Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

BBC doorbreekt stilzwijgen over grappig bedoelde ‘Misstiano Penaldo' caption

Laatste update:

De BBC heeft middels een statement gereageerd op de negatieve reacties die de publieke omroep kreeg nadat het tijdens een uitzending een opmerkelijk bijschrift gebruikte terwijl er hoogtepunten van Cristiano Ronaldo op het EK in Duitsland waren te zien.

De BBC stak de draak met Ronaldo na de overwinning van Portugal op Slovenië in de achtste finales. De Portugezen werden afgelopen vrijdag in de kwartfinales van het EK na een beslissende strafschoppenserie uitgeschakeld door Frankrijk.

Ook tegen Slovenië kwam het na verlenging tot een penaltyreeks. Ronaldo kreeg in dat duel de uitgelezen kans om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. Hij faalde in de verlenging echter vanaf de strafschopstip, waarna zijn land later alsnog aan het langste eind trok. Doelman Diogo Costa groeide uit tot held van de avond door drie Sloveense penalty’s te keren.

De BBC kreeg na afloop veel kritiek van fans van Ronaldo, omdat de omroep bij het tonen van de hoogtepunten van de achtste finales als bijschrift ‘Misstiano Ronaldo’ gebruikte. Voormalig Engeland-aanvoerder John Terry noemde het bijschrift op social media ook ‘een schande’.

De BBC heeft nu een verklaring uitgegeven over het bijschrift en benadrukt dat het slechts een luchtige grap was. “Het bijschrift was gewoon bedoeld als een woordspeling, wat we al vaker hebben gedaan bij analyses van Match Of The Day. Het was niet de bedoeling Cristiano Ronaldo te beledigen.”

"In feite hebben we ons tijdens het programma bij een aantal gelegenheden positief uitgelaten over Ronaldo, waaronder: in de voorbereiding op de wedstrijd, toen José Fonte Ronaldo's toewijding aan de sport benadrukte en zei dat hij daarom 'een van de besten ooit' is.”

"In de rust deden Gary Lineker en Alan Shearer een lange analyse van Ronaldo's loopbeweging en prezen het als 'absoluut fantastisch'", vervolgt de omroep. "Na de penalty's verwezen Lineker en Shearer allebei naar Ronaldo's moed en zelfvertrouwen om naar voren te stappen en een strafschop te nemen.”

"Op geen enkel moment waren de analisten overdreven kritisch over Ronaldo en in de context van het programma als geheel was de toon altijd respectvol naar hem toe. We begrijpen echter dat sommige kijkers niet blij waren met het bijschrift en de feedback is doorgegeven aan het productieteam om hun werk verder te verbeteren", aldus de BBC.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

hier kan je weinig zinnigs over zeggen... iedereen die de bbc kijkt weet dat ze dit vaker doen.
mensen die dit als beledigend zien leven een heel zuur leven, jammer voor hen.

9 juli 2024 om 09:55

oke het is geen belediging, jij ziet het dus als een compliment?

9 juli 2024 om 09:57

Er zijn meer smaken MervynKING. Als je als persoon zo geraakt wordt door een woordgrap moet je toch eerder bij jezelf te rade gaan

9 juli 2024 om 09:58

Jij hebt het over raken, ik heb het alleen over het objectieve feit dat het een belediging is. Ik vind het ook niet erg maar is toch wel een belediging en een beetje triest?

9 juli 2024 om 10:07

Een belediging man man man, wees niet zo snel op je teentjes getrapt. Het is een grapje op basis van zijn naam. Hoe is iets een belediging als het gewoon waar is?

9 juli 2024 om 10:16

@berendbotje ik zeg toch letterlijk dat ik het niet erg vind haha. En hoezo ook "als het gewoon waar is", zn naam is toch gewoon Christiano Ronaldo? Of denk je dat hij de grap zo leuk vond dat hij direct zn naam heeft laten veranderen?

9 juli 2024 om 10:20

@mervynking,

Is het een belediging of feiten met een grappig ondertoon?
Hij mist een penalty, dus volledig juist.

9 juli 2024 om 10:40

Oke jij hebt gelijk

Schandalig om zo om te gaan met een icoon van de sport

9 juli 2024 om 09:54

Volgens Oreely leef jij een heel zuur leven

9 juli 2024 om 09:55

ja ik ben fan van Chrissie Ronaldo dus mn leven is per definitie zuur

9 juli 2024 om 10:22

@mervynking,

Ik vind het ook denigrerend dat jij hem "chrissie" noemt.

9 juli 2024 om 10:39

sorry jeromico, hopelijk kom je je dag nog een beetje door nadat je dit hebt moeten doormaken

9 juli 2024 om 11:07

Ik kom er wel overheen.
Ik hoop dat jij je week nog een beetje kleur kan geven nadat je god in een woordgrap is gebruikt.

9 juli 2024 om 09:56

Dus als hij geen icoon van de sport was, dan was het niet schandalig geweest en had het wel gemogen.
Aparte redenering.

Het was puur een "grappige" woordspeling. Niets meer, niets minder.

9 juli 2024 om 09:57

@bultroch ja wat een grappige "woordspeling" zeg, echt heel creatief. Heel grappig ook om iemand uit te lachen als hij een penalty mist, echt niveautje. Blij dat je je lach van de dag weer hebt gehad

9 juli 2024 om 11:53

Ik zeg niet dat ik het grappig vind. Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens. De BBC bedoelde het als grappig.

Jij vindt het wel heel grappig om expres de naam van de anderen verkeerd te spellen die op jou reageren. Zo zie je maar dat iedereen een andere humor heeft. Gelukkig maar, want als iedereen dezelfde humor heeft als jij, dan ziet het er minder vrolijk uit.

In ieder geval een hele fijne dag gewenst meneer Mervynking.

9 juli 2024 om 13:22

Het is een woordgrap, zoals de BBC, en eigenlijk alle Britse media er elk jaar duizenden maken, over iedereen en elk onderwerp ook over sport/sporters.

Daarmee hoeft het in jouw ogen, of die van andere mensen, niet direct grappig te zijn. De meeste zijn, inclusief deze, behoorlijk flauw.

Het zou in mijn ogen pas erg zijn wanneer zo'n grap over iets of iemand niet meer gemaakt zou kunnen cq mogen worden omdat die te ver boven de rest verheven is.

Wat een gejank zeg. Kinderachtige grap en echt van een beschamend laag niveau. Maar als je je hier door beledigd voelt gaat het echt te goed in je leven. Schouders ophalen, je hoofd schudden en verder met je leven.

Wat een gedoe om niets zeg.. Bij de BBC doen ze dit wekelijks bij Match of the Day, maar dan hoor je er niemand over. Om eerlijk te zijn heb ik ook alleen maar weer verontwaardigde reacties voorbij zien komen op Twitter, want als je een normaal grote mensen leven hebt buiten Twitter maak je je niet zo druk om dit soort dingen..

9 juli 2024 om 10:08

Ronaldo's fanbase op social media staan klaar om te lynchen, zelfs als je geldige kritiek levert op hun idool.

9 juli 2024 om 10:18

Om eerlijk te zijn vind ik de Ronaldo fanbase sowieso een beetje treurig en obsessief. Ze zijn irritant snel op de tenen getrapt en kunnen zelden een normale discussie voeren. Die Ronaldo lijkt voor veel mensen de plek van een soort god ingenomen te hebben, blasfemisch doen over de Heere Cristi is ten strengste verboden!

9 juli 2024 om 10:52

Dat geldt natuurlijk ook voor de fanbase van Messi. Daar kan je ook geen normale discussie mee voeren helaas.

9 juli 2024 om 11:17

Dat gevoel heb ik nou altijd met Liverpool fans ook.

9 juli 2024 om 11:31

Daar is Twitter toch juist voor?

Engelse taal en cultuur heeft iets briljants. Zuidelijke hittepetitten en Calvinistische droeftoeters begrijpen dat niet en fulmineren dan hun perceptie op voetbalzone.

Het is toch van de zotte dat je als gerespecteerde omroep hier nog serieus je excuses voor moet gaan aanbieden. Cheeky BBC doet dit vaker, lekker laten dus. Ronaldo kan vast tegen een onschuldige woordspeling, een geintje, net als die enge fanboys. Zo niet, dan is dat toch echt hun eigen probleem.

9 juli 2024 om 10:49

Dat laatste ben ik niet zo zeker van. Zou me weinig verbazen als Ronaldo binnenkort weer bij Piers Morgan te bewonderen is om alles omlaag te praten wat hem niet aanbidt.

9 juli 2024 om 13:58

Die man zat volledig in zijn emoties over het missen van die penal, maar jij denkt dat hij het zelf grappig vindt als de BBC dan zegt "misstiano penaldo"?

Ik denk overigens dat er weinig mensen zijn die er de grap van inzien als het hunzelf betrof.

Maargoed, hij krijgt er miljoenen voor betaald, dus erg veel medelijden met hem heb ik ook niet.

Sneu om mee te gaan met wat veel op social media gebeurd in het buitenland, waar ze die Messi Ronaldo discussie omgegooit hebben toxische haat tegenover de een of ander. Voed dit nou niet, het is niet relevant, hoort niet bij het spel en je doet ermee een sportlegende tekort.

Een leuke woordspeling die ze al jaren doen, ook bij de eigen Engelse spelers.
Laten we een subtiel grapje weer cancellen.

gewoon erg flauw en respectloos, maakt niet uit bij wie het gedaan wordt, bbc schijnt toch een serieuze zender te zijn, dan heb je dit niveau niet nodig. hoe lollig het ook mag zijn, dit hoort zo'n omroep niet te doen
zien jullie de NOS al gaan tijdens de uitzending, harry kanerniksvan, of southgateruit, niveautje hoor

9 juli 2024 om 11:08

Memphmis

9 juli 2024 om 11:09

@juweel,

Wel twee leuke woordspelingen die je gebruikt eigenlijk.

Daarbij vind ik dat er in de huidige maatschappij best wel wat dingen iets luchtiger mogen, en iets meer humor mogen bevatten. We leven al in een wereld vol met stress, druk en negativiteit.
Als mensen zichzelf nou wat minder druk zouden maken als er iets gebeurd dat ze niet bevalt, daar zou de wereld stukken beter van worden.

9 juli 2024 om 14:40

oh ben ik ook helemaal voor, ook op een site als deze, waarbij soms leuke comments weggehaald worden omdat ze dan niks toevoegen, maar ik denk dat een serieuze nieuwszender/sportzender zich hiervan moet weerhouden, op internet of x of weet ik veel wat voor social media helemaal goed, maar niet op live tv

Woordgrapjes zoals penaldo is niets mis mee, maar op deze manier de draak steken met een man die huilend één van de vervelendste momenten uit zijn carriere beleefde is als je het mij vraagt een beetje misplaatst.
Beetje empathie mag ook wel.

Dit is onrespectvol voor een icoon in het hedendaagse voetbal die meer scoorde in zijn carrière dan penalty's scoorde is gewoon een flauwe mop Voor de mensen hier die zeggen dat :bbc dit doet met die grapjes" "ja jullie hebben een zuur leven" blabla als het een Nederlandse speler was geweest dan was de toon anders hier ben er zeker van gezien ik hier altijd veel reacties lees

Dat hij een van de beste ooit is , is een feit. Dat zijn looplijnen fantastisch zijn, is een feit. Dat bevestigen zegt helemaal niets over wat je wel of niet aan beledigingen kunt uiten. Dit was gewoon een messifan achter het toetsenbord want dit is gewoon respectloos. Niks luchtigs of grappigs aan. Wiens fouten hebben ze nog meer belicht op deze manier tijdens dit EK? Het lijkt wat weg te hebben van "de luchtige manier" waarop blatter destijds messi een good boy noemde en Ronaldo een kapitein. Dat gedrag, wanneer in context geplaatst, hoort niet vanuit die functie. Je bent er voor het voetbal, als ik wat grappigs wil zien dan zou ik bij voorbaat al niet zappen naar de bbc. Walgelijk, misplaats en respectloos. Daar kun je van vinden wat je wilt😉

Wat een slechte humor hebben ze daar bij BBC...

Reageer