Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht ontvangt twee transferverzoeken: ‘Dit was niet de afspraak’

Laatste update:

Het nieuws over de komst van Vasilis Barkas slaat bij FC Utrecht in als een bom. Mattijs Branderhorst én Fabian de Keijzer willen als gevolg van de komst van de Grieks-Nederlandse doelman per direct vertrekken uit de Domstad. "Voor mijn gevoel worden afspraken niet nagekomen", zegt Branderhorst tegenover het Algemeen Dagblad.

Branderhorst kwam deze zomer transfervrij over van NEC, waar hij vrijwel het hele seizoen op de bank zat achter Jasper Cillessen. Branderhorst kreeg geen garantie op een basisplaats bij FC Utrecht, maar zou met De Keijzer gaan strijden om een plek onder de lat. De komst van Barkas, die afgelopen seizoen op huurbasis voor Urecht speelde, werd als onhaalbaar geschetst. Branderhorst en De Keijzer werden dan ook totaal verrast door het nieuws dat Barkas alsnog wordt ingelijfd.

Barkas komt transfervrij over van Celtic, waar hij uit zijn contract was gelopen. Branderhorst baalt ervan niet op de hoogte te zijn gesteld van de mogelijke komst van de dertienvoudig Grieks international. "Als ik de concurrentiestrijd van Fabian had verloren: prima. Maar nu worden voor mijn gevoel afspraken niet nagekomen. Vandaar dat ik hoop op een oplossing. Ik wil niet heel mijn leven tweede keeper blijven."

Het gevolg van de komst van Barkas is dus dat Utrecht te maken heeft met twee ontevreden keepers. Jordy Zuidam laat aan het Algemeen Dagblad weten dat De Keijzer in principe mag vertrekken. De technisch directeur stelt dat Branderhorst 'gewoon' bij Utrecht moet blijven. Zuidam neemt een 'teleurgestelde' keeper op de koop toe. "Ook als Vasilis niet was gekomen, zou één keeper teleurgesteld zijn geweest."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Groot gelijk hebben beide mannen.

29 juli 2023 om 18:20

Precies, heel simpel. Beide mannen moeten nu maar contractontbinding afdwingen en anders de garantie geven dat ze niet kunnen beloven op een training niet per ongeluk op de nieuwe oude keeper z’n handjes te gaan staan. Walgelijk bestuur zeg.

29 juli 2023 om 21:04

waarom maakt Utrecht er altijd weer een zooitje van. ik begrijp dat wanneer je Barkas kunt krijgen en je hebt de Keijzer en Branderhorst dat je dat doet.sterker nog ik had gehoopt dat hij wat voor Ajax was, zeker omdat Rulli echt niet overtuigd

29 juli 2023 om 22:12

Utrecht maakt er geen zooitje van, Utrecht wil gewoon de sterkste mogelijke 11 in het veld. En als Branderhorst zo'n bang vogeltje is, en niet eens een hele voorbereiding tegen/met Barkas wil draaien, kan ie maar beter uitvliegen. Hij mag blij zijn dat hij transfervrij was, en Utrecht hem een kans geeft.

30 juli 2023 om 01:23

Een bang vogeltje , dat het hele seizoen achter een ander bang vogeltje op de bank zat genaamd Jasper Cillessen. Dat terwijl Branderhorst gewoon een prima keeper is, Cillessen normaal gesproken ook maar dit seizoen verdiende Branderhorst gewoon een kans, die kreeg hij niet en het is logisch dat hij niet nog een seizoen op de bank wil zitten. Als er afspraken zijn gemaakt met Branderhorst over dat hij eerste keeper gaat zijn, dan begrijp ik dat dit “bange vogeltje” wil uitvliegen. Op de bank zitten kan hij ook bij grotere clubs dan Utrecht.

30 juli 2023 om 01:24

Dubbel.

30 juli 2023 om 01:32

Als je niet "beter" bent dan Barkas, ben je ook niet beter dan Cillessen. Gewoon als een man de strijd aan gaan. Dikke kans dat Barkas in de winter alsnog weg is.

30 juli 2023 om 03:22

Het gaat niet om beter dan Barkas, Branderhorst wil ergens eerste keeper zijn. Hij dacht dat dat bij Utrecht het geval zou zijn, niet dus. Zo moeilijk is het niet te begrijpen dat beide keepers genaaid zijn.

30 juli 2023 om 04:42

Verkeerd gedacht, hij moest de strijd aan met de Keijzer. En nu met Barkas. Iedereen wist dat FCU het liefst Barkas wilde behouden, al was die kans klein, vanwege zijn salaris eisen. In de grote mensen wereld kan en mag je nooit aannames doen. En daarnaast, dubbel salaris voor Mattijs, Man up bruv.

Groot gelijk. Gehaald worden als nieuwe eerste keeper en dan je oude keeper terughalen!

29 juli 2023 om 18:05

Tenzij utrecht garanties heeft gegeven op een basisplaats hebben ze toch niets verkeerds gedaan? Hij moet gwn vechten voor zijn plek.

29 juli 2023 om 18:12

Volgens mij had Utrecht gezegd dat Branderhorst eerste doelman zou worden ongeacht wat. Terecht dat hij weg wilt.

29 juli 2023 om 18:14

Aldus Branderhorst was hem verteld de strijd met De Keijzer aan te moeten gaan. Niet met De Keijzer en Barkas. Ik snap zijn onvrede, en ik vind dit ontzettend knullig van Zuidam

29 juli 2023 om 18:59

Nee garanties zijn niet afgegeven. Wel met wie hij de concurrentiestrijd moet aangaan, en daar hoorde deze Nederlandse Griek niet bij. Normaliter zou je juridisch het contract kunnen laten ontbinden, maar hoe dat in de voetbalwereld werkt? Je hebt iig iemand een contract laten tekenen op valse voorwendselen.

29 juli 2023 om 21:00

De keizer mag blijkbaar weg. Dus hoeft hij niet met beiden de concurrentiestrijd aan te gaan maar slechts met één. Maar ik snap zijn onvrede ook wel, strijden met De Keijzer, dus grote kans op basisplek of strijden met Barkas, dus waarschijnlijk minder grote kans, is toch ff wat anders.

29 juli 2023 om 22:27

Lekker eerlijk gevecht zou dat ook zijn. Utrecht is vrij ver gegaan voor Barkas, die al eerste keeper was en favoriet bij de fans. Dan moet Branderhorst wel heel bijzondere dingen doen om hem uit de basis te spelen. Ik snap dat hij zich genaaid voelt.

Toch ook wel een bijzondere move, met Brandehorst heb je echt meer dan prima keeper in huis.. ga je zo een veel te dure keeper nemen..

29 juli 2023 om 18:30

Tja 'prima' of een hele goede en betere keeper in Barkas. Je moet keuzes maken wil je aansluiting met de subtop houden

29 juli 2023 om 18:41

Is Barkas een hele goede keeper dan? Hoor wisselende verhalen over hem.

29 juli 2023 om 18:44

Als barkas een hele goede keeper was dan kwam die niet transfervrij naar met alle respect een fc Utrecht..

29 juli 2023 om 19:37

Jazeker en ik had een andere keuze gemaakt. Het salaris van Bargas kan je nu niet in een veldspeler stoppen. Ontzettend dom beleid van Utrecht hoor, de keeperspositie had geen 'buitenkansje', nodig.

29 juli 2023 om 22:04

1e seizoenhelft was hij heel goed. 2e seizoenshelft vond ik hem wat minder. Ik weet nog nier zo zeker of hij beter is dan Brandenhorst. De Keijzer is wel echt minder.

30 juli 2023 om 01:13

Ik vind Barkas zeker een goede keeper die ik al ken sinds hij doorbrak bij AEK, ervaring in de nationale ploeg en in Europa. Brandenhorst is zeker een goede keeper en jammer hoe het is gelopen maar aan Barkas heb je toch wel een betere in mijn ogen

Ja dit zat eraan te komen, wat een domme keuze van Utrecht om Barkas nog te halen nadat je Branderhorst binnenhaalt

29 juli 2023 om 18:18

Barkas toch wel een betere keeper dan Branderhorst. Jammer voor Branderhorst maar is niet anders.

29 juli 2023 om 19:48

Is dat zo? Als ik sommigen moet geloven is het een wonder dat Branderhorst nog niet is opgeroepen voor Oranje. Nee, zonder gein. Ik denk persoonlijk dat hij niet veel onder doet voor Barkas. Alleen moet hij het wel laten zien. Nu krijgt hij sowieso de kans niet, gok ik.

Wanbeleid. Zo krijg je makkelijk een compleet ongelukkige selectie.

Tja Branderhorst is gewoon een te goede keeper om twee seizoenen op rij slachtoffer te zijn van een 'buitenkansje'.

Ik vind dit zo'n belachelijke aankoop van Utrecht. Ja barkas deed het prima en is een favoriet bij de fans maar je hebt geaccepteerd dat hij weg ging en een prima keeper met bepaalde beloftes en dan kom je met een eerste klas naai streek hier. Ik krijg plaats vervangende schaamte voor me club zo en gun beide heren (Keijzer en Branderhorst) een vertrek naar een mooie club met speeltijd

29 juli 2023 om 18:38

Hoe weet jij welke beloftes er zijn gedaan dan?

29 juli 2023 om 19:22

Tekst lezen want het wordt hierin vermeld. Branderhorst en Keijzer zouden strijden voor de eerste plek onder de lat. Met de komst van Barkas kan die afspraak de prullenbak in. Aangezien hij sowieso de eerste keeper zal worden.

30 juli 2023 om 02:04

Misschien waren beiden toch niet zo goed als gedacht… Er moet een reden zijn waarom je Barkas alsnog terug haalt. Inderdaad wel een naaistreek als je ze beide belooft een eerlijke strijd tussen de twee keepers zou krijgen.

30 juli 2023 om 20:59

De reden is omdat Zuidam meer op naam aantrekt dan op gezond verstand

Zuidam maakt zich hiermee onmogelijk. Zijn laatste beetje geloofwaardigheid als technische man bij FC Utrecht is nu definitief verdwenen. Je hebt een talentvolle keeper, haalt een prima doelman, maakt afspraken, maar die blijken niets waard.

29 juli 2023 om 19:37

Dat is Zuidam al jaren. Onder de mom van een buitenkansje maakt hij de meest rare beslissingen

Ben echt benieuwd hoe ze dit beleid voor ogen hadden bij Utrecht..

Tja, wat er precies is afgesproken tussen club en speler weet je natuurlijk nooit, maar snap Brandenhorst zeer goed dat ie nu eventueel wat anders wil.Moet wel zeggen dat ik denk dat Brandenhorst hier door mensen iets te groot wordt gemaakt. Heeft natuurlijk die geweldige bekerpot tegen Feyenoord gehad maar als iemand die hem 3 seizoenen elke week gezien heeft vond ik wel dat hij de laatste tijd behoorlijk gehyped werd. Het is een meer dan prima Eredivisiekeeper maar geen topper die ontzettend veel punten voor je pakt. Gewoon zeer degelijk, bijna altijd een 6-6,5, soms een 5 of een 7 en een sporadische keer een uitschieter naar boven of naar onder. Wat dat betreft is het vanuit Utrecht gezien ook niet heel vreemd dat ze Barkas halen, die is denk ik wel net/behoorlijk wat beter. Hoe ze dat hebben aangepakt is natuurlijk niet heel handig maar aan de andere kant wist je als Brandenhorst-zijnde ook wel bij wat voor club je tekende, hij heeft daarmee wel gewoon een risico genomen en dat pakt nu verkeerd voor hem uit, wat ik wel heel sneu vindt.

Zegt ook iets over hemzelf, is waarschijnlijk te onzeker of hij de kwaliteiten heeft om die strijd te winnen..

29 juli 2023 om 18:18

Het gaat hem om afspraken dat zijn gemaakt, niet of hij eventueel wissel staat. Uiteindelijk heeft het 1 met het ander te maken.

29 juli 2023 om 18:18

Dit gaat meer om het vertrouwen in de club dan om vertrouwen in zichzelf. Als Branderhorst was verteld de strijd aan te moeten gaan met De Keijzer, kun je gewoon niet Barkas nog binnenhalen. Dat is een dikke middelvinger vanuit de club naar Branderhorst.

29 juli 2023 om 18:20

De strijd winnen als keeper is niet hetzelfde als veldspeler.
Barkas zal de nr 1 van utrecht zijn omdat hij het vorig jaar goed deed en bekend is met de selectie. Brandenhorst kan 'strijden' wat hij wilt maar als Barkas niet 3 blunders maakt in korte tijd dan zal hij gewoon op de bank blijven. Hangt helemaal af van hoe Barkas het doet. Snap dat je daar niet op wacht.

Dit zat er natuurlijk aan te komen. Onvoorstelbaar deze keuze van Zuidam. Concurrentie binnen je selectie is goed, maar ontevredenheid niet. En blijkbaar is Branderhorst toegezegd de strijd met De Keijzer aan te moeten gaan, om dan ineens ook nog Barkas er bij te halen, is tekenend voor het wanbeleid van de FC!

Utrecht koopt alles wat los en vast zit. Er lijkt niet echt een idee achter te zitten. Ze hebben wel geld maar geen beleid.

Groot gelijk van Branderhorst en de Keijzer. Zuidam heeft ze belazerd met valse beloftes.

Ik vind Barkas een prima keeper, maar geen mega salaris waard

29 juli 2023 om 18:21

Precies, Barkas is een prima keeper, maar geen Courtois. Dit is slecht gehandeld van Zuidam.

Groot gelijk van met name Brandenhorst. Die Zuidam maakt er echt een zootje van. Als je toch ook ziet wat voor middelmaat er dit jaar weer is aangetrokken. Van Seumeren heeft een groot bedrijf opgebouwd door verstandige beslissingen te nemen en goede mensen aan te stellen. Hoe kan het dan bij een voetbalclub zo verkeerd gaan.

Wel echt zuur dat hem dit nu een 2e keer overkomt, dat hij door een buitenkansje op de bank terecht komt.Ik had persoonlijk liever Cillesen verkocht en Mathijs gehouden want dit is een goede stabiele keeper en een prima gast in de groep.Cillesen is misschien de iets betere en meer ervaren keeper, maar hij heeft NEC afgelopen seizoen playoffs gekost door gigantische blunders.

Geen transferverzoek indienen maar je contract inleveren. Gaat Zuidam maar zelf als tweede keeper op de bank zitten. Achterlijke. Hopelijk worden spelers wakker geschut voordat ze bij Utrecht tekenen. Hap snap beleid. Kijk ons eens wie wij allemaal binnen halen. Om vervolgens niks te presteren.

Waar ik bijvoorbeeld bij AZ al jaren het idee heb dat ze een capabele leiding hebben, heb ik bij Utrecht precies het tegenovergestelde. Wat een move van de TD. En dan ook zo’n semi stoere reactie in de media erachteraan. Branderhorst zal het gevoel hebben dat hij onder valse voorwendselen richting de Domstad gelokt is. Weer zo’n verhaal dat geen winnaars kent. Of misschien dan die Griek want die gaat ongetwijfeld gewoon op de goal staan. Hopelijk is er nog een escape mogelijk voor Branderhorst. Zelfde geldt voor die jonge keeper. Die weet nu dat hij derde viool mag gaan spelen. Ook geen aantrekkelijk vooruitzicht.

Toch raar waarom Utrecht nog een keeper gaat halen terwijl je in principe met Branderhorst en De Keijzer twee prima keepers al in de gelederen had. Nu ga je dus onnodig geld en salaris uitgeven aan Barkas terwijl er echt wel andere posities versterkt konden worden. En dan heb je ook te maken met een ontevreden keeper als die op de bank gaat belanden met Barkas of Branderhorst...

Nou heracles niet slapen haal die branderhorst maar op brouwer gaat het niet worden denk ik in de eredivisie.

Het is inderdaad een smerig naaistreek naar Brandenhorst toe. Niemand had nog gerekend op de komt van Barkas.

Branderhorst heeft een punt. Jammer dat het zo is gegaan. FC Utrecht komt nu heel ongeloofwaardig over. Barkas is een goeie keeper, maar het was beter om dat geld te investeren in een solide verdediger. Want de huidige selectie is totaal niet in belans.

Het is typisch FC Utrecht dat zo'n De Keijzer nooit echt de kans krijgt. Ze halen liever ervaren spelers zonder restwaarde, die maken misschien wat minder foutjes dan een onervaren keeper maar je wordt er ook niet veel beter van. Wat is die Zuidam een clown trouwens. Die zegt min of meer dat het niet uitmaakt dat hij zijn afspraken niet nakomt omdat er toch 1 van beide keepers teleurgesteld zou zijn...

Groot gelijk.
Je word ineens op het 3e plan geschoven. Moet voelen als contractbreuk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren