Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax stuurt directeur Sven Mislintat per direct de laan uit

Zondag, 24 september 2023 om 22:16Jeroen van Poppel • Laatste update: 23:21

Sven Mislintat is ontslagen als directeur voetbalzaken bij Ajax, zo melden de Amsterdammers in een persbericht. De directeur, die twaalf aankopen deed voor in totaal 112 miljoen euro, wordt verantwoordelijk gehouden voor de enorme sportieve crisis die de club doormaakt. Zondag stond Ajax al na 37 minuten met 0-3 achter tegen Feyenoord, waarmee een nieuw dieptepunt werd bereikt.

Ajax is dramatisch aan het seizoen begonnen onder trainer Maurice Steijn. De Amsterdammers staan met vijf punten uit vier wedstrijden veertiende op de ranglijst in de Eredivisie. Een volgende nederlaag zit in het vat, want Ajax kijkt tegen een 0-3 achterstand aan tegen Feyenoord. De wedstrijd werd zondagmiddag in de 55ste minuut gestaakt nadat supporters voor de tweede keer vuurwerk op het veld gooiden. Het is nog onbekend hoe de Klassieker wordt afgewikkeld.

Geen van alle twaalf aankopen die Mislintat deed functioneert naar behoren. Al na de dramatische wedstrijd tegen Fortuna Sittard (0-0) liet Steijn doorschemeren dat hij door Mislintat totaal niet betrokken is in het aankoopproces. "Wij hebben onze voorkeuren aangegeven, maar Sven heeft daarin andere keuzes gemaakt", zei Steijn onder meer. Dat de coach niet overtuigd is van veel aankopen, bleek zondag ook uit de opstelling tegen Feyenoord.

Steijn liet de miljoenenaankopen Diant Ramaj, Chuba Akpom, Sivert Mannsverk, Jakov Medic, Georges Mikautadze, Gastón Ávila en Benjamin Tahirovic allen op de bank beginnen. Alleen Anton Gaaei, Borna Sosa en Josip Sutalo, Carlos Forbs en Branco van den Boomen startten in de basis. Tot overmaat van ramp zakte Gaaei totaal door het ijs. De rechtsback maakte een zwakke indruk bij de 0-1 van Santiago Giménez en blunderde vervolgens met een dramatische pass bij de 0-2 van de Mexicaan. Steijn haalde Gaaei al na een half uur naar de kant, een vernederende wissel voor de jonge vleugelverdediger.

Inmiddels bestaan er ook twijfels over de integriteit van Mislintat. Ajax heeft forensisch accountants ingeschakeld om de transferdeals die de Duitser deed te onderzoeken. Dat is begonnen bij de onthulling van de NOS dat Sosa op Deadline Day van Mislintat te horen zou hebben gekregen dat hij alleen met een bevriende zaakwaarnemer, namelijk Arthur Beck, een transfer naar Ajax kon maken. Beck blijkt drie procent van de aandelen te bezitten van Matchmetrics GmbH, een databureau waarvan Mislintat grootaandeelhouder is.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

366 reacties (laatste reactie door schveenman)

Zijn positie was uiteraard niet langer houdbaar. Als ook maar de helft van wat er over hem geschreven is waar is een meer dan terechte beslissing. Nadeel is wel dat je met een vrachtlading spelers van deze man zit opgescheept.

24 september 2023 om 22:20

115mil lichter… nu Hendriks, Lenderink en de hele RVC er achter aan en hopen dat ome Louis ons wil helpen. En dan nog die spelers waarvan we nu ook zien dat de eigen jeugd niet minder is.. Akpom zou in de winter voor ongeveer hetzelfde bedrag terug naar Engeland kunnen wellicht, Forbs kan zich ontwikkelen, Sutalo hoop ik ook maar begint matig, maar alle andere splers kan je net zo goed een paar miljoen meegeven en het contract verscheuren.

24 september 2023 om 22:23

Die 115 mil is niet zo belangrijk. Mislintat heeft veel goed gedaan. De salarishuishouding is stukken gezonder en er is veel middelmaat weg. Over de aankopen valt nog vrij weinig te zeggen, behalve misschien over gaaey. Mikautadze en akpom hebben amper gespeeld. Forbs is goed begonnen. Sutalo kan echt wel wat. Ik denk dat de tijd nog wel gaat veranderen hoe we op mislintat terugkijken.

Neemt niet weg dat er totaal geen basis meer was voor verdere samenwerking na al het gedoe van de afgelopen weken.

24 september 2023 om 22:25

Wat heeft Lenderink fout gedaan, behalve dat Ajax eerst moest verkopen en salarishuis op orde brengen.

24 september 2023 om 22:27

@LucasAndersen

Mee eens, ik vind het ook nog veel te vroeg om te oordelen over de nieuwe spelers. Ze komen allen niet binnen in een gespreid bedje om het zo maar even te zeggen.

Ik zag het persoonlijk wel zitten in Mislintat, maar als blijkt dat hij daadwerkelijk zichzelf verrijkt heeft met de transfer van Sosa, hij niet overweg kan met de coach die hij zelf aanstelt en ook nog eens de kleedkamer van het team binnenstormt en tegen de keeper zegt dat hij niet hoort te spelen, dan wordt het wel heel lastig om te blijven.

Chapeau ook aan de Telegraaf die vanaf minuut 1 aan zijn stoelpoten heeft lopen zagen waardoor deze man al gelijk met 1-0 achterstond. Mislintat heeft nooit een eerlijke kans gehad naar mijn mening.

Hopelijk volgt Steijn snel en weet zijn opvolger Mislintats gelijk te bewijzen.

24 september 2023 om 22:28

Als tussenpaus wel een goede denk ik, want Maduro lijkt me een talentvolle trainer.

24 september 2023 om 22:29

LucasAndersen Welke middelmaat is er precies weg? En welke middelmaat is daarvoor terug gekomen? 100x liever een Klaassen dan wat ik nu allemaal in het veld zie rondlopen. Hopelijk wordt het nog wat, maar ik verwacht er niet veel van.

24 september 2023 om 22:30

Lucas, je laatste zin komt vrijwel volledig op het conto van onze vrienden van de T.

24 september 2023 om 22:31

Een hoop goed gedaan wordt zo overdreven, met je salarishuis. Die 115 mil is niet belangrijk zeg je.. Meneer heeft alle topspelers verkocht, terwijl juist dit seizoen , waar er twee CL tickets te halen zijn(daar kan je al die salaris miljoenen terug verdienen) je zeker tweede moet worden. Alle aankopen zijn miskopen op Misschien Forbs en Sutalo na, Akpom is een houtenklaas. Ik had liever Kudus zien blijven met grote salaris verhoging en afspraak over meewerken aan transfer voor een miljoen of 25 volgend dan dat we iedere wedstrijd naar deze rommel zitten te kijken. Nu eindig je straks niet eens binnen de top 4 als het zo door gaat. PSV heeft dat wel begrepen, Bosz Lang Schouten Dest Donny Ziyech hadden Ajax een stuk beter gemaakt.Dat jullie het wel zien zitten in de nieuwe spelers, is hartstikke leuk voor jullie, maar ook Maurice die iedere dag met ze werkt vind er niks aan want ze spelen allemaal niet.

24 september 2023 om 22:31

Het salarishuis heeft hij wel prima gedaan, uitgaande transfer ook goed. Verder liegen de videogesprekken niet van die zaakwaarnemers. Hij hield dingen achter en in een beursgenoteerd bedrijf kan dat niet. Ook heeft hij er geen complementair elftal van gemaakt. Veel spelers voor verkeerde posities zoals wingbacks, teveel spitsen en geen rechtsbuiten. Buitenlanders zijn geen probleem maar dit waren teveel verschillende nationaliteiten. Een aantal spreken amper Engels.

24 september 2023 om 22:31

Wat mij betreft blijft Lenderink gewoon zitten. We gaan niet alle poppetjes eruit gooien op basis van wat jut en jul in de fabeltjeskrant opschrijven. Zover ik weet heeft ze geen dingen gedaan waardoor haar positie onhoudbaar is. We hebben jarenlang Slob op die functie gehad die heel wat slechtere cijfers toeliet.

De rvc heeft niet voldoende toezicht gehouden op Mislintat. Zeker de mensen die er al wat langer zitten vind ik behoorlijk onhoudbaar. In Hendriks heb ik nooit wat gezien, zijn bemoeizucht zat geloof ik niemand op te wachten. Dus als die het veld moet ruimen is dat mooie bijvangst.

24 september 2023 om 22:32

Akkoord gegeven voor absurde niet verantwoorde bedragen voor spelers die niks bewezen hebben. 115 miljoen is verdampt en jij vraagt wat ze fout gedaan heeft?

24 september 2023 om 22:33

Micco..."mislintat heeft nooit een eerlijke kans gehad naar mijn mening."

Hij heeft juist heel uitgebreid de kans gehad. Als hij die 115 miljoen goed (en misschien eerlijk als dat hele verhaal waar is) besteed had en er nu wat betere resultaten geboekt werden dan vorig seizoen, was er ook niets aan de hand geweest.

24 september 2023 om 22:34

@miccoli denk ook dat een nieuwe trainer noodzaak is. Steijn ligt op ramkoers met een aantal van deze gasten natuurlijk, omdat hij ze door de strot geduwd kreeg. Heel sneu voor Steijn, dat wel, maar die is niet meer objectief denk ik.

24 september 2023 om 22:35

Boyon... nee klopt. Komt natuurlijk door de T dat er een berg matige spelers onder een matige trainer rond dwalen. Nog even afgezien van een onderzoek naar eventuele corruptie.

24 september 2023 om 22:37

Adzevedo, Lenderink heeft transfers van bijvoorbeeld Ziyech ( die alleen salaris kost, dus een miljoentje of 10 voor 2 jaar contract) tegengehouden. Maar keurt een transfer van Ramaj , Akpom en Mikautatze(2spitsen terwijl je Brobbey hebt)en eerder Bergwijn voor 30 miljoen(terwijl je Tadic hebt) goed om maar wat te noemen.

24 september 2023 om 22:38

Ja de Telegraaf heeft t weer gedaan natuurlijk. T wordt wel vermoeiend.
Ronde 5 al over de kook tierend op de toekomst en zonder alle tot in de treure herhaalde geruchten over transfersommen en belangenverstrengelingen e.d., lijkt me de eerlijke kans wel verschoten.

24 september 2023 om 22:38

Hahaha, welke middelmaat bedoel je precies? Tadic? Kudus? Timber? Alvarez! En verkopen van toppers kan iedere oliebol. Dat kan ik ook. Met Daramy had hij gewoon ontzettende mazzel. Voor de rest heeft hij minder dan middelmaat teruggehaald, met zijn aankopen uit b-competities. Hij heeft ons opgescheept met 11 nutteloze aankopen waarvoor hij ws in totaal zo’n 30 miljoen teveel heeft betaald en die de komende 5 jaar vastliggen. Die gaan we aan de straatstenen niet kwijtraken. Dat betekent een enorme selectie met dubbele salarissen als je nieuwe spelers wil halen. Dan had ik liever 2 dure toppers gehouden.

24 september 2023 om 22:39

Middelmaat weg? Er is alleen maar middelmaat voor teruggekomen!!

24 september 2023 om 22:43

Die Lenderink zit er alleen om een afweging te maken of een bedrag uitgegeven kan worden. Niet of een speler een aanwinst is of miskoop. Zij zorgt voor de begroting en de financiële balans. Niet voor de aankopen of verkopen.

Ze zal niet de TD tegenhouden een bepaalde speler te halen. Alleen de bestedingsruimte qua transfersom en salaris beheersen. Dat laatste krijgt Mislintat nu ineens complimenten voor grappig genoeg.

24 september 2023 om 22:44

@LucasAndersen - ben ik het mee eens. Met de meeste spelers komt het wel goed.

Wel zie je op Instagram onder het bericht dat Sven weg is, veel likes van huidige Ajax-spelers. Bergwijn, Brobbey maar ook Bassey, Klaassen, Tadic en zelfs Lang. Voor de jongens die er al zaten was hij niet prettig, denk ik.

24 september 2023 om 22:46

Jaakke, Daramy, Bassey, Wijndal, Lucca, Grillitsch, Pierie, Sanchez enz. noem ik aardige middelmaat. Of de spelers die gehaald zijn meer toevoegen dan dit rijtje moet nog blijken maar ga aub niet beweren dat er geen middelmaat weg is gegaan.

24 september 2023 om 22:46

Lenderink kun je weinig kwalijk nemen…

24 september 2023 om 22:47

@Marcossss

Ze gaat zich niet bemoeien met de spelers die gehaald worden. Allleen of er 115 miljoen beschikbaar is. Wat de TD ermee doet, moet hij weten. Een CFO heeft geen voetbalkennis. Dat mag de TD doen, het liefst in samenspraak met de trainer. Dan heb je nog scouts die adviseren. Maar Lenderink verantwoordelijk houden voor miskopen is onzin.

24 september 2023 om 22:48

Ik denk wel dat dit "detail" de grootste gevolgen had. Salarishuis, ok. Maar het veel te lang wachten met aankopen is uiteindelijk de oorzaak van een niet draaiend team op dit moment. Dank je Sven voor de belabberde aankopen ook al hebben ze iets langer de kans nodig, net als Steijn. Maar RVC is hier uiteindelijk hoofdverantwoordelijk. Dus eruit met de RVC

24 september 2023 om 22:49

@IronManUtd

Ik ben dus van mening dat we de spelers echt nog niet kunnen labelen als miskopen. Tot vorige week riep iedereen nog dat Forbs een miskoop was, maar die mening is voor heel veel mensen na twee goede wedstrijden 180 graden gedraaid. Dit bevestigt naar mijn mening dat we de nieuwe spelers gewoon tijd moeten geven.

Het grootste probleem van Mislintat was het aanstellen van Steijn. Het is een leuke vent, maar gewoon niet bekwaam genoeg om met de huidige situatie om te gaan en om een degelijke tactiek over te brengen naar zijn spelers.

Hij loopt er nu al een paar maanden en nog zie je niets qua verandering of een stijgende lijn. Zelfs spelers waarmee hij een volledige voorbereiding heeft afgewerkt zoals Taylor, Branco, Hato, Rensch, etc. begrijpen niet hoe ze druk moeten zetten bijvoorbeeld.

Daarnaast maakte hij de laatste weken ook veel rare keuzes door 3 wedstrijden op rij het elftal op meer dan 5 plaatsen te wijzigingen. Als het niet loopt, grijp dan terug op de spelers wie zogenaamd al moeten begrijpen wat je tactiek is (zoals dus Branco, Taylor, Tahirovic, etc.).

Nee, Steijn gaat ‘m helaas niet worden. Ik ben alleen wel benieuwd wat we na Steijn krijgen.

24 september 2023 om 22:57

Mislintat heeft werkelijk alles fout gedaan wat mogelijk was. Allereerst een lichtgewicht aangesteld als trainer, vervolgens alle spelers met een Ajax hart en/of kwaliteit hebben, laten vertrekken. Vervolgens de gehele scouting tegen zich in het harnas gejaagd, omdat ze het niet eens waren met zijn aankopen en alle gescoute spelers niet werden gehaald.

Daarna (lijk het) betrokken bij schimmige deals mbt zelfverrijking en een team op de been gebracht dat totaal niet presteert.

24 september 2023 om 22:58

Micco... eens hoor zullen vast niet allemaal miskopen zijn. Maar op dit moment loopt er een berg matige spelers rond en een trainer die er weinig van weet te maken. Die natuurlijk ook nog aan de beurt gaat komen.

24 september 2023 om 23:00

Er is maar 1 man verantwoordelijk voor Mislantat en dat is Hendriks. hij heeft het doorgedrukt bij RVC en directie. Die kan je niet handhaven. Verder is hij verantwoordelijk voor alle datamannetjes die daar nu rondlopen. Dus hendriks moet puur op het mislintat verhaal worden weggestuurd. de RVC uiteindelijk ook, want die hebben niet opgelet bij de transferbedragen.

24 september 2023 om 23:08

De rede dat wij met een aantal B keuze zitten, is in een aantal gevallen omdat Lenderink weigerde transferbudget beschikbaar te stellen tot er werd verkocht.

Wetende van de interesse in Timber, Alvarez, etc, had ze veel eerder budget beschikbaar moeten en kunnen stellen.

24 september 2023 om 23:20

@lucasandersen, is dat niet nou juist het probleem?
Mislintat werkt al sinds april bij Ajax, en de helft van de spelers zijn nog maar een week of 4 bij de club, waarvan Steijn er effectief 2 of 3 mee heeft kunnen werken.

We zitten volgende week in oktober...

24 september 2023 om 23:36

Gelukkig weg. Lekker opnieuw beginnen met oud Ajacieden. Wellicht Win Jonk en consorte.

24 september 2023 om 23:42

Het feit is dat ze geen troep zijn en er gewoon maar als een stelletje papegaaien ongelooflijk nagepraat wordt door de mensen die het ook niet zien zitten in de aankopen of totaal geen inzicht in het spelletje hebben en als we hun seizoenen erbij pakken voor ze naar Ajax gingen snap je wel waarom dat zo is:

Ramaj heb ik wel is aan het werk gezien bij Eintracht Frankfurt en is dus gewoon een stabiele keeper waar zeker rek in zit die het echt wel is mag proberen in plaats van Gorter onder de lat en anders kan Pasveer er ook nog onder staan als het aan mij ligt totdat Rulli weer terug is want Mislintat heeft wel eerder op de dag gelijk gehad over dat die jongen er niet veel van kan, Avila deed het meer dan fantastisch bij een verrassend spelend Royal Antwerp FC vorig seizoen dus die kan er ook wel van en hopelijk krijgt hij van Steijn wat meer de kans om dat te laten zien, Sosa heb ik niet vaak bij Stuttgart gezien maar bij Ajax speelt hij nu al gewoon redelijk goed dus die is absoluut niet fout bezig, Sutalo is normaal gesproken by far wel de beste aankoop en dat heeft hij zeker wel bewezen bij Dinamo Zagreb en het Nationale Elftal van Kroatie alleen moet dat bij Ajax er nog uitkomen hoewel hij op Twente na zeker niet speelt als iemand met een onvoldoende achter zijn naam, Medic heeft laten zien in zijn eerste wedstrijd dat hij echt wel over kwaliteiten bezit en heeft een heerlijk schot in de benen (doelend op de 1-1 tegen Heracles Almelo) ondanks dat hij achter Sutalo in de rangorde staat op dit moment wat uiteraard geen schande is, Gaaei valt inderdaad wat tegen aan het begin bij Ajax maar als er beelden van hem op Youtube gevonden worden toen hij nog bij Viborg speelde dan zien jullie echt wel dat dit een veel betere back dan Rensch kan worden zolang hij die potentie maar waarmaakt, vd Boomen speelde gewoon fantastisch bij Toulouse hoewel het bij Ajax nog wel wat minder is maar ook weer niet zo slecht als sommigen beweren, Mannsverk is een speler die echt wel beter dan dit kan inderdaad aangezien zijn debuut niet echt geweldig was en dan zeg ik tegen degenen die dat niet geloven precies hetzelfde als wat ik bij Gaaei erover zei en dat je is dan wat beelden van hem op Youtube moet zoeken toen hij nog bij Molde speelde en het niet zo gek was dat hij verkozen werd tot de beste speler van de Noorse Eliteserien onder de mensen die er wat over te zeggen hadden waarbij ik ook zo nu en dan de competitie volg en altijd nog steeds een verademing vergeleken met Taylor vind zodra hij het hier ook laat zien, Tahirovic kan ook wel voetballen en dat zagen we aan het begin toen hij destijds wel stabiel bij Ajax was terwijl het nu iets minder gaat maar nog altijd een aanwinst is zodra zijn ware potentie eruit komt en niet als een hert in de koplampen speelt, Forbs is wel zeker de aankoop op dit moment van Ajax die nu het beste presteert dus hopelijk houd hij dat zo vol ondanks een iets stroeve start en van Akpom en Mikautadze weten we dat het doelpuntenmachines zijn die echt wel wat aan dit Ajax kunnen toevoegen als je je ook prima staande kunt houden in de andere competities waarvan daar de (meeste) clubs van ongeveer hetzelfde niveau zijn als tussen de subtop en de degradatie kandidaten van de Eredivisie terwijl ze beiden vorig seizoen de doelpunten aaneen hadden geregen en daarbij ook de topscoorderstitel in De Championship en Ligue 2 op hun lijstje met successen mochten bijschrijven... Al met al allemaal leuk en aardig dus dat er (vaak) door velen onterecht gepraat wordt over dat er spelers tussen zitten die als definitieve miskopen gezien worden maar die mensen hebben er echt totaal geen kaas van gegeten en het feit ligt hem gewoon in dat dit team totaal niet op elkaar ingespeeld is en dat precies in combinatie met de druk die het met zich meebrengt de oorzaak is dat het nu bij Ajax minder gaat en Mislintat zal ongetwijfeld ook wel geweten hebben dat dit risico er ook tussen zat toen hij op het laatste moment allemaal aankopen erbij haalde waarbij hij dus een flinke gok nam en het dubbeltje helaas de foute kant op zag vallen maar je kan mij absoluut niet wijsmaken dat onze "data Duitser" met ook maar enige vorm van opzet een vies spelletje achter de rug van Ajax om gespeeld heeft wat betreft de aankopen!

25 september 2023 om 00:13

@lucasandersom
Een van de grootste onzin comments die ik de laatste tijd heb gelezen.
Die 115 had 60 moeten zijn. Middelmaat is weg, daarvoor in de plek is troep terug gekomen.
Stuk voor stuk spelers van het niveau jong ajax.
Ben benieuwd hoeveel hij er zelf aan verdient heeft.

Mikautatze inderdaad nog niks van gezien en is de enige met Sutalo wat nog wat kan worden.
Akpom en Forbs horen in de kkd thuis.

25 september 2023 om 02:17

@marekhamsik17

Akpom en Forbs in de Kkd!? Hopelijk was die drank die jij gedronken hebt zo sterk waardoor je er niet serieus over bent anders is dit wel zorgelijk...

25 september 2023 om 06:29

Ik vind het jammer dat ie weg is. Veel jonge spelers gehaald. Mocht zo nog wel 110 mil uitgeven

25 september 2023 om 08:45

@Voetvalfan28, in het begin hoopte ik nog dat je cynisch was, maar wij begrijpen het inderdaad allemaal niet.
Het zijn stuk voor stuk topspelers die nog tot wasdom moeten komen.
Van der Vaart, van Basten en alle andere grootheden uit het verleden zien het ook verkeerd met tranen in hun ogen, want er is een topselectie met geweldig spelers samen gesteld door die Duitse idioot.
En anders geven we gewoon de Telegraaf de schuld zoals een ander deel hier doet. Toegegeven dat je het mis hebt is voor velen toch echt een brug te ver.

Dat spelers bij andere clubs redelijk tot goed presteerden zegt helemaal niets of ze ook bij Ajax zullen presteren. Zie bijvoorbeeld alle AZ spelers die zijn geflopt en dan komt het gros nu zelfs van nog veel kleinere clubs zonder de druk van een topclub.
Er is niet gekeken of spelers de mentaliteit hebben, complementair aan elkaar zijn, bij Ajax passen of zelfs maar de kwaliteit hebben voor Ajax.
Ze missen simpele basis kwaliteiten zoals passen, aannemen, weten waar je moet lopen etc, maar ze kunnen de druk ook niet aan.
Als iemand exceptionele kwaliteiten heeft, en dat mag je verwachten bij Ajax, dan is dat echt wel duidelijk binnen een paar dagen.
Helaas is dat echter niet het geval al, maar blijf maar lekker in de ontkenningsfase hangen.
Dit jaar is de 5e plek het hoogst haalbare en dan moet alles mee zitten. Allemaal dankzij Misluktat, Hendriks, van Halst en de rest van de RvR! Ik ben er echt verdrietig van wat ze met mijn club hebben gedaan!!!

25 september 2023 om 12:26

@boesz

Het enige wat op de feiten berust in de tekst is dat Ajax inderdaad door en door slecht is op dit moment en dat allemaal komt doordat het team niet op elkaar ingespeeld is... Verder klopt er geen barst van de rest wat ik lees en is het absoluut geen kwestie van dat ik in een ontkenningsfase zit maar dat je met je kop nog dieper in het zand zit dan dat de koppies gisteren gingen hangen bij Ajax na die (tijdelijke) 0-3 eindstand dus stap AUB uit dat fantasierijke wereldje en wordt een realist want daar is nu niet veel van te zien jammer genoeg!

25 september 2023 om 14:15

Robert Muhren maakte ook 93 doelpunten in 3 seizoenen KKD. Wil nog niet zeggen dat hij dit bij Ajax kan herhalen.

24 september 2023 om 22:21

Die laatste zin is wel dodelijk voor de RVC en algemene directie van Ajax (Jan van Halst, Maurits Hendriks). Zij hebben dit monster gecreëerd voor Ajax, zo lang deze mensen ook niet weg zijn zal er niks veranderen.

24 september 2023 om 22:26

Ik ben oprecht benieuwd naar je onderbouwing mbt Jan van Halst

24 september 2023 om 22:29

De man heeft als lid van de RVC slecht toezicht gehouden op de directie. Later in de transferperiode heeft hij daarbij ook nog eens toestemming gegeven voor miljoenenuitgaven die aan alle kanten stinken.

24 september 2023 om 22:31

Wat heeft Van Halst precies verkeerd gedaan dan? Hij was niet betrokken bij de aanstelling van Mislintat (toen was van Halst er nog niet) en had als RVC lid enkel een controlerende functie bij de transfers.

24 september 2023 om 22:34

m1ch43ll daar geef je dus direct ook het antwoord op wat van Halst verkeerd gedaan heeft. Een controlerende functie bij transfers, laat het daar nou net fout gegaan zijn....

24 september 2023 om 22:39

Vandaag ging hij al in de fout. Wat deed Huntelaar op het veld de AD had daar moeten staan, maar meneer durfde niet.

24 september 2023 om 22:42

Wat ga je nou van Halst verdedigen? De man heeft nog nooit ergens iets gepresteerd of goed bestuurd los van de piero.

24 september 2023 om 22:47

Ben ik nou gek of is van Halst pas na het sluiten van de transfermarkt aangesteld?

24 september 2023 om 22:56

Hij zat daarvoor al in de rvc.

24 september 2023 om 22:24

Groot gelijk weg er mee. Zat alleen voor eigen belang.

24 september 2023 om 22:26

Eerste stap is gezet. Nu RvC, van Halst, Lenderink en Hendriks nog.

24 september 2023 om 22:29

Wat heeft Lenderink verkeerd gedaan? Die is toch aangenomen om een gezonde financiele huishouding te bewaken?

24 september 2023 om 22:33

@andres erg makkelijk slachtoffer inderdaad. Wellicht omdat het een vrouw is?

24 september 2023 om 22:39

Dankjr Andres13, schijnbaar denken sommige mensen dat we nu de hele agenda van De Telegraaf moeten uitrollen. Afgezien van de gebruikelijke zwartmakerij zonder bewijs heb ik geen duidelijke redenen gehoord om Lenderink eruit te gooien.

24 september 2023 om 22:48

En wat vinden de mensen van Steijn, zit ook nog weinig idee in het spel vind ik. Dat mag je hem toch aanrekenen lijkt me

24 september 2023 om 22:55

Absoluut, het is zwaar onvoldoende. Het feit dat we schijnbaar het begrip restverdediging opnieuw moeten uitvinden, spelers voor de
bus gooien in interviews en dat het geheel los zand is … ja dat mag je een trainer aanrekenen. Ik vrees dat het een kwestie van tijd is, maar dat hij nog wat klappen kan opvangen voor andere mensen.

24 september 2023 om 23:05

@Azevedo ik rol de agenda van de Telegraaf niet uit ze tekent oa mee bij transfers en is directie lid, dus mede verantwoordelijk.
Betreft Steijn, die positie is over een paar weken ook onhoudbaar als ze iedere wedstrijd 3 goals in de oren krijgen. Er moet gewoon schoon schip gemaakt worden en LvG als adviseur binnen halen.

24 september 2023 om 23:32

Je praat als directie toch ook over belangrijke transfers? Dan hoef je geen voetbalkennis te hebben maar kun je een TD wel challengen op wat de scouting er van vindt, de trainer etc. Dus ook zij heeft dus een belangrijke rol.

24 september 2023 om 23:42

Het is toch een beetje alsof je de getuigen van een bruiloft gaat afrekenen op een slecht huwelijk.

Als blijkt dat er veel te veel geld is uitgegeven en dit onverantwoordelijk was : dan moeten we Lenderink aankijken. Haar verantwoordelijkheid is de financiële continuïteit van de club.

25 september 2023 om 07:22

Een nieuwe trainer aantrekken voordat er een nieuwe td is ook geen goed idee. De nieuwe td zal wel een eigen trainer willen aanstellen.

24 september 2023 om 22:29

Sorry hoor het is van Ajax heel stoer om hem nu te ontslaan. Het bestuur ontslaat iemand die werkelijk alle vrijheid gekregen heeft. Wanneer stappen ze zelf op? Totale onkunde op bestuurlijk niveau

24 september 2023 om 22:38

@feyesun

Het bestuur is allang opgestapt in de vorm van Edwin van de Sar. Nu zijn dus de AD en de TD weg.

De financieel directeur en de commercieel directeur doen het bij Ajax gewoon goed, er is geen reden om die mensen te ontslaan.

24 september 2023 om 23:08

@feysun, je heb wel een punt. Mensen als van Halst, Hendriks, wellicht Lenderink en Eringa moeten volgen. Bestuursraad moet nu ingrijpen. Maar die eerste 2 en Eringa zijn mede verantwoordelijk en als zij blijven zitten hebben ze Sven geslachtofferd om hun eigen hachje te redden.

24 september 2023 om 22:56

@SpeedyAFC moet jij als lid van de Sven Sekte nodig zeggen. Hahahaha, je hebt mij en anderen een kampioenschap beloofd. 'Zolang Ajax er maar op 1 september staat' en 'maak je maar geen zorgen aan het eind staat Ajax met de schaal!' ... heel ironisch hoe de Sven Sekte nu de eigen keutels intrekt. Soccerfan_1 is ook muisstil. Dit zag je van kilometers aankomen: middelmaat halen, teveel betalen, te laat in actie komen, communicatief slecht naar leidende spelers, selectie geen goede voorbereiding gunnen, beperkt netwerk, data boven mensen ... tsja die Mislintat is een complete faal. Kroes AD, LvG als tussenpaus tot hij er is, Seedorf als TD. Kent Ajax, zakelijk sterk, spreekt vijf talen, internationaal gerespecteerd en boven alles weet wat er nodig is aan de top.

24 september 2023 om 22:46

Mag toch hopen dat ze Steijn erook uit schoppen. Vandaag ook weer een bende op t veld en in de communicatie. Kan me ook niet voorstellen dat hij nog enige steun heeft vanuit de kleedkamer.

24 september 2023 om 23:06

Of toch Knudsen halen, die wilde toch niet weg middenin het Noorse seizoen? Dat past dan weer mooi met een instap middenin ons seizoen

24 september 2023 om 23:19

Vind alles best ondertussen had 'm toen al wel willen zien bij Ajax. Maar toen kregen we deze flapdrol.

24 september 2023 om 23:00

Waar is de Sven Sekte nu? Met name erelid Soccerfan_1 gaarne een verklaring svp. LvG als tussenpaus AD tot Kroese er is, daarna kan LvG als technisch lid in de RvC. Seedorf als TD aanstellen: kent Ajax, spreekt vijf talen, internationaal gerespecteerd, weet wat de top vraagt, sterk netwerk en zakelijk goed (Monza). LvG en Seedorf gaan ook goed samen. Kluivert als TD zou een goed alternatief zijn. Hij heeft dit bij Barça als PSG behoorlijk gedaan.

25 september 2023 om 00:03

Na het Tadic debacle heeft die zich zowaar nog belachelijker gemaakt.

25 september 2023 om 04:17

Ik zou altijd gaan voor Jordi Cruijff als TD. Heeft zich jarenlang bewezen in Israël met beleid dat past bij Ajax. Verder Maxwell ook als optie houden. Groot internationaal netwerk en ervaring bij PSG. En volgens mij heeft Kluivert het juist niet zo goed gedaan bij PSG en Barcelona... Seedorf heeft al helemaal niks bewezen.

25 september 2023 om 10:09

Een duo Maxwell-Cruyff klinkt zeker niet verkeerd. Vooral Cruyff heeft toch ondertussen wel bewezen een bekwaam bestuurder te zijn. Probleem is echter wel dat hij nooit echt ergens lang blijft zitten. Dat vind ik toch wel een minpunt.

24 september 2023 om 23:25

En dan te bedenken dat bijna alle slechte aankopen 5 jarige contracten .

Haha, toch nog iets goeds vandaag. Maar deze persoon heeft echt handen vol geld en heel veel prestige gekost. En gezorgd voor een achterstand van een aantal jaar. En dat in een paar maanden tijd. Chapeau.

24 september 2023 om 22:24

Draagvlak was weg, vertrouwen onherstelbaar beschadigd.

Nu operatie De Grote Schoonmaak en dan weer opbouwen.

Hopen dat sommige aankopen met niet te veel verlies verkocht kunnen worden en gericht gekocht kan worden.

25 september 2023 om 08:48

Maar waarom nu al die aankopen afbranden na enkele wedstrijden? Straks als ze heel goed lopen ga jij vast schreeuwen dat ze allemaal voor minstens 40+mil verkocht moeten worden

24 september 2023 om 22:26

En dan nog niet gehad hebbende over het bedrag waarvoor zijn contract word afgekocht

24 september 2023 om 22:35

Soccerfan kan zijn Sven fanclub wel opdoeken. 119 miljoen verbrand in 4 maanden. Contracten van 5 jaar. Ajax moet in januari weer de portemonnee trekken.

24 september 2023 om 22:37

Gedwongen weer naar de jeugd kijken. Kan ook goed uitpakken

24 september 2023 om 22:42

Er is geen 119 miljoen euro verbrand. Echt onzin. Genoeg aankopen hebben potentie.

Er is nu nog maar een acuut probleem dat echt opgelost moet worden en dat is de rechtsachter positie want ik ben bang dat Gaaei niet over deze klap heen komt.

Voor de rest is het trainen, komt Rulli terug van zijn blessure en zal het gewoon langzaam beter moeten gaan.

Want het gekke is, bij vlagen is het helemaal niet slecht wat Ajax laat zien. Totdat een speler ineens weer gek gaat doen en uit het niets zo een enorme kans aan de tegenstander geeft. Onbegrijpelijk.

24 september 2023 om 23:18

Je weet gewoon nog niet of die 119 miljoen goed of slecht is besteed. Steijn is nou ook niet bepaald een trainer die het maximale uit de groep haalt. Daarom: nu Steijn eruit en iemand aanstellen die wel een team kan smeden, een tactiek voor ogen heeft, spelers vertrouwen geeft, en ze beter maakt. En dan zien we wel hoe spelers als Gaaei Sutalo Sosa Avila Mannsverk Tahirovic Forbs Mikautadze zich ontwikkelen. Die zijn echt te jong om 'verbrand geld' te noemen hoe graag je dat ook wil als Feyenoorder. Mislintat mag lekker gaan suppen en Steijn naar Ibiza, wij moeten vooruit met deze spelers.

24 september 2023 om 23:19

Ik vond het aan de bal nog één van de betere wedstrijden van het seizoen, gek genoeg. Maar Feyenoord wist gewoon dat ze alleen maar hoefden af te wachten, en drie kansen later stond het 0-3. Niets op af te dingen, behalve dat Ajax op wat momentjes voor het doel net een teen tekort kwam.

Maar de verdedigende organisatie, allemachtig, dat heb ik nog nooit gezien. Tel daarbij die twee blunders van Gaeei op, en je was vooraf al kansloos. Zoals de verwachting ook was. Hopen dat de bodem van de gifbeker, of het gifvat, in zicht is en we de weg omhoog kunnen inslaan.

24 september 2023 om 23:44

Ik zie Forbs over een paar jaar nog wel voor een mooi bedrag vertrekken

25 september 2023 om 10:43

Eens, maar dan is er nu wel nog steeds voor veel te veel geld potentieel talent gehaald, zonder dat er balans in de selectie zit. Je zal het hier echter mee moeten doen tot aan de winter

1 gone many more to go! Mislintat heeft zijn job niet voldoend uitgevoerd, maar naar mijn mening delen nog heel wat andere mee in de malaise (Steijn, RCV en Lenderink)

24 september 2023 om 22:22

Rvc eens meteen met hendriks. Maar ik denk niet dat Steijn hier schuldig aan is. Die kreeg matige spelers die hij niet zelf wilde.

24 september 2023 om 22:24

Schuldig niet, maar is toch geen trainer die Ajax er weer bovenop gaat helpen. Een lichtgewicht die zijn emoties ook niet volledig onder controle lijkt te hebben. Ongeschikt en van mij part wegwezen ook. Gun hem een mooie club, maar niet meer bij Ajax

24 september 2023 om 22:24

Neemt niet weg dat Steijn enorm tekort komt om Ajax te coachen

24 september 2023 om 22:25

Weet je nog, kleine anderhalf jaar terug dat ajax Slot dacht te kunnen halen? Die had het gekund denk ik. Maar inmiddels volstrekt onhaalbaar voor ajax

24 september 2023 om 22:28

Vergeet niet dar Ten Hag ook heel slecht begonnen is, werd toen der tijd zelfs een tactische domoor genoemd.

24 september 2023 om 22:37

Als Ajax tegen Volendam en RkC geen 6 punten haalt ben ik bang dat het voor steijn ook over is.

24 september 2023 om 22:39

Maar ten Hag had het beste voor met Ajax. Steijn heeft alleen maar het beste voor met Maurice Steijn. Over de rug van Ajax is hij persoonlijke vetes aan het uitvechten. Het maakt hem niet uit of we winnen blijkbaar. Dat is toch onacceptabel? Daarnaast zou een manager altijd voor zijn spelers moeten staan. Dat deed ten Hag ook. Steijn gebruikt zijn spelers als excuus voor eigen falen. Hoe wil hij ooit het vertrouwen van deze mannen winnen? Één fout of ongelukkige helft en hij laat je vallen en flikkert je publiekelijk voor de bus. Dat zal het elftal, en dus Ajax, niet ten goede komen. Nee, Steijn is onhoudbaar. Ik heb het namelijk nog niet eens over het spel gehad. Je zou verwachten dat er inmiddels wel enige automatismen en lijn in het spel en de verdediging te zien zouden zijn. Maar niets van dat. Daar mag hij op afgerekend worden. Al met al genoeg redenen om ook Steijn te vervangen voor een capabele trainer.

24 september 2023 om 22:40

Voordeel voor ten hag was dat hij halverwege instapte in toch al "een verspeeld" seizoen. Die heeft lekker een half seizoen kunnen inspelen na het vertrek van Keizer voordat hij zelf echt beoordeeld werd

24 september 2023 om 22:50

Serieus, die gaan we wel pakken.

24 september 2023 om 22:25

Wat heeft Lenderink precies verkeerd gedaan in jouw ogen?

24 september 2023 om 22:33

Door te eisen dat er eerst verkocht moest worden heeft het aantrekken van nieuwe spelers veel te lang geduurd.

24 september 2023 om 22:40

Boyon... dan had mislintat toch gewoon sneller moeten verkopen? Lijkt me volledig redelijk dat je niet het risico wil lopen dat je als club niet met nog een rits spelers extra op je loonlijst wil zitten zonder dat de andere weg zijn.

24 september 2023 om 22:45

Lenferink doet haar werk gewoon goed, bewaakt gewoon de rekening van Ajax.

24 september 2023 om 22:46

Eisen dat er eerst verkocht moet worden voor er wordt gekocht in een jaar dat je hebt begroot op Champions League zonder die gelden daadwerkelijk binnen te harken?

Als je haar dat verwijt heb je niet veel begrepen van bedrijfsvoering hoor. Heel bijzonder dat haar dat wordt verweten.

24 september 2023 om 23:03

Financieel gezien is het een verstandige beslissing. Alleen wist je natuurlijk al dat spelers als Kudus verkocht zouden worden.

Die eis heeft er wel voor gezorgd dat er nu een niet ingespeeld team staat op het laatste moment. Van mij hoeft Lenderink niet weg hoor, maar Sven werd wel met handen en voeten gebonden maar wordt nu geslachtofferd.

24 september 2023 om 23:20

Sven deed zichzelf het touw om z'n handen en voeten, want het is toch echt aan de technisch directeur om de spelersverkopen te regelen. Uiteindelijk moet een technisch directeur zich eerst bewijzen voor hij een cheque krijgt. Als je uiteindelijk onder de streep kijkt naar wat er deze zomer binnen is gehaald, kan je Lenderink echt verwijten dat Mislintat zijn eigen werkkapitaal maar moest gaan verdienen?

25 september 2023 om 00:17

Ik verwijt Lenderink niks. Maar ik geloof wel dat die strategie tijd heeft gekost waardoor er nu pas laat spelers konden beginnen aan hun voorbereiding. Dat is gewoon wel een achterstand.

24 september 2023 om 22:33

Wat heeft de rechter centrale verdediger hier mee te maken 😅

24 september 2023 om 22:34

Wat kan Lenderink hier nou weer aan doen. Zij gaat puur over de financiën

24 september 2023 om 23:09

Wat zijn eigenlijk de klachten over de RvC? Oprechte vraag

24 september 2023 om 23:21

Een politieman die een voetbaltransfer tegen houdt is absurd. Voetbalmensen moeten de beslissende stem hebben, de rest moet dat dan faciliteren. Dat was de hele insteek van de Cruijff revolutie. Het feit dat een politieman en een advocaat een voetbaltechnische invulling hebben overruled in Spertsyan had ze al direct ontslag moeten opleveren.

Hup, nu de rest er nog uit!! Grote schoonmaak is begonnen!!

Hopelijk heeft hij wel een goede oprotpremie gekregen, wel zo fair

24 september 2023 om 22:24

110 miljoen ongeveer?

24 september 2023 om 22:46

Baardgrasmus ik denk dat zijn contract gewoon uitbetaald moet worden, of een ander vastgesteld bedrag. Hopelijk hadden ze hem niet ook voor 5 jaar vastgelegd.

De ver- en aankopen maak je er helaas niet mee ongedaan, maar het is een begin.

24 september 2023 om 22:44

De verkopen? Geloof niet dat ik je begrijp in deze. Ajax heeft drie spelers verkocht die onhoudbaar waren en er twee transfervrij laten gaan.

24 september 2023 om 22:48

Speedyafc 5 in totaal? Iemand hier vertelde me pas geloof ik dat er 14 weg waren.

24 september 2023 om 23:06

@ironmanutd

Verkopen die er toe doen, waren er deze 5. Verder veel spelers weg die je met ander spelers aanvult voor de breedte en jong Ajax moet ook genoeg spelers hebben. Ik bedoel daarmee Daramay weg, Akpom erin, dat doet er niet zoveel toe.

De echte grote uittocht was14 maanden geleden. Tot ging zo'n beetje de hele basis weg. Daar begonnen de grote problemen waar Ajax nu nog last van heeft.

25 september 2023 om 08:23

@speedyafc
Kudus had je zo last-minute niet meer weg moeten doen.
Als ik de artikelen moet geloven heeft hij zelf Brighton geweigerd, en had Ajax een ultimatum gegeven. Dan laten ze hem toch last-minute nog naar West Ham gaan.
Had hem in ieder geval tot de winterstop behouden, dan had je nog iets van enige houvast in je team waar de nieuwelingen zich aan op konden trekken. Daarnaast was het bij far je beste speler, die je nog even zo laat gaan.

Dat is 1. Nu nog Steijn en daarna als RVC opstappen. Ajax moet ontdaan worden van al deze mensen die er voor zichzelf zitten. En terug naar een bestuur van oud voetballers met een Ajax hart die er voor de club staan.

Prachtig nieuws op deze dag!

Dan kan nu Jan Van Halst volgen! Hahah dit was toch te verwachten.

Meer dan terecht.
Deze waanzinnige was ook niet meer te handhaven.
Betrokken bij mogelijke financiële schandalen en dan ook nog je keeper en medewekers uitschelden op De Toekomst.

Totale gek.

Nou, eindelijk daadkrachtige actie! Probleem verwijderen is een ding, een oplossing vinden is nog een andere.

Even voor dik 100 miljoen laten spenderen en dan na nog geen maand de laan uitsturen. Heel de Rvc eruit en wel nu meteen!

Nou dat is 1 nu nog Steijn eruit en daarna de rvc onder handen nemen.

24 september 2023 om 22:24

Hoe je het wendt of keert, en ik was echt geen voorstander van Steijn, maar hij kan er niks aan doen dat ie dit spelersmateriaal heeft gekregen. Dat de moed hem in zijn schoenen is gezakt, kan ik me best voorstellen. Misschien vindt ie nu het vertrouwen weer terug.

24 september 2023 om 22:30

Ga toch weg man. Steijn heeft gewoon nog een prima selectie onder zich. Hij laat niets zien, al vanaf de voorbereiding niet.
Hoe kan het dat internationals van een van de beste landen in de wereld niets meer kunnen laten zien?.
Hoe kan het dat we na een hele voorbereiding niets zien in dit Ajax, geen lijn, geen tactiek, geen plan?
Steijn heeft ook precies niets gepresteerd en moet ook direct met Mislintat weg gestuurd worden.

24 september 2023 om 22:35

Ik de k dat hij tekort komt voor dit niveau maar ik heb wel veel medelijden met Steijn. Mislintat heeft hem echt in een klote situatie gebracht.

24 september 2023 om 23:05

100% mee eens, XIII. Mensen doen alsof het allemaal zo zielig is voor Steijn, maar de man heeft helaas 0 tactisch vernuft of een idee van wat hij met Ajax wilt doen. Niemand op het veld heeft enig idee wat ze moeten doen. Zelfs de spelers niet waarmee hij al vanaf juni mee samenwerkt. Dat zegt naar mijn mening genoeg. Dat er richting het einde van de zomer veel nieuwe spelers bijkomen en die niet gelijk presteren snap ik. Maar dan houdt je toch vast aan een basis waarmee je al langer gewerkt hebt? Steijn besloot om 3 achtereenvolgende wedstrijden compleet andere elftallen op te stellen. Dan vind ik het ook niet gek dat Ajax en de nieuwe spelers zo slecht voor de dag komen. De nieuwe spelers hebben nul handvaten om zich aan vast te houden, want de spelers die al lang mee draaien met Steijn hebben ook geen flauw idee wat ze moeten doen. Kortom, gewoon laten gaan.

24 september 2023 om 23:28

Tijdens de voorbereiding hebben 85% van deze spelers toch niet gespeeld, omdat ze er nog niet waren. Dus hoezo ga je Steijn afrekenen op het feit dat hij sinds de voorbereiding niks heeft laten zien, terwijl de competitie al 3 weken bezig was voordat gasten zoals Sutalo, Gaaei, Sosa enzo konden spelen.

25 september 2023 om 00:24

Als je naar de opsteling van vandaag kijkt heeft het hele middenveld + aanval en de keeper de hele voorbereiding meegemaakt. Alleen Forbs was er begin augustus. Stel dat je Rensch laat staan, hoef je alleen de cv en de linksback in te passen die er maar 3-4 weken zijn. Dan is het toch bizar dat de organisatie nog steeds zo slecht staat?

25 september 2023 om 11:10

Voorbereiding? Toen had ie een compleet andere selectie. Toen hij de selectie compleet had, kon ie wel 1 wedstrijd spelen, of de interlandperiode begon al. Daarna heb je direct een week met Twente-Marseille en Feyenoord.

Wat vind je zelf?

En nogmaals: geen fan van Steijn. Maar dit kan je hem niet kwalijk nemen.

Nu de gehele rvc, van halst, hendriks en steijn nog

24 september 2023 om 22:40

Wat kan Steijn hieraan doen? Die beste man heeft qua aankopen niets mogen bepalen en wordt opgezadeld met allemaal middelmatige (en dan druk ik het nog zacht uit) aankopen van allemaal verschillende nationaliteiten.

24 september 2023 om 22:48

Steijn kan er wel degelijk genoeg aan doen. Hij maakte de opstelling, hij koos de spelers uit die speelde. Hij maakte de tactiek, de afspraken wat te doen bij corners e.d..

Ajax heeft niet meer nationaliteiten in de ploeg dan een Feyenoord. En niet alle aankopen zijn middelmatig, Forbes laat het inmiddels gewoon zien, prima aankoop.

Er spelen andere zaken bij Ajax. Want het ging vandaag helemaal niet slecht, Ajax leek best aardig aan het ballen te zijn. Totdat de rechtsachter gewoon twee goals uit het niets weggeeft. Kennelijk bezweek die onder de druk.

24 september 2023 om 23:10

@wazza
Steijn is natuurlijk niet de hoofdschuldige, maar hij gaat ook niet vrijuit hoor. Tijdens de voorbereiding was het spel ook al dramatisch en zijn visie van het laten invullen van de vier voorste posities door spelers die door elkaar lopen wordt vooralsnog ook niet echt goed uitgevoerd; sterker nog, daar is helemaal niks van terug te zien.
Daarnaast heb je gewoon geen enkele restverdediging. Sommige dingen zijn wel trainbaar of kan je op zijn minst gewoon duidelijke afspraken over maken. Als dat bij iedereen fout gaat kan je ook naar de trainer kijken.

Ik zou Steijn nooit hebben aangesteld en voor mij mag hij ook meer tijd krijgen. Maar laten we niet net doen alsof hij enkel een passagier is in de bus die richting ravijn rijdt.

24 september 2023 om 23:16

Ik ben het met je eens dat Ajax echt niet zo’n verkeerde selectie heeft maar omdat Mislintat half augustus pas of dreef kwam met aankopen, staan er nu 5/6 spelers in de basis die er net zijn. Als de selectie gewoon begin juli op orde was en je had een vaste groep in de voorbereiding dan had je Steijn dit kunnen aanrekenen. Denk maar niet dat iemand anders in 3 weken hier een geoliede machine van heeft gemaakt. In deze situatie moet je geluk hebben dat je met geluk de eerste wedstrijden wint en als team naar elkaar kan groeien.

Hatsee. Het begin is er..nu door pakken!

Zo veel geld down the drain. Geen resultaten, geen kapitaal op het veld, geen perspectief. We gaan erg zware tijden tegemoet Ajacieden. Had Overmars maar z’n leuter in z’n broek gehouden, dan was het gewoon koek ei geweest.

24 september 2023 om 23:25

Het is niet down the drain. Van den Boomen was gratis, en Gaaei Sutalo Sosa Avila Mannsverk Tahirovic Forbs Mikautadze kunnen toch nog ontwikkelen? En dan schrijf ik Ramaj Medic en Akpom wel meteen af in de zin van kapitaal op het veld, wat misschien ook voorbarig is. Laten we die spelers beoordelen als ze een eerlijke kans hebben gehad, oftewel onder een capabele coach in een semi ingespeeld team hebben moeten presteren, in plaats van deze shit die Steijn ons voorschotelt en de spelers aandoet. Stel jij bent Mannsverk, hoe zou jij in deze context presteren bij deze club, in deze crisis, met deze coach, in dit team, en dan gewisseld worden in de rust. Zo laf van Steijn. Overmars is inderdaad degene die Ajax de grootste klotestreek heeft geleverd de afgelopen jaren. Hoe zeer ik die man zijn prestaties waardeer, die vond zijn ego blijkbaar belangrijker dan de club.

25 september 2023 om 00:06

Sportief lijkt het echt volledig verspilt te zijn momenteel. Ik zie echt weinig spelers waar ik van denk dat ze dit seizoen sportief nog een grote meerwaarde gaan hebben. Wat altijd dramatisch is na 110 miljoen uitgaven.

De financiële schade kan nog wel meevallen.

25 september 2023 om 01:56

Dat hangt er voor mij vanaf of ze Steijn ontslaan. Een nieuwe trainer kan spelers snel beter maken, zie Rashford onder Ten Hag (eerste wat me te binnen schiet) en ik denk dat Gaaei Sutalo Sosa Mannsverk Tahirovic meer kunnen dan ze laten zien nu.

Uitstel van executie voor de RvC en Steijn!

Eindelijk zijn positie was sowieso niet houdbaar meer, fijn nieuws op een zondagavond!

Was te verwachten en had ook niet anders verwacht …En nu de rest … starten met onze hockey coach

Dit kon niet uitblijven. Je zit nu wel met al die spelers opgescheept die hij heeft binnengehaald, waarvan de meeste geen al te beste indruk maken.

Het waren 3 fantastische maanden waarin je de club naar de afgrond heb geholpen.

Hahahaha daar gaat de data German. En nu zit je met 12 aankopen die mede door hem zijn aangesteld.

24 september 2023 om 23:27

Die allemaal nog prima kunnen ontwikkelen als ze een normale coach krijgen... volgende stap.

Heel jammer dit. Nu heb je zoveel spelers uit zijn koker en doe je hem weg.

Goed gehandeld! Nu nog de gehele RVC en het liefst Steijn ook.

Enige juiste beslissing lijkt me. Wel extra dure miljoenen natuurlijk.

Neem aan dat diegene die verantwoordelijk is voor zijn aanstelling, ook z’n biezen pakt. Maar zal wel niet hè. Die personen zijn het meest schuldig maar weten nooit wanneer ze zelf de schuld op zich moeten nemen. Lijkt Mark Rutte wel..

24 september 2023 om 23:06

Dat was van de Sar en die is al weg.

24 september 2023 om 23:17

Niet goed gekeurd door de RVC?

24 september 2023 om 23:47

Normaal gesproken vertrouwt de RvC op de inhoudelijke kennis en de beslissingen van het bestuur, alleen als ze bij wijze van spreken Gerard Joling aanstellen dan fluiten ze het bestuur terug.

Al had Gerard het waarschijnlijk niet slechter gedaan dan Sven met zijn indrukwekkende CV, dat weer wel.

25 september 2023 om 15:22

Hendriks kwam met de naam Mislintat na uitgebreid onderzoek toch?

Was te verwachten. Neem aan dat ze nu achter Steijn blijven staan wel, of is dit er 1 van de velen die nog zullen volgen?

Vreemd dat alleen hij ontslagen is…. Alle transfers dienen goedgekeurd te worden door rvc? Dus die zijn mede verantwoordelijk en dienen dan ook eruit te gaan? Daarnaast hadden ze ook de trainer eruit kunnen gooien…..

ja is te verwachten. Maar goed, Ajax is nu van Mislintat af, wat ook voor veel chaos heeft gezorgd in de club. Steijn en Mislintat konden niet goed samenwerken, maar nu hopen we op een Nederlandse technische directeur.

Zo, dat is 1. Het waren vier eneverende maanden. Ben benieuwd of het de 'duistere dealtjes' of zijn eventuele tirade de druppel is geweest. Leuk feitje, de aankondiging hiervan op insta kreeg een like van o.a. Tadic, Brobbey, Bergwijn en Bassey. Zegt natuurlijk ook best veel.

24 september 2023 om 22:36

Bassey,Bergwijn,Lang,Klaassen en Brobbey hebben het ook al geliked. Kan niet anders dat niemand wat met deze man had.

25 september 2023 om 04:29

Vind het wel vreemd dat je dit als aanvoerder lijkt. Daarmee geef je aan dat Mislintat een wanprestatie heeft geleverd en eigenlijk ook dat je niet achter de aanstelling van Steijn en/of (alle) aankopen staat... Als aanvoerder moet je hierboven staan.

Makkelijk slachtoffer. De RVC moet ook gewoon in de spiegel kijken hier.

24 september 2023 om 22:31

Wat niet is, kan nog volgen. Ik neem aan dat de kous hier niet mee af is.

24 september 2023 om 22:37

Ik hoop het voor je gap, niemand is gebaat bij een topclub die zo in brand staat. Het domineert het nieuws en het gaat amper nog over voetbal.

24 september 2023 om 23:01

Ja, het is idioot hoe het nergens anders over gaat. Vermoeiend, maar tegelijkertijd wil ik nu niets missen, dus blijf ik alles lezen.

Wat ga je doen met de spelers die via hem zijn gekomen? Je begrijpt wel dat die zaakwaarnemers allemaal vriendjes zijn van Mislintat. Die gaan het Ajax dus allemaal niet makkelijk maken. Er wachten zware tijden voor Ajax...

25 september 2023 om 04:27

Daarom. Nagenoeg alle spelers waren bij hun presentatie zo ontzettend lovend over Mislintat dat het leek alsof ze voor FC Mislintat hadden getekend in plaats van Ajax.

Situatie onhoudbaar.

Ik kreeg wel de indruk dat hij werkte zoals dat in Duitsland bij veel clubs gebruikelijk is. Aankopen zonder overeenstemming met de trainer. Die er maar her beste van moet maken

Ook wel sneu voor de jongens die dus door hem zijn binnengehaald. Soort van motie van wantrouwen richting die jongens...

24 september 2023 om 23:37

Het enige wat sneu is, is de spel van deze jongens. Ik had vanmiddag niet het idee dat Feijenoord echt goed hun best deed en dat het ook niet nodig was om over de verdediging te lopen. Nu ben ik geen Ajacied, maar ik kreeg medelijden met de supporters. Ik ben 52 jaar en ik kan niet zeggen dat ik alles van Ajax heb gezien, maar dit is denk ik wel het beroerdste Ajax dat ik gezien heb.

Hij heeft bij Arsenal er ook een puinzooitje van gemaakt en zo ook bij Ajax. In zo'n korte tijd. Blij dat hij weg is, er moeten gewoon mensen met een Ajax-verleden in de staf. Hij heeft totaal geen idee gehad wat er nodig is voor een speler van Ajax.

Ajax moet als TD Vincent Mannaert halen en daarna als trainer Knutsen halen en kroes ook direct halen van AZ gewoon een bedrag betalen. Voor de mensen die willen weten wie is Vincent Mannaert kijk op YouTube daar staat een mooi interview met hem.

Alle Ajax-fans helemaal in de wolken zo vlak voor het eind van het weekend!

24 september 2023 om 22:33

Kansloos achter tegen de grote rivaal. Kansloze staking, wangedrag aan alle kanten en dan toch de dag met een goed gevoel sluiten 😂

24 september 2023 om 22:40

Pas als Steijn ook weg is

24 september 2023 om 23:08

Ik denk dat Haagse Steijn eerst nog een paar weekjes mag blijven om te laten zien dat hij de boel kan omdraaien.. de vraag is natuurlijk of ie ‘de kerst’ haalt!

24 september 2023 om 23:13

Als hij dat überhaupt kon hadden we allang iets van tactisch vernuft vernomen van Steijn. Al vanaf de voorbereiding is het gewoon verschrikkelijk matig. Hoe kan je dan er nog vanuit gaan dat Steijn het gaat omdraaien?.
Het moet toch allang duidelijk zijn dat, dat er totaal niet inzit.

En de rest van de top bij ajax, waaronder die gladde aal van halst wassen de handen in onschuld

Gefeliciteerd ajacieden toch nog goed nieuws vandaag

Ow man! Wat ga ik heerlijk slapen na dit nieuws zeg. Wat een ongelofelijke slechte spelers heeft die man aangekocht, dat is echt niet te geloven voor zo een club als Ajax.
Allemaal contracten tot 2028 uitgedeeld.
Nou ja, nu de rest nog weg!

24 september 2023 om 23:53

Hoe weet je nu dat Gaaei Sutalo Sosa Avila Mannsverk Tahirovic Forbs Mikautadze slecht zijn? Die hebben echt veel matige dingen laten zien, maar onder deze omstandigheden met deze coach in dit team kan je ook moeilijk goed presteren. Laten we gewoon achter die spelers gaan staan en hopelijk achter een nieuwe coach. Bijvoorbeeld die spits die Mislintat wilde halen die nu de BL aan gort schiet. Hij kan echt wel een beetje scouten. Maar dan moeten de spelers ook wel kunnen renderen, wat ze in mijn optiek onmogelijk is gemaakt. We gaan het zien!

25 september 2023 om 09:42

Mensen zoals jij zijn een prooi voor mensen zoals Mislintat. Het is gewoon troep. En jij beweert dat we moeten wachten. Blijf dromen, dit is geen Ajax momenteel.

Schade! Danke schön Herr Sven!

Was natuurlijk volstrekt onhoudbaar. In de eerste plaats vanwege zijn discutabele handelwijze, maar ook vanwege de strontkar aan baggerspelers die onder zijn bewind de Arena in is gereden.

Leuk dat hij eruit is maar het probleem is nog steeds dat je met een dozijn slechte spelers zit die je niet beter maken. Nu wel doorpakken en ook Steijn eruit zetten en meteen van Gaal voor de groep gooien en achter de schermen op zoek gaan naar een nieuwe TD. Misschien toch maar weer Overmars polsen of hij nog een keer Ajax wil opbouwen.

24 september 2023 om 22:51

Van der Boomen (gratis), Forbs, Sautola en Sosa zijn denk ik prima aankopen en gaan het wel redden. Tahirovic twijfel ik nog aan, maar geef ik het voordeel. De rest is matig

24 september 2023 om 23:41

Zelf zie ik wel toekomst in Mannsverk ook. Waardeloos debuut, dat klopt, maar tegen Galatasaray was hij met Molde gewoon echt een goede speler.

Ávila heb ik te weinig gezien om goed te beoordelen. Zelfde geldt voor Mikautatze.

24 september 2023 om 23:54

Hoe weet je nu hoe goed Avila Gaaei Mannsverk Mikautadze Ramaj en Akpom echt zijn? Die hebben toch ook weinig kansen gehad en alleen in een complete chaos kunnen spelen.

Dit zal voor de Ajax supporters een heerlijk bericht zijn na zo'n dag. Gefelicteerd!

25 september 2023 om 04:49

Het is fijn dat hij er niet meer is maar dit veranderd niks op het veld

Waardeloze beslissing! Heeft nooit de tijd gehad om resultaten te boeken met zijn beleid. De eerste maanden waren weliswaar ronduit slecht, maar technisch beleid betaalt zich nou eenmaal niet direct uit. Al helemaal niet na zoveel mutaties binnen de selectie. Succes met de maandenlange zoektocht naar een nieuwe TD! Prutsers.

24 september 2023 om 23:25

Nee, ga je nou vertellen dat Ajax hem meer tijd had moeten gunnen? Jij bent zeker niet voor Ajax?

24 september 2023 om 23:44

Nee precies, laten we iemand voor de lange termijn aannemen, een complete transferwindow zijn gang laten gaan en vervolgens na 3 maanden weer ontslaan. Dat getuigt van visie.

Nu nog die waardeloze Steijn en daarna ook de totaal ongeschikte RVC.

Mooi, dat is 1. Laten we nu is in de geest van Cruijff denken. Iedereen zonder voetbalachtergrond eruit gooien. Van Halst eruit. Jongens als Sneijder, Vd Vaart, Litmanen, Van t Schip, Davids, Kluivert en Jonk in het bestuur. Bergkamp terug als veldtrainer, Bogarde terug als trainen op de restverdediging. Huntelaar aan de gang laten gaan met de spitsen. Van Gaal en Seedorf samen als TD. Heitinga terug als assistent. Ajax Dna weer de club in. En dan langzaam de weg omhoog weer vinden.

24 september 2023 om 23:00

Of toch Knudsen halen, die wilde toch niet weg middenin het Noorse seizoen? Dat past dan weer mooi met een instap middenin ons seizoen

24 september 2023 om 23:48

Ehm, Van Halst heeft een voetbal actergrond?

Sven kan iig vroeg beginnen aan het oktoberfesten!!🤣🤣 mijn dag is dus nog redelijk geëindigd... slaap lekker mede ajacieden!!

En dat is één. Wie volgt?

24 september 2023 om 22:34

Goede foto

24 september 2023 om 22:51

Ik denk dat de hele RvC, Hendrix en Steijn op termijn ook onhoudbaar zijn. Nu Mislintat weg is, zal de druk op hun alleen maar groter worden.

24 september 2023 om 23:31

@speedy
Wat ik je al sinds juli voorspelde, dit beleid kon alleen maar falen. En de mensen (lenderink, Van Halst en wie nog meer) die in dit krankzinnige beleid meegingen, zijn nu al onhoudbaar. Steijn heeft geen voorbereiding gekregen, dat is hem niet te verwijten.bkreeg zoals vaker aangegeven rotzooi van Mislintat waar hij zelf niet om vroeg. Ik zei vandaag in het stadion tegen mijn buur al dat hij met het inbrengen van Edine een middelvinger opstak naar Mislintat. Zo verrot moet die samenwerking zijn geweest. Maar Steijn is genaaid. Zelf aangesteld door Mislintat. Die hoeft er van mij niet uit. Wil niet zeggen dat ik veel vertrouwen in hem heb.
Oh ja ik vergeet de hockeybal. Die moet er per direct uit

24 september 2023 om 23:42

Maar het is dezelfde Steijn die eerder S.E. wel het elftal uithaalde. Die het ook niet in Wijndal zag zitten. Die wel Avila een keer opstelde maar daarna meteen door Sosa verving. Die na een blunder bij een corner op zijn beurt weer vervangen wordt door S.e.

Juist voor een elftal waarin de spelers niet ingespeeld zij zou ik zeggen maak je keuzes en hou je eraan. Ga niet om de drie dagen wisselen.

Hockeybal eruit kan ik alleen maar beamen.

25 september 2023 om 09:46

Speedy bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen. Denk je nou echt dat salah edine speelde omdat hij zo goed is. Het was oorlogvoering tegen die duitse staatsmogool.
Als je dit niet inziet dan heb je nog een hele lange weg te gaan.

25 september 2023 om 11:32

@speedy
Onze meningen stonden vanaf juni 180 graden tegenover elkaar over Mislintat. Zie jij nu Steijn als de zwakste schakel of het beleid van- en Mislintat zelf?
Zie ook wat Marekhamsik17 hierover zegt en wat ik hierboven zei over S.e.
Nogmaals, of Steijn het gaat redden, daar heb ik ook mijn grote twijfels over. Maar je kunt Steijn, vind ik, niet verantwoordelijk houden voor de mega puinhoop die het nu is.
Maar wat ik het ergste vind, is dat je dit van mijlen ver zag aankomen en dat niemand binnen Ajax heeft ingegrepen. Daarom moeten er wat mij betreft nog meerdere koppen rollen. En over Steijn zal er nog discussie plaatsvinden, dat zullen de opvolgers van de kliek van Mislintat gaan doen

25 september 2023 om 12:25

@hansje1969

Ik zie het beleid van een jaar geleden als zwakste schakel. Na het gedwongen vertrek van Overmars geen TD aanstellen. Dan een clubje mensen alle aankopen laten doen die vervolgens mislukte.

Een jaar geleden had nooit de hele basis mogen vertrekken, je moet een grens stellen. Als je meer dan drie, vier basisspeler laat gaan , dan wordt het heel moeilijk. Maar bij Ajax vertrokken er toen naast Overmars en Ten Hag:

Antony, Lisandro Martínez, Sébastien Haller, Ryan Gravenberch, Perr Schuurs, Nicolás Tagliafico, Noussair Mazraoui, André Onana, Daley Blind.

Dat is waar het mis ging. Dat is waarom er verleden jaar twee trainers, Haamstra en algemeen directeur van de Sar sneuvelde.

Dat is waarom er nu geen ingespeelde spelers meer waren bij Ajax. Er geen elftal meer was. Dat Ajax een nieuwe TD aanstelde die een heel elftal mocht kopen.

Dat kon je deze zomer niet repareren. Maar dat willen mensen niet zien, niet horen. Dus gaan ze klagen over de vervangers, dat er beter ingekocht had moeten worden.

Maar mijn inziens zat daar het probleem dus niet, zelfs als je beter ingekocht had, had je problemen met de continuïteit en zou je daardoor punten verspeelt hebben. Wellicht minder dan nu het geval is maar het was zeker niet goed gegaan.

25 september 2023 om 13:19

Natuurlijk is het vorig jaar al mis gegaan. Veel te veel vertrokken. Maar er viel niet veel tegen te houden. Ook omdat sommige spelers zoals Tagliafico beloofd was dat hij mocht gaan, Onana en Masraoui transfer vrij waren, je voor Martinez en Antony Astronomische bedragen kreeg. Gravenberch anders ook transfer vrij was vertrokken.
Er is dat jaar natuurlijk slecht ingekocht.

Bij het aanstellen van de onervaren Mislintat is het al mis gegaan voor dit seizoen. Sar liet een ervaren trainer met Ajax verleden lopen. Daarnaast denken dat je als de competitie al is begonnen nog even een heel elftal kan kopen is kolder.

Moest gebeuren heeft ajax werkelijk kapot gemaakt. Nadeel is alleen dat je nu met een hoop van zn spelers die hij heeft gekocht opgescheept zit

Dat is stap 1. Nu Steijn nog, en Hendriks. En een nieuwe RvC. We willen Ajax-DNA in de top!

Betaal AZ nou maar wat geld voor Alex Kroes. Die moet per direct de meubelen komen redden.

Vanaf moment een echt heel slecht gevoel gehad bij Mislintat. Jammer dat dat gevoel niet veranderd is. Echt een absolute mispeer van jewelste.

Gewoon een oplichter die de club heeft volgedumpt met dure spelers. Het kan hier niet bij blijven. De mensen die bij zijn aanstelling betrokken zijn en niet hebben ingegegrepen moet ook weg.

24 september 2023 om 23:37

Ja, die posities zijn net zo goed onhoudbaar. Die hebben aangetoond volslagen onbekwaam te zijn. Van Gaal als interim Chief Sports Officer met bijvoorbeeld een Seedorf met hem mee laten lopen.

Maar goed, zolang de RvC daar nog zit, heb ik verdomd weinig vertrouwen in een verbetering.

25 september 2023 om 04:31

Seedorf? Ik zou als TD eerder gaan voor Jordi Cruijff of Maxwell.

25 september 2023 om 09:25

Ook prima. Alleen weet ik niet hoe haalbaar beiden zijn. Maxwell zit in Parijs, waar hij ongetwijfeld een veelvoud verdient van wat hij bij Ajax kan krijgen, en volgens mij had Jordi Cruijff niet zo lang geleden gezegd dat een terugkeer bij Ajax op dit moment geen optie is. Maar misschien zit ik daar mis.

De RVC heeft alle aankopen goed moeten keuren maar die zijn onschuldig? En het verval van Ajax was vorig seizoen al zichtbaar, ook onder Heitinga

Juiste beslissing maar dat veel Ajax fans steyn weg willen hebben vindt ik nogal vreemd.
Hij vraagt spelers maar krijgt (onbekende) anderen en moet het daarmee rooien.
Misschien als andere waren gekomen stond Ajax nu wel op 1.

Dus de trainer wegsturen nu is echt pas belachelijk.

Maar goed dat is mijn mening.

24 september 2023 om 22:51

Hij heeft gewoon bruikbare spelers gekregen. Met dit elftal moet je gewoon van feyenoord kunnen winnen. Daar blijf ik bij. Rvc had eerder goedkeuring voor uitgaven moeten geven, dan waren ze nu al ingespeeld geweest. Daar zit wat mij betreft ook het grootste probleem.

24 september 2023 om 22:58

Met dit elftal moet je van Feyenoord kunnen winnen? Met wie op rechtsback dan? Of op 10? Of rechtsbuiten?
Op elke positie heeft Feyenoord een betere speler. Of zie jij dat heel anders…

24 september 2023 om 22:53

Hij heeft wel rare uitspraken gedaan over zijn spelers. Hij is niet in staat de druk bij de spelers weg te nemen, het lijkt wel of de fouten wekelijks groter worden.

Want de fouten vandaag, dat is niet normaal. Dat is echt zelden vertoond op een voetbalveld. Dat kan niet alleen gebrek aan kwaliteit zijn, er speelt veel meer. Nul zelfvertrouwen en een enorme druk.

Spelers die een week geleden geofferd werden, moesten er vandaag nog voor/tijdens de rust er weer in.

24 september 2023 om 23:20

Over dat laatste kan ik je begrijpen maar het blijft een feit dat hij veel van deze spelers niet wilde dus kan je hem het(nog) niet aanrekenen.

hert zelf vertrouwen en druk komen omdat je weinig wint. Als Ajax nu 3x wint dan kan de wereld er ineens anders uitzien.
Ik vind nogmaals dat je Steyn nu(nog) niet hiervoor kunt slachtofferen.

Maar goed dat is mijn mening.

24 september 2023 om 23:27

Van mij hoeft hij niet weg hoor, ik had voor november toch al niet veel verwacht maar er zijn wel zaken waarvan ik schrik. Met name hoe makkelijk Steijn een speler afvalt in de pers. Hoe Steijn niet in staat is de druk bij de spelers weg te nemen, hoeveel er gewisseld wordt op de back posities en vandaag, het gebrek aan organisatie bij standaard situaties. Hoe de 0-3 viel,

Zag van de week Bosz in de pers, PSV kreeg 4-0 op de broek van Arsenal. Bosz zegt gewoon, mijn spelers valt niks te verwijten, het is mijn schuld. Maar denk dat ik met een andere tactiek ook geen resultaat gehaald had tegen Arsenal dus dan liever verliezen op deze manier.

Ik vind dat een betere manier dan je eigen spelers afvallen. Als trainer stel je zelf de spelers op, neem dan ook de verantwoordelijkheid.

24 september 2023 om 23:56

Speedyafc, het verschil met PSV en Arsenal is dat Arsenal ook een grotere club is en een veel groter budget heeft. Het is dan ook logisch dat deze meer of beter materiaal heeft. Bij Ajax gaat men er prat op dat hun selectie veel duurder is dan andere Nederlandse clubs (bij elke transfer bericht zijn er voorbeelden in overvloed). Dit seizoen kunnen we tot nu toch ook niet echt zeggen dat elke speler zo goed is als de waarde (in geld) als sommige supporters altijd maar denken? En als de trainer die niet verantwoordelijk is voor de aankopen, heeft hij volgens mij het volste recht om daar een mening over te hebben. Een simpele vergelijking, je bent een timmerman en je baas betaalt een kapitaal voor een roestige hamer en 3 kromme spijkers, dan zeg je er ook wat van.

25 september 2023 om 11:11

Je kan het ook omdraaien. De aangetrokken spelers zijn niet zo slecht als het nu lijkt. Van spelers die in het Kroatische nationaal elftal spelen, mag je toch wel verwachten dat ze in de top van de eredivisie mee kunnen komen?

Dat je van Feyenoord verlies of Twente uit verliest, prima dat kan. Maar met deze spelers hoor je gewoon te winnen van clubs als Excelsior of Fortuna.

Een trainer mag een mening hebben echter als je je spelers afvalt, als je hun op televisie verwijten maakt, hun fouten benadrukt en in feite hun verantwoordelijk houdt voor het falen, dan krijg je toch al snel problemen met de groep.

Niet verassend maar natuurlijk deze man heeft echt een unicum gerealiseerd door voor €115 miljoen gewoon alleen maar bagger te hebben gehaald. Dit gaat Ajax echt heel veel kosten want naast salarissen lijkt ook het slijten van deze aankopen met winst echt onmogelijk. Teveel betaald voor echt middelmatige spelers en erger nog, ze voor langere tijd vastgelegd. Ook het voor de tweede keer achter elkaar geen CL halen straks gaat financieel pijnlijk worden. Spelers halen na dit seizoen wordt lastig aangezien er niet veel gaan vertrekken uit deze bagger ploeg dus zal je extreem veel risico moeten nemen door spelers erbij te halen en met een extreem grote spelersgroep te gaan werken en daarbij geen CL zal ook niet heel aantrekkelijk zijn voor spelers.

24 september 2023 om 22:34

Alleen maar bagger ja? De helft stelt Maurice niet eens op. Ik durf te wedden dat Mikautadze er meer van bakt dan Brobbey.

Je kan niet verwachten dat die gasten allemaal al de sterren van de hemel spelen.

Gewoon klote beleid dat hij eruit is getrapt. Je had Maurice eruit moeten trappen.

24 september 2023 om 22:42

Mikautadze heeft nog helemaal niets laten zien. Dus op basis van wat verwacht je dat hij het opeens beter dan Brobbey zou gaan doen?? En je kan niet verwachten dat die gasten allemaal de sterren van de hemel spelen maar je kan wel verwachten dat ze de bal naar de goede kleur spelen en niveau Ajax te zijn. Het is geen Real Madrid/Manchester City.

Als Feyenoorder zijnde ben ik blij dat deze man weg is. Het is eeuwig zonde dat zo'n mooie grote club als Ajax mede kapot is gemaakt door een man die geen verstand van zaken heeft en geen binding met de club. hopelijk is dit een 1ste stapje dat de club er weer bovenop komt

En gaat Ajax nu hetzelfde headhuntersbureau inschakelen die op Mislintat uit kwam, of hoe gaan ze zijn opvolging nu weer regelen?

24 september 2023 om 22:54

Ik denk dat ze nu in het eigen Ajax netwerk gaan kijken. Kijken naar mensen zoals van Gaal. Of die Ajax uit de brand willen helpen.

24 september 2023 om 23:00

Hoe groot is dat netwerk? En wiens netwerk gaat het precies om? Huntelaars Ajax netwerk?

Ik zou zelf Lerby graag wel in zo'n functie bij Ajax willen zien, maar ik heb geen idee of die nog de ambitie heeft. Buiten Overmars zou ik niet weten wie ik het toe zou vertrouwen. Want laten we wel wezen, we zitten toch niet op Danny Blind in die rol te wachten?

25 september 2023 om 04:33

Jordi Cruijff en Maxwell?

Dit zag je natuurlijk al aankomen.
Wel een zwak argument van van Halst en co.
Had gewoon gezegd dat Sven niet meer te vertrouwen is met zijn praktijken.

Dit is de eerste keer dat ik mij kan herinneren dat een TD eerder de laan uit wordt gestuurd dan de eerste trainer die hij heeft aangesteld. Als je als club een TD aanstelt en die nog geen maand na het sluiten van zijn eerste transferperiode alweer ontslaat, nadat hij meer dan 110 miljoen mocht uitgeven, gaat er echter meer fout. Dat hij is ontslagen is echter zeer terecht. Net als de RvC heeft Mislintat er een potje van gemaakt. Zelfde geldt voor Steijn, maar die gun ik nog wel meer tijd. Nu hopelijk een grote schoonmaak en Van Gaal terug als architect van de tweede Fluwelen Revolutie.

"Supporters" daar krijgen precies wat ze willen. Mislintat is weg en de wedstrijd vandaag verneukt en rustig uitspelen in november. Trieste bedoeling bij de meest trieste club

Het ontslag van Mislintat is slechts het begin. De échte koppen (verantwoordelijk voor de malaise) moeten nog rollen. De koppen die hem hadden moeten controleren op zijn werk. Dat is te beperkt gebeurd, zoals het er naar uit ziet. Het ‘check-and-balance’ principe is volledig zoek bij Ajax, en dan moet je dus beginnen bij het hoogste orgaan: de RVC. Opstappen; hoe eerder, hoe beter.

Uiteraard bijzonder droevig dat een crisis deze vormen aanneemt. Als Feyenoorder kan ik genieten van de uitslag, maar als je ziet wat er achter de schermen gebeurd bij deze club, dan krijg je toch medelijden. Wat een weerslag moet het hebben op het privéleven van Maurice Steijn, bijvoorbeeld. Erg triest.

Nou, daar kan ik wel mee leven. Vooral de verhalen die ik hier de laatste 7 dagen heb gelezen, dat kan echt niet. Onacceptabel gedrag en ook een beetje louche.

De volgende kop die mag rollen is die van Einsteijn. Met Hendriks ga ik ook akkoord.

Waarom? Mij werd steeds verteld geduld te hebben. Niet beoordelen op deze transferwindow, vooral de tijd geven bla bla bla. On topic: ben blij dat hij de eerste is en niet Steijn. Wie heeft deze man aangesteld, deze zijn net zo schuldig!

24 september 2023 om 22:41

Maurits Hendriks, de man achter het losers-vluchtje

Elk verhaal heeft zijn zwarte schaap, maar daarmee is er nog niets bereikt. Waarom heeft het zwarte schaap zich kunnen manifesteren? Er moeten vele andere koppen rollen, en van Halst en Steijn zijn er daar twee van.

24 september 2023 om 22:37

Wat heeft Van Halst dan exact gedaan waardoor zijn kop moet gaan rollen?

Had eigenlijk verwacht dat Steijn het kind van de rekening ging zijn. Dit geeft ook een slecht signaal af aan zijn aankopen.

De volgende kan zo maar Steijn zijn maar wie moet er dan trainer worden????

24 september 2023 om 22:42

mitchajax020 Het verleden heeft bewezen dat het geen zak uit maak om de trainer nu te vervangenGeef Steijn het voordeel van de twijfel en laat hem tenminste zitten tot de winterstop .

24 september 2023 om 22:44

Van mij mag Steijn ook blijven hoor, hoop dat ze er serieus over nadenken om Bogarde terug te halen, Alex Kroese nu al te halen dus Az een zak geld geven en hoop op van Gaal

Mislintat exit.
Op basis waarvan is deze man gehaald?

24 september 2023 om 22:54

Schveenman ik denk niet op basis van data. Leek meer een kwestie van eindelijk iemand die de job wilde.

24 september 2023 om 22:57

De kiem zat in de vorige transferzomer. Toen club jongen Huntelaar met Haamstra, trainer schreuder, aanvoerder Tadic en hun zaakwaarnemer Milos Malenovic de transfers regelde die allemaal flopte. Wat de aanzet was tot een verloren seizoen, twee ontslagen trainers en een opgestapte directeur.

Dus wilde ze nu iemand hebben van buiten, die bekend stond om veel met data te werken want daar hebben clubs als AZ veel succes mee. Dus kwamen ze bij Mislintat uit.

De rest is geschiedenis.

25 september 2023 om 18:08

Duidelijk verhaal. Ik waardeer jou bijdragen!

Cool allemaal, maar hij is niet in z'n eentje verantwoordelijk.
RVC liet transfers veel te laat toe waardoor er nu geen team staat. Daarnaast is Mislintat natuurlijk verantwoordelijk voor het aankoopbeleid. Teveel onzekerheden, dat kan je Steijn niet kwalijk nemen. Stein kan blijven wat mij betreft zolang de rvc maar oprot.

Je kan Steijn weinig kwalijk nemen , de hoofdverantwoordelijke Mislintat is er nu uit.
Misschien brengt dit nu wat rust , maar de RVC moet zich ook wel ff achter hun oren krabben die zijn net zo fout .
Ik zou toch nog Bogarde aan de technische staf toevoegen om de verdediging goed onderhanden te nemen .
Want daar begint het steeds met al die domme fouten .

Nu is het wachten op het ontslag van Steijn lijkt me. Ja hij heeft een vracht nieuwe spelers, maar er is geen lijn te trekken en het lijkt werkelijk nergens na.

Goed nieuws het ontslag van Mislintat.

Nu nog die enge Maurits Hendriks erachteraan sturen, dan kunnen we hopelijk weer opbouwen.

Dat die engnek na het fiasco van de Olympische spelen nog bij Ajax is aangenomen is mij echt een raadsel.

Er is echt wel wat gebeurd. Onder het Instagram bericht dat Sven weg is, hebben een lading spelers het geliked. Bergwijn, Klaassen, Tadic, Lang, Brobbey, Bassey.

De nieuwe spelers kozen Ajax vanwege de club naar ook omdat Sven zo'n fijne vent was. Two-faced!

Welke oud Ajacied heeft veel connecties? Rafaël vd Vaart? Of John vh schip? In ieder geval iemand met Ajax dna naast Huntelaar zetten en qua structuur mogen ze pas aankopen doen wanneer ze samen met de scouting en de technische staf de speler hebben bekeken en goed gevonden en er zeker geen soortgelijke op doorbreken uit de jeugd staat! Dan voor nu om vastigheid te kweken en resultaten te halen zou ik even met 4-3-3 breken en 4-2-2-2 gaan staan met rensch Hato ivanusic Sosa Vos Avila (Argentijn in Alvarez rol) taylor berghuis Forbes en brobby en ik zou bogarde snel aan de staf toevoegen voor verdedigen.

Mooi! Nu even dingen op een rijtje.

10 spelers met een contract voor 5 jaar. Daar moeten er 8 weg en dat zal een verliespost van zo'n 50 miljoen opleveren.
Geen AD tot maart.
Geen Td
Trainer niet capabel.
RVC niet capabel.

Oplossing:
Geen idee.

24 september 2023 om 23:30

Beetje sabelen op je dikke duim en daar is ineens een fictief verlies van 50 miljoen euro. Echt onzin. Zowel tegen Marseille als vandaag tegen Feyenoord speelde Forbes gewoon prima. Een 19 jarig Engels talent. Als die stappen maakt, dan kan die over twee jaar zo een mega bedrag opleveren las ene PL club hem wil hebben.

Er valt weinig in te schatten over de spelers waardes de komende jaren. Voor hetzelfde geld wordt er dikke winst gemaakt. Je weet het pas achteraf.

En dan te bedenken dat Mislintat is gekozen na een maandenlang headhunting proces. De vrije val van Ajax na het vertrek van Overmars houd je eigenlijk niet voor mogelijk. Wat zag de wereld er compleet anders uit voor Ajax 2 jaar terug. Er staat momenteel ook gewoon niet zo veel waarde op het veld waarmee je het allemaal gaat terug verdienen.

24 september 2023 om 23:33

Natuurlijk staat die waarde wel op het veld. Forbes blijkt zijn geld steeds meer waard te zijn en kan zomaar heel veel waard worden als hij deze lijn doortrekt.

Hetzelfde geld voor de Kroaten. Zijn wel internationals. Als die ineens goed gaan spelen, vliegt de waarde weer omhoog.

Je kan er niks van zeggen. elke keer weer blijken spelers van Ajax vele op te leveren bij verkoop. Dat nu de dagkoers even negatief lijkt te zijn swah, het is maar een dagkoers.

Wat een paniekvoetbal bij ajax. Je stelt die man aan met een lange termijn visie en als het ff minder gaat dan raak je in paniek (los van t feit of hij zichzelf vereikt heeft met transfers of niet).

Als ze hem eruit sturen moet de RvC zelf ook opstappen. Zij hebben hem immers aangesteld.

24 september 2023 om 23:35

Dat is de realiteit. Iedereen wist dat dit Ajax tijd nodig zou hebben maar de start was slechter dan verwacht. Dan krijg je media tegen, wordt de druk alleen maar groter en bezwijken de spelers onder de druk waarna het alleen maar slechter wordt.

Dat de RvC onhoudbaar is op termijn, lijkt me evident. Alleen schoon schip met nieuwe mensen kan Ajax tijd geven om alles weer op te bouwen. Want dit elftal heeft echt tijd nodig om de meest elementaire zaken aan te gaan leren, zoals rest verdediging bij hoekschoppen.

Terecht ontslag. Ik denk dat Pep of Klopp ook geen chocolade van deze selectie kunnen maken. Dus ook Steijn niet.

Goede zaak van Ajax om deze eigenaardige persoon weg te sturen maar nu zit Ajax nog steeds met een hoop nietsnutten van die spelers opgescheept. Hoe gaat dat goed komen?

Dat is de eerste maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Hendriks, Eringa en van Halst moeten nu sowieso volgen en eigenlijk de gehele RvC

Voor de mensen die nog nooit hebben gevoetbald, voetbal bestaat niet alleen uit aanvallen maar ook uit verdedigen en hoe je druk zet. Kennet Taylor is daar een uitstekend voorbeeld van hoe het niet moet. Verdedigend komt hij overal te laat en onderschept geen ballen.

Als jij een Kenneth Taylor de voorkeur geeft boven een Quinten Timber dan is er iets goed mis binnen Ajax leiding en de hoofdjeugdopleiding. De spelers neem ik niet kwalijk aangezien zij kunnen het niveau niet aankunnen en worden opgesteld door de leiding. De oorzaak moet duidelijk in kaart worden gebracht. De mensen die bij Ajax rondlopen op dit moment hebben geen kijk op talent en potentie. Ook weten zij blijkbaar niet wat er gevraagd op topniveau per positie.

Er dient een hele grote schoonmaak gehouden te worden binnen de leiding bij Ajax. De ajax filosofie moet worden geimplementeerd. Per positie moet duidelijk in kaart worden gebracht wat voor type spelers er gehaald dienen te worden voor de 4-3-3 systeem.

- vooruit drukken zetten
- Techische spelers als backs
- Centrale verdedigers die kunnen voetballen en vooruit moeten verdedigen
- Spits die pas op het laatste moment een beslissing neemt.
- Flankspelers die technisch begaafd zijn en explosief zijn.

Ik weet het niet, voelt wel overhaast. Zou mijn niks verbazen als er toch een paar diamantjes bij zijn aankopen zitten. Toch voelt hij meer als een hoofd scouting in plaats van technisch directeur.

Ajax moet veel meer terug naar plan Cruijff gemixt met Overmars, daar over gesproken, die zou ik het allerliefst terug zien. Sinds die pik in Antwerpen zit loopt het niet meer zo. Liefst nog samen met Jonk en Bergkamp.

24 september 2023 om 23:02

Het probleem is niet perse de aankopen, het probleem is zijn conflict met de trainer en de sterke geruchten omtrent wat er rond de aankopen gespeeld heeft.

Plan Cruyff is allang wat Ajax doet. Er speelt al zoveel jeugd in het eerst elftal. Vandaag weer met Taylor, Hato, SE, Rench, Vos, Taylor, Van den Boomen en Brobbey.

Jonk en Bergkamp hadden grote ruzie wat leidde tot het vertrek van Jong. Weet niet of ze die ooit uitgepraat hebben. later hadden Bergkamp en Overmars ruzie over het ontslag van Keizer en de voorgenomen aanstelling van Ten Hag. Weet niet of die het ooit uitgepraat hebben.
Verder heb je met Overmars een probleem met wat er gebeurt is. Sponsoren e.d. stappen daar niet makkelijk overheen.

Mag ook wel direct Steijn ontslagen worden. De beste man stelde Vos, Hato en Sutalo als enige verdedigend ingestelde speler op. Tevens met het slechts denkbare middenveld: Taylor en Van den Boomen samen. Dan ben je volledige incapabel.

24 september 2023 om 23:17

Ik vond vooral het inbrengen van Salah Edine voor Sosa een mispeer van hier tot tokyo. Gooi er dan een speler in die beter is maar niet iemand die het niveau al helemaal niet heeft

24 september 2023 om 23:18

Avila idd

24 september 2023 om 23:26

Bovendien was Sosa een van de weinige nieuwe spelers die er wel meteen stond en presteerde.

24 september 2023 om 23:30

Avila liet in die 2 wedstrijden toch ook niets zien? En Sosa werd vandaag, tegen Marseille en tegen Twente ook al bekritiseerd, ondanks dat zijn voorzetten wel redelijk aankwamen.

24 september 2023 om 23:33

Enige wat Steijn doet is wijzen met zijn vingertje en spelers heel snel wisselen zodat het een vernedering is.

Zo zie je maar dat wangedrag beloond wordt. Het tuig heeft het voor het zeggen,mag de competitie beïnvloeden en kan het beleid van de club Ajax beïnvloeden

25 september 2023 om 09:49

@maffemarcel
Ajax fans hebben het recht om te protesteren als hun club naar de klote is geholpen.
Er was al geen beleid dus maak je maar niet druk. Dit is juist een kantelpunt om de club en de competitie te redden.

" We zijn hem enorm dankbaar " voor wat hij voor de club gedaan heeft. Maar we zullen nu de sportieve weg omhoog moeten vinden. Mis ik wat?????

Op zich wel begrijpelijk, maar ook makkelijk. Moeten bij Ajax transfers niet goedgekeurd worden? Had de RVC hier bijvoorbeeld zichzelf niet veel en veel meer moeten laten horen? Het is flauwekul dat de TD zo vrij zijn gang kan gaan. De grootste kritiek heb ik daarom zeker niet op Mislintat, maar op de RVC en iedereen die bovenin zit die dit heeft laten gebeuren.
Ja, nu zijn ze op een punt aanbeland dat dit bijna onvermijdelijk is, echter is dit ook een beslissing uit ongelooflijk eigenbelang. Niemand doet meer iets voor de club. Iedereen doet dingen om maar niet zijn eigen vingers te hoeven branden.

Ajax is door deze Duitser teruggezet naar de stenen tijdperk met deze transfers. 120 miljoen + toekomstige salarissen van tientallen miljoenen foetsie!!

Ajax gaat nog jaren last hebben van wat deze man heeft aangericht

Diamantoog had vanaf het begin een hoop vuil in zijn ogen. Tel daar de andere ellende op die naar buiten kwam en je realiseert je dat de positie niet langer houdbaar was. Hopelijk betekent dit de intrede van Louis van Gaal. Het lijkt mij een man die duidelijkheid kan scheppen en ook richting kan geven op technisch vlak.

24 september 2023 om 23:18

Ik weet het niet. Die man gaat dat wellicht voor een jaar doen, als hij al ja zegt wat ik sterk betwijfel.
Ook is het hoogst discutabel of hij een goede TD is: ervaring met onderhandelen over de prijs van spelers heeft hij niet en of hij nu nog zo'n groot netwerk heeft is ook maar de vraag.

Ik zou hem eerder interim trainer maken zodat de sportieve prestaties wellicht iets stabiliseren zodat er tijd is om een nieuw bestuur, een nieuwe TD en en nieuwe RvC aan te stellen en een strategie te formuleren.

24 september 2023 om 23:54

Was Van Gaal niet al eerder ergens TD en dat ging ook compleet mis?.

25 september 2023 om 08:41

Hij gaat het niet doen, dus het zal altijd bij speculeren blijven. Wel is het natuurlijk zo dat het voor een jaar zou zijn gewesst, omdat ik aanneem dat Kroes zelf een team om zich heen gaat samenstellen. In dat kader is het doen van aankopen natuurlijk ook minder nodig, met alleen een winterse transferperiode. Eigenlijk verwacht ik in januari niet veel (inkomend) transfervuurwerk van Ajax.

Wat lost dit op nu? Je hebt hierna nog steeds dezelfde trainer met dezelfde spelers die hiermee alleen maar het demotiverende signaal krijgen dat ze niet goed genoeg zijn bevonden.

24 september 2023 om 23:31

Nou ja, als je dat verhaal van de Telegraaf moet geloven (grote als), dan deed hij ook nog eens z'n best om een enorm giftige werksfeer te scheppen. Als dat waar was, leek hij me bijna een doorgedraaide psychopaat.

Ik had nog even gewacht op dat integriteitsonderzoek.
Volgens mij is het veel te vroeg om te oordelen of hij goed heeft ingekocht.

Sowieso heeft het weinig nut om hem tot zondebok te maken en te ontslaan: het is niet alsof een TD in een paar weken de situatie drastisch kan veranderen. De transferperiode is voorbij dus heel veel heeft hij nu niet te doen.

Sowieso groeien goeie Td's niet aan bomen en het lijkt me onverstandig om hem de laan uit te sturen zonder een degelijke vervangen te hebben (tenzij er natuurlijk daadwerkelijk een integriteitsschaal is, dan heb je natuurlijk geen keus.)

Als je hem wegstuurt krijg je weer een Huntelaar-situatie en ik weet niet of dat beter is dan Mislintat.

Ik denk dat het veel belangrijker is dat Ajax zich de komende tijd richt op een nieuw bestuur en RvC die een nieuw beleid kunnen formeleren en daar een TD en trainer bij vinden. Want zelfs met een degelijke TD en trainer blijft het chaos omdat totaal onduidelijk is wie het nu voor het zeggen heeft.

Verweij en de rioolratjes bij de Telegraaf lachen in hun vuistje. Het grote lekken kan weer hervat worden nu de TD weggewerkt is.

Triest dit. Niet de aankopen zijn het probleem, maar de manier van spelen en het overbrengen van een visie op een groep hongerige wolfen!! Steijn zit daar pas echt voor zelfverheerlijking, iets waarvan Sven van beticht werd.... Maar dat onderzoek kan nu ook de prullenbak in. ZEER TRIEST

Maar er wordt nu in ieder geval eens snel gehandeld. Een TD ontslaan is zo gepiept maar een aanstellen heeft anderhalf jaar gekost. Mag hopen dat dit niet nog een keer zo lang duurt.

25 september 2023 om 01:58

True! Ben benieuwd wie dit oppakt. Moet binnen 1,5 maand een vervanger zijn.

Hele yop van bovenaf erausss.

Dit is ajax onwaardig
Eerste keer dat echt geen klassieker op het veld stond .
Het was fc knudde tegen Feyenoord

Ik heb het tot voor kort voor Mislintat opgenomen. Ik moet merendeels van mijn ondersteunende woorden jegens hem terugnemen. Wat er de afgelopen anderhalve week binnen en rondom Ajax gebeurt is gewoon om van te huilen. Ik vraag me echter wel af op welke punten precies zijn ontslag gebaseerd is

Laten we niet vergeten dat er vóór Mislintat al enorme problemen aan het licht kwamen in het beleid van Ajax en de machtsstrijd binnen de club. De scouting wordt totaal genegeerd, financiële poppetjes in de RvC hebben de macht en het doel is niets anders dan die macht behouden zodat de naam Ajax als prestigieuze medaille op het CV mag prijken. Die vent van Yesilgöz heeft nu ook ineens een rol, waarom? De mensen die het voor het zeggen hebben binnen de organisatie zijn zonder twijfel de mensen binnen de RvC en die hebben niet de kwaliteit om een club als Ajax te leiden. Ik heb totaal geen liefde voor de club, vond het ook altijd overdreven dat Ajax het label opleidingsexpert kreeg, terwijl het vooral alle goede jongens uit de regio verleidde op 15-16-jarige leeftijd om bij de club te komen. Er zat altijd wel wat echt zelfopgeleid personeel tussen, maar dat werd enorm overdreven als je het mij vraagt. Desalniettemin is wat er nu gebeurt tragisch. Geen enkele weldenkende voetballiefhebber in NL wil dit zien gebeuren bij een Nederlandse club. Laat staan een club die ons land zo vaak internationaal heeft vertegenwoordigd. Geef mij maar de clubcultuur van een Feyenoord, is een mooiere club. Maar dit gun ik Ajax echt niet. Alle mensen aan de top zouden zich moeten schamen. Mislintat is slechts een bliksemafleider het echte gif zit erboven.

25 september 2023 om 00:13

Vraagje: waar haalt Feijenoord al die jeugdspelers vandaan? Worden die in de Kuip geboren? Het lijkt er op dat opeens iedereen los gaat op Ajax omdat dat nu in is. Het is nu een bende die opgeruimd moet worden, maar al die onzin over jeugdspelers slaat helemaal nergens op. En dat de een Feijenoord liever heeft, en een ander Ajax of weet ik welke club, moet je maar accepteren. Ik ben en blijf in ieder geval supporter van Ajax. In goede en slechte tijden.

Met of zonder dwang de rest van de schuldigen er ook direct achteraan. Maak nu maar in 1 keer schoon schip, want anders blijven er straks weer dezelfde mannetjes en/of vrouwtjes de club besturen. Heel simpel, je mag ook wel eens goede beslissingen nemen voor de club. Dus wegwezen. En hopelijk wil van Gaal nog 1 keer de boel redden. Want met Steijn gaat dat niet lukken. Dit ligt boven zijn macht, dus op en fatsoenlijke manier afscheid van nemen. Er is nu een meester chirurg nodig. Al kan het best zo zijn dat van Gaal die eerder nodig heeft. Want wat doen we die man aan door hem nu aan het stuur te zetten. Wat hebben die clowns er in nog geen anderhalf jaar een enorme bende van gemaakt. Als je alles weer op een rijtje zet zeg je hoofdschuddend: hoe is dit mogelijk bij een beursgenoteerd bedrijf....?

Als het verhaal van Hans Kraaij alleen al op waarheid berustte, dan is het niet meer dan logisch.
Sjonge jonge wat een chaos is het bij Ajax. Het wordt met de dag erger.

Hopelijk kan er nu helemaal schoon ship gemaakt worden en nu wel de juiste poppetjes op de juiste positie gezet kunnen worden in de burelen, al zullen er weinigen zijn die nu op dit moment kunnen en willen instappen.

De club heeft Louis van Gaal nodig

Terecht natuurlijk. De spelers die hij heeft gehaald zijn allemaal tot nu toe drama. En dat al voor weken. Sommige beheersen niet eens de basistechniek dan houdt het al op. Tuurlijk is het bij sommige nog wennen maar ook daar komt het niet uit. Het is niet alsof je niet kan voetballen. Bij Ajax heb je een bepaalde standaard en daar moet het gewoon sneller gaan dan bij een wat lagere club. Daarom is het een topclub. Ook is diezelfde Mislintat verantwoordelijk voor het aanstellen van Steijn terwijl een Bosz al maanden beschikbaar was. Dat komt ook mede door zijn beleid waar die alles zelf bepaald...

Wat heeft deze man daar een zootje van gemaakt. Ben blij dat die daar weg is want zijn positie was gewoon onhoudbaar geworden. Veel te veel betaald voor matige aankopen. En hij zit verwikkeld in een lastig parket. Zijn aankoop de jonge rechtsbak heeft vndg getoond dat hij nog meer boterhammen moet eten. Maar bon ben blij dat hij daar weg is

Gelukkig nu hopelijk de weg omhoog vinden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
8.Ajax152
9.Excelsior15-3
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
J. GorterKeeper80
R. PasveerKeeper00
D. RamajKeeper60
G. RulliKeeper10
C. SetfordKeeper00
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.

In de wandelgangen

Dinsdag 28 november
Arnhemmer Ferdi Kadioglu heeft zich in de kijker gespeeld bij Bayern München. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren