Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘United en Ten Hag dicht bij komst Frimpong; absolute topclub wil zich roeren’

Laatste update:

Jeremie Frimpong is in verregaande onderhalingen met Manchester United, zo meldt het Duitse BILD. Erik ten Hag ziet in de 22-jarige Amsterdammer van Bayer Leverkusen de ideale vleugelverdediger voor de toekomst. The Red Devils moeten echter waken voor een geduchte concurrent: ook Real Madrid hoopt de Nederlander komende zomer in te lijven.

Nadat diverse Engelse media eerder al berichtten over interesse van Newcastle United en Arsenal, zou United inmiddels de beste papieren in handen hebben. Frimpong ligt in Duitsland nog vast tot medio 2025. Transfermarkt schat zijn waarde in op zo’n 35 miljoen euro. De WK-ganger van Oranje is dan ook bezig aan een ijzersterk seizoen. In 43 wedstrijden was Frimpong goed voor negen doelpunten en tien assists. Leverkusen nam de rechtspoot in januari 2021 voor elf miljoen euro over van Celtic.

Leverkusen hoopt komende zomer een veelvoud van dat bedrag over te houden aan het vertrek van Frimpong, die zijn opleiding genoot bij Manchester City. Opvallend genoeg zijn the Citizens nog niet vaak gelinkt aan de pijlsnelle verdediger, terwijl Kyle Walker op de nominatie zou staan om te vertrekken uit het Etihad Stadium. City heeft met Rico Lewis echter ook al een talentvolle rechtsback in huis.

Mede daardoor lijkt manager Ten Hag met Frimpong komende zomer een nieuwe rechtsback in de gelederen te krijgen. In het rode gedeelte van Manchester zal hij moeten concurreren met Diogo Dalot en Aaron Wan-Bissaka. Mogelijk vertrekt een van deze namen nog om ruimte te maken in het salarisbudget. Madrid zou echter nog een stokje voor de plannen van Ten Hag kunnen steken. De Koninklijke zou in Frimpong de ideale opvolger van Daniel Carvajal zien.

Is Jeremie Frimpong de ideale rechtsback voor Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wan bissaka doet het toch meer dan prima dit seizoen? Vind hem erg sterk ogen verdedigend iig! Ben benieuwd of Frimpong zich verdedigend sterk houd in England, aanvallend kan die veel brengen.

6 mei 2023 om 11:31

Het zorgt wel voor meer opties, aangezien je Frimpong ook op aan de zijkant op het middenveld kunt posteren. Dan zorg je voor meer aanvallende impulsen, maar met wat meer balans. Ik begrijp ook niet echt waarom Koeman dat in Oranje niet overwoog. Als je dan voor de kracht van Dumfries kiest, kun je Frimpong er prima voor posteren. Buiten De Jong zijn de middenvelders toch wel redelijk verwaarloosbaar, al komt Simons er natuurlijk wel aan.

6 mei 2023 om 11:33

De backs onder ten Hag spelen heel hoog en dan heb je meer aan aanvallende backs, want wat jij ook zegt is hij verdedigend echt ijzersterk. In aanvallend opzicht valt dat best tegen en in 29 wedstrijden maar 1 assist hebben is eigenlijk gewoon heel zwak.

6 mei 2023 om 11:33

Wan Bissaka is altijd verdedigend sterk geweest maar is nu ook wat beter geworden in concentratie tijdens de wedstrijd. Hij brengt aanvallend gewoon niet genoeg. Komt wel in de posities, maar voorzetten en keuzes zijn nog steeds belabberd.

6 mei 2023 om 11:43

Wat denk ik meespeelt, is dat het contract van zowel Wan Bissaka (er is wel een optie vanuit United om te verlengen tot medio 2025) als Dalot volgend jaar zomer afloopt. Als ze dus niet verlengen (of de optie in het geval van Wan Bissaka) en United er nog iets aan wilt verdienen, moet 1 van deze 2 of misschien beide verkocht worden om er nog wat aan te verdienen en dan heb je sowieso een nieuwe rechtsback nodig.

6 mei 2023 om 12:12

Wan Bissaka is 1 op 1 echt een beest ja. Jammer dat die voetballend niet echt goed genoeg is anders was het een top speler.

Moet je nagaan. Manchester United en Real Madrid zitten naar verluidt achter je aan, maar in Oranje kiest men voor een Dumfries uit vorm (al is hij wel een geduchte concurrent) en pure Europese middelmaat. Dan lopen we hier spelers als Dallinga en Spierings te hypen, terwijl deze jongen het uitstekend doet bij een grote club in een top 3 competitie onder relatieve druk dat niet eens lekker draait.

6 mei 2023 om 11:35

Ik kan de keuze voor Dumfries wel begrijpen in Oranje. Maar hij mag op zijn minst wel mee vind ik. Misschien omdat Frimpong geen Nederlands spreekt?

6 mei 2023 om 11:38

Ik zou frimpong altijd meenemen en zelfs boven blind opstellen als linksback. Onbegrijpelijk dat frimpong niet wordt opgeroepen, hij speelt een fenomenaal seizoen

6 mei 2023 om 11:41

Eens, zoals vaker bochherief. Maar er moet toch een andere reden achterzitten? Sportief kan hij niet om hem heen, klasse spat ervan af.
Enigste wat ik kan bedenken is dat hij geen Nederlands spreekt en misschien dat Koeman dat belangrijk vindt.

6 mei 2023 om 11:47

Dat laatste kan inderdaad een factor zijn. Echter verstaat hij het wel gewoon, dus in principe moet communicatie in het veld geen enkel probleem zijn. Hij spreekt namelijk wel gewoon Engels en bovendien kunnen ze hem een taalcursus aanbieden als hij die al niet heeft.

6 mei 2023 om 12:05

Er worden wel meer opgeroepen in Oranje die geen Nederlands spreken hoor.

6 mei 2023 om 12:12

Je maakt me nieuwsgierig, Oortap, tenzij je een Amsterdams of Rotterdams accent bedoelt.

6 mei 2023 om 12:25

Volgens mij heeft Koeman gewoon uitgelegd waarom hij voor anderen koos. Puur op verdedigend vlak. Maar gezien zijn huidige prestaties zal hij er de volgende keer ook bijziten

6 mei 2023 om 13:49

Baby Mourinho, Koeman gaf een sportieve reden de laatste keer. Iets over verdedigend niet goed genoeg zijn. Dus het ligt niet aan de taal. Kwestie van tijd voordat Koeman ook niet meer om hem heen kan.

6 mei 2023 om 11:52

Precies, loopt men hier de Toulouse gangers in Oranje te praten, Frimpong is nou iemand die al seizoenen lang goed in zijn competitie en Europa presteert!

6 mei 2023 om 12:04

Ik zeg niet direct dat de Toulouse-spelers niets bij oranje te zoeken hebben, maar ze op de radar hebben moet zeker. Frimpong met je eens, die had op het WK al meegemoeten.

6 mei 2023 om 12:36

Op het WK zat hij er juist wel bij. Van Gaal nam hem wel mee, maar liet hem niet spelen. Koeman selecteert hem niet eens. Echt schandalig gewoon

6 mei 2023 om 12:40

Oeps inderdaad, omdat hij niet speelde zat hij in mijn hoofd er ook niet bij. Maar uiteindelijk praktisch hetzelfde, de betere spelers spelen niet en spelers met mindere vorm, blijven opgeroepen worden en speelminuten krijgen.

6 mei 2023 om 12:40

Bundesliga is de nummer 4 competitie, na Spanje Engeland en Italie. Daarnaast speelt frimpong voornamelijk als een RM in een 343/3412 formatie. Totaal andere posities, waarbij Frimpong voornamelijk bekend staat om zijn aanvallende kwaliteiten. Zo gek is het dan niet dat Dumfries de voorkeur krijgt op een RB positie.

6 mei 2023 om 12:49

Duitsland staat gewoon op 3 boven Italie. Gewoon een top 3 competitie dus...

6 mei 2023 om 13:24

Als je een beetje had opgelet zou je weten dat het merendeel van Nederland Frimpong ook graag in oranje ziet. Dus wat dat met t hypen van die andere 2 te maken heeft is mij een raadsel

6 mei 2023 om 13:54

Grappig dat je Dumfries noemt want het is eigenlijk een keuze tussen Geertruida en Frimpong. Dumfries heeft enig krediet verdient en is logisch om een ervaren back in je selectie te hebben.

Geertruida draait een prima seizoen hoor. Maar als je hem vergelijkt met het seizoen wat Frimpong draait dan is het onbegrijpelijk dat Frimpong aan het kortste eind trekt.

Hij kan beter naar de eredivisie gaan, dan maakt hij meer kans om opgeroepen te worden. Veel verder kijken doet Koeman toch niet, zal wel te veel moeite kosten. Die denkt dat Frimpong een rechtsbuiten is terwijl hij rechtervleugel verdediger staat, net als Dumfries die gewoon door mag blijven schaatsen want die kent Koeman al. Zelfs als rechtsbuiten is Frimpong de beste, maar hopelijk opent dit de ogen van onze bondscoach en doet hij eindelijk eens iets goed: Frimpong oproepen en hem ook daadwerkelijk opstellen. Het zal wel niet gebeuren, maar we blijven hopen dat er misschien wat voetballers in het elftal komen, in plaats van lopers en schaatsers.

6 mei 2023 om 12:30

Koeman heeft pas een selectie gemaakt he. Best logisch dat hij in eerste instantie terug pakt op voor hem bekende spelers, daarmee heeft hij eerder succes gehad. Hij zal nu ook gezien hebben op welke posities hij moer doorselecteren. Over Frimpong zegt hij terecht dat die verdedigend kwetsbaar is. Toch denk ik dat hij er de volgende keer bij zit

6 mei 2023 om 12:42

Weet niet of het allemaal logisch is wat je zegt, kijk er zelf iets anders tegen aan. Dat je een paar oude spelers terug haalt begrijp ik, maar je moet wel altijd kijken naar huidige vorm. Blind, Wijnaldum, Klaassen waren de vorige keer erg onterecht opgeroepen naar mijn mening en zo zullen er vast nog 2/3 zijn waar ik zo niet op kom. Je noemt het terecht dat Frimpong defensief kwetsbaar is, maar dat vind ik wel meevallen. In de 1 op 1 is hij defensief sterker dan Dumfries, daar blinkt hij echt in uit (kijk de stats er maar op na). Dat komt voornamelijk door zijn snelheid en dat hij ontzettend snel en makkelijk kan draaien. Had spelers als Coman en Sane compleet in zijn broekzak zitten. In de lucht en fysiek zeer kwetsbaar, maar hij is dan ook slechts 1.71 en niet grof gebouwd vanwege zijn spel.

6 mei 2023 om 12:59

FR010. Dumfries is verdedigend toch ook kwetsbaar? Moet zijn gebrek aan voetbalintellect compenseren met fysiek en de daarbijbehorende overtredingen. Vind Dumfries echt geen verdedigend wonder. Je moet eens opletten hoe vaak hij positioneel slecht staat.

Frimpong zou een geweldige versterking zijn voor ten Hag en Manchester United. Wan Bissaka en Dalot doen het dit seizoen goed als rechtsback en zijn beide goed verbeterd sinds de komst van ten Hag, maar zowel het contract van Wan Bissaka (nog wel een optie om te verlengen tot zomer 2025) als Dalot lopen volgend jaar zomer af.

Dan speel je met Frimpong al in op het vertrek van 1 van deze 2 of misschien beide, al zal er dan nog wel een extra rechtsback moeten komen. Al denk ik dat Frimpong bij Real Madrid ook een sterke kans heeft op een basisplek, want Carvajal is minder en buiten Carvajal hebben ze eigenlijk geen rechtsback. Vazquez speelt er weleens of heeft er weleens gespeeld, maar is natuurlijk een vleugelaanvaller.

Weet het niet zo met Frimpong. Aanvallend is hij goed maar defensief toch niet zo. Als je wat highlights bekijkt zie je ook alleen maar aanvallende acties. Hij lijkt me een Sterling dst gewoon als fullback speelt. Betwijfel het dan ook dat Madrid hem zou willen.

Voor Man U, tja als ten Hag hem echt graag wil, dan zal ie vast komen. Antony, Frimpong op rechts, dat wordt een feest hehe.

6 mei 2023 om 12:30

SocioFan. Highlight zijn toch over het algemeen aanvallende acties?

6 mei 2023 om 12:51

Dat ligt er toch aan lol. Als je highlights van een pure CDM, CB of GK gaat checken dan krijg je toch geen aanvallende acties te zien? Voetbal bestaat ook uit verdedigende acties he. 🙈

Betreft Frimpong die komt op, dus ook aanvallend. Alleen in zijn highlights zie je alleen maar aanvallende acties, nauwelijks verdedigend wat ook een belangrijke aspect js voor backs.

6 mei 2023 om 12:59

Hij speelt ook meer als rechtshalf in een soort 3421 systeem. Moeilijk om te beoordelen. Aanvallend prima maar of hij ook verdedigend zijn mannetje kan staan... geen idee

6 mei 2023 om 13:02

SocioFan. Ja van een keeper nogal wiedes dat je geen aanvallende acties ziet. Maar de gemiddelde back heeft qua highlights toch vooral aanvallende acties? Een back is tegenwoordig een verkapte aanvaller.

6 mei 2023 om 13:07

Jep klopt. Alleen je sprak over het algemeen, daar ging ik op in. Spreek je over Frimpong wat een wingback is, ja dan kom je ook veel aanvallende acties tegen. Maar nauwelijks verdedigende acties en dat is dus voor een back ook gewoon een belangrijke aspect. Zij moeten ook gewoon verdedigen. Aanvallers van de tegenstander afstoppen. Ik zag gisteren Leverkussen en verdedigend is het niet helemaal subtiel.

6 mei 2023 om 13:19

SocioFan1. Welke back heeft highlights met voornamelijk verdedigende acties?

6 mei 2023 om 13:40

Wan Bissaka?

Die gaat naar United. Niet dat ie niet naar Madrid wil (heb geen idee) maar buiten Bellingham is Madrid weer eens heel terughoudend op de markt en worden ze nergens concreet, dat geeft zo'n speler niet bepaald het gevoel dat ie gewild is. Dit terwijl United al druk aan het onderhandelen is en ETH hem vast duidelijk heeft gemaakt dat hij hem zeer graag wil.

Desondanks hoop ik wel absoluut dat de club een goede rechtsback haalt die vooral offensief sterk is. Buiten Saka (onhaalbaar) en Salah (te oud) zijn er imo momenteel geen wereldtoppers op rechtsbuiten dus zal het weer een seizoen met Rodrygo en Asensio worden op rechtsbuiten. Op zich geen drama aangezien beide imo een prima seizoen draaien maar beide gaan wel steeds naar binnen toe waardoor de rechterkant niemandsland wordt. Een offensief sterke rechtsback met snelheid, een dribbel en een goede voorzet zou dat deels oplossen. Als ze ook nog een goede reservespits halen ben ik al tevreden.

Garcia, Fresneda, Cancelo en Joselu bijvoorbeeld zou ik fantastisch vinden. Als ze daarbovenop Bellingham aantrekken dan heb je een uitstekende zomer.

6 mei 2023 om 12:57

United gaat ook niet slagvaardig zijn op de transfermarkt. De club staat te koop en ETH heeft nog helemaal niets gehoord wat het budget gaat zijn. De verkoop lijkt sowieso niet voor het openen van window klaar te zijn en de Glazers zijn niet echt gewillig om voor de verkoop investeringen te maken.

6 mei 2023 om 13:13

Jep helaas. Stel je voor je kunt zo'n opstelling neerzetten volgend seizoen (4411/4231): ...

...................Benzema.....................
Vini...........Bellingham...Rodry/Fede
.............Cama.......Tchoua............
Mendy....Alaba...Militao....Cancelo
...................Courtois......................

En dan heb je ook nog eens een sterke bank.

Man Utd heeft nog niet eens een nieuwe eigenaar, Dus verregaande onderhandelingen lijkt mij zeer sterk.

Hartstikke leuk voor hem, maar met Diogo Dalot en Wan Bissaka heb je geen nieuwe rechtsback nodig.

Lekker in oranje laten spelen. Jammer dat sommige posities dubbel bezet zijn en we geen goede spits en buitenspelers hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren