Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

ESPN haalt controversieel fragment over aanstaande Ajax-trainer offline

Laatste update:

ESPN heeft maandagavond een fragment uit Voetbalpraat na enige tijd van Twitter gehaald. In het voetbalpraatprogramma kwam Kjetil Knutsen ter sprake, die de belangrijkste kandidaat lijkt om John Heitinga op te volgen als hoofdtrainer bij Ajax. Clubwatcher Freek Jansen liet namens Voetbal International zijn licht schijnen op de Noorse oefenmeester en gebruikte daarbij termen als 'kunstgrastrainer', 'Noord-Noorwegen' en 'trainen tussen de ijsberen', wat tot hoongelach leidde bij Kenneth Perez.

"De naam die doorsijpelt is die van de Noorse kunstgrastrainer die ergens tussen de ijsberen een ploeg traint", trapt Jansen af in het voetbalpraatprogramma. De woorden van de Ajax-watcher leiden tot hoongelach bij Perez. Vooral de term 'kunstgrastrainer' zorgt voor een grote grijns op het gezicht bij de Deense analist. "Hij heeft nog nooit een team buiten Noord-Noorwegen getraind op normaal gras", gaat Jansen verder. "Jij ziet het niet zitten, Freek?", vraagt Perez vervolgens cynisch.

"Een gezonde dosis scepsis lijkt me op zijn plaats in dit geval", aldus Jansen. "Er is één topkandidaat en dat is Peter Bosz. En als je om de een of andere reden Bosz niet neemt, dan is Pascal Jansen ook een prima trainer om naar Ajax te halen. Dat is een prima alternatief voor Peter Bosz. Ik heb collega Süleyman Öztürk om meer informatie gevraagd. Knutsen werkt met een staf van twintig man. Vijf psychologen, twee ademhalingscoaches, een militair. Als hij dat ook bij Ajax wil bewerkstelligen... Nou, succes."

Jansen vindt het risico te groot om met een trainer in zee te gaan die alleen zijn sporen heeft verdiend in 'Noord-Noorwegen'. "In een normale situatie, met Van der Sar en Overmars aan het roer, hadden ze die gok best kunnen nemen, maar die hele organisatie ligt op zijn gat. Ze hebben een Duitser aangetrokken die net goed en wel vijftien dagen begonnen is. Dan halen ze iemand uit Noord-Noorwegen die verder ook niets weet. Dan geef je het echt totaal uit handen."

In de reacties op de tweet van ESPN, dat de video nog wel op YouTube heeft staan, ging men vooral los op de term 'kunstgrastrainer'. Eerder kwam Mike Verweij in De Telegraaf al met de term 'Data-Duitser' voor de nieuwe directeur voetbalzaken Sven Mislintat. Knutsen is momenteel hoofdverantwoordelijke bij FK Bodø/Glimt, waarmee hij in de Conference League hoge ogen gooide door anderhalf jaar geleden het AS Roma van José Mourinho met 6-1 te declasseren. De clubleiding van Ajax heeft al gesproken met Knutsen, zo wist Verweij te onthullen.

Zie jij de komst van Kjetil Knutsen zitten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat maken mensen zich toch belachelijk. Zegggen dat dit een kunstgras trainer is en dan zelf vervolgens aankomen met Pascal Jansen. Een trainer waar de meeste az supporters niet eens tevreden over zijn.

6 juni 2023 om 07:29

Pascal jansen lijkt mij een prima trainer voor Ajax. Alleen knutsen lijkt mij nog beter, heel raar om over hem te zeggen dat die een "kunstgrastrainer" is en alleen maar in "noord Noorwegen" z'n sporen verdient heeft.

6 juni 2023 om 07:56

Op basis van wat is Jansen een goede trainer voor Ajax? Wordt bij AZ al niet gewaardeerd, is niet echt een uithangbord en het voetbal is lang niet altijd goed, terwijl er meer dan prima materiaal loopt.

6 juni 2023 om 08:20

Hij heeft prima voetbal gespeeld met AZ, heeft goede resultaten gehaald in Europa en is een keurige welbespraakte man die zijn voetbalsvisie in zinnen met meer dan 3 woorden kan uitleggen. Zomaar een paar argumenten....

6 juni 2023 om 08:55

En toch zijn de Az fans die precies het tegenovergestelde zeggen Jack. Wie is dan eerder geloofwaardiger?

6 juni 2023 om 09:14

Zijn op zich valide argumenten, alleen had je er wel bij mogen zeggen dat hij dat bij provincieclub AZ heeft gedaan, waar hij er niet op wordt afgerekend als hij af en toe een wedstrijd verliest. Trainer zijn van Ajax waar je zelfs als je wint niet zeker bent van je baan als dat niet ook met aansprekend voetbal gepaard gaat, is natuurlijk van een heel andere orde. Het is niet voor niets dat geen speler die van AZ naar Ajax is gegaan indruk heeft weten te maken en de meesten van hen uiteindelijk weer via de achterdeur zijn vertrokken.

Dat had niets te maken met de voetbalkwaliteiten van die spelers, die waren doorgaans prima in orde alleen waren ze niet in staat om met de enorme prestatiedruk bij Ajax om te gaan. En daar krijgt een trainer natuurlijk ook mee te maken, sterker nog voor hem is die druk als eindverantwoordelijke nog veel hoger. En als dat bij Pascal Jansen ook het geval zou zijn, heeft hij niet zoveel aan de argumenten die je noemt.

6 juni 2023 om 10:16

Ik heb altijd op school geleerd dat A’dam net als Alkmaar in de provincie N-Holland ligt, maar blijkbaar hebben ze mij onzin geleerd op school en ligt Amsterdam niet in een provincie.

Afijn, leuk verhaal. Waarom zou deze Noor dan wel tegen deze druk kunnen? Omdat hij kampioen is geworden met zijn huidige club?

Als je leest dat hij een staf heeft van meer dan 20 man en 20% krijgt van de transferinkomsten, dan trek ik maar 1 conclusie. Deze man is Overmars, v/d Sar en Ten Hag in 1 persoon. Klinkt super, maar in een slangenkuil als Ajax waar iedereen aan zijn eigen baantje denkt en macht wilt, zal hij een hele hoop muren moeten slopen.

6 juni 2023 om 08:32

Volgens mij was peter bosz ooit ook een kunstgrastrainer. Werd hij kampioen op.

6 juni 2023 om 09:00

Weet je wat het mooie is, naar dat Voetbalpraat kijken misschien 15 duizend mensen. Als hier geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven valt niemand er over.

Nu gaan een stel Twitter maffioso met het Ajax logo stampij schoppen en gaat het viral. Zo dom en kortzichtig.

6 juni 2023 om 10:19

Vertel, want zover ik weet is Peter prijslloos als trainer.

6 juni 2023 om 11:58

Hij doelt op het amateur kampioenschap met (ik geloof) AGOVV. Dat is tegenwoordig wat voorstanders van Bosz erbij halen om te verdedigen dat Bosz toch echt een prijs heeft gewonnen.

Ben zelf trouwens ook een voorstander van Bosz maar kijk persoonlijk liever naar prestaties in het betaald voetbal. Maar misschien is dat mijn tekortkoming.

6 juni 2023 om 12:05

Kampioen van de Jupiler League (nu KKD) met Heracles. Je weet wel de club die gesponsord word door ten Cate, een kunstgras fabrikant....

6 juni 2023 om 12:54

Je hebt gelijk, I stand corrected. Seizoen 04/05 kampioen van de eerste divisie.

6 juni 2023 om 14:16

@4fredondo, en dat is dus het probleem. Iedereen praat elkaar maar na, terwijl Bosz gewoon kampioen is geworden met Heracles. Maar dat lijkt niet als echte prijs te tellen. Blijkbaar had hij ook de Eredivisie moeten winnen met Heracles..

6 juni 2023 om 15:16

Nee hoor, maar bv met Ajax had hij wel wat mogen winnen..of telt een 2e plaats dan ook?

6 juni 2023 om 08:45

Nouja, ik vind het erg stigmatiserend over de Noorse bevolking. Alsof ze allemaal tussen de ijsberen voetballen en kunstgras hebben.
Nee dit soort opmerkingen schieten bij mij in het verkeerde keelgat en zijn totaal niet inclusief.

6 juni 2023 om 09:31

Prem je legt het er iets te dik bovenop. Deze was niet geloofwaardig meer. Fijne dag!

6 juni 2023 om 09:31

Ach kom nou toch. Ik woon zelf in Groningen en aan mij vragen collega's en relaties uit de Randstad (ook mensen die ik niet ken) ook weleens plagerig of ik in de winter ijsberen uit mijn tuin moet verjagen. Wat zijn we toch overgevoelig aan het worden.

6 juni 2023 om 09:41

@schwarz, een beetje sarcasme moet toch kunnen!

6 juni 2023 om 09:50

Absoluut Prem! Wat vind jij van Pascal Jansen?

6 juni 2023 om 09:53

@schwarz:

Nou, ik zou het niet erg vinden als hij nog een jaatje blijft. De vraag is bij mij namelijk niet: wat als hij blijft?
Nee mijn grote twijfel zit nu meer in het feit van: wie zou je in de plaats nemen van hem?

Er is wat dat betreft weinig keus, op een type Ron Jans na.. Dus mijn conclusie, lekker laten zitten.

Heb jij een idee over Pascal Jansens's toekomst dan?

6 juni 2023 om 09:53

het zegt veel over de mensen die dit soort kortzichtige opmerkingen maken. Net zoals van dat ze het over de zandbak hebben.
Aan de andere kant landen met een betere en grotere competitie zullen ook wel zo denigrerend praten over trainers uit Nederland ?

6 juni 2023 om 11:08

@prem_93

Ik denk dat dit soort opmerkingen met gelach zullen worden ontvangen en dat ze desbetreffende persoon niet heel serieus nemen Zo gevoelig zijn Noren niet.

En gelukkig voor mij komen er alleen ijsberen in Svalbard voor waar minder dan 3000 mensen wonen :D

6 juni 2023 om 09:02

Freek Jansen sowieso niet zon gigantisch licht als t om voetbal gaat net zoals veel van zn directe collegas. Hoe die aan dit soort banen zijn gekomen is toch bijzonder. Pascal Jansen says it all idd. Zou toch es mooi zijn als er keer echte sport journalistiek zou worden bedreven af en toe. Zal de lat niet maar te hoog leggen dat is toch niet reeel tegenwoordig.

6 juni 2023 om 12:59

Misschien is Pascal Jansen z'n broer..

6 juni 2023 om 09:46

Ik had Freek Jansen altijd best hoog zitten omdat hij vaak het Ajax nieuws wel enigszins objectief kan brengen, en als iets verkeerd gaat niet onder stoelen of banken schuift.
Maar hier slaat hij de plank volledig mis en laat hij exact zien wat er mis is in onze huidige maatschappij. Iemand beoordelen voordat hij zijn werk heeft kunnen laten zien.
Ook ben ik er wel klaar mee dat mensen in dit soort programma's alleen maar omringt worden door ja-knikkers. Waar zijn de kritische vragen als iemand eruit slingert dat een trainer niet ergens past en een andere trainer wel? Waarom worden er geen feiten bijgehaald? Waarom moeten die roeptoeters hun meningen niet onderbouwen? Zo is het lekker makkelijk roepen zonder dat je er een onderbouwing aangeeft natuurlijk.

Ik kan mij één van de eerste afleveringen nog herinneren bij VI toen werd gevraagd naar Van Bommel bij Antwerp. Toen werd er gezegd dat het niks was, en dat Overmars gek was dat hij Van Bommel aan had gesteld. De beste man is kampioen geworden en heeft de beker gepakt.

Geef de beste man een kans als hij inderdaad de trainer gaat worden van Ajax, en laat die mensen hun ding doen. Mocht het fout gaan kan je je gram halen omdat je het niet eens was met zijn aanstelling. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Mislintat, die door alles en iedereen door het slijk gehaald wordt. Geef de beste man zijn kans om het te laten zien dit jaar. Einde van het seizoen staat er een beoordelingsgesprek en dan is het moment om hem af te vallen voor de eventuele niet geleverde prestaties.

Overigens als je dan iemand afzeikt en je komt aan het Pascal Jansen en Bosz, dan maak je jezelf ook in één klap ongeloofwaardig natuurlijk. Jansen prima seizoen gedraaid met zijn spelers, maar dat ligt niet alleen aan Dhr Jansen natuurlijk, die dit seizoen grosseerde in slechte beslissingen.

Peter Bosz is inmiddels wel genoeg over gezegd denk ik.

Het spijt me zeer maar als je zegt dat er maar één kandidaat in jouw ogen is, en dat Bosz moet zijn, maar je vervolgens zegt: “als Bosz het niet word, zou Pascal Jansen mijn nummer een zijn†dan zit je daar puur om maar wat namen de rondte in te slingeren… die twee zijn totaal niet vergelijkbaar in hun denkwijze en manier van spelen. Bovendien vind ik het maar wat vreemd om zó denigrerend over die Knutsen te doen terwijl die man voor Bodø Glimt begrippen fantastisch aanvallend spel op de mat legt, een beetje vergelijkbaar met het spel van zijn topkandidaat Bosz… begrijpelijk dat ESPN dit eruit heeft gehaald, sloeg nergens op.

6 juni 2023 om 09:42

Meest selectief is dat wanneer een NL trainer genoemd wordt voor een klus in het buitenland, deze analisten het wel geweldig vinden. Maar hoezo geldt dan niet het argument alleen in eigen land gewerkt....

En als dit het argument is, dan kan geen enkele buitenlandse trainer in een ander land werken.

En dan hier over vallen:

"vijf psychologen, twee ademhalingscoaches, een militair. Als hij dat ook bij Ajax wil bewerkstelligen... Nou, succes.""

Als ik afgelopen seizoen zag, hoe Ajax een van de minst fit was, haal maar 14 militairen bezig die de jongens gaan afbeulen!

6 juni 2023 om 15:55

Inderdaad al neemt hij 3 acrobaten als conditietrainers en een clown voor de sfeer mee.
Uiteindelijk gaat het gewoon om de resultaten en het voetbal toch?

Lijkt me juist interessant voor een journalist als er een trainer met een andere aanpak binnenkomt.

6 juni 2023 om 16:03

"lijkt me juist interessant voor een journalist als er een trainer met een andere aanpak binnenkomt."

Denk dat het voor de journalist niets uitmaakt. Enige wat voor hen belangrijk is, is natuurlijk een bron.
Nu gasten als Danny Blind, Schreuder en Heitinga weg zijn, hebben zij minder ingangen.

6 juni 2023 om 20:24

Als je zo over de mensen in kwestie praat voordat ze er zijn zullen ze geen bron worden ook.

Het niveau en ware aard van Perez is al jaren bekend, maar die vreselijke onkundige onprofessionele Jansen en Verweij gooien er nog wat schepjes boven op! Mits die Noor het gaat worden, is hij alweer helemaal afgebrand voor hij een training heeft begeleid. Respectloos en triest, ik had Bosz genomen ben ik echt fam van. En ben weer toe aan aanvallend voetbal met een idee, maar deze Noor is ook geen verkeerd idee. Iets heel wat anders....🙂

6 juni 2023 om 07:47

Precies, er wordt alweer een bepaald frame klaargezet om deze man compleet te verwoesten zoals met Roger Schmidt is gedaan. Het is verwerpelijk, en dan klagen al die mensen dat Mourinho zo gevaarlijk is met zijn ophitsen richting het publiek. Deze media zijn net zo gevaarlijk en nog eens hypocriet ook.

6 juni 2023 om 08:50

Consy inderdaad, precies hetzelfde met Schmidt en kijk nu naar Benfica. 🤦ðŸ¾â€â™‚ï¸ Over Falentijn Driessen nog maar te zwijgen, ben benieuwd of Mourinho zijn verdiende straf krijgt. Hypocriet en gevaarlijk is echt een understatement, deze "journalisten" zijn echt hele gevaarlijke mensen ja.

6 juni 2023 om 07:58

Dit zijn ook mensen die een Ten Hag een Tukker vonden die niet in de o zo geweldige Randstad zou passen. Ik zie het als een handicap bij dit soort analisten, de tunnelvisie spat er vanaf.

6 juni 2023 om 08:53

Oenieboy ook 100% eens, heb me daar ook vreselijk aan gestoord. Omdat hij een accent had? En uit Haaksbergen kwam, volgens mij als ik me niet vergis. Gelukkig heeft hij iedereen terecht gewezen, wat was dat kotsmisselijk zeg.

6 juni 2023 om 09:31

En veel van die journalisten komen zelf ook uit de provincie. Woont net paar jaar in de randstad en voelt zich verheven. Jammer

6 juni 2023 om 09:58

Precies. In Adam wordt namelijk prima Nederlands gesproken. Nee dus. Het domste en slechtste Nederlands wordt in de randstad gepraat.

6 juni 2023 om 09:31

Door types als Jansen en Verweij is Perez een verademing om naar te kijken en luisteren. Dat zegt voldoende.

Ze roepen maar wat, nog nooit een training van de beste man gezien oid. Het is allemaal gebaseerd op niks.

6 juni 2023 om 11:22

Dat stoort mij echt aan Nederlandse voetbaljournalistiek. Er wordt 0.0 onderzoek gedaan. Conclusies worden getrokken met de meeste bizarre onderbouwingen en het is allemaal puur op onderbuikgevoel. Precies het tegenovergestelde wat journalistiek zou moeten zijn. De Pakschaal podcast is ook de minste Ajax podcast imo.

6 juni 2023 om 13:16

Perez is natuurlijk een Deen. Die hebben een beetje de zelfde rivaliteit met de Noren en de Zweden als wij met de Belgen hebben. Dus begrijp dat wel.

Waarom is dit controversieel en waarom haal je het offline? Hij mag toch zeker zeggen wat hij wil?

6 juni 2023 om 07:54

Klopt dat mag zeker maar je krijgt er tegenwoordig wel wat bij als je zulke kritieken geeft. Denk aan bedreigingen op sociale media en waarschijnlijk ook gewoon in het echte leven. Ik gok dat Freek die man nog nooit heeft zien trainen beetje sneu om hem dan direct een bijnaam te geven. Data Duitser, Kunstgrastrainer klinkt toch vrij treurig maar blijkbaar vonden ze dat zelf ook wel een beetje anders haal je het er niet snel af. Freek zal zijn inbox al lekker vol hebben vermoed ik.

6 juni 2023 om 08:03

Je mag vanalles zeggen en je mag kritisch zijn, maar als je vervolgens als journalist zijnde je op deze manier over iemand uitlaat maak je jezelf compleet belachelijk. Ik begrijp dan ook heel goed dat Freek op z'n knieën heeft gesmeekt of dit fragment snel verwijderd zou kunnen worden.

6 juni 2023 om 08:23

Wat een overdreven reactie. Is gewoon een mening van een journalist. Daar zit hij voor in dat programma. Als mensen zonodig politiek correct willen zijn moeten ze dat vooral achter hun voordeur doen. Laat de rest met rust alsjeblieft.

6 juni 2023 om 08:30

Het gaat niet om politiek correct, het gaat om een denigrerende woordkeus met bijbehorend toontje. Alsof een kind van 12 iemand op het schoolplein op z'n plek wil zetten. Lijkt wel in trend te worden in de media, maar wat mij betreft is het een zwaktebod als je niet op een inhoudelijke manier je punt kunt maken.

6 juni 2023 om 08:38

Het probleem is niet politiek correct, het probleem is dat een gerenommeerd voetbaljournalist inhoudelijk gewoon geen idee heeft en dat gaat compenseren met grapjes. Als Freek Janssen uit kon leggen waarom Knutsen niet geschikt is of wat hem geen goede trainer maakt, heb ik er helemaal geen problemen mee als hij hem belachelijk maakt met grapjes. Alleen na een week onderzoek heeft Freek Janssen alleen ontdekt dat Knutsen in Noord-Noorwegen zit, de club op kunstgras traint en dat hij een grote technische staf heeft. Dan ben je niet zo'n hele goede journalist of je hebt gewoon je best niet gedaan.

6 juni 2023 om 09:59

Valt me ontzettend tegen van Freek
J. Die probeerde tnt altijd heel objectief over te komen vwb Ajax. Toont nu
Zijn ware aard.

Ik snap die zielige spruitjesmentaliteit van niet over de dijken kunnen kijken niet. En dan altijd met van die denigrerende termen aankomen. Als je een club bent met internationale ambities dan moet je internationaal denken en scouten, ook voor je trainers. We gaan toch ook niet Vito de Crooij kopen in plaats van Tadic omdat Tadic "een oostblokker" is? Enige wat ik me kan bedenken is dat Nederlanders onder de kaasstolp lekker lekken tegen de pers en dat het met deze Noor en Duitser wat lastiger zal worden om scoops binnen te halen.

6 juni 2023 om 07:48

@gaalmeister precies wat je zegt. In het buitenland interesseert het niemand een reet waar de trainer vandaan komt.. kijk in de PL.. daar zijn alle trainers niet engels, Pep, EtH, Klopp, Arteta Enz Enz... Het bekrompen nederlands denken ten voeten uit. Er moet en zal een nederlandse trainer moeten komen. Al het andere deugt niet. De laatste buitenlandse trainer ( morten Olsen ) zorgde echt voor spectakel. 100+ goals en fluitend kampioen.

6 juni 2023 om 08:11

Ik heb ook een hekel aan dat soort termen, al moet ik wel erbij zeggen dat bijna alle ajax supporters hem voor zijn aanstelling ook alleen "die duitser" noemden, en nu nog steeds vaak. Duurde letterlijk een maand voordat ik zijn echte naam wist, terwijl ik wel al steeds over hem las.

De heren zijn weer lekker neerbuigend. Tot hij het volgend jaar fantastisch doet.
Dan kruipen ze zijn reed weer in en hangen ze aan zijn lippen.

Dat dit soort mannetjes in Nederland een platform krijgen zegt overigens veel.

6 juni 2023 om 07:53

Nee hoor, dan zoeken ze iemand binnen de club waar ze wél lijntjes mee hebben en schuiven ze die naar voren als brein achter het succes....

6 juni 2023 om 07:57

Ah ja natuurlijk dat kan ook. Als er kans is jezelf op televisie een schouderklopje te geven zullen ze het niet laten.

6 juni 2023 om 10:05

Als journalisten een trainer blijven pushen dan zit er denk ik wel wat achter.

Hahaha. Janssen en Verweij zijn in paniek want er lekt niks meer. Daarom maar snel Bosz aanstellen want dan hebben ze nog een ingang. Treurig volk.

Mag toch hopen dat deze man dit jaar ook gewoon heeft gepresteerd. Want hoe lang mag je teren op een 6-1 overwinning op AS Roma die uiteindelijk gewoon de competitie wint en hij niet. Ik vind incidenteel succes niet voldoende om iemand te bestempelen als top coach. Ik kan de Noorse competitie totaal niet. Dus ga niks zeggen over de kwaliteit van deze man. Maar in alle stukken wordt maar aangehaald dat een succestrainer is want 1,5 jaar geleden….. zou mooi zijn als hij echt goed is, dan wens ik m succes bij Ajax en de neerbuigende opmerkingen vanuit de pers aan de pers laten. Het zegt in mijn ogen wat over het niveau van de journalist/analist.

6 juni 2023 om 07:43

De beste man heeft van een degradatiekandidaat een ploeg gemaakt die twee keer achter elkaar kampioen werd, een keer zelfs met maar vijf verliespunten, en staat ook dit jaar ruim bovenaan. Ik checkte het vorigr week voor het laatst en toen had hij 25 van de 27 punten die hij had kunnen halen.

6 juni 2023 om 09:30

Het enige argument dat Jansen feitelijk geeft voor zijn neerbuigende reactie, is dat Knutsen uit Noorwegen komt. Daar komen Haaland en Ödegaard ook vandaan en die kan je volgens mij best in je elftal hebben. Jansen komt zelf uit de Achterhoek, stel je voor dat hij bij het schrijven van zijn bijdragen daarop zou worden afgerekend. Dan is de wereld te klein.

6 juni 2023 om 10:09

Dank. Zoals gemeld ik weet het niet. Vind alleen vermoeiend dat er in stukken maar gewezen blijft worden dat hij eens heeft gewonnen van Roma is slechte doen en dat hij daarom top is. Wil echt de prestatie tegen Roma niet neerhalen. Maar dan zou ik liever zien dat ze benoemen wat jij zegt. Dat zijn feiten waar je wat mee kan. Niet die ene keer 1,5 jaar geleden.

6 juni 2023 om 09:52

Van een typische rechterrijtje ploeg die deze eeuw al 3 keer was gedegradeerd een gevestigde grootmacht maken is wel iets anders dan teren op een 6-1 overwinning op Roma. 2x 2de, 2x kampioen, halve finale en finale van de beker en een hele mooie Europese run.

Ik zeg niet dat hij zal slagen maar de " argumenten " die telkens benoemd worden slaan kant noch wal. Helemaal omdat er tig Ajax coaches zijn geweest die minder ervaring of helemaal geen ervaring hadden.

6 juni 2023 om 15:24

Ik heb zijn team alleen gezien tegen het team dat ik intensief volg; Arsenal. Was een wedstrijd in de Europa League van afgelopen seizoen (groepsfase).

Met een team dat op papier echt een aantal klassen minder was maakte hij het Arsenal ontzettend moeilijk. Speelden met veel druk op de bal en verzorgd voetbal in balbezit. Ze verloren uiteindelijk wel met 0-1 maar Bodo had die pot ook zomaar kunnen winnen. Als je bedenkt in wat voor vorm Arsenal stak op dat moment (voor de winterstop), was dat een knappe prestatie. Verder weet ik er ook niet veel van, maar vind deze opmerkingen in de pers wel tamelijk smakeloos, en lachwekkend. Getuigt van weinig klasse, of vakmanschap als journalist.

Het is dat het Ajax heet, in de Johan Cruijff Arena speelt en in Amsterdam gevestigd is.. Maar vraag me echt af, waar is mijn club? Nu 1 of andere duitser die niets met Ajax heeft en Ajax ook niet ademt.. Wat is dit pijnlijk als Ajacied, me cluppie naar de klote!

6 juni 2023 om 08:00

Zie je probleem echt niet. Mislintat doet tot nu toe gewoon goed werk en ben blij dat we niet voor Bosz gaan. Ajax is niet alleen maar Nederlandse mensen hé of mogen er ook geen spelers meer van buiten Nederland komen? De club is bij lange na niet naar de klote. Je dramatische geblaat is echt helemaal nergens op gebaseerd of luister je graag naar de Driessens en Derksens van deze wereld die echt 0 verstand van zaken hebben.

6 juni 2023 om 08:08

Hoe weet je dat hij goed werk doet? Er is toch nog weinig gebeurd, behalve het aantrekken van 1 speler en wat drama met een kind van de club?

6 juni 2023 om 08:23

Tot nu toe goed werk dus. Duidelijk gecommuniceerd waarom en zeer begrijpelijk want dat kind van de club (wat Heitinga ook is) kan er gewoon niets van. Speelde met de JO19 en JA ook gewoon dramatisch voetbal. Terecht dus dat die weg moest. Ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Ook dat hij zich niet naar Bosz laat pushen zeer content mee.

6 juni 2023 om 08:25

Welk goed werk? Wat heeft hij gedaan dan, behalve alvast één persoon ontslaan?

6 juni 2023 om 08:43

Zeker begrijpelijk. Alleen onbegrijpelijk dat dat niet op een manier gaat waar iedereen dan ook vrede heeft. En ja dat kan echt met 2 volwassen mannen.

6 juni 2023 om 08:13

Want Ten Hag had wel iets met Ajax of Bosz of van Geel en ga zo maar door. Moet iemand persé binnen de ring geboren zijn of op de stip?

6 juni 2023 om 08:19

Nee @rinusminus, jij mensen zoals jij zijn het probleem. Vasthouden aan het eeuwenoude sentiment dat er alleen maar Nederlanders binnen Ajax actief mogen zijn. Een Nederlander is niet per se beter dan een buitenlander in zijn functie. Als je verder kijkt dan je neus lang is, dan kan je achterhalen dat Mislintat juist probeert vast te houden aan de principes die ervoor gezorgd hebben dat Ajax zo groot is geworden; jeugd inpassen, aanvallend voetbal, hoog druk zetten. En ik heb liever een Noor als trainer die ook Ajax-voetbal speelt dan Schreuder die zogenaamd de nieuwe Verlosser was en de stille kracht achter het succes van Ajax in 18/19.

Dit soort loze kreten zijn totaal niet gefundeerd, populistisch en dragen bij aan de polarisatie die onder Ajacieden ontstaan. Nergens voor nodig. Geef Mislintat en de nieuwe trainer gewoon een eerlijke kans.

7 juni 2023 om 12:48

Nee ik heb het zeker niet over Nederlanders, ik heb het over mensen met een Ajax hart of verleden.

Functie technisch directeur:

Seedorf, Maxwell, Litmanen, Nigel de Jong.. ik schud er maar een paar uit me mouw.

Om de context even goed uit te leggen, de mensen die er nu zitten, zitten daar voor hun eigen persoonlijke functie, niets mis mee. Maar het zijn voorbijgangers en geen Ajacieden. Het Ajax DNA moet bewaakt worden, die visie kan alleen een echte Ajacied met hart voor de club bewaken. Daarmee verwoord ik toch eigenlijk alleen het gedachtegoed van Cruijff. Geef die maar is ongelijk..

8 juni 2023 om 08:35

@rinusminus. Seedorf heeft nog nooit ergens een bestuurlijke functie bekleed, Litmanen idem. Nigel de Jong is pas nét in zo'n functie gestapt bij de Knvb, eerst maar even afwachten hoe hij zijn taken daar uitvoert. En Maxwell is sinds 2017 assistent van de TD van Psg.

En bovendien; denk je dat de voormalige Ajacieden eenmaal binnen Ajax ook niet hun eigen belang voorop zullen stellen? Je moet iedereen een eerlijke kans geven. Zo ook met Mislintat en de nieuwe trainer die gaat komen. Vaak genoeg is de ambitie uitgesproken om aan te haken met de Europese top. In hoeverre dat realistisch is, dat betwijfel ik. En het nastreven hiervan wordt lastig met alleen maar (ex-) Ajacieden.

6 juni 2023 om 09:11

Ben je misschien ietwat voorbarig? Zover lijkt Mislintat iig respectvol naar de Ajax cultuur. Of hij het echt begrepen heeft gaan we het komende jaar zien. Alsof Ajaxieden per definitie een schot in de roos zijn.

6 juni 2023 om 13:21

Dit is een parodie toch? Sarcasme?

Het ligt er wel dik op bij de Telegraaf. Sowieso bijzonder dat zij de hele tijd meningen geven of bij een opinieprogramma gaan zitten. Maak op zijn minst een echte analyse over waarom dit geen geschikte trainer zou zijn.

6 juni 2023 om 07:46

Analyses? Dan zouden ze moeten toegeven dat deze man juist wel een Ajax trainer is en dan moeten ze hun hetze staken. Analyses hoef je van de Telegraaf niet te verwachten.

Koop een goede nummer 10 en spits e elke trainer wordt fluitend kampioen met ajax

6 juni 2023 om 08:07

Ja verdediging geen probleem denk je?

6 juni 2023 om 09:51

Beetje investeren in de verdediging lijkt me ook niet een slecht idee bij dit Ajax.

Dit zijn dan analisten en journalisten nou tis gewoon schaamteloos en respectloos, voordat deze trainer aan het werk gaat bij ajax is hij al beoordeeld en veroordeeld en het zelfde is met de TD het lijkt erop dat deze personen ook zijn besmet met het virus 'telegraaf' en het gaat er alleen om dat ze nu geen informatie kunnen krijgen daarom is het allemaal negatief, nog over Knutsen voor mensen die hem niet kennen kijk op internet er staat een heel groot artikel over zijn speelstijl,visie en tactiek.

https://coachhall.substack.com/p/fk-bodglimt-2020-season-tactical

Een gouden greep dus. Op kunstgras kun je lekker combineren en kun je vaak wat sneller spelen. Zijn toch aspecten wat Ajax in het spel heeft zitten

Knutsen werkt met een staf van twintig man. Vijf psychologen, twee ademhalingscoaches, een militair. Als hij dat ook bij Ajax wil bewerkstelligen... Nou, succes."

Al werkte Knutsen met een circus vol met clowns om het team blij mee te houden waardoor ze goed blijven voetballen dan nog maakt het me geen bal uit: Deze man weet echt wel hoe die een team moet coachen waardoor ze voor de volle 100 procent het gras uit het veld rennen en degenen die dat niet zien hebben totaal geen besef van wat ze over hem denken!

Dat het een risico is om een trainer aan te stellen met zulke beperkte ervaring snap ik wel.
Het verhaal dat hij met psychologen en ademhalingscoaches werkt vind ik echter eerder indrukwekkend dan belachelijk. Dat kunnen 2 heel belangrijke zaken zijn in zowel sport als het leven.

Wat zijn mensen toch lichtgeraakt.. Ongelooflijk.
Alsof Freek de man uitgescholden en compleet belachelijk gemaakt heeft. Wat een softe
maatschappij.., geen wonder dat het zo slecht gaat. En het wordt alleen maar erger met deze eierdoppen en wattenstaafjes mentaliteit. On: Knutsen levert goed werk. Speelt aanvallend. Die mega grote staf, daar zou ik ook niet aan beginnen Ajax zijnde. Bosz lijkt me beste optie maar die zal nu wel naar PSV gaan. Jansen (AZ) is niet vergelijkbaar met Bosz maar is een Nederlander die Ajax en de cultuur kent, daar doelt Freek op. Schijnbaar is dat moeilijk te begrijpen..

6 juni 2023 om 08:35

Het is moeilijk te begrijpen omdat Freek Jansen geen inhoudelijke argumenten noemt, en in plaats daarvan een beetje grappig probeert te doen met namen. Het maakt mij niet uit, ik heb er geen last van. Maar het maakt je verhaal niet sterker. Ik schrok er een beetje van dat 1 van de meest gerenommeerde voetbaljournalisten van Nederland na een week onderzoek zo weinig over Knutsen weet. Hij kwam niet verder dan kunstgras en een grote staf. Dan heb je ofwel je best niet gedaan, ofwel ben je niet zo'n hele goede journalist.

6 juni 2023 om 08:42

Ik ben het niet met je eens. Wellicht dat jij het wel begrijpt maar het gros hier huilt omdat Jansen en Bosz andere trainers zijn. Het gaat om het kennen van de club en competitie. Dat heeft Freek al zo vaak uitgelegd. Als mensen alleen op basis van een artikel hier reageren dan snap ik de onwetendheid, al kan men zelf ook nadenken mag ik hopen. Wat betreft inhoudelijk ben ik het wel met je eens. Maar dan verwacht je helaas teveel van journalisten. Media is niet meer inhoudelijk. Het is stemming maken, meningen vormen en een narratief/propaganda pushen. Sportmedia is daarin niet anders. Dat zie je ook in het buitenland en bij andere sporten.

6 juni 2023 om 08:55

DRL80, het valt mij altijd op hoe diep je in het konijnenhol zit. Sportmedia vergelijken met propaganda, hahaha. Wat een begin van mijn dag.

6 juni 2023 om 10:20

Iemand belachelijk maken met een denigrerend ondertoontje omdat ie ergens anders vandaan komt is gewoon erg dom en erg bekrompen. Als je dat als grap in de kroeg met je vrienden wil doen is dat 1 ding, maar als Clubwatcher maak je jezelf dan echt compleet belachelijk. Zeker als zn punt als een tang op een varken slaat. Niet alles wat nieuw of vreemd is is verkeerd.

Dat eeuwige gezeik op mensen die nog niet eens zijn aangesteld. Mensen worden altijd meteen al de grond in geboord en uitgescholden. Analisten beginnen zelf ook het slechte voorbeeld te geven. En altijd maar roepen dat buitenlanders van niets weten. Alsof ze dom zijn

6 juni 2023 om 08:25

Het is echt ongelofelijk. Het is zó Nederlands om dit te doen. Nog voordat iemand maar een dag heeft gewerkt wordt er al van alles beweerd. Kijk naar Mislintat; nog voordat hij überhaupt iets binnen Ajax had gedaan werd hij al ''Data-Duitser'' genoemd; en dat bedoelden ze echt niet positief. Nu weer Knutsen afschilderen als kunstgras trainer. Waar hebben we het over jongens? De heren die deze onzin uitkramen hebben belangrijke functies binnen platformen die dagelijks toch wel de slecht geïnformeerde Ajacied van informatie voorzien. En die nemen vaak door gebrek aan achtergrondinformatie dit soort troep klakkeloos over.

6 juni 2023 om 08:32

Daar staat tegenover dat sommige spelers mede door supporters als geweldige aankoop worden gezien ondanks dat ze nog geen bal getrapt worden.

Volgens zijn het dus niet alleen de analisten die al een oordeel hebben voordat je ook maar een goed oordeel kunt vellen.

6 juni 2023 om 08:36

Je snapt zelf ook wel het verschil tussen supporters en mensen die betaald worden om onderzoek te doen / een analyse te vormen toch?

6 juni 2023 om 08:40

Analisten zijn er toch om hun mening te geven. Dat is toch wat hier gebeurd ?

6 juni 2023 om 08:44

Wat heeft dat met mijn vraag te maken? Jouw argument is 'maar supporters doen het ook!'. Ja natuurlijk doen supporters dat ook. Maar bij een supporter kan ik er minder zwaar aan tillen dat er ongefundeerde emotie komt in plaats van een inhoudelijke mening dan bij een analist die er voor betaald wordt en geacht wordt een professional te zijn.

6 juni 2023 om 08:47

Een analist geeft een mening over wat hij ziet en geeft daar zijn mening over. Dat is hier toch ook gebeurd ?

6 juni 2023 om 08:57

Dat klopt. Dat ontkent ook helemaal niemand dus ik begrijp niet waarom je dat blijft vragen.

6 juni 2023 om 16:00

Maar wat is dan het probleem. Een analist wordt toch niet betaald om naar zijn club te gaan om te kijken hoe hij traint. Die zien live of op TV voetbalwedstrijden en geven daar commentaar op.

Hoe in hemelsnaam is Bosz of Jonk nog geen trainer van Ajax... Wat een

Dat zulke figuren hun mening over voetbal op tv mogen verkondigen, terwijl ze proberen om onzin om te zetten naar feiten..

oh jee he, wat eng
een trainer die uit een ander land komt, dat motte we nie hebbe he

die heeft ijsbeer dna geen allermachtig ajax dna!
hij traint een club in het noorden van noorwegen, dat kan nooit goed gaan!!

De aflevering is nog wel te beluisteren op Spotify en op ESPN zal het zelf ook gewoon komen.

6 juni 2023 om 09:50

Heb hem nog net kunnen zien. Een zeer gefrustreerde Freek Jansen die ongefundeerde kritiek losliet op Knutsen. Diens resultaten zijn meer dan uitstekend, wat niet betekent dat hij ook bij Ajax zal kunnen slagen, al laat ik me graag verrassen. Maar bij Freek was het een en al modder gooien naar Noord Noorwegen. Het lijkt er steeds meer op dat journalisten hun mening ventileren op basis van goed ingevoerd willen zijn. En nu Heitinga is vertrokken lijken de bronnen op. En dus moet je als stukjes schrijver nog meer je dikke duim gebruiken. En dat zint blijkbaar niet. Maar Freek was in niets een analytische, beschouwende journalist. Meer een losgeslagen dorpsidioot.

De hetze tegen de nieuwe bewindvoerders is al een tijdje bezig. 'mannen' als Valentijn, Mike en Freek hebben geen goede ingang meer bij Ajax nu Heitinga de laan uit is gestuurd.
Dit bevalt men allerminst en wordt er dus oorlog gevoerd.. Triest

Wellicht is Freek vanuit Ajax op zijn vingers getikt. Meestal zijn watchers iets voorzichtiger met zulke uitspraken om hun relatie met de club in stand te houden.

Prima trainer voor Ajax.
Toont aan met beperkte middelen hoge ogen te kunnen gooien. Als hij dan een goede selectie onder handen krijgt met de nodige begeleiding vanuit de club moet het goedkomen. Echter zie het eerder allemaal als een kaartenhuis in elkaar zakken met al deze gekke buitenlandse namen.

Hopen dat die goed betaalde van Halst een stempel kan drukken daar!

Mensen maken zich compleet belachelijk. Zijn ze nou echt zo belachelijk aan het doen omdat ze de beste man niet kennen, of omdat er een buitenlandse trainer lijkt te komen? Snap de paniek nooit zo in Nederland als een grote club een buitenlandse trainer wil, dan worden eerst wat afdankertjes of lichtgewichten van andere clubs genoemd om zo toch maar aan een Nederlandse trainer te komen. Belachelijk, als er geen alternatief is, gewoon doorschakelen naar het buitenland, wat is daar mis mee? Zelfde zie je al jaren lang gebeuren bij het Nederlands elftal, de ene faalhaas is nog een grotere dan zijn voorganger. Enkel van Gaal was een trainer van hoge niveau in de afgelopen 10-15 jaar. Waarom is er überhaupt nooit overwogen een coach uit het buitenland te halen, omdat dat eng is ofzo iets dergelijks? Koeman zit er enkel omdat het Nederlander is, op zijn prestaties kan hij nooit gekozen zijn want hij word alleen maar ontslagen.

Ik zeggen alle Ajax supporters niet collectief hun abonnement van de Telegraaf op?

Die krant is met een hetze bezig. Heeft niets met journalistiek te maken. Actie Ajax supporters!

6 juni 2023 om 09:46

Snap niet dat je gewoon als normaal denkend mens de televaag zou lezen of een abbo nemen.

Het wil maar niet lukken met het parachuteren van de eigen droomkandidaten, dus dan maar modder verzamelen en er ongegeneerd mee gooien. Ook ik weet niet veel over de trainer Knutsen. Maar wel dat hij het met de club Bodo Glimt meer dan uitstekend heeft gedaan. En dat over een periode van ettelijke jaren. Het team speelt een soort voetbal dat Ajax ook graag wil spelen: vooruit en de tegenstander afjagen. Dus heel anders dan de manier die de jongen met het Ajax DNA het team de laatste paar maanden liet spelen. Rulli als alles bepalende spelverdeler. Maar misschien vindt Jansen die bijzaak - Ajax DNA - belangrijker dan de hoofdzaak, namelijk met aantrekkelijk spel resultaten halen. Iets waar een Tukker toch redelijk in is geslaagd. Zonder het gewenste Ajax DNA. Dat bezat Frank de Boer wel. Alleen liet hij Ajax steeds meer spelen op de manier ala Heitinga. Blijkt het Ajax DNA dus toch niet altijd overeen te komen met de beoogde uitvoering. Dus ik laat me graag verrassen met Knutsen. En anders merk ik wel wie er komt. En dan gaandeweg het seizoen beoordelen op daden. Niet vooraf al je ongefundeerde vooroordelen spuien.

6 juni 2023 om 10:01

Het is ergens ook wel grappig dat als je naar de laatste 20 jaar kijkt de twee trainers die Ajax het meest volgens het Ajax DNA lieten voetballen een Tukker en een Ex-Feyenoorder waren. En dat zeg ik als Ajacied en geboren Amsterdammer

En weer lekker alles bashen wat bij Ajax gebeurd.
Van der Sar moest weg, mistinlat noemen we maar de Data Duitser, Knudsen respectloos de kunstgras trainer tussen de ijsberen...dat Kenneth dat allemaal leuk vind snappen we aangezien deze mijnheer geen Ajax fan is. Nee alleen wat uit Nederland komt is goed genoeg. Ben ik dan de enige die vind dat Bosz eerder Ajax een oor heeft aangenaaid en ging voor het eerste betere perspectief, beetje een Koemannetje gedaan?
Bosz hoeft ik echt niet meer bij Ajax te zien.

Volgens de titel is dit dus de nieuwe trainer van Ajax , het is in kannen en kruiken ?

Dit gerucht zal ook wel weer tot een van de afvallers behoren.

100% een betere keus dan het kamikaze voetbal van Bosz. Snap echt niet hoe je dat een betere optie kunt vinden.

6 juni 2023 om 19:30

Dat vraag ik mij nog af. Het is een kunstgrascoach die amper weet wat echt gras is, die past beter bij bv Heracles dan bij Ajax.

Jongens, we pakken het woordenboek erbij en zoeken de definitie van het woord journalist op. En kijk wat is de definitie?

Een journalist is iemand die nieuwsfeiten verzamelt over recente gebeurtenissen van algemeen belang, die deze feiten onderzoekt en daarover publiceert.

Dus wat zijn de nieuwsfeiten? Antwoord: geen 🫣
Het zijn geruchten, roddels en/aannames. Alles is op het niveau ‘ik denk, ik vind, ik vermoed..etc’.

Om te 😂

Die 5 psychologen zijn er natuurlijk omdat het daar in de winter nauwelijks licht wordt. Daar in het noorden zijn ook de meeste zelfmoorden ter wereld, vooral in die periode. Dus die psychologen heeft hij hier al niet nodig. En die militair is natuurlijk om ze te beschermen tegen de ijsberen. Die komen in Amsterdam, buiten Artis, ook niet voor. Dus die kan ook in Noord-Noorwegen blijven.

Maar waarom wordt Peter Bosz zo ontzettend gepusht door iedereen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren