Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Özil en Herrera kraken Super League: ‘Ik kan hier niet stil over blijven’

Laatste update:

De plannen voor de Super League stuiten niet alleen op verzet bij analisten en voetbalsupporters. Ander Herrera is een van de eerste spelers die zich openlijk afzet tegen een competitie met louter topclubs uit Europa. De middenvelder van Paris Saint-Germain zou geen moeite hebben met een verbeterde versie van de Champions League, maar de komst van een Super League ziet Herrera absoluut niet zitten. PSG hoort overigens niet tot de twaalf founding fathers van de nog op te zetten topcompetitie.

"Ik werd verliefd op voetbal, op het voetbal van de fans, op de droom om het elftal van mijn hart te zien strijden tegen de allergrootste clubs", zo schrijft de teleurgestelde Herrera maandag in een openhartig bericht op Twitter. "Als deze Europese Super League daadwerkelijk gestalte krijgt, dan is die droom definitief voorbij. De illusies van de fans van de teams die geen reuzen zijn om te kunnen winnen op het veld en mee te kunnen doen aan de beste competities, zullen dan eindigen", zo voorspelt de somber gestemde Spanjaard, die weigert om zijn mening over de Super League voor zich te houden.

"Ik hou echt van voetbal en kan hier niet stil over blijven. Ik geloof in een verbeterde uitgave van de Champions League, maar niet in de rijken die stelen wat de mensen hebben opgebouwd, wat in mijn optiek niets anders is dan de mooiste sport ter wereld", zo besluit Herrera zijn uitleg op zijn Twitter-pagina. De middenvelder van PSG krijgt de nodige complimenten voor zijn afkeer tegen de Super League. De verklaring van de routinier op de sociale media is inmiddels al ruim honderdduizend keer geliket.

In navolging van Herrera spreekt ook Mesut Özil zich uit tegen de introductie van de Super League. "Kinderen groeien op met de droom om het WK en de Champions League te winnen, niet een Super League. Het plezier van topwedstrijden is dat ze maar één of twee keer per jaar plaatsvinden, niet elke week. Dit is echt heel moeilijk te begrijpen voor alle voetbalfans die er zijn", zo laat de middenvelder van Fenerbahçe in duidelijke bewoordingen weten via Twitter.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed nieuws, hoop dat vele grootheden volgen. Ik ben benieuwd in hoeverre de clubs voet bij stuk houden als bijna iedereen tegen is.

19 april 2021 om 13:48

Woord hypocriet wil ik hier niet noemen. Maar meer zieltjes winnen. Ik snap de reacties van de tegenstanders als voorstanders. Wat k alleen niet snap bij de tegenstanders, als je de evolutie zag van voetbal in algemeen, dan was dit toch gewoon onvermijdelijk?! Naief is Miss de beste benaming. Voetbal was allang voetbal niet meer, het was allang zaken en meer is dat niet. Die uefa en fifa is geen haar beter

19 april 2021 om 13:55

Eens, echter is dit puur een initiatief van de grote clubs en de Uefa/Fifa was dat niet persé. Nu zijn het gewoon de clubs zelf die dit bepalen en eigenlijk bepalen dat zij belangrijker zijn dat alle anderen

19 april 2021 om 14:04

Gelukkig hebben BVB, Leipzig, Bayern, PSG en Porto inmiddels officieel afstand genomen van de Super League. En staan de vijfde grote bonden samen met de UEFA en FIFA achter het besluit de 12 clubs te verwijderen uit de nationale competities en Europese competities

19 april 2021 om 15:54

'a deugt niet, dus dat B niet deugt moeten we maar accepteren' Zo kan je alles wat krom is in deze wereld wel recht lullen.

De eerste schapen zijn over de dam, hopelijk volgen er meer! Ik hoop echt dat door dit soort statements blijkt dat het inderdaad de op geld beluste eigenaren van clubs zijn die dergelijke ideeën hebben en de (meeste) voetballers het hart nog wel op de juiste plek hebben.

19 april 2021 om 13:55

De Uefa is toch net zo op geld belust als de clubeigenaren? Ze hebben zelf alles zodanig geregeld dat het in het voordeel van de grote clubs en competities viel, zodat er steeds meer geld in het toernooi kwam en waar de bobo's zelf ook financieel van konden profiteren.

19 april 2021 om 14:25

Klopt, desondanks was dat nog niet genoeg voor de Big 12. Maar voor het standpunt in mijn reactie maakt dat niet zoveel uit, ik hoop dus vooral dat de spelers zelf (en de coaches) nog blijk geven van liefde voor het spelletje, zoals hierboven wordt gedaan. Ik denk dat geen fan zich kan voorstellen dat het leuk is om in plaats van in de nationale competitie en Champions League in zo'n Super League te spelen. Het zou een erg hard gelag zijn als de spelers waar het om gaat daar minder moeite mee hebben.

19 april 2021 om 15:01

Toch was het mogelijk om als clubje door goed beleid uitschieters te maken en grote successen te behalen. Een seizoen zoals Ajax had in de CL 2019 zal nooit meer voorkomen, nooit meer een Leicester wat een jaar kan stunten. Dat zijn toch de hoogtepunten als fan zijnde, zonder consequenties voetballen gaat de sport saai en hyper commercieel maken, veel plezier met reclame kijken!

19 april 2021 om 13:58

Het wachten is op de eerste speler / trainer van 1 van deze 12 clubs die zich uitspreekt tegen dit ridicule idee. Zal waarschijnlijk wel niet gebeuren aangezien het einde oefening voor hem zal zijn bij die club maar dan is het echt over en uit met dit concept.

19 april 2021 om 14:10

Hangt er natuurlijk af om welke spelers het gaat. Als bijvoorbeeld een Messi of De Bruyne zich uitspreekt dan gaan ze die echt niet verkopen. Ik kan me echt niet voorstellen dat zij het leuk vinden om zovaak tegen dezelfde clubs te spelen zonder dat er iets op het spel staat (behalve geld).

19 april 2021 om 14:28

Klopp zal vandaag wel gevraagd worden om zijn mening hierover, voor of na de wedstrijd. Twee jaar geleden gaf hij duidelijk aan dat hij tegen dit idee was. Eens kijken of hij nu ook hetzelfde durft te zeggen.

Aldus herrera die speelt bij qatar saint germain, waar ook gesjoemeld word met het wk etc. Ozil heeft het over moreel en liefde voor het spel etc, maar bleef bij arsenal lekker op de bank zitten omdat hij zoveel geld verdiende? Ook figo zag ik wat zeggen als ambassadeur van de uefa, die mag denk ik als laatst wat zeggen over moreel ook. Ik ben helemaal niet voor de super league en hoop dat hij er niet komt, maar man man deze gasten zijn echt zwaar hypocriet. Belachelijk!

19 april 2021 om 13:45

Hahaha nou dan kunnen we bijna iedereen wel hypocriet noemen meneertje consequent!

19 april 2021 om 13:45

Hoeveel geef jij uit aan goede doelen? Als het niet over al je geld gaat, mag je hier ook niet over meepraten. Ten minste, volgens jouw eigen theorie dat je eerst alles goed moet doen in het leven voor je kritiek levert op een ander.

On: uitstekende kritiek van Herrera. Hij slaat de spijker op zijn kop. Het voetbal is van de fans en niet van wereldvreemde miljardairs met teveel vrije tijd.

19 april 2021 om 13:51

Ozil is tenminste wel consequent, dat hij zijn contract uitzit zou iedereen hier doen, helemaal als het om 300k per week zou gaan.

19 april 2021 om 13:52

Dus omdat Özil zijn contract honoreerde is hij hypocriet? Omdat de Uefa zeer veel problemen heeft als organisatie mag Figo die zelf niet bij deze problemen betrokken is geen kritiek hebben op dit plan? Ik neem aan dat jij ook geen kritiek uit op Qatar. Jij gebruikt immers een pc of telefoon om hier te reageren. Deze worden door mensen in zeer erbarmelijke omstandigheden geproduceerd. Als je een PC of telefoon van Apple, Samsung of Microsoft is dan is er zelfs een kans dat die gedeeltelijk geproduceerd is Oeigoerse slaven. Dan zou het dus zwaar hypocriet zijn als jij kritiek uit op de arbeidsomstandigheden in Qatar.

19 april 2021 om 13:55

Het gaat niet om het geld, het gaat om de charme van het voetbal, die er nog steeds is ondanks de bedragen van tegenwoordig. Kijk maar naar Ajax een paar jaar geleden in de CL of Zagreb dat dit jaar nog Spurs uitschakelde. Of het sprookje van een team als porto dat opeens de CL won. Dit zijn juist de verhalen die het voetbal mooi maken of er nu veel of weinig geld in omgaat. Het gaat om de verrassingen, de kleintjes die het de grote moeilijk maken, etc

19 april 2021 om 13:55

Hoera, we zoeken gewoon bij iedereen die een mening heeft een foutje, dan hoeven we nooit meer op argumenten in te gaan. Dat is makkelijk! Zo kan je elke discussie winnen.

19 april 2021 om 15:08

Whataboutism, noemen ze dat. Het hele punt voorbij gaan en randzaken in de discussie blijven gooien om de aandacht af te leiden.

Net als populisme is dat gebruik maken van de wat zwakker begaafden onder ons, die vaak niet eens door hebben dat ze gemanipuleerd worden. Ik ben blij dat ik er niet in trap, maar het doet soms pijn aan mijn ogen om het toe te zien

19 april 2021 om 13:56

Praat geen onzin Damian, hij heeft zijn contract toch niet uitgezeten of wel? Hij heeft flink ingeleverd en is vervolgens vertrokken naar Turkije. Je zou pas een punt hiermee hebben als hij het seizoen had uitgezeten in Londen.

19 april 2021 om 13:57

Tja ze kunnen het eigenlijk nooit goed doen. Een paar weken geleden waren spelers nog hypocriet omdat ze niet reageerden op het WK in Qatar. Nu laten spelers zich wel horen en zijn ze weer hypocriet omdat ze zelf zoveel verdienen.
We kopen bijvoorbeeld allemaal kleding en andere spullen die echt niet 100% eerlijkt gemaakt zijn, moeten wij dan ook maar nergens meer onze mening over geven omdat we anders hypocriet zijn?

19 april 2021 om 14:03

Ozil stond volledig in zijn recht om Arsenal aan zijn contract te houden, laten we niet vergeten dat Özil dit seizoen volledig gratis speelt voor zijn jeugdliefde Fener.

19 april 2021 om 16:04

@DamianLillard Wat voor goede daden heb jij in jouw leven verricht, dat jou het recht geeft om andere mensen te veroordelen? Want zij (ozil en herrera) zijn echt slecht door betaald te krijgen volgens hun contract..

Dat er nog maar veel spelers mogen volgen. Alleen verwacht ik weinig van spelers van de founding members omdat die hun salaris betalen.

19 april 2021 om 13:47

Alsof de eigenaren daarmee kunnen stoppen als de speler een andere mening heeft. Sterker nog, als de sterspelers van die clubs de mond opentrekken, wil ik nog wel eens zien wat er gebeurt.

Precies dit ja, boycotten deze ellende. Alles wat ons Europese sportsysteem zo mooi maakt wordt met een Super League kapot gemaakt. Heb er geen woorden meer voor, het is gewoon te triest voor woorden dit.

Sorry hoor maar wat een verassing dat het een speler van PSG is. Een club waar de voorzitter een van de machtigste mannen in het huidige voetbal is. Nogmaals, die superleague is vreselijk maar wat een poppenkast. Zowel de Superleague als de UEFA zijn twee kanten van een duivelse munt.

19 april 2021 om 14:03

Zeker mee eens, beide twee kanten van een duivelse munt. Ook belachelijk dat er van die hypocriete mensen gaan reageren.

19 april 2021 om 16:39

Ik vind het mooi hoe voetbalfans het allemaal eens zijn over de superleague maar ik zie mensen de UEFA en FIFA verdedigen en praisen... jongens deze organisaties zijn toch echt wel minstens net zo slecht al dan niet slechter.

Mooi, laat maar meer grote namen afstand nemen. Publieke opinie beinvloeden.

Nieuwe opzet zou ook eerlijker moeten zijn en naar prestaties per club over een bepaalde periode moeten kijken (bijv laatste 5 jaar) en de prestaties in de competitie. Niet een Atalanta die opeens 4e wordt en gelijk CL in, terwijl er jaren niet gepresteerd is in Europa.

19 april 2021 om 17:06

Tsja, dat krijg je als je niet alleen "the Champions" in de league laat spelen.
Die verandering had destijds ook alles en alleen maar te maken net geld, net zoals deze zet.
Ben overigens benieuwd hoeveel en welke spelers hun contract inleveren of verscheuren als hun club mee gaat doen aan deze SL.

Tja, je kunt genoeg zeggen over de werkgever van Herrera, je kunt eigenlijk over iedere voetballer wel iets zeggen dat die ook hypocriet zijn. Maar voor nu ben ik erg blij dat steeds meer spelers zich uitspreken tegen dit gedrocht.

Met alle respect, maar Ander Herrera, Mesut Ozil en Lukas Podolski gaan het tij niet keren. Als Mbappe, Messi, Ronaldo, Mount en Bruno Fernandes zich nou tegen dit idee gaan keren dan heb je iets om je aan vast te houden! De grootste spelers bij de grootste clubs, of misschien wel de 12 hele selecties, moeten zich afkeren van dit idee! Ik hoop voor de volle 100% dat dit toernooi er niet gaat komen en dat dit een rare powerplay is van de 12 clubs, maar hoe sneller en hoe duidelijker je bent als speler dat je hier niet aan mee gaat doen hoe beter het is.

19 april 2021 om 14:05

@yoericfc

"mbappe, Messi, Ronaldo, Mount en Bruno Fernandes"

Ik begrijp vanuit je clubvoorkeur, maar Mount in het rijtje plaasten
\

19 april 2021 om 14:29

Ik noem even snel de beste spelers van de 4 clubs waar ik het eerst aan dacht😂 Mount is er nog niet hoor, denk alsjeblieft niet dat ik Mount naast Messi zet tenzij het alfabetisch is..

19 april 2021 om 14:10

Mount haha? Ik wacht ook nog op reactie van Ard van Peppen, Michel Breuer en Frank van Mosselveld hahahaha.

19 april 2021 om 15:48

@timbo97

Hoho, onderschat Michel Breuer niet, die heeft de genoeg ruimte in zijn zak om ze alle 5 met twee vingers in de neus in bedwang te houden.

20 april 2021 om 08:07

Daar heb je gelijk in ja. Vooral omdat Mount stoppen niet echt moeite kost

19 april 2021 om 17:11

Bruno heeft zich inmiddels uitgesproken dat is een begin

19 april 2021 om 18:12

Dat is wel een echte persoonlijkheid, volwassen kerel dat zie je hoe jij united begeleid en coachst...

19 april 2021 om 18:11

De spelers die je noemt zin verdachte stil, zeer teleurgestelden dat zulke spelers niet hun mond open doen, bang voor hun inkomsten? Ik weet het niet, maar wel triest.....

Weet je wat het is met deze Super League. Een deel van de magie van het winnen van een Champions League, een Europese of Wereldtitel of desnoods een nationale clubcompetitie of bekercompetitie, is dat uiteindelijk elk team een kans heeft. RKC kan in theorie over een paar jaar de CL winnen, Ajax kwam een paar seizoenen terug erg ver, Porto die hem won in het verleden, dat soort sprookjes maakt het magisch. Real Madrid die hem 10 keer wint in zijn historie, dat is magisch omdat je niet elk seizoen gegarandeerd bij de clubs hoort die mee doen om de knikkers. Die hele Super League is in mijn ogen kansloos, aangezien de 20 beoogde clubs dus elk jaar gegarandeerd mee doen, nou knap hoor dat je dat kan, elk seizoen gegarandeerd mee doen. En als je dan dus zoveel geld hebt en verdiend dat het er uiteindelijk gewoon om draait wie de beste mix van de allerbeste spelers en staf neerzet, poeh, geweldig. Ik hoop echt dat ze het doordrukken, maar dat het ontzettend tegenvalt na een aantal jaar, omdat geen hond naar een vooropgezet mini-competitie'tje wil gaan kijken waar bij voorbaat al vast staat wie er mee doen.

De vraag die nu in mijn hoofd rond speelt is: "zou ik naar dat toernooi gaan kijken ondanks het feit dat ik er fel op tegen ben". Niks kan de charme van de Championsleauge afpakken, Niks! maar als voetballiefhebber wil ik eigenlijk alles volgen, en jullie ook. You know that...

Hopelijk volgen meerdere voetballers met deze statement en zal het niet doorgaan maar ik ben bang dat geld wint van liefde en nostalgie...

19 april 2021 om 13:57

Ik weiger al jaren dit soort wedstrijden te kijken. Vind er geen zak aan, elk jaar dezelfde 8 clubs in de kwartfinale CL. Ik hoop elk jaar alleen maar dat de toppers er uit gaan, wat zou het mooi zijn als Partizan Belgrado, Steaua Boekarest of Panatinaikos ook weer een keer meedoen voor een 2e ronde CL en daadwerkelijk kans hebben.
Vind er helemaal niets meer aan, de gaten zijn te groot geworden tussen de top en de subtop.

19 april 2021 om 14:12

1 minuut stilte voor jou dan. Je hebt afgelopen jaren heel veel leuke wedstrijden gemist. Laatst nog twee keer genoten van PSG - Bayern.

19 april 2021 om 14:15

Ik mis wel meer leuks in het leven Als ik me daar druk om moet maken heb ik geen leven meer. Ik zou je minuut nuttiger besteden

19 april 2021 om 15:11

@lukamodric, Grappig dat juist deze 2 topploegen niet meedoen aan dit corrupte toernooitje.

19 april 2021 om 14:09

@lordsnow99

Uiteindelijk gaat het om wie heeft meeste geld.
Wordt straks net als (kick)boks bonden. Rijkste bond zal meeste kijkers hebben.

Op dit moment is het Uefa die behalve geld ook de compeities en Wk/ek heeft.
Wat heeft die groep straks te bieden in hun gesloten competitie?

En clubs als Man City, Chelsea etc waren aantal jaren geleden ook klein. Pas internationaal groot geworden door rijke investeerders. Die moeten helemaal bescheiden zijn. Hun plekken kunnen zo overgenomen worden (omdat zij internationaal geen geschiedenis hebben).

Als andere rijke eigenaren veel geld pompen in andere Engelse clubs, die halen wel CL en hun spelers schitteren op het WK, dan is die superleague ook snel over.

Dus een speler van PSG en van Fenerbahçe die beide niet in de competitie komen te spelen. Makkelijk om dan een mening te formuleren. Snap niet dat iedereen de UEFA als goed ziet. Ze zijn hier zelf verantwoordelijk voor. Moet je nagaan, in 1990 was iedereen tegen het nieuwe CL systeem waarbij niet kampioenen konden meedoen. Nu zijn we alweer 30 jaar verder en men weet niet beter

19 april 2021 om 14:11

@marrie niemand claimt hier dat Uefa goed is...veel kritiek op.
Wat wel (nog) in hun voordeel spreekt is dat er een open competitie is.

Veel mensen genieten van underdogs as Porto, Roma, Ajax, Monaco die ver komen.

Voorstel wat er nu ligt slaat nergens op. Over 20 jaar nog steeds zelfde teams die om niets behalve geld tegen elkaar strijden.

19 april 2021 om 14:47

Hoe de CL er vanaf 2022 eruit gaat zien gaat dat ook niet meer het geval zijn. Dan wordt het ook een competitie voor de elite. Enige verschil is dat de UEFA dan wel bakken met geld binnenhaalt

19 april 2021 om 15:13

Want jij denkt dat deze ESL gratis word? Dan kan ik je uit de illusie redden.

20 april 2021 om 20:52

Nergens heb ik dat gezegd

Dromen veranderen. Niemand van de Ozil/herrera generatie droomde toen ze kind waren van het spelen voor Man City of Psg. Nu is het heel normaal dat kinderen daarvan dromen

Dat PSG daar niet aan meedoet zegt alles over corruptie die ze hebben met de Uefa en de Fifa. Die voorzitter van PSG is al meerdere malen aangeklaagd voor corruptie. Deals met Neymar en Mbappe dat die doorgingen sloeg ook helemaal nergens op en het WK 2022 in Qatar is het topje van de ijsberg. Dat het WK nog niet gecanceled is door de Fifa zegt genoeg over corruptie daar. Ik ben geen voorstander van de Super League laat dat duidelijk zijn. Maar de Fifa en de Uefa zijn ook echt een schande voor het voetbal. Hoe voetbal op dit moment geleid wordt kan ook echt niet.

Leuk en aardig wat Ozil schrijft Maar mocht het doorgaan en de SL slaat aan, dan dromen toekomstige kinderen niet meer van de CL maar van de Sl..

Plus eigenlijk bestaat er al eenzelfde soort competitie voor de elite, namelijk de International Champions Cup (icc) in Pre-season. Die wordt wel door iedereen gesteund en door de fans in grote getale bekeken op tv (en in de stadions), alleen wordt er dan weer geklaagd dat het pre-season is en dat dit soort wedstrijden, tussen de grote clubs, vaker zouden moet zijn. Nu komt het ervan en opeens is voetbal dood en staat de voetbalwereld in brand.

Ik begrijp dat wel, want nu zijn er clubs die niet meer meevaren, profiteren en zomaar geld krijgen na aanleiding van de successen van deze 12 (of 15 / 20) clubs. Stel Chelsea of City wint de CL, dan krijgt een club als Sheffield United (die kansloos degradeerde) dus een gedeelte van hun premie – want dat vinden de Uefa & de FA eerlijk.
Zelfde geld wanneer Ajax bijv de CL of Uefa L zou hebben gewonnen, dan krijgen clubs als VVV en Ado een leuk bedrag. Maar wat hebben deze clubs ervoor gedaan?? Niks!

Hopelijk volgen er meer voetballers met deze uitspraken! Als ronaldo, messi, Ramos, KDB, enz. naar buiten komen met statements dan is het wel gedaan voor die clubs denk ik.

Kom op Van Dijk en Wijnaldum!! Spreek je uit! Bij racisme zijn jullie er als de kippen bij, nu ook bij economische ongelijkheid graag!

19 april 2021 om 15:15

Dat doen ze alleen als ze er zelf last van hebben, de hotels in Qatar zijn goed gesoleerd zodat je de stervende gastarbeiders niet hoort doodgaan.

Özil is sowieso een man met ballen. Heeft als enige voetballer de moderne Holocaust in China aangekaart met alle gevolgen van dien, hield voet bij stuk nadat hij op bezoek ging bij Erdoğan (ik ben allesbehalve een Erdoğan-aanhanger, maar het sierde hem dat hij niet bezweek voor alle kritiek) en spreekt zich nu als één van de eersten uit over dit belachelijke bullshit idee. Ben trots dat hij voor mijn cluppie speelt.

19 april 2021 om 15:50

Respect voor zijn uitspraken, alleen het is natuurlijk wel een comfortabele positie wetende dat je centen al binnen zijn en je geen persoonlijk last krijgt van deze uitspraken.

Het zou was zijn als een Messi die, notabene bij een van de clubs onder contract staat zich gaat uitspreken.

19 april 2021 om 16:20

Tuurlijk is het voor hem een makkelijke positie om te spreken aangezien Fener amper in de Europa League meekan laat staan CL of eventueel SL, maar het is toch fijn dan ook iemand van zijn statuur er wel iets over zegt. Ik vind het ook prijzenswaardig dat mannen als Ferdinand en Neville hun mond hebben opengetrokken. Hopelijk zullen er velen volgen en het zou natuurlijk prachtig zijn als er zelfs spelers van de clubs in kwestie naar voren stappen, alhoewel de meeste voetballers tegenwoordig slappe zakken zijn die amper een eigen mening kunnen vormen.

19 april 2021 om 16:25

Zeker, vandaar ook mijn respect. Natuurlijk wel een mooie kans ook voor de Turkse topclubs in een CL zonder de 'failing fathers', zitten alvast een paar mooie stadions bij in de nieuwe CL, zeker ook in Turkije.

Ik weet niet of Herrera zo hoog van de toorn moet blazen aangezien zijn club eerder wel dan niet zal aansluiten bij die Super League. Of hij moet weten dat hij mag vertrekken en wellicht op termijn bij Bilbao of Celta verder mag? Özil die kan roepen wat hij wil, die is toch niet zo relevant.

Niet om Ozil zijn statement af te branden maar de CL is ook ‘pas’ 30 jaar oud. Kinderen zullen straks dromen over dr Super League als dat er door komt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren