Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barça klopt weer aan bij De Jong en teamgenoot om financiële geste te bespreken

Laatste update:

Barcelona wil deze zomer opnieuw om de tafel gaan met Frenkie de Jong en Marc-André ter Stegen om salarisverlaging te bespreken, zo meldt Mundo Deportivo. De Catalanen moeten ruim tweehonderd miljoen euro besparen om aan de Financial Fair Play-regels van LaLiga te voldoen en willen daardoor voorlopig af van het grote salaris dat het tweetal opstrijkt.

Het is niet voor het eerst dat De Jong en Ter Stegen gevraagd worden om salaris in te leveren. De middenvelder en doelman stemden tijdens de coronacrisis in met een lagere vergoeding in ruil voor een langer contract. Dat plan zou Barcelona nu opnieuw hebben. Het wordt afwachten of De Jong en Ter Stegen wederom bereid zijn om salaris in te leveren. Vorig seizoen weigerden Sergio Busquets en Gerard Piqué nog om af te zien van hun normale vergoeding.

Barcelona wil op verschillende manieren besparen om zo ruim tweehonderd miljoen euro te bezuinigen. Volgens AS staan Ansu Fati en Ferran Torres bovenaan de lijst van spelers die mogen vertrekken, terwijl onlangs bekend werd dat Newcastle United ruim tachtig miljoen euro wil betalen voor Raphinha. Naast de Braziliaan en Torres zouden de Catalanen ook niet onwelwillend staan tegenover een vertrek van Franck Kessié, Eric García en Marcos Alonso.

Barcelona loopt komend seizoen ook nog eens dertig miljoen euro aan inkomsten mis aangezien het tijdelijk verhuist naar het Olympisch Stadion Lluís Companys, omdat het Spotify Camp Nou verbouwd gaat worden. Sportief gezien gaat het wél voor de wind bij de Catalanen, die aanstaande zondag kampioen kunnen worden als het wint op bezoek bij stadsgenoot Espanyol. De voorsprong op nummer twee Atlético Madrid bedraagt dertien punten, terwijl Real Madrid veertien punten minder heeft.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Nog een jaartje doorbijten in deze chaos Frenkie, en je kan weg.

8 mei 2023 om 15:42

Frenkie moet straks op de fiets naar het stadion. Deze jongen is niet te benijden

8 mei 2023 om 15:44

Kan jij zijn bandjes leksteken Japie😉

8 mei 2023 om 15:48

Nee, maar serieus. Los van of ik Frenkie wel of niet indrukwekkend vind dient een club gewoon altijd gemaakte afspraken na te komen. Als je dan met een speler een monstersalaris overeen komt, dan dien je dat ook gewoon uit te keren. Barca is absoluut fout in deze, maar als Frenkie dit accepteert dan vind ik dat hij ook fout bezig is. Zo houd je als speler het wanbeleid van Barca in stand

8 mei 2023 om 15:58

Japie ik ben het hierin met je eens, alleen is er toch (vooralsnog) helemaal geen sprake van dat het salaris niet wordt uitgekeerd? Het vragen om een salarisverlaging is iets heel anders dan wat jij benoemt, en dus is de situatie die je schetst niet erg relevant.

8 mei 2023 om 16:00

Barca haalt de ene na de andere speler en dat moet nu ten koste gaan van een deel van Frenkie zijn salaris. Hij is het misschien niet verplicht, maar als Frenkie niet akkoord gaat zullen ze hem net als vorig seizoen wel weer onder druk gaan zetten

8 mei 2023 om 16:18

Waarom zit Frenkie nou weer fout? Jouw hetze tegen hem is zo ongekend en bizar zielig. Hij heeft het daar naar zijn zin en is dan misschien bereid om wat salaris in te leveren. Dus? Houden supporters van Ajax het wanbeleid in stand door ook een duel tegen AZ uit te verkopen? Je zou zeggen dat we zo geld dumpen in een bodemloze put en in de zakken van bestuurders die incapabel zijn. Ongelooflijk vreemde redenering.

8 mei 2023 om 16:22

Niet te benijden topfit, twintiger, multimiljonair, en de hele week lekker voetballen. Ik benijd hem wel, ik scoor, ehm, iets minder goed op de genoemde punten.

Verder wel treurig dat Barcelona dit weer moet doen. En maar trucs uit de kast trekken om weer nieuwe spelers te kopen, terwijl ze de huidige spelers offers vragen.

8 mei 2023 om 17:12

Waarom zit het zo diep bij mensen als jou en nog veel meer hieronder. Moet jij salaris inleveren? Staat er dat ze salaris verplicht in moeten leveren en als ze het doen staat er dat ze het niet terug krijgen? Ze leveren in en krijgen het weer terug verspreid over aantal jaren als ze akkoord gaan met een verlenging. Ongelofelijk hoe diep het zit bij bepaalde mensen walgelijk gewoon. Barcelona moet iets, deze president moet iets doen. Ik hoor niemand zeggen wat een gestoord jaar salaris heeft hij gekregen. Ja Frankie is top ter stegen is top maar een salaris bouw je op en niet meteen die 10 miljoen bieden de ander 13 miljoen. Een speler kan je overtuigen ook op andere manieren en ja ik weet salaris heeft veel invloed. Ik snap deze mensen niet waarom ze helemaal trippen gewoon. Dit nieuws is al 4 dagen geleden uit op alle sites in Spanje come on VZ.

8 mei 2023 om 17:25

@MSN10 Het zit mensen dwars, omdat Barca geld uitgeeft wat er eigenlijk niet is en zich dan in allerlei rare bochten wringt en spelers onder druk zet om hun wanbeleid recht te trekken. Dat voelt oneerlijk naar andere clubs toe. Daarom zijn clubs als PSG en City ook niet overal geliefd. Die doen het weer op een andere manier, maar het voelt aan als oneerlijke concurrentie en vals spelen

8 mei 2023 om 19:39

MSN10, ja op die manier kan je elke discussie dood knuppelen. Dat de mensen op deze site geen salaris hoeven in te leveren betekent niet dat ze er geen mening over mogen hebben.

8 mei 2023 om 19:45

Waar staat dan dat ze dit verplichtten? Voorstellen mag altijd - daar mag Frenkie weer op reageren met eigen voorwaarden. Komen ze er niet uit dienen ze gewoon uit contract uit wat hij heeft, of ze doen contractbreuk en kan Frenkie er gewoon onderuit en transfervrij vertrekken.

8 mei 2023 om 16:08

absurd als dit waar is en vervolgens trekken ze messi aan. Al denk ik dat die de woestijn in gaat voor 400 mio

Jesus je gaat gewoon verdomme kampioen worden, er wordt een belachelijke rits aan spelers aangetrokken alsof er niks aan de hand is en dan kom je vervolgens achteraf weer vragen om geld & “solidariteit”! Weetje wat solidair en eerlijk is spelers verleiden en binnenhalen met een realistisch salaris dat je oprecht kan betalen en na komen!

8 mei 2023 om 15:40

Het is een ongelooflijk sneu clubje geworden die puur op clubhistorie dit soort wanbeleid mag voeren. Schaamteloos hoor.

8 mei 2023 om 16:02

Precies, Barca heeft zometeen naar alle waarschijnlijkheid het hoogste puntenaantal in de La Liga sinds 2018. Je selectie is jong en talentvol. Hoezo moet je dan nog zoveel meer spelers aantrekken? Eventueel een vervanger voor Busquets maar daar blijft het dan ook wel bij.

Haha en wel Messi ter willen halen,die zal wel gratis komen dan

8 mei 2023 om 15:47

Ben heel eerlijk, hoop dat we Messi niet kopen. Als je kijkt wat je niet allemaal moet doen om hem te krijgen. Raphinha verkopen en dus met Dembele spelen die 75% van de tijd geblesseerd is en salarissen weer verlagen ja die weten ook dat ze niet gek zijn. Salaris verlagen om alleen 1 speler binnen te brengen.

Misschien nog een extra seizoen even niet kopen en gwn voor Laliga weer spelen en hopen in de CL. Maarja als Messi maar komt maakt niet uit hoe slecht we ervoor staan.

8 mei 2023 om 15:55

Messi is straks transfervrij dus Barcelona hoeft hem niet te kopen.
Alleen zijn salaris betalen, alleen zal die waarschijnlijk enorm veel impact hebben op de begroting.
Tenzij Messi genoegen neemt met minder salaris.

8 mei 2023 om 16:05

Het probleem is dat je in Spanje minimaal 50% van het salaris in het vorige contract van de werknemer moet betalen. Messi strijkt bij PSG zo'n 100 miljoen op per jaar, wat betekent dat Barca hem minstens 50 miljoen per jaar moet betalen. Stel hij speelt er 2 seizoenen is dat 100 miljoen, terwijl je ook een middenvelder, een rechtsback en hun salaris voor 5 jaar kan kopen met dat geld.

8 mei 2023 om 16:08

Gelukkig kan Messi ook op rechtsbuiten, dat scheelt.

Snap op zich wel dat je als Barcelonafan nou ook weer niet verschrikkelijk hard staat te springen. Nog steeds de beste voetballer ter wereld op zijn goede dag, maar die écht goede dagen heeft hij in clubverband al twee jaar inmiddels amper gehad, met vorig seizoen zelfs behoorlijk slechte statistieken ten gevolg. Inmiddels zijn zijn statistieken weer wat je verwacht van iemand van zijn kaliber, maar dat is wel in de Ligue 1, een competitie waar een Alexis Sanchez (die maar een jaartje jonger is en dus het beste er ook al vanaf) en Alexandre Lacazette vergelijkbare statistieken halen die beide al jaren niet meer gepresteerd bij hun andere clubs.

Messi terug bij Barcelona zal voor sowieso volgend seizoen nog geweldig werken, commercieel zal het geweldig zijn voor Barca en en je hebt weer een speler die écht het verschil kan maken in toppers en bijvoorbeeld in de CL (ja, dat heeft hij voor PSG niet gedaan, maar voor Barcelona voelt hij wel wat). Echter zijn ook genoeg tegenwerpingen en ik denk dat die zwaarder weg. Barca zal (weer) een rib uit haar lijf moeten verkopen om hem te bekostigen, je hebt de kans op een 'setback' van het proces van Barcelona omdat je met een oude speler zit die je moet inpassen waardoor je de boel kan omgooien voor een jaar terwijl je overwegend spelers hebt die er nog wel langer zitten, het is maar de vraag of Messi de arbeid levert die hij moet leveren voor het spelletje wat Barcelona graag wil spelen en dan als laatste: Xavi kan over het algemeen helemaal niet goed met spelers waar hij nog mee samengespeeld heeft op misschien Sergi Roberto na, maar daar heeft hij amper mee gespeeld natuurlijk. Alba barstte de bom al hard en over Pique waren er ook geruchten. Xavi heeft een hekel aan grote ego's en Messi is wel een hele grote naam natuurlijk die de afgelopen twee jaar bij PSG veel te veel ruimte heeft gekregen.

Als ik Barcelona was deed ik het niet denk ik, maar Laporta heeft volgens mij al veel te lang gigantisch hard zijn zinnen op Messi gezet, dus als er een gaatje is om hem binnen te hengelen denk ik dat hij wel komt.

8 mei 2023 om 16:13

Als club ben je niet geloofwaardig meer als je Messi haalt. Die man gaat alleen maar minder worden, en je kan niet aan de andere spelers vragen of ze salaris willen inleveren zodat ze hem kunnen halen.
Messi moet je koesteren hoe die was, maar niet meer aan beginnen.

8 mei 2023 om 16:14

@Jaap-Pieter:

Messi verdient helemaal niet zo veel bij PSG. Buiten dat ik me afvraag of die regel ook opgaat in het geval van buitenlandse contracten (maar dat weet ik niet, dus daar zal ik me verder niet over uitlaten), verdient Messi bij PSG rond de 40 miljoen per jaar bruto. Dat betekent, mits die regel ook geldt voor buitenlandse contracten, dat hij bij Barcelona minimaal 20 miljoen per jaar bruto zou moeten verdienen en voor minder gaat hij er sowieso niet voetballen als zijn alternatief 400 miljoen per jaar bij Al-Hilal is.

8 mei 2023 om 16:52

PSVMANUNITED.Alles wat je zegt klopt volledig en ga ik ook in mee. Alleen Messi op rechtsbuiten betekent dat Kounde over moet werken en hij is al niet de allerbeste op rechtsachter en wil liever cv spelen. Messi doet gewoon deze dagen helemaal niks meer in de verdediging, hij loopt nog niet eens terug, hij blijft gwn wachten en dat gaat de rechterkant teveel kosten lijkt mij. Vooral als we een hoge linie spelen zoals eigenlijk bijna altijd.

9 mei 2023 om 09:32

Jaap-peter, is dat niet alleen zo bij een contract verlenging? Of misschien zelfs bij een binnenlands transfer?

Tenenkrommend als dit waar is.

Ik zou het bijzonder vervelend vinden als mijn werkgever meerdere malen mij kwam vragen om salaris in te leveren. Dat kan 1 keer, omdat de nood aan de man is, maar niet meer dan dat
EN al helemaal niet als ik vervolgens zie dat er met de andere hand geld over de balk wordt gesmeten.
Ik zou zelf als het mogelijk is verkassen

8 mei 2023 om 15:45

1 keer prima maar als je dan vervolgens ziet dat ze in die zelfde periode o.a Kunde , Raphina en lewandowski binnenhalen voor zo n 170 Miljoen dan zou ik mij flink genaaid voelen

8 mei 2023 om 15:47

Ik zou zeker niet vercassen als m'n salaris van 20 naar 10 miljoen gaat. De manier waarop Frenkie in de media werd weggezet is een betere reden.

8 mei 2023 om 16:31

En al helemaal niet wanneer men je als een geldwolf probeert te schetsen in de media achteraf wanneer het uitgestelde salaris bovenop het normale salaris uitbetaald moet worden zoals afgelopen zomer. Het werkte nog ook. Al die Barca-fans hier op VZ bijvoorbeeld die de poging om FDJ naar de uitgang te dirigeren goedpraatten 'omdat ie teveel verdiende'. Ja natuurlijk verdient ie teveel mafklapper. Hij verdient nu exact teveel wat ie de voorbije jaren te weinig heeft verdient, maar dat leek niemand te willen erkennen of zelfs te weten omdat Laporta ook steeds heel handig om dat onderwerp heen fietste.

8 mei 2023 om 16:34

Ik ben ook Barca fan, maar geniet ook van Real in de CL, maar niet in de competitie (al valt er dit jaar weinig te genieten)
wat spelers verdienen interesseert me niets.

Je kunt het standaard riedeltje terecht weer gaan beginnen dat deze club alle schaamte voorbij is hoor.

Troosteloos.

Gewoon aan je contract houden met de daarin afgesproken salaris. Niets inleveren, klaar zijn met de koopzieke voorzitter. Niet meer verlengen en dan gratis de deur uitlopen

8 mei 2023 om 16:20

Dat is pas in 2026, in dat geval is de kans groot dat hij door de club al in 2024 verkocht wordt. Het pijnpunt qua salaris voor Barcelona ligt vooral in het komende seizoen, daar zoeken ze een oplossing voor.

8 mei 2023 om 16:34

Als hij niet weg wil kunnen ze hem niet verkopen. Dat heeft ie afgelopen zomer getoond. Bovendien heeft Barca niet de financiele ruimte om geen gebruik te maken van FDJ zolang hij blijft aangezien ze geen ruimte hebben voor een vervanger tenzij hij vertrekt. Als hij wil blijven blijft hij en speelt hij dus ook gewoon. Gezien de financiele situatie van de club heeft zo'n speler gewoon alle macht hoor. Als ie in 2026 gratis de deur uit wil lopen kan ie dat doen ook. Geloof zelf niet dat het gebeurt, die knul houdt van de club, de stad en zijn leven daar en is van plan nog enkele jaren op zijn tanden te bijten in de hoop dat een volgende voorzitter wel over enige ethiek en manieren bezit.

8 mei 2023 om 16:46

Dat is een beetje appels met peren vergelijken - afgelopen zomer moest er nog een enorme afkoopsom betaald worden door Barcelona voor het achterstallige salaris, en dat wilden ze niet doen - dus liepen de onderhandelingen stuk.

Die situatie is zomer 2024 heel anders, dan is het achterstallige salaris inmiddels uitbetaald en valt Frenkie terug naar een salaris van circa 18 miljoen, wat voor de meeste geinteresseerde clubs in Europa wel is op te hoesten. Een deal is dan veel makkelijker te sluiten.

8 mei 2023 om 17:01

Dat is irrelevant. Als Barca wil verkopen maar De Jong zegt nee is het nee.

8 mei 2023 om 17:09

Uiteraard, maar kom op, hoe vaak gebeurt het dat je nog een 2-jarig contract hebt, de club wil je kwijt, er komt een betere club langs met een leuke transfersom voor de club plus een top salaris.voor de speler, wanneer wordt er dan geen deal gedaan?

8 mei 2023 om 18:02

Hij wou afgelopen zomer toch ook koste wat het kost blijven?

8 mei 2023 om 18:43

Noch United, noch Barcelona wilde zijn achterstallige salaris betalen, en Frenkie wilde niet afzien van dat geld, dus liepen de onderhandelingen stuk. Op het moment dat er geen salaris meer af te kopen is, zomer 2024 dus, dan kunnen de onderhandelingen een stuk soepeler gaan.

Bovendien, als je in de situatie zit dat je nog maar 2 jaar op je contract hebt zitten, dan begint het bij veel spelers toch te kriebelen - wat als je een zware blessure krijgt? Beter kan je dan verkassen naar een 5-jarig contract elders. Dat is een ander verhaal dan vorige zomer bij Frenkie, toen hij nog 4 jaar te gaan had.

Die worden dus weer getreiterd als ze niet akkoord gaan. Ongelofelijk!!

Volgens de barca fanboys was er helemaal geen sprake van een verlaging bij de Jong. Nou lekker dan, heb je al een verlaging geaccepteerd en komen die ratten nog een keer bij je langs. Maar ik snap het ook wel, Frenkie Ruggegraatloos de Jong vind het allemaal prima, want dan mag hij wel blijven ballen in het warme Barcelona en kan zijn vrouw mooie instagram foto's blijven maken.

8 mei 2023 om 15:44

Het was toch ook veel meer een uitstel van betaling dan een verlaging?

8 mei 2023 om 15:46

Het nieuwe contract met de salarisverlaging in 20/21 en 21/22 is gewoon uitgelekt, daar valt weinig aan te spinnen. Keerzijde voor Barcelona is wel dat zijn salaris in 22/23 en 23/24 extra hoog is, wat Frenkie feitelijk onverkoopbaar maakt.

Dus zit de zaak nog steeds in een impasse - Frenkie wil niet inleveren, andere clubs willen zijn huidige salaris niet matchen, en Barcelona wil geen afkoopsom betalen. We gaan de komende maanden nog wel meer pogingen zien om de zaak vlot te trekken.

Op zich kan Barcelona hetzelfde trucje nog een keer doen: Frenkie accepteert een salarisverlaging voor 23/24, in ruil voor een salarisverhoging in 24/25 en 25/26. Dat maakt hem nog langer onverkoopbaar, maar schuift het probleem wel weer een jaartje vooruit.

8 mei 2023 om 15:50

Dan is het dus praktisch gezien een uitstel van betaling Hangover, of mis ik iets?

Het onverkoopbaar zijn is overigens niet echt een probleem voor Barca, gezien de grote bijdrage die Frenkie heeft nu.

8 mei 2023 om 15:55

Edit: ik bedoel hier puur het onverkoopbaar zijn op zichzelf, niet de financiën die het hoge salaris met zich meebrengt.

@VZ Bij het bewerken van reacties crasht m'n Chrome-browser op m'n telefoon compleet, ook in desktop stand. Vandaar dus op deze manier de edit. Hebben meer mensen hier last van?

8 mei 2023 om 16:11

Ja, uitstel van betaling dus, Het werkte eerder ook prima, dus waarom nu niet nog eens? Desnoods met nog een 2 jaar contractverlenging eraan vast, om het allemaal wat langer uit te smeren.

Onverkoopbaar is wel een probleem in de zin dat Frenkie het hoogste salaris van de hele selectie heeft, en het Barcelona salarisbudget blijkbaar (?) omlaag moet. Verkopen lost alles mooi op, transfersom binnenhalen plus Frenkie van de loonlijst af, maar dat kan alleen als er een koper is. Uiteraard kan Barcelona een afkoopsom aan Frenkie betalen om de boel vlot te trekken, maar dat gaat van het salarisbudget van dit jaar af, en dat is nou juist het pijnpunt.

Ik snap de positie van Barcelona, ik snap Frenkie, ik begrijp ergens ook wel dat geinteresseerde clubs misschien niet met De Buyne-salarissen willen strooien - en het is dus logisch dat de voorstellen van alle partijen telkens hetzelfde zijn, er zijn immers maar een paar manieren waarop dit is op te lossen.

Als Frenkie weg wil, dan hoeft hij eigenlijk alleen maar 1 jaar zijn poot stijf te houden zijn geld incasseren en dan op een veel schappelijker salaris in zomer 2024 verkocht worden. Als hij in Barcelona wil blijven, kan hij beter zijn salaris uitsmeren over een langer contract.

8 mei 2023 om 16:15

Frenkie Ruggegraatloos de Jong vind het allemaal prima, want dan mag hij wel blijven ballen in het warme Barcelona en kan zijn vrouw mooie instagram foto's blijven maken.

Waar maak je je dan druk om als Frenkie het allemaal prima vindt? Toch zijn leven?

8 mei 2023 om 16:29

En als voetballers voor een hoger salaris naar een andere club gaan zijn het geldwolven, in dit geval zou een voetballer bij een club blijven tegen lager salaris en is die ruggengraatloos. Lijkt me heel vermoeiend om zo in het leven te staan, maar you do you Bella!

Ja, dit is wel het effect als je iedere keer maar als lulletje lampenkatoen overal ja tegen zegt. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet dat Barca werkelijk alles op alles lijkt te zetten om Messi weer aan boord te krijgen. Hij lijkt het echte vuur in hem al enkele seizoenen niet meer te hebben, althans in clubverband want zodra dat Argentijnse shirtje aan ging was het wel raak!

Is dit dan de speler die je er nog bij moet hebben, waardoor je flink in je selectie zal moeten snijden om het voor elkaar te krijgen? Nee, dat denk ik niet.

8 mei 2023 om 16:36

Beetje off-topic, maar denk je niet dat Chelsea nog achter één van deze twee voetballers aangaat?

Messi gaat sowieso weg, maar ook Neymar lijkt te mogen vertrekken. Beide heb ik al meerdere keren voorzichtig in verband gebracht zien worden met Chelsea, zowel recent als in het verleden. Als het erop aankomt haalt Chelsea niet heel vaak gearriveerde wereldsterren, maar veel betalen doen ze altijd wel en het lijkt me ergens best logisch als Chelsea een gooi naar hun diensten zal doen. Messi redden ze niet denk ik gezien zijn andere aanbiedingen, maar Neymar zal misschien wel te verleiden zijn met een monstersalaris. Daarnaast kunnen ze beide de grote man worden bij Chelsea en dat hebben ze allebei wel een beetje nodig

8 mei 2023 om 16:52

Het lijkt me enorm onwaarschijnlijk, het salarishuis van Chelsea is al torenhoog en zonder CL inkomsten volgend jaar zal het budget nog krapper zijn.

Ik denk dat Neymar vrijwel onverkoopbaar is op dat salaris. Misschien hooguit nog bij City, past wel in het Guardiola spelletje. Ik ga ervan uit dat-ie gewoon nog zijn laatste 2 seizoenen bij PSG uitdient, of anders naar de zandbak gaat met Messi en Ronaldo. Maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd in het voetbal.

8 mei 2023 om 17:27

Oh ik geloof het ook niet per se Hangover96, maar ik denk dat Yoeri beter op de hoogte is van ontwikkelingen rond Chelsea dan ik en het klonk ergens wel logisch in mijn hoofd omdat ik vandaag een YouTube-filmpje voorbij zag komen waar die link gelegd werd en van Neymar is het al vaker gezegd natuurlijk.

Neymar naar City weet ik niet. Ik vind een Neymar in vorm denk ik tegenwoordig de beste voetballer ter wereld, maar hij is zo blessuregevoelig en met veel blessures komen onvermijdelijk veel vormdips en daarnaast heb ik het idee dat hij ook niet (geen Ihattaren ofzo, maar ook zeker geen Ronaldo) geweldig voor zijn lichaam zorgt en Guardiola is op alle aspecten van het profvoetballer zijn een enorme controlfreak voor zijn spelers.

Zie hem wat dat betreft nog eerder naar Man Utd vertrekken waar ze wel te verleiden zijn voor dat soort aankopen. Punt is alleen dat de twee van de betere spelers van United op zijn posities rondlopen (fernandes op 10 en Rashford op linksbuiten) die je ook niet kunt laten banken eigenlijk.

8 mei 2023 om 20:43

Pochettino staat (zegt men) op het punt om te tekenen bij Chelsea, dus het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat Chelsea nu nog in de markt is voor deze twee spelers. De naam Neymar heb ik gelukkig nog nergens gelezen.

Deze club is in en in ziek. Dat dit überhaupt mogelijk is. Wanbeleid op wanbeleid en het blijft maar doorgaan.

Oprecht Frenkie als je hier mee akkoord gaat ben je echt te triest! Je hebt nog miljoenen van ze te goed die je echt nooit gaat krijgen want dat geld hebben ze niet

Dat we deze zomer hetzelfde spelletje voorgeschoteld zouden kregen is duidelijk, maar begint dit nu al, tot aan het einde van de transferperiode? Te hoog salaris en kan veel opleveren bij een verkoop, dus Barca zal er wel vanaf willen om vervolgens transfervrij bv Gundogan te halen. Frenkie wil niet weg en ook Xavi zal hem graag behouden denk ik. Let the games begin!

8 mei 2023 om 15:59

Probleem is dat verkopen nog niet zo eenvoudig is: is er een club die zijn salaris wil matchen?

Het zou zomaar kunnen: PSG bijvoorbeeld krijgt veel nieuwe ruimte in het salarishuis door het vertrek van Messi en Ramos. Bij Real Madrid vertrekken grootverdieners Modric, Benzema en Hazard binnenkort, en United heeft behoorlijk wat salarisbudget vrij nu Ronaldo weg is, en oa de gehuurde Weghorst, Sabitzer en Eriksen weer uitgezwaaid worden. Maar goed, dat is op papier - er moeten wel daadwerkelijke biedingen komen.

Zolang die er niet zijn, gaat het tussen Frenkie en Barcelona, een salarisverlaging-plus-contractverlenging zou bv ook kunnen.

8 mei 2023 om 16:20

Ik zie United wel terugkomen voor hem, maar de vraag dan is of Frenkie een overstap ziet zitten. Als die per se wil blijven bij Barca maar Barca wil wel van hem af vanwege het financiële aspect, wordt het weer een potje touwtrekken en 5 artikelen per dag over iedere kleine update omtrent de situatie. En dat 2-3 maanden lang. Geef Frenkie overigens groot gelijk om te willen blijven. Kans op kampioenschap met Barca is toch een stuk hoger dan bv bij United en naast het sportieve aspect lijkt Barcelona me toch een stuk lekkerder wonen. PSG is maar de vraag of je daar als speler heen moet willen. Real Madrid heeft een prima middenveld lijkt me, vooral als Bellingham nog wordt toegevoegd daaraan. City zal ook een nieuwe middenvelder nodig hebben als Gundogan zijn contract niet verlengt.

8 mei 2023 om 16:21

Eriksen wordt niet gehuurd hoor, die is gewoon transfervrij gekomen en blijft ook wel bij Utd tot het einde van zijn contract (medio 2025). Verdient echter goed, maar geen gigantisch salaris, dus dat is gezien zijn waarde ook prima.

United zou daarnaast Frenkie echt heel graag inlijven, maar Frenkie wil zelf niet. Als hij aankomende zomer echter wel komt - en het zou best kunnen dat United deze zomer weer met een bod terugkomt gezien United nog steeds middenvelders nodig heeft - zou dat een blessing in disguise zijn. Vorig zomer is Casemiro namelijk gehaald omdat de Frenkie-deal afketste en als Frenkie volgend jaar komt heb je ze allebei, en ik denk dat ze heel complementair zijn in plaats van substituten voor elkaar. Een middenveld met Casemiro - Frenkie en daarvoor Fernandes met op de bank nog Eriksen en hopelijk nog Sabitzer zou United enorm vooruithelpen. Echter denk ik dat United Frenkie uit hun hoofd moet zetten. Heeft zijn zinnen er op gezet om te slagen in Barcelona/een legende te worden en United heeft hij simpelweg niet zo heel veel mee, al staat United er (mits ze CL-voetbal halen) wel beter voor dan vorig seizoen om deze tijd.

Maar wel van de zomer Messi terughalen? Ik snap werkelijk helemaal niks meer van deze club.

Het is dat ze kampioen worden door gebrek aan inzet en versterkingen bij Real, anders was het helemaal weggegooid geld geweest afgelopen zomer.

8 mei 2023 om 15:46

Haha die laatste opmerking, wat sneu zeg Kaka. Allereerst mag Real zich kapot gaan schamen als ze een gebrek aan inzet hebben voor La Liga. Ten tweede doet Real het amper slechter dan de vorige seizoen, het verschil is echt dat Barca het verdedigend gezien ongelofelijk goed doet en daardoor met een straatlengte voorsprong kampioen lijkt te gaan worden.

Real komt niet eens in de buurt, en als dat echt een gebrek aan inzet is mogen de zogenaamde Galacticos en strijders zich diep gaan schamen.

8 mei 2023 om 16:15

Haha geweldig . De enige die zich moeten schamen zijn Barcelona. Wat een beleid ..Waar Madrid alles in orde heeft en alleen tchouameni binnen haalde voor 80 miljoen maar Casemiro daarvoor verkocht voor 74 miljoen moest barca van alles verkopen zoals o.a barca tv , in zee gaan met spothify , allerlei financiële constructies met geldschieters en nog een mega lening etc etc .., en daarnaast hun spelers dwingen tot salaris verlaging om Raphina , lewandowski en kounde te kunnen kopen . Tuurlijk word je dan kampioen. Je moet dan kampioen worden …. Dat real het dit jaar slecht doet in de competitie klopt als een deur maar of dat aan inzet ligt …het zijn profs maar de laatste 6 weken lijkt het er iig wel op maar omdat de competitie toen al beslist was.

8 mei 2023 om 17:00

Allereerst erger ik me aan Real in la liga, dus het is niet zo dat ik er trots op ben. Maar Real had Barcelona veel meer competitie geboden / gewoon la liga gewonnen als het dezelfde motivatie opbrengt als in de cl. Wanneer je de wedstrijd daadwerkelijk kijkt zul je het met me eens zijn.

Real komt niet eens in de buurt qua punten? klopt. qua club en andere prestaties staat Real op 1 en Barca ergens op plek 5 of 6 als we het over grote clubs in Europa hebben.

9 mei 2023 om 09:47

Dat laatste is compleet irrelevant Kaka als het gaat om de stand in La Liga en de smoes over inzet die je daarvoor gebruikt. Op dat soort nonargumenten ga ik niet eens in.

Het punt is dat je doet alsof Real met wat extra inzet La Liga wel gewonnen zou hebben. Allereerst zou het dieptriest zijn als ze voor La Liga en de Clasico's die Barca ook veel heeft gewonnnen niet genoeg inzet kunnen tonen. Dan mag je je echt diep schamen als grootste club van de wereld.
Daarnaast doet Real het amper slechter dan vorig seizoen. Het verschil zit dan ook bij Barca die het vele malen beter doen.

Ik heb niet alle wedstrijden gekeken van Real, maar ik begrijp wel wat je met gebrek aan motivatie bedoelt. De motivatie van Real in de CL is ongekend, waarvoor lof. Alleen is het niet zo simpel als je het zegt, het is bijna onmogelijk om elke wedstrijd in La Liga die motivatie te tonen. Zo gewoon hadden ze dus niet kunnen winnen.

Real in de CL is ongekend, maar in La Liga komen ze dit seizoen gewoon tekort om het ijzersterke Barca bij te houden. Dat ligt sowieso aan tekort van kwaliteit (in de breedte vooral), en wellicht ook omdat ze halverwege vooral op CL zijn gaan focussen. Maar om zo'n grote achterstand aan gebrek aan inzet te wijten is niet terecht, en als het wel terecht is is Real een hele laffe club ;-)

9 mei 2023 om 09:54

@mcgregor sommige punten van het beleid van Barca zijn idd om je voor te schamen. Alleen heeft dat niks met de discussie te maken, maar goed wel leuk dat je het benoemt en daarmee mijn punt negeert. Wat wel duidelijk is dit seizoen, is dat de (inzet en) strijdlust van Barca een stuk groter zijn dan die van Real in La Liga. Dat is iets waar Barcafans trots op kunnen zijn, en waar Real fans zich wellicht voor kunnen schamen zonder moeilijk te doen over financiële zaken die er niks mee te maken hebben. Wellicht een idee om eens te bekijken hoe je een discussie hoort te voeren, zonder allemaal irrelevante redenen erbij te halen.

Kaka wijt de achterstand aan een gebrek aan inzet. Dat vind ik een hele grote smoes, en vooral diep triest als het echt waar zou zijn.

De laatste weken is het gebrek aan inzet en geloof in de titel wel duidelijk merkbaar, maar daarvoor was de grote achterstand van Real er al.

Is er nou niet een club die hierop inspeelt en Frenkie 'verlost' van dit gezeur. Denk dat het voor hem meer vervelend is dan een probleem, maar als ik mij 3 x aan iets irriteer wordt het op een gegeven moment vanzelf een optelsom. Dan is de charme van het spelen voor het mooie Barca er ook wel vanaf...

Frenkie moet dat hele gesprek niet aangaan. Die on-/waanzinnige terugkeer van Messi gaat de club ook een heleboel salaris kosten. Messi liet tranen toen hij de club Moest verlaten. Voor 1 euro per maand kon hij toen niet bij 'zijn' Barca spelen omdat hij minimaal 70% van zijn laatste salaris moest ontvangen. Nu hij als nieuwe speler binnen komt kan hij wel voor een minimaal/symbolisch bedrag bij 'zijn' Barca gaan spelen. Maar ik denk toch dat Meneer heel veel salaris gaat vragen en ontvangen. Clubliefde geldt voor hem alleen als het uitkomt en het genoeg oplevert.

Ik blijf het raar beleid vinden. Zoveel offers doen om een straks 36-jarige Messi terug te halen. Vorig jaar heb je al toekomstige inkomsten weggedaan om aankopen te doen. En nu moeten spelers dus alweer gaan inleveren zoals het de afgelopen 3 jaar ook het geval was. Daarnaast moet Barcelona ook straks Lewandowski gaan vervangen want die wordt ook al 35 dit seizoen. Daarnaast als Messi gaat komen dan gaat het ten koste van Dembele en Raphinha. Maar ja ze mogen daar zelf doen wat ze willen maar slim vind ik het niet.

Benieuwd hoe de fanboys nu weer hun favoriete club gaan verdedigen nadat er niks van klopte heel de tijd

En maar met miljoenen smijten voor spelers, maar de rest daar op het veld kan de broekriem nog strakker aan gaan trekken.. Stuitend!

Hij wordt kampioen met Barcelona. Ga daarna lekker ergens anders ballen waar de club je wel waardeert! Hele Premier League zou blij zijn met zijn komst...

Ze willen de contract van frenkie met twee jaar verlengen en die Van Dembele ook . Niets mis mee toch

8 mei 2023 om 16:30

Ja, dat is denk ik ook de oplossing, als hij wil blijven. Verlengen tot zomer 2028, het torenhoge salaris van volgend jaar uitsmeren over de vier jaren daarna, en probleem is opgelost voor Barcelona (salaris voor 23/24 verlaagd) en Frenkie weet dat hij de komende 5 seizoenen in Barcelona speelt en zijn status als clublegende kan bouwen - negen seizoenen bij Barcelona is geen kattepis.

Als hij weg wil, dan is de weg ook duidelijk: volgend seizoen vol je megasalaris cashen, en dan verkocht worden.

8 mei 2023 om 16:44

En dat is zijn goed recht als hij wilt vertrekken .

Hij zou wel compleet gestoord zijn om akkoord te gaan. De vorige keer dat ie wou helpen gaf ie tijdelijk een boel salaris op en als dank werd hij in de media indirect door de club weggezet als een geldwolf wanneer het tijd was om dat opgeschorte salaris te ontvangen...

Hij verdient nu zoveel omdat hij extra bovenop zijn normale salaris verdient: namelijk het geld dat men gedurende corona in samenspraak tijdelijk heeft opgeschort. Nu het tijd is om te betalen lopen ze afgelopen zomer in de media te roepen dat ie teveel verdient en moet inleveren of vertrekken en nu willen ze het weer verder uitsmeren en vooruit schuiven. De club (of in ieder geval de huidige bestuurders) komt hun afspraken liever niet na en speelt vieze spelletjes in de media wanneer ze daartoe gedwongen worden maar denkt doodleuk een nieuw soortgelijk dealtje te kunnen sluiten met een speler die ze imo gewoon vreselijk onfair hebben behandeld?

8 mei 2023 om 16:53

Ben je wel onfair behandeld als je er zelf mee akkoord bent gegaan?

8 mei 2023 om 17:03

Je begrijpt me niet. Dat salaris opschorten is niet onfair. Dat was een verstandige beslissing op dat moment en fijn van De Jong (en andere spelers) dat ie daartoe bereid was.

In de media roepen dat ie teveel verdient en moet inleveren of vertrekken door Laporta wanneer het tijd was om dat achterstallige salaris bovenop het normale salaris te betalen, dat is onfair. Lijkt me sterk dat De Jong daar ook mee akkoord is gegaan, denk je niet?

8 mei 2023 om 17:30

Nee hij zal er vast niet mee akkoord zijn gegaan, maar hij is wel degene die het allemaal pikt. Als je je een keer als vuil laat behandelen, zal dat ook een tweede en een derde keer gebeuren. Die jongen wil maar al te graag bij Barca spelen waardoor hij akkoord gaat met dit soort dingen.

Ongelofelijk, how low can you go... Pique heeft als eerste speler salaris ingeleverd om nieuwe aankopen in te kunnen schrijven (omgekeerde wereld). Vervolgens kopen ze een Lewa voor +/- 40m... maar daarvoor moesten ze wel 15% van Laliga tv-rechten verkopen, voor een voetballer die richting zijn pension gaat. In de tussentijd hebben verschillende spelers al salaris ingeleverd, maar Frenkie niet, want die laat zich, terecht, niet gek maken door voor het wanbeleid van zijn club (niet alleen onder de vorige president, maar zeker ook onder Laporta) persoonlijk te boeten. Frenkie moest het liefst het schip ruimen en als hij dat niet wilde, moest hij flink inleveren. Nu gaan ze weer bij Frenkie smeken om een verlaging.

In de tussentijd worden spelers gehaald, de ziel van de club verkocht (stadionnaam, tv-rechten verkopen, aandeel in Barca Studio verkopen, Barca TV opdoeken waardoor 500 mensen opeens op straat staan) en een peperdure stadion renovatie. Ondertussen zijn er ook plannen om alles te bewerkstelligen om een Messi die ook richting zijn pension gaat, naar de club te halen.

Ongelofelijk hoe Barca qua allure en klasse zo laag is gezonken. Dan heb niet eens alle feiten genoemd of waarmee deze club wordt geassocieerd. Triest.

Als ik Frenkie was, zou ik opnieuw zeggen 'bekijk het maar, ik lever niets in'.

8 mei 2023 om 17:25

Het zal ws ook niet in de vorm gaan van "ik ben vandaag genereus, ik ga volgend jaar wel voor de helft voetballen".

Als er een deal komt dan zal het eerder een heronderhandeling zijn in de vorm van: "ok ik lever volgend seizoen 10 miljoen salaris in, maar ik krijg de twee jaren daarna 5 miljoen extra, en we plakken nog twee jaar aan het contract".

Maar wel weer honderden miljoen aan spelers uitgeven straks. Messi terug met een topsalaris. De Jong moet lekker de eer aan zichzelf houden en weggaan bij deze verrotte club..

Ik zou een hele dikke middelvinger opsteken naar het stelletje ongeregeld daar..

Ze zouden uit de europesche competitie gehaald moeten worden.

Het ooit zo mooi barca is he le maal naar de Filistijnen geholpen met puur wan beleid.

Frenkie, ga lekker ergens anders heen, deze flutclub waardeerd je totaal niet!

En dan wel een Messi weer terug willen halen met een belachelijk salaris? Of gaat Messi een AOW salaris krijgen? Blijft toch een bizarre club dat Barcelona (mocht het waar zijn). Zou toch echt eens als de Jong gewoon nee zeggen en lekker je poot stijf houden. Barca heeft zelf dat salaris en contract aangeboden.

Een langer contract met een lager salaris. Waar zit dan het voordeel voor de speler?

8 mei 2023 om 20:18

Een langer contract tegen een (nog altijd bijzonder royaal) salaris.

8 mei 2023 om 22:07

En zo’n contract zou hij elders, tegen een hoger salaris, niet krijgen? Wanneer hij zijn contract “gewoon laat aflopen” haalt hij ergens anders meer op. Dit is zogenaamd goed voor de speler, maar dit is alleen goed voor Barça

8 mei 2023 om 22:15

Hangt idd van het salaris af, maar hij zit nu op een heel erg hoog salaris, als je dat kan verlengen en in het zonnige Barcelona blijven, dat is wel een plus.

Natuurlijk, als PSG later met een hoger salaris langs komt dan kan hij altijd nog overstappen: Barca zal graag een leuke transfersom vangen plus het salaris van de loonlijst af kunnen strepen.

9 mei 2023 om 09:55

Dit is ook goed voor Frenkie aangezien hijzelf graag (nog lange tijd) bij Barca wil blijven. Daarvoor helpt de contractverlenging natuurlijk mee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren