Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Bulthuis kan Utrecht inruilen voor Anderlecht of AA Gent'

Laatste update:

De opmars van Dave Bulthuis bij FC Utrecht blijft ook in België niet onopgemerkt. Volgens Het Laatste Nieuws staat de naam van de verdediger in het schaduwelftal van Anderlecht en AA Gent. De 22-jarige Bulthuis heeft in de Domstad nog een contract tot de zomer van 2014.

/

Anderlecht zou Bulthuis zien als opvolger van Behrang Safari, die na dit seizoen mogelijk vertrekt uit het Astridpark. Bij Gent is men op zoek naar een vervanger voor Fernando Wallace. De Braziliaan vertrekt na het seizoen transfervrij bij de Buffalo's.

Bulthuis werd eerder al in verband gebracht met onder meer Feyenoord, Stoke City en Fulham. FC Utrecht is druk bezig met in orde maken van de financiën bij de club en lijkt daardoor wel open te staan voor een transfer. Het is niet duidelijk waar de voorkeur van Bulthuis naar uitgaat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Benieuwd of hij het niveau daar aankan, vind het wel een redelijke speler.

18 april 2013 om 08:13

Zucht vd brom wil de halve eredivisie halen, laat bulthuis lekker in nederland en over een jaar nar de bundesliga vertrekken ffzo..

18 april 2013 om 12:33

Ik dacht inderdaad hetzelfde over Anderlecht. Zullen de fans leuk vinden als de selectie alleen maar uit Hollanders bestaat.

18 april 2013 om 12:49

Ja, alleen maar Hollanders bij Anderlecht... Eentje onder contract en eentje gehuurd, wat een massa Hollanders lopen er daar toch rond.

18 april 2013 om 12:51

Geen idee. Ik vind het ook geen probleem dat er allemaal Belgen in Nederland spelen hoor. Als ze maar presteren vinden de fans het denk ik prima.

Had ik sowieso naar Anderlecht gegaan mooiste Belgische club.

18 april 2013 om 08:27

Als het tussen Anderlecht en Gent gaat lijkt me het inderdaad wel duidelijk, Gent is ten opzichte van Utrecht 1 of 2 stappen achteruit.

18 april 2013 om 08:46

Ook niet overdrijven hè... Gent beleeft net zijn slechtste seizoen in jaren maar zit wel op koers voor Europees voetbal; Utrecht presteert net weer eens een seizoentje wat beter maar zit met financiële problemen terwijl Gent net een mooi nieuw stadion aan het bouwen is. Wat mij betreft zit er weinig verschil tussen die 2 clubs.

18 april 2013 om 09:48

Op dit moment weinig verschil tussen Utrecht en Gent. Gent wilt de komende jaren wel de club verder uitbouwen tot een topploeg in eigen land, dus in dat project is Bulthuis meer dan welkom.

18 april 2013 om 10:09

Gent speelt volgend jaar wel in het mooiste stadion van België, wel niet zo groot (20.000) maar wel knap stadion

18 april 2013 om 10:13

@stakkevdb

Op basis waarvan is Gent dan een betere club dan Utrecht? Stadion, begroting, achterban, selectie? Volgens mij is Utrecht (en ik ben geen Utrecht supporter) Gent op alle vlakken een stap voor.

Gent trekt net 10.000 toeschouwers en de eredivisie is over het geheel genomen een sterkere competitie dan de Jupiler League. Misschien maakt hij bij Gent een grotere kans op Europees voetbal, aan de andere kant ligt Gent er na 2 wedstrijden al weer uit daar waar Utrecht niet lang geleden nog uitstekend presteerde en de poulfase.

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom Gent een stap vooruit zou zijn.

18 april 2013 om 10:30

@ Riche
Omdat het de leukste Belgische stad is om in te wonen. Maar daarmee houdt het inderdaad op.

Als ik hem was zou ik in Belgie alleen naar Club Brugge, Anderlecht of Genk verkassen. Standard is ook een grote club, maar altijd onrustig. En Luik is dan weer een afschuwelijke stad.

18 april 2013 om 10:35

Gent heeft zeker een mooier stadion dan Utrecht, en ook een groter budget

18 april 2013 om 10:57

@riche: ik ken de budgetten van beide clubs niet, maar budgetten zeggen niet altijd veel... De objectieve sportieve resultaten daarentegen zeggen alles: Utrecht staat 123e op de Uefa team ranking, Gent staat 125e. Dus als ik zeg dat er weinig verschil tussen beide clubs is, dan geeft alvast dit objectief criterium me daarin wel gelijk.

Je argument dat Gent er na 2 wedstrijden alweer uit ligt en Utrecht uitstekend presteert in de poulefase houdt daarmee ook geen steek meer.

Edit: dat uitstekend presteren in de poulefase is trouwens zwaar overroepen. Utrecht werd dat seizoen laatste in de poule, met nul zeges. AA Gent werd dat seizoen derde in hun poule, met twee zeges. I rest my case...

18 april 2013 om 11:12

in belgie is het ook gemakkelijker om europees voetbal te halen dan in nederland, omdat er in nederland iets meer concurrentie is. dus haal je ook al snel meer punten voor die teamranking.

punt is gewoon dan gent sportief geen stap vooruit is ten opzichte van utrecht. niet qua club, niet qua competitie en het is niet goed voor je kansen voor het nederlands elftal.

het zou dus vreemd zijn wanneer bulthuis naar gent zou gaan. en al helemaal als er interesse is van clubs als feyenoord, anderlecht, fulham en stoke.

18 april 2013 om 11:21

Dat AA Gent geen stap vooruit is kan ik volgen, maar 1 of 2 stappen achteruit zoals hiervoor iemand beweerde is gewoon onwaar.

Beide clubs hebben nu ongeveer zelfde budget (kleine 20 miljoen) en de komende seizoenen zal Gent meer dan 20 miljoen euro hebben als budget

Bovendien speelt Gent in een moderner stadion

Ik vind Utrecht en AA Gent ongeveer 2 gelijkwaardige clubs maar dan kan hij inderdaad beter gewoon bij Utrecht blijven

18 april 2013 om 11:32

Dan zijn we er toch uit? We kunnen discussiëren over welke club groter, beter of mooier is maar de uitkomst is dat ze elkaar weinig ontlopen en dat Gent daarom geen stap vooruit zal zijn. Daarbij kan hij blijkbaar ook naar Anderlecht en nog een aantal mooie clubs, dus Gent zal sowieso geen optie zijn.

18 april 2013 om 11:45

Akkoord

18 april 2013 om 11:45

@riche: ja duh, dat zei ik toch al in mijn eerste post? Jij sprak van 2 stappen achteruit, ik niet. Ik vind het ook geen stap vooruit hè, laat dat duidelijk zijn! Ik zou het niet doen als ik hem was...

@cloud: "in belgie is het ook gemakkelijker om europees voetbal te halen dan in nederland, omdat er in nederland iets meer concurrentie is. dus haal je ook al snel meer punten voor die teamranking." -- echt een onzinargument. Denk je dan dat die ranking geen rekening houdt met de sterkte van de competitie? Dan stond er wel een club uit Armenië of Oezbekistan bovenaan, die elk jaar kampioen wordt zonder concurrentie...

18 april 2013 om 11:53

Ik vind het nog steeds 2 stappen achteruit van de nummer 6 van Nederland naar de nummer 12 van België.

Wat betreft die ranking heb je er weinig van begrepen: Utrecht plaatst zich maar 1 x in de 5 jaar voor Europees voetbal, Gent bijna elk jaar dus Gent kan elk jaar punten halen voor de clubranking die inderdaad geen rekening houdt met de sterkt van de competitie, het is immers een clubranking, geen landenranking.

18 april 2013 om 12:07

Dus enerzijds zijn de clubs objectief waarneembaar van vergelijkbaar niveau over de laatste 5 seizoenen gemeten, maar je vindt het toch logischer om enkel en alleen naar de ranking van vandaag te kijken? Tja, dan kunnen we best stoppen met discussiëren, als dat je maatstaf is.

Je moet nog altijd sterk genoeg zijn om de punten in Europa binnen te halen hè... Twee seizoenen geleden heeft Gent Feyenoord nog uitgeschakeld, om maar een voorbeeld te geven. Akkoord, Feyenoord had toen een heel zwakke periode, maar dat geldt ook voor AA Gent dit seizoen. Om maar te zeggen...

18 april 2013 om 12:08

of het 2 stappen is weet ik niet, maar een stapje achteruit wel.

maar zoiets zeggen ligt heel gevoelig op deze nederlandse site.

18 april 2013 om 12:21

@stakkevdb

Nee, je kunt de clubs objectief lastig vergelijken, je hebt het namelijk over 2 verschillende competities. Je kunt de competities op basis van de Europese ranglijst redelijk objectief met elkaar vergelijken dan zie je dat Nederland voor volgend seizoen als 7e geklasseerd staat en België als 10e.

Kijk je naar de clubranking dan vind je Utrecht op de 113e plaats terug (met de opmerking dat Utrecht over de gemeten periode maar 1 x Europees voetbal heeft gehaald en we vinden Gent terug op de 111e plaats maar door Gent wordt bijna jaarlijks Europees gespeeld.

Wanneer we de ploegen in Nederland die, net als Gent, regelmatig Europees spelen vergelijken hebben we een beter beeld: PSV (18), Ajax (29), Twente (32), AZ (48). De eerste Belgische club (anderlecht) vinden we terug op de 41ste plek, Standard (54), Club Brugge (63) en Genk (73) presteren Europees dus beduidend minder dan de 3/4 beste Nederlandse clubs.

Op basis van die cijfers mag je wat mij betreft dus best concluderen dat op basis van de ranking van vandaag én de afgelopen 5 jaar de Belgische competitie én Gent van lager niveau zijn dan de Eredivisie en de Nederlandse clubs.

18 april 2013 om 12:22

Sinds wanneer heeft Utrecht financiële problemen? Daarnaast heeft Utrecht al een mooi stadion, die goed gevuld is elke twee weken. En Utrecht presteert ook regelmatig goed.

18 april 2013 om 13:02

FC Utrecht is druk bezig met in orde maken van de financiën bij de club -- zo staat het letterlijk in het artikel. Problemen is dan misschien een groot woord, maar toch...

@riche: nu begin je de competities te vergelijken, dat is heel wat anders. Daarin geef ik je gelijk, Nederland staat nu eenmaal nog een trapje hoger dan België in Europa. Al zijn we beide gewoon subtopcompetities die niet echt meetellen hoor, daar maak ik me geen illusies over. Maar we hadden het over de clubs en dan blijf ik vinden dat Utrecht en Gent van hetzelfde niveau zijn.

18 april 2013 om 13:53

@ Cloud

op basis van wat dan?

Beide clubs hebben ongeveer gelijk budget en met het nieuwe stadion zal AA Gent een hoger budget hebben dan Utrecht

op basis van wat is het dan een stap achteruit?

18 april 2013 om 14:16

Normaal gesproken is Gent gewoon een top 5 club in Belgie, voor dit seizoen eindigden we gewoon 8 jaren op een rij in de top 6 van het klassement terwijl dit seizoen veruit ons slechtste seizoen was sinds de jaren 90. Nu tijdens de play offs begint Gent eindelijk weer stabiel te spelen en is er zelfs hoop op Europees voetbal via de play offs.

Ik wil Gent wel eens zien spelen tegen Utrecht. Ik zeg niet dat Gent zomaar even zou winnen, maar maar dan zul je duidelijk zien dat het geen stap achteruit is. Of het echt een stap vooruit zou zijn dat kun je wel betwijfelen, daar ben ik het mee eens.

Maar Gent zal ook een groter budget krijgen volgend seizoen en speelt in een nieuw stadion dan. Structureel lijkt het me eerlijk gezegd ook realistischer dat Gent op termijn de top van Belgische competitie zal halen(dus voor de titel zal spelen), dan dat Utrecht die van Nederlandse zal halen.

18 april 2013 om 14:29

Ja, zo kan je van elk verhaal een andere wending geven. Utrecht is gewoon een prima club, mooi stadion, grote achterban. In Nederland heeft Utrecht een goede naam. Dan heeft het geen nut om naar een niet topclub in België te gaan waar de competitie minder is, de publieke belangstelling minder en de financiën minder.

18 april 2013 om 14:51

@ supersub9

hoezo de financiën minder, ik zeg net dat AA Gent volgend jaar een groter budget heeft dan Utrecht, dus dan zal hij daar wellicht ook meer kunnen verdienen

18 april 2013 om 15:10

Dus omdat jij iets zegt is het per sé de waarheid. Lekker manier van discussiëren. Typsich Belgisch zeker.

18 april 2013 om 17:57

Wow dat is even groot als het stadion van Roda... Cool man, dat word halve finale Cl over 5 jaar. Sorry hoor maar wat stelt de Belgische competitie nou voor dan? Jullie hebben nu nog geluk met het belasting voordeel, maar dat gaat er binnenkort ook af en dan is het helemaal gedaan met pret!

18 april 2013 om 18:28

mogen ze zelfs nog geld terug gaan betalen over al die jaren dat de voetballers in hun competitie een belastingvoordeeltje hadden.

en dan komen die belgische clubs nog goed weg, want een deel van het loon zwart uitbetalen is ook nog steeds doodnormaal in belgie..

18 april 2013 om 18:48

@ Poppito

Jij overdrijft. Ik zeg enkel dat AA Gent een hoger budget heeft dan Utrecht en in een mooier stadion speelt. Meer niet.

18 april 2013 om 18:49

@ supersub9

Je kan enkel discussiëren op basis van feiten, dat is wat ik hier doe

19 april 2013 om 07:58

Hahaha laat me niet lachen, Gent is gewoon een stap achteruit. De eredivisie is van een hoger niveau dan die Belgische Mickey Mouse league met zijn vreemde play offs. FC Utrecht heeft een groter stadion, waarin elke thuiswedstrijd toch minimaal 18.000 fanatieke supporters zitten. Daar kan Gent alleen maar van dromen. Wat zou het dan voor verbetering zijn? FC Utrecht gaat ook Europees voetbal halen dus ik zie alleen maar een achteruitgang als Dave Bulthuis daarheen gaat.

19 april 2013 om 11:21

Je discussieerd helemaal niet op basis van feiten. Jij vindt dat Gent een grotere club is, dat is slechts een mening. Jij vindt dat het stadion mooier is. Maar dat zijn allemaal meningen.

Wisselende speler , vond hem bijvoorbeeld tegen Feyenoord en Az grandioos door het ijs zakken en op basis van dat zou je zeggen pak eerst Gent.
Is daarnaast wel een jonge speler nog die zeker wel potentie heeft en Nuytinck maakt ongeveer dezelfde stap en speelt bij Anderlecht nu gewoon basis.

Anderlecht /vd Brom mag wel oppassen dat het niet alle Nederlandse spelers weg halen..

18 april 2013 om 09:47

Juist wel. Laat lekker al die Nederlandse spelers ervaring opdoen in de Champions League. Ik heb er echt geen problemen mee hoor.

Lekker bij ons blijven Dave. Je kan je hele carriere nog weg.

Aa Gent? Waarom zou je van Utrecht naar Gent gaan? Hij kan ook naar Stoke en Fulham trouwens.

18 april 2013 om 12:20

Die van Gent zoeken misschien aandacht.

AZ, Twente, Vitesse (aanholt is toch nog gehuurd?) als back
Verder als Pieters weg gaat zou hij ook goed naar PSV kunnen.

Een echte speler voor Stoke City! Beunen rammen killen. En veel duels. Dat zou kunnen.
Nee voetballend heeft hij zeker kwaliteiten. Top van België is een goede stap!

18 april 2013 om 10:00

Ik ben ook behoorlijke fan van dit soort spelers, Oranje heeft juist behoefte aan dit soort spelers met een over mijn lijk mentaliteit.

Oranje heeft echt behoefte aan de juiste verhouding, arbeidsethos en techniek talent.

Spelers als Vlaar,beugelsdijk, Immers,strootman,de Roon, kuyt, V Duinen, V/d Hoorn,v.dijk zijn hier mooie voorbeelden van . Keiharde werkers.

Zou leuke stap voor hem zijn! En het zou hem ook gegund zijn! Voor Utrecht ook prima want met Zullo, Theijsse en evt Labylle zit het qua vervanging wel goed!

Denk dat dit een mooie stap is, daar zou hy zeker aan spelen toekomen. Erna kan hy als nog naar engeland

Matige speler die het vooral moeten hebben van zijn fysiek en harde werken, voetballend komt hij echt te kort. Ging bijvoorbeeld dit seizoen tegen Feyenoord en Utrecht(toch belangrijkere wedstrijden voor Utrecht 2x hard in de fout).
Voor een ploeg als Anderlecht(dat het toch vooral voetballend op moet lossen) lijkt het met dan ook geen goede speler.

Misschien beter voor hem om nog 1 a 2 jaar te blijven en dan de stap te maken richting een ploeg waar ze vooral op fysiek spelen.

Wat zou zo'n Bulthuis nu verdienen(graag alleen reageren als je dat vrij zeker weet)? Misschien dan optie voor Utrecht om contract te verlengen en salaris iets te verhogen.

Altijd mooi, interesse van andere clubs. Maar waarom naar Belgie en niet wachten op een goede competitie? Als hij echt zo goed speelt, dan komen die andere clubs vanzelf. Anderlecht zou puur kijkende naar de club nog wel een stap hogerop zijn, maar een stap naar AA Gent is volstrekt onlogisch.

Gent lijkt me geen optie, dat is in alle opzichten een stap achteruit. Die kunnen hem ook niet betalen denk ik. Anderlecht is wel een stap voorruit, zou een mooie club voor hem zijn. Al ben ik zelf niet zo kapot van Bulthuis, die lijkt me bij Utrecht precies goed te zitten.

Ik vind het allemaal geweldig hoor.. maar zijn contract had een optie voor 2 seizoenen, welke inmiddels zijn gelicht.. dus dat wordt betalen en met alle respect Aa gent( blijft humor, deze naam) en ook die brusselaars moeten gewoon veel dokken... dus...

Ik zie liever vd Maarel gaan, Bulthuis is wel toe aan een stap hogerop

18 april 2013 om 13:32

Bulthuis toe aan een stap hogerop?
Gebaseerd op wat? Al die wedstrijden waarin ie de absolute uitblinker was?

Ik snap echt niet wat mensen in hem zien. Sowieso als linksback is het niks, misschien een keer als CV (centrale verdediger) proberen?

@amio1998 hij is eigenlijk ook een CV. Waarschijnlijk komt hij daar volgend seizoen ook te staan..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren