Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Guardiola wordt driftig: ‘Dit is onacceptabel, het gaat veel te ver’

Laatste update:

Pep Guardiola heeft zijn ongenoegen geuit over het overvolle programma van de Engelse clubs. De manager van Manchester City speelde midweeks met zijn ploeg de kwartfinale van de Champions League en mocht zaterdag opnieuw aan de bak.

City moest woensdagavond tot het uiterste gaan om Real Madrid te elimineren en had door de verlenging en strafschoppen minder tijd om te herstellen voor de halve finale van de FA Cup tegen Chelsea.

Ondanks dat daar weinig van te merken was zaterdagavond - City speelde energiek en won met 1-0 van de Londenaren - uitte Guardiola na afloop kritiek op het overvolle speelschema. "Dit is echt onacceptabel. Voor de gezondheid van de spelers is dit echt niet normaal", zei hij bij de BBC.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

"Woensdag speelden we nog 120 minuten en was er veel emotie na afloop", ging Guardiola verder. "Ik weet dat de FA Cup belangrijk is in dit land, maar men moet ook aan de gezondheid van de spelers denken. Ik kan niet begrijpen hoe mijn spelers dit vandaag overleefd hebben."

Guardiola had graag gezien dat de wedstrijd van City op zondag werd afgewerkt en de andere halve finale, tussen Manchester United en Coventry City, op zaterdag. Beide duels worden afgewerkt op Wembley.

"Ik ben hier veel mee bezig", erkende Guardiola. "Twee jaar geleden speelden we op woensdag tegen Dortmund en op zaterdag tegen Liverpool. Bij rust stonden we met 3-0 achter, ze maakten gehakt van ons."

Guardiola ziet zijn spelers worstelen. "Mentaal is het zó moeilijk om te herstellen... We houden van voetbal, maar dit gaat veel te ver. Maar we gaan onze titel verdedigen. We zullen er straks weer staan."

City en Chelsea maakten er zaterdag een uiterst vermakelijke halve finale van, met kansen over en weer. Tien minuten voor tijd was het uitgerekend Bernardo Silva die the Citizens de finaleplek bezorgde. De Portugees was tegen Real nog de schlemiel met een afgrijselijke strafschop.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gezondheid van spelers is niet belangrijk, Pep ... het gaat om de harde Euri's ...

20 april 2024 om 22:20

Welke gezondheid joh. Deze gasten krijgen miljoenen per jaar betaald om hun droombaan uit te voeren. Ze krijgen de beste zorg die je maar kan wensen, en een leger aan voeding en fitheid deskundigen, en hebben vaak 3 - 4 elftallen aan reserve spelers. Zero medelijden met welke club, speler of trainer dan ook die klaagt over een overvolle schema.

20 april 2024 om 22:36

Lekker naïef ... Overbelasting is geen overbelasting als er genoeg betaald wordt ...

Een meniscus, kruisband herstelt miraculeus als je X mln op je bankrekening hebt. Vermoeidheid speelt geen rol als je y mln op je bankrekening hebt.?

IK denk dat ik de onderbuik heb geraakt van de jaloezie...

20 april 2024 om 23:11

No shit. Wie is er niet jaloers op het leven van een ster voetballer die bij City speelt. Miljoen verdienen, de mooiste vrouwen aan je hielen, de leukste sport beoefenen. Ik ben wel jaloers ja. Jij niet dan?

Ontopic: Dus wat, moeten we het zielig vinden dat ze overbelast kunnen raken? Wil je bij de absolute top spelen dan krijg je daar mee te maken. Het blijft een keuze en een opoffering die ze zelf in de hand hebben.

Trainers kunnen ook rouleren, maar ze weten dat dit mogelijk ten koste gaat van de resultaten. Resultaten zijn dus blijkbaar belangrijker voor de spelers en trainers dan hun gezondheid. En dan achteraf zeuren?

20 april 2024 om 23:24

Nee... ik ben niet jaloers ... ik ben tevreden met mij beperkte leventje en mijn niet perfecte (wel bijna !) vrouw.
Laat je helpen als je onmogelijke doelen nastreeft,

Het is een algemeen feit, door vele trainers aangedragen, dat de kalender te vol is. Ik zie dat ij in je analyse niet verder komt dan opoffering en acceptatie van mindere resultaten.
Als je dat zegt, zie je toch ook dat het speelschema in de basis niet klopt?

20 april 2024 om 23:59

Welke trainers en spelers klagen over de speel schema's? Een middenmoot uit de Eredivisie ga je niet zo snel horen klagen. De zeurpieten zijn de absolute topclubs die er zelf voor kiezen om in alle competities op volle toeren mee te draaien omat ze alles willen winnen. En omdat ze per se de prestige en honderden miljoenen willen verdienen die daar bij komen kijken. Waarom moeten de schema makers hen daarin tegemoed staan? Dat zou toch gewoon competitie vervalsing zijn en oneerlijk zijn richting andere clubs? De gezondheid van de spelers is niet de verantoordelijkheid van de mensen die de schema's maken, maar die van de clubs zelf! Er zijn genoeg creatieve oplossingen te bedenken door de clubs. Nogmaals, niet zeuren, voetballen! Ze kiezen er zelf voor om op dat niveau te draaien.

21 april 2024 om 00:10

Gelul ... zet jij je TV aan voor de "middenmoot uit de Eredivisie"?

Nee, zelfs de groepsfase van de CL is nauwelijks interessant tenzij een van je favoriete teams speelt.
Wanneer het echt spannend wordt -als de top teams in actie komen-, wordt het pas echt leuk.

Goh ... laten dit nou juist de teams zijn die last hebben van een overvolle kalender, niet de middenmoot Eredivisie clubs zoals Almere, Fortuna en Heerenveen ... Gek zeg...

21 april 2024 om 00:28

Wat een onzin. Ja laten we die elitaire topclubs inderdaad helpen met hun schema's zodat ze hun monopolies nog langer in stand kunnen houden.

21 april 2024 om 01:16

Ze kunnen 3 teams opstellen. Ze moeten inderdaad dus niet zeuren. En zo zwaar is het niet. Ik was zelf ook altijd 2x per dag aan het trainen en ja het is soms zwaar, maar indien je lichaam het niet aankan, dan kan je dit aan de trainer aangeven. Men kan vervolgens het schema van deze persoon iets aanpassen. En zoals ik al aangaf; men heeft genoeg spelers voor 3 teams. Men kan dus gewoon een andere speler laten spelen. Voor Nederlandse clubs is dit anders. Hun selecties zijn niet zo groot en het verschil in kwaliteit tussen de spelers is veel groter.

21 april 2024 om 08:10

Heb je het artikel gelezen? Ze klagen niet dat omdat ze door de weeks CL spelen en in het weekend FA Cup, maar omdat ze doordeweeks CL spelen en dan op zaterdag weer FA Cup, terwijl er ook 2 teams tegenover elkaar staan op zondag. In mijn ogen is dat ook raar. Man utd en coventry hebben beide een week rust. Is het zo moeilijk om die wedstrijd om te draaien?

Hou toch op huilebalk Pep, jij kan meer dan 2 elftallen opstellen zonder al te veel in te boeten aan kwaliteit. En anders pluk je toch gewoon nog wat spelers van je satellietjes weg? Je kon het je permitteren om zelfs Palmer te laten vertrekken en nu kom je zeuren over een schema omdat je een keer 3 keer in de week moet spelen? Ga fietsen.

20 april 2024 om 21:54

Je hebt natuurlijk wel gelijk, maarja die wedstrijd van morgen tussen 2 clubs die de hele week niet gespeeld hebben, kan natuurlijk best prima op zaterdag gespeeld worden zodat spelers die woensdag nog gespeeld hebben, een dagje extra rust krijgen.

20 april 2024 om 23:07

Misschien had dat programma idd anders gekund marton3103, dat snap ik en daar ga ik in mee, maar dan kom je misschien weer met andere affiches in gedrang. Soms valt het kwartje jouw kant op, soms niet.

20 april 2024 om 22:02

Misschien is het tijd dat hij gewoon de bus gaat parkeren en energie besparen maar zijn koppige hoofd gaat dat nooit doen. Ik denk dat hij niet buiten zijn eigen box kan denken haha.

20 april 2024 om 22:12

Verdedigen met zijn alle kost meer energie dan de ploeg die de bal heeft. Want je zit de hele tijd te rennen achter de bal aan.

20 april 2024 om 22:13

met de bal rondpassen bespaar je ook best veel energie

20 april 2024 om 22:03

Grealish (110 miljoen) en Gvardiol (90 miljoen) zijn rotatiespelers bij dit City. Dat zegt alles over de hypocrisie.

20 april 2024 om 22:30

Veel te felle reactie imo. Het is toch een gegeven dat het schema overvol is? Maakt het dan uit of coach A of B er iets van zegt? Ik snap de argumenten over breedte van de selectie als het Pep of City betreft maar hij heeft echt wel een punt. Of zou het alleen acceptabel zijn als bv een Ten Hag het zegt omdat ie zoveel blessures heeft? Even los zien van de persoon die het zegt en je ziet het zelf denk ik ook wel.

21 april 2024 om 01:45

Kom Samcro… Mochten die jongens voor 5/6/7 ton per jaar dit op de mat moeten leggen dan oke. Maar sommigen krijgen wel 10/15/20 miljoen euro/pond per jaar bijgeschreven, ze hebben een baan waar iedereen van droomt en de beste hulp mogelijk om fysiek goed te blijven. Ik vind niets buitensporig als je het tegenover de vergoeding zet die ze krijgen.

21 april 2024 om 11:40

En dit is weer te simplistisch. Alsof veel geld opeens zorgt dat je lijf anders reageert op inspanning. Ik blijf me verbazen over de gedachtengangen op deze site.

20 april 2024 om 22:45

Ik snap waar deze frustratie vandaan komt. Zelfs nadat je gewonnen hebt van Pep je nog zo kunnen opwinden.. dan weet je dat het heel diep zit.

20 april 2024 om 23:04

Opwinden? Je slaat de plank weer mis. Ik zou niet weten waarom ik me daarover zou moeten opwinden. Ik geef alleen aan dat Pep een huilebalk is, wat natuurlijk niet goed valt bij jou. Weet je hoe vaak andere ploegen 3 keer per week moeten spelen of 11 keer in 4 weken? En dan zonder de breedte die Pep tot zijn beschikking heeft en waarvan ook de kern altijd weg is voor internationale verplichtingen tijdens de interlandbreaks. Dat is niet iets wat alleen hij voor de kiezen krijgt. En hij heeft wel een extreme luxe positie qua selectie, o.a. dankzij 135 aanklachten. Opwinding? Ik lach Pep alleen maar uit. Al jaren. En hij is n.b. de beste coach aller tijden.

20 april 2024 om 22:54

@RM1335

Is gewoon een logische constatering van Pep. De andere 2 spelen hele week niet en spelen op zondag. De een speelt woensdag een absolute kraker die misschien emotioneel zwaarder was dan fysiek en je mag zaterdag alweer opdraven. Was gwn logischer geweest als deze wedstrijd morgen was en die van morgen vandaag. Voor de rest geniet lekker van je avond gozer en tot morgen haha ; )

20 april 2024 om 23:09

Morgen? Wat is er morgen dan? Speelt Pep weer??? Dan is het echt te veel, dan heeft hij helemaal gelijk.

20 april 2024 om 23:55

Haha geintje zeker? Een mooie klassieker op het programma!

Moet je nagaan hoe het is voor clubs die niet 2 elftallen aan topspelers kunnen opstellen.

Zal er mee te maken hebben dat Chelsea dinsdag alweer moet spelen. Anders had het prima gekund. Snap de zorgen wel, maar zoveel ruimte voor wedstrijden verzetten is er niet meer met het ek voor de deur.

Volgens het artikel was er helemaal niks aan te merken dat ze woensdag speelde? Vond City net heel slordig en ze leken me totaal niet fit.
Ze waren echt te pakken en Chelsea had ook genoeg kansen om dit te doen

Het is gewoon entertainment, de wedstrijden worden midweeks en in het weekend gepropt met de daarbij horende rustdagen van 3 dagen, en je kan zeggen wat je wilt maar ergens heeft Pep gelijk. Je kan niet
Verwachten dat ze er elke keer staan, vandaar dat de coach altijd zal moeten puzzelen. Dus een coach moet ze werk gewoon doen, en ja zoals Cruijff het zei “de winnende coach heeft altijd gelijk”.

Jammer dat mensen alleen kunnen kijken naar wat ze daar verdienen en wat voor kwaliteit er is. Soms zijn voetballers net mensen en zijn de fans, alias de jaloerse, gemiddelde voetbalzone fan, stik jaloers

21 april 2024 om 19:38

Heeft weinig met jaloezie te maken dit? Gewoon een feit dat topatleten, die daar bovendien miljoenen voor krijgen, best 2 wedstrijden per week kunnen spelen. Helemaal als je het vergelijkt met andere topsport, ik noem wielrenners die dus letterlijk 8 uur (!) PER DAG trainen...en dat bijna de hele week. Om maar even iets te noemen

Was helemaal niet zo vermakelijk, atletisch voetbal, slechts een paar die echt kunnen voetballen. Steeds minder interessant

Pep kan wel huilen maar Arsenal heeft hetzelfde en moet morgen al weer spelen en City pas donderdag. Over oneerlijk gesproken..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren