Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ahmed Aboutaleb maakt zich ook met laatste besluit over Feyenoord niet populair

Laatste update:

De eventuele bekerhuldiging van Feyenoord vindt definitief niet plaats op de Coolsingel, zo meldt RTL Nieuws donderdag. Indien de Rotterdammers de bekerfinale op 21 april winnen van NEC Nijmegen, volgt een huldiging op de Binnenrotte. Ondanks de weerstand blijft burgemeester Ahmed Aboutaleb daarmee bij zijn besluit.

“Een bekeroverwinning van Feyenoord dient absoluut uitbundig gevierd te worden”, aldus Aboutaleb. “Het college is van mening dat dit niet alleen op het balkon van het stadhuis hoeft te zijn.” De Coolsingel is voor de supporters van Feyenoord een legendarische plek.

De burgemeester van Rotterdam verklaart ook waarom er is gekozen voor de Binnenrotte in plaats van de Coolsingel. “Er is in breder perspectief gekeken naar het beslag van een mogelijke huldiging op de stad, de capaciteit van de hulp- en veiligheidsdiensten en de financiën in relatie tot de prijs die behaald wordt.”

Het stadsbestuur van Rotterdam liet vorige maand al vallen dat er ook andere geschikte plekken dan de Coolsingel zijn. De gemeente Rotterdam verwacht bij een eventuele bekerhuldiging op 22 april minder bezoekers dan vorig jaar in mei, toen Feyenoord het landskampioenschap vierde.

Aboutaleb is bezig aan zijn laatste maanden als burgemeester van Rotterdam. Het besluit om Feyenoord bij bekerwinst niet op de Coolsingel te huldigen is vermoedelijk een van de laatste grote beslissingen die hij neemt rondom de grootste volksclub van de stad. Dat zorgt wederom voor weerstand.

Zo is de fractie van GroenLinks in de Rotterdamse gemeenteraad niet blij met de keuze van Aboutaleb. “Bij het winnen van de beker hoort natuurlijk een groot feest en een huldiging op de Coolsingel.” Ook vele supporters op social media laten zich andermaal negatief uit over Aboutaleb.

Aboutaleb kondigde begin januari aan dit jaar af te treden als burgemeester van Rotterdam. “Na ruim 15 jaar onze prachtige stad te hebben gediend, acht ik het tijd om plaats te maken voor een nieuwe burgemeester.” Wie Aboutaleb gaat opvolgen, is vooralsnog onbekend.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bedankt aan de 100 doorgesnoven hooligans die zich nooit kunnen beheersen. En ja dit gebeurd overal en dan moet je op de blaren zitten als collectief..

11 april 2024 om 14:55

Opzich ging de huldiging na het kampioenschap prima, maar goed boeie, de beker is toch een troostprijs.

11 april 2024 om 15:01

Dit snap ik ook niet. Een beker huldiging doe je toch gewoon bij het stadion? Een bekerwinst vind ik altijd een leuk feestje op de dag dat je hem wint maar daarna vergeet je het ook vrij snel weer. Als een middenmotor hem wint snap ik een huldiging wel.

11 april 2024 om 15:08

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat vooral de spelers wel behoefte hadden aan een 'echte' huldiging, omdat het er in 2016 in het stadion er een beetje troosteloos uitzag. Dan is de Binnenrotte een prima plek en op Koningsdsg is gebleken dat daar ook prima genoeg mensen tegelijk kunnen zijn. Ik denk zelfs dat het los van de sentimentele waarde een betere plek is dan de Coolsingel.

11 april 2024 om 15:32

Dat is het inderdaad. Voor de topclubs is de beker een leuke prijs voor erbij, maar echt heel veel maakt het niet uit. Dan kan je de Coolsingel beter 'speciaal' voor 'echte' prijzen houden. Als NEC de beker wint staat heel Nijmegen natuurlijk op z'n kop, dus dan is het niet raar dat er enorm wordt uitgepakt.

11 april 2024 om 17:53

Caine leeft nog een beetje in het verleden?
Kampioens huldiging ging uitstekend.

Overigens ben ik voor een bekertje absoluut niet van plan op een maandag ochtend naar een huldiging te gaan. Voor het kampioenschap was het geweldig....maar voor de beker is het na de wedstrijd (als we winnen) nog een klein beetje feesten en dan gewoon lekker naar huis.

Was allang duidelijk het podium staat tegen blaak aan. Zelfde indeling als met Koningsdag. Ondernemers aan de binnerotte worden harder genaaid door de gemeente. Door stupide afsluitingen etc

11 april 2024 om 15:08

Achja Aboutaleb heeft de laatste jaren er alles aan gedaan om het feyenoord fans zo moeilijk mogelijk te maken en tradities te breken.

Van mij hoeft de beker niet per se op de Coolsingel maar mocht dit bij een eventueel nieuw kampioenschap ook het geval zijn, dan weet je dat er alsnog duizenden mensen naar de Coolsingel zullen gaan.

11 april 2024 om 16:20

Beker op de Binnenrotte is ook prima. Alleen wat mij enorm steekt is dat de Gemeente Rotterdam enkel uit eigen parochie spreekt. Ondernemers die letterlijk met hun terras zitten gevestigd aan het plein kunnen en mogen de exploitatie niet uitvoeren. De gemeente bied geen enkele compensatie, iets wat met koningsdag ook al was.

11 april 2024 om 20:02

Supporters en ondernemers kotsen Aboutaleb uit en de criminelen lachen hem uit. Kan niet wachten tot het 1 oktober is.

Mooi dat we in Nederland zo vooruitstrevend met alles zijn maar als enige in de wereld niet normaal een huldiging of (risico) wedstrijdje kunnen organiseren. Terwijl in de rest van de landen de derby's groter als ooit zijn zitten we hier dichter bij een collectief uitvakverbod. Door enkel een paar honderd/, totaal misschien duizend hooligans. Wat lopen we lekker voor op de rest he!

Alhoewel ik vind dat de beker gewoon een prijs is waar je trots op kan en mag zijn begrijp ik de beslissing van Aboutaleb. Maar een huldiging op d Coolsingel dient eigenlijk alleen voor een kampioenschap of een Europese prijs te zijn. De Binnenrotte lijkt me een prima locatie voor ene korte en kleine huldiging.

Is ook een prima locatie. Coolsingel is voor "echte" prijzen.

11 april 2024 om 15:02

Zolang we de beker niet gaan zien als ‘echte’ prijs, zal er ook nooit een fatsoenlijke huldiging voor komen. Gelukkig is de populariteit van de beker afgelopen jaren enorm toegenomen, onder andere door Schmidt die het als belangrijke prijs zag.

11 april 2024 om 15:10

Nou heeft Feyenoord een lastig programma gehad in de beker dus is het een knappe prestatie maar we hebben ook jaren gehad dat we hem wonnen met heel weinig tegenstand. Vorig jaar Sparta, Emmen, ADO, Spakenburg en toen Ajax dat vind ik wel een beetje een troostprijs.

11 april 2024 om 15:11

De beker is toch vooral tof voor de wat kleinere clubs die geen kans maken op de titel als je eerlijk bent? Ik zou de beker zelfs voor geen goud ruilen met de 2e plaats door de kwalificatie voor CL.

11 april 2024 om 15:16

Ik zou zelfs liever tweede worden zonder beker dan derde met beker. Die gegarandeerde CL miljoenen zijn zo belangrijk voor Nederlandse clubs.

11 april 2024 om 15:26

Voorkeur voor plek 2 heb ik ook maar een prijs is een prijs.

11 april 2024 om 15:32

Eens! Het zijn de ‘prijzen’ waar lang nog over gesproken/geschreven gaat worden. Niet bij een tweede plek, behalve die keer onder Koeman destijds. Maar goed tegenwoordig is een goede bankrekening wat belangrijker. Bij plaatsing CL verdien je X aantal keer zoveel als winnen van de beker.

11 april 2024 om 15:59

Uiteindelijk gaat het toch om de prijzen die je wint? Tegenwoordig ga je als Feyenoord met een geplaatste status de voorronde van de CL in. Ik zou denk ik toch echt voor een derde plaats en de beker gaan.
Wie herinnert zich de nummers twee van de eredivisie nog van de afgelopen 5 jaar? De bekerwinnaars van de laatste 5 jaar zijn me wel bijgebleven.

11 april 2024 om 16:05

De 2e plek niet, maar de mensen bij de financiele administratie herinneren ze de centjes die worden bijgeschreven door CL kwalificatie wel. En ja, dat kan ook via plek 3, maar dat kan ook fout gaan. Kijk maar naar PSV vorig seizoen of Ajax als grote favoriet tegen Rosenborg enzo eerder deze eeuw. Of wij een niveau lager tegen Trencin (al waren we toen wel heel slecht).

11 april 2024 om 16:18

Zelfs al ben je de favoriet, een vroege rode kaart in de Play Offs en je verliest 50 miljoen. Toen we van Benfica verloren tegen 10 man voelde het alsof het hele seizoen al was verpest.

11 april 2024 om 16:44

De mensen bij de administratie zijn er erg blij mee ja. Maar in de vele discussies online die ik (helaas) vaak zie langskomen, gaat het er vaak om welke club de meeste prijzen gewonnen heeft. Tuurlijk zit er een bepaalde rangorde aan prijzen, en is landskampioen een betere prestatie dan de beker. Als je puur naar de essentie van het voetbal kijkt, gaat het om het winnen van wedstrijden en daarmee het winnen van prijzen. Vanuit deze (romantische) gedachte is het onbegrijpelijk dat ik her en der lees dat men liever tweede wordt zonder beker dan derde met beker. Het huidige voetbal gaat ook vaak om geld, maar als supporter is er niets mooiers dan het winnen van prijs en het schrijven van geschiedenis. Dat is uiteindelijk wat blijft hangen, niet wie er dat ene seizoen tweede is geworden.

11 april 2024 om 16:49

Ik snap waarom de CL belangrijk is. Meer geld betekend betere spelers, betere spelers betekend een grotere kans op prijzen.

Maar in principe kies je met een tweede plek en geen beker voor nu geen prijs zodat je in de toekomst een grotere kans op prijzen hebt.

Dat kan mooi uitpakken maar het geeft geen garanties. De kans is ook aanwezig dat je zelfs met dat CL-geld ook volgend jaar geen prijs pakt en dan heb je helemaal niets.


11 april 2024 om 17:57

Lol....jij denkt dat de populariteit van de beker groter is geworden omdat Schmidt het een belangrijke prijs vondt???

Denk dat je de invloed van Schmidt op NL ernstig overschat.

Beker is en blijft een troostprijs voor iedere traditionele top 3 club. Leuk om te hebben, maar verder geen enorm feest waardig.

11 april 2024 om 15:36

Nee, vijf wedstrijdjes als Feyenoord zijnde en je hebt m. Dan is het dit jaar met Utrecht, PSV, AZ, Groningen en NEC nog wel een aardige prestatie, maar je kan ook zo maar in de finale komen als je zoals NEC (weliswaar zes wedstrijden) Roda, GVV, GAE en ADO loot.

En dan kan je m eventueel nog winnen ook. Maargoed. Leuke extra voor de kleinere clubs en natuurlijk vind ik het leuk als Feyenoord m wint, maar ga er niet de straat voor op.

11 april 2024 om 16:06

Ik als Ajacied moet toch zeggen dat ik absoluut voor de Coolsingel ben! Maar dat is puur omdat ik in Rotterdam werk en ons kantoor letterlijk over de Binnerotte uitkijkt. Het is 'jammer' dat ik ook daadwerkelijk op kantoor moet zijn die dag, maar ik zal proberen mij te mengen in het feestgedruis. Zonder Ajax tenuetje dan.

De huldiging zal in Nijmegen plaatsvinden

11 april 2024 om 15:07

Gaat wel een leuke finale worden zo! NEC is dit seizoen toch een hele sterke ploeg gebleken en het winnen van de beker zou geweldig zijn voor jullie.

11 april 2024 om 15:38

Nee. Daar gaan we niet helemaal naartoe reizen hoor.

11 april 2024 om 17:22

Ik zat daar ook aan te denken, nec heeft een prima ploeg en Feyenoord was tegen het nietige Ajax misschien magistraal, maar vond ze in de wedstrijden daarvoor verre van overtuigend.

11 april 2024 om 21:03

Tegen Utrecht was Feyenoord ook hartstikke goed?

Waarom een huldiging voor een bekerwinst? Gewoon in het stadion vieren, busrit door de stad en om 11 uur naar bed.

11 april 2024 om 17:14

Vind ik ook, het is maar de beker. Niet provocerend bedoeld, maar topclubs zouden een bekerwinst niet uitgebreid moeten vieren in de stad. Voor kleinere clubs, zoals toendertijd PEC, ligt het vanzelfsprekend anders.

De Coolsingel in Rotterdam, het Museumplein of Leidseplein in Amsterdam en het Stadhuisplein in Eindhoven; dat zijn plekken waar je de landstitel of Europese titel wint, geen KNVB bekertje.

Ach, ze winnen 'm toch niet.

11 april 2024 om 15:21

Hoe staan ze er in Nijmegen in Bart? Hoopvol of terughoudender en genieten van de finale? Vraag me zelf het oprecht af, het is 90 minuten maar, jullie hebben een goed team. Feyenoord natuurlijk ook, maar hoe leeft het bij de NEC aanhang?

11 april 2024 om 15:47

Nimwegenaar hier, dit seizoen is haast een sprookje, de 0-3 op een niet nader te noemen team van boven de rivier werd uitbundig en massaal gevierd rond het Goffert stadion. Om maar even iets te noemen. Was er niet bij maar via een kameraad op Facebook de beelden gezien. Oftewel het leeft gigantisch in onze stad. Laatste top seizoen wat ik me kan herinneren was onder Johan Neeskens, toen zat ik nog op de middelbare school... NEC is van heul ver gekomen afgelopen jaren btw. Edit: NEC gaat het niet redden zonder externe geldschieters, nu Bons en Bongers weg zijn gevallen houden we alleen Boekhoorn over, dit seizoen kan in dat opzicht wel eens onze redding gaan worden, aangezien subtop Eredivisie makkelijker geldschieters kan vinden

11 april 2024 om 16:07

Denk dat NEC voor niemand bang is. Enige die PSV hebben verslagen, dus waarom ons dan niet.

11 april 2024 om 16:30

@Deenb schat onze kansen relatief laag in, maar als wij een goede dag hebben en jullie een mindere. Zijn er kansen voor ons, we spelen nu ook niet in een volle kuip met feijenoord supporters maar gemengd. We hebben het alle top ploegen lastig gemaakt az Twente PSV gewonnen en feijenoord en Ajax gelijk. Dus hopen op een stunt zoals pec tegen ajax

11 april 2024 om 22:34

Door de overwinning op PSV is er best wel wat hoop hier, er zijn alleen erg veel blessures en twijfelgevallen de laatste weken. Met name Proper hoop ik er echt bij te hebben, dat scheelt echt enorm veel. Verder is Feyenoord natuurlijk wel favoriet en dat weten we maar een kans hebben we zeker wel op een goede dag.

Laat hem dan ook niet op de tribune gaan zitten met een sjaal, maar lekker op de Binnenrotte gaan staan

Blij als deze man weg is zou een voorbeeld moeten nemen aan die van Amsterdam..museumpje slopen, bommen op het veld....niets aan de hand daar .
Deze kerel is blij als hij zich weer kan profileren als het over Feyenoord gaat.

Waar gaat N.E.C. de bekerwinst vieren ?

11 april 2024 om 21:04

Goffertpark natuurlijk

12 april 2024 om 00:33

Is nog de vraag. Ik heb liever Valkhof! Maar als ik de reacties hier zo lees laat Feyenoord ons gewoon die beker winnen? Wij worden he-le,maal gek hier!! Nijmegen gaat op zn kop, daarbij pakken we ook nog direct Europa League. Ik ga sws janken! Dus aub als het voor jullie zo waardeloos is. 🙏🏽🙏🏽🙏🏽 Bring the cup to Nimma! ❤️💚🖤

Over het algemeen staat Aboutaleb er positief op toch? Behalve bij de Feyenoord fans in rdam dan.

11 april 2024 om 21:05

Die vent is nog nooit positief over Feyenoord geweest. Ja als hij in de Kuip zit om te verbloemen dat hij Feyenoord oprecht haat.

11 april 2024 om 22:36

Het is dus de bekerfinale tussen de twee burgermeesters die hun voetbalclub haten en er alles aan doen om feestende mensen tegen te werken. Ik gok dat Bruls stiekem wil dat Feyenoord wint, en Aboutaleb dus andersom!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren