerd of soms zelf om de jaar (ek 1x in 4 jaar). Messi was goed bij Barca, maar bij psg en Argentinie was/is hij nooit de uitblinker en valt altijd tegen zoals vandaag, nooit een leider geweest.

22 november 2022 om 15:01

Messi's grote leermester deed het wel in '86, nl in z'n eentje het WK winnen.

22 november 2022 om 15:01

En Ronaldo had ze vast en zeker ondersteboven gespeeld Japie? Want die gaat toch zo ontzettend lekker dit jaar he. Overigens had messi nog een prima goal en assist gehad op enkele centimeters na, die speelde de 1e helft gewoon uitstekend. De 2e helft was heel Argentinië ontzettend matig, dat kun je niet ophangen aan enkel Messi.

22 november 2022 om 15:03

@quaresma en Ronaldo deed niet eens mee in de EK finale, dus laten we die gewoon helemaal niet meetellen.

22 november 2022 om 15:08

Jij hebt de wedstrijd tegen Nigeria 100% niet gezien. Het spel waar juist zeer stroperig van Portugal die uiteindelijk door een paar mooie bevlieging op 4-0. Maar ze waren zeker niet lekker leuk aan het voetballen. Ronaldo zou helemaal niet genoemd moeten worden in deze topic. Ik weet wel dat als Portugal zou verliezen van SA en Ronaldo had gespeeld dan waren alle reacties Ronaldo houdt dit team tegen en is een last voor ze. Dan kan je zeggen hoge bomen vangen veel wind maar vind dat hij laatste tijd onredelijk veel kritiek krijgt.

22 november 2022 om 15:09

@silverfront Nou, het is wat. Een bijna goal en bijna assist tegen het geweldige Saudi Arabie. Daarnaast koop je voor een bijna goal of bijna assist niks. Had hij ook nog een voorassist op de voorassist? Wat heeft Ronaldo hier overigens mee te maken? Portugal is nog niet eens in actie gekomen. Na die wedstrijd kan je zijn spel beoordelen. Nu hebben we het over Messi en Argentinie





22 november 2022 om 15:10

Haha, maar Portugal speelt 5x beter zonder hem, dus wat dat zegt.. Het zegt mij vooral dat Ronaldo de beste wás bij Portugal, ook niet vreemd als alles is afgestemd op hem. Portugal speelde laatst echter een van de beste wedstrijden in jaren, lekker zonder dat kermispaardje Ronaldo.

22 november 2022 om 15:23

Ronaldo heeft een beker gekregen om maar 1 reden en dat is de uefa die had bedacht om de beste nummers 3 ook te laten doorgaan. Bij alle andere toernooien was hij al uitgeschakeld geweest. Daarnaast had hij eigenlijk geen invloed op de beker, want hij speelde dat toornooi helemaal niet goed.

22 november 2022 om 15:25

Klopt hij was alleen maar topscorer meer niet @musi26

22 november 2022 om 15:29

Mooi man, iedereen zijn broekje ontplofte toen hij een penalty tegen SA scoorde maar nu wordt alle kritiek omlaag gesproken op alle mogelijke manieren.

22 november 2022 om 15:31

Lekker provoceren. Doe het dan met feiten. Messi heeft zo vaak de kar getrokken bij Argentinie. Kijk ook even naar de statistieken. Waarschijnlijk ben je een Ronaldo fanboy en doet het pijn dat Messi de beste ooit is. Er zijn een aantal spelers zelfs beter dan Ronaldo, maar goed.

22 november 2022 om 15:33

Haha wat een argument. Landen als vs en Qatar doen ook mee aan het wk🤣

22 november 2022 om 15:37

@redondono5 Maradona is de beste ooit. Die nam in zijn eentje een matig Argentinie bij de hand en schoot ze naar een wereldtitel. Ook Napoli wat toen hij kwam niet eens een topclub was heeft hij naar grote hoogtes gestuwd

22 november 2022 om 15:39

@watiserno7weer: Bij de Copa Amã©rica worden sinds 1993 landen uitgenodigd die niet lid zijn van Conmebol. Hieronder de lijst van landen die sindsdien zijn uitgenodigd, inclusief hun resultaten. Voor het toernooi van 2020, dat werd uitgesteld en gehouden in 2021, werden Australiã« en Qatar uitgenodigd, maar beide landen trokken zich terug voor het toernooi begon. Bron: Wikipedia
Qatar deed in 2019 overigens wel mee.

22 november 2022 om 15:43

Messi heeft het toch ook echt wel vaak laten afweten bij Argentinië. Prima stats maar ook vaak onzichtbaar op de momenten dat het er op aan komt.

22 november 2022 om 16:08

Dit is eigenlijk sinds ongeveer 2015 al het geval @benzema.

22 november 2022 om 16:17

Ek dat Ronaldo won 3x gelijk in de poule en geholpen in de finale door een teamgenoot. Had Messi dat wat vaker gehad dan had die 3/4 internationale prijzen. En als je de waarde van de interland goals bekijkt wegen die van Messi tegen zwaardere tegenstanders.

22 november 2022 om 16:23

Niet mee eens. Maradona was mentaal niet sterk genoeg om bij de absolute top te slagen. Hij heeft legendarische jaren gekend maar puur technisch gezien is Messi wel een stap verder. Messi was 15 jaar lang de beste tussen de allerbesten, ook een unieke prestatie.

22 november 2022 om 16:54

Een fenerli met voetbalverstand heb ik ook nog nooit gezien. Logisch dat Qatar en Vs meedoen aan het wk toch. Het is raar wanneer vs en qatar mee zouden doen aan een Ek. Wat dus wel mogelijk is met de Copa.

22 november 2022 om 16:59

Maradona speelde veel korter dan Messi op het hoogste niveau.
Daarnaast was Maradona verslaafd aan drugs, dus een zeer slecht voorbeeld voor de jeugd en een slecht mens.
Hij behandelde de vrouwen in zijn omgeving slecht.
Goede en stabiele mensen gebruiken geen drugs.
Nu zou hij niet eens mogen voetballen omdat ze massaal testen op drugs en
Doping.
Zowel Messi, Pelé, Cristiano Ronaldo, staan voor mij boven Maradona.

22 november 2022 om 17:03

@japie_krekel Je bent 36 jaar. Je hebt niet één wedstrijd 90 minuten bekeken van Wk '86. Een matig elftal had Argentinië zegt hij. Je kan dan beter wijs je mond houden.

22 november 2022 om 17:05

@thomas Angelo Dat hij aan de drugs zat is een slecht argument. Dat spreekt misschien alleen nog meer over zijn kwaliteiten.

22 november 2022 om 17:13

@Thomas Angelo Dat klopt. Goede en stabiele mensen beschuldigen een bond van corruptie na een terechte verliespartij, die ontduiken de belasting en zijn steeds ontevreden om hun club voor het blok te zetten om hun salaris te verhogen

22 november 2022 om 17:14

@cloud9 Ik kan je wel vertellen dat ik geen 36 jaar ben hoor. Dat scheelt wel een paar jaar

22 november 2022 om 17:36

Zucht. Dit topic gaat over Argentinie en Messi. En in reactie #2 gaat het alweer over Ronaldo. ZO vermoeiend.

Pele is ook niet altijd de beste geweest hoor, bij Brazilie. En Cruijff niet bij oranje. Verwachten dat Messi bij Argentinie (of Ronaldo bij Portugal) altijd de kar trekt, is volstrekt onrealistisch.

22 november 2022 om 17:40

Is zeker geen slecht argument.
Een goede voetballer die stabiel is, gebruikt geen drugs.
Mensen die stabiel zijn, hebben geen alcohol, drugs, religie nodig om stabiel te zijn.

22 november 2022 om 17:43

Je kunt inderdaad stabiel zijn en die beschuldiging uiten uit frustratie.
En meer geld eisen maakt en mens ook niet onstabiel.
Het was trouwens vooral zijn vader die geld eiste.
Labiele mensen hebben alcohol, drugs, religie nodig om stabiel te zijn.
De sterken zijn stabiel, hebben eigen standpunten en principes.
Waar ze zich aan blijven houden.

22 november 2022 om 17:45

Stabiel mens of niet, het is de beste voetballer allertijden. Ga een keer naar Argentinie en vraag daar wie de grootste is en hun zullen zelfs Maradona noemen. In het veld had hij iig een absolute winnaarsmentaliteit

22 november 2022 om 18:08

De tijd dat 1 speler je de titel brengt is echt wel voorbij. Zelfs de mindere goden kunnen tegenwoordig gegroepeerd verdedigen en het een team lastig maken. Of Messi of Maradona nu de beste was, het is gewoon niet met elkaar te vergelijken.

22 november 2022 om 18:15

@CaykurRizespor met een goal die in deze tijd afgekeurd was geworden. Niet te vergelijken ze staan beide op 1 en dezelfde hoogte met ieder zijn eigen generatie.

22 november 2022 om 18:18

@ Thomas, moeten we al die popartiesten,celebreties en filmsterren nou opeens gaan negeren en niet meer naar ze luisteren/kijken? Zo ook alle TV stations en producers? Te beginnen met jou zou ik zeggen, want ze zijn, geloof me maar, allen verslaafd aan alcohol, drugs, gokken...you name it!

22 november 2022 om 18:20

@jack, ja zo kunnen we wel effe doorgaan.

Wat dacht je van al die onterechte pingels die Messi (en menig anderen) gedurende zijn carriã£â£ã¢â¨re heeft gekregen?? Ik kan je er zo 20 opnoemen.

22 november 2022 om 18:41

@1899VV Als je wil gaan beweren dat Messi een betere techniek heeft dan Maradona dan weet ik zeker dat je Maradona nooit hebt zien spelen

22 november 2022 om 18:54

@japie stop met je mening door mensen hun strot te drukken gast of ga ff iets negatiefs over Frenkie schrijven.

22 november 2022 om 19:34

Messi heeft echt een veel betere techniek, it aint even close. In 86 konden ze niet eens verdedigen man, de gemiddelde voetballer van nu heeft dezelfde techniek als de besten van toen.

22 november 2022 om 19:42

Pluisje was een heerlijke speler met legendarische momenten. Maar voor mij zeker niet de grootste ooit. WK beslist met valsspelen en een carrière vol controverse. Mooie tv maar betreft niveau totaal niet te vergelijken met Messi of andere grote der aarde. Het aantal jaren dat Messi het op absoluut topniveau heeft laten zien is legendarisch. Maradona is meer categorie Georgie Best, Ronaldo, Gullit, Van Basten legendarisch maar 1 klasse minder dan de beste ooit.
Persoonlijk staan Pele en Cruyff er nog boven voor mij.

22 november 2022 om 21:34

Niet mee eens. Messi speelde bijna heel zijn carriere in een sterrenelftal met twee van de beste middenvelders ter wereld ook nog eens achter zich. In Maradona zijn tijd mocht je maar 3 buitenlanders opstellen en ging er nog niet zoveel geld in het voetbal om dat je even een sterrenformatie kon samenstellen om een competitie of Europa mee te domineren

22 november 2022 om 22:08

Nee toen lagen de niveaus ook nog veel verder uit elkaar natuurlijk, nu is het veel lastiger om uit te blinken.

22 november 2022 om 22:11

Nee Prem. Je zou beter moeten weten, jij als voormalig radiojournalist aan het Pad van Wanica.

22 november 2022 om 22:41

@FR-Berend Niet mee eens. Met betere spelers om je heen kan je veel makkelijker uitblinken aangezien die je veel beter kunnen bedienen en je kan er makkelijker een wedstrijd mee domineren. Zet een Messi neer bij Heracles en ik ben benieuwd of hij ze naar de CL schiet

23 november 2022 om 01:26

@CaykurRizespor, een van de grootste fabeltjes die men gelooft is dat Maradona het wk 86 in zijn eentje gewonnen heeft. Men is in dat verhaal gaan geloven. Absurd gewoon.

24 november 2022 om 20:52

Mensen die niet stabiel zijn, kunnen nooit de grootste en een voorbeeld zijn.
Stabiliteit maakt de mens, alleen stabiele mensen kunnen optimaal presteren.
Maradona heeft mar een paar jaar top gepresteerd, Messi een stuk langer en is een voorbeeldprof.
Dat is Maradona nooit geweest met zijn drugsgebruik.

24 november 2022 om 20:55

Mensen die verslaafd zijn aan drugs, alcohol neem ik nooit serieus.
Tijdens mijn werk als Officier van Justitie kom ik in de rechtbank, bijna dagelijks in aanraking met verslaafden.
Omdat ze de wet hebben overtreden, keer op kleer blijken het leugenaars.
Die de schuld afschuiven op drugs en alcohol gebruik.
In mijn leven heb ik nog nooit drugs gebruikt, en geen alcohol gedronken.
De enige verslaving die ik heb, is studeren en steeds beter worden in mijn werk.
Zodat steeds meer wetovertreders bestraft zullen worden.

22 november 2022 om 14:46

Klopt heel Argentinië heeft een matige pot gespeeld. Ben benieuwd hoe ze het tegen Polen en Mexico gaan doen. Die zijn toch een niveau hoger dan de Saudies

22 november 2022 om 14:47

Ik schat Polen echt niet hoger in dan wat ik nu gezien heb van Saudi Arabie.

22 november 2022 om 15:44

Die hebben we de beste spits ter wereld. En daarnaast prima spelers op cruciale plekken zoals Zielinksi en Szechzny. Dus ik acht ze wel wat hoger. Maar we gaan het zien mn beste

22 november 2022 om 15:28

Maar als Argentinië hem dit jaar wint gaan wel alle credits naar Messi. Beetje vals wel toch?

Kan een keertje gebeuren, 1990 verloor Argentinië de eerste wedstrijd ook tegen Kameroen en 3 weken later stonden ze in de finale!

22 november 2022 om 15:05

Verloor Spanje ook niet de eerste wedstrijd in 2010 (ja, ja ook in 2014).

22 november 2022 om 15:23

Klopt inderdaad. Alleen had ik destijds bij Spanje wel een beter gevoel dan bij Argentinië. Spanje was destijds wereldtop op zo goed als elke positie. Maar goed, schrijf ze niet af. Er is nog niets bepaald. Twee keer winnen zorgt er (hoogstwaarschijnlijk) voor dat je doorgaat.

22 november 2022 om 15:43

Ook ja, zo zie je maar!

22 november 2022 om 19:12

2 x winnen ben je zeker door na het gelijkspel van mex-polen

22 november 2022 om 15:17

Dan is het alsnog een afgang.

Het is niets ten nadele van de strijd van Saudi Arabië behoorlijk los zand. En de bondscoach ook een zeer matige opstelling van de Argentijnen. Dybala maar eens proberen volgende pot.

22 november 2022 om 15:02

Dybala was afgehaakt door blessure

Di maria was juist de enige die goede dingen deed of ben ik blind? Vond lautaro oprecht amateur niveau en dat geld ook voor het centrale duo.

22 november 2022 om 15:16

Goede dingen zoals? Vond hem slechtste speler op t veld.

logisch, speelde echt belabberd. de opbouw sloeg nergens op en het middenveld is allemaal zelfde type spelers.
messi was ook niet top, maar werd gewoon goed uit de wedstrijd gespeeld door de saudi's.

ik ben dan ook wel bang dat ze tegen mexico en polen met zelfde 11 gaan spelen en niet veel meer progressie boeken. als mexico en polen hebben gekeken zie je al waar de pijnpunten liggen en hoe je ze moet bespelen. het is dan alleen oppassen van te veel ruimtes weggeven, want dan zijn die loopacties van martinez, di maria en messi natuurlijk levensgevaarlijk

Logisch hé , hoge bomen vangen veel wind en terecht. Messi was de eerste helft wel aan het strooien, maar viel volledig stil in de tweede helft mede door die klap ook. Aan hem om zich te tonen de komende twee wedstrijden want ze zullen hem absoluut nodig hebben. Wat mij betreft start Argentinië volgende wedstrijd in een 4-4-2 ruit met Messi op 10

Martinez
Montiel
Otamendi
Lisandro
Acuna
Paredes
De Paul
Enzo Fernand
Messi
Lautaro
Julian Alvar
22 november 2022 om 14:52

Eens met deze opstelling. Vond Fernandez wel wat toevoegen. Het enige is nu dat je met Paredes en Fernandez 2 dezelfde types op het middenveld hebt. Dit maakt de puzzel wel wat lastiger

22 november 2022 om 14:55

@psvnec

Misschien daar Papu Gomez ook zetten? Al vond ik die tegenvallen vandaag en is eerder een binnekomende vleugelspeler. Di Maria met Messi in een 4-2-2-2 kan ook? Al vond ik Di Maria ook tegenvallen.

Puzzelwerk voor Scaloni alleszins

22 november 2022 om 15:47

Misschien zo?

E Martinez
Montiel
Romero
L. Martinez
Acuna
De Paul
E Fernandez
Alvarez
Di Maria
Messi
L Martinez
22 november 2022 om 14:59

Messi op 10 is prima, maar ze hebben met 4-4-2 verloren, liever ook een aanpassing van het systeem.

E. Martinez
Otamendi
Romero
L. Martinez
Foyth/Molina
De Paul
Enzo
Acuna/Taglia
Messi
Lautaro
Alvarez
22 november 2022 om 15:09

@fikretcelik

Ook een leuke opstelling! In ieder geval meer aanvallende kracht voorin want Lautaro samen met Messi alleen is niet genoeg denk ik tegen Mexico en Polen. Zeker als die kleine Leo continu bewaakt wordt en opgesloten.

Collectief gefaald bij argentinie. Het zal nu extra zwaar worden tegen mexico. Mexicanen putten hier moed en hoop uit.

22 november 2022 om 15:05

Ja maar als men wint dan is dat door Messi. Als het geen assist of goal is dan is het een voor voor voor voor assist. Verder deel ik mijn echte mening; je wint samen en verlies samen en hier heeft men echt verloren door de systeem. Zo speelde Argentinië niet tijdens de wk kwalificatie, zij speelde toen 442 geloof ik, dus begrijp de switch niet.

Zoveel druk op zowel Messi als Ronaldo, als ze verliezen is het de fout van hun en als ze winnen komt het door hun.

Ik zie Argentinie alsnog wel doorgaan, maar zie ze nu wel 2e worden wat goed nieuws is voor NL. Mexico of Polen in de kwartfinale betekent een vrije doortocht naar de halve finale tegen Frankrijk waarschijnlijk die je ook kan hebben. Finale tegen Brazilie wordt de Last Dance van Louis, Noppert en Blind

22 november 2022 om 16:46

Als nl en Frankrijk 1e worden in de poule kom je elkaar niet in de halve finale tegen.

Tsja typisch dat ze meteen de sterspeler(s) neerhalen. Het was vooral een collectief falen. Maar langs de andere kant, als Messi altijd de lof krijgt bij winst kan je bij verlies het tegengestelde verwachten van kranten. Gewoon bovenstaan en hop naar de volgende wedstrijd

Dat niet alleen toch een succesje voor de Italianen op het WK! Hun wereldrecord ongeslagen wedstrijden blijft staan (37 wedstrijden). Argentinië blijft steken door nota bene Saudi Arabië op 36 wedstrijden.

Messi zal nooit uit de schaduw van Diego kunnen stappen. Maradona blijft de beste aller tijden.

22 november 2022 om 16:19

Onzin, ze hebben allebei prestaties geleverd die uniek zijn. Maradona had wat mazzel op de WK met zn handsbal, anders had hij het WK waarschijnlijk nooit gewonnen. Zijn prestaties waren legendarisch, maar heeft het bij de echte topclubs nooit weten te maken. Voelde zich waarschijnlijk prettiger bij de subtop. Messi daarentegen heeft altijd tussen de allerbesten gestaan, en was dan ook nog eens de beste. Heeft het hoge niveau ook veel langer volgehouden en was naar mijn mening technisch ook een stuk completer.

22 november 2022 om 16:33

Maradona heeft in 1986 werkelijk in zijn eentje Argentinië wereldkampioen gemaakt. Dat was een team vol met middelmaat. Alleen Diego tilde het team naar het allerhoogste niveau. Met goals tegen Engeland (2x) en België waar 36 jaar later nog over gepraat wordt.

Het Argentinië van nu heeft wereldspelers die bij Europese topclubs voetballen. Een heel groot verschil.

Nog even los van uitstraling (een flamboyante superster vs. een introverte voorovergebogen jongen) is Maradona de beste aller tijden. Minstens 95 van de 100 Argentijnen zullen dat bevestigen. En als dat nog niet genoeg voor je is, bezoek Napels eens. In kroegen, restaurants, overal zie je nog portretten van Diego.

22 november 2022 om 16:49

Ik ga niet zo erg mee in de emotie omdat iemand een keer een bizar goed toernooi speelde. Ik ga er ook niet in mee dat "in je eentje kampioen gemaakt". Dat kan gewoonweg niet. Ja in Napels heeft hij ook een legendarische prestatie geleverd, maar na een paar jaar was het klaar. Om elke keer als beste te presteren tussen de besten van het spel en dat 15 jaar lang is voor mij een moeilijkere opgave.

22 november 2022 om 17:01

Maradona speelde veel korter dan Messi op het hoogste niveau.
Daarnaast was Maradona verslaafd aan drugs, dus een zeer slecht voorbeeld voor de jeugd en een slecht mens.
Hij behandelde de vrouwen in zijn omgeving slecht.
Goede en stabiele mensen gebruiken geen drugs.
Nu zou hij niet eens mogen voetballen omdat ze massaal testen op drugs en
Doping.
Zowel Messi, Pelé, Cristiano Ronaldo, staan voor mij boven Maradona.

Argentinie moet gewoon verjongen. Dit zooitje oudjes gaan je geen wereldkampioen maken

Mwah voor zelfde geldt stond t al 3-0 bij rust. Beetje pech ook. Niet goed gevoetbald maar dan nog

'iedereen', daarmee bedoel ik natuurlijk niet iedereen maar je begrijpt wat ik bedoel, gunt Messi zijn WK. Ergens kan ik dat begrijpen, maar ergens kan ik dat ook niet begrijpen. Of ja, waarom gun je het Messi meer? Die heeft letterlijk al alles gewonnen wat er te winnen valt, heeft een gelukkig gezin, hoeft zich geen zorgen te maken over of hij het financieel wel rond krijgt voor de rest van zijn leven met een hoge standaard, sterker nog hij wint zelfs een ballon d'or in tijden waarin hij het verre van verdient, puur omdat mensen hem dat recordje gunnen.

En ondanks dat alles, kijkt hij altijd verongenoegd, rupsje nooit genoeg. Nee, ik gun zo'n Kjaer een WK of ik gun die enthousiaste trommelaars uit Senegal een WK. Laat Argentinië maar weer lekker laatste in de poule eindigen (al zullen ze waarschijnlijk gewoon eerste worden, want zeg nou zelf, Polen en Mexico stellen ook bijna helemaal niks voor).

22 november 2022 om 15:13

Het gunnen is niet omdat hij niet genoeg heeft gewonnen, maar wij als fans vinden dat hij de beker verdiend om alles wat hij voor voetbal heeft betekend. Daarnaast blijft het zuur dat hij eerder al zeer dichtbij was en het niet misliep na een goed toernooi te hebben gespeeld. Mij boeit die ballon dor enzo weinig nu hij er 7 heeft. Ik gun hem deze beker als afsluiting voor zijn mooie carrière.

Ik begreep zelf niet hoe het mogelijk was dat di Maria zo slecht speelde en mocht blijven staan. Heeft werkelijk een goed voorzet gegeven op Martínez. Verder moeten we het niet erger maken dan het is. Argentinië moest hier 3-0 ofzo winnen en 9/10 hadden ze dat geflikt. Enkel vandaag was het slecht en laks met offside goals. De eerste helft zorgde dat ze Saudi onderschatten en dat mag heel Argentinië voor afgerekend worden en niet alleen messi. Zelfs de keeper moest eerste goal hebben.

Niets meer dan lof voor deze prestatie van Saoedi-Arabië! Ze hebben de aanval van Argentinië volledig lamgelegd in de 2e helft en laten zien voor elkaar te strijden. Vooral de keeper viel mij in positieve zin op, met een aantal goede reddingen!

Indien het bij rust 4-0 had gestaan, dan had niemand iets gezegd. Argentinië gaat gewoon door.

22 november 2022 om 15:41

@musi26

Alleen gebeurt dat niet en dat is het verschil.. Zie Engeland, die maakten meteen korte metten met Iran waardoor die nooit geloven in een stunt. Al was KSA wel een stuk sterker dan Iran.

22 november 2022 om 19:52

Ik acht SA eigenlijk niet sterker dan Iran. SA heeft geen Taremi of Azmoun of andere spelers in Europese competities. Hoedje af voor hun inzet en het resultaat, maar Argentinië speelde vooral zonder idee terwijl Engeland gewoon geduldig opbouwde en verzorgd voetbal bracht. Argentinië dacht dat het na die penalty voor mekaar was en ze zakken als een pudding in mekaar bij de eerste tegenslag.

23 november 2022 om 10:08

@dinamom

Dat is dan ook het enige dat Iran heeft. De voorzetting van achteruit was enorm slecht, die konden letterlijk geen 5 passen naar elkaar spelen. Saudi Arabië probeerde nog de bal in de ploeg te houden bij momenten en vooral organisatorisch ook was het veel beter dan Iran.

22 november 2022 om 16:13

Als NL met 4-0 had gewonnen was er ook geen kritiek geweest, nu winnen wij met ''maar'' 2-0 van de Afrikaans kampioen en er is kritiek

Er zit gewoon geen enkel voetbal in dit Argentinië. Alles moet via Messi lopen. Als hij kort gedekt wordt dan kan hij weinig uitrichten. Dat middenveld met vooral De Paul doet gewoon pijn aan je ogen. Saudia voetbalde gewoon goed en was veel comfortabeler aan de bal en heeft deze pot verdiend gewonnen.

Leo was in de eerste helft lekker op dreef vond ik, aardig aan het strooien en nipt buitenspel anders had ie er 2 gemaakt. Daarna ging het wel snel achteruit, met het hele elftal eigenlijk. Heel vreemd.

De opbouw was wel echt enorm eenzijdig, niks via de as, zelden via links. Alles ging via rechts, met name Di Maria en die was ook dramatisch vandaag. Paredes was een van de weinigen die nog de vrije man kon vinden, voor de rest was het vrij simpel te verdedigen. Ik denk dat het wel goed gaat komen maar er mag wel wat veranderen. Misschien gaat Lisandro zich toch in de basis spelen, eerder dan verwacht.

Op papier was dit de zwakste van ze allemaal, Argentinië speelde zonder intensiteit, iets zei me al dat ze het lastig zouden krijgen en na de afgekeurde 2-0 wat ik overigens discutabel vondt aangezien het lijntje precies op de rand van de schouder/arm was en je speelt daarna zo'n slechte 2d helft verdien je ook niks, nu moeten ze winnen zaterdagavond om nog kans te maken, hopen dat ze dan beter voor de dag komen. Romero speelde slecht net als De Paul en Paredes, Messi onzichtbaar, eigenlijk liep het voor geen meter, en Saudi Arabië heeft het goed gedaan, maar ondanks deze zware nederlaag probeer ik ook positief te blijven en hebben ze alles nkg steeds in eigen hand,

Ik heb niets gesnapt van de spelopvatting van Argentinië. Sterker nog, je zag gewoon geen spelopvatting. Ik begrijp ook niet dat je én met Messi, De Paul, Di Maria en Papu Gómez samen start. De Paul is trouwens een overschatte speler die alleen maar opvalt met al zijn tattoos en constant gemekker. Hij ziet er alvast uit als een voetballer maar zijn voetjes die volgen niet. Verdediging word ik ook niet wild van zoals ik eerder zei. Het ziet er allemaal enorm paniekerig uit en overhaast.

Beetje overdreven om alles op Messi af te schuiven. Heel Argentinië speelde slecht, niet alleen Messi. Daarnaast heeft hij ook nog gescoord en is het misschien wel goed dat ze wakker worden geschud.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren